Toon posts:

Wie heeft zijn ADSL modem al getweaked?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
n.a.v. http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1499_147662,00.html

Wie heeft zijn ADSL modem al verbouwd? >:)

Verwijderd

Nou ik niet en begin daar dus ook mooi niet aan :)
Ben ook wel benieuwd wie wel zijn modem heeft zitten tweaken

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 23:37

Convoy

g44p

hoef je niet te verbouwen, heb je alleen .........exe voor nodig om de modem software matig te kunnen wijzigen. werkt prima moet ik zeggen :9 :9

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naaar [forum=4] :).

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-03 22:48
hmm,
ik wacht wel ff met tweaken. eerst jullie! :)

• zeef
  • Laatst online: 19-05 13:23
Ik heb de firmware geupgrade, maar volgens mij valt er weinig te tweaken, hooguit casemodden ;) De KPN knijpt in de centrale, dus je doet er heel weinig aan.

Verwijderd

Hey, ik krijg als ik telnet doe en ik aanlog geen "string" te zien! :'( Wat doe ik fout? Die tweaker die het is gelukt, kan jij me helpen? :)

Verwijderd

Welke string bedoel je? die SpeedTouch (00-00-0.....etc) string?
Die krijg je pas te zien als je EXPERT intikt.... (bij mij althans)
(werkt wel, ikke nu verbinding zonder pptp link)
En een tip voor mensen die zelf een server draaien, maar geen pptp willen. (en dus het IP op een firewall/pc hebben en niet op de modem) lees pag 177 van de handleiding eens.

Verwijderd

Die speedtouch string ja, maar waar typ je die in? :) Kom anders ff op ICQ....

Edit:

Okee de string heb ik nu, maar als ik hem op die site invoer krijg ik dit:

Syntax error in challenge string 00-90-D0-1B-57-2A

• Adarkar
Als iemand het voor elkaar krijgt om meerdere pc's direct op het modem aan tr sluiten en erop te internetten (dus als router gebruiken) zeg het ff, dan tweak ik het ook :)

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Op donderdag 26 juli 2001 22:38 schreef Adarkar het volgende:
Als iemand het voor elkaar krijgt om meerdere pc's direct op het modem aan tr sluiten en erop te internetten (dus als router gebruiken) zeg het ff, dan tweak ik het ook :)
me 2 :)

alleen ik heb al 4 verbindingen, hoe moet ik et dan doen?

Verwijderd

Op donderdag 26 juli 2001 22:35 schreef -VnCnT- het volgende:
Die speedtouch string ja, maar waar typ je die in? :) Kom anders ff op ICQ....

Edit:

Okee de string heb ik nu, maar als ik hem op die site invoer krijg ik dit:

Syntax error in challenge string 00-90-D0-1B-57-2A
Je moet de volledige string intypen, in jouw geval dus
SpeedTouch (00-90-D0-1B-57-2A)

• Paulusdebospooier
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:57

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Als je op je modem inlogt met http://10.0.0.138 en je gaat naar initial setup geeft 't modem zelf al het password die je nodig hebt bij EXPERT functie.

Maar volgens de site gaat je modem als een router werken. Moet je modem rechtstreeks op je hub pluggen? Met een straight utp-kabel of een crosslink kabel?

Geen auto mooier dan de W116!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Met een cross cable. Bij mij werkt het nu perfect! >:) Het begrip "Always On" is nu echt in werking getreden....Modem aan = inet aan! :9
Ja, ik ben hééél blij!
Geen gezeik meer met die VPN!
Ze zouden dit gewoon moeten maken, veel betere ondersteuning voor andere OS's!
Het is heel simpel, mits je de tips goed volgt!

Verwijderd

Zolang je hem simpel als router gebruikt (10.0.0.138 als gateway opgeven) werkt het prima. Dat DHCP_spoof gehannes krijg ik niet lekker voor elkaar.
De modem wijst eerst een private adres toe, met een korte lease tijd (10 sec ofzo) en daarna je internet IP.
Je hebt dan het internet rechtstreeks aan de ethernetkaart hangen, maar je moet wel via 10.0.0.138 routen, en dan moet je dus moeilijk gaan doen met routing tabellen, en ik krijg dat nog niet helemaal stabiel.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 00:23

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Mocht het allemaal niet lukken, kan je dan nog terug naar de bestaande configuratie, zoals geleverd op cd?

Ik wacht trouwens jullie bevindingen nog ff lekker af. :) Of totdat de router van werk binnenkomt, dan neem ik die onder handen. Die is dan toch reserve.

• Tourniquet
  • Laatst online: 11:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wat gebeurt er als de verbinding op één of andere manier wegvalt, gaat het modem dan vanzelf weer inbellen?

Ben je nu ook extra overhead verkeer kwijt?

En zou dit ook een oplossing voor het upload probleem zijn? (zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/156229)

Ik wacht wel ff af tot er wat meer info is, maar ik vind het allemaal wel erg interessant! :D

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Dat is al vrij lang bekend dacht ik hoor...
Voor de nieuwe manier van inloggen was er hier al een persoon die zoiets uitlegde, ik zal zo ff het topic zoeken.

• Paulusdebospooier

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Nog even het draadje bekeken en gezien dat ik 'n stommiteitje gepost heb. Als je naat het ip-adres van het modem gaat en naar initial settings gaat zie je niet het password maar de string die je nodig hebt om 't password te krijgen.

Toch blijf ik deze draad volgen en die over hetzelfde onderwerp op adsl.xs4all op de nieuwsgroepen. Zelf ga ik ook deze tweak uitvoeren. Maar vanavond niet meer, het word al laat.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 12:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Deze tweak heeft eigenljk geen nut waarom nie omdat je software matig misschien iets vooruitgaat maar hardware matig heb je geen 4 ports om meerdere pc's op aan te sluiten, deze mis je dus, naar mijn mening niet het risico waard. Bovendien zul je der geen snelheid op winnen en zal je het toch nie kunnen gebruiken als goede router aangezien je de hardware functies mist.

Kortom Tweak is leuk maar volkomen nutteloos in mijn ogen, bovendien staat dit ook in het artikel, zonde van je geld. Je bent namelijk je borg kwijt die je voor je modem hebt betaalt ( 100,- ).

En voor de duidelijkheid het kan alleen bij deze modem :

Afbeeldingslocatie: http://web.planet.nl/multimedia/2001/2607/alcatel.jpg

en dat is nie degene die ik bij KPN heb gehad !!!!
Zo dat moest der ff uit >:) >:) >:) >:)

En ik KAN der natuurlijk naast zitten :( :( :(

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 03:08 schreef ShadowBumble het volgende:
Deze tweak heeft eigenljk geen nut waarom nie omdat je software matig misschien iets vooruitgaat maar hardware matig heb je geen 4 ports om meerdere pc's op aan te sluiten, deze mis je dus, naar mijn mening niet het risico waard. Bovendien zul je der geen snelheid op winnen en zal je het toch nie kunnen gebruiken als goede router aangezien je de hardware functies mist.

Kortom Tweak is leuk maar volkomen nutteloos in mijn ogen, bovendien staat dit ook in het artikel, zonde van je geld. Je bent namelijk je borg kwijt die je voor je modem hebt betaalt ( 100,- ).

En voor de duidelijkheid het kan alleen bij deze modem :

[afbeelding]

en dat is nie degene die ik bij KPN heb gehad !!!!
Zo dat moest der ff uit >:) >:) >:) >:)

En ik KAN der natuurlijk naast zitten :( :( :(
Tuurlijk ga je er wel wat op vooruit, in plaats van dat moeilijk moet gaan doen met pc's met connection sharing en nat (tweede netwerkkaarten etc) prik je nu gewoon die modem in de uplink poort van een hub, je geeft op je pc's 10.0.0.138 op als gateway en klaar.

Je hebt btw geen 100piek borg betaald hoor, maar je hebt de modem gewoon gekocht. Als je dit uitvoerd ben je hoogstens je garantie kwijt.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Je zou toch alles weer terug kunnen draaien als je:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
> rip
rip> drv_read 2 1 b
the data in hex is :  8604

Now change the last digit to 6 and write it back. It's possible that you get another
 number back, but changing the last digit to 6 always seems to do the trick.
 (I'm not sure why my modem gave back 8604,
 others have reported to get 8600 for PSTN or 9600 for ISDN)

rip> drv_write 2 1 b 8606

weer terug draait in het originele getal?

Verwijderd

Hmm, klinkt leuk, maar wat heeft het nou voornut?
kan je meerder PC's met verschillende IP adressen eraan hangen? waar haal je dan die IP adressen vandaan?

En NAT ben je kwijt, ik draai nu n servertje met winroute, NAT erop en da's ook meteen een goede firewall.
Wellicht handig als je twee PC's hebt en er geen als server kan "offeren", maar ik zie de voordelen niet direct (anders dan KPN zieken ;-))

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 09:46 schreef voe22 het volgende:
kan je meerder PC's met verschillende IP adressen eraan hangen? waar haal je dan die IP adressen vandaan?
Voor wat ik begrepen had zit NAT dan in het modem.
En NAT ben je kwijt, ik draai nu n servertje met winroute, NAT erop en da's ook meteen een goede firewall.
Zat andere goede firewalls, Winroute is, volgens mij, alleen maar een port/traffic blokker btw (maar is wel goed).
Wellicht handig als je twee PC's hebt en er geen als server kan "offeren", maar ik zie de voordelen niet direct (anders dan KPN zieken ;-))
Als het werkt is het perfect man, scheelt je dan een hele PC, die niet meer aan hoeft te staan (en dus ook niet crashen/kapot kan gaan).

• dôh
Wat het voor een nut heeft? :? Nou, de modem fungeert nu als router, en je modem maakt nu zelf de verbinding met internet, deze zit ingebouwd. En over die meerdere IP's, die hoef je nergens vandaan te halen. Je verbinding is nu gedeeld over 1 IP, je zou kunnen zeggen dat de modem "server" is. Nooit meer VPN's maken, modem aan = inet aan! :) Echt super...

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Zijn er al Tweakers die niet in de zon liggen te bakken, maar al ervaringen opgedaan hebben met het veranderen van hun Alcatel?

De home versie is wel erg anders dan de Pro versie. Zo ontbreekt een seriele poort, etc. Dus gaat dat wel echt goed met die Home versie?

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 02:39 schreef Paulusdebospooier het volgende:
Nog even het draadje bekeken en gezien dat ik 'n stommiteitje gepost heb. Als je naat het ip-adres van het modem gaat en naar initial settings gaat zie je niet het password maar de string die je nodig hebt om 't password te krijgen.

Toch blijf ik deze draad volgen en die over hetzelfde onderwerp op adsl.xs4all op de nieuwsgroepen. Zelf ga ik ook deze tweak uitvoeren. Maar vanavond niet meer, het word al laat.
Klopt, het password dat bij initial setup staat, is het password dat je nodig hebt om de modem met telnet of je browser te configureren.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 00:03 schreef Pjotrik het volgende:
Mocht het allemaal niet lukken, kan je dan nog terug naar de bestaande configuratie, zoals geleverd op cd?

[...]
Ik denk het wel, je moet namelijk een aantal bits in je firmware veranderen. Dit kan je doen via telnet. Misschien dat als je die bits weer terugzet zoals ze stonden, dat je dan ook weer je originele configuratie terughebt (dus SpeedTouch Home ipv Pro). Misschien dat iemand dit kan proberen die zijn modem al getweaked heeft?

Byteripper.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 09:09 schreef Operations het volgende:

[..]

Tuurlijk ga je er wel wat op vooruit, in plaats van dat moeilijk moet gaan doen met pc's met connection sharing en nat (tweede netwerkkaarten etc) prik je nu gewoon die modem in de uplink poort van een hub, je geeft op je pc's 10.0.0.138 op als gateway en klaar.

Je hebt btw geen 100piek borg betaald hoor, maar je hebt de modem gewoon gekocht. Als je dit uitvoerd ben je hoogstens je garantie kwijt.
Als je je contract goed lees zie je dat die 100 piek borg was staat er duidelijk in ( althans bij mij ) en als je de modem nie kan terug geven nader hand moet je de volledige koopsom betalen 200 nog wat extra staat wl degelijk in je contract
Op vrijdag 27 juli 2001 09:26 schreef Pjotrik het volgende:
Je zou toch alles weer terug kunnen draaien als je:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
> rip
rip> drv_read 2 1 b
the data in hex is :  8604

Now change the last digit to 6 and write it back. It's possible that you get another
 number back, but changing the last digit to 6 always seems to do the trick.
 (I'm not sure why my modem gave back 8604,
 others have reported to get 8600 for PSTN or 9600 for ISDN)

rip> drv_write 2 1 b 8606

weer terug draait in het originele getal?
Op vrijdag 27 juli 2001 12:35 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Ik denk het wel, je moet namelijk een aantal bits in je firmware veranderen. Dit kan je doen via telnet. Misschien dat als je die bits weer terugzet zoals ze stonden, dat je dan ook weer je originele configuratie terughebt (dus SpeedTouch Home ipv Pro). Misschien dat iemand dit kan proberen die zijn modem al getweaked heeft?

Byteripper.
Staat ook in de "tweak" handleiding dat de stappen niet terug kunnen zodra je de switch aan de achterkant omhaalt waarom omdat je de dan gegevens locked ;)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 12:41 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]
Staat ook in de "tweak" handleiding dat de stappen niet terug kunnen zodra je de switch aan de achterkant omhaalt waarom omdat je de dan gegevens locked ;)
Toch iemand die het even wil proberen ?? >:)

Byteripper.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 12:46 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Toch iemand die het even wil proberen ?? >:)

Byteripper.
zullen vast wel van die slimmerikken zijn die het proberen te doen zijn waarschijnlijk ook de mensen die hier het komen uithuilen dan >:) >:) >:) >:) >:)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 12:47 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

zullen vast wel van die slimmerikken zijn die het proberen te doen zijn waarschijnlijk ook de mensen die hier het komen uithuilen dan >:) >:) >:) >:) >:)
Naja, als het klopt wat er op die pagina staat over het tweaken en dat je het nadat je de switch omgezet hebt niet meer terug kunt zetten, dan zal er nix gebeuren als iemand dat probeert te veranderen. Kan het wel, dan zal de oude configuratie waarschijnlijk terug zijn... :7

Byteripper.

Verwijderd

Ze hebben het over:

You have the risk of changing your modem settings and not getting them back in the correct original state

dus dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

ik denk dat als je de settings via telnet terugzet naar je orginele setting en je dan je modem weer uit zet en weer aanzet met die switch ingedrukt dat er een grote kans is je oude instellingen weer te hebben

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op vrijdag 27 juli 2001 13:10 schreef rednar het volgende:
Ze hebben het over:

You have the risk of changing your modem settings and not getting them back in the correct original state

dus dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

ik denk dat als je de settings via telnet terugzet naar je orginele setting en je dan je modem weer uit zet en weer aanzet met die switch ingedrukt dat er een grote kans is je oude instellingen weer te hebben
Je draait het terug naar wat het was, dus logisch gezien moet dat werken?

Iemand die het uitproberen wil?

Verwijderd

Volgens mij kan het niet. Net als bij die kabelmodems. Ja en als het kan is het snel afgelopen met je verbinding ben ik bang. Ze kunnen het toch zien.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

hier kam je een proggie krijgen die de moden weer in de standart MX-Stream instellingen insteld

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

nou ik waag me der nie aan mij te link

• Hyperbird
  • Niet online
Ik wacht nog ff, dit is nl wel zeer relaxt als het werkt :)

• dôh
Jongens denk een niet té logisch na! Er staat dat je je modem moet resetten om de settings van het subnetmask 255.255.255.0 terug te krijgen en het ip van de modem 10.0.0.138. Maar.....die staan standaard al zo! |:( Ik heb helemaal niet op dat knopje gedrukt, dus kunnen de settings gewoon weer terug. Ik heb ook een site in het nederlands gemaakt. http://adsltweak.iscool.nl Echt het werkt perfect! >:) Aan iedereen aan te raden die ADSL heeft en meerdere pc's! *D

Mzzls...

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:03 schreef Bl@de het volgende:
Jongens denk een niet té logisch na! Er staat dat je je modem moet resetten om de settings van het subnetmask 255.255.255.0 terug te krijgen en het ip van de modem 10.0.0.138. Maar.....die staan standaard al zo! |:( Ik heb helemaal niet op dat knopje gedrukt, dus kunnen de settings gewoon weer terug. Ik heb ook een site in het nederlands gemaakt. http://adsltweak.iscool.nl Echt het werkt perfect! >:) Aan iedereen aan te raden die ADSL heeft en meerdere pc's! *D

Mzzls...
Ja, en als de stroom dr dan ff af gaat ben je nog de lul toch?

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 14:04 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Ja, en als de stroom dr dan ff af gaat ben je nog de lul toch?
Nee helemaal niet, de settings sla je gewoon op via die soort site. Als je op save al klikt staan ze in het geheugen. Als je gewoon de stroom van de modem uitdoet dan is 'ie toch ook niet stuk! :) Nee het is gewoon goed.....

• Adarkar
Op vrijdag 27 juli 2001 14:03 schreef Bl@de het volgende:

Mzzls...
heb je al gebprobeerd om het terug te krijgen?

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:07 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Nee helemaal niet, de settings sla je gewoon op via die soort site. Als je op save al klikt staan ze in het geheugen. Als je gewoon de stroom van de modem uitdoet dan is 'ie toch ook niet stuk! :) Nee het is gewoon goed.....
nee niet stuk, maar dan kan je de oude instellingen toch niet terug zetten.

Of zit er nog een ander knopje dr achter :P

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 14:14 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

nee niet stuk, maar dan kan je de oude instellingen toch niet terug zetten.

Of zit er nog een ander knopje dr achter :P
Nee derzit maar 1 knopje achter en die kan je eenmalig omzetten dus zodra je die omzet kun je niet terug naar de oude instellingen.

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:18 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Nee derzit maar 1 knopje achter en die kan je eenmalig omzetten dus zodra je die omzet kun je niet terug naar de oude instellingen.
En dat is toch de aan en uit knop, dus als je dan de stroom van het modem haalt kan je alsnog nix terug zetten omdat ie zich als de stoom er weer op staat reset.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Klink bijzonder interesant op zich (heb welliswaar geen ADSL, maar 't is goed om dit ff ergens in het geheugen te parkeren).
Echter wat ik niet snap, waarom zou je dat ding in je hub hangen?

Mag je dus fijn op alle pc's een firewall gaan configgen.
Vervolgens hebje dus ook GEEN proxy.
Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je 'm nu in een server kan hangen die niet op de NAT van KPN kan inloggen.

Of zie ik het verkeerd?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:22 schreef Koffie het volgende:
Klink bijzonder interesant op zich (heb welliswaar geen ADSL, maar 't is goed om dit ff ergens in het geheugen te parkeren).
Echter wat ik niet snap, waarom zou je dat ding in je hub hangen?

Mag je dus fijn op alle pc's een firewall gaan configgen.
Vervolgens hebje dus ook GEEN proxy.
Het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat je 'm nu in een server kan hangen die niet op de NAT van KPN kan inloggen.

Of zie ik het verkeerd?
Nee, in dit geval kan de pc achter de hub het zelfde als waneer je het modem origineel houd en er een pc achter hangt.

Het enigge nadeel is dat je geen firewall hebt.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 14:22 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

En dat is toch de aan en uit knop, dus als je dan de stroom van het modem haalt kan je alsnog nix terug zetten omdat ie zich als de stoom er weer op staat reset.
wat ik opmaak is dus dat er nog een knopje moet zitten die de rom refreshed/opslaat en niet alleen de aan en uit maar ik kan hiermee der naast zitten hoor weet het namelijk nie zeker :D :D :D :D

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:28 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

wat ik opmaak is dus dat er nog een knopje moet zitten die de rom refreshed/opslaat en niet alleen de aan en uit maar ik kan hiermee der naast zitten hoor weet het namelijk nie zeker :D :D :D :D
Nee, daarom doe ik nog maar ff nix :D

Wie zegt dat kpn dr niet na een maand een of ander blok voor zet waardoor dit niet meer werkt.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:28 schreef ShadowBumble het volgende:

[..]

Er zit een knopje achter dat je met een pen of paperclip in moet drukken, en die de settings van het modem terugzet naar de "defaults". Dus standaard IP, subnet, phonebook ed.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 13:33 schreef killerb het volgende:
Volgens mij kan het niet. Net als bij die kabelmodems. Ja en als het kan is het snel afgelopen met je verbinding ben ik bang. Ze kunnen het toch zien.
Bij KPN kunnen ze niet zien dat je je modem getweaked hebt hoor, hooguit via het software update channel (VCI 60 oid). De modem zit namelijk transparant tussen je PC en Mxstream, hij logt ook voor je in ed.
En als ze het toch kunnen zien, je mag toch wel een SpeedTouch Pro modem gebruiken voor je Mxstream aansluiting?

Byteripper.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee, in dit geval kan de pc achter de hub het zelfde als waneer je het modem origineel houd en er een pc achter hangt.
Het enigge nadeel is dat je geen firewall hebt.
Ik bedoelde, normaal verdeel je je inet via een servertje.
Hier draai je vervolgens alles op (proxy,firewall,SMTP,WebServices etc).

Met name de proxy en firewall functie mis je, als je hem ergens in het midden van je LAN zet.
Maar anyway, het scheelt wel om zo je ADSL te verdelen via een OS wat niet met de verbinding van KPN omkan gaan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• dôh
Bij mij werkt de tweak prima, ik zit echter met 1 ding wat ik nog niet weet en dat is dat ik m'n FTP niet draaiende krijg, als je nu mijn IP intypt kom je op de modem terecht en dat is niet zo heel fijn... :? Iemand hier een oplossing voor? :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:33 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Bij KPN kunnen ze niet zien dat je je modem getweaked hebt hoor, hooguit via het software update channel (VCI 60 oid). De modem zit namelijk transparant tussen je PC en Mxstream, hij logt ook voor je in ed.
En als ze het toch kunnen zien, je mag toch wel een SpeedTouch Pro modem gebruiken voor je Mxstream aansluiting?

Byteripper.
wat ik bedoel is dat ze het een en ander dicht gooien waardoor dit niet werkt (dan hoeven ze het ook niet te kunnen zien)

maar iid dan gebruiken we gewoon het excuus dat we de pro versie hebben :Y)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Wisten jullie trouwens dat je modem ook partities heeft ??? *D

Check dit eens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
>fdisk
Using /dev/fda0 as default device

Command (m for help) :
l - List partitions
n - Add new partition
d - Delete partition
w - Write partition table and exit
q - Quit
m - Print help
Command (m for help) :
part.     noSectors  startSector  endSector  BlockSize  noInodes
--------------------------------------------------------------
/dev/fda0     3     0       2      512    20
/dev/fda1    19     3        21    512   100
/dev/fda2    19    22        40    512   100
Command (m for help) :

Hebben we hier te maken met een of andere Linux kernel???

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:38 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

wat ik bedoel is dat ze het een en ander dicht gooien waardoor dit niet werkt (dan hoeven ze het ook niet te kunnen zien)

maar iid dan gebruiken we gewoon het excuus dat we de pro versie hebben :Y)
Kunnen ze niet dichtgooien... De modem logt namelijk nog steeds in zoals je normaal in zou loggen, en werkt aan de kant van Mxstream ook nog steeds hetzelfde als een niet getweaked modem. Wat ze hooguit kunnen doen is een software update erop zetten waarin deze tweak niet meer mogelijk is....

Byteripper.

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:40 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Kunnen ze niet dichtgooien... De modem logt namelijk nog steeds in zoals je normaal in zou loggen, en werkt aan de kant van Mxstream ook nog steeds hetzelfde als een niet getweaked modem. Wat ze hooguit kunnen doen is een software update erop zetten waarin deze tweak niet meer mogelijk is....

Byteripper.
Kan je die poort niet dicht gooien?

Als dr toch linux op draait, zie ik zeer veel mogelijkheden *D

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op vrijdag 27 juli 2001 14:31 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Er zit een knopje achter dat je met een pen of paperclip in moet drukken, en die de settings van het modem terugzet naar de "defaults". Dus standaard IP, subnet, phonebook ed.

Byteripper.
Thx voor de info ByteRipper >:) >:) >:)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:42 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Kan je die poort niet dicht gooien?

Als dr toch linux op draait, zie ik zeer veel mogelijkheden *D
Hij draait over je "normale" VCI poort 48. Deze poort gebruik je ook als je inlogt met een niet-getweaked modem via VPN. Mensen met een Mxstream extra abonnement kunnen poorten 48 t/m 51 gebruiken (4 stuks dus).

Byteripper.

• Adarkar
Wat kan het KPN eigenlijk schelen dat je dit doet? Zij hebben er toch geen last van? :P
dus ik denk niet dat ze hier iets tegen gaan doen. :)

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 14:49 schreef Adarkar het volgende:
Wat kan het KPN eigenlijk schelen dat je dit doet? Zij hebben er toch geen last van? :P
dus ik denk niet dat ze hier iets tegen gaan doen. :)
Omdat ze je een buurder abbo aan willen smeren.

• Yepaap
  • Laatst online: 04-09-2025
Bij het promoveren van je Speedtouch home gooi je je PPTP gegevens eruit en maak je de PPP actief. Als je weer terug wilt gaan kan je natuurlijk je PPP gegevens eruit gooien en PPTP weer actief maken (mits je de instellingen hebt opgeschreven). Dan zijn we volgens mij weer bij af en kan je gewoon een VPN verbinding opstarten zoals het was lijkt mij.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:50 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

En misschien, maar dat weet ik niet zeker, is die modem nog eigendom van KPN...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:51 schreef Yepaap het volgende:
Bij het promoveren van je Speedtouch home gooi je je PPTP gegevens eruit en maak je de PPP actief. Als je weer terug wilt gaan kan je natuurlijk je PPP gegevens eruit gooien en PPTP weer actief maken (mits je de instellingen hebt opgeschreven). Dan zijn we volgens mij weer bij af en kan je gewoon een VPN verbinding opstarten zoals het was lijkt mij.
Klopt, alleen het gaat er meer om of je je modem weer in de originele staat (dus SpeedTouch Home) terug kunt krijgen, zodat je geen gezeur kunt krijgen van bijvoorbeeld KPN ofzo. Als je modem namelijk kapot gaan en ze zien dat ie getweaked is, kan je wel naar je garantie fluiten...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 14:36 schreef Bl@de het volgende:
Bij mij werkt de tweak prima, ik zit echter met 1 ding wat ik nog niet weet en dat is dat ik m'n FTP niet draaiende krijg, als je nu mijn IP intypt kom je op de modem terecht en dat is niet zo heel fijn... :? Iemand hier een oplossing voor? :)
Volgens mij moet je dit ergens bij de "routing table" instellen (kom je door naar je modem te surfen). Alleen... Als het IP dat je op internet hebt rechtstreeks naar je modem loopt als mensen van buiten verbinding proberen te maken, heb je toch wel een probleem: dan kunnen ze bijvoorbeeld ook instellingen in je modem veranderen door te telnetten of een browser te gebruiken.
Zelfs een password zou hier niet tegen helpen, want via de Expert mode schijn je er altijd in te kunnen komen... Link: http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/executive.shtml

Byteripper.

• dôh
Ok ik heb weer wat ontdekt! *D Goed nieuws! Je kan wel terug vanuit de EXPERT mode in de gewone mode. Je hoeft namelij niet je modem te resetten zoals op die ene site gezegd. Wil je terug naar de oude setting dan doe je het volgende.

1.

http://10.0.0.138
--> Load Default Settings

2.
Pak je MxStream cd, open het configuratiescript...

3.
Telnet
--> Open 10.0.0.138
>EXPERT
>Typ je wachtwoord
>NORMAL

4.
Maak weer een VPN, ja het is echt waar ik heb het net gedaan.

Er moet namelijk nog een oplossing gevonden worden voor de FTP en HTTP, als je toennet namelijk mijn IP intypte en bijvoorbeeld de HTTP, dan kreeg je de pagina's van m'n modem. *D Maar ik denk dat we dit als goed nieuws mogen beschouwen. Zo had ik ff lef! :7

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 15:06 schreef Bl@de het volgende:
Ok ik heb weer wat ontdekt! *D Goed nieuws! Je kan wel terug vanuit de EXPERT mode in de gewone mode.
[..]
Kijk, daar hebben we wat aan >:)
Maar als het goed is kan je via die routing table wel zorgen dat mensen op internet verbinding maken met je PC ipv je modem hoor. Kan het helaas hier niet uitproberen, zit nu bij andere mensen thuis :).
Maar als ik terug ben van vakantie zal ik wel wat proberen.

Byteripper.

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 15:10 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Kijk, daar hebben we wat aan >:)
Maar als het goed is kan je via die routing table wel zorgen dat mensen op internet verbinding maken met je PC ipv je modem hoor. Kan het helaas hier niet uitproberen, zit nu bij andere mensen thuis :).
Maar als ik terug ben van vakantie zal ik wel wat proberen.

Byteripper.
Als je dat zou willen doen.....dan zijn we helemaal compleet! :9 Dan hebben we KPN us ff lekker te grazen! Nix 4 IP's :+ .... Gewoon ff je modem ombouwen. Ik ga gelijk ff m'n ADSL Tweak site-je aanpassen. Dan kan ik hem omdopen to officiële ADSL Modem Tweak Guid ofzo! ;)

• zeef
  • Laatst online: 19-05 13:23
Hmm wat gek dat FTP niet meer werkt. Ik denk dat ik nog even wacht met upgraden totdat we dit hebben uitgevonden.

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 15:13 schreef zeef het volgende:
Hmm wat gek dat FTP niet meer werkt. Ik denk dat ik nog even wacht met upgraden totdat we dit hebben uitgevonden.
Precies, als iemand daar nou ff wat aan doet, het liefst zo snel mogelijk dan komt alles weer goed.....want ik heb mijn inbreng toch wel gehad! :P

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 14:51 schreef Byteripper het volgende:

[..]

En misschien, maar dat weet ik niet zeker, is die modem nog eigendom van KPN...
Nee hoor, is echt jouw eigendom :)
Op vrijdag 27 juli 2001 14:50 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

Neeuh, want bij het duurdere abo krijg je hetzelfde modem en ook maar 1 IP.
Sharen mag sowieso bij beide.
De enige die je wat duurders aan wil smeren is Alcatel ;)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 15:15 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Precies, als iemand daar nou ff wat aan doet, het liefst zo snel mogelijk dan komt alles weer goed.....want ik heb mijn inbreng toch wel gehad! :P
Wat je nu alvast kunt doen, is kijken in de handleiding... Die is namelijk ook voor de "Pro" versie, en zal waarschijnlijk wel beschrijven hoe je al het "default" inkomende dataverkeer naar een IP routen.

Byteripper.

• Yepaap
  • Laatst online: 04-09-2025
Kijk hier wordt ik vrolijk van ;). Ik ga vanavond effe klooien met mijn ADSL modem. Ik heb ook een FTP/HTTP zooi lopen. Je moet inderdaad na de PRO aanpassing in je ADSL MODEM de zooi door routeren naar je ftp/hhtp server. Wat die andere PC dan gaat doet geen idee, maar dat zien wel wel.

• Tourniquet
  • Laatst online: 11:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 15:22 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Wat je nu alvast kunt doen, is kijken in de handleiding... Die is namelijk ook voor de "Pro" versie, en zal waarschijnlijk wel beschrijven hoe je al het "default" inkomende dataverkeer naar een IP routen.

Byteripper.
De PRO handleiding is trouwens te vinden op:

http://www.alcatel.com/consumer/dsl/pdf/stpro_manual_01.pdf

:)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dôh
Handleiding heb ik nu doorgelezen, maar ik wordt er niet echt wijzer uit. Misschien kan iemand anders verder kijken? :)

• Paulusdebospooier

Paulusdebospooier

Hobbyist.

Op deze site: http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/alcatel-bugs.html staat een verhaal over de kwetsbaarheid van de alcatel speedtouch home modems. Als ik het goed begrijp zijn deze modems redelijk gemakkelijk te benaderen vanuit het internet en dan te patchen. Is het niet zo dat je de modem kwetsbaarder maakt door hem als router te gebruiken? Ik snap de pagina niet helemaal want ik ben niet zo thuis in de terminologie. Ik ben alleen bang dat het nu wachten is op een soort virusprogramaatje dat alcatel modems om zeep helpt. Wie helpt mij van die angst af?

• dôh
Nou het is dus zo, je kan hem wel upgraden. Alleen moeten we gezamelijk nog uitzoeken hoe we de FTP en HTTP kunnen routen. Want als je nu je modem upgrade en je typt ftp://xxx.xxx.xxx.xxx dan kom je op de modem terecht. Er moet dus iets veranderd worden waardoor je op de pc terecht komt. Zodra dit gedaan is kan je met een gerust hart upgraden. Alleen nu nog ff niet doen... :o

• Jake
  • Niet online
Hier op MxStream Site staat dit:
Je dient bij het gebruik van het Mxstream-ethernet-modem de netwerkkaart van je PC in te stellen op Half-duplex en 10Mb.
Heeft iemand die tweak al uitgeprobeerd met een 100 Mbit Full-Duplex Netwerk ?
Want ondanks het vervallen van een aparte NIC voor modem, wil ik het netwerk wèl op 100 Mbit houden.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 17:21 schreef Jake het volgende:
Hier op MxStream Site staat dit:
[..]

Heeft iemand die tweak al uitgeprobeerd met een 100 Mbit Full-Duplex Netwerk ?
Want ondanks het vervallen van een aparte NIC voor modem, wil ik het netwerk wèl op 100 Mbit houden.
Het modem werkt alleen op 10Mbit/half duplex... Als je de rest van je netwerk op 100Mbit/Full wilt houden, moet je een switch hebben, of een hub die switcht.

Byteripper.

• Hyperbird
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 17:30 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Het modem werkt alleen op 10Mbit/half duplex... Als je de rest van je netwerk op 100Mbit/Full wilt houden, moet je een switch hebben, of een hub die switcht.

Byteripper.
En dan nog heb je dr nix aan, want de verbinding van kpn komt niet eens in de buurt van de 1mbit }:O

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 17:12 schreef Paulusdebospooier het volgende:
Op deze site: http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/alcatel-bugs.html staat een verhaal over de kwetsbaarheid van de alcatel speedtouch home modems. Als ik het goed begrijp zijn deze modems redelijk gemakkelijk te benaderen vanuit het internet en dan te patchen. Is het niet zo dat je de modem kwetsbaarder maakt door hem als router te gebruiken? Ik snap de pagina niet helemaal want ik ben niet zo thuis in de terminologie. Ik ben alleen bang dat het nu wachten is op een soort virusprogramaatje dat alcatel modems om zeep helpt. Wie helpt mij van die angst af?
Klopt... het enige dat je daaraan kunt doen is een van de tools op http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/tools/ gebruiken, dit is alleen niet aan te raden omdat het je firmware patcht.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 17:37 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

En dan nog heb je dr nix aan, want de verbinding van kpn komt niet eens in de buurt van de 1mbit }:O
Bij de meeste hubs is het zo dat de snelheid van alle poorten aangepast wordt aan de poort met de laagste snelheid... Dus dan zou je ook snelheidsverlies hebben op je interne LAN.

Byteripper.

• Thorne
  • Laatst online: 18-05 14:09

Thorne

Forrester

Op vrijdag 27 juli 2001 17:37 schreef Hyperbird het volgende:

[..]

De rest van je netwerk wel... dat schakelt dan allemaal terug naar 10Mbit ipv 100Mbit.

>specs<

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik heb het getest.

Maar ik heb het nog even terug gedraaid, dus ook de code 9600 weer terug. Ik ben nou niet bijzonder enthousiast wanneer ik lees dat "iedereen" zo in mijn Alcatel kan rommelen. Vooral als ze ook een challenge kunnen uitvoeren bijv. En het telnet en HTTP wacht ik dan ook nog even af. Ik kan heel goed iets overtypen, maar zelf uitzoeken helaas dat weet ik ook niet.

Het terugveranderen van 9606 naar 9600 maakt dat er van het knutselwerk van mij niets meer terug te zien is! Dus defaults terug en hack terug zetten, en voilá weer een home versie.

Overigens blijft mijn ST:home gewoon standaard in de user modus staan??

• dôh
User modus? :? Verklaar je nader....

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik heb ff die manual doorgelezen, en het enige dat ik erover kon vinden is dit:

Services behind the STPro

To run a server behind a NAPT router, additional configuration is needed. Therefore, the STPro exhibits NA(P)T specific commands allowing static IP address and UDP/TCP port mapping for inbound IP packets to be configured. Moreover a default server can be specified. All incoming connections will be forwarded to the device with this IP address. In most cases this setting should be adequate for most server applications.

Als het goed is zal dit het moeten oplossen...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 19:07 schreef Bl@de het volgende:
User modus? :? Verklaar je nader....
Ik denk dat hij user modus ipv van expert modus bedoelt...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Er is trouwens ook een SpeedTouch Pro met Firewall... Misschien dat we die via een of andere tweak ook kunnen activeren??? :9~

Byteripper.

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 19:09 schreef Byteripper het volgende:

To run a server behind a NAPT router, additional configuration is needed. Therefore, the STPro exhibits NA(P)T specific commands allowing static IP address and UDP/TCP port mapping for inbound IP packets to be configured. Moreover a default server can be specified. All incoming connections will be forwarded to the device with this IP address. In most cases this setting should be adequate for most server applications.

Byteripper.
Staat er ook wáár dit moet en hoe je het moet instellen? Dat zou heel fijn zijn! *D

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

[..]

Ik denk dat hij user modus ipv van expert modus bedoelt...

Byteripper.
Ja, ik las dat de ST:home in de expert modus bleef hangen?

Byteripper.
? Nu jij weer. :)

Maar dit houdt dan toch ook in dat van buitenaf de Alcatel niet meer te benaderen is via telnet of http?

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 19:15 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Ja, ik las dat de ST:home in de expert modus bleef hangen?
[..]

? Nu jij weer. :)

Maar dit houdt dan toch ook in dat van buitenaf de Alcatel niet meer te benaderen is via telnet of http?
Als ie alle poorten forward dan zou die niet meer van buitenaf te benaderen zijn... Ik heb hier alleen geen getweakte modem, dus ik kan ook niet in die opties zoeken waar ik dit zou moeten vinden. Op het moment ben ik ff op internet aan het zoeken voor meer info.

Byteripper.

• dôh
Dus je zou bij routing dat in moeten stellen? :9 Ik maak wel ff een screenshot!

Edit: ff het oude plaatje weg. (de was van NORMAL mode)
Hier 2 van de EXPERT.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/adv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/adv2.jpg

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Hmmmz... Is dat een getweakte versie van de modem? Dan denk ik toch dat het ergens anders moet staan... In de handleiding staat hier verder niets over.

Kijk maar in de manual onder puntje 12.6 Speed Touch NAT&PAT

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Vaag ... je kunt daar geen poorten oid opgeven.
Ik heb nog wat gevonden op dit adres:
code:
1
2
NAT>create protocol=tcp inside_addr=192.168.0.2:137 outside_addr=217.59.9.154:137
[Repeat for all the port (either TCP or UDP) that you are interested in]

Dit commando doet dus het volgende: al het verkeer dat op de modem op poort 137 van host 217.59.9.154 komt, wordt automatisch doorgestuurd naar de computer op het lokale lan met ip 192.168.0.2 op poort 137.

Byteripper.

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 19:20 liet Bl@de plaatjes zien
Uhh.. Bl@de, ik wil niet vervelend doen, maar ik kan je IP nog wel lezen hoor (tenzij dat JOUW IP niet is...)

Dus waarom al die moeite van maskeren, maar niet erg genoeg doen, plak dan gewoon af.

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 19:42 schreef Byteripper het volgende:
Vaag ... je kunt daar geen poorten oid opgeven.
Ik heb nog wat gevonden op dit adres:
code:
1
2
NAT>create protocol=tcp inside_addr=192.168.0.2:137 outside_addr=217.59.9.154:137
[Repeat for all the port (either TCP or UDP) that you are interested in]

Dit commando doet dus het volgende: al het verkeer dat op de modem op poort 137 van host 217.59.9.154 komt, wordt automatisch doorgestuurd naar de computer op het lokale lan met ip 192.168.0.2 op poort 137.

Byteripper.
Oke ik heb dit nu gedaan, het werkt niet helemaal, maar er is wel activiteit! :9

[qoute]
(000018) 27-7-2001 19:52:43 - (not logged in) (10.0.0.150) > connected to ip : 10.0.0.150
(000018) 27-7-2001 19:52:43 - (not logged in) (10.0.0.150) > sending welcome message.
(000018) 27-7-2001 19:52:43 - (not logged in) (10.0.0.150) > 220 BulletProof FTP Server ready ...
(000018) 27-7-2001 19:52:43 - (not logged in) (10.0.0.150) > disconnected.
[/quote]

Om de 1 of andere rede gooit 'ie hem er steeds weer uit, ook m'n firewall staat uit! heel vaag. :? Iemand die verder hulp biedt?

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 19:44 schreef Jake het volgende:

[..]

Uhh.. Bl@de, ik wil niet vervelend doen, maar ik kan je IP nog wel lezen hoor (tenzij dat JOUW IP niet is...)

Dus waarom al die moeite van maskeren, maar niet erg genoeg doen, plak dan gewoon af.
Naja, je mag nu eens proberen of je in m'n FTP kan komen of op m'n HTTP?! 213.10.207.77
Kijk ff.... :)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik ben nog ff verder aan het zoeken, want volgens dat stukje tekst in de manual zou het ook mogelijk zijn om AL het verkeer van welke host dan ook te forwarden naar 1 PC binnen het LAN...

Byteripper.

• Jake
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 19:55 schreef Bl@de het volgende:
Naja, je mag nu eens proberen of je in m'n FTP kan komen of op m'n HTTP?! xxx.xxx.xxx.xxx
Kijk ff.... :)
Ach Bl@de, just informing ya (since you took all tha trouble to make it hard to read).
* Jake != h4ck3r, cr4ck3r or 5cr1p7 k1dd13

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

A.H.!

Ik heb gekeken in de SpeedTouch Pro with Firewall manual, en daar stond onder 16.3 The Speed Touch 'NAT' Page dat je via de zogenaamde "NAT Configuration Page" forwardinstellingen kan maken, inclusief de "default server". Ik weet alleen niet of er wel een NAT page (linkerkant in menu voor NAT kiezen) bij de getweakte versie is...

Byteripper.

[edit: misschien dat het wel via telnet kan als het niet via de web interface kan, probeer eens het volgende: inloggen onder telnet, dan commando nat, en dan help. Misschien dat daar nog iets tussen staat.]
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.