Aaaaaa MXstream (Probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb:
Abit kt7a-Raid (Laatste officiele BIOS), AMD 1200(266), 3COM netwerkkaart, asus 7700,
Ethernet ADSL modem (laatste update software).

En dan het volgende probleem,..

Na ongeveer 80 MB UPSTREAM stopt mijn internetverbinding met Datatransfer. Geen fouten maar gewoon geen data meer over de lijn. Gister is er iemand van KPN langsgeweest maar met de verbinding zelf is niets aan de hand op zijn laptop deed alles het hewoon...
M'n instellingen van de Netwerkkaart staan goed (half duplex 10Mb) alle instellingen 3 keer nagelopen...
Downstream gaat allemaal toppiewoppie als ik lekker ga zitten downloaden ben ik soms 48 uur online.

Wie kan me helpen..
Ik heb geen idee meer en KPN ook niet.

Sign of my Time

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:58

qless

...vraag maar...

Raar probleem...zou normaal niet aan de adsl modem of aan 3com kunnen liggen, ik jaag er nog wel eens 400 MB naar het internet toe...
Met wat voor programmatje draai je server?

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier hetzelfde probleem :( heb al 100x met de xs4all helpdesk gebeld en het is een bekend probleem, maar ze kunnen het tot nun toe nog niet "echt" oplossen. de modemupdate van de mxstream site halen is op dit moment ff het enige wat je kan doen dat verlengt de upstream tijd een beetje. en verder moet je in je register ff wat aanpassen. kopieer dit scriptje ff in een text file en sla um op met .reg als extensie dit zijn de instellingen die aangepast zijn op mxstream. verder is het denk ik nog maar ff afw8teh!

hier issut scrippie!
REGEDIT4

;your ethernet-card may not be under the 0000 heading,
;it may be \NetTrans\0001 or \NetTrans\0002 etc
;run regedit, look where driverdesc. TCP/IP is, then change in first line:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0000]
"MaxMTU"="1372"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP]
"BSDUrgent"="0"
"DefaultRcvWindow"="28440"
"DefaultTTL"="64"
"PMTUBlackHoleDetect"="0"
"PMTUDiscovery"="1"
"SackOpts"="1"
"Tcp1323Opts"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP\Parameters]
"MaxDupAcks"=dword:00000003

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000020
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000010
Suc7! en zou je me een meeltje kunnen sturen op d3nn1s@xs4all.nl als jij een oplossing hebt? dank je! :)

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Bedankt voor de reg-edit misschien dat me modem (Aclatel) nu eindelijk GOED werkt onder Win2k aangezien ik daar geen verbinding kon krijgen :D :D :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 10:48 schreef ShadowBumble het volgende:
Bedankt voor de reg-edit misschien dat me modem (Aclatel) nu eindelijk GOED werkt onder Win2k aangezien ik daar geen verbinding kon krijgen :D :D :D
OOHHWWWW deze is voor win'98!!! deze moet je NIET in 2000 gebruiken dat zijn hele andere strings geloof ik...!!! strax doettie ut helemaal nie meer joh! :'(

• fkr123
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-04-2025
Het probleem heb ik ook. Uppen geeft bij mij problemen naar ongeveer 1 uur. De verbinding blijft maar er gebeurt niets meer.

Volgens mij ligt het niet aan de verbinding of modem. Als ik upload via mijn pc dan ontstaat het probleem. Sluit ik mijn laptop aan op dezelfde lijn/modem dan ontstaat het probleem niet. Ik zat zelf te denken om mijn netwerkkaart (een realtek) te vervangen voor een 3com. Maar dat is dus ook geen oplossing :?.

Ook ik ben geinteresseerd in de oplossing, dus als iemand wat weet fkr123@hotmail.com.

• D3NN1S
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 11:04 schreef fkr123 het volgende:
Het probleem heb ik ook. Uppen geeft bij mij problemen naar ongeveer 1 uur. De verbinding blijft maar er gebeurt niets meer.

Volgens mij ligt het niet aan de verbinding of modem. Als ik upload via mijn pc dan ontstaat het probleem. Sluit ik mijn laptop aan op dezelfde lijn/modem dan ontstaat het probleem niet. Ik zat zelf te denken om mijn netwerkkaart (een realtek) te vervangen voor een 3com. Maar dat is dus ook geen oplossing :?.

Ook ik ben geinteresseerd in de oplossing, dus als iemand wat weet fkr123@hotmail.com.
nope heb hier al 3 verschillende netwerkkaarten geprobeerd. allemaal geen suc6 :( maar op je laptop werkt het wel zeg je?? dus dan zou het een software prob. moeten zijn ofsow?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op woensdag 06 juni 2001 10:48 schreef ShadowBumble het volgende:
Als je de USB modem bedoelt: hij blijft dan zeker 'hangen' ?

Dat had ik ook, zie je hem hangen op het inbellen. Wat bij mij werkt:

1. als je pc is opgestart, de 1ste keer gewoon inbellen. Hij blijft dan hangen.
2. Cancel het inbellen
3. Trek je usb stekkertje eruit (de lampjes gaan nu uit :)
4. Je krijgt waarschijnlijk een of andere melding in win2k dat je je usb stekkertje eruit is getrokken. Gewoon wegklikken dus.
5. Steek je usb stekkertje er weer in. Na een tijdje zie je je lampjes weer knipperen.
6. Als na het knipperen de lampjes weer stabiel op groen staan, bel nog een keer in.
7. Tadaaaaaa 'registering on network (of zoiets dergelijks)'

en hij doet ut.

khoop dat je hier wat aan hebt. Of anderen die dat probleem hebben :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• fkr123
Moet dan wel een softwareprobleem zijn. Op mijn PC heb ik W98 en een hoop andere bagger geinstalleerd.
Op mijn laptop staat alleen w2k ad.server en uiteraard een ftp proggie.

Maar ja wat veroorzaakt nu het probleem?

• Wilfred
Ik heb mijn Realtech kaart vervangen door een 3COM... Ik hoopte daardoor van het probleem af te zijn.

Ook heb ik door alle programma's uit te zetten gekeken of het aan een bepaald programma lag maar zowel bij Serve-U als Kazaa als WS-FTP doet het probleem zich voor na +- 70 MB. dat komt trouwens overeen met ongeveer een uur uploaden.

Verder draai ik WIN98SE.
Heb ik nog geen netwerk.
Word ik er droevig van ;(
Een beetje moedeloos |:(
en :r

Ik hoop dat er snel een oplossing komt!

edit:

Ik heb gehoord dat het misschien aan de Bridge van mijn moederbord kan liggen.
(ABIT KT7A-RAID) daar schijnt een probleem te zijn met de dataoverdracht.
Maar dus inderdaad niet het netwerkkaartje.
Ik ga Binnenkort wel ff proberen of hij het met mijn andere PC ook doet. En hoe lang hij het dan doet.
Ook bedankt voor de Regedit tip trouwens.

Sign of my Time

Verwijderd

Je moet de modem update NIET updaten las een tijdje geleden dat met die update ook zo snel word gediscconect , Je moet helemaal geen modem sofware installen hebbik ook nie gedaan. gewoon nic installen en gaan

als je achter op je moadem "Defaults" indrukt zou je er vannaf moeten zijn ik iig wel

• Wilfred
Dat lijkt me sterk maar ik ga het natuurlijk wel ff proberen.

Sign of my Time

Verwijderd

vriend van me heeft hetzelfde probleem gehad, totdat hij z'n cable vervangen heeft : weg probleem.

mh

ps. ik had 't op een realtek 8029 kaart, dat wil ook niet.

• Wilfred
Nee de cable heb ik getest met de man van KPN die heeft daar gewoon lekker mee kunnen uploaden!

Sign of my Time

Verwijderd

hmmm, lastig.

Heb je toegang tot een Linux bakkie? Als het niet teveel werk is zou je kunnen proberen of het up/downloaden via Linux wel goed gaat (no flame!)...

Windows wil wel eens gek doen met z'n IP stack als je er een keer een verkeerd proggie overheen zet.

mh

• D3NN1S
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 13:29 schreef mousehouse het volgende:
hmmm, lastig.

Heb je toegang tot een Linux bakkie? Als het niet teveel werk is zou je kunnen proberen of het up/downloaden via Linux wel goed gaat (no flame!)...

Windows wil wel eens gek doen met z'n IP stack als je er een keer een verkeerd proggie overheen zet.

mh
Ik heb gister mn HD ff geformateerd en ff Kaal win '98 geinstaleerd maar dit hielp ook niet! :'(

• Wilfred
Ja ik ben aan het proberen LINUX te installeren. Maar dat gaat niet zo goed ik kan niet gewoon ff op een via een met Partition magic aangemaakte LInuxpartitie Linux te installeren hij vraagt dan of hij even de hele disk moet formatteren en waarschuwd erg netjes dat ik dan wel alle gegevens kwijt ben.
Misschien installeer ik wel ff win 98 opnieuw. of win 2000.

Sign of my Time

• Wilfred
Soo Ik was dat ook al van plan gelukkig heb ik dat dan niet gedaan.

Ik ga vanavond ff kijken of mijn andere PC het ook gewoon wel doet.

Sign of my Time

• Wilfred
Nou KPN heeft mijn Ticket gesloten...
Dat betekend dat ze er alles aan hebben gedaan en dat ik nu weer gewoon aan mijn lot ben overgelaten.
Het was trouwens bij deze meneer van de HD geen bekend probleem hij had er nog nooit van gehoord.
Misschien moet u eens contact zoeken met de leverancier van Serve-U... Of de laatste drivers installeren :D :D :D :D
Ik heb m toen uitgelegd hoe tevreden ik ben met Tweakers.net omdat ze daar altijd alle nieuwe Drivers voor me op een rijtje zetten...
Gaaaaaaap

Sign of my Time

• D3NN1S
  • Niet online
Heb net "WEER" met XS4ALL gebeld en hij kwam met de vraag of ik zodra de verbinding weg is. nog wel mn modem ( 10.0.0.138 en mezelf 10.0.0.150 ) kan pingen. ik heb hier eigenlijk geen idee van? heb jij dat wel eens geprobeerd? kan dit namelijk ook niet dan ligt het dus "intern" aan win 9x kan dit wel ligt het hoogstwaarschijnlijk aan hun netwerk. !?? enig idee :?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb dus precies hetzelfde probleem! Alle data stagneert na 60 tot 80 MB upstream. Downstream geen centje pijn. Ik heb een Realtek netwerkkaartje (Sitecom) en een ADSL ethernetmodem. Verder draai ik Win98. Eerder in de tread las ik iemand met een Abit KT7A-RAID moederbord. Zelf heb ik een KT7-RAID. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?? Ik zou heel blij zijn als er hier een oplossing gevonden gaat worden! Die registry-aanpassing ga ik zo ff uitvoeren.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Wilfred
Tourniquet,

Dat idee had ik dus inderdaad ook maar de twee andere mensen met hetzelfde probleem hebben geen Abit maar een asus bord...
Misschien ligt het wel aan de moederborden hoor want ik heb werkelijk al het andere al uitgesloten(netwerkkaart, instellingen, Modem, kabel, OS) ik ben nu mijn ethernetmodem aan het downgraden.

Ik weet ook niet of ik het modem nog kan Pingen maar over een paar minuten zal ik het proberen.

Sign of my Time

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ben benieuwd...

ff mijn config:

Abit KT7-RAID
Duron 620
128 MB PC133
Asus 7100 GeForce2 MX
Sitecom (Realtek) NIC (op half duplex/10mbit)
Win98

• Helsie
  • Niet online
Ik heb Win2k & WinXP, met Ethernet, maar ik heb een Asus A7v board. Hier geen problemen. Ik zou toch de problemen bij het moederbord zoeken. 4in1 drivers geinstalleerd?
Als je zegt dat het modem in Win2k niet werkt, dan doe je zowiezo al iets verkeerd... Als je netwerkkaart werkt in win2k werkt je modem automatisch ook...

• D3NN1S
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 08:12 schreef Helsie het volgende:
Blah..... 4in1 drivers geinstalleerd?
Blah blah...
Yup heb ik geinstaleerd maar dat hielp ook al niet :( wordt er echt zwaar verdrietig van! :'(

• fkr123
Op donderdag 07 juni 2001 17:33 schreef D3NN1S het volgende:
Heb net "WEER" met XS4ALL gebeld en hij kwam met de vraag of ik zodra de verbinding weg is. nog wel mn modem ( 10.0.0.138 en mezelf 10.0.0.150 ) kan pingen. ik heb hier eigenlijk geen idee van? heb jij dat wel eens geprobeerd? kan dit namelijk ook niet dan ligt het dus "intern" aan win 9x kan dit wel ligt het hoogstwaarschijnlijk aan hun netwerk. !?? enig idee :?
Net weer een vastloper gehad met het uploaden.
Gelijk gekeken of ik nog kan pingen.
Alle verstuurde pakketjes gaan verloren ;(
Betekent dus dat het niet aan de KPN ligt? Maar wel aan win.

Gelet op andere reakties lijkt het erop dat het probleem zich niet voordoet onder win2k.
Mijn laptop met win2k ad.server geeft ook geen problemen. Wellicht toch een win 98 probleem.

Mijn pc draait trouwens op een Asus Cusl2 moederboard.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bij mij liep ie net ook weer vast... pingen naar de buitenwereld lukte niet meer (niet op url en niet op IP), MAAR... pingen naar 10.0.0.150 én naar 10.0.0.138 lukte nog wel!!! :? Ik kon ook zonder problemen een FTP-sessie naar het modem opzetten (ftp 10.0.0.138). Iemand nog enig idee??

Verwijderd

lol laptop met adv server

• D3NN1S
  • Niet online
Mijn mail en een reply daarop van XS4all!
> Ik heb nu sinds +/- 2 weken een ADSL aansluiting en een abbo. bij jullie.
> ik heb vanaf het begin al een probleem, waarmee ik ook jullie helpdesk meerdere malen heb gebeld.
> Jullie helpdesk kwam er niet uit en vroegen mij een mailtje naar jullie te sturen want jullie zijn de zogehete ADSL "guru's" dus bij deze!
>
> Het probleem:
>
> Na +/- 20 a 30 Mb upstream kapt mn internet verbinding ermee. het icoontje dat ik verbinding heb blijft wel gewoon in mn taakbalk staan,
> en mn sent lampje knippert af en toe vrolijk op mn modem maar er komt GEEN receive meer terug. met als gevolg dat ik mn pc opnieuw moet opstarten
> wil mn verbinding weer werken.
> Dit gebeurd dus elke keer!
> nu werd mij aangeraden om de nieuwe software-update te downloaden en te instaleren. dit heb ik gedaan maar zonder succes.
> Ook heb ik in mn registry de MAXMTU string op allerlij standen gehad (1500, 1467??, 1372 enz) en mn DEFAULT RECEIVEWINDOW
> heb ik ook op allerlij standen gehad maar dit had ook geen succes.
> Ik heb dus een maxstream basic abbo met een ethernet modem.
> Mn instellingen op mn netwerkkaart (3com 590pci) staat gewoon op Half Duplex 10Mbit dus dat zou het ook niet kunnen wezen.
> Hebben jullie enig idee wat ik hieraan kan doen? want dit is geen lekkere manier van internetten zo!
>
> Alvast bedankt voor de hulp!
> Met vriendelijke groet,
> Dennis van de Logt
>
> mailto:d3nn1s@xs4all.nl
>
>
>
Beste Dennis,

Laten we beginnen bij iets heel simpels. Herinstallatie van de externe
toegang. De winsock kan een beetje buggie zijn.

Klik op: Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> Software klik op
Windows Setup (tabblad) vervolgens haalt u het vinkje weg voor
Communicatie klik op OK. Dan klikt u weer op Software en Windows Setup
klik op Communicatie en vervolgens op details. Hier kunt u het vinkje
terugzetten voor Externe Toegang en voor de VPN (Virtueel Particulier
Netwerk) adapter. Klik op OK en vervolgens nog een keer op OK.

Verwijder de oude verbindingsiconen uit de externe toegang (Deze Computer
-> Externe Toegang -> Icoontjes rechts aanklikken en verwijderen)

Volg de Windows aanwijzigen en loop de instellingen uit de ADSL
handleiding door.

Met vriendelijke groet,

Lammert

XS4ALL Internet Helpdesk, ADSL Support

• Davidoff402
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Heb probleem gehad dat na een x aantal minuten de verbinding wel bleef, maar geen enkele downstream meer mogelijk was. Lichtjes op USB modem gingen ook uit.

ben van 4-in-1 drivers 1.32 naar 1.31V gegaan en de problemen zijn opgelost. (ligt aan de VIA chipsets) Ook kun je op sommige borden in het bios de optie 'Advanced chipset options' uitzetten. Dat is de oplossing die ze bij Alcatel zelf geven.
Met de USB modem ligt het waarschijnlijk aan de USB Filter. Succes...;)

Sempron 3800+ 8k9a7i

• D3NN1S
  • Niet online
Heb jij ook een Asus moederbord? want asus zit met zn 4 in 1 drivers al op versie 4.xx ofzo. heb je anders een link naar die versie die jij hebt? dan ga ik dat es ff proberen! :)
Op zondag 10 juni 2001 21:20 schreef Davidoff het volgende:
Heb probleem gehad dat na een x aantal minuten de verbinding wel bleef, maar geen enkele downstream meer mogelijk was. Lichtjes op USB modem gingen ook uit.

ben van 4-in-1 drivers 1.32 naar 1.31V gegaan en de problemen zijn opgelost. (ligt aan de VIA chipsets) Ook kun je op sommige borden in het bios de optie 'Advanced chipset options' uitzetten. Dat is de oplossing die ze bij Alcatel zelf geven.
Met de USB modem ligt het waarschijnlijk aan de USB Filter. Succes...;)

• Wilfred
Probleem lag bij mij aan windows 98 SE...
Nu ik 2000 heb geinstalleerd is het euvel verdwenen.
Bedankt voor alle hulp!

Sign of my Time

• D3NN1S
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 22:38 schreef Wilfred het volgende:
Probleem lag bij mij aan windows 98 SE...
Nu ik 2000 heb geinstalleerd is het euvel verdwenen.
Bedankt voor alle hulp!
Tjaaa toch vind ik dat eigenlijk geen "echte" oplossing... t'is een beetje raar als het niet zou willen draaien onder '98 toch :? :?

• fkr123
Gelet op de reacties trek ik de conclusie dat het probleem niet in de PC, netwerkkaart, ethernetmodem of de verbindingen ligt. Aangezien het probleem zich op dezelfde configuratie met Win2k niet voordoet is de conclusie dat het probleem in win 98 zit.
Wellicht dat MS een oplossing kan bieden. Ik heb de knowledge base op de MS website geraadpleegd maar kan daar het probleem niet op vinden. Volgens mij moet het probleem worden aangemeld.

Hier onstaat voor mij echter een klein probleempje. Aangezien mijn windows 98 versie niet op de voorgeschreven wijze in mijn bezit is gekomen kan ik het probleem niet aanmelden. Is er iemand onder ons die dit kan doen?

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 10:39
Heb dezelfde ongein gehad. Na een paar minuten gewoon mijn usb modem plat, lampies uit en nix meer. Het schijnt aan de via chipset te liggen.

Bij mij werkt het volgende.
In je bios settings, ligt eraan van welk merk je moederbord is moet je wat dingetjes veranderen.

1. Je moet usb legacy support op enabled zetten, en niet op auto.

2. (dit wisselt per merk) Zoek iets als processor strength, en zet dit lager. (Bij mijn asus a7v van optimal naar normal.)

Sindsdien gaat dat mxstream als een speer.
:D

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

ik heb nog steeds hetzelfde probleem. :( Ik heb de ethernet-variant, dus de tips voor het USB-modem gaan bij mij niet op. Verder heb ik alle tips in deze tread gegeven opgevolgd. Het gekke is dat ik terwijl de verbinding "bevroren" is, nog wél kan pingen naar het modem (op 10.0.0.138) en ik zelfs met een FTP-sessie kan inloggen op het modem. :? Het lijkt mij dan toch dat de verbinding pc-NIC-modem in orde is... Ik heb geen zin een ander OS te gaan installeren, want waarom zou het bij mij niet werken onder Win98 en bij anderen wel?

• Wilfred
Nee ik vind ook inderdaad niet dat het een oplossing is van het probleem.
Maar ik kan nu in ieder geval iets langer online zijn. Ik heb al eerder het idee gehad dat het aan het moederbord zou kunnen liggen maar dat zou dan alleen in combinatie zijn met W98.
Al met al een heel vreemd probleem.

[/OT] Ben trouwens wel erg tevreden met W2000. [/OT]

Sign of my Time

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb inmiddels een tread over dit probleem gevonden op adslforum.nl. In deze tread wordt uitvoerig op het probleem ingegaan. Het blijkt te liggen bij een IP stack overflow van Windows (o.i.d.)

De link:
http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=735&FORUM_ID=10&CAT_ID=1&Topic_Title=IMPORTANT%2E+Upload+probleem+in+kaart+brengen%2E&Forum_Title=Storingen+en+problemen

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mensen, ik heb mijn Alcatel modem "omgebouwd" naar de Pro versie (zie [topic=192381] ) en heb inmiddels al zo'n 160 MB aan uitgaande data! Dit lijkt dus de oplossing voor het upload-probleem onder Windows 98(SE)te zijn! :D :D :D

Verwijderd

Ben er zelf ook een maand mee bezig geweest.
Alles zo'n beetje geprobeert.

Ik merkte wel dat mijn linux of win2000 of me er geen last van hebben.

En toen..... In verlate draadje in amerika.

ER IS GEEN OPLOSSING VOOR WINDOWS 98. Het is een Bug waar geen patch voor is. Deze zal ook niet meer gemaakt worden.
Het heeft te maken met een upload buffer die vol raakt en daardoor geen upload mee toe staat.

Ander besturings systeem dus. Ik was er ook niet kapot van, maar ja het is niet anders.
Alles loop nu perfect...

Groeten

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op dinsdag 31 juli 2001 18:10 schreef morbus het volgende:
Ben er zelf ook een maand mee bezig geweest.
Alles zo'n beetje geprobeert.

Ik merkte wel dat mijn linux of win2000 of me er geen last van hebben.

En toen..... In verlate draadje in amerika.

ER IS GEEN OPLOSSING VOOR WINDOWS 98. Het is een Bug waar geen patch voor is. Deze zal ook niet meer gemaakt worden.
Het heeft te maken met een upload buffer die vol raakt en daardoor geen upload mee toe staat.

Ander besturings systeem dus. Ik was er ook niet kapot van, maar ja het is niet anders.
Alles loop nu perfect...

Groeten
Integendeel, er zijn nu 2 oplossingen voor! :)

- modem "ombouwen" tot de Pro versie (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/192381)

en de nog simpeler oplossing:

- Het netpptp.sys van Windows 98 vervangen door de Windows ME versie van dit bestand (zie thread(s) op adslforum.nl: http://www.adslforum.nl/topic.asp?ARCHIVE=&TOPIC_ID=1177

Het probleem zit namelijk in de VPN-adapter van Windows 98(SE)

• Orac
  • Laatst online: 14:13

Orac

Ik mis je papa.

Op woensdag 13 juni 2001 21:03 schreef fkr123 het volgende:
...

Hier onstaat voor mij echter een klein probleempje. Aangezien mijn windows 98 versie niet op de voorgeschreven wijze in mijn bezit is gekomen kan ik het probleem niet aanmelden. Is er iemand onder ons die dit kan doen?
En toen werd het hier errug stil... >:)

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 16:46
Op dinsdag 31 juli 2001 19:14 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Integendeel, er zijn nu 2 oplossingen voor! :)

- modem "ombouwen" tot de Pro versie (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/192381)

en de nog simpeler oplossing:

- Het netpptp.sys van Windows 98 vervangen door de Windows ME versie van dit bestand (zie thread(s) op adslforum.nl: http://www.adslforum.nl/topic.asp?ARCHIVE=&TOPIC_ID=1177

Het probleem zit namelijk in de VPN-adapter van Windows 98(SE)
Dat netpptp.sys bestand vervangen heeft mijn systeem totaal in puin gelegd :(, erg vreemd, daar er op adslforum een hoop reply's waren van mensen die er wel wat aan hadden..
Ook nadat ik de oude versie heb teruggezet krijg ik nu alleen maar errors als ik verbinding probeer te maken (ben nu online via ISDN).

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 16:46
Eind goed, al goed:
ADSL verbinding probleem

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 08:35 schreef Wilfred het volgende:
Ik heb:
Abit kt7a-Raid (Laatste officiele BIOS), AMD 1200(266), 3COM netwerkkaart, asus 7700,
Ethernet ADSL modem (laatste update software).

En dan het volgende probleem,..

Na ongeveer 80 MB UPSTREAM stopt mijn internetverbinding met Datatransfer. Geen fouten maar gewoon geen data meer over de lijn. Gister is er iemand van KPN langsgeweest maar met de verbinding zelf is niets aan de hand op zijn laptop deed alles het hewoon...
M'n instellingen van de Netwerkkaart staan goed (half duplex 10Mb) alle instellingen 3 keer nagelopen...
Downstream gaat allemaal toppiewoppie als ik lekker ga zitten downloaden ben ik soms 48 uur online.

Wie kan me helpen..
Ik heb geen idee meer en KPN ook niet.
ik had precies hetzelfde probleem, sprak toen met ene paar gasten van mxstream, die zeiden dat ik maar de update van hun site moest downloaden, en terwijl ik dit doe heb ik zo'n gozer aan de lijn. ik open de install van deze update en opeens zie ik dat het alarm knoppie van mijn modem rood is, deze wordt oranje maar niet goren, de andere lichtjes blijven dood. zeg ik dit tegen die gast, zegt ie: oh, da's een fout in de software. ik dus iets meer dan 2 dagen zonder modem, daarna kreeg ik wel netjes weer zo'n heel pakket met splitter en modem etc., mocht de oude houden (ook een tip voor mensen die een gratis modem willen hebben, dan moet je me maar ff op <hoppe@dolfijn.nl> mailen dan leg ik je exact uit hoe het moet(een modem krijgen voor nop)). ik heb hem net getweakt, moet alle tcp/ip nog instellen, weet niet of het nu over is met dat opeens stopppen van die verbinding. eerst moest ik trouwens altijd mijn pc helemaal weer opnieuw opstarten om weer een verbinding te maken die het deed. heb trouwens ook al op bruring een post gelezen over dit onderwerp, en bijna iedereen heeft win 98SE(ik ook..!!) I:( .
Pagina: 1