ADSL verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 16:46
Ik heb het volgende probleem met m'n ADSL lijntje:

De verbinding houdt (soms direct na inbellen, soms na uren surfen) op met informatie ontvangen, in het statusvenster is te zien dat nog hooguit een paar honderd bytes wordt ontvangen.

Ping naar adsl modem werkt, ping naar www.planet.nl of 195.121.6.142 werkt niet.

Nadat de verbinding ophoud gegevens te verzenden heeft het geen zin de verbinding te verbreken en opnieuw tot stand te brengen, rebooten (start->afsluiten->opnieuw opstarten) leidt tot vastlopen, na reset werkt de verbinding meestal weer.

Het lijkt alleen te gebeuren als ik windows verkenner gebruik terwijl ik online ben.. :?

Iemand enig idee wat er aan de hand is (en wat ik er aan kan doen natuurlijk)?

• G1itch
* G1itch geeft de thread een bescheiden schopje, in de hoop dat de avonddrukte op GoT een oplossing voor zijn probleem opleverd..

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik had ook dat soort problemen.toen kwam ik erachter als ik mijn systeem wat minder overklockte dat het weg was !
mischien heb je er wat aan.

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 21:58 schreef erikdeprik het volgende:
ik had ook dat soort problemen.toen kwam ik erachter als ik mijn systeem wat minder overklockte dat het weg was !
mischien heb je er wat aan.
Onwaarschijnlijk... :(

• G1itch
M'n systeem is niet overgeclockt,
daar zal het dus niet aan liggen. (8>

Verwijderd

Wat voor modem heb je ?
Welke versie van windows heb je ?

Misschien dat het een goed idee is om het ip-adres in je posting even weg te halen, het is nl. je eigen ip-adres :)

Probeer wat meer info te geven dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

• G1itch
Alcatel speedtouch modem (nog ongetweaked, Mxstream ISDN).
Win'98 SE.
Standaardgateway is ik natuurlijk. |:(

Moest net tijdens replyen weer rebooten, verkenner hoeft dus niet te draaien (maar het lijkt wel te helpen :X).

Zeg het maar als je meer wilt weten..

Verwijderd

Oke, daar gaattie dan :

Dit probleem kan op twee vlakken liggen : Bij jou thuis of in de wijkcentrale. Wat je kunt doen is het volgende :

Herinstallatie Externe toegang en VPN adapter :

Stap 1 - Verbreek de verbinding.
Stap 2 - Ga naar Start > Instellingen > Configuratiescherm
Stap 3 - Dubbelklik op Software en dan het tabblad Windows Setup.
Stap 4 - Selecteer de regel Communicatie en klik op Details.
Stap 5 - Haal het vinkje weg bij Externe Toegang en VPN
Stap 6 - Herstart de pc (ook als deze daar niet om vraagt).
Stap 7 - Herhaal stap 2,3 en 4
Stap 8 - Plaats het vinkje terug bij Externe Toegang en VPN
Stap 9 - Herstart de pc (ook als deze daar niet om vraagt).

Nu heb je de Externe Toegang en VPN opnieuw geinstalleerd, en hiermee zijn ook de netwerkprotocollen opnieuw geinstalleerd. Standaard zet Windows 95/98 deze instellingen niet optimaal voor een internetverbinding.
Controleer je netwerk-instellingen aan de hand van het MxStreamboekje (Start>Instellingen>Configuratiescherm>Netwerk) en zorg dat DHCP niet ingeschakeld staat, dus selecteer Wins-omzetting uitschakelen op het tabblad WINS-Configuratie van de eigenschappen van TCP/IP -> Externe Toegang #2 (VPN Ondersteuning). De rest van de instellingen staan meestal wel goed maar controleer ze wel.
De regels die je moet controleren zijn :

- Externe Toegangsadapter #2 (VPN Ondersteuning)
- TCP/IP -> <De netwerkkaart waar het modem aan hangt)
- TCP/IP -> Externe Toegangsadapter #2 (VPN Ondersteuning)

Als je de netwerkinstellingen hebt nagekeken start je de pc opnieuw op. Hierna gooi je het oude inbelicoon weg, en maak je een nieuwe aan. Controleer hiervan opnieuw de eigenschappen.

Probeer het nu nog maar eens, als het niet werkt dan meld ik me wel weer :)
(Ben nu even naar de HCC :+ )

Verwijderd

Is bekend probleem, zijn ook diverse topics over geweest en volgens mij is er niet één pasklare oplossing.

Wat bij mij wel heeft geholpen is het modem tweaken, sindsdien heb ik het veel minder vaak. Als het dan wel nog voorkomt, even overal alle stroom af (of alleen ff het modem rebooten) en ik kan er weer een paar dagen tegenaan :)

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kijk eens in dit draadje:

[topic=156229/1/25]

:)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• G1itch
Bedankt Tourniquet, ik kwam in dat topic een link naar ADSL-Forum tegen.
Daar staat het volgende:
Jawel, voor zover ik kan zien is dit probleem nu echt opgelost !

Het upload probleem zit hem in het vpn gedeelte van windows 98(se),
en dan wel in de file _netpptp.sys_ !

Omdat windows me totaal geen last heeft van het upload probleem,
heb ik daar de file _netpptp.sys_ uitgehaald, en over de bestaande
file in windows 98 geplaatst.

En jawel, totaal geen last meer van het upload probleem !
Inmiddels heb ik al 2 testen gedaan en beide keren kwam ik
zonder problemen tot over de 200 Mb aan upload !
Dat bestandje is aldaar ook te downloaden, ik ga het zeker proberen, en post nog wel even of het werkt..

*fingers crossed*

• G1itch
Jammer dan,

dat had ik beter niet kunnen doen..
Ik krijg sterk de indruk dat ik nu windows opnieuw zal moeten installeren om ooit nog een verbinding te krijgen.. ;( Als iemand nog een brilliante ingeving heeft, aarzel niet en zeg het ff.)

• G1itch
Dat rnaap bestandje uit ME (netpptp.sys) heeft m'n PC dus zodanig verkloot dat ik waarschijnlijk pas na een genadeloze format c: de brakke MS VPN aan de praat kan krijgen.. :(

Ik heb nu ff m'n laptopje aan het alcatel modem hangen, en daarmee ga ik nu m'n modem maar tweaken, dan hoef ik die hele gebrekkige Virtual Private Network zooi NOOIT meer te gebruiken! *D

Verwijderd

Dat moet je helemaal zelf weten, uiteraard. Maar hou er rekening mee dat je probleem ook in de lijn c.q. wijkcentrale kan zitten en dat los je niet op met het tweaken van je modem.
Maar dat moet je verder zelf weten. Ik heb op zich nog wel wat mogelijke oplossingen, maar aangezien je zo vastberaden bent om je modem te tweaken, trek ik me stilzwijgend terug.

• G1itch
Hee Sprits, ik heb niet zomaar uit het niets besloten m'n modem te tweaken hoor..

Het probleem dat ik had leek wel erg veel op dat in de thread waar tourniquet naar linkte, en op www.adslforum.nl. Ook had ik lockups e.d. nadat m'n verbinding raar ging doen, dat leek me ook een subtiele hint dat er iets in het OS niet helemaal fris zit..

Vandaar dat ik de netptpp.sys oplossing heb geprobeerd, maar daar ging m'n VPN zo van over de zeik dat ik geen hoop meer had om op deze PC zonder format C: ooit nog VPN te kunnen gebruiken, met de tweak heb je geen VPN nodig..

Bovendien was ik het stiekum al een beetje van plan, ik vind het namelijk helemaal niet erg dat ik nu ook m'n andere poeters via m'n switchje kan laten meegenieten..

Enne, ik ben nu online, de tweak lijkt dus te werken!

:7 "I love it when a plan comes together"
Pagina: 1