Toon posts:

Wie heeft zijn ADSL modem al getweaked?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:19
Ik heb ff een screen van het menu:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/menu.jpg

Volgens mij moet ik toch bij routing zijn ofzo?

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 20:08 schreef Bl@de het volgende:
Ik heb ff een screen van het menu:

[afbeelding]

Volgens mij moet ik toch bij routing zijn ofzo?
Is dat de getweakte??? De screenshots in de manual zien er anders uit... Bij routing kan je het niet instellen, je moet echt een "NAT" menuutje hebben.
Probeer het anders via telnet...

Ik ben nu ff aan het eten, strax weer terug >:)

Byteripper.

• Tourniquet
  • Laatst online: 11:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 19:55 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Naja, je mag nu eens proberen of je in m'n FTP kan komen of op m'n HTTP?! 213.10.207.77
Kijk ff.... :)
Ik ben op je FTP! Hoe heb je dat nu precies gedaan? Alleen die waardes ingevoerd via Telnet?

/edit: je webpage is ook te bereiken!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• dôh
Hier is de uitleg!
Finally, the ADSL tweak has been accomplished! :[
- Ga naar MS Dos Prompt.
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Login etc...
- Typ "EXPERT".
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)

NAT>create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:80 (ENTER)

NAT>save (ENTER)
Klaar! >:)
Je ADSL is geconfigged!
Het enige nadeel wat eigenlijk niet boeit is dat je vanaf je eigen PC, als je je eigen externe IP typt, je FTP niet in kan en je HTTP niet kan bekijken. Typ je echter je interne dan kan het wel. Voor de buitenwereld is er geen probleem. Deze kunnen via jou IP gewoon in je FTP komen en je HTTP bekijken! :P

Mijn dank aan Byteripper en de anderen die geholpen hebben. Samen hebben we een aardig doel bereikt! Hopelijk dat we in de toekomst meer samen kunnen werken! :9

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 20:41 schreef Bl@de het volgende:
Hier is de uitleg!
Finally, the ADSL tweak has been accomplished! :[
[..]

Klaar! >:)
Je ADSL is geconfigged!
Het enige nadeel wat eigenlijk niet boeit is dat je vanaf je eigen PC, als je je eigen externe IP typt, je FTP niet in kan en je HTTP niet kan bekijken. Typ je echter je interne dan kan het wel. Voor de buitenwereld is er geen probleem. Deze kunnen via jou IP gewoon in je FTP komen en je HTTP bekijken! :P

Mijn dank aan Byteripper en de anderen die geholpen hebben. Samen hebben we een aardig doel bereikt! Hopelijk dat we in de toekomst meer samen kunnen werken! :9
Thanx! Ik ga het gelijk proberen, dan mogen jullie straks ff mijn ftp testen :)

• dôh
Ik wil alleen eigenlijk nog de poort van telnet hebben? Was dat niet 23? Zeg het a.u.b. ff! :) Dan kan ik die ook "doorsluizen"...

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 00:23

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Kan het ook zonder poortnummer, zodat deze alles doorsluist naar een ander adres, ivm veiligheid?

• dôh
Nee kan niet, je moet het poortnummer opgeven. Maar de belangrijkste poorten zijn toch:

21 FTP
80 HTTP
23 TELNET

Verder d8 ik nix.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 20:49 schreef Bl@de het volgende:
Ik wil alleen eigenlijk nog de poort van telnet hebben? Was dat niet 23? Zeg het a.u.b. ff! :) Dan kan ik die ook "doorsluizen"...
telnet is poort 23 ja.

volgens mij werkt m'n ftp nu ook. Thanx aan iedereen die hem heeft getest :)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op vrijdag 27 juli 2001 20:56 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

telnet is poort 23 ja.

Wie wil ff m'n ftp testen? adres is 127.0.0.1
login: test
pass: test

(haal het adres bij reply ff weg a.u.b. want ik laat dat liever niet zo een tijd staan :) )
Het werkt

Ik merkte trouwens op dat de router niet automatisch een verbinding maakte, ook niet wanneer ik pingde naar buiten toe.

• dôh
Werkt wel ja....

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 21:02 schreef Pjotrik het volgende:

[..]

Het werkt

Ik merkte trouwens op dat de router niet automatisch een verbinding maakte, ook niet wanneer ik pingde naar buiten toe.
Hoe bedoel je dat? Maakt de dial-on-demand niet automatisch verbinding dan (ik heb hem nu op always-on staan)

Kan je trouwens mijn hostadres nog ff weghalen in die reply op mijn testverzoek? :)

Verwijderd

Weet iemand al hoe je mirc aan de praat krijgt op deze manier? alle andere software draait gewoon, maar mirc kan niet connecten/

• dôh
Ook de desbetreffende poorten doorsluizen:

6667 geloof ik? :?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Na het aanpassen van de NAT-tabel keek ik eens via ftp in het modem en daar staat nu in de directory "active" een interessant bestandje: nat.ini met de volgende inhoud:
bind application=RAUDIO(PNA) port=7070
bind application=IRC port=6667
bind application=RTSP port=554
bind application=FTP port=ftp
enable
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:www-http outside_addr=213.84.xx.xxx:www-http
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:www-http outside_addr=213.84.xx.xxx:www-http
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:ftp outside_addr=213.84.xx.xxx:ftp
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:ftp outside_addr=213.84.xx.xxx:ftp
Zouden deze waarden ook gewoon direct in het ini-bestandje gezet kunnen worden en via ftp in het modem kunnen worden gezet? Dat zou alweer iets makkelijker zijn :)

• dôh
Als we nou met z'n alleen een leuk verhaal maken en deze op de frontpage van T.net weten te krijgen dan zou dat helemaal mooi zijn! Eindelijk weer een "echte" tweak. En dan niet op CPU o.i.d. gebied. Maar op ADSL gebied..:)
ICQ me anders ff. Want ik denk dat een hoop tweakers dit zullen waarderen! :P

• dôh
Op vrijdag 27 juli 2001 21:17 schreef Tourniquet het volgende:
Na het aanpassen van de NAT-tabel keek ik eens via ftp in het modem en daar staat nu in de directory "active" een interessant bestandje: nat.ini met de volgende inhoud:
[..]

Zouden deze waarden ook gewoon direct in het ini-bestandje gezet kunnen worden en via ftp in het modem kunnen worden gezet? Dat zou alweer iets makkelijker zijn :)
Nou dat zou leuk zijn. Aangezien iedereen een ander IP heeft lijk het me erg onwaarschijnlijk. Dan zou iedereen dus een eigen .ini moeten krijgen. Maar als je zoiets kan maken is dat wel leuk. Ga je gang...laat het me weten als het je is gelukt.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 21:20 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Nou dat zou leuk zijn. Aangezien iedereen een ander IP heeft lijk het me erg onwaarschijnlijk. Dan zou iedereen dus een eigen .ini moeten krijgen. Maar als je zoiets kan maken is dat wel leuk. Ga je gang...laat het me weten als het je is gelukt.
Nee natuurlijk moet je wel je eigen ip invoeren! :)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op vrijdag 27 juli 2001 21:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]

Net als het Mxs-home.exe van de KPN, dat ik ook niets anders dan telnet en die gegevens erin stampen.
Op vrijdag 27 juli 2001 21:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Nee natuurlijk moet je wel je eigen ip invoeren! :)
Nee, natuurlijk niet! Alle ST:home hebben ip 10.0.0.138 ;)

Maar je moet dan geen wachtwoord op de router gezet hebben. Anders werkt bij het terug zetten de Mxs-home.exe ook niet meer.

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Guys, het werkt geweldig!!. Het gekke is dat ik ook niet meer te pingen ben, en telnet sessie naar mijn ip werkt niet. ftpen/http gaat prima. Yesssssssssss!

• dôh
Nu alleen nog een speed hack! >:)
Ben blij dat het bij jullie ook goed werkt! :9

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:12

BrZ

Hmmmzz.. als ik telnet naar mijn modem crasht die :o
Moet ik het modem echt aan en uitzetten om hem weer te laten reageren :)

Nou ja, boeie, was toch niet van plan dit te gebruiken... Heb namelijk toch al een server 24/7 aanstaan voor web en ftp server, die kan winroute dan ook wel aan.. toch genoeg ram/cpu kracht :)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
is er al iemand waarbij het mis is gegaan ?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 22:49 schreef prenobe het volgende:
is er al iemand waarbij het mis is gegaan ?
Ja, heel veel al, maar die zijn niet online >:)

;) ;)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 22:06 schreef Bl@de het volgende:
Nu alleen nog een speed hack! >:)
Ben blij dat het bij jullie ook goed werkt! :9
Cool dat je je site steeds update! Alleen nog wat aanmerkingen:

- het .ini bestandje uploaden via ftp naar het modem lukt niet, geen toegang....
- om telnet "om te leiden" staat bij outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:21 Moet dit niet 23 ipv 21 zijn?

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vraagje, is het niet zo dat de poorten die je niet op hebt gegeven naar het modem verwijzen?

als dat zo is heb je mogelijk een groot beveiligingsprobleem !!!

Weet iemand op welke poorten/protocollen het modem reageerd? als dat bekend is hoef je ze alleen maar door te sluizen met NAT, dan is de beveiliging helemaal ok.

Nog een vraagje, is het niet mogelijk gewoon alle poorten/protocollen met NAT door te verwijzen? Dan doen MSN Messenger en Spellen het tenminste meteen, anders moet elke keer een nieuwe poort worden geconfigureerd.

Hoe groot is de 'schijf'ruimte nu eigenlijk op t modem? Als er niet meer veel vrij is beperkt dat natuurlijk ook het aantal op te geven poorten !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Adarkar
  • Laatst online: 19-03 22:48
ok, alles doet het bij mij na de tweak, alleen nu moet ik nog ftp enzo beveiligen.
via telnet was het niet gelukt, dus heb ik dat nat.ini filetje gedownload, mijn ip op de xx jes gezet, dan uploaden, would you like to overwrite file, yes gekozen, maar dan krijg ik de error dat anonymous users restricted access hebben.
help! :)

• P.B.
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 23:00 schreef Jake het volgende:

[..]

Ja, heel veel al, maar die zijn niet online >:)

;) ;)
haha, nou ja de gemiddelde Tweaker heeft tog wel n 2de modem in zn comp hé......

maar in ieder geval als ik het zou doen, zou ik dit alleen doen voor de functionaliteti van het niet meer inbellen.

Is het verstandig om dit te doen alleen voor deze functie? Daarom zit ik te kyken of er mensen zijn waarbij het is mislukt.

• itsme
  • Niet online
Mischien als expert inloggen?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Bij het commando ip in de EXPERT mode staat in de help ervan iets met firewalling dit kan je aanzetten. Ik weet niet of het na de tweak aanstaat.

Laat maar die staat standaard aan.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 23:08 schreef bas_konings het volgende:
[..]

Nog een vraagje, is het niet mogelijk gewoon alle poorten/protocollen met NAT door te verwijzen? Dan doen MSN Messenger en Spellen het tenminste meteen, anders moet elke keer een nieuwe poort worden geconfigureerd.
[..]
Ben ik weer >:)

Volgens de handleiding van het modem is dit wel mogelijk, waar die optie zit is alleen niet bekend :(... Ik weet wel dat 255.255.255.255 alle IP adressen, en 0.0.0.0 geen enkel IP adres betekent.

Alleen wat "alle poorten" betekent...

Byteripper.

• P.B.
  • Niet online
Ik zie hier allemaal dingen over NAT, moet ik dit ook instellen als ik onder 1 PC werk ?

• Adarkar
  • Laatst online: 19-03 22:48
ik heb het nu ook helemaal werkend!
thx allemaal :)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op vrijdag 27 juli 2001 23:08 schreef Adarkar het volgende:
ok, alles doet het bij mij na de tweak, alleen nu moet ik nog ftp enzo beveiligen.
via telnet was het niet gelukt, dus heb ik dat nat.ini filetje gedownload, mijn ip op de xx jes gezet, dan uploaden, would you like to overwrite file, yes gekozen, maar dan krijg ik de error dat anonymous users restricted access hebben.
help! :)
Om met ftp te kunnen "uploaden" op het modem, moet je inloggen met EXPERT als username, met het bijbehorende wachtwoord. Ook moet je file persé in binary mode uploaden.

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Nu we allemaal onze Home Touch hebben veranderd in een Home Touch Pro, is de volgende stap natuurlijk de Home Touch Pro met firewall. Weet iemand daar al iets vanaf.

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 01:38 schreef asusk7m550 het volgende:
Nu we allemaal onze Home Touch hebben veranderd in een Home Touch Pro, is de volgende stap natuurlijk de Home Touch Pro met firewall. Weet iemand daar al iets vanaf.
Hehe het kan nog veel beter, als dr echt linux op dat ding draait kunnen we hem helemaal verbouwen :)

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 10:11

asusk7m550

Athlon 550@500

Wat wil je er nog meer aan verbouwen. Het meeste zit er al in. DHCP/DNS/NAT

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• dôh
Voor wat voor een attacks dan? Ik weet wel dat mijn hele pc niet zichtbaar is voor de buitenwereld. Ik be zelfs niet te pingen terwijl ik online ben! :9 Aan de ene kant is dat een beetje gaar, maar aan de andere kant ben je veel minder vatbaar voor hackers. Welke poorten zouden er nog meer "doorgesluisd" moeten worden? Ik heb als laatste toevoeging 139 gedaan (Netbios).

Greetz! :)

• dôh
Wat ik hier trouwens lees is over een ADSL verbinding met 6Mbit downstream en 384k upstream. d.m.v. een soort config file? :?

http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/6m-line-report

Nu lijkt het mij alleen te gebruiken in U.S.A. maar misschien is het hier toch ook van toepassing, en dat zou betekenen dat je je eigen bandbreedte kon bepalen. (Als je die laatste 2 regels bijvoorbeeld veranderd naar 8000 en 1024, dan zou zeggen....8Mbit down, 1Mbit up ;) )

• Jake
  • Niet online
He Bl@de, perfect dat je alles ff hebt uigevogeld man, en mooie review :)

Maar er zijn (o.a.) ook deze settings:
Connection Sharing: Everybody.
Destination networks: All Networks.
Specific network: open laten.
en
Local IP: none.
Remote IP: none.
Ik ga nu ff me Speed Touch boekje doorlezen (nooit ged8 dat ik dat zou doen), maar daarmee zou je toch de range kunnen beperken van waaruit het modem te benaderen is?

• alsoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2024
Bij het invoeren van het Wachtwoord gebeurt er niks, normaal zou je dan ####### moeten zien maar dat krijg ik niet blijft gewoon blanco. Ik zal wel iets verkeerd doen :'( Iemand een oplossing?

Corsair 1000D / Intel I9 10900KF @5300 / 32 GB DDR4-3200 / Asus RTX 2070 Super DUAL OC / Corsair CMPSU-1000HX

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 09:29 schreef alsoft het volgende:
Bij het invoeren van het Wachtwoord gebeurt er niks, normaal zou je dan ####### moeten zien maar dat krijg ik niet blijft gewoon blanco. Ik zal wel iets verkeerd doen :'( Iemand een oplossing?
Dat is geloof ik de bedoeling, ik zag ook niets, maar na invoering en enter was alles ok.

Maar even over die security, ik heb nu nog(!) niets verandert, maar als ik naar bijv www.grc.com of scan.sygatetech.com, dan meld ie alles als Stealth/blocked
Op tot nu toe SOURCE PORT na, die is CLOSED (This is the port you are using to communicate to our Web Server. A firewall that uses Stateful Packet Inspection will show a 'BLOCKED' result for this port.).

Maar telnet en netbios allemaal blocked, of ben ik nou gek ?

• Mateyo
  • Niet online
Op vrijdag 27 juli 2001 23:08 schreef bas_konings het volgende:
Vraagje, is het niet zo dat de poorten die je niet op hebt gegeven naar het modem verwijzen?

Weet iemand op welke poorten/protocollen het modem reageerd? als dat bekend is hoef je ze alleen maar door te sluizen met NAT, dan is de beveiliging helemaal ok.

Hoe groot is de 'schijf'ruimte nu eigenlijk op t modem? Als er niet meer veel vrij is beperkt dat natuurlijk ook het aantal op te geven poorten !!!
je kan wel in Telnet als je in NAT bent met dit commando: defserver addr <je-ip> een default server opgeven. Zou dit iets zijn? Ik heb het nog niet geprobeerd. Het enige probleem is dat je er maar 1 kan opgeven :'(

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Heeft er al iemand dat DHCP Spoof aan de praat ? Dat lijkt me ideaal. Gewoon je Internet IP op 1 NIC, kan je alle functionaliteit van een linux servertje gebruiken die allicht beter is in NAT dan dat alcatel ding. Maar het lukt me niet dit aan de praat te krijgen. De handleiding doet alsof het erg simpel is, maar het werkt gewoon niet |:(.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Ik zie dat ik standaard niet via telnet of http op de modem kan komen. Dus iemand van buitenaf kan niet op mijn modem gaan klootvioolen. Bij routing, connection sharing heb ik ipv everybody my net only gebruikt.

Enne Bl@de lees je mail, ik had nog wat kleine tips. :)

Ziet er goed uit, nou nog op de frontpage! >:)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als er bij Mxstream een storing is (bijv. autorisatie). Dan krijg je in Windows dus geen foutmelding. Is er dan ergens op het modem een log te vinden met wat er fout gaat?

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zaterdag 28 juli 2001 13:13 schreef Tourniquet het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als er bij Mxstream een storing is (bijv. autorisatie). Dan krijg je in Windows dus geen foutmelding. Is er dan ergens op het modem een log te vinden met wat er fout gaat?
Op werk hebben wij een Cisco router die inbelt via isdn. Wanneer er daar een storing is dan zie je het ook niet. Ja, je merkt het wel want je krijgt geen internet op je scherm. Maar logs? Vast niet.

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 08:01 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Voor wat voor een attacks dan? Ik weet wel dat mijn hele pc niet zichtbaar is voor de buitenwereld. Ik be zelfs niet te pingen terwijl ik online ben! :9 Aan de ene kant is dat een beetje gaar, maar aan de andere kant ben je veel minder vatbaar voor hackers. Welke poorten zouden er nog meer "doorgesluisd" moeten worden? Ik heb als laatste toevoeging 139 gedaan (Netbios).

Ik bedoel niet dat men jouw PC aan kan vallen, maar het modem zelf, als het modem telnet op een andere poort dan poort 23 accept bijvoorbeeld kan men alles opengooien en het hele netwerk bekijken.

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Op zaterdag 28 juli 2001 13:29 schreef bas_konings het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat men jouw PC aan kan vallen, maar het modem zelf, als het modem telnet op een andere poort dan poort 23 accept bijvoorbeeld kan men alles opengooien en het hele netwerk bekijken.
Dat bedoel ik ook, en dat is mijn grootste vrees. Maar ik heb vanaf werk geprobeerd (lang leve thuiswerkplek!!) te telnetten en de http pagina proberen te openen maar beide weigerden. Dus ik kan niet via de bekende manieren op het modem komen.

Sterker met de poorten test, http://scan.sygatetech.com/ doet mijn firewall helemaal niets, geen waarschuwing.. Dus dit betekend dat de ST:home deze poorten blocked en toch firewall-software bezit?!

• itsme
  • Niet online
Ook niet door een ander poortnummer op te geven? Hoe zit het trouwens met POP en SMTP, doen die het al, ik wil namelijk een server plaatsen achter het modem en vanuit daar een kabel naar de hub (interne netwerk) deze dient namelijk als webserver en als mailserver. Ook is dit mijn firewall.

• itsme
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 13:36 schreef Pjotrik het volgende:

Dat bedoel ik ook, en dat is mijn grootste vrees. Maar ik heb vanaf werk geprobeerd (lang leve thuiswerkplek!!) te telnetten en de http pagina proberen te openen maar beide weigerden. Dus ik kan niet via de bekende manieren op het modem komen.

Sterker met de poorten test, http://scan.sygatetech.com/ doet mijn firewall helemaal niets, geen waarschuwing.. Dus dit betekend dat de ST:home deze poorten blocked en toch firewall-software bezit?!
maar dit test de poorten op jouw PC en niet die van het modem, toch?

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Voor zover ik weet moet de scan eerst door ST:Home en die laat ze al niet door.

• itsme
  • Niet online
Hmmm klinkt logisch ja,

Hoe zit het overigens met MSNMessenger bijvoorbeeld, doen die het meteen of moeten er nog poorten worden vrijgegeven?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 28 juli 2001 13:45 schreef Pjotrik het volgende:
Voor zover ik weet moet de scan eerst door ST:Home en die laat ze al niet door.
ST:Pro zul je bedoelen! :) >:)

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Geen idee, maar voorlopig zijn we nog in de probeer-het-uit fase. ;)

ICQ werkt gewoon.
Op zaterdag 28 juli 2001 13:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

ST:Pro zul je bedoelen! :) >:)
Sttt! :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nou ik zie een hele boel enzow maar ik begrijp er de helft van.

Ik heb nog geen mxstream :(
maar dat zit er eens in de nabij toekomst aan te komen.

Ehm ok het is wel duidelijk hoe de tweak moet.

maar hoe daarna wat moet je dan nog allemaal veranderen. Is er niet iemand die dat allemaal netjes op een rijtje kan zetten.

Want als het niet werkt komt mijn pa weer bij mij zeiken dat het niet werkt :)

Ik begrijp dus dat als je de tweak gedaan heb dat alles dan gewoon werkt behalve van buiten af inloggen op een ftp die je op je comp draait of een webserver of weet ik veel wat.

Maar als ik dit dan goed begrijp dan moet je ook al die poorten dus gaan instellen voor gamen enzow en das een hele klus.

Kan iemand mij hier nadere uitleg over geven ?

Tnx Attilla

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 13:49 schreef bas_konings het volgende:
Hoe zit het overigens met MSNMessenger bijvoorbeeld, doen die het meteen of moeten er nog poorten worden vrijgegeven?
Ja, werkt gewoon meteen (behalve misschien file-transfers, nog niet geprobeerd, maar gebruik ik toch nooit).
Op zaterdag 28 juli 2001 14:14 schreef Attilla het volgende:
maar hoe daarna wat moet je dan nog allemaal veranderen. Is er niet iemand die dat allemaal netjes op een rijtje kan zetten.
heeft bl@de toch al gedaan op zijn site?
Hoewel je volgens mij niets hoeft te doen, tenzij je bepaalde services wilt gaan gebruiken achter je modem (NAT), zoals ftp en http (server, browsen gaat natuurlijk gewoon).
Maar als ik dit dan goed begrijp dan moet je ook al die poorten dus gaan instellen voor gamen enzow en das een hele klus.
Volgens mij hebben de meeste games geen tweaks nodig (bijv. HL), maar er zijn altijd een paar die tweaks nodig hebben, maar niet anders als bij een NAT-software pakket.
Op zaterdag 28 juli 2001 13:36 schreef Pjotrik het volgende:
Ik ook, alles blocked terwijl firewall op PC uitstond (dus moet wel firewall in modem zitten).

• Mateyo
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 13:40 schreef bas_konings het volgende:
Ook niet door een ander poortnummer op te geven? Hoe zit het trouwens met POP en SMTP, doen die het al, ik wil namelijk een server plaatsen achter het modem en vanuit daar een kabel naar de hub (interne netwerk) deze dient namelijk als webserver en als mailserver. Ook is dit mijn firewall.
Bij mij werkt POP en SMTP, ik kan alleen niet m'n e-mail server telnetten op poort 25. Voor de rest werkt het, behalve dat Planet Internet poort 25 dichtgooit :( MSN werkt ook, Counter-Strike ook.
Verder kan je dus ook een default server instellen met defserver addr <je_interne_ip>.
BTW Leuke tweak is dit :)! VPN sucks!

Edit: Kazaa werkt ook

• Jake
  • Niet online
Hoe zit het nou eigenlijk als je 4 IP's hebt, mensen met MxStream-Fast van 'vroeger' hebben dat nog steeds, kan je dan zorgen dat bepaalde PC's altijd het zelfde (externe) IP gebruiken, maar wel zonder VPN/PPTP, en bijvoorbeeld een paar andere wel zitten te NAT'ten over een ander-IP?

Dus stel:
PC1 bebrukt altijd extern-IP1 (geen NAT dus)
PC2 bebrukt altijd extern-IP2 (geen NAT dus)
PC3, PC4, PC5 gebruiken samen exten-IP3 (met NAT dus)

Is het modem denken jullie zo in te stellen?
(Ik heb zelf geen 4-IP, maar vraag voor een vriend die dat wel heeft, maar nog geen modem-tweak).

Een ander voorbeeld zou zijn:
4 PC's die allemaal altijd hetzelfde eigen IP gebruiken, maar wel zonder dat VPN.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op vrijdag 27 juli 2001 23:49 schreef prenobe het volgende:
Ik zie hier allemaal dingen over NAT, moet ik dit ook instellen als ik onder 1 PC werk ?
Als je onder 1 PC werkt kun je het beste de modem in zijn oude staat houden denk ik...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 08:01 schreef Bl@de het volgende:

[..]

Poorten waarvan ik zeker weet dat ze open staan:

http (80)
tftp (69)
ftp (20 + 21)
telnet (23)

BTW: als je geping wilt kunnen worden moet je volgens mij poort 7 forwarden (echo service).

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 15:12 schreef Jake het volgende:
Hoe zit het nou eigenlijk als je 4 IP's hebt, mensen met MxStream-Fast van 'vroeger' hebben dat nog steeds, kan je dan zorgen dat bepaalde PC's altijd het zelfde (externe) IP gebruiken, maar wel zonder VPN/PPTP, en bijvoorbeeld een paar andere wel zitten te NAT'ten over een ander-IP?

Dus stel:
PC1 bebrukt altijd extern-IP1 (geen NAT dus)
PC2 bebrukt altijd extern-IP2 (geen NAT dus)
PC3, PC4, PC5 gebruiken samen exten-IP3 (met NAT dus)

Is het modem denken jullie zo in te stellen?
(Ik heb zelf geen 4-IP, maar vraag voor een vriend die dat wel heeft, maar nog geen modem-tweak).

Een ander voorbeeld zou zijn:
4 PC's die allemaal altijd hetzelfde eigen IP gebruiken, maar wel zonder dat VPN.
Volgens de handleiding van het modem is het mogelijk om meerdere (soorten) verbindingen tegelijk open te hebben staan, dus in theorie zou dit moeten kunnen.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 08:22 schreef Bl@de het volgende:
Wat ik hier trouwens lees is over een ADSL verbinding met 6Mbit downstream en 384k upstream. d.m.v. een soort config file? :?

http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/6m-line-report

Nu lijkt het mij alleen te gebruiken in U.S.A. maar misschien is het hier toch ook van toepassing, en dat zou betekenen dat je je eigen bandbreedte kon bepalen. (Als je die laatste 2 regels bijvoorbeeld veranderd naar 8000 en 1024, dan zou zeggen....8Mbit down, 1Mbit up ;) )
Denk niet dat dat gaat lukken... Ik las hier op GoT wel een ander artikel van iemand die met een nieuwe chip+software tweak zijn modem op mxstream sneller kon krijgen... Kan het draadje alleen zo snel niet vinden.

Byteripper.

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 17:27 schreef Byteripper het volgende:
Poorten waarvan ik zeker weet dat ze open staan:

http (80)
tftp (69)
ftp (20 + 21)
telnet (23)
Hoe weet je dat zo zeker dan (no-flame ofzo hoor), want als ik dus niets doe, dan geven die online-tests gewoon stealth/blocked, terwijl je bij portmappen volgens mij juist open staat (dan moet een firewall op de betreffende pc ze sluiten/stealthen).
Correct me if I'm wrong.

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 17:33 schreef Byteripper het volgende:
Ik las hier op GoT wel een ander artikel van iemand die met een nieuwe chip+software tweak zijn modem op mxstream sneller kon krijgen... Kan het draadje alleen zo snel niet vinden.
Dat was deze toch:
[topic=160716]
een hoaxje...

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

OK dan!!!

Kijk es wat ik heb gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
nat defserver
Defines the default NAPT server. This server will handle all incoming calls. If no IP address
is given as a parameter, this command lists the default NAPT server.

SYNTAX:

nat defserver     addr <ipaddress>

addr <ipaddress>           the IP address of a server (on the `inside`) that will receive all unknown
                     incoming packets, these are packets without data about outgoing
                     connections, which cannot be further identified. These packets are sent to
                     the default server. The default server can also send an incoming
                     connection to another machine.

EXAMPLE INPUT/OUTPUT:

=>nat defserver
Default server is undefined
=>
=>nat defserver addr 10.0.0.138
=>
=>nat defserver
Default server is 10.0.0.138
=>

Oftewel: hier kun je een default computer opgeven waar alle incoming pakketjes heenmoeten waarvan de poort niet in die statische NAT tabel staat ...

Komt trouwens van http://www.li-life.li/solution/adsl/download/soft_24_5_2001/manuals/pro_fw/pro_fw.pdf ... een handleiding voor alle commando's die je onder telnet kunt gebruiken. Ik lees het nog ff door, misschien kom ik nog iets interessants tegen...

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 17:33 schreef Jake het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker dan (no-flame ofzo hoor), want als ik dus niets doe, dan geven die online-tests gewoon stealth/blocked, terwijl je bij portmappen volgens mij juist open staat (dan moet een firewall op de betreffende pc ze sluiten/stealthen).
Correct me if I'm wrong.
Nou... die Alcatel modem draait sowieso een FTP-, telnet-, tftp, http server... En aangezien er nogal veel oproer is over het "hacken" van die modem zou ik sowieso die poorten dichtgooien.

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Trouwens... als je iets aan de NAT instellingen verandert (default server, NAT forwarding oid), vergeet dan niet de NAT configuratie op te slaan door een "NAT SAVE"... Anders ben je alle instellingen kwijt als je je modem herstart.

Byteripper.

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 17:56 schreef Byteripper het volgende:
Nou... die Alcatel modem draait sowieso een FTP-, telnet-, tftp, http server... En aangezien er nogal veel oproer is over het "hacken" van die modem zou ik sowieso die poorten dichtgooien.
Ja, ok.

Maar die FTP-, telnet-, tftp, http servers zijn alleen toegankelijk vanaf lokaal netwerk (toch?), en al dat gehack was, volgens mij, met 'bouncen' op 1 van de netwerk PC's. Te voorkomen met een firewall op de PC.

Maar doorlussen naar 1 van de PC's is toch geen dichtgooien? (Ok, kan met firewall dan)

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zaterdag 28 juli 2001 18:11 schreef Jake het volgende:

[..]

Ja, ok.

Maar die FTP-, telnet-, tftp, http servers zijn alleen toegankelijk vanaf lokaal netwerk (toch?), en al dat gehack was, volgens mij, met 'bouncen' op 1 van de netwerk PC's. Te voorkomen met een firewall op de PC.

Maar doorlussen naar 1 van de PC's is toch geen dichtgooien? (Ok, kan met firewall dan)
De pakketjes naar een niet bestaand IP sturen ?
Of krijg je dan problemen... :?

Of doorsturen naar 207.46.197.101 (M$) >:)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 18:11 schreef Jake het volgende:

[..]

Ja, ok.

Het was wel de bedoeling dat die services alleen toegankelijk zouden zijn vanaf de PC op het interne netwerk... Met de VPN-manier van inbellen op Mxstream ben je hier ook zeker van, je modem zit 100% transparant tussen je PC en internet.
Alleen omdat je nu routing en NAT ed aanzet, wordt de modem voor het internet dus wel "zichtbaar". Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen...
Zelfs zonder firewall... Liever dat die pakketjes op je PC terechtkomen (waar die poorten dichtstaan en het dus geen kwaad kan) dan dat ze in die modem komen (met het risico op een hack oid).

Byteripper.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 18:18 schreef brammus het volgende:

[..]

De pakketjes naar een niet bestaand IP sturen ?
Of krijg je dan problemen... :?

Of doorsturen naar 207.46.197.101 (M$) >:)
Naar een niet bestaand IP sturen zou wel kunnen denk ik... Doorsturen naar MS wordt moeilijk, je hebt alleen packet-forwarding op het lokale netwerk en niet terug naar internet :)

Byteripper.

• Hyperbird
  • Niet online
Iemand hoeft maar een proggy te maken dat ip's langs gaat om te kijken of telnet open staat en daar een alcatel achter staat en daar dan een log van maakt.

Maakt een script dat die dingen omzeep helpt (met fdisk ofzo) en gaat ze allemaal ff langs.

Lijkt me niet zo fijn :o

• dôh
Ok jongens, sorry dat ik niet reageerde maar ik moest ook werken.

Laatste nieuws:

- Allereerst bedankt voor de reacties. :9
- "defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx" (vul bij xxx.xxx.xxx.xxx je interne IP in) Alle poorten worden dan geforward! Je bent dan ook te pingen, ik heb tests gedaan. Verder kon GRC géén >:) verbinding maken met mijn pc, wat dus al heel goed nieuws is, hacker vatbaar ben ik vrijwel niet.. :P Neem als firewall Blackice...deze raad ik sterk aan.
- De site ben ik nu aan bezig en word zo weer geupdate.

Wie schrijft er een goed verhaal om op de frontpage te komen? Desnoods doen we het gezamelijk. Ik denk namelijk dat hier een hele hoop "animo" naar is en dat veel mensen het zéér opprijs zullen stellen.

Bl@de

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 28 juli 2001 17:20 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Als je onder 1 PC werkt kun je het beste de modem in zijn oude staat houden denk ik...

Byteripper.
Ik werk met 1 PC en zie toch een aantal grote voordelen!

- Always-On, dus niet meer hoeven inbellen
- Pingtijden zijn gedaald van gem. 40 naar gem. 30 ms
- Mijn probleem met "data stopt na 30-40 MB upload" is verholpen!!!! :)

Verwijderd

ik heb helaas (miss ook geen helaas) @home...

dit ziet er wel errug cool uit, jammer dat het met m'n kabelmodem niet kan :'(

• dôh
Ach ja het is zeker handig, vooral vor de mensen met meerdere pc's! :9

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:48 schreef BRITNEY_INC het volgende:
ik heb helaas (miss ook geen helaas) @home...

dit ziet er wel errug cool uit, jammer dat het met m'n kabelmodem niet kan :'(
Ik heb cHELLo, als ik een bestandje naar Britney_INC verstuur krijg ik een ping van 5000ms :'( om te huilen :r

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

• Jake
  • Niet online
Idd zijn ze er niet blij mee:
Furthermore, users should be aware that any use of the individual products beyond that described in the user manuals may damage the product, void the warranty and possibly violate service provider contracts.
Gelukkig staan de functies voor de ST: PRO ook in mijn manual >:)

Verder heeft KPN al aangegeven er niet zo mee te zitten...

Wat alleen wèl belangrijk is, is dat de volgende software update voor Alcatel ST: Home misschien wel roet in het eten gaat gooien :(

• Jake
  • Niet online
Op de Alcatel Site:
Security Archive
Configuring the security of your Alcatel Speed Touch Pro modem:

Setup a telnet connection to your modem.
Telnet address is 10.0.0.138
Consult your Operation System manual on how to setup a telnet connection.

Type "Enter" at the User Name prompt

Wait for the next prompt and then type the following:
=> ip config
Weer een leuk telnet commando dus :)

Edit:
Trouwens heel hypocriet van Alcatel:
Eerst zeggen ze (hier) dit:
Alcatel's modems are designed to allow users to alter the firmware.

This is a standard feature built into some of the Speed Touch modems to allow local or - in case of the Speed Touch Pro - remote software upgrades. Access from the LAN interface (i.e. local access) into the modem does not constitute a security problem, since the modem normally belongs to the person who is using it. (For this reason no remote access is possible on the Speed Touch Home).
En daarna (op 27-7) dus het in de vorige post genoemde, dat je het dus weer niet mag wijzigen, maw ze zeggen gewoon wat ze op dat moment het beste uitkomt...

• Hyperbird
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 21:26 schreef Jake het volgende:

Trouwens heel hypocriet van Alcatel:
Eerst zeggen ze (hier) dit:
[..]

En daarna (op 27-7) dus het in de vorige post genoemde, dat je het dus weer niet mag wijzigen, maw ze zeggen gewoon wat ze op dat moment het beste uitkomt...
Trouwens, ze hebben nix te vinden, het aparaat is van ons, dit is voledig omkeerbaar dus jammer alcatel >:)

Je mag dr zelfs een broodrooster van maken als je daar zin in hebt :P

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 21:41 schreef Hyperbird het volgende:
Trouwens, ze hebben nix te vinden, het aparaat is van ons, dit is voledig omkeerbaar dus jammer alcatel >:)

Je mag dr zelfs een broodrooster van maken als je daar zin in hebt :P
FOMCROTFL
P.S. just made it up

Verwijderd

Alles draait hier perfect, alleen is er 1 ding dat me nogal irriteert en dat is dat het nu ongeveer 60 seconden duurt voordat mIRC connect. M'n nat.ini ziet er als volgt uit:

enable
defserver addr=10.0.0.152

10.0.0.152 = server (pc op zolder ;)
10.0.0.151 = client (deze pc)

Iemand een tip hoe ik die langzame connect kan verhelpen?

• Mateyo
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 17:52 schreef Byteripper het volgende:
OK dan!!!

Kijk es wat ik heb gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
nat defserver
Defines the default NAPT server. This server will handle all incoming calls. If no IP address
is given as a parameter, this command lists the default NAPT server.

SYNTAX:

nat defserver     addr <ipaddress>

addr <ipaddress>           the IP address of a server (on the `inside`) that will receive all unknown
                     incoming packets, these are packets without data about outgoing
                     connections, which cannot be further identified. These packets are sent to
                     the default server. The default server can also send an incoming
                     connection to another machine.

EXAMPLE INPUT/OUTPUT:

=>nat defserver
Default server is undefined
=>
=>nat defserver addr 10.0.0.138
=>
=>nat defserver
Default server is 10.0.0.138
=>

Oftewel: hier kun je een default computer opgeven waar alle incoming pakketjes heenmoeten waarvan de poort niet in die statische NAT tabel staat ...

Komt trouwens van http://www.li-life.li/solution/adsl/download/soft_24_5_2001/manuals/pro_fw/pro_fw.pdf ... een handleiding voor alle commando's die je onder telnet kunt gebruiken. Ik lees het nog ff door, misschien kom ik nog iets interessants tegen...

Byteripper.
Volgens mij had ik dit toch eerder gepost en uitgevonden :P maar niemand wilde luisteren :'( Leuk hoor...

• Jake
  • Niet online
Op zaterdag 28 juli 2001 22:06 schreef PimpJr het volgende:
Alles draait hier perfect, alleen is er 1 ding dat me nogal irriteert en dat is dat het nu ongeveer 60 seconden duurt voordat mIRC connect. M'n nat.ini ziet er als volgt uit:

enable
defserver addr=10.0.0.152

10.0.0.152 = server (pc op zolder ;)
10.0.0.151 = client (deze pc)

Iemand een tip hoe ik die langzame connect kan verhelpen?
Misschien komt het doordat de 113 port niet doorgemapt staat naar de PC die IRC bebruikt?

Verwijderd

Misschien komt het doordat de 113 port niet doorgemapt staat naar de PC die IRC bebruikt?
Yup, dat was het probleem, thnx. Ik dacht al zoiets, ik wist alleen niet welke port het probleem was. De volgende lines in m'n nat.ini hebben het probleem verholpen:
code:
1
2
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.151:auth outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:auth
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.151:auth outside_addr=xxx.xxx.xxx.xxx:auth

Verwijderd

Stel dat ik me met deze tweak even amuseer , hoe maak ik dan mijn verbinding ? Nu gebruik ik Enternet 300 maar als ik het dus goed voor heb is het nu : Modem aan--> modem verbindt en pc's die ermee verbonden zijn werken ?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zaterdag 28 juli 2001 23:41 schreef real_raichu70 het volgende:
Stel dat ik me met deze tweak even amuseer , hoe maak ik dan mijn verbinding ? Nu gebruik ik Enternet 300 maar als ik het dus goed voor heb is het nu : Modem aan--> modem verbindt en pc's die ermee verbonden zijn werken ?
Enternet 300 met Mxstream?? 'k denk het niet hoor! Enternet is toch een PPPoE proggie? :?

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zaterdag 28 juli 2001 22:17 schreef Mateyo het volgende:

[..]

Volgens mij had ik dit toch eerder gepost en uitgevonden :P maar niemand wilde luisteren :'( Leuk hoor...
Klopt... Zag het staan. Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen dan... Sorry.

Byteripper.

• Morgoth
  • Laatst online: 19-05 13:35
Hmmz, met veel moeite heb ik deze topic doorgelezen (m'n ogen vallen bijna dicht van slaapeloosheid enzo ;) ). En dit vind ik goed nieuws, aangezien wij binnenkort ook adsl krijgen (basis) en met 2 pc's op inet willen, nu hoef ik dus geen 2 netwerkkaarten in m'n pc te stoppen en hoef ik iets minder kabel aan te leggen.

Alleen nog 1 vraagje kan je gewoon utp kabel tussen modem en hub douwen of die andere (ben naam ff kwijt :( ik bedoel die kabel die je normaal gebruikt tussen 2 pc's zonder hub :) :P )?

[edit]
Sorry 2e vraagje :P

Tussen de 2pc's die hier staat ligt verder geen netwerk ofzo. Ik neem aan dat als dat dan wel kan als dus m'n hub aan m'n modem zit (via uplink) en 2pc's daarin?

Ennuh ik heb ook nog een laptop die ik op mijn kamer af en toe in een hub douw (zit dus mijn pc en mijn laptop in) en het zou voor mij makkelijker zijn om dan 1 hub in m'n kamer te leggen, en een hub bij de adsl modem (aangezien ik dan niet nog een extra kabel naar beneden hoef te doen voor m'n laptop) alleen uh hoe moet dit precies?

- Hub 1 via uplink in modem
- kabel pc1 in hub 1
- kabel via hub 1 naar hub 2
- kabel van pc2 in hub 2
- kabel van laptop in hub 2

Kan dit zo?

• Mateyo
  • Niet online
Op zondag 29 juli 2001 01:41 schreef Byteripper het volgende:

[..]

Klopt... Zag het staan. Ik heb er waarschijnlijk overheen gelezen dan... Sorry.

Byteripper.
ok dan :) Alleen toch wel irritant dat je niet van meerdere externe IP's alles kunt doormappen naar interne IP's. Zou mooi zijn geweest :9

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op zondag 29 juli 2001 10:19 schreef Mateyo het volgende:

[..]

ok dan :) Alleen toch wel irritant dat je niet van meerdere externe IP's alles kunt doormappen naar interne IP's. Zou mooi zijn geweest :9
Dat zou ook mogelijk moeten zijn; volgens mij wordt 255.255.255.255 gebruikt als "alle IPs" en 0.0.0.0 als "geen enkel IP". Ik kan dit alleen niet uitproberen omdat ik dus op vakantie ben en hier geen getweaked modem heb :)

Byteripper.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Nu kom ik thuis uit vakantie.
Lees ik mail door t.net en beland ik op GoT en ik vind hier een fantastisch topic. Dit dus.

Nu mijn vraag. Werkt dit alles ook in België wij hebben hier adsl en maken connectie via Pppoe via raspppoe of Enternet 300 (= :r ).
Het enige probleem is dat hier dynamische ip's zijn dus een disconnect om de 36 u.
En kan ik dan poorten doorsturen naar mijn server 80, 21, 25, 110, ...

Dus hebben er hier Belgen dit al uitgeprobeert ????

En wat zijn de resultaten. Automatisch reconnect na 36u ???

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Alles werkt nu bij mij ook, alleen mn webserver kan ik niet bereiken onder mijn hostname van xs4all, en mijn externe ip. Alleen via 10.0.0.150 kan ik er zelf naartoe, hoort dat zo?

• dôh
Op zondag 29 juli 2001 14:56 schreef Fuego het volgende:
Alles werkt nu bij mij ook, alleen mn webserver kan ik niet bereiken onder mijn hostname van xs4all, en mijn externe ip. Alleen via 10.0.0.150 kan ik er zelf naartoe, hoort dat zo?
Ja dat klopt, buitenstaanders kunnen gewoon via jou exterene IP op je site komen en jij via je interne...
Ook mooi dat het weer is gelukt! :9

Verwijderd

Ik ben ook blij met hoe het nu werkt! Geen gekloot meer met moeilijke instellingen in windows, en andere systemen.

Maar als dat ding op een linux achtig iets draait is er dan niet nog meer mee mogelijk zoals een firewall? Dat zou helemaal mooi wezen! :)
Helaas weet ik er verder niets vanaf...

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:32
Ik wil mijn modem ook wel upgraden, extra opties zijn nooit weg. Maar het lukt niet :'( . Als ik inlog via de beschreven procedure gaat het fout bij het invoeren van het password, als ik deze intikt gebeurt er niets. Ik krijg dus geen # per teken zoals gebruikelijk in een telnet sessie.

Ik gebruik win98 SE als OS en heb voor de telnet sessie zowel Telnet van Win gebruikt als Putty.

Wie weet raadt?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Ik probeer ook te upgraden ik heb het pstn model en ik krijg 8704 moet dat worden 8606 zoals in de handleiding of 8706 ??

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Op zondag 29 juli 2001 17:54 schreef tomsworld het volgende:
Ik probeer ook te upgraden ik heb het pstn model en ik krijg 8704 moet dat worden 8606 zoals in de handleiding of 8706 ??
Het is 8706. Ik heb nu de expert functies echter ik kan geen verbinding maken dmv de modem.

Waarschijnlijk is dit weer typisch belgisch zeker omdat wij hier pppoe gebruiken.

Iemand raad ???

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.