Toon posts:

Wie heeft zijn ADSL modem al getweaked?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 1.901 views sinds 30-01-2008

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je moet je modem resetten en dan naar het modem connecten via HTTP, zonder dat je windows gelijk de MxStream connectie gaat 'dialen'.

Verwijderd

Hallo allemaal ik weet niet of ik dit goed doe maar ik wil wel het volgende vragen aan iedereen:
Ik krijg binnenkort een alcatel speed touch usb samen met mx stream, maar kan ik nu ook dit modem tweaken en er een hogere klasse van maken om bv geen router nodig te hebben om het internet te delen zonder dat pc1 aanstaat. wat denken jullie of kan ik er beter een speed touch home voor in de plaats nemen.
ik ben benieuwd naar jullie reakties alvast bedankt.
groet Frank

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 13:15 schreef fradeco het volgende:
Hallo allemaal ik weet niet of ik dit goed doe maar ik wil wel het volgende vragen aan iedereen:
Ik krijg binnenkort een alcatel speed touch usb samen met mx stream, maar kan ik nu ook dit modem tweaken en er een hogere klasse van maken om bv geen router nodig te hebben om het internet te delen zonder dat pc1 aanstaat. wat denken jullie of kan ik er beter een speed touch home voor in de plaats nemen.
groet Frank

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:33
Op woensdag 08 augustus 2001 13:15 schreef fradeco het volgende:
groet Frank
Als het goed is, is dat USB modem niet te tweaken. Je kunt beter de Speed Touch Home nemen, is sowieso handiger dan USB als je bv ooit met Linux wilt gaan werken. Je moet alleen wel een extra netwerkkaartje kopen, maar die heb je al voor 3 tientjes.

omniscale.nl

• Helsie
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 13:38 schreef VincentB het volgende:

[..]

Als het goed is, is dat USB modem niet te tweaken. Je kunt beter de Speed Touch Home nemen, is sowieso handiger dan USB als je bv ooit met Linux wilt gaan werken. Je moet alleen wel een extra netwerkkaartje kopen, maar die heb je al voor 3 tientjes.
Zo te zien heeft ie die USB versie al besteld en zo te zien is hij ook zo onbeschoft om zijn vraag 2x binnen een half uur te stellen... Jammer jongen. Dubbele gemiste kans.

Verwijderd

ik weet ook niet hoe het hier presies werkt he , dus daarom 2x in een half uurtje is dat zo erg dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• posttoast
Op woensdag 08 augustus 2001 16:48 schreef fradeco het volgende:
ik weet ook niet hoe het hier presies werkt he , dus daarom 2x in een half uurtje is dat zo erg dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet erg. Wel een beetje vervelend. 't maakt het hier zo rommelig. Goed, genoeg offtopic! Meer over deze boeiende tweak gaarne, ik lees nog steeds vol interesse!

omniscale.nl

Verwijderd

Ik kan niet meer op de tweak site komen
www.bruring.com/adsl

Heeft Bytheripper zijn modem doodgetweaked?

• Helsie
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 17:12 schreef Maus het volgende:
www.bruring.com/adsl

Ik dacht al dat het aan mij lag dat ie het niet deed :)

• Byteripper
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 08 augustus 2001 17:12 schreef Maus het volgende:
www.bruring.com/adsl

Komt door Code Red II... Volgens mij SP moet het vannacht opgelost zijn.

Mxstream heeft nu trouwens ook een landelijke storing, de 2 routers zijn ontploft :) naja eigenlijk :(

Byteripper.

• Morgoth
  • Laatst online: 19-05 13:35
Waarom kunnen sommige dan nog wel gewoon adsl'en :? (heb iemand gesproken met adsl die gewoon inette)

En op de planet site staat dat planet een storing heeft, of bedoelen ze de algemene mxstream storing :?

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 01:14
Op woensdag 08 augustus 2001 19:07 schreef morgoth het volgende:
Waarom kunnen sommige dan nog wel gewoon adsl'en :? (heb iemand gesproken met adsl die gewoon inette)
hehe that's me!! ik kan nog gewoon internetten met mijn verbouwde modem...

zal hem alleen nu maar niet resetten, want dan kom ik er net zoals jullie ook niet meer in :D

• posttoast
Op woensdag 08 augustus 2001 19:07 schreef morgoth het volgende:

En op de planet site staat dat planet een storing heeft, of bedoelen ze de algemene mxstream storing :?
Ik heb hier nog altijd verbinding. Misschien dat probleem pas ontstaat als je nog verbinding moet maken? Ik laat mijn modem maar lekker aanstaan dus!

omniscale.nl

• Morgoth
Hmjaa die theorie lijkt mij erg aannemelijk :)

Overigens hoe weten jullie dat er een algemene storing is bij kpn, en dat van die routers :?

• Helsie
  • Niet online
Hier nog een ADSL'ende ADSL'er :)

[added] Hoe zet je nou dat DHCP spoofing aan?
Want het modem houdt nu toch wel heel veel tegen...

Verwijderd

Kan je hem tijdelijk nergens anders onderbrengen bytheripper?

Vind hem namelijk handig.
Kan je bijvoorbeeld niet de recepten op adsltweak.iscool.nl zetten(er staat er nou maar 1tje)

• Helsie
  • Niet online
DHCP spoofing... iemand? Niemand?

Verwijderd

ik kan het wel hosten als je het wil

laat het even weten

bedankt...

icq.: 17947284
msn.: hansm@dds.nl

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op woensdag 08 augustus 2001 19:45 schreef morgoth het volgende:
Hmjaa die theorie lijkt mij erg aannemelijk :)

Overigens hoe weten jullie dat er een algemene storing is bij kpn, en dat van die routers :?
Dat met inloggen kan wel kloppen, soms liggen de authenticatie-servers eruit.

Dat van die storing+routers komt direct bij de source vandaan :) Werk bij KPN.

Byteripper.

• Helsie
  • Niet online
Nog wat ADSL info: installeer geen PGP onder Windows XP. Alles overhoop enzo.

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Dudes, bedankt voor alle hosting "aanbiedingen", ik heb wel een backup van me MySQL database, alleen die is niet echt recent... En al een tijd bij de support van me hosting provider aan de lijn gehangen, en zij zeggen dus dat er een enorme server-load is door alle Code Red II scans... Dus ze zijn als een gek het netwerk aan het upgraden (firewalls afstellen, extra geheugen enz). Ik hoop dus dat het zo snel mogelijk weer over is, mij is beloofd "in the next couple of days". In die tussentijd zal ik nog wat extra handleidingen/artikelen schrijven.

Dank voor jullie "medeleven" ;),

Byteripper.

PS Check voor meer info: http://www.hostingsupport.com/NetStatus.asp

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Ok! Alles werkt! Erg mooi mensen! Thanx!

Maar ik heb wel een vraagje: (misschien een beetje dom, maar dit is niet mijn terrein... :) )
Update!

Er is een nieuwe manier gevonden om alle poorten door te "sturen" naar het interne IP. (sterk aanbevolen!)

- Ga naar "MS-Dos Prompt". (Opdrachtprompt in Windows 2000)
- Typ "telnet".
- Typ open 10.0.0.138.
- Druk op enter,
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx

NAT>save (ENTER)

Het is echter wel noodzakelijk om nu een firewall te downloaden en installeren.
moet ik bij de xxx mijn LAN ip adres (10.0.0.15x) of mijn externe IP adres (213.bla.bla.bla) invullen?

Ik zou zeggen mijn LAN adres, maar hoe zit dat dan met mijn huisgenoten (10.0.0.151 en verder), werkt er dan bij hun iets niet of zo?

Verder heb ik de modem beveiligd met een password, moet ik nu nog meer doen om de veiligheid te waarborgen?

https://www.strava.com/athletes/10490675

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11-2025
Op donderdag 09 augustus 2001 03:55 schreef GoldieLox het volgende:

Maar ik heb wel een vraagje: (misschien een beetje dom, maar dit is niet mijn terrein... :) )
[..]

moet ik bij de xxx mijn LAN ip adres (10.0.0.15x) of mijn externe IP adres (213.bla.bla.bla) invullen?

Ik zou zeggen mijn LAN adres, maar hoe zit dat dan met mijn huisgenoten (10.0.0.151 en verder), werkt er dan bij hun iets niet of zo?

Verder heb ik de modem beveiligd met een password, moet ik nu nog meer doen om de veiligheid te waarborgen?
Firewall is altijd aan te raden

• Morgoth
Hmmmz, de storing is iig over :D

Maaruh die nieuwe manier, werkt die ook met meerdere pc's :?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Khab mun modem ge-upgraded. Werkt perfect. hangen nu via een switch 5 pc's achter en werken perfect.
FF via telnet een statische NAT toegevoegd voor mijn FTP server en die werkt ook.

Via http://www.grc.com mijn router (ALCATEL) laten testen en die kwam door de test (op poort 21-FTP na dan :) ).

Mag niet klagen dus :)

Ik begrijp alleen niet waar ik die "switch" op mun alcatel moet zoeken. Zit alleen een aan en uitknop op en een reset knop.
Als ik um uit zet en weer aan, blijft tie gewoon werken.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• posttoast
Op donderdag 09 augustus 2001 03:55 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je dat stukje vandaan hebt? Niet van die bruring.com site toch?

omniscale.nl

• estorino
Nou, van adsltweak.iscool.nl, en dat is een doorverwijzing naar home.wanadoo.nl/blaaaa, maar dat kun je zelf zien natuurlijk.
die bruring site (www.bruring.com/adsl) zie ik nu ook voor het eerst...

• estorino
Ik heb een dringende vraag waar jullie vast wel het antwoord op weten:

Ik heb alles lopen volgens de handleidingen:
Ik heb met "defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx"
alle poorten gemapt naar mijn eigen pc; 10.0.0.150. De modem is beveligd met een wachtwoord. Op mijn pc draai ik ZoneAlarm, de firewall.

So far so good nietwaar?

Maar er is iets dat ik niet snap:
Alle pakketjes gaan nu naar mijn pc right? ALs ik nu mijn huisgenoten aansluit (10.0.0.151 en verder) kunnen zij dan wel internetten, aangezien via de NAT alles bij 10.0.0.150 uitkomt. Volgt iemand mij?

• Dre
  • Niet online

Dre

ik ben nu bij stap 4 maar ik kan niet alle pptp verwijderen bij de laatste: pc1 VCMUXLLC/NLPID alwayskeepnever In use (10.0.0.150) delete

krijg ik de fout melding: ERROR : PPTP failed to delete entry

• posttoast
Op donderdag 09 augustus 2001 11:48 schreef GoldieLox het volgende:
Ik heb een dringende vraag waar jullie vast wel het antwoord op weten:

Ik heb alles lopen volgens de handleidingen:
Ik heb met "defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx"
alle poorten gemapt naar mijn eigen pc; 10.0.0.150. De modem is beveligd met een wachtwoord. Op mijn pc draai ik ZoneAlarm, de firewall.

So far so good nietwaar?

Maar er is iets dat ik niet snap:
Alle pakketjes gaan nu naar mijn pc right? ALs ik nu mijn huisgenoten aansluit (10.0.0.151 en verder) kunnen zij dan wel internetten, aangezien via de NAT alles bij 10.0.0.150 uitkomt. Volgt iemand mij?
Volgens mij kan dit niet. Het zou wel mooi zijn als het wel zou kunnen, maar ik denk dat het onmogelijk is.

omniscale.nl

• estorino
Op donderdag 09 augustus 2001 13:40 schreef VincentB het volgende:

[..]

Volgens mij kan dit niet. Het zou wel mooi zijn als het wel zou kunnen, maar ik denk dat het onmogelijk is.
Ik volg je nu niet meer, wat kan volgens jou niet? Ach ja, mijn vorige post was ook niet zo heel helder... :)

Hoe dan ook, ik ben er uit:

Situatie:

Ik: 10.0.0.150
Huisgenoot 1: 10.0.0.151
Huisgenoot 2: 10.0.0.152
netwerkinstellingen onder windows zijn verder volgens de manual (http://bruning.com/adsl)

Modem settings:
toegang modem settings beveiligd met password
NAT>defserver addr=10.0.0.150

Op mijn pc (.150) draai ik ZoneAlarm,
volgens http://scan.sygatetech.com is alles closed of blocked, dus dat is ook goed.

De pc's van mijn huisgenoten draaien ook zonder problemen. Dus meerdere mensen aansluiten is ook geen probleem.

• posttoast
Op donderdag 09 augustus 2001 13:53 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Ik volg je nu niet meer, wat kan volgens jou niet? Ach ja, mijn vorige post was ook niet zo heel helder... :)

Hoe dan ook, ik ben er uit:

Situatie:

Ik: 10.0.0.150
Huisgenoot 1: 10.0.0.151
Huisgenoot 2: 10.0.0.152
netwerkinstellingen onder windows zijn verder volgens de manual (http://bruning.com/adsl)

Modem settings:
toegang modem settings beveiligd met password
NAT>defserver addr=10.0.0.150

Op mijn pc (.150) draai ik ZoneAlarm,
volgens http://scan.sygatetech.com is alles closed of blocked, dus dat is ook goed.

De pc's van mijn huisgenoten draaien ook zonder problemen. Dus meerdere mensen aansluiten is ook geen probleem.
Ehm, even kijken of ik je nu wel goed begrijp, :P :

Je stuurt alle poorten door naar 1 pc (150), en de andere pc's (151, 152 etc.) kunnen ook nog internetten?

Betekent dit dat je op die pc 150 ook gewoon gebruik kunt maken van de filetransfer in ICQ zonder dat je in ICQ allerlei dingen moet aanpassen?

omniscale.nl

• Helsie
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 14:10 schreef VincentB het volgende:

[..]

Ehm, even kijken of ik je nu wel goed begrijp, :P :

Je stuurt alle poorten door naar 1 pc (150), en de andere pc's (151, 152 etc.) kunnen ook nog internetten?

Betekent dit dat je op die pc 150 ook gewoon gebruik kunt maken van de filetransfer in ICQ zonder dat je in ICQ allerlei dingen moet aanpassen?
Dat doorsluizen geldt alleen voor dingen die je niet zelf geinitieerd hebt. Dus voor "spontane" bezoeken vanaf het internet. Op die andere pc's kun je dus geen server draaien.

• admiral866
  • Laatst online: 18-05 13:05

admiral866

The King Personality Disorder

heyo.
kijk ik heb nu thuis een win98 sygate server.
nu kan ik met meerdere mensen met starcraft op battle.net in een game zitten. En dan dan kunnen er ook anderen bij.

Maar dit is me tot nu toe alleen maar gelukt met sygate.
En volgens blizzard kan het ook alleen maar met sygate.
# Because of some limitations with Blizzards battle.net only one person
# at a time can play Diablo or WarCraft. StarCraft, however supports
# multiple Sybergen Access Server clients and SyGate clients playing at
# the same time. But the Sybergen Access Server and SyGate server can
# not join a game with any of its client computers.
dus nu de vraag of iemand weet of een getweakete adsl modem hetzelfde kan.
???
of dat iemand het even kan uitproberen :)

dat zou me namelijk een computer schelen die de hele dag aan staat.

• estorino
Op donderdag 09 augustus 2001 14:14 schreef Helsie het volgende:

[..]

Dat doorsluizen geldt alleen voor dingen die je niet zelf geinitieerd hebt. Dus voor "spontane" bezoeken vanaf het internet. Op die andere pc's kun je dus geen server draaien.
Precies! Dit is wat ik bedoelde, doch niet goed kon uitdrukken... :)

[semi offtopic]
Ik wil ook helemaal niet dat mijn huisgenoten servers gaan opzetten, kost mij alleen maar bandbreedte. >:)
[/semi offtopic]

• posttoast
Op donderdag 09 augustus 2001 14:14 schreef Helsie het volgende:

[..]

Okay, dus ik zou dan op PC 150 bv een webserver kunnen draaien en filetransfer van ICQ kunnen gebruiken, en op alle andere PC's niet. Dus op PC 150 lijkt het net of ik geen NAT gebruik. Begrijp ik het zo goed, of heb ik het helemaal verkeerd?

Dit zou voor mij namelijk wel een mooie oplossing zijn omdat er hier in het netwerk maar één pc is waar eventueel van ICQ filetransfers e.d. gebruik gemaakt wordt, en dan hoef ik dus niet allerlei poorten stuk voor stuk te mappen.

omniscale.nl

Verwijderd

misschien een domme vraag: Ik werk hier met win98 een mac en een laptopje zonder server, en zou graag na het tweaken van mijn modem nog graag de verzonden en onvangen bytes in de gaten willen houden (voor het modem dus niet voor 1 pc).
Iemand enig idee of dit kan?

m.v.g.

Remco

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op donderdag 09 augustus 2001 14:56 schreef remcogur het volgende:
misschien een domme vraag: Ik werk hier met win98 een mac en een laptopje zonder server, en zou graag na het tweaken van mijn modem nog graag de verzonden en onvangen bytes in de gaten willen houden (voor het modem dus niet voor 1 pc).
Iemand enig idee of dit kan?

m.v.g.

Remco
Da kan.

1) telnet naar je modem
2) log "normaal" in, druk dus op enter bij "user".
3) typ ip
4) typ iflist

Je krijgt nu zoiets te zien:
Interface GRP MTU RX TX TX-DROP STATUS HWADDR
0 loop 1 1500 569 0 0 UP
1 eth0 2 1500 737310567 -1167396503 0 UP xx:xx:xx:xx:xx:xx
2 DHCP_spoof 0 1500 -1189085523 693946043 57 UP
Bij de interface "eth0" kun je zien hoeveel bytes er in totaal van de modem naar de PC's op je netwerk zijn verzonden (TX). In dit voorbeeld dus 1.167.396.503, oftewel iets meer dan 1 Gig.

Byteripper.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:47 schreef dafearless het volgende:
ik heb ook nog een probleemje

ik krijg mijn webserver niet aan de praat?

is dat hier iemand hier wel gelukt

ik heb dit gedaan
code:
1
2
3
4
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=62.131.xxx.xxx:80
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=62.131.xxx.xxx:80

defserver_addr=10.0.0.150

iemand nog suggesties
On de nat-instellingen te wijzigen kan je ook het script gebruiken dat ook op http://adsltweak.iscool.nl/ onder NAT staat.
Het is dan makkelijk om nat.ini voor een ftp- of http-server te wijzigen.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 23:47 schreef dafearless het volgende:
ik heb ook nog een probleemje

ik krijg mijn webserver niet aan de praat?

is dat hier iemand hier wel gelukt

ik heb dit gedaan
code:
1
2
3
4
create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=62.131.xxx.xxx:80
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=62.131.xxx.xxx:80

defserver_addr=10.0.0.150

iemand nog suggesties
nat flush
nat load defaults yes
nat defserver addr=0
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0:80
nat save

• visionz
  • Laatst online: 23-10-2024
om een of andere reden krijg ik dhcp spoof niet werkend op mijn computers. in zowel win2k sp2 als linux slackware 8.0 krijg ik steeds een 10.0.0.x ip toegewezen.

bij een vriend van met win me is het me na veel klooien wel gelukt.

iemand nog tips ? kan niet op de tweak site kijke want is zo goed als onbereikbaar :(

edit:

uiteraard probeer ik ut met maar 1 pc (direct op modem aangesloten) tegelijk :)

Verwijderd

Op dinsdag 07 augustus 2001 14:00 schreef Kingpin het volgende:
Oke nog een keer..
Ik had code 8704 en heb dit veranderd naar kode 8707. Modem gereset en hopla ik heb opeens de pro-functies. Vraag. Ik kan bij stap 4, niet de eerste ppp entry deleten. Deze is in use by 10.0.0.150. eerder in deze forum wordt gesteld om de verbinding te verbreken en daarna te deleten. Dit werkt niet. Heeft iemand hetzelfde probleem en inmiddels een oplossing.. Ik wil die router hebben !!!!!!!!!!
Je moest toch 8706 intypen?
---------------------------
8600 (Home default)
8606 (PRO default)
8700 (Home con atmf)
8706 (PRO con atmf) <------

8601 (home)
8602 (pro)
8603 (pro)
8604 (home)
8605 (home)
8607 (pro)
8608 (home)
8609 (pro)
8610 (home)
8611 (home)

• vogon1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11-2023
Op donderdag 09 augustus 2001 19:44 schreef visionz het volgende:
om een of andere reden krijg ik dhcp spoof niet werkend op mijn computers. in zowel win2k sp2 als linux slackware 8.0 krijg ik steeds een 10.0.0.x ip toegewezen.

iemand nog tips ? kan niet op de tweak site kijke want is zo goed als onbereikbaar :(
Heb je hem op dial-in staan? Dat moet...

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
en je kan je line-time out op 0 zetten.
En de dhcp lease op 86400 seconden zetten.
Dat is 24 uur. zo heb ik het ook staan :)
Werkt echt super !
ik ben nu al 2 weken online. Zonder off
geweest te zijn :D 10 gig in en 4 gig uit
nu >:)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58

TheVMaster

Moderator WOS
weet niet of de link al genoemd is.. maar hier is hij iig.....

http://www.bruring.com/adsl/

Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault

• Helsie
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:12 schreef TheVisionMaster het volgende:
weet niet of de link al genoemd is.. maar hier is hij iig.....

http://www.bruring.com/adsl/
Die is al wel enige malen genoemd ja :P

Ik heb nu de DHCP_Spoof werkend en het lijkt goed te gaan. Helaas is het nu dus geen always on meer ?

[added] Waarom werkt dit gebeuren niet met 'Always on' ?

• seninha
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Nou , ik weet het niet meer. Ik probeer al 5 dagen om m'n modem te tweaken maat zonder succes.
Krijg steeds een melding dat mn' password niet goed is.
Ik heb toch echt gedaan wat erop de tweak pagina stond!!!!!!!!!

iRacing Profile Flickr

• Crusader
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 11 augustus 2001 14:15 schreef seninha het volgende:
Nou , ik weet het niet meer. Ik probeer al 5 dagen om m'n modem te tweaken maat zonder succes.
Krijg steeds een melding dat mn' password niet goed is.
Ik heb toch echt gedaan wat erop de tweak pagina stond!!!!!!!!!
Heb je de Challenge-string INCLUSIEF de quotes ingevoerd?
Kweenie of dat uitmaakt, maar bij mij werkt het dan wel goed.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• seninha

seninha

god's right foot

Wat bedoel je met "strings"??
Ik heb op de scrip site van alles geprobeerd.
De ene keer schreef ik speedtouch met hoofdletters en dan weer zonder.Of alleen de S en de T . Dan deed ik aan het begin en einde zo een hoge komma (weet niet hoe je dat noemt). Dan heb ik ook nog geprobeerd om het nummer na speedtouch te schrijven met hoofdletters en dan gewoon. Bij elke probeerselkreeg ik steeds een andere cijfer combinatie maar geeneen werkt.
Hoe hebben jullie het op de scrip site jullie nummer aangegeven???

iRacing Profile Flickr

• posttoast
Op zaterdag 11 augustus 2001 19:19 schreef seninha het volgende:
Wat bedoel je met "strings"??
Ik heb op de scrip site van alles geprobeerd.
De ene keer schreef ik speedtouch met hoofdletters en dan weer zonder.Of alleen de S en de T . Dan deed ik aan het begin en einde zo een hoge komma (weet niet hoe je dat noemt). Dan heb ik ook nog geprobeerd om het nummer na speedtouch te schrijven met hoofdletters en dan gewoon. Bij elke probeerselkreeg ik steeds een andere cijfer combinatie maar geeneen werkt.
Hoe hebben jullie het op de scrip site jullie nummer aangegeven???
Ik wil niet lullig zijn, maar als je gewoon letterlijk de instructies volgt moet het lukken.

Ik zie nu dat die bruring.com site weer even down is, dus daar kan ik nu niet voor je kijken.

Maar het is in ieder geval gewoon een kwestie van precies doen wat er staat, en gebruik maken van copy en paste als je het wachtwoord in moet vullen. Dit moet compleet met aanhalingstekens.

omniscale.nl

• seninha

seninha

god's right foot

Zou je voor mij willen opschrijven (met een voorbeeld)wat jullie opgeven bij de script??
Dus speedtouch enz..
Want als het dan niet lukt koop ik gewoon een router. Ik word er helemaal dol van.

iRacing Profile Flickr

• seninha

seninha

god's right foot

hehe, heb het eindelijk voor elkaar.
Ben nu ingelogd als expert
Bedank voor alle reacties.

iRacing Profile Flickr

• posttoast
Op zaterdag 11 augustus 2001 20:23 schreef seninha het volgende:
Zou je voor mij willen opschrijven (met een voorbeeld)wat jullie opgeven bij de script??
Dus speedtouch enz..
Want als het dan niet lukt koop ik gewoon een router. Ik word er helemaal dol van.
Van bruring.com:

'SpeedTouch (xx-xx-xx-xx-xx-xx)'

Let op de aanhalingstekens. Succes!

edit:
Ik was te laat, helaas

omniscale.nl

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De vraag die ik heb kan best al beantwoord zijn maar ik kan hem niet vinden. Een verwijs naar de datum en tijd is dus voldoende.

Update modem naar 2.16 gelukt
Expert mode gelukt. 9606 gecontroleerd
Maar veld in PPTP verwijderen lukt NIET.

Wat doe ik fout.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb ook flink bezig geweest op de PPTP te kunnen verwijderen.
Dat kwam uiteindelijk omdat ik online was en daarom niets viel te verwijderen.
Je moet eigelijk allen in de modem komen en niet op het net.
Hoe ik het gedaan heb weet ik niet, ik weet alleen dat ik opeens helemaal niet online kon.
Toen ben ik opnieuw begonnen volgens de tweak stappen.
Wat je wel even moet doen is in je TCP/IP instellingen de DNS waarden uitzetten en Standartgateway ook verwijderen. Moet je daarna even opnieuw proberen

iRacing Profile Flickr

• KroontjesPen

KroontjesPen

Sorry seninha

Lukt niet, ik blijf 'on-line'.

Toch bedankt.

edit:

Het is toch gelukt :) :) :)
Maar vraag ook aan mij niet hoe. :? :? :?
Ook even wat met IE gedaan.

Stem blanco!

• Helsie
  • Niet online
Op zaterdag 11 augustus 2001 23:16 schreef KroontjesPen het volgende:
Sorry seninha

Lukt niet, ik blijf 'on-line'.

Toch bedankt.

edit:

Het is toch gelukt :) :) :)
Maar vraag ook aan mij niet hoe. :? :? :?
Ook even wat met IE gedaan.
Bij mij ging het wel meteen, maar je moet in elk geval zorgen dat je Mxstream connectie niet actief is.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op zondag 12 augustus 2001 10:12 schreef Helsie het volgende:

[..]

Bij mij ging het wel meteen, maar je moet in elk geval zorgen dat je Mxstream connectie niet actief is.
Dat is juist, alleen had ik ff niet door om dat voor elkaar te krijgen.
Na even terug te denken :? hoe de installatie voor de eerste keer ging vond ik op blz 61 van TFM |:( de oplossing.
Laat een verbinding maken via een niet aangesloten telefoon lijn.
De meeste hebben dat nog wel van vroeger *D. Je heb die trouwens noch nodig als mxstream weer eens plat ligt en je moet je e-mail ff ophalen.

Waar ik ook nog tegen aan liep was het delen van printer(s)/file(s).
Eerst gebruikte ik winproxy maar dat is nu niet meer nodig. Je moet dan wel de externe NIC van je oude server op bestands- en printerdeling zetten. Eerst mocht dat dus beslist niet.
Met de firewall in het modem geef dat geen risicoŽs. Mocht je toch als inet server gaan werken dan deze wel beschermen met bv ZoneAlarm oid.

Stem blanco!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Misschien off-topic.

Bij Planet kost:

Het type ---------- Planet ----- deel KPN
ADSL Advanced --- NLG 175 ---- NLG 65
ADSL Comfort ----- NLG 99 ----- NLG 50

Nu er geen 4 IP nummers meer uitgegeven worden zou het ADSL Advanced alleen nog
NLG 15, KNP verschil, duurder mogen zijn.

Dat zou te doen zijn voor hogere snelheid.

Als dit off topic is dan sorry, start ik een nieuw draadje. :?

Stem blanco!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:57 schreef KroontjesPen het volgende:
Wat bedoel je met je post?

• KroontjesPen

KroontjesPen

Was inderdaad niet duidelijk.
Bij het inleveren van 3 ip nummers wordt hier en daar al wat geregeld.
Heeft iemand daar in ook een prijs verlaging vernomen.

Stem blanco!

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 16:08 schreef KroontjesPen het volgende:
Heeft iemand daar in ook een prijs verlaging vernomen.
[ot] Nope, wel kun je nu bij XS4ALL met korting een router aanschaffen bij een nieuw ADSL extra abo en bij een bestaand abonnement krijg je diezelfde router in bruikleen.
Planet heeft meen ik momenteel nog niet zo'n actie.

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Een kennis heeft het volgende probleem:
Na de tweak werkt zijn sharing tussen zijn windows 98 computers niet meer. Hij heeft het modem in de uplink van zijn hub zitten en 2 pc's op de andere poorten. IP nummers aangepast e.d. aangepast. Internetten gaat prima (NAT)
Ik heb geen windows bakken dus ik kan het niet reproduceren.

Wie kan er helpen ?

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• azedbur
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:56

azedbur

2 vingers is precies goe

Heb thuis 3 pc's aan de hub hangen na het tweaken van de modem. Alles werkt perfect, alleen wat de handleiding zegt over een crosscable in de uplink van de modem werkte bij mij niet. Pas na gebruik van een 'gewone' werkte alles zonder problemen.

Drink, maar geniet met mate!!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op zondag 12 augustus 2001 23:43 schreef ProZa het volgende:
Een kennis heeft het volgende probleem:
Na de tweak werkt zijn sharing tussen zijn windows 98 computers niet meer. Hij heeft het modem in de uplink van zijn hub zitten en 2 pc's op de andere poorten. IP nummers aangepast e.d. aangepast. Internetten gaat prima (NAT)
Ik heb geen windows bakken dus ik kan het niet reproduceren.

Wie kan er helpen ?
In de oude situatie had de 'server' 2 NIC's. De NIC voor inet mocht geen file en printers delen. Als nu diezelfde NIC wordt gebruikt naar de hub moet dat even worden aangepast.

Stem blanco!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Op zondag 12 augustus 2001 23:55 schreef azedbur het volgende:
Heb thuis 3 pc's aan de hub hangen na het tweaken van de modem. Alles werkt perfect, alleen wat de handleiding zegt over een crosscable in de uplink van de modem werkte bij mij niet. Pas na gebruik van een 'gewone' werkte alles zonder problemen.
Zo is dat ook bij mij en ik denk dat het zo hoort.

Stem blanco!

• ProZa|IA
  • Laatst online: 15-06-2005
Op maandag 13 augustus 2001 10:41 schreef KroontjesPen het volgende:

[..]

In de oude situatie had de 'server' 2 NIC's. De NIC voor inet mocht geen file en printers delen. Als nu diezelfde NIC wordt gebruikt naar de hub moet dat even worden aangepast.
Yep dat zou het heel goed kunnen zijn. Het klinkt in ieder geval logisch :)
Ik ga het doorgeven .... merci !!

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-05 14:56
van het weekend mn modem getweaked....werkt super.Heb mn DHCP op de modem geactiveerd, username en password ingesteld, gateway en DNS ook in de modem gezet. Is nu dus niet meer nodig om elk WS in te stellen op IP gateway en DNS, aangezien de modem deze al toewijst..... :) moet nog even zoeken, maar hier zijn vast nog veel meer leuke dingen mee te doen. Hoe kan ik een FTP-servertje starten op een van mn WorkStations zodat ik deze vanaf een andere lokatie kan benaderen via internet? Moet ik die WS niet in het modem aangeven ofzo? hopelijk heeft iemand dit soort grappen al uitgehaald, zodat ie me ken hellepeh.....

iRacing Profiel

• t3q
  • Laatst online: 19-05 12:26

t3q

Say yes to teq

ik heb adsl fast bij xs4all en ik gebruik 1 pc thuis waarop internet zit. ik heb de speed touch home isdn modem. Heeft deze tweak echt nut voor mij?

Greetz chris

Life goes as it goes.

• Neejoh
  • Laatst online: 18-05 20:52
Op maandag 13 augustus 2001 14:03 schreef Brilson666 het volgende:
ik heb adsl fast bij xs4all en ik gebruik 1 pc thuis waarop internet zit. ik heb de speed touch home isdn modem. Heeft deze tweak echt nut voor mij?

Greetz chris
Nee, je hebt al de snelle variant met extra IPadressen enz als ik het goed heb. Heb je denk ik niet veel aan.

Verder: Je wint er toch totaal geen snelheid mee :?
Ik heb geen idee of dit al tig x is gevraagt maar ik had geen zin om 19pagina's door te lezen om tot een antwoord te kome :P

• Yepaap
  • Laatst online: 04-09-2025
Ok dan, heb nog steeds mijn modem getweaked, werkt nog prima. Alleen krijg ik met MSN file transfer(als ik stuur) en telefoneren niet aan de praat. Heb de juiste poortjes (6891 en 6901) in de nat.ini toegevoegd, maar helaas. Suggesties ?

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 23:55 schreef azedbur het volgende:
Dat is logisch, omdat er niet staat dat je je crosscable in je uplink moet doen, maar in een gewone aansluiting. Mocht je hub een uplink poort hebben dan kan je gebruik maken van een normale kabel omdat de uplink hem 'crosst', daarvoor heeft je hub een uplink, anders was dat niet echt nuttig meer natuurlijk...

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Op maandag 13 augustus 2001 14:08 schreef Neejoh het volgende:

[..]

Verder: Je wint er toch totaal geen snelheid mee :?
Ik heb geen idee of dit al tig x is gevraagt maar ik had geen zin om 19pagina's door te lezen om tot een antwoord te kome :P
Mijn ping werd iets lager door het wegvallen van die VPN-gebeurtenis. Voor de rest maakt het weinig uit.

Byteripper.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 10:41 schreef KroontjesPen het volgende:

[..]

Ik had dat probleem ook. Nadat ik de netwerk protocollen en drivers voor de NIC verwijderd heb en daarna opnieuw geinstalleerd deed de sharing het weer.
Hanssnah

• azedbur
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-01 10:56

azedbur

2 vingers is precies goe

Op maandag 13 augustus 2001 17:02 schreef Takkie het volgende:

[..]

Dat is logisch, omdat er niet staat dat je je crosscable in je uplink moet doen, maar in een gewone aansluiting. Mocht je hub een uplink poort hebben dan kan je gebruik maken van een normale kabel omdat de uplink hem 'crosst', daarvoor heeft je hub een uplink, anders was dat niet echt nuttig meer natuurlijk...
op bruring.com stond wel degelijk dat de çrosscable in de uplink moest, er stond zelfs een tekening bij. Daar ging het dus mis

Drink, maar geniet met mate!!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ff een vraagje:

als ikke mijn modem heb getweaked enzo, alles ging goed en ik kan surfen; als ik dan nogmaals wil inloggen op m'n modem met telnet om alle poorten naar mijn eigen computer door te sturen dan zegt ie elke keer als ik dat probeer na enkele tellen al 'wrong password' (oid) zodat ik die poorten niet kan verwijzen... en dus ook geen servertje kan draaien |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ramon
  • Nu online
iemand?

weet iemand hoe ik mijn HTTP servertje weer kan bereiken vanaf internet???

Verwijderd

Perfect die tweak..alles draait als een zonnetje.. Ben alleen benieuwd hoe ik nu DCC send en get aan kan krijgen in IRC.. port 6667 staat wel open in NAT maar nu de rest..

Wie weet het antwoord ?

Tia Ericcc

• Ramon
  • Nu online
oef...

ik heb het weer teruggedraait

bij deze beloof ik plechtig dat ik nooit meer aan m'n ADSL modem zal kloten.

Ik kon na die tweak gedraait te hebben niet meer m'n HTTP server bereiken; en das toch wel vrij klote. Het lukte ook niet om die poorten door te verwijzen.

Die prodecure om het terug te wijzigen werkte ook niet meer.

Dus ik kloten in 10.0.0.138 en nu werkt het weer... gelukkig...

ben wel opgelucht... :)

Verwijderd

Na heel wat kloten is het me eindelijk gelukt, de tweak zonder NAT... Ik heb het idee dat mn pagina's veeel sneller op mn scherm krijg. Je bent dus toch een stukje overhead kwijt... Anyway, ik heb net mn ADSL abbo geupgraded naar 1024/256 :P

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 21:40 schreef Tampie2000 het volgende:
ff een vraagje:

als ikke mijn modem heb getweaked enzo, alles ging goed en ik kan surfen; als ik dan nogmaals wil inloggen op m'n modem met telnet om alle poorten naar mijn eigen computer door te sturen dan zegt ie elke keer als ik dat probeer na enkele tellen al 'wrong password' (oid) zodat ik die poorten niet kan verwijzen... en dus ook geen servertje kan draaien |:(
Als je nogmaals wil inloggen om je server te draaien, dan heb je geen password nodig. Gewoon Enter drukken en je bent erin.

• estorino
Op maandag 13 augustus 2001 21:40 schreef Tampie2000 het volgende:
ff een vraagje:

Dat probleem heb ik ook als ik een password heb opgegeven op de setup page van het modem.
Onder 'system setup' kun je namelijk een password opgeven om je modem te beschermen voor toegang van jan en alleman. Zet ik dit password aan, dan kan ik niet meer naar mijn modem telnetten, zet ik het password uit, is er niks aan de hand...
niet echt handig... :(

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 03:08 schreef ShadowBumble het volgende:
Kortom Tweak is leuk maar volkomen nutteloos in mijn ogen, bovendien staat dit ook in het artikel, zonde van je geld. Je bent namelijk je borg kwijt die je voor je modem hebt betaalt ( 100,- ).
Euh?? De modem is je eigendom.. daar hoef je dus geen borg voor te betalen... Je bent wel je garantie kwijt als ze erachter komen, maar je moet het geweoon terug kunnen zetten...

• Rarz
  • Laatst online: 14-05 13:16
Ik dacht dat je Speed Touch ADSL modem van MxStream in bruikleen was -- ik kan me niet voorstellen dat de prijs van dat ding inbegrepen is bij het startgeld.. (Maar goed, ik weet het niet zeker.) :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• seninha

seninha

god's right foot

Nu ik me modem met succes heb getweakt en een switch heb aangesloten wil ik nu m'n pc vanaf m'n laptop aanspreken. Maar dat gaat niet. Ik heb al de setup gedraaid voor home netwroking in XP maar ze kunnen elkaar nog niet zien. Moet ik iets in m'n modem veranderen om dit voor elkaar te krijgen??

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:00 schreef Blaaargh het volgende:

[..]

Euh?? De modem is je eigendom.. daar hoef je dus geen borg voor te betalen... Je bent wel je garantie kwijt als ze erachter komen, maar je moet het geweoon terug kunnen zetten...
klopt. Ik heb voor de zekerheid nog FF gevraagd aan een medewerker van XS4ALL, d'r is no way dat ze er achter komen dat je zit te tweaken :P en ze geven er ook geen ene moer om. 't Is jouw modem, 't is jouw garantie :(

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:34 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook als ik een password heb opgegeven op de setup page van het modem.
Onder 'system setup' kun je namelijk een password opgeven om je modem te beschermen voor toegang van jan en alleman. Zet ik dit password aan, dan kan ik niet meer naar mijn modem telnetten, zet ik het password uit, is er niks aan de hand...
niet echt handig... :(
Als je een pass hebt opgegeven voor je modem moet je gewoon als je wilt telnetten nadat je verbinding hebt gemaakt je username invullen en dan vraagt hij om een pass...

Dus niet meteen op enter rammen nadat je de verbinding gemaakt hebt!!! :o

Verwijderd

Goeiemiddag allemaal, Ik heb een vrij irritant probleem. Ik heb mijn ADSl-modem getweaked omdat ik deze als router wilde gebruiken.Hij is aangesloten op een hub/switch in de uplink poort. In de tweakhandleiding staat dat je op elke computer ip-adressen moet invoeren.[10.0.0.x+1] maar als ik dat gedaan heb werkt en het inet niet meer en het lan ook niet. als ik ze allemaal op automatisch ip adressen verkrijgen zet werkt het inet overal en het lan niet. Op mijn comp doet alles het wel vanwege het handige Win XP maar de andere comp's draaien win 98:(.
Weet iemand hoe je na de tweak je netwerk ook in orde krijgt [dat wil zeggen dat je de comp's weer ziet en filesharing enzo] bij voorbaat dank,
Mzz0ls PaSqUaLe

(Sorry als dit off-topic is, maar ik ben een beetje een newbe hier :)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
Op donderdag 16 augustus 2001 19:11 schreef PaSqUaLe het volgende:
Goeiemiddag allemaal, Ik heb een vrij irritant probleem. Ik heb mijn ADSl-modem getweaked omdat ik deze als router wilde gebruiken.Hij is aangesloten op een hub/switch in de uplink poort. In de tweakhandleiding staat dat je op elke computer ip-adressen moet invoeren.[10.0.0.x+1] maar als ik dat gedaan heb werkt en het inet niet meer en het lan ook niet. als ik ze allemaal op automatisch ip adressen verkrijgen zet werkt het inet overal en het lan niet. Op mijn comp doet alles het wel vanwege het handige Win XP maar de andere comp's draaien win 98:(.
Weet iemand hoe je na de tweak je netwerk ook in orde krijgt [dat wil zeggen dat je de comp's weer ziet en filesharing enzo] bij voorbaat dank,
Mzz0ls PaSqUaLe

Als je gewoon je pc's de ip'z 10.0.0.1, 10.0.0.2, enz. geeft moet het gewoon lukken. Verder moet je wel kijken of je gateway en dns hebt ingevuld en alle andere IP-instellingen leeg zijn :)

Verwijderd

Ben net klaar, yes, yes yes! Het werkt...

• kroegtijger
  • Laatst online: 18-05 14:56
Op donderdag 16 augustus 2001 19:11 schreef PaSqUaLe het volgende:
Mzz0ls PaSqUaLe

Ok, doe het volgende:
- zet ga naar het dhcp-menu van je modem. zet je modem op dhcp-server
- Ga naar de advanced options en stel hier je gateway (waarschijnlijk 10.0.0.138) en je DNS-server in (gekregen van je provider. Je kunt hier dacht ik alleen je primaire adres invoeren. Dit is voldoende om te kunnen werken).
-Stel al je pc's in op Automatic IP, geen dns-server en geen gateway.

Als het goed is krijg je nu van je modem een ip-adres toegewezen, de DNS en Gateway-instellingen pakt hij automatisch op. Je LAN werkt nu natuurlijk ook omdat je in dezelfde IP-range zit en hetzelfde netsubmasker hebt. Tja, je moet natuurlijk wel je mappen delen, maar je kunt nu pingen tussen de pc's onderling en pingen naar de modem toe. lijkt mij hetgeen wat je wilt........ :Z

iRacing Profiel

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil het volgende doen:
Internet
|
Modem
|
Server
|
Hub
|
rest van het netwerk
Ik neem aan dat ik dit het best met DHCP spoofing kan doen.
De server zal Linux (E-smith) draaien.

Alleen vraag ik me af of ik de modem (10.0.0.138) kan bereiken met een pc van het interne netwerk. Ik wil dus wel de instellingen kunnen veranderen van het modem. Hoe realiseer ik dit?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Verwijderd

Goeiemiddag, je moest het idd via dhcp doen. Ik had het zelf al uitgevonden, omdat ik dacht dat er niemand ging reageren.

Nog een vraagje:

Ik wil de instellingen van het modem zoals ik het nu heb ingesteld verwerken in een script ofzo zodat ik het niet weer hoef in te stellen. Weet iemand hoe dit moet? Ook heb ik gelezen dat je via ftp op je modem kan komen ofzo ???? Dan is het volgens mij dan mogenlijk om de bestandjes [met instellingen] die daar staan te downloaden en vervolgens kun je ze dan weer up-loaden. Weet misschien iemand hoe dit moet?

kijk ik weet wel hoe ik het moet instellen maar mijn vader gaat daar nix van snappen:) daarom zou het handig zijn om op een of andere manier de instellingen zoals het nu staat weer terug te zetten mocht er tijdens zijn kloien iets mis gaan.

Mzz0ls PaSqUaLe

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik heb die tweak uitgevoerd, alles werkt perfect bevalve dat ik op mijn pc, die tijdelijk nog ff moet internet delen een verschrikkelijk trage DNS omzetting heb. Heeft iemand hier ervaring mee. Het zuigt gewoon als msn het wel doet en als je niet naar tweakers kan. :'(

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb net ook even m'n DHCP aangezet en de IP automatisch ingesteld in m'n PC's maar ik kan nog steeds niet van de ene pc naar de andere pingen.
Ik heb een Switch , moet ik soms ook nog iets in de modem instellen zodat beide pc elkaar zien???

iRacing Profile Flickr

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Ik heb gewoon de DHCP Spoof gebruikt.. werkt het beste.... eth0 van mijn linux bak krijgt netjes het goede IP adres. Lekker transparant.

Hier stond een hele oude sig.

• Tubby
  • Laatst online: 19-05 07:45

Tubby

or not to be

Kan iemand mij een uitdraai geven van de default settings in de nat tabel.
En dan bedoel ik zoals ie origineel is als je 'm op expert zet.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Verwijderd

Zo heb net in 10 minuutjes die tweak uitgevoerd :)

Werkt perfect, maar zorg wel dat je van te voren je primaire en secundaire DNS van je provider hebt :)

Die was ik namelijk vergeten, gelukkig had ik een xs4all boekje in de buurt liggen.

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 13:02 schreef Skinkie het volgende:
Ik heb die tweak uitgevoerd, alles werkt perfect bevalve dat ik op mijn pc, die tijdelijk nog ff moet internet delen een verschrikkelijk trage DNS omzetting heb. Heeft iemand hier ervaring mee. Het zuigt gewoon als msn het wel doet en als je niet naar tweakers kan. :'(
Heb jij je DNS van je provider ingevuld zowel als in de PPP instelling van je modem als in je TCP/IP protocol?
Bij mij werkte alles namelijk direct toen ik dat had gedaan.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 23 augustus 2001 20:21 schreef Questor het volgende:
Ik heb gewoon de DHCP Spoof gebruikt.. werkt het beste.... eth0 van mijn linux bak krijgt netjes het goede IP adres. Lekker transparant.
Welke versie van linux? heb jij hem daarvoor moeten patchen of niet?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.