De Mirra 2 is niet perse een slechtere stoel, de zitting is zelfs in te stellen in tegenstelling tot de Aeron en toch een stukje goedkoper. Je moet het echt zelf ervaren. Ik denk dat een C in jou geval een betere keus is.Immutable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:35:
[...]
Yes ik zag wel wat redelijk leuke koopjes nu. Die van Royalbrand is maat B, ik ben zelf 1.88m en 90kilo (corona kilo's.. man man moet echt weer sporten). Maar misschien voldoet maat B ook goed.
Zit zelf ook 8 uur per dag erop, daarna zelf ook nog een tijdje betreft programmeren enz. Heb nu een stoel die voldoet voor 3 uur max. Daarna wordt ik gek, en ik wil gewoon GOED investeren in iets ergonomisch. Een stoel dat mij forceert om rechtop en goed te zitten. Ik wil gedwongen worden in een goed zit positie, en niet vermoeid uit de stoel komen. ~1000 euro is het me echt waard, en Herman Miller heeft goede garantie en goede restwaarde.
Mooi dat ze het 2 weken laten proberen. Dat ga ik gewoon doen. Misschien past maat B prima bij 1.88m en 90kilo.
Zal eens een kijkje nemen naar de Mirra 2. Voor mij is een goede lumbar support erg belangrijk, en dat die instelbaar is. Ik zag dat er ook zoiets is voor de Mirra 2.bloodlynx schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:39:
[...]
De Mirra 2 is niet perse een slechtere stoel, de zitting is zelfs in te stellen in tegenstelling tot de Aeron en toch een stukje goedkoper. Je moet het echt zelf ervaren. Ik denk dat een C in jou geval een betere keus is.
Bedankt voor je comment.
Heb wat negatieve ervaringen gelezen over de lumbar support van de remastered versie van de Aeron, en weer positieve ervaringen van de Mirra 2. De lumbar support ziet er gewoon veel beter uit, en beter instelbaar.
Ga nu de Mirra 2 uitproberen.
[ Voor 20% gewijzigd door Immutable op 05-11-2020 11:01 ]
Dit is inderdaad wel een dingetje. iBood is wettelijk verplicht om 2 jaar garantie te leveren. Echter wanneer er in de garantietermijn een probleem op treed, dan zal je naar iBood moeten, die kunnen het zelf niet oplossen (ze zijn gewoon een platform en moederbedrijf Mediamarkt doet niets met stoelen) en moeten de leverancier weer raadplegen. Dat is Kangaro, waarvan weer maar de vraag is of ze echt de know-how / mogelijkheden hebben om goede garantie te verlenen.Icekiller2k6 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:19:
@XWB niet zo zeer met de stoel. Maar wil je garantie voor zoiets via iBood laten gaan..?
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb destijds een vast bureau gemaakt. Aan de muur vast gebout. Dit heb ik toen op dezelfde hoogte gezet als het bureau op het werk. Tenminste dat dacht ik. Maar nu blijkt dit bureau toch iets hoger te zijn dan gedacht. Ik heb daar een hele oude bureaustoel achter staan waar ik nu een kussen op heb gelegd om toch een beetje hoogte te halen. Dat werkte vrij aardig tot ik nu 8 uur aan dat bureau zit. De arm leuningen komen gewoon niet hoog genoeg. En de bureaustoel is nu ook al aardig op leeftijd dat deze vervangen moet worden.
Nu bedacht ik mij om een bureaustoel te kopen met een langere gasveer. Maar ik heb daar wat moeite mee. Die stoelen worden ook wel receptiestoelen of loketstoelen genoemd. Maar als ik daarop zoek dan vind ik weer veel stoelen met alleen een zitting en een rugleuning. Geen stoelen waar je 8 uur bureauwerk op kan doen. Heeft iemand een suggestie?
Ik kwam zelf uit op
https://www.bureaustoel24...&navigation=true&cl=alist
maar ik ken deze namen niet echt dus ik twijfel op kwaliteit.
Nu bedacht ik mij om een bureaustoel te kopen met een langere gasveer. Maar ik heb daar wat moeite mee. Die stoelen worden ook wel receptiestoelen of loketstoelen genoemd. Maar als ik daarop zoek dan vind ik weer veel stoelen met alleen een zitting en een rugleuning. Geen stoelen waar je 8 uur bureauwerk op kan doen. Heeft iemand een suggestie?
Ik kwam zelf uit op
Is je bureau zo hoog dan?Seriph schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:03:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik heb destijds een vast bureau gemaakt. Aan de muur vast gebout. Dit heb ik toen op dezelfde hoogte gezet als het bureau op het werk. Tenminste dat dacht ik. Maar nu blijkt dit bureau toch iets hoger te zijn dan gedacht. Ik heb daar een hele oude bureaustoel achter staan waar ik nu een kussen op heb gelegd om toch een beetje hoogte te halen. Dat werkte vrij aardig tot ik nu 8 uur aan dat bureau zit. De arm leuningen komen gewoon niet hoog genoeg. En de bureaustoel is nu ook al aardig op leeftijd dat deze vervangen moet worden.
Ik kwam zelf uit op
Ik heb deze met verlengde gasveer (max zithoogte 57cm , net vanaf de grond opgemeten): https://www.kantoormeubelencenter.nl/seven-ergo-16g2
Maar dat is nog weer andere koek dan die receptiestoelen.
Hier vind je een aantal van mijn ervaringen: Nieuwe (bureau) gamestoel uitkiezen, ervaring?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
De hoogte van mijn bureau is 84cm. De zit hoogte van mijn stoel is 66cm (56 zonder kussen). Die zakt iets in vanwege het kussen. Daarom vraag ik ook advies. Die receptiestoelen zijn meteen een pak hoger. Maar die jij linkt is inderdaad iets waar ik naar op zoek lijk te zijn. Hoewel een max zithoogte van 57cm is te kort voor mij.
[ Voor 12% gewijzigd door Seriph op 05-11-2020 10:32 ]
Ziet er inderdaad uit als een Ergochair, dan is de prijs voor veel mensen wel een goede optie lijkt me.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Yip, dat is 'm gewoon......als je ff zoek op de Alibaba website vind je 'm ook gewoon voor meer dan dan helft dan wat Autonomous rekent.Daemician schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:37:
[...]
Is dit niet gewoon een autonomous ErgoChair 1 verkocht onder een ander merk?
Het zou net zo goed ook de Ergochair II kunnen wezen.
bij alibaba moet je echter wel genoeg quantiteit hebben en rekening houden met import kosten en taxen etc..
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Da's wel hoog ja. Vast een hele klus maar je bureau verlagen? Of heb je sowieso een nieuwe stoel nodig?Seriph schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:22:
De hoogte van mijn bureau is 84cm. De zit hoogte van mijn stoel is 66cm (56 zonder kussen). Die zakt iets in vanwege het kussen. Daarom vraag ik ook advies. Die receptiestoelen zijn meteen een pak hoger. Maar die jij linkt is inderdaad iets waar ik naar op zoek lijk te zijn. Hoewel een max zithoogte van 57cm is te kort voor mij.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik heb gisteren ook na veel te lang wachten eindelijk een bureaustoel besteld, zat nog steeds op onze eettafel stoelen. Had onlangs al een zit-sta bureau gehaald, omdat ik normaal ook nog wel graag af en toe game en dan wordt het wel een hele lange zit.
Ik ben voor de volgende gegaan, de Ahrend 2020 was mij toch net iets te prijzig nieuw.
https://www.bureaustoelexpert.nl/aergo-247-limited-netweave/
Ik ben voor de volgende gegaan, de Ahrend 2020 was mij toch net iets te prijzig nieuw.
https://www.bureaustoelexpert.nl/aergo-247-limited-netweave/
Zo te zien is het de II, maar dan met goedkopere wieltjes en met een wat grovere rugleuning. De basis van de stoel en de leuningen zijn wel hetzelfde.whazzzup schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:35:
[...]
Yip, dat is 'm gewoon......als je ff zoek op de Alibaba website vind je 'm ook gewoon voor meer dan dan helft dan wat Autonomous rekent.
Het zou net zo goed ook de Ergochair II kunnen wezen.
Je ziet bij wel meer stoelen dat ze ergen in China of Azië of ook Polen een Oem frame inkopen en dan een eigen labeltje erop plakken.breadje schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:51:
[...]
Zo te zien is het de II, maar dan met goedkopere wieltjes en met een wat grovere rugleuning. De basis van de stoel en de leuningen zijn wel hetzelfde.
Het ging er meer om dat Autonomous een labeltje op een Chinese stoel heeft geplakt en erg goed in de westerse landen heeft weggezet als zogenaamd een eigen model.Icekiller2k6 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
bij alibaba moet je echter wel genoeg quantiteit hebben en rekening houden met import kosten en taxen etc..
Anoniem: 979365
De beste Stoelen op aarde!Brilsmurfffje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:22:
Op werk hebben we Ahrend 2020, ideale stoelen die fijn zitten en goed in te stellen zijn. Zitten kan naar voor en achter, rug omhoog en omlaag, lende steun, mesh, armleuningen kunnen omhoog en omlaag, binnen en buiten en voor naar achter.
Vallen ook binnen je budget
Kost wat, als je ze al kan krijgen als particulier....maar beter gaat men niet vinden. Toevallig net zelf prive een Ahrend 2020 aangeschaft. (na 5jr ervaring op werk)
Heb al 6,5 jaar deze fijne stoel: https://www.desko.nl/nieu...oelen/bureaustoel-857-cs/
Aanrader. Nu met 6% thuiswerkkorting.
Aanrader. Nu met 6% thuiswerkkorting.
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb gisteren in een winkel op 1 gezeten (voor 5 minuten) en het lijkt mij ook wel wat. Gevraagd om een offerte:Immutable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:42:
[...]
Zal eens een kijkje nemen naar de Mirra 2. Voor mij is een goede lumbar support erg belangrijk, en dat die instelbaar is. Ik zag dat er ook zoiets is voor de Mirra 2.
Bedankt voor je comment.
Heb wat negatieve ervaringen gelezen over de lumbar support van de remastered versie van de Aeron, en weer positieve ervaringen van de Mirra 2. De lumbar support ziet er gewoon veel beter uit, en beter instelbaar.
Ga nu de Mirra 2 uitproberen.
Herman Miller Mirra 2 Triflex back
- 12 jaar full service garantie
- Mechaniek met achterwaartse beweging en voorwaartse neig
- Flexfront- Volledig verstelbare armleuningen
- Graphite uitvoering
- Verstelbare lumbar support
€ 951,06
Maar die stoel heeft dan weer geen hoofdsteun.Anoniem: 979365 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 15:20:
[...]
De beste Stoelen op aarde!
Kost wat, als je ze al kan krijgen als particulier....maar beter gaat men niet vinden. Toevallig net zelf prive een Ahrend 2020 aangeschaft. (na 5jr ervaring op werk)
Ik heb sowieso een nieuwe stoel nodig. Mijn huidige is een stoel die ooit werd afgedankt bij het bedrijf van mijn vader. Dat was 20 jaar geleden. De zitting bestond uit schuim maar deze is helemaal uitgedroogd en vergaan. Bij verhuizing liep de zitting er als bruin poeder uit. De armleuningen zijn nu een beetje aan het vergaan. Dus hij is wel behoorlijk op leeftijd.Dwarlorf schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:47:
[...]
Da's wel hoog ja. Vast een hele klus maar je bureau verlagen? Of heb je sowieso een nieuwe stoel nodig?
Ik heb hem hier besteld: https://loyalbrand.nl/shop/outlet/Bakkertje_01 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:14:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb gisteren in een winkel op 1 gezeten (voor 5 minuten) en het lijkt mij ook wel wat. Gevraagd om een offerte:
- Graphite uitvoering
€ 951,06
Kun je hem voor 777 euro kopen(inclusief BTW)(Via ideal krijg je nog 12.40 euro korting extra). Business edition. Dus praktisch full option. En ook de Aeron voor een leuke aanbieding. Showroom model. (Maar wel gewoon 12 jaar garantie)
Nog 5 aerons en 3 mirra 2's beschikbaar.
Nu nog een jarvis standing desk
[ Voor 6% gewijzigd door Immutable op 06-11-2020 14:28 ]
Nou dan kan je beter bij Loyalbrands kijken die hebben nog showroom modellen voor 777 met butterfly back. ( Butterfly zit wel een stukje fijner) En je krijgt 15% korting op nieuwe modellen nu omdat ze een officiële Herman miller dealer zijn dus waarschijnlijk ben je goedkoper uit.Bakkertje_01 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 16:14:
[...]
Ben benieuwd naar je ervaringen, heb gisteren in een winkel op 1 gezeten (voor 5 minuten) en het lijkt mij ook wel wat. Gevraagd om een offerte:
- Graphite uitvoering
€ 951,06
Toevallig zijn ze vanmiddag binnengekomen, wat een fijne stoel vergeleken bij een oude versleten Ikea stoelpirke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:34:
Ik heb hier 2x de Ergohuman in leer besteeld (voor mij en m'n vrouw), ben benieuwd hoe ze zitten:
[Afbeelding]
Ik twijfel om de Ergohuman te kopen die je nu in huis hebt gehaald, maar dan niet in leer.pirke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:57:
[...]
Toevallig zijn ze vanmiddag binnengekomen, wat een fijne stoel vergeleken bij een oude versleten Ikea stoelEn ondanks het zware gewicht (ruim 30kg) dankzij al het staal rijdt hij lekker soepel over de grond.
Wat is jouw ervaring met de rugleuning van de stoel? Kan je rechtop zitten of leun je een beetje naar achteren? En kan je vertellen of dat onderste gedeelte een beetje voelt alsof 't werkt c.q. Als lendesteun kan dienen?
Alvast bedankt!
Als ik jou was zou ik een zaak zoeken waar je ze een week thuis kan uitproberen. 20min in de showroom op een stoel zitten of een week 8 uur thuiswerken is wel iets anders.JoshBreda schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:36:
[...]
Ik twijfel om de Ergohuman te kopen die je nu in huis hebt gehaald, maar dan niet in leer.
Wat is jouw ervaring met de rugleuning van de stoel? Kan je rechtop zitten of leun je een beetje naar achteren? En kan je vertellen of dat onderste gedeelte een beetje voelt alsof 't werkt c.q. Als lendesteun kan dienen?
Alvast bedankt!
Daar ben ik het inderdaad mee eens. Ben ik ook van plan. Echter nog geen zaak in de buurt gevonden waar dat kan. Ik denk dat ik toch maar de rit richting de randstad moet gaan nemen. Hier in het zuiden niet veel te vinden.bloodlynx schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:42:
[...]
Als ik jou was zou ik een zaak zoeken waar je ze een week thuis kan uitproberen. 20min in de showroom op een stoel zitten of een week 8 uur thuiswerken is wel iets anders.
@JoshBreda Ik heb ze blind besteld, met het idee dat elke ergonomische stoel beter is dan wat ik had
Mijn vrouw heeft lage rugklachten, en deze werd daar speciaal voor aangeraden. Ik heb er nog maar twee uur op gezeten en ben nog aan het zoeken naar de perfecte afstelling, het zijn erg veel variabelen en permutaties. Wel kan ik je vertellen dat de lendensteun zeer aanwezig is. Persoonlijk kan ik dat wel waarderen, in de auto vind ik dat ook prettig. Voor m'n vrouw zou het moeten helpen met de rugklachten.
Na twee uur ging ik weer op mijn oude stoel zitten en die zat echt voor geen meter meer, ik snap niet dat ik het daar zo lang op volgehouden heb. Het grootste gemis was precies die lendensteun.
Na twee uur ging ik weer op mijn oude stoel zitten en die zat echt voor geen meter meer, ik snap niet dat ik het daar zo lang op volgehouden heb. Het grootste gemis was precies die lendensteun.
Dat over die lendesteun is goed om te weten. Thanks voor je uitgebreide uitleg/feedback. Ik ben er weer verder mee geholpen, en ik denk anderen ook 👍🏽pirke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:43:
@JoshBreda Ik heb ze blind besteld, met het idee dat elke ergonomische stoel beter is dan wat ik hadMijn vrouw heeft lage rugklachten, en deze werd daar speciaal voor aangeraden. Ik heb er nog maar twee uur op gezeten en ben nog aan het zoeken naar de perfecte afstelling, het zijn erg veel variabelen en permutaties. Wel kan ik je vertellen dat de lendensteun zeer aanwezig is. Persoonlijk kan ik dat wel waarderen, in de auto vind ik dat ook prettig. Voor m'n vrouw zou het moeten helpen met de rugklachten.
Wat ik nog tegenkwam bij onderzoek naar een goede lendensteun in een bureaustoel, is dat hij zo'n 25kg druk moet kunnen leveren link. Die 25kg druk is wat ik "zeer aanwezig" noemJoshBreda schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:48:
[...]
Dat over die lendesteun is goed om te weten. Thanks voor je uitgebreide uitleg/feedback. Ik ben er weer verder mee geholpen, en ik denk anderen ook 👍🏽
Ik denk dat ik toch terugkom op mijn vorig statement, de lendensteun krijg ik niet op een positie dat ik en goede ondersteuning krijg, en geen last krijg van teveel druk. Twee uur zitten (vrijdag) was prima, maar na een hele dag (gisteren) voelde het toch niet goed.
Of moet mijn lichaam zich aanpassen aan een nieuwe stoel?
[ Voor 11% gewijzigd door pirke op 10-11-2020 11:35 ]
Zou kunnen als je altijd gewend bent om in een verkeerde houding te zitten en je zit nu door de nieuwe stoel in een juiste houding. Dat zou een soort van spierpijngevoel moeten zijn. Dat zou je best in je onderrug kunnen voelen.pirke schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:29:
Misschien heb ik de lumbar wel te hoog zitten. Ik was gewend aan een stoel die volledig op m'n rug aansloot, ipv actief ergens drukt. Ik heb hem nu wat lager staan, eens kijken of dat helpt.
Ik heb mijn stoel ontvangen. Zover ik kan zien is hij gelukkig helemaal in orde. Wel dacht ik dat ik hem binnen 5 minuten al gesloopt had, aangezien ik na de stoel in tilt functie gezet te hebben, deze niet terug gezet kreeg. Maar na 1 minuutje googlen bleek dat ik niet de enige was en ik enkel nog een stukje verder moest tilten, voordat ik hem terug kon zetten.Freekers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Ik hoop voor jou dat ie in goede staat arriveert. Ik heb nu al 2 maanden een garantieclaim lopen bij Secret Lab omdat mijn backrest scheef is, zo kwam hij uit de doos. Communicatie gaat uiterst moeizaam. Er zit elke keer een week tussen mails in en elke keer worden dezelfde vragen gesteld omdat een nieuwe 'super senior support agent guru' het ticket oppakt. Het is maar goed dat er 5 jaar garantie op zit, want met deze snelheid heb ik over een jaar nog geen replacement part. En oja, bellen gaat niet; ze hebben geen telefoonnummer.
De stoel is zachter dan ik had verwacht op basis van sommige reacties. Biedt een prima ondersteuning, zonder te hard of te zacht te zijn. Ik kan er in ieder geval moeiteloos een hele werkdag + een aantal game uurtjes in de avond op zitten. Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze aankoop.Kuusj schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Mijn keukenstoelen zijn van hout, met een kussentje van 3cm erop. En ik denk dat je het qua zitvlak wel daar mee kunt vergelijken. Ik vind dat echt niet oncomfortabel, en ik heb geen grote hoeveelheid kont die het verzacht oid. Sowieso versoepeld het wel wat in de eerste 2 weken van gebruik. Het is voor je rug beter als je niet in een soort relax-stoel zit waar je 10cm in wegzakt, maar het blijft persoonlijke voorkeur.
Top, ja zo ervaar ik de zit ook inderdaad. Ik zit er nu ruim 8 uur per dag op (school, werk, gamen) en dat gaat prima. Als ik dan toch wat vervelends moet aanwijzen is het de armsteun. Deze zit op een hoogte waarbij ik voor mijn gevoel niet ver genoeg naar voren kan schuiven (bureau in de weg), waardoor ik toch merk dat ik naar voor leun ipv in de stoel te zitten.Daemician schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:08:
[...]
Ik heb mijn stoel ontvangen. Zover ik kan zien is hij gelukkig helemaal in orde. Wel dacht ik dat ik hem binnen 5 minuten al gesloopt had, aangezien ik na de stoel in tilt functie gezet te hebben, deze niet terug gezet kreeg. Maar na 1 minuutje googlen bleek dat ik niet de enige was en ik enkel nog een stukje verder moest tilten, voordat ik hem terug kon zetten.![]()
[...]
De stoel is zachter dan ik had verwacht op basis van sommige reacties. Biedt een prima ondersteuning, zonder te hard of te zacht te zijn. Ik kan er in ieder geval moeiteloos een hele werkdag + een aantal game uurtjes in de avond op zitten. Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze aankoop.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Gefeliciteerd met je aankoopDaemician schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:08:
Ik heb mijn stoel ontvangen. Zover ik kan zien is hij gelukkig helemaal in orde. Wel dacht ik dat ik hem binnen 5 minuten al gesloopt had, aangezien ik na de stoel in tilt functie gezet te hebben, deze niet terug gezet kreeg. Maar na 1 minuutje googlen bleek dat ik niet de enige was en ik enkel nog een stukje verder moest tilten, voordat ik hem terug kon zetten.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Dat kan ik wel beamen. De armsteun kan ook naar mijn mening net niet ver genoeg naar achteren en net niet ver genoeg naar beneden worden gezet. Op zich geen heel groot probleem echter, kan ook het scherm wat dichterbij zetten eventueel.Kuusj schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:12:
[...]
Top, ja zo ervaar ik de zit ook inderdaad. Ik zit er nu ruim 8 uur per dag op (school, werk, gamen) en dat gaat prima. Als ik dan toch wat vervelends moet aanwijzen is het de armsteun. Deze zit op een hoogte waarbij ik voor mijn gevoel niet ver genoeg naar voren kan schuiven (bureau in de weg), waardoor ik toch merk dat ik naar voor leun ipv in de stoel te zitten.
Symmetrisch staan ze wel, maar als ik de armleuningen helemaal naar buiten zet, dan zit er links wel iets minder ruimte tussen de rugleuning en de armleuning, dan rechts.Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:56:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoopCheck voor de zekerheid even of de ruimte tussen de armleuningen symmetrisch is, daaraan kun je goed zijn of je rugleuning recht (gemonteerd) is.
Dat hoort niet. Waarschijnlijk zit je backrest aan de ene kant meer naar binnen gedraaid dan aan de andere kant. Dit ga je op lange termijn merken in je onderrug, want je zit in feite gewoon een beetje gedraaid. M.b.v. deze video kun je het hopelijk oplossen, zo niet moet je Secret Lab contacten: YouTube: Troubleshooting: Backrest AlignmentDaemician schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:07:
Symmetrisch staan ze wel, maar als ik de armleuningen helemaal naar buiten zet, dan zit er links wel iets minder ruimte tussen de rugleuning en de armleuning, dan rechts.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Inmiddels de stoel al binnen? Wat vind je er van? Is het te zien dat het een showroom model is? Verder nog iets bijzonders?Immutable schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ik heb hem hier besteld: https://loyalbrand.nl/shop/outlet/
Kun je hem voor 777 euro kopen(inclusief BTW)(Via ideal krijg je nog 12.40 euro korting extra). Business edition. Dus praktisch full option. En ook de Aeron voor een leuke aanbieding. Showroom model. (Maar wel gewoon 12 jaar garantie)
Nog 5 aerons en 3 mirra 2's beschikbaar.
Nu nog een jarvis standing desk
Nog niet geleverd, ergens eind deze week. Maar zal die week erop wel ff mijn "initiële" mening erover geven.Bakkertje_01 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Inmiddels de stoel al binnen? Wat vind je er van? Is het te zien dat het een showroom model is? Verder nog iets bijzonders?
M'n stoel gaat retour, voortaan maar geen stoel online kopen zonder hem eerst uit te proberen in een showroom...
Thanks! Die positie klopte echter wel, de ruimte in de diepte tussen de armleuningen en de achterleuning was symmetrisch. Enkel zat aan een kant de armleuning net iets dichterbij dan aan de andere kant. Nadat ik die post had gedaan heb ik nog even gekeken. Hoe ver de armleuningen van je af zitten is in te stellen na het losdraaien van 3 schroeven waarmee de armleuning vast zit aan de stoel. Nu heb ik de armleuningen aan beide kanten even ver naar buiten staan.Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:53:
[...]
Dat hoort niet. Waarschijnlijk zit je backrest aan de ene kant meer naar binnen gedraaid dan aan de andere kant. Dit ga je op lange termijn merken in je onderrug, want je zit in feite gewoon een beetje gedraaid. M.b.v. deze video kun je het hopelijk oplossen, zo niet moet je Secret Lab contacten: YouTube: Troubleshooting: Backrest Alignment
Ik ben ook aan het orienteren voor een nieuwe bureaustoel en ben van plan om een refurbished model te kopen. De keuze is inmiddels uitgedund tot drie opties. Deze zijn: Hawort Comforto 77, NPR 806 en Ahrend 230. Welke van deze zouden jullie aanbevelen?
Groeten
Groeten
Hebben een paar van die NPR 806-en hier op het werk staan. Maar die vind ik echt niet tof voor langer gebruik.Hage_M schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
Ik ben ook aan het orienteren voor een nieuwe bureaustoel en ben van plan om een refurbished model te kopen. De keuze is inmiddels uitgedund tot drie opties. Deze zijn: Hawort Comforto 77, NPR 806 en Ahrend 230. Welke van deze zouden jullie aanbevelen?
Groeten

Ik zit nu 5 maanden op een Comforto 77 en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. Degelijk, zit fijn en goed in te stellen.Hage_M schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
Groeten
Ik heb een Mirra 2 staan, je ziet eigenlijk nauwelijks dat dit een gebruikte stoel is. Ja er zit hier en daar een vlekje of een krasje maar een gemiddelde stoel op je werk ziet er 1000x erger uit. Prima service ook laten even goed zien hoe je hem insteld voor je lengte.Bakkertje_01 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Inmiddels de stoel al binnen? Wat vind je er van? Is het te zien dat het een showroom model is? Verder nog iets bijzonders?
Ergochair 2 is blijkbaar niet uniek. Ik kwam de zelfde stoel tegen onder een andere merk. zie link: https://discountoffice.nl...l-luxe-kangaro-Wit-Blauw/
Deze stoel is ook nog eens goedkoper!
Deze stoel is ook nog eens goedkoper!
Ik krijg binnekort een nieuwe Ahrend 230 via iemand zijn werk. Ik zal m'n mening wel delen als ie binnen is.Hage_M schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:04:
Groeten
@freestyle88tr Aardig prijsverschilletje. Goed gevonden.
Jammer dat ik paar weken terug de Ergochair 2 heb besteld. Blijkbaar is er genoeg clones
Ook ik ben opzoek en opteer ook de ergochair 2 (of deze clones) gezien hun prijsverschil of alsnog een refurbished Ahrend of Herman Miller als ik die goed vindt.
Heb ook even contact genomen met DiscountOffice of ze hun Kangaro merk toch nader willen verklaren, we zullen het zien, scheelt toch wel in prijs en garantie (en btw voor de zaak) als het om dezelfde stoel gaat, dan is het verschil met een refurbished toch ook weer een stuk groter.
Iemand toevallig al ervaring met de "ErgoChair 2 clones"?
Heb ook even contact genomen met DiscountOffice of ze hun Kangaro merk toch nader willen verklaren, we zullen het zien, scheelt toch wel in prijs en garantie (en btw voor de zaak) als het om dezelfde stoel gaat, dan is het verschil met een refurbished toch ook weer een stuk groter.
Niet met de clones, wel met de ErgoChair 2. Ik vermoed trouwens (sterk) dat de ErgoChair 2 zelf een cloon is van een OEM stoel uit het oosten (ofzo). De ErgoChair 2 heb ik 1.5 dag gehad en gelijk weer retour gemeld. Plastic fantastic met teveel afstellingen die allemaal net niet helemaal goed zitten. Verder was hij voor mij ook te groot zowel in de breedte/diepte van het zitvlak als 'tehoog' op z'n laagst (ik ben 1.79m). De hoofd/neksteun zat ook 'te ver weg' en was niet afstelbaar kwa diepte. De retour ging bij Autonomous overigens pijnloos, op het uit elkaar halen van de stoel & gaspin na (wat echt een nachtmerrie wasGirlKillu schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:11:

Hierna heb ik de "neuechair" besteld, wat een Okamura contessa (ii?) kloon is. Vooral omdat ik wel verwachte dat de 'japanse herman miller' wel een goede stoel zou ontwerpen. De eerste indruk van de Neuechair vs de ErgoChair 2 was dan ook veel beter, bouwmateriaalen (metaal vs plastic) en overall feel. Helaas past de stoel niet bij mij. De armleuning staan te ver naar voren, door op z'n laagst te zetten en dan toch het bureau ipv armsteun opgelost. En iets waar ik geen oplossing heb: de steun in de onder rug (lumbar support) is in tegenstelling tot wat er op de website staat NIET verstelbaar. Deze zit altijd op dezelfde afstand van de rugleuning zelf, het is alleen mogelijk de rugleuning in z'n geheel (incl lumbar dus) te verstellen aan de onderkant. Dit zit bij mij en m'n vrouw zo pijnlijk in de rug dat ook deze weer retour gaat. Helaas eist 'neue' bij een retour zodra deze geassembleerd is 20% restock fee (129,8€). De geldigheid i.c.m. (in mijn mening) misleidende product beschrijving (adjustable lumbar support) terzeide weet ik niet of ik zin heb er tegen in te gaan.
TLDR: mocht er nog een tweaker zijn die de Neuechair overweegt (incl hoofdsteun), dan kan ik je misschien blijmaken met een proefzitting (thuis) en korting van 129,8€... Dus 519,2€ totaal voor stoel & hoofdsteun ipv 649€
Ik schuif dat voordeel namelijk liever door naar een collega tweaker dan dat ik het overmaak naar een bedrijf.
Inmiddels heb ik bijna 2,5e maand de Ergochair 2 en moet ik mijn mening ernstig bijstellen..
Wat een zeer middelmatige stoel (om het nog zo positief mogelijk te brengen). In praktisch elke stand kraakt en piept de stoel en ook qua zitcomfort blijkt het allemaal niet zo denderend te zijn dan ik in eerste instantie gedacht had. Ook is de hele lumbar support behoorlijk ondermaats. Hij zit "gekoppeld" aan de rugleuning en is dus enkel aan te passen door de rugleuning meer naar voren of meer naar achteren te doen.
Wat ook zeer irritant is, is het feit dat de stoel "beweegt". Zo is het zitvlak nog minimaal te kantelen als deze vergrendeld zit in de achterste stand. Op de basis is dit misschien 1 mm, maar als je dit over het gehele zitvlak uitsmeert, dan kom je al snel richting 1 cm.
Zodra je naar achteren beweegt (terwijl de stoel vergrendeld) is, begint ie te kraken. Wat dat betreft klinkt het allemaal als een goedkope bureaustoel van 5 jaar oud.
Ik ga hier vandaag (eindelijk) Autonomous over mailen, maar ik verwacht er eigenlijk maar weinig van.
Als ik dit allemaal had geweten had ik de stoel NOOIT besteld! Het is met afstand 1 van de slechtste €400-450 uitgaven die ik misschien wel ooit heb gedaan. Ik had gewoon wat meer geld uit kunnen geven voor een gerenommeerd merk. Het is inmiddels wel duidelijk dat er gigantisch veel "merken" zijn die de meest fantastische zaken beloven (en vaak gewoon een reseller van een willekeurige chinese stoel zijn). Het is niet voor niets dat de gevestigde merken gewoon een x-prijs voor een stoel hanteren...
Dus voor de mensen die een ergochair willen kopen of in bestelling hebben staan: ANNULEER en bespaar je een heleboel moeite!
Ik ga mijn stoel waarschijnlijk op marktplaats slijten. Uiteraard zonder bovenstaande kritieken...
Wat een zeer middelmatige stoel (om het nog zo positief mogelijk te brengen). In praktisch elke stand kraakt en piept de stoel en ook qua zitcomfort blijkt het allemaal niet zo denderend te zijn dan ik in eerste instantie gedacht had. Ook is de hele lumbar support behoorlijk ondermaats. Hij zit "gekoppeld" aan de rugleuning en is dus enkel aan te passen door de rugleuning meer naar voren of meer naar achteren te doen.
Wat ook zeer irritant is, is het feit dat de stoel "beweegt". Zo is het zitvlak nog minimaal te kantelen als deze vergrendeld zit in de achterste stand. Op de basis is dit misschien 1 mm, maar als je dit over het gehele zitvlak uitsmeert, dan kom je al snel richting 1 cm.
Zodra je naar achteren beweegt (terwijl de stoel vergrendeld) is, begint ie te kraken. Wat dat betreft klinkt het allemaal als een goedkope bureaustoel van 5 jaar oud.
Ik ga hier vandaag (eindelijk) Autonomous over mailen, maar ik verwacht er eigenlijk maar weinig van.
Als ik dit allemaal had geweten had ik de stoel NOOIT besteld! Het is met afstand 1 van de slechtste €400-450 uitgaven die ik misschien wel ooit heb gedaan. Ik had gewoon wat meer geld uit kunnen geven voor een gerenommeerd merk. Het is inmiddels wel duidelijk dat er gigantisch veel "merken" zijn die de meest fantastische zaken beloven (en vaak gewoon een reseller van een willekeurige chinese stoel zijn). Het is niet voor niets dat de gevestigde merken gewoon een x-prijs voor een stoel hanteren...
Dus voor de mensen die een ergochair willen kopen of in bestelling hebben staan: ANNULEER en bespaar je een heleboel moeite!
Ik ga mijn stoel waarschijnlijk op marktplaats slijten. Uiteraard zonder bovenstaande kritieken...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
@MazeWing jammer om te horen! Mag ik vragen hoe lang je bent en mss welk categorie gewicht?
Want kraken heb ik hier helemaal geen last van, nu ik moet toegeven ik had ook liever een miller gehad..
maar op het hoogte punt van Corona werd daar wel de hoofdprijs voor gevraagd.
@Topic zijn er hier andere mensen die na een paar maanden gebruik hetzelfde ervaren met de Ergochair 2?
Want kraken heb ik hier helemaal geen last van, nu ik moet toegeven ik had ook liever een miller gehad..
@Topic zijn er hier andere mensen die na een paar maanden gebruik hetzelfde ervaren met de Ergochair 2?
Ik ben 190 en 88 KG. Volgens mij dus "normaal"Icekiller2k6 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:11:
@MazeWing jammer om te horen! Mag ik vragen hoe lang je bent en mss welk categorie gewicht?
Want kraken heb ik hier helemaal geen last van, nu ik moet toegeven ik had ook liever een miller gehad..maar op het hoogte punt van Corona werd daar wel de hoofdprijs voor gevraagd.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Apart, heb nu ook zo'n 2,5 maand een ErgoChair 2 en zit hier bijna dagelijks tegen de 8 uur op.
Kraken doet die van mij nog niet, heb net elke stand mogelijk geprobeerd.
Voor het kopen van de stoel wist ik dat de lendesteun alleen in hoogte te verstellen is, was duidelijk te zien op de video's die op hun website staan.
Als bij mij het zitvlak vergrendeld zit in de achterste stand beweegt deze niet, ik heb wel dat mijn rugleuning altijd een klein beetje speling heeft als deze vergrendeld zit. Ik neem dit voor lief omdat ik tijdens het zitten toch druk uitoefen op de leuning en er geen last van heb. Reden is dat er 2 delen plastic de rugleuning moet vergrendelen en deze niet strak in elkaar passen (soort van wig dat in een sleuf moet).
@MazeWing ben je er al achter welk schanier/mechanisme het kraken veroorzaakt? Een beetje smeerolie doet wonderen (als het natuurlijk metaal is dat het kraken veroorzaakt), zelfs dure Ahrend stoelen kraken als deze niet onderhouden worden.
Kraken doet die van mij nog niet, heb net elke stand mogelijk geprobeerd.
Voor het kopen van de stoel wist ik dat de lendesteun alleen in hoogte te verstellen is, was duidelijk te zien op de video's die op hun website staan.
Als bij mij het zitvlak vergrendeld zit in de achterste stand beweegt deze niet, ik heb wel dat mijn rugleuning altijd een klein beetje speling heeft als deze vergrendeld zit. Ik neem dit voor lief omdat ik tijdens het zitten toch druk uitoefen op de leuning en er geen last van heb. Reden is dat er 2 delen plastic de rugleuning moet vergrendelen en deze niet strak in elkaar passen (soort van wig dat in een sleuf moet).
@MazeWing ben je er al achter welk schanier/mechanisme het kraken veroorzaakt? Een beetje smeerolie doet wonderen (als het natuurlijk metaal is dat het kraken veroorzaakt), zelfs dure Ahrend stoelen kraken als deze niet onderhouden worden.
Dit is het probleem dat ik heb. De oplossing van die man was een klein blokje hout erin te stoppen om zo de boel tegen te gaan.
Qua kraken is het enkel wanneer ik de stoel (hendel links) "vergrendel" en dan op en neer beweeg met m'n rug.
Ik heb één van die drie Mirra's die ze beschikbaar hadden geleverd gekregen afgelopen week. Heerlijke stoel, op tig manieren in te stellen, echt stevige kwaliteit.Bakkertje_01 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Aan niks is te zien dat het een showroommodel is, de poten en al zaten nog ingepakt en de wielen blonken als een spiegel bij aflevering. Nu ik er een paar dagen op zit zijn ze al een tikje dof aan het worden. Heb serieus niet het idee dat deze stoel ooit gebruikt is, lijkt gewoon spiksplinternieuw te zijn.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Top! Bedankt voor de informatieXyritZz schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:44:
[...]
Ik heb één van die drie Mirra's die ze beschikbaar hadden geleverd gekregen afgelopen week. Heerlijke stoel, op tig manieren in te stellen, echt stevige kwaliteit.
Aan niks is te zien dat het een showroommodel is, de poten en al zaten nog ingepakt en de wielen blonken als een spiegel bij aflevering. Nu ik er een paar dagen op zit zijn ze al een tikje dof aan het worden. Heb serieus niet het idee dat deze stoel ooit gebruikt is, lijkt gewoon spiksplinternieuw te zijn.
Dat is inderdaad niet de bedoeling, waarschijnlijk wat verkeerd in het onderstel.MazeWing schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:40:
[YouTube: Autonomous ErgoChair 2 wobbling problem 1]
Dit is het probleem dat ik heb.
Het scharnier die dit veroorzaakt zit zo te zien ook in het onderstel, ik denk dat je met een bericht richting Autonomous al een heel eind komt. De kans is groot dat je een nieuw onderstel toegezonden krijgt.Qua kraken is het enkel wanneer ik de stoel (hendel links) "vergrendel" en dan op en neer beweeg met m'n rug.
Wat ik wel opgemerkt hebt is dat de ondersteuning zeer slecht is bij Autonomous, je kunt het beste via Facebook contact met hun opnemen lees ik zo.
Wel gek dat juist het Donati onderstel bij jou voor problemen zorgt, toevallig 1 van de onderdelen die ze niet zelf maken.
Ik ga het erop wagen om de "kangaro" Ergochair via discountOffice te bestellen.
Ze konden niet 100% zeggen of het dezelfde is omdat het artikelnummer niet vermeld staat bij Autonomous, maar gaven wel toe dat zij deze ook gewoon importeren, de prijs is 50% goedkoper en je zit met Nederlandse garantie/btw (fiscaal aftrekbaar) dus voor die prijs toch maar eens testen. Levertijd zou wel pas eind december/januari zijn (moet van China komen natuurlijk
).
Zelf ondervind ik momenteel ook weinig last op eender welke bureaustoel ik zit (ben freelancer dus kom vaak ergens anders). Tegenwoordig werk ik ook full-time van thuis, maar zit de afgelopen 8 maanden gewoon aan de eettafel op een eetstoel, en gezien dit nog wel een paar maanden en zelfs jaren zal voortgaan (zeker via de klant waar ik momenteel voor werk), dacht ik toch maar eens een kantoor te gaan inrichten.
Ze konden niet 100% zeggen of het dezelfde is omdat het artikelnummer niet vermeld staat bij Autonomous, maar gaven wel toe dat zij deze ook gewoon importeren, de prijs is 50% goedkoper en je zit met Nederlandse garantie/btw (fiscaal aftrekbaar) dus voor die prijs toch maar eens testen. Levertijd zou wel pas eind december/januari zijn (moet van China komen natuurlijk
Zelf ondervind ik momenteel ook weinig last op eender welke bureaustoel ik zit (ben freelancer dus kom vaak ergens anders). Tegenwoordig werk ik ook full-time van thuis, maar zit de afgelopen 8 maanden gewoon aan de eettafel op een eetstoel, en gezien dit nog wel een paar maanden en zelfs jaren zal voortgaan (zeker via de klant waar ik momenteel voor werk), dacht ik toch maar eens een kantoor te gaan inrichten.
Knoop doorgehakt en ook maar de Ahrend 2020 gehaald. Wat een hoop geld voor een stoel 
Maar hij zit heel fijn. Het mooie is dat deze stoel mij in de houding zet die ik met cesartherapie geleerd heb. Je kan dus niet stiekem gaan hangen in de stoel. Dat laatste zorgde vaak voor rugklachten.
Maar hij zit heel fijn. Het mooie is dat deze stoel mij in de houding zet die ik met cesartherapie geleerd heb. Je kan dus niet stiekem gaan hangen in de stoel. Dat laatste zorgde vaak voor rugklachten.
Herman miller eu heeft alleen nog vandaag cyber sale met 15% korting op o.a. de Sayl en Aeron gaming versies. Best wat korting en goedkoper ga je ze nieuw in NL niet vinden.
Na een hoop zoeken en meerdere afwegingen tussen een HM, steelcase of ergochair toch voor een Klober Connex 2 CNX88S gegaan.
HM en steelcase vond ik te prijzig en de ergochair heeft zo zijn mankementen lees ik overal.
Connex 2 was afgeprijsd voor 489,- euro te krijgen in Duitsland.
https://www.chairholder.d...731#weitere-informationen
HM en steelcase vond ik te prijzig en de ergochair heeft zo zijn mankementen lees ik overal.
Connex 2 was afgeprijsd voor 489,- euro te krijgen in Duitsland.
https://www.chairholder.d...731#weitere-informationen
[ Voor 14% gewijzigd door AnthonievS op 02-12-2020 23:08 ]
@AnthonievS dus je hebt hem besteld? Laat zeker wat weten als je hem hebt hoe hij bevalt
Ik heb vorige week ook de Ahrend 2020 Verta gekocht. Moest eerst echt wennen aan de steun van m’n onderrug. Maar inmiddels gewend en zit top!XWB schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:04:
Knoop doorgehakt en ook maar de Ahrend 2020 gehaald. Wat een hoop geld voor een stoel
Klopt, zodra hij binnen is en ik m heb afgesteld laat ik zeker wat weten!Icekiller2k6 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:27:
@AnthonievS dus je hebt hem besteld? Laat zeker wat weten als je hem hebt hoe hij bevalt
Toen het duidelijk werd dat ik voor langere tijd thuis ging moeten werken was ik ook op zoek gegaan naar een degelijke bureaustoel.
Naar aanleiding van dit topic heb ik deze zomer bij chairholder een Herman Miller Aeron remastered besteld.
De prijs lag daar een stuk lager dan bij andere verkooppunten.
Enkele dagen na bestelling stond er een vrachtwagen met een grote doos voor de deur.
Bij het uitpakken heb ik, ondaks dat het een toonzaalmodel was, nergens gebruikssporen kunnen ontdekken, dus voor mij is deze stoel gewoon nieuw.
Ik kan Chairholder dus zeker aanraden!
Nu ik er enkele maanden op gezeten heb beklaag ik mij dat ik de aankoop niet vroeger gedaan heb. Rugproblemen zijn sterk verminderd en de tikt is gewoon veel fijner als bij andere stoelen waar ik op gezeten heb.
Dit is blijkbaar wel zeer persoonlijk, want de vrouw vind de stoel absoluut niet goed zitten.
Naar aanleiding van dit topic heb ik deze zomer bij chairholder een Herman Miller Aeron remastered besteld.
De prijs lag daar een stuk lager dan bij andere verkooppunten.
Enkele dagen na bestelling stond er een vrachtwagen met een grote doos voor de deur.
Bij het uitpakken heb ik, ondaks dat het een toonzaalmodel was, nergens gebruikssporen kunnen ontdekken, dus voor mij is deze stoel gewoon nieuw.
Ik kan Chairholder dus zeker aanraden!
Nu ik er enkele maanden op gezeten heb beklaag ik mij dat ik de aankoop niet vroeger gedaan heb. Rugproblemen zijn sterk verminderd en de tikt is gewoon veel fijner als bij andere stoelen waar ik op gezeten heb.
Dit is blijkbaar wel zeer persoonlijk, want de vrouw vind de stoel absoluut niet goed zitten.
@Icekiller2k6 stoel nu enkele dagen in mijn bezit, zit heerlijk (1.85m 78kg) en ziet er prachtig uit.
Voelt niet goedkoop aan en ik denk voor de prijs waar ik de stoel voor heb gekocht ik een hele mooie deal heb gehad!
Heel makkelijk af te stellen en heeft alle opties die je nodig hebt.
Voelt niet goedkoop aan en ik denk voor de prijs waar ik de stoel voor heb gekocht ik een hele mooie deal heb gehad!
@AnthonievS blij om te horen, het gaat om deze: https://www.chairholder.d...731#weitere-informationen hoe voelt het 'leer' zit stuk aan? Is dit beetje kwalitatief?
Dit is hetgene dat altijd begint af te bladderen bij andere producten.
Blij dat je een stoel hebt dat je helpt met juiste houding!
Dit is hetgene dat altijd begint af te bladderen bij andere producten.
Blij dat je een stoel hebt dat je helpt met juiste houding!
Hoe bevalt de ondersteuning in de lende? Als ik het zo zie hebben een aantal Klober stoelen een verstelbare lendesteun, maar de cnx88s niet. Ik twijfel dan ook tussen deze (waarbij het design en het model me aantrekt) en de Interstuhl Every Home (die me qua design en materialen minder aantrekt, maar wel goedkoper is en een in hoogte verstelbare lendensteun heeft).AnthonievS schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:04:
@Icekiller2k6 stoel nu enkele dagen in mijn bezit, zit heerlijk (1.85m 78kg) en ziet er prachtig uit.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Sinds vandaag een andere stoel op "proef".
De Noblechair Hero black edition. Het is een "gaming" chair, alleen dan wel 1 van de betere. Ook qua customer support zou Noblechair behoorlijk goed moeten zijn. Het afstruinen van Reddit bevestigd in ieder geval wel dat ze zeer actief zijn en er eigenlijk niemand klaagt over de customer support.
In het verleden kwam het bij sommigen nog wel eens voor dat de PU-leather ging slijten (zoals je zo vaak ziet), echter is de black edition een hybride tussen PU en vinyl en zou er zelfs een laag weggehaald zijn om te zorgen dat het allemaal mooier blijft. Na met extreem veel wantrouwen (iets dat ik achteraf ook bij de Ergo Chair had moeten doen) half internet afgestruind te hebben, had ik voldoende vertrouwen om de stoel te bestellen.
Ik heb 'm gisterenmiddag besteld bij Coolblue (€459) en die zijn zeer relaxt in het retourneren mocht het me toch allemaal niet bevallen.
Vanmorgen is de stoel bezorgd en begin van de middag door mij in elkaar gezet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uGpug9AJbFrTPOs7aiVavvS9.jpg?f=user_large)
Een foto van internet en dus niet van mij...
Hieronder mijn bevindingen:
- De stoel(onderdelen) zijn uitstekend verpakt. Alles is voorzien van dikke lagen piepschuim, bubbeltjes-plastic en karton. Ook is het geen plakbandfestijn, maar is het gewoon allemaal "normaal" met plakband dichtgemaakt (soms zie je wel eens dat ze doorslaan en er meer plakband is dan daadwerkelijk verpakkingsmateriaal)
- De gehele doos is behoorlijk zwaar (30+ kilo)
- Het in elkaar zetten was een fluitje van een cent (15-20 minuten)
- De stoel ziet er in mijn optiek erg mooi en ingetogen uit voor een "gaming" stoel.
- De hybride bekleding voelt best zacht aan en zit qua feel tussen nappa(leder) en het standaard PU
- Alles voelt solide en stevig aan. Het frame is van metaal, de rugleuning en zitvlak zijn erg dik, de armsteunen zijn massief en alles lijkt gewoon degelijk in elkaar te zitten.
- De stoel zit stevig, maar niet hard (of het gevoel dat je door een te dunne zitting op het frame zit). Alsof je op een zeer degelijke bank gaat zitten (dit zal iets beter worden naar verloop van tijd)
- Als een idioot heen en weer schudden in de stoel geeft geen enkel geluid
- De armsteunen zelf zijn in meerdere richtingen (4D) te verstellen en wiebelen een heel klein beetje. Ze wiebelen gelukkig niet van zichzelf, zelfs niet wanneer ik als een idioot in de stoel heen en weer aan het schudden ben
- Het kussentje in de nek vind ik erg comfortabel (en zacht)
- De ingebouwde lumbar-support gebruik ik niet tot nauwelijks; ik ben er achter dat mijn rug dusdanig gevormd is dat dit al snel een averechts effect geeft.
Tot nu toe dus tevreden, echter ga ik de komende dagen/weken zeer kritisch kijken naar de stoel. Over de Ergo Chair 2 was ik de eerste weken ook lovend. Maar als ik nu al een vergelijk kan maken dan denk ik dat de Noblechair Hero meer een stoel voor mij is. Qua kwaliteit wint de stoel het in ieder geval dik van de Ergo Chair. Waar de eerste een zeer hoog kunstof-gehalte heeft is bij de Hero het gros van metaal.
To be continued dus...
Hier nog een videoreview van de stoel:
De Noblechair Hero black edition. Het is een "gaming" chair, alleen dan wel 1 van de betere. Ook qua customer support zou Noblechair behoorlijk goed moeten zijn. Het afstruinen van Reddit bevestigd in ieder geval wel dat ze zeer actief zijn en er eigenlijk niemand klaagt over de customer support.
In het verleden kwam het bij sommigen nog wel eens voor dat de PU-leather ging slijten (zoals je zo vaak ziet), echter is de black edition een hybride tussen PU en vinyl en zou er zelfs een laag weggehaald zijn om te zorgen dat het allemaal mooier blijft. Na met extreem veel wantrouwen (iets dat ik achteraf ook bij de Ergo Chair had moeten doen) half internet afgestruind te hebben, had ik voldoende vertrouwen om de stoel te bestellen.
Ik heb 'm gisterenmiddag besteld bij Coolblue (€459) en die zijn zeer relaxt in het retourneren mocht het me toch allemaal niet bevallen.
Vanmorgen is de stoel bezorgd en begin van de middag door mij in elkaar gezet.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uGpug9AJbFrTPOs7aiVavvS9.jpg?f=user_large)
Een foto van internet en dus niet van mij...
Hieronder mijn bevindingen:
- De stoel(onderdelen) zijn uitstekend verpakt. Alles is voorzien van dikke lagen piepschuim, bubbeltjes-plastic en karton. Ook is het geen plakbandfestijn, maar is het gewoon allemaal "normaal" met plakband dichtgemaakt (soms zie je wel eens dat ze doorslaan en er meer plakband is dan daadwerkelijk verpakkingsmateriaal)
- De gehele doos is behoorlijk zwaar (30+ kilo)
- Het in elkaar zetten was een fluitje van een cent (15-20 minuten)
- De stoel ziet er in mijn optiek erg mooi en ingetogen uit voor een "gaming" stoel.
- De hybride bekleding voelt best zacht aan en zit qua feel tussen nappa(leder) en het standaard PU
- Alles voelt solide en stevig aan. Het frame is van metaal, de rugleuning en zitvlak zijn erg dik, de armsteunen zijn massief en alles lijkt gewoon degelijk in elkaar te zitten.
- De stoel zit stevig, maar niet hard (of het gevoel dat je door een te dunne zitting op het frame zit). Alsof je op een zeer degelijke bank gaat zitten (dit zal iets beter worden naar verloop van tijd)
- Als een idioot heen en weer schudden in de stoel geeft geen enkel geluid
- De armsteunen zelf zijn in meerdere richtingen (4D) te verstellen en wiebelen een heel klein beetje. Ze wiebelen gelukkig niet van zichzelf, zelfs niet wanneer ik als een idioot in de stoel heen en weer aan het schudden ben
- Het kussentje in de nek vind ik erg comfortabel (en zacht)
- De ingebouwde lumbar-support gebruik ik niet tot nauwelijks; ik ben er achter dat mijn rug dusdanig gevormd is dat dit al snel een averechts effect geeft.
Tot nu toe dus tevreden, echter ga ik de komende dagen/weken zeer kritisch kijken naar de stoel. Over de Ergo Chair 2 was ik de eerste weken ook lovend. Maar als ik nu al een vergelijk kan maken dan denk ik dat de Noblechair Hero meer een stoel voor mij is. Qua kwaliteit wint de stoel het in ieder geval dik van de Ergo Chair. Waar de eerste een zeer hoog kunstof-gehalte heeft is bij de Hero het gros van metaal.
To be continued dus...
Hier nog een videoreview van de stoel:
[ Voor 6% gewijzigd door MazeWing op 12-12-2020 16:05 ]
Nu we opnieuw naar huis gaan toch eindelijk mijn oude beestje maar eens vervangen, bij mijn ouders op de zaak hadden ze een Interstuhl Geos 17G2 over. Ik ben zeer tevreden!
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Oei, ik was van plan om de Ahrend 2020 aan te schaffen maar begin nu te twijfelen of de Köbler Connex2 ook niet gewoon voldoet. De 100 euro die ik daarmee bespaar kan ik ook goed gebruiken voor andere home office improvements.AnthonievS schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:04:
@AnthonievS Nog steeds geen nadelen ondervonden? En kun je toevallig vertellen of het actiemodel ook de Lordomat (lendensteun) bevat?
[ Voor 5% gewijzigd door n00by op 20-12-2020 20:11 ]
Hi Mazewing. Ik hoor tegenstrijdige verhalen over de minimale lengte die je moet hebben om op de laagste stand nog ergonomisch te kunnen zitten. Ik ben 1.73 en de Coolblue support geeft aan dat dit makkelijk kan, echter in de reviews op het platform staat dat ie niet voor "kleine" mensen is. Kun jij daar iets zinnigs over zeggen? Zou top zijnMazeWing schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:02:
Sinds vandaag een andere stoel op "proef".
Ik ben op zoek naar een bureaustoel met armleuningen die weg te klappen zijn (om ruimte te hebben om gitaar te kunnen spelen). Ik heb al een topic op het forum geopend omdat ik dit actieve topic niet gevonden had bij het zoeken op het forum.
Ik zit nu nog op een Ikea Kläppe van zo'n tien jaar oud die rustig aan zijn leeftijd begint te tonen. Ik wil hem graag vervangen nu hij het nog redelijk doet. Er is best wat ruimte wat betreft budget (een nieuwe Herman Miller is wat overdreven maar € 700,- voor een goede stoel is best te rechtvaardigen). Ik heb wat moeite om bij verschillende sites duidelijk te zien of de armleuningen weg te klappen zijn. Weet iemand van een stoel die ik kan gebruiken voor werk (want dan zijn armleuningen wel zo fijn) en gitaarspelen?
Ik zit nu nog op een Ikea Kläppe van zo'n tien jaar oud die rustig aan zijn leeftijd begint te tonen. Ik wil hem graag vervangen nu hij het nog redelijk doet. Er is best wat ruimte wat betreft budget (een nieuwe Herman Miller is wat overdreven maar € 700,- voor een goede stoel is best te rechtvaardigen). Ik heb wat moeite om bij verschillende sites duidelijk te zien of de armleuningen weg te klappen zijn. Weet iemand van een stoel die ik kan gebruiken voor werk (want dan zijn armleuningen wel zo fijn) en gitaarspelen?
Een Mira 2 heb je anders wel voor 700. Een prima stoel kijk even bij loyalbrands onder outlet model.Methregul schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:07:
Ik ben op zoek naar een bureaustoel met armleuningen die weg te klappen zijn (om ruimte te hebben om gitaar te kunnen spelen). Ik heb al een topic op het forum geopend omdat ik dit actieve topic niet gevonden had bij het zoeken op het forum.
Het was me helemaal niet opgevallen dat de armleuningen van de Mirra 2 weg te klappen zijn. Ook als ik naar de stoel en de beschrijving kijk lijkt dat er helemaal niet op. Kan je daar wat meer over vertellen?bloodlynx schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:14:
[...]
Een Mira 2 heb je anders wel voor 700. Een prima stoel kijk even bij loyalbrands onder outlet model.
Het zijn 4d armen dus je kan ze in alle richtingen verstellen.Methregul schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:51:
[...]
Het was me helemaal niet opgevallen dat de armleuningen van de Mirra 2 weg te klappen zijn. Ook als ik naar de stoel en de beschrijving kijk lijkt dat er helemaal niet op. Kan je daar wat meer over vertellen?
Bedankt voor de reactie, die 4d armen kunnen niet helemaal weggeklapt worden en zitten nog altijd in de weg van je armen of de gitaar bij het gitaarspelen, zo'n Mirra 2 voldoet daarmee niet aan mijn behoeften.bloodlynx schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:06:
[...]
Het zijn 4d armen dus je kan ze in alle richtingen verstellen.
Gewoon even een ander geluidje tussendoor: sedert een paar maanden doe ik mijn administratie rechtstaand.
Ik sta er nog steeds van versteld hoe gemakkelijk dit gaat en hoe snel ik dat gewoon ben geworden.
Ik sta er nog steeds van versteld hoe gemakkelijk dit gaat en hoe snel ik dat gewoon ben geworden.
Je kan ze wel helemaal naar beneden stellen waardoor ze in de praktijk voor mij in iedergeval niet meer in de weg zitten.Methregul schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:28:
[...]
Bedankt voor de reactie, die 4d armen kunnen niet helemaal weggeklapt worden en zitten nog altijd in de weg van je armen of de gitaar bij het gitaarspelen, zo'n Mirra 2 voldoet daarmee niet aan mijn behoeften.
Sorry voor mij late reactie. De notificatie helemaal niet gezien...renierbl schreef op zondag 20 december 2020 @ 14:01:
[...]
Hi Mazewing. Ik hoor tegenstrijdige verhalen over de minimale lengte die je moet hebben om op de laagste stand nog ergonomisch te kunnen zitten. Ik ben 1.73 en de Coolblue support geeft aan dat dit makkelijk kan, echter in de reviews op het platform staat dat ie niet voor "kleine" mensen is. Kun jij daar iets zinnigs over zeggen? Zou top zijn.
De stoel is standaard best "hoog". Mijn vriendin is 1.62 en kan met haar voeten niet helemaal plat op de grond ondanks dat de stoel op z'n laagst staat. Volgens mij wordt door Noblechairs de "minimale" lengte rond de 1.70 geschat. E.e.a. is uiteraard afhankelijk van je postuur. Zo heeft iemand met die lengte en kleine benen heeft nog steeds hetzelfde probleem. Noblechairs heeft wel een andere veer die een korter is (iets van 10 cm meen ik), waardoor de stoel lager kan.
Succes!
Heb hem inmiddels een paar week(Herman Miller Mirra 2). Ben er echt heel blij mee. Nu moet ik wel aangeven dat ik kwam van een Leenbakker nep leren bureaustoel en Ikea stoelen. (Dus kom van goedkope bureau stoelen van tussen de 100 en 200 euro)Bakkertje_01 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:30:
[...]
Vind persoonlijk zowel de rug, als het zitgedeelte heerlijk zitten. Goede support en het voelt echt aan alsof ik er uren en uren op kan zitten.
Waar ik blij mee ben is de rug support, het is zacht maar toch stevig. Precies wat ik zocht. Heeft 3 standen, Geforceerd rechtop zitten voor tijdens het concentreren op je werk. De half relax stand waardoor hij naar voren en achteren kan(staat hij normaal gesproken op), en zowel het zitgedeelte als de rugleuning buigt mooi mee. En de "wat ik noem", de entertainment stand waarbij ik bijvoorbeeld filmpjes kijk waarbij je zowat helemaal naar achteren kan. De sterkte ervan kun je ook instellen middels een springveer. Je merkt dat er gewoon heel goed is nagedacht over het ontwerp.
Ik heb weinig referentie materiaal, Leenbakker stoelen en Ikea stoelen. e.d. maar dit zit echt stukken beter. De prijs is hoog, maar ik vond het een goede investering ook omdat hij gewoon 12 jaar garantie heeft.
Conclusie: Totaal geen spijt van. Integendeel, had ik hem maar eerder gekocht. Maar de nieuw prijs is me wel erg te gortig. Dit zijn leuke stoelen om in de aanbieding / tweedehands te kopen. (Of als je echt rijk bent, en geld niet boeit) Echt stevig, en ik twijfel helemaal niet aan de kwaliteit.
Het is een showroom model. Dus de wieltjes waren wat vies + heel klein schaafje aan de achterkant alsof de stoel per ongeluk ergens tegen aan is gekomen. Verder als nieuw.
Voor anderen: Ik heb hem hier gekocht: https://loyalbrand.nl/shop/outlet/ het is ook nog eens een business versie dus alles zit erop en eraan.
Ben zelf 1.88 meter, en net geen 90 kilo. Voor referentie.
[ Voor 9% gewijzigd door Immutable op 27-12-2020 20:35 ]
Dankjewel voor deze terugkoppeling. Zeer positief dus. 👍Immutable schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:27:
[...]
Heb hem inmiddels een paar week(Herman Miller Mirra 2). Ben er echt heel blij mee. Nu moet ik wel aangeven dat ik kwam van een Leenbakker nep leren bureaustoel en Ikea stoelen. (Dus kom van goedkope bureau stoelen van tussen de 100 en 200 euro)
Vind persoonlijk zowel de rug, als het zitgedeelte heerlijk zitten. Goede support en het voelt echt aan alsof ik er uren en uren op kan zitten.
Waar ik blij mee ben is de rug support, het is zacht maar toch stevig. Precies wat ik zocht. Heeft 3 standen, Geforceerd rechtop zitten voor tijdens het concentreren op je werk. De half relax stand waardoor hij naar voren en achteren kan(staat hij normaal gesproken op), en zowel het zitgedeelte als de rugleuning buigt mooi mee. En de "wat ik noem", de entertainment stand waarbij ik bijvoorbeeld filmpjes kijk waarbij je zowat helemaal naar achteren kan. De sterkte ervan kun je ook instellen middels een springveer. Je merkt dat er gewoon heel goed is nagedacht over het ontwerp.
Ik heb weinig referentie materiaal, Leenbakker stoelen en Ikea stoelen. e.d. maar dit zit echt stukken beter. De prijs is hoog, maar ik vond het een goede investering ook omdat hij gewoon 12 jaar garantie heeft.
Conclusie: Totaal geen spijt van. Integendeel, had ik hem maar eerder gekocht. Maar de nieuw prijs is me wel erg te gortig. Dit zijn leuke stoelen om in de aanbieding / tweedehands te kopen. (Of als je echt rijk bent, en geld niet boeit) Echt stevig, en ik twijfel helemaal niet aan de kwaliteit.
Het is een showroom model. Dus de wieltjes waren wat vies + heel klein schaafje aan de achterkant alsof de stoel per ongeluk ergens tegen aan is gekomen. Verder als nieuw.
Voor anderen: Ik heb hem hier gekocht: https://loyalbrand.nl/shop/outlet/ het is ook nog eens een business versie dus alles zit erop en eraan.
Ik heb uiteindelijk een NPR1813 (Nederlandse Praktijk Richtlijn) gecertificeerde bureaustoel bij de lokale kantoorboer aangeschaft.
Voldoet volgens mij prima qua instelling mogelijkheden en 5 jaar garantie is voor mij ook voldoende. Daarnaast is het voordeliger dan de Ahrend home 2020 die maar 1 jaar garantie biedt. Nu nog 2 weken wachten op de levering.
Link naar stoel: https://www.terborgse.nl/...gers-zwart?sqr=%20Monaco&
Voldoet volgens mij prima qua instelling mogelijkheden en 5 jaar garantie is voor mij ook voldoende. Daarnaast is het voordeliger dan de Ahrend home 2020 die maar 1 jaar garantie biedt. Nu nog 2 weken wachten op de levering.
Link naar stoel: https://www.terborgse.nl/...gers-zwart?sqr=%20Monaco&
Even een korte update over m'n Noblechair Hero...
De stoel nu dik 3 weken in gebruik en hij bevalt tot nu toe prima. Nog geen kraakje of piepje te horen (dat was wel anders bij de Ergochair) en qua zitcomfort bevalt ie me beter dan de Ergochair. De lendesteun gebruik ik niet (ook niet dat kussentje) en probeer gewoon goed/recht in de stoel te zitten. Ik merk dat ik minder last heb van mijn onderrug t.o.v. de Ergochair. Daar drukte de lendesteun echt in m'n onderrug wat natuurlijk niet echt goed was... (verstellen van dat ding in diepte ging gelijk met de hele rugleuning, waardoor je ook meteen andere ondersteuning verloor)
Indien ik met een controller ga gamen ga ik wat meer in de relaxt stand zitten; dus de rugleuning verder naar achteren. Dit is in mijn optiek comfortabeler dan de Ergochair.
Verder is het zitvlak langzaam wat soepeler aan het worden. Het is nog steeds vrij hard, maar het "randje" van de hardheid is er af zeg maar. Of dit daadwerkelijk het soepeler worden van de foam is of een kwestie van gewenning weet ik niet.
Al bij al maakt de stoel nog steeds een extreem degelijke indruk. Het is echt een "massief" stuk stoel en voelt op geen moment goedkoop aan.
Wat betreft het zijn van een "gamestoel" en de video van Gamers Nexus: het zal ongetwijfeld uitgegaan zijn van het "standaard" chinese stoeltje, echter heb ik wel het idee dat de materialen die Noble gebruikt toch echt wat beter zijn dan het standaard stoeltje. Daarnaast heeft Gamers Nexus eigenlijk, voor mij althans, z'n geloofwaardigheid verloren door zo positief over de Ergochair 2 te zijn en te beweren dat er vele Chinese kopieen van die stoel zijn. Dit terwijl inmiddels bewezen is dat het juist Autonomous is die een bestaand Chinees merk "rebrand" en voorziet van gratis shipping, etc.
Volgende week gaat de kogel door de kerk, echter moet er iets heel vreemds gebeuren wil ik toch de Ergochair boven de Hero kiezen. Verwacht m'n Ergochair dus binnenkort op marktplaats en V&A...
De stoel nu dik 3 weken in gebruik en hij bevalt tot nu toe prima. Nog geen kraakje of piepje te horen (dat was wel anders bij de Ergochair) en qua zitcomfort bevalt ie me beter dan de Ergochair. De lendesteun gebruik ik niet (ook niet dat kussentje) en probeer gewoon goed/recht in de stoel te zitten. Ik merk dat ik minder last heb van mijn onderrug t.o.v. de Ergochair. Daar drukte de lendesteun echt in m'n onderrug wat natuurlijk niet echt goed was... (verstellen van dat ding in diepte ging gelijk met de hele rugleuning, waardoor je ook meteen andere ondersteuning verloor)
Indien ik met een controller ga gamen ga ik wat meer in de relaxt stand zitten; dus de rugleuning verder naar achteren. Dit is in mijn optiek comfortabeler dan de Ergochair.
Verder is het zitvlak langzaam wat soepeler aan het worden. Het is nog steeds vrij hard, maar het "randje" van de hardheid is er af zeg maar. Of dit daadwerkelijk het soepeler worden van de foam is of een kwestie van gewenning weet ik niet.
Al bij al maakt de stoel nog steeds een extreem degelijke indruk. Het is echt een "massief" stuk stoel en voelt op geen moment goedkoop aan.
Wat betreft het zijn van een "gamestoel" en de video van Gamers Nexus: het zal ongetwijfeld uitgegaan zijn van het "standaard" chinese stoeltje, echter heb ik wel het idee dat de materialen die Noble gebruikt toch echt wat beter zijn dan het standaard stoeltje. Daarnaast heeft Gamers Nexus eigenlijk, voor mij althans, z'n geloofwaardigheid verloren door zo positief over de Ergochair 2 te zijn en te beweren dat er vele Chinese kopieen van die stoel zijn. Dit terwijl inmiddels bewezen is dat het juist Autonomous is die een bestaand Chinees merk "rebrand" en voorziet van gratis shipping, etc.
Volgende week gaat de kogel door de kerk, echter moet er iets heel vreemds gebeuren wil ik toch de Ergochair boven de Hero kiezen. Verwacht m'n Ergochair dus binnenkort op marktplaats en V&A...
@MazeWing nog 1 ding (ofja 2), lengte en gestel?
[ Voor 11% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-01-2021 16:37 ]
1.90, 89 kilo en normaal postuur.Icekiller2k6 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:37:
@MazeWing nog 1 ding (ofja 2), lengte en gestel?
M'n schouders komen niet tegen de "wangen" van de rugleuning aan. Verder heb ik, in verhouding, een iets groter bovenlichaam dan normaal, waarbij de bovenkant van m'n oren gelijk loopt met de bovenkant van de stoel (als ik gewoon "recht" tegen de leuning aan zit).
Ik maak wel gebruik van het nekkussentje. Dat is in mijn ervaring heerlijk.
Qua formaat past de stoel mij een stuk beter dan de Ergochair. Daar vond ik de rugleuning eigenlijk te kort om nog maar te zwijgen over de neksteun. Daar had ik met mijn lengte eigenlijk helemaal niets aan. Die moest ik ook helemaal naar achteren zetten omdat anders m'n schouders tegen de steun aan kwamen.
De Noblechair Hero is wel voor de "grote" mens. De Icon zou net iets meer geschikt moeten zijn voor de wat kortere mensen. Alhoewel dit natuurlijk centimeters gaat. Zoals ik al eerder heb aangegeven is vooral de veer van de stoelpoot de bepalende factor. Er is is een 3 CM kortere en een 5 CM kortere verkrijgbaar.
Ik heb mij nu een uur lang door alle reacties gewerkt en heb een vraag, waar ik tot nog toe niets over kon vinden.
Bestaan er bureaustoelen/gamingstoelen die geschikt zijn voor iemand rond / boven de 140 kg?
Mijn huisgenoot is Amerikaanse, ca 170 cm groot, breed en zit zeker 10 uur of meer per dag aan haar bureel.
De meeste gamingstoelen zijn een ramp, omdat het zitvlak kuipachtig is en dit na verloop van tijd gewoon in haar bovenbenen snijd (aan de zijkanten).
Ze is vertwijfeld op zoek naar een degelijke stoel, die niet al naar 1 jaar uit elkaar valt.
Enige info is erg welkom.
Bestaan er bureaustoelen/gamingstoelen die geschikt zijn voor iemand rond / boven de 140 kg?
Mijn huisgenoot is Amerikaanse, ca 170 cm groot, breed en zit zeker 10 uur of meer per dag aan haar bureel.
De meeste gamingstoelen zijn een ramp, omdat het zitvlak kuipachtig is en dit na verloop van tijd gewoon in haar bovenbenen snijd (aan de zijkanten).
Ze is vertwijfeld op zoek naar een degelijke stoel, die niet al naar 1 jaar uit elkaar valt.
Enige info is erg welkom.
De Noblechair Hero gaat tot 150 kg (330 lbs), echter moet je dat soort getallen altijd met een korreltje zout nemen. Het is qua formaat wel een bredere stoel, ondanks het "gaming-stoel" zijn...
Ik heb trouwens zojuist m'n Ergochair 2 verkocht aan iemand 2 straten verderop voor €275
Viel me erg mee hoe snel dit ging.
Ik heb trouwens zojuist m'n Ergochair 2 verkocht aan iemand 2 straten verderop voor €275
Heb hem vandaag binnen gekregen, eerste indrukken goed natuurlijk. Nu even afwachten totdat ik er wat langer op gezeten heb.Immutable schreef op zondag 27 december 2020 @ 20:27:
[...]
Heb hem inmiddels een paar week(Herman Miller Mirra 2). Ben er echt heel blij mee. Nu moet ik wel aangeven dat ik kwam van een Leenbakker nep leren bureaustoel en Ikea stoelen. (Dus kom van goedkope bureau stoelen van tussen de 100 en 200 euro)
En? Heb je al een update?Bakkertje_01 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Heb hem vandaag binnen gekregen, eerste indrukken goed natuurlijk. Nu even afwachten totdat ik er wat langer op gezeten heb.
Ik ben sinds kort ook wel klaar met m'n Ikea Markus, dus ik was ook aan het kijken naar een goede refurbished of wellicht zelfs een nieuwe stoel van rond de 750 euro...
Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
- Ruud
Tot dusver ben ik zeer tevreden over deze stoel, ik kwam van een Ikea Markus waar ik altijd verkeerd in zat en last van mijn rug kreeg. Misschien is deze stoel beter voor wat langere mensen (ben ongeveer 1.80). De stoel kwam vrijwel als nieuw binnen en gebruikerssporen waren niet aanwezig. Klein schrammetje aan de achterkant van het harde plastic was het enige. De man die hem bracht liet me alle opties zien en "voelen" en zei dat ik de stoel nog wel kon omruilen als ik het niets vond.Zaagmans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:43:
[...]
En? Heb je al een update?
Ik ben sinds kort ook wel klaar met m'n Ikea Markus, dus ik was ook aan het kijken naar een goede refurbished of wellicht zelfs een nieuwe stoel van rond de 750 euro...
Dus ik ben benieuwd naar je ervaringen tot nu toe.
Tot dusver wordt de stoel alleen in de avond en in het weekend gebruikt omdat ik stage loop en bijna niet thuis hoef te werken. Maar tot dusver ben ik zeer blij dat ik een uur of 3 / 4 in de avond op een HM Mirra 2 mag zitten.
De eerste paar keer is het wat wennen en je zult in je rug wel vernemen dat je in een andere houding wordt gedrukt, maar dat is na een tijdje wel over. De last die ik had van de Markus is in ieder geval niet meer aanwezig, en ik heb het idee dat ik nu al een andere houding aan te nemen (kan ook tussen de oren zitten). Verder zeer tevreden over de stoel, niets mis mee en zit super. Nog niet dagelijks een 8 uur per dag kunnen testen, maar ik denk dat dat ook wel goed komt.
Of de stoel het aankoopbedrag van 700+ waard is weet ik niet. Denk dat er ook wel goede stoelen goedkoper te krijgen zijn maar dat is een kwestie van veel testen denk ik.
Dank je voor de terugkoppeling.Bakkertje_01 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 14:20:
[...]
Tot dusver ben ik zeer tevreden over deze stoel, ik kwam van een Ikea Markus waar ik altijd verkeerd in zat en last van mijn rug kreeg. Misschien is deze stoel beter voor wat langere mensen (ben ongeveer 1.80). De stoel kwam vrijwel als nieuw binnen en gebruikerssporen waren niet aanwezig. Klein schrammetje aan de achterkant van het harde plastic was het enige. De man die hem bracht liet me alle opties zien en "voelen" en zei dat ik de stoel nog wel kon omruilen als ik het niets vond.
...
Of de stoel het aankoopbedrag van 700+ waard is weet ik niet. Denk dat er ook wel goede stoelen goedkoper te krijgen zijn maar dat is een kwestie van veel testen denk ik.
Ik heb dit onderwerp doorgelezen want ik ben juist op zoek naar een stoel waarop je prima 8 uur zou moeten kunnen zitten voor thuiswerken.
Ik vind 700 euro een prima prijs als ik daarmee mijn rug kan beschermen en eventueel andere blessures zou kunnen voorkomen....
Zoals je zelf al aangeeft twijfel je nog of het 't bedrag wel waard is.
Misschien omdat je tot nu toe nog niet zoveel op de stoel hebt kunnen zitten?
Ik vond de IKEA Markus voor een paar uur gamen ook wel prima. Maar voor 10u per dag kom je er snel achter dat het geen perfecte bureaustoel is.
Misschien moet je ook meer uren maken om de meerwaarde van een Mirra op prijs te kunnen stellen?
- Ruud
Ja, 700 vond ik ook prima. Vooral als het er voor zorgt dat ik nergens meer last van heb. Maar er zijn vast stoelen die hetzelfde kunnen voor minder. Maar goed dat is een andere discussie natuurlijk. Zelf ben ik er blij mee. Dat van die Markus had ik inderdaad ook. Uurtje of 1 / 2 wil prima, maar daarna sloop je zonder dat je het door hebt je rug.Zaagmans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Dank je voor de terugkoppeling.
Ik heb dit onderwerp doorgelezen want ik ben juist op zoek naar een stoel waarop je prima 8 uur zou moeten kunnen zitten voor thuiswerken.
Ik vind 700 euro een prima prijs als ik daarmee mijn rug kan beschermen en eventueel andere blessures zou kunnen voorkomen....
Zoals je zelf al aangeeft twijfel je nog of het 't bedrag wel waard is.
Misschien omdat je tot nu toe nog niet zoveel op de stoel hebt kunnen zitten?
Ik vond de IKEA Markus voor een paar uur gamen ook wel prima. Maar voor 10u per dag kom je er snel achter dat het geen perfecte bureaustoel is.
Misschien moet je ook meer uren maken om de meerwaarde van een Mirra op prijs te kunnen stellen?
Ik denk zeker dat ik nog langer op de stoel moet zitten om de meerwaarde te ervaren. Maar dat is een kwestie van tijd.
Ik denk dat je pas een goed oordeel kan geven als je een week of drie elke dag zo'n 8 uur zit. Dit is nog niet voorgekomen.
Zelfde probleem als jou met die Ergochair.....kreeg er ontiegelijke rugpijn van, en dat kwam vooral door de lende steun, ook zat ik met m'n schouders tegen het plastic aan de bovenkant.... en dat gewiebel van dat ding zeg. de stoel voelde echt cheap aan, maar binnen 2 weken kon je 'm retour afzender sturen en heb het volledige aankoopbedrag terug gekregen nog voordat ze hem hadden ontvangen.MazeWing schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 09:20:
De Noblechair Hero gaat tot 150 kg (330 lbs), echter moet je dat soort getallen altijd met een korreltje zout nemen. Het is qua formaat wel een bredere stoel, ondanks het "gaming-stoel" zijn...
Ik heb mijn werkplek helemaal opnieuw ingericht. Alles tiptop voor elkaar, maar ik heb nog geen bureaustoel. Mag best wat kosten, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik het beste heb. Daarom ben ik aan het kijken naar Herman Miller. Maar ik ben 1.89m, 80kg en lange benen tov het bovenlichaam. Dan is het twijfelen of je een Aeron type B of C moet hebben. Maar wellicht dat ik een ander model wel prefereer. Nadeel is dat er geen dealers (met showroom) is in het oosten van het land. Er zit een dealer in Oldenzaal, maar op de site vind je niks over HM. Ik zou eigenlijk een Mirra 2 en Aeron B+C willen proberen. Om hiervoor nu helemaal naar Amsterdam te rijden vind ik al zoiets... Hoe hebben anderen dit aangepakt?
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Bij loyal brands kan je de stoel gratis omruilen. Zou daar even advies vragen welke maat het beste past en eerst de mirra proberen scheelt hoop geld als je die fijn vindt. Komen gratis thuisbezorgen en ophalen.BugBoy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:20:
Ik heb mijn werkplek helemaal opnieuw ingericht. Alles tiptop voor elkaar, maar ik heb nog geen bureaustoel. Mag best wat kosten, maar dan wil ik wel zeker weten dat ik het beste heb. Daarom ben ik aan het kijken naar Herman Miller. Maar ik ben 1.89m, 80kg en lange benen tov het bovenlichaam. Dan is het twijfelen of je een Aeron type B of C moet hebben. Maar wellicht dat ik een ander model wel prefereer. Nadeel is dat er geen dealers (met showroom) is in het oosten van het land. Er zit een dealer in Oldenzaal, maar op de site vind je niks over HM. Ik zou eigenlijk een Mirra 2 en Aeron B+C willen proberen. Om hiervoor nu helemaal naar Amsterdam te rijden vind ik al zoiets... Hoe hebben anderen dit aangepakt?