Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 11:29
Vandaag mijn stoel binnengekregen (Herman Miller Mirra 2). Erg fraaie stoel en prijstechnisch net wat toegankelijker dan een Aeron. Ook vind ik de stoel mooier om te zien, maar dat is erg subjectief en ook ondergeschikt aan het zitcomfort. Eerst even een foto van de setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOdTRJ692niSqRq1IIgRaCiw_dI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sj0GpC96z2qnLL8EITOP8T1w.jpg?f=fotoalbum_large

Het tafeltje van de printer moet nog even worden vervangen en de draden moeten weggewerkt worden. Een nadeel van een zit/sta bureau is dat je de bedrading lastiger weg kan werken. Er is gewoon meer speling nodig, dus langere kabels kopen is het devies.

Ik merk dat ik meer achterover ga hangen in de Mirra dan mijn vorige stoel. Daar had ik de neiging om juist voorover te gaan hangen. Ik moet echter kijken of deze stoel echt geschikt is voor mij, want op de hoogste stand heb ik het gevoel dat die aan de lage kant is. Ik ben 1.90m lang en heb relatief lange benen voor mijn lengte. Ik zit altijd met de onderbenen verticaal en op de hoogste stand heb ik dan de benen net 90 graden gebogen. Mijn vorige stoelen had ik hoger staan, maar wellicht is het wennen.

Het gevolg is dat ik het bureau ook iets lager moet zetten en dat ik nu minder ruimte heb tussen mijn benen en het blad. Aangezien ik soms met mijn benen over elkaar zit is dat minder praktisch. Overigens is met je benen over elkaar ergonomisch niet goed, dus misschien maar beter zo.

Ik ben relatief tenger gebouwd en de armsteunen zitten iets te ver naar buiten. Als ik de steunen naar buiten draai en wat naar achteren druk dan is het net aan.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
BugBoy schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:18:
Vandaag mijn stoel binnengekregen (Herman Miller Mirra 2). Erg fraaie stoel en prijstechnisch net wat toegankelijker dan een Aeron. Ook vind ik de stoel mooier om te zien, maar dat is erg subjectief en ook ondergeschikt aan het zitcomfort. Eerst even een foto van de setup:
[Afbeelding]

Het tafeltje van de printer moet nog even worden vervangen en de draden moeten weggewerkt worden. Een nadeel van een zit/sta bureau is dat je de bedrading lastiger weg kan werken. Er is gewoon meer speling nodig, dus langere kabels kopen is het devies.

Ik merk dat ik meer achterover ga hangen in de Mirra dan mijn vorige stoel. Daar had ik de neiging om juist voorover te gaan hangen. Ik moet echter kijken of deze stoel echt geschikt is voor mij, want op de hoogste stand heb ik het gevoel dat die aan de lage kant is. Ik ben 1.90m lang en heb relatief lange benen voor mijn lengte. Ik zit altijd met de onderbenen verticaal en op de hoogste stand heb ik dan de benen net 90 graden gebogen. Mijn vorige stoelen had ik hoger staan, maar wellicht is het wennen.

Het gevolg is dat ik het bureau ook iets lager moet zetten en dat ik nu minder ruimte heb tussen mijn benen en het blad. Aangezien ik soms met mijn benen over elkaar zit is dat minder praktisch. Overigens is met je benen over elkaar ergonomisch niet goed, dus misschien maar beter zo.

Ik ben relatief tenger gebouwd en de armsteunen zitten iets te ver naar buiten. Als ik de steunen naar buiten draai en wat naar achteren druk dan is het net aan.
toon volledige bericht
Zeker in deze kleur combinatie is het echt een prachtige stoel om te zien in mijn ogen!

Eventueel zijn er nog adapters beschikbaar voor de armleuningen, heb je het zitvlak al uitgeschoven naar voren? Dat helpt meestal wel. Eerlijk gezegd denk ik dat de Aeron C niet heel veel hoger gaat qua gasveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
bloodlynx schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:06:
Eventueel zijn er nog adapters beschikbaar voor de armleuningen, heb je het zitvlak al uitgeschoven naar voren? Dat helpt meestal wel. Eerlijk gezegd denk ik dat de Aeron C niet heel veel hoger gaat qua gasveer.
Ik heb de specificaties opgezocht en zowel de standaard Mirra 2 als de Aeroen B/C hebben een max.zithoogte van 20.5”. Wel lijkt er een high-height option te zijn (zie pagina 5 van https://www.hermanmiller....uments/pricing/PB_MIT.pdf). Die gaat tot 22.25” dus dat zou perfect zijn.

Wat voor adapters zijn er voor die armsteunen? Ik zou ze toch liever iets dichter bij elkaar hebben staan. Een Aeron type B is maar liefst 3” smaller. Ik vind het beetje een blunder dat de armsteunen van de Mirra 2 zo ver uit elkaar staan. Optisch mooi, maar ergonomisch m8nder omdat mijn armen niet naar “hangen” maar iets opzij staan.

[ Voor 13% gewijzigd door BugBoy op 30-01-2021 23:03 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
[Afbeelding]

toon volledige bericht
Klinkt alsof je niet echt blij bent met je aankoop, vooral bij zo'n dure stoel is dat wel balen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Strider schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:42:
Klinkt alsof je niet echt blij bent met je aankoop, vooral bij zo'n dure stoel is dat wel balen.
Ik wil hem ruilen voor de hoge versie. Als dat niet mogelijk is dan gaat de stoel retour. Zou wel jammer zijn, want is verder een topstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Zit ook op zo'n Mirra (denk de 1 versie) maar merk dat die mesh zitting toch wat de onderkant van mn bovenbenen indrukt, waardoor de bloedstroom wat afgeknepen wordt. Erg jammer want voor de rest ben ik zeer enthousiast over de Herman Miller mesh stoelen. De lumbar support van de Mirra vind ik ook heel fijn, superstevig en superduidelijk, veel beter imho dan dat hele wankele 'posture fit' wat ze op de nieuwe Aeron gezet hebben. Dat voelt gammel aan in de winkel.

In elk geval, als je zo'n bedrag uit gaat geven: ga naar een winkel (even geduld hebben dus) en ga een uur of twee erachter zitten - met je schoenen uit, als je dat thuis ook doet. Laptop mee, bureau op dezelfde hoogte zetten als thuis, bij de betere stoelenzaak kan dat gewoon en krijg je koffie en wordt je de hele middag met rust gelaten. Dan weet je echt of hij lekker zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Znorkus op 31-01-2021 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Znorkus schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:49:
Zit ook op zo'n Mirra (denk de 1 versie) maar merk dat die mesh zitting toch wat de onderkant van mn bovenbenen indrukt, waardoor de bloedstroom wat afgeknepen wordt. Erg jammer want voor de rest ben ik zeer enthousiast over de Herman Miller mesh stoelen. De lumbar support van de Mirra vind ik ook heel fijn, superstevig en superduidelijk, veel beter imho dan dat hele wankele 'posture fit' wat ze op de nieuwe Aeron gezet hebben. Dat voelt gammel aan in de winkel.

In elk geval, als je zo'n bedrag uit gaat geven: ga naar een winkel (even geduld hebben dus) en ga een uur of twee erachter zitten - met je schoenen uit, als je dat thuis ook doet. Laptop mee, bureau op dezelfde hoogte zetten als thuis, bij de betere stoelenzaak kan dat gewoon en krijg je koffie en wordt je de hele middag met rust gelaten. Dan weet je echt of hij lekker zit.
De importeur/dealer heeft er altijd wel wat op voorraad staan. Even proefzitten thuis of daar is echt geen probleem (showmodel).
Meestal zijn deze “full option” dus met de aankoop wel even op letten of je niet iets gaat missen ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
BugBoy schreef op zondag 31 januari 2021 @ 23:44:
[...]

Ik wil hem ruilen voor de hoge versie. Als dat niet mogelijk is dan gaat de stoel retour. Zou wel jammer zijn, want is verder een topstoel.
Heb jij hem eigenlijk gekocht zonder uit te proberen?

Ik twijfel zelf al lang over deze bureaustoel , maar ik durf het bij een bureaustoel echt niet aan om deze online te bestellen (ik zou eigenlijk de Secretlab Titan ook wel eens willen uitproberen).

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:04
Als je een bureaustoel wilt hebben die op vele manieren is in te stellen, zou je kunnen kijken naar een stoel die voldoet aan de NPR 1813 standaard. Ik heb zelf goede ervaringen met de Just Magic 2. Sommige designstoelen zien er wellicht mooier uit, maar ontbreken dan weer de nodige instelmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Strider schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:26:

Ik twijfel zelf al lang over deze bureaustoel , maar ik durf het bij een bureaustoel echt niet aan om deze online te bestellen (ik zou eigenlijk de Secretlab Titan ook wel eens willen uitproberen).
Ik heb een leverancier gebeld dat ik twijfelde tussen twee stoelen (Mirra 2 en Aeron), maar dat ik ze eerst wou proberen voordat ik tot aanschaf zou overgaan. Ik ben lang (1.90m) met vooral lange benen en tenger, dus relatief laag gewicht (78kg). Hij gaf al aan dat het lastig is om een bureaustoel te proberen in een showroom, omdat je thuis achter de computer echt anders werkt. Hij gaf aan dat hij dacht dat de Mirra het best bij mij past en bood aan deze op proef bij mij neer te zetten. Daar ben ik op ingegaan maar wel als randvoorwaarde dat de stoel terug kan als die echt niet werkt.

Ik had ook liever eerst een aantal stoelen geprobeerd, maar dat is nu erg lastig en ik begon problemen te krijgen in mijn schouders en nek.
EdwinW schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:52:
Als je een bureaustoel wilt hebben die op vele manieren is in te stellen, zou je kunnen kijken naar een stoel die voldoet aan de NPR 1813 standaard. Ik heb zelf goede ervaringen met de Just Magic 2. Sommige designstoelen zien er wellicht mooier uit, maar ontbreken dan weer de nodige instelmogelijkheden.
Een stoel voor thuis vind ik andere eisen hebben dan een stoel op kantoor waar 100 verschillende mensen in moeten passen. Als die niet overal even veel instelbaar is, dan hoeft dat geen probleem te zijn als de stoel jou maar goed past. Design speelt voor thuis net even een wat grotere rol dan als ik de stoel in een kantoor zou zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door BugBoy op 01-02-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Strider schreef op maandag 1 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Je wilt een stoel niet even proefzitten in de winkel, je wilt hem eigenlijk echt thuis uitproberen. Pas na een uur of 3/4 merk je pas of die echt lekker zit. De Secretlabs titan is echt een harde stoel en mag je niet uitproberen, als je die terugstuurt ben je deel van je geld kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
bloodlynx schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:11:
[...]

Je wilt een stoel niet even proefzitten in de winkel, je wilt hem eigenlijk echt thuis uitproberen. Pas na een uur of 3/4 merk je pas of die echt lekker zit. De Secretlabs titan is echt een harde stoel en mag je niet uitproberen, als je die terugstuurt ben je deel van je geld kwijt.
Ja eens, maar waar is dat mogelijk. Vooral als je zelf ook nog niet eens de mogelijkheid hebt om een stoel op te halen en terug te brengen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Strider schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Ja eens, maar waar is dat mogelijk. Vooral als je zelf ook nog niet eens de mogelijkheid hebt om een stoel op te halen en terug te brengen.
Loyalbrands en scholten werkplek zijn enkele voorbeelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
bloodlynx schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:40:
Loyalbrands en scholten werkplek zijn enkele voorbeelden.
Het nadeel van die constructie is dat ik me dan toch meer verplicht voel om de stoel te houden, ondanks dat ze echt niet opdringerig zijn. Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb de stoel via Loyal Brands gekocht en hun service is gewoon top. Er komt een langere gasveer in en ze hebben een adapter set om de armleuningen dichter bij elkaar te zetten. Daarmee is die stoel voor mij helemaal top en is die echt perfect voor mij op maat.

@bloodlynx Bedankt voor de tip van de adapters. Als ik niet had geweten dat er zoiets bestond had ik het denk ik niet eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik ben thuis ook naar wat anders aan het kijken, de zitting is stuk, de gasveer is lek en de maximale zithoogte is te laag. Mijn bureau heb ik al op dezelfde hoogte als op kantoor ingesteld.

Ik heb op kantoor sinds vorig jaar een Sedus NW-100 en die bevalt super, is alleen wat aan de prijs en 2e hands moeilijk in het zwart te vinden...

Weet iemand een vergelijkbaar model voor een normale prijs (200-300)? Die NW-100 is nieuw namelijk iets van 600-700.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 02-02-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 17:59
FastFred schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 11:49:
Ik ben thuis ook naar wat anders aan het kijken, de zitting is stuk, de gasveer is lek en de maximale zithoogte is te laag. Mijn bureau heb ik al op dezelfde hoogte als op kantoor ingesteld.

Ik heb op kantoor sinds vorig jaar een Sedus NW-100 en die bevalt super, is alleen wat aan de prijs en 2e hands moeilijk in het zwart te vinden...

Weet iemand een vergelijkbaar model voor een normale prijs (200-300)? Die NW-100 is nieuw namelijk iets van 600-700.
Ik heb zelf een paar maanden geleden een tweedehands Ahrend 230 besteld voor iets boven de 200 euro. Ben er tot nu toe zeer tevreden mee. Alleen geen mesh aan de achterkant zoals die jij noemt.

[ Voor 3% gewijzigd door thescorpi0n op 02-02-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icefire171
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:03
Via het werk een kleine bijdrage gehad voor het aankopen van een NPR1813 bureaustoel. Het is uiteindelijk een Kohl Anteo Basic (5030-N5) met air-seat geworden.

Tot op heden moet ik zeggen dat ik het eerst niet zo zag zitten, maar gedurende de dag de stoel toch meer ben gaan waarderen. Maar goed we gaan nog even verder met proefzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 14:18
Strider schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:31:
[...]

Dat is inderdaad wel het nadeel van bureaustoelen online bestellen.
Ik heb de "gok" genomen om een secretlab titan te kopen (begin corona tijd), en ben voor de zogenaamde "softweave" (stof) gegaan wat ik gedurende de zomer als erg prettig heb ervaren.

Aangezien ik net als veel anderen, permanent thuiswerk wordt de de hele dag gebruikt en heb er tot op heden nog geen moment spijt van.

Als je voor profi stoelen gaat van boven de 600 euro kan het vast nog beter, maar in mijn werkzame leven bij alle klanten waar ik langs ben geweest heb ik nog nooit een beter zittende stoel gevonden...

Neemt niet weg dat stoelen een super persoonlijk iets zijn, wat zijn je eisen en wat vind je lekker zitten?

Hoe hoog moet de rugleuning zijn en dan mesh of juist niet?
Een korter zitgedeelte voor vrije benen of juist wat langer?
etc etc.

Als laatste tip voor deze thread ik zou het iedereen afraden om voor "PU Leather" te gaan.
Dat vergaat na een aantal jaar. Over de hybrid spul van noble kan ik weinig zeggen.
Maar PU Leather heeft een levensduur van +- 5 á 6 jaar bij intensief gebruik dan begint te vergaan.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Wat is jullie ervaring (als iemand die heeft) met het retourbleid van Loyalbrand? Ik overweeg een Mirra 2 aan te schaffen, maar ben nogal een 'prinses op de erwt' wat betreft matrassen, hoofdkussens, stoelen, e.d. Heb het geld er wel voor over, maar wil hem graag zonder gedoe kunnen retourneren indien het niet aan mijn wensen/lichaam blijkt te voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:47
Cannoli schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:25:
Wat is jullie ervaring (als iemand die heeft) met het retourbleid van Loyalbrand?
Ze kennen daar toch het beleid dat ze een stoel een week kunnen proef plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Cannoli schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:25:
Wat is jullie ervaring (als iemand die heeft) met het retourbleid van Loyalbrand? Ik overweeg een Mirra 2 aan te schaffen, maar ben nogal een 'prinses op de erwt' wat betreft matrassen, hoofdkussens, stoelen, e.d. Heb het geld er wel voor over, maar wil hem graag zonder gedoe kunnen retourneren indien het niet aan mijn wensen/lichaam blijkt te voldoen.
Net gisteren de Mirra 2 aangeschaft. Ze moeten hem nog leveren. Als 'ie niet bevalt halen ze hem weer op zei de man over de telefoon. Ik hoop dat het ook zo makkelijk is als de stoel mij toch niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45
Ik heb 2 jaar geleden de SecretLabs Titan besteld en deze bevalt mij uitstekend.
Sinds maart vorig jaar werk ik verplicht thuis en zit er dan 13, 14, 15 uur op zonder problemen.
De zitting is inderdaad vrij hard maar het is dat ik het nu opschrijf anders had ik het niet gemerkt.

2 kleine dingetjes, de gasveer houdt de hoogste stand niet meer vast en zakt iets naar beneden en het elastiek van het hoofdkussen heeft zijn beste tijd gehad.

Voor de 379,- die hij gekost heeft is hij het meer dan waard.

Maar goed, zoals vrijwel alles zijn stoelen heel persoonlijk en misschien ben ik wel makkelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door vassago op 09-02-2021 22:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Heb nu een Ahrend 2020 sinds vanochtend, kom van een Leen Bakker stoel, waarvan de gasveer al lang dood was, en ik na een maand of 6 thuiswerken nu toch wel last van m'n onderrug begon te krijgen. Bedankt voor alle tips in dit topic. Ik twijfelde nog tussen de Herman Miller Mirra of Aeron, en deze. Prijs was toch wel doorslaggevend gezien voor mij het dubbele bedrag waarschijnlijk niet veel verbetering had gebracht. Zeg maar 80/20 voor mijn gevoel.

Makkelijk te bedienen, zit geweldig tot nu toe en ik zie me makkelijker de hele dag hier zitten als het moet. Heb deze besteld bij rmkantoor.nl. Het is een refurb, maar een prijs van 440,- vond ik wel genoeg, itt de ongeveer 800 voor de herman millers.

Ook de service van rmkantoor was prima. Werd 2 dagen van te voren gebeld (binnen 5 werkdagen toch geleverd in deze omstandigheden) en de stoel zou tussen 08:00 en 10:00 geleverd worden. Stipt om 08:00 was de bezorger er dus dikke kudo's! (helemaal bedenkende dat deze uit Raalte was gekomen naar regio Eindhoven)

PS: 1.90m, niet de jongste meer en mag wel wat coronakilo's kwijt :X

[ Voor 7% gewijzigd door Jivebunny op 10-02-2021 10:13 . Reden: extra info ]

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
Ik ben oprecht blij dat in dit topic, uiteindelijk, zoveel nuttige tips en informatie voor zoveel tweakers nuttig is gebleken. :)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 17:54
Inderdaad. Heb nu al een tijd mijn bureaustoel en ben er erg tevreden mee, maar blijf dit topic volgen omdat ik toch elke keer wat nieuws leer.

Overigens gefeliciteerd met je verjaardag @Icekiller2k6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Icekiller2k6 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 10:08:
Ik ben oprecht blij dat in dit topic, uiteindelijk, zoveel nuttige tips en informatie voor zoveel tweakers nuttig is gebleken. :)
Misschien is het een idee om de titel van het topic (mits dat kan) te updaten en intro met algemene basis tips er neer te zetten? Inmiddels is het topic zo groot dat er beter een algemeen topic van gemaakt kan worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 06:32

MazeWing

The plot thickens...

Nog een kleine update over mijn (nu ruim 2 maanden in gebruik) Noblechairs Hero:
- bevalt nog steeds uitstekend
- geen kraakjes of piepjes
- zitvlak iets zachter geworden (en voor een deel gewenning)
- geen gevoel van “afknelling” aan benen bij langdurig zitten.
- geen pijn in rug (bij de Ergochair was dit een drama)
- wieltjes nog steeds zeer soepel
- bekleding ziet er nog steeds als nieuw uit. Geen enkel vezeltje, naadje, etc. zit verkeerd.

Ben dus nog steeds zeer tevreden en ben blij dat ik de stap gewaagd had. Voor mensen die ook twijfel aan deze stoel (of de Icon of iets soortgelijks van Titan) raad ik aan te bestellen bij CoolBlue. Je kunt de stoel dan een maand proberen en zonder veel moeite retourneren. Dit is wat makkelijk dan een stoel bij Titan bestellen en vervolgens kosten moeten maken voor je retour.

Qua kwaliteit zijn beide merken behoorlijk gelijkwaardig en daarom zeer vergelijkbaar.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Wij hebben nav onze verhuizing in februari de studeerkamers nieuw ingericht; dus ook de bureaustoelen. De voornaamste conclusie van onze zoektocht: ga er op zitten. Ik had mijn zinnen op een Aeron gezet, maar die viel vrij snel af nadat ik er daadwerkelijk op gezeten had.

Uiteindelijk is het een Mirra2 Butterfy geworden. In dat segment zou ik ook zeker de Cosm proberen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
bloodlynx schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:05:
[...]

Misschien is het een idee om de titel van het topic (mits dat kan) te updaten en intro met algemene basis tips er neer te zetten? Inmiddels is het topic zo groot dat er beter een algemeen topic van gemaakt kan worden :)
+1.

Ik heb binnenkort een nieuwe bureau en bureaustoel nodig. Het grote zit/stabureau topic had ik makkelijk gevonden maar deze kom ik nu pas toevallig tegen via de tracker. Een naamswijziging in de trend van 'Het grote bureaustoel topic' zou wel gepast zijn.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Grim schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:39:
[...]

+1.

Ik heb binnenkort een nieuwe bureau en bureaustoel nodig. Het grote zit/stabureau topic had ik makkelijk gevonden maar deze kom ik nu pas toevallig tegen via de tracker. Een naamswijziging in de trend van 'Het grote bureaustoel topic' zou wel gepast zijn.
Inderdaad. En dan meteen wat algemene info, links naar (goede) winkels, de grote valkuilen en wat aanraders qua stoelen (per prijscategorie). Ik zou eventueel een opzetje kunnen maken, maar qua layout ben ik geen held, aangezien ik nog nooit een uitgebreide topicstart heb gemaakt met plaatjes, etc.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@MazeWing dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;) maar ik ga het eens bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 11:45
Jivebunny schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 09:56:
Heb nu een Ahrend 2020 sinds vanochtend, kom van een Leen Bakker stoel, waarvan de gasveer al lang dood was, en ik na een maand of 6 thuiswerken nu toch wel last van m'n onderrug begon te krijgen. Bedankt voor alle tips in dit topic. Ik twijfelde nog tussen de Herman Miller Mirra of Aeron, en deze. Prijs was toch wel doorslaggevend gezien voor mij het dubbele bedrag waarschijnlijk niet veel verbetering had gebracht. Zeg maar 80/20 voor mijn gevoel.

Makkelijk te bedienen, zit geweldig tot nu toe en ik zie me makkelijker de hele dag hier zitten als het moet. Heb deze besteld bij rmkantoor.nl. Het is een refurb, maar een prijs van 440,- vond ik wel genoeg, itt de ongeveer 800 voor de herman millers.

Ook de service van rmkantoor was prima. Werd 2 dagen van te voren gebeld (binnen 5 werkdagen toch geleverd in deze omstandigheden) en de stoel zou tussen 08:00 en 10:00 geleverd worden. Stipt om 08:00 was de bezorger er dus dikke kudo's! (helemaal bedenkende dat deze uit Raalte was gekomen naar regio Eindhoven)

PS: 1.90m, niet de jongste meer en mag wel wat coronakilo's kwijt :X
Hej, ben al tijdje aan het zoeken naar een stoel. Ben gewoon helemaal vergeten dat deze in mijn dorp staat. Maakt de zoektocht iets makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Zaagmans schreef op maandag 18 januari 2021 @ 15:31:
[...]

Dank je voor de terugkoppeling.
Ik heb dit onderwerp doorgelezen want ik ben juist op zoek naar een stoel waarop je prima 8 uur zou moeten kunnen zitten voor thuiswerken.
Ik vind 700 euro een prima prijs als ik daarmee mijn rug kan beschermen en eventueel andere blessures zou kunnen voorkomen....

Zoals je zelf al aangeeft twijfel je nog of het 't bedrag wel waard is.
Misschien omdat je tot nu toe nog niet zoveel op de stoel hebt kunnen zitten?

Ik vond de IKEA Markus voor een paar uur gamen ook wel prima. Maar voor 10u per dag kom je er snel achter dat het geen perfecte bureaustoel is.
Misschien moet je ook meer uren maken om de meerwaarde van een Mirra op prijs te kunnen stellen?
Met je bedrag moet je zeker aan een goede stoel kunnen komen.
Ik ben nog steeds zeer tevreden van de Ergo 2 waar ik ook wel 10u per dag op zit, op een vrijdag kunnen dat er zelfs makkelijk 14 zijn als ik na het werken nog lang game na het werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 06-05 10:53
Dit lijkt een onmogelijke opgave: een bureaustoel voor wie niet aan de Nederlandse gemiddelde lengtemaat voldoet.
Eentje waarbij je knieen gebogen zijn en je voeten plat op de grond blijven. Terwijl je 1.66m bent.

De laagste minimale zithoogte die ik online zie is 46cm, maar in reviews lees je dat die helemaal niet wordt gehaald. Gek genoeg zijn het juist de bureaustoel specialisten die helemaal geen specificaties hebben bij hun stoelen, alleen een verkoopomschrijving.

Ik heb al even door dit topic gebladerd maar kom nog niet iets tegen wat juist voor de wat kortere mens geschikt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:00
Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:32:
Dit lijkt een onmogelijke opgave: een bureaustoel voor wie niet aan de Nederlandse gemiddelde lengtemaat voldoet.
Eentje waarbij je knieen gebogen zijn en je voeten plat op de grond blijven. Terwijl je 1.66m bent.

De laagste minimale zithoogte die ik online zie is 46cm, maar in reviews lees je dat die helemaal niet wordt gehaald. Gek genoeg zijn het juist de bureaustoel specialisten die helemaal geen specificaties hebben bij hun stoelen, alleen een verkoopomschrijving.

Ik heb al even door dit topic gebladerd maar kom nog niet iets tegen wat juist voor de wat kortere mens geschikt is..
Bij mijn vorige werkgever hebben we voor een collega een stoel aangeschaft met een korte gasveer. Die man was wel langer dan 1,66, maar had blijkbaar verhoudingsgewijs korte benen.

Dit was een Giroflex 64 stoel, wel iets duurder dan je wellicht van plan bent om uit te geven, maar wellicht zijn er meer merken die deze optie bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Moest iemand interesse hebben misschien eens op discord, irc even afspreken wat de beste manier is voor start topic structuur te maken... wat we willen, overzicht van standaard stoelen die besproken zijn met wat aandachtspunte (als iemand tevreden is ook postuur, en of andere details vermelden zonder naam)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Den_S85
Thanks, ik heb inmiddels contact gehad met de BenS verkoper/importeur.

Bij de meeste BenS modellen behalve de populaire 803 is het mogelijk een lagere lift te ontvangen.
Ik heb de kans gegrepen en gelijk heel wat modellen besproken, want er zijn zoveel BenS modellen!

De 851 is een goede optie, kan ook met lagere lift.
De 837 heeft echter alle verstelmogelijkheden. Daar zijn vervolgens 2 versies van: 837-Ergo-4 en veel duurdere 837-synchro-4. Beide hebben dezelfde mogelijkheden, maar de laatste kan zitvlak en rugleuning tegelijk synchroon aanpassen obv je gewicht. Bij de Ergo stel je ze zelf af, los van elkaar.

Zelf vond ik de 839D trouwens het mooist met de 2 delige rugleuning maar de prijs veel te hoog. Ik ben vergeten dit model met hem te bespreken..

Een heel prettig uitgebreid gesprek en in 1 klap duidelijkheid over het aanbod. Ik heb gelijk rechtstreeks bij hem de 837-Ergo-4 grijs met lagere lift besteld voor €331 :)

• Jazco2nd
Gister gebeld, vandaag al binnen!

Nog even aanvullend:
De BenS 837-Ergo-4 (NEN1335 en Arbo certified) heeft dus wel alle afstellingsmogelijkheden maar mist:

- een verstelbare lendensteun: dit juist een voordeel: de rugleuning van de 837 geeft namelijk over de hele rug een goede ondersteuning, inclusief lenden. De importeur zegt dat je de verstelbare lendensteun op de BenS stoelen ook continu voelt zitten, minder comfy dus, raad hij juist af voor een betere ondersteuning.
- Een gewelfde zitting, ook dit mis ik niet, tov een oude Bens 802 met dezelfde zitting als de popi 803 merk ik dat ik mijn vlakke zitting juist iets comfortabeler vind: dikker en vormt goed.
- hoofdsteun: wel optioneel erop te bevestigen.

Verder zachte wielen, niks rammelt (tov een dure Dauphin die ik heb ik gehad) en ideale armleuningen: kunnen lekker ver naar achter en ook naar binnen (4D).

• bloodlynx
Jazco2nd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 12:32:

Ik ben zelf 1 centimeter groter. Een Herman miller Miria of een Sayl of een Aeron A zijn perfect voor je lengte. Daarnaast zijn er genoeg bureaustoelen die laag genoeg zijn. Gewoon een aantal proberen als de boel weer open gaat :)

• Jazco2nd
@bloodlynx thanks, maar ik heb deze al ontvangen. Nog niet eens betaald. Gewoon gister met BenS gebeld en ze hebben m direct opgestuurd "om te proberen", verrast dat ik m de volgende ochtend al kreeg. Vandaag dus. Zit er al op.

Wachten tot ik in een winkel kan testen zag ik helemaal niet zitten.

Dank voor de tip, maar dat is een heel andere prijsklasse ;)
Dit is een oerdegelijke stoel, fijn dat de leuningen ook dicht bij je rug en naar achteren zitten (zodat je ellebogen niet naar voren hoeven).
Ik ben heel blij dat ik niet voor duurdere merken ben gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 26-02-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:57
BugBoy schreef op maandag 1 februari 2021 @ 22:38:
[...]

Het nadeel van die constructie is dat ik me dan toch meer verplicht voel om de stoel te houden, ondanks dat ze echt niet opdringerig zijn. Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb de stoel via Loyal Brands gekocht en hun service is gewoon top. Er komt een langere gasveer in en ze hebben een adapter set om de armleuningen dichter bij elkaar te zetten. Daarmee is die stoel voor mij helemaal top en is die echt perfect voor mij op maat.

@bloodlynx Bedankt voor de tip van de adapters. Als ik niet had geweten dat er zoiets bestond had ik het denk ik niet eens genoemd.
Ik ben 1.88 maar weeg wel iets meer dan jij ;-) (105kg).
Denk je dat het handig is om meteen bij bestellen van de Mirra aan te geven dat je lang bent?
Of vermoed je dat die langere gasveer alleen voor jou specifiek nu nodig is zoals je zelf al aangaf in je eerdere berichten.

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Zaagmans schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:12:
Ik ben 1.88 maar weeg wel iets meer dan jij ;-) (105kg).
Denk je dat het handig is om meteen bij bestellen van de Mirra aan te geven dat je lang bent?
Of vermoed je dat die langere gasveer alleen voor jou specifiek nu nodig is zoals je zelf al aangaf in je eerdere berichten.
Toen ik ging kijken wat de maximale stoel hoogtes waren van de verschillende stoelen zag ik -in de documentatie van Herman Miller- dat er ook een model is die ruim 4 cm hoger ingesteld kan worden. Helaas kwam ik hier zelf pas achter na levering. Op pagina 5 van dit document is dit te vinden. Je kan het zien aan de productcode en ik heb de standard-height range (MRF22) die tot 20 1/2" gaat. De high-height (MRF23) gaat tot 22 1/4" gaat. Onderstaande afbeelding komt uit dit document:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lae5qxxH5CKhDXP9OLGKb96fZgw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r2nOike4MNWQD3xv5tsB05vl.png?f=fotoalbum_large

In dat document worden de codes helemaal uitgelegd. Het lijkt er ook op dat er meerdere soorten Mirra 2 stoelen bestaan:
  • MRF1 (pre-assembled)
  • MRF2 (ready-to-assemble)
  • MRF75 (kruk er onder)
Ik heb de lengte vooral in de benen, dus wellicht dat de standaard Mirra voor jou helemaal prima is. Maar als je als enige de stoel gebruikt, dan zou ik toch voor de hogere versie gaan. Dan zit je niet in de hoogste stand en als je ooit nog iets als een worktrainer er onder wilt hebben o.i.d. dan heb je net even wat meer speelruimte.

Als ik naar de typenummers kijk zie ik dat de meeste leveranciers in NL de High-Height range leveren. Helaas levert Loyal Brand standaard de middelste maat en was er ook geen melding gemaakt van de andere modellen. Helaas is die langere gasveer blijkbaar slecht leverbaar, want de mijne is nog niet aangepast.

Na bijna een maand ben ik verder trouwens erg tevreden over de stoel. Maar ik de meer gangbare bureaustoelen op mijn werk vind ik prima (is ook allemaal kwalitatief goed spul).

[ Voor 5% gewijzigd door BugBoy op 26-02-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Vandaag mijn stoel binnengekregen (Herman Miller Mirra 2). Erg fraaie stoel en prijstechnisch net wat toegankelijker dan een Aeron. Ook vind ik de stoel mooier om te zien, maar dat is erg subjectief en ook ondergeschikt aan het zitcomfort.

[...]

Bij ons op kantoor was de directie van plan om alle stoelen die aan vervanging toe waren met deze Mirra2-stoelen te vervangen. Toen er op een gegeven moment een aantal op kantoor waren geïnstalleerd, kwamen er vrij veel klachten over het zitcomfort. De OR heeft er een enquete over gehouden, en de algemene indruk was vrij negatief. Natuurlijk is zitcomfort nogal afhankelijk van lichaamsbouw en voorkeuren. Er waren collega's (waaronder ikzelf) die nog liever op een aftandse Ahrend 230 met kapotte bekleding gingen zitten dan op de Mirra2. Ik kreeg na een dag werken echt RSI-achtige klachten in mijn onderarmen, waarschijnlijk vanwege de niet-vlakke armleuningen waardoor er een drukpunt kan ontstaan. Ook de ergonoom die jaarlijks langskomt en bij iedereen langsgaat om naar de werplekinstellingen te kijken leek dat ook niet een heel goed idee.

Een van de klachten was inderdaad dat de armleuningen vrij ver uit elkaar staan. Inmiddels is dat opgelost door de versmallingsset op een aantal stoelen te installeren. Verder is hij best mooi om te zien inderdaad. Mijn favoriet blijft toch wel de Ahrend 2020 met alle opties. Die heb ik nu 2e hands ook thuis.

Let bij de 2020 wel op dat het kantelblokkersysteem goed werkt als je hem refurbished koopt. Dat lijkt een zwakkere plek te zijn. Bij mij zijn de aluminium tanden inmiddels afgebroken, waardoor ik de zitting niet meer vast kan zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Postman81 op 26-02-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
Postman81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:50:
Bij ons op kantoor was de directie van plan om alle stoelen die aan vervanging toe waren met deze Mirra2-stoelen te vervangen. Toen er op een gegeven moment een aantal op kantoor waren geïnstalleerd, kwamen er vrij veel klachten over het zitcomfort. De OR heeft er een enquete over gehouden, en de algemene indruk was vrij negatief. Natuurlijk is zitcomfort nogal afhankelijk van lichaamsbouw en voorkeuren. Er waren collega's (waaronder ikzelf) die nog liever op een aftandse Ahrend 230 met kapotte bekleding gingen zitten dan op de Mirra2. Ik kreeg na een dag werken echt RSI-achtige klachten in mijn onderarmen, waarschijnlijk vanwege de niet-vlakke armleuningen waardoor er een drukpunt kan ontstaan. Ook de ergonoom die jaarlijks langskomt en bij iedereen langsgaat om naar de werplekinstellingen te kijken leek dat ook niet een heel goed idee.

Een van de klachten was inderdaad dat de armleuningen vrij ver uit elkaar staan. Inmiddels is dat opgelost door de versmallingsset op een aantal stoelen te installeren. Verder is hij best mooi om te zien inderdaad. Mijn favoriet blijft toch wel de Ahrend 2020 met alle opties. Die heb ik nu 2e hands ook thuis.

Let bij de 2020 wel op dat het kantelblokkersysteem goed werkt als je hem refurbished koopt. Dat lijkt een zwakkere plek te zijn. Bij mij zijn de aluminium tanden inmiddels afgebroken, waardoor ik de zitting niet meer vast kan zetten.
Ik kan mij er wel wat bij voorstellen, want de stoel vind ik vrij hard zitten vergeleken met de stoelen op kantoor. De armleuningen zo ver uit elkaar vind ik echt een misser. Ik heb enkel mijn ellebogen er op liggen, dus voor mij is die ronding geen probleem. Ook de verstelmogelijkheden van de Mirra 2 zijn veel beperkter dan van een goede normale bureaustoel. Een stoel is heel persoonlijk en ik zou ook niet gauw een hele afdeling volzetten met de Mirra 2. Het is wel één van de mooiste stoelen vind ik, maar dat zou eigenlijk niet echt moeten tellen. Ik denk dat het ook meespeelt dat veel mensen graag een Herman Miller willen hebben en daarmee de nodige nadelen vergoeilijken. Maar ik kan er 12 uur per dag op zitten zonder problemen. Ik heb wel een zit/sta bureau, dus ik sta ook soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik ben sinds een kleine twee weken in het bezit van een Ahrend 2020 Verta stoel. Deze bevalt mij prima op één aspect na; druk op mijn bovenbenen. Na een paar uur zitten voelt het alsof ik te lang op de WC-bril heb gezeten. Mijn benen doen gewoon pijn en voelen afgekneld. Laatst was het zo erg dat ik er 's nachts wakker door werd en de volgende dag pijn had in mijn bovenbenen en kuiten bij het lopen. Ik zit er maximaal 3-4 uur per dag op.

Ik heb met de hoogte, diepte, etc. en een voetenbankje lopen experimenteren maar het wordt maar niet beter. Is er iemand die dit probleem herkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:24
Geen idee... ik vind de Ahrend 2020 een erg fijne stoel, één van de eerste stoelen waar ik na instellen blijvend goed in zit, zonder dat ik blijf hannesen met "net niet" instellingen. Ik ga voor thuis een tweede Ahrend 2020 bestellen zodat ik niet de hele tijd die stoel achter me aan door het huis sleep.

Je klacht doet me denken dat je iets te hoog zit, of dat je zitting te ver naar voren zit. Ik neem aan dat je de volgende tips kent?

- Knieen 90 graden, je bovenbenen rusten op de zitting.
- Ruimte tussen knieholte en zitting +/- een vuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:01

CyberThug

Formatting C: 1%

Ik ben ook in de race voor een nieuwe bureaustoel. Kunnen jullie een goede leverancier aanraden voor de Ahrend 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
roffeltjes schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:50:
Geen idee... ik vind de Ahrend 2020 een erg fijne stoel, één van de eerste stoelen waar ik na instellen blijvend goed in zit, zonder dat ik blijf hannesen met "net niet" instellingen. Ik ga voor thuis een tweede Ahrend 2020 bestellen zodat ik niet de hele tijd die stoel achter me aan door het huis sleep.

Je klacht doet me denken dat je iets te hoog zit, of dat je zitting te ver naar voren zit. Ik neem aan dat je de volgende tips kent?

- Knieen 90 graden, je bovenbenen rusten op de zitting.
- Ruimte tussen knieholte en zitting +/- een vuist.
Ja, ik was bekend met deze tips. Heb voor de zekerheid ook nog een aantal video's en handleidingen met zitinstructies bekeken, maar daar stond niets in wat ik nog niet wist. Heel irritant, de rest van de stoel bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 08-03 23:59
Ook ik moet eraan geloven om voor thuis een bureaustoel aan te schaffen, maar welke wordt het? Er is zoveel keuze en waar moet ik allemaal rekening mee houden vraag ik mij af?

Ikzelf dacht aan de volgende opties:
1. ergonomische stoel
2. met armleggers

En ik heb een aantal stoelen gezien bij Ikea, maar er staat niet bij of die ergonomisch zijn of niet en aantal bij Manutan waarbij wel staat welke ergonomisch zijn en welke niet.

Heeft iemand ervaring met de stoelen van IKEA of Manutan?
Mijn budget is rond 150,- euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
CyberThug schreef op zondag 28 februari 2021 @ 11:36:
Ik ben ook in de race voor een nieuwe bureaustoel. Kunnen jullie een goede leverancier aanraden voor de Ahrend 2020?
Ik zelf heb gekeken bij

www.lamers-kantoormeubelen.nl of RMkantoor.nl

Ik ben geen kenner, maar ze worden vaker genoemd en hebben goede beoordelingen. Ik denk dat je daar aardig terecht kan. Overigens ben ik gegaan voor gebruikt ipv refurbished, beetje optische schade lig ik niet wakker van, herstofferen kan altijd nog.
lawkexarib schreef op zondag 28 februari 2021 @ 15:09:
Ook ik moet eraan geloven om voor thuis een bureaustoel aan te schaffen, maar welke wordt het? Er is zoveel keuze en waar moet ik allemaal rekening mee houden vraag ik mij af?

Mijn budget is rond 150,- euries.
Dat is een te krap budget voor een nieuwe stoel, maar gebruikt kan je waarschijnlijk wel een Ahrend 220 scoren.

Met een paar tientjes meer trek je het op tot een Haworth Comforto 77 (ik zou daar eerst naar kijken).

Zie ook de links die ik hierboven neerzette.

[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 28-02-2021 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Omdat de Ahrend 2020 mij niet helemaal bevalt heb ik ook nog een Interstuhl Prosedia Online EV002 besteld om te kunnen vergelijken. Bij de Interstuhl heb ik de eerdergenoemde problemen met druk op de benen veel minder. De zitting lijkt van ander materiaal en, indien nodig, kan de zitting ook nog een beetje gekanteld worden. Tot zover het goede nieuws.

Nadeel van de Interstuhl; de armleggers kunnen niet ver genoeg naar achteren. Deze komen veel te snel tegen het bureau aan.

Het model heeft armleggers welke diagonaal aan de stoel bevestigd zitten. Hoe hoger je ze zet, des te verder komen ze naar voren. Ze zitten, in tegenstelling tot de Ahrend 2020, ook aan de zitting vast. Schuif je de zitting naar voren dan komen de armleggers ook verder naar voren. Tot slot kunnen de armleggers niet heel ver naar binnen gezet worden. Je kunt ze nog wel een tikje draaien, maar daardoor komen ze nog ietsjes verder naar voren. Als ik de stoel op mijn lengte (1,84m) instel, dan moet ik het toetsenbord op de rand van het bureau plaatsten om mijn armen ontspannen op de armleggers te kunnen laten rusten. Dat is helaas geen optie, dus deze gaat sowieso retour, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Cannoli schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Ja, ik was bekend met deze tips. Heb voor de zekerheid ook nog een aantal video's en handleidingen met zitinstructies bekeken, maar daar stond niets in wat ik nog niet wist. Heel irritant, de rest van de stoel bevalt prima.
Heeft je 2020 geen kantelende zitting? Daar lijken me alle problemen mee opgelost te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Postman81 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Heeft je 2020 geen kantelende zitting? Daar lijken me alle problemen mee opgelost te worden.
Helaas niet. In de handleiding staat er wel een instructie voor, maar blijkbaar is dat optioneel. Ik ben nog op zoek naar een winkel die de Ahrend 2020 met deze optie verkoopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Cannoli op 02-03-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

Cannoli schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 21:15:
[...]

Helaas niet. In de handleiding staat er wel een instructie voor, maar blijkbaar is dat optioneel. Ik ben nog op zoek naar een winkel die de Ahrend 20202 met deze optie verkoopt.
Ik had de mijne 2,5 jaar geleden bij desko.nl vandaan. Ik zit alleen dat ze er nu geen 2e hands/refurbished hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Laatst online: 08-03 23:59
roffeltjes schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:32:
[...]

Ik zelf heb gekeken bij

www.lamers-kantoormeubelen.nl of RMkantoor.nl

Ik ben geen kenner, maar ze worden vaker genoemd en hebben goede beoordelingen. Ik denk dat je daar aardig terecht kan. Overigens ben ik gegaan voor gebruikt ipv refurbished, beetje optische schade lig ik niet wakker van, herstofferen kan altijd nog.

[...]

Dat is een te krap budget voor een nieuwe stoel, maar gebruikt kan je waarschijnlijk wel een Ahrend 220 scoren.

Met een paar tientjes meer trek je het op tot een Haworth Comforto 77 (ik zou daar eerst naar kijken).

Zie ook de links die ik hierboven neerzette.
toon volledige bericht
Ik heb gekeken naar een Haworth Comforto 77 en die was niet een paar tientjes duurder hoor, maar zeg maar gerust 100,- euro duurder. Uiteindelijk heb ik bij JYSK een bureaustoel besteld, die in aanbieding was van 200,- voor 115,- euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:11
[...]

Helaas niet. In de handleiding staat er wel een instructie voor, maar blijkbaar is dat optioneel. Ik ben nog op zoek naar een winkel die de Ahrend 2020 met deze optie verkoopt.
Ik ben ook op zoek naar een ergonomische bureaustoel zoals een Ahrend 2020 met NPR1813 (kantelbare zitting). Ik zie ook nergens de Ahrend 2020 met NPR. Ook las ik dat Ahrend Gispen heeft overgenomen. Ik zie wel het model Gispen Zinn Smart NPR Bureaustoel, die lijkt enigszins op de Ahrend 2020 en deze heeft dus wel een kantelbare zitting. Verder twijfel ik nog tussen bijvoorbeeld de Gispen Zinn Smart NPR Bureaustoel (550 euro) of de Herman Miller Aeron Remastered (ongeveer 1300 euro). Kan iemand mij vertellen waarom ik voor de meer dan 2 x zo dure Herman Miller zou moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:23

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

lawkexarib schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb gekeken naar een Haworth Comforto 77 en die was niet een paar tientjes duurder hoor, maar zeg maar gerust 100,- euro duurder. Uiteindelijk heb ik bij JYSK een bureaustoel besteld, die in aanbieding was van 200,- voor 115,- euro.
Ik kan uiteraard niet in je portemonnee kijken en is het sowieso helemaal je eigen keuze, maar toch wel jammer.

Ik was zelf € 205,- kwijt voor mijn refurbished Comforto 77 en heb daar nog geen seconde spijt van! Gewoon een hele degelijke stoel die nog jaren mee zal gaan. Ik denk dat je daar uiteindelijk veel meer waar voor je geld mee hebt dan met een stoel van Jysk ook al was dat misschien een mooie aanbieding.

Mijn rug is me toch wel iets meer waard dan 100 Euro.... ;)

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
lawkexarib schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:31:
[...]

RMkantoor heeft voor 204,- inclusief BTW en bezorging een Haworth 77.

Dat is vijf tientjes boven je budget. Als je hem zelf ophaalt is het drie tientjes :?
[...]

wilbert11 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:42:
[...]
Ik ben ook op zoek naar een ergonomische bureaustoel zoals een Ahrend 2020 met NPR1813 (kantelbare zitting). Ik zie ook nergens de Ahrend 2020 met NPR.
https://www.lamers-kantoo...eaustoel-zwart-blauw.html Ze hebben hem ook in andere kleuren.

https://rmkantoor.nl/prod...-bureaustoel-grijs-zwart/ Ik zie op de foto de synchroon knop en deschuif om de kanteldruk te regelen.

Als je twijfelt kan je ze bellen.

(Voor de mensen die willen weten welke knoppen het zijn: https://www.uzit.nl/handleiding-a2020/)

Wat ik trouwens bizar vind is dat Coolblue heel verwarrend is in de specs (kan hij nu wel of niet actief kantelen?). De foto's laten ook bij CB wel het synchroon mechanisme zien, dus of ze hebben hun specs niet op orde of ze hebben verkeerde foto's.

[ Voor 80% gewijzigd door roffeltjes op 03-03-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Zelf al een aantal jaren een maxnomic gaming chair (6 jaar zie ik net dus niet extreem lang). Opzich ben ik er goed tevreden mee. Ben nu aan het kijken voor een nieuwe want hij begint slijtage te vertonen. Het PU leather gaat los laten enzo. En aangezien ik inmiddels alweer een jaar thuiswerk (en hoop dat nog vaak en lang te mogen doen) is het tijd voor een nieuwe stoel die wellicht beter past bij de huidige situatie.

In eerste instantie ben ik aan het kijken voor een Secretlab Titan of een Noblechair Hero. Beide hebben zo hun voor en hun nadelen dus daar ben ik nog niet helemaal uit.

Wat ik belangrijk vind:
- Comfort
- Hoge rugleuning
- Goede support voor je rug
- Armleuningen goed instelbaar 3D+ (leun er altijd op met mijn elle bogen)
- Comfortabele armleuningen

Waar ik over twijfel
- (nep)leer vs Mesh. Voor mijn gevoel zit het leer comfortabeler maar hier heb ik niet direct een mening over
- Gaming chair vs "normale" Bureaustoel. Ik ben geen echte gamer meer en de looks boeien mij niet zo heel erg. Zit er 8-10uur in voor Kantoorwerk en daarna vaak nog 2-5uur ter ontspanning (gamen/series/twitch/google etc)
- Ik vind 500 euro een hoop geld maar als er voor een paar 100 euro meer echt een veel betere stoel is is dat zeker een optie. Ik ben wel wat huiverig om 1300euro voor een bureaustoel neer te tellen ja. Ook al is het natuurlijk een investering in jezelf als je er zo vaak in zit. Zelfde als dat je niet op je matras moet beknibbelen zeg maar.

Waar ik dus vooral mee zit is of ik wel weer een gaming chair moet aanschaffen. Voor de looks hoef ik het niet te doen enzo. Comfort is veel belangrijker. Ben zelf niet extreem lang (1.84) en ook niet dik (80kg) dus ik hoef niet perse een mega super stevige game chair die vaak pronken dat ze 190kg aan kunnen. Dat gaat ook weer ten koste van andere zaken. Maar ik durf het ook niet echt aan om 1000 euro voor een bureau stoel uit te geven die ik op internet bestel. Kan natuurlijk ook wachtten tot alle winkels weer open zijn om te gaan passen uiteraard. Maar het vooronderzoek begint online :)

Dus eerst maar het internet afstruinen naar vergelijkingen lijstjes :)
http://ergonomictrends.co...irs-reviews-buyers-guide/

Daar komt bijv Nouhaus Laser NHO-0001BL Ergo3D goed uit. Aangezien ik wel vaak last van de onderrug heb. Maar als ik dan kijk op amazon bijv dan krijg die veel minder goede reviews dan bijv een SIHOO stoel. Naja genoeg uit te zoeken nog
roffeltjes schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:49:
Betreft de gamingchair is er altijd dit filmpje :+

YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up ...

Verder zou ik voor een bureaustoel altijd kijken naar tweedehands, want de consumenten nieuwprijzen zijn absurdistisch.
Ik ga hem kijken al denk ik dat ik al weet wat ze gaan zeggen. Dat maakt het ook best lastig want een hoop gaming chairs krijgen wel gewoon (hele)goede beoordelingen. Het is niet dat ze allemaal ruk zijn enzo :)

[ Voor 28% gewijzigd door thewizard2006 op 03-03-2021 19:42 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes

YouTube: Don't Buy a "Gaming Chair" - Office Chair vs. Gaming Chair Round-Up ...

Verder zou ik voor een bureaustoel altijd kijken naar tweedehands, want de consumenten nieuwprijzen zijn absurdistisch.

[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 03-03-2021 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
thewizard2006 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:45:

Waar ik over twijfel
- (nep)leer vs Mesh.
Kan je vertellen dat mesh een verademing is in de warme zomerdagen. Beetje koud in de winter, maar dan kan de verwarming een graadje hoger of ik hang een dekentje over rugleuning. Bij een (PU)leren stoel kan je niet even het leer er af halen. :P
Ben zelf niet extreem lang (1.84) en ook niet dik (80kg) dus ik hoef niet perse een mega super stevige game chair die vaak pronken dat ze 190kg aan kunnen.
Houdt wel goed rekening met de hoogte van bepaalde bureaustoelen, ben zelf 1.82 en heb een ErgoChair 2. Deze stoel is blijkbaar voor personen die max. 1.80 zijn gemaakt, ik pas er dan ook net in.
Kan je dus adviseren om met een lengte van hoger dan 1.80 te kijken naar de modellen die adverteren dat ze voor de langere persoon gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Rembock schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 19:09:
Kan je vertellen dat mesh een verademing is in de warme zomerdagen. Beetje koud in de winter, maar dan kan de verwarming een graadje hoger of ik hang een dekentje over rugleuning. Bij een (PU)leren stoel kan je niet even het leer er af halen. :P
Iets dat ik regelmatig in reviews inderdaad teruglees. Dat de stoel kan "ademen" etc. Ik moet zeggen dat ik daar nooit echt (bewust) last van heb gehad. Ergens moet ik dan meer denken aan te zware gamers die overmatig transpireren. Ik val niet in die categorie :D
En juist leer zou in de winter koud moeten zijn toch. Nooit echt last van gehad dat mijn bureaustoel te warm/koud was.
Houdt wel goed rekening met de hoogte van bepaalde bureaustoelen, ben zelf 1.82 en heb een ErgoChair 2. Deze stoel is blijkbaar voor personen die max. 1.80 zijn gemaakt, ik pas er dan ook net in.
Kan je dus adviseren om met een lengte van hoger dan 1.80 te kijken naar de modellen die adverteren dat ze voor de langere persoon gemaakt zijn.
Yes zeker belangrijk. Die 1.80 is vaak inderdaad de grens van de ene naar de andere stoel. Vandaar dat ik ook oa een stoel zoek met een hoge rugleuning. Die zijn ook vaak voor wat langere personen dus meestal zit je dan al redelijk safe. En zoek goede ondersteuning voor de rug uiteraard zodat je niet teveel naar achter gaat leunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert11
roffeltjes schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:16:
[...]

RMkantoor heeft voor 204,- inclusief BTW en bezorging een Haworth 77.

Dat is vijf tientjes boven je budget. Als je hem zelf ophaalt is het drie tientjes :?

[...]

[...]

https://www.lamers-kantoo...eaustoel-zwart-blauw.html Ze hebben hem ook in andere kleuren.

https://rmkantoor.nl/prod...-bureaustoel-grijs-zwart/ Ik zie op de foto de synchroon knop en deschuif om de kanteldruk te regelen.

Als je twijfelt kan je ze bellen.

(Voor de mensen die willen weten welke knoppen het zijn: https://www.uzit.nl/handleiding-a2020/)

Wat ik trouwens bizar vind is dat Coolblue heel verwarrend is in de specs (kan hij nu wel of niet actief kantelen?). De foto's laten ook bij CB wel het synchroon mechanisme zien, dus of ze hebben hun specs niet op orde of ze hebben verkeerde foto's.
toon volledige bericht
Bedankt voor de tip. Eigenlijk wil ik graag een nieuwe Ahrend 2020 met kantelbare zitting. Die kan ik dus nergens online vinden. Als iemand weet waar ik deze nieuw kan halen dan hoor ik dat graag!

[ Voor 14% gewijzigd door wilbert11 op 04-03-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
https://www.gispenoutlet....ubelen/ahrend-2020-zwart/

Een nieuwe 2020 met Synchroon mechaniek.

Je kan ook contact met ze opnemen, ze zijn onderdeel van Gispen-Ahrend en ze kunnen je ongetwijfeld alles vertellen over hun product.

[ Voor 25% gewijzigd door roffeltjes op 04-03-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman81
  • Niet online

Postman81

roffeltjes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:36:
https://www.gispenoutlet....ubelen/ahrend-2020-zwart/

Een nieuwe 2020 met Synchroon mechaniek.

Je kan ook contact met ze opnemen, ze zijn onderdeel van Gispen-Ahrend en ze kunnen je ongetwijfeld alles vertellen over hun product.
Het synchroonmechaniek slaat alleen op het feit dat de rugleuning tegelijk met de zitting in zijn geheel kantelt. Als je de hoek van de zitting zelf wil wijzigen is een optie op de stoel.
Brochure
Kantelbare zitting
De stoel kan optioneel worden uitgevoerd met een kantelbare
zitting. Hierbij kan de zitting worden aangepast in vier
standen, steeds 5 graden voorover. De openingshoek van het
synchroon-mechanisme wordt zo vergroot voor een actieve
zithouding. Daarmee overtreft deze de normering zoals
beschreven in de EN-1335 en de NPR1813.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Hmmm in vrijwel alle reviews voor een goed bureau stoel komt de herman miller aeron of de herman miller embody als beste uit. Jammer dat ze inderdaad 1500euro kosten.

Ik zit er wel hele dagen in dus eigenlijk niet eens een hele vreemde investering als je nagaat dat je bed duurder is en je daar minder tijd in spendeert bijv. Toch maar eens kijken voor een goede refurbisched misschien.

En zag op Amazon.com wat mooie stoelen die 300-400 euro kosten en goede beoordelingen krijgen. Maar om die te verzenden betaal je gewoon 400 euro extra :D
Amazon.nl heeft helaas wat minder beoordelingen en een compleet ander aanbod.
Lastig lastig lastig. Het blijft toch een grote investering waar je elke dag mee te maken hebt. Misschien iets meer geduld hebben en wachtten tot de showrooms open gaan om serieus op stoelen jacht te gaan.

Edit: bezig om een afspraak te maken met een showroom waar ze alle herman miller varianten hebben. Dus maar eens gaan kijken, passen en meten of een optie is. De Embody zag ik daar al voor minder dan 1100 euro. Nog steeds een hoop centjes natuurlijk. En vraag me altijd wel af ook met dit soort "design" hoeveel betaal voor voor de stoel en hoeveel voor de ontwerper. Is die honderden euro's echt omdat de stoel zoveel beter is of is dit gewoon een collectors items zeg maar.

[ Voor 22% gewijzigd door thewizard2006 op 04-03-2021 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@thewizard2006 kijk anders naar Interstuhl, toen ik aan het zoeken was zag ik dat zij goed rekening houden met de wat langere individu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:24
thewizard2006 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:25:
Hmmm in vrijwel alle reviews voor een goed bureau stoel komt de herman miller aeron of de herman miller embody als beste uit. Jammer dat ze inderdaad 1500euro kosten.

Ik zit er wel hele dagen in dus eigenlijk niet eens een hele vreemde investering als je nagaat dat je bed duurder is en je daar minder tijd in spendeert bijv. Toch maar eens kijken voor een goede refurbisched misschien.

En zag op Amazon.com wat mooie stoelen die 300-400 euro kosten en goede beoordelingen krijgen. Maar om die te verzenden betaal je gewoon 400 euro extra :D
Amazon.nl heeft helaas wat minder beoordelingen en een compleet ander aanbod.
Lastig lastig lastig. Het blijft toch een grote investering waar je elke dag mee te maken hebt. Misschien iets meer geduld hebben en wachtten tot de showrooms open gaan om serieus op stoelen jacht te gaan.

Edit: bezig om een afspraak te maken met een showroom waar ze alle herman miller varianten hebben. Dus maar eens gaan kijken, passen en meten of een optie is. De Embody zag ik daar al voor minder dan 1100 euro. Nog steeds een hoop centjes natuurlijk. En vraag me altijd wel af ook met dit soort "design" hoeveel betaal voor voor de stoel en hoeveel voor de ontwerper. Is die honderden euro's echt omdat de stoel zoveel beter is of is dit gewoon een collectors items zeg maar.
toon volledige bericht
Ik vind de Aeron echt geen fijne stoel. Het is uiteindelijk erg persoonlijk. Voor mij is de Mirra (2) echt perfect. De Aeron kon ik maar niet aan wennen. Verder betaal je natuurlijk ook voor kwaliteit, service, design en naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Khayma schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:09:
Ik vind de Aeron echt geen fijne stoel. Het is uiteindelijk erg persoonlijk. Voor mij is de Mirra (2) echt perfect. De Aeron kon ik maar niet aan wennen. Verder betaal je natuurlijk ook voor kwaliteit, service, design en naam.
Ja een stoel is heel persoonlijk inderdaad. En volgens mij zijn veel stoelen ook zo heel duur omdat je superveel opties hebt om in te stellen. Echter heb je uiteindelijk maar 1 correcte stand nodig en zijn al die instel opties irrelevant zeg maar. Handig als je bulk koopt voor kantoor en mensen wel eens wisselen van stoel enzo maar als individu heb je maar 1 stand nodig die past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Postman81 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:16:
[...]

Het synchroonmechaniek slaat alleen op het feit dat de rugleuning tegelijk met de zitting in zijn geheel kantelt. Als je de hoek van de zitting zelf wil wijzigen is een optie op de stoel.

[...]
Aha!

Er werd gevraagd om een Ahrend die voldeed aan de NPR norm en een kantelbare zitting heeft, dat doet de standaard 2020 wel. Individueel instelbare hoek tov zitting begreep ik niet uit dat verhaal.

[ Voor 30% gewijzigd door roffeltjes op 04-03-2021 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebutyouyou
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-03-2021
ha ik ben ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb het hele topic doorgelezen, en waar ik eerst voor de ergochair 2 van autonomous wou gaan is die nu afgevallen door toch wel een paar kritische reacties die ik hier las. Ik twijfel nu tussen de volgende opties die ik hier voorbij heb zien komen en vroeg me af of iemand nog goed advies kon geven :)

- Refurbished Ahrend 2020: https://rmkantoor.nl/prod...urbished-met-lendensteun/
- Refurbished HM Mirra https://abkantoor.nl/-mer...GoU_seoynlYBoCyCsQAvD_BwE
- Interstuhl EV211 https://www.smetserskanto...interstuhl-(c)ev211/info/

Deze zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijscategorie. Ik zou denk ik het liefst voor de Mirra gaan maar toch valt die denk ik als eerste af vanwege de lange levertijden haha.

Dan vraag ik me af hoeveel beter zo'n Ahrend is t.o.v. een interstuhl dat het waard is om dus voor een refurbished ipv een nieuwe stoel te gaan.

Daarnaast twijfel ik ook nog een beetje over een nieuwe Ahrend 2020, https://www.gispenoutlet....ubelen/ahrend-2020-zwart/

Ik ben trouwens 1.96m lang en weeg ca. 95kg

Alvast bedankt voor het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

roffeltjes schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:49:

Alhoewel ik GN heel hoog heb zitten, slaan ze de plank hier gedeeltelijk mis. Ze zijn behoorlijk lovend over de Ergochair en hebben niet de moeite genomen om even verder onderzoek te doen en er achter te komen dat het gewoon een ordinaire rebrand is van een Chinese stoel. Nog even los van het feit dat ze hem, zelfs na langdurig gebruik, kwalitatief fijn en goed vinden.
Iets der absoluut niet te rijmen is met de vele kraken en piepjes die velen hebben ervaren, waaronder ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Ik heb weer andere ervaringen @MazeWing .
Hier al meer dan 7 maanden een ErgoChair in mijn bezit, 0 piepjes en geen gekraak. Ook geen problemen met het wiebelende kantelmechanisme terwijl deze in een vaste positie staat.
Dat het een rebrand is wisten zij inderdaad niet bij GN, vond ook wel dat zij dit konden vermelden.
Gelukkig is er dit topic om Tweakers op te wijzen en dat exact hetzelfde model veel goedkoper in Nederland te verkrijgen is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:42
Khayma schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Ik ben net gegaan voor de Aeron, omdat de Mirra te fragiel / plastiekerig aanvoelde icm. de Aeron (vooral die armleuningen) en omdat de rugondersteuning bij Aeron echt wel een stuk beter aanvoelde.
En voor de Aeron had ik sneller een ('goedkope') hoofdsteun gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Lamers heeft net de 2020 afgeleverd. I.t.t. tot degene die ik (nieuw) van de werkgever heb gekregen heeft deze de extra kantelknop.

Werking is prima, bekleding heel netjes (ongetwijfeld gereinigd), wielen prima, alleen een flinke kras op één van de "spaken" het kruis en dat boeit me niks. Geen kritische plek, blijft 2e hands; je weet waar je aan begint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
bottom line schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:49:
[...]

Ik ben net gegaan voor de Aeron, omdat de Mirra te fragiel / plastiekerig aanvoelde icm. de Aeron (vooral die armleuningen) en omdat de rugondersteuning bij Aeron echt wel een stuk beter aanvoelde.
Fragiel? Op welke Mirra heb jij gezeten? Zeker met de butterfly rug is de stoel alles behalve fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
[...]

Welke en waar heb je een goedkope hoofdsteun gevonden als ik vragen mag? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Maaark schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:19:
[...]

Welke en waar heb je een goedkope hoofdsteun gevonden als ik vragen mag? :)
Amazon.nl
https://www.amazon.nl/gp/...oh_details_?ie=UTF8&psc=1

Wel wit :P maar geen verzendkosten en douanekosten. €136
Vorige maand gekocht trouwens. Op Amazon.de was die ook nog te vinden, maar kwamen er nog wel €60 verzendkosten bij. Strange maar ok.

@bloodlynx ik zeg toch de armleuning voornamelijk.
Rug voelt niet fragiel aan klopt, en ik heb ook niet langer als een kwartier alles uitgetest, maar voor mij voelde de Aeron wel aan als degene met het complete plaatje. Zeker als ik daarna nog opzoeking deed over een hoofdsteun.

[ Voor 37% gewijzigd door bottom line op 11-03-2021 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilbert11
Ik heb uiteindelijk geen Aeron en geen Ahrend 2020, maar een HAG Capisco genomen. Ik vond de Aeron comfortabeler zitten dan de Ahrend 2020. Toen kwam de verkoper met de HAG Capisco, deze zat ook fijn en wat actiever tevens is je houding inde stoel een stuk fijner voor de lange termijn. In de Capisco heb je een rechte rug i.p.v. een bolle rug zoals bij de traditionele stoelen. (verder heb ik er een sta-zit bureau bij genomen, zodat je naast het "actief" zitten ook kan staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Laatst online: 23-09-2022
wilbert11 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:51:
Ik heb uiteindelijk geen Aeron en geen Ahrend 2020, maar een HAG Capisco genomen. Ik vond de Aeron comfortabeler zitten dan de Ahrend 2020. Toen kwam de verkoper met de HAG Capisco, deze zat ook fijn en wat actiever tevens is je houding inde stoel een stuk fijner voor de lange termijn. In de Capisco heb je een rechte rug i.p.v. een bolle rug zoals bij de traditionele stoelen. (verder heb ik er een sta-zit bureau bij genomen, zodat je naast het "actief" zitten ook kan staan.)
Maar ga je juist niet hangen op den duur? En hoe zit het qua knellen/irriteren bij de benen als je langer zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilbert11
Essie689 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:45:
[...]

Maar ga je juist niet hangen op den duur? En hoe zit het qua knellen/irriteren bij de benen als je langer zit?
De capisco is bedoelt om op verschillende manieren op te zitten. Dat is het prettige van de stoel. Het gaat mij om de combinatie. Zitten op de stoel op verschillende manieren en staan achter bureau afwisselen.

Ik zit juist met een rechte rug. Bij andere stoelen was dat bij mij niet het geval.
Ook geen last van afknellen bij de benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essie689
  • Laatst online: 23-09-2022
wilbert11 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:46:
[...]

De capisco is bedoelt om op verschillende manieren op te zitten. Dat is het prettige van de stoel. Het gaat mij om de combinatie. Zitten op de stoel op verschillende manieren en staan achter bureau afwisselen.

Ik zit juist met een rechte rug. Bij andere stoelen was dat bij mij niet het geval.
Ook geen last van afknellen bij de benen.
Bedankt. Misschien toch maar eens kijken of ik niet ergens in de buurt deze stoel kan testen. Vooral mijn benen zijn vaak het probleem, dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
[...]

Ik heb ook de Aeron besteld. C versie. Ook nog de Embody geprobeerd maar die prikte op plekken waar dat niet moest. De Aeron B was net wat te klein voor mij (1.84 83kg). Ook de Mirra geprobeerd en die zat ook goed. Die was wat harder en bood goede steun. Vond alleen de armleuningen erg slecht (Rond/gebogen).
Ook nog wat HON stoelen gepast maar die waren het net niet. Vind stof gewoon niet zo fijn zitten op de een of andere manier. En de Aeron voelde ook zacht en comfortabel aan. Hopelijk wordt hij begin April geleverd. Kostprijs was 1300incl btw en wieltjes voor harde ondergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaster004
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:21
thewizard2006 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Ik heb ook de Aeron besteld. C versie. Ook nog de Embody geprobeerd maar die prikte op plekken waar dat niet moest. De Aeron B was net wat te klein voor mij (1.84 83kg). Ook de Mirra geprobeerd en die zat ook goed. Die was wat harder en bood goede steun. Vond alleen de armleuningen erg slecht (Rond/gebogen).
Ook nog wat HON stoelen gepast maar die waren het net niet. Vind stof gewoon niet zo fijn zitten op de een of andere manier. En de Aeron voelde ook zacht en comfortabel aan. Hopelijk wordt hij begin April geleverd. Kostprijs was 1300incl btw en wieltjes voor harde ondergrond.
Bij welke zaak ben je gaan proefzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Laatst online: 22:56
thewizard2006 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:27:
[...]

Vind zelf de herman miller embody echt ideaal door de lange zituren tijdens thuiswerken nu met de corona.

Op werk ook herman miller, maar dan net de standaard versie. Maar ja daar ben ik dan ook niet de hele dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:01
Waar ik mij zo aan erger is dat ik bij de specificaties van stoelen in veel gevallen geen max gewicht tegenkom. Dan denk ik dat die bewuste stoelen tot het max gangbare gewicht van 110kg kunnen. Ik weeg helaas 125kg. Nu kon je specifiek gaan zoeken op stoelen die gemaakt zijn voor zware mensen maar die kosten mij iets teveel.
Zelf van de Herman Miller stoelen kan ik het max gewicht niet vinden. Het lijkt wel alsof ze het eng vinden om het erbij te vernoemen.
Zie ik iets over het hoofd wat betreft het toegestane gewicht op al die websites?

Misschien meer een frustratie bericht waarvoor excuus. Misschien zijn er mensen die hier ook mee hebben gestoeid en een oplossing hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Van Herman Miller stoelen zijn ze in ieder geval wel gedocumenteerd, maar ik kan me herinneren dat ik er via de website ook niet zomaar op uitkwam. Ze staan in ieder geval wel hier:

https://www.hermanmiller...._chairs_product_sheet.pdf

Voor een Aeron (A) is de max 136 en voor (B ) en (C) is het 159kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stippel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:01
Super. weer een beetje meer info vergaard.

Ik bekijk inderdaad veelal ook de documentatie maar ook daarin is het vaak niet benoemd. Dan zal er vast nog wel ergens aanvullende informatie te verkrijgen zijn.
RTB schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:48:
Van Herman Miller stoelen zijn ze in ieder geval wel gedocumenteerd, maar ik kan me herinneren dat ik er via de website ook niet zomaar op uitkwam. Ze staan in ieder geval wel hier:

https://www.hermanmiller...._chairs_product_sheet.pdf

Voor een Aeron (A) is de max 136 en voor (B ) en (C) is het 159kg.

[ Voor 13% gewijzigd door stippel op 24-03-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 10:52
Ik heb uiteindelijk na mijn zoektocht privé een Herman Miller Aeron gekocht, model C.
Ben zelf 1.98m en zit op 120kg.

Daarvoor een afspraak gemaakt om te kunnen proefzitten bij Scholtens in Amsterdam, daar alle modellen van Herman Miller kunnen proberen.

Uiteindelijk toch bij de Aeron uitgekomen, zeker met de wetenschap dat ik minimaal 3 dagen in de week thuis ga werken (terwijl dat nu dus 5 dagen is).

Het kost wat geld, je hebt dan ook wel wat. Voornamelijk de kosten per jaar en garantie waren de doorslaggevende factor.

Rug problemen zitten in de familie en ik heb al een keertje langdurig thuis moeten vertoeven.
Sindsdien eigenlijk een aantal zaken waar ik niet.op bespaard heb: bed/matras, thuiswerkplek in de vorm van schermen plus bureau en nu dus stoel.

Heb een prima ervaring met Scholtens, stoel is compleet met alles erop en eraan. Snelle levertijd, zaterdag besteld dinsdag geleverd aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Bizar snel.
Ik heb er een maand op moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Inderdaad de Aeron komt er mss als ik na de corona'crisis' ook 3-4 dagen kan thuis werken.
Als consultant is dat niet altijd vanzelfsprekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-05 10:52
bottom line schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:16:
Bizar snel.
Weet niet wanneer jij opzoek gegaan bent naar, begreep wel dat de stoelen in oktober/november 2020 als zoete broodjes geleverd werden. Dus daarom misschien wat levert vertraging?
Die van mij is gewoon centraal vanuit voorraad geleverd zonder verzendkosten overigens.

Achteraf gezien had ik dit gewoon eerder moeten doen, heb absoluut geen spijt van de aanschaf en uiteindelijk besloten de hoofdsteun er ook nog bij te nemen. (dat werkt wat lekkerder als je veel in meetings moet luisteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
orbit_ph schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Weet niet wanneer jij opzoek gegaan bent naar, begreep wel dat de stoelen in oktober/november 2020 als zoete broodjes geleverd werden. Dus daarom misschien wat levert vertraging?
Die van mij is gewoon centraal vanuit voorraad geleverd zonder verzendkosten overigens.

Achteraf gezien had ik dit gewoon eerder moeten doen, heb absoluut geen spijt van de aanschaf en uiteindelijk besloten de hoofdsteun er ook nog bij te nemen. (dat werkt wat lekkerder als je veel in meetings moet luisteren)
Januari. Wel een witte, dus vermoed dat ze moesten wachten op de containerboot.

Maar een hoofdsteun voor deze stoel is echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
bottom line schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:16:
Bizar snel.
Ook bij Scholtens? Hij heeft goed geanticipeerd op het thuiswerken en had aardig wat voorraad. Ik ben vorig jaar in september bij hem geweest om wat stoelen te proberen. Uiteindelijk direct een Aeron 2 gekocht vanwege de goede service en prima prijs. Mijn gewenste combinatie was ook op voorraad:
  • Size C
  • Carbon seat & back
  • Carbon / Satin Carbon frame/base finish
  • Adjustable PostureFit SL Support
  • Tilt Limiter with Seat Angle
  • Fully Adjustable Arms plus Armpad Depth
orbit_ph schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:08:
[...]

Levert Scholtens ook een hoofdsteun voor de Aeron? Zo ja, welk model is dat?

Edit: ah, de Atlas headrest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
S_Chief schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Ook bij Scholtens? Hij heeft goed geanticipeerd op het thuiswerken en had aardig wat voorraad. Ik ben vorig jaar in september bij hem geweest om wat stoelen te proberen. Uiteindelijk direct een Aeron 2 gekocht vanwege de goede service en prima prijs. Mijn gewenste combinatie was ook op voorraad:
  • Size C
  • Carbon seat & back
  • Carbon / Satin Carbon frame/base finish
  • Adjustable PostureFit SL Support
  • Tilt Limiter with Seat Angle
  • Fully Adjustable Arms plus Armpad Depth
[...]

Levert Scholtens ook een hoofdsteun voor de Aeron? Zo ja, welk model is dat?

Edit: ah, de Atlas headrest.
toon volledige bericht
BureaustoelWijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:06

thechib12

aka ChiB

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stoel aangezien mijn zithouding op mijn huidige stoel beroerd is. Wil wel eerst proefzitten. Iemand suggesties voor goede zaken omgeving Arnhem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebu42
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09-01 23:20
thechib12 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 21:35:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stoel aangezien mijn zithouding op mijn huidige stoel beroerd is. Wil wel eerst proefzitten. Iemand suggesties voor goede zaken omgeving Arnhem?
Ik ben ook wel benieuwd voor een zaak in de omgeving Arnhem. Ik heb zelf naar gezocht, er is een zaak in Nijmegen, Maoron tweehands en refurbished kantoormeubelen, ik heb er nog zelf geen ervaring mee. Ik ben van plan om een afspraak te maken voor een bezoek om wat stoelen uit te proberen. Alleen vind ik de garantie wat mager, meestal 6 maanden of een jaar. Ik snap dat het tweedehands is, maar een Herman Miller mirra 1 kost 450 excl btw, dan vind ik 6 maanden garantie wel wat weinig. Mensen die tweedehands hebben gekocht, wat is jullie ervaring. Ik lees afwisselende reacties op internet. En kan ik beter een nieuwe Herman Miller sayl kopen ipv refurbished mirra 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTriforce
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-07-2023
Heb alle comments hier eens gelezen en ben redelijk overtuigd van de Ahrend 2020. Nu ben ik zelf wel 2m5 en lijkt de rugleuning nogal kort. Is er iemand die 2m+ is en kan bevestigen of de stoel groot genoeg is? Misschien de extra verta overwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuss!
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:34
Na het doorlezen van de thread en rondzoeken op internet in het algemeen ben ik voor een BenS 837 Ergo-4 gegaan (bol.com).
Een bijna dealbreaker was deze thread op reddit, maar na contact genomen te hebben met de verkoper heb ik hierrond duidelijkheid verkregen. Er worden een ~45K BenS-stoelen per jaar verkocht dus het zijn weldegelijk nieuwe (geen stock-artikelen).
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste