Mooi, zo zonder PC en kabels achter je bureau zitten :-)
Hier is de Aeron ook binnen sinds een weekje. Is nog wel wennen en heb nog niet het "magische" zitgevoel te pakken. Dit komt denk ik ook mede doordat de wieltjes echt ontzettend soepel zijn waardoor de stoel niet goed op zijn plek blijft staan. Weet iemand hier iets voor? Om de wieltjes stroever te maken.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wieltjes zullen wel soepel blijven denk ik. Kortharige mat of vloerbeschermer eronder zou kunnen helpen.thewizard2006 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:49:
Hier is de Aeron ook binnen sinds een weekje. Is nog wel wennen en heb nog niet het "magische" zitgevoel te pakken. Dit komt denk ik ook mede doordat de wieltjes echt ontzettend soepel zijn waardoor de stoel niet goed op zijn plek blijft staan. Weet iemand hier iets voor? Om de wieltjes stroever te maken.
Ja daar had ik ook al aan gedacht maar wil eigenlijk niet iets neerleggen op de grond. Zo'n plastic zeil/vloerbeschermer vind ik niet mooi en een mat trekt me helemaal niet. Ook met katten icm schoonhouden etc. Zal Herman Miller zelf eens een bericht sturen. Wellicht hebben die een oplossing. Ik zou eigenlijk wel verwachtten dat je ergens per wieltje de stroefheid kan instellen ofzo :dwiemelen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:40:
[...]
Wieltjes zullen wel soepel blijven denk ik. Kortharige mat of vloerbeschermer eronder zou kunnen helpen.
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
@ebu42
Ik heb bij Mauron een geherstoffeerde Ahrend 2020 gekocht. Vooralsnog prima. Ziet er netjes uit, maar nog niet zo lang in gebruik en niet super intensief. Dus garantie nog niet nodig gehad. Nu verwacht ik met mijn gebruik dat ik niet snel de boel ga verslijten, dus in mijn geval gaat het alleen om duidelijke gebreken die ik direct kan constateren. En die zijn er niet.
Ik heb bij Mauron een geherstoffeerde Ahrend 2020 gekocht. Vooralsnog prima. Ziet er netjes uit, maar nog niet zo lang in gebruik en niet super intensief. Dus garantie nog niet nodig gehad. Nu verwacht ik met mijn gebruik dat ik niet snel de boel ga verslijten, dus in mijn geval gaat het alleen om duidelijke gebreken die ik direct kan constateren. En die zijn er niet.
...
@ebu42
@TheTriforce
Ik ben minder lang, nl 1,93, maar ik heb wel de Extra Vert versie en dat is wel prettig.
@TheTriforce
Ik ben minder lang, nl 1,93, maar ik heb wel de Extra Vert versie en dat is wel prettig.
...
Veel ergonomische stoelen bieden in mijn ervaring pas ondersteuning wanneer je naar achteren gaat leunen. Hetgeen niet past bij een actieve werkhouding achter een bureau. Leuk voor een vergadering maar verder niet.
Zelf ben ik een jaar of twee geleden gewisseld van mijn 'Ahrend' stoel naar een DXracer racing. Main selling point is de traploos verstelbare rugleuning die ook rechtop in staat is om steun in de rug te verlenen. Ik heb dagen dat ik er 14 uur op zit.

Als je aan het hendeltje naast de zitting trekt is de rugleuning traploos instelbaar.
Zelf ben ik een jaar of twee geleden gewisseld van mijn 'Ahrend' stoel naar een DXracer racing. Main selling point is de traploos verstelbare rugleuning die ook rechtop in staat is om steun in de rug te verlenen. Ik heb dagen dat ik er 14 uur op zit.
Als je aan het hendeltje naast de zitting trekt is de rugleuning traploos instelbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 15-04-2021 22:01 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Bij mijn vorige werkgever hadden we deze stoelen, zitten best fijn en zijn aan alle kanten in te stellen, simpelweg gewoon top dingen!BugBoy schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:31:
[...]
Toen ik ging kijken wat de maximale stoel hoogtes waren van de verschillende stoelen zag ik -in de documentatie van Herman Miller- dat er ook een model is die ruim 4 cm hoger ingesteld kan worden. Helaas kwam ik hier zelf pas achter na levering. Op pagina 5 van dit document is dit te vinden. Je kan het zien aan de productcode en ik heb de standard-height range (MRF22) die tot 20 1/2" gaat. De high-height (MRF23) gaat tot 22 1/4" gaat. Onderstaande afbeelding komt uit dit document:
[Afbeelding]
In dat document worden de codes helemaal uitgelegd. Het lijkt er ook op dat er meerdere soorten Mirra 2 stoelen bestaan:Ik heb de lengte vooral in de benen, dus wellicht dat de standaard Mirra voor jou helemaal prima is. Maar als je als enige de stoel gebruikt, dan zou ik toch voor de hogere versie gaan. Dan zit je niet in de hoogste stand en als je ooit nog iets als een worktrainer er onder wilt hebben o.i.d. dan heb je net even wat meer speelruimte.
- MRF1 (pre-assembled)
- MRF2 (ready-to-assemble)
- MRF75 (kruk er onder)
Als ik naar de typenummers kijk zie ik dat de meeste leveranciers in NL de High-Height range leveren. Helaas levert Loyal Brand standaard de middelste maat en was er ook geen melding gemaakt van de andere modellen. Helaas is die langere gasveer blijkbaar slecht leverbaar, want de mijne is nog niet aangepast.
Na bijna een maand ben ik verder trouwens erg tevreden over de stoel. Maar ik de meer gangbare bureaustoelen op mijn werk vind ik prima (is ook allemaal kwalitatief goed spul).
Zou je aanraden om een keer je stoel goed in te stellen. Als je achterover moet leunen om ondersteuning te krijgen van je bureaustoel is die of veel te groot, zit je totaal verkeerd of staat deze gewoon verkeerd afgesteld. Best wat bureaustoelen hebben ook een forward tilt voor een meer actieve houding. Zo'n dxracer is alles behalve goed voor je rug. Ja misschien zit die fijn maar de houding is slecht, zeker als je er 14 uur per dag op gaat zitten.sdk1985 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:52:
Veel ergonomische stoelen bieden in mijn ervaring pas ondersteuning wanneer je naar achteren gaat leunen. Hetgeen niet past bij een actieve werkhouding achter een bureau. Leuk voor een vergadering maar verder niet.
[Afbeelding]
Toch wel apart dat ik nog geen enkel kantoor ben tegengekomen waar gaming stoelen staan.Veel ergonomische stoelen bieden in mijn ervaring pas ondersteuning wanneer je naar achteren gaat leunen. Hetgeen niet past bij een actieve werkhouding achter een bureau. Leuk voor een vergadering maar verder niet.
Heeft denk grotendeels met imago te maken.Carfanatic schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:14:
[...]
Toch wel apart dat ik nog geen enkel kantoor ben tegengekomen waar gaming stoelen staan.
Maar wat ik wel grappig vind is dat 24-uurs stoelen van uitzicht toch vaak op gamingstoelen lijken (behalve de flashy kleuren dan).
Het is natuurlijk maar de vraag of 24-uurs stoelen op gamingstoelen lijken of dat gamingstoelen op 24-uurs stoelen lijkenwiemelen schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:41:
[...]
Heeft denk grotendeels met imago te maken.
Maar wat ik wel grappig vind is dat 24-uurs stoelen van uitzicht toch vaak op gamingstoelen lijken (behalve de flashy kleuren dan).
Ik heb de stoel opgegeven en voor iets van 100 euro op marktplaats gezet. Ondanks alle instelmogelijkheden is het nooit wat geworden. Probleem vond ik de ontwerp filosofie van de rug leuning. Daar zat een flinke knik in. Die knik is dermate groot dat je een behoorlijk probleem in je rug moet hebben voordat je lichaam die vorm kan volgen. De enige manier waarop ik er comfortabel op kon zitten was door mijn linkerbeen op de zitting te vouwen en mijzelf daarmee op de zitting te stabiliseren. Dan kun je net zo goed op een krukje zitten.bloodlynx schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:56:
[...]
Zou je aanraden om een keer je stoel goed in te stellen. Als je achterover moet leunen om ondersteuning te krijgen van je bureaustoel is die of veel te groot, zit je totaal verkeerd of staat deze gewoon verkeerd afgesteld. Best wat bureaustoelen hebben ook een forward tilt voor een meer actieve houding. Zo'n dxracer is alles behalve goed voor je rug. Ja misschien zit die fijn maar de houding is slecht, zeker als je er 14 uur per dag op gaat zitten.
:fill(white):strip_exif()/f/image/xKnHgxJt89TgANZwSUDDJUb5.png?f=user_large)
De Dxracer racing volgt de natuurlijke kromming van mijn rug. Daardoor ondersteunt hij vanaf mijn heupbot tot aan halverwege mijn schouders. Wat dat betreft kan ik iedereen aanraden zo'n stoel een keer te proberen. Het was ook niet mijn eerste keuze maar heeft voor mij goed uitgepakt. Kwalitatief ook erg degelijk, hem zo'n stoel sinds 2017. Bij zaken als coolblue kun je die dingen ook gratis weer laten ophalen. Die kussentjes die je er bij krijgt kun je negeren.Zo'n dxracer is alles behalve goed voor je rug. Ja misschien zit die fijn maar de houding is slecht, zeker als je er 14 uur per dag op gaat zitten.
Let wel op de breedte van de zitting. Als je schouders breder zijn dan de stoel worden ze naar voren geduwd en krijg je ronde schouders / 'nerd neck'. Dat is het nadeel van het race kuipje.
[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 01-05-2021 21:59 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik ben op zoek naar een nieuwe - en deze keer ergonomische - bureaustoel (ik kom van een Songmics racing chair, zie link onderaan) omdat mijn vorige totaal niet ergonomisch zat. Ik zag onlangs deze refurbished Herman Miller Mirra 1 voor een 500,00 euro: https://www.flinders.be/h...raphite-frame-refurbished
Als ik de reviews van de Mirra bekijk, zijn deze echt wel lovend. Wat is jullie ervaring/visie betreffende deze stoel?
Oude bureaustoel: (https://www.bol.com/nl/p/...js/9200000117952354/?s2a=)
Als ik de reviews van de Mirra bekijk, zijn deze echt wel lovend. Wat is jullie ervaring/visie betreffende deze stoel?
Ik zat zelf in dezelfde situatie, had een IKEA Markus en ben nu voor een refurbishde Herman Miller Mirra gegaan (395,- voor betaald).ludjefludje schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:18:
Ik ben op zoek naar een nieuwe - en deze keer ergonomische - bureaustoel (ik kom van een Songmics racing chair, zie link onderaan) omdat mijn vorige totaal niet ergonomisch zat. Ik zag onlangs deze refurbished Herman Miller Mirra 1 voor een 500,00 euro: https://www.flinders.be/h...raphite-frame-refurbished
Sidenote: ik ben ongv. 1.80m en weeg 67kg. Ik vind het een erg comfortabele stoel die je heel erg uitgebreid kan instellen, wat handig is voor mij omdat ik relatief lange benen heb vergeleken met mijn bovenlichaam. Het enige wat ik misschien mis is nek support, echter is dit waarschijnlijk ook wennen aangezien ik hem pas 2 dagen heb.
Ik spendeer ongeveer 8-12 uur per dag op mijn stoel, tot nu heel tevreden mee. Enige minpunt (maar misschien is dit een defect?): er is een lichte irritante wiebel van links naar rechts mogelijk als de stoel in de neutrale stand staat.
Im notorious
Na ruim een half jaar wikken en wegen (Noble Chair Hero: nee toch liever geen gaming chair, Ergochair: zeer wisselende reviews, (tweedehands) Herman Miller: teveel betalen voor de naam en liever een nieuwe stoel) ben ik er nog steeds niet helemaal uit welke stoel ik nu wil.
Op dit moment staat de Interstuhl JOYCEis3 JC217 hoog op het lijstje.
In Duitsland interessant te krijgen, goed merk, veel instelmogelijkheden, en naar mijn idee net wat meer bang-for-your buck dan Herman Millers. Daarnaast vind ik een wat hogere stoel voor wat meer neksteun als ik achterover leun ook wel aantrekkelijk.
https://buerostuhlshop.tv/interstuhl-joyceis3-JC217-netz
Heeft iemand ervaring met de JC217? (of misschien een andere stoel uit de JOYCEis3 serie?)
Op dit moment staat de Interstuhl JOYCEis3 JC217 hoog op het lijstje.
In Duitsland interessant te krijgen, goed merk, veel instelmogelijkheden, en naar mijn idee net wat meer bang-for-your buck dan Herman Millers. Daarnaast vind ik een wat hogere stoel voor wat meer neksteun als ik achterover leun ook wel aantrekkelijk.
https://buerostuhlshop.tv/interstuhl-joyceis3-JC217-netz
Heeft iemand ervaring met de JC217? (of misschien een andere stoel uit de JOYCEis3 serie?)
[ Voor 4% gewijzigd door onlinaius op 06-05-2021 09:39 ]
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Waar vind je dit soort deals voor 400? Ik ben rot aan het zoeken en 500-600 is wel de algemene prijs lijkt het wel. En dan ook op marktplaats zonder dat ze refurbished zijn.Thenotorious schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:27:
[...]
Ik zat zelf in dezelfde situatie, had een IKEA Markus en ben nu voor een refurbishde Herman Miller Mirra gegaan (395,- voor betaald).
Sidenote: ik ben ongv. 1.80m en weeg 67kg. Ik vind het een erg comfortabele stoel die je heel erg uitgebreid kan instellen, wat handig is voor mij omdat ik relatief lange benen heb vergeleken met mijn bovenlichaam. Het enige wat ik misschien mis is nek support, echter is dit waarschijnlijk ook wennen aangezien ik hem pas 2 dagen heb.
Ik spendeer ongeveer 8-12 uur per dag op mijn stoel, tot nu heel tevreden mee. Enige minpunt (maar misschien is dit een defect?): er is een lichte irritante wiebel van links naar rechts mogelijk als de stoel in de neutrale stand staat.
Ik heb m gekocht van een meubel handelaar genaamd ''Iconic Objects'' in Culemborg. Inmiddels wel weer teruggebracht moet ik erbij zeggen, maar dat lag meer aan mijn persoonlijke voorkeur dan de stoel zelf.IAmNice schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:46:
[...]
Waar vind je dit soort deals voor 400? Ik ben rot aan het zoeken en 500-600 is wel de algemene prijs lijkt het wel. En dan ook op marktplaats zonder dat ze refurbished zijn.
De verkoper zelf was heel meedenkend en zeer vriendelijk, aanrader dus.
Im notorious
Heb je de Kangaro momenteel in gebruik, en hoe bevalt deze? (aanleiding is de aanbieding op iBoodGirlKillu schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:58:
Ik ga het erop wagen om de "kangaro" Ergochair via discountOffice te bestellen.
Ze konden niet 100% zeggen of het dezelfde is omdat het artikelnummer niet vermeld staat bij Autonomous, maar gaven wel toe dat zij deze ook gewoon importeren, de prijs is 50% goedkoper en je zit met Nederlandse garantie/btw (fiscaal aftrekbaar) dus voor die prijs toch maar eens testen. Levertijd zou wel pas eind december/januari zijn (moet van China komen natuurlijk).
Zelf ondervind ik momenteel ook weinig last op eender welke bureaustoel ik zit (ben freelancer dus kom vaak ergens anders). Tegenwoordig werk ik ook full-time van thuis, maar zit de afgelopen 8 maanden gewoon aan de eettafel op een eetstoel, en gezien dit nog wel een paar maanden en zelfs jaren zal voortgaan (zeker via de klant waar ik momenteel voor werk), dacht ik toch maar eens een kantoor te gaan inrichten.
Heeft iemand recent nog een voor de Herman Miller Mirra 2 met Butterfly rugleuning (refurbished of niet, maakt niet uit) gekeken? Ik zie momenteel niet lager dan € 840,95 via SKO-online voor een nieuwe. Refurbished kan ik ze momenteel ook niet echt vinden.
Zijn er eigenlijk bureaustoelen zonder wielen, maar wel met alle verstelbare opties? Ik kreeg dit als advies, echter is de prijs wel >1k en dat gaat me net iets te ver. Ik kan eigenlijk best weinig vinden als je zoekt naar een bureaustoel zonder wielen. Ook niet als extra optie of dergelijk.
https://www.hermanmiller....hair-4-star-base-armless/
Of moet ik maar gewoon zelf van die platte poten kopen en op mijn nieuwe bureaustoel doen?
https://www.hermanmiller....hair-4-star-base-armless/
Of moet ik maar gewoon zelf van die platte poten kopen en op mijn nieuwe bureaustoel doen?
[ Voor 14% gewijzigd door IAmNice op 26-05-2021 13:27 ]
Hoi iedereen!
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Gispen Zinn Smart 2.0 (bij hun webshop besteld) en vond het tijd om een kleine review te geven. Ik zat te twijfelen tussen deze en de Ahrend 2020 Home, maar de doorslaggevende factor was uiteindelijk de prijs. Ik kom van een tweedehandse Steelcase Leap v1 af waarvan het zitvlak inmiddels compleet platgedrukt is. Op het werk zit ik op een Ahrend 230.
Eerste indruk: de stoel zit prima. Het zitschuim is vrij hard en aan het eind van de dag krijg ik een beetje last van de bips, maar alsnog een flinke vooruitgang t.o.v. de Leap. Voor een relatief klein persoon (1.70m) is de laagste stand precies goed. De Zinn Smart is licht en rolt op laminaat (iets te) makkelijk heen en weer. De dynamische tilt voelt erg prettig. Een fijne toevoeging is de voorwaartse tilt; blijkbaar ontbreekt die als je 'm op Coolblue bestelt.
Grootste minpunt zijn de armsteunen. Op de laagste stand klemmen ze niet goed, met als gevolg dat ze bij de geringste beweging gaan ratelen. Om de tiltvergrendeling te bedienen moet je telkens de armsteun 'ontwijken'. Bovendien zijn ze ook niet smal genoeg te verstellen aan mijn postuur. De NPR versie was bij nader inzien de betere keuze geweest. Nu zit ik eraan te denken om aan de onderkant een stukje weg te halen (we zijn hier tenslotte op Tweakers toch?
):
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Gispen Zinn Smart 2.0 (bij hun webshop besteld) en vond het tijd om een kleine review te geven. Ik zat te twijfelen tussen deze en de Ahrend 2020 Home, maar de doorslaggevende factor was uiteindelijk de prijs. Ik kom van een tweedehandse Steelcase Leap v1 af waarvan het zitvlak inmiddels compleet platgedrukt is. Op het werk zit ik op een Ahrend 230.
Eerste indruk: de stoel zit prima. Het zitschuim is vrij hard en aan het eind van de dag krijg ik een beetje last van de bips, maar alsnog een flinke vooruitgang t.o.v. de Leap. Voor een relatief klein persoon (1.70m) is de laagste stand precies goed. De Zinn Smart is licht en rolt op laminaat (iets te) makkelijk heen en weer. De dynamische tilt voelt erg prettig. Een fijne toevoeging is de voorwaartse tilt; blijkbaar ontbreekt die als je 'm op Coolblue bestelt.
Grootste minpunt zijn de armsteunen. Op de laagste stand klemmen ze niet goed, met als gevolg dat ze bij de geringste beweging gaan ratelen. Om de tiltvergrendeling te bedienen moet je telkens de armsteun 'ontwijken'. Bovendien zijn ze ook niet smal genoeg te verstellen aan mijn postuur. De NPR versie was bij nader inzien de betere keuze geweest. Nu zit ik eraan te denken om aan de onderkant een stukje weg te halen (we zijn hier tenslotte op Tweakers toch?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DpVmbzzChHPxxdtelznt8jjv.jpg?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door joseijnden op 26-05-2021 21:00 . Reden: woordkeuze ]
Ben jij nog goedkopere aanbieders tegengekomen?MegaCookie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:48:
Heeft iemand recent nog een voor de Herman Miller Mirra 2 met Butterfly rugleuning (refurbished of niet, maakt niet uit) gekeken? Ik zie momenteel niet lager dan € 840,95 via SKO-online voor een nieuwe. Refurbished kan ik ze momenteel ook niet echt vinden.
De Herman Miller Aeron heeft een hoofdsteun optie, zou die ook op een Mirra 2 gemonteerd kunnen worden? Ik weet niet eens of het fijn is, maar het lijkt mij wel fijn om te hebben?
[ Voor 15% gewijzigd door Strider op 14-06-2021 11:07 ]
BlaBlaBla
LoyalBrand heeft volgens mij nog stoelen op de outletpagina staan. Ik heb nog een mail gestuurd voor deStrider schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:41:
[...]
Ben jij nog goedkopere aanbieders tegengekomen?
De Herman Miller Aeron heeft een hoofdsteun optie, zou die ook op een Mirra 2 gemonteerd kunnen worden? Ik weet niet eens of het fijn is, maar het lijkt mij wel fijn om te hebben?
'ergens anders goedkoper'-korting, en zij gaven mij het aanbod voor een nieuwe stoel €830,00, inclusief de ideal-korting.
Ik heb, op basis van de positieve berichten over de Ahrend 2020, een Verta gekocht. Deze is vandaag binnengekomen. Ik zit nu 1,5 uur op de stoel en merk dat de lendensteun (lumbaalsteun?) enorm hard is. Pijnlijk hard. Is dit iets wat herkend wordt en is dit wellicht een kwestie van wennen? Of is de stoel gewoon niet voor mij en moet hij terug?
[ Voor 4% gewijzigd door blcor op 19-06-2021 23:33 ]
Ik raad je aan om bij deze website even te kijken. Ik heb ze zelf wel eens gemaild om te vragen in welke staat hun ex-demo stoelen verkeren. Kreeg als antwoord terug; 'Meer kijk-uren, dan zit-uren.'. En een Remastered Aeron voor 1060 ex btw, is best net.MegaCookie schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:48:
https://www.chairrepair.nl/c-2567284/speciale-aanbieding/
Al een paar dagen zit ik in een Aeron Remastered, na een jaartje thuiswerken in een brakke Amazon stoel. Zit fijn, loungen moet je er niet mee doen, voor 5 minuten even achterover leunen lukt nog wel en is comfortabel, maar je word gedwongen netjes te zitten, dat moet je liggen.
Goede lumbar support en houding heb ik blijkbaar altijd gemist, ik loop een stuk fijner na een werkdag zitten.
Als je een Aeron Remastered wilt kopen, ga echt even proberen de verschillende maten proberen, en niet enkel uitgaan van je lengte en gewicht, het gaat veel meer om je bouw.
Goede lumbar support en houding heb ik blijkbaar altijd gemist, ik loop een stuk fijner na een werkdag zitten.
Als je een Aeron Remastered wilt kopen, ga echt even proberen de verschillende maten proberen, en niet enkel uitgaan van je lengte en gewicht, het gaat veel meer om je bouw.
Sinds iets meer dan een week een Löffler Figo FG19 thuis bij een nieuw zit/sta bureau. In eerste instantie keek ik (online) naar zowel een Interstuhl new EveryIS1 als deze stoel (hoewel met netweave leuning), maar de Interstuhl had de kantoorhandel niet in de showroom staan. Hun ervaringen waren beduidend beter met de Löffler stoel, die wel wat duurder is. Zij vonden de gebruikte materialen van de Interstuhl wat tegenvallen voor de prijs, hoewel alle functionaliteiten wel aanwezig zijn. Ik heb daar in verschillende andere stoelen gezeten en dat was duidelijk niet hetzelfde comfort.
Waar ik niet zeker over was is de zitting die wat kan kantelen naar voor/achter/links/rechts, maar dat bleek al snel iets te zijn waar je je eigenlijk helemaal niet zo bewust van bent als je stil zit. Leun je om iets te pakken dan merk je het wel, maar het is zeker niet te prominent aanwezig. Nog maar relatief kort in huis en niet meer veel thuis gewerkt dus de ervaring is nog relatief kort achter elkaar, maar ik vind het wel prettig.
Een netweave rugleuning werd me niet aangeraden in combinatie met een lendensteun omdat deze dan vaak een hard stuk kunststof is en na verloop van tijd onprettig zou kunnen zijn; een gestoffeerde traditionele rugleuning biedt blijkbaar meer ondersteuning/comfort met lendensteun. Deze is daarnaast in diepte verstelbaar.
Geen idee hoe ze het doen, maar Löffler biedt 30 jaar fabrieksgarantie. Het geeft wel vertrouwen en het is geen nieuw merk zodat ik daaraan twijfel.
Goede ervaringen met de leverancier KMP kantoormeubilair, eerlijk en vriendelijk advies en ik ben erg tevreden met de stoel (en zit/sta bureau).
Hopelijk blijft dat ook zo als ik meer uurtjes gemaakt heb, maar ik denk het wel.
Waar ik niet zeker over was is de zitting die wat kan kantelen naar voor/achter/links/rechts, maar dat bleek al snel iets te zijn waar je je eigenlijk helemaal niet zo bewust van bent als je stil zit. Leun je om iets te pakken dan merk je het wel, maar het is zeker niet te prominent aanwezig. Nog maar relatief kort in huis en niet meer veel thuis gewerkt dus de ervaring is nog relatief kort achter elkaar, maar ik vind het wel prettig.
Een netweave rugleuning werd me niet aangeraden in combinatie met een lendensteun omdat deze dan vaak een hard stuk kunststof is en na verloop van tijd onprettig zou kunnen zijn; een gestoffeerde traditionele rugleuning biedt blijkbaar meer ondersteuning/comfort met lendensteun. Deze is daarnaast in diepte verstelbaar.
Geen idee hoe ze het doen, maar Löffler biedt 30 jaar fabrieksgarantie. Het geeft wel vertrouwen en het is geen nieuw merk zodat ik daaraan twijfel.
Goede ervaringen met de leverancier KMP kantoormeubilair, eerlijk en vriendelijk advies en ik ben erg tevreden met de stoel (en zit/sta bureau).

Heb pas nog een 'mod' gemaakt voor mijn pricewatch: Autonomous ErgoChair 2 Cool Grey
Ik ben zelf 1,82 en heb het gevoel dat mijn lengte net 2cm te hoog is voor de stoel, de bovenrand van de rugleuning snijdt in bepaalde houdingen in mijn schouders en de lendesteun in in zijn hoogste stand nog net iets te laag voor mij.
Omdat de rugleuning van de stoel niet in hoogte verstelbaar is heb heb ik met een paar bouten, moeren en spacers de rugleuning zo'n 3cm hoger weten 'af te stellen'. Misschien hebben andere eigenaren hier ook wat aan
Ik ben zelf 1,82 en heb het gevoel dat mijn lengte net 2cm te hoog is voor de stoel, de bovenrand van de rugleuning snijdt in bepaalde houdingen in mijn schouders en de lendesteun in in zijn hoogste stand nog net iets te laag voor mij.
Omdat de rugleuning van de stoel niet in hoogte verstelbaar is heb heb ik met een paar bouten, moeren en spacers de rugleuning zo'n 3cm hoger weten 'af te stellen'. Misschien hebben andere eigenaren hier ook wat aan
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2Z5r7oqZEs7I8vN8TaPG1Y7g.jpg?f=user_large)
Ik heb 'm ook. De kans op hangen is inderdaad aanwezig. Wat de stoel knap doet is dat je er prima ook zijdelings en achterstevoren op kan zitten. De onze kan tot slot ook knap hoog, waardoor je i.c.m. elektrisch verstelbaar bureau allerlei werkhoudingen kunt afwisselen. Het enige dat ik mis is momenteel een hoofdsteun. Dat zou 'm echt perfect maken.Essie689 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:45:
[...]
Maar ga je juist niet hangen op den duur? En hoe zit het qua knellen/irriteren bij de benen als je langer zit?
Bij meetings e.d. is de 'laidback'-modus tot slot erg fijn.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)
Zou graag willen weten welke stoel dat was.MegaCookie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:37:
[...]
LoyalBrand heeft volgens mij nog stoelen op de outletpagina staan. Ik heb nog een mail gestuurd voor de
'ergens anders goedkoper'-korting, en zij gaven mij het aanbod voor een nieuwe stoel €830,00, inclusief de ideal-korting.
Ik heb afgelopen dinsdag bij LoyalBrand de Herman Miller Aeron Gaming maat C besteld, maar krijg een beetje buyer's remorse.
Ook totaal geen contact mee te krijgen, ben vanaf donderdag bezig met mailen en bellen, maar nergens geen reactie op.

Zoals geschreven ging het om de Herman Miller Mirra 2 Business. Vaak kreeg ik pas laat antwoord op mijn emails, maar met bellen kreeg ik wel iemand direct aan de lijn. Ik snap dat het dan extra irritant is als jij helemaal geen contact weet te krijgen, hopelijk lukt het je vandaag wel iemand te spreken.Prince666 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:01:
[...]
Zou graag willen weten welke stoel dat was.
Ik heb afgelopen dinsdag bij LoyalBrand de Herman Miller Aeron Gaming maat C besteld, maar krijg een beetje buyer's remorse.
Ook totaal geen contact mee te krijgen, ben vanaf donderdag bezig met mailen en bellen, maar nergens geen reactie op.![]()
.
Whatsapp leest die wel, maar hij reageert niet
Update:
Eindelijk contact, hij had het erg druk.
Stoel komt morgen.
Heb net weer gebeld en beide nummers die ik heb, gaan direct naar voicemail.MegaCookie schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:56:
[...]
Zoals geschreven ging het om de Herman Miller Mirra 2 Business. Vaak kreeg ik pas laat antwoord op mijn emails, maar met bellen kreeg ik wel iemand direct aan de lijn. Ik snap dat het dan extra irritant is als jij helemaal geen contact weet te krijgen, hopelijk lukt het je vandaag wel iemand te spreken.
Whatsapp leest die wel, maar hij reageert niet
Update:
Stoel komt morgen.
[ Voor 63% gewijzigd door Prince666 op 05-07-2021 11:09 ]
Wat voor type onderstel/wielen maken deze geschikt voor het gebruik op een harde vloer? Ik ga dan snel denken aan het wat dunnere hogere type maar ik heb eigenlijk geen idee. Bij Herman Miller wordt de optie gegeven maar veel informatie zie ik nog niet. Met een beetje Google werk zie ik informatie als het gebruik van zacht TPR voor harde vloeren.
Ik wil graag wielen die geschikt zijn voor een harde vloer, maar het is ook belangrijk dat ze vast te klemmen zijn aangezien ik dan een goede rug houding aan kan nemen zonder dat de stoel begint mee te bewegen over de grond heen. Heeft iemand hier ervaring mee?
https://imgur.com/a/PF5yMHQ
Ik wil graag wielen die geschikt zijn voor een harde vloer, maar het is ook belangrijk dat ze vast te klemmen zijn aangezien ik dan een goede rug houding aan kan nemen zonder dat de stoel begint mee te bewegen over de grond heen. Heeft iemand hier ervaring mee?
[ Voor 8% gewijzigd door Soru op 16-07-2021 12:42 ]
HM heeft geen casters die klemmen. Zelf heb ik in een Aeron geen last van de stoel die begint te bewegen als ik met mijn rug ga leunen.Soru schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 12:38:
Wat voor type onderstel/wielen maken deze geschikt voor het gebruik op een harde vloer? Ik ga dan snel denken aan het wat dunnere hogere type maar ik heb eigenlijk geen idee. Bij Herman Miller wordt de optie gegeven maar veel informatie zie ik nog niet. Met een beetje Google werk zie ik informatie als het gebruik van zacht TPR voor harde vloeren.
Wat je zou kunnen doen is rollerblade casters nemen, met een lock. Die zijn geschikt voor elke vloer, rollen ook fijn.
Herman Mille is inderdaad super merkje, hier ~2m@80kg (collega paar kilootjes meer) dingen zijn prima [..] enige wat wel bagger (nee echt rond uit kut is) zijn de armsteunen; na langdurig gebruik is die vulling niet meer zo solide, waardoor je de schoefdraad door de armleuning voelt. Wij schroeven die onderste stroefjes eruit, want zo'n schroefpunt in je elleboog is vrij pijnlijk.
//edit; is oud model wat wij hebben - mogelijk dat de bovenstaande situatie 'verholpen' is (wie bedacht heeft om een 2.5cm puntige schroef in dat ding te frotten .....
)
//edit; is oud model wat wij hebben - mogelijk dat de bovenstaande situatie 'verholpen' is (wie bedacht heeft om een 2.5cm puntige schroef in dat ding te frotten .....

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 21-07-2021 15:29 ]
Weer verkrijgbaar voor €950Citroen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:18:
Bij ons heeft management beslist dat thuiswerken de standaard gaat worden.
Daarom heb ik besloten om te investeren in een degelijke bureaustoel.
Ik ga er minimaal 8 uur per dag op doorbrengen dus het mag van mij de crème de la crème zijn.
Ongeëvenaard is dan de Herman Miller Aeron. In Duitsland kan je ze al vinden voor 925 euro.
Tel 20 jaar tot het volgende model en dan kom je uit op (925/20/12) 4 euro/maand.
Wellicht daarna 2dehands ook nog een paar tientjes waard.
No-brainer dus als je het mij vraagt.
https://www.chairholder.d...k-vinyl-armpads-120005707
Vandaag heb ik mijn Mirra 2 binnengekregen, ik vind de rugleuning top maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden over het zitgedeelte. Ik merk dat de mesh zitting de druk niet gelijkmatig verdeelt over mijn gehele zitvlak . Ik heb last van een drukkend gevoel aan de buitenkant van mijn bovenbenen. Net ofdat je in een te kleine kuipstoel zit. Ik denk niet dat dit met een instelling te wijzigen is, je zit namelijk gewoon op een stuk stof wat strak getrokken is over een frame.
Maar is dit herkenbaar en gaat dit ook weer weg?
Ik ben overigens niet dik, 78kg bij 1.86m.
*Naast dat zit er ook een ontzettend nare lucht aan deze stoel. Hoeveel dagen kost het voordat deze (nieuwe) geur verdwijnt?
*Naast dat zit er ook een ontzettend nare lucht aan deze stoel. Hoeveel dagen kost het voordat deze (nieuwe) geur verdwijnt?
Hoe bevalt jouw nieuwe stoel?Prince666 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:19:
.
[...]
Heb net weer gebeld en beide nummers die ik heb, gaan direct naar voicemail.
Whatsapp leest die wel, maar hij reageert niet![]()
Update:
Stoel komt morgen.
[ Voor 30% gewijzigd door Strider op 29-07-2021 18:22 ]
BlaBlaBla
Heb je ondertussen al een stoel gevonden? Ik ben momenteel ook in de markt voor een nieuwe stoel, mijn welbekende markus van de ikea is op het zitvlak aan het begeven (scheuren) en dat is net het gedeelte wat natuurlijk niet onder de garantie valtThenotorious schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 21:51:
[...]
Ik heb m gekocht van een meubel handelaar genaamd ''Iconic Objects'' in Culemborg. Inmiddels wel weer teruggebracht moet ik erbij zeggen, maar dat lag meer aan mijn persoonlijke voorkeur dan de stoel zelf.
De verkoper zelf was heel meedenkend en zeer vriendelijk, aanrader dus.
De Herman millers lijken mij echt ideaal, zeker vanwege die 12 jaar garanatie zonder uitsluiting onderdelen die daar onder vallen. Alleen waar vele over vallen... de prijs oei. Refurbished is natuurlijk een optie maar hoor daar gemixte reviews over tot nu waardoor ik neig naar nieuw.
Zijn er nog andere degelijke stoelen behalve de Hm's met vergelijkbare garanties? Ik zit echt gemakkelijk 12 uur plus in een stoel, dus als het niet anders is ga ik voor een nieuwe HM, maar een goedkopere optie zou zeker mooi zijn.
Misschien een beetje gek, maar ik zit sinds een aantal jaar op een Fitnessbal. Voor mij bij far de beste oplossing. Houdt je posture goed, en geeft je ook nog eens de mogelijkheid om oefeningen te doen.
Na wat omstandigheden waar ik geen gebruik had gemaakt van een bal maar een bureaustoel had gebruikt kwamen de problemen met mijn rug toch weer terug, toch maar weer de bal opgeblazen. Het zit zo ontzettend veel beter, ik vind het echt bizar.
Oh en mocht je er 1 willen kiezen, ga gelijk voor een stevige die 500 kg aankan, die zijn wat dikker en steviger waardoor er niet telkens een gaatje inkomt. Voordat ik er zo 1 aanschafte verbruikte ik toch wel een bal per 2 maanden. Sindsdien houdt deze nu al een jaar of 2 vol. Ik heb zelf deze
Na wat omstandigheden waar ik geen gebruik had gemaakt van een bal maar een bureaustoel had gebruikt kwamen de problemen met mijn rug toch weer terug, toch maar weer de bal opgeblazen. Het zit zo ontzettend veel beter, ik vind het echt bizar.
Oh en mocht je er 1 willen kiezen, ga gelijk voor een stevige die 500 kg aankan, die zijn wat dikker en steviger waardoor er niet telkens een gaatje inkomt. Voordat ik er zo 1 aanschafte verbruikte ik toch wel een bal per 2 maanden. Sindsdien houdt deze nu al een jaar of 2 vol. Ik heb zelf deze
[ Voor 29% gewijzigd door sassymousasi op 30-07-2021 10:40 ]
Mijn stoel bevalt aardig goed, maar ik merk ook een licht drukkend gevoel in mijn bovenbenen.Strider schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 14:19:
Vandaag heb ik mijn Mirra 2 binnengekregen, ik vind de rugleuning top maar ik ben eigenlijk niet zo tevreden over het zitgedeelte. Ik merk dat de mesh zitting de druk niet gelijkmatig verdeelt over mijn gehele zitvlak . Ik heb last van een drukkend gevoel aan de buitenkant van mijn bovenbenen. Net ofdat je in een te kleine kuipstoel zit. Ik denk niet dat dit met een instelling te wijzigen is, je zit namelijk gewoon op een stuk stof wat strak getrokken is over een frame.
[...]
Hoe bevalt jouw nieuwe stoel?
Voor mijn gevoel wordt het beter na een tijdje en ik let er zelf niet meer zo op.
Wat ik ervan gelezen heb, is het een kwestie van gewenning.
Aardig goed klinkt wel positief, maar wel met verbeterpunten?Prince666 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 14:46:
[...]
Mijn stoel bevalt aardig goed, maar ik merk ook een licht drukkend gevoel in mijn bovenbenen.
Voor mijn gevoel wordt het beter na een tijdje en ik let er zelf niet meer zo op.
Wat ik ervan gelezen heb, is het een kwestie van gewenning.
Zou je hem nog steeds kopen?
Omdat ik niet geheel tevreden ben over het zit gedeelte twijfel ik een beetje om de Embody te testen. Maarja, 1400 euro is toch wel een flink bedrag. Dan moet de stoel wel echt perfect zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Strider op 31-07-2021 15:42 ]
BlaBlaBla
Ja, ik zou hem nog steeds kopen.Strider schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 15:28:
[...]
Aardig goed klinkt wel positief, maar wel met verbeterpunten?
Zou je hem nog steeds kopen?
Omdat ik niet geheel tevreden ben over het zit gedeelte twijfel ik een beetje om de Embody te testen. Maarja, 1400 euro is toch wel een flink bedrag. Dan moet de stoel wel echt perfect zijn.
De mesh zitting is nog een beetje wennen, maar dat wordt met de dag beter.
De Ahrend zest https://www.bol.com/nl/nl...eurmerk/9300000035245121/ is voor 250 te koop bij Bol. Normaal 350 bij Coolblue. Iemand ervaringen hiermee? Toch een goede prijs vergeleken met zelfs 266 refurbished bij Ahrend zelf.
Ik hoor veel over Ahrend, maar eigenlijk niks over de Zest. Is die gewoon niet zo populair?
Ik hoor veel over Ahrend, maar eigenlijk niks over de Zest. Is die gewoon niet zo populair?
Ik kan deze stoel aanraden, heeft wat weg van de Mirra van herman miller die al meerdere keren hier voorbij gekomen is: https://www.bol.com/nl/p/...en-zwart/9200000073084277
Vroeger elke dag last aan mijn onderrug na een dag lang werken. Ik zat toen op een random ''gaming chair'' van amazon van net 100 euro. De stoel die ik nu heb is 4 keer duurder. Maar zit wel 10 keer beter en ik ben af van mijn lichamelijke klachten. En dat is nog meer waard. Volgende doel is een herman miller embody. Dat blijk toch de heilige graal te zijn op het gebied van zitten
Vroeger elke dag last aan mijn onderrug na een dag lang werken. Ik zat toen op een random ''gaming chair'' van amazon van net 100 euro. De stoel die ik nu heb is 4 keer duurder. Maar zit wel 10 keer beter en ik ben af van mijn lichamelijke klachten. En dat is nog meer waard. Volgende doel is een herman miller embody. Dat blijk toch de heilige graal te zijn op het gebied van zitten
[ Voor 78% gewijzigd door spartacusNLD op 10-08-2021 09:56 ]
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Daar zat ik ook al naar te kijken. Echter is de oorspronkelijke fabrikant dus failliet, en ik wil graag wel een nek/hoofdsteun. Maar zoiets als dat zoek ik dus ook.spartacusNLD schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:26:
Ik kan deze stoel aanraden, heeft wat weg van de Mirra van herman miller die al meerdere keren hier voorbij gekomen is: https://www.bol.com/nl/p/...en-zwart/9200000073084277
Die Ergo Chair 2 had ik ook overwogen, maar gezien die hierboven al met een probleem werd omschreven voor iemand van 1m82 terwijl ik zelf nog langer ben, dan lijkt hij ook voor mij niet zo geschikt te zijn.
Waar kan ik wat vinden over het faillissement? En je kan bol.com / de verkoper dan nog wel aanspreken op garantie neem ik aan.Sir_Lion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:41:
[...]
Daar zat ik ook al naar te kijken. Echter is de oorspronkelijke fabrikant dus failliet, en ik wil graag wel een nek/hoofdsteun. Maar zoiets als dat zoek ik dus ook.
PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W
Het enige wat ik er concreet over kan vinden is dit:spartacusNLD schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:50:
[...]
Waar kan ik wat vinden over het faillissement? En je kan bol.com / de verkoper dan nog wel aanspreken op garantie neem ik aan.
https://www.reddit.com/r/...ent_office_chair_company/
Maar verder kan ik uberhaupt niets vinden over BenS. Niet eens een website of iets dergelijks.
Vandaar dus ook dat het model waar jij naar op zoek bent gewoon niet meer op voorraad was en ook niet meer komt. Zie hier: https://www.bol.com/nl/nl...404789/?s2a=#productTitleSir_Lion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:55:
[...]
Het enige wat ik er concreet over kan vinden is dit:
https://www.reddit.com/r/...ent_office_chair_company/
Maar verder kan ik uberhaupt niets vinden over BenS. Niet eens een website of iets dergelijks.
Gelukkig is de garantie in NL zo geregeld dat je bij faillissement gewoon op de verkopende partij moet kunnen vertrouwen.
Precies. Wel jammer, want het leek verder wel een prima vervanger voor mijn huidige stoel die nu echt flinke slijtage vertoond.spartacusNLD schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 12:57:
[...]
Vandaar dus ook dat het model waar jij naar op zoek bent gewoon niet meer op voorraad was en ook niet meer komt. Zie hier: https://www.bol.com/nl/nl...404789/?s2a=#productTitle
Gelukkig is de garantie in NL zo geregeld dat je bij faillissement gewoon op de verkopende partij moet kunnen vertrouwen.
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar een echt goede bureaustoel nu het thuiswerken de norm is (bij mijn bedrijf althans).
Genoeg stoelen te vinden, maar het blijft moeilijk concreet antwoord te vinden voor mijn voornaamste zorg; de garantie.
Momenteel zit ik op een Ikea Markus die echt einde verhaal is. Het zitvlak heeft gaten en laat dat nou juist het deel zijn wat niet onder de garantie valt...
Mijn oog valt vooral op de Herman millers; de Aeron en de mirra 2, maar deze zijn behoorlijk prijzig. Schijnbaar heeft HM wel een garantie waar je U tegen zegt 12 jaar zonder uitsluitingen van onderdelen.
Zijn er andere merken die ook zo zeker van hun product zijn en vergelijkbare garanties bieden? Ik ben namelijk helemaal klaar met stoelen kopen en wil gewoon een goede stoel waar indien er iets mis mee is met een garantie gefixt/vervangen kan worden. (ook het zitvlak welke altijd als eerste stuk gaat uit mijn ervaring)
Alvast dank
Ik ben op zoek naar een echt goede bureaustoel nu het thuiswerken de norm is (bij mijn bedrijf althans).
Genoeg stoelen te vinden, maar het blijft moeilijk concreet antwoord te vinden voor mijn voornaamste zorg; de garantie.
Momenteel zit ik op een Ikea Markus die echt einde verhaal is. Het zitvlak heeft gaten en laat dat nou juist het deel zijn wat niet onder de garantie valt...
Mijn oog valt vooral op de Herman millers; de Aeron en de mirra 2, maar deze zijn behoorlijk prijzig. Schijnbaar heeft HM wel een garantie waar je U tegen zegt 12 jaar zonder uitsluitingen van onderdelen.
Zijn er andere merken die ook zo zeker van hun product zijn en vergelijkbare garanties bieden? Ik ben namelijk helemaal klaar met stoelen kopen en wil gewoon een goede stoel waar indien er iets mis mee is met een garantie gefixt/vervangen kan worden. (ook het zitvlak welke altijd als eerste stuk gaat uit mijn ervaring)
Alvast dank
Ahrend heeft een garantie van 5 jaar .
Erron heeft een garantie van 10 jaar.
Het is overigens niet enkel garantie, maar ook vervang onderdelen. HM kun je nu nog perfect laten reviseren, ook al zijn ze 12 jaar oud, dat is ook iets waard (vind ik).
Het is overigens niet enkel garantie, maar ook vervang onderdelen. HM kun je nu nog perfect laten reviseren, ook al zijn ze 12 jaar oud, dat is ook iets waard (vind ik).
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Maar die HM Embosy is like 1200€Icekiller2k6 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:07:

Ik heb zelf goede ervaringen met https://www.needforseat.de/en . Ben er wel eerst een keer wezen kijken (zat er al 2 jaar aan te denken en kwam toen een keer in de buurt). Maar echt topstoelen. Qua prijsrange moet je denken aan €400 - €600.
Daar heb ik er dus nu ook een van. Qua versatiliteit echt top, echter is de 'leer'-kwaliteit echt bar slecht. Het laat nu compleet los en alles. Gewoon ineens volledige versleten. Daarnaast, na 2 jaar ofzo zit het niet echt meer zo geweldig als eerst. En nu, na 5 jaar, al helemaal niet meer.PLAE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:33:
Ik heb zelf goede ervaringen met https://www.needforseat.de/en . Ben er wel eerst een keer wezen kijken (zat er al 2 jaar aan te denken en kwam toen een keer in de buurt). Maar echt topstoelen. Qua prijsrange moet je denken aan €400 - €600.
@Sir_Lion 1200 euro met 12 jaar garantie, dus minder als 8,5 euro per maand voor 12 jaar lang, minder als netflix voor je lichaam te 'besparen' van een slechte goedhouding. Een koopje
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Als er bij HM na 11 jaar de armleuning afbreekt wordt die gewoon keurig netjes gefixed, dat doen er maar weinig. En daarnaast zien de stoelen er ook nog een super mooi uit.
Ah ik zit op 1,5 jaar. Dat laat mij wel vrezen!Sir_Lion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:49:
[...]
Daar heb ik er dus nu ook een van. Qua versatiliteit echt top, echter is de 'leer'-kwaliteit echt bar slecht. Het laat nu compleet los en alles. Gewoon ineens volledige versleten. Daarnaast, na 2 jaar ofzo zit het niet echt meer zo geweldig als eerst. En nu, na 5 jaar, al helemaal niet meer.

Ik maak er wel heel intensief gebruik van (zeker met vaker thuiswerken dan ooit). Ik heb eigenlijk nog niet eens bedacht wat ik redelijk vind.
[ Voor 13% gewijzigd door PLAE op 10-08-2021 16:30 ]
Ik zie wel bij de meesten het wel langer goed blijven. Bij mij ging het gewoon ineens rap, en na 4 jaar begon dus het leer gewoon lost te laten. En als je dan een klein beetje los hebt, gaat het snel.PLAE schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:29:
[...]
Ah ik zit op 1,5 jaar. Dat laat mij wel vrezen!
Ik maak er wel heel intensief gebruik van (zeker met vaker thuiswerken dan ooit). Ik heb eigenlijk nog niet eens bedacht wat ik redelijk vind.
Zit er een jaar later nog op hoor, maar al wel met een beetje oncomfortabelheid.
De goedkoopste Embody dat ik zo even kon vinden is deze: https://www.bureaustoelwi...rey-edition-voorraadmodel
Net geen 1100€
Vind ik alsnog ook veel geld hoor.
Dat is zonder btwSir_Lion schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:33:
[...]
Ik zie wel bij de meesten het wel langer goed blijven. Bij mij ging het gewoon ineens rap, en na 4 jaar begon dus het leer gewoon lost te laten. En als je dan een klein beetje los hebt, gaat het snel.
Zit er een jaar later nog op hoor, maar al wel met een beetje oncomfortabelheid.
De goedkoopste Embody dat ik zo even kon vinden is deze: https://www.bureaustoelwi...rey-edition-voorraadmodel
Net geen 1100€
Vind ik alsnog ook veel geld hoor.
Daarom ben ik ook meer opzoek naar een afstelbaardere stoel. Zoals die eerdere Ergo Chair van Autonomous. Echter, als die voor iemand van 182 net te klein is, dan denk ik dat het voor mij al helemaal te klein zal zijn met mijn bijna 190bloodlynx schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 16:38:
[...]
Dat is zonder btwIk zou eerlijk gezegd beiden even proberen Embody is heel specifiek en je moet qua lengte er precies in passen anders is het niks. Zelfde geldt voor de Aeron maten.
Zeker waar mbt de beschikbaarheid van onderdelen.Icekiller2k6 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:07:
Wat is die "Erron" ? ik heb maar enkele resultaten kunnen vinden; bedoel je dit? https://www.desko.nl/kant...ustoel-by-adam-cradle-nl/ , na wat rondzoeken kan ik erg weinig vinden van die "adam cradle"
Sinds eind juni heb ik een bureaustoel van Löffler, de Figo FG19 in mijn geval, maar ze hebben natuurlijk veel meer stoelen. Dat is natuurlijk nog niet zo vreselijk lang, maar ik ben er tot nog toe erg tevreden over. Het merk biedt 30 jaar garantie, dus het voldoet wel aan je wensen op dat vlak lijkt me.stategamer schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:05:
Hallo allemaal,
Alvast dank
Geen gekke uitzonderingen op de garantie wat mij betreft:
De garantie geldt niet voor:
• bekledingsstoffen, afhankelijk van stofgroep gelden hiervoor afzonderlijke garantievoorwaarden
• schade ontstaan door agressieve omgevingsinvloeden, chemicaliën en reinigingsmiddelen
https://www.loeffler.de/nl/kwaliteit/30-jaar-garantie
Voor garantieduur is Löffler wel een interessante optie lijkt me.
Ik heb de stoel via KMP in Amsterdam, een stukje voordeliger dan bij andere aanbieders.
Dat is toch zo'n stoel met bewegend zitgedeelte. Hoe valt dit mee? Werkt dat echt of is het meer een gimmick? Zijn er ook situaties waarbij dit vervelend is?Gyrrack schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:35:
[...]
Sinds eind juni heb ik een bureaustoel van Löffler, de Figo FG19 in mijn geval, maar ze hebben natuurlijk veel meer stoelen. Dat is natuurlijk nog niet zo vreselijk lang, maar ik ben er tot nog toe erg tevreden over.
Toevallig staat deze stoel op de shortlist van zowel mezelf als een collega van me.
Andere op de shortlist zijn de Ahrend 2020 en de HM Mirra2
Die Herman Miller Aeron stoel is inderdaad een icoon. Op een vroegere werkplek jaren deze stoel gehad, zit heerlijk.
Hier ook een lange zoektocht gedaan naar een fatsoenlijke en betaalbare bureaustoel voor thuis.
Eigenlijk bij toeval uitgekomen op jawel,.. IKEA LÅNGFJÄLL. In de vergaderstoel versie zonder wielen.
Onverwacht maar deze stoel is ideaal door de opvallend goede lendensteun en is getest voor kantoren.
Het grootste manco aan deze stoel is eigenlijk de prijs. Deze is te laag om direct serieus genomen te worden. Wel doen, heerlijke stoel. Lees de reviews en probeer deze zelf eens uit.
Hier ook een lange zoektocht gedaan naar een fatsoenlijke en betaalbare bureaustoel voor thuis.
Eigenlijk bij toeval uitgekomen op jawel,.. IKEA LÅNGFJÄLL. In de vergaderstoel versie zonder wielen.
Onverwacht maar deze stoel is ideaal door de opvallend goede lendensteun en is getest voor kantoren.
Het grootste manco aan deze stoel is eigenlijk de prijs. Deze is te laag om direct serieus genomen te worden. Wel doen, heerlijke stoel. Lees de reviews en probeer deze zelf eens uit.
https://www.ikea.com/nl/n...ed-beige-zwart-s59174965/Productinformatie
Je kan met een perfecte balans achteroverleunen, omdat het schommelmechanisme met een inbussleutel is in te stellen, zodat het bij je gewicht en je bewegingen past.Je rug krijgt steun en wordt extra ontlast door de ingebouwde lendensteun.
Doordat de stoel in de hoogte verstelbaar is en royaal gevuld is met koudschuim zit je comfortabel.
Gratis 10 jaar garantie. Raadpleeg onze folder voor de garantievoorwaarden.
Deze stoel is getest voor gebruik op kantoor en in openbare ruimtes, en voldoet aan de eisen t.a.v. veiligheid, duurzaamheid en stabiliteit volgens de normen: EN 1022, EN 16139 en ANSI/BIFMA x5.1.
@Corrigan de vraag dat ik heb is, hoe lang heb je deze stoel? Want voor mij is het ecologisch ook noodzakelijk dat ik niet om de 3 jaar een stoel naar de milieu straat moet brengen
Deze stoel is nu een jaar of 3 in huis en wordt dagelijks gebruikt. Geen piepen of kraken en stof blijft als nieuw.Icekiller2k6 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:21:
@Corrigan de vraag dat ik heb is, hoe lang heb je deze stoel? Want voor mij is het ecologisch ook noodzakelijk dat ik niet om de 3 jaar een stoel naar de milieu straat moet brengen
IKEA geeft 10 jaar garantie op deze stoel, dat vond ik ook wel vertrouwenwekkend.
Ik heb er zelf opgezeten en het was drie keer niks. Het is een wel een stoel die perfect bij je bouw moet passen.Corrigan schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
Deze stoel is nu een jaar of 3 in huis en wordt dagelijks gebruikt. Geen piepen of kraken en stof blijft als nieuw.
IKEA geeft 10 jaar garantie op deze stoel, dat vond ik ook wel vertrouwenwekkend.
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Gispen Zinn Smart stoel, bij Bol.com voor €319 voor select-leden.
https://www.bol.com/nl/nl...rk/9300000033280147/?s2a=
Bevalt tot nu toe prima! Voelt kwalitatief goed en stevig aan en is goed in te stellen. Ik heb wel het idee dat je niet veel langer moet zijn dan ik (1,82 m), dan loop je wel tegen beperkingen aan.
https://www.bol.com/nl/nl...rk/9300000033280147/?s2a=
Bevalt tot nu toe prima! Voelt kwalitatief goed en stevig aan en is goed in te stellen. Ik heb wel het idee dat je niet veel langer moet zijn dan ik (1,82 m), dan loop je wel tegen beperkingen aan.
Dat klopt inderdaad. Het was voor mij ook geen specifiek onderdeel van de motivatie om voor deze stoel te kiezen, maar vooraf een kleine twijfel. In de winkel heb ik er een tijdje op gezeten en was ik me niet gek bewust van de beweeglijkheid (vind ik positief, want ik was bang dat het me tegen zou gaan staan). Het was een optie om tegen meerprijs van bijna €50 te kunnen vergrendelen, maar het leek me niet zo nodig. Ik heb nog geen behoefte gehad om het vast te kunnen zetten en dus geen spijt dat ik er niet extra voor heb betaald.wiemelen schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:54:
[...]
Dat is toch zo'n stoel met bewegend zitgedeelte. Hoe valt dit mee? Werkt dat echt of is het meer een gimmick? Zijn er ook situaties waarbij dit vervelend is?
Toevallig staat deze stoel op de shortlist van zowel mezelf als een collega van me.
Andere op de shortlist zijn de Ahrend 2020 en de HM Mirra2
Het is niet zo dat ik me er continu van bewust ben, pas als je een kant op leunt merk ik het echt op. Sowieso is een nieuwe stoel even wennen, zeker als je van een matige stoel afkomt dus of het bewegende deel echt een rol heeft gespeeld weet ik niet. In eerste instantie had ik de armleuningen ook helemaal naar binnen staan zodat de zitting daar blijkbaar net contact mee maakte, dat remde de beweeglijkheid iets. Die staan nu net een tandje verder weg. Ik ben niet zo breed dus dat ze verder naar binnen kunnen is een specifiek onderdeel. Dat speelt normaliter niet zo dus. Zo ook de rugleuning, die had ik te laag staan, zodat de zitting contact maakte. Gewoon het aanrommelen in het begin zeg maar.
Of het nu echt actief zitten is zoals Löffler beweert weet ik ook niet, daar zou ik het niet voor kopen. Geen ervaring met zo'n zitbal o.i.d., maar daarvoor is de hoek van de beweging misschien te klein en door de rugleuning is het denk ik niet helemaal vergelijkbaar.
Ik zie het dus meer als iets dat je niet hoeft te weerhouden dan waar je het om zou moeten doen. Het lijkt me wel verstandig om een tijdje te zitten in een winkel en te vragen naar het retourbeleid mocht het jou niet bevallen als je de stoel eenmaal zou hebben.
Hopelijk kun je hier iets mee. Het is natuurlijk allemaal best wel persoonlijke beleving.
Natuurlijk, het is heel persoonlijk. De een houdt van hard, de ander van zacht, net zoals bij matrassen.bloodlynx schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:52:
[...]
Ik heb er zelf opgezeten en het was drie keer niks. Het is een wel een stoel die perfect bij je bouw moet passen.
De IKEA Långfjäll vinden wij juist erg goed door de lage rugsteun en prettige zit. Bewijst dat een goede bureaustoel niet persé duur hoeft te zijn.
Op dit moment heb ik 2 weken de Herman Miller Mirra 2 in bezit en ik twijfel of ik deze stoel wil gaan houden. Ik heb de stoel niet iedere dag gebruikt omdat de stoel een chemische geur heeft die gelukkig wel wat minder is gaan worden, maar in het begin zeker niet prettig was om in te werken.
Naast dat, wat denk ik over tijd wel gaat goedkomen, geeft het zitgedeelte van de stoel toch wel een wat drukkend gevoel op mijn hamstrings. Dit lijkt nu ook wel wat minder te zijn geworden, maar het is niet direct het comfort waar ik op hoopte. Het is ook geen goedkope stoel.
Als ik besluit om deze stoel niet te gaan houden, wil ik toch wel verder gaan kijken naar een alternatief. In iedergeval dan geen stoel meer waarvan het zitgedeelte is gemaakt van mesh, de rugsteun bevalt overigens wel goed. Misschien dat ik toch meer de voorkeur heb voor een stoel met een zacht zitgedeelte.
Nu ben ik aan het kijken naar de Ahrend 2020, heeft er toevallig iemand deze vergeleken met de Mirra 2? De Ahrend lijkt sowieso een zachter zitgedeelte te hebben.

Ik heb overigens ook met een schuin oog gekeken naar een directie stoel zoals de HÅG Tribute, maar dat gaat mij toch wel iets te gortig worden
Directiestoelen lijken mij altijd ontzettend comfortabel zitten.
Naast dat, wat denk ik over tijd wel gaat goedkomen, geeft het zitgedeelte van de stoel toch wel een wat drukkend gevoel op mijn hamstrings. Dit lijkt nu ook wel wat minder te zijn geworden, maar het is niet direct het comfort waar ik op hoopte. Het is ook geen goedkope stoel.
Als ik besluit om deze stoel niet te gaan houden, wil ik toch wel verder gaan kijken naar een alternatief. In iedergeval dan geen stoel meer waarvan het zitgedeelte is gemaakt van mesh, de rugsteun bevalt overigens wel goed. Misschien dat ik toch meer de voorkeur heb voor een stoel met een zacht zitgedeelte.
Nu ben ik aan het kijken naar de Ahrend 2020, heeft er toevallig iemand deze vergeleken met de Mirra 2? De Ahrend lijkt sowieso een zachter zitgedeelte te hebben.

Ik heb overigens ook met een schuin oog gekeken naar een directie stoel zoals de HÅG Tribute, maar dat gaat mij toch wel iets te gortig worden
Directiestoelen lijken mij altijd ontzettend comfortabel zitten.

BlaBlaBla
Vandaag bij een HM dealer langsgeweest. Na het uitproberen denk ik echt wel dat ik voor Type C van de Aeron ga (voorheen dacht ik B na verschillende dingen gelezen te hebben, maar de C zit fijner voor mijn postuur).
Genoeg instellingen om mee te spelen en heb goede uitleg gekregen.
Nu nog even aankloppen bij mijn werkgever of er iets te regelen valt mbt de BTW.
Genoeg instellingen om mee te spelen en heb goede uitleg gekregen.
Nu nog even aankloppen bij mijn werkgever of er iets te regelen valt mbt de BTW.
Ik heb een tijdje terug een Miller gekocht maar er toch niet helemaal happy mee,
V&A mag niet op het forum.
V&A mag niet op het forum.
[ Voor 30% gewijzigd door Ardana op 19-08-2021 19:50 ]
control alt oeps deleted
@cazzie waarom ben je niet tevreden?
De stoel is te fors icm mijn pc meubel en dat geeft weer rug klachten door een verkeerde zit positie.
Helaas ontbreekt het mij aan ruimte om een fatsoenlijk bureau meubel te plaatsen.
control alt oeps deleted
Om welke Aeron gaat het?cazzie schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:27:
Ik heb een tijdje terug een Miller gekocht maar er toch niet helemaal happy mee,
mocht iemand deze Aeron willen overnemen, neem dan even contact met me op.
@cazzie bedankt voor de toelichting! Is dus niet de stoel maar bureau dat (waarschijnlijk) te laag is!
Ja de Miller is goed maar sluit niet mooi aan bij mijn pc meubel.Icekiller2k6 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:05:
@cazzie bedankt voor de toelichting! Is dus niet de stoel maar bureau dat (waarschijnlijk) te laag is!
Dat is de reden dat hij niet voldoet.
control alt oeps deleted
Nog even een correctie, ik heb een Herman Miller Mirra.
Ik was ergens nog in de veronderstelling dat het een Aeron was.
Ik was ergens nog in de veronderstelling dat het een Aeron was.
control alt oeps deleted
Ik ben uiteindelijk voor de Ergochair Pro gegaan. Fijne stoel die je heel erg veel kunt aanpassen/afstellen maar de zitting vangt extreem veel vuil en stof, waardoor de stoel er na een paar dagen gebruiken er al heel 'gebruikt'' uit ziet. Ook heb ik begrepen van internet reviews dat de zitting wat aan de dunne kant is voor de wat zwaardere mensen onder ons, hier heb ik gelukkig geen last van.stategamer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 10:33:
[...]
Heb je ondertussen al een stoel gevonden? Ik ben momenteel ook in de markt voor een nieuwe stoel, mijn welbekende markus van de ikea is op het zitvlak aan het begeven (scheuren) en dat is net het gedeelte wat natuurlijk niet onder de garantie valt![]()
De Herman millers lijken mij echt ideaal, zeker vanwege die 12 jaar garanatie zonder uitsluiting onderdelen die daar onder vallen. Alleen waar vele over vallen... de prijs oei. Refurbished is natuurlijk een optie maar hoor daar gemixte reviews over tot nu waardoor ik neig naar nieuw.
Zijn er nog andere degelijke stoelen behalve de Hm's met vergelijkbare garanties? Ik zit echt gemakkelijk 12 uur plus in een stoel, dus als het niet anders is ga ik voor een nieuwe HM, maar een goedkopere optie zou zeker mooi zijn.
Im notorious
Ik heb het topic doorgenomen omdat ik ook op speurtocht ben naar een nieuwe stoel. Door het bos zie ik de bomen niet meer. Misschien kunnen mensen hier de keuze eenvoudiger helpen maken. Momenteel heb ik een Ikea Markus van 5 jaar oud die piept en kraakt langs elke kant en waarvan de mesh achterzijde volledig los aan het komen is. Tijd om die te vervangen dus.
Onlangs ben ik op een HAG Sofi 7500 Mesh gaan zitten in de winkel. Dat zat ontzettend goed, maar die stoel kost 1100 euro en dat heb ik er niet voor over (hoewel die enorm goed zat in de winkel). De gekende merken die hier langskomen, keren niet terug in zaken hier in de buurt en Herman Miller al helemaal niet.
Met een budget van ongeveer 4 a 500 euro zijn momenteel in de running:
Zijn er voor mijn budget nog mogelijke opties die ik over het hoofd zie? De twee waartussen ik nu twijfel hebben allebei een mesh achterzijde en dat is, na mijn Markus, ook een vereiste voor een stoel voor mij. Zonder mesh komt de Ahrend 230 om de hoek kijken, maar ik vermoed dat ik de mesh teveel zou missen.
Onlangs ben ik op een HAG Sofi 7500 Mesh gaan zitten in de winkel. Dat zat ontzettend goed, maar die stoel kost 1100 euro en dat heb ik er niet voor over (hoewel die enorm goed zat in de winkel). De gekende merken die hier langskomen, keren niet terug in zaken hier in de buurt en Herman Miller al helemaal niet.
Met een budget van ongeveer 4 a 500 euro zijn momenteel in de running:
- Ahrend 2020 refurbished
- Herman Miller Mirra v1 refurbished
Zijn er voor mijn budget nog mogelijke opties die ik over het hoofd zie? De twee waartussen ik nu twijfel hebben allebei een mesh achterzijde en dat is, na mijn Markus, ook een vereiste voor een stoel voor mij. Zonder mesh komt de Ahrend 230 om de hoek kijken, maar ik vermoed dat ik de mesh teveel zou missen.
@Flying De Gispen Zinn Smart is ook aan te raden, als ik op werk ben zit ik daar op. Persoonlijk vind ik dat de zitting wat teveel speling heeft als deze naar voren geschoven is, maar dat is in bepaalde mate met alle bureaustoelen die deze functie hebben.
Thuis heb ik een ErgoChair, maar dat heb je zo te zien al gelezen
Thuis heb ik een ErgoChair, maar dat heb je zo te zien al gelezen
Maar vind je de Ergochair beter dan de Zinn Smart?Rembock schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 16:33:
@Flying De Gispen Zinn Smart is ook aan te raden, als ik op werk ben zit ik daar op.
Thuis heb ik een ErgoChair, maar dat heb je zo te zien al gelezen![]()
@Flying qua zitcomfort vind ik de ErgoChair net ietsje beter. Dit komt voornamelijk door de lendesteun, bij de Ergochair is dit gewatteerd t.o.v. een stuk plastic bij de Gispen. Volgens mij heeft de Ahrend 2020 nu ook een gewatteerde lendesteun, maar ben daar niet zeker van.
De hoofdsteun die standaard bij de ErgoChair zit was voor mij ook 1 van de hoofdredenen om voor deze stoel te gaan, maar deze ondersteund helaas niet als ik in een 'ergonomische' houding zit waardoor het nut voor mij 0 geworden is.
Ook ben ik van mening dat je bij de ErgoChair niet langer dan 1,80 moet zijn als je optimaal gebruik wilt maken van de instelmogelijkheden (zie mijn eerdere posts in dit topic).
Als ik nu opnieuw mocht kiezen zou ik voor een Ahrend of Herman Miller gaan.
De hoofdsteun die standaard bij de ErgoChair zit was voor mij ook 1 van de hoofdredenen om voor deze stoel te gaan, maar deze ondersteund helaas niet als ik in een 'ergonomische' houding zit waardoor het nut voor mij 0 geworden is.
Ook ben ik van mening dat je bij de ErgoChair niet langer dan 1,80 moet zijn als je optimaal gebruik wilt maken van de instelmogelijkheden (zie mijn eerdere posts in dit topic).
Als ik nu opnieuw mocht kiezen zou ik voor een Ahrend of Herman Miller gaan.
De Ergochair was sowieso afgevallen door de verdeelde meningen. Bovendien ben ik 185cm.
Weet iemand een goede winkel in regio Den Haag waar ik verschillende bureaustoelen kan uitproberen? Winkel met Herman Miller, Steelcase of andere hoogwaardige producten zou fantastisch zijn.
Het probleem met een winkel is dat je de stoel maar tijdelijk uittest, met als gevolg dat hij in de winkel wel goed zit maar na 4 uur toch niet meer zo.ladyofshalott schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:03:
Weet iemand een goede winkel in regio Den Haag waar ik verschillende bureaustoelen kan uitproberen? Winkel met Herman Miller, Steelcase of andere hoogwaardige producten zou fantastisch zijn.
Ik heb mijn Mirra 2 bij Loyalbrand gekocht, zij geven de mogelijkheid om de stoel thuis uit te testen, bevalt hij niet dan komen ze hem zonder problemen weer ophalen. Daarnaast zijn ze ook scherp geprijsd.
Omdat ik niet tevreden ben over de Mirra 2 twijfel ik nu om de Embody uit te testen. Maar dat is dan ook echt het maximale wat ik wil uitgeven. Eigenlijk al ver boven mijn budget.
[ Voor 11% gewijzigd door Strider op 04-09-2021 14:18 ]
BlaBlaBla
@ladyofshalott Heering Office op de Zoutmanstraat heeft Herman Miller bureaustoelen in de showroom, je zou eventueel ook kunnen kijken bij de Gispen Outlet in Delft
Klopt, maar het is beter dan een stoel via internet te bestellen zonder de stoel uit te proberen. Wij als Nederlanders zijn aardig lang en sommige stoelen zijn daar niet altijd voor afgesteld, zeker als je een hoofdsteun wilt. De Steelcase gesture had ik al een keer eerder uitgeprobeerd en die is best fijn voor mensen die langer zijn dan 1,80. Enigste nadeel is dat het echt zo een stoel is die je forceert een goede houding aan te nemen en je er niet altijd relaxt in kan zitten. Natuurlijk doen de meeste ''ergonomische'' stoelen dat, maar de ''lumbar'' van die stoel geef je nog een extra stevig zetje in de rug. Herman Miller Aeron beetje zelfde verhaal, alleen iets minder. Echt van die productiviteits stoelen die bedrijven aanschaffen (voor mijn doen haha). Zelfs zoek ik iets dat mij ook een meer relaxte zithouding kan aanbieden tijdens een film of een game-sessie. De Embody wil ik zelf ook uittesten, maar zoals jij al aangeeft, er zit een aardig prijskaartje aan. That said, als je uren per dag achter je bureau zit, is het geld het wel waard. Beter dan dat je op je 60e al wekelijks bij de fysio moet verschijnen.Strider schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:18:
[...]
Het probleem met een winkel is dat je de stoel maar tijdelijk uittest, met als gevolg dat hij in de winkel wel goed zit maar na 4 uur toch niet meer zo.
Ik heb mijn Mirra 2 bij Loyalbrand gekocht, zij geven de mogelijkheid om de stoel thuis uit te testen, bevalt hij niet dan komen ze hem zonder problemen weer ophalen. Daarnaast zijn ze ook scherp geprijsd.
Omdat ik niet tevreden ben over de Mirra 2 twijfel ik nu om de Embody uit te testen. Maar dat is dan ook echt het maximale wat ik wil uitgeven. Eigenlijk al ver boven mijn budget.
Super bedankt man!Rembock schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:30:
@ladyofshalott Heering Office op de Zoutmanstraat heeft Herman Miller bureaustoelen in de showroom, je zou eventueel ook kunnen kijken bij de Gispen Outlet in Delft
Hoe bevalt jouw Ahrend 2020, ben je al gewend aan de lendensteun? Of heb je hem uiteindelijk geretourneerd?blcor schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:24:
Ik heb, op basis van de positieve berichten over de Ahrend 2020, een Verta gekocht. Deze is vandaag binnengekomen. Ik zit nu 1,5 uur op de stoel en merk dat de lendensteun (lumbaalsteun?) enorm hard is. Pijnlijk hard. Is dit iets wat herkend wordt en is dit wellicht een kwestie van wennen? Of is de stoel gewoon niet voor mij en moet hij terug?
BlaBlaBla
Ik heb de Ahrend ook geprobeerd alleen ben ik toch niet helemaal overtuigd geraakt. De lendesteun is niet persé hard maar drukt hard en is niet qua diepte in te stellen. Ook is het gewicht niet goed in te stellen, het schuifsysteem is eingelijk meer looks dan functioneel dus ik kon bijna niet achter overleunen zonder super veel kracht te zetten. Voor de rest is het echt een fijne stoel. Dus mocht je iets zwaarder zijn dan zou het geen probleem moeten zijn.Strider schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:06:
[...]
Hoe bevalt jouw Ahrend 2020, ben je al gewend aan de lendensteun? Of heb je hem uiteindelijk geretourneerd?
Maar als de lendesteun hard in je rug drukt dan kan dat dus wel voor discomfort zorgen, misschien zelfs rugpijn?bloodlynx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:44:
[...]
Ik heb de Ahrend ook geprobeerd alleen ben ik toch niet helemaal overtuigd geraakt. De lendesteun is niet persé hard maar drukt hard en is niet qua diepte in te stellen. Ook is het gewicht niet goed in te stellen, het schuifsysteem is eingelijk meer looks dan functioneel dus ik kon bijna niet achter overleunen zonder super veel kracht te zetten. Voor de rest is het echt een fijne stoel. Dus mocht je iets zwaarder zijn dan zou het geen probleem moeten zijn.
BlaBlaBla
Ja daar kreeg ik dus ook last van na een langere tijd. Maar ik ben dan nogal mager.Strider schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:47:
[...]
Maar als de lendesteun hard in je rug drukt dan kan dat dus wel voor discomfort zorgen, misschien zelfs rugpijn?
Idem hier, ik heb weinig spek voor enig comfort.bloodlynx schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:52:
[...]
Ja daar kreeg ik dus ook last van na een langere tijd. Maar ik ben dan nogal mager.
Op wat voor stoel zit jij nu? Nog op de Ahrend, of iets wat beter bij jou past?
Ik zou graag de Steelcase Leap V2 willen uittesten, jammer dat er in NL geen resellers zijn.
BlaBlaBla
Ik zit momenteel op deze stoel, https://www.coolblue.nl/p...npr-3496-bureaustoel.html maar die heb ik te leen vanuit kantoor. De stoel heeft geen lendesteun en de armen zijn niet 4d vestelbaar maar het mesh is zacht en de zitting is best fijn. Dus ik zit er prima op!
Zelf zit ik te kijken naar een Herman Miller maar die zijn nogal prijzig.
Zelf zit ik te kijken naar een Herman Miller maar die zijn nogal prijzig.
Ik zoek een bureaustoel voor ongeveer 200/250 euro waar je meerdere uren comfortable op kunt zitten. Heeft iemand ervaring met een van deze 2 stoelen van bol.com? Of andere aanraders voor die prijs klasse?
https://www.bol.com/nl/nl...vhxyNNaA.2.3.ProductTitle
https://www.bol.com/nl/nl...vhxyNNaA.2.4.ProductTitle
BenS is al meerder jaren falliet dus daar zou ik lekker weg van blijven, mocht je iets hebben dan kan je een nieuwe stoel kopengewoonemiel schreef op donderdag 9 september 2021 @ 18:42:
Ik zoek een bureaustoel voor ongeveer 200/250 euro waar je meerdere uren comfortable op kunt zitten. Heeft iemand ervaring met een van deze 2 stoelen van bol.com? Of andere aanraders voor die prijs klasse?
Hallo allemaal,
Ik heb de topic doorgelezen en merk met name dat iedereen lovend is over de Ahrend 2020.
https://www.gispenoutlet....ustoel/ahrend-2020-zwart/
Is het een goed idee om dit blind te bestellen bij de Outlet? Hebben mensen hier ervaring mee (de Outlet) kwa garantie e.d.? Is dit een bijzondere prijs of is dit wel vaker te vinden?
Ik hoef hem pas in december te hebben, dus heb alle tijd.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb de topic doorgelezen en merk met name dat iedereen lovend is over de Ahrend 2020.
https://www.gispenoutlet....ustoel/ahrend-2020-zwart/
Is het een goed idee om dit blind te bestellen bij de Outlet? Hebben mensen hier ervaring mee (de Outlet) kwa garantie e.d.? Is dit een bijzondere prijs of is dit wel vaker te vinden?
Ik hoef hem pas in december te hebben, dus heb alle tijd.
Alvast bedankt voor de hulp!