Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
ckoopmanschap schreef op zondag 12 september 2021 @ 18:36:
Hallo allemaal,

Ik heb de topic doorgelezen en merk met name dat iedereen lovend is over de Ahrend 2020.

https://www.gispenoutlet....ustoel/ahrend-2020-zwart/

Is het een goed idee om dit blind te bestellen bij de Outlet? Hebben mensen hier ervaring mee (de Outlet) kwa garantie e.d.? Is dit een bijzondere prijs of is dit wel vaker te vinden?

Ik hoef hem pas in december te hebben, dus heb alle tijd.

Alvast bedankt voor de hulp!
Bij coolblue betaal je bijna hetzelfde en mag je hem 30 dagen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-04 23:28
[b]
Bij coolblue betaal je bijna hetzelfde en mag je hem 30 dagen proberen.
Je bedoelt de Verta? Die is 100 euro duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door ckoopmanschap op 12-09-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
ckoopmanschap schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:06:
[...]

Je bedoelt de Verta? Die is 100 euro duurder.
De prijs die je stuurt is exclusief btw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
bloodlynx schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:54:
[...]

De prijs die je stuurt is exclusief btw ;)
Ik zie het inderdaad, niet goed gekeken dus :). Dan is Coolblue uiteraard een beter idee!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Wat ruiken die nieuwe bureaustoelen toch ontzettend chemisch.

Ik heb nu een Herman Miller Embody thuis staan, 5 minuten op gezeten en toen maar in een andere kamer gezet met de raam open. Binnen 5 minuten stinkt heel je kantoor naar die geur. Ik kan daar echt niets mee, die chemische troep hoef ik niet in te ademen.

Idem voor de Haworth Fern.

BlaBlaBla

• bloodlynx
ckoopmanschap schreef op zondag 12 september 2021 @ 21:55:
[...]

Ik zie het inderdaad, niet goed gekeken dus :). Dan is Coolblue uiteraard een beter idee!
Heb je inmiddels de stoel al gehaald?

• ckoopmanschap
bloodlynx schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:45:
[...]

Heb je inmiddels de stoel al gehaald?
Nee nog niet, heb hem pas in december nodig en dacht dat het een buitenkansje was.
Ik haal hem denk ik in november ( misschien een mooie BF korting ergens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ladyofshalott
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 28-03-2023
Na een aantal stoelen geprobeerd te hebben ben ik uitgekomen op de RH Logic 400 XL. Veel stoelen, inclusief de Aeron (maat b) en Embody waren simpelweg te klein voor mijn benen. Ben aardig lang en heb nog nooit eerder een ''goede'' stoel uitgezocht, dus was wel verrast over hoe klein het aanbod is voor langere mensen. De prijs was wel iets meer dan wat ik in gedachte had, maar de lange warranty en het weten dat ik mijn rug en schouders er veel plezier mee ga doen was de doorslaggevende factor.

[ Voor 4% gewijzigd door ladyofshalott op 17-09-2021 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-02 19:48
Strider schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:06:
[...]

Hoe bevalt jouw Ahrend 2020, ben je al gewend aan de lendensteun? Of heb je hem uiteindelijk geretourneerd?
Dat is een heel verhaal! Ik heb 'm geretourneerd, honderden euro's bijbetaald voor een Mirra 2, toen een nieuwe Aeron Remasterd en nu zit ik op een Embody. Die andere twee leverden me pijn aan m'n stuitje op. De Embody zit perfect, maarja.. dat mag ook wel voor 1300 euro!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
blcor schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:53:
[...]

Dat is een heel verhaal! Ik heb 'm geretourneerd, honderden euro's bijbetaald voor een Mirra 2, toen een nieuwe Aeron Remasterd en nu zit ik op een Embody. Die andere twee leverden me pijn aan m'n stuitje op. De Embody zit perfect, maarja.. dat mag ook wel voor 1300 euro!
Lendesteun is uiteindelijk ook de reden dat ik hem terug heb gebracht de stoel is verder fijn maar die lendsteun duwt echt hard in je rug waardoor er veel druk op staat. Ik snap eigenlijk niet dat het bij zo'n prijs niet in te stellen is. Met een gemiddeld postuur drukt dit gewoon op je wervelkolom. Nu ben ik op het moment een Aeron aan het uitproberen (maatje A) deze zit echt heerlijk. Echter slapen mijn benen na 3 uur ...

Ik zie nu dat steelcase ook voort in Nederland levert, https://nl.steelcase.com/collections/office-chairs.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de gesture?

[ Voor 9% gewijzigd door bloodlynx op 20-09-2021 13:34 ]

• Strider
bloodlynx schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:00:
[...]

Lendesteun is uiteindelijk ook de reden dat ik hem terug heb gebracht de stoel is verder fijn maar die lendsteun duwt echt hard in je rug waardoor er veel druk op staat. Ik snap eigenlijk niet dat het bij zo'n prijs niet in te stellen is. Met een gemiddeld postuur drukt dit gewoon op je wervelkolom. Nu ben ik op het moment een Aeron aan het uitproberen (maatje A) deze zit echt heerlijk. Echter slapen mijn benen na 3 uur ...

Ik zie nu dat steelcase ook voort in Nederland levert, https://nl.steelcase.com/collections/office-chairs.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Gesture. De 3 populairste high-end stoelen op de markt zijn denk ik:

- Herman Miller Embody
- Steelcase Gesture
- Haworth Fern

BlaBlaBla

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:02
Strider schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:11:
[...]

Ik ben ook zeer benieuwd naar de Gesture. De 3 populairste high-end stoelen op de markt zijn denk ik:

- Herman Miller Embody
- Steelcase Gesture
- Haworth Fern
Geen idee waarom je de Aeron hier niet bijzet.
Volgens mij is de Aeron de meest high-end stoel die je kan kopen (als je alle opties natuurlijk neemt)

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 22-09-2021 09:27 ]

• Strider
bottom line schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:17:
[...]

Geen idee waarom je de Aeron hier niet bijzet.
Volgens mij is de Aeron de meest high-end stoel die je kan kopen (als je alle opties natuurlijk neemt)
Niet dat de Aeron geen high-end stoel is, maar in reviews met de Steelcase en Haworth wordt eigenlijk altijd de Embody meegenomen en niet de Aeron.

Ik zit alweer 1.5 dag op de Haworth Fern, en die zit eigenlijk best wel prima. Voor mij veel beter dan de Mirra 2. Morgen de Embody eens gaan testen, maar aangezien die in prijs bijna x2 is denk ik dat het de Fern gaat worden.

BlaBlaBla

• bloodlynx
Strider schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:36:
[...]

Niet dat de Aeron geen high-end stoel is, maar in reviews met de Steelcase en Haworth wordt eigenlijk altijd de Embody meegenomen en niet de Aeron.

Ik zit alweer 1.5 dag op de Haworth Fern, en die zit eigenlijk best wel prima. Voor mij veel beter dan de Mirra 2. Morgen de Embody eens gaan testen, maar aangezien die in prijs bijna x2 is denk ik dat het de Fern gaat worden.
Waar heb je de Haworth gehaald en kan je die uitproberen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Strider
bloodlynx schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:58:
[...]

Waar heb je de Haworth gehaald en kan je die uitproberen?
Via de Haworth webshop, je mag hem 2 weken uittesten en kreeg hem thuis via TNT in een grote doos.
Via hun webshop kun je korting krijgen met de code: haworthcbeu

Klantenservice is best snel, ik denk dat als je een weekje extra vraagt ze niet zo moeilijk doen. Via de webshop kun je geen custom made stoel bestellen, gewoon in het zwart, zonder lendesteun verstelling maar wel met 4D armsteunen. Ik mis de lendesteun verstelling niet, omdat de rugleuning uit zichzelf al meer dan genoeg lendesteun heeft. De rugleuning is ook flexibel, waarmee hij over je hele rug support geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 23-09-2021 17:30 ]

BlaBlaBla

• bloodlynx
Strider schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:26:
[...]

Via de Haworth webshop, je mag hem 2 weken uittesten en kreeg hem thuis via TNT in een grote doos.
Via hun webshop kun je korting krijgen met de code: haworthcbeu

Klantenservice is best snel, ik denk dat als je een weekje extra vraagt ze niet zo moeilijk doen. Via de webshop kun je geen custom made stoel bestellen, gewoon in het zwart, zonder lendesteun verstelling maar wel met 4D armsteunen. Ik mis de lendesteun verstelling niet, omdat de rugleuning uit zichzelf al meer dan genoeg lendesteun heeft. De rugleuning is ook flexibel, waarmee hij over je hele rug support geeft.
Thx voor de tip, tot wanneer is de code geldig? En zou de stoel ook geschikt zijn voor wat kleinere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Geschikt voor kleinere mensen, voor die code kun je beter contact opnemen met Haworth.

Vandaag op de Embody gezeten, een nieuwe Embody dampt na 1 week nog steeds vreselijk. Na 4 uur zit ik weer met keelpijn.

Afijn, verder zit de Embody wel erg fijn, veel anders dan de Haworth. De Embody is harder maar nog wel steeds comfortabel, vooral dat grote zitvak is fijn. Wel heb ik het idee dat ik bij Haworth een actievere houding heb, voor mijn gevoel zit ik op de Haworth een stuk rechter dan op de Embody.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Strider schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 15:11:
Geschikt voor kleinere mensen, voor die code kun je beter contact opnemen met Haworth.

Vandaag op de Embody gezeten, een nieuwe Embody dampt na 1 week nog steeds vreselijk. Na 4 uur zit ik weer met keelpijn.

Afijn, verder zit de Embody wel erg fijn, veel anders dan de Haworth. De Embody is harder maar nog wel steeds comfortabel, vooral dat grote zitvak is fijn. Wel heb ik het idee dat ik bij Haworth een actievere houding heb, voor mijn gevoel zit ik op de Haworth een stuk rechter dan op de Embody.
Weet je al welke stoel je houdt? Ik heb inmiddels ook de fern besteld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
bloodlynx schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:00:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Ik heb de Ahrend 2020 Verta ook weer teruggestuurd vanwege de lendensteun die te hard in de onderrug drukt. Ondanks dat de lendensteun gewatteerd is, vond ik het erg hinderlijk. Het zou beter zijn als de steun ook in diepte was te verstellen.

Geen idee of de hinderlijke lendensteun alleen bij het nieuwste model een issue is, want over het algemeen krijgt deze bureaustoel goede reviews. De stoel zat verder ook hartstikke prima, al vond ik de verschillende knoppen en afstelmechanismen wat goedkoop en krakkemikkig overkomen. Desondanks had ik hem wel gehouden als de lendensteun in orde was geweest.

• Strider
bloodlynx schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:01:
[...]

Ik denk de Fern, heb jij hem ondertussen al ontvangen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Planet
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33
Postman81 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:50:
[...]

Bij ons op kantoor was de directie van plan om alle stoelen die aan vervanging toe waren met deze Mirra2-stoelen te vervangen. Toen er op een gegeven moment een aantal op kantoor waren geïnstalleerd, kwamen er vrij veel klachten over het zitcomfort. De OR heeft er een enquete over gehouden, en de algemene indruk was vrij negatief. Natuurlijk is zitcomfort nogal afhankelijk van lichaamsbouw en voorkeuren. Er waren collega's (waaronder ikzelf) die nog liever op een aftandse Ahrend 230 met kapotte bekleding gingen zitten dan op de Mirra2. Ik kreeg na een dag werken echt RSI-achtige klachten in mijn onderarmen, waarschijnlijk vanwege de niet-vlakke armleuningen waardoor er een drukpunt kan ontstaan. Ook de ergonoom die jaarlijks langskomt en bij iedereen langsgaat om naar de werplekinstellingen te kijken leek dat ook niet een heel goed idee.

Een van de klachten was inderdaad dat de armleuningen vrij ver uit elkaar staan. Inmiddels is dat opgelost door de versmallingsset op een aantal stoelen te installeren. Verder is hij best mooi om te zien inderdaad. Mijn favoriet blijft toch wel de Ahrend 2020 met alle opties. Die heb ik nu 2e hands ook thuis.

Let bij de 2020 wel op dat het kantelblokkersysteem goed werkt als je hem refurbished koopt. Dat lijkt een zwakkere plek te zijn. Bij mij zijn de aluminium tanden inmiddels afgebroken, waardoor ik de zitting niet meer vast kan zetten.
Ik denk dat ik met mijn stoel het zelfde probleem heb, kan de rugleuning niet meer vastzetten. Weet jij hoe je dit kan demonteren? Zodat ik bij die tanden kan komen

You and I have memories longer than the road ahead

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ako
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 14:30

ako

Ik heb een Haworth Zody gehaald, via de coupon (dank) hierboven 453 euro, zit prima, goed verstelbaar, aanrader.

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-05 22:21
Zijn er eigenlijk goede black friday deals voor stoelen vaak? Of moet ik maar nergens op rekenen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de Markus van Ikea gekocht. Zit goed en een stuk goedkoper. Je moet er wel even in gaan zitten in een Ikea want je kan er niet alles aan afstellen.

Maar bij mijn vorige stoel deed ik dat ook niet. Ik heb er 20 jaar mee gedaan en bij het weggooien ontdekte ik dingen die ik nog kon afstellen. Wel een goede stoel, veel uren per dag gebruikt en alles werkte nog (alleen de bekleding was versleten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:43
@IAmNice in Europa ben ik niet zeker, weet dat sommige landen de herman miller tot 15% korting heeft

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• bloodlynx
Icekiller2k6 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:32:
@IAmNice in Europa ben ik niet zeker, weet dat sommige landen de herman miller tot 15% korting heeft
Haworth geeft nu sowieso 30% korting dus lekker daar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Heeft iemand ervaring met de Schaffenburg NPR 400 en NPR 450 stoelen ? Ze zijn beiden in de aanbieding voor rond de 460 - 480 euro. De NPR 400 heeft op coolblue goede reviews.

Van die 450 weet ik niks, zie zo snel het verschil ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-04 04:28
Vraagje

Iemand die Ahrend ease heeft ?
Of toch de ahrend 2020 nemen is dit een nieuwer model ahrend 2020 dan de ease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 08:47
Ahrend 2020 Verta in aanbieding via Bol.com select voor €428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuttingStorm
  • Laatst online: 07-05 08:47
ckoopmanschap schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met de Schaffenburg NPR 400 en NPR 450 stoelen ? Ze zijn beiden in de aanbieding voor rond de 460 - 480 euro. De NPR 400 heeft op coolblue goede reviews.

Heerlijke stoel. Goed instelbaar en juiste ondersteuning. Had een mesh welke beschadigd was bij levering, toen omgeruild voor de 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 04:59
bloodlynx schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:01:
[...]

Heb je 'm al ontvangen en hoe bevalt-ie? Ik zit er ook naar te kijken, maar vind het wat onoverzichtelijk wat er nu wel en niet bij de stoel zit, omdat het kaal te configureren is. Heb jij 'gewoon' deze variant besteld: https://shopping.haworth.com/product/fern-2/ ?

• bloodlynx
InterCC schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:50:
[...]

Heb je 'm al ontvangen en hoe bevalt-ie? Ik zit er ook naar te kijken, maar vind het wat onoverzichtelijk wat er nu wel en niet bij de stoel zit, omdat het kaal te configureren is. Heb jij 'gewoon' deze variant besteld: https://shopping.haworth.com/product/fern-2/ ?
Enige wat er niet opzit is de lumbar. Voor mij persoonlijk is de rug wat aggresief, de bolling komt te snel maar ik ben heel klein en mager. Voor de rest is het echt een top stoel.

• InterCC
bloodlynx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:03:
[...]

Enige wat er niet opzit is de lumbar. Voor mij persoonlijk is de rug wat aggresief, de bolling komt te snel maar ik ben heel klein en mager. Voor de rest is het echt een top stoel.
Bedankt voor je reactie! Geen lumbar kan ik mee leven. Als ik die heb (in de auto bijvoorbeeld) ik gebruik ik die toch maar erg subtiel. In de reviews zie ik dat de lumbar juist erg aanwezig is, dus beter van niet.
Ik ga 'm gewoon bestellen. Die kortingscode voor 30% is ook wel erg lekker.

Update: zojuist besteld. Erg benieuwd naar hoe het zit!

[ Voor 4% gewijzigd door InterCC op 18-11-2021 11:05 ]

• bloodlynx
InterCC schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:57:
[...]

Bedankt voor je reactie! Geen lumbar kan ik mee leven. Als ik die heb (in de auto bijvoorbeeld) ik gebruik ik die toch maar erg subtiel. In de reviews zie ik dat de lumbar juist erg aanwezig is, dus beter van niet.
Ik ga 'm gewoon bestellen. Die kortingscode voor 30% is ook wel erg lekker.

Update: zojuist besteld. Erg benieuwd naar hoe het zit!
De customer service is echt top notch. Als je graag de stoel iets langer wilt uitproberen is dat geen probleem.

• InterCC
bloodlynx schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:36:
[...]

De customer service is echt top notch. Als je graag de stoel iets langer wilt uitproberen is dat geen probleem.
Ik werk nu weer volledig thuis en met ruim 8 bureaustoeluren per dag vermoed ik dat ik binnen twee weken wel een goed oordeel kan hebben. De stoelen op kantoor zijn meer dan prima en dat is mijn referentie (maar factor 3 goedkoper) en waar ik nu op zit is echt bagger (en 10 jaar oude el-cheapo bureaustoel van Jysk).
Mijn vermoeden is dat dit wel beter zal zitten dan wat ik gewent ben en dan is het voor mij wel goed. :)

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 16:48

Dhrax

Prog Lord

ckoopmanschap schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 14:39:

Zeer matige stoelen is mijn ervaring, we hebben er op het werk een aantal en ik heb 1 meegenomen voor thuis om te proberen. Heb em na 2 weken weer ingeleverd en ik zit weer prima terug op mijn DXRacer Sentinel.

Cosmetisch prima, technisch matig. Voelt gewoon niet degelijk aan. Het minste ben ik nog te spreken over het zitvlak, hier zit te weinig/zachte vulling in waardoor je na 2 uur pijn in je reet krijgt. Wellicht dat 1,98m en 110kilo er wat mee te maken heeft maar ik vond het echt een dramatische stoel.

Laten staan is mijn advies :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dhrax op 18-11-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 12:54
ako schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:24:
Ik heb een Haworth Zody gehaald, via de coupon (dank) hierboven 453 euro, zit prima, goed verstelbaar, aanrader.
Hey, de Zody is 50% off nu met blackzody als code. Wat is je ervaring tot nu toe? Heb nu een Markus maar heb toch gebrekkige steun. Ding is ook al 5j oud of meer. Of ik ben gewoon te zwaar.

Maak me enkel een beetje zorgen wegens gebrek aan hoofdsteun, het is voornamelijk om te gamen dat ik hem zou kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ch3ckmate op 22-11-2021 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
Dhrax schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:30:
[...]

Zeer matige stoelen is mijn ervaring, we hebben er op het werk een aantal en ik heb 1 meegenomen voor thuis om te proberen. Heb em na 2 weken weer ingeleverd en ik zit weer prima terug op mijn DXRacer Sentinel.

Cosmetisch prima, technisch matig. Voelt gewoon niet degelijk aan. Het minste ben ik nog te spreken over het zitvlak, hier zit te weinig/zachte vulling in waardoor je na 2 uur pijn in je reet krijgt. Wellicht dat 1,98m en 110kilo er wat mee te maken heeft maar ik vond het echt een dramatische stoel.

Laten staan is mijn advies :)
Heb voorlopig gekozen voor de Ahrend en die heb ik vandaag binnen gekregen. Zit op zich prima, maar merk wel dat mijn kont het minder fijn vind.

Weet iemand of dit gewoon even wennen is van mijn kant, of de stoel ingezeten (is dit een woord? 8)7 ) moet worden of dat dit een langdurig probleem gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
ckoopmanschap schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:23:
[...]

Heb voorlopig gekozen voor de Ahrend en die heb ik vandaag binnen gekregen. Zit op zich prima, maar merk wel dat mijn kont het minder fijn vind.

Weet iemand of dit gewoon even wennen is van mijn kant, of de stoel ingezeten (is dit een woord? 8)7 ) moet worden of dat dit een langdurig probleem gaat zijn?
Om welke Ahrend gaat het? Als het de 2020 is dan went dat wel. Een beter alternatief is de Zody in mijn ogen, veel goedkoper nu met Blackfriday en zelfde functies met een betere rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckoopmanschap
bloodlynx schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:30:
[...]

Om welke Ahrend gaat het? Als het de 2020 is dan went dat wel. Een beter alternatief is de Zody in mijn ogen, veel goedkoper nu met Blackfriday en zelfde functies met een betere rug.
Toch weer 30 euro goedkoper inderdaad.

Ik was nog niet zo wakker toen ze de stoel kwamen leveren, want ze hebben de doos meegenomen. Weet niet hoe bol.com hiermee om gaat evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 16:48

Dhrax

Prog Lord

ckoopmanschap schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:23:
[...]

Je lichaam heeft altijd tijd nodig om zich aan te passen aan een nieuwe houding, maar pijn/zeurderig gevoel e.d. mag je in principe niet ervaren. Ik heb de stoel echt een kans gegeven. Eerste dagen op zich prima, maar rond dag 4 a 5 kreeg ik, met name in de middag' last van mijn onderste. Je gaat dan nieuwe houdingen zoeken en op een gegeven moment zit je gewoon niet lekker meer.

Ik kon de stoel voor een hele scherpe prijs overnemen maar ik had er gewoon geen trek in. In die zin zit ik stukken beter op mijn non-ergo, non-ISO DX Racer Sentinel

In alle eerlijkheid, als je nu al klachten hebt in die regionen dan zou ik de stoel toch terug sturen en voor wat anders gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 22-11-2021 18:56 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-05 17:57
Toch goed om soms extra op te letten wat anderen bij het grofvuil zetten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HWM0oBp9ExbNJpLjOOkIHnJwkPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5UAG1P1XxA0fYMm2dTXcgMZF.jpg?f=user_large
Eens kijken of ik deze Mirra een tweede leven kan geven O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 21:20
hanssen schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:34:
HERMAN MILLER X LOGITECH G EMBODY GAMING CHAIR
Herman en Miller:https://eugaming.hermanmi...ducts/embody-gaming-chair
Categorie:<Bureaustoel>
Normale prijs:€ 1425,00
Black Friday prijs:€ 1211.25

Voor alle thuiswerkers onder ons :)
Ik reageer even in een ander topic, maar heb je deze stoel zelf ook en ben je er positief over? Wat spreekt je aan en heb je ook andere stoelen geprobeerd?

Een ruim jaar geleden had ik je voor gek verklaard. Inmiddels werk ik al bijna 2 jaar thuis en heb ik vorig jaar flink geïnvesteerd in een nieuwe thuiswerkplek (zit-sta bureau, bureaustoel, mechanisch toetsenbord, 49" monitor etc). Dat was de investering dubbel en dwars waard, ben zelden zo tevreden geweest met een aankoop. De stoel die ik heb zit voor 85% prima en heeft mijn rugklachten opgelost, alleen kraakt de stoel af en toe een beetje. Een upgrade is dus niet per se nodig, maar gezien ik het plezier wat ik van mijn thuiswerkplek heb, zou ik een high-end bureaustoel ook wel kunnen verantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanssen
  • Laatst online: 07-05 14:28
Ypuh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:
[...]

Ik reageer even in een ander topic, maar heb je deze stoel zelf ook en ben je er positief over? Wat spreekt je aan en heb je ook andere stoelen geprobeerd?

Een ruim jaar geleden had ik je voor gek verklaard. Inmiddels werk ik al bijna 2 jaar thuis en heb ik vorig jaar flink geïnvesteerd in een nieuwe thuiswerkplek (zit-sta bureau, bureaustoel, mechanisch toetsenbord, 49" monitor etc). Dat was de investering dubbel en dwars waard, ben zelden zo tevreden geweest met een aankoop. De stoel die ik heb zit ook voor 85% prima en heeft mijn rugklachten opgelost, alleen kraakt hij af en toe een beetje. Een upgrade is dus niet nodig, maar gezien ik het plezier wat ik van mijn thuiswerkplek gehad heb, zou ik een high-end bureaustoel ook wel kunnen verantwoorden.
Heb de order nog maar net uitstaan. Dus kan nog geen review geven. hopelijk binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Sorry dat ik het nu algemener vraag maar hoe staat Haworth tov Herman Miller of Steelcase? Heb interesse in de Zody maar weet niet of ik er 400 euro aan interesse voor over heb gezien de huidige promo ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Steelcase Gesture review van JayzTwoCents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Ch3ckmate schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 17:55:
Sorry dat ik het nu algemener vraag maar hoe staat Haworth tov Herman Miller of Steelcase? Heb interesse in de Zody maar weet niet of ik er 400 euro aan interesse voor over heb gezien de huidige promo ;)
Herman miller heeft een meer uitgesproken design, maar Steelcase en Haworth zijn redelijk gelijk aan elkaar. Beiden kwaliteit producten, Steelcase is in NL gewoon veel duurder nu met de promo dus in mijn ogen minder intressant. Beiden merken zijn toch echt wel een stap beter nog als bijvoorbeeld een Ahrend. Bij HM en Haworth merk je dan het stellen van de stoel, beweging enzo net even wat lekkerder gaat en beter aanvoelt.

[ Voor 15% gewijzigd door bloodlynx op 24-11-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
bloodlynx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:51:
[...]

Herman miller heeft een meer uitgesproken design, maar Steelcase en Haworth zijn redelijk gelijk aan elkaar. Beiden kwaliteit producten, Steelcase is in NL gewoon veel duurder nu met de promo dus in mijn ogen minder intressant. Beiden merken zijn toch echt wel een stap beter nog als bijvoorbeeld een Ahrend. Bij HM en Haworth merk je dan het stellen van de stoel, beweging enzo net even wat lekkerder gaat en beter aanvoelt.
Ahrend was ik eerst nog aan het bekijken maar heb ook de indruk dat de 2dehandsmarkt of refurbished markt bijna leeg is door thuiswerk enz ..maar 428 leunt al richting prijzen die je betaalt voor refurbished HM of Steelcase stoelen dus nu heb ik nog garantie, mooie extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTriforce
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-07-2023
Misschien de moeite om eens de Zody Black Friday code te combineren met een code die hier eerder al vermeld stond. Mijn moeder zit vanaf volgende week op een Zody waar ik maar 25 euro voor heb betaald, van Black Friday gesproken! Zelf heb ik de Fern in bestelling staan, zonder extra lumbar support. Vond de rug standaard al genoeg support geven. Over een maand kan ik wel een korte samenvatting schrijven van hoe hij bevalt voor iemand van 2m+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
TheTriforce schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:06:
Misschien de moeite om eens de Zody Black Friday code te combineren met een code die hier eerder al vermeld stond. Mijn moeder zit vanaf volgende week op een Zody waar ik maar 25 euro voor heb betaald, van Black Friday gesproken! Zelf heb ik de Fern in bestelling staan, zonder extra lumbar support. Vond de rug standaard al genoeg support geven. Over een maand kan ik wel een korte samenvatting schrijven van hoe hij bevalt voor iemand van 2m+
Combinatie geprobeerd maar niet gelukt ;) bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 17:05
Ik ben inmiddels ~1.5 maand over van een goedkope ikea stoel naar een herman miller aeron. Kost me een bak geld maar echt wel een goede zet geweest, door middel van de goede lendesteun (heb ik het idee) helemaal geen last meer van mijn onderrug, terwijl ik dat daarvoor toch regelmatig wel had. Kan ook door andere factoren komen maar het valt wel op. Nu zit ik er niet 40 uur op maar toch wel een gedeelte van de week, erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ik heb zojuist de Haworth Fern ontvangen ik zit er nu net vijf minuten op. Nog even wat beter afstellen in de loop van de dag, maar ik zal mijn bevindingen delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haelerien
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-04 15:21
blcor schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:53:
[...]

Met dat de Embody (logitech versie) in korting staat atm, ben ik zelf wat aan het twijfelen.
Als ik zo vrij mag zijn: welke postuur heb jij? Ik ben 1m80 en +- 80kg en vraag me af of de kromming dan goed zit, gezien de lendensteun niet echt aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
haelerien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:31:
[...]

Met dat de Embody (logitech versie) in korting staat atm, ben ik zelf wat aan het twijfelen.
Als ik zo vrij mag zijn: welke postuur heb jij? Ik ben 1m80 en +- 80kg en vraag me af of de kromming dan goed zit, gezien de lendensteun niet echt aanpasbaar is.
Kan hem twee weken uit proberen toch? Das de enige manier om een stoel echt te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ch3ckmate schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:03:
[...]

Ahrend was ik eerst nog aan het bekijken maar heb ook de indruk dat de 2dehandsmarkt of refurbished markt bijna leeg is door thuiswerk enz ..maar 428 leunt al richting prijzen die je betaalt voor refurbished HM of Steelcase stoelen dus nu heb ik nog garantie, mooie extra.
Valt wel mee toch? Ik heb juist het idee dat je tegenwoordig op iedere hoek van de straat refurbished meubels kunt kopen. Bijna letterlijk in dit geval; Herman Miller stoelen worden in bulk aangeboden op een kleine 7km afstand. Als ik de scope naar 50km verplaats dan kan ik kiezen uit honderden Aeron's.

5 jaar geleden bestonden dit soort bedrijven naar mijn idee nog amper. Je had wel tweedehands verkoop, maar dat was meer kringloop dan bedrijven die actief voorraden opkopen, opknappen en tegen best stevige prijzen maar dan wel met onderhoud/garantie verkopen.

Het ligt wel heel erg aan wat je zoekt. Ik zit nu even naar HM te kijken vanwege die Logitech Embody aanbieding, maar die is tweedehands weer nergens verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:16:
[...]

Valt wel mee toch? Ik heb juist het idee dat je tegenwoordig op iedere hoek van de straat refurbished meubels kunt kopen. Bijna letterlijk in dit geval; Herman Miller stoelen worden in bulk aangeboden op een kleine 7km afstand. Als ik de scope naar 50km verplaats dan kan ik kiezen uit honderden Areon's.

5 jaar geleden bestonden dit soort bedrijven naar mijn idee nog amper. Je had wel tweedehands verkoop, maar dat was meer kringloop dan bedrijven die actief voorraden opkopen, opknappen en tegen best stevige prijzen maar dan wel met onderhoud/garantie verkopen.

Het ligt wel heel erg aan wat je zoekt. Ik zit nu even naar HM te kijken vanwege die Logitech Embody aanbieding, maar die is tweedehands weer nergens verkrijgbaar.
Niet in België ;) waar ergens in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Ch3ckmate schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:17:
[...]

Niet in België ;) waar ergens in NL?
O.a. deze verkoper in Den Bosch, dat is vanaf Belgie nog wel aan te rijden.

Rondom Utrecht/Vianen/Noordeloos zitten nog een handjevol handelaren die tientallen modellen op voorraad hebben. Het zijn er echt teveel om op te noemen, en dan heb ik alleen nog maar op Herman Miller Aeron gezocht :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:22:
[...]

O.a. deze verkoper in Den Bosch, dat is vanaf Belgie nog wel aan te rijden.

Rondom Utrecht/Vianen/Noordeloos zitten nog een handjevol handelaren die tientallen modellen op voorraad hebben. Het zijn er echt teveel om op te noemen, en dan heb ik alleen nog maar op Herman Miller Aeron gezocht :+.
Dat zijn echt belachelijke prijzen in mijn ogen want het zijn nog de oude varianten van de modellen die dus al 5/6 überhaupt niet meer geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@Ch3ckmate excusi, beide groen logo'tje, iets te snel geantwoord. Haal maar weg als je wilt en zoals gezegd; er staan er nog veel meer op de Hollandse Marktplaats. Denk dat met een belletje je evt. ook nog wel een leuk dealtje kunt sluiten.
bloodlynx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:28:
Dat zijn echt belachelijke prijzen in mijn ogen want het zijn nog de oude varianten van de modellen die dus al 5/6 überhaupt niet meer geleverd worden.
Gezien de originele aanschafprijs €1.500 - 2.000 betreft, vind ik €600-700 voor een full-option refurbished model een prima prijs. Ik ga er vanuit dat ze dan bijv. een nieuwe zitting, armkussentjes en gasveer geinstalleerd hebben. Dan heb je toch een praktisch nieuw model voor minder dan de helft van de prijs?

Minder dan dat en ik zou eigenlijk ook mijn twijfels hebben of het 'refurbished' wel klopt.

[ Voor 57% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:35:
[...]

Je zei dat ze niet te koop zijn, dat zijn ze wel. In grote getalen zelfs.

Ik link slechts naar de eerste beste aanbieder, maar er zijn er nog tientallen. Ook voor minder dan €600/700 wat al minder dan 50% van de originele aanschafprijs is (de adviesprijs is gewoon €1.700-2.000). Als je dat teveel vindt, dan kun je niet stellen dat het probleem aan de aanbod kant zit.

Liefst betaal ik ook 10% van de aanschafprijs voor het laatste model die vervolgens niet gebruikt is.
Pssssst dat ben ik niet waarop je reageert :) toch bedankt voor de link!

Edit: solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:11
Er is een hoop aanbod van high end bureaustoelen en ik heb het topic al doorgenomen. Toch zie ik geen algemene consensus over wat nu echt het beste merk of de beste stoel is. Het is altijd persoonlijk, dat begrijp ik. Maar toch zou iets toch wel als het beste of beter dan aangemerkt moeten kunnen worden.

Is bijvoorbeeld Herman Miller het beste merk?
En is van Herman Miller dan de Aeron het beste of de Embody?

Ik ben erg gemiddeld qua lichaamsbouw, 1.80m en circa 75kg. Goede "lumbar" ondersteuning vind ik fijn. Is er dan voor mij een 'beste' stoel aan te wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
@GekkeRipper Ben deze week me ook een beetje aan het orienteren, maar 'beste stoel' bestaat niet. Net zo min als dat er een 'beste auto' bestaat. Iedere stoel heeft voor- en nadelen en ieder mens is anders.

De Aeron lijk me iets meer gericht op stevigheid/hufterproof-heid, en dus een goede keuze voor kantoren. Deze stoel 'dwingt' je daarnaast ook om met beide voetjes op de vloer te blijven.

De Embody biedt een ander platform met iets meer bewegingsvrijheid. Vreemd genoeg word je qua armsteunen weer beperkt (enkel hoger/lager en binnen/buiten) terwijl andere stoelen een 4D-verstelbaarheid bieden.

Herman Miller lijkt ook grotendeels wel een design merk te zijn met een goede reputatie. Ik weet zeker dat er stoelen zijn die minder dan de helft kosten en net zo lang mee zullen gaan, ik weet alleen niet welke. Ook heb ik geen zin/tijd/mogelijkheid om ze eerst allemaal uit te proberen, dus word je al snel beperkt tot de simpele keuze/internet favourites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Thnx @Ypuh . Er kan inderdaad niet 1 de beste zijn. Zelfs op de site van Herman Miller kan ik niet ontdekken hoe ze ze rangschikken. Het gaat me vooral om het zitcomfort en hoe goed de stoel voor je lijf zorgt om het zo maar uit te drukken. Bewegingsvrijheid heb ik niet nodig, mijn bureau loopt nergens heen ;) Kosten maken me niet zo veel uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
@hanssen Heb zojuist ook een Herman Miller x Logitech Embody besteld.

@GekkeRipper Naast dat ik de Embody mooi vind, lijkt dat voor thuis de fijnste stoel te zijn. Een comfortabel breed, niet te hard zitvlak zonder randen/frame waar je drukpunten creëren kunt. Ook kun je hier nog een keer je been op leggen. Het Aeron hufterproof mesh en stevige frame zijn voor thuis minder doorslaggevend. Ik mishandel mijn stoel niet en de komende 10 jaar zal deze waarschijnlijk op dezelfde vierkante meter doorbrengen (weinig verplaatsingen, verschillende mensen, in- uitstappen etc).

Daarnaast heb ik altijd moeite met lendesteunen. Zal aan mijn zithouding liggen, maar meestal heb ik hier meer last dan voordeel van. Alle stoelen waarvan in de basis de rugleuning erg bol staan, vallen dus bij voorbaat af (om je een idee te geven, de Steelcase Leap):
Afbeeldingslocatie: https://www.ultimategamechair.com/wp-content/uploads/2019/05/Steelcase-Leap-Fabric-Chair_1.jpg

De Herman Miller Embody met zijn flexibele rugsteun is relatief neutraal en lijkt gericht op een zo breed mogelijk publiek. Gezien deze stoelen al sinds 2008 op de markt zijn en ze 12 jaar garantie bieden, lijkt het met de bouwkwaliteit ook wel oké te zitten. Als je dan niet teveel naar de kosten kijkt of deze uitstrijkt over X jaar, dan zijn dat ook wel de argumenten waarom HM een populaire keuze is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ypuh op 25-11-2021 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:22
We zijn nu ettelijke weken/maanden verder sinds ik dit topic volg, maar nog steeds heb ik geen beslissing genomen. Al tig keer op het punt gestaan om een Ahrend 230 met hoge rug refurbished te bestellen, maar telkens toch maar niet gedaan. Misschien dan toch een refurbished Mirra of toch een Aeron? Waar ik absoluut over uit ben is dat ik niet richting de 100 1000 euro wil uitgeven voor een stoel.

Telkens je dan in dit topic een aanbieding ziet voor een stoel, duikt er wel ergens een negatieve review op over gepiep, gekraak, slechte bouwkwaliteit. Ik raak er niet wijs uit en ondertussen scheurt mijn Ikea Markus verder uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Zoals beloofd mijn bevindingen over de Haworth Fern na één middag op zitten. Vandaag weer op kantoor op een andere stoel (ook een goede bureaustoel overigens en beter de dat 10+ jaar oude Jysk bureaustoel waar ik op zat).

Afwerking is fantastisch. De stoel piept en kraakt niet, voelt bijzonder stevig en geen randen en zo. Op de bureaustoel waar ik nu (werk) op zit merk ik aan de randen wel een harde rand onder het zitdeel, maar niet bij de Haworth Fern.
De ondersteuning in de rug is ook fijn. Ik heb geen verstelbare steun, maar de kromming is goed en met zitdeel naar voren of achteren schuiven verstel je ook de ondersteuning in de rug.
Bediening vind ik ook fijn. Het werkt subtiel en fijn en zonder metalen hendels voor instellen hoogte, maar gewoon een subtiele bediening voor verstellen van hoogte, zitdeel horizontaal of voor instellen zithoek.
Ook erg fijn vind ik de draaihendel (klein, maar stevig en makkelijk te bedienen) om te bepalen wat de tegendruk is van de rugleuning. Dit is super makkelijk in te stellen en elke tegendruk is mogelijk. Als je zin hebt om achterover te hangen is dat gewoon een paar rotaties en kan je flink ver naar achteren. Een paar slingers naar voren en je moet behoorlijk aanzetten om naar achteren te bewegen.

Waar ik nog aan moet wennen/minder fijn is, is de hardheid van het zitvlak. De bureaustoel op werk is wat zachter (oude bureaustoel thuis erg hard, maar ook heel dun) en dat bevalt wat beter. Misschien moet de stoel nog wat vormen. Het zitkussen is wel vrij diep, maar dus gewoon stevig schuim. Voor mij had het op basis van de eerste middag wat zachter gemogen.

Voor zover ik nu kan oordelen hou ik de stoel wel gewoon. Het scheelt dat ik de kortingscode van 30% gebruikt hebt (dan € 670,-) en zakelijk heb gekocht wat ook nogal een verschil maakt met netto uitgave (BTW en loonbelasting).

• InterCC
Flying schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:19:
We zijn nu ettelijke weken/maanden verder sinds ik dit topic volg, maar nog steeds heb ik geen beslissing genomen. Al tig keer op het punt gestaan om een Ahrend 230 met hoge rug refurbished te bestellen, maar telkens toch maar niet gedaan. Misschien dan toch een refurbished Mirra of toch een Aeron? Waar ik absoluut over uit ben is dat ik niet richting de 100 euro wil uitgeven voor een stoel.

Telkens je dan in dit topic een aanbieding ziet voor een stoel, duikt er wel ergens een negatieve review op over gepiep, gekraak, slechte bouwkwaliteit. Ik raak er niet wijs uit en ondertussen scheurt mijn Ikea Markus verder uit :+
€ 100? Bedoel je € 1.000?

• Flying
InterCC schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:44:
[...]

€ 100? Bedoel je € 1.000?
Dat ja, voor 100 euro heb je ook weer niets goed.

• InterCC
Flying schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:09:
[...]

Dat ja, voor 100 euro heb je ook weer niets goed.
Ik snap je dillema. Er is veel geld uit te geven en ik heb makkelijk praten met kopen op de zaak (scheelt netto bijna de helft), maar aan bed+matras wordt ook gemakkelijk veel geld uitgegeven en dat is het ook wel waard gezien gebruik. Een bureaustoel gaat ook lang mee en wordt behoorlijk intensief gebruikt. Misschien zijn matras en bureaustoel wel de twee plekken die het meest gebruikt worden in je werkende leven. Dat relativeert de uitgave wel wat.
Netto geen € 1000 uitgeven snap ik wel, maar als je toch het geld uit gaat geven kan je dat toch beter snel doen om er snel ook het profijt van te hebben. :)
Heb je al een paar stoelen proefgezeten? Misschien helpt dat om sneller de knoop door te hakken.

• Flying
Ja, ik heb op de HAG Sofi Mesh 7500 gezeten. Die zat heel goed, maar kost evenveel als een nieuwe Aeron. Ik twijfelde even om de aankoop te doen, maar zoveel ga ik toch niet uitgeven aan een bureaustoel.

• wetgos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:31
Ik zit inmiddels 2 jaar lang (dagelijks thuis werken) op een Wagner ErgoMedic 100-2:
https://www.wagner-living...ergomedic/ergomedic-100-2

Aangeschaft bij een lokale kantoormeubelzaak voor € 599. Tot nu toe zit hij nog als nieuw en geen centje pijn bij 8 uur zitten per dag. Alles wat tussen jou en de grond zit (bed, matras, slaapmat, stoel) dat moet goed zijn en mag geld kosten vind ik. Zeker als je gaat tellen hoeveel uren je per dag er op zit (of ligt).

• bloodlynx
InterCC schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:42:
Zoals beloofd mijn bevindingen over de Haworth Fern na één middag op zitten. Vandaag weer op kantoor op een andere stoel (ook een goede bureaustoel overigens en beter de dat 10+ jaar oude Jysk bureaustoel waar ik op zat).

Afwerking is fantastisch. De stoel piept en kraakt niet, voelt bijzonder stevig en geen randen en zo. Op de bureaustoel waar ik nu (werk) op zit merk ik aan de randen wel een harde rand onder het zitdeel, maar niet bij de Haworth Fern.
De ondersteuning in de rug is ook fijn. Ik heb geen verstelbare steun, maar de kromming is goed en met zitdeel naar voren of achteren schuiven verstel je ook de ondersteuning in de rug.
Bediening vind ik ook fijn. Het werkt subtiel en fijn en zonder metalen hendels voor instellen hoogte, maar gewoon een subtiele bediening voor verstellen van hoogte, zitdeel horizontaal of voor instellen zithoek.
Ook erg fijn vind ik de draaihendel (klein, maar stevig en makkelijk te bedienen) om te bepalen wat de tegendruk is van de rugleuning. Dit is super makkelijk in te stellen en elke tegendruk is mogelijk. Als je zin hebt om achterover te hangen is dat gewoon een paar rotaties en kan je flink ver naar achteren. Een paar slingers naar voren en je moet behoorlijk aanzetten om naar achteren te bewegen.

Waar ik nog aan moet wennen/minder fijn is, is de hardheid van het zitvlak. De bureaustoel op werk is wat zachter (oude bureaustoel thuis erg hard, maar ook heel dun) en dat bevalt wat beter. Misschien moet de stoel nog wat vormen. Het zitkussen is wel vrij diep, maar dus gewoon stevig schuim. Voor mij had het op basis van de eerste middag wat zachter gemogen.

Voor zover ik nu kan oordelen hou ik de stoel wel gewoon. Het scheelt dat ik de kortingscode van 30% gebruikt hebt (dan € 670,-) en zakelijk heb gekocht wat ook nogal een verschil maakt met netto uitgave (BTW en loonbelasting).
Dat is apart mijn zitting is juist echt erg comfortabel, voor mij het beste onderdeel van de stoel. Ook veel zachter dan op het werk. Nu las ik online dat de Zody vergelijkbaar zou moeten zijn maar die was dan weer zo hard als een plank. Zou er dan gewoon verschil tussen de batches zitten?

• InterCC
bloodlynx schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:42:
[...]

Dat is apart mijn zitting is juist echt erg comfortabel, voor mij het beste onderdeel van de stoel. Ook veel zachter dan op het werk. Nu las ik online dat de Zody vergelijkbaar zou moeten zijn maar die was dan weer zo hard als een plank. Zou er dan gewoon verschil tussen de batches zitten?
Of het ligt gewoon aan mij en ik ben wat zachters gewend op werk waar wennen aan deze stoel wel komt. Qua autostoelen is dat schijnbaar ook dat zachtere stoelen schijnbaar (initieel) als meer comfortabel worden ervaren, maar op langere ritten dat wat stevigere stoelen vele malen beter zijn. Als ik er met mijn hand op duw is het ook niet super hard hoor, maar er op zittend voelt het niet zo zacht.
Maar goed, verder zit de stoel goed en ik zal er aankomende dagen meer op zitten en dan een beter beeld kunnen vormen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
Ypuh schreef op woensdag 24 november 2021 @ 18:41:
@hanssen Heb zojuist ook een Herman Miller x Logitech Embody besteld.

@GekkeRipper Naast dat ik de Embody mooi vind, lijkt dat voor thuis de fijnste stoel te zijn. Een comfortabel breed, niet te hard zitvlak zonder randen/frame waar je drukpunten creëren kunt. Ook kun je hier nog een keer je been op leggen. Het Aeron hufterproof mesh en stevige frame zijn voor thuis minder doorslaggevend. Ik mishandel mijn stoel niet en de komende 10 jaar zal deze waarschijnlijk op dezelfde vierkante meter doorbrengen (weinig verplaatsingen, verschillende mensen, in- uitstappen etc).

Daarnaast heb ik altijd moeite met lendesteunen. Zal aan mijn zithouding liggen, maar meestal heb ik hier meer last dan voordeel van. Alle stoelen waarvan in de basis de rugleuning erg bol staan, vallen dus bij voorbaat af (om je een idee te geven, de Steelcase Leap):
[Afbeelding]

De Herman Miller Embody met zijn flexibele rugsteun is relatief neutraal en lijkt gericht op een zo breed mogelijk publiek. Gezien deze stoelen al sinds 2008 op de markt zijn en ze 12 jaar garantie bieden, lijkt het met de bouwkwaliteit ook wel oké te zitten. Als je dan niet teveel naar de kosten kijkt of deze uitstrijkt over X jaar, dan zijn dat ook wel de argumenten waarom HM een populaire keuze is.
Ik heb zojuist de Herman Miller Embody besteld. Ben erg benieuwd! Hier is ie in de aanbieding: https://loyalbrand.nl/sho...siness-editie-sync-black/

• Ypuh
@GekkeRipper Thanks voor de tip. Ik ben toch ook maar voor de niet-gaming versie gegaan. De Sync versie schijnt ook wel een klein beetje foam padding te hebben, iets minder dan de Logitech versie. Deze video legt de verschillen duidelijk uit.

Het 'additional stiffness/pressure on the spine' argument heeft mij overtuigd, en ik heb ook erg lange benen waardoor ik het zitvlak waarschijnlijk maximaal uit zal schuiven. Eigenaren op Reddit en in de YT comments van deze video zeggen dat je het 'cutoff point' van het foam dan nadrukkelijk voelt.

Edit: Ze schrijven ook dat bij recente modellen deze padding nu doorloopt, en de normale Embody deze padding nu ook heeft (maar niet in het rugpand). Dat zou betekenen dat de normale Embody het beste van beide werelden heeft sinds Feb 2021.

[ Voor 22% gewijzigd door Ypuh op 25-11-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blcor
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-02 19:48
haelerien schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:31:
[...]

Sorry, lees dit nu pas! Ik ben 1.82m , 95kg. Je kan aardig wat customizen. Ik zou het gewoon proberen. Je kan 'm altijd retourneren binnen 14 dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
Heb toch de stap gezet en een Ergochair Pro+ gekocht. Meteen ook de hier eerder aangeraden wielen besteld bij Amazon. Benieuwd naar het comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Ik gebruik de non pro stoel nu al even.. ben nog steeds tevreden, moest ik ooit naar een andere stoel gaan zou ik wel eens willen zien voor armsteunen die hoger/lager kunnen en iets beter aan voelen kwa kwaliteit maar 90% van de tijd zitten men armen half op mijn tafel..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Sinds gisteren heb ik een Herman Miller Sayl Gaming in de kleur Ocean Deep. Eerlijk gezegd puur voor de kleur gekozen, maar hij zit ook niet verkeerd. :p

Het fijne van deze Herman Miller is dat het een redelijk low profile stoel is. Ideaal voor een kleine ruimte met een klein bureau.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gE9sl7cVH8tKZWaaFEWSzrs5Lsw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLWpmckarrTYt9t3ZDovDAxM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgJzoE5yI1fqEa1IWNM-sToF7w4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jelwe1IB2UaFOIrNc2mW5aNo.png?f=user_large

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
2 dagen geleden de Zody besteld met de korting, now we wait :) spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
De Steelcase Gesture heeft 100 euro korting, iemand ervaring met deze stoel?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Ch3ckmate schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:17:
[...]

Combinatie geprobeerd maar niet gelukt ;) bedankt voor de tip!
Sorry reactie op foute topic geplaatst!

Deze mag dus weg

[ Voor 22% gewijzigd door Mikydb84 op 29-11-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Mikydb84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:48:
[...]

goed gezien, maar waarom staat er dan bij dat je die met bluetooth can concentreren?
Hier is iets misgegaan denk ik? Ik snap niet wat je bedoelt :)

edit: solved, mag weg

[ Voor 4% gewijzigd door Ch3ckmate op 29-11-2021 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Strider denk jaytwocents op yt een review van gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Heb vorig jaar aan begin van lockdown voor 30€ een tweedehands Ahrend 220 gekocht. Blauwe stof ziet er nog goed uit, geen vlekken of duidelijke slijtage, alles werkt qua verstelling. Kwaliteitsverschil tov Ikea/kwantum etc is enorm.
Prijs/kwaliteit onverslaanbaar m.i. op deze manier

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:19
Hier zojuist de knoop door gehakt en een embody 2.0 besteld. Al sinds het thuiswerken aan het overwegen. Mijn gaming stoel van noblechairs is wel redelijk maar na anderhalf jaar thuis werken wordt het toch tijd voor wat anders.

Flink aan de prijs maar gelukkig kan er via het werk een gedeelte vergoed worden en kan ik met 12 jaar garantie een mooie tijd vooruit.

Ook heb ik even nagevraagd over de klacht dat de embody nogal kan kraken en mij is verteld dat die geruisloos hoort te zijn en als dat niet het geval is dat gefixt kan worden. Van mij hoeft die niet piepstil te zijn zolang het maar niet erg storend is.

Het zal mij benieuwen of die goed bevalt.

[ Voor 24% gewijzigd door Angelol op 01-12-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 17:58
Mijn DXRacer RACING uit 2017 zit nog altijd heerlijk (ivm verstelbare hoek van de rug) maar bij de onderrug begint hij door het pleather heen te slijten. Had eigenlijk wel gehoopt er 5 jaar mee te kunnen doen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
Angelol schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:53:
Ook heb ik even nagevraagd over de klacht dat de embody nogal kan kraken en mij is verteld dat die geruisloos hoort te zijn en als dat niet het geval is dat gefixt kan worden. Van mij hoeft die niet piepstil te zijn zolang het maar niet erg storend is.
Heb die van mij gister ontvangen en zit er nu net één dag op. Geruisloos gaat hij niet zijn. Weet ook niet waar je dat gelezen hebt, maar dat is hij zeker niet. Gebrekkige bouwkwaliteit is het niet, die lijkt wel oké te zijn, maar het geheel doet door al het plastic en gekraakt minder premium aan dan de prijs zou doen vermoeden. Dat lag deels in mijn lijn der verwachting, maar toch valt het nog wel een beetje tegen.

Of ik tevreden ben doe ik nu nog even geen uitspraak over. Ik wil de stoel eerst 1-2 weken uittesten. Eerste indruk is niet slecht, maar ook niet 'wow'. Er is ruimte voor verbetering, met name op het vlak van gebruikte materialen en kraakjes. De rugleuning is overduidelijk het sterke punt (en die kraakt bij mij niet/nauwelijks).

Beetje verwachtingsmanagement kan geen kwaad dus.

Edit: Paar maanden later. Na wat eerste dag mods aangebracht te hebben op met name de armsteuning en uitschijfbare leuning, weinig last van kraakjes. Heb me er sindsdien totaal niet meer aan gestoord en in dagelijks gebruik hoor je nauwelijks iets.

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 11-04-2022 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Ypuh schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:17:
[...]

Een ruim jaar geleden had ik je voor gek verklaard. Inmiddels werk ik al bijna 2 jaar thuis en heb ik vorig jaar flink geïnvesteerd in een nieuwe thuiswerkplek (zit-sta bureau, bureaustoel, mechanisch toetsenbord, 49" monitor etc). Dat was de investering dubbel en dwars waard, ben zelden zo tevreden geweest met een aankoop. De stoel die ik heb zit voor 85% prima en heeft mijn rugklachten opgelost, alleen kraakt de stoel af en toe een beetje. Een upgrade is dus niet per se nodig, maar gezien ik het plezier wat ik van mijn thuiswerkplek heb, zou ik een high-end bureaustoel ook wel kunnen verantwoorden.
Hier iemand die wel al (een ruime maand) ervaring heeft met deze bureaustoel.

Ik werk ongeveer 80 tot 100 uur in de week, op meerdere plekken. 's Avonds en in het weekend op mijn H&M Embody. De overige tijd op een nog te vervangen, verouderde, bureaustoel. Als ik daar overdag op zit, zoals nu, heb ik wat last van mijn rug. Zodra ik vanavond op mijn andere plek zit, op de embody, zakt die rugpijn weer langzaam weg.

Daarnaast is de Embody erg comfortabel, op veel verschillende manieren in te stellen en geschikt voor de kleermakerszit (Hoe ik soms graag zit. Dat is dan voor een man van 1,84m. Als je langer bent zal de kleermakerszit minder comfortabel zijn op deze stoel denk ik.).

De stoel is natuurlijk niet magisch; als je een verkeerde houding hebt gaat deze stoel niet opeens je rugpijn wegnemen. Net als met elke bureaustoel is het belangrijk dat je zoveel mogelijk in een goede houding zit.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Generaal Pep op 01-12-2021 14:33 . Reden: toevoeging aan de kleermakerszit ]

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Herman Millers zijn eigenlijk best wel plastic wiebelstoelen maar dat verwacht je niet als je de prijzen ziet, dus als je er dan eentje thuis krijgt, de doos opent en een massief stalen troon hoopt te ontdekken, schrik je in eerste instantie even van de hoeveelheid kraakplastic en tuinstoelvibes. :p

Ze zitten wel top verder, en je betaalt m.i. voornamelijk voor de patenten, het merk en de garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2021 17:18 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Wat een onzin.
Heb hier een fully loaded Mirra uit 2004 staan, die voelt verre van plastic aan en wiebelt totaal niet.
Mijn Autonomous ErgoChair 2 daarentegen voelt inderdaad als een stretcher aan die je naast een zwembad tegenkomt (maar wiebelt gelukkig niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Beetje mixed feelings ook, maar de reactie van @Negakinu is ook niet eerlijk.

Kan nu al zeggen dat ik de rugleuning van de Embody op al mijn stoelen zou willen hebben. De bestaat uit vele bewegende delen en (zoals bij alle bureaustoelen) volledig uit plastic, maar heb hier tot dusver geen nadelen of kraakjes voor kunnen ontdekken.

De rest van de stoel is minder bijzonder, behalve het zitvlak dan misschien nog. De basis is metaal (poot + veer + deel van onderstel), maar daaromheen is alles plastic. De stoel die de Embody vervangt kostte mij een jaar geleden met 30% korting €350, maar de 4D armleuningen die deels uit metaal bestaan zijn superieur aan deze van Herman Miller.

De mixed feelings komen dan ook uit dat ze bij HM duidelijk goed weten hoe ze een stoel moeten maken, maar er voor kiezen om op primaire onderdelen te bezuinigen. Voor de ~€1.200 die ze vragen zou dat niet mogen. De marges zullen jaloersmakend zijn verwacht ik, maar dat maakt het nog geen slechte stoel.

Edit: Het is me gelukt om de meeste kraakjes op te lossen door wat vet, siliconenspray en zwarte tape op de bewegende delen te smeren/plakken. Met name het plastic op plastic in de armpads vond ik vervelend. Al met al 20 minuutjes mee bezig geweest, maar heeft de ergste frustratie weggenomen. Geluidsniveau zal zo voor iedereen wel binnen de marge vallen (vanuitgaande dat het zo blijft).

[ Voor 29% gewijzigd door Ypuh op 02-12-2021 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:29

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Strider schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:50:
De Steelcase Gesture heeft 100 euro korting, iemand ervaring met deze stoel?
Ik heb er eentje. Best ok, als opvolger van een steelcase leap. De schouders komen iets meer naar binnen, wat mij stoorde, dus ik heb een "ruggegraatkussen" waardoor m'n schouders niet naar voren gedirigeerd worden. Na m'n motorongeluk was dat helemaal prettig. Zo'n kussen: https://backbonecushion.com/

De stoel is verder goed, steelcase kwaliteit, ik zit al meer dan 10 jaar met plezier op die stoelen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Gisteren is mijn Zody toegekomen, zit echt wel heerlijk. Het harde zitvlak is even wennen tov mijn Markus maar de rugsteun is zoveel beter. Ik heb nu tenminste de neiging tegen de rug te zitten ipv naar voor te hangen.Snap bepaalde dingen nog niet helemaal zoals dat hendeltje voor tegengewicht, ik merk geen verschil...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bedankt aan iedereen die hun ervaring hier gepost heeft mbt tot bureaustoelen!

De laatste tijd heb ik toch wel wat last van m'n rug / nek gekregen. Ik had sterk het vermoeden dat dit aan m'n stoel lag. Ik zit al drie jaar op een Ikea Flintan. Met al het thuiswerken is het zitgedeelte redelijk op en kon ik er niet meer lekker in zitten. Tijd dus voor een nieuwe stoel!

Ik wilde niet meer dan 500 euro uitgeven. Ik heb nog even gekeken naar de Mirra, maar die viel daardoor dus al vrij snel af, alwoewel ik deze erg gaaf vind qua vormgeving. Toch had ik zo mijn twijfels over vorm van de armsteunen die er niet fijn uitzien. En ik von het uitzoeken van een Mirra net als een auto, met de hoeveelheid opties om aan te vinken. Keuzestress... Als ik dan een stoel koop wil ik er 1 die ik volledig kan instellen 😅 Daarbij was de beschikbaarheid helaas ook laag.

UIteindelijk bij een refurbished Ahrend 2020 uitgekomen (440 euro bij http://gebruiktebureaustoel.nl), mede door alle lovende woorden in dit topic. Ik heb wel gezocht naar een model met alles instelbaar. De mijne heeft ook een volledig verstelbare lendesteun, wat ik erg belangrijk vind.

Ik zit er nu twee weken op en ben er echt superblij mee. Dat hij tweedehands was kun je er niet aan afzien. Voelt heel degelijk en solide aan. Zit echt super, lekker brede zit en rugleuning. M'n rugpijn is vrijwel direct verdwenen. Ik kan weer lekker achteroverleunen en heb weer armleuningen. Had ik natuurlijk veel eerder moeten doen 😬

Verder heeft de stoel een vrij zakelijke uitstraling, wat op zich niet erg is, maar het had van mij wel iets speelser gemogen. Vandaar ook de interesse voor een Hermann-Miller stoel. Anderzijds is het natuurlijk mooi dat het om een Nederlands product gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
tarlitz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 22:19:
Bedankt aan iedereen die hun ervaring hier gepost heeft mbt tot bureaustoelen!

De laatste tijd heb ik toch wel wat last van m'n rug / nek gekregen. Ik had sterk het vermoeden dat dit aan m'n stoel lag. Ik zit al drie jaar op een Ikea Flintan. Met al het thuiswerken is het zitgedeelte redelijk op en kon ik er niet meer lekker in zitten. Tijd dus voor een nieuwe stoel!

Ik wilde niet meer dan 500 euro uitgeven. Ik heb nog even gekeken naar de Mirra, maar die viel daardoor dus al vrij snel af, alwoewel ik deze erg gaaf vind qua vormgeving. Toch had ik zo mijn twijfels over vorm van de armsteunen die er niet fijn uitzien. En ik von het uitzoeken van een Mirra net als een auto, met de hoeveelheid opties om aan te vinken. Keuzestress... Als ik dan een stoel koop wil ik er 1 die ik volledig kan instellen 😅 Daarbij was de beschikbaarheid helaas ook laag.

UIteindelijk bij een refurbished Ahrend 2020 uitgekomen (440 euro bij http://gebruiktebureaustoel.nl), mede door alle lovende woorden in dit topic. Ik heb wel gezocht naar een model met alles instelbaar. De mijne heeft ook een volledig verstelbare lendesteun, wat ik erg belangrijk vind.

Ik zit er nu twee weken op en ben er echt superblij mee. Dat hij tweedehands was kun je er niet aan afzien. Voelt heel degelijk en solide aan. Zit echt super, lekker brede zit en rugleuning. M'n rugpijn is vrijwel direct verdwenen. Ik kan weer lekker achteroverleunen en heb weer armleuningen. Had ik natuurlijk veel eerder moeten doen 😬

Verder heeft de stoel een vrij zakelijke uitstraling, wat op zich niet erg is, maar het had van mij wel iets speelser gemogen. Vandaar ook de interesse voor een Hermann-Miller stoel. Anderzijds is het natuurlijk mooi dat het om een Nederlands product gaat.
Waarom haal je dan niet een nieuwe haworth? Daarnaast is de ahrend nieuw wel eens vaker bij bol en cooblue rond de 500 in de aanbieding geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
bloodlynx schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:43:
[...]

Waarom haal je dan niet een nieuwe haworth? Daarnaast is de ahrend nieuw wel eens vaker bij bol en cooblue rond de 500 in de aanbieding geweest.
De Zody bedoel je? Zag er ook uit als een mooie stoel. Er was een mooie deal vorige week met black friday. Ik had alleen geen zin om bij een buitenlandse shop te bestellen en qua prijs/functies/kwaliteit zag ik niet veel verschil met de Ahrend.

Goed om te weten dat de Ahrend zelfs in de aanbieding nog 500 is. Dan heb ik toch mooi 60 euro bespaard! Bovendien is de impact op het milieu lager door voor tweedehands te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Tevreden van mijn Zody maar heb toch 2 opmerkingen.

De tilt tension doet bij mij heel weinig, heb geen idee of het zo werkt maar ik moet niet harder duwen als ik de tension hoger zet...

Er is een plastic steuntje achter mijn rug dat er gewoon los aan lijkt te hangen?

Beetje bizar, mailtje aan het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Ch3ckmate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:52:

De tilt tension doet bij mij heel weinig, heb geen idee of het zo werkt maar ik moet niet harder duwen als ik de tension hoger zet...

Er is een plastic steuntje achter mijn rug dat er gewoon los aan lijkt te hangen?

Dat steuntje kan je er in klikken. En heel eenvoudig uithalen. Zou het weglaten aangezien het niet zo heel veel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ch3ckmate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 12:52:

Dat lijkt mij niet in orde. Ik heb de Fern en met een paar draaien merk ik echt veel verschil in tegendruk.
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste