Ik heb sinds twee weken een Herman Miller Aeron. Ik heb hiervoor verschillende (voor mijn doen destijds) relatief dure bureaustoelen gehad. Omdat ik inmiddels richting de 30 ga en ik denk dat ik meer en meer thuis blijf werken en langer op een stoel mag blijven zitten gedurende mijn carrière. Nog naast het feit dat ik dezelfde setup thuis gebruik voor het grootste deel van mijn hobbytijd (gemiddeld (incl. werk) toch wel 12u/dag op de stoel), vond ik het wel waard wat meer te besteden. Ik ben voor de HM gegaan omdat mensen overwegend lovend zijn over de bouwkwaliteit en de garantie van 12 jaar gewoon echt bijzonder goed is, hiernaast las ik van mensen die na 30 jaar weer een nieuwe HM kopen omdat die al die tijd goed gebleven is. Minder dan 100€/jr afschrijving als de stoel 12 jaar meegaat is eigenlijk geen geld voor goed zitten.
Ik heb de stoel blind gekocht, omdat ik in de buurt nergens kon gaan proefzitten en dit op dit moment toch waardeloos is. En ben erg tevreden. De bouwkwaliteit is eigenlijk uitstekend, ja het deels plastic maar dit doet zeker niet af aan de kwaliteit. De afstelknoppen voelen en reageren uiterst degelijk en ik twijfel niet dat met normaal gebruik dit echt jaren mee zal gaan. De meshzitting was voor mij even wennen (twee dagen), het gevoel op de bovenbenen is eventjes raar, maar het forceert je actief en comfortabel te gaan en te blijven zitten.
De afstelmogelijkheden hebben een korte instructie nodig (of RTFM

) maar voelen heel natuurlijk. Ik heb een model B met: adjustable arms 3D, back tilt limiter, seat angle adustable en posturefit SL back support. De armleuningen ben ik erg content mee, de mogelijkheid om ze naar links en recht te richten geeft prettige armondersteuning voor linkerhand-toetsenbord - rechterhand-muis (beide naar rechts afgesteld:
gamen) of beide naar midden voor meer ondersteuning voor veel toetsenbordwerk.
Mijn laatste note is wellicht eentje die wat vreemd leest. De stoel zit niet lekker, maar wel erg comfortabel. Dit moet geïnterpreteerd worden als een zeer degelijke werkstoel waar je erg lang comfortabel op kunt zitten zonder last te krijgen van de stoel of zithouding. Voelt de stoel als lekker waar je in wegzakt? Zeker niet, maar dat is ook absoluut niet nodig. Als je rustig iets wilt kijken of in een meeting zit kun je met twee klikken de stoel helemaal naar achter laten leunen en relaxed nadenken of naar je scherm kijken. Ik ben helemaal verkocht en had dit veel eerder moeten doen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen