Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:40
Ypuh schreef op donderdag 25 november 2021 @ 22:05:
@GekkeRipper Thanks voor de tip. Ik ben toch ook maar voor de niet-gaming versie gegaan. De Sync versie schijnt ook wel een klein beetje foam padding te hebben, iets minder dan de Logitech versie. Deze video legt de verschillen duidelijk uit.

[YouTube: The $1500 Gaming Chair. Worth the Upgrade? | Herman Miller x Logitech Embody Office Chair]
Het 'additional stiffness/pressure on the spine' argument heeft mij overtuigd, en ik heb ook erg lange benen waardoor ik het zitvlak waarschijnlijk maximaal uit zal schuiven. Eigenaren op Reddit en in de YT comments van deze video zeggen dat je het 'cutoff point' van het foam dan nadrukkelijk voelt.

Edit: Ze schrijven ook dat bij recente modellen deze padding nu doorloopt, en de normale Embody deze padding nu ook heeft (maar niet in het rugpand). Dat zou betekenen dat de normale Embody het beste van beide werelden heeft sinds Feb 2021.
Op veel van de ergonomische stoelen kun je niet netjes rechtop zitten. Zo ook de Herman Miller Embody

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
TOP 3 Reasons to Buy/NOT Buy $2000+ Herman Miller Embody x Logitech Gaming Chair

Daar krijg je 'nerd neck' van.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 12:54
bloodlynx schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:43:
[...]

Dat steuntje kan je er in klikken. En heel eenvoudig uithalen. Zou het weglaten aangezien het niet zo heel veel doet.
Als dat zo is vind ik er niks rond terug en mag het wel wat duidelijker aangegeven zijn :/
InterCC schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 16:48:
[...]

Dat lijkt mij niet in orde. Ik heb de Fern en met een paar draaien merk ik echt veel verschil in tegendruk.
Ik helemaal niks, basis van de kabel die aan het hendeltje vertrekt is ook ontbloot dus je ziet de koper.

edit: Solved both problems. Met wat knoeien het plastiek steuntje weer ingedrukt en de kabel van de tension kon ik gewoon weer insteken en dan werkt de hendel wel...hopelijk is het probleem zo opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door Ch3ckmate op 04-12-2021 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 21:20
@sdk1985 Daarom moet je ook een stoel uitzoeken die bij je past. Er is geen one-size-fits-all.

Vooralsnog lijkt de Embody goed aan te sluiten bij mijn lichaam. Beter dan de 2 bureaustoelen die ik hiervoor had waarbij de lendesteun juist heel erg dwong om met mijn schouders onnatuurlijk naar achteren te zitten. In de praktijk betekende dat ik maar een klein raakvlak met de rugleuning had en pijn in de onderrug tot gevolg.

Eigenlijk precies dit probleem (links omcirkeld) waarvan ze beschrijven dat het de juiste houding is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjo6J3vHTfvdgLAVe3b8Ho7B6Nk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0bEXkJoUv7zJW9Gqym3Pl5TQ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oz3IxGKWbiZR8kQ_NKkx1GdekKY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4c9epjxcF6QgvngRu0QoOtex.png?f=fotoalbum_tile

De Embody lijkt door het flexibele achterpand beter aan te sluiten zoals in het tweede plaatje (rechts).

Je kunt de beste stoel ter wereld uitzoeken, maar als die niet aansluit bij je lichaam, dan heb je er niets aan. Die video reviewer (ik heb hem ook gezien) en ook zijn vriendin, lijken dat beide niet te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:22
Hillie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:47:
[...]

Ik heb er eentje. Best ok, als opvolger van een steelcase leap. De schouders komen iets meer naar binnen, wat mij stoorde, dus ik heb een "ruggegraatkussen" waardoor m'n schouders niet naar voren gedirigeerd worden. Na m'n motorongeluk was dat helemaal prettig. Zo'n kussen: https://backbonecushion.com/

De stoel is verder goed, steelcase kwaliteit, ik zit al meer dan 10 jaar met plezier op die stoelen.
En werkt zo'n kussen echt? Ben wel benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
Vandaag bezoekje gebracht in R&M in Raalte. In dit topic een aantal merken opgeschreven en meegenomen om te proefzitten. Veruit meeste beschikbare stoel is de Ahrend 2020. Ik kom denk ik alleen tot de conclusie dat ik andere wensen heb dan de merendeel. Tegelijk met mij kwam een leuke jonge dame binnen die binnen 20 minuten naar buiten liep met een Ahrend 2020. Allemaal zo rond de 300 euro, wat ik echt een koopje vind.

Maar, helaas ben ik met enige twijfelen weer weggelopen zonder een stoel. Waarom? Ene kant is de Ahrend een prima stoel… mocht je tenminste een heel kantoortuin moet inrichten. Deze tweaker die minimaal 8 uur per dag op de stoel zit kom toch tot de conclusie dat deze te iel is. Dus helaas ben ik dus nog geen steek verder met mijn zoektocht. Ik wil mijzelf natuurlijk geen troon aanpraten, maar de stoel waar je minimaal 8 uur per dag op zit moet gewoon beter zijn dan een Ahrend 2020. Ook andere merken vielen tegen.

Lendensteun blijft een twijfelgeval. Ik merk dat het stevigheid geeft aan de onderkant van mijn rug, maar ik voel hem wel continue. Dat laatste vind ik minder prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Draicon schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:08:
[...]

En werkt zo'n kussen echt? Ben wel benieuwd naar je bevindingen.
Voor mij wel. De originele vorm van de stoel duwde m'n schouders wat teveel naar voren. Met dat kussen verbeter ik m'n postuur wat en hou ik m'n schouders beter naar achteren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:22
Dus, ik heb ein-de-lijk een Herman Miller Aeron refurbished Classic Pellicle besteld. De kleur is carbon (grafiet). Lumbar support genomen. Heb de stoel bij Ferbox besteld. Die hebben diverse opties en stoelen te koop. Erg benieuwd naar de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 21:20
@hanssen zie dat de HM x Logitech nu weer €1.622,- kost. Heb je hem al mogen ontvangen, en wat zijn je eerste bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grmbl. Op 15 november een refurbished Ahrend 2020 verta besteld. 5 dagen later nog niets gehoord, mailtje gestuurd. Na nog een paar dagen maar een belletje gepleegd. Hij ging navragen en terug bellen. Je raad het al.
Ik later maar eens terugbellen. Owhja, ik ga nu gelijk bellen en bel je terug. En zowaar hij belt me snel terug. Helaas de stoel is niet op voorraad. Kan je wel de extra verta leveren. Ok zeg ik doe maar. Wordt waarschijnlijk vrijdag.

Vrijdag komt en geen enkele communicatie vanuit hun. Dus ik bel maar weer. Nee dat kan niet, vrijdag? We hebben een montageklus dat kan ik nooit gezegd hebben. Maandags maak de planning dan laat ik het je weten.

Zoals je al verwacht, maandv om 16:00 maar gebeld en hij ging het om 17:30 gelijk bekijken en mij bellen. Het wordt saai, maar geen belletje. Wel een mailtje dat het deze week niet gaat lukken. Ik mail terug, prima kom de stoel maandag maar brengen. Kunnen jullie dat bevestigen? En ik bel ze nog maar eens om het ook via dat kanaal te vragen. Ze nemen niet meer op en mailen niet meer terug.
Oftewel ik heb mij geld terug gevraagd. Gelukkig via creditcard, dus dat gaat wel lukken.

Tl;Dr: ik ben op zoek naar een betrouwbare leverancier van een refurbished Ahrend 2020 verta (extra mag ook). Wie heeft goede ervaringen met een winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Ch3ckmate schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
[...]

Als dat zo is vind ik er niks rond terug en mag het wel wat duidelijker aangegeven zijn :/

[...]

Ik helemaal niks, basis van de kabel die aan het hendeltje vertrekt is ook ontbloot dus je ziet de koper.

edit: Solved both problems. Met wat knoeien het plastiek steuntje weer ingedrukt en de kabel van de tension kon ik gewoon weer insteken en dan werkt de hendel wel...hopelijk is het probleem zo opgelost.
Na dit probleem gemaild te hebben met fotobewijs naar Haworth hebben ze meteen een replacement aangeboden...ondanks de valse start toch al vertrouwen in het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:04
Jelte schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:42:
Grmbl. Op 15 november een refurbished Ahrend 2020 verta besteld. 5 dagen later nog niets gehoord, mailtje gestuurd. Na nog een paar dagen maar een belletje gepleegd. Hij ging navragen en terug bellen. Je raad het al.
Ik later maar eens terugbellen. Owhja, ik ga nu gelijk bellen en bel je terug. En zowaar hij belt me snel terug. Helaas de stoel is niet op voorraad. Kan je wel de extra verta leveren. Ok zeg ik doe maar. Wordt waarschijnlijk vrijdag.

Vrijdag komt en geen enkele communicatie vanuit hun. Dus ik bel maar weer. Nee dat kan niet, vrijdag? We hebben een montageklus dat kan ik nooit gezegd hebben. Maandags maak de planning dan laat ik het je weten.

Zoals je al verwacht, maandv om 16:00 maar gebeld en hij ging het om 17:30 gelijk bekijken en mij bellen. Het wordt saai, maar geen belletje. Wel een mailtje dat het deze week niet gaat lukken. Ik mail terug, prima kom de stoel maandag maar brengen. Kunnen jullie dat bevestigen? En ik bel ze nog maar eens om het ook via dat kanaal te vragen. Ze nemen niet meer op en mailen niet meer terug.
Oftewel ik heb mij geld terug gevraagd. Gelukkig via creditcard, dus dat gaat wel lukken.

Tl;Dr: ik ben op zoek naar een betrouwbare leverancier van een refurbished Ahrend 2020 verta (extra mag ook). Wie heeft goede ervaringen met een winkel?
toon volledige bericht
Zie mijn eerdere reactie. https://www.rmkantoor.nl/ heeft een heel zooi Ahrend 2020 stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@grote_oever en besteld. Hopelijk gaat dit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:05

Christiano007

Ich bin der champion

Kun je bij die Noblechairs/Secretlab ook wieltjes eronder zetten voor harde vloeren? Heb zelf laminaat en wil niet zo'n lelijke mat. Nu zie ik ook van die skeeler wieltjes die mensen onder hun bureaustoel zetten. Die krassen blijkbaar niet en rollen zeer soepel.

Alleen zijn die Noblechairs een stuk zwaarder dan een gemiddelde bureaustoel.

Iemand ervaring met rollerblade achtige wieltjes onder een gamingchair?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Vorige week een Ahrend 2020 bij bol.com besteld voor 500 euro. Vandaag geleverd.

Ik zit er nu een uurtje op, en ben absoluut nog niet verkocht:
- ziting is vrij hard
- Ze zeggen dat je de rugleuning eigenlijk "los" moet zetten, maar ik ervaar het toch het prettigst als die vast staat, zodat dat meer tegendruk geeft.
- HET grote nadeel: De lendensteun.. ik blijf hem in mijn onderrug voelen prikken, ik kan niet echt een hoogte vinden waarbij die prettig aanvoelt.

Ik ga het een aantal dagen proberen, maar als het niet beter wordt gaat ie terug.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:45
@ConQuestador gewicht/lengte? dat speelt altijd wel met stoelen.. :)

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Icekiller2k6 schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:48:
@ConQuestador gewicht/lengte? dat speelt altijd wel met stoelen.. :)
1.94, ~85kg.

Tevens zou ik het zitgedeelte verder naar voren moeten schuiven als ik de handleiding zou volgen. Maar dan voelt het echt alsof je op de rand zit aan de achterkant.Nu dus een goede 10cm tussen zitgedeelte en knieen.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben 1,93 en ongeveer net zo zwaar. En ik vind de Ahrend 2020 een hele fijne stoel. Zo zie je maar, smaken verschillen.
Hopelijk kun je eraan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
ConQuestador schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:47:
Ik ga het een aantal dagen proberen, maar als het niet beter wordt gaat ie terug.
De ahrend 2020 is inmiddels retour gestuurd. De lendensteun is echt niet geschikt voor mij, het heeft er zelfs voor gezorgd dat ik weer uitstralingspijn in mijn been heb vanuit mijn rug, iets waar ik al meerdere jaren van verlost was :(

In de tussentijd heb ik eindeloos gegoogled naar welke stoel beter lijkt, eisen: Geen harde lendensteun, hoge rugleuning, en wat zachter zitoppervlak. Na lang googlen ben ik terrecht gekomen bij de Schaffenburg 400 NPR Comfort.
Waar ik achter ben gekomen is dat dit geen nederlandse fabrikaat is (gefabriceerd in taiwan geloof ik), maar er zit wel gewoon een Nederlands bedrijf achter. Het merendeel van de recensies is positief, en juist langere mensen zijn erg tevreden.
Tevens is hij bij de office centre te koop onder de merknaam "prof chair": https://www.officecentre....comfort-zwart-bureaustoel

Eigenlijk had ik ook nog naar een winkel gewild om wat stoelen te proefzitten, maar gezien de lockdown zit dat er even niet in.

Kortom: Tenzij iemand me nu verteld dat ik het beter niet ga doen, denk ik dat ik hierop ga gokken.

[ Voor 6% gewijzigd door ConQuestador op 20-12-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 21:17
Die zody heeft ongeveer dezelfde prijs met code van eerder bericht, is dat dan niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
ConQuestador schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:31:
[...]

Kortom: Tenzij iemand me nu verteld dat ik het beter niet ga doen, denk ik dat ik hierop ga gokken.
Refurb/2e hands Steelcase geen optie voor je?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Negakinu schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:01:
[...]

Refurb/2e hands Steelcase geen optie voor je?
welke type? En is dit omdat de Schaffenburg geen goede optie is?

Overigens heb ik op kantoor ook bewust wat stoelen verzameld en even op gezeten:
- herman miller aeron : In eerste instantie lijkt het geniaal te zitten, maar al snel kwam ik erachter dat de mesh mij pijn deed aan de zijkanten van mijn bovenbenen. Doordat de druk niet gelijk verdeeld wordt. Tevens is het teveel een "hangstoel" voor mij
- Dauphin Shape: vrij standaard kantoorstoel, Alleen rugleuning is niet heel hoog. Tevens moet stoel in allerhoogste stand staan voor mij. Wel groot pluspunt is dat de (erg comfortabele) armleuning kan draaien, waardoor ik de leuning van mijn muisarm (technisch gezien trackballarm) naar buiten kan draaien zodat je die geheel op de leuning kan laten liggen.
- beta be brave: Ook vrij standaard kantoorstoel, zitvlak tikkeltje hard, en armleuningen ook erg hard.
Grote nadeel is dat deze geen instelbare actieve rugsteun had. Kortom: Vastzetten, of loslaten waarbij die veel te los staat naar mijn smaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ConQuestador schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:21:
[...]

welke type? En is dit omdat de Schaffenburg geen goede optie is?

Overigens heb ik op kantoor ook bewust wat stoelen verzameld en even op gezeten:
- herman miller aeron : In eerste instantie lijkt het geniaal te zitten, maar al snel kwam ik erachter dat de mesh mij pijn deed aan de zijkanten van mijn bovenbenen. Doordat de druk niet gelijk verdeeld wordt. Tevens is het teveel een "hangstoel" voor mij
Niet om je mening aan te vallen, want dat is uiteraard prima
Teveel hangstoel is echter een instelling. Je kunt dat ding gewoon stijf afstellen en dan valt er niet in te hangen.
Staat de stoel niet te hoog als je bovenbenen pijn gingen doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Hann1BaL schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
[...]

Niet om je mening aan te vallen, want dat is uiteraard prima
Teveel hangstoel is echter een instelling. Je kunt dat ding gewoon stijf afstellen en dan valt er niet in te hangen.
Staat de stoel niet te hoog als je bovenbenen pijn gingen doen?
het was aan de buitenkant van de benen, is vaker genoemd in dit topic. Komt doordat de mesh aan de zijkanten vast zit, dus je krijgt altijd een "zak" effect.

Maar dat doet er verder ook niet toe ;) Ik vond de herman miller fijn om eventjes in te zitten, maar het is gewoon geen stoel voor mij om langdurig in te werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Toverdoos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:26:
Die zody heeft ongeveer dezelfde prijs met code van eerder bericht, is dat dan niet wat?
De code teruggezocht : haworthcbeu

En dan gaat de prijs inderdaad van ~800 naar 450... Interessant, ik zal me eens in deze stoel verdiepen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:38
sdk1985 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:13:
[...]

Op veel van de ergonomische stoelen kun je niet netjes rechtop zitten. Zo ook de Herman Miller Embody

[YouTube: TOP 3 Reasons to Buy/NOT Buy $1500 Herman Miller Embody x Logitech Gaming Chair]
Daar krijg je 'nerd neck' van.
Ik heb de Herman Miller Embody nu een kleine 3 maanden en ik had dit veel eerder moeten doen. Ik ben rugpatient (hernia's) en ik kan hier makkelijk 8 uur per dag op zitten zonder dat ik ergens last van krijg. Ik heb tal andere stoelen geprobeerd maar niets hielp. Ook de Herman Miller Mirra 2 en Aeron niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
ConQuestador schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:32:
[...]

De code teruggezocht : haworthcbeu

En dan gaat de prijs inderdaad van ~800 naar 450... Interessant, ik zal me eens in deze stoel verdiepen :)
Wel hè, ik heb hem toevallig zelf ook op de gok besteld. Zat precies met dezelfde vragen. Van wat ik qua negatieve punten kon vinden was met name het assembleren af en toe een ding. Maar de customer support schijnt weer prima te zijn, dus dat risico durf ik aan.
Ik overwoog nog een Aeron Sayl, omdat die niet dat zitzak effect heeft, maar wel die voorwaartse kanteling. De Mirra 2 en Aeron zaten op de rug wel goed, maar ik ben van mening dat een teveel gedwongen statische houding niet prettig is en goed zitten begint bij de lichaamsdelen waar ik op zit + als man zijnde vind ik het ook weleens lekker om de benen iets meer uit elkaar te houden :) De Embody zat wel weer goed, maar die had weer niet die voorwaartse kanteling wat me af en toe heel prettig lijkt. De Sayl is afgevallen omdat het zitvlak iets aan de korte kant voelde, het was een beetje alsof ik tussen zitvlak en rugleuning in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Toverdoos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:20:
[...]
Wel hè, ik heb hem toevallig zelf ook op de gok besteld. Zat precies met dezelfde vragen. Van wat ik qua negatieve punten kon vinden was met name het assembleren af en toe een ding. Maar de customer support schijnt weer prima te zijn, dus dat risico durf ik aan.
Ik overwoog nog een Aeron Sayl, omdat die niet dat zitzak effect heeft, maar wel die voorwaartse kanteling. De Mirra 2 en Aeron zaten op de rug wel goed, maar ik ben van mening dat een teveel gedwongen statische houding niet prettig is en goed zitten begint bij de lichaamsdelen waar ik op zit + als man zijnde vind ik het ook weleens lekker om de benen iets meer uit elkaar te houden :) De Embody zat wel weer goed, maar die had weer niet die voorwaartse kanteling wat me af en toe heel prettig lijkt. De Sayl is afgevallen omdat het zitvlak iets aan de korte kant voelde, het was een beetje alsof ik tussen zitvlak en rugleuning in zat.
Waar heb je dat opgevangen van die customer support? :p Ik heb toevallig net een lange "review" op reddit gegooid enkele dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Toverdoos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:20:
[...]
Wel hè, ik heb hem toevallig zelf ook op de gok besteld.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Ik moet zeggen dat ik het wel een hele mooie stoel vind zo op de plaatjes. Ik vraag me alleen nog af of ie groot genoeg is. De leuning lijkt niet bijzonder hoog, en het zitvlak lijkt ook niet heel ver naar voren te kunnen.

Desondanks lijkt dit toch wel 1 van de beste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
Ch3ckmate schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:30:
[...]

Waar heb je dat opgevangen van die customer support? :p Ik heb toevallig net een lange "review" op reddit gegooid enkele dagen terug.
Oe, moet eerlijk zeggen dat ik die referentie kwijt ben. Ik las in ieder geval een NL stuk over ervaringen met zowel Haworth als Herman Miller, waarbij eerstgenoemde zogezegd wat meer zou openstaan voor de individuele klant ipv business. Zelf moet ik toegeven dat ik bij laatstgenoemde prima ben geholpen in mijn zoektocht. En blijkbaar heb ik je reddit niet gevonden. Misschien kun je de link hier delen, zodat de rest er z'n referentiekader mee kan vullen? ;)
ConQuestador schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:30:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het wel een hele mooie stoel vind zo op de plaatjes. Ik vraag me alleen nog af of ie groot genoeg is. De leuning lijkt niet bijzonder hoog, en het zitvlak lijkt ook niet heel ver naar voren te kunnen.

Ik zal m'n ervaringen zeker delen, heb al veel gehad aan de posts in dit topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ch3ckmate
ConQuestador schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:30:
[...]

Ik heb hem nu een week of 2-3. Eerste die ik kreeg was jammer genoeg Defect on arrival (ik bedoel...het is een stoel...er waren gewoon enkele mankementen) maar kreeg na 1 mail met foto's meteen aanbod voor een nieuwe.

Ik kom van een Markus af, ik heb op r/officechairs een post gemaakt, zal die linken. Sums it up :).
https://www.reddit.com/r/...od_the_bad_and_the_funny/

[ Voor 13% gewijzigd door Ch3ckmate op 21-12-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
Ch3ckmate schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:41:
[...]

Ik heb hem nu een week of 2-3. Eerste die ik kreeg was jammer genoeg Defect on arrival (ik bedoel...het is een stoel...er waren gewoon enkele mankementen) maar kreeg na 1 mail met foto's meteen aanbod voor een nieuwe.

Ik kom van een Markus af, ik heb op r/officechairs een post gemaakt, zal die linken. Sums it up :).
https://www.reddit.com/r/...od_the_bad_and_the_funny/
Dat klinkt niet verkeerd toch? Ik zou willen dat er meer bedrijven waren met zulke support.
Je geeft aan dat het lijkt alsof je nog naar de sweetspot zoekt. Dat is precies mijn punt, ik vraag me af of je dat moet willen. Een beetje afwisselen is niet verkeerd, we slapen ook niet de hele nacht in dezelfde houding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-05 08:04
Ik heb zojuist de Ahrend 2020 besteld (met kantelfunctie) gezien de goede recensies hier. Ik vroeg het bedrijf of de meerprijs naar HM het waard was dat vond hij niet (zelfs slechter). Uiteraard is het een mening die ik zelf moet bevestigen omdat het een persoonlijke voorkeur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_beuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 15:29
Koop een stoel uit een vrachtwagen. (Stoelmerk ISRI bijvoorbeeld.) Laat er een gasveer en wieltjes onder zetten. Dan zit je beter als elke andere bureaustoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Toverdoos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:40:
[...]
Dat klinkt niet verkeerd toch? Ik zou willen dat er meer bedrijven waren met zulke support.
Je geeft aan dat het lijkt alsof je nog naar de sweetspot zoekt. Dat is precies mijn punt, ik vraag me af of je dat moet willen. Een beetje afwisselen is niet verkeerd, we slapen ook niet de hele nacht in dezelfde houding ;)
Klopt inderdaad, maar het is toch een beetje raar...bij de vorige had ik die neiging zo niet maar die was ook niet zo uitgebreid...ik zat gewoon constant "ok", not good not bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 15:36
Ik werk nu meer thuis dan op het werk. Ik heb gevraagd of ze niet ergens een oudere bureastoel hadden. Gelukkig wel die staat nu bij mijn bureau en Ik heb mijn huidige nieuwere bureau stoel mee naar huis mogen lenen. Dit is beter dan een net niet stoel kopen

[ Voor 24% gewijzigd door enermax op 22-12-2021 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flextrip
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06-05 20:39
Afgelopen weekend een refurbished Ahrend 230, met nieuwe stoffering, zachte wielen en hoge rug, besteld.

Eigenlijk wilde ik wat stoelen proef zitten, maar dat is in deze tijd wat lastig :/.

Ben vooral op de redelijk goede ervaringen hier afgegaan, en na verloop van tijd had ik ook wel genoeg van het inlezen.

Een refurbished Ahrend 220, 230, 2020, Comforto 77 is werkelijk overal te krijgen, met meestal minimale prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:46
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een nieuwe bureaustoel.
De Zody met korting is wel erg interessant alleen die online configurator is ruk.
Kun je nergens anders de kleuren goed zien online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:14:
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een nieuwe bureaustoel.
De Zody met korting is wel erg interessant alleen die online configurator is ruk.
Kun je nergens anders de kleuren goed zien online?
Afaik kan je niks customizen in de store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ch3ckmate schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:20:
[...]

Afaik kan je niks customizen in de store?
Dat heb ik net ergens gedaan maar nu twijfel ik of dat op de site van Haworth was. :O
Is ie bij Haworth alleen in het zwart leverbaar dan?

-edit-
Hier toch?

[ Voor 42% gewijzigd door coob op 22-12-2021 10:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik heb sinds twee weken een Herman Miller Aeron. Ik heb hiervoor verschillende (voor mijn doen destijds) relatief dure bureaustoelen gehad. Omdat ik inmiddels richting de 30 ga en ik denk dat ik meer en meer thuis blijf werken en langer op een stoel mag blijven zitten gedurende mijn carrière. Nog naast het feit dat ik dezelfde setup thuis gebruik voor het grootste deel van mijn hobbytijd (gemiddeld (incl. werk) toch wel 12u/dag op de stoel), vond ik het wel waard wat meer te besteden. Ik ben voor de HM gegaan omdat mensen overwegend lovend zijn over de bouwkwaliteit en de garantie van 12 jaar gewoon echt bijzonder goed is, hiernaast las ik van mensen die na 30 jaar weer een nieuwe HM kopen omdat die al die tijd goed gebleven is. Minder dan 100€/jr afschrijving als de stoel 12 jaar meegaat is eigenlijk geen geld voor goed zitten.

Ik heb de stoel blind gekocht, omdat ik in de buurt nergens kon gaan proefzitten en dit op dit moment toch waardeloos is. En ben erg tevreden. De bouwkwaliteit is eigenlijk uitstekend, ja het deels plastic maar dit doet zeker niet af aan de kwaliteit. De afstelknoppen voelen en reageren uiterst degelijk en ik twijfel niet dat met normaal gebruik dit echt jaren mee zal gaan. De meshzitting was voor mij even wennen (twee dagen), het gevoel op de bovenbenen is eventjes raar, maar het forceert je actief en comfortabel te gaan en te blijven zitten.

De afstelmogelijkheden hebben een korte instructie nodig (of RTFM >:) ) maar voelen heel natuurlijk. Ik heb een model B met: adjustable arms 3D, back tilt limiter, seat angle adustable en posturefit SL back support. De armleuningen ben ik erg content mee, de mogelijkheid om ze naar links en recht te richten geeft prettige armondersteuning voor linkerhand-toetsenbord - rechterhand-muis (beide naar rechts afgesteld: gamen) of beide naar midden voor meer ondersteuning voor veel toetsenbordwerk.

Mijn laatste note is wellicht eentje die wat vreemd leest. De stoel zit niet lekker, maar wel erg comfortabel. Dit moet geïnterpreteerd worden als een zeer degelijke werkstoel waar je erg lang comfortabel op kunt zitten zonder last te krijgen van de stoel of zithouding. Voelt de stoel als lekker waar je in wegzakt? Zeker niet, maar dat is ook absoluut niet nodig. Als je rustig iets wilt kijken of in een meeting zit kun je met twee klikken de stoel helemaal naar achter laten leunen en relaxed nadenken of naar je scherm kijken. Ik ben helemaal verkocht en had dit veel eerder moeten doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:22:
[...]

Dat heb ik net ergens gedaan maar nu twijfel ik of dat op de site van Haworth was. :O
Is ie bij Haworth alleen in het zwart leverbaar dan?

-edit-
Hier toch?
volgens mij is het https://shopping.haworth.com/product/zody-2/ en geef je bij afrekenen de code in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Dat zag ik ja maar je kunt dus niks configureren?
De Fern is trouwens ook erg interessant met de korting nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:11:
[...]

Dat zag ik ja maar je kunt dus niks configureren?
De Fern is trouwens ook erg interessant met de korting nu.
Voor zover ik weet niet nee :/ Anders heb ik kansen laten liggen haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ch3ckmate schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:12:
[...]

Voor zover ik weet niet nee :/ Anders heb ik kansen laten liggen haha...
Ik sta op het punt om te bestellen maar je moet ook een company name invoeren.
Leeg laten werkt niet.
Wat heb jij daar ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-04 19:06
Ik zit ook naar de Zody te kijken alleen ik schrik een beetje van de Amazon reviews over de kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen?

https://www.amazon.com/Ha...?reviewerType=all_reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ch3ckmate
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:23:
[...]

Ik sta op het punt om te bestellen maar je moet ook een company name invoeren.
Leeg laten werkt niet.
Wat heb jij daar ingevuld?
Gewoon mijn voornaam :p ze doen er niet lastig over.
Darkshifty schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:
Ik zit ook naar de Zody te kijken alleen ik schrik een beetje van de Amazon reviews over de kwaliteit. Wat zijn jullie ervaringen?

Bekijk reddit eens, daar zijn meer reviews en vooral tevreden. Ben persoonlijk zeker tevreden!

[ Voor 42% gewijzigd door Ch3ckmate op 22-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkshifty
Ch3ckmate schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:36:

Bekijk reddit eens, daar zijn meer reviews en vooral tevreden. Ben persoonlijk zeker tevreden!
Goed punt, Thanks. Ik zie daar inderdaad betere reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ch3ckmate schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:36:
[...]

Gewoon mijn voornaam :p ze doen er niet lastig over.
Tnx, zojuist een Fern besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Waarom toch de Fern ipv een Zody?

Ik denk dat ik zelf ook 1 van deze 2 ga bestellen, maar als je de diverse reviews bekijkt dan heb ik niet de indruk dat de Fern de meerprijs waard is. Sowieso zou ik niet de lendensteun optie willen want die schijnt veel te veel aanwezig te zijn (mijn reden om de Ahrend 2020 terug te sturen). Maar het voordeel lijkt wel te zijn de hogere rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
ConQuestador schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat ik zelf ook 1 van deze 2 ga bestellen, maar als je de diverse reviews bekijkt dan heb ik niet de indruk dat de Fern de meerprijs waard is. Sowieso zou ik niet de lendensteun optie willen want die schijnt veel te veel aanwezig te zijn (mijn reden om de Ahrend 2020 terug te sturen). Maar het voordeel lijkt wel te zijn de hogere rugleuning.
Als de lendensteun is zoals bij de Zody (aanpasbaar) dan kan je deze gewoon zo zetten dat je het niet/amper voelt :) ik denk dat lumbar support wel goed is voor het lichaam maar ik ben nog niet echt mee met hoe en waar je het juist moet toepassen. Heb de mijne op de Zody dus helemaal naar beneden geschoven en op de laagste stand, dan voel ik deze quasi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:51:
[...]

Net een review op YouTube gezien. Die was toch wel lovend en ik vind hem ook mooier om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
Ch3ckmate schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:54:
[...]

Als de lendensteun is zoals bij de Zody (aanpasbaar) dan kan je deze gewoon zo zetten dat je het niet/amper voelt :) ik denk dat lumbar support wel goed is voor het lichaam maar ik ben nog niet echt mee met hoe en waar je het juist moet toepassen. Heb de mijne op de Zody dus helemaal naar beneden geschoven en op de laagste stand, dan voel ik deze quasi niet.
Die van de Zody wordt inderdaad veelvuldig benoemd als erg goed, en goed instelbaar.
De Fern daarentegen heeft een compleet ander systeem. Standaard wordt de stoel geleverd zonder lendensteun, maar wanneer je hem wel hebt dan schijnt deze erg aanwezig te zijn. Schijnt een gevalletje you love it or hate it te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRCreations
RRCreations schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:16:
Ik heb zojuist de Ahrend 2020 besteld (met kantelfunctie) gezien de goede recensies hier. Ik vroeg het bedrijf of de meerprijs naar HM het waard was dat vond hij niet (zelfs slechter). Uiteraard is het een mening die ik zelf moet bevestigen omdat het een persoonlijke voorkeur is.
Bovenstaande geannuleerd en de Haworth besteld! Hopelijk krijg ik er geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
De Ahrend 2020 extra Verta is eindelijk gearriveerd. Fijn :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Darkshifty schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:27:

Heb je zelf ooit een review geschreven over een bureaustoel? De meeste van die dingen worden waarschijnlijk 'zakelijk' gekocht en niet door enthousiastelingen (zoals bijvoorbeeld bij tech waar je ook meer positieve reviews hebt omdat mensen dat ook uit hobby kopen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ConQuestador
  • Nu online
Na veel lezen en video's kijken toch maar een Haworth Fern besteld :) Of het de 200 euro extra waard is tov de Zody durf ik niet te zeggen. Maar aangezien thuiswerken een blijvertje is verwacht ik er nog 10 jaar minimaal 3 dagen per week op te zitten. Dan mag het gewoon wat kosten en wil ik gewoon het beste voor mijn rug.

• Darkshifty
Marzman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:43:
[...]

Heb je zelf ooit een review geschreven over een bureaustoel? De meeste van die dingen worden waarschijnlijk 'zakelijk' gekocht en niet door enthousiastelingen (zoals bijvoorbeeld bij tech waar je ook meer positieve reviews hebt omdat mensen dat ook uit hobby kopen).
Ik ben van plan een te maken over de intens slechte Secret Lab 2022 die ik nu bezit. Man wat een troep. Maar goed punt, ik kan mij voorstellen dat het "opgelegde" stoelen zijn. Daarnaast vertrouw ik Amazon ook niet echt in kwaliteit / originele producten. Je kan daar letterlijk alles zonder controle op gooien.

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:42
Mocht iemand een ervaring willen weten. Ik ben gewoon langs zo een zaak gegaan in Utrecht om daar overal op te zitten. Ik ben vrij lang (1m93) en ik vind bij veel bureaustoelen weinig ondersteuning in mijn benen.

Toen ik op deze ging zitten wist ik het gelijk. En nog steeds immens blij met deze stoel (ook voor erg lange periodes):

https://www.bureaustoel24...tiestoel.html?hjh_6=11594

Maar goed, ik zou gewoon overal op gaan zitten. Elk mens is anders.

[ Voor 7% gewijzigd door -Splash- op 23-12-2021 13:02 ]

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
True schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:26:
Ik heb sinds twee weken een Herman Miller Aeron. Ik heb hiervoor verschillende (voor mijn doen destijds) relatief dure bureaustoelen gehad.

...

Mijn laatste note is wellicht eentje die wat vreemd leest. De stoel zit niet lekker, maar wel erg comfortabel.
Dit moet geïnterpreteerd worden als een zeer degelijke werkstoel waar je erg lang comfortabel op kunt zitten zonder last te krijgen van de stoel of zithouding. Voelt de stoel als lekker waar je in wegzakt? Zeker niet, maar dat is ook absoluut niet nodig.
Ondanks je uitleg is dit toch wel een wat merkwaardige uitspraak. Op een goede bureaustoel moet je toch lekker èn comfortabel kunnen zitten. Een goede bureaustoel voelt direct goed of niet goed is mijn ervaring. Een HM Aeron op het werk vond ik weer minder dan een Ahrend 220. Prijs zegt ook lang niet alles.

Wij hebben nu een tijd een IKEA LÅNGFJÄLL die heerlijk zit, met vooral een goede steun in de onderrug.
En sinds kort een Deense HAY About a Chair AAC14. Een op het eerste gezicht eenvoudige bureaustoel maar is heel zwaar en degelijk uitgevoerd en lang zitten gaat ongemerkt. De lange zitting is fijn voor lange benen.

IKEA LÅNGFJÄLL
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PP0uLy7G8mfsC47kSD12F_A8k6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QMSKoONk6343i02R419gDlHJ.jpg?f=fotoalbum_large

HAY AAC14, die witte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMozlSadC1eIHjD1o1Dp4pTLFqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLAz7RliLf8XMdTckopjHrhY.jpg?f=fotoalbum_large

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

CR2032 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:12:
Ondanks je uitleg is dit toch wel een wat merkwaardige uitspraak. Op een goede bureaustoel moet je toch lekker èn comfortabel kunnen zitten. Een goede bureaustoel voelt direct goed of niet goed is mijn ervaring. Een HM Aeron op het werk vond ik weer minder dan een Ahrend 220. Prijs zegt ook lang niet alles.
Mijn bank zit lekker, de leesstoel van mijn opa zit lekker. Mijn bureaustoel is comfortabel. Ik heb bureaustoelen gehad die lekker zaten, waarna je zitvlees na een halve dag pijn ging doen, dat is niet comfortabel.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
True schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:28:
[...]

Mijn bank zit lekker, de leesstoel van mijn opa zit lekker. Mijn bureaustoel is comfortabel. Ik heb bureaustoelen gehad die lekker zaten, waarna je zitvlees na een halve dag pijn ging doen, dat is niet comfortabel.
'Comfortabel zitten' en 'lekker zitten' is voor mij (ook) heel erg om het even, maar wat je vooral bedoeld is dus dat die stoel wel lekker zit, maar niet voor een lange tijd :+

The devil is in the details.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Hahn schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:33:
[...]

'Comfortabel zitten' en 'lekker zitten' is voor mij (ook) heel erg om het even, maar wat je vooral bedoeld is dus dat die stoel wel lekker zit, maar niet voor een lange tijd :+
Als je met 'die' een van mijn vorige stoelen bedoelt, ja inderdaad. De Aeron zit super, ook langdurig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
True schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:43:
[...]

Als je met 'die' een van mijn vorige stoelen bedoelt, ja inderdaad. De Aeron zit super, ook langdurig.
Het ging mij niet om de stoel, maar enkel om de interpretatie van comfortabel vs lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
coob schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Is bij jou de bestelling al in behandeling genomen? Ik heb gister ook een fern besteld, maar heb alleen een order bevestiging gekregen. Daarin staat dat pas na betaling de bestelling wordt afgerond, terwijl juist in PayPal staat dat het geld gereserveerd staat tot de webshop verder gaat met afhandelen.

Ging dat bij jou ( en anderen die bij haworth besteld hebben ) ook zo? Ivm administratie is het namelijk belangrijk dat de factuurdatum nog in 2021 ligt, maar ik wil ook niet meteen gaan zeuren / mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:51:
[...]

Is bij jou de bestelling al in behandeling genomen? Ik heb gister ook een fern besteld, maar heb alleen een order bevestiging gekregen. Daarin staat dat pas na betaling de bestelling wordt afgerond, terwijl juist in PayPal staat dat het geld gereserveerd staat tot de webshop verder gaat met afhandelen.

Ging dat bij jou ( en anderen die bij haworth besteld hebben ) ook zo? Ivm administratie is het namelijk belangrijk dat de factuurdatum nog in 2021 ligt, maar ik wil ook niet meteen gaan zeuren / mailen.
Lijkt me wel.
Ik kreeg dezelfde dag een tweede mail met de tekst;
Just to let you know — we've received your order #xxxxx, and it is now being processed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
ConQuestador schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:51:
[...]

Fern is denk ik de juiste keuze, qua instelmogelijkheden en comfort een stuk beter nog dan de Zody. Geen paniek Haworth heeft echt super service. Ik zit nu 2 maanden op de Fern en buiten dat de rug voor mij eerst even wennen was is het echt een super stoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coob
Ik vind het wel heel jammer dat ie via Haworth niet in andere kleurstellingen te bestellen is.
Een wit frame met zwarte bekleding was wel heel tof geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
coob schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:53:
[...]

Lijkt me wel.
Ik kreeg dezelfde dag een tweede mail met de tekst;
Just to let you know — we've received your order #xxxxx, and it is now being processed.
Ik kreeg een orderbevestiging, en 1 minuut later een mail met deze tekst:

Thanks for your order. It’s on-hold until we confirm that payment has been received. In the meantime, here’s a reminder of what you ordered: ...

Ik denk dat ik maandag dus maar even contact op ga nemen met hun support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
Hebben jullie een idee waar we de lendensteun kunnen bestellen voor de Fern indien het blijkt dat iemand het nodig te heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En ik ben benieuwd of mijn zachte wielen onder de Fern passen. Die hebben een as van 10mm dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:04:
[...]

Ik kreeg een orderbevestiging, en 1 minuut later een mail met deze tekst:

Thanks for your order. It’s on-hold until we confirm that payment has been received. In the meantime, here’s a reminder of what you ordered: ...

Ik denk dat ik maandag dus maar even contact op ga nemen met hun support.
Die kreeg ik trouwens ook, dat was de 2e mail die ik kreeg.
Die uit mijn vorige bericht was de 3e mail met de bevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Nu online
RRCreations schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:11:
Hebben jullie een idee waar we de lendensteun kunnen bestellen voor de Fern indien het blijkt dat iemand het nodig te heeft?
In 1 van de filmpjes werd genoemd dat ALS je echt nig behoefte had aan meer lendensteun, dan kon je ook een "universeel" lendensteun kussentje aan de achterkant van de stoel ertussen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
Zoe iemand met een Fern eens de dikte en de lengte van de as van de wieltjes willen opmeten?
Kan ik alvast zachte wielen bestellen mochten die van mij niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Was in de markt voor een betere bureaustoel omdat m'n huidige (die niet eens zo slecht is) voor een behoorlijk vermoeide rug zorgt. Lang en dun persoon = lastig voor de meeste bureaustoelen. Had 'm terug moeten sturen toen bleek dat-ie niet goed zat, maar heb dat niet gedaan in de hoop dat het zou wennen. Zucht.

Mooi om hier de Haworth Fern aanbevolen te zien met die kortingscode! €676 is veel geld voor een bureaustoel, maar het scheelt een flinke slok op een Steelcase Gesture van €999. Volgens veel reviews zitten ze in dezelfde categorie wat kwaliteit betreft. Dus bedankt voor de tips!

Nu alleen nog afwachten of het ook in de praktijk bevalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toverdoos
Hier is de Zody binnengekomen. Nog geen dag op gezeten, maar eerste ervaring is positief.

De stoel is zwaar en degelijk. Stoelframe is achterop zwart staal en verder kwalitatief kunststof, oogt beter dan ik had verwacht, ondanks dat ik veel foto's en filmpjes heb gezien. Nu ik dit weet heb ik ook liever deze versie dan een gepolijst framewerk.
De zitting is wat hard, maar dat vind ik persoonlijk prettig, en is goed op diepte in te stellen.
De leuning heeft een kleinere steun onderaan, welke op de juiste plek onder tegen de rug drukt om ondersteuning te geven. Bij veel goedkope meshstoelen zie je dit niet. Verder zit er ook een lendensteun op die naar wens en hardheid is te verstellen.
De zithoek is helemaal perfect te stellen, incl. voorwaartse neiging. Het hendeltje maakt het heel makkelijk om de veerkracht aan te passen.

Het werd eerder al door een ander vermeld, volgens mij is dit een stoel waarmee je lekker kunt verzitten of even snel anders kunt instellen wanneer je daar even zin in hebt. Een statische werkhouding is evengoed ook mogelijk. Alle stelmogelijkheden zijn voorzien. Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop, na mijn subjectieve vergelijking met de Herman Miller Sayl / Aeron / Mirra2 / Embody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-03 17:09
t.de.man schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 12:50:
Was in de markt voor een betere bureaustoel omdat m'n huidige (die niet eens zo slecht is) voor een behoorlijk vermoeide rug zorgt. Lang en dun persoon = lastig voor de meeste bureaustoelen. Had 'm terug moeten sturen toen bleek dat-ie niet goed zat, maar heb dat niet gedaan in de hoop dat het zou wennen. Zucht.

Mooi om hier de Haworth Fern aanbevolen te zien met die kortingscode! €676 is veel geld voor een bureaustoel, maar het scheelt een flinke slok op een Steelcase Gesture van €999. Volgens veel reviews zitten ze in dezelfde categorie wat kwaliteit betreft. Dus bedankt voor de tips!

Nu alleen nog afwachten of het ook in de praktijk bevalt.
Ben zelf ook opzoek naar een goede bureaustoel. Welke kortingscode heb je het over als ik vragen mag? Is deze dan geldig bij Haworth zelf?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
Barfi schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:03:
[...]

Ben zelf ook opzoek naar een goede bureaustoel. Welke kortingscode heb je het over als ik vragen mag? Is deze dan geldig bij Haworth zelf?
Deze code: haworthcbeu
Bij dit product: https://shopping.haworth.com/product/zody-2/
levert ruim €400 korting op.

Lijkt ook te werken op de andere stoelen: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/

[ Voor 11% gewijzigd door Hahn op 29-12-2021 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Hahn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:22:
[...]

Deze code: haworthcbeu
Bij dit product: https://shopping.haworth.com/product/zody-2/
levert ruim €400 korting op.

Lijkt ook te werken op de andere stoelen: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/
Bedankt! Dit maakt de Fern een zeer aantrekkelijke aankoop gezien de reviews tot dusver erg positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
Toverdoos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 20:23:
Hier is de Zody binnengekomen. Nog geen dag op gezeten, maar eerste ervaring is positief.

De stoel is zwaar en degelijk. Stoelframe is achterop zwart staal en verder kwalitatief kunststof, oogt beter dan ik had verwacht, ondanks dat ik veel foto's en filmpjes heb gezien. Nu ik dit weet heb ik ook liever deze versie dan een gepolijst framewerk.
De zitting is wat hard, maar dat vind ik persoonlijk prettig, en is goed op diepte in te stellen.
De leuning heeft een kleinere steun onderaan, welke op de juiste plek onder tegen de rug drukt om ondersteuning te geven. Bij veel goedkope meshstoelen zie je dit niet. Verder zit er ook een lendensteun op die naar wens en hardheid is te verstellen.
De zithoek is helemaal perfect te stellen, incl. voorwaartse neiging. Het hendeltje maakt het heel makkelijk om de veerkracht aan te passen.

Het werd eerder al door een ander vermeld, volgens mij is dit een stoel waarmee je lekker kunt verzitten of even snel anders kunt instellen wanneer je daar even zin in hebt. Een statische werkhouding is evengoed ook mogelijk. Alle stelmogelijkheden zijn voorzien. Ik ben in ieder geval blij met mijn aankoop, na mijn subjectieve vergelijking met de Herman Miller Sayl / Aeron / Mirra2 / Embody.
1 opmerking, denk dat het frame achterop gewoon plastic is hoor, wel heel degelijk plastic. Het is alleszinds niet magnetisch dus metaall lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
vraagje aan iedereen, Ik ben al even aan het kijken naar een nieuwe stoel voor mijzelf maar kan niet goed een betaalbaar exemplaar vinden. Belangrijkste eis: moet zwaar gewicht kunnen dragen (~190Kg). De enige die ik tot nu toe kan vinden kost ruim 1700 euro en dat is mij een beetje te gortig.

Iemand een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miitjohn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-04 10:52
Ik heb ook lang getwijfeld. Verschillende merken geprobeerd, van 150euro tot 2500euro. Uiteindelijk gekozen voor de herman miller cosm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKx-VvtCBXjBLzoy99ymbGI04ME=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XH6Qm08GVsbAeteLRReTnHAC.jpg?f=user_large

High back, graphite met de verstelbare (niet leaf) armsteunen. Moet zeggen deze bevalt mij (nu ongeveer een maand) echt prima. Hiervoor had ik geregeld pijn in mijn onderrug, sinds ik deze stoel gebruik totaal geen last meer van.

De cosm heeft wel weinig instelmogelijkheden in vergelijking met bv. de aeron. Is persoonlijk en waarschijnlijk afhankelijk wat je hiervoor hebt gehad en je wensen daaromtrend, maar zelf mis ik het niet. Ik vond de cosm je lichaam meer 'omarmen'. Het is gewoon een cleane stoel zonder poespas. Ook de "breathable fabric" structuur is fantastisch. Hiervoor had ik een (soort van) lederen stoel, dat wordt dan wel aangenaam warm in de winter, maar na enkele uren wordt het eerder onaangenaam. Ind e cosm heb je altijd een fris (maar aangenaam fris) gevoel.

Het is wel niet de goedkoopste (~1k excl btw) maar het oog wil natuurlijk ook wat en als deze dan een paar jaar langer meegaat dan een 'gewone' bureaustoel dan is het nog niet zó duur. Je zit er tenslotte ook minimaal 8uur per dag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Laatst online: 04-05 17:53
ik had ooit last van mijn rug en gebruik daarom al 10 jaar de ikea Vitamin wiebelkruk die overigens ook hoog laag mogelijkheden heeft met gasveer en zeer betaalbaar is
deze kruk heet nu nilserik en kost slechts 49,99 en is van 51-71cm hoog te verstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sukkel 24
  • Laatst online: 04-05 17:53
prijs in belgie 49,99 en in nederland 69,99!

• Barfi
Ik heb dol enthousiast de Haworth Fern gister besteld, maar als ik naar mijn order status kijk dan is die "Cancelled". Dit is gedaan zonder een reden bij te vermelden. Ik heb ook geen mail ontvangen met een beredenering oid. Hebben anderen dit ook ervaren? Ik heb de klantenservice inmiddels een mailtje gestuurd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mOpzrVM63J1dvlc06oGVQ8HZK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZ0i6aXKUDFqHM2rQeczF8bS.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Barfi op 30-12-2021 11:01 ]

• ConQuestador
  • Nu online
Barfi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:55:
Ik heb dol enthousiast de Haworth Fern gister besteld, maar als ik naar mijn order status kijk dan is die "Cancelled". Dit is gedaan zonder een reden bij te vermelden. Ik heb ook geen mail ontvangen met een beredenering oid. Hebben anderen dit ook ervaren? Ik heb de klantenservice inmiddels een mailtje gestuurd.[Afbeelding]
Ik had geen profiel aangemaakt, dus ik kon niet meer op de site mijn status bekijken.

Ik had wel een mailtje waarin stond dat de order "in afwachting van betaling" was, dat was vorige week donderdag. Pas afgelopen maandag kreeg ik de bevestiging binnen.

Wellicht dat je zoiets ook hebt? en ze 'm als cancelled tonen.

Tevens: Je hebt toch wel de code toegepast? Want deze prijs is meer dan ik betaald heb.

• Barfi
ConQuestador schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:25:
[...]

Ik had geen profiel aangemaakt, dus ik kon niet meer op de site mijn status bekijken.

Ik had wel een mailtje waarin stond dat de order "in afwachting van betaling" was, dat was vorige week donderdag. Pas afgelopen maandag kreeg ik de bevestiging binnen.

Wellicht dat je zoiets ook hebt? en ze 'm als cancelled tonen.

Tevens: Je hebt toch wel de code toegepast? Want deze prijs is meer dan ik betaald heb.
Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Bleek dat ze mijn betaling niet konden verifieren. Ik heb het opnieuw besteld in de hoop dat het nu wel zal lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Barfi schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:47:
[...]

Heb inmiddels contact gehad met de klantenservice. Bleek dat ze mijn betaling niet konden verifieren. Ik heb het opnieuw besteld in de hoop dat het nu wel zal lukken.
Heb je 'm voor €1009 besteld..? Want zoals een paar posts terug ook al staat, met kortingscode 'haworthcbeu' krijg je €333 korting op die stoel.

• coob
Bij mij staat de order voor een Fern sinds de 22e op "processing".
We zitten nu midden in de feestdagen natuurlijk maar dit gaat wel wat langer duren dan 10 werkdagen heb ik het idee.

• ConQuestador
  • Nu online
coob schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:03:
Bij mij staat de order voor een Fern sinds de 22e op "processing".
We zitten nu midden in de feestdagen natuurlijk maar dit gaat wel wat langer duren dan 10 werkdagen heb ik het idee.
Zijn jullie wel zo slim geweest eerst een account aan te maken? Want ik heb zonder account besteld, en nu kan ik op geen enkele manier mijn bestelling meer inzien :( de mailtjes die ik krijg is alles wat ik heb :'(

• coob
ConQuestador schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:05:
[...]

Zijn jullie wel zo slim geweest eerst een account aan te maken? Want ik heb zonder account besteld, en nu kan ik op geen enkele manier mijn bestelling meer inzien :( de mailtjes die ik krijg is alles wat ik heb :'(
:Y

• Barfi
Hahn schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:50:
[...]

Heb je 'm voor €1009 besteld..? Want zoals een paar posts terug ook al staat, met kortingscode 'haworthcbeu' krijg je €333 korting op die stoel.
Ja, wel met korting besteld. Het blijkt dat het aan de kant van hun er iets fout gaat bij de betaling. Ik heb het vandaag opnieuw geprobeerd in de hoop dat het deze keer wel doorkomt.

• Ch3ckmate
Oh jullie krijgen wel contact met haworth klantendienst? Zit hier met 2 zody's nu waarvan 1 normaal teruggestuurd moest worden...krijg nu geen respons lol

mag ik die nu weggeven of hoe moet ik dit zien?

• Barfi
Ch3ckmate schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:34:
Oh jullie krijgen wel contact met haworth klantendienst? Zit hier met 2 zody's nu waarvan 1 normaal teruggestuurd moest worden...krijg nu geen respons lol

mag ik die nu weggeven of hoe moet ik dit zien?
Vandaag een ticket geopend bij hun en kreeg na 45 minuten al een antwoord terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:44
XFlame schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:11:
Ben zelf nu 2 jaar eigenaar van een SecretLab Titan. Met mijn lange lichaam (1,99m) was de Omega geen optie, en Herman Miller / Steelcase viel destijds boven het budget.

Nu 2 jaar later heb ik nog altijd geen spijt van de aankoop. De stoel zit als een tank. Wellicht zakt het zitgedeelte niet zo in zoals veel andere stoelen wel doen, maar je kan prima een hele dag doorbrengen op de stoel (ik heb dagen gehad dat ik er ruim 12 uur op doorbracht).
Ook nu met de quarantaine en fulltime thuiswerken is mijn lichaam me dankbaar voor de stoel. Hij forceert je om rechtop te gaan zitten, iets dat lang niet alle stoelen doen.

Voor nog geen €400 is deze stoel zeker een aanrader.
Zelfde ervaring hier. Maart 2020 gekocht en ik ben 1.96 en 120kg, zit er lange dagen op. Hij is nog steeds overal als nieuw en ik ben echt een knoeikont. Stevig en goed gebouwd ding.

Was laatst een dag op kantoor en had instant last van mijn rug door zo'n "echte" bureaustoel die is gemaakt voor mensen van 1.75

Even als kleine weerklank tegen die eeuwige "gamingstoelen zijn stom" posts

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 30-12-2021 17:03 ]

• RRCreations
[...]

Another idiot reporting for duty :+ (ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
[...]

Wat is deze "account" waar je het over hebt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

418O2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:02:
[...]

Zelfde ervaring hier. Maart 2020 gekocht en ik ben 1.96 en 120kg, zit er lange dagen op. Hij is nog steeds overal als nieuw en ik ben echt een knoeikont. Stevig en goed gebouwd ding.
Het zal wel kloppen voor de goedkopere gamingstoelen. Dit is ook best een premium stoel. Ik vind het design van de gamingstoelen wel mooier.
Was laatst een dag op kantoor en had instant last van mijn rug door zo'n "echte" bureaustoel die is gemaakt voor mensen van 1.75

Ik ben 1;76 meter. Dat is wel een voordeel dan want ik zit ook goed op een Markus :) Ik heb die gekocht als vervanger voor een andere bureaustoel waar ik veel meer aan af kon stellen (maar nooit gedaan heb) die na 20 jaar (waarvan de laatste zeven jaren thuiswerk) wel op was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
RRCreations schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:49:
[...]

Another idiot reporting for duty :+ (ik dus)
Zojuist een e-mailbericht gehad, die van mij komt 6 januari aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
RRCreations schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Zojuist een e-mailbericht gehad, die van mij komt 6 januari aan.
Hier ook 6 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:13
418O2 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:02:
[...]

Hier ook een tevreden secret lab titan gebruiker, de 2022 versie is prima in te stellen. Wel log en niet heel sexy. (past goed bij mij) :)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste