Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49
Hier is de Haworth Fern binnen. Zou geleverd worden net als bij de andere op 6-Jan.
@ConQuestador Bedankt dat je de code terug had gevonden van @Strider

Eerste indruk is zeer goed maar de tijd zal het leren hoe goed.
Iedereen succes met zijn Stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 18:13
stunter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:11:
Hier is de Haworth Fern binnen. Zou geleverd worden net als bij de andere op 6-Jan.
@ConQuestador Bedankt dat je de code terug had gevonden van @Strider

Eerste indruk is zeer goed maar de tijd zal het leren hoe goed.
Iedereen succes met zijn Stoel.
Bij mij ook reeds binnen (ipv 6 januari). Ook bij mij bevalt het goed (ik kom van een Markhus). Lekker veel instelmogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:07
Bij mij niet want ik was niet thuis...
Even kijken hoe ik dat nu regel met tnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:47
Ik ben ook in de markt voor een nieuwe bureaustoel, veel te lang uitgesteld besef ik me nu ik met een stramme rug op dit ouwe ding zit. Eerste wat een verstandig mens dan natuurlijk doet is hier op het forum kijken om wijzer te worden en ik ben weer niet teleurgesteld, met veel plezier dit topic doorgelezen. Thanks iedereen voor de bijdragen!

Die Haworth Cody voor 450 gloednieuw ziet er wel echt uit als een goeie deal, zie hierboven al de eerste ervaringen binnendruppelen maar blijf benieuwd naar updates als iedereen een beetje gewend is.
Maar ik houd mijn budget liever onder de 300 want ik ben nu aan het verhuizen, dus zit ik nu alle meubelhandelaren af te struinen op zoek naar een knappe Cody voor een mooi prijsje, 300 voor een cody is net een bedrag waarvoor die nieuwe toch aantrekkelijk begint te klinken :P maar misschien kom ik het perfecte dealtje nog wel tegen.

Ben misschien een beetje te gefixeerd op een Cody omdat nadat ik die hier voorbij zag komen ook met verder onderzoek erachter kwam dat dat wel een uitstekende stoel is voor het geld. Zullen er vast een stuk meer zijn die een goede prijs-kwaliteitverhouding op de gebruikt markt maar de Ahrend 2020 is overal nog een stukje duurder (en lijkt me minder) en die andere merken zijn er te veel om me allemaal in te verdiepen. Maar als iemand nog andere tips heeft in de klasse 250/300 gebruikt zijn die welkom.

Eigenlijk moet in natuurlijk ook gewoon op een paar stoelen gaan zitten om ze uit te proberen maar uitgerekend de winkels hier in de buurt (Utrecht) lijken geen voorraad van de Cody/Comforto 89 te hebben!
Denk dat ik komende week even bij My Storage Shop in de Kwakel langs ga die lijken nog een paar Cody's te hebben tegen scherpe prijs en ook cheap bureau's. Iemand ervaringen met die tent? Anyway ik hoop snel een nieuwe stoel te hebben heb er zin in!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Sebastiaannn Dit is misschien iets:
https://www.rmkantoor.nl/...ug-lendest-122831809.html
Een Ahrend 2020 met hoge rug en lendesteun voor €332, tweedehands, maar dat zie ik er niet aan af.

Ik ben er blij mee :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 06-01-2022 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:45
Jelte schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:23:
@Sebastiaannn Dit is misschien iets:
Een Ahrend 2020 met hoge rug en lendesteun voor €275
332,75 Incl. btw ;)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn Fern is ook eindelijk binnen.
Ik heb alleen het idee dat de voorste linkerknop niet veel doet.
Deze knop is om de zitting te kantelen toch?
Hoe hoort die te werken?
Hij voelt ook zo licht aan als ik hem bedien.

Oh ja,
De meegeleverde wielen zijn al zachte wielen?

[ Voor 11% gewijzigd door coob op 07-01-2022 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:33:
Mijn Fern is ook eindelijk binnen.
Ik heb alleen het idee dat de voorste linkerknop niet veel doet.
Deze knop is om de zitting te kantelen toch?
Hoe hoort die te werken?
Hij voelt ook zo licht aan als ik hem bedien.

Oh ja,
De meegeleverde wielen zijn al zachte wielen?
De mijne is vandaag ook binnen gekomen :)

De voorste linkerknop is de kanteling inderdaad: Knop naar boven halen en je kan de zitting kantelen. Deze kent echter 2 instelilngen: recht of gekanteld. Ertussenin zit niks.

De wielen zijn inderdaad zachte wielen.

Overigens mijn bevindingen so far:
- De zitting is zachter dan die van de Ahrend 2020
- De armleuningen kunnen echt alle kanten op, alleen kan je ze niet echt locken dus ze verschuiven ook zo weer.
- Het zitvlak is niet enorm. Als ik 'm maximaal naar voren schuif (wat ik zou moeten doen als ik minder dan een vuist tussen zitvlak en knieholte wil) dan voel je een duidelijk gat aan de achterkant tussen zitvlak en rugleuning. Ik heb deze nu dus ietsje terug geschoven, dit lijkt prima te zitten.
- De instelbare weerstand van de rugleuning is geniaal: een paar keer draaien en je zwiept achterover, en een paar keer de andere kant opdraaien en je hebt een fijne weerstand. In tegenstelling tot de Ahrend is los echt heel erg los, en is maximale weerstand echt bijna niet meer achterover te drukken. Kortom: daar tussenin zit altijd een instelling die je bevalt.
- De rugleuning voelt heel prettig aan, zoals je in filmpjes kan zien beweegt deze heel fijn mee met je rug.

En dan nu mijn enige twijfelpuntje:
- De "lenden curve" zit vrij laag. Normaal zet ik bij bureaustoelen de rugleuning altijd omhoog zodat de curve in de holling van mijn rug valt. Bij deze stoel is de rugleuning niet hoogte instelbaar waardoor de curve mij eigenlijk net wat te laag zit. Nu is het een flexibele curve, dus het voelt niet vervelend aan, maar ik heb de indruk dat mijn bekken net wat gekanteld wordt hierdoor waardoor ik een beetje rugpijn ontwikkel.
Maar ik moet hier meteen bijzeggen dat dit na een paar uurtjes zitten is waarbij je super gefocust bent op hoe je zit. Ik heb sterk het vermoeden als ik hier gewoon een weekje op zit ik dit helemaal niet meer merk.

Als mijn twijfelpuntje mee blijkt te vallen, dan is de Fern gewoon een superstoel.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:45:
[...]

De voorste linkerknop is de kanteling inderdaad: Knop naar boven halen en je kan de zitting kantelen. Deze kent echter 2 instelilngen: recht of gekanteld. Ertussenin zit niks.

- De armleuningen kunnen echt alle kanten op, alleen kan je ze niet echt locken dus ze verschuiven ook zo weer.
- Het zitvlak is niet enorm. Als ik 'm maximaal naar voren schuif (wat ik zou moeten doen als ik minder dan een vuist tussen zitvlak en knieholte wil) dan voel je een duidelijk gat aan de achterkant tussen zitvlak en rugleuning. Ik heb deze nu dus ietsje terug geschoven, dit lijkt prima te zitten.
- De instelbare weerstand van de rugleuning is geniaal: een paar keer draaien en je zwiept achterover, en een paar keer de andere kant opdraaien en je hebt een fijne weerstand. In tegenstelling tot de Ahrend is los echt heel erg los, en is maximale weerstand echt bijna niet meer achterover te drukken. Kortom: daar tussenin zit altijd een instelling die je bevalt.
- De rugleuning voelt heel prettig aan, zoals je in filmpjes kan zien beweegt deze heel fijn mee met je rug.

- De "lenden curve" zit vrij laag. Normaal zet ik bij bureaustoelen de rugleuning altijd omhoog zodat de curve in de holling van mijn rug valt. Bij deze stoel is de rugleuning niet hoogte instelbaar waardoor de curve mij eigenlijk net wat te laag zit. Nu is het een flexibele curve, dus het voelt niet vervelend aan, maar ik heb de indruk dat mijn bekken net wat gekanteld wordt hierdoor waardoor ik een beetje rugpijn ontwikkel.
Maar ik moet hier meteen bijzeggen dat dit na een paar uurtjes zitten is waarbij je super gefocust bent op hoe je zit. Ik heb sterk het vermoeden als ik hier gewoon een weekje op zit ik dit helemaal niet meer merk.

Als mijn twijfelpuntje mee blijkt te vallen, dan is de Fern gewoon een superstoel.
Als ik die knop omhoog haal zakt ie vanzelf weer naar beneden.

Enigste wat ik mis is dat je de kantelfunctie niet op elke stand vast kunt zetten.
Ik zou hem graag iets achterover vast willen zetten.
Nu zet ik hem op de 2e stand van boven met die draaiknop maar dan moet je dus altijd eerst naar achteren kantelen tot de lock zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Als ik die knop omhoog haal zakt ie vanzelf weer naar beneden.
Dat hoort zo: Knop omhoog halen, en dan met je kont het zitvlak naar voren kantelen.

Alleen is dit voor een superactieve zithouding, ik denk niet dat ik deze feature ooit echt ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
Ik heb nu ook de Steelcase Gesture (naast de Fern :+) thuis staan, valt me op dat deze echt een hard zitvlak heeft. Zijn er hier Tweakers die deze stoel ook hebben?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb toch het idee dat er iets mis is mijn mijn Fern.
De functie van de zitting om naar voor en achteren te schuiven locked niet volgens mij.
Of zit ie bij jullie ook zo los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
ConQuestador schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:45:
[...]

Ik had exact hetzelfde en nu ik er aan gewent ben +2 maanden voel ik het nog wel drukken maar het levert geen pijn meer op. Wat ook helpt is om de weerstand wat aan de lichte kant te zetten zodat de stoel makkelijk iets meegeeft als je er tegen aan leunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-06 19:14
Hier de Haworth Fern inmiddels ook binnen. Het enige probleem dat ik tegen aanloop is dat ik pijn krijg aan mijn billen na een poosje. Mijn benen vallen dan ook in slaap. Het zitvlak vind ik erg hard. Heb ik de stoel niet goed ingesteld? Of is dit een kwestie van wennen?

[ Voor 15% gewijzigd door Barfi op 08-01-2022 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Ook hier sinds gisteren de Fern binnen, onverwacht vòòr het weekeinde geleverd! Eerst indruk: het is een stoel? :P

Ik merk dat ik slechte zitgewoontes heb ontwikkeld (als pianist zit ik vaak op een kruk veel te stram van de concentratie en dat doe ik achter mijn bureau ook) dus ik moet actief mijn onderrug ontspannen. Dan zit de stoel een heel stuk fijner dan m'n oude. Paar puntjes:

- De rugleuning van de Fern veert prettig mee en ondersteunt meer dan ik had verwacht.
- Het zitvlak is inderdaad vrij stevig. Aangezien ik weinig zitvlees heb hoop ik dat het nog wat meer mee gaat geven.
- Je kan makkelijk een opgerold kussen in de rug steken als je meer lendesteun wil. Grappig en misschien ook zinnig!
- Voorover hellen is bruikbaar maar helaas binair. Een tussenstand lijkt niet mogelijk.
- Waarschijnlijk door de flexibele rugleuning adem ik een stuk rustiger en dieper op deze stoel. Dat is grote winst.

Al met al ben ik nog niet helemaal op m'n gemak op de stoel, maar dat kan ook aan slechte zitgewoontes te wijten zijn, dus ik zal de stoel wat tijd gunnen.
Strider schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 12:10:
Ik heb nu ook de Steelcase Gesture (naast de Fern :+) thuis staan, valt me op dat deze echt een hard zitvlak heeft. Zijn er hier Tweakers die deze stoel ook hebben?
Geen Gesture hier, al is de Fern voor mijn zitvlak al hard zat, maar oorspronkelijk was ik in de markt voor een Gesture voordat ik via dit topic op de Fern uitkwam. Misschien dus goed voor mij dat ik niet voor de Gesture ben gegaan met mijn gebrek aan zitvlees. Ben toch wel benieuwd: hoe zou jij de stoelen vergelijken?

[ Voor 21% gewijzigd door t.de.man op 09-01-2022 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:36
Ik wil een Herman Miller Aeron maar nieuw vind ik ze te prijzig. Refurbished zijn ze enigszins betaalbaar, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn zoveel aanbieders en bij bijna geen enkele aanbieder staat wat "refurbished" nou betekend.

Hebben jullie goede ervaringen met shops waar ze refurbished aerons verkopen?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
coob schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 13:22:
Ik heb toch het idee dat er iets mis is mijn mijn Fern.
De functie van de zitting om naar voor en achteren te schuiven locked niet volgens mij.
Of zit ie bij jullie ook zo los?
Niemand hier iets zinnigs over te zeggen?
De zitting kraakt ook als ik er op ga zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:39:
[...]

Niemand hier iets zinnigs over te zeggen?
De zitting kraakt ook als ik er op ga zitten.
Knop omhoog trekken, en het zitvlak is te kantelen. Als je knop los laat dan locked het zitvlak in de voorover positie of de normale positie. Ertussenin zit geen lock.

Zitvlak is bij mij kraakvrij.

En over het harde zitvlak: hij is inderdaad stevig. Maar duidelijk zachter dan de arend 2020 die ik even had. En ook zachter dan 2 stoelen die ik op kantoor getest had.

Ergonomische stoelen schijnen nu eenmaal meestal ietwat stevig te zijn, omdat te zacht de doorbloeding kan afknallen (aldus: wat ik gelezen heb in mijn stoelen speurtocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
c-nan schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:23:
Ik wil een Herman Miller Aeron maar nieuw vind ik ze te prijzig. Refurbished zijn ze enigszins betaalbaar, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Er zijn zoveel aanbieders en bij bijna geen enkele aanbieder staat wat "refurbished" nou betekend.

Hebben jullie goede ervaringen met shops waar ze refurbished aerons verkopen?
Ik zou geen refurbished halen, dan heb je het oude model wat al lang niet meer in productie is. In plaatst daarvan zou ik naar haworth of Ahrend kijken. Of een gebruikt model halen bij Scholtenswerkplek of Loyalbrands. Dan heb je ook direct erg lang echt goede garantie dus dat is de meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Knop omhoog trekken, en het zitvlak is te kantelen. Als je knop los laat dan locked het zitvlak in de voorover positie of de normale positie. Ertussenin zit geen lock.

Zitvlak is bij mij kraakvrij.
Dat deel snap ik maar mijn zitvlak locked niet in de schuifstand van voor naar achter zeg maar. Het zitvlak is ook niet in lijn met de leuning.
Heb al een mail gestuurd naar Haworth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
coob schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:44:
[...]

Dat deel snap ik maar mijn zitvlak locked niet in de schuifstand van voor naar achter zeg maar. Het zitvlak is ook niet in lijn met de leuning.
Heb al een mail gestuurd naar Haworth.
Ik weet niet hoe het bij de Fern zit, maar bij de Zody beweegt die knop van binnen naar buiten i.p.v. onder naar boven. Dat was bij het eerste gebruik niet intuïtief, misschien speelt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Toverdoos schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:11:
[...]
Ik weet niet hoe het bij de Fern zit, maar bij de Zody beweegt die knop van binnen naar buiten i.p.v. onder naar boven. Dat was bij het eerste gebruik niet intuïtief, misschien speelt dat mee?
Nee, bij de Fern zijn het kantelknoppen van onder naar boven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
t.de.man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:58:
Ook hier sinds gisteren de Fern binnen, onverwacht vòòr het weekeinde geleverd! Eerst indruk: het is een stoel? :P

Ik merk dat ik slechte zitgewoontes heb ontwikkeld (als pianist zit ik vaak op een kruk veel te stram van de concentratie en dat doe ik achter mijn bureau ook) dus ik moet actief mijn onderrug ontspannen. Dan zit de stoel een heel stuk fijner dan m'n oude. Paar puntjes:

- De rugleuning van de Fern veert prettig mee en ondersteunt meer dan ik had verwacht.
- Het zitvlak is inderdaad vrij stevig. Aangezien ik weinig zitvlees heb hoop ik dat het nog wat meer mee gaat geven.
- Je kan makkelijk een opgerold kussen in de rug steken als je meer lendesteun wil. Grappig en misschien ook zinnig!
- Voorover hellen is bruikbaar maar helaas binair. Een tussenstand lijkt niet mogelijk.
- Waarschijnlijk door de flexibele rugleuning adem ik een stuk rustiger en dieper op deze stoel. Dat is grote winst.

Al met al ben ik nog niet helemaal op m'n gemak op de stoel, maar dat kan ook aan slechte zitgewoontes te wijten zijn, dus ik zal de stoel wat tijd gunnen.

[...]

Geen Gesture hier, al is de Fern voor mijn zitvlak al hard zat, maar oorspronkelijk was ik in de markt voor een Gesture voordat ik via dit topic op de Fern uitkwam. Misschien dus goed voor mij dat ik niet voor de Gesture ben gegaan met mijn gebrek aan zitvlees. Ben toch wel benieuwd: hoe zou jij de stoelen vergelijken?
De Gesture voelt als stoel degelijker aan. Ik kan nog niet zeggen of ik de Gesture fijner vind, tot nu toe ben ik er niet ontevreden over.

De Fern staat hier alleen al 2 maanden, ik weet niet of ik deze nog wel kan retourneren, denk het niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hillie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 06:47:
[...]

Ik heb er eentje. Best ok, als opvolger van een steelcase leap. De schouders komen iets meer naar binnen, wat mij stoorde, dus ik heb een "ruggegraatkussen" waardoor m'n schouders niet naar voren gedirigeerd worden. Na m'n motorongeluk was dat helemaal prettig. Zo'n kussen: https://backbonecushion.com/

De stoel is verder goed, steelcase kwaliteit, ik zit al meer dan 10 jaar met plezier op die stoelen.
Heb jij de Gesture met een hoofdsteun?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.de.man
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Strider schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:00:
[...]

De Gesture voelt als stoel degelijker aan. Ik kan nog niet zeggen of ik de Gesture fijner vind, tot nu toe ben ik er niet ontevreden over.

De Fern staat hier alleen al 2 maanden, ik weet niet of ik deze nog wel kan retourneren, denk het niet.
Bedankt voor je antwoord, had online al wel gezien dat Steelcase stoelen tanks zijn :P .

Ik dacht dat Haworth maar een 14 dagen retour policy had in de EU. Beetje schraal - ben dus bang dat je te laat bent. Maar je kan het altijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Strider schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Heb jij de Gesture met een hoofdsteun?
Zonder. Nooit een hoofdsteun gehad, was misschien wel een goede optie geweest.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik ben zelf ook al een tijd opzoek naar een goede bureaustoel. Ik heb enkele maanden een Leap gebruikt, maar heb via steelcase de gesture enkele dagen geprobeerd. Ik was niet direct verkocht dus ben ik aan het kijken naar Fern vanwege de vele positieve reacties. Ik zag een kortingscode voorbij komen, dat maakt het nog interessanter. Bij de bestelling moet je een bedrijfsnaam invullen, hebben jullie zomaar wat ingevuld of is iedereen hier zzp'er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
@Nindoooo Maakt niet uit wat je invult. Staat ook in de FAQ op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
bloodlynx schreef op zondag 9 januari 2022 @ 20:45:
[...]

Ik zou geen refurbished halen, dan heb je het oude model wat al lang niet meer in productie is. In plaatst daarvan zou ik naar haworth of Ahrend kijken. Of een gebruikt model halen bij Scholtenswerkplek of Loyalbrands. Dan heb je ook direct erg lang echt goede garantie dus dat is de meerprijs wel waard.
De Aeron vond ik echt te prijzig. Ik heb inmiddels een nieuwe Mirra 2 gekocht. Ik hoop dat het gaat wennen, maar de stoel voelt vooralsnog te klein aan.

De stoel leunt ook teveel naar voren heb ik het idee, echter kan ik 'm niet instellen dat dat niet gebeurd.

[ Voor 8% gewijzigd door c-nan op 12-01-2022 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:13

Peetman

Tjah....

c-nan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:42:
[...]

De Aeron vond ik echt te prijzig. Ik heb inmiddels een nieuwe Mirra 2 gekocht. Ik hoop dat het gaat wennen, maar de stoel voelt vooralsnog te klein aan.

De stoel leunt ook teveel naar voren heb ik het idee, echter kan ik 'm niet instellen dat dat niet gebeurd.
Ik heb ook een Mirra 2, je kan de forward tilt instellen met het voorste hendeltje aan de linkerkant. Meer info in filmpje hier (rond 2:20): https://www.hermanmiller....2-chairs/product-details/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Peetman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:20:
[...]

Ik heb ook een Mirra 2, je kan de forward tilt instellen met het voorste hendeltje aan de linkerkant. Meer info in filmpje hier (rond 2:20): https://www.hermanmiller....2-chairs/product-details/
Thanks! De forward tilt heb ik al 'uitstaan', maar dan nog vind ik 'm iets teveel voorover leunen. Niet de zitting maar de rugleuning zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Is er eigenlijk - als de winkels in Nederland weer openen - een goede winkel / showroom waar je als particulier veel verschillende bureaustoelen kunt uitproberen? (bij voorkeur in de randstad)

Ik heb momenteel een Ikea bureaustoel die ik al vele jaren heb overigens. Maar naarmate ik ouder en blijkbaar gammel word, krijg ik steeds meer moeite een comfortabele zitpositie te vinden.

Zomaar een stoel bestellen - ook al is het een geweldig merk - durf ik echt niet aan. Ik wil proefzitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 12-01-2022 23:11 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Lethalis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:10:
Is er eigenlijk - als de winkels in Nederland weer openen - een goede winkel / showroom waar je als particulier veel verschillende bureaustoelen kunt uitproberen? (bij voorkeur in de randstad)

Ik heb momenteel een Ikea bureaustoel die ik al vele jaren heb overigens. Maar naarmate ik ouder en blijkbaar gammel word, krijg ik steeds meer moeite een comfortabele zitpositie te vinden.

Zomaar een stoel bestellen - ook al is het een geweldig merk - durf ik echt niet aan. Ik wil proefzitten.
Albeka is gewoon open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Officieel niet voor particulieren volgens de site. Maar ik zal de winkel op mijn lijstje zetten voor als het weer mag :)

Zoetermeer is een kwartiertje rijden voor mij, dus dat komt goed uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 12-01-2022 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
t.de.man schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:58:
Aangezien ik weinig zitvlees heb hoop ik dat het nog wat meer mee gaat geven.
Dit probleem heb ik ook. Ondanks dat ik pakweg 10kg zwaarder ben geworden de afgelopen 10 jaar ofzo, heb ik nog steeds het gevoel op mijn botten te zitten.

Zwaarder worden maakt het zelfs een beetje erger. Ik ben ook al door bepaalde stoelen heengezakt. Mijn schoonouders hadden bijvoorbeeld eetkamerstoelen die soort van gevlochten zijn... daar zag je dan 2 kuilen in waar mijn botten zaten :') Ik heb ook al een Toyota autostoel gesloopt... had nieuwe zitting nodig.

Voordat mensen denken dat ik heel zwaar ben ofzo... ik weeg maar 78kg, ben wel 1m89 lang en dus eigenlijk nog steeds "dun".

Maar ja, het is dan dus 78kg puntbelasting ofzo. Harde zittingen doen simpelweg pijn.

Mijn lengte vind ik vaak ook lastig als het zitcomfort gaat. Zittingen zijn vaak veel te kort voor mijn gevoel. Dat probleem heb ik nu ook met de Ikea stoel.

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 12-01-2022 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConQuestador
Ik begin er steeds meer aan te denken mijn Fern terug te sturen (nadat ik ook al een Ahrend 2020 terug gestuurd had).

Het probleem is dat de Fern in eerste instantie "lekker" zit: zitvlak lijkt niet keihard, en rugleuning voelt lekker aan. Alleen gedurende de dag merk ik gewoon dat ik de hele dag aan het verzitten ben omdat ik geen goede positie kan vinden. Mijn onderrug begint pijn te doen, en aan het einde van de dag heb ik een serieus pijnlijk zitvlak.

Gister was ik weer even op kantoor en zat ik op een "Be sure (by Beta)", een "standaard" kantoorstoel met NPR certificering.
Als ik hier op ga zitten zit ik een stuk minder "lekker": het zitvlak voelt hard aan, de rug is hard en geeft niet mee. Maar gedurende de dag voel ik die dingen niet meer, ik heb geen pijn, ik hoef niet constant te verzitten. Het zit misschien niet "lekker", maar ik zit wel gewoon echt goed.

Mijn vermoeden is dat 1 van de grootste oorzaken hiervan is de in stelbare hoogte van de rugleuning die de kantoorstoel wel heeft. Hierdoor kan je de curve van de rugleuning precies zo instellen dat die precies in de holling van de rug valt.
De Fern heeft geen instelbare rugleuning, waardoor de curve te laag in mijn rug zit. Gevolg hiervan is dat ik dus niet goed "in" de stoel kan zitten, ik zit te ver naar voren waardoor ik een beetje ingezakt in de stoel zit (en zie daar mijn rugpijn). Nu kan ik heel bewust wel gewoon diep in de stoel gaan zitten, zodat ik niet inelkaar gezakt in de stoel zit, maar dat zit gewoon echt niet lekker.

Los van dit grote probleem zijn er nog enkele puntjes die ik niet echt fijn vind aan de stoel:
- In de rugleuning voel je "het geniale plastic meegevende systeem" toch wel een beetje, vooral als je net gaat zitten. ALs je een tijdje zit dan merk je dat niet meer
- De 4d armsteunen kunnen alle mogelijk kanten op.. Toch gaat de rechter voor mijn gevoel niet ver genoeg naar buiten gedraaid om lekker te ondersteunen bij de trackball die ik gebruik (deze ligt dan ook vrij ver naar rechts toe)
- De 4d armsteun is een tikkeltje harder dan gewenst.

Ik ga het nog even aankijken, ik heb nog een week voor mijn 14 dagen bedenktijd om is. Ik wil de stoel heel graag fijn vinden, het is een mooie stoel, die absoluut meerdere hele goede eigenschappen heeft. Maar voor 700 euro wil ik wel iets hebben wat echt goed is, niet iets waar "ik het op uit kan houden, als het echt moet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:49
Hahn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:22:
[...]

Deze code: haworthcbeu
Bij dit product: https://shopping.haworth.com/product/zody-2/
levert ruim €400 korting op.

Lijkt ook te werken op de andere stoelen: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/
Bedankt voor het delen van deze code! Heb zojuist ook de Zody besteld. We hebben thuis al een Lively die prima bevalt, dus ik verwacht dat de Zody minimaal net zo goed zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nindoooo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 22:30:
Ik ben zelf ook al een tijd opzoek naar een goede bureaustoel. Ik heb enkele maanden een Leap gebruikt, maar heb via steelcase de gesture enkele dagen geprobeerd. Ik was niet direct verkocht dus ben ik aan het kijken naar Fern vanwege de vele positieve reacties. Ik zag een kortingscode voorbij komen, dat maakt het nog interessanter. Bij de bestelling moet je een bedrijfsnaam invullen, hebben jullie zomaar wat ingevuld of is iedereen hier zzp'er?
Wat vond je niet fijn aan de Gesture? Ik verkies op dit moment de Gesture boven de Fern. Ik vind het zitvlak van de Gesture fijner dan van de Fern. Maar ook weer niet perfect.
Ik ben 1.86m - 77kg en heb het gevoel dat ik voor de meeste stoelen gewoon een te smal zitvlak heb. Als ik constant in dezelfde houding blijf zitten krijg ik op den duur ook last van mijn zitvlak :')

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 14-01-2022 13:13 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Vorige week al een ticket aangemaakt voor mijn Fern maar tot op heden nog geen reactie van Haworth.
Zal wel druk zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 11:08:
Vorige week al een ticket aangemaakt voor mijn Fern maar tot op heden nog geen reactie van Haworth.
Zal wel druk zijn daar.
Hoe heb je een ticket aangemaakt?ik kon zo 123 op hun website niet meteen daarvan iets vinden.

Ik heb via de mail geantwoord op mijn bestelling. Aangezien ik mijn fern retour wil sturen.
Maar ik wil natuurlijk niet hebben dat ze eindeloos wachten met antwoorden tot mijn 2 weken voorbij zijn en dan ineens moeilijk gaan doen.

Ik meende gelezen te hebben hier dat de communicatie met hun juist zo makkelijk was. Dat is niet mijn ervaring tot dusver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Hoe heb je een ticket aangemaakt?ik kon zo 123 op hun website niet meteen daarvan iets vinden.

Ik heb via de mail geantwoord op mijn bestelling. Aangezien ik mijn fern retour wil sturen.
Maar ik wil natuurlijk niet hebben dat ze eindeloos wachten met antwoorden tot mijn 2 weken voorbij zijn en dan ineens moeilijk gaan doen.

Ik meende gelezen te hebben hier dat de communicatie met hun juist zo makkelijk was. Dat is niet mijn ervaring tot dusver.
Contactformulier op de site ingevuld. Daar kreeg ik een automatische reply met ticketnr op.
Stond wel in de mail dat ze het erg druk hadden en ik niet binnen 96 uur opnieuw moest reageren.
Die 96 uur is inmiddels allang verstreken.

Er is iets niet goed met mijn zitting van de stoel.
De hele linkerkant van de zitting is lager dan rechts. de kantelfunctie vergrendelt niet aan de linkerzijde denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21
Lethalis schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 23:15:
[...]

Officieel niet voor particulieren volgens de site. Maar ik zal de winkel op mijn lijstje zetten voor als het weer mag :)

Zoetermeer is een kwartiertje rijden voor mij, dus dat komt goed uit.
Van Rietschoten Office Point mss een 2e optie, omgeving ratjeknor
Daar heb ik mijn stoel gekocht als particulier.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Strider schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Wat vond je niet fijn aan de Gesture? Ik verkies op dit moment de Gesture boven de Fern. Ik vind het zitvlak van de Gesture fijner dan van de Fern. Maar ook weer niet perfect.
Ik ben 1.86m - 77kg en heb het gevoel dat ik voor de meeste stoelen gewoon een te smal zitvlak heb. Als ik constant in dezelfde houding blijf zitten krijg ik op den duur ook last van mijn zitvlak :')
Waar heb jij de Gesture aangeschaft? Mijn Fern gaat zeer waarschijnlijk retour omdat ik niet aan het zitvlak kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-08 13:45
Ik heb recent een Ahrend Verta 2020 gekocht. Ik wist al dat ik die stoelen fijn vond zitten, dus dat scheelde. Helemaal tevreden mee! Moest uiteraard wel weer even (~2 weken) wennen na maanden op een crappy niet verstelbare stoel, maar na dag twee was m'n rugpijn al over. :) Nog steeds heel blij mee! Zeker nu er ook een in hoogte verstelbaar bureau en een monitorarm bij gekomen zijn. Eindelijk echt fijn werken.

De stoel was wel veruit 't duurste overigens, al heb ik die gelukkig wel praktisch nieuw via marktplaats voor €350 op de kop weten te tikken. Dus dat had ook nog een stuk duurder gekund. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
Barfi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Waar heb jij de Gesture aangeschaft? Mijn Fern gaat zeer waarschijnlijk retour omdat ik niet aan het zitvlak kan wennen.
Ik denk dat er serieus verschil zit tussen de verschillende zitvlakken bij de Fern. Ik had zowel de zody als fern en de zody was kei hard terwijl het zelfde materiaal zou moeten zijn. Mijn Fern is best wel lekker zacht. Nu is het wel zo dat de gehele steelseries line-up (met uitzondering van de leap geloof ik) wel steviger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
bloodlynx schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:00:
[...]

Ik denk dat er serieus verschil zit tussen de verschillende zitvlakken bij de Fern. Ik had zowel de zody als fern en de zody was kei hard terwijl het zelfde materiaal zou moeten zijn. Mijn Fern is best wel lekker zacht. Nu is het wel zo dat de gehele steelseries line-up (met uitzondering van de leap geloof ik) wel steviger zit.
Ik moet er bij zeggen dat ik er tot nu toe niet meer dan 2 uur acher elkaar op de Fern heb doorgebracht. Maar alsnog kan ik er niet aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
Barfi schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Steelcase webshop
https://nl.steelcase.com/nl
Hillie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Zonder. Nooit een hoofdsteun gehad, was misschien wel een goede optie geweest.
Ik merk dat een Steelcase stoel best warm kan aanvoelen, de warmte kan door de plastic achterplaat ook nergens naar toe. Merk jij dit ook? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Strider schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:18:
Ik merk dat een Steelcase stoel best warm kan aanvoelen, de warmte kan door de plastic achterplaat ook nergens naar toe. Merk jij dit ook? :)
Nope, geen last van eigenlijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindoooo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:04
Strider schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Ik vind de gesture prima hoor, begrijp me niet verkeerd, maar voor dat geld ben ik wel benieuwd wat de Fern kan bieden. Ik heb hetzelfde postuur, dus ik ben erg benieuwd. Mijn Leap V2 blijft ook gewoon goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
Vandaag eindelijk een reactie van Haworth.
Ze sturen meteen een nieuwe stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Hier gaat de Fern retour. Ik kon niet aan het harde zitvlak wennen. Weet iemand of Interstuhl ook direct aan particulieren verkoopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:40
Barfi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:05:
Hier gaat de Fern retour. Ik kon niet aan het harde zitvlak wennen.
Niet alles went binnen een paar dagen of een week.

Mijn Noblechairs-stoel vond ik ook erg hard in het begin, en had, net zoals jij aangeeft, last van m'n benen na een tijdje zitten. Dat is na een paar weken wennen helemaal weggegaan en inmiddels zit ik al meer dan 2 3 jaar met plezier in deze stoel.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Hahn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Mijn Noblechairs-stoel vond ik ook erg hard in het begin, en had, net zoals jij aangeeft, last van m'n benen na een tijdje zitten. Dat is na een paar weken wennen helemaal weggegaan en inmiddels zit ik al meer dan 2 3 jaar met plezier in deze stoel.
Dat begrijp ik. Maar ik wil geen risico nemen nu ik het nog kan retourneren. Op werk hebben we Interstuhl en deze was vanaf dag 1 al erg comfortabel. Het lijkt erop dat deze specifieke model nergens meer verkrijgbaar is. Anders had ik deze aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Barfi schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:05:
Hier gaat de Fern retour. Ik kon niet aan het harde zitvlak wennen. Weet iemand of Interstuhl ook direct aan particulieren verkoopt?
Ik ben ook bezig met het terugsturen van mijn Fern: Vorige week vrijdag mail gestuurd. Maandagavond een mail dat ze mijn adres nodig hadden, en daarna weer radiostilte.

Het is allemaal niet zo snel daar bij Haworth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Aeron B van Herman Miller en hoewel deze stoelen echt geprezen worden vind ik hem toch wat tegenvallen.

Wat zou een andere goede bureaustoel zijn tot ongeveer 800 euro, liefst mesh?

Fern lijkt positief en negatief, maar op de haworth website geen optie mogelijkheden zoals bij andere winkels?

[ Voor 20% gewijzigd door Ferio op 19-01-2022 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
In mijn speurtocht naar een bureaustoel zojuist even langs de office center gereden om daar wat stoelen te proberen. Mijn interesse ging vooral uit naar de Schaffenburg 400.
Tijdens proefzitten kwam ik er al achter dat deze het niet gaat worden: zitvlak is niet echt comfortabel, de synchro instelling is te los, en de armsteunen zijn niet echt fijn.

Ik heb ook een paar andere stoelen geprobeerd, en de 300 (stuk goedkoper dan de 400) zat eigenlijk wel prima. Echter: de armsteunen zijn geen 4d, wat toch wel een dingetje is.

Ook nog op de nog goedkopere 250 gezeten. En warempel: Die zat best goed.. Echter: je voelt dat het zitvlak te zacht is en geen goede ondersteuning geeft bij langer zitten. Tevens zijn de armsteunen ronduit slecht.
Echter, als je eens goed naar de stoel kijkt, dan valt me 1 ding op:
https://www.officecentre....50-zwart-mesh-bureaustoel
Afbeeldingslocatie: https://d36qwki4oi1y14.cloudfront.net/assets/scaled/d6/230848_6349121_ProfChair_Bureaustoel%20250NEN_1500x1500px.500x500.box-094c3922.png

Het lijkt verdacht veel op een ripoff van een Zody.

Ik begin nu zwaar te twijfelen of ik niet gewoon een Zody moet gaan proberen (terwijl ik bezig ben met het retourneren van de Fern). Alleen durf ik het niet echt meer aan.. Is er geen mogelijkheid de Zody ergens te proefzitten in omgeving brabant ? Want weer een stoel voor jan doedel bestellen en retour zenden begint nu wel eens wat gek te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door ConQuestador op 19-01-2022 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
ConQuestador schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:31:
[...]

Ik ben ook bezig met het terugsturen van mijn Fern: Vorige week vrijdag mail gestuurd. Maandagavond een mail dat ze mijn adres nodig hadden, en daarna weer radiostilte.

Het is allemaal niet zo snel daar bij Haworth..
De klantenservice valt inderdaad tegen. Ik heb gisteren een ticket geopend, maar nog geen antwoord gehad. Doen ze moeilijk als de 14 dagen bedenktijd verstreken is? Die van mij morgen 14 dagen oud.

Op werk hebben wij Interstuhl Goal Smart stoelen en ik heb me vanaf dag 1 comfortabel gevoeld om erop te zitten. Wellicht het bekijken waard? Is ook wat goedkoper dan de Fern en ook met allerlei toeters en bellen eraan.Ik heb deze webshop gevonden die het verkoopt: https://vanderwiel.info/i...ergonomische-bureaustoel/

[ Voor 7% gewijzigd door Barfi op 19-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnold1987
  • Laatst online: 22:08
Bij bol.com kwam ik net enkele ergonomische bureaustoelen tegen die zeer scherp geprijsd zijn. Zeker de Gispen Zinn smart voor €223,20- is zeer scherp (NPR 1813 variant met 4d armleuningen (€258,72-).
Verder zag ik nog de Ahrend Ease en Ahrend Zest met een voordelige prijs.

Zelf ben ik inmiddels enkele weken in het bezit van de Secretlab Titan XL 2022. Bevalt zeer goed, maar dat is vooral ook omdat het eindelijk een stoel is die meer geschikt is voor mijn lengte (205 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:06
Ik wou hetzelfde posten als @arnold1987 . Ik heb zojuist een Ahrend Ease besteld voor 224 euro.

Goede stoelen voor relatief weinig dus bij Bol! Sla je slag.

Nu mijn Ahrend 230 nog even op marktplaats gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
Hahn schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:07:
[...]

Ik vind dit zo vervelend, ik heb 20 jaar op dezelfde bureaustoel gezeten, ergonomisch niet de beste maar ik heb eigenlijk nooit last van mijn zatvlak gehad. Nu ben ik high-end bureau stoelen aan het testen en keer op keer krijg ik last van mijn zitvlak.
Barfi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:32:
[...]

De klantenservice valt inderdaad tegen. Ik heb gisteren een ticket geopend, maar nog geen antwoord gehad. Doen ze moeilijk als de 14 dagen bedenktijd verstreken is? Die van mij morgen 14 dagen oud.

Op werk hebben wij Interstuhl Goal Smart stoelen en ik heb me vanaf dag 1 comfortabel gevoeld om erop te zitten. Wellicht het bekijken waard? Is ook wat goedkoper dan de Fern en ook met allerlei toeters en bellen eraan.Ik heb deze webshop gevonden die het verkoopt: https://vanderwiel.info/i...ergonomische-bureaustoel/
Waarom heb je de Fern besteld als je wist dat je tevreden zou zijn met de Interstuhl? :D

[ Voor 31% gewijzigd door Strider op 19-01-2022 22:40 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
arnold1987 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 21:17:
Bij bol.com kwam ik net enkele ergonomische bureaustoelen tegen die zeer scherp geprijsd zijn. Zeker de Gispen Zinn smart voor €223,20- is zeer scherp (NPR 1813 variant met 4d armleuningen (€258,72-).
Verder zag ik nog de Ahrend Ease en Ahrend Zest met een voordelige prijs.
Beide niet leverbaar.

Ik heb zelf de indruk dat bol vaak maar 1 van die stoelen op voorraad heeft. Dat was ook zo met mijn Ahrend 2020 die ik bij hun besteld had: Nadat ik 'm besteld had was deze niet meer leverbaar, en nadat ik 'm teruggestuurd had was ie weer leverbaar :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfi
Waarom heb je de Fern besteld als je wist dat je tevreden zou zijn met de Interstuhl? :D
Ik heb me laten verleiden door de hype rondom de Fern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
Kregen jullie van Haworth een tracking code toen de stoel verstuurd was ofzo? Heb vorige week maandag een Zody bij ze besteld maar nog niks binnen of gehoord, mailtje gestuurd maar kreeg alleen een automatisch berichtje terug dat ze het druk hadden. Begin nu wel benieuwd te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Sebastiaannn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:15:
Kregen jullie van Haworth een tracking code toen de stoel verstuurd was ofzo? Heb vorige week maandag een Zody bij ze besteld maar nog niks binnen of gehoord, mailtje gestuurd maar kreeg alleen een automatisch berichtje terug dat ze het druk hadden. Begin nu wel benieuwd te worden.
Ik hoorde eerst hele tijd niks. Toen ineens een automatische mail dat ie onderweg was met een code.
Hij zou op maandag geleverd worden, en de vrijdagochtend ervoor stond er ineens een mannetje met stoel voor mijn deur.

Ik vind de communicatie met Haworth bizar slecht, ik ben sinds vorige week vrijdag bezig om mijn Fern terug te sturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 21:49
Sebastiaannn schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:15:
Bij mij hetzelfde als @ConQuestador: op donderdag 13 januari besteld en betaald met CC, op 14 januari bericht gehad dat de order ontvangen was en op 18 januari kreeg ik van DHL een mailtje dat er pakketje aankomt en 'm gister in ontvangst mogen nemen.

Ik ben blij met mijn Zody :) Fijne stoel en wel een upgrade tegenover de Lively. Alles is wat beter uitgewerkt en vooral het rug-gedeelte zit/werkt wat fijner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steffoon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-09 11:56
Zondagavond een Fern besteld, maandag bevestiging, dinsdag tracking code en gisteren geleverd. Ging gewoon erg vlot. Bedankt trouwens voor die kortingscode op de Haworth webshop! Heeft me uiteindelijk over de streep getrokken.

Eerste indrukken van de Fern is dat het een flinke upgrade is ten opzichte van mijn Ikea Markus. Wat meer plastic dan verwacht, maar op zich gewoon stevig en rammelt niet. Zat ook direct goed zonder eerst een halve dag te liggen klooien om alles af te stellen.

Ik denk er momenteel alleszins niet aan om terug te gaan sturen, maar heb eigenlijk geen referentiemateriaal met andere premium stoelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:41

NSG

Je weet niks!

Na bijna twee jaar op een IKEA FLINTAN te hebben gezeten, begon ik wat rugklachten te krijgen en heb ik na dit topic doorgelezen te hebben een Ahrend 2020 Vera aangeschaft. Ik heb hem nu zo'n 4 weken en begrijp nog steeds niet waarom ik niet eerder een upgrade heb gedaan. Met mijn 162cm was de FLINTAN simpelweg niet geschikt, waardoor ik er niet met een goede houding op zat. Met de Ahrend is mijn lengte dankzij de instelmogelijkheden geen enkel probleem.

Ik stond overigens wel te kijken toen de postbode met de bureaustoel voor de deur stond, wat een enorme doos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23

headout

Oi oi!

Geen vraag of iets dergelijks, maar een dank voor alle informatie in dit topic. Na een jaar of 10 op een vrij degelijke, lompe bureaustoel van Officedirect te hebben gezet, nu een Gispen Zinn Smart Zwart NPR aangeschaft. Mede dankzij de adviezen en ervaringen uit dit topic.

Aanschaf via mijn werkgever met fikse korting; erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Ferio schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:02:
Hallo allemaal,

Momenteel heb ik een Aeron B van Herman Miller en hoewel deze stoelen echt geprezen worden vind ik hem toch wat tegenvallen.

Wat zou een andere goede bureaustoel zijn tot ongeveer 800 euro, liefst mesh?

Fern lijkt positief en negatief, maar op de haworth website geen optie mogelijkheden zoals bij andere winkels?
Weet niet of je al geslaagd ben maar een klant waar wij 10tallen HM hebben geleverd gaan ze nu geleidelijk over naar de Dauphin Shape stoel met AB mechaniek.

Misschien een tip voor de zoektocht :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
ConQuestador schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Ik hoorde eerst hele tijd niks. Toen ineens een automatische mail dat ie onderweg was met een code.
Hij zou op maandag geleverd worden, en de vrijdagochtend ervoor stond er ineens een mannetje met stoel voor mijn deur.

Ik vind de communicatie met Haworth bizar slecht, ik ben sinds vorige week vrijdag bezig om mijn Fern terug te sturen..
Ik heb ze vorige week dinsdag een mail gestuurd voor het retourneren, maar nog steeds wacht ik op een antwoord van hun. Heb je jouw stoel inmiddels terug kunnen sturen?

[ Voor 34% gewijzigd door Barfi op 24-01-2022 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Barfi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:38:
[...]

Ik heb ze vorige week dinsdag een mail gestuurd voor het retourneren, maar nog steeds wacht ik op een antwoord van hun. Heb je jouw stoel inmiddels terug kunnen sturen?
Ik heb vandaag maar weer gemaild. Ik hoor al.een week niks meer van ze.

Echt heel slechte customer support..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
ConQuestador schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:15:
[...]

Ik heb vandaag maar weer gemaild. Ik hoor al.een week niks meer van ze.

Echt heel slechte customer support..
Je kan ze ook even bellen, ze zullen het wel druk hebben. Ik mocht de stoel na een maand nog terugsturen dus ik zal me niet al te druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
bloodlynx schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:25:
[...]

Je kan ze ook even bellen, ze zullen het wel druk hebben. Ik mocht de stoel na een maand nog terugsturen dus ik zal me niet al te druk maken.
Waar kan ik het nummer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb inmiddels wel een afspraak staan van tnt die mijn Fern komt ophalen. Ik zie alleen nergens dat er ook meteen een nieuwe afgeleverd wordt.

Volgens eerder bericht van Haworth zouden ze meteen een nieuwe stoel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Barfi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:38:
[...]

Waar kan ik het nummer vinden?
Ik zie ook geen nummer op de site, ik heb dus maar WEER gemaild vandaag, deze keer iets duidelijker laten merken dat ik niet tevreden ben met hun customer support. :(

Wel jammer dat het zo moet, want voor mij is dit een reden om ook de Zody nieteens meer te overwegen, ik durf juist stoelen online te kopen omdat ik weet dat ik ze terug kan sturen als ze niet bevallen. Als vervolgens blijkt dat terugsturen niet zo vanzelfsprekend meer is, dan vind ik ze geen serieuze optie meer om te overwegen.

[ Voor 34% gewijzigd door ConQuestador op 28-01-2022 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Zijn er ook mensen die een kniestoel gebruiken als dagelijkse stoel? De voordelen worden goed verkocht, maar ik ben een beetje bang voor het 'wij van wc-eend' effect. Ik zou het m.n. overwegen om de spieren in mijn rug sterker te laten worden. Rugklachten zit namelijk wel in de familie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfi
ConQuestador schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:33:
[...]

Ik zie ook geen nummer op de site, ik heb dus maar WEER gemaild vandaag, deze keer iets duidelijker laten merken dat ik niet tevreden ben met hun customer support. :(

Wel jammer dat het zo moet, want voor mij is dit een reden om ook de Zody nieteens meer te overwegen, ik durf juist stoelen online te kopen omdat ik weet dat ik ze terug kan sturen als ze niet bevallen. Als vervolgens blijkt dat terugsturen niet zo vanzelfsprekend meer is, dan vind ik ze geen serieuze optie meer om te overwegen.
Ik krijg ze zowel telefonisch als via e-mail niet te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Tehh schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:56:
Zijn er ook mensen die een kniestoel gebruiken als dagelijkse stoel? De voordelen worden goed verkocht, maar ik ben een beetje bang voor het 'wij van wc-eend' effect. Ik zou het m.n. overwegen om de spieren in mijn rug sterker te laten worden. Rugklachten zit namelijk wel in de familie.
Heb er zelf één (Stokke/Varier), maar nog niet voldoende gebruikt om een goede mening te kunnen geven. Wel geeft het bij mij geen directe verlichting in rugklachten.
Beste remedie om rugklachten te voorkomen is denk ik lopen, en zorgen dat je loopbeweging (gait cycle) correct wordt uitgevoerd. Langdurig stilstaan is net als zitten, ongezond, lopen is daarintegen wel gezond. Met een lopende band onder je bureau, kan dit gecombineerd worden, maar het tegelijkertijd werken achter de computer terwijl je loopt, kan mogelijk wel ten koste gaan van de gait cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik heb vandaag de RH Mereo 300 besteld via mijn werkgever met een mooie korting. Ik kon helaas niet proefzitten ergens dus bevalt het niet gaat ie weer retour.

Zijn er mensen met ervaring met deze stoel, met name hoe die op de langere termijn zich houdt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1j7XE7-7xCogvWTDYGO0YnX-DGI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TsLqqoYTqd3lRvxRVC5YIWil.jpg?f=user_large

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 14:48
Iemand ervaring met de bureaustoel HAG Futu (mesh)?

Ik heb namelijk erg veel last van mijn rug dus wil zsm zodra ik weer wat kan een goede stoel kopen. Qua budget interesseert het mij niet zo erg (uiteraard wel limiet) zolang maar nooit meer door het zitten mijn rug pijn gaat doen en ik er dan buiten het zitten om doorheen ga enzo. Deze stoel kan ik namelijk met iets korting via mijn werkgever bestellen. Ik ga sowieso een keer proefzitten op meerdere stoelen en advies inwinnen. Iemand nog tips voor winkels in de buurt van Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
Voor zij die de Haworth Zody hebben:

Ik begrijp dat de rugleuning zelf niet in hoogte te verstellen is: hoe ervaren jullie dit mbt de golving die in de rugleuning zit: zit die ongeacht de grootte steeds op juiste plaats? (Ben zelf 1m74)?

de rug is mesh: blijft dat stevig, of gaat dat op den duur doorhangen van je gewicht als je de stoel dynamisch gebruikt (dus ook af en toe achteruit kantelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Leffunk schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:17:

Ik begrijp dat de rugleuning zelf niet in hoogte te verstellen is: hoe ervaren jullie dit mbt de golving die in de rugleuning zit: zit die ongeacht de grootte steeds op juiste plaats? (Ben zelf 1m74)?

de rug is mesh: blijft dat stevig, of gaat dat op den duur doorhangen van je gewicht als je de stoel dynamisch gebruikt (dus ook af en toe achteruit kantelt?
Ik kan niet spreken over de Zody, maar wel over de Fern: Dit is voor mij de reden om 'm terug te sturen (althans: dat probeer ik al 3 weken). De golving zit mij te laag, wat me rugpijn oplevert. Persoonlijk is instelbare rughoogte toch wel een must have denk ik nu, maar ik ben dan ook 1.94.

Bij de Zody heb je wel een instelbare lendensteun, kan dus best zijn dat de Zody compleet anders hierin is dan de Fern.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05

Ik ben 1m90 en verwacht dat de stoel zeker voor iemand die wat kleiner is fijn zit. Ik heb de stoel nog niet zo lang, dus hoe de mesh zich houdt weet ik niet. Als dit uitlubbert ga ik direct een nieuwe aanvragen :P
De rugleuning heeft een soort kleine steun onderin die helemaal onderaan tegen je rug drukt, dit activeert al een goede houding. En een lendensteun welke gewoon verschuifbaar is, van vrij laag tot hoog, hiermee kun je de golving dus naar wens instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:49

Ik heb de Zody enkele dagen geprobeerd. Lengte 1.95. De redenen dat ik hem terugstuur:
  • Ben zelf wat aan de zware kant (tenminste volgens mijn vriendin), het kantelmechanisme staat op sterkst afgesteld, kantelt nog te snel.
  • Rugleuning is net te klein, vooral ten hoogte van mijn schouderbladen zit de leuning net op het randje.
  • Armleuningen kunnen niet hoog genoeg, dezelfde hoogte als de tafel lukt niet. Om dit toch voor elkaar te krijgen moet ik de stoel hoger zetten waardoor ik met mijn dijbenen weer tegen de onder kant van de tafel aan kom.
  • Het is een net niet gevoel, ook de schakelaars om de zitting te kantelen voelen niet aan om deze dagelijks te gebruiken. Ook onlogisch in het gebruik voor mijn gevoel, maar dat kan ook aan mij liggen.
Bij mijn huidige stoel heb ik deze problemen niet (stoel Office Centre, 150 euro 15 jaar geleden). Voor mij is de Zody absoluut beter dan huidige stoel maar niet in de verhouding geld/kwaliteit, vandaar retour.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
succes met terugsturen... ik ben al 3 weken bezig, en minimaal 4 mails gestuurd. 1x antwoord gehad, daarna radiostilte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfi
ConQuestador schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:19:
succes met terugsturen... ik ben al 3 weken bezig, en minimaal 4 mails gestuurd. 1x antwoord gehad, daarna radiostilte
Hier ook hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
ConQuestador schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:19:
Mijn Zody zijn ze helemaal vergeten te versturen en ik krijg ze ook niet te pakken, irritant :X Denk dat ze aardig overweldigd zijn door de hoeveelheid klanten na die kortingscode van ze. Ben verhuisd en heb m'n oude bureaustoel niet eens meegenomen dus nu zit ik al een paar weken op een eettafelstoel, hoop dat ze snel een beetje grip op de situatie krijgen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Sebastiaannn schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:41:
[...]

Mijn Zody zijn ze helemaal vergeten te versturen en ik krijg ze ook niet te pakken, irritant :X Denk dat ze aardig overweldigd zijn door de hoeveelheid klanten na die kortingscode van ze. Ben verhuisd en heb m'n oude bureaustoel niet eens meegenomen dus nu zit ik al een paar weken op een eettafelstoel, hoop dat ze snel een beetje grip op de situatie krijgen :O
Die kortingscode is volgens mij al meer dan een half jaar actief, dus dat zal de oorzaak niet zijn. Wat de oorzaak wel is, is eerlijk gezegd mijn probleem niet. Een beetje vertraging is 1 ding, maar gewoon NIKS antwoorden gedurende 3 weken is bizar. Als je een webshop hebt, kan je dit soort dingen gewoon echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpox
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20-08 08:53
Iemand tips voor een bureaustoel van zo'n 250 euro? Er is zoveel keus. Refurbished is prima. Iemand die mij de juiste richting op kan wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-09 21:43
@Wimpox Ikea JÄRVFJÄLLET? Ben bang dat je niet snel iets beter vindt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 11:47:
[...]

Die kortingscode is volgens mij al meer dan een half jaar actief, dus dat zal de oorzaak niet zijn. Wat de oorzaak wel is, is eerlijk gezegd mijn probleem niet. Een beetje vertraging is 1 ding, maar gewoon NIKS antwoorden gedurende 3 weken is bizar. Als je een webshop hebt, kan je dit soort dingen gewoon echt niet maken.
Ik ben dus niet de enige.
Mijn Fern moet terug en ze hebben me de 18e januari beloofd dat ik een nieuwe toegestuurd zou krijgen maar je raadt het al, nog steeds niks.
Ja, vandaag stond TNT aan de deur om mijn stoel op te halen. Die hebben ze echter niet meegenomen want ik had geen doos meer om hem in te vervoeren..Ik ben benieuwd of ik ooit die nieuwe stoel nog ga krijgen.
Ik heb een paar keer gebeld en ze beloven elke keer dat ze het uit gaan zoeken en me terug gaan bellen maar dat gebeurt gewoon niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:46:
[...]
Ik heb een paar keer gebeld en ze beloven elke keer dat ze het uit gaan zoeken en me terug gaan bellen maar dat gebeurt gewoon niet..
Kan je het nummer delen? Op de website kon ik geen nummer vinden namelijk. Kijken of lastigvallen via de telefoon beter helpt dan 2x per week mailen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:37:
[...]

Kan je het nummer delen? Op de website kon ik geen nummer vinden namelijk. Kijken of lastigvallen via de telefoon beter helpt dan 2x per week mailen..
Marie-Christine Drews
Customer Service
T: +49 5042 501-322

-edit-
Ik krijg net deze mail. Ben benieuwd.

Dear Coob

I am sorry for all this inconvenience and the frustration it has caused you. I am passing all your messages to the relevant members so that they can resolve this situation.

I can only apologies once again and I am committed in helping to resolve this problem.

Kind regards

[ Voor 33% gewijzigd door coob op 02-02-2022 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
coob schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 19:49:
[...]

Marie-Christine Drews
Customer Service
T: +49 5042 501-322
5x geprobeerd te bellen vandaag verspreid over de dag. 3x wordt de telefoon niet opgenomen, 2x in gesprek toon.

Ik begin een beetje gefrustreerd te raken zo langzamerhand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
ConQuestador schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:45:
[...]

5x geprobeerd te bellen vandaag verspreid over de dag. 3x wordt de telefoon niet opgenomen, 2x in gesprek toon.

Ik begin een beetje gefrustreerd te raken zo langzamerhand :(
Ik ook. Vandaag mail met een nieuwe afspraak om mijn stoel op te halen.
Ik heb echter geen doos meer om hem in te doen.
Wel krijg ik meteen reacties op de mails nu al blijft het bij verontschuldigingen...
Het is blijkbaar erg druk daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
Eindelijk!!

Vandaag kreeg ik ineens een nieuwe factuur van haworth in de mail, en van paypal kreeg ik een mail dat het geld terug gestort was.

Iets later kwam er een mail met 100 mea culpas en een bevestiging van terugsturen en hij wordt volgende week opgepikt.

Nu op zoek naar de volgende stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfi
ConQuestador schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 14:55:
Eindelijk!!

Vandaag kreeg ik ineens een nieuwe factuur van haworth in de mail, en van paypal kreeg ik een mail dat het geld terug gestort was.

Iets later kwam er een mail met 100 mea culpas en een bevestiging van terugsturen en hij wordt volgende week opgepikt.

Nu op zoek naar de volgende stoel.
Dit geeft mij de hoop dat ik binnenkort ook antwoord krijg :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coob
Barfi schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:31:
[...]

Dit geeft mij de hoop dat ik binnenkort ook antwoord krijg :).
Ik heb ook mail dat er een nieuwe stoel wordt opgestuurd. Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfi
Na drie weken eindelijk een TNT Shipment Notification ontvangen voor het retourneren. Nu gerust op zoek naar een andere stoel :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
ConQuestador schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Ik kan niet spreken over de Zody, maar wel over de Fern: Dit is voor mij de reden om 'm terug te sturen (althans: dat probeer ik al 3 weken). De golving zit mij te laag, wat me rugpijn oplevert. Persoonlijk is instelbare rughoogte toch wel een must have denk ik nu, maar ik ben dan ook 1.94.

Bij de Zody heb je wel een instelbare lendensteun, kan dus best zijn dat de Zody compleet anders hierin is dan de Fern.
Vond jij de Fern met jouw lichaamslengte ook geen korte zitting hebben?

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste