coob schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:33:
Mijn Fern is ook eindelijk binnen.
Ik heb alleen het idee dat de voorste linkerknop niet veel doet.
Deze knop is om de zitting te kantelen toch?
Hoe hoort die te werken?
Hij voelt ook zo licht aan als ik hem bedien.
Oh ja,
De meegeleverde wielen zijn al zachte wielen?
De mijne is vandaag ook binnen gekomen
De voorste linkerknop is de kanteling inderdaad: Knop naar boven halen en je kan de zitting kantelen. Deze kent echter 2 instelilngen: recht of gekanteld. Ertussenin zit niks.
De wielen zijn inderdaad zachte wielen.
Overigens mijn bevindingen so far:
- De zitting is zachter dan die van de Ahrend 2020
- De armleuningen kunnen echt alle kanten op, alleen kan je ze niet echt locken dus ze verschuiven ook zo weer.
- Het zitvlak is niet enorm. Als ik 'm maximaal naar voren schuif (wat ik zou moeten doen als ik minder dan een vuist tussen zitvlak en knieholte wil) dan voel je een duidelijk gat aan de achterkant tussen zitvlak en rugleuning. Ik heb deze nu dus ietsje terug geschoven, dit lijkt prima te zitten.
- De instelbare weerstand van de rugleuning is geniaal: een paar keer draaien en je zwiept achterover, en een paar keer de andere kant opdraaien en je hebt een fijne weerstand. In tegenstelling tot de Ahrend is los echt heel erg los, en is maximale weerstand echt bijna niet meer achterover te drukken. Kortom: daar tussenin zit altijd een instelling die je bevalt.
- De rugleuning voelt heel prettig aan, zoals je in filmpjes kan zien beweegt deze heel fijn mee met je rug.
En dan nu mijn enige twijfelpuntje:
- De "lenden curve" zit vrij laag. Normaal zet ik bij bureaustoelen de rugleuning altijd omhoog zodat de curve in de holling van mijn rug valt. Bij deze stoel is de rugleuning niet hoogte instelbaar waardoor de curve mij eigenlijk net wat te laag zit. Nu is het een flexibele curve, dus het voelt niet vervelend aan, maar ik heb de indruk dat mijn bekken net wat gekanteld wordt hierdoor waardoor ik een beetje rugpijn ontwikkel.
Maar ik moet hier meteen bijzeggen dat dit na een paar uurtjes zitten is waarbij je super gefocust bent op hoe je zit. Ik heb sterk het vermoeden als ik hier gewoon een weekje op zit ik dit helemaal niet meer merk.
Als mijn twijfelpuntje mee blijkt te vallen, dan is de Fern gewoon een superstoel.
Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce