Hopelijk het laatste vervolg op mijn
vorige post. De alternatieven waar ik nog naar had zitten kijken vond ik toch echt veel te duur. Althans ruim boven het budget wat ik had. Daarom is het uiteindelijk toch maar weer een gamestoel geworden, in de vorm van de
Secretlab Titan Evo 2022 XL in zwart stof. Deze gebruik ik nu iets meer dan een week, maar vooralsnog denk ik de beste stoel die ik tot nu toe heb gehad.
De levering met UPS was helaas gewoon prut. Daar heb ik wel een redelijke valse start mee gemaakt. Deze bruine vervoerder geeft namelijk het laatste half jaar elke keer aan dat ik niet thuis ben, als ik dat gewoon ben. Sterker nog, ik zie de
driver (zoals ze het zelf noemen) gewoon stoppen, even wachten en doorrijden. Waarop ik dan een niet-thuis melding krijg. Maar na 3 dagen was de grote 30kg doos eindelijk binnen.
Het in elkaar zetten van deze stoel was echt mega eenvoudig. De instructies waren erg helder, de onderdelen degelijk ingepakt en al het benodigde gereedschap was meegeleverd. Dit doet Secretlab echt ontzettend goed.
Nadat we de stoel in elkaar hadden gezet, viel ons op dat de base bijna niet door een deur heen kan in mijn jaren 60 woning. Ik heb de XL variant gekocht, maar de wheelbase is toch al gauw 75cm. Daarna zijn we direct de grootste kritiekpunten af gaan lopen.
De zitting is te hard / zit als een steen / zit als een plank
Bij mijn stoel is deze stelling gewoon niet waar. De zitting zit wat mij betreft fantastisch. Ik weeg ongeveer 90kg en de zitting is stevig, maar totaal niet te hard. Ik vond de IKEA, JYSK en Ahrend zittingen allemaal harder. Dat wil niet zeggen dat deze een zachte zitting heeft. Nee totaal niet. Deze zitting ondersteund vooral.
De armleuningen zitten te los
Ja, dit klopt wel. Maar als je niet als een of andere

in de stoel zit merk je hier nagenoeg niets van. Het lijkt overigens een beetje op de armleuningen van de Ahrend 2020 (Verta) deze zitten ook wat losser.
Het hoofdkussen laat los
In mijn geval, met mijn lengte van 1.92m blijft het kussen fantastisch zitten op de juiste plek. Ik heb hier ook ruim voldoende afstelmogelijkheden in. Dat het kussen magnetisch blijft zitten vind ik echt een pluspunt. Immers heb je dan niet zo'n dom bandje om je stoel heen zitten.
Buiten bovenstaande punten ben ik best wel tevreden over de ingebouwde lendensteun. Deze is in hoogte en diepte verstelbaar. Hier moet ik wel nog steeds aan wennen en ik denk dat ik de komende tijd nog wel bezig ben om deze correct af te stellen. Wel is het plastic hiervan aan de harde kant, dus misschien dat ik hier nog een kussen of iets dergelijks bij in zet. Dit mogelijkheid biedt Secretlab namelijk ook.
Ook de zittingsdiepte is een verademing. Met mijn lengte is deze echt wel nodig en zit dit fantastisch. Ik heb nu ook geen slapend achterwerk meer. Dat was echt een verademing. Vooral na al die zittingen die 46cm of korter waren. Helaas is door deze zittingsdiepte ook de stoel wat breder uitgevoerd. Dit had voor mij, uiteraard, niet gehoeven.
De stof die Secretlab gebruikt vind ik ook in orde. Het voelde in eerste instantie wat synthetisch aan - want dat is het ook - maar na een paar dagen was ik er toch ook al redelijk aan gewend. Het is een redelijke zachte stof, die toch redelijk dik en stevig aanvoelt. In ieder geval kwalitatief. Hetzelfde geldt ook voor de armleuningen. Deze zijn echt zacht ten opzichte van bijvoorbeeld de Ahrend 2020 armleuningen. Dat vind ik wel lekker.
Mechanisch doet de stoel ook wat het moet doen. De stoel kantelt fijn en stopt op de juiste plek. De wieltjes rollen goed en ik heb verder hier nog geen gebreken gevonden. Wel maakt de stoel hier en daar heel af en toe nog geluidjes, maar dit is misschien nieuwigheid? Dat is mij in ieder geval nog niet helemaal duidelijk. Maar nog niet iets waar ik mij aan erger - en dat is vaak snel

.
Al met al ben ik vooralsnog erg tevreden over deze stoel en hopelijk kan ik hier wel wat jaren mee vooruit. Ik wilde in ieder geval mijn laatste ervaring nog graag met jullie delen

. Misschien heeft iemand er nog iets aan.