• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:47
Strider schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 23:10:
[...]

Vond jij de Fern met jouw lichaamslengte ook geen korte zitting hebben?
Absoluut! 1 van de redenen dat ik er niet aan kon wennen: Zet je de zitting heel ver naar voren, dan komt ie wel ver genoeg naar voren, maar zit er aan de achterkant een groot gat waar je overheen zit met je kont (kortom: zit niet lekker).

Uiteindelijk had ik 'm gewoon niet te ver naar voren, dat zat ok-ish aan de achterkant, maar tussen knieholte en zitting zat een dikke 15 a 20 cm

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-01 16:44
Toevallig gisteren eens getest om op een fitness bal te zitten achter de bureau. Best grappig gevoel, even springen achter m'n bureau op de bal was grappig, het zitten op een bal voelde totaal anders dan een bureaustoel, maar zeker niet oncomfortabel. Toch een bureaustoel moet je wel hebben denk ik. Je zou zo'n bal kunnen gebruiken als afwisseling om je zithouding te verbeteren. Ik raad het aan om te proberen.

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:43
Nieuwe Fern is binnen.
Deze is wel goed gelukkig.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02
Kreeg vorige week een offerte binnen voor een Steelcase Gesture met hoofdsteun @ 1310 euro :X

100 euro extra had ik nog wel acceptabel gevonden.

BlaBlaBla

• coob
Zucht... Nu komt een een 2e nieuwe Fern mijn kant op.

• ConQuestador
coob schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:28:
Zucht... Nu komt een een 2e nieuwe Fern mijn kant op.
Gratis Fern, dikke winst

• coob
Nee joh, heb m al gecancelled.

• ConQuestador
Net weer even bij een bureau-stoelen winkel langs geweest, en vrijwel alle stoelen vielen tegen: Veel te klein zitvlak, waardoor als je die naar voren schuift je een gat aan de achterkant voelt. Te lage rugleuning, of te zachte synchro.

De verkoper zei toen "Ik weet de perfecte stoel voor jou", en toen bij deze stoel:
https://www.moonenimporte...l-met-traagschuim-zitting
of op een andere site:
https://www.zittotaal.nl/...ergonomische-bureaustoel/

- Geen bekend standaard merk, maar wel 15 jaar garantie
- traagschuim zitting, wat dus na een tijdje zitten de ideale ondersteuning zou moeten geven. Ik zat op een XL zitting die tot 160kg gaat, en die vond ik nog wel wat hard.
- Zeer grote zitting, zelfs ver naar voren heb je aan de achterkant nog steeds zit ondersteuning.
- Erg fijne rug
- Goede synchro, beetje vergelijkbaar met de Fern. Het valt me op dat veel stoelen toch een te lichte synchro hebben.
- 1 hele grote plus wat bijna geen enkele stoel heeft: Los van de synchro kan je de standaard stoelhoek instellen. Het 0-punt als je geen druk uitoefend zeg maar.

Nadelen:
- Ik vind de "wol-look" niet perse heel mooi
- De grote zitting, is ook meteen voor mensen van 160kg, waardoor deze toch weer een tikkeltje te hard is.
- De prijs.. met hoge rugsteun en grote zitting kom je op 900 excl BTW uit.

Toch eens kijken of andere winkels nog iets anders hebben, maar de verkoper zei me dat mijn wensenpakket gewoon erg lastig was, dan kwam je toch snel in dit soort dure "maat" stoelen terecht.

[Voor 8% gewijzigd door ConQuestador op 16-02-2022 13:27]

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zit nu een weekje op mijn RH Mereo 300 en kan hem echt zwaar aanraden. Ben zelf helemaal gemiddeld (1,83 m., 79 kg) en heb voor het eerst geen pijntjes na een werkdag. Normaal al pijntjes na een 1 uur op een mindere stoel. Hij is niet goedkoop maar wel goed.

This title is for sale, please send me a PM

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:20
the-body schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 15:12:
Ik zit nu een weekje op mijn RH Mereo 300 en kan hem echt zwaar aanraden. Ben zelf helemaal gemiddeld (1,83 m., 79 kg) en heb voor het eerst geen pijntjes na een werkdag. Normaal al pijntjes na een 1 uur op een mindere stoel. Hij is niet goedkoop maar wel goed.
Ziet er heel degelijk en goed uit! Ben wel benieuwd naar je ervaring over een langere tijd, want na een week kan je nog weinig zeggen over hoe de stoel overeind blijft (of de zitting niet doorzakt bijvoorbeeld) :)

The devil is in the details.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Hahn schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Ziet er heel degelijk en goed uit! Ben wel benieuwd naar je ervaring over een langere tijd, want na een week kan je nog weinig zeggen over hoe de stoel overeind blijft (of de zitting niet doorzakt bijvoorbeeld) :)
Veel van mijn collega's zijn ergo- en fysiotherapeuten in het ziekenhuis. Die hebben ze ook op hun kantoor staan en zijn er allen ook (juist) na een paar maanden nog steeds zeer content mee.

This title is for sale, please send me a PM

• coob
Nou, bij TNT en bij Haworth gecancelled en wie stond vandaag aan de deur??
Juist, TNT.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat vandaag voor mij kwam maakt me erg blij. Wil een paar posters hier wel bedanken, want dankzij dit topic kwam ik op het spoor. Een Herman Miller Aeron, maatje C. Ik heb in m'n leven al zó veel stoelen afgeschreven en moeten ontzien vanwege mijn lengte. Normaal zet ik een budget voor... euh... wát minder, maar gezien de snelheid waarin ik stoelen aan het versleten was in m'n werkende leven (ben 37, zó lang zit ik nog niet kantoorstoelen te slijten, thuiswerken heeft wel wat meer vaart toegevoegd). Ik ben echt blij. Alleen al de combo hoogte, zitvlak, en ondersteuning is het al waard. Ik hoop dat hij het lang volhoud!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:51
@Umbrah blij dat dit topic je heeft kunnen helpen!

@the-body hah goede stoel inderdaad, al 2 van versleten tussen 14-18 jaar, rechterkant zit vlak ging altijd kapot

[Voor 53% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-02-2022 22:42]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• ConQuestador
Gistermiddag vanuit werk nog even doorgereden naar Oss naar bo werkt. Op de website hadden ze een groot en divers aanbod, en het bleek dat in de winkel van iedere stoel wel een variant stond. Kortom: bijna 100 stoelen om te proberen.

De verkoper had mijn verhaal aangehoord en meteen viel 90% van de stoelen af. Het blijkt dat als je langer bent, je toch echt wel beter naar de NPR stoelen kan kijken. Deze hebben namelijk een instelbaar zitvlak van 10cm. Echter, waar ik me dus niet van bewust was: Veel stoelen hebben wel een groot instelbereik, maar hebben een klein zitvlak. Waardoor als je de zitting ver naar voren schuift, aan de achterkant een gat onstaat wat niet lekker zit (Waar ik dus last van had met de Fern).

Ik heb meerdere stoelen geprobeerd, opvallend detail was dat geen van de Interstuhls bevielen, deze hadden vrijwel allemaal het "gat"probleem, en de enkele die het niet had die had geen fijne rug.

Uiteindelijk bleven er 2 opties over, maar 1 had een speciale feature: een zitting met pocketveren (althans, soort van), en deze zit dus een stuk fijner dan veel andere stoelen. Een ander vereiste dat ik had: Het moet niet te hard zitten.

Het is een Viasit Toleo geworden. Deze voldoet aan al mijn eisen:
- (erg) groot zitvlak
- aangenaam zitvlak, zacht dan veel andere stoelen, zonder door te zakken, wat de goedkopere stoelen weer merkbaar hebben.
- zeer fijne rug, die erg goed aansluit bij mijn rug
- geen irritante lendensteun
- instelbare rughoogte
- fijne synchro,
- 3d rugleuning, die je beweging van de rug volgt. Beetje als de Fern, maar dan een ander systeem.
- 4d / NPR leuningen. En in tegenstelling tot de Fern kan je deze locken. Zodat ze niet constant verschuiven als je opnieuw gaat zitten.
- En een dikke meevaller, waar ik achter kwam toen ik besloten had hem te nemen: Hij kost "maar" 550euro all in.

Ik denk dat mijn advies aan mensen die ook een stoel zoeken toch echt is: Ga echt even proberen te proefzitten in winkels. Stoelen waarvan ik op internet dacht dat ze geschikt waren, bleken in de winkel enorm tegen te vallen. En een merk waar ik nog nooit van gehoord had, bleek juist wel lekker te zitten voor mij.

[Voor 8% gewijzigd door ConQuestador op 17-02-2022 08:41]

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-02 11:57
Umbrah schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:59:
Wat vandaag voor mij kwam maakt me erg blij. Wil een paar posters hier wel bedanken, want dankzij dit topic kwam ik op het spoor. Een Herman Miller Aeron, maatje C. Ik heb in m'n leven al zó veel stoelen afgeschreven en moeten ontzien vanwege mijn lengte. Normaal zet ik een budget voor... euh... wát minder, maar gezien de snelheid waarin ik stoelen aan het versleten was in m'n werkende leven (ben 37, zó lang zit ik nog niet kantoorstoelen te slijten, thuiswerken heeft wel wat meer vaart toegevoegd). Ik ben echt blij. Alleen al de combo hoogte, zitvlak, en ondersteuning is het al waard. Ik hoop dat hij het lang volhoud!
Heb je hem nieuw of refurbished gekocht? Wil je de winkel / prijs met ons delen?
Ik heb zelf op de B versie gezeten maar deze was te klein voor mijn rug (1.95). Maatje C had de winkel niet staan (Workbrands).

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Patrick_ schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:47:
[...]

Heb je hem nieuw of refurbished gekocht? Wil je de winkel / prijs met ons delen?
Ik heb zelf op de B versie gezeten maar deze was te klein voor mijn rug (1.95). Maatje C had de winkel niet staan (Workbrands).
Uiteraard. Gekocht via Bureaustoelwijzer.nl; prijs met levering (door winkel zelf, geen koerier) was
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Ex neksteun, daarvan ben ik niet overtuigd.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:27
Geweldig, na meer dan een maand eindelijk die Haworth Zody binnen gekregen.
Totaal kapot geleverd, dit stuk is helemaal verbogen.

Kan ik weer die mangelmolen in met die waardeloze klantenservice van ze.

Krijg met wat kracht zetten de rugleuning nog net (wat gammel) gemonteerd, maar de armleuningen zijn ook niet waterpas te krijgen. Nou, ben benieuwd wanneer ik eens wat van ze hoor. Zo klaar mee, haast zin om via paypal dat geld terug te halen en ze te laten stikken, loopt toch geen personeel rond daar. >:)

Meest ergerlijke is dat ie best wel lekker lijkt te zitten en dat die Zody in mijn budget voor max 500 nog steeds wel een goeie deal lijkt, de stoelen die ik nu zie voor €450 lijken wel een beetje een klasse lager te zijn. En de stoelen waar ik hier over lees en die goed klinken liggen dan weer een beetje buiten budget. Maargoed ik zie ook even door de bomen het bos niet meer,

Had em besteld rond m'n verhuizing en m'n oude bureaustoel niet eens meegenomen, zit al een maand op een eettafelstoel en dat begon best te vervelen en zeer te doen. Echt jammer had gewoon zo gehoopt dat dit em was geweest.

[Voor 18% gewijzigd door Sebastiaannn op 17-02-2022 23:17]

• ConQuestador
Sebastiaannn schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 23:15:
Geweldig, na meer dan een maand eindelijk die Haworth Zody binnen gekregen.
Totaal kapot geleverd, dit stuk is helemaal verbogen.

[Afbeelding]

Kan ik weer die mangelmolen in met die waardeloze klantenservice van ze.
Ontzettend balen voor je :( En inderdaad ontzettend balen dat die klantenservice zo bizar slecht is. Dat is gewoon echt een reden om daar niet te bestellen.

Wellicht kan je eens gaan proefzitten op de stoel die ik nu uiteindelijk gekocht heb, met standaard zitkussen komt deze net onder jouw 500 euro uit:
https://www.kantoorinrich...eo-actie-stoel-npr-zwart/

• Barfi
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:38
ConQuestador schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:55:
[...]

Ontzettend balen voor je :( En inderdaad ontzettend balen dat die klantenservice zo bizar slecht is. Dat is gewoon echt een reden om daar niet te bestellen.

Wellicht kan je eens gaan proefzitten op de stoel die ik nu uiteindelijk gekocht heb, met standaard zitkussen komt deze net onder jouw 500 euro uit:
Is jouw aankoopbedrag al teruggestort? Volgens de track and trace hebben zij mijn stoel vorige week vrijdag ontvangen, maar het geld heb ik nog niet ontvangen...

• ConQuestador
Barfi schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:55:
[...]

Is jouw aankoopbedrag al teruggestort? Volgens de track and trace hebben zij mijn stoel vorige week vrijdag ontvangen, maar het geld heb ik nog niet ontvangen...
Ik had het geld eerst terug, daarna pas een bevestiging dat ze 'm gingen terug nemen, en een week later is ie pas echt opgehaald.

Misschien wilden ze van me af omdat ik 2x per week mailde.

• coob
En ik zit nu met twee stoelen.
Ben benieuwd of er nog een pick-up mail komt.

• ConQuestador
coob schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:07:
Volgens mij was er nog iemand in dit topic die met 2 haworth stoelen zat, geen idee of bij hem de 2e stoel alsnog is opgehaald.

Ik zou 1 mail sturen en m gewoon lekker in de doos laten staan voor enkele weken/maanden. Als je nooit meer iets hoort dan hebben ze pech gehad, je hebt je plicht gedaan.

• coob
ConQuestador schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:28:
[...]

Volgens mij was er nog iemand in dit topic die met 2 haworth stoelen zat, geen idee of bij hem de 2e stoel alsnog is opgehaald.

Ik zou 1 mail sturen en m gewoon lekker in de doos laten staan voor enkele weken/maanden. Als je nooit meer iets hoort dan hebben ze pech gehad, je hebt je plicht gedaan.
Zo dacht ik er ook over. Die mail had ik al gestuurd en hij staat ingepakt op zolder.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik zat laatst op een andere locatie te werken en had daar een hele fijne stoel. Bleek een Interstuhl Prosedia Level X NPR 3496 met lendensteun te zijn, de week daarop zat ik op dezelfde locatie en heb ik weer een dag kunnen 'proefzitten'. Dat beviel nog steeds goed en dus heb ik er ook maar één voor thuis besteld. Ik zit nu op een Haworth Comforto van 10-20 (??) jaar oud en was wel eens toe aan wat nieuws.

• Strider
coob schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:07:
Ben je verder wel tevreden over de Fern? :)

BlaBlaBla

• coob
Strider schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Ben je verder wel tevreden over de Fern? :)
Ja. Zit prima.
Ik heb er nog niet lang op gezeten en ik werk ook niet thuis dus heel veel kan ik er niet over vertellen.

• coob
ConQuestador schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 07:55:
[...]

Waardeloze klantenservice zou ik het niet willen noemen. Het duurt allemaal wat langer maar ze sturen wel zonder mokken een nieuwe stoel.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:36

Famous

R 400+

ConQuestador schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:18:
Net weer even bij een bureau-stoelen winkel langs geweest, en vrijwel alle stoelen vielen tegen: Veel te klein zitvlak, waardoor als je die naar voren schuift je een gat aan de achterkant voelt. Te lage rugleuning, of te zachte synchro.

De verkoper zei toen "Ik weet de perfecte stoel voor jou", en toen bij deze stoel:
https://www.moonenimporte...l-met-traagschuim-zitting
of op een andere site:
https://www.zittotaal.nl/...ergonomische-bureaustoel/

- Geen bekend standaard merk, maar wel 15 jaar garantie
- traagschuim zitting, wat dus na een tijdje zitten de ideale ondersteuning zou moeten geven. Ik zat op een XL zitting die tot 160kg gaat, en die vond ik nog wel wat hard.
- Zeer grote zitting, zelfs ver naar voren heb je aan de achterkant nog steeds zit ondersteuning.
- Erg fijne rug
- Goede synchro, beetje vergelijkbaar met de Fern. Het valt me op dat veel stoelen toch een te lichte synchro hebben.
- 1 hele grote plus wat bijna geen enkele stoel heeft: Los van de synchro kan je de standaard stoelhoek instellen. Het 0-punt als je geen druk uitoefend zeg maar.

Nadelen:
- Ik vind de "wol-look" niet perse heel mooi
- De grote zitting, is ook meteen voor mensen van 160kg, waardoor deze toch weer een tikkeltje te hard is.
- De prijs.. met hoge rugsteun en grote zitting kom je op 900 excl BTW uit.

Toch eens kijken of andere winkels nog iets anders hebben, maar de verkoper zei me dat mijn wensenpakket gewoon erg lastig was, dan kwam je toch snel in dit soort dure "maat" stoelen terecht.
Die stoel is gewoon leverbaar in een normale stoffering (of leder) uit voorraad.

Optie voor de XL zitting is inderdaad wat harder.
Wat ik eigenlijk mis in het advies is de RV+ mechaniek maar wellicht had de verkoper die al wel op de proefstoel zitten.

Ps.
De prijs kan je nog wel over onderhandelen ;)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ConQuestador
Famous schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Die stoel is gewoon leverbaar in een normale stoffering (of leder) uit voorraad.

Optie voor de XL zitting is inderdaad wat harder.
Wat ik eigenlijk mis in het advies is de RV+ mechaniek maar wellicht had de verkoper die al wel op de proefstoel zitten.

Ps.
De prijs kan je nog wel over onderhandelen ;)
Wat je nu zegt is allemaal ook door de verkoper gezegd ;) Maar zoals ik inmiddels ook in dit topic gepost heb, heb ik uiteindelijk voor een Viasit Toleo gekozen. Welke ik net wat beter vond zitten, en ongeveer de helft kost.

De offerte kwam uiteindelijk uit op 780 excl. BTW

[Voor 3% gewijzigd door ConQuestador op 22-02-2022 15:43]

• Strider
coob schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Ja. Zit prima.
Ik heb er nog niet lang op gezeten en ik werk ook niet thuis dus heel veel kan ik er niet over vertellen.
Ondertussen nog steeds tevreden? :)

BlaBlaBla

• coob
Strider schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Ondertussen nog steeds tevreden? :)
Jazeker!
Ik vind het een fijne stoel.
Vorm van de rugleuning past mij ook prima, ik ben 1,92m lang.
Als ik iets zou moeten opmerken is het dat de armliggers makkelijk verschuiven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coob
En nu komt er een 3e stoel mijn kant op van Haworth.
Ik heb hem bij Haworth en tnt gecancelled....

• ConQuestador
coob schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:42:
En nu komt er een 3e stoel mijn kant op van Haworth.
Ik heb hem bij Haworth en tnt gecancelled....
8)7 Je weet nu al dat ie toch gaat komen.. kan mooi naast die andere doos staan.

• coob
ConQuestador schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:46:
[...]

8)7 Je weet nu al dat ie toch gaat komen.. kan mooi naast die andere doos staan.
Denk dat ik deze dan maar weiger aan de deur.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 01:26
Ik ga een Logitech Embody bestellen. Is de laatste tijd steeds duurder geworden daarom hier nog even een oproepje of iemand weet of je ergens korting op dat ding kunt krijgen? Of dat er wellicht codes in omloop zijn voor korting?

Met gestrekt been.

• Sadlylate
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-01 08:41
Artbij schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:15:
Ik ga een Logitech Embody bestellen. Is de laatste tijd steeds duurder geworden daarom hier nog even een oproepje of iemand weet of je ergens korting op dat ding kunt krijgen? Of dat er wellicht codes in omloop zijn voor korting?
Zelfde schip... Neem aan dat je niets hebt kunnen vinden? Kan ook geen informatie vinden over de levertijd.. Maar volgensmij zit hun distributie centrum wel in Nederland/België!

• Artbij
Sadlylate schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 04:28:
[...]

Zelfde schip... Neem aan dat je niets hebt kunnen vinden? Kan ook geen informatie vinden over de levertijd.. Maar volgensmij zit hun distributie centrum wel in Nederland/België!
Dingen zijn op voorraad.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

muhda

Time Traveler and philosopher.

Artbij schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 09:15:
Online las ik dat er rond Pasen/Lente een 'spring sale' word verwacht omdat dan Herman Miller altijd al een sale houdt. Alleen kan ik hiervoor geen bronnen vinden of hoeveel % korting er zal zijn.

“Being a good example teaches others to be good.”

• Borilac
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-03-2022
Op dit moment ben ik 1.5 jaar in het bezit van een BenS803 bureaustoel. Deze deed in het begin was hij moest doen, maar sinds kort begin ik meer last te krijgen van het hard zitvlak (ik voel op sommige plaatsten precies het frame). Door de hardere zitting krijg ik kramp in één been en dit heeft ook een effect op mijn hand/arm (hand kan echt snel koud worden).
Het lijkt me dus tijd te zijn om deze stoel te vervangen.

Kan iemand een stoel aanraden ifv onderstaande zaken? Liefst winkel die kan leveren in België.
- +8 uur zitten per dag (hoofdzakelijk gamen/netflix)
- Hoge max. hoogte voor zitting
- Breed en diep zitvlak (ben 174 cm /105 kg en nu is de zitting soms een beetje kort)
- Verstelbare armleuning (hoogte en breedte, diepte mag maar moet niet)
- Prijscategorie tot 600-700 EUR max.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Artbij
muhda schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 06:40:
[...]

Online las ik dat er rond Pasen/Lente een 'spring sale' word verwacht omdat dan Herman Miller altijd al een sale houdt. Alleen kan ik hiervoor geen bronnen vinden of hoeveel % korting er zal zijn.
Bedankt voor de tip. Ga ik nog even afwachten.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:58
Inmiddels ben ik ook naarstig op zoek naar een nieuwe bureastoel. Ongeveer een decennium geleden heb ik bij Office Centre de Benelux Generic Brands Alltec 100 bureaustoel aangeschaft, of thans iets wat er zeer op lijkt. Hier heb ik toch ruim 7 jaar zeer veel plezier van gehad. Echter begon daarna de stoel slijtage te vertonen en door te zitten. Daarop heb ik circa 2,5 jaar geleden een Noblechairs EPIC Real Leather Gaming Chair aangeshaft. Toch heel iets anders en inderdaad minder ondersteuning, maar wel echt een comfortabele stoel waar ik de hele dag in kon zitten. Met het hele thuiswerken heb ik er toch veel plezier van gehad.

Echter is de Noblechairs stoel een twee weken geleden spontaan stuk gegaan. Blijkbaar is dit een meer voorkomend euvel bij deze stoel. Het frame is simpelweg gebroken. De winkel kan niets meer voor mij betekenen en noblechairs ook niets. Behalve de aanschaf van een compleet nieuwe zitting voor ruim 270 euro. Dat gaat mij te ver en ben ik dus op zoek naar iets nieuws.

Op kantoor hebben wij Ahrend (220, 230 en 2020) en Herman Miller Mirra stoelen. De Herman Miller stoelen vind ik helemaal niets omdat ze ontzettend licht zijn. Dit voelt niet lekker. De Ahrend 2020 vind ik echter wel een prettige stoel.

Vandaar dat ik vorige week de Ahrend 2020 Verta bij Coolblue had besteld. Een prima stoel, maar niet voor mij. Het lijkt wel alsof er iets veranderd is tussen dit model en de oorspronkelijke 2020 (met hoge rug). Ik merkte dat mijn linkerbil in slaap viel wanneer ik langer dan 30 minuten zat. Ik heb van alles geprobeerd met de zitlengte en lendesteun, maar ik kwam niet tot een tevreden resultaat. Als ik namelijk de zitting goed zette voor mijn lenge (1.92m) dan zat ik nergens meer op met mijn billen, of dat gevoel had ik tenminste. Iets wat ik ook al had gelezen eerder in dit topic. Ook kraakte de lendesteun bij het (ver)zitten en kon ik deze niet op hardheid instellen. En ik mistte toch wel echt de hoofdsteun en hoge rug van mijn eerdere stoelen.

Daarop heb ik deze omgeruild tegen een Euroseats Verona. De stoel zelf vond ik erg mooi en was ook goed in te stellen. Wel redelijk plastic-fantastic allemaal, maar goed. Alleen had ik het gevoel dat ik naar achteren zou vallen wanneer ik de rug los zette. Dit was dus mij een iets té actieve zithouding :9. Ook deze heb ik dus geretourneerd.

Ondertussen ben ik ook nog bij IKEA gaan kijken naar de GRUPPSPEL, HATTEFJÄLL, ALEFJÄLL, JÄRVFJÄLLET en MARKUS. Maar het lijkt erop dat deze toch nét niet gebouwd zijn voor iemand van mijn lengte. Ik vond namelijk de zittingen redelijk kort. Alhoewel de ALEFJÄLL wel erg comfortabel was, maar deze had weer een lage rug en geen hoofdsteun :/. Ook vond ik het gewichtsafhankelijke kantelmechanisme eigenlijk verschrikkelijk.

Meest recent heb ik nog proefgezeten in de Sparco ICON en Sparco STINT, maar daar was de lumbar support gewoon he-le-maal niets.

Als laatste heb ik ook nog zitten kijken naar de Secretlab TITAN Evo 2022, maar ik schrik toch wel van het (eventuele) retourproces. Alsmede de armleuningen die niet denderend zijn. Ook vond ik nog de Razer Iskur XL mét lumbar support. Maar deze lijkt erg moeilijk te vinden in Nederland.

Ondertussen heb ik helaas nog steeds niets gevonden wat mij echt zint en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil ook niet meer dan circa 500 euro uitgeven aan een dergelijk object. Daarnaast vind ik het op afstand bestellen van die krengen best wel ellendig. Met name omdat de gasveer er eventueel weer uit moet :|. Deze week wil ik nog wel gaan kijken bij JYSK, Office Centre en Makro. Wellicht dat ik daar nog iets tegen het lijf loop.

• Rembock
  • Laatst online: 04-02 05:15

Rembock

Beh...

@alex3305 Misschien is de Steelcase Gesture wat voor je? Youtuber JayzTwoCents was er best tevreden over. Hij is alleen erg prijzig...

[Voor 5% gewijzigd door Rembock op 04-04-2022 21:18]

• alex3305
@Rembock Ik zag inderdaad dat jij deze eerder al had genoemd. Dit zijn op het oog echt prachtige stoelen. Dus ook een uitermate goede suggestie, maar net zoals Herman Miller stoelen heb ik daar het budget niet voor. Ik zit toch meer richting de max 500 euro te kijken. En dat vind ik eigenlijk al vrij prijzig voor een bureaustoel O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-02 14:25

TommyGun

Stik er maar in!

muhda schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 06:40:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stoel, Herman Miller spreekt me wel aan maar wat een geld zeg. De afgelopen jaren heb ik op een IKEA stoel gezeten, zonder pijn overigens, dus ik vraag me af of ik iets ga merken van een stoel van 1200 euro in tegenstelling tot (wederom) zo iets van 200 euro...

https://www.ikea.com/nl/n...sle-donkergrijs-70261150/

Deze spreekt mij ook wel aan, en nog betaalbaar;
Secretlab TITAN Evo 2022
https://secretlab.eu/nl/products/titan-evo-2022-series

[Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 05-04-2022 10:49]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1Henk 'm!

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 14:14
Zitten is het nieuwe roken. Waarom niet een staan bureau (wel of niet zit)? Dan is de kwaliteit van de stoel niet meer zo relevant, en als je niet meer lekker zit ga je toch gewoon staan?

4 jaar geleden mee begonnen. En sinds 3 jaar een vast staan bureau. Je went er aan. En dan eventueel een ergonomische bar kruk (zo’n wiebel ding). Veel gezonder voor je :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
TommyGun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:38:
[...]

Secretlab TITAN Evo 2022
Maar het eventueel terugsturen mocht deze niet lekker zitten houdt mij echt enorm tegen om deze stoel uit te proberen. Daarnaast blijken de armleuningen (erg) wiebelend te zijn. Dat vind ik eigenlijk onaanvaardbaar voor een stoel van bijna 600 euro.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• muhda
  • Nu online

muhda

TommyGun schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:38:
[...]

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stoel, Herman Miller spreekt me wel aan maar wat een geld zeg. De afgelopen jaren heb ik op een IKEA stoel gezeten, zonder pijn overigens, dus ik vraag me af of ik iets ga merken van een stoel van 1200 euro in tegenstelling tot (wederom) zo iets van 200 euro...

https://www.ikea.com/nl/n...sle-donkergrijs-70261150/

Secretlab TITAN Evo 2022
Herman Miller heeft helaas hun prijzen aan het begin van het jaar verhoogd met 300 euro. Voor die 1200 krijg je nu wellicht een Mira en niet meer een Aeron of Embody :/ . Herman Miller geeft aan dat het komt door de hoge transportkosten en productiekosten. Maar andere merken hebben de prijzen gelijk gehouden :X .

Het is inderdaad bakken met geld. (Je kan er voor het zelfde geld een oude 2de hands auto kopen) Maar naast dat je betaald voor de naam en design. Krijg je wel waar voor je geld als het aankomt op aanpassingsmogelijkheden, kwaliteit en garantie. Bij Steelseries en Herman Miller zelfs 12 jaar.

Of het waard is kan je alleen zelf inschatten. Er zijn goedkoper modellen bijvoorbeeld de Mira, Steelseries Leap en Haworth Fern met kortingscode. Advies is om altijd naar je eigen budget te kijken en de stoelen zelf uit te proberen voor het kopen. Aantal kanalen op Youtube die toegewijd zijn aan bureaustoelen: BTODtv en Ahnestly geven uitstekend advies.

Meeste bureaustoelen die ik heb gehad (Ikea?, Aldi en Corsair Gaming) krijgen na 2 a 3 jaar mankementen. De arm leuningen zijn dan krom, zitvlak is niet meer goed, gasveer die inzakt, gaas is niet schoon te maken of het (neppe) leer laat los door de warmte. Ik probeer staand te werken maar zit toch vaak 7 a 8 uur op een dag. Een goed stoel is dan een must.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik heb maar de Ahrend Extra Verta besteld: https://www.gispen.com/nl...oel-extra-verta-7fb40340/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:06
n00bCoder schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:42:
Zitten is het nieuwe roken. Waarom niet een staan bureau (wel of niet zit)? Dan is de kwaliteit van de stoel niet meer zo relevant, en als je niet meer lekker zit ga je toch gewoon staan?

4 jaar geleden mee begonnen. En sinds 3 jaar een vast staan bureau. Je went er aan. En dan eventueel een ergonomische bar kruk (zo’n wiebel ding). Veel gezonder voor je :)
Omdat alleen staan ook niet gezond is :+
Maar daar heb je dan die ergonomische kruk voor verwacht ik. :Y)

Hier werd verteld dat afwisseling juist belangrijk is. Dus zitten/staan/zitten/staan.

8 uur staan deed in in de horeca wel :Y) dat was ook niet chill voor mijn rug. Zeker op rustige dagen als je veel staat en weinig loopt.

Moet zelf ook een nieuwe stoel. Maar budget van werkgever is 200 ex btw. (Bureau 350 ex btw 8)7 draai dat om.... Of beter 1 bedrag voor beide).

Binnenkort ff proef zitten op wat er in het standaard aanbod zit :Y) zien of dat bevalt.

• alex3305
Ben wel benieuwd naar jouw levertijd, hier krijg ik een indicatie van 15 - 20 werkdagen. Dat vind ik toch wel vrij pittig. Ook beviel mij, zoals ik eerder had gezegd, de 2020 Verta niet en met een dergelijke herroepingsclausule in de AV ben ik toch wat minder happig om deze dan maar te bestellen:
8. Voorwaarden voor uitoefenen herroepingsrecht en kosten daarvan

1. Voor het terugsturen van het product ontvangen we jouw retourmelding inclusief de factuur zo
snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van het product op
thuiswerkplek@ahrend.com . We bevestigen jouw aanvraag en verwerken deze zo spoedig
mogelijk na ontvangst. Bij akkoord zullen wij of onze vervoerder contact met jou opnemen voor
het in ontvangst nemen en ophalen van het product. De kosten van het ophalen van het
product ingeval van een retour zijn voor jouw rekening.

2. Je ontvangt jouw betaling (exclusief de transportkosten van het ophalen) binnen 14 dagen
nadat wij het product retour hebben ontvangen.
3. Voor het aanmelden van het omruilen van een product ontvangen we jouw omruilmelding
inclusief de factuur graag binnen 30 dagen na ontvangst van het product op
thuiswerkplek@ahrend.com. Geef duidelijk aan welk product je graag van ons zou willen
ontvangen. Mocht je nog geen vervangend product hebben kunnen uitkiezen dan adviseren we
je graag over de mogelijkheden. Kom daarvoor langs in onze showroom of bel of e-mail ons.
Zodra het vervangende product definitief is nemen wij, of onze vervoerder, contact met je op
om de producten op afleverlocatie om te ruilen. De transportkosten voor het omruilen zijn
voor ons. De eventuele meer- of minderprijs van het vervangende product worden in rekening
gebracht respectievelijk aan jou terugbetaald. De kosten dienen 30 dagen na factuurdatum te
zijn voldaan. Een eventuele terugbetaling ontvang je binnen 14 dagen na het omruilen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 31-01 11:13
mijn kont staat inmiddels een aantal jaren met gepaste trots en tevredenheid gefermt in een heerlijke stoel. echter waar ik tegenaan loop is dat ik de houding zat wordt.

hebben jullie die fase ook gekend?

[Voor 19% gewijzigd door 7Sins op 05-04-2022 20:35]

• Rembock

Rembock

Beh...

@7Sins ja, herken ik. Om die reden een zit/sta bureau gekocht, kan ik afwisselen :)

• alex3305
Vandaag bij JYSK en Makro geweest in de verdere zoektocht naar een nieuwe stoel.

Bij JYSK had ik gekeken naar de bureaustoelen Tamdrup en Tjele. Ik vond de stof van beide stoelen redelijk ondermaats. Ze zaten daarnaast ook niet heel denderend. Buiten dat ik ze ook niet eens mooi vind.

Tevens had ik bij JYSK gekeken naar de gamestoelen TYPE Z RAZER edition LEGEND, ABILDAA en NIBE. Deze stoelen leken veel op elkaar. Voor wat het kost vond ik het echt wel redelijk degelijke stoelen, althans dat was de eerste indruk. De stof van ABILDAA lijkt op Alcantara, maar zal het uiteraard niet zijn vanwege de prijs. Het imitatieleer van de andere stoelen was ook echt op orde. De stoelen waren vrij comfortabel en zijn wat mij betreft toch nog wel kanshebbers...

Bij Makro heb ik vier stoelen uitgebreid bekeken. Allereerst de Kangaro Bureaustoel Luxe ook wel bekend onder de pakkende naam Kangaro K-850160. Deze stoel leek echt in de buurt te komen bij wat ik zocht. Het PU voelde niet denderend aan - die van JYSK was echt fijner - maar de rest van de stoel leek wel dik in orde. Alleen lijkt het erop dat de lumbar ondersteuning vast is bij deze stoel. Wij kwamen er niet uit hoe we deze konden verstellen. De rest van de stoel was wel redelijk goed instelbaar.

Ook heb ik nog twee directiestoelen van Sigma bekeken, de Sigma CS 6031E en de Sigma EC902. Echter zou ik hier met een hele grote boog omheen wandelen. Het PU was naar, de zitting was toch hard, de armleuning waren niet verstelbaar en bij een van deze stoelen lagen de PU/plastic armleuningen er gewoon af.

Hier stond ook nog een andere stoel met volledig net, en daarom heen hard plastic. Ik weet niet meer zeker welke stoel dit was, maar bij het showmodel kwam de vulling al door het net heen. Daar ben ik dus vlug om heen gelopen.

Uiteindelijk dus een productieve dag geweest, maar nog steeds geen stoel :/. Ik twijfel toch nog over de 2020 Extra Verta zoals hierboven werd genoemd. Morgen alleen bij Ahrend / Gispen informeren hoe het zit met bijvoorbeeld een optie zoals een hoofdsteun en of er bij deze stoel een kantelbare zitting in zit. Dit vind ik niet helemaal duidelijk uit de website. Anders wordt het wellicht toch nog een ritje naar IKEA of JYSK.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rembock

Rembock

Beh...

@alex3305 Ik heb thuis hetzelfde basismodel als die Kangaro, een ErgoChair 2. Je zult deze vast wel een keer tegengekomen zijn in dit topic. Echter heb ik er 1 met een mesh hoofdsteun en rugleuning.
Ik zie dat de variant die jij gedeeld hebt van PU-leer is, ik heb dat zo veel mogelijk geprobeerd te vermijden omdat dit simpelweg na een aantal jaar 'verteert' en in kleine irritante stukjes gaat loslaten. Ik zie wel dat je bij Bol ook de netstof (mesh) variant kunt kiezen, let wel op dat deze 'netstof' erg plastic aanvoelt t.o.v. netstof op Ikea bureaustoelen. Aan de andere kant is dit weer prettig in onderhoud, vochtig doekje erover en je bent klaar. En als je katten hebt blijven ze er niet in hangen :P

Deze stoel is qua afstellen naar mijn mening prima, mijn ervaring is dat (mits je deze goed onderhoudt) voor deze prijs niet iets beter tegenkomt. Ik heb de stoel sinds zomer 2020 in gebruik en ben nog geen mankementen tegengekomen, alleen de zitting kan na een tijdje wat hard aanvoelen en de armsteunen kunnen horizontaal niet vastgezet worden.

Hoop dat je wat aan deze info hebt :)

• Rembock

Rembock

Beh...

Oja, en nog een heel belangrijke voor de Kangaro; de rugleuning kan niet in hoogte versteld worden waardoor deze stoel alleen geschikt is voor personen tot 1,8 meter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
@Rembock Super aanvulling. Ik probeer hier ook vooral mijn (recente) ervaringen te posten zodat anderen daar hopelijk wat aan hebben. Het is wat mij betreft toch een heel gedoe zo'n nieuwe bureaustoel :/.

Zoals ik al zei vond ik het PU leer nogal meh aanvoelen. Het was niet het slechtste wat ik ooit tegen was gekomen, maar ik ben er ook niet kapot van. De goedkope gamerstoel van JYSK voelde in ieder geval veel beter aan. Mijn vrouw dacht in eerste instantie ook dat het echt was. Daarnaast ben ik nogal warm van mijzelf en moet ik dat soort synthetische meuk eigenlijk niet. Buiten of het nu afbladdert of niet. Een mesh variant zou dan beter zijn, maar dan ben ik wel op zoek naar een materiaal wat meer naar de IKEA stoelen neigt.

Verder ben ik denk ik ook te lang voor die stoel (1.92m), maar dat had ik in de winkel ook al redelijk in de gaten. Overigens heb ik er bij zowat alle stoelen last mee, dat ze te kort zijn. Maar echt een goede aanvulling, bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Strider
muhda schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 11:46:
[...]

Herman Miller heeft helaas hun prijzen aan het begin van het jaar verhoogd met 300 euro. Voor die 1200 krijg je nu wellicht een Mira en niet meer een Aeron of Embody :/ . Herman Miller geeft aan dat het komt door de hoge transportkosten en productiekosten. Maar andere merken hebben de prijzen gelijk gehouden :X .

Het is inderdaad bakken met geld. (Je kan er voor het zelfde geld een oude 2de hands auto kopen) Maar naast dat je betaald voor de naam en design. Krijg je wel waar voor je geld als het aankomt op aanpassingsmogelijkheden, kwaliteit en garantie. Bij Steelseries en Herman Miller zelfs 12 jaar.

Of het waard is kan je alleen zelf inschatten. Er zijn goedkoper modellen bijvoorbeeld de Mira, Steelseries Leap en Haworth Fern met kortingscode. Advies is om altijd naar je eigen budget te kijken en de stoelen zelf uit te proberen voor het kopen. Aantal kanalen op Youtube die toegewijd zijn aan bureaustoelen: BTODtv en Ahnestly geven uitstekend advies.

Meeste bureaustoelen die ik heb gehad (Ikea?, Aldi en Corsair Gaming) krijgen na 2 a 3 jaar mankementen. De arm leuningen zijn dan krom, zitvlak is niet meer goed, gasveer die inzakt, gaas is niet schoon te maken of het (neppe) leer laat los door de warmte. Ik probeer staand te werken maar zit toch vaak 7 a 8 uur op een dag. Een goed stoel is dan een must.
Met zowel de Haworth Fern en Steelcase Gesture heb ik een goede ervaring. Beide zijn fijne stoelen waar je 8 uur per dag op kunt zitten. De Steelcase voelt wel veel degelijker aan maar zit niet perse beter.

BlaBlaBla

• alex3305
Nieuwe dag, nieuwe bureaustoelhunt.

Vandaag toch nog maar eens terug geweest bij IKEA voor de JÄRVFJÄLLET en GRUPPSPEL. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en de JÄRVFJÄLLET aangeschaft. Uiteindelijk zag ik door de velen bureaustoelen de kantoortuin niet meer in mijn budget. Tevens heeft IKEA ook een ruime retourregeling. Daarnaast ook maar geaccepteerd dat ik dan liever een stoel van 200 euro in een paar jaar afschrijf dan bijvoorbeeld een Secretlab van bijna 600 euro.

Eerste indruk voor de stoel lijkt best wel prima. Het niet in kunnen stellen van het gewicht van het kantelmechanisme leek mij eerst een flink nadeel, maar achteraf valt dat wel mee. Het werkt vooralsnog goed. Andere nadelen zijn dat de armleuningen geen 4D zijn en de zitting lijkt wat aan de korte kant. Het mesh achter voelt prettig aan, evenals de zitting. Ook bijzonder is dat deze stoel alleen in leer uitvoering wordt verkocht en dat dat kan voor deze prijs :P. Het lijkt vooralsnog een comfortabele stoel met voldoende instelmogelijkheden voor mij. Sowieso eerst een weekje mee leven voordat ik een uiteindelijk oordeel vel.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
alex3305 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:29:
[...]

Ben wel benieuwd naar jouw levertijd, hier krijg ik een indicatie van 15 - 20 werkdagen. Dat vind ik toch wel vrij pittig. Ook beviel mij, zoals ik eerder had gezegd, de 2020 Verta niet en met een dergelijke herroepingsclausule in de AV ben ik toch wat minder happig om deze dan maar te bestellen:

[...]
Mijn levertijd is helaas ook 15-20 dagen. Ik had zelf de retourvoorwaarden niet gelezen maar desnoods breng ik het zelf met de auto weg.

Ik zat in principe gewoon lekker goed op de Fern maar ik wilde toch een lendensteun hebben, het achteraf plaatsen leek me niet wenselijk en ook via een ander website was het mij niet de meerprijs (+300/400 euro) waard.

Ik lees voornamelijk goede verhalen over de Verta dus ik hoop dat deze niet terug hoef te sturen anders wordt het hierna toch even een fysiek winkel bezoeken. Tevens kun je ook de Verta proberen in hun winkeltje mocht je toch twijfelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alex3305
alex3305 schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:29:
Tevens heeft IKEA ook een ruime retourregeling.
Dit was dus de deceptie van het jaar. Omdat je de gasveer (ja gaan we weer) er niet uitkrijgt vindt IKEA het een beschadigd product en is het retourneren niet mogelijk. Uiteindelijk na veel stampij een tegoedbon voor het oorspronkelijke aankoopbedrag ontvangen. Dat was dan nog een schrale troost. Maar het blijft gewoon lastig dat er een product verkocht wordt dat niet meer uit elkaar kan...

Wat beviel er dan niet aan de JÄRVFJÄLLET? Nou eigenlijk eenvoudig. De zitting was toch echt te kort voor mijn lengte (1.92m) en ook nog erg glad. Dit zorgde ervoor dat ik eigenlijk als het ware geleidelijk van de zitting afgleed. Met name te merken wanneer het kantelmechanisme geactiveerd werd. Dan zat ik na co'n 5 minuten halverwege de eigenlijk al te korte zitting.

Nu toch nog voor optie B gegaan bij JYSK voor de ABILDAA. Geen echte bureaustoel, maar een soort gamechair. Wel met ingebouwde lumbar ondersteuning, 3D armleggers, antraciet stof en synchroonmechanisme. Ook gevraagd of deze wel geretourneerd kan worden, en dat was mogelijk. Eerste indrukken van deze stoel zijn echt positief. De zitting is hard, maar comfortabel. Het lijkt alsof er springveren inzitten. De instelmogelijkheden zijn goed en de stof voelt erg prettig aan. De zitting is lang genoeg en ik heb ook ondersteuning onder mijn bovenbenen, wat ik als zeer prettig ervaar. Het enige nadeel zijn de wielen, die lijken amper te rollen. Maar dat is in ieder geval een onderdeel wat eventueel nog te vervangen is.

Als iemand trouwens nog een IKEA cadeaukaart zoekt, dan staat de DM open :9

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42
Ik heb dit topic in verschillende zittingen nu door gelezen. Niet alles maar toch meerdere pagina's. Opvallend genoeg zie ik nogal extremen. Ofwel los gaan met (naar mijn mening) flink prijzige stoelen als de Herman millers ofwel meer standaard werk als ikea of Office center. Haworth (voornamelijk dankzij de aanbieding?) en Ahrend 2020 zijn de uitzondering denk ik?

Ik kijk ook maar de Ahrend maar dan voornamelijk de extra verta met headrest. Maar een opslag van 400€ tov de reguliere verta vind ik op geen enkele wijze te verantwoorden.

De Ahrend ease sprak me ook wel aan maar ik wil erg graag een headrest wat de mogelijkheden al significant beperkt. Ik heb bij proqan op een interstuhl joyceis3 gezeten en dat beviel best aardig. Nog enkele andere interstuhls die helaas allen niet bevielen. Is er een reden dat ik dat merk in dit topic weinig langs zie komen?

Ik dacht aan:
Joyceis3 jc218

[Voor 9% gewijzigd door Lynx op 10-04-2022 18:57]

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:32
alex3305 schreef op maandag 4 april 2022 @ 19:42:
Inmiddels ben ik ook naarstig op zoek naar een nieuwe bureastoel. Ongeveer een decennium geleden heb ik bij Office Centre de Benelux Generic Brands Alltec 100 bureaustoel aangeschaft, of thans iets wat er zeer op lijkt. Hier heb ik toch ruim 7 jaar zeer veel plezier van gehad. Echter begon daarna de stoel slijtage te vertonen en door te zitten. Daarop heb ik circa 2,5 jaar geleden een Noblechairs EPIC Real Leather Gaming Chair aangeshaft. Toch heel iets anders en inderdaad minder ondersteuning, maar wel echt een comfortabele stoel waar ik de hele dag in kon zitten. Met het hele thuiswerken heb ik er toch veel plezier van gehad.

Echter is de Noblechairs stoel een twee weken geleden spontaan stuk gegaan. Blijkbaar is dit een meer voorkomend euvel bij deze stoel. Het frame is simpelweg gebroken. De winkel kan niets meer voor mij betekenen en noblechairs ook niets. Behalve de aanschaf van een compleet nieuwe zitting voor ruim 270 euro. Dat gaat mij te ver en ben ik dus op zoek naar iets nieuws.

Op kantoor hebben wij Ahrend (220, 230 en 2020) en Herman Miller Mirra stoelen. De Herman Miller stoelen vind ik helemaal niets omdat ze ontzettend licht zijn. Dit voelt niet lekker. De Ahrend 2020 vind ik echter wel een prettige stoel.

Vandaar dat ik vorige week de Ahrend 2020 Verta bij Coolblue had besteld. Een prima stoel, maar niet voor mij. Het lijkt wel alsof er iets veranderd is tussen dit model en de oorspronkelijke 2020 (met hoge rug). Ik merkte dat mijn linkerbil in slaap viel wanneer ik langer dan 30 minuten zat. Ik heb van alles geprobeerd met de zitlengte en lendesteun, maar ik kwam niet tot een tevreden resultaat. Als ik namelijk de zitting goed zette voor mijn lenge (1.92m) dan zat ik nergens meer op met mijn billen, of dat gevoel had ik tenminste. Iets wat ik ook al had gelezen eerder in dit topic. Ook kraakte de lendesteun bij het (ver)zitten en kon ik deze niet op hardheid instellen. En ik mistte toch wel echt de hoofdsteun en hoge rug van mijn eerdere stoelen.

[...]
Is het dan een idee op zoek te gaan naar een refurbished Ahrend model wat overeenkomt met die van jou op kantoor? Je kunt ook altijd eens vragen aan de facilities manager (oid, hoe het ook heet bij jouw bedrijf) of er binnenkort nog stoelen uit gaan die je kunt overnemen. Als het een klein bedrijf is, kun je wellicht ook nog een dealtje sluiten dat jij stoel X koopt voor kantoor en die Ahrend die goed zit, mee naar huis neemt.

Ik heb mijn Ahrend van een marktplaats handelaartje gekocht, omdat ik inderdaad liever exact hetzelfde (uitvoering/)model had als waar ik eerder zo fijn op heb gezeten. :)

• alex3305
Infidel666 schreef op maandag 11 april 2022 @ 17:37:
[...]

Is het dan een idee op zoek te gaan naar een refurbished Ahrend model wat overeenkomt met die van jou op kantoor?
Dit is een heel goed idee! Hier had ik op o.a. Marktplaats ook al naar gekeken, maar helaas heb ik niet echt iets in de buurt (< 50km) van wat ik zocht :'(.
Je kunt ook altijd eens vragen aan de facilities manager (oid, hoe het ook heet bij jouw bedrijf) of er binnenkort nog stoelen uit gaan die je kunt overnemen. Als het een klein bedrijf is, kun je wellicht ook nog een dealtje sluiten dat jij stoel X koopt voor kantoor en die Ahrend die goed zit, mee naar huis neemt.
Helaas zijn de stoelen alleen in bruikleen. En ook deze moet je zelf op gaan halen :/. Voor de korte termijn misschien een prettige oplossing, maar voor de lange termijn zoek ik toch iets anders.
Ik heb mijn Ahrend van een marktplaats handelaartje gekocht, omdat ik inderdaad liever exact hetzelfde (uitvoering/)model had als waar ik eerder zo fijn op heb gezeten. :)
Jij hebt dus ook een Ahrend 2020 gekocht, neem ik aan?

• alex3305
Na veel wikken en wegen in het weekend zit ik inmiddels weer op een eettafelstoel... De JYSK ABILDAA was echt een hele fijne stoel, maar ook deze was net niet voor mij. Ook hierbij kwam ik dingen tegen die ik in de winkel niet echt merkte.

De grootste klacht was toch dat de stoel net niet hoog genoeg is voor mijn 1.92m. Mijn schouders werden hierdoor teveel naar binnen gedrukt, waardoor het na circa 30 minuten oncomfortabel begon te worden. Ook voelde je na een tijdje de horizontale rand midden op de rug. Als ik 15cm kleiner was geweest, had ik hier zeker geen last van gehad. Ook rolde de wieltjes nagenoeg niet op mijn harde vloer. Dit lees je ook terug in de reviews bij het product. Als laatste kritiekpunt was dat de zittingsdiepte op de JYSK website niet klopte. Dit is namelijk de diepte van de zitting inclusief de rugleuning.

De zitting was verder comfortabel. De lendensteun was wat mij betreft ook echt in orde, met name voor een gamestoel. Het stoef voelde fijn aan, wel een tikkeltje aan de warme kant. De 3D armleggers waren strak en eigenlijk niets op aan te merken. De stoel voelde verder gewoon stevig en degelijk aan. Wat dat betreft een aanrader voor de minder lange personen.

Anyway. Dus nu nog aan het overwegen wat de volgende stap is. Wellicht toch een Herman Miller Aeron Type C van Marktplaats, of een Ahrend 2020 van Marktplaats, of misschien toch iets van SecretLab... Moeilijk, moeilijk.

• Infidel666
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:32
alex3305 schreef op maandag 11 april 2022 @ 20:03:
[...]

Dit is een heel goed idee! Hier had ik op o.a. Marktplaats ook al naar gekeken, maar helaas heb ik niet echt iets in de buurt (< 50km) van wat ik zocht :'(.

[...]

Helaas zijn de stoelen alleen in bruikleen. En ook deze moet je zelf op gaan halen :/. Voor de korte termijn misschien een prettige oplossing, maar voor de lange termijn zoek ik toch iets anders.

[...]

Jij hebt dus ook een Ahrend 2020 gekocht, neem ik aan?
Yes, ik heb nu een Ahrend 2020 Verta. De enige stoel waar ik ooit echt goed op heb gezeten, voor 350 euro gekocht. Mijn verkoper toen is 'm komen brengen, omdat 'ie toch in die week ergens in de buurt moest zijn. :)

Ik bedoelde overigens dat je kantoor wellicht af en toe stoelen vervangt, en dat je dan de Ahrend die ze weg doen eventueel kunt overkopen. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19:24
Paar jaar geleden deze albeka stoel gekocht, zit voor mij (1.91) echt heel goed. Nog steeds blij met mijn aankoop. Prijs 660 euro, maar zeker vergelijkbaar met de design stoelen (miller) die een stuk duurder zijn. Misschien heeft iemand er iets aan.

[Voor 5% gewijzigd door tony-stark op 12-04-2022 07:39]

• muhda
  • Nu online

muhda

Artbij schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:03:
[...]
Bedankt voor de tip. Ga ik nog even afwachten.....
Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in Herman Miller, maar op de gaming varianten (NL website) hebben ze nu tot 9 Mei een gaming sale.

Helaas maar 15%, dus de prijzen zijn hetzelfde als de introductie prijs vorig jaar. Maar ik ben gezwicht, zal mijn ervaringen hier later delen.

Edit:
Gebruik de kortingscode: CHOCO5 voor 5% extra korting bij je bestelling.
Artbij schreef op woensdag 20 april 2022 @ 19:21:
Kon alleen nergens een levertijd vinden.
Binnen 4 werkdagen krijg je een vervolg email met meer details en hopelijk ook de verwachte leveringsdatum. Meeste bestellingen worden binnen 14 dagen geleverd.

[Voor 28% gewijzigd door muhda op 21-04-2022 00:42]

• Artbij
muhda schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet of je nog geïnteresseerd bent in Herman Miller, maar op de gaming varianten (NL website) hebben ze nu tot 9 Mei een gaming sale.

Helaas maar 15%, dus de prijzen zijn hetzelfde als de introductie prijs vorig jaar. Maar ik ben gezwicht, zal mijn ervaringen hier later delen.
Had het al in de gaten gehouden. En besteld 😉.

Kon alleen nergens een levertijd vinden.

[Voor 4% gewijzigd door Artbij op 20-04-2022 19:57]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15:40

Waarom niet?
Ik werk 8.5 uur per dag waarvan ik 8 uur sta/loop en dan als ik thuis kom sta ik in de keuken eten te maken, dan is het best lekker om na het eten even achter de PC te kunnen zitten ipv nog meer staan.

Dat "zitten is het nieuwe roken" is trouwens wel een erg domme opmerking. :F

• n00bCoder
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-02 14:14
Idanue schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:19:
[...]

Waarom niet?
Ik werk 8.5 uur per dag waarvan ik 8 uur sta/loop en dan als ik thuis kom sta ik in de keuken eten te maken, dan is het best lekker om na het eten even achter de PC te kunnen zitten ipv nog meer staan.

https://www.zilverenkruis...itten-is-het-nieuwe-roken

Niet mijn uitspraak:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:20

Omdat niet iedereen zin heeft om heel de dag te staan (of te leunen). Let wel: ik heb een (elektrisch) sta-bureau, en ik sta vrij vaak achter m'n bureau. Maar ik zit ook vaak.

Dus ik stel voor: een sta-bureau én een goede stoel.
Idanue schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 17:19:
[...]

Waarom niet?

Je voelt je wel heel erg aangesproken door een opmerking die duidelijk niet aan jou gericht is, als jij de hele dag staat en loopt ;)

The devil is in the details.

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:25

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Goed om te weten dan blijf ik lekker veel zitten.

War! What is it good for? Absolutely nothing! / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
[...]

Edit:

[...]

Binnen 4 werkdagen krijg je een vervolg email met meer details en hopelijk ook de verwachte leveringsdatum. Meeste bestellingen worden binnen 14 dagen geleverd.
Tempting... met 5% kortingscode erbij. De code HIKO5 werkt ook voor 5% extra (zag ik op Reddit)

Zit sterk te twijfelen tussen de:

Steelcase gesture: https://nl.steelcase.com/...re?variant=42066109399208

en de HermanMiller X logitech: https://eugaming.hermanmi...ir?variant=34606808236187

Wat @n00bCoder zegt is gewoon waar. Zitten is het nieuwe roken en ik merk ook een toename in zetten door het thuiswerken. Maar omdat ik veel zit wil ik ook wel een goede stoel. Ik heb een Ahrend 2020 geprobeerd en dat is een zeer goede stoel. Maar mijn apparatuur waar ik achter game wordt niet op bespaard en waarom zo zie ik de investering voor een 1000+ euro stoel dan ook.

• Strider
grote_oever schreef op zondag 24 april 2022 @ 20:15:
[...]

Tempting... met 5% kortingscode erbij. De code HIKO5 werkt ook voor 5% extra (zag ik op Reddit)

Zit sterk te twijfelen tussen de:

Steelcase gesture: https://nl.steelcase.com/...re?variant=42066109399208

en de HermanMiller X logitech: https://eugaming.hermanmi...ir?variant=34606808236187

Wat @n00bCoder zegt is gewoon waar. Zitten is het nieuwe roken en ik merk ook een toename in zetten door het thuiswerken. Maar omdat ik veel zit wil ik ook wel een goede stoel. Ik heb een Ahrend 2020 geprobeerd en dat is een zeer goede stoel. Maar mijn apparatuur waar ik achter game wordt niet op bespaard en waarom zo zie ik de investering voor een 1000+ euro stoel dan ook.
Interessant, Steelcase Gesture is nu met headrest optie leverbaar, dat is nieuw!

BlaBlaBla

• Cyb
  • Niet online
Strider schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:36:
[...]
Interessant, Steelcase Gesture is nu met headrest optie leverbaar, dat is nieuw!
Reviewers zijn er vaak niet al de positief over. Zit te dicht op de nek, waardoor je er snel tegen aan komt op momenten dat je het juist niet wilt gebruiken.

Voor Herman Millers komen misschien ook nog headrests uit, door Atlas: https://atlasheadrest.com/
Dat is als ik het goed heb van ex-HM medewerkers, en zouden kwaliteit headrests maken.

• grote_oever
Strider schreef op zondag 24 april 2022 @ 23:36:
[...]

Wat er helaas wel voor zorgt dat hij net zo duur is als een HM.

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:07
Op 11-4 de steelcase gesture met headrest besteld, tot vandaag nog geen verdere informatie ontvangen. Is dit normaal of ben ik ongeduldig?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• muhda
  • Nu online

muhda

jasjas schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:54:
Op 11-4 de steelcase gesture met headrest besteld, tot vandaag nog geen verdere informatie ontvangen. Is dit normaal of ben ik ongeduldig?
Bij Steelcase (EU) duurt het meestal 3 weken voordat je een vervolg of verzend bericht krijgt.
Als je volgende week geen mail hebt ontvangen, even bij support opvolgen.

• Waah
Klopt het dat de Herman Miller stoelen niet nen-1335 gecertificeerd zijn?

We hebben op het werk een budget waar ik een deel van de stoel vergoed krijg. Maar de eis is wel die nen-1335 certificering....

Ben ik eindelijk zo ver (mentaal) om het uit te geven voor een echt goede stoel.... :X

Gelukkig vlakbij mij werk kan ik uitproberen. En kan altijd nog onderhandelen met de werkgever. Maar anders toch maar eens kijken voor die BenS 816 aeron lookalike... Maarja die kan ik weer jiet makkelijk proef zitten.

Donderdag maar eens naar zo'n refurb winkel :+

Blijft toch lastig omdat zo'n beetje elke verkoper zijn eigen naam geeft aan de stoelen. Tenzij je voor de dure stoelen gaat.

[Voor 9% gewijzigd door Waah op 26-04-2022 10:30]

• Caelis1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-11-2022
Hier en daar had ik op fora gelezen dat de stoelen die Haworth verkocht op zijn website aan (hogere) kortingen niet even kwalitatief zouden zijn als deze die de koper zelf kan samenstellen.
Het prijsverschil is inderdaad aanwezig tussen deze twee, maar klopt het dat deze ook kwalitatief minder goed zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• muhda
  • Nu online

muhda

Waah schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:28:
Klopt het dat de Herman Miller stoelen niet nen-1335 gecertificeerd zijn?
De Mira 2 van Herman Miller is NEN-EN 1335 en NPR 1813 gecertificeerd, volgens paar verkopers.

Ik zie de Aeron niet tevoorschijn komen als ik filter op NEN-EN 1335, maar volgens mij voldoet ie wel aan de norm. Wellicht even voor de zekerheid vragen bij de verkoper tijdens het proef zitten?

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-02 11:49
muhda schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:54:
[...]

De Mira 2 van Herman Miller is NEN-EN 1335 en NPR 1813 gecertificeerd, volgens paar verkopers.

Ik zie de Aeron niet tevoorschijn komen als ik filter op NEN-EN 1335, maar volgens mij voldoet ie wel aan de norm. Wellicht even voor de zekerheid vragen bij de verkoper tijdens het proef zitten?
Ik moet zeggen dat ik veel goeie bureaustoelen heb geprobeerd/gebruikt. Maar op de mirra 2 van Herman Miller kan ik echt een hele dag zitten zonder ergens last van te krijgen. Ik ben ook aan het denken om er van het werk een te bestellen voor WFH.

10 x Jinko Solar 350Wp Full-Black | 3500Wp | GOODWE 3000D-NS | PVOutput

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Edit:

[...]

Heb de knoop ook doorgehakt en de Embody besteld. Toch blij dat ik nog even ben wezen neuzen naar een extra kortings code, bedankt :P

• alex3305
Hopelijk het laatste vervolg op mijn vorige post. De alternatieven waar ik nog naar had zitten kijken vond ik toch echt veel te duur. Althans ruim boven het budget wat ik had. Daarom is het uiteindelijk toch maar weer een gamestoel geworden, in de vorm van de Secretlab Titan Evo 2022 XL in zwart stof. Deze gebruik ik nu iets meer dan een week, maar vooralsnog denk ik de beste stoel die ik tot nu toe heb gehad.

De levering met UPS was helaas gewoon prut. Daar heb ik wel een redelijke valse start mee gemaakt. Deze bruine vervoerder geeft namelijk het laatste half jaar elke keer aan dat ik niet thuis ben, als ik dat gewoon ben. Sterker nog, ik zie de driver (zoals ze het zelf noemen) gewoon stoppen, even wachten en doorrijden. Waarop ik dan een niet-thuis melding krijg. Maar na 3 dagen was de grote 30kg doos eindelijk binnen.

Het in elkaar zetten van deze stoel was echt mega eenvoudig. De instructies waren erg helder, de onderdelen degelijk ingepakt en al het benodigde gereedschap was meegeleverd. Dit doet Secretlab echt ontzettend goed.

Nadat we de stoel in elkaar hadden gezet, viel ons op dat de base bijna niet door een deur heen kan in mijn jaren 60 woning. Ik heb de XL variant gekocht, maar de wheelbase is toch al gauw 75cm. Daarna zijn we direct de grootste kritiekpunten af gaan lopen.

De zitting is te hard / zit als een steen / zit als een plank
Bij mijn stoel is deze stelling gewoon niet waar. De zitting zit wat mij betreft fantastisch. Ik weeg ongeveer 90kg en de zitting is stevig, maar totaal niet te hard. Ik vond de IKEA, JYSK en Ahrend zittingen allemaal harder. Dat wil niet zeggen dat deze een zachte zitting heeft. Nee totaal niet. Deze zitting ondersteund vooral.

De armleuningen zitten te los
Ja, dit klopt wel. Maar als je niet als een of andere /3 in de stoel zit merk je hier nagenoeg niets van. Het lijkt overigens een beetje op de armleuningen van de Ahrend 2020 (Verta) deze zitten ook wat losser.

Het hoofdkussen laat los
In mijn geval, met mijn lengte van 1.92m blijft het kussen fantastisch zitten op de juiste plek. Ik heb hier ook ruim voldoende afstelmogelijkheden in. Dat het kussen magnetisch blijft zitten vind ik echt een pluspunt. Immers heb je dan niet zo'n dom bandje om je stoel heen zitten.

Buiten bovenstaande punten ben ik best wel tevreden over de ingebouwde lendensteun. Deze is in hoogte en diepte verstelbaar. Hier moet ik wel nog steeds aan wennen en ik denk dat ik de komende tijd nog wel bezig ben om deze correct af te stellen. Wel is het plastic hiervan aan de harde kant, dus misschien dat ik hier nog een kussen of iets dergelijks bij in zet. Dit mogelijkheid biedt Secretlab namelijk ook.

Ook de zittingsdiepte is een verademing. Met mijn lengte is deze echt wel nodig en zit dit fantastisch. Ik heb nu ook geen slapend achterwerk meer. Dat was echt een verademing. Vooral na al die zittingen die 46cm of korter waren. Helaas is door deze zittingsdiepte ook de stoel wat breder uitgevoerd. Dit had voor mij, uiteraard, niet gehoeven.

De stof die Secretlab gebruikt vind ik ook in orde. Het voelde in eerste instantie wat synthetisch aan - want dat is het ook - maar na een paar dagen was ik er toch ook al redelijk aan gewend. Het is een redelijke zachte stof, die toch redelijk dik en stevig aanvoelt. In ieder geval kwalitatief. Hetzelfde geldt ook voor de armleuningen. Deze zijn echt zacht ten opzichte van bijvoorbeeld de Ahrend 2020 armleuningen. Dat vind ik wel lekker.

Mechanisch doet de stoel ook wat het moet doen. De stoel kantelt fijn en stopt op de juiste plek. De wieltjes rollen goed en ik heb verder hier nog geen gebreken gevonden. Wel maakt de stoel hier en daar heel af en toe nog geluidjes, maar dit is misschien nieuwigheid? Dat is mij in ieder geval nog niet helemaal duidelijk. Maar nog niet iets waar ik mij aan erger - en dat is vaak snel :o .

Al met al ben ik vooralsnog erg tevreden over deze stoel en hopelijk kan ik hier wel wat jaren mee vooruit. Ik wilde in ieder geval mijn laatste ervaring nog graag met jullie delen :). Misschien heeft iemand er nog iets aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
[...]

Edit:

[...]

jmxd schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:42:
[...]

Heb de knoop ook doorgehakt en de Embody besteld. Toch blij dat ik nog even ben wezen neuzen naar een extra kortings code, bedankt :P
Ook hier knoop doorgehakt en een HM besteld. Bleef tegen de prijs aan hikken, maar wilde de stoel wel heel graag. Door de zure appel heen gebeten en toch mijn CC gegevens ingevuld en na de aankoopt voelt het gelijk al een stuk beter. Zal er nu ook een feestje van maken en zal foto's posten hier van het uitpakken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Waah
muhda schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:54:
[...]

Vrijdag proef gezeten op wat stoelen. De ahrends, Herman Millers etc. Uiteindelijk was de keuze toch tussen de Aeron en de Sayl (de mirra vond ik minder. Zitdiepte niet te stellen en die was te ondiep voor mij). Prijsverschil was fors (300 vs 650 ex btw, maar ook 2e hands vs refurbished) maar uiteindelijk toch gekozen voor de Aeron. Al vond ik de Sayl mooier staan. Tis toch om te zitten uiteindelijk.

Duurt nog ff voor ik hem krijg. Maar kan niet wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:58
alex3305 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 16:18:
Hopelijk het laatste vervolg op mijn vorige post. De alternatieven waar ik nog naar had zitten kijken vond ik toch echt veel te duur. Althans ruim boven het budget wat ik had. Daarom is het uiteindelijk toch maar weer een gamestoel geworden, in de vorm van de Secretlab Titan Evo 2022 XL in zwart stof. Deze gebruik ik nu iets meer dan een week, maar vooralsnog denk ik de beste stoel die ik tot nu toe heb gehad.

De levering met UPS was helaas gewoon prut. Daar heb ik wel een redelijke valse start mee gemaakt. Deze bruine vervoerder geeft namelijk het laatste half jaar elke keer aan dat ik niet thuis ben, als ik dat gewoon ben. Sterker nog, ik zie de driver (zoals ze het zelf noemen) gewoon stoppen, even wachten en doorrijden. Waarop ik dan een niet-thuis melding krijg. Maar na 3 dagen was de grote 30kg doos eindelijk binnen.

Het in elkaar zetten van deze stoel was echt mega eenvoudig. De instructies waren erg helder, de onderdelen degelijk ingepakt en al het benodigde gereedschap was meegeleverd. Dit doet Secretlab echt ontzettend goed.

Nadat we de stoel in elkaar hadden gezet, viel ons op dat de base bijna niet door een deur heen kan in mijn jaren 60 woning. Ik heb de XL variant gekocht, maar de wheelbase is toch al gauw 75cm. Daarna zijn we direct de grootste kritiekpunten af gaan lopen.

De zitting is te hard / zit als een steen / zit als een plank
Bij mijn stoel is deze stelling gewoon niet waar. De zitting zit wat mij betreft fantastisch. Ik weeg ongeveer 90kg en de zitting is stevig, maar totaal niet te hard. Ik vond de IKEA, JYSK en Ahrend zittingen allemaal harder. Dat wil niet zeggen dat deze een zachte zitting heeft. Nee totaal niet. Deze zitting ondersteund vooral.

De armleuningen zitten te los
Ja, dit klopt wel. Maar als je niet als een of andere /3 in de stoel zit merk je hier nagenoeg niets van. Het lijkt overigens een beetje op de armleuningen van de Ahrend 2020 (Verta) deze zitten ook wat losser.

Het hoofdkussen laat los
In mijn geval, met mijn lengte van 1.92m blijft het kussen fantastisch zitten op de juiste plek. Ik heb hier ook ruim voldoende afstelmogelijkheden in. Dat het kussen magnetisch blijft zitten vind ik echt een pluspunt. Immers heb je dan niet zo'n dom bandje om je stoel heen zitten.

Buiten bovenstaande punten ben ik best wel tevreden over de ingebouwde lendensteun. Deze is in hoogte en diepte verstelbaar. Hier moet ik wel nog steeds aan wennen en ik denk dat ik de komende tijd nog wel bezig ben om deze correct af te stellen. Wel is het plastic hiervan aan de harde kant, dus misschien dat ik hier nog een kussen of iets dergelijks bij in zet. Dit mogelijkheid biedt Secretlab namelijk ook.

Ook de zittingsdiepte is een verademing. Met mijn lengte is deze echt wel nodig en zit dit fantastisch. Ik heb nu ook geen slapend achterwerk meer. Dat was echt een verademing. Vooral na al die zittingen die 46cm of korter waren. Helaas is door deze zittingsdiepte ook de stoel wat breder uitgevoerd. Dit had voor mij, uiteraard, niet gehoeven.

De stof die Secretlab gebruikt vind ik ook in orde. Het voelde in eerste instantie wat synthetisch aan - want dat is het ook - maar na een paar dagen was ik er toch ook al redelijk aan gewend. Het is een redelijke zachte stof, die toch redelijk dik en stevig aanvoelt. In ieder geval kwalitatief. Hetzelfde geldt ook voor de armleuningen. Deze zijn echt zacht ten opzichte van bijvoorbeeld de Ahrend 2020 armleuningen. Dat vind ik wel lekker.

Mechanisch doet de stoel ook wat het moet doen. De stoel kantelt fijn en stopt op de juiste plek. De wieltjes rollen goed en ik heb verder hier nog geen gebreken gevonden. Wel maakt de stoel hier en daar heel af en toe nog geluidjes, maar dit is misschien nieuwigheid? Dat is mij in ieder geval nog niet helemaal duidelijk. Maar nog niet iets waar ik mij aan erger - en dat is vaak snel :o .

Al met al ben ik vooralsnog erg tevreden over deze stoel en hopelijk kan ik hier wel wat jaren mee vooruit. Ik wilde in ieder geval mijn laatste ervaring nog graag met jullie delen :). Misschien heeft iemand er nog iets aan.
Ik heb je vorige posts ook bekeken en ik merkte ook dat bijvoorbeeld de stoelen van Ikea slapjes aanvoelde. Heb je alleen voor de XL gekozen omdat je zelf lang bent? (1.92?)

Ik zit ook te kijken om deze stoel te bestellen, maar ben zelf 1.80 en 90KG (Sportieve bouw). Zou alleen voor de XL misschien moeten kiezen omdat ik vaak niet lekker zit omdat de rugleuning soms te smal is. Ik ben alleen voor de officieel size chart te 'klein' om in de XL te mogen zitten. ;(

Ik denk dat het kunstleer te snel warm wordt, heb je daarom ook voor de SoftWeave stof gekozen?

Ik zit nu zelf op een https://www.wilkhahn.com/...ivel-chairs/at-task-chair Wilkhah 187/7 AT. Nadeel van deze stoel is dat ik altijd naar voren schuif en dus altijd krom zit met m'n rug. Daarnaast kom ik gewoon nooit echt lekker in positie. Stoelen gebruiken we op kantoor ook(daar komt die vandaan). Vind het zitvlak dus ook te kort, maar bij de variant die ik heb kun je dit niet verlengen.

Ik heb al heel veel filmpjes/artikelen en topics gelezen. Het geld voor een Herman Miller heb ik niet/wil ik niet uitgeven. Daarnaast heb ik vroeger ook een stoel gehad met hoofdsteun en vond ik dat wel heel lekker.

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alex3305
Terrie schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:14:
[...]

Ik heb je vorige posts ook bekeken en ik merkte ook dat bijvoorbeeld de stoelen van Ikea slapjes aanvoelde. Heb je alleen voor de XL gekozen omdat je zelf lang bent? (1.92?)
Ja, dat is ook precies de reden dat ik in al mijn posts specifiek mijn lengte (en ook gewicht waar van toepassing) heb benoemd. Het verschil tussen de XL en Regular is overigens ook maar minimaal (een centimeter hier en daar). Echter kan de gasveer van de XL wat verder omhoog. Deze maten had ik tevens vergeleken met mijn vorige stoel en om safe te spelen heb ik dus de XL gekozen.
Ik zit ook te kijken om deze stoel te bestellen, maar ben zelf 1.80 en 90KG (Sportieve bouw). Zou alleen voor de XL misschien moeten kiezen omdat ik vaak niet lekker zit omdat de rugleuning soms te smal is. Ik ben alleen voor de officieel size chart te 'klein' om in de XL te mogen zitten. ;(
Ik kan uiteraard niet inschatten hoe breed je precies bent, maar ik zou het gewoon eens (laten) opmeten. De maten van Secretlab staan goed beschreven én kloppen ook! Kijk ook even naar de hoogte van jouw huidige stoel. Je zult dan daarop denk ik zelf de inschatting moeten maken, maar zoals ik al aangaf; het verschil tussen Regular en XL is niet denderend. Sterker nog, de XL is ook nog te breed voor mij en ik denk dat ik qua lengte ook wel in een Regular had gepast. Ook al was dat niet ideaal geweest.
Ik denk dat het kunstleer te snel warm wordt, heb je daarom ook voor de SoftWeave stof gekozen?
Ik had dezelfde overweging. Ik ben dan ook nog eens een 'warm persoon'. Kort door de bocht: kunstleer moet ik niet.
Ik zit nu zelf op een https://www.wilkhahn.com/...ivel-chairs/at-task-chair Wilkhah 187/7 AT. Nadeel van deze stoel is dat ik altijd naar voren schuif en dus altijd krom zit met m'n rug. Daarnaast kom ik gewoon nooit echt lekker in positie. Stoelen gebruiken we op kantoor ook(daar komt die vandaan). Vind het zitvlak dus ook te kort, maar bij de variant die ik heb kun je dit niet verlengen.
Het grootste nadeel bij bijvoorbeeld Ahrend, waar je het zitvlak wel kunt verlengen, vond ik dat ik aan de achterkant dan in niets zat. Dat heb ik bij de Secretlab niet. De lengte vind ik ook erg prettig.
Ik heb al heel veel filmpjes/artikelen en topics gelezen. Het geld voor een Herman Miller heb ik niet/wil ik niet uitgeven. Daarnaast heb ik vroeger ook een stoel gehad met hoofdsteun en vond ik dat wel heel lekker.
Ik had dus dezelfde overweging. Alhoewel ik de Mirra 2 op werk heb uitgeprobeerd en het een draak van een stoel vond, vind ik de Aeron en Embody wel erg mooi. Maar niet voor mijn huidige budget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
jasjas schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:54:
Heb je ondertussen de stoel al binnen? Ben benieuwd naar je ervaring.

Mijn Steelcase Gesture kan helaas niet meer terug, te laat met aanmelden. Ze zijn niet zo flexibel daar.

Nu heb ik dus 2 high-end bureustoelen staan :F

[Voor 5% gewijzigd door Strider op 04-05-2022 14:20]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:07
Strider schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:26:
[...]

Heb je ondertussen de stoel al binnen? Ben benieuwd naar je ervaring.

Mijn Steelcase Gesture kan helaas niet meer terug, te laat met aanmelden. Ze zijn niet zo flexibel daar.

Nu heb ik dus 2 high-end bureustoelen staan :F
nee helaas niet, ook nog geen verdere info ontvangen :)
Hoe was jouw ervaring? En welke andere bureaustoel is dit?

Ik ga aankomende vrijdag wat herman millers uitproberen in een winkel (ogen zijn op de embody), mocht dit je andere stoel zijn, hoor ik graag je ervaring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
jasjas schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:57:
[...]

nee helaas niet, ook nog geen verdere info ontvangen :)
Hoe was jouw ervaring? En welke andere bureaustoel is dit?

Ik ga aankomende vrijdag wat herman millers uitproberen in een winkel (ogen zijn op de embody), mocht dit je andere stoel zijn, hoor ik graag je ervaring
Naast de Steelcase Gesture heb ik ook de Haworth Fern staan. Ik zou opzich nog wel heel graag de Steelcase Gesture met een hoofdsteun uittesten.

Herman Millers heb ik uitgeprobeerd, maar bevielen helaas niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Inmiddels een jaar geleden (3 mei 2021) heb ik op aanraden van o.a. dit topic een BenS 837H-Ergo-4 gekocht. Super fijne stoel, de mesh rug ondersteunt goed en ondanks dat ik zelf maar korte pootjes heb zit ik er erg fijn op. Ik heb 'm meestal net iets naar achter gekanteld omdat ik zelf nogal een hanger ben, maar in de eerste 'klik' naar achter zit ik erg fijn.

Helaas loop ik tegen twee problemen aan, en ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen of dit normaal is of dat ik toch maar de verkoper/fabrikant moet gaan mailen.

Het eerste probleem is dat de mesh achterkant loslaat. Er is een (deels) plastic behuizing, en in de mesh zelf zit een metalen strip. Deze strip hoort in een sleuf in de behuizing te klemmen, maar is hier aan beide kanten los aan het laten. Heb 'm al een paar keer terug geprobeerd te duwen, maar als ik 'm aan de ene kant er helemaal in duw krijg ik 'm er aan de andere kant niet meer in. Ook geprobeerd met wat meer kracht (waterpomptang met plastic dopjes en een doekje ertussen) maar het gaat gewoon niet.
Is dit normaal onderdeel van het onderhoud van een mesh stoel, of toch een fout? Is dit iets waarvoor ik de verkoper moet gaan mailen, of is er een manier om het eenmalig maar permanent op te lossen?

Foto's:

Het tweede probleem is dat deze stoel nog meer stof aantrekt dan mijn matte beeldschermen. Mogelijk dat dit gewoon een dingetje is met mesh stoelen, maar het is echt belachelijk. Als ik eens per week met een doekje over de mesh en het plastic eromheen ga dan heb ik gewoon een pikzwart doekje. Door het ontwerp zijn er ook wat vormen waar ik mijn hand niet tussen het plastic en de mesh krijg, wat schoonmaken lastig maakt.
Is dit normaal?

Verder zou ik toch deze stoel nog steeds wel aanraden aan iedereen die zoekende is. Voor 350 euro heb je gewoon een heel lekkere bureaustoel. Ik zit er vaak van een uur of 5 's ochtends tot een uur of 11 's avonds op (met hier en daar een keer opstaan om koffie te pakken), en heb helemaal geen last meer van de rugpijn die ik ervaarde bij de game/racestoel die ik eerder had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Waah
Waah schreef op zondag 1 mei 2022 @ 16:13:
[...]

Vrijdag proef gezeten op wat stoelen. De ahrends, Herman Millers etc. Uiteindelijk was de keuze toch tussen de Aeron en de Sayl (de mirra vond ik minder. Zitdiepte niet te stellen en die was te ondiep voor mij). Prijsverschil was fors (300 vs 650 ex btw, maar ook 2e hands vs refurbished) maar uiteindelijk toch gekozen voor de Aeron. Al vond ik de Sayl mooier staan. Tis toch om te zitten uiteindelijk.

Duurt nog ff voor ik hem krijg. Maar kan niet wachten.
Heb de stoel binnen! Vandaag voor het eerst in gewerkt... Maar na een half uur er al achter dat er wat mis was.

In de showroom was de stoel nog niet refurbished. Dus er mistte nog wat onderdelen op de stoel. De Aeron C was af en zat prima. De Aeron B leek ook prima. En was 150 ex btw goedkoper. Dus simpele keuze. Met 1,83 val ik makkelijk in de range voor een B, meer zelfs dan een C.

Maar ik kan een hele hand kwijt tussen mijn knie holte en de rand van de zitting. En de rand zit dus ter hoogte van het dikkere deel van mijn quadriceps.... Bekend familiekwaaltje: lange ledematen (truien shoppen is ook een drama, altijd te korte mouwen)

Niet erg comfortabel. Verder zit die prima trouwens. Snap alle lof voor de stoel wel. Mis dus alleen de verstelling van de zitting....

Nóg eens 150 uitgeven gaat me nu toch wel wat te ver. Zou op bijna 1000 euro uitkomen... Waarvan ik dan zelf 750 mag neerleggen.

Dus ik ga denk ik toch maar voor de Herman Miller Sayl. Die heeft wel een verstelbare zitting. Geen mesh zitvlak dus, maar dat accepteer ik dan maar. Want in de showroom was die wel compleet en zat die wél lekker.

Zal nu op zoek naar een mooi bureau. Want dat is ook nog best een uitdaging. Die T-poten vind ik er niet uit zien in huis :X

[Voor 8% gewijzigd door Waah op 04-05-2022 21:51]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:51
@Waah en de winkel gaat mee met het verhaal om te ruilen?

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Waah
Icekiller2k6 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:45:
@Waah en de winkel gaat mee met het verhaal om te ruilen?
Geen enkel probleem. Toen ik vroeg "of dat kon" werd ik nog net niet uitgelachen. "Natuurlijk kan dat, we gaan door tot u een goede stoel heeft".

Het zijn refurbished en 2e hands stoelen. Dus dan is het ook wel makkelijker. 1 krasje gaat het verschil niet maken zeg maar.

Vandaag omgeruild. Lendesteun vergeten mee te nemen dus die breng ik volgende week was geen probleem.

2e hands. Maar als de zitting binnen een jaar problemen of slijtage zou hebben zou ik een nieuwe krijgen. Staat ook nog specifiek benoemd op de factuur. O-)

Tot noch toe dus zeer tevreden over deze toko d:)b

• jmxd
  • Niet online
Iemand vorige week een Herman Miller besteld en al bericht over verzending?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
jmxd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:14:
Iemand vorige week een Herman Miller besteld en al bericht over verzending?
Das ook nog beetje vroeg.

op site: Onze gamingproducten worden doorgaans binnen 12 werkdagen geleverd.

En wat Muha zegt klopt voor mij nog steeds. Binnen 4 dagen kreeg ik vervolgmail:
[...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wtam00
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-02 12:45
Ik heb de Herman Miller (Embody) ook besteld in de actieperiode op 21-4 in de avond.

Heb vervolgens helemaal niets meer gehoord en afgelopen maandag (2-5) stond er een koerier voor de deur met mijn bestelling. Op de site van HM staat nog steeds order status unfulfilled wat enigszins vreemd is.

Vervolgmail zegt dus niet zoveel denk ik bij hun.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
wtam00 schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 11:42:
Ik heb de Herman Miller (Embody) ook besteld in de actieperiode op 21-4 in de avond.

Heb vervolgens helemaal niets meer gehoord en afgelopen maandag (2-5) stond er een koerier voor de deur met mijn bestelling. Op de site van HM staat nog steeds order status unfulfilled wat enigszins vreemd is.

Vervolgmail zegt dus niet zoveel denk ik bij hun.
Zelf heb ik de 29e de bestelling geplaatst. Ook niks meer gehoord tot op heden
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee