Acties:
  • 0Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03

muhda

Time Traveler and philosopher.

jmxd schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 23:14:
Iemand vorige week een Herman Miller besteld en al bericht over verzending?
grote_oever schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 06:47:

op site: Onze gamingproducten worden doorgaans binnen 12 werkdagen geleverd.

En wat Muha zegt klopt voor mij nog steeds. Binnen 4 dagen kreeg ik vervolgmail:
Ik heb Herman Miller Support benaderd, mijn order staat nog steeds ergens te wachten bij Jan Krediet
(Meubel Bezorg Koerier) Ze versturen blijkbaar geen email. Maar hun planning afdeling belt 1 keer in de paar weken, met de vraag of de afleverdatum schikt :/

Was niet erg blij met het nieuws, maar heb nu een nieuw aflever datum gepland voor volgende week.

“Being a good example teaches others to be good.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jasjas
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:07
jasjas schreef op maandag 25 april 2022 @ 18:54:
Op 11-4 de steelcase gesture met headrest besteld, tot vandaag nog geen verdere informatie ontvangen. Is dit normaal of ben ik ongeduldig?
Update:

Gisteren een mail richting steelcase gestuurd, en vandaag een reactie ontvangen dat de stoel vanuit duitsland naar nederland kwam. Nou, vandaag toevalilig een mail gekregen van desbetreffende leverpartij en de optie om hem aankomende donderdag geleverd te krijgen. Ik ben benieuwd want ik heb hem voornamelijk ''blind'' besteld (alleen naar reviews kijkend) 8)7

Afgelopen vrijdag ook wat herman millers geprobeerd in een winkel, ik ging voor de embody, maar naar mijn ervaring zat de Aeron het beste.

Conclusie, ik deel mijn ervaring binnenkort over de steelcase, wellicht ook een aeron erbij bestellen om deze stoelen tegelijk te proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
muhda schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:49:
[...]

[...]

Ik heb Herman Miller Support benaderd, mijn order staat nog steeds ergens te wachten bij Jan Krediet
(Meubel Bezorg Koerier) Ze versturen blijkbaar geen email. Maar hun planning afdeling belt 1 keer in de paar weken, met de vraag of de afleverdatum schikt :/

Was niet erg blij met het nieuws, maar heb nu een nieuw aflever datum gepland voor volgende week.
Jeetje wat slecht voor zo'n duur product. Ik heb ook nog steeds niks gehoord.

Zal morgen ook eens contact opnemen

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 10:46

Puck

W32.Deadcode.A

Lurk al een tijdje in dit topic en na vele reviews uitgekomen op de Herman Miller Embody of Steelcase Gesture. Met de 20% kortingsactie van Herman Miller (en door een laatste review die ik zag) ging dat nog meer richting de Embody, maar door lichte twijfels (hoop geld/geen haast) had ik nog niet besteld.

Totdat ik gister bedacht dat de actie tot 9 Mei liep... Blijkt nu echter tot 12 Mei te zijn dus heb direct de Embody besteld. Vannacht al direct een verzendbevestiging gekregen (meerdere zelfs), dus communicatie lijkt bij mij in ieder geval (tot nu toe) wel op orde.
We hebben uw Herman Miller ontvangen in ons warehouse. De leverdag en track&trace gegevens zullen wij binnen 5 werkdagen aan u verstrekken.
Afkomstig van jankrediet.nl

Ben heel benieuwd!

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
@jmxd @muhda Ben net gebeld. Morgen tussen 9.00 en 10.00 wordt de stoel geleverd.

• Strider
  • Laatst online: 00:02
jasjas schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:44:
[...]

Update:

Gisteren een mail richting steelcase gestuurd, en vandaag een reactie ontvangen dat de stoel vanuit duitsland naar nederland kwam. Nou, vandaag toevalilig een mail gekregen van desbetreffende leverpartij en de optie om hem aankomende donderdag geleverd te krijgen. Ik ben benieuwd want ik heb hem voornamelijk ''blind'' besteld (alleen naar reviews kijkend) 8)7

Afgelopen vrijdag ook wat herman millers geprobeerd in een winkel, ik ging voor de embody, maar naar mijn ervaring zat de Aeron het beste.

Conclusie, ik deel mijn ervaring binnenkort over de steelcase, wellicht ook een aeron erbij bestellen om deze stoelen tegelijk te proberen
Ik heb alle grote merken hier wel thuis gehad en wat ik zeer positief aan de Steelcase vind, zijn de gebruikte materialen. Zover ik heb begrepen worden de Steelcase stoelen op bestelling gemaakt. Zowel de Herman Millers als de Haworth hadden toch wel last van een chemische geur, typische weekmakers die vrijkomen bij nieuwe producten. Steelcase had hier helemaal geen last van. Kijkend naar je gezondheid vind ik dat toch wel positief. Uiteindelijk stopt het dampen bij HM en Hawort ook wel, maar daar gaan gerust meer dan 2 weken overheen.

BlaBlaBla

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:02

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Voor wat het waard is, ik heb nu ongeveer 1.5 jaar een SecretLabs Titan 2020 in het stof (zwart/wit, ik geloof dat die iets van Cookie heette?) en ik ben nog steeds erg tevreden. Zit er iedere dag aardig wat uren op.

Heb voor mijn kantoorkamer een Ahrend 2020 Verta staan, daar ben ik minder over te spreken. Te zachte zitting, te lage rugleuning.

R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• SCIxX
  • Laatst online: 22:18
Waah schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 20:08:
[...]

Geen enkel probleem. Toen ik vroeg "of dat kon" werd ik nog net niet uitgelachen. "Natuurlijk kan dat, we gaan door tot u een goede stoel heeft".

Het zijn refurbished en 2e hands stoelen. Dus dan is het ook wel makkelijker. 1 krasje gaat het verschil niet maken zeg maar.

Vandaag omgeruild. Lendesteun vergeten mee te nemen dus die breng ik volgende week was geen probleem.
[Afbeelding]

2e hands. Maar als de zitting binnen een jaar problemen of slijtage zou hebben zou ik een nieuwe krijgen. Staat ook nog specifiek benoemd op de factuur. O-)

Tot noch toe dus zeer tevreden over deze toko d:)b
Mocht je geen krassen op je vloer willen kan ik adviseren de wieltjes te vervangen door dit soort:

Verbaast me altijd dat zelfs de dure bureaustoelen dezelfde waardeloze wieltjes eronder hebben.

Ik heb zelf de Ahrend 2020, prima stoel om de hele dag op te zitten!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:06
SCIxX schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Mocht je geen krassen op je vloer willen kan ik adviseren de wieltjes te vervangen door dit soort:

[Afbeelding]

Verbaast me altijd dat zelfs de dure bureaustoelen dezelfde waardeloze wieltjes eronder hebben.

Ik heb zelf de Ahrend 2020, prima stoel om de hele dag op te zitten!
Ja dat is nog iets waar ik over heb nagedacht. Kostte alleen 50 euro (vreemd genoeg kan je ze ook los kopen voor 5 euro per wiel 8)7 ). Maar die ik zag zijn geremd tenzij je er op zit en dat vind ik erg onhandig als ik mijn stoel aanschuif als ik klaar ben met werk (doe de armsteunen dan omlaag zodat ik de stoel onder het bureau kan parkeren).

En ik zit op een oude parketvloer, op zolder, die al vol krassen zit. :+
Misschien in de toekomst dat ik het nog ga upgraden maar niet met de huidige prijzen voor klus-spullen O-)

• muhda

muhda

jmxd schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 20:36:
[...]
Jeetje wat slecht voor zo'n duur product. Ik heb ook nog steeds niks gehoord.

Zal morgen ook eens contact opnemen
Ja, ligt gelukkig niet aan Herman Miller. Maar volledig door het handelen van Jan Krediet.

Was gisteren niet blij om te horen dat de planning pas elke vrijdag gedaan werd. En dat ik en mogelijk andere klanten al 2 weken voor niks wachten. (Maar ja, aan de andere kant first world problems) Als ze nem maar netjes en in top staat leveren O-)
grote_oever schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:31:
@jmxd @muhda Ben net gebeld. Morgen tussen 9.00 en 10.00 wordt de stoel geleverd.
Das goed nieuws! (Laat even weten of de stoel goed en beschermd verpakt is.)

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06
Mijn DXRacer Racing uit oktober 2017 begint ondertussen slijtage plekken te vertonen. Op het onderste deel van de rug leuning komt het zwarte pleather los en zit je tegen vilt aan te kijken. Had eerlijk gezegd een wat langere levensduur dan 4 jaar verwacht, maar goed ik heb er wel altijd heerlijk op gezeten. Toch maar eens voorzichtig opzoek naar iets nieuws.

Bestaan er nog showrooms met 'gaming' stoelen? Alternate is ermee gestopt en afaik hebben ze bij cdromland/megekko niks meer.

(De ergonomische stoelen vind ik zelf een drama. Mijn Ahrend op marktplaats verkocht. De 'ergonomische' stoelen hebben altijd zo'n onnatuurlijk uitstekende bult voor je onderrug. Hierdoor heb je altijd een actieve houding nodig want je kunt niet met je hele rug/schouders tegen de leuning rusten. Tenzij je volledig achterover gezakt naar het plafond wil staren. Dat wordt al snel een bolle rug met kromme schouders trekken zodra je achter het toetsenbord zit. )

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Lamarrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-01 23:00
muhda schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Ja, ligt gelukkig niet aan Herman Miller. Maar volledig door het handelen van Jan Krediet.

Was gisteren niet blij om te horen dat de planning pas elke vrijdag gedaan werd. En dat ik en mogelijk andere klanten al 2 weken voor niks wachten. (Maar ja, aan de andere kant first world problems) Als ze nem maar netjes en in top staat leveren O-)

[...]

Bijzonder, ik heb een hele andere ervaring. Vorige weeks woensdag een Aeron besteld, gister al een mail van Jan Krediet dat de stoel vandaag geleverd zou worden. Zojuist afgeleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
Lamarrr schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:40:
[...]

Bijzonder, ik heb een hele andere ervaring. Vorige weeks woensdag een Aeron besteld, gister al een mail van Jan Krediet dat de stoel vandaag geleverd zou worden. Zojuist afgeleverd.
Komt met name omdat ze order bundelen. Zodat ze maar 1x die kan top hoeven te rijden. De vrouw zei ook tegen mij dat ze elders in ons dorp moesten zijn en daardoor bundelen. Vermoedelijk hebben ze meerdere orders bij jou in de buurt en daardoor heb jij hem eerder dan iemand die weinig orders in de buurt heeft.
muhda schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Heb je de filmpjes niet gezien? :+

YouTube: This might ACTUALLY be worth $1,500 - Logitech G X Herman Miller Emb...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Had even contact opgenomen met HM en die reageerden dat de levering voor morgen 12/05 gepland staat. Tot dusver had ik nog niks gehoord van Jan Krediet, maar ik heb vanmiddag wel een gemiste oproep uit Steenwijk, Overijssel dus dat zullen ze wel geweest zijn.

• muhda

muhda

Vele videos gezien, voornamelijk die van BTODtv en Ahnestly. Maar ook deze van linus.
Toch heb ik op een of ander manier de unboxing gemist. :P
jmxd schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:55:
Had even contact opgenomen met HM en die reageerden dat de levering voor morgen 12/05 gepland staat. Tot dusver had ik nog niks gehoord van Jan Krediet, maar ik heb vanmiddag wel een gemiste oproep uit Steenwijk, Overijssel dus dat zullen ze wel geweest zijn.
Dat zullen ze inderdaad geweest zijn.

Nou, wellicht lezen ze hier stiekem mee :+ Maar mijn levering is verplaats naar deze week :D

• jmxd
  • Niet online
Nou hij stond om 8:30 voor de deur :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• grote_oever
jmxd schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 09:20:
Nou hij stond om 8:30 voor de deur :+
Hier om 9.00!

Eerste reactie; Doos vond ik kleiner dan ik had verwacht. Ik wist dat hij niet gemonteerd moest worden, maar dat de hele stoel erin zat. Stoel was wel helemaal naar beneden geklapt. Uitpakken was net zoals op filmpje en je zit binnen 30 seconden.

Mijn eerste reactie is positief. Ik merk gelijk dat ik op mijn oude stoel de ondersteuning onder in de rug niet had. Deze stoel geeft veel meer ondersteuning onder in de run en ben echt aangenaam verrast. Ik heb ook minder behoefte om onderuit gezakt te gaan zitten. Stoel beweegt goed met mij mee en blijft ondersteuning bieden

Rugleuning is kleiner dan ik verwacht heb. Maar toch bied hij op alle plekken in mijn rug ondersteuning. Ik mis geen hoofdsteun.

conclusie na 1 dag kan ik natuurlijk niet geven. Wel is gelijk duidelijk dat mijn oude stoel al een paar jaar geleden was overleden. De oude stoel ziet er goed uit, maar was totaal op.

1 puntje wat me gelijk opvalt in negatieve zin:
- Op de filmpjes zag ik dat je het zitvlak kon uitschuiven naar voren. Het valt me een beetje tegen hoeve je dat uit kan schuiven. Of ik ben als Nederlander gewoon te lang, maar ik heb het zitvlak helemaal naar voren uitgeschoven en heb nog steeds veel ruimte tussen benen en stoel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
@grote_oever eigenlijk compleet eens met alles wat je zegt. Heb het zitvlak zelf ook maximaal uitgeschoven. Een extra cm of twee zou niet verkeerd zijn, maar het is niet perse een ergernis. Ter info ik ben 1.87

Merk zelf ook gelijk dat de stoel aanmoedigt om "goed" te zitten, wat natuurlijk ook de bedoeling is maar het is wel even wennen. Overigens alsnog prima geschikt om een wat luiere positie aan te nemen of om in de kleermakerszit te zitten wat ik nog wel eens doe.

Stoel oogt inderdaad vrij klein, vooral door de rugleuning en vergeleken met de lompe gaming stoel die ik hiervoor gebruikte (Vertagear PL6000)

Het zitvlak zit -erg- comfortabel, en de rugleuning vorm echt fijn om mijn rug heen.

Klein minpuntje wat ik daarbij tot nu toe wel gemerkt heb is dat mijn t-shirt daardoor naar boven kruipt. Maar goed :P

Fijn dat je ook precies de kracht in kan stellen die nodig is om achterover te leunen.

Een dag is natuurlijk niet lang genoeg om een oordeel te vellen, maar tot nu toe tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
Zo, de eerste volledige werkdag op de H&M Embody en ik moet zeggen dat ik... nog niet zo onder de indruk ben. De stoel zit echt goed en ik merk duidelijk de hele dag door ondersteuning van de stoel. Misschien moet ik er nog even aan wennen, maar de stoel voelt best iel (tenminste ieler dan mijn vorige stoel). Het uitschuif gedeelte van het zitvlak kraakt behoorlijk. Ook heb ik het idee dat, wanneer ik iets anders ga zitten dan H&M wil ik naar voren glij.

Maar het kraken van de stoel valt best behoorlijk tegen. Vooral voor een stoel van dit budget. Mijn oude stoel ging weg omdat deze volledig kraakt bij elke beweging. Maar de H&M doet bijna hetzelfde.. wel in mindere mate. Het kraken geeft op dag 1 mij al het gevoel dat de stoel een aantal jaren oud is.

Ook heb ik het idee dat de stoel wiebelt. Als ik iets naar voren en achteren gaat dan beweegt de stoel (niet de rugleuning) mee. Dat deed mijn oude stoel ook steeds meer, maar dat was puur slijtage.

Even een paar dagen aanzien, maar anders gaat hij hier retour. Ik had toch iets meer verwacht van een stoel van dit budget.

TLDR: ben flink tevreden over de rugleuning... maar het zitvlak geeft mij nog wel wat problemen.

[Edit]

@jmxd @muhda Ben wel benieuwd naar jullie ervaring.

Inmiddels na 3 dagen er veel op hebben gezeten kom ik tot de conclusie dat hij terug gaat. De volgende punten zijn voor mij een NO-GO voor een stoel van dit bedrag:

- Het gepiep en gekraak van het voorste gedeelte van het zitvlak
- Er zit bij mij een flinke wiebel in de stoel (dus niet de rugleuning, want dat vind ik wel prettig). Waardoor de stoel continue iets naar voren en naar achter gaat. Normaal geen probleem, maar doordat de stoel je naar voren drukt zit ik continue te schommelen in de stoel.
- Wanneer je niet de juiste houding aanhoud en je beven b.v languit naar voren schijft dan druk je het voorste gedeelte van het zitvlak naar beneden. Gevolg is dat ik soms het gevoel heb dat ik van de stoel af glij.

Hij zit super fijn. Ik heb een goede houding op de stoel. Maar door bovenstaande punten heb ik het idee dat ik er niet lekker op zit. Geen idee of het komt doordat ik een lange Nederlander ben, maar in de vele reviews die ik gelezen heb zie ik dit punt niet naar voren komen.

[Voor 48% gewijzigd door grote_oever op 15-05-2022 20:26]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• muhda

muhda

Afgelopen 3 dagen de HM Embody gebruikt. Zaterdag zelfs tijdens The Expanse Seizoen 3 marathon erop gezeten :+ . Voorlopige ervaring van mijn kant:

Kwaliteit - ★★★☆☆
Kwaliteit laat te woorden over en zorgt me soms een bezorgd blik op. De material lijkt kwetsbaar, vooral de bovenste laag stof en de Logitech logo op de rugleuning. Daarnaast is er veel plastic gebruikt. Gelukkig kraakt mijn stoel niet, maar daar zou ik wel rekening mee gehouden.

Instellen - ★★★☆☆
De stoel instellen voelt houterig aan, vooral de armsteunen. De knop om de stoel omhoog en omlaag te laten gaan heeft in eerste instantie veel kracht nodig. De overige knoppen hebben een grote marge dus hou er rekening ermee dat je lang moet draaien. Maar wanneer je stoel eindelijk goed ingesteld is hoef je niks meer verder te doen.

Design - ★★★★★
Naast dat de stoel mooi, trendy en ergonomisch eruitziet. Zie je dat er nagedacht is over het gebruik van de stoel en bij reparatie ervan. Het is makkelijk om een onderdeel te vervangen. De stoel is compact maar biedt toch overall ondersteuning aan. Jammer dat Herman Miller Gaming niet meerdere kleuren aanbied.

Comfort - ★★★★★
De stoel zit uitstekend, ik heb geen pijn en wordt niet in een houding geduwd zoals bij de Aeron. Ook niet na een lange periode. De Aeron leverde iets meer koelte op maar bij de Embody zit het ook goed, de stof lijkt ademend te zijn. Ik mis de hoofdsteun niet.

(Kant tekening, ik ben 1.80m. mocht je langer zijn dan zie ik wel uitdagingen. Vooral als je boven de 1.85m bent. De uitschuif mechanisme is dan niet toereikend. Ook omdat de stoel smaller wordt bij schouders hoogte zal de stoel minder ondersteunen.)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Dat "kraken" kwam ook al best veel naar voren in de 100 YouTube reviews die ik bekeken had :P op zich logisch met het rug design, denk niet dat dat geheel geluidsloos gemaakt zou kunnen worden.

Ik heb zelf eigenlijk altijd headphones op dus merk er niet zo veel van. Net even geprobeerd zo veel mogelijk geluid te maken met de stoel en het valt me eigenlijk best mee.

Tot nu toe ben ik nog tevreden.

Mijn grootste minpunt is wat je zelf ook al noemde, dat het zitvlak iets langer had mogen zijn, maar het is nog net goed op de maximale stand.

Ik denk dat als je zo'n dure stoel koopt je heel wat verwachtingen hebt. Er is altijd wel wat te verzinnen wat nog beter zou kunnen, maar wat ik wel kan zeggen is dat ik nooit in een bureaustoel gezeten heb die nog lekkerder zat of betere "settings" bood. Ik pas een aantal keer gedurende de dag de knop aan hoe strak de rug naar voren duwt en hoe makkelijk de stoel kantelt.

Bij mij blijft hij zeker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
jmxd schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:33:
Dat "kraken" kwam ook al best veel naar voren in de 100 YouTube reviews die ik bekeken had :P op zich logisch met het rug design, denk niet dat dat geheel geluidsloos gemaakt zou kunnen worden.

Ik heb zelf eigenlijk altijd headphones op dus merk er niet zo veel van. Net even geprobeerd zo veel mogelijk geluid te maken met de stoel en het valt me eigenlijk best mee.

Tot nu toe ben ik nog tevreden.

Mijn grootste minpunt is wat je zelf ook al noemde, dat het zitvlak iets langer had mogen zijn, maar het is nog net goed op de maximale stand.

Ik denk dat als je zo'n dure stoel koopt je heel wat verwachtingen hebt. Er is altijd wel wat te verzinnen wat nog beter zou kunnen, maar wat ik wel kan zeggen is dat ik nooit in een bureaustoel gezeten heb die nog lekkerder zat of betere "settings" bood. Ik pas een aantal keer gedurende de dag de knop aan hoe strak de rug naar voren duwt en hoe makkelijk de stoel kantelt.

Bij mij blijft hij zeker
Het kraken kwam inderdaad naar voren in de reviews. Eigenlijk alle punten wel die ik benoem. De rugleuning kraakt bij mij echt aanzienlijk minder dan het voorste gedeelte van het zitvlak. Als je het voorste gedeelte van het zitvlak naar binnen terug schuift dan is het kraken nagenoeg weg. Ook is het naar voren schuiven dan weg. Dus op dat opzicht vooruitgang. Nadeel is wel dat ik een flink gat tussen stoel en onderbeen heb. Daarmee is er een gedeelte van de irritaties weg. Het wiebelen blijft bij mij nog wel een ding en ik vraag me af of dit wel bij de stoel hoort. Nu zit ik op het werk op een 300 euro stoel (want ja.. van de baas krijg je alleen een goede stoel als je rugklachten krijg op een 300 euro stoel) en deze wiebel zit er gewoon niet in (deze 300 euro stoel kraakt ook stuk minder.. maar goed, dat had ik kunnen weten).Ik zal er eens een melding van maken bij HM. Het lijkt gewoon of ik de hele dag aan het wippen ben op een wipkip.

Rest sluit ik me bij @muhda aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Ik herken de problemen van het wiebelen niet echt eigenlijk. Bedoel je dan van voor naar achter?

De knop rechtsvoor kan je naar voor en achter draaien om het achterover leunen moeilijker of makkelijker te maken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Inmiddels is ook mijn Herman Miller Logitech Embody Zwart bezorgd. Was vorige week woensdag al gebeld om bezorgafspraak in te plannen, maar had deze gemist. 45 min later teruggebeld en toen was de bezorger al vertrokken (zonder mijn stoel). Ze zouden opnieuw bellen voor een afspraak maar vandaag belde bezorger plots dat hij er met 10 min zou zijn. Ok 8)7

Eerste uitdaging was deze naar binnen te krijgen, want de doos paste dus net niet door de voordeur. Buiten maar uitgepakt en vervolgens de lege doos achterom in de schuur gezet.

Eerste wat me opviel waren de witte wieltjes en accenten (alle knoppen zijn ook wit). Ik dacht me te herinneren dat echt alles zwart zou zijn, maar als ik (nu) op de site kijk heeft de zwarte versie inderdaad witte accenten. Is dit een update of is me dit eerder gewoon niet opgevallen?

Afstellen gaat erg makkelijk, en het voelt allemaal degelijk aan (ondanks veel plastic). Ik kan me wat dat betreft slechts deels vinden in de eerder gemaakte reviews, niet het idee dat dit snel zal gaan slijten.

Eenmaal ingesteld zit het gewoon heel goed, voor zover ik dat nu al kan zeggen. Ook voor mij is de zitting bij volledig uitschuiven eigenlijk net iets te kort, maar niet heel storend. Ik moet er wel bij vermelden dat ik afgelopen jaren veel staand heb gewerkt en dat afwissel met een "wiebelkruk". Heb dus weinig vergelijking met andere stoelen.

De rugleuning en support voelt echt fantastisch. Zelfs met mijn lengte (1.96) voel ik eigenlijk volledige support. Of het ook na een lange dag comfortabel is zal nog moeten blijken, maar eerste indruk is erg goed.

Kraken doet hij echter wel lichtelijk, zowel de rugleuning als de voorzijde van de zitting, maar is minimaal en valt alleen op als je er op let. Eigenlijk niet echt aanvaardbaar voor een bureaustoel van deze prijsklasse maar ook niet echt storend.

Wat betreft het wiebelen: de stoel helt in zijn geheel een klein beetje naar achteren als je gaat zitten, en als je echt goed naar voren buigt, helt deze naar voren. Dit hoort (blijkbaar) en heb ik vooralsnog niet als vervelend ervaren.

We gaan komende dagen zien of het een blijvertje wordt 😊

• grote_oever
Puck schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 22:29:
Inmiddels is ook mijn Herman Miller Logitech Embody Zwart bezorgd. Was vorige week woensdag al gebeld om bezorgafspraak in te plannen, maar had deze gemist. 45 min later teruggebeld en toen was de bezorger al vertrokken (zonder mijn stoel). Ze zouden opnieuw bellen voor een afspraak maar vandaag belde bezorger plots dat hij er met 10 min zou zijn. Ok 8)7

Eerste uitdaging was deze naar binnen te krijgen, want de doos paste dus net niet door de voordeur. Buiten maar uitgepakt en vervolgens de lege doos achterom in de schuur gezet.

Eerste wat me opviel waren de witte wieltjes en accenten (alle knoppen zijn ook wit). Ik dacht me te herinneren dat echt alles zwart zou zijn, maar als ik (nu) op de site kijk heeft de zwarte versie inderdaad witte accenten. Is dit een update of is me dit eerder gewoon niet opgevallen?

Afstellen gaat erg makkelijk, en het voelt allemaal degelijk aan (ondanks veel plastic). Ik kan me wat dat betreft slechts deels vinden in de eerder gemaakte reviews, niet het idee dat dit snel zal gaan slijten.

Eenmaal ingesteld zit het gewoon heel goed, voor zover ik dat nu al kan zeggen. Ook voor mij is de zitting bij volledig uitschuiven eigenlijk net iets te kort, maar niet heel storend. Ik moet er wel bij vermelden dat ik afgelopen jaren veel staand heb gewerkt en dat afwissel met een "wiebelkruk". Heb dus weinig vergelijking met andere stoelen.

De rugleuning en support voelt echt fantastisch. Zelfs met mijn lengte (1.96) voel ik eigenlijk volledige support. Of het ook na een lange dag comfortabel is zal nog moeten blijken, maar eerste indruk is erg goed.

Kraken doet hij echter wel lichtelijk, zowel de rugleuning als de voorzijde van de zitting, maar is minimaal en valt alleen op als je er op let. Eigenlijk niet echt aanvaardbaar voor een bureaustoel van deze prijsklasse maar ook niet echt storend.

Wat betreft het wiebelen: de stoel helt in zijn geheel een klein beetje naar achteren als je gaat zitten, en als je echt goed naar voren buigt, helt deze naar voren. Dit hoort (blijkbaar) en heb ik vooralsnog niet als vervelend ervaren.

We gaan komende dagen zien of het een blijvertje wordt 😊
De witte wielen waren altijd zo bij de zwarte editie. Ik was eerst ook geneigd om de zwarte te nemen totdat ik de wieltjes zag :)

@jmxd Puck voorwoord het wiebelen beter dan ik. Ik vermoed dat ik precies op een punt zit die net in het midden zit, waardoor ik blijf "schommelen".

Als ik tijd heb zal ik vanavond even filmpje maken.

* grote_oever vraagt zich af of hij te hoge eisen heeft of een maandagmorgen model.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:54
Die Steelcase Gesture ziet er wel goed uit. Iemand een idee waar ik die in NL kan kopen en of ze ook wel eens leuke acties hebben?

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Johan Bogle schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:40:
Die Steelcase Gesture ziet er wel goed uit. Iemand een idee waar ik die in NL kan kopen en of ze ook wel eens leuke acties hebben?
Direct bij Steelcase. Let er wel op dat Steelcase in Nederland sinds dit jaar "slechts" 5 jaar garantie aan consumenten biedt, in plaats van 12 jaar. Dat, tezamen met de flinke korting bij Herman Miller heeft mij vooralsnog voor de Embody laten gaan. Of ze ook acties hebben weet ik niet.
grote_oever schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 09:35:
De witte wielen waren altijd zo bij de zwarte editie. Ik was eerst ook geneigd om de zwarte te nemen totdat ik de wieltjes zag :)
Ik heb dit dus gewoon na het bekijken van vele foto's en reviews verkeerd opgeslagen in mijn hoofd :+ Nu lichtelijk spijt dat ik niet voor cyaan ben gegaan. Weet niet of ruilen er nog in zit, wellicht ga ik even contact opnemen.

[Voor 27% gewijzigd door Puck op 18-05-2022 10:34]

• Strider
Ik heb zelf nog een nieuwe Gesture staan, wilde ik retourneren maar buiten de 14 dagen na levering accepteren ze geen retouraanvraag.
Als je geinteresseerd bent ;)

BlaBlaBla

• Cyb
  • Niet online
Op de website van Steelcase staan dealers in NL die ze verkopen. Zou wel even langs gaan bij een showroom i.p.v. er één op basis van reviews van anderen te kopen.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:19
Klinkt misschien vreemd, maar kan je je serieus je eigen pijn doen op een ergonomische bureaustoel? Ik heb zeer lang de klassieke Ikea bureaustoel gebruikt - link en had vrijwel geen klachten.

Met de start van de pandemie de aankoop uitgesteld totdat ik in juli vorig jaar de ErgoChair Pro 2 van Autonomous kocht. Ik zit er dus eigenlijk al bijna een jaar in, en de klachten zijn zowat gestart afgelopen maanden maar nooit echt de culprit gevonden. Totdat ik merkte dat ik meer en meer wissel tussen op kantoor werken en thuis. En het is net wanneer ik thuis werk dat ik sneller last krijg aan mijn onderrug.

Ik beweeg voldoende doorheen de dag (bureau is op zolder, koffie in de keuken hehe), ga een wandeling doen met de middag (vooral met dit weer), 6x per week trainen en dit al 5 jaar in totaal. Ik ben dus de verschillende factoren wat aan het opsommen waaraan het kan liggen, maar mijn bilspieren en onderrug.. Jezus. Bureaustoelen op kantoor geven soms wel wat last, maar daar beweeg ik een stuk meer en zijn die pijntjes ook ''onopvallend'' terwijl ik vandaag wel met serieuze heuppijn zit terwijl ik zit.

Ach ja, vandaar de vraag dus. :+

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 05:15

Rembock

Beh...

@jmignolet Niet vreemd hoor, je kunt jezelf inderdaad goed pijn doen met een (niet goed afgestelde) ergonomische bureaustoel.

Ik heb ook een Autonomous (ErgoChair 2) en had in het begin ook veel last na een lange zit, ik heb dit deels kunnen oplossen door de rugleuning wat hoger te maken ( zie Rembock in "Bureaustoel 8 uur per dag") en een zit-sta bureau aan te schaffen.
Ik merkte dat, vanwege mijn lengte, de stoel eigenlijk iets te kort is (ik ben zelf 1,82) waardoor de lendesteun te laag zat. Samen met het afwisselen tussen zitten en staan zijn mijn rugklachten bijna niet meer aanwezig :)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik moet even terugkomen op het "mijn nieuwe Herman Miller Embody kraakt slechts minimaal": Gisteravond ontdekte ik dat de rugleuning (plots) een behoorlijk irritant piepend/schurend geluid maakt - afhankelijk van de afstelling is dit meer of minder. Bijna nagels-over-krijtbord op sommige momenten. Totaal onacceptabel. Ik kan het nu vrij makkelijk herproducten (of zo afstellen dat dit amper gebeurd).

Ik ga Herman Miller vandaag contacteren, maar vrees dat deze toch retour gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:19
Rembock schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:33:
@jmignolet Niet vreemd hoor, je kunt jezelf inderdaad goed pijn doen met een (niet goed afgestelde) ergonomische bureaustoel.

Ik heb ook een Autonomous (ErgoChair 2) en had in het begin ook veel last na een lange zit, ik heb dit deels kunnen oplossen door de rugleuning wat hoger te maken ( zie Rembock in "Bureaustoel 8 uur per dag") en een zit-sta bureau aan te schaffen.
Ik merkte dat, vanwege mijn lengte, de stoel eigenlijk iets te kort is (ik ben zelf 1,82) waardoor de lendesteun te laag zat. Samen met het afwisselen tussen zitten en staan zijn mijn rugklachten bijna niet meer aanwezig :)
Dat gevoel heb ik ook, de lendesteun zit precies te duwen aan mijn onderrug, maar zo net onder de onderrug waar eigenlijk de staartbeen is. Ik ben zelf 1m79, dus dat scheelt 3cm met jou. Heel mijn rechterheup loopt er vast van en voelt gewoon stijf aan.

Mja, ik zie of die mod van jou helpt, anders moet ik zien voor een andere stoel. Desnoods valt het prima uit voor de vriendin en geef ik het aan haar. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grote_oever
@Puck @jmxd @muhda

Heb even een filmpje gemaakt, wat mijn grootste frustratie is. Hebben jullie dit ook? En kan ik dit nog vast stellen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
@grote_oever draai die knop die rechtsvoor zit eens helemaal naar voren

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 00:00:
@grote_oever draai die knop die rechtsvoor zit eens helemaal naar voren

[Afbeelding]
Net geprobeerd, maar die is voor het rugleuning en dat bedoel ik eigenlijk niet. Want dat het rug gedeelte meebeweegt vind ik eigenlijk wel fijn. En de rugleuning beweegt ook veel stugger mee. In het filmpje beweegt zitvlak ook mee en niet alleen de rugleuning. In de beweging zo ook geen enkele weerstand.

Het voelt een beetje alsof het zit gedeelte los zit op het onderstel. Heb de neiging om ergens een paar schroefjes aan te moeten draaien. Maar alles lijkt goed vast te zitten.

[Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 21-05-2022 07:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:19:
[...]

Net geprobeerd, maar die is voor het rugleuning en dat bedoel ik eigenlijk niet. Want dat het rug gedeelte meebeweegt vind ik eigenlijk wel fijn. En de rugleuning beweegt ook veel stugger mee. In het filmpje beweegt zitvlak ook mee en niet alleen de rugleuning. In de beweging zo ook geen enkele weerstand.

Het voelt een beetje alsof het zit gedeelte los zit op het onderstel. Heb de neiging om ergens een paar schroefjes aan te moeten draaien. Maar alles lijkt goed vast te zitten.
Nee, de knop aan de achterkant is voor hoe "strak" de rugleuning zit. de knop aan de voorkant is voor hoe moeilijk of makkelijk de stoel in zijn geheel kantelt

Ik kan reproduceren wat jij laat zien, maar alleen als ik de hendel linksachter op de hoogste stand zet (bijna geen kanteling) en de knop rechtsvoor helemaal naar achter draai zodat hij geen enkele weerstand nodig heeft om te kantelen

[Voor 13% gewijzigd door jmxd op 21-05-2022 07:27]

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:22:
[...]

Nee, de knop aan de achterkant is voor hoe "strak" de rugleuning zit. de knop aan de voorkant is voor hoe moeilijk of makkelijk de stoel in zijn geheel kantelt

Ik kan reproduceren wat jij laat zien, maar alleen als ik de hendel linksachter op de hoogste stand zet (bijna geen kanteling) en de knop rechtsvoor helemaal naar voren draai zodat hij geen enkele weerstand nodig heeft om te kantelen
Bedoel je de blauwe knop? want de draaiknop verandert tenminste niks aan het probleem wat ik heb.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:25:
[...]

Bedoel je de blauwe knop? want de draaiknop verandert tenminste niks aan het probleem wat ik heb.

[Afbeelding]
Nee, die knop heeft 2 functies, dat blauwe hendeltje is om hem hoger of lager te zetten maar die knop (het zwarte gedeelte) draait ook. Als je die helemaal naar voren draait dan verhoog of verlaag je de weestand om te kantelen (je moet best hard draaien)

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:26:
[...]

Nee, die knop heeft 2 functies, dat blauwe hendeltje is om hem hoger of lager te zetten maar die knop (het zwarte gedeelte) draait ook. Als je die helemaal naar voren draait dan verhoog of verlaag je de weestand om te kantelen (je moet best hard draaien)
Heb de draaiknop nu helemaal naar achteren gedraaid ipv voor en als hij achterin op zijn max zit ervaar ik de wiebel inderdaad niet meer (hij is er nog wel, maar er zit nu weerstand achter). Alleen nu zit de rugleuning behoorlijk straks :) Als ik de knop iets naar voren draai dan komt de wiebel gelijk weer terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
grote_oever schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:35:
[...]

Heb de draaiknop nu helemaal naar achteren gedraaid ipv voor en als hij achterin op zijn max zit ervaar ik de wiebel inderdaad niet meer (hij is er nog wel, maar er zit nu weerstand achter). Alleen nu zit de rugleuning behoorlijk straks :) Als ik de knop iets naar voren draai dan komt de wiebel gelijk weer terug.
De rugleuning gaat vziw niet strakker van de knop rechtsvoor, die is alleen voor de weerstand die nodig is om te kantelen. (ik zei het verkeerd om, je moet hem naar voren draaien voor veel weerstand, en naar achter voor weinig weerstand).

Met de knop rechtsachter kan je de rugleuning los of strak zetten.

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:42:
[...]

De rugleuning gaat vziw niet strakker van de knop rechtsvoor, die is alleen voor de weerstand die nodig is om te kantelen. (ik zei het verkeerd om, je moet hem naar voren draaien voor veel weerstand, en naar achter voor weinig weerstand).

Met de knop rechtsachter kan je de rugleuning los of strak zetten.

[YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair]
Ik denk toch dat we over 2 verschillende dingen praten. In het filmpje zie ik mij probleem niet besproken worden. Af en toe denk ik wel het probleem te zien, maar hij gaat er niet op in en het lijkt ook minimaal in filmpje.

Als ik filmpje bekijken en hij bespreekt die knop "lean back tension" ( YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair ), wat ik lees als achterover leun weerstand dan gaat het met name om de rugleuning. Als ik die knop draai moet ik veel harder drukken op de rugleuning om hem naar achter te krijgen. Mijn wiebel lijkt ook niet in de rugleuning te zitten, maar in de rugleuning met daarbij het zitvlak, waardoor ik zelf concludeer dat de wiebel in de hele stoel zit ten opzichte van het onderstel.

[edit]
In filmpje op 2:55 zie ik hem even "wippen": YouTube: Complete Adjustment Guide On The Herman Miller Embody Chair

[Voor 6% gewijzigd door grote_oever op 21-05-2022 07:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
De leanback tension gaat over het kantelen van de hele stoel (dit komt van onder de stoel, dus zowel zitting als rugleuning kantelt in zijn geheel achterover)

de knop rechtsachter is voor hoe strak de spanning van enkel de rugleuning staat.

Als je met die knoppen het probleem echt niet op weet te lossen is er misschien wat anders aan de hand, of misschien is de stoel gewoon niet geschikt voor jouw bouw (iets met center of gravity ofzo? :P)

Zoals ik al eerder zei, ik kan dat probleem wat jij hebt wel reproduceren, maar alleen als ik de "leanback tension" dus op de soepelste stand zet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
jmxd schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 07:55:
De leanback tension gaat over het kantelen van de hele stoel (dit komt van onder de stoel, dus zowel zitting als rugleuning kantelt in zijn geheel achterover)

de knop rechtsachter is voor hoe strak de spanning van enkel de rugleuning staat.

Als je met die knoppen het probleem echt niet op weet te lossen is er misschien wat anders aan de hand, of misschien is de stoel gewoon niet geschikt voor jouw bouw (iets met center of gravity ofzo? :P)

Zoals ik al eerder zei, ik kan dat probleem wat jij hebt wel reproduceren, maar alleen als ik de "leanback tension" dus op de soepelste stand zet
Bedankt voor meedenken. Ik ga straks nog eens draaien. Het voelt idd iets aan als center point of gravity.

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

grote_oever schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 08:16:
[...]

Bedankt voor meedenken. Ik ga straks nog eens draaien. Het voelt idd iets aan als center point of gravity.
Ik snap precies wat je bedoelt, de hele stoel wiebelt een klein stukje naar achteren, zelfs als je leanback volledig uitzet (met de hendel links achterin). Als je de weerstand hoog instelt (met draaiknop rechtsvoor), dan gaat de gehele stoel enkel met wat kracht naar achteren, en dat lost dit wel op, maar dan gaat het dus ook zwaar als je wel wat leanback wilt. Ik vind het zelf niet echt een issue, maar snap het wel. Ik dacht trouwens dat je al had besloten dat de stoel terugging? :P

Ik heb overigens gister reactie gehad van Herman Miller over het harde piepende geluid als ik kracht zet op de rugleuning, en ze boden direct een vervangende stoel aan. Ik ben verder zeer tevreden, en als deze dit probleem niet heeft dan is het een blijvertje :)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik zit inmiddels een half jaar op mijn: True in "Bureaustoel 8 uur per dag" Herman Miller Aeron en ben nog steeds erg tevreden, ik merk dat ik de kantelopties wat minder gebruik en 'm vooral in de vaste stand heb staan. Als ik een film of serie kijk zet ik de Aeron nog wel eens een standje naar achter.

Zit nog steeds voortreffelijk, geen moment spijt gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
Puck schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:45:
[...]

Ik dacht trouwens dat je al had besloten dat de stoel terugging? :P
Ja. Had ik ook besloten, maar heb er nu even een liefde en haat relatie mee. Want een dag later zat ik erop en ik concludeerde dat ik geen beter zittende bureaustoel zal krijgen als ik hem terug doe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 15:22
Wij hebben inmiddels allebei de BenS 837-Ergo-4. Wat een top ding. Goede kwaliteit en alles wat je wil kunnen instellen is instelbaar. Ook beschikbaar met een lagere lift en evt kleinere zitting (voor als je korte benen).
https://benskantoormeubel...arch=837&description=true

Top voor een normale prijs. Ik heb heleboel veel duurdere stoelen getest (aangeraden via werkgever) maar uiteindelijk gesettled voor deze.

Werd zelfs bezorgd (binnen dag) zonder te betalen, "probeer eerst maar uit" :)

[Voor 26% gewijzigd door Jazco2nd op 21-05-2022 20:53]

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:38
Ik heb net een retouraanvraag ingediend voor de Herman Miller X Logitech G Embody. Na veel verschillende instellingen geprobeerd te hebben was er geen positie waarbij ik lekker kon zitten. Met name de zitting had veel vervelende drukpunten waardoor ik niet langer dan een uur lekker op de stoel zat. Ook het geluid, en dan met name het kraken van de armrests is irritant. Binnenkort maar eens ergens langsgaan om wat andere modellen te testen.

tja...

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:06
Sander0105 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:04:
Ik heb net een retouraanvraag ingediend voor de Herman Miller X Logitech G Embody. Na veel verschillende instellingen geprobeerd te hebben was er geen positie waarbij ik lekker kon zitten. Met name de zitting had veel vervelende drukpunten waardoor ik niet langer dan een uur lekker op de stoel zat. Ook het geluid, en dan met name het kraken van de armrests is irritant. Binnenkort maar eens ergens langsgaan om wat andere modellen te testen.
Vrijwel elke 'ergonomische' stoel heeft dat soort drukpunten in je onderrug.

Ondertussen heb ik mijn Dxracer Prince binnen. Blijkbaar het vervangend model van mijn versleten DxRacer Racing (2017). Was nog goedkoper ook *O* . Zitten wat kleine verbeteringen op. Zo is de zitting iets ondieper en de schouder ruimte wat breder. De plastic afdek platen zitten nu vast met schroeven in plaats van een click systeem (wat altijd los ging).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Sander0105
  • Laatst online: 17:38
sdk1985 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Vrijwel elke 'ergonomische' stoel heeft dat soort drukpunten in je onderrug.
Voor de rug zeker, en dat is ook wat ik zoek. Alleen heb ik ze bij de embody op het zitvlak, rond mijn bovenbenen en daar verwacht ik ze niet. Meer alsof je op een kiezelstrand zit...

tja...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

Creesch

bla bla!

Wellicht kan iemand me in dit topic verder helpen. Op dit moment heb ik een bureaustoel waar ik over de gehele linie redelijk tevreden ben. Het gaat hierbij om dit model die net zoals de meeste bureaustoelen geen hoofdsteun heeft. Nu heb ik daar meestal ook geen behoeft aan, maar soms wil ook eens lui achterover kunnen leunen (ik gebruik de stoel zowel voor als thuiswerken als voor hobby spul achter de computer).

Nu lijkt de stoel een plek te hebben waar je een hoofdsteun kan bevestigen, maar bij navraag bij de winkel blijkt dit helaas niet te bestaan voor dit model.

Ik ben niet vies van zelf wat creatief knutselen en ben al diverse oplossingen online tegengekomen waar mensen hoofdsteunen passend maken voor stoelen die daar eigenlijk niet voor zijn bedoeld.

Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat het nog verdomd lastig lijkt te zijn om winkels te vinden die losse hoofdsteunen verkopen. Tot nu ben ik wat vage listings tegengekomen op amazon waar het lijkt te gaan om dropshipping (levertijd pas ruim volgende maand) en op bol.com deze steun waar ik net niet goed genoeg aan kan zien of de montage methode geschikt gemaakt kan worden.

Mijn vraag is dan ook of er mensen bekend zijn met winkels die hoofdsteunen los verkopen voor diverse modellen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• jasjas
Besloten de Steelcase Gesture + headrest te retouren na zo'n 1,5 week uitproberen.

Had ik hoge verwachtingen? Ja
Tegengevallen? Ja

De negatives

Stijfheid
Doordat de stoel nogal stijf staat, wordt je als het ware geforceerd om in een bepaalde positie te zitten. Nu moet ik erkennen dat ik niet een perfecte postuur heb, maar ook niet een dramatische. Hierdoor krijg ik de indruk dat ik perfect moet zitten, wil ik geen oncomfortabel gevoel krijgen in mijn onderrug of schouderbladen.

Materiaal
Het materiaal van het zitvlak en de rugsteun blijkt goed te zijn. Echter vind ik de weerstand na wat tijd oncomfortabel voelen, de hardheid ligt voor mijn gevoel wat niveaus te hoog.

Hoofdsteun
De keuze voor headrest lag bij het feit dat ik hem misschien ooit zou gebruiken, maar ik deed dat eigenlijk niet. Het is niet chill om in de bureaustoel te chillen, dus headrest voor een prijs van +200 euro zou ik vooral niet aanraden.

De positives

Armleuningen
De armleuningen zijn ideaal doordat je ze zowel horizontaal als verticaal kunt bewegen. Ook de vlakken kun je naar voren en achter bewegen, ze zijn ook niet hard en daardoor comfortabel als steun.

Lendensteun
Het ding voelt aan alsof die je ook echt steunt. Waar ik vaak issues heb met te weinig lendensteun bij bureaustoelen, zal deze stoel je eerder te veel steun geven dan te weinig. Voelt misschien een beetje goedkoop om te bewegen, maar het ding werkt en daar gaat het om.

Conclusie
Ik zou graag willen roepen dat je hem niet moet kopen, maar ik denk toch weer dat het een stukje persoonlijke voorkeur is. De stoel voelt hoe een stoel moet zijn, maar door de stijfheid en hardheid heb ik besloten een retour aan te gaan. En nu...? verder zoeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13

Creesch

bla bla!

jasjas schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:40:
retouren na zo'n 1,5 week uitproberen.

Stijfheid
Doordat de stoel nogal stijf staat, wordt je als het ware geforceerd om in een bepaalde positie te zitten. Nu moet ik erkennen dat ik niet een perfecte postuur heb, maar ook niet een dramatische. Hierdoor krijg ik de indruk dat ik perfect moet zitten, wil ik geen oncomfortabel gevoel krijgen in mijn onderrug of schouderbladen.
Zonder af te doen aan je ervaring. Als je lang op een "luie" bureaustoel hebt gezeten dan zijn ergonomische stoelen vaak wel moeilijk wennen. Anderhalve week is enigszins aan de korte kant en zeker in het begin kan het wat oncomfortabel zijn omdat je lichaam inderdaad in een houding zit die het niet meer is gewend.

Zeker als je van een stoel afkomt die geen (noemenswaardig) lendensteun had kan een stoel die het wel heeft in het begin wat oncomfortabel zijn voor je onderrug. Ook belangrijk is dat de steun op de juist plek moet zitten in je rug.

Ik weet uiteraard niet of dat bij jou ook het geval is, en een stoel moet sowieso in de basis wel goed zitten. Maar ik wilde het wel even delen aangezien ik verwacht dat je wellicht een andere stoel gaat proberen en dan is het misschien een extra perspectief dat je kan helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
jasjas schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:40:
Besloten de Steelcase Gesture + headrest te retouren na zo'n 1,5 week uitproberen.

Had ik hoge verwachtingen? Ja
Tegengevallen? Ja

De negatives

Stijfheid

Materiaal
Het materiaal van het zitvlak en de rugsteun blijkt goed te zijn. Echter vind ik de weerstand na wat tijd oncomfortabel voelen, de hardheid ligt voor mijn gevoel wat niveaus te hoog.

Hoofdsteun
De keuze voor headrest lag bij het feit dat ik hem misschien ooit zou gebruiken, maar ik deed dat eigenlijk niet. Het is niet chill om in de bureaustoel te chillen, dus headrest voor een prijs van +200 euro zou ik vooral niet aanraden.

De positives

Armleuningen
De armleuningen zijn ideaal doordat je ze zowel horizontaal als verticaal kunt bewegen. Ook de vlakken kun je naar voren en achter bewegen, ze zijn ook niet hard en daardoor comfortabel als steun.

Lendensteun
Het ding voelt aan alsof die je ook echt steunt. Waar ik vaak issues heb met te weinig lendensteun bij bureaustoelen, zal deze stoel je eerder te veel steun geven dan te weinig. Voelt misschien een beetje goedkoop om te bewegen, maar het ding werkt en daar gaat het om.

Conclusie
Ik zou graag willen roepen dat je hem niet moet kopen, maar ik denk toch weer dat het een stukje persoonlijke voorkeur is. De stoel voelt hoe een stoel moet zijn, maar door de stijfheid en hardheid heb ik besloten een retour aan te gaan. En nu...? verder zoeken
Op wat voor stoel zit je nu?
Na hoeveel uren vind je de Steelcase te hard aanvoelen?

De Steelcase heeft in de rechte stand nog steeds wat flex naar achteren toe (waar ik geen fan van ben), heb je dan nog steeds het idee dat je teveel in een houding wordt gedrukt? Kun je een foto maken van je zitpositie?

Ik ken de Steelcase heel erg goed, ik herken de klachten in je onderrug en schouderbladen niet. Ik waardeer de Steelcase ook een stuk hoger dan de Herman millers die hier thuis hebben gestaan. Als je de Steelcase te hard vindt dan moet je die niet gaan proberen, die zijn namelijk nog harder.

Ik denk dat je de Fern fijner zult vinden, die is zachter.

BlaBlaBla

• jasjas
Creesch schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:01:
[...]

Zonder af te doen aan je ervaring. Als je lang op een "luie" bureaustoel hebt gezeten dan zijn ergonomische stoelen vaak wel moeilijk wennen. Anderhalve week is enigszins aan de korte kant en zeker in het begin kan het wat oncomfortabel zijn omdat je lichaam inderdaad in een houding zit die het niet meer is gewend.

Zeker als je van een stoel afkomt die geen (noemenswaardig) lendensteun had kan een stoel die het wel heeft in het begin wat oncomfortabel zijn voor je onderrug. Ook belangrijk is dat de steun op de juist plek moet zitten in je rug.

Ik weet uiteraard niet of dat bij jou ook het geval is, en een stoel moet sowieso in de basis wel goed zitten. Maar ik wilde het wel even delen aangezien ik verwacht dat je wellicht een andere stoel gaat proberen en dan is het misschien een extra perspectief dat je kan helpen.
Ik moet erkennen dat ik het gevoel krijg dat ik weer moet leren zitten 8)7 Anderhalve week is inderdaad een korte periode om de bureastoel af te schrijven, vooral omdat ik gewend ben om te gaan slouchen (slap zitten?). Dit komt voornamelijk omdat ik gewoon een slechtere bureaustoel gewend ben geraakt, en na jaren pas dacht oké hier moet verandering in komen.

Ik waardeer je perspectieven, ik denk dat ik moet accepteren dat de meesten even oncomfortabel kunnen zijn. Nu vraag ik me bijna af of het terecht is dat ik hem wil retouren, maar de headrest wil ik zeker niet hebben dus dat weet ik wel :)
Strider schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:20:
[...]

De Steelcase heeft in de rechte stand nog steeds wat flex naar achteren toe (waar ik geen fan van ben), heb je dan nog steeds het idee dat je teveel in een houding wordt gedrukt? Kun je een foto maken van je zitpositie?

Ik ken de Steelcase heel erg goed, ik herken de klachten in je onderrug en schouderbladen niet. Ik waardeer de Steelcase ook een stuk hoger dan de Herman millers die hier thuis hebben gestaan. Als je de Steelcase te hard vindt dan moet je die niet gaan proberen, die zijn namelijk nog harder.

Een random bureaustoel die ik een aantal jaren geleden voor 300 euro ofzo heb gekocht
Als ik echt blijf zitten, denk 2 à 3 uur? Soms al na 1,5 uur

De Steelcase heeft in de rechte stand nog steeds wat flex naar achteren toe (waar ik geen fan van ben), heb je dan nog steeds het idee dat je teveel in een houding wordt gedrukt?
Ik vind het irritant dat ik deze steeds moet bijstellen, ben ik dan te veeleisend?

Kun je een foto maken van je zitpositie?
Nee eigenlijk niet

Mijn postuur is waarschijnlijk niet ideaal, ik heb het gevoel dat ik mijn onderrug forceer in de stoel waardoor ik vermoeidheid ervaar in mijn schouderbladen. Misschien een vraag hoe het met jouw postuur zit/ welke dingen je ervaarde toen je de steelcase net binnen had?
Bij de embody/mirra/sayl kreeg ik het gevoel dat deze te hard waren. Echter had ik bij de aeron dit gevoel niet, kan jij je hierin vinden?

Heb jij deze staan/uitgeprobeerd? en voor hoe lang?
Kun je iets zeggen over de armleuningen? deze lijken best ver uit elkaar te staan

[Voor 42% gewijzigd door jasjas op 28-05-2022 13:55]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Hier is het ook een Haworth Fern geworden. Afgelopen week binnengekomen. Alle comfort opties muv de hoofdsteun. Peat moss mesh en fidivi king l kat 1025 voor de zitting, witte kunststof details. Bevalt erg goed tot nu toe! De zitting is in mijn ogen zeer prettig, redelijk stevig en dik. De lumbar is aanwezig, maar voor mij wel prettig. Zoals bekend bewegen de armleuningen wel vrij makkelijk.

[Voor 7% gewijzigd door cpt.skydiver op 27-06-2022 11:20]

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

OMX2000

By any means necessary...

Ik ben ook in de markt voor een goede stoel. Maar ik wil vooral eerst kunnen proefzitten. Ik zou eerst willen weten of ik de Herman Miller Aeron fijn ga vinden.

Weet iemand waar ik die in de buurt van Breda kan testen. Mag ook nog in de buurt van Rotterdam zijn.

Steelcase stoelen zou ik ook graag willen proberen, en dat zal waarschijnlijk bij https://www.deprojectinrichter.com gaan gebeuren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46

ricardo246

Life's what you make it!

Mini review van deze Bens 839DH Bureaustoel (blind gekocht):
https://www.bol.com/nl/nl...en/9300000020110789/?s2a=
Vooral gezocht op een Stoel die goed verstelbaar was en aan de huidige NEN en ARBO normen voldeed. Inclusief TUV keurmerk.
Op een of andere manier heb ik hier nooit lekker op kunnen zitten, na een jaar, bleef ik nog regelmatig van alles proberen om lekker te zitten. Het voelde also de stoel gemaakt is voor kleine mensen (Ik 1.89m). De minimale hoogte vd armleuning was ook veel te hoog.
Inmiddels heeft de stoel binnen het gezin een nieuwe bestemming gekregen, die er wel tevreden mee is.

Nu, naar volle tevredenheid een Comfort Ergohuman classic aangeschaft, na wat test zitten bij een vriend.
https://www.ergowerken.nl...austoel.html?id=262307313
Dit was: zitten, instellen, en nooit meer aangepast. Een verademing. Ik heb een veel betere positie, ook van mijn torso, waardoor deze meer " open" staat, in plaats van naar binnen.
Veel eerder moeten doen.

Edit:
Ergonomische perfectie is bereikt in combo met dit bureau:
ricardo246 in "Het grote zit/sta bureau's-topic"

[Voor 5% gewijzigd door ricardo246 op 01-07-2022 13:37. Reden: typo en toevoeging]

I have no special talent. I am only passionately curious.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hahn schreef op woensdag 29 december 2021 @ 00:22:
[...]

Deze code: haworthcbeu
Bij dit product: https://shopping.haworth.com/product/zody-2/
levert ruim €400 korting op.

Lijkt ook te werken op de andere stoelen: https://shopping.haworth.com/product-category/chairs/
Dus ik heb de laatste tijd dit topic eens een beetje doorgenomen alsmede andere bronnen.
En toen kwam ik erachter dat deze code nog steeds werkt. Ik neigde toch al naar de Haworth Zody omdat het ontwerp en de featureset mij erg aanspraken, maar met €400 korting was het lastig om er niet voor te gaan. Nog even nagedacht over de Fern, maar uiteindelijk vond ik dat met bijna €250 extra, toch wat te duur. Je hebt geen opties met de online versie, maar dat is niet erg omdat de online configuratie eigenlijk zeer goed is. :)

En gisteren kwam die binnen. Tja, dit is wel even wat anders.
-Ik wist dat al dit soort high end stoelen, relatief hard zaten. Dat is hier niet anders, maar deze is wat ik heb begrepen, iets zachter dan de meeste anderen. In het begin moet je eraan wennen, maar als je er langer opzit, dan merk je wel dat het ook goed zit. Misschien niet het meest comfortabel, maar wel goed.
-De armrests zijn echt geweldig. Net zacht genoeg, maar niet te hard en erg goed in te stellen.
-De voor en achterwaartse flexibiliteit van de zitting is erg fijn omdat je zo op verschillende manieren kan zitten.
-Ik ben ook wel blij dat de stoel een niet al te sterke grote rugsteun heeft, want daar ben ik niet zo weg van. Ik heb ook nog geen goede instelling gevonden.
-Bij de online versie gaven ze niet aan dat de zitting ook naar voren en achteren te verschuiven is. Ik vermoede dat dit wel het geval zou zijn en ik had gelijk. Ik had misschien nog 1cm extra naar voren gewild, maar dit is nog steeds afdoende.
-Ik denk dat ik de rugsteun net iets hoger had gewenst zoals de Fern, maar je kan niet alles hebben. Idem voor het gebruik van plastic voor de voeten waar de rest van metaal is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Johan Bogle
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:14:
[...]

Dus ik heb de laatste tijd dit topic eens een beetje doorgenomen alsmede andere bronnen.
En toen kwam ik erachter dat deze code nog steeds werkt. Ik neigde toch al naar de Haworth Zody omdat het ontwerp en de featureset mij erg aanspraken, maar met €400 korting was het lastig om er niet voor te gaan. Nog even nagedacht over de Fern, maar uiteindelijk vond ik dat met bijna €250 extra, toch wat te duur. Je hebt geen opties met de online versie, maar dat is niet erg omdat de online configuratie eigenlijk zeer goed is. :)

En gisteren kwam die binnen. Tja, dit is wel even wat anders.
-Ik wist dat al dit soort high end stoelen, relatief hard zaten. Dat is hier niet anders, maar deze is wat ik heb begrepen, iets zachter dan de meeste anderen. In het begin moet je eraan wennen, maar als je er langer opzit, dan merk je wel dat het ook goed zit. Misschien niet het meest comfortabel, maar wel goed.
-De armrests zijn echt geweldig. Net zacht genoeg, maar niet te hard en erg goed in te stellen.
-De voor en achterwaartse flexibiliteit van de zitting is erg fijn omdat je zo op verschillende manieren kan zitten.
-Ik ben ook wel blij dat de stoel een niet al te sterke grote rugsteun heeft, want daar ben ik niet zo weg van. Ik heb ook nog geen goede instelling gevonden.
-Bij de online versie gaven ze niet aan dat de zitting ook naar voren en achteren te verschuiven is. Ik vermoede dat dit wel het geval zou zijn en ik had gelijk. Ik had misschien nog 1cm extra naar voren gewild, maar dit is nog steeds afdoende.
-Ik denk dat ik de rugsteun net iets hoger had gewenst zoals de Fern, maar je kan niet alles hebben. Idem voor het gebruik van plastic voor de voeten waar de rest van metaal is.
Dank voor het (opnieuw)delen van die coupon. Maakt het erg interessant. Denk dat ik voor de Fern ga. Het lijkt er alleen op dat je via de eigen website geen kleuren of andere opties kan kiezen. Klopt dat of is het bij jou wel gelukt?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Johan Bogle schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:25:
[...]
Dank voor het (opnieuw)delen van die coupon. Maakt het erg interessant. Denk dat ik voor de Fern ga. Het lijkt er alleen op dat je via de eigen website geen kleuren of andere opties kan kiezen. Klopt dat of is het bij jou wel gelukt?
Je kan niks kiezen. Het is het model dat ze aanbieden of niet. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Ik heb na een lange zoektocht eindelijk mijn stoel gevonden. Hieronder even kort mijn avontuur per stoel beschreven:
  • Ik was begonnen met de Secretlab TITAN Evo 2022. Al vrij snel begon ik me te ergeren aan de losse rammelende armleuningen, en de krakende lumbar support. De klantenservice is prima want ze hebben zowel de rugleuning als de armleuningen vervangen. Echter bleef het probleem bestaan. Toen ze voorstelden om de rugleuning voor de derde keer te vervangen heb ik aangestuurd op retour en geld terug. Dit was nogal een moeizaam traject omdat ik zelf een doos moest regelen. En waar vind je zo'n grote doos. Uiteindelijk bij een witgoedwinkel een juiste doos gevonden die ik op maat heb kunnen maken voor de stoel. Daarna had ik vrij snel mijn geld terug.
  • Mijn tweede stoel was de Herman Miller Sayl Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 620,80 euro kunnen kopen. Eerste indruk was prima, maar begon me toch vrij snel aan de armleuningen te ergeren. Ze waren opzich redelijk stabiel, maar het 4D bewegingsmechanisme was veel te slap. Bij iederen beweging op de leuning had ik kans om de leuningen te verschuiven. Ik kreeg later ook last van de lage rugleuning, dus heb besloten de stoel te ruilen.
  • Mijn derde stoel was de Herman Miller Aeron Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 1288,00 euro kunnen kopen. Ik dacht ik geeft nu flink meer geld uit, maar dan heb ik ook een top stoel. De bouwkwaliteit van de stoel is echt geweldig. Alles beweegt soepel en de stevigheid van de gehele stoel is zoals ik verwacht. Echter heeft deze stoel een groot nadeel. Hij kraakt bij iedere beweging. Ook al had ik de stoel in vaste positie, dan nog kraakte heb wanneer ik bewoog. De oorzaak heb ik gevonden, dat was het achterste kapje van het "tilt mechanisme". Het was een plastic kapje van relatief hard kunststof, en bij beweging begon dat te "schuren" tegen het metaal. Dat veroorzaakte een vervelend gekraak.
  • Uiteindelijk heb ik in overleg met de Herman Miller klantenservice gekozen voor de Herman Miller Mirra 2. Ze konden de 20% korting verplaatsen naar de nieuwe order, waardoor ik 1015,20 heb betaald voor de Mirra 2. Ik zit er nu twee dagen op en ben er erg blij mee. De mesh zitting zit voor mij comfortabeler dan die van de Aeron. Daarnaast is de stevigheid van de armleuning vergelijkbaar met de Aeron. En (afkloppen) hij is volledig geruisloos. Zowel bij het gaan zitten, opstaan als achterover leunen. Voor mij eindelijk een winnaar.

De klantenservice van Herman Miller is echt geweldig. De stoel is een aantal keer geruild zonder klagen, en ik werd steeds keurig op de hoogte gehouden van alle acties. Ook de terugbetaling van de Aeron is vandaag direct uitgevoerd.

Al met al ben ik enorm blij met mijn Herman Miller Mirra 2 en kan ik iedereen deze stoel aanraden. Zeker als je net als mij erg gevoelig bent voor gekraak en gepiep. Ook de verstelbare zitdiepte (voorkant van de zitting kun je bijstellen), forward tilt en verstelbare lumbar support is top.

Get Schwifty

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johan Bogle
Bij mij is het dezelfde geworden. Was van plan voor de Feyn te gaan, maar kwam een demo model van de mirra tegen en heb die gekocht. Zit top!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:49
Ik ben op zoek naar bureaustoel die het meest geschikt is voor mij:
  • 195 cm / 95 kg, relatief lang bovenlijf
  • Heb slechte versleten onderrug (loop al jaren bij fysio en chiropractor) lendesteun die breed is en goed verstelbaar is is erg belangrijk
  • Budget 1.000,- - 1.500,- EUR
  • Huidige stoel is een 2e hands RH Logic LX 400
  • Ik heb een zit sta bureau en zit meestal niet langer dan 2 a 3 uur
Huidige stoel heeft een oppompbare lendesteun deze loopt echter langzaam leeg en ondersteund alleen het midden van de rugleuning waardoor je het gevoel hebt of er een tennisbal in je rug zit. Ik gebruik nu de stoel i.c.m. een kussentje maar wil eigenlijk een goede stoel die mijn onderrug goed ondersteund en ook geschikt is voor mijn lengte. Ik heb meer lendesteun nodig dan de gemiddelde persoon (die verder uitsteekt zeg maar), meeste mensen vinden zoveel niet comfortabel, voor mij is het juist nodig. Hoofdsteun is niet nodig.

Ik woon in Zuid-Limburg dus veel showrooms zijn hier niet als er een proef periode is dan is dat ook prima.

Ik zit zelf te denken aan de Herman Miller Mirra 2 omdat daar de lendesteun zo te zien goed instelbaar is. Vraag me alleen af hoe geschikt die stoel voor mijn lengte is. Hij is maar in één maat leverbaar in tegenstelling tot de Aeron die in 3 maten beschikbaar is.

Welke stoelen zijn nog meer het overwegen waard?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saeverix
Skidmarks schreef op zondag 24 juli 2022 @ 11:32:
Ik ben op zoek naar bureaustoel die het meest geschikt is voor mij:
  • 195 cm / 95 kg, relatief lang bovenlijf
  • Heb slechte versleten onderrug (loop al jaren bij fysio en chiropractor) lendesteun die breed is en goed verstelbaar is is erg belangrijk
  • Budget 1.000,- - 1.500,- EUR
  • Huidige stoel is een 2e hands RH Logic LX 400
  • Ik heb een zit sta bureau en zit meestal niet langer dan 2 a 3 uur
Huidige stoel heeft een oppompbare lendesteun deze loopt echter langzaam leeg en ondersteund alleen het midden van de rugleuning waardoor je het gevoel hebt of er een tennisbal in je rug zit. Ik gebruik nu de stoel i.c.m. een kussentje maar wil eigenlijk een goede stoel die mijn onderrug goed ondersteund en ook geschikt is voor mijn lengte. Ik heb meer lendesteun nodig dan de gemiddelde persoon (die verder uitsteekt zeg maar), meeste mensen vinden zoveel niet comfortabel, voor mij is het juist nodig. Hoofdsteun is niet nodig.

Ik woon in Zuid-Limburg dus veel showrooms zijn hier niet als er een proef periode is dan is dat ook prima.

Ik zit zelf te denken aan de Herman Miller Mirra 2 omdat daar de lendesteun zo te zien goed instelbaar is. Vraag me alleen af hoe geschikt die stoel voor mijn lengte is. Hij is maar in één maat leverbaar in tegenstelling tot de Aeron die in 3 maten beschikbaar is.

Welke stoelen zijn nog meer het overwegen waard?
Ik ben 1,85m en ook rond de 95kg. Ik heb hiervoor de Aeron Size C gehad, maar ik zit lekkerder op de Mirra 2. Vooral omdat de rugleuning hoger is, en veel flexibeler. Als ik het zo inschat ga jij er met 10cm extra ook wel prima op zitten.
De Mirra 2 heeft een prima lumbar support, alleen is deze niet heel aggresief. Of dat genoeg is voor jou moet je proberen.

Als je bij Herman Miller zelf besteld kun je 14 dagen proberen, en eventueel ruilen voor een ander model of gewoon retourneren. Wordt bezorgd en opgehaald.

[Voor 3% gewijzigd door Saeverix op 24-07-2022 14:29]

Get Schwifty

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johan Bogle
Ik ben ook 1.95 en zit prima op de mirra.

• Spiff
  • Laatst online: 04-02 10:37
DaniëlWW2 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 13:14:
[...]

[...]
Mijn dank is groot! Afgelopen zondag de Fern besteld met deze code, korting van € 366,-.
Wordt 1/8 geleverd.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:06
Bij ons op het werk krijgen we sinds begin dit jaar een stoel voor thuis, dat zijn deze geworden, de Mirco Deluxe: https://www.goedkoopinric...-deluxe-met-en-1335-9506/
Ik ging om de week week naar de fysio, maar nu is dat 1 keer per maand geworden. Hiervoor zat ik thuis op een DX Racer King wat al beter was als de eetkamer stoel die ik daarvoor had en waarbij ik elke week bij de fysio zat.

Enige punt bij deze stoel is dat de zitting ietwat te makkelijk naar voren wil schuiven bij druk op de voorrand. Heeft iemand enig idee of die zitting op de een of andere manier te fixeren is?

• Saeverix
swhnld schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:51:
Bij ons op het werk krijgen we sinds begin dit jaar een stoel voor thuis, dat zijn deze geworden, de Mirco Deluxe: https://www.goedkoopinric...-deluxe-met-en-1335-9506/
Ik ging om de week week naar de fysio, maar nu is dat 1 keer per maand geworden. Hiervoor zat ik thuis op een DX Racer King wat al beter was als de eetkamer stoel die ik daarvoor had en waarbij ik elke week bij de fysio zat.

Enige punt bij deze stoel is dat de zitting ietwat te makkelijk naar voren wil schuiven bij druk op de voorrand. Heeft iemand enig idee of die zitting op de een of andere manier te fixeren is?
Klopt, die gaming "kuip" stoelen staan er om bekend om op termijn klachten te veroorzaken. Als je er voor het eerst in gaat zitten denk je "Wow dit zit echt lekker", naar na verloop van tijd krijg je juist last van je rug. Ik heb het ook ervaren in de Secretlab Titan Evo.

Get Schwifty

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 31-01 11:45
Ik ben opzoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb wat research proberen te doen, maar ik ben er niet echt wijzer op geworden. Ik heb niet tot weinig kennis betreft bureaustoelen, maar ik ben goede merken zoals Haworth en Herman miller tegen gekomen. Helaas vallen die merken buiten mijn budget (ik heb ook naar tweedehandse varianten gekeken), ondanks de goede kwaliteit. Bureaustoelen die vergelijkbaar zijn met die van Haworth of Herman miller, maar dan goedkoper is erg mooi mee genomen. Zelf weeg ik ~62kg en ik ben 177cm lang.

Iemand die mij wat kan adviseren?

Edit: Ik heb nu de Haworth Lively op het oog, qua budget het beste, al wel boven de 300. Als het verschil waard is, kan ik het opzich wel overwegen.

[Voor 11% gewijzigd door kyrillajax op 31-07-2022 18:09]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50

Thompson

Beeromaniac

Ik kan binnenkort een nieuwe bureaustoel uitzoeken voor op mijn werk. Enige echt harde eis is dat deze aan de ARBO NEN norm moet voldoen (1335 en 1813 beide acceptabel).

Nu kan ik alleen geen stoel vinden met die keuring met een mesh zitting, zoals bijvoorbeeld deze

Iemand enig idee of deze er wel zijn of kan dat niet binnen die ARBO normen?

Beeromaniac

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:27
kyrillajax schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 12:25:
Ik ben opzoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb wat research proberen te doen, maar ik ben er niet echt wijzer op geworden. Ik heb niet tot weinig kennis betreft bureaustoelen, maar ik ben goede merken zoals Haworth en Herman miller tegen gekomen. Helaas vallen die merken buiten mijn budget (ik heb ook naar tweedehandse varianten gekeken), ondanks de goede kwaliteit. Bureaustoelen die vergelijkbaar zijn met die van Haworth of Herman miller, maar dan goedkoper is erg mooi mee genomen. Zelf weeg ik ~62kg en ik ben 177cm lang.

Iemand die mij wat kan adviseren?

Edit: Ik heb nu de Haworth Lively op het oog, qua budget het beste, al wel boven de 300. Als het verschil waard is, kan ik het opzich wel overwegen.
Ik zou misschien met jouw budget naar zo'n tweedehands kantoormeubel zaak gaan zoals Albeka, Mauron, Ocazu of R&M en ter plekke kijken wat ze daar hebben aan refurbished stoelen. Kan je gelijk ook effe proefritten en een fijne uitzoeken. Weet niet waar je zit in het land maar zit vast wel eentje in de buurt op een industrieterrein.

[Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 02-08-2022 23:53]

• Waah
Thompson schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:13:
Ik kan binnenkort een nieuwe bureaustoel uitzoeken voor op mijn werk. Enige echt harde eis is dat deze aan de ARBO NEN norm moet voldoen (1335 en 1813 beide acceptabel).

Nu kan ik alleen geen stoel vinden met die keuring met een mesh zitting, zoals bijvoorbeeld deze

Iemand enig idee of deze er wel zijn of kan dat niet binnen die ARBO normen?
Ze zijn er zeker. De Herman Millers hebben ook mesh overal.

Zou inderdaad ff naar een kantoorstoelen showroom gaan. Eventueel met refurbished.

Ik wist zeker dat ik een herman miller aeron wilde. Maar daarvoor bleken mijn benen nét te lang. Lengte volgens specs goed maar na een week zitten was het toch niet fijn.

Nu een Sayl, die leek me juist niets, want geen mesh zitting. Maar toch een fijne niet warme stoel gebleken.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:28

OMX2000

By any means necessary...

Saeverix schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:46:
Ik heb na een lange zoektocht eindelijk mijn stoel gevonden. Hieronder even kort mijn avontuur per stoel beschreven:
  • Ik was begonnen met de Secretlab TITAN Evo 2022. Al vrij snel begon ik me te ergeren aan de losse rammelende armleuningen, en de krakende lumbar support. De klantenservice is prima want ze hebben zowel de rugleuning als de armleuningen vervangen. Echter bleef het probleem bestaan. Toen ze voorstelden om de rugleuning voor de derde keer te vervangen heb ik aangestuurd op retour en geld terug. Dit was nogal een moeizaam traject omdat ik zelf een doos moest regelen. En waar vind je zo'n grote doos. Uiteindelijk bij een witgoedwinkel een juiste doos gevonden die ik op maat heb kunnen maken voor de stoel. Daarna had ik vrij snel mijn geld terug.
  • Mijn tweede stoel was de Herman Miller Sayl Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 620,80 euro kunnen kopen. Eerste indruk was prima, maar begon me toch vrij snel aan de armleuningen te ergeren. Ze waren opzich redelijk stabiel, maar het 4D bewegingsmechanisme was veel te slap. Bij iederen beweging op de leuning had ik kans om de leuningen te verschuiven. Ik kreeg later ook last van de lage rugleuning, dus heb besloten de stoel te ruilen.
  • Mijn derde stoel was de Herman Miller Aeron Gaming. Ik heb die met de 20% korting actie voor 1288,00 euro kunnen kopen. Ik dacht ik geeft nu flink meer geld uit, maar dan heb ik ook een top stoel. De bouwkwaliteit van de stoel is echt geweldig. Alles beweegt soepel en de stevigheid van de gehele stoel is zoals ik verwacht. Echter heeft deze stoel een groot nadeel. Hij kraakt bij iedere beweging. Ook al had ik de stoel in vaste positie, dan nog kraakte heb wanneer ik bewoog. De oorzaak heb ik gevonden, dat was het achterste kapje van het "tilt mechanisme". Het was een plastic kapje van relatief hard kunststof, en bij beweging begon dat te "schuren" tegen het metaal. Dat veroorzaakte een vervelend gekraak.
  • Uiteindelijk heb ik in overleg met de Herman Miller klantenservice gekozen voor de Herman Miller Mirra 2. Ze konden de 20% korting verplaatsen naar de nieuwe order, waardoor ik 1015,20 heb betaald voor de Mirra 2. Ik zit er nu twee dagen op en ben er erg blij mee. De mesh zitting zit voor mij comfortabeler dan die van de Aeron. Daarnaast is de stevigheid van de armleuning vergelijkbaar met de Aeron. En (afkloppen) hij is volledig geruisloos. Zowel bij het gaan zitten, opstaan als achterover leunen. Voor mij eindelijk een winnaar.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De klantenservice van Herman Miller is echt geweldig. De stoel is een aantal keer geruild zonder klagen, en ik werd steeds keurig op de hoogte gehouden van alle acties. Ook de terugbetaling van de Aeron is vandaag direct uitgevoerd.

Al met al ben ik enorm blij met mijn Herman Miller Mirra 2 en kan ik iedereen deze stoel aanraden. Zeker als je net als mij erg gevoelig bent voor gekraak en gepiep. Ook de verstelbare zitdiepte (voorkant van de zitting kun je bijstellen), forward tilt en verstelbare lumbar support is top.
Het "kraken" van de Aeron Remastered "full option" is herkenbaar. Althans bij mijn kwam er een soort van tikkend geluid van achter de rugleuning. Leek de lumbar support te zijn. Ik ergerde me daar de 1e dag best wel aan. Stoel ingesteld naar wens gedurende de 1e en 2e dag, dus ik vermoed dat de instelling van lumbar support het ongemerkt heeft opgelost. En nu ik er op let is de stoel volledig geruisloos. Als dat niet zo was geweest, had ik overwogen om de stoel terug te sturen.

Toen ik ging proefzitten vond ik trouwens de rugleuning van de Embody nog fijner dan die van de Aeron. Alleen ik vind de mesh zitting van de Aeron wel een stuk fijner dan die van de Embody. Als ze die 2 zouden hadden gecombineerd was dat echt de perfecte stoel geweest.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• kyrillajax
Sebastiaannn schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:27:
[...]

Ik zou misschien met jouw budget naar zo'n tweedehands kantoormeubel zaak gaan zoals Albeka, Mauron, Ocazu of R&M en ter plekke kijken wat ze daar hebben aan refurbished stoelen. Kan je gelijk ook effe proefritten en een fijne uitzoeken. Weet niet waar je zit in het land maar zit vast wel eentje in de buurt op een industrieterrein.
Thanks voor je advies. Ik woon in Haarlem, dus ik weet niet welke zaken allemaal bij mij in de buurt zijn gevestigd. Ik zal ieder geval op internet even rond kijken.

Edit: weet iemand het verschil tussen Herman Mirra 1 en Mirra 2?

[Voor 5% gewijzigd door kyrillajax op 03-08-2022 20:15]

• kyrillajax
Waah schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:34:
[...]

Ze zijn er zeker. De Herman Millers hebben ook mesh overal.

Zou inderdaad ff naar een kantoorstoelen showroom gaan. Eventueel met refurbished.

Ik wist zeker dat ik een herman miller aeron wilde. Maar daarvoor bleken mijn benen nét te lang. Lengte volgens specs goed maar na een week zitten was het toch niet fijn.

Nu een Sayl, die leek me juist niets, want geen mesh zitting. Maar toch een fijne niet warme stoel gebleken.
Zat de bureaustoel ook lekker in het begin? Ik had een bureaustoel op marktplaats gevonden en de verkoper bleek uiteindelijk een verkoper te zijn van een winkel bij in de buurt. Ik was er niet helemaal mee eens dat hij zei dat een paar minuten testen op een bureaustoel het volledige beeld zou moeten geven. Hij beweerde dat als de stoel niet lekker zit, het ook geen geschikte bureaustoel voor je is (wat wel klopt). Maar wanneer de bureaustoel wel lekker zit, het ook daadwerkelijk geschikt voor je is.

• Waah
kyrillajax schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Zat de bureaustoel ook lekker in het begin? Ik had een bureaustoel op marktplaats gevonden en de verkoper bleek uiteindelijk een verkoper te zijn van een winkel bij in de buurt. Ik was er niet helemaal mee eens dat hij zei dat een paar minuten testen op een bureaustoel het volledige beeld zou moeten geven. Hij beweerde dat als de stoel niet lekker zit, het ook geen geschikte bureaustoel voor je is (wat wel klopt). Maar wanneer de bureaustoel wel lekker zit, het ook daadwerkelijk geschikt voor je is.
In eerste instantie zat die wel goed. Maar na een kwartiertje begon die mijn benen af te knellen omdat ze geen juiste ondersteuning hadden en op de rand leunden.

Denk dat die over het algemeen wel gelijk heeft hoor, en dat dit een rand geval (pun intended) is.

Maar als ze goede service leveren kan je hem altijd ruilen als je hem een dag in gebruik hebt en het valt tegen.

[Voor 6% gewijzigd door Waah op 04-08-2022 09:07]

• No_Identity
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-02 15:07
Ik ben iemand met rugklachten (zitten is voor mij geen pretje) en heb een paar jaar geleden deze stoel aangeschaft: https://www.bureaustoel24...ssionele-bureaustoel.html

Voor dat geld echt een meer dan goede stoel. Goed in te stellen (of je moet 200 - 300 euro meer betalen, dan heb je nog meer opties) en daarmee prettig om langer op te zitten. De 8 uur per dag moet je toch regelmatig onderbreken. Een mens is niet gemaakt om te lang achter elkaar te zitten.

Voordat ik deze stoel kocht heb ik ook bij de kantoorhandel hier in de stad diverse stoelen geprobeerd (een week op proef thuis). Maar die stoelen waren een keer zo duur en kon er gewoon niet fatsoenlijk op zitten, ondanks dat het volgens hun hele goede en ergonomische stoelen waren. Ben wel blij met deze aanschaf.

• kyrillajax
Ik heb een gele Herman Mirra bij R&M gevonden voor iets meer dan 300. Is het mogelijk om de bureaustoel zwart kleur te geven wanneer het buiten garantie is (of het überhaupt verstandig is)?

• Cyb
  • Niet online
kyrillajax schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 21:21:
Ik heb een gele Herman Mirra bij R&M gevonden voor iets meer dan 300. Is het mogelijk om de bureaustoel zwart kleur te geven wanneer het buiten garantie is (of het überhaupt verstandig is)?
De Herman Miller mesh is lijkt me niet iets dat je even kan vervangen of laten vervangen, het zit namelijk helemaal vast aan het zitvlak onderdeel, heeft een draagfunctie, en is een speciaal materiaal. Of het met een speciale kleurstof bewerkt kan worden, weet ik niet. Het textiel van de rugleuning zou je misschien wel door een specialist kunnen laten vervangen of misschien kunnen kleuren, want die heeft geen draag functie. De mesh van de rugleuning kan je wel kleuren gok ik.
Ook kan je mogelijk het zitvlak als een los onderdeel herbestellen, maar dat zal relatief prijzig zijn t.o.v. die 300 euro.

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
cpt.skydiver schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:19:
Hier is het ook een Haworth Fern geworden. Afgelopen week binnengekomen. Alle comfort opties muv de hoofdsteun. Peat moss mesh en fidivi king l kat 1025 voor de zitting, witte kunststof details. Bevalt erg goed tot nu toe! De zitting is in mijn ogen zeer prettig, redelijk stevig en dik. De lumbar is aanwezig, maar voor mij wel prettig. Zoals bekend bewegen de armleuningen wel vrij makkelijk.
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?
Een kleurtje vind ik zelf ook wel mooi, maar het prijsverschil is bijna 400 euro ten opzichte van de simpele zwarte variant die momenteel voor 744 euro te krijgen is.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Xqlusive schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt?
Een kleurtje vind ik zelf ook wel mooi, maar het prijsverschil is bijna 400 euro ten opzichte van de simpele zwarte variant die momenteel voor 744 euro te krijgen is.
Bij mijnkantoorinrichting (Etten-Leur) gezien deze een online configurator hebben :P . Inderdaad is er wel een aardige meerprijs als je 'm besteld bij een kantoorwinkel als je kleuren/meer opties wil tov de (toch vrij goede) aanbieding voor de zwarte bij Haworth zelf. Volgens mij kunnen derde partijen daar niet echt tegen op.

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
cpt.skydiver schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:57:
[...]

Bij mijnkantoorinrichting (Etten-Leur) gezien deze een online configurator hebben :P . Inderdaad is er wel een aardige meerprijs als je 'm besteld bij een kantoorwinkel als je kleuren/meer opties wil tov de (toch vrij goede) aanbieding voor de zwarte bij Haworth zelf. Volgens mij kunnen derde partijen daar niet echt tegen op.
Thanks! Ik heb zojuist even een stoel met een mooi kleurtje bij elkaar geklikt, maar zit dan al snel over de 1200 euro....Daarom toch maar de 'gewone' zwarte Fern besteld, de meerprijs van bijna 500 euro voor (voornamelijk) een kleurtje gaat me toch iets te ver :P

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08-2022
Ik ben student en zit in een andere prijsklasse dan sommige hier en ben nog opzoek naar een fijne bureaustoel,
Ik heb aantal keer de IKEA Markus voorbij zien komen dat dat een oke bureaustoel is,
Nu zie ik in de folder van de Makro de ''Sigma EC504'' staan,
Iemand hier die er ervaring mee heeft of op basis van iets anders deze kan aanraden/afraden?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Knolpower! je bent vermoedelijk hier beter mee af - al zou ik de leuning versie nemen:
https://www.albeka.nl/com...kerblauw-geen-armleggers/

Ik zit al 8 jaar op zo'n stoel, ook refurbished, weinig klachten en zo goed als geen slijtage.

ping 127.212.23.124

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:27
Knolpower! schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:38:
Ik ben student en zit in een andere prijsklasse dan sommige hier en ben nog opzoek naar een fijne bureaustoel,
Ik heb aantal keer de IKEA Markus voorbij zien komen dat dat een oke bureaustoel is,
Nu zie ik in de folder van de Makro de ''Sigma EC504'' staan,
Iemand hier die er ervaring mee heeft of op basis van iets anders deze kan aanraden/afraden?
Ik werk toevallig voor Makro maar die Sigma bureaustoelen zijn wat mij betreft helaas geen aanrader.
Betreft Ikea denk ik dat de JÄRVFJÄLLET wel de meerprijs waard is ten opzichte van de Markus voor de instelbare armleggers, neksteun, zitdiepte en lendesteun.
En zoals hierboven ook gezegd is is met een strak budget een gebruikte/refurbished kantoorstoel misschien ook wel een goede optie.

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08-2022
Sebastiaannn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Ik werk toevallig voor Makro maar die Sigma bureaustoelen zijn wat mij betreft helaas geen aanrader.
Betreft Ikea denk ik dat de JÄRVFJÄLLET wel de meerprijs waard is ten opzichte van de Markus voor de instelbare armleggers, neksteun, zitdiepte en lendesteun.
En zoals hierboven ook gezegd is is met een strak budget een gebruikte/refurbished kantoorstoel misschien ook wel een goede optie.
Ah oke, dan laat ik die links liggen,
Zat inderdaad te twijfelen tussen die twee van de IKEA, alleen jammer dat de JÄRVFJÄLLET niet in de stoffen stijl zoals de Markus, dat zal ook wat beter staan natuurlijk.

Iemand bekend met deze site? https://bureaustoeldiscounter.nl/ergonomische-bureaustoel

[Voor 5% gewijzigd door Knolpower! op 18-08-2022 15:16]

• JnB007
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-02 11:27
Iemand ervaring met het terugsturen van een stoel naar Secretlab (de Titan Evo 2022), naar volgens mij Polen? Ik twijfel om de stoel te kopen, maar lees dat de retourkosten voor eigen rekening zijn mocht hij niet bevallen. Ik zie dat de grootte qua doos + gewicht niet te versturen is via de normale pakketdiensten (GLS/Postnl/DHL etc.). Ik zie wel opties via andere koeriers met een beginprijs van +/- €160, maar vraag me af of dit niet goedkoper kan. Iemand wel is zo'n stoel teruggestuurd?

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 05:15

Rembock

Beh...

Geen ervaring, maar check Reddit. Hier staan meerdere 'horrorverhalen' over het retourneringsproces, voor mij toen ook de reden om niet voor een SecretLab te gaan.

• HikL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 17:12
Een vraagje voor de bezitters van de Haworth Fern. Wat vinden jullie van de lendesteun die wel/niet aanwezig is? Bij de scherpe actie op de Haworth site mist een instelbare lendesteun, terwijl mij dat juist een van de meest belangrijkste onderdelen lijkt. De goedkopere Zody heeft die instelbare lendesteun juist weer wel.

Ik ben me nog aan het oriënteren en ga nog wat stoelen proefzitten maar dit soort details maken het lastig. Met autostoelen vind ik het altijd heel makkelijk. De lederen Volvo stoelen zitten voor mij perfect. Andere automerken komen voor mijn lichaam (1m88 70kg) wat zitcomfort betreft niet in de buurt.

• 737freak
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:59
Ik ben op zoek naar een nieuwe stoel. Op dit moment wissel ik steeds tussen een standaard bureaustoel van mijn werkgever en een 'luie' stoel wanneer ik met privé zaken bezig ben bij mijn bureau.

Luie privé stoel: Deense Farstrup design stoel, recliner voor senioren.

Standaard verstelbare bureaustoel:

En ik zoek als vervanger voor beide stoelen een 'hybride' met de volgende eisen:

- Geen wielen (desnoods wielen later zelf vervangen).
- Mogelijkheid om te wisselen tussen vrij draaien & 'rotatie lock'.
- Mogelijkheid om te wisselen tussen 'recht op zitten' & 'vrije recliner'.
- Verstelbare armleuning.
- Brede rugleuning met hoofdsteun.
- Hoogte verstelbaar
- Budget: max +/- €1000.

Lastige zoektocht, merk ik. Hebben jullie misschien suggesties voor de perfecte stoel?
Alvast bedankt voor het meedenken! :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sebastiaannn schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Je moet er gewoon in gaan zitten :) Ik had een stoel (Assenberg) waar alles instelbaar was (bijna 30 jaar mee gedaan, heeft in vijf woningen gestaan :) ) en kwam bij het weggooien (het zitvlak was versleten) pas tot de ontdekking wat ik in kon stellen (nooit gedaan dus). Nu een Markus en die zit gewoon goed, je kan inderdaad veel minder instellen.

Op het werk hebben ze stoelen waar alles in te stellen is, maar doe ik ook alleen de hoogte en armleuningen (als het nodig is, bij de markus kan dat niet) veranderen. De laatste keer zat ik in een stoel zonder neksteun, dat is iritant als je dat gewend bent als je verwacht dat je nek opgevangen wordt als je achterover leunt :p

[Voor 15% gewijzigd door Marzman op 29-08-2022 12:08]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 17:55

Plainside

I browse when I'm at work

Heeft iemand hier de JÄRVFJÄLLET van, nou duidelijk Ikea?

Ik had hem gisteren even kunnen 'testen' in de showroom fijn ding wel, maar ben bang dat de arm leuning niet ver genoeg naar achter gaat bij mijn eigen bureau.
Nu weet ik niet of ik de armleuningen met elkaar kan uitwisselen dus link bij rechts en vise versa, zegmaar, was ook een oplossing bij mijn werk bureau stoel.

Dus kan dat of forget it?

Toch nog een gevonden welke me meer aanspreekt op basis van reviews ten minste, de Schaffenburg 400NPR Mesh, tweedehandsje was net wat voordeliger bij CoolBlue dus hopelijk is dat wat.

>Had geen zit om tot 20 sep. te wachten voor de JAR... nogwattes.

[Voor 24% gewijzigd door Plainside op 06-09-2022 10:32]

• leecher
  • Registratie: December 2004
Ik zit nu een paar maanden op een herman miller aeron maat C en hier wat info die ik niet echt terugvond in de reviews:

De mesh is aan het begin erg stijf. De mesh rekt een beetje en in de loop van de tijd gaat deze slapper in het frame zitten en de grootste toename van rek zit helemaal aan het begin van de levensduur. De rand van de zitting bij je knieholte loopt af (waterfall edge). Waar de mesh naar beneden buigt zit deze zeer strak, alsof de mesh zelf een harde rand is. Die kan je bloedsomloop behoorlijk afknellen.

In veel reviews hebben mensen het over de harde plastic rand van de zitting, als die tegen je benen komt is dat niet comfortabel, maar de mesh 'rand' zelf vond ik ook niet ok. Pas na een week of 3 werd dat beter omdat er dan een beetje rek in is gekomen.

Verder vond ik de armleuningen aan het begin irritant glad, maar dat slijt je er ook vrij snel af. Ze zullen wel siliconen oid hebben gebruikt in de mal en dat zit er aan het begin nog een beetje op.

Wat ik een gemis vind is het niet naar binnen kunnen stellen van de armleuning. Ja je kan ze draaien maar dan zitten ze niet naar binnen op een plek waar ik dat wil. Ik ga in de toekomst nog wel een aluminium blokje/beugeltje maken die een offset heeft naar binnen. Dat kan prima bij zo'n modulaire stoel.

Wat ik nog was vergeten toe te voegen: Ik lees ook op heel veel plekken dat je niet in kleermakerzit op deze stoel kan zitten omdat je benen op de harde plastic rand komen en de boel af begint te knellen. Ik was bereid om dat op te geven maar wat blijkt: Dat kan dus gewoon perfect ook op deze stoel. Misschien als je wat aan de zwaardere kant bent dat dat niet meer lukt, het waren ook voornamelijk Amerikaanse reviews dus misschien verklaart dat het :+

[Voor 15% gewijzigd door leecher op 08-09-2022 20:54]

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-02 17:55

Plainside

I browse when I'm at work

Nou de thuiswerkplek is van een liever niet, naar liever wel plekje gegaan.
Eerste impressie van de NPR400Mesh is zeer goed, de Mesh moet nog even wat inwerken merk ik, is af te stellen hoe ik wens.
Moest wel ff de armleuningen omruilen gezien dat net wat beter voelt en net wat verder naar achter kan dan normaal.
Wel verrast met hoe stroef de zithoogte in te stellen is, met andere ergo-stoelen van het werk waren die altijd licht als een veertje, dacht eerst dat de gasveer kaduuk was, maar gelukkig niet.
Ook zeer verrast met hoe hoog die kan, de NPR norm geeft dan ook wat meer waarde.
Eerste verlichting was direct het wegvallen van de spanning in de schouders, dat was altijd al een ding bij mij.
Hopelijk blijft die voor de lange duur, even aanzien.

• RaZz85
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-01 17:12
Woeps, had de laatste post niet gezien. Move along!

[Voor 91% gewijzigd door RaZz85 op 20-09-2022 14:37]

• Mirtedeen
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-01 12:49
Hoi,

Na jaren op een ingezakte stoel te hebben gezeten, heb ik geïnvesteerd in een nieuwe bureaustoel.
Deze is ergonomisch en heeft allemaal verstelbare opties, waaronder een lendensteun. Maar dat is heel erg wennen zeg. Ik heb deze op de juiste hoogte gezet en op de minst diepe stand. Toch voelt het continue als een stomp in mijn rug en voel ik best wel mijn onderrug. Ik zit wel een stuk rechter op dan voorheen.

Is dit gewoon wennen, moeten mijn spieren zich aanpassen? Ik zit er nu ruim een week op. Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik iets anders afstellen?

• MiqH
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Hoi,

Ik zit te denken om een Haworth Zody te kopen, maar ben bang dat ik te groot ben voor de stoel. Is hier iemand die een Haworth Zody heeft die rond e 187cm lang is? Hoe vind je de stoel en pas je hier goed in? Heb je last van de plastic rand van de rugleuning aan je schouderbladen? Ik ben namelijk vooral bang dat de rugleuning te kort is en dat daardoor de plastic rand pijn gaat doen aan mijn schouderbladen of op een omgemakkelijke positie zit. Hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:31
Mirtedeen schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:02:
Hoi,

Na jaren op een ingezakte stoel te hebben gezeten, heb ik geïnvesteerd in een nieuwe bureaustoel.
Deze is ergonomisch en heeft allemaal verstelbare opties, waaronder een lendensteun. Maar dat is heel erg wennen zeg. Ik heb deze op de juiste hoogte gezet en op de minst diepe stand. Toch voelt het continue als een stomp in mijn rug en voel ik best wel mijn onderrug. Ik zit wel een stuk rechter op dan voorheen.

Is dit gewoon wennen, moeten mijn spieren zich aanpassen? Ik zit er nu ruim een week op. Wie heeft hier ervaring mee? Moet ik iets anders afstellen?
Nee, je moet iets anders afstellen.
Ik had de eerste weken ook enorme last van mijn rug door de nieuwe bureaustoel (Herman Miller Aeron notabene), tot ik besloot om nog eens wat te veranderen in het steunpunt van de rug. Sindsdien 0 problemen.

Niet teveel focussen op wat op papier goed voor iemand is. Doe wat je het meest comfortabele lijkt qua positie.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee