Nieuwe (bureau) gamestoel uitkiezen, ervaring?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:46
Ook hier "zit" de MARKUS.
Er zit inderdaad een hendel die je kunt omhalen zodat je kunt "hangen" ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 09:16
Misschien een topic voor maken? De trotse Markus bureaustoel eigenaren?

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510550

Topicstarter
Aaah super. Thanks voor de snelle reacties en dit klinkt allemaal wel zeer aantrekkelijk.

Nu even kijken of iemand in de buurt hem ook heeft zodat ik hem kan uitproberen. En dan misschien toch maar iets boven budget gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De Markus stoel is het zeker waard !

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:47
Anoniem: 510550 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:52:
Aaah super. Thanks voor de snelle reacties en dit klinkt allemaal wel zeer aantrekkelijk.

Nu even kijken of iemand in de buurt hem ook heeft zodat ik hem kan uitproberen. En dan misschien toch maar iets boven budget gaan.
Voor een bureaustoel waar je vele uren van je leven op doorbrengt hoor je imo (net zoals een matras) budget voor te maken.
En dan goed uitzoeken wat je wilt en lekker zit, dat hier in de draad iedereen een Markus heeft zegt nul over de desbetreffende stoel. Geloof wel dat hij lekker zat, maar lekker en goed zitten zijn ook weer 2 dingen.

Heb zelf de Ahrend 240 Centennial tweede hands gekocht, opnieuw bekleed ziet er als nieuw uit.
Betaald inc brengen, geloof 165,-

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Bad Brains schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:04:
[...]

Voor een bureaustoel waar je vele uren van je leven op doorbrengt hoor je imo (net zoals een matras) budget voor te maken.
En dan goed uitzoeken wat je wilt en lekker zit, dat hier in de draad iedereen een Markus heeft zegt nul over de desbetreffende stoel. Geloof wel dat hij lekker zat, maar lekker en goed zitten zijn ook weer 2 dingen.

Heb zelf de Ahrend 240 Centennial tweede hands gekocht, opnieuw bekleed ziet er als nieuw uit.
Betaald inc brengen, geloof 165,-
Ik heb de Ahrend 230 al bijna 10 jaar. Een rip uit m'n lijf, maar geen seconde spijt van!

De bureaustoelen uit de TS zijn niet erg ergonomisch verantwoord en dat ga je op een zeker moment toch merken. Die IKEA stoel ziet er al een stuk beter uit trouwens. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Werewolf_789 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:51:
Ja je kan hem vastzetten op een bepaalde hellingsgraad of gewoon vrij laten waardoor je vrij kan achteruitleunen.
Daarnaast kan je ook de 'zwaarte' van het achterover leunen aanpassen, zodat het meer/minder moeite kost om de stoel naar achteren te laten hellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 14:03

Magic666

No one's neighbour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10
Ik heb een Ahrend 220 gekocht, prima bureaustoel en gewoon geschikt om de hele dag te werken. Als ik je zo hoor, kijk je meer naar het ontwerp dan welke bureaustoel feitelijk geschikt voor je is. Het is belangrijk om is proef te zitten en ga is naar een meubelhandelaar toe, deze hebben kennis genoeg en nemen alle tijd voor je. Die van mij is qua stoel tweede hands maar de hele bekleding en zitting is vernieuwd. Twee jaar garantie en onderdelen zijn zeer gemakkelijk en nog lang te krijgen. Het mooie is, het kan met je budget!

Wat weeg je?
Wat ga je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Kijk anders eens naar tweedehands! Past in je budget, en dan kan je alsnog kwaliteit uitkiezen.
Ik heb zelf al heel lang een Comforto bureaustoel (was ruim 1500 gulden), ik zie ze nu op Marktplaats staan vanaf 30 euro. En deze stoel is zwaar! Bij bureaustoelen/printers/banken zie ik een hoog gewicht als een goed teken voor kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510550

Topicstarter
Comfort is belangrijker dan looks, zeker voor een stoel.

Ik weeg om en nabij de 80 kilo, zal er voornaamlijk op gamen maar in het weekend ook op werken. Wat wil zeggen dat ik er dan toch een groot deel van de dag op zal zitten.

Zoals ik zei zal ik de stoel zeker eerst proberen voordat ik hem bestel.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 510550 op 05-04-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:12
Ik zag even de naam Leenbakker vallen, koop daar NOOIT iets van stoelen oid. Binnen letterlijk een week is het "kussentje" waar je op zit gehalveerd kwa dikte, en na een paar maand voel je schroeven onder de arie. Leenbakker verkoopt de grootst mogelijk troep wat je je maar kunt voorstellen. Ik heb nu ook een bureaustoel van de Ikea, en die bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 14:03

Magic666

No one's neighbour!

De comforto hebben wij op het werk en die is idd zwaar maar zit mega goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Anoniem: 510550 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:52:

De stoel staat gewoon opgesteld in de Ikea zelf.
Met de rest van hun assortiment.

[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-04-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 510550 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:32:
Comfort is belangrijker dan looks, zeker voor een stoel.

Ik weeg om en nabij de 80 kilo, zal er voornaamlijk op gamen maar in het weekend ook op werken. Wat wil zeggen dat ik er dan toch een groot deel van de dag op zal zitten.

Zoals ik zei zal ik de stoel zeker eerst proberen voordat ik hem bestel.
Oke, gewicht speelt een belangrijke rol voor je zitting en type bureaustoel. Hoger gewicht / dikke reet is groter zitoppervlak fijner maar als je normaal bent eigenlijk weer niet.Ik kon mijn bureaustoel gewoon proberen en beviel die niet kon ik er mee terug zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zane11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-06-2024
MARKUS! Enough said. ;) Ook ik + 4 vrienden al een aardig tijdje plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:21
Hier ook trotse bezitter van markus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Wow die zijn echt mooi. Heb je die zelf ook?

Vooral deze vind ik mooi: http://www.needforseat.de...ice/dxracer-chief-srs.php

Nu moet ik daar weer voor sparen, damn you!

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:40

Vrijdag

De Zwarte

Spuit elf modus: Ik heb ook de Markus.

Lekkere zitting, ventilatie in de rugleuning en goede steun in de onderrug en je kan ook de stoel in de "schommelstand" zetten :9

Echte een heerlijke stoel, ik kan er makkelijk een hele dag (van tien uur 's ochtends tot half twee 's nachts) op zitten zonder problemen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:43

psy

Ik zou toch eerder voor bv een gebruikte Ahrend 220 of 230 gaan...dat is toch echt wel van een geheel andere klasse als zo'n Ikea stoel.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@psy: In welke zin andere klasse? Qua prijs zie ik een gebruikte Ahrend 220 net iets onder de nieuwprijs van de Markus zitten en een 230 een tik erboven.

edit: welke eigenschappen?

[ Voor 19% gewijzigd door spone op 06-04-2013 00:57 . Reden: nadruk op gebruikte gelegd :) ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nieuw zijn 220's en 230's veel duurder hoor :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 11-06 10:02
Avioto schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 17:56:
[...]

Wow die zijn echt mooi. Heb je die zelf ook?

Vooral deze vind ik mooi: http://www.needforseat.de...ice/dxracer-chief-srs.php

Nu moet ik daar weer voor sparen, damn you!
Nog niet, maar al een paar verschillende gezien en op gezeten.

Ze worden veel gebruikt bij Starcraft 2 Pro Toernooien ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
spone schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 00:20:
@psy: In welke zin andere klasse? Qua prijs zie ik een gebruikte Ahrend 220 net iets onder de nieuwprijs van de Markus zitten en een 230 een tik erboven.
Waar zoek je dan? Op Marktplaats staan er genoeg 220's voor rond de 75 euro en een paar nog een stuk er onder.

Dat Ikea 10 jaar garantie op hun stoel geeft, geeft wel aan dat ze vertrouwen in de degelijkheid van hun product hebben. Waar ik alleen geen vertrouwen heb is de ondersteuning die de stoel aan je lichaam zou moeten bieden. Kijk hier maar eens naar de eisen die voor kantoorgebruik gesteld worden: http://www.arbocatalogusg...nl/Default.aspx?tabid=871 . De Ikeastoel zit wellicht perfect voor sommige mensen, maar voor wie het niet perfect zit mist de stoel een aantal belangrijke stelmogelijkheden.

Overigens zit ik thuis al jaren op een Ahrend 220. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

evEndzhar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:35:
[...]

Waar zoek je dan? Op Marktplaats staan er genoeg 220's voor rond de 75 euro en een paar nog een stuk er onder.

Dat Ikea 10 jaar garantie op hun stoel geeft, geeft wel aan dat ze vertrouwen in de degelijkheid van hun product hebben. Waar ik alleen geen vertrouwen heb is de ondersteuning die de stoel aan je lichaam zou moeten bieden. Kijk hier maar eens naar de eisen die voor kantoorgebruik gesteld worden: http://www.arbocatalogusg...nl/Default.aspx?tabid=871 . De Ikeastoel zit wellicht perfect voor sommige mensen, maar voor wie het niet perfect zit mist de stoel een aantal belangrijke stelmogelijkheden.

Overigens zit ik thuis al jaren op een Ahrend 220. ;)
Ik denk dat het ook heel erg afhangt van de bouw van iemand. Ik ben zelf maar een klein ventje van 1m70 en weeg niet zoveel (weinig spek), voor mij is de Markus ideaal, de zitting is goed en de ruggensteun is precies op de goede plek. Kan me wel voorstellen dat dit voor grotere/langere mensen anders ligt.
Nadeel van de Markus is dat je de armleuningen niet kan verstellen maar daar heb ik zelf geen last van omdat mijn armen altijd op mijn bureau liggen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 12:14

henri8096

BIM is not a software!

Ik heb ooit een interstuhl leanos gekocht. Was toen iets van 350-400 euro, heb dat ding al 10 jaar
en hij ziet er nog als nieuw uit.

Mijn tip, als je gewoon veel gamed achter de pc, dan moet je gewoon een echte kantoor bureaustoel kopen.
Kost je ff wat geld, maar daarna heb je een stoel die je je leven niet meer af krijgt.
En bovendien zitten die stoelen over het algemeen een stuk beter dan die goedkope meuk van bijvoorbeeld een leen bakker.

[ Voor 15% gewijzigd door henri8096 op 06-04-2013 15:40 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ikea Markus, ik zou trouwens stof nemen en geen nep leer. Dan is namelijk heel erg plakkerig in de zomer. Sowieso heeft de markus al een openrug waardoor je geen plakrug krijgt.

Garantie van de Ikea is ook erg goed en hun producten zijn vaak van bijzonder goed kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Laatst in de koopjeshoek van Ikea een (kort) gebruikte stoel gekocht voor 20 euro. Stoel had ik zelf al staan, was een paar jaar terug rond de 250 euro. Mn vriendin was hard toe aan een nieuwe. Type kan ik zo snel even niet meer vinden, zo te zien voeren ze hem niet meer.

Er stond er nog eentje voor 15 euro maar die had een verfvlek op de zitting.

[ Voor 14% gewijzigd door redfoxert op 06-04-2013 15:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nadeel van de stoffen varianten van Markus is de kleur.
Lelijke kleuren imo, die helemaal niet staan in mijn kamer.
Heb dus wel de "leren", maar moet er ook nog de eerste zomer mee meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Robsel_NL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:34:
Ik zag even de naam Leenbakker vallen, koop daar NOOIT iets van stoelen oid. Binnen letterlijk een week is het "kussentje" waar je op zit gehalveerd kwa dikte, en na een paar maand voel je schroeven onder de arie. Leenbakker verkoopt de grootst mogelijk troep wat je je maar kunt voorstellen. Ik heb nu ook een bureaustoel van de Ikea, en die bevalt prima.
Ik heb ook een stoel daarvan gehad en die viel binnen 1 jaar van ellende uit elkaar. Niet doen dus. Het is jammer om daar naderhand achter te komen. Zeker wanneer je voor een langere periode achter de PC zit, is het zeer belangrijk om een goede stoel te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:29

Rem

Staar je niet blind op uiterlijk inderdaad. Als je net als ik veel op een stoel zit (8u werken, paar uurtjes chillen en gamen per dag) dan is ergonomie veel belangrijker. Tenzij je over een paar jaar je rug naar de klote wil hebben! ;)

De DXracer's hebben een reputatie onder starcraft spelers goed te zijn inderdaad, maar in hoeverre ze ergonomisch verantwoord zijn durf ik niets te zeggen. Check anders eens met Kaluroo, die heeft er volgens mij 1.

Ik heb zelf een Comforto 7* stoel. Een 'echte' kantoorstoel, gemaakt om de hele dag op te kunnen zitten zonder je rug te verkloten. Compleet verstelbaar naar je lichaam. Als je zoiets eenmaal gewend bent wil je nooit geen stoel meer zoals die zwarte nepleren 'directiestoelen' die jij linkt. Deze kan je namelijk amper verstellen en kunnen dus niet met je meegroeien.
Het advies zoals al gegeven is is veruit het beste: ga testen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

brilsmurfffje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:45:
Ikea Markus, ik zou trouwens stof nemen en geen nep leer. Dan is namelijk heel erg plakkerig in de zomer. Sowieso heeft de markus al een openrug waardoor je geen plakrug krijgt.

Garantie van de Ikea is ook erg goed en hun producten zijn vaak van bijzonder goed kwaliteit.
Ik leg gewoon een badhanddoek op de zitting van de stoel in de zomer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnox
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-05-2015
Ach, met dat budget kom je al gauw bij een Ikeastoel of een tweedehandsje uit. Helemaal niets mis mee. Gewoon een beetje kijken wat er allemaal te krijgen is en veel uitproberen.

De belangrijkste tip die ik je mee kan geven is begin niet aan leer. Leer ziet er mooier uit, maar stoffen zit comfortabeler en wordt niet warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:17
Ik vind de MARKUS er niet uitzien, zit verder wel lekker, het lijkt op een stoel voor invalide mensen :P

Krijg er echt een scootmobiel gevoel bij.

[ Voor 8% gewijzigd door RoaDHouse op 11-04-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Een stoel moet je altijd proberen.
Tijdens mijn zoektocht kwam ik ook zeer ruige plaatjes tegen.
Maar toen ik eenmaal erop zat wou ik er nog geen €10,- voor betalen (VP was €100+).

En dat lijkt me die stoel ook. Enorm zacht, fluffy, geen houvast/ondersteuning etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467145

Laat iets weten als je hem hebt uitgeprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:54
het is ook de moeite waard om op marktplaats op zoek te gaan naar handelaren in kantoormeubilair van failliete bedrijven. Zo ben ik aan twee bureaustoelen gekomen die normaal meer dan 500 euro per stuk kosten, maar nu voor 150 euro per stoel aangeboden werden. Dan heb je dus degelijke, arbo goedgekeurde bureaustoelen die vaak in nieuwstaat verkeren. De mijne zagen eruit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 467145

Welke heb je juist gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Anoniem: 467145 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:25:
Vaak zijn dat zeer slechte stoelen, ze zien er op het plaatje heel fancy en comfy uit met dikke kussens in allerlei fancy vormen.

Beter kan je naar dit kijken dan:
http://www.allesvoordehelft.nl/bureaustoel/

Bureau meubels van failliete bedrijven, allemaal arbo gekeurd spul. Met spul van Ahrend kan je bijna nooit een miskoop doen. Door heel het land zitten deze winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:54
brilsmurfffje schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:24:
[...]

Bureau meubels van failliete bedrijven, allemaal arbo gekeurd spul. Met spul van Ahrend kan je bijna nooit een miskoop doen. Door heel het land zitten deze winkels
Je kunt inderdaad beter 150-200 euro uitgeven aan een uitstekende tweedehands bureaustoel, dan 150 euro aan een ergonomisch matige Ikea stoel, of erger. De armleuningen zijn bij de Ikea stoel bijvoorbeeld niet verstelbaar en bij stoelen geldt one-size-fits-all absoluut niet.

Op marktplaats vind je veel van deze bedrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 11-04-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:27
http://www.beta-nijkerk.n...-7078-4d-armleggers.html#

Ik heb vandaag deze gehaald voor 149 euro ex btw, er zat een klein brandgaatje in de bekleding, vandaar dat ik 40 euro korting kreeg omdat hij anders opnieuw gestoffeerd zou worden.

De stoel is in gebruikte staat, maar dat beperkt zich voornamelijk in wat krassen op het onderstel en de zitverstelling verschuift niet heel makkelijk, maar dat is iets dat je eenmaal instelt.

De stoel heeft aan instelmogelijkheden:
Hoogte zitting
Zithoek
Diepte zitting
Hoogte rugleuning
Armleuningen:
zijwaards schuifbaar
voor/achterwaards schuifbaar
hoogte
roteerbaar

De nieuwprijz van dit soort stoelen is bijna onbetaalbaar, denk aan minimaal 600 euro voor de meest basic versie dus als je even zoekt kan je voor weinig geld een topkwaliteit stoel halen die zonder twijfel beter zit dan IKEA stoelen.

Google eens op giroflex 64 of bekijk inderdaad die ahrend stoelen, ik denk dat je dan meer waar voor je geld hebt dan bij een nieuwe luxe-uitziende stoel die eigenlijk bagger is.

PS: de foto's op die site zijn geen productfoto's die van een andere site zijn geplukt, maar het is de daadwerkelijke stoel. Ik dacht dus dat het een voorbeeldfoto was tot ik daar vandaag het foto-deel zag in het pand.
Je kan dus zelf even zien dat de kwaliteit van een tweedehand stoel best goed kan zijn.

Afijn, je merkt het, ik zit hier lekker tevreden op mijn stoel die anders veel te duur voor mij zou zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oostland33
Anoniem: 467145 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:25:
Nou heb de stoel binnen, en ik wil er niet meer uit :) zit heerlijk en zoals commments hierboven was ik een beetje bang voor een goedkoop materiaal maar de huis stinkt naar leer nu en moet zeggen dat ze de naden precies op de plekken hebben gemaakt waar op mijn oude stoel (na 5 jaar gebruikt te hebben) begon te scheuren, tot dusver geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oostland33 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:25:
[...]

Nou heb de stoel binnen, en ik wil er niet meer uit :) zit heerlijk en zoals commments hierboven was ik een beetje bang voor een goedkoop materiaal maar de huis stinkt naar leer nu en moet zeggen dat ze de naden precies op de plekken hebben gemaakt waar op mijn oude stoel (na 5 jaar gebruikt te hebben) begon te scheuren, tot dusver geen miskoop.
Sorry niet om de aankoop af te kraken maar voor 77 euro koop je geen bureaustoel van leer. De kwaliteit van een zitmeubel komt pas na een aantal maanden naar voren, waar goedkope zitmeubels vaak kussens hebben welke zachter worden en hierdoor minder ondersteuning bieden. Daar blijven de kussens van duurdere merken wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

paazei schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:28:
http://www.beta-nijkerk.n...-7078-4d-armleggers.html#

Ik heb vandaag deze gehaald voor 149 euro ex btw, er zat een klein brandgaatje in de bekleding, vandaar dat ik 40 euro korting kreeg omdat hij anders opnieuw gestoffeerd zou worden.

De stoel is in gebruikte staat, maar dat beperkt zich voornamelijk in wat krassen op het onderstel en de zitverstelling verschuift niet heel makkelijk, maar dat is iets dat je eenmaal instelt.

De stoel heeft aan instelmogelijkheden:
Hoogte zitting
Zithoek
Diepte zitting
Hoogte rugleuning
Armleuningen:
zijwaards schuifbaar
voor/achterwaards schuifbaar
hoogte
roteerbaar

De nieuwprijz van dit soort stoelen is bijna onbetaalbaar, denk aan minimaal 600 euro voor de meest basic versie dus als je even zoekt kan je voor weinig geld een topkwaliteit stoel halen die zonder twijfel beter zit dan IKEA stoelen.

Google eens op giroflex 64 of bekijk inderdaad die ahrend stoelen, ik denk dat je dan meer waar voor je geld hebt dan bij een nieuwe luxe-uitziende stoel die eigenlijk bagger is.

PS: de foto's op die site zijn geen productfoto's die van een andere site zijn geplukt, maar het is de daadwerkelijke stoel. Ik dacht dus dat het een voorbeeldfoto was tot ik daar vandaag het foto-deel zag in het pand.
Je kan dus zelf even zien dat de kwaliteit van een tweedehand stoel best goed kan zijn.

Afijn, je merkt het, ik zit hier lekker tevreden op mijn stoel die anders veel te duur voor mij zou zijn :p
De Giroflex is ook inderdaad een topstoel _/-\o_
Ik vond die nog net iets fijner als mijn Ahrend 220 maar ze zijn volgens mij ook nog wat duurder (nieuw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
De Markus komt hier ook mooi voor: http://lifehacker.com/5941523/five-best-office-chairs
Samen met al die goede opinies hier, is er veel kans dat je dit ook een goede stoel vindt, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrozenPepper
  • Laatst online: 19-05 13:19
Ik was ook lange tijd op zoek naar een nieuwe stoel. Heb bij Ikea de Markus getest, die zat wel lekker maar viel wat mij betreft af wegens geen verstelbare armleuningen. Ik had mijn hoop op de Ikea Volmar gericht, maar die viel na een korte zittest ook af wegens veel te oncomfortabel, en voelde erg gammel aan (enorme speling op de armleuningen + overheersend goedkoop "plastiek" gevoel) Daarenboven waren van de 5 toonmodellen er al 2 kapot, wat ook niet veel vertrouwen uitstraalde, zeker niet voor de prijs van 250 euro.

Ik had ook al een tijdje de DXracer stoelen op het oog, maar er was qua gebruikerservaringen niet echt veel te vinden op fora e.d. De weinige recensies die ik vond waren wel uitermate positief. Uiteindelijk toch maar de knoop doorgehakt en een beetje op goed geluk volgend model besteld:

http://www.dxracer.net/art11_dxracer-chair-oh-m71-n.html

Reeds 4 dagen later in huis, en ben er ontzettend blij mee. Voelt kwalitatief zeer goed en solide aan, veel afstelmogelijkheden maar vooral: wat een zitcomfort. Bijkomend voordeel is dat deze stoel je verplicht een correcte zithouding aan te nemen. Met mijn vorige stoel zat ik na een halfuurtje gamen al volledig onderuit gezakt, maar met de dxracer blijf je urenlang moeiteloos en comfortabel rechtop zitten. Ook leuk is dat de rugleuning bijna volledig horizontaal kan versteld worden, wat leuk is om even snel een powernapje te doen tussen 2 potjes starcraft door ;)
Kortom; een echte aanrader voor wie een Henry Miller - Aeron te duur is maar iets meer kwaliteit / comfort zoekt dan de gemiddelde Ikea stoel.

• Nosfera7u
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-04 15:01
Ik ben zelf ook voor een goede stoel aan het kijken, ik had een stoel van de leenbakker maar zo'n stoel koop ik dus nooit meer, na een tijdje gingen de armsteunen al los zitten en het zit comfort wordt al snel minder.

Er zijn een aantal stoelen waar ik aan zit te denken.

http://www.kantoormeubelen.com/?product=comforto-88

De Markus van IKEA alleen heeft die het nadeel dat de arm leuning niet te verstellen is

DXRacer stoelen zien er comfortabel uit maar kan er niet veel reviews over vinden.
http://www.needforseat.de/shop/pro-gaming--office/dxracer-smooth-chief-s.php

Ik ben niet ontspoord, heb nooit op de rails gestaan

• Avioto
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik wilde de DXRacer Chief kopen, maar ik vond het toch iets te duur en het is constant uitverkocht.
Ik hoor er in ieder geval alleen maar goede dingen over.

Ik heb uiteindelijk er eentje gekocht die wat goedkoper was: http://www.bureaustoel24....lo-zwart-rood.620487.html

Het is een complete rip-off van de DXracer (Ziet er precies hetzelfde uit, en er staat 'X-Racer' op de stoel en kussentjes :P) en het materiaal is waarschijnlijk van minder kwaliteit. Maar het zit heerlijk en ik ben er erg blij mee :) Je kunt ook alles verzetten net als de DXracer.

Steam/XBL: Avioto

• Nosfera7u
Het zou me niks verbazen als het uit dezelfde fabriek komt :)
Ziet er in iedersgeval niet verkeerd uit.

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 16:21
In plaats van een hoop geld aan prullaria stoelen uit te geven, kun je het best een tweedehands Ahrend 220 voor rond de 100 EUR kopen.

Professionele kantoor uitrusting gaat naar mijn ervaring het langst mee... maar hoeft niet duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
Dat is ook de reden dat ik naar de Comforto 88 zit te kijken.
Op het werk zit ik namelijk in deze stoel alleen is hij nogal aan de prijzige kant.
De Ahrend 220 heeft een te klein rug gedeelte, ik heb liever een wat hoger rug gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-06 20:42
Stoelen met wieltjes vind ik niet prettig. Als je op tapijt zit gaat het nog wel, maar op een gladde vloer rijdt je stoel telkens weg, zeker als je een beetje onderuitgezakt zit. Zou ik meenemen in je overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zweer bij een joekel van een Ahrend, heeft me £1000 gekost waarvan ik gelukkig £800 op de zaak mocht gooien (niet rechtstreeks mijn werkgever maar degene waar ik bij gedetacheerd ben). Hij staat niet op de website, maar de 2020 komt er nog het meeste mee overeen. Zelfs het zitvlak is aanpasbaar... het ding is dusdanig aan mij gevormd...

maar ja, Ahrend kan ik aanraden. Kwaliteit, Nederlands, de hoogte van de stoel, armleuning, de rugsteun (erg belangrijk dat dat goed inhaakt). Ik zal de TS, zeker als hij geld verdient met gamen zoals hij aangeeft (pro gamer), aanraden om NIET te besparen op de stoel, en eventjes de ARBO voorschriften er bij te pakken:

http://www.ergonomiespeci...de_juiste_zithouding.html is een BEGIN om hier over te lezen. Ze behandelen verder niet de bureauhoogte (ook erg belangrijk) en de schermhoogte (bovenkant van het scherm op ooghoogte).

Dit niet doen kan blijvende schade veroorzaken, en neem dit aan van een 29-jarige professional (die in een voor Hollanders on-ergonomisch land woont, alles hier is gebouwd voor kabouters, Britten zijn klein!) die ook z'n tijd als pro-gamer heeft gehad... dat wil je niet.

Je kan zoveel investeren in een goeie stoel als je wilt (en dat zul je ook moeten maar bedenk maar zo: je bent er dan voor 15 jaar klaar mee), maar als er elders in de ergonomische keten een zwakke schakel zit, dan ben je weer terug bij af:

• Bureau in hoogte verstelbaar
• Monitor in hoogte verstelbaar (of VESA schroefgaten zodat je een steun kan halen die dat VOOR je regelt)
• Ergonomisch type-gerij (natural keyboard o.i.d) of, indien je gamed en die natural keyboards maar niks vind: een ergonomische button/aswd claw/controller voor links?
• Ergonomische muis zoals een http://www.evoluent.com/ -- of als je dat niet bevalt en je liever bij je game-muis blijft, de mogelijkheid om af te wisselen door bijvoorbeeld een WACOM er naast te leggen (en die te leren gebruiken)

En natuurlijk het belangrijkste: ZELF opletten op je houding, je speelgedrag, de pauzes die je neemt, etc!

Je kunt best pro-gamer zijn en nergens last van krijgen (en zelfs beter worden omdat je houding is, je je ruggengraat niet blokkeerd door onderuit te hangen waardoor de druk op je zenuwstelsel hoog wordt), sterker nog: investeren in de BASIS die ik hier boven op heb genoemd, is haast belangrijker dan investeren in een goeie voeding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flozem
Nosfera7u schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:05:
Dat is ook de reden dat ik naar de Comforto 88 zit te kijken.
Op het werk zit ik namelijk in deze stoel alleen is hij nogal aan de prijzige kant.
De Ahrend 220 heeft een te klein rug gedeelte, ik heb liever een wat hoger rug gedeelte.
Vergis je niet... Ik gebruik deze stoel zowel thuis als op het werk. Ik heb er vele mogen proberen, maar met name de rugsteun (onderrug) van deze stoel is ideaal. Heb er genoeg gehad die mooi uitzien en een hoge rug hebben, maar de Ahrend 220 is voor mij perfect.
Znorkus schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:07:
Stoelen met wieltjes vind ik niet prettig. Als je op tapijt zit gaat het nog wel, maar op een gladde vloer rijdt je stoel telkens weg, zeker als je een beetje onderuitgezakt zit. Zou ik meenemen in je overweging.
Geen last van. Gebruik je wel de juiste (geremde) wielen?

[ Voor 23% gewijzigd door Flozem op 16-09-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flozem schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:19:
[...]

Vergis je niet... Ik gebruik deze stoel zowel thuis als op het werk. Ik heb er vele mogen proberen, maar met name de rugsteun (onderrug) van deze stoel is ideaal. Heb er genoeg gehad die mooi uitzien en een hoge rug hebben, maar de Ahrend 220 is voor mij perfect.
Voor iemand van 2 meter is deze dan weer minder ideaal. Heb deze ooit tweedehands gekocht als opvolger van een Ikea stoel. Hoewel hij beter zit, heb ik er nooit een echt lekkere zithouding op kunnen vinden.
Bekleding is intussen versleten, dus binnenkort weer eens naar een nieuwe tweedehands op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
MikeyMan schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:21:
[...]

Voor iemand van 2 meter is deze dan weer minder ideaal. Heb deze ooit tweedehands gekocht als opvolger van een Ikea stoel. Hoewel hij beter zit, heb ik er nooit een echt lekkere zithouding op kunnen vinden.
Bekleding is intussen versleten, dus binnenkort weer eens naar een nieuwe tweedehands op zoek.
Dat kan - voor mijn 182 cm is de stoel in ieder geval perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nosfera7u
Ik heb afgelopen vrijdag de DXRacer Smooth Chief binnengekregen.
Het monteren van de stoel was zo gebeurd, er zit een duidelijke handleiding bij.
De eerste indruk van de stoel is goed, de stoel zit erg fijn.

Ik had bij NeedforSeat de vraag gesteld wat de beste keus voor mij was, de Smooth Chief S of de Commander 2. Na het doorsturen van mijn lengte en gewicht kreeg ik het advies om de Smooth Chief te kopen. Op woensdag de bestelling gedaan en vrijdag middag in huis.

http://www.needforseat.de...xracer-smooth-chief-s.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-06 20:55
Ik zit nu ook naar een DXRacer te kijken, echter ben ik er nog niet zeker van of ik hem van needforseat.de of dxracer.net moet kopen.

Ze bieden allebei iets andere varianten van de stoelen aan, als ik mij niet vergis.

Daarbovenop zijn bijna alle modellen uitverkocht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik zelf heb een tijdje terug deze besteld.
http://www.dxracer.net/art8_dxracer-chair-oh-f08-no.html

De stoel werd na een week geleverd en ik kan je zeggen dat ik nooit in een betere stoel heb gezeten. Echt een top stoel. Vooral de leuning kan gewoon in ligstand. Als je een goeie stoel wilt en je budget is niet super hoog is het zeker een aanrader.
Je gaat ook goed rechtop zitten in de stoel wat fijn is voor je rug. hij weegt wel 30kilo volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 13:06
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:28:
ik zelf heb een tijdje terug deze besteld.
http://www.dxracer.net/art8_dxracer-chair-oh-f08-no.html

De stoel werd na een week geleverd en ik kan je zeggen dat ik nooit in een betere stoel heb gezeten. Echt een top stoel. Vooral de leuning kan gewoon in ligstand. Als je een goeie stoel wilt en je budget is niet super hoog is het zeker een aanrader.
Je gaat ook goed rechtop zitten in de stoel wat fijn is voor je rug. hij weegt wel 30kilo volgens mij
Maar is die echt ergonomisch goed of zit die gewoon lekker?
Daar zit namelijk toch wel een groot verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik had vaak rugklachten omdat ik krom zat in mijn andere bureaustoel. Toen ik deze heb gekocht heb ik de leuning goed in positie gezet en ook de armleuningen heb ik op goede hoogte gezet. Ik heb nu geen rugklachten meer of last van mijn schouders. Voor mij een wereld stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:42
Voor diegene die hier een DXRacer stoel hebben had ik namelijk een vraagje:

Hoe zacht die die armleuningen? Kan er iemand een gedetailleerede foto online zetten eventueel met een vingen die erop drukt zodat ik kan zien hoe zacht/diep deze is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Je kan beter gaan kijken voor een echte ''bureau stoel'' ala bedrijfs kwaliteit.. geen ikea/leenbakker spul..

Ik heb zelf 2 van deze, daar kan je nog een nachtje op doorwerken *kuch* gamen.. ;-)
Compleet verstelbaar in hoogte, en te kantelen / locken op zowel zitting als (rug) leuning.

http://oi42.tinypic.com/1zev5o7.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03:21
Ik hoop dat ik dit topic wat leven in kan blazen want ik ben zelf op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik werk namelijk regelmatig thuis en ook ben ik een muziek producer dus ik spendeer behoorlijk wat tijd in mijn werkkamer. Mijn huidige stoel is versleten dus nu op zoek naar een nieuwe!

Aangezien de laatste post in dit topic alweer 2 jaar geleden was ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die een beetje weten wat tegenwoordig goede stoelen zijn binnen het budget van ongeveer 150-200 euro max.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Juancho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:02:
Ik hoop dat ik dit topic wat leven in kan blazen want ik ben zelf op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik werk namelijk regelmatig thuis en ook ben ik een muziek producer dus ik spendeer behoorlijk wat tijd in mijn werkkamer. Mijn huidige stoel is versleten dus nu op zoek naar een nieuwe!

Aangezien de laatste post in dit topic alweer 2 jaar geleden was ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die een beetje weten wat tegenwoordig goede stoelen zijn binnen het budget van ongeveer 150-200 euro max.
Ik heb talloze bureaustoelen gehad, ook in deze prijs klasse maar toch gaan ze iedere keer kapot, is het zitvlak af na 2 jaar en ziet de stoel er uit alsof je het rechtstreeks van de stort afgeplukt hebt.

Mijn mening is en deel deze vaak met andere, als je een bureaustoel wilt kopen en je zit al in deze prijsklasse te denken ga voor een 'gaming/office chair'. Ik zelf gebruik gebruik de Maxnomic Commander S III (https://www.needforseat.de/en/commander-s-iii-182?c=27) en voor dat geld is het, het meer dan waard. Gebruik de stoel nu aan kleine drie jaar en merk totaal geen verschil met toen ik de stoel net had. Eerlijk, dit is dus de office-class stoel, is duurder, maar gelukkig kun je ook gewoon een klasse lager gaan die iets leuker in prijs zijn. Destijds voor deze stoel gekozen ivm mijn lengte.

Hoop je een beetje op weg geholpen te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dank je! Ja in principe maakt het me niet veel uit of het een kantoor/game stoel is, het moet gewoon zo fijn zitten dat je er uren, uren achtereen fijn op kan zitten. Ik was nog vergeten te zeggen dat ik graag bij bol.com zou willen bestellen omdat ik de stoel grotendeels met ontvangen VVV bonnen wil betalen.

Ken je toevallig deze stoel of dit merk? of dit type?
https://www.bol.com/nl/p/...t-blauw/9200000088595172/

Andere opties die ik zag:

https://www.bol.com/nl/p/...uxfpMPg_0.17.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/...BwPHdErg.1.9.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/...wPHdErg.1.13.ProductImage

of hier de link met juiste filter naar alle game stoel opties tot 200 euro. Zit er wellicht iets bij waarvan je denkt, dat is een prima stoel voor dat budget?

https://www.bol.com/nl/s/...t=game+stoel&sort=price_h

En hier een link met juiste filter naar alle type bureaustoelen:

https://www.bol.com/nl/l/...12194=30-200&sort=price_h

ik heb in principe niet zoveel eisen behalve dat de stoel in hoogte verstelbaar is en ook de armleuningen.

Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 02-07-2018 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 16:23

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Juancho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:41:
Dank je! Ja in principe maakt het me niet veel uit of het een kantoor/game stoel is, het moet gewoon zo fijn zitten dat je er uren, uren achtereen fijn op kan zitten. Ik was nog vergeten te zeggen dat ik graag bij bol.com zou willen bestellen omdat ik de stoel grotendeels met ontvangen VVV bonnen wil betalen.

Ken je toevallig deze stoel of dit merk? of dit type?
https://www.bol.com/nl/p/...t-blauw/9200000088595172/

Andere opties die ik zag:

https://www.bol.com/nl/p/...BwPHdErg.1.9.ProductImage

https://www.bol.com/nl/p/...wPHdErg.1.13.ProductImage

of hier de link met juiste filter naar alle game stoel opties tot 200 euro. Zit er wellicht iets bij waarvan je denkt, dat is een prima stoel voor dat budget?

https://www.bol.com/nl/s/...t=game+stoel&sort=price_h

En hier een link met juiste filter naar alle type bureaustoelen:

https://www.bol.com/nl/l/...12194=30-200&sort=price_h

ik heb in principe niet zoveel eisen behalve dat de stoel in hoogte verstelbaar is en ook de armleuningen.

Thanks!
Trust (Nederlands bedrijf overigens) is in mijn ogen een echt B-merk, ik heb er zelf diverse producten van (gehad...) en ben eigenlijk over geen écht te spreken. Nu heb ik zelf geen bureaustoel van Trust gehad, maar wel alles van 12V > 220V omvomers, toetsenborden etc. etc. Vooral de toetsenborden waren van zeer treurige kwaliteit, ook al kostten ze dan 'maar' een tientje.

Zelf heb ik de Ikea Malkolm in zwart stof. Die was een paar jaar terug niet extreem duur (ik geloof 150 of 200 euro) maar zit nog steeds prima. Die racing stoelen zien mij wat te speels uit in mijn kamer waar ik eigenlijk toch alles een beetje met een strak design in het achterhoofd heb gekocht.

Maar, ik heb een 'slechte' rug (zit je dan als 19 jarige) en 4 uur in een slechte autostoel zitten resulteert dan ook consequent in de rest van de dag pijn in de rug. Ik heb vaak langer dan 4 uur in die Ikea stoel gezeten zonder deze klachten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Ok thanks! Moet zeggen dat ik die game stoelen ook niet mooi vind en ik heb toch echt wel mijn nieuwe werk/produceerkamer erg netjes, strak en clean gemaakt. Dus daar zou een rustige stoel (zwart of mooie zakelijke combi van kleuren) wel in passen. Die rare kleuren zou ik dan ook nooit kiezen.

Ikea heeft idd een paar goede stoelen maar accepteren helaas geen VVV bon. Maar wellicht kan ik daar nog iets mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-06 07:16
Juancho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:00:
Ok thanks! Moet zeggen dat ik die game stoelen ook niet mooi vind en ik heb toch echt wel mijn nieuwe werk/produceerkamer erg netjes, strak en clean gemaakt. Dus daar zou een rustige stoel (zwart of mooie zakelijke combi van kleuren) wel in passen. Die rare kleuren zou ik dan ook nooit kiezen.

Ikea heeft idd een paar goede stoelen maar accepteren helaas geen VVV bon. Maar wellicht kan ik daar nog iets mee doen :)
Gelukkig zijn de 'racestoelen' ook gewoon compleet in het zwart zoals ik eerder heb aangegeven met mijn Maxnomic.

Zie: https://www.bol.com/nl/p/...fO339CVQ.1.9.ProductImage

AKRacing is een prima merk als ik de reviews zowel op YouTube als ergens anders moet geloven, ik zelf kan er natuurlijk geen oordeel over geven. En zou ook nooit meer een IKEA (achtige) bureaustoel gaan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 21:50
@Juancho
Je kunt ook dit topic nog doorlopen als je zin hebt (lekker felle discussie met mij in de hoofdrol).

Zorg dat je bij de stoel hoogte, zitvlak, rugleuning vering en lendesteun (hoogte en diepte) kan instellen, vaak met arbo en EU keurmerken. Kijk dan ook nog of je leer of stof fijner vind (stof ademt natuurlijk meer). En daarna pas naar de looks.

Er zijn veel bedrijven die refurbished bureaustoelen verkopen. Stoelen van rond de 1000 euro nieuwprijs die vaak nog in goede staat zijn (schade hooguit esthetisch) en nu 200 euro kosten. Ik zou zelf altijd voor zo'n stoel gaan.
Nee zo'n stoel ziet er niet altijd mooi uit. Maar het is toch idioot dat we in een tijd zijn aanbeland waar dat het belangrijkste lijkt bij een bureaustoel. Heel veel mensen van die 200-300 gamestoelen kopen en niet eens weten dat er ook alternatieve (niet game) bedrijven zijn die al tientallen jaren ervaring hebben met zitcomfort. Ze weten wel dat hun favoriete streamer of YouTuber zo'n een gamingstoel heeft. En dan is 1+1=2.
Je brengt misschien wel meer tijd in zo'n stoel door dan in je bed.

En kan ik nog wel even doorgaan. Veel mensen zitten natuurlijk ook heel fijn in een 100 euro IKEA stoel, dus het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 03-07-2018 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RemcoDelft schreef op vrijdag 5 april 2013 @ 12:35:
Voor een stoel moet je maar 1 ding doen: uitproberen! Het is zeer persoonlijk wat goed zit.
Je zit trouwens in de range van goedkope stoelen; een kwaliteitsstoel kost 800 euro.
Toevoegend; doe dat uitproberen niet aan het einde van een (werk)dag, dan zit elke stoel lekker(der) omdat je moe bent geworden door de dag.

Toen ik een nieuw matras moest voor mijn bed ivm rugklachten was dat best een verschil tussen dag en nacht, juist omdat ik in de ochtend ging uitproberen. Later nog een keer gedaan maar dan aan het einde van de (werk)dag en merkte dat de verschillen in de matrassen minder merkbaar waren dan eerst.

Een stoel moet niet alleen lekker zitten, maar moet ook gezond zijn voor de houding. Ik heb liever een bureaustoel van Ikea van 300 euro waarmee ik goed kan zitten, dan een stoel van een of ander A-merk, met dezelfde prijs, maar waarmee ik minder instelmogelijkheden heb. En overigens zit er op de Ikea bureaustoel ook nog eens langer garantie in veel gevallen, namelijk zo'n 10 jaar ipv 2 of 3 jaar of zo voor andere merken.

Kun je dus voor die €150,- een stoel krijgen, wat weliswaar geen gaming stoel is, maar kun je daarmee wel een gezonde houding hebben en met de gaming bureaustoel niet, dan prefereer ik de gewone bureaustoel. Zeker aangezien een goede gaming bureaustoel minimaal het dubbele kost, zou ik eerder een goede gewone bureaustoel pakken dan een gaming bureaustoel, hoe leuk ze er ook uit zien.

Ook zijn er diverse roundups te vinden op het internet;Meeste stoelen zijn echter wel boven budget zie ik nu, had daar nog niet naar gekeken. Je kunt vast als je verder zoekt met bijvoorbeeld Google vast nog wel meer vinden. Reviews zijn er vast ook in overvloed, maar beste blijft om ze echt fysiek te proberen.

EDIT;
Ik zie nu dat iemand het topic nieuw leven in geblazen heeft en ik op een oud bericht reageer, @RemcoDelft , mijn excuses!
Juancho schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:02:

Als ik heel eerlijk ben, zou ik het budget wat omhoog schroeven, zeker als je zo veel op de stoel gaat zitten ivm werk en dergelijken. Je krijgt dan een stoel met veel betere instelmogelijkheden en kan daarmee in potentie een gezondere houding aannemen, zodat je dus geen rugklachten meer hebt, wat mij ook niet onbelangrijk lijkt wanneer je (waarschijnlijk) veel in de stoel gaat zitten. Ik zou dan eerder kijken naar een bureaustoel van ongeveer €300,-.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 03-07-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb volgens mij nu ook een 2e hands ahrend 220 maar de rugleuning is kapot waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan zitten. Nu wil ik niet weer een 2e hands stoel kopen maar een nieuwe.

Heeft iemand ervaring met het merk Prosedia? Het is een budgetlijn van Interstuhl. Ik heb de Younico Pro - Model 2456 in mijn vizier, iemand toevallig daar bekend mee?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dwarlorf schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb volgens mij nu ook een 2e hands ahrend 220 maar de rugleuning is kapot waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan zitten. Nu wil ik niet weer een 2e hands stoel kopen maar een nieuwe.

Heeft iemand ervaring met het merk Prosedia? Het is een budgetlijn van Interstuhl. Ik heb de Younico Pro - Model 2456 in mijn vizier, iemand toevallig daar bekend mee?
Heeft dan wel weer geen synchroon (kantel) mechanisme :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

psy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:24:
[...]

Heeft dan wel weer geen synchroon (kantel) mechanisme :|
Als ik het goed heb uitgezocht betekent dit dat de leuning niet gekanteld kan worden? Dat is niet handig.

Dan is er nog de Prosedia NewSeven 3462. Zal ik me daar eens ff in gaan verdiepen.

[ Voor 13% gewijzigd door Dwarlorf op 03-07-2018 13:34 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

@Dwarlorf de leuning kan wel gekanteld, maar de zitting kantelt niet mee. Zodat de hoek gelijk blijft tussen zitting en leuning.
En dat is net een zeer fijne optie als je dat wel hebt (naar mijn mening dan :) )

de https://www.bureaustoel.nl/prosedia-seven-basic-16g2 heeft het wel

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 03-07-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

psy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:34:
@Dwarlorf de leuning kan wel gekanteld, maar de zitting kantelt niet mee. Zodat de hoek gelijk blijft tussen zitting en leuning.
En dat is net een zeer fijne optie als je dat wel hebt (naar mijn mening dan :) )

de https://www.bureaustoel.nl/prosedia-seven-basic-16g2 heeft het wel
Oh zo. Daar ben ik het helemaal mee eens, zeker als het al een vrij prijzige stoel is.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zit zelf te kijken naar een BMA Axia, maar die kosten gebruikt in goede staat met nieuwe zitting en rugleuning ook al snel 220 euro.

Dan is bijna 300 euro voor een nieuwe stoel zeker niet gek. Maar ik heb verder geen enkele ervaring met zo'n Prosedia :-|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Dwarlorf schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:46:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Ik heb volgens mij nu ook een 2e hands ahrend 220 maar de rugleuning is kapot waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan zitten.
Reserve onderdeel kopen?
Is het een mechanische gebrek of slijtage van stof.
Zoveel 2de hands Ahrend stoel verkopers.

Edit;

Stoel advies?
2dehands Miller Aeron, hoef je nooit meer wat anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Bad Brains op 03-07-2018 13:47 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Bad Brains schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:45:
[...]

Reserve onderdeel kopen?
Is het een mechanische gebrek of slijtage van stof.
Zoveel 2de hands Ahrend stoel verkopers.

Edit;

Stoel advies?
2dehands Miller Aeron, hoef je nooit meer wat anders.
Het mechanisme om de rugleuning rechtop te houden is kapot dus hij hangt naar achteren. Ik heb er wel ff naar gekeken maar kon er niet achterkomen of ik het nog zou kunnen repareren.

Door deze stoel ben ik eigenlijk een beetje afgeknapt op 2e hands. Het blijft een artikel dat makkelijk kan slijten en je betaalt alsnog een aardig bedrag en je moet maar hopen dat ie het houdt.

Voor een 2e hands Miller Aeron betaal je (na een korte zoektocht) tussen de 500 en 700 euro. Dan koop ik liever een nieuwe voor dat bedrag met een x-aantal jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
heb er een voor 300 gekocht, 700 zijn ze nieuw.
Kan nog goedkoper dan 300,-
Beter zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Bad Brains schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:59:
heb er een voor 300 gekocht, 700 zijn ze nieuw.
Kan nog goedkoper dan 300,-
Beter zoeken :)
Yessir! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Als je serieus gaat zoeken, let op je maat A B of C.
Ik ben 190 en heb een B.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

175,- gelijk bellen.

[ Voor 55% gewijzigd door Bad Brains op 03-07-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Bad Brains schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:01:
Als je serieus gaat zoeken, let op je maat A B of C.
Ik ben 190 en heb een B.

https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

175,- gelijk bellen.
Die heeft een brandgat, dan is er nog 1 voor 300 en dan voor meer. Ik moet me er sowieso eerst verder in verdiepen voor ik iets koop.

Het lijkt er op dat er oude versies zijn en nieuwe versies. De nieuwe versies zijn anders en beginnen op minimaaal €1200 op een aantal stoelenwebsites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKa
  • Niet online
Ik heb in het verleden ook zo'n gaming-stoel gehad. Twee zelfs, één op kantoor en thuis. Na rugklachten beide de deur uit en ergonomische stoelen gekocht. Zit nu op een mooie Ahrend die op 1001 manieren te verstellen is en een stoeltje van 300 euro oid van Staples. Ik raad je dan ook aan om een goede, kwalitatieve stoel te kopen.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb dan nu iig een selectie gemaakt op wat ik NIET wil:

1. gamestoel
2. lederen stoel

Dus ik ga ook voor een nette en comfortabele kantoorstoel. Nu nog de vraag, kan je voor 200-300 een nieuwe kopen of kan je met dat geld beter een Refurbished model kopen die nieuw veel duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 16:57

Pykow

Angelo OTR

eMKa schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:06:
Ik heb in het verleden ook zo'n gaming-stoel gehad. Twee zelfs, één op kantoor en thuis. Na rugklachten beide de deur uit en ergonomische stoelen gekocht. Zit nu op een mooie Ahrend die op 1001 manieren te verstellen is en een stoeltje van 300 euro oid van Staples. Ik raad je dan ook aan om een goede, kwalitatieve stoel te kopen.
Op kantoor heb ik een dure stoel die op veel manieren te verstellen is.
in mijn ouderlijk huis had ik altijd een stoel van de Leen bakker en dan kon ik wel eens last van mijn rug krijgen bij lange game sessies.

Nu woon ik op mijn eigen en heb ik een gamekamer ingericht (foto's ga ik later nog delen op tweakers)
Daar heb ik wel gekozen voor een gamestoel. AK Racer Overture rood.
De stoel zit aardig, maar je merkt al snel dat het ergonomisch in de buurt komt van een goedkoop leen bakker stoel.
Alleen betaal je er wel veel meer voor vanwege de looks.
Het ziet er wel echt tof uit zo'n racestoel met kleurtjes, maar als je echt een goede stoel wilt hebben, dan raad ik niemand een gamestoel aan.
Juancho schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:00:
Ik heb dan nu iig een selectie gemaakt op wat ik NIET wil:

1. gamestoel
2. lederen stoel

Dus ik ga ook voor een nette en comfortabele kantoorstoel. Nu nog de vraag, kan je voor 200-300 een nieuwe kopen of kan je met dat geld beter een Refurbished model kopen die nieuw veel duurder is?
Waarom geen lederen stoel ?
kan je makkelijker schoon maken.
je moet wel opletten dat het van goede kwaliteit is en niet van dat nep leder

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Omdat het a. sneller plakt en b. las ik overal dat vooral het comfort met een stoffenstoel veel beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ik ben uiteindelijk voor deze stoel gegaan. Bedankt voor de tip. Hij is vanochtend binnengekomen.

Eerste indruk is zeer positief. Hij is echt volledig instelbaar. Bouwkwaliteit voelt heel degelijk aan. Ik verwacht hier heel lang plezier van te hebben.

Enige minpuntje is wellicht dat mijn ellebogen niet op de armsteunen leunen (rest van de arm wel). Maar ik weet niet of dat ergonomisch relevant is.

Mochten er verder nog positieve of negatieve dingen naar voren komen dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Top! Dank voor je update. Ik vind het ook een zeer interessante stoel.
Slechts maar wat duurder dan een bv een gebruikte BMA, en je hebt wel gewoon een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ik heb nog een minpuntje gevonden. De rechterarmleuning is een kleine halve centimeter lager dan de linker. (of de linker een kleine halve centimeter hoger ;) ) Moet maar ff kijken wat ik daarmee ga doen.

Daar had mijn vorige Ahrend stoel trouwens ook last van, wellicht dat het gewoon heel lastig is om ze beide helemaal waterpas te maken. Het blijven toch losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brad_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13-06 09:25

_Brad_

Wax fanaat

@Dwarlorf Ben je nog steeds tevreden?

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Ja, zeer zeker.

Nog wel iets wat ik heb gevonden en dat is dat het stof van de rugleuning in het midden niet tegen de leuning aanzit (min of meer het 'gele vlak' op de afbeelding). Ik weet echter niet (meer) of dat al zo was bij aanschaf en het niet gewoon hoort omdat de rugleuning nou eenmaal gebogen gevormd is en het stof er dus niet tegenaan gespannen kan worden. Het is verder niet storend.

bureaustoel

Maar de volledige instelbaarheid icm de prijs maakt dat wat mij betreft allemaal goed. Wel goed kijken waar je bestelt als je tot aanschaf over gaat. Sommige websites bieden dezelfde stoel aan maar niet met volledige instelbaarheid van de armen bijvoorbeeld en/of de optie van een verlengde gasveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Thanks voor de update! Daar kunnen we iets mee.

[ Voor 36% gewijzigd door _Brad_ op 08-07-2019 16:36 ]

't is een hobby ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Nu online

Dwarlorf

Het is alweer een poos geleden sinds de laatste update zie ik. Sinds een paar weken is het niet meer mogelijk om de rugleuning in de meest rechtopstaande stand te locken.

In mijn geval niet zo'n ramp omdat ik de leuning toch zelden vast zet. Ik twijfel nog of ik de garantie ga aanspreken, ik kan/wil de stoel eigenlijk niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Op werk zit ik op een oude Beta. Het model ken ik zo niet, maar een van de weinige stoelen waar ik rugpijn in heb.

Thuis heb ik een HAG H05 5300 staan, maar ik zit dan steeds over de rand van de zitting heen aan de achterkant. En er staat een Secretlabs Titan, die 1 jaar heerlijk zat, maar daarna rugklachten tussen de schouderbladen gaf en dat nu nog steeds doet.

Nu heb ik een Ahrend 230 met lage rug gevonden die volgens mij prima kan zitten, maar dankzij de prachtige crisis van dit jaar kan ik zelf 2e hands nu even niks veroorloven. Is die Ahrend het toch waard om even door de zure appel te bijten? Ik moet nu wel 8 uur p.d thuis rugpijn kweken namelijk :+

Heb ook nog een Comforto 39 geprobeerd maar ndaar kreeg ik een houten kont van. En met de meeste bureaustoelen heb ik het idee dat je of achteruit gegooid wordt (dus geen rugcontact) of heel stijf rechtop wordt gehouden. Beide niet prettig.

Wat mij aan de Ahrend 230 tijdens het testzitten beviel was dat de rugleuning in gelockte stand nog wilde meebewegen, maar toch streng rechtop wil blijven (ik kan er dus mijn hele bovenrug mee kraken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik heb ondertussen de Prosedia Se7en Basic 16G2 gekocht en na 4 maanden ben ik nog steeds tevreden. Ik het begin had m'n lichaam aanpassingsmoeilijkheden omdat ik de oude stoel gewoon was. Nu ben ik de nieuwe stoel gewoon en heb ik totaal geen rugklachten meer. De stoel is degelijk gebouwd. Kwestie van vastzetten heb ik nog geen probleem tot nu toe.

't is een hobby ...

Pagina: 1 2 Laatste