Scavy schreef op zondag 2 juli 2017 @ 11:10:
Lol, ik heb ook een game stoel van Akracing en zit er iedere dag een aantal uur in en daar is na een jaar nog niets aan versleten. Leuk hoor die foto's van Fleximex maar die zijn gefixed.
En die link naar die "echte bureaustoel" , ziet er als een hele simpele stoel uit waar ik nog geen 100,- voor zou geven. Zelfs op mijn werk hebben ze dan tenminste nog een stoel met een langere rugleuning en een hoofdsteun en dat wil je eigenlijk toch wel als je uren per dag in zo'n stoel zit.Ik heb diverse bureaustoelen versleten en ook al waren dat geen stoelen van honderden euro's kan ik wel zeggen dat ik niets anders meer wil dan een game stoel.
Als je een lange rugleuning nodig hebt dan zoek je een stoel die dat heeft.
Die "echte bureaustoelen" zijn stoelen met als eind doel comfort en een goede houding. Je redenering is compleet fout. Leuk dat jij het er als een simpele stoelen uit vindt zien, maar als je stoelen op hun uiterlijk gaat beoordelen doe je iets fout. Jij mag dan goede ervaringen hebben maar de algemene tendens op het internet (forums, messageboards) is dat je beter voor een normale goede bureaustoel kan gaan dan een 'gaming chair'.
Kijk. Bij een beeldscherm slaat het woord gaming op dat het scherm waarschijnlijk een lage input lag heeft en een hoge refresh rate. Bij een toetsenbord dat deze extra toetsen macro heeft en N-key rollover. Bij een muis een polling rate van 1000Hz en met wat geluk een goede sensor. Bij een gaming headset zit er vaak een microfoon bij.
Maar zo'n eigenschap dat het woord 'gaming' definieert bij bureaustoelen is er niet, op een leuk uiterlijk na en steun aan de zijkanten zoals een auto stoel.
Bij DX racer chairs bijvoorbeeld hebben de duurdere modellen lendensteun. Goed zou je dan denken. Maar dat is letterlijk een kussentje voor je onderrug. Dat slaat nergens op.
Ieder mens is anders en een goede stoel heeft de optie om veel, waaronder de lendensteun, te verstellen.
Gerespecteerde merken zoals Ahrend hebben toch echt al wel meer ervaring met het comfort dat een stoel moet bieden dan elk gaming chair merk. Dat betekent niet dat die stoelen slecht zijn. Maar als er de optie is om voor rond de 200 euro een stoel te kopen die je precies kan aanpassen aan je wens zou ik dat doen.
En overigens het feit alleen al dat als je kijkt naar alle 'normale' bureaustoelen, en ook de dure zoals Herman Miller bijvoorbeeld, dan zie je er geen een die steun heeft aan de zijkanten. Dat heeft een reden.
Verder is er nog het feit dat je als gamer in principe gewoon de zelfde houding aan moet nemen als een kantoormedewerker. Rechte (licht holle) rug, hoofd boven de schouders, schouder naar beneden en je benen ongeveer 90 graden.
De Ikea Markus die @
unezra noemt zie ik vaker langskomen. Een goede optie als je weinig budget hebt. Wel helaas enkel in de hoogte verstelbaar.
@
Scavy: jouw stoel is niet per definitie slecht. Maar voor die prijs kan je een veel betere en kwalitatief hogere stoel krijgen.
En als je het dan toch over gaming hebt. Misschien doen gamers wat meer impulsieve bewegingen. Maar het feit dat dit kan is bizar:
YouTube: Top 10 Streamers That FELL OFF THEIR CHAIRS Live On Twitch TV
Echt no way dat de stoel die ik heb achterover of uit elkaar valt als ik mezelf opeens naar achter gooi. Bij sommige breekt het wieltje af. Dat betekent dat die van slechte kwaliteit zijn en/of het gewicht gewoon niet goed verdeeld wordt.
Het is een beetje hetzelfde als externe audio interfaces van
Focusrite. Iedereen heeft ze en omdat iedereen ze heeft, koopt iemand die er een nodig die maar. En precies zoals bij jouw stoel zijn ze goed genoeg. En hebben de meeste mensen er geen problemen mee. Echter zijn die dingen helemaal niet zo goed als je kijkt naar de concurrentie. Voor hetzelfde geld heb je betere interfaces van andere merken. Alleen die zijn simpelweg niet populair. Maar dat is een ander verhaal
[
Voor 16% gewijzigd door
Fleximex op 03-07-2017 10:21
]