Das idd een beste prijsverhoging, koste me vorige maand 336,50 totaal voor de ergochair 2
Is er iemand die nog een alternatief weet voor de ergochair 2 die vergelijkbaar is in prijs/kwaliteit? Want ik heb het topic grotendeels doorgenomen en deze stoel spreekt mij wel het meeste aan (verstelbare hoofdsteun en rugleuning) en is nog enigzins binnen budget.
Echter ik lees ook dat de levering moeizaam verloopt en dat het design een kopie is van andere merken (waarvan ik overigens ook niet veel kond vinden). Ook lees ik over onduidelijkheid rondom de tax, dit zou invoerheffingen betreffen en geen BTW? Ze hebben de prijs inmiddels verhoogd en de kortingscodes verlaagd (ik probeerde er een paar die waren allemaal 9 euro waard).
Daarmee is de prijs van de Ergochair nu 369 euro (-9 euro) + 75.60 euro 'tax' = 435,60 euro. Dat vind ik toch best veel geld zeker gezien het gedoe van levering er nog omheen en minstens een maand levertijd.
Echter ik lees ook dat de levering moeizaam verloopt en dat het design een kopie is van andere merken (waarvan ik overigens ook niet veel kond vinden). Ook lees ik over onduidelijkheid rondom de tax, dit zou invoerheffingen betreffen en geen BTW? Ze hebben de prijs inmiddels verhoogd en de kortingscodes verlaagd (ik probeerde er een paar die waren allemaal 9 euro waard).
Daarmee is de prijs van de Ergochair nu 369 euro (-9 euro) + 75.60 euro 'tax' = 435,60 euro. Dat vind ik toch best veel geld zeker gezien het gedoe van levering er nog omheen en minstens een maand levertijd.
Ik had exact hetzelfde probleem, Ik heb deze stoel uiteindelijk gekozen. Ook omdat hij 5 jaar garantie heeft ipv maar 2. Ik zou ik jou geval is tussen hun assortiment kijken, veel mensen zijn er tevreden mee.Silvos schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 23:42:
Is er iemand die nog een alternatief weet voor de ergochair 2 die vergelijkbaar is in prijs/kwaliteit? Want ik heb het topic grotendeels doorgenomen en deze stoel spreekt mij wel het meeste aan (verstelbare hoofdsteun en rugleuning) en is nog enigzins binnen budget.
https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl
Suh dude
@Silvos ergo2 ziet er ook ok uit, en hebben een paar mensen in dit topic positieve ervaring mee
Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be
Na erg geïnteresseerd dit topic gelezen te hebben, vorige maand ook de Ergochair 2 besteld. Leverdatum stond op 31 augustus, maar is vandaag opeens aangekomen 
Jammer genoeg lijkt er er een fabricageprobleem te zijn: Ik kan de basis maar met 3 schroeven vastmaken aan het zitvlak (stap 5), de 4e schroef past niet. Het scroefgat zit iets te ver naar buiten
Heeft iemand dit ook al voor gehad? Blijft dit ook goed zitten met 3 schroeven, dan kan ik het zo ook wel laten. Na een korte zoekactie heb ik nog enkele mensen gevonden die dit blijkbaar hadden, maar niemand die heeft laten wat ze ermee gedaan hebben.
Zal maar eens contact proberen op te nemen met Autonomus,

Jammer genoeg lijkt er er een fabricageprobleem te zijn: Ik kan de basis maar met 3 schroeven vastmaken aan het zitvlak (stap 5), de 4e schroef past niet. Het scroefgat zit iets te ver naar buiten
Heeft iemand dit ook al voor gehad? Blijft dit ook goed zitten met 3 schroeven, dan kan ik het zo ook wel laten. Na een korte zoekactie heb ik nog enkele mensen gevonden die dit blijkbaar hadden, maar niemand die heeft laten wat ze ermee gedaan hebben.
Zal maar eens contact proberen op te nemen met Autonomus,
@Wolfwood dit is het zit stuk? Heb je het mooi recht uit geschoven
[Voor 56% gewijzigd door Icekiller2k6 op 19-08-2020 20:52]
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met kniestoelen? Ben mezelf ook een klein beetje aan het orienteren op een vervanging van mijn huidige bureaustoel.
Zoiets ziet er op het eerstge gezicht wat ergonimischer uit dan een normale bureaustoel omdat je in een betere houding geforceerd wordt. Maar houdt je dat 8 uur op een dag vol is de vraag
Zoiets ziet er op het eerstge gezicht wat ergonimischer uit dan een normale bureaustoel omdat je in een betere houding geforceerd wordt. Maar houdt je dat 8 uur op een dag vol is de vraag

Voor minder dan 500,- koop je een 2dehands Aeron, mijne was 330,- Ik zou de zitting moeten vervangen maar deze gaat nog wel 3 jaar mee. (heb hem al 4 jaar)MazeWing schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:34:
In eerste aanleg gekeken naar een Herman Miller Aeron echter kreeg ik dat nooit door de commissie. Uiteindelijk een compromis weten te sluiten met deze stoel. Nog behoorlijk aan de prijs (€494) maar gezien de recensies volgens mij een goede stoel die zich kan meten met de Aeron.
Komende woensdag krijg ik hem binnen en zal ik mijn eerste bevindingen posten.
En je kunt alles nieuw halen wat er kapot is.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Ja, volledig uitgeschoven. De andere schroeven gaan er gemakkelijk in, maar aan de achterkant gaat het mis: de laatste schroef wil er nooit in.Icekiller2k6 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 20:51:
@Wolfwood dit is het zit stuk? Heb je het mooi recht uit geschoven
Ik parkeer mijn kont dagelijks in deze. Met mijn 110kg heb ik acht bureaustoelen versleten, werk en thuis bij elkaar op geteld. Toen was voor mij de maat vol en besloot ik flink te investeren in een goede stoel.
Nog steeds een van mijn beste aankopen van de afgelopen 10 jaar. Minder last van mijn rug (waarvan ik niet eens wist dat het door een slechte stoel kwam), polsen en schouders. Voetensteun ook erbij, anders zak ik onderuit.
Heb 'm nu drie jaar en denk dat die nog makkelijk 7 jaar meegaat. Geen gehannes met de vulling, naden of oppervlak dat schuurt/scheurt. Rib uit m'n lijf maar mijn lijf kan nu wel goed zitten.
Nadat ik op het werk drie bureaustoelen had versleten ('waren vast productiefouten') is daar ook een flinke bad boy gekomen. Moest naar de arbo arts om een verklaring te laten tekenen... wat een armoede zeg. 'de verhouding tussen uw benen en rug zijn apart'.
Nog steeds een van mijn beste aankopen van de afgelopen 10 jaar. Minder last van mijn rug (waarvan ik niet eens wist dat het door een slechte stoel kwam), polsen en schouders. Voetensteun ook erbij, anders zak ik onderuit.
Heb 'm nu drie jaar en denk dat die nog makkelijk 7 jaar meegaat. Geen gehannes met de vulling, naden of oppervlak dat schuurt/scheurt. Rib uit m'n lijf maar mijn lijf kan nu wel goed zitten.
Nadat ik op het werk drie bureaustoelen had versleten ('waren vast productiefouten') is daar ook een flinke bad boy gekomen. Moest naar de arbo arts om een verklaring te laten tekenen... wat een armoede zeg. 'de verhouding tussen uw benen en rug zijn apart'.

Bedankt voor de tips pannenkoek141 en icekiller2k6, maar was toch niet helemaal overtuigd van die BenS omdat hij toch net wat minder mooi en instelbaar lijkt dan de Ergochair 2 maar wel bijna even duur is. Bijkomend probleem is dat je zo'n stoel het liefst ook uitprobeert en via internetbestelling is dat nogal een gedoe.
Vandaag ook nog langs de lokale kantoormeubelenoutlet gereden maar die hadden eigenlijk niets zonder fatsoenlijke hoofdsteun (nieuw of gebruikt). Toen toch maar besloten voor een Jarvjallet van de Ikea te gaan omdat deze voldeed aan mijn eisen; verstelbare lendensteun, zitting in diepte verstelbaar, traploos verstelbare rugleuning en verstelbare hoofdsteun en ik kon hem ter plekke even kon uitproberen zonder gedoe. Bovendien kun je je met 170 euro eigenlijk geen buil vallen.
Het zal ongetwijfeld kwalitatief minder zijn dan de Ergochair 2 en de BenS maar het zit stukken beter dan de 15 jaar oude bureaustoel die ik had waar je eigenlijk niks aan kon instellen. Ik merk gelijk dat ik veel rechter zit en goede steun krijg in onderrug. Enig minpuntje is dat de traploze blokkering van de rugleuning pas een na een paar centimeter indrukken werkt. Dus heel subtiel de rugleuning naar achter zetten kan helaas niet. Voor de rest valt de kwaliteit me niet tegen.
Wellicht dat ik nu door spaar voor een echt goede stoel zoals Kuusje, maar dat budget heb ik voorlopig niet. Voor nu een prima tussenoplossing in ieder geval.
Vandaag ook nog langs de lokale kantoormeubelenoutlet gereden maar die hadden eigenlijk niets zonder fatsoenlijke hoofdsteun (nieuw of gebruikt). Toen toch maar besloten voor een Jarvjallet van de Ikea te gaan omdat deze voldeed aan mijn eisen; verstelbare lendensteun, zitting in diepte verstelbaar, traploos verstelbare rugleuning en verstelbare hoofdsteun en ik kon hem ter plekke even kon uitproberen zonder gedoe. Bovendien kun je je met 170 euro eigenlijk geen buil vallen.
Het zal ongetwijfeld kwalitatief minder zijn dan de Ergochair 2 en de BenS maar het zit stukken beter dan de 15 jaar oude bureaustoel die ik had waar je eigenlijk niks aan kon instellen. Ik merk gelijk dat ik veel rechter zit en goede steun krijg in onderrug. Enig minpuntje is dat de traploze blokkering van de rugleuning pas een na een paar centimeter indrukken werkt. Dus heel subtiel de rugleuning naar achter zetten kan helaas niet. Voor de rest valt de kwaliteit me niet tegen.
Wellicht dat ik nu door spaar voor een echt goede stoel zoals Kuusje, maar dat budget heb ik voorlopig niet. Voor nu een prima tussenoplossing in ieder geval.
Zie reactie op maandag 27 juli 2020 19:04Wolfwood schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 22:08:
[...]
Ja, volledig uitgeschoven. De andere schroeven gaan er gemakkelijk in, maar aan de achterkant gaat het mis: de laatste schroef wil er nooit in.
Jij bent niet de enige schijnbaar
Al het goeie.......
@Silvos kun je ook de ergochair 2 of 2dehands Herman kopen lijkt me... of je nu doorspaart en na 3 maanden een stoel koopt. Of nu besteld en 1ste week van september geleverd wordt. En dit komt van iemand die té lang gewacht heeft om een fatsoenlijke stoel te kopen.
Zelf heb ik geen ervaring met een knie-stoel, maar wel met een yoga-bal. Thuis gebruik ik alleen nog deze, het is in het begin wennen en opletten dat je een goede houding aanhoud. De eerste paar dagen houd je het geen hele dag vol omdat je rugspieren dat niet gewend zijn, maar even doorzetten en je zit een stuk beter dan op welke stoel dan ook omdat je verplicht wordt om je balans te houden en onderuit zakken of in elkaar gekropen zitten vrijwel onmogelijk is.WernerL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:56:
Zijn er toevallig ook mensen die ervaring hebben met kniestoelen? Ben mezelf ook een klein beetje aan het orienteren op een vervanging van mijn huidige bureaustoel.
Zoiets ziet er op het eerstge gezicht wat ergonimischer uit dan een normale bureaustoel omdat je in een betere houding geforceerd wordt. Maar houdt je dat 8 uur op een dag vol is de vraag![]()
[Afbeelding]
Aan de houding te zien zal een knie-stoel hetzelfde effect hebben, misschien went het wat sneller omdat je links-rechts geen balans hoeft te houden. Let er wel op dat je een laag bureau moet hebben, anders voel je je een kleutertje
Heb even dit topic doorlopen om te kijken wat mijn volgende bureaustoel zal zijn. Huidige is echt een goedkoop ding (dat al half uit elkaar valt).
De bedrijven die hier in de buurt bureaumateriaal verkopen zijn allemaal gericht op B2B, en dus als particulier niet toegankelijk.
Zie hier veel goede ervaringen met de Ergochair 2, maar ik zie het niet zitten om 400 euro te betalen voor een stoel waar ik 2 maand op moet wachten, en met de vrees zitten dat ik eraan ben voor de moeite als er een fabrieksfout of dergelijk op zit.
400 euro uitgeven is geen probleem, maar dan heb ik wel graag de zekerheid dat mijn garantie en dergelijke goed zit.
Vraag me af of het kwaliteitsverschil echt zo enorm is moest ik nu gewoon een Ikea MARKUS of JÄRVFJÄLLET kopen? Ik hoor daar toch ook wel goede zaken over. Is 200 euro meer uitgeven voor een moeilijker te verkrijgen stoel, op een minder betrouwbare website met een onzekere kans op goede dienst na verkoop de 200 euro dan waard om de verhoogde kwaliteit te verantwoorden?
(Ik werk trouwens niet van thuis, maar ik game toch redelijk vaak, waardoor ik toch een goede stoel wil).
De bedrijven die hier in de buurt bureaumateriaal verkopen zijn allemaal gericht op B2B, en dus als particulier niet toegankelijk.
Zie hier veel goede ervaringen met de Ergochair 2, maar ik zie het niet zitten om 400 euro te betalen voor een stoel waar ik 2 maand op moet wachten, en met de vrees zitten dat ik eraan ben voor de moeite als er een fabrieksfout of dergelijk op zit.
400 euro uitgeven is geen probleem, maar dan heb ik wel graag de zekerheid dat mijn garantie en dergelijke goed zit.
Vraag me af of het kwaliteitsverschil echt zo enorm is moest ik nu gewoon een Ikea MARKUS of JÄRVFJÄLLET kopen? Ik hoor daar toch ook wel goede zaken over. Is 200 euro meer uitgeven voor een moeilijker te verkrijgen stoel, op een minder betrouwbare website met een onzekere kans op goede dienst na verkoop de 200 euro dan waard om de verhoogde kwaliteit te verantwoorden?
(Ik werk trouwens niet van thuis, maar ik game toch redelijk vaak, waardoor ik toch een goede stoel wil).
@Beyond bij die gebruiker was het zitvlak nog niet uitgeschoven.
@Wolfwood heeft het zitvlak al volledig uitgeschoven zo te lezen. Ik had hier geen last van dus kan met zekerheid zeggen dat dit niet hoort.
Heb even snel gekeken en je kunt een aantal dingen doen denk ik.
@Wolfwood heeft het zitvlak al volledig uitgeschoven zo te lezen. Ik had hier geen last van dus kan met zekerheid zeggen dat dit niet hoort.
Heb even snel gekeken en je kunt een aantal dingen doen denk ik.
- Geld terugvragen en de stoel terugsturen
- Korting vragen en het zelf oplossen
- De lichtgrijze plastic kap onder de zitting losschroeven en kijken of je het schroefgat kan verplaatsen
- Met een vijl in de weer gaan en het gat waar de schroef doorheen gaat wat breder maken
@ZlM01 wat zijn je minimale eisen aan een goede bureaustoel? 

Enkel dat ze comfortabel moeten zitten en niet mogen piepen of kraken.B.O.C.K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:32:
@ZlM01 wat zijn je minimale eisen aan een goede bureaustoel?
Mijn lief heeft ook één nodig en dus moet het mogelijk zijn om de armsteun niet te monteren omdat hij altijd in kleermakerszit op zijn stoel zit en lange benen heeft

Ik raad je dan aan om een keer de Ikea te bezoeken en de JÄRVFJÄLLET uit te proberen, deze doet niet veel onder voor de EgoChair 2 qua zitcomfort. Zover ik kan zien op de website van de Ikea kun je JÄRVFJÄLLET ook zonder armleuningen bestellen, zelfs als je er 1 met armleuningen koopt lijkt het mij dat je deze er gemakkelijk vanaf kunt schroeven.
Mijn hoofdredenen om voor de ErgoChair 2 te gaan waren de verstelbare armleuningen en de extra druk die de rugleuning kan geven t.o.v. een Ikea bureaustoel omdat ik er 4x9 uur per week op zit, anders was ik ook voor de JÄRVFJÄLLET gegaan.
Mijn hoofdredenen om voor de ErgoChair 2 te gaan waren de verstelbare armleuningen en de extra druk die de rugleuning kan geven t.o.v. een Ikea bureaustoel omdat ik er 4x9 uur per week op zit, anders was ik ook voor de JÄRVFJÄLLET gegaan.
Wellicht dat ik nog een goede tip heb voor de zoekers: de Prof Chair Trenton II
Verkrijgbaar voor 250-300 euro nieuw incl BTW. Stoel is volledig mesh met (voor mij) uitstekende lendensteun.
Er zitten 3D of 4D armleuning bij en een hoofdsteun. Is erg stevig en gaat jaren mee. Heb hem zowel thuis als op kantoor.
Geen hele bekende stoel, maar m.i. een echt verborgen pareltje.
Verkrijgbaar voor 250-300 euro nieuw incl BTW. Stoel is volledig mesh met (voor mij) uitstekende lendensteun.
Er zitten 3D of 4D armleuning bij en een hoofdsteun. Is erg stevig en gaat jaren mee. Heb hem zowel thuis als op kantoor.
Geen hele bekende stoel, maar m.i. een echt verborgen pareltje.
There is no real life, there is just AFK.
@Mastermind-- en wat is je build +-?
@Mastermind-- een andere bezoeker hier had een BenS stoel gekocht waar ook een mesh-zitting in zat, hij gaf aan dat je het hele binnenwerk door de mesh heen kan zien. Ben benieuwd of dat ook het geval is bij jouw stoel, gaat overigens om onderstaande post 

MazeWing schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
Een uur geleden de BenS stoel binnengekregen en in elkaar gezet maar hij gaat gelijk retour! De kwaliteit en vooral de uitstraling valt me zwaar tegen!
Je kijkt vanuit de zitten (die dus geweven) is, rechtstreeks op de montageplaat, incl. schroefgaten en schroefdraad. Erg slordig dat ze daar niet iets overheen hebben gedaan. Daarnaast heeft men de verkeerde hoofdsteun erbij gestopt (niet geweven, maar gewoon van stof) en maakt alles gewoon een hele erg plastic/kunstof-indruk. Qua zit heb ik niet veel aan te merken maar had ik stiekem wel iets beters verwacht.
Zojuist dus de retour aangemeld (en mag ik de hele stoel weer uit elkaar halen) en de Ergochair 2 besteld. Dan maar een dikke maand wachten. In elk opzicht ziet die stoel er beter uit!
Die ergochair was nu half september op zn vroegst en de Jarvfjallet van ikea is echt niet slecht. Het is niet alsof ik nu een waardeloze stoel heb, het is wellicht niet de beste stoel maar ik heb na 1 dag gebruik al een stuk minder last van rug en nek (kwam er ook achter dat de oude stoel scheef was gezaktIcekiller2k6 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 01:39:
@Silvos kun je ook de ergochair 2 of 2dehands Herman kopen lijkt me... of je nu doorspaart en na 3 maanden een stoel koopt. Of nu besteld en 1ste week van september geleverd wordt. En dit komt van iemand die té lang gewacht heeft om een fatsoenlijke stoel te kopen.

De Markus zou ik niet aanraden, daarbij is alleen de rugleuning verstelbaar en dat is toch te beperkt voor een goede zit. Ben sinds gister eigenaar van de Jarvfjallet en moet zeggen dat dit mij niet tegenvalt. Zitdiepte is verstelbaar, lendensteun is verstelbaar, rugleuning is verstelbaar en hoofdsteun is verstelbaar. Dit zorgt bij mij in ieder geval voor een goede rechte zit met voldoende steun. Bijkomend voordeel voor jou is dat de Jarvjallet met en zonder armleuningen te koop is (schroef je er heel eenvoudig op en af met 3 inbusmoeren).ZlM01 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 10:25:
[...]
Paar aandachtspunten waar je wel rekening mee moeten houden;
- Instelbaarheid is wel beperkt tot 'normale' marges, dus je kunt de hoofdsteun wel omlaag en omhoog doen maar bijvoorbeeld niet wegklappen of onder een hoek draaien. De lendensteun is verstelbaar kussentje achter het mesh, volstaat prima maar ook niet maximaal instelbaar zoals een oppompbare lendensteun
- De hoek van de rugleuning kan volledig traploos draaien maar kan niet onder de minimale en maximale hoek worden vastgezet. Heel subtiel naar achter schuin naar achter leunen is dus wat lastiger.
- De armleuningen zijn wat mij betreft wat aan de klein kant, die hadden wat breder en dieper gemogen.
Al met al vind ik het eigenlijk best een goede stoel voor het geld. Hoelang hij meegaat weet je natuurlijk niet maar in mijn ervaring doet ikea niet erg moeilijk over ruilen of repareren.
Lang, slank en lekker

Alles is netjes afgewerkt. Niks van de binnenkant te zien!B.O.C.K schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:06:
@Mastermind-- een andere bezoeker hier had een BenS stoel gekocht waar ook een mesh-zitting in zat, hij gaf aan dat je het hele binnenwerk door de mesh heen kan zien. Ben benieuwd of dat ook het geval is bij jouw stoel, gaat overigens om onderstaande post
[...]
Als ik een nadeel moet noemen is het dat de hoofdsteun wat ver naar achter staat, zoals met veel stoelen het geval is. Op kantoor heb ik hem er dan ook af gehaald.
Let wel dat ik niet claim dat deze stoel beter is dan de hier genoemde Ergochair. Maar jarenlang was dit de enige stoel binnen deze prijscategorie die voldoende lendensteun had in combinatie met een hoge rug. Mijn klachten verdwenen dan ook snel.
Moest vandaag snel/dringend ook kijken voor nieuwe bureaustoel. Had nu een Eames namaak ooit eens gekocht op 1dayfly, maar uiteindelijk was dat ding maar matig qua kwaliteit. Vandaag ben ik er zelfs waarempel doorgezakt waarbij 2 wielen gewoon afgebroken zijn aan de basis (dus gewoon het uiteinde van 2 van de 5 armen afgebroken
).
Behoorlijk wat research gedaan vandaag, waarbij onder andere hier terechtgekomen. Probleem is natuurlijk dat het heel dringend is. De ErgoChair 2 die hier aanbevolen wordt heeft nu al een levertermijn van 3 weken, wat geen optie was. Bovendien zag ik op een review op YouTube dat de regelhendels precies nogal flimsy zijn.
Ben uiteindelijk voor een Interstuhl Every(is1) EV211 gegaan, die blijkbaar wel vlot leverbaar is (althans in het zwart mesh). Is wel nog een tikje duurder dan de ErgoChair met €375 excl. BTW. Normaal heb ik hem ten laatste overmorgen. Ik laat hier zeker nog wel iets weten.

Behoorlijk wat research gedaan vandaag, waarbij onder andere hier terechtgekomen. Probleem is natuurlijk dat het heel dringend is. De ErgoChair 2 die hier aanbevolen wordt heeft nu al een levertermijn van 3 weken, wat geen optie was. Bovendien zag ik op een review op YouTube dat de regelhendels precies nogal flimsy zijn.
Ben uiteindelijk voor een Interstuhl Every(is1) EV211 gegaan, die blijkbaar wel vlot leverbaar is (althans in het zwart mesh). Is wel nog een tikje duurder dan de ErgoChair met €375 excl. BTW. Normaal heb ik hem ten laatste overmorgen. Ik laat hier zeker nog wel iets weten.
Ik zit nu op de Bens en ben voor het bedrag ook teleurgesteld en denk ook dat die terug gaat. De zitting is zelfs scheef, ik hang dus naar links. ik vindt dit echt niet kunnen voor zo'n bedrag, ook de verstelbaarheid is echt matig. 3 levels om hem vast te zetten.Mastermind-- schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:32:
[...]
Lang, slank en lekker
[...]
Alles is netjes afgewerkt. Niks van de binnenkant te zien!
Als ik een nadeel moet noemen is het dat de hoofdsteun wat ver naar achter staat, zoals met veel stoelen het geval is. Op kantoor heb ik hem er dan ook af gehaald.
Ik overweeg nu de prof chair trenton 2, Welke heb jij. de gene met de mesh zitting?
Let wel dat ik niet claim dat deze stoel beter is dan de hier genoemde Ergochair. Maar jarenlang was dit de enige stoel binnen deze prijscategorie die voldoende lendensteun had in combinatie met een hoge rug. Mijn klachten verdwenen dan ook snel.
Ik overweeg nu ook de Prof Chair Trenton 2, welke versie heb jij? ik zie dat er een aantal versies van deze stoel online staan.
Suh dude
Die thuis is iets van vijf jaar geleden aangeschaft en heeft 3D armleuningen. De andere is afgelopen jaar aangeschaft en heeft 4D armleuningen. Allebei mesh zitting. Verder zou ik niet zo snel weten welk model ik heb en wat verder de verschillen zijn.pannekoek141 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:04:
[...]
Welke versie heb jij? ik zie dat er een aantal versies van deze stoel online staan.
Ondertussen stoel anderhalve dag in gebruik en bevalt me zeer goed.Twixie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:48:
Ben uiteindelijk voor een Interstuhl Every(is1) EV211 gegaan, die blijkbaar wel vlot leverbaar is (althans in het zwart mesh).
Eerst wat context hoe ik op deze terecht kwam. Was enkele weken geleden al beginnen rondkijken en kwam dan uit op bvb BenS op bol.com alsook op gespecializeerde sites als bureaustoel24.nl. Wat me wat tegenviel is dat je nagenoeg geen prijzen kon vergelijken, omdat een Google je steevast gewoon terugbracht op deze sites. Ik denk dat dit o.a. te maken heeft met het feit dat veel van die stoelen, als het geen gereputeerde merken zijn, eigenlijk onder verschillende badges verkocht worden. Zo viel het me op dat sommige stoelen bij bureaustoel24.nl ergens anders precies ook verkocht werden maar onder een geheel andere naam. Dus ofwel was het effectief dezelfde stoel, ofwel hadden we toch ook wel wat met design-namaak te maken. BenS viel op dat vlak nog mee en vond je met Google ook nog wel een en ander, maar door sommige negatieve opmerkingen hier, begon ik toch ook te twijfelen aan BenS.
Ik weet niet meer juist hoe ik dan op Interstuhl terecht kwam, maar het was wel duidelijk dat dit een merknaam en gevestigde waarde is (met eerlijk gezegd ook een behoorlijke marketing-machine) en ik dan ook kwaliteit kon verwachten. Ook bleek dan heel snel dat je niet enkel de fabrikanten-website hebt waar je duidelijk de modellen terugvindt, maar dat je ook behoorlijk wat verkopers vond, ook B2C. Uiteindelijk kwam ik vanzelf bij die EVERYis1 terecht omdat die op veel plaatsen te koop was, en precies wel een bestseller. Er zijn overigens tal van opties mogelijk, en als je à la carte wil, moet je wel rekenen op ettelijke weken levertijd. Er is echter ook een model dat precies overal uit stock leverbaar is, en dat is een full-option, in het zwart, met een mesh rugzijde en stoffen zitting. Enige waar ik nog over twijfelde, was dat ik die nog nergens geprobeerd had, al was dat ongetwijfeld mogelijk als ik bereid was een eindje te rijden. Uiteindelijk redeneerde ik dat ik op kantoor ook niet kon kiezen, en ik moest vertrouwen op de hele rits instelmogelijkheden om hem voor mij goed te krijgen. Bovendien is even 1 minuut op een stoel zitten in een winkel allesbehalve representatief om 8+ uur per dag hem te gaan gebruiken.
Er was wel nog een valse start, doordat DHL hem klaarblijkelijk in transport behoorlijk laten vallen had waardoor 1 van de wielen eraf was en de bevestiging in de arm op die plaats helemaal vervormd/gescheurd was

De stoel ziet er qua design gewoon degelijk uit, niets fancy aan, maar toch mooi vormgegeven. De afwerking is ook zeer goed en degelijk. Zo zijn er geen dunne/flexibele hendeltjes, maar is alles behoorlijk dik/stevig bemeten. Qua features heeft hij eigenlijk alles wat je verwacht: regelbare zitdiepte, in hoogte regelbare lendensteun, 4D armsteunen, en een syncro backtilt die in kracht regelbaar is. De mesh voelt ook wel speciaal aan: aan de binnenkant (i.e. waar je rug tegen leunt) voelt die gewoon volledig vlak, terwijl aan de buitenkant hij ruw aanvoelt, alsof het profiel driehoekig is, met dus 1 zijde aan de binnenkant (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven

Ook interessant om weten: de stoel wordt overal volledig gemonteerd afgeleverd. Dus geen geknoei met gaten die niet juist geboord zijn en dergelijke. Of je afvragen of je hem nu zelf wel mooi level gemonteerd hebt e.d.
Hier overigens nog een interessant filmpje. Is welliswaar wel van een ouder model, denk ik, want de is1 is nieuw van 2020 terwijl het filmpje al van 2017 dateert. YouTube: Interstuhl Every bureaustoel zitinstructie | Flowork . Maar heel veel verschil is er niet.
Nadelen ? De bediening van hoogte en backtilt (lock + sterkte) zitten iets te ver naar binnen waardoor je wel even moet gaan tasten om hem te gaan vinden. Voordeel is dan natuurlijk weer dat het wat netter oogt en je niet de typische uitstekende stang o.i.d. hebt. Ook is de lumbar support gewoon een plastic plaat die aan de zijkanten in de rugleuning gespannen zit en zo op plaats gehouden wordt. Hem instellen is dus letterlijk aan de beide zijkanten omhoog/omlaag trekken en zelf zorgen dat het mooi horizontaal is.
Zit top, lekker wiebelen de hele dag. Heb al jaren zo'n ding.WernerL schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 21:56:
Zoiets ziet er op het eerstge gezicht wat ergonimischer uit dan een normale bureaustoel omdat je in een betere houding geforceerd wordt. Maar houdt je dat 8 uur op een dag vol is de vraag![]()
[Afbeelding]
Let er wel op dat je inderdaad een goed in hoogte verstelbaar bureau heb anders krijg je last van je schouders of polsen door raar op je bureau steunen.
android since G1.
Dank voor de mooie review. Ikzelf ben ook op zoek naar een geschikte stoel. Ik zit geen 8 uur op de stoel maar breng er wel genoeg ure op door. Daarbij ben ik 125kg en een goede stoel is dus een voorwaarde.Twixie schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 18:16:
[...]
Ondertussen stoel anderhalve dag in gebruik en bevalt me zeer goed.
Het valt mij op dat ik bijna nergens kan vinden tot hoe zwaar de stoelen belast kunnen worden ook bij interstuhl niet. Kun je mij misschien aangeven tot hoe zwaar de door jou gebruikte stoel belast kan worden?
Op verschillende plaatsen heb ik 120kg zien staan als max. gewicht. Nu, ik vermoed dat daar wel een marge op zit en je zou het kunnen riskeren. Viel me overigens wel op dat de meeste stoelen nauwelijks boven de 100kg gaan (ik weeg zelf ook 100kg).stippel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:22:
[...]
Kun je mij misschien aangeven tot hoe zwaar de door jou gebruikte stoel belast kan worden?
Ik heb een ahrend 2020 in gebruik. Stoel zit normaliter prima. Maar nou kan ik sinds vandaag de rugleuning niet meer vastzetten. Geen idee waar dit aan ligt, ik zie ook geen enkel schroefje aan de onderkant om dit even los te halen en de boel na te kijken. Dit is wel balen
///update
Uiteraard zit de knop links wel goed.
///update
Uiteraard zit de knop links wel goed.

[Voor 9% gewijzigd door Captain Planet op 01-09-2020 21:58]
You and I have memories longer than the road ahead
Zijn er, behalve de JÄRVFJÄLLET, bureaustoelen aan te bevelen onder de 250 euro voor mensen met rugklachten?
[Voor 16% gewijzigd door Jedi_Pimp op 06-09-2020 22:09]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
@Jedi_Pimp Persoonlijk een half jaar geleden een Bens gekocht. Stuk goedkoper dan de topmerken, voldoet prima.
Heb de versie met stoffen zit, mesh rug en verstelbare lendensteun. Die kost rond de 250 euro.
Heb de versie met stoffen zit, mesh rug en verstelbare lendensteun. Die kost rond de 250 euro.
Vandaag de Ergo Chair 2 ontvangen en in elkaar gezet, maar ik ben nog niet overtuigt.
ik krijg eigenlijk nu meer last van m'n onderrug dan op de eetkamerstoel waar ik al jaren op zit.
De lendensteun zit echt niet lekker in m'n rug te porren.
Als ik de stoel in z'n rechtse stand zit, zit de lendensteun te laag, daardoor moet ik 'm iets de rugleuning iets naar achter kantelen zodat de lendensteun wat hoger komt te zitten, maar daardoor ga ik weer met een soort van bolle rug zitten.
Dus qua afstelling ben ik nog niet tevreden, overigens ben ik 1.93 lang, dus sowieso een goede betaalbare stoel vinden was al lastig.
Bij deze stoel ben ik echt op reviews en ervaring van andere gebruikers af gegaan.
ik krijg eigenlijk nu meer last van m'n onderrug dan op de eetkamerstoel waar ik al jaren op zit.
Als ik de stoel in z'n rechtse stand zit, zit de lendensteun te laag, daardoor moet ik 'm iets de rugleuning iets naar achter kantelen zodat de lendensteun wat hoger komt te zitten, maar daardoor ga ik weer met een soort van bolle rug zitten.
Dus qua afstelling ben ik nog niet tevreden, overigens ben ik 1.93 lang, dus sowieso een goede betaalbare stoel vinden was al lastig.
Bij deze stoel ben ik echt op reviews en ervaring van andere gebruikers af gegaan.
Oh dat klinkt hoopvol voor mij...whazzzup schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:46:
Vandaag de Ergo Chair 2 ontvangen en in elkaar gezet, maar ik ben nog niet overtuigt.

Eigenlijk zou ik 'm ook gisteren ontvangen moeten hebben maar FedEx heeft wat fuckups gedaan en nu kan ik 'm morgenmiddag ophalen...
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Maar goed iedereen heeft een andere bouw, maar snap echt de hele hype niet met quotes over hoe comfortabel die wel niet is.MazeWing schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:44:
[...]
Oh dat klinkt hoopvol voor mij...![]()
Eigenlijk zou ik 'm ook gisteren ontvangen moeten hebben maar FedEx heeft wat fuckups gedaan en nu kan ik 'm morgenmiddag ophalen...
Er zit een 15 dagen probeer garantie op, maar deze stoel gaat terug, ik heb serieus zoveel last dat ik er niet meer op kan zitten.
@whazzzup jammer om te horen. Zelf ben ik maar 1m73-74 maar kan me niet vinden in rugpijn (en ik heb bechterew) met ergochair 2.
Mag ik vragen wat er precies pijn doet? Gewoon zodat mensen in de toekomst het weten?
Mag ik vragen wat er precies pijn doet? Gewoon zodat mensen in de toekomst het weten?
[Voor 3% gewijzigd door Icekiller2k6 op 08-09-2020 21:36]
Heeft iemand nog een werkende kortingscode voor de ErgoChair2? Ik wil mij er nu met al het thuiswerken toch ook maar aan wagen. Heb behoorlijk last van mijn rug nu in elke dag zo lang in mijn Ikea Markus moet zitten 

vooral het gedeelte van de lendenondersteuning voelt vervelend aan, ik heb echt alle hoogtes al geprobeerd.Icekiller2k6 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:35:
@whazzzup jammer om te horen. Zelf ben ik maar 1m73-74 maar kan me niet vinden in rugpijn (en ik heb bechterew) met ergochair 2.
Maar ook ik rust met m'n schouderbladen tegen de hard plastic rand van de bovenkant aan als ik in een gezonde houding gaat zitten wat ook alles behalve comfortabel is.
En ik merk dat het vooral komt wanneer ik met m'n knieën in een 90 graden positie zit, ik me eigen dieper in het lendengedeelte drukt, de stoel staat er op z'n hoogste stand, maar zo voor mij eigenlijk nog hoger moeten zijn.
Heb het idee dat ik gewoon te lang bent voor deze stoel, nu zegt dat ook niet alles want Jay van JayTwoCents is ook 1.93 lang en zelfs een paar kilo zwaarder en vindt de stoel geweldig
https://www.youtube.com/watch?v=qe7kqOUwJ38&t
Sinds vanmiddag de Ergochair 2 in het bezit en mijn eerst indrukken zijn erg positief.
Vergeleken met die BenS stoel straalt de Ergochair kwaliteit uit (terwijl het uiteraard bij lange na niet in de buurt komt van een Herman Miller oid). De handleiding was duidelijk en binnen een kwartier zat alles in elkaar.
Hier viel ook nog eens op hoe onduidelijk de handleiding van die BenS was. Hier is het gewoon harstikke duidelijk en de schroeven zijn duidelijk te onderscheiden.
Toen de stoel eenmaal stond en ik ging zitten beviel ie eigenlijk meteen. Na e.e.a. in te stellen zit ik er nu lekker in en geeft de stoel mij (hoop ik althans) de juiste steun en heb ik 'm ergonomisch goed staan.
De gehele stoel kriekt of piept niet (hoogstens de armleuningen een beetje als je ze wat harder beweegt), je ziet geen lelijk bouten en de gebruikte materialen zien er allemaal netjes uit. Ook dit weer stukken beter dan die BenS stoel.
Uiteraard is 1,5 uur veel te kort om al iets echt zinvols te zeggen, echter heb ik goede hoop dat dit een goede aankoop is. Verder heb ik ook geen last van het "te dunne" zitvlak. Het mocht misschien iets dikker zijn, echter stoort het me niet. Daarnaast heb ik ook gelezen dat dit allemaal went, dus...
Vergeleken met die BenS stoel straalt de Ergochair kwaliteit uit (terwijl het uiteraard bij lange na niet in de buurt komt van een Herman Miller oid). De handleiding was duidelijk en binnen een kwartier zat alles in elkaar.
Hier viel ook nog eens op hoe onduidelijk de handleiding van die BenS was. Hier is het gewoon harstikke duidelijk en de schroeven zijn duidelijk te onderscheiden.
Toen de stoel eenmaal stond en ik ging zitten beviel ie eigenlijk meteen. Na e.e.a. in te stellen zit ik er nu lekker in en geeft de stoel mij (hoop ik althans) de juiste steun en heb ik 'm ergonomisch goed staan.
De gehele stoel kriekt of piept niet (hoogstens de armleuningen een beetje als je ze wat harder beweegt), je ziet geen lelijk bouten en de gebruikte materialen zien er allemaal netjes uit. Ook dit weer stukken beter dan die BenS stoel.
Uiteraard is 1,5 uur veel te kort om al iets echt zinvols te zeggen, echter heb ik goede hoop dat dit een goede aankoop is. Verder heb ik ook geen last van het "te dunne" zitvlak. Het mocht misschien iets dikker zijn, echter stoort het me niet. Daarnaast heb ik ook gelezen dat dit allemaal went, dus...
Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4
Bedankt, heb je een modelnaam/foto?Playa del C. schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:14:
@Jedi_Pimp Persoonlijk een half jaar geleden een Bens gekocht. Stuk goedkoper dan de topmerken, voldoet prima.
Kan iemand een fysieke winkel aanraden waar men kan testzitten?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
https://www.bol.com/nl/p/...s-zwart/9200000070077288/Jedi_Pimp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
[...]
Bedankt, heb je een modelnaam/foto?
Geen idee waar je kan testzitten. Waar ik op let in ieder geval is dat onder de zit het systeem zit, zoals bij deze stoel. En een onderrugondersteuning (lumbar support).
Ik zit er nu een paar maanden op en na goed instellen is het naar mijn mening een prima stoel. Heb een normaal postuur, ben 1,90m lang en kreeg vooraf licht last van de onderrug op een oude budgetgamestoel.
kijk eens bij desko.nl onder de naam ERGONOMISCHE BUREAUSTOEL 516 DJedi_Pimp schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:45:
[...]
Bedankt, heb je een modelnaam/foto?
Showroom in Amsterdam
[Voor 4% gewijzigd door whazzzup op 09-09-2020 22:14]
Via PM ook niet? hahaIcekiller2k6 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:12:
@Flight777 hmm maar een voor 9 euro R-WOW420
Zou je referral code kunnen geven maar dat mag niet

Ik denk in alle eerlijkheid dat deze stoel inderdaad te klein is voor je als ik er de specs van bekijk. Ik ben 1m71 en voor mij zit die echt nog steeds super goed.whazzzup schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:39:
[...]
vooral het gedeelte van de lendenondersteuning voelt vervelend aan, ik heb echt alle hoogtes al geprobeerd.
Maar ook ik rust met m'n schouderbladen tegen de hard plastic rand van de bovenkant aan als ik in een gezonde houding gaat zitten wat ook alles behalve comfortabel is.
En ik merk dat het vooral komt wanneer ik met m'n knieën in een 90 graden positie zit, ik me eigen dieper in het lendengedeelte drukt, de stoel staat er op z'n hoogste stand, maar zo voor mij eigenlijk nog hoger moeten zijn.
Heb het idee dat ik gewoon te lang bent voor deze stoel, nu zegt dat ook niet alles want Jay van JayTwoCents is ook 1.93 lang en zelfs een paar kilo zwaarder en vindt de stoel geweldig
https://www.youtube.com/watch?v=qe7kqOUwJ38&t
Het nadeel van iemand als u die zo groot is dat je sneller meer gaat moeten uitgeven voor een hogere stoel en vermoedelijk ook voor je bureau.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de gamingstoel van secret lab, die een goede uitleg over de afmetingen voor wie deze geschikt is. dit heeft mij goed geholpen de technische specs van een stoel te begrijpen.
Ik zit nu al bijna 3 maanden op een refurbished Haworth Comforto 77 stoel, gekocht voor iets meer dan € 200,- met 4 jaar garantie.
Misschien niet zo fancy en hip en ook niet nieuw, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Voor mij helemaal perfect in te stellen, ook in de lenden etc.
Maar de 90/90/90 houding is prima meer dan 8 uur vol te houden, een aanrader dus als je niet bang bent voor 2e hands maar wel een professionele bureaustoel zoekt.
Misschien niet zo fancy en hip en ook niet nieuw, maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Voor mij helemaal perfect in te stellen, ook in de lenden etc.
Maar de 90/90/90 houding is prima meer dan 8 uur vol te houden, een aanrader dus als je niet bang bent voor 2e hands maar wel een professionele bureaustoel zoekt.
Ik gok 90 graden bij je knien, 90 graden tussen je bovenbeen en romp en 90 graden je armen op je bureau zeg maar

Heeft iemand hier al gekeken naar de Logitech Embody gaming chair? Deze is in NL een stuk gunstiger geprijsd dan de normale embody. Ook zijn er kortingscodes in omloop geweest waardoor de stoel richting de 1000 euro ging. Nog steeds erg veel geld natuurlijk maar wel 12 jaar garantie op de gehele stoel. Gezien thuiswerken de norm lijkt te gaan worden voorlopig toch zit ik te twijfelen.
@bloodlynx er was een review van op LTT zag er wel 'goed' uit, maar voor die prijs... zou je even kunnen door sparen of een refurbished herman miller kunnen kopen?
Als geld geen probleem was (lees: als de vriendin er mee in zou stemmen) zou ik waarschijnlijk een Embody kopen.bloodlynx schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:24:
Heeft iemand hier al gekeken naar de Logitech Embody gaming chair? Deze is in NL een stuk gunstiger geprijsd dan de normale embody. Ook zijn er kortingscodes in omloop geweest waardoor de stoel richting de 1000 euro ging. Nog steeds erg veel geld natuurlijk maar wel 12 jaar garantie op de gehele stoel. Gezien thuiswerken de norm lijkt te gaan worden voorlopig toch zit ik te twijfelen.
Is een duidelijk filmpje die ook even de verschillen belicht. Het is vooral de iets dikkere padding en extra foam die beter/anders is. Daarnaast is de Logitech iets goedkoper dan de normale. Dit heeft echter meer met de situatie in Nederland (en volgens mij Europa) te maken dan dat het zo hoort. In de US is een Embody over het algemeen goedkoper dan de logitech versie.
[Voor 4% gewijzigd door MazeWing op 11-09-2020 14:21]
De Ergochair 2 wordt in veel reviews bestempeld als een stoel voor lange mensen, vandaar dat ik de gok gemaakt heb.Mikydb84 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 22:53:
[...]
Ik denk in alle eerlijkheid dat deze stoel inderdaad te klein is voor je als ik er de specs van bekijk. Ik ben 1m71 en voor mij zit die echt nog steeds super goed.
Het nadeel van iemand als u die zo groot is dat je sneller meer gaat moeten uitgeven voor een hogere stoel en vermoedelijk ook voor je bureau.
Kijk bijvoorbeeld eens naar de gamingstoel van secret lab, die een goede uitleg over de afmetingen voor wie deze geschikt is. dit heeft mij goed geholpen de technische specs van een stoel te begrijpen.
De Secretlab Titan stond als nummer 2 op m'n lijstje, maar veel negatieve reviews op Reddit gaf me dit toch rede tot twijfel.
Dat inderdaad, maar dan de armen op de stoelleuningen, niet op het bureau. Als ik het goed begrepen heb is dit ergonomisch gezien de beste houding.incomer schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:47:
[...]
Ik gok 90 graden bij je knien, 90 graden tussen je bovenbeen en romp en 90 graden je armen op je bureau zeg maar
Kortingscode's in de omloop!? Ik hou me graag aanbevolen, want ik wilde de stoel van de week gaan bestellen.bloodlynx schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 13:24:
Hoewel dit topic erg oud is, toch even een reactie op deze post omdat ik dankzij deze post op scholtenswerkplek ben uitgekomen.
In het kader van het vele thuiswerken op een standaard stoel was ik op zoek naar een goede stoel waar je makkelijk echt een hele dag op kan zitten en werken.
Via google kwam ik toch al snel op herman miller stoelen uit. Qua looks en qua ergonomie.
De prijzen zijn stevig en om zo maar via internet te bestellen vond ik toch wat ongemakkelijk.
Daarom ben ik bij scholtenswerkplek.nl langs geweest omdat ze daar de 3 modellen hadden staan die ik wilde proberen (sail, mirra 2, aeron).
Ik werd daar prima geholpen door Hans, de eigenaar vd zaak. Het was relatief druk in de zaak, want alle thuiswerkers willen nu een goede stoel ivm klachten in de rug etc.
Hans heeft me goed uitgelegd hoe je goed op een burostoel moet zitten en deze moet instellen.
Ik ging eerst in de aeron (duurste model) zitten. En hoewel dit zeer goed zat, adviseerde Hans me toch aan om in de mirra 2 ook te gaan zitten.
Hoewel goedkoper, bleek deze voor mijn lichaamsbouw toch net wat beter te zijn.
Ondanks de drukte in de zaak nam Hans goed de tijd voor me, het leek uiteindelijk haast een workshop “hoe moet je goed zitten in een burostoel” met alle andere klanten die meeluisterden.
Na ook even proefzitten in de sail was voor mij duidelijk dat de mirra 2 “de” stoel was voor mij. Hans liet me ook nog even de 2e kans stoelen zien (is retourgestuurd door klanten ivm bv verkeerde maat besteld). Deze waren 100 euro goedkoper dan volledig nieuw in doos.
Voor dit bedrag heb ik zelf liever een volledig “verse” uit de doos dus ik heb gekozen voor de nieuwe. Er was overigens weinig aan te merken op de 2e kans stoel (paar kleine krasjes op de poten).
Omdat de full options versie in antraciet op voorraad was en snel geleverd kon worden, heb ik deze uiteindelijk gekocht. Op eigen initiatief van Hans kreeg ik de wieltjes voor harde vloer gratis, en omdat we hollander zijn en startende zzper wilden we nog wel wat korting
wat uiteindelijk ook in goede sfeer lukte.
Binnenkort wordt mijn stoel volledig gemonteerd geleverd (zonder bezorgkosten) en ik kan niet wachten om in mn nieuwe stoel te kunnen zitten.
Voor iedereen die ook een dergelijke stoel overweegt, ga zeker proefzitten, laat je goed voorlichten, en in sommige gevallen is het duurste model zeker niet t best passend.
En mocht je in de buurt van Amsterdam wonen, zijn dan kan ik scholtenswerkplek zeker aanraden.
In het kader van het vele thuiswerken op een standaard stoel was ik op zoek naar een goede stoel waar je makkelijk echt een hele dag op kan zitten en werken.
Via google kwam ik toch al snel op herman miller stoelen uit. Qua looks en qua ergonomie.
De prijzen zijn stevig en om zo maar via internet te bestellen vond ik toch wat ongemakkelijk.
Daarom ben ik bij scholtenswerkplek.nl langs geweest omdat ze daar de 3 modellen hadden staan die ik wilde proberen (sail, mirra 2, aeron).
Ik werd daar prima geholpen door Hans, de eigenaar vd zaak. Het was relatief druk in de zaak, want alle thuiswerkers willen nu een goede stoel ivm klachten in de rug etc.
Hans heeft me goed uitgelegd hoe je goed op een burostoel moet zitten en deze moet instellen.
Ik ging eerst in de aeron (duurste model) zitten. En hoewel dit zeer goed zat, adviseerde Hans me toch aan om in de mirra 2 ook te gaan zitten.
Hoewel goedkoper, bleek deze voor mijn lichaamsbouw toch net wat beter te zijn.
Ondanks de drukte in de zaak nam Hans goed de tijd voor me, het leek uiteindelijk haast een workshop “hoe moet je goed zitten in een burostoel” met alle andere klanten die meeluisterden.
Na ook even proefzitten in de sail was voor mij duidelijk dat de mirra 2 “de” stoel was voor mij. Hans liet me ook nog even de 2e kans stoelen zien (is retourgestuurd door klanten ivm bv verkeerde maat besteld). Deze waren 100 euro goedkoper dan volledig nieuw in doos.
Voor dit bedrag heb ik zelf liever een volledig “verse” uit de doos dus ik heb gekozen voor de nieuwe. Er was overigens weinig aan te merken op de 2e kans stoel (paar kleine krasjes op de poten).
Omdat de full options versie in antraciet op voorraad was en snel geleverd kon worden, heb ik deze uiteindelijk gekocht. Op eigen initiatief van Hans kreeg ik de wieltjes voor harde vloer gratis, en omdat we hollander zijn en startende zzper wilden we nog wel wat korting

Binnenkort wordt mijn stoel volledig gemonteerd geleverd (zonder bezorgkosten) en ik kan niet wachten om in mn nieuwe stoel te kunnen zitten.
Voor iedereen die ook een dergelijke stoel overweegt, ga zeker proefzitten, laat je goed voorlichten, en in sommige gevallen is het duurste model zeker niet t best passend.
En mocht je in de buurt van Amsterdam wonen, zijn dan kan ik scholtenswerkplek zeker aanraden.
Jammer dat de prijs ven Ergo chair 2 omhoog gegaan is, is er eeen korting code die onder 400€ te verkrijgen is?
@711 I also went to scholtenswerkplek and am satisfied with the store owner and his explanation.
Ik heb de Ergo Chair 2 terug gestuurd naar waar die vandaan kwam, het betaalde bedrag werd op dezelfde dag toen de stoel werd opgehaald al terug gestort, dus wat dat betreft top van de Autonomous om het direct te verwerken.
Overigens op Trustpilot een mix van gebruiker reviews wat betreft Autonomous
https://www.trustpilot.com/review/autonomous.ai
Afgezien dat ik van de stoel ergere rugklachten kreeg, vond ik 'm wat goedkoopjes aanvoelen, door alle instelbare delen vond ik 'm toch wat wiebelig overkomen.
Overigens op Trustpilot een mix van gebruiker reviews wat betreft Autonomous
https://www.trustpilot.com/review/autonomous.ai
Afgezien dat ik van de stoel ergere rugklachten kreeg, vond ik 'm wat goedkoopjes aanvoelen, door alle instelbare delen vond ik 'm toch wat wiebelig overkomen.
Ik ga vanmiddag waarschijnlijk hier in de buurt eens kijken naar een aantal bureaustoelen.
De 2de handszaak hier heeft ineens 2 Herman Millers staan (Aeron en Celle Cellular) alsook een aantal Steelcase modellen.
De Aeron is toch nog best wel fors aan de prijs, maar nieuw toch nog steeds meer dan dubbel de prijs.
Wat ik me wel afvraag is waarom er zoveel Aerons te koop aangeboden worden.
Niet enkel van (failliete) bedrijven, maar ook particulier.
Is deze bejubelde bureaustoel dan toch niet altijd het neusje van de zalm?
Maar in ieder geval heb ik wel de kans om er eens op te zitten vooraleer te kopen.
Ik heb namelijk weinig zin om een Ergo Chair of Maxnomic of Secretlab te kopen, in mekaar te steken en vervolgens opnieuw af te breken in geval het toch niet mijn ding is.
EDIT : Net terug.
De Aeron blijkt toch niet echt iets voor mij te zijn. Zithouding was goed, maar ik kon toch niet comfortabel zitten.
De Celle daarentegen zat veel beter naar mijn mening. Maar nadeel bij de Celle was dat de laatste 2 á 3 cm aan rand vooraan echt wel hard in mijn spillebenen drukte, wat toch pijnlijk werd na een paar minuten. Kan gewenning zijn, dus de Celle schrijf ik nog niet helemaal af.
Dan nog maar eens uitkijken of ik de Mirra of Embody/Logitec versie van de Embody ergens kan testen.
De 2de handszaak hier heeft ineens 2 Herman Millers staan (Aeron en Celle Cellular) alsook een aantal Steelcase modellen.
De Aeron is toch nog best wel fors aan de prijs, maar nieuw toch nog steeds meer dan dubbel de prijs.
Wat ik me wel afvraag is waarom er zoveel Aerons te koop aangeboden worden.
Niet enkel van (failliete) bedrijven, maar ook particulier.
Is deze bejubelde bureaustoel dan toch niet altijd het neusje van de zalm?
Maar in ieder geval heb ik wel de kans om er eens op te zitten vooraleer te kopen.
Ik heb namelijk weinig zin om een Ergo Chair of Maxnomic of Secretlab te kopen, in mekaar te steken en vervolgens opnieuw af te breken in geval het toch niet mijn ding is.
EDIT : Net terug.
De Aeron blijkt toch niet echt iets voor mij te zijn. Zithouding was goed, maar ik kon toch niet comfortabel zitten.
De Celle daarentegen zat veel beter naar mijn mening. Maar nadeel bij de Celle was dat de laatste 2 á 3 cm aan rand vooraan echt wel hard in mijn spillebenen drukte, wat toch pijnlijk werd na een paar minuten. Kan gewenning zijn, dus de Celle schrijf ik nog niet helemaal af.
Dan nog maar eens uitkijken of ik de Mirra of Embody/Logitec versie van de Embody ergens kan testen.
[Voor 25% gewijzigd door wiemelen op 30-09-2020 16:44. Reden: Update ná bezoek winkel]
Ik heb inmiddels bijna 6 jaar de MILLBERGET van Ikea: https://www.ikea.com/nl/n...l-bomstad-zwart-90339412/ gezien de hobby's en tegenwoordig thuiswerk zit ik er soms wel 14-16 uur per dag op. Met mijn 176 en 27 jaar kan ik hier prima op zitten.
Voor mij het enige nadeel is dat de armsteunen niet verstelbaar zijn, hierdoor kan ik deze niet gebruiken. Ik gebruik meestal dan ook mijn bureau als armsteun. In vergelijking met mijn bureau op kantoor is dit niet helemaal arbotechnisch verantwoord, maar ik heb nog nooit last ervaren.
Omdat de stoffering begint te slijten heb ik gekeken naar een nieuwe en de 'Bureaustoel Heavy Duty' gekocht (Google geeft wel verschillende sites, rond de 150€) . Dit was mijn slechtste koop ooit. Wankel, voelt goedkoop en het zitkussen lijkt compleet afwezig na twee uurtjes. Hiernaast staat deze stoel op de hoogste stand voor mijn lengte wat bijster ongewoon is.
Goedkoop is duurkoop, na het herinrichten van mijn studiekamer ga ik ook een ander bureau plaatsen, tegen die tijd wil ik ook een vervanger voor mijn MILLBERGET, wellicht dat ik exact dezelfde ga kopen of ga kijken naar een tweedehands /refurb Herman Miller.
Hoewel ik geen last heb van de MILLBERGET lijkt het mij verstandig met het thuiswerken en het vele hobbywerk dat ik voor de lange termijn een goede inrichting van mijn (thuis)werk en hobbyplek creëer.
Voor mij het enige nadeel is dat de armsteunen niet verstelbaar zijn, hierdoor kan ik deze niet gebruiken. Ik gebruik meestal dan ook mijn bureau als armsteun. In vergelijking met mijn bureau op kantoor is dit niet helemaal arbotechnisch verantwoord, maar ik heb nog nooit last ervaren.
Omdat de stoffering begint te slijten heb ik gekeken naar een nieuwe en de 'Bureaustoel Heavy Duty' gekocht (Google geeft wel verschillende sites, rond de 150€) . Dit was mijn slechtste koop ooit. Wankel, voelt goedkoop en het zitkussen lijkt compleet afwezig na twee uurtjes. Hiernaast staat deze stoel op de hoogste stand voor mijn lengte wat bijster ongewoon is.
Goedkoop is duurkoop, na het herinrichten van mijn studiekamer ga ik ook een ander bureau plaatsen, tegen die tijd wil ik ook een vervanger voor mijn MILLBERGET, wellicht dat ik exact dezelfde ga kopen of ga kijken naar een tweedehands /refurb Herman Miller.
Hoewel ik geen last heb van de MILLBERGET lijkt het mij verstandig met het thuiswerken en het vele hobbywerk dat ik voor de lange termijn een goede inrichting van mijn (thuis)werk en hobbyplek creëer.
Ik heb hier (die Ikea stoel) jaren de stoffen variant van gehad en heb deze toevallig vorige week naar de stort gebracht, wat een ergonomische ramp is dat ding zegTrue schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:02:
Ik heb inmiddels bijna 6 jaar de MILLBERGET van Ikea: https://www.ikea.com/nl/n...l-bomstad-zwart-90339412/ gezien de hobby's en tegenwoordig thuiswerk zit ik er soms wel 14-16 uur per dag op. Met mijn 176 en 27 jaar kan ik hier prima op zitten.

Ik zit nu enkele weken op een Secretlab Titan in de zwart-stoffen variant. En dat bevalt heel erg goed. Uren zitten werken op de stoel en geen last van mijn rug. Stevig, goede kwaliteit en geen rammeltjes en piepjes en dergelijke. Kost volgens mij iets van 360,-. Op alle mogelijke manieren in te stellen en dat is ook hoe het hoort.
R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar de Secretlab Titan in de softweave variant. Maar deze is 489 euro..Kuusj schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:08:
[...]
Ik heb hier (die Ikea stoel) jaren de stoffen variant van gehad en heb deze toevallig vorige week naar de stort gebracht, wat een ergonomische ramp is dat ding zegMisschien ligt het aan mijn lengte (1.90m), maar volgens mij is het gewoon een 'slechte' stoel. Niks in te stellen en geen ondersteuning voor je rug. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook echt wel nog veel ergere stoelen zijn overigens.
Ik zit nu enkele weken op een Secretlab Titan in de zwart-stoffen variant. En dat bevalt heel erg goed. Uren zitten werken op de stoel en geen last van mijn rug. Stevig, goede kwaliteit en geen rammeltjes en piepjes en dergelijke. Kost volgens mij iets van 360,-. Op alle mogelijke manieren in te stellen en dat is ook hoe het hoort.
Hebben ze de prijs onlangs flink verhoogd? Of zijn er ergens nog kortingcodes oid beschikbaar?
Ik heb goede ervaringen van het Nederlandse merk Beta. Ik heb zelf jaren geleden de Berlijn aangeschaft (met mesh) en die gebruik al ik jaren tot volle tevredenheid. En voldoet aan NPR1813.
De prijs kwaliteit vond ik goed en ik zocht met name een stoel uit waarbij alles in te stellen viel. Natuurlijk is het geen Herman Miller maar qua opties en instellingen vond ik het meer dan prima. Misschien heeft er iemand wat aan.
Edit: Ik zie dat zij de namen veranderd hebben.
Ik blijf er bij dat een bureaustoel voor iedereen persoonlijk is. De een vind het lekker zitten..de ander totaal niet.
De prijs kwaliteit vond ik goed en ik zocht met name een stoel uit waarbij alles in te stellen viel. Natuurlijk is het geen Herman Miller maar qua opties en instellingen vond ik het meer dan prima. Misschien heeft er iemand wat aan.
Edit: Ik zie dat zij de namen veranderd hebben.
Ik blijf er bij dat een bureaustoel voor iedereen persoonlijk is. De een vind het lekker zitten..de ander totaal niet.
[Voor 26% gewijzigd door MoldyInko op 16-10-2020 12:47]
Ah, ze hebben de prijzen wel verhoogt ja zie ik. Ik heb 459 (vergist in de prijs..) betaald, minus 20,- van een referralcode dus 439,-. De andere stoffen varianten waren eerst nog eens 30,- goedkoper dan de zwarte. Dus die zijn in feite 60,- duurder geworden. Dat vind ik wel erg veel.Daemician schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:20:
[...]
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar de Secretlab Titan in de softweave variant. Maar deze is 489 euro..
Hebben ze de prijs onlangs flink verhoogd? Of zijn er ergens nog kortingcodes oid beschikbaar?
R7 5800X - RX 6900XT - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)
Ik heb een Physix van Vitra. Ligt wellicht iets boven je budget, maar ik vind het een heerlijke stoel.
Verschil is gelukkig niet 130 euro.. hahaKuusj schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:07:
[...]
Ah, ze hebben de prijzen wel verhoogt ja zie ik. Ik heb 459 (vergist in de prijs..) betaald, minus 20,- van een referralcode dus 439,-. De andere stoffen varianten waren eerst nog eens 30,- goedkoper dan de zwarte. Dus die zijn in feite 60,- duurder geworden. Dat vind ik wel erg veel.
Helaas zijn zulke prijsverhogingen niets vreemds momenteel.. ook een van de alternatieven die ik op het oog heb, de ergochair 2, is zo te zien het afgelopen half jaar 60-100 euro duurder geworden.. (340 -> 445 euro, 405 na discount code..). Gelukkig heb ik nog wel ~450 euro budget vanuit mijn werkgever voor een bureaustoel, waardoor ik zelf niet heel veel bij hoef te betalen..

Ik lees hier en daar trouwens dat mensen de Titan wel hard vinden zitten, wat is jouw mening hier over? Zijn ze schoolstoel-achtig hard? Of moet ik meer denken aan menig eetkamer stoel op het gebied van hardheid?
Mijn keukenstoelen zijn van hout, met een kussentje van 3cm erop. En ik denk dat je het qua zitvlak wel daar mee kunt vergelijken. Ik vind dat echt niet oncomfortabel, en ik heb geen grote hoeveelheid kont die het verzacht oid. Sowieso versoepeld het wel wat in de eerste 2 weken van gebruik. Het is voor je rug beter als je niet in een soort relax-stoel zit waar je 10cm in wegzakt, maar het blijft persoonlijke voorkeur.Daemician schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Verschil is gelukkig niet 130 euro.. haha
Helaas zijn zulke prijsverhogingen niets vreemds momenteel.. ook een van de alternatieven die ik op het oog heb, de ergochair 2, is zo te zien het afgelopen half jaar 60-100 euro duurder geworden.. (340 -> 445 euro, 405 na discount code..). Gelukkig heb ik nog wel ~450 euro budget vanuit mijn werkgever voor een bureaustoel, waardoor ik zelf niet heel veel bij hoef te betalen..
Ik lees hier en daar trouwens dat mensen de Titan wel hard vinden zitten, wat is jouw mening hier over? Zijn ze schoolstoel-achtig hard? Of moet ik meer denken aan menig eetkamer stoel op het gebied van hardheid?
Herman miller heeft momenteel een actie waar een paar Nederlandse winkels aan meedoen. Thuiswerkers krijgen 15% korting.
Mensen ervaring met die Gispen Zinn smart? Merk dat ik van mn huidige stoel na 10 jaar beetje een houten kont aan het krijgen ben haha.
Daar heb je gelijk in. En aangezien ik momenteel al een half jaar op een IKEA eetkamer stoel werk, zal het wel meevallen.. Beter een stoel die een paar jaar mooi zijn vorm houdt, dan een die binnen een half jaar al plat is en totaal niet meer zit.Kuusj schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Mijn keukenstoelen zijn van hout, met een kussentje van 3cm erop. En ik denk dat je het qua zitvlak wel daar mee kunt vergelijken. Ik vind dat echt niet oncomfortabel, en ik heb geen grote hoeveelheid kont die het verzacht oid. Sowieso versoepeld het wel wat in de eerste 2 weken van gebruik. Het is voor je rug beter als je niet in een soort relax-stoel zit waar je 10cm in wegzakt, maar het blijft persoonlijke voorkeur.
Ik denk dat ik het er maar op ga wagen en een Titan Softweave Charcoal ga aanschaffen.
Iemand hier toevallig nog een code over voor 20 euro korting? Dan zie ik deze graag in een DM..

@Daemician blijkbaar als je support@secretlab.co mailt en vraagt erachter dan krijg je een kortingscode (van 20euro)
Dank! Slim van ze, bespaart ze een cleaning product..Icekiller2k6 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:23:
@Daemician blijkbaar als je support@secretlab.co mailt en vraagt erachter dan krijg je een kortingscode (van 20euro)

Mijn vriendin had echter nog een referral code op Reddit gevonden en ik heb de stoel met die korting besteld. Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Black Softweave gegaan.. nu nog een maandje wachten..

Bevalt ie nog steeds?MazeWing schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:13:
Sinds vanmiddag de Ergochair 2 in het bezit en mijn eerst indrukken zijn erg positief.
Waar heb je hem besteld?
Ik ben op zoek naar een bureaustoel van ~300 euro en dan kom je snel op Bens uit. Alleen jouw review hier schrikt me af.
Nog altijd tevreden? Herken je de negatieve aspecten die hier genoemd worden of niet echt?Playa del C. schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:14:
Als je in de buurt ergens iets hebt wat refurbished units verkoopt kun je daar altijd eens kijken.
Zelf heb ik ook de Ergochair 2 en nog steeds tevreden over.. Ik heb hem wel gekocht voor de price hike..
Zelf heb ik ook de Ergochair 2 en nog steeds tevreden over.. Ik heb hem wel gekocht voor de price hike..
Zoals velen hier ben ik ook op zoek geweest naar een bureaustoel tussen de 300-400 euro. Iedereen in dit topic erg bedankt voor alle suggesties en inzichten!
Ik ben nog een aantal interessante opties tegen gekomen die ik hier nog niet had gezien:
Zelf ben ik gegaan voor de EV25R vanwege de netbespanning. Deze bevalt mij prima. Enige minpuntje zijn de 2D-armleggers die wat mij betreft wat te ver naar voren zitten. Ander verschil met de EV211 is dat bij de EV25R het synchroonmechanisme niet zelf regelbaar is in kracht (maar dat zou automagisch moeten gaan, en is).
Ik ben nog een aantal interessante opties tegen gekomen die ik hier nog niet had gezien:
- Viasit Drumback voor 297 euro (fabrikant, willekeurige webshop). 5 jaar garantie.
- Interstuhl EV25R voor 350 euro (fabrikant (in het Duits), willekeurige webshop). Dit is een thuiswerk-versie van de Interstuhl EV211 uit deze post. 10 jaar garantie.
- Refurbished SteelCase Think (webshop). 5 jaar garantie.
Zelf ben ik gegaan voor de EV25R vanwege de netbespanning. Deze bevalt mij prima. Enige minpuntje zijn de 2D-armleggers die wat mij betreft wat te ver naar voren zitten. Ander verschil met de EV211 is dat bij de EV25R het synchroonmechanisme niet zelf regelbaar is in kracht (maar dat zou automagisch moeten gaan, en is).
[Voor 0% gewijzigd door silexh op 28-10-2020 10:53. Reden: spelling]
Ik hoop voor jou dat ie in goede staat arriveert. Ik heb nu al 2 maanden een garantieclaim lopen bij Secret Lab omdat mijn backrest scheef is, zo kwam hij uit de doos. Communicatie gaat uiterst moeizaam. Er zit elke keer een week tussen mails in en elke keer worden dezelfde vragen gesteld omdat een nieuwe 'super senior support agent guru' het ticket oppakt. Het is maar goed dat er 5 jaar garantie op zit, want met deze snelheid heb ik over een jaar nog geen replacement part. En oja, bellen gaat niet; ze hebben geen telefoonnummer.Daemician schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:10:
Mijn vriendin had echter nog een referral code op Reddit gevonden en ik heb de stoel met die korting besteld. Ik ben uiteindelijk toch maar voor de Black Softweave gegaan.. nu nog een maandje wachten..
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 2x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik kom er net vanaf. Bevalt nog steeds prima. Niks te klagen. Het is geen overdreven luxe model, maar de prijs is daardoor ook redelijk.Lennnn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 10:08:
[...]
Nog altijd tevreden? Herken je de negatieve aspecten die hier genoemd worden of niet echt?
Zolang het niet om medische problemen gaat, is mijn idee dat de stoel ruim voldoet.
Welke negatieve aspecten bedoel je precies?
Heb een goede bureaustoel die wellicht wel aan vervanging toe is, maar ik zit er altijd met kleermakerszit of met 1 been op.. en dat 10uur per dag is echt niet best volgens mij. dus ik zoek eigenlijk een stoel waar je maar op 1 manier kan opzitten
Dank voor de toelichting. Ik ben verder vrij standaard (normaal postuur, normale lengte, geen medische problemen). Ik wil daarom voor een redelijk betaalbaar model gaan.Playa del C. schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 12:16:
[...]
Ik kom er net vanaf. Bevalt nog steeds prima. Niks te klagen. Het is geen overdreven luxe model, maar de prijs is daardoor ook redelijk.
Zolang het niet om medische problemen gaat, is mijn idee dat de stoel ruim voldoet.
Welke negatieve aspecten bedoel je precies?
De negatieve aspecten zijn vooral uit eerdere posts hier:
MazeWing schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 11:52:
Een uur geleden de BenS stoel binnengekregen en in elkaar gezet maar hij gaat gelijk retour! De kwaliteit en vooral de uitstraling valt me zwaar tegen!
Je kijkt vanuit de zitten (die dus geweven) is, rechtstreeks op de montageplaat, incl. schroefgaten en schroefdraad. Erg slordig dat ze daar niet iets overheen hebben gedaan. Daarnaast heeft men de verkeerde hoofdsteun erbij gestopt (niet geweven, maar gewoon van stof) en maakt alles gewoon een hele erg plastic/kunstof-indruk. Qua zit heb ik niet veel aan te merken maar had ik stiekem wel iets beters verwacht.
Zojuist dus de retour aangemeld (en mag ik de hele stoel weer uit elkaar halen) en de Ergochair 2 besteld. Dan maar een dikke maand wachten. In elk opzicht ziet die stoel er beter uit!
pannekoek141 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:04:
[...]
Ik zit nu op de Bens en ben voor het bedrag ook teleurgesteld en denk ook dat die terug gaat. De zitting is zelfs scheef, ik hang dus naar links. ik vindt dit echt niet kunnen voor zo'n bedrag, ook de verstelbaarheid is echt matig. 3 levels om hem vast te zetten.
Dat commentaar snap ik niet. Misschien hebben ze een defect model ofzo. Hij is bij mij heel strak afgewerkt. Kan nergens in kijken ofzo. Kan in veel standen ingesteld worden. Denk dat ze een Chinees kopie hebben gekocht ofzoLennnn schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:45:
[...]
Dank voor de toelichting. Ik ben verder vrij standaard (normaal postuur, normale lengte, geen medische problemen). Ik wil daarom voor een redelijk betaalbaar model gaan.
De negatieve aspecten zijn vooral uit eerdere posts hier:
[...]
[...]

Met het thuiswerken mijzelf ook op een goede stoel getrakteerd, een Ahrend 2020:
Zat hiervoor op een Ikea Markus, het verschil is niet te bevatten in woorden. Een verstelbare zit diepte, soepele kiepveer en de 4D verstelbare armsteunen maken dat ik zelfs met mijn 2.02 meter lengte absoluut goddelijk zit en ook niet meer leunend op het bureau zit te werken. De 600 euro die hij gekost heeft is een forse investering. Al gaat de stoel vele jaren mee.
Zat hiervoor op een Ikea Markus, het verschil is niet te bevatten in woorden. Een verstelbare zit diepte, soepele kiepveer en de 4D verstelbare armsteunen maken dat ik zelfs met mijn 2.02 meter lengte absoluut goddelijk zit en ook niet meer leunend op het bureau zit te werken. De 600 euro die hij gekost heeft is een forse investering. Al gaat de stoel vele jaren mee.
Ik had hetzelfde probleem. Na een paar maanden thuiswerken waren mijn rug en ik het niet meer met elkaar eens. Ik ben uiteindelijk voor een refurbished Ahrend 250 met vernieuwde bekleding gegaan. Was uiteindelijk 205 euro kwijt en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Oei..Freekers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:31:
[...]
Ik hoop voor jou dat ie in goede staat arriveert. Ik heb nu al 2 maanden een garantieclaim lopen bij Secret Lab omdat mijn backrest scheef is, zo kwam hij uit de doos. Communicatie gaat uiterst moeizaam. Er zit elke keer een week tussen mails in en elke keer worden dezelfde vragen gesteld omdat een nieuwe 'super senior support agent guru' het ticket oppakt. Het is maar goed dat er 5 jaar garantie op zit, want met deze snelheid heb ik over een jaar nog geen replacement part. En oja, bellen gaat niet; ze hebben geen telefoonnummer.

Het is inderdaad dan maar te hopen dat mij die pech bespaart blijft..
Hopelijk wordt het voor jou snel opgelost.. heb je het al eens geprobeerd dmv een boze/teleurgestelde reactie op een van hun social media kanalen?
Herman Miller Aeron ... refurbished aan iets of wat betaalbare prijs te verkrijgen.Sniffels schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 13:58:
Heb een goede bureaustoel die wellicht wel aan vervanging toe is, maar ik zit er altijd met kleermakerszit of met 1 been op.. en dat 10uur per dag is echt niet best volgens mij. dus ik zoek eigenlijk een stoel waar je maar op 1 manier kan opzitten
Op kantoor zitten wij op een NPR1813 stoel die super zit en veel instelmogelijkheden heeft. Thuis komt er ook een binnenkort!
Verkrijgbaar:
https://shop.workhubathom...rkhub-bureaustoel-premium
Prijs €475 incl. Btw
Verkrijgbaar:
https://shop.workhubathom...rkhub-bureaustoel-premium
Prijs €475 incl. Btw
Ik ben zelf ook al een tijdje aan het rondkijken naar een nieuwe bureaustoel. Zijn er in de omgeving Eindhoven winkels waarbij je bijvoorbeeld een Herman Miller mirra 2 kunt lenen? Ik wil graag thuis een bureaustoel uitproberen voordat ik er +/- 1k aan uit wil geven.
BlaBlaBla
Ik ben ook geïnteresseerd in de Ergo Chair 2. Moest jij import kosten of belasting (in Nederland) betalen of zit het al verwerkt in het bedrag zelf?whazzzup schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:46:
@freestyle88tr geen importkosten. Wordt voor u vanuit Nederland verstuurt (doorzoek dit topic even)
iBood heeft een Kangaro verstelbare bureaustoel in de aanbieding:
https://www.ibood.com/hom...stelbare-bureaustoel.html
Iemand toevallig ervaring met deze stoel?
La Batterie des Hommes sans Peur
@XWB niet zo zeer met de stoel. Maar wil je garantie voor zoiets via iBood laten gaan..?
Is dit nog actief ? Ben ook op zoek naar een Aeron. Het liefst ook die met de Posture Fit SL. Waar zie jij hem zo uitgebouwd voor 925??Citroen schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Voor 925 euro krijg je de nieuwe versie helemaal uitgebouwd, uitgezonderd leer/polished.De enige catch is dat het om een toonzaalmodel in quasi nieuwstaat zou gaan.
- 3D Armleuningen
- Posture Fit SL
- Voorwaartse neiging
- Blokkage van achterwaartse neiging
- Geremde wielen
Echter staat op mijn bestelbon verzending rechtstreeks van de fabrikant.
Ik ontvang hem in de loop van deze week dus zal dan even updaten.
De reviews zien er veelbelovend uit dus ben benieuwd!
Ik verwacht dat deze minimum 20 jaar zal meegaan en goed waarde zal behouden.
Dus als je er vanaf wilt of wilt upgraden krijg je er waarschijnlijk nog de helft voor terug.
Edit: Zie de datum. Zo te zien zijn de prijzen flink opgekrikt. Vraag en Aanbod.
Iemand nog een adresje met een leuke aanbieding betreft de Herman Miller Aeron ?
Mijn mentale budget hiervoor is ongeveer 1000 euro. Zelf is 1500 euro voor mijn gevoel gewoon te veel.
[Voor 12% gewijzigd door Immutable op 05-11-2020 09:09]
Bij Loyalbrand hebben ze een Mirra 2 voor 777 euro. Die doet opzich niet veel onder voor de Aeron. Ook hebben ze een showroom model van de Aeron en je mag de stoel 2 weken uitproberen. En ze leveren de stoel gratis thuis en komen deze eventueel ook gratis ophalen!Immutable schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:07:
[...]
Is dit nog actief ? Ben ook op zoek naar een Aeron. Het liefst ook die met de Posture Fit SL. Waar zie jij hem zo uitgebouwd voor 925??
Edit: Zie de datum. Zo te zien zijn de prijzen flink opgekrikt. Vraag en Aanbod.
Iemand nog een adresje met een leuke aanbieding betreft de Herman Miller Aeron ?
Mijn mentale budget hiervoor is ongeveer 1000 euro. Zelf is 1500 euro voor mijn gevoel gewoon te veel.
[Voor 5% gewijzigd door bloodlynx op 05-11-2020 09:22]
Yes ik zag wel wat redelijk leuke koopjes nu. Die van Royalbrand is maat B, ik ben zelf 1.88m en 90kilo (corona kilo's.. man man moet echt weer sporten). Maar misschien voldoet maat B ook goed.bloodlynx schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:22:
[...]
Bij Loyalbrand hebben ze een Mirra 2 voor 777 euro. Die doet opzich niet veel onder voor de Aeron. Ook hebben ze een showroom model van de Aeron en je mag de stoel 2 weken uitproberen. En ze leveren de stoel gratis thuis en komen deze eventueel ook gratis ophalen!
Zit zelf ook 8 uur per dag erop, daarna zelf ook nog een tijdje betreft programmeren enz. Heb nu een stoel die voldoet voor 3 uur max. Daarna wordt ik gek, en ik wil gewoon GOED investeren in iets ergonomisch. Een stoel dat mij forceert om rechtop en goed te zitten. Ik wil gedwongen worden in een goed zit positie, en niet vermoeid uit de stoel komen. ~1000 euro is het me echt waard, en Herman Miller heeft goede garantie en goede restwaarde.
Mooi dat ze het 2 weken laten proberen. Dat ga ik gewoon doen. Misschien past maat B prima bij 1.88m en 90kilo.
Is dit niet gewoon een autonomous ErgoChair 1 verkocht onder een ander merk?XWB schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:13:
iBood heeft een Kangaro verstelbare bureaustoel in de aanbieding: