Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:54
Icekiller2k6 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:24:
Hetgene wat ik wel ga bestellen is nieuwe wieletjes voor eronder, blijkbaar hebben alle stoelen daar wel last van (ook de neuechair) bv https://www.amazon.de/Xel...id=1591887726&sr=8-3&th=1
Goede tip inderdaad. Voor de andere lezers die een ErgoChair 2 hebben/bestellen en ook deze wieltjes willen; let op dat je de 11mm variant neemt :)
Als ik Jayz2cents zijn review moet geloven zit dat wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-02 09:45
Bij ons heeft management beslist dat thuiswerken de standaard gaat worden.
Daarom heb ik besloten om te investeren in een degelijke bureaustoel.

Ik ga er minimaal 8 uur per dag op doorbrengen dus het mag van mij de crème de la crème zijn.
Ongeëvenaard is dan de Herman Miller Aeron. In Duitsland kan je ze al vinden voor 925 euro.
Tel 20 jaar tot het volgende model en dan kom je uit op (925/20/12) 4 euro/maand.
Wellicht daarna 2dehands ook nog een paar tientjes waard.
No-brainer dus als je het mij vraagt.

https://www.chairholder.d...k-vinyl-armpads-120005707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:05
Cyantre schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:18:

Ik ga er minimaal 8 uur per dag op doorbrengen dus het mag van mij de crème de la crème zijn.
Ongeëvenaard is dan de Herman Miller Aeron. In Duitsland kan je ze al vinden voor 925 euro.
Tel 20 jaar tot het volgende model en dan kom je uit op (925/20/12) 4 euro/maand.

Krijg je dan niks van je werkgever? Als het de nieuwe standaard is dan moeten zij toch zeker daar in voldoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
vinpower schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Krijg je dan niks van je werkgever? Als het de nieuwe standaard is dan moeten zij toch zeker daar in voldoen
In België ligt dat vaak iets anders.
Wij krijgen een maandelijkse bonus van ~100/150 euro voor alle onkosten.
Mijn werkgever heeft wel een soort puntensysteem waarmee je bureaumateriaal kan 'kopen'.
Echter maar één model van 200 euro. Naar mijn mening kan dat niet degelijk zijn voor minstens 8 uur gebruik.

[ Voor 7% gewijzigd door Citroen op 03-07-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:50
@Cyantre bonus? neen neen :D representatie vergoeding, en daar zit internet, autowassen, professionele kleren, kapper, etc.
https://www.jobat.be/nl/a...-als-extralegaal-voordeel
Daar zit dus geen bureau spul in

Bureel kosten valt onder: BUREAUKOSTEN VOOR TELEWERKERS - Voor kosten thuiskantoor - https://www.bdo.be/nl-be/...aanslagjaar-2020)-fiscaal

Maar vind het eigenlijk niet echt kunnen dat werkgever er niet aanbijdraagt. Op het werk dragen ze ook een verantwoordelijkheid voor goede verlichting,bureau en bureaustoel..als je op eens 50% thuis gaat werken waarom zouden ze daar ook geen uitleendienst voor opzetten..

@Cyantre voor je de stoel gaat overigens bekijk eens YouTube: Get A Herman Miller Aeron for CHEAP + Buying Guide!!!

[ Voor 96% gewijzigd door Icekiller2k6 op 03-07-2020 16:19 ]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:08:
@Cyantre bonus? neen neen :D representatie vergoeding, en daar zit internet, autowassen, professionele kleren, kapper, etc.
https://www.jobat.be/nl/a...-als-extralegaal-voordeel
Daar zit dus geen bureau spul in

Maar vind het eigenlijk niet echt kunnen dat werkgever er niet aanbijdraagt. Op het werk dragen ze ook een verantwoordelijkheid voor goede verlichting,bureau en bureaustoel..als je op eens 50% thuis gaat werken waarom zouden ze daar ook geen uitleendienst voor opzetten..

@Cyantre voor je de stoel gaat overigens bekijk eens YouTube: Get A Herman Miller Aeron for CHEAP + Buying Guide!!!
Een thuiswerkvergoeding is net wel (een gunst) gericht op alle praktische zaken rond je thuisbureau.

https://www.jobat.be/nl/a...vergoeding-voor-thuiswerk
https://www.vrt.be/vrtnws...e-baas-is-niet-verplicht/

Grappig dat je me die link bezorgt. Was ik ook net aan het kijken.
Echter is die situatie meer van toepassing in Amerika waar ze vaker te vinden zijn dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Cyantre geen vakbond? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 08:50
MisterDJ_NL schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:53:
Ik heb zelf sinds een weekje of 3 de ergochair 2.
Ben tevreden tot nu toe. Zeker voor de prijs. Stoel is goed verstelbaar om een goede zitpositie te vinden.
Mesh rugleuning heb ik bewust gekozen. Door het kussentje voor de onderrug is ondersteuning bij mij geen probleem.
Ik vind het ook gewoon een mooie stoel, maar dat is natuurlijk persoonlijk

Een nadeel vind ik wel dat het zitgedeelte hard is. Wat mij betreft zou het kussen best iets dikker mogen zijn.
Ik kom hier een daar wat reviews tegen dat ie nogal piept en kraakt hier en daar, hoe is jou ervaring?
https://youtu.be/qe7kqOUwJ38?t=901
YouTube: ErgoChair 2 [ft. Herman Miller Aeron] - 3 Months Later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDJ_NL
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:05
@whazzzup ik heb hem nu 1,5 maand. Dus over de lange termijn kan ik niets zeggen. Maar ik heb tot nu toe geen problemen met kraken, piepen of andere mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Citroen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:18:

De Aron is een prima stoel, maar ook erg duur helemaal uitgebouwd. Er zijn ook andere hoogwaardige stoelen die jaren meegaan met vergelijkbaar zitcomfort die niet beginnen bij 950+.

Interstuhl bijvoorbeeld of Haworth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Merk wel dat het voor diegene die boven de 1.90m zijn best lastig is om een goede betaalbare stoel te vinden.

Hoop meuk wat onder de 500 euro kost is import uit China en dat zijn nou niet de meest geschikte stoelen voor lange mensen.
Zelfs de NeueChair van Secretlab zou volgens de fabrikant geschikt zijn tot 1.75m.

Nu zit ik op een gewone eetkamerstoel en heb (lage)rug en schouderklachten, dus wilde nu toch echt iets degelijks kopen en wat er nog een beetje leuk uit ziet, maar voorlopig kom ik niet verder dan de Ergochair II en de Titan van Secretlab.

2e hands komt er niet in en een Aeron is ver boven budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 08:02
Ik heb de noblechairs HERO, en dan de lederen editie, is een hele verbetering t.o.v. m'n vorige office stoel met lage rugleuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 162126

whazzzup schreef op zondag 12 juli 2020 @ 02:39:
Merk wel dat het voor diegene die boven de 1.90m zijn best lastig is om een goede betaalbare stoel te vinden.

Hoop meuk wat onder de 500 euro kost is import uit China en dat zijn nou niet de meest geschikte stoelen voor lange mensen.
Zelfs de NeueChair van Secretlab zou volgens de fabrikant geschikt zijn tot 1.75m.

Nu zit ik op een gewone eetkamerstoel en heb (lage)rug en schouderklachten, dus wilde nu toch echt iets degelijks kopen en wat er nog een beetje leuk uit ziet, maar voorlopig kom ik niet verder dan de Ergochair II en de Titan van Secretlab.

2e hands... maar refurbished? Ik zag eerder in het topic een link naar een ander topic met daarin de link naar dit : https://www.workbrands.co...an-miller-a-39101561.html

Daar staat gewoon de Hermal Miller Aeron bij. Ik zit nu op mijn 'nieuw' gekochte Hermal Miller Embody, maar ik zou nu denk ik wel kiezen voor deze refurbished variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 08:29

Denko

|{ing Øf ßlitz

whazzzup schreef op zondag 12 juli 2020 @ 02:39:

Ja, je budget rekken, 2e hands/refurbished accepteren of je eisen verlagen en bij de ikdea oid kijken zijn je opties gok ik zo.

Ik ben uiteindelijk voor een ahrand refurbished gegaan.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimFelten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:41
Ik kom net kijken bij dit topic ,dus weet niet in hoeverre je de keuze al hebt gemaakt (mag wel gezien de topic startdatum ;) ).
Ik wou toch even delen dat ik de Secretlab Titan enorm kan aanbevelen. Ik heb deze stoel nu 2,5 maand en werk 8+ uur per dag op deze stoel. Heerlijk! Geen last van rug, slapende benen of andere klachten. Goed in te stellen en zit stevig maar toch comfortabel.
Ter referentie: ik ben 1,83 en weeg zo'n 80 kilo.

Bewegen af en toe is daarnaast wel een aanrader onafhankelijk van de stoel ;). Maar mocht je drukke of luie dagen hebben zoals ik:, dan is het nog steeds een top stoel.

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
bloodlynx schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:58:
[...]

De Aron is een prima stoel, maar ook erg duur helemaal uitgebouwd. Er zijn ook andere hoogwaardige stoelen die jaren meegaan met vergelijkbaar zitcomfort die niet beginnen bij 950+.

Interstuhl bijvoorbeeld of Haworth.
Voor 925 euro krijg je de nieuwe versie helemaal uitgebouwd, uitgezonderd leer/polished.
  • 3D Armleuningen
  • Posture Fit SL
  • Voorwaartse neiging
  • Blokkage van achterwaartse neiging
  • Geremde wielen
De enige catch is dat het om een toonzaalmodel in quasi nieuwstaat zou gaan.
Echter staat op mijn bestelbon verzending rechtstreeks van de fabrikant.
Ik ontvang hem in de loop van deze week dus zal dan even updaten.
De reviews zien er veelbelovend uit dus ben benieuwd!

Ik verwacht dat deze minimum 20 jaar zal meegaan en goed waarde zal behouden.
Dus als je er vanaf wilt of wilt upgraden krijg je er waarschijnlijk nog de helft voor terug.

[ Voor 3% gewijzigd door Citroen op 13-07-2020 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Nou....toen ik over de Aeron begon bij m'n vrouw om 'm te "promoten" en ze zag het prijskaartje, was haar reactie: "in nog geen 12.000 jaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotuso
  • Laatst online: 03-09-2024
Heeft iemand hier toevallig ervaring met het merk BenS?

Net als anderen ben ik ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. In mijn zoektocht kwam ik het merk BenS tegen. Op hun bol.com pagina lees ik dat.. "al 15 jaar verkopen wij kwaliteitsproducten op de business to business markt".

Hun duurste stoel, de BenS 816DH, ziet er best goed uit. Mesh bekleding, 4d armsteunen, verstelbare lendensteun en een hoofdsteun.

Helaas is er niet heel veel over te vinden behalve de bol.com recensies. Weet niet echt of ik daar van uit moet gaan...

Zelf twijfel ik tussen de BenS, een Ahrend 2020 of een tweedehands Herman Miller Aeron. Helaas is zijn het geen goedkope opties dus probeer ik eerst zoveel mogelijk informatie te verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazzzup
Gotuso schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:30:

Net als anderen ben ik ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. In mijn zoektocht kwam ik het merk BenS tegen. Op hun bol.com pagina lees ik dat.. "al 15 jaar verkopen wij kwaliteitsproducten op de business to business markt".

Hun duurste stoel, de BenS 816DH, ziet er best goed uit. Mesh bekleding, 4d armsteunen, verstelbare lendensteun en een hoofdsteun.

Helaas is er niet heel veel over te vinden behalve de bol.com recensies. Weet niet echt of ik daar van uit moet gaan...

Zelf twijfel ik tussen de BenS, een Ahrend 2020 of een tweedehands Herman Miller Aeron. Helaas is zijn het geen goedkope opties dus probeer ik eerst zoveel mogelijk informatie te verzamelen.
Was die stoel zelf ook tegen gekomen, maar toen ik het adres ff door google haalde had ik er wat minder vertrouwen in. ;)

Bij Desko staat deze stoel trouwens ook te koop onder de naam "ERGONOMISCHE BUREAUSTOEL 516 D"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroen
whazzzup schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:48:
Nou....toen ik over de Aeron begon bij m'n vrouw om 'm te "promoten" en ze zag het prijskaartje, was haar reactie: "in nog geen 12.000 jaar"
Haha nou... ik denk dat je zelf toch ook een eigen inkomen/bonussen hebt? Volgende keer als ze schoenen wilt ook lekker moeilijk gaan doen. Een auto kost ook ontiegelijk veel om enkel van A naar B te gaan. Zo'n stoel koop je voor je eigen gezondheid. Dat is toch het allerbelangrijkste?

Het spijtige van de zaak is dat we pas tijdens onze oude dag gevolg merken van de beslissingen die we nu nemen. Artrose is een sluipende moordenaar van je rug die ik zo lang mogelijk wil uitstellen want het is ongeneesbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
TimFelten schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:12:
Ik kom net kijken bij dit topic ,dus weet niet in hoeverre je de keuze al hebt gemaakt (mag wel gezien de topic startdatum ;) ).
Ik wou toch even delen dat ik de Secretlab Titan enorm kan aanbevelen. Ik heb deze stoel nu 2,5 maand en werk 8+ uur per dag op deze stoel. Heerlijk! Geen last van rug, slapende benen of andere klachten. Goed in te stellen en zit stevig maar toch comfortabel.
Ter referentie: ik ben 1,83 en weeg zo'n 80 kilo.

Bewegen af en toe is daarnaast wel een aanrader onafhankelijk van de stoel ;). Maar mocht je drukke of luie dagen hebben zoals ik:, dan is het nog steeds een top stoel.

Edit: typo
ja dat mag je dus niet vinden op Tweakers, want het is een GAMINGCHAIR EN DIE ZIJN NIET GOED!!!!

Ik heb zelf bij het begin van het hele gezeik een Titan 2020 gekocht en ik zit er ook dagen van 8+ uur in (soms 's avonds nog even gamen) en ik zit echt perfect. Beter dan de "officiele" stoelen op kantoor. Ik ben 1.96 en 115kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
418O2 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:36:
[...]

ja dat mag je dus niet vinden op Tweakers, want het is een GAMINGCHAIR EN DIE ZIJN NIET GOED!!!!

Ik heb zelf bij het begin van het hele gezeik een Titan 2020 gekocht en ik zit er ook dagen van 8+ uur in (soms 's avonds nog even gamen) en ik zit echt perfect. Beter dan de "officiele" stoelen op kantoor. Ik ben 1.96 en 115kg.
Bij deze dus een tegengeluid ;).

Als je sommige gamingchairs ziet, dan kan ik me voorstellen dat je je niet direct denkt: "mooie stoel, die zal wel lekker zitten voor op het werk". Ikzelf vind de meeste gamingchairs gewoon lelijk haha. De Titan is in mijn optiek een nette stoel en niet te opzichtig (als je niet heftige kleurstellingen gekozen hebt). Zelfs mijn vrouw vind hem heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:07

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Die Titan ziet er nog wel uit als een echte stoel. Heel veel van die gaming chair hebben aparte kussentjes in de rug en allemaal andere rare uitsteeksels. Dat kan gewoon niet goed zijn.

dit dus: https://www.google.com/ur...7tLqhzOoCFQAAAAAdAAAAABAD

[ Voor 46% gewijzigd door Dwarlorf op 14-07-2020 09:59 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Dwarlorf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:52:
Die Titan ziet er nog wel uit als een echte stoel. Heel veel van die gaming chair hebben aparte kussentjes in de rug en allemaal andere rare uitsteeksels. Dat kan gewoon niet goed zijn.

dit dus: https://www.google.com/ur...7tLqhzOoCFQAAAAAdAAAAABAD
Dat zijn ook meer kermisstoelen 8)7 ;) , ijkt mij niet fijn voor hele dagen. Er zijn dus ook fatsoenlijke 'gamingchairs' te vinden. Ik vind mijn Titan beter zittend dan alle ergo-chairs op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik deel je mening dat er weinig stoelen beter zijn dan een Herman Miller Aeron, maar qua nieuwprijs zou ik die nooit kopen. Gelukkig worden ze ook heel veel 2de hands aangeboden voor schappelijkere prijzen en vaak zijn ze ook nog in haast nieuwstaat.

Of je 20 jaar haalt met zo'n stoel, durf ik niet te zeggen, 20 jaar is erg lang. 10 jaar gebruikelijker qua levensduur.

Voor thuis zou ik persoonlijk sowieso kijken of er niet een goede 2de hands of refurb is. Zelf hebben wij bijv. direct bij aanvang van de crisis een tweedehands Gispen Zinn Smart gekocht. Dezelfde stoelen staan bij ons op kantoor (een bedrijf met +/- 1500 werknemers) en biedt meer dan voldoende instelmogelijkheden voor iemand met een gemiddeld postuur.

Deze keuze was vrij makkelijk, omdat ik de stoel al kende en hij voor mij voldeed aan één van de belangrijkste eisen (naast alle standaard instelmogelijkheden), namelijk een mesh rugleuning.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@deepbass909 en hoeveel heb je er voor betaald? En voor wat voor lichaamsbouw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 11:23
Gotuso schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:30:

Ik heb vorig jaar de BenS 816D-Synchro-4 Lux bureaustoel gekocht die hier al eerder was genoemd (Herman Miller look alike).

Geen enkel probleem mee gehad en erg fijn. Ik werk er fulltime op. Ik had, toen ik nog op de kantoor werkte (in de US), een Aeron en eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil met deze.

[ Voor 53% gewijzigd door SiNisTrAD op 14-07-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

TimFelten schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:02:
[...]

Dat zijn ook meer kermisstoelen 8)7 ;) , ijkt mij niet fijn voor hele dagen. Er zijn dus ook fatsoenlijke 'gamingchairs' te vinden. Ik vind mijn Titan beter zittend dan alle ergo-chairs op kantoor.
Tja, ik vind die typische Arhrend dingen op kantoren ook niet echt geweldig zitten. Ik ben zelf zeer tevreden met mijn Prosedia Se7en Ergo 16G2 (ik ben 1.90 en 107 KG) Zie dit topic voor mijn ervaringen

Ik denk wel dat de stoel die ik link is waar de gemiddelde tweaker aan denkt bij gaming chair dus die opmerkingen dat je geen gaming chair moet nemen zijn niet helemaal uit de lucht gegrepen vind ik.

Maar uiteraard goed dat de Titan ook belicht wordt, alleen maar beter voor het totaalplaatje.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26

_Apache_

For life.

Omdat stoelen zo persoonlijk zijn, wilde ik perse proefzitten. Een showroom bij mij om de hoek biedt gerefurb meubelen aan. En zo ben ik aan een goede bureaustoel gekomen.

https://www.albeka.nl/showrooms/zoetermeer/

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:05:
@deepbass909 en hoeveel heb je er voor betaald? En voor wat voor lichaamsbouw ?
We hebben er €240 voor betaald (ongeveer de helft van de nieuwprijs) voor een stoel die nagenoeg ongebruikt was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouXDJ49kY4IGwlFZXLyg9IlwngQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoyqSf9cgcf7w6bt42C6yl4e.jpg?f=fotoalbum_large
(negeer de achterste stoel, dat is een goedkoop onding van de Kwantum)

Onze (wat ik en mijn vrouw gebruiken) lichaamsbouw is als stevig (volgens de BMI hebben we beiden overgewicht) te noemen. Ik ben zelf 1m87 en weeg zo'n 110kg.
_Apache_ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:20:
Omdat stoelen zo persoonlijk zijn, wilde ik perse proefzitten. Een showroom bij mij om de hoek biedt gerefurb meubelen aan. En zo ben ik aan een goede bureaustoel gekomen.

https://www.albeka.nl/showrooms/zoetermeer/
Enige lastige met proefzitten is dat het (mij in ieder geval) altijd even kost voor ik de juiste instellingen heb gevonden. Zeker als je naar een geavanceerde stoel als de Herman Miller gaat kijken. Als die verkeerd staat, zit hij echt niet fijn, maar voor je hem helemaal hebt ingesteld, heb je er vaak al wel een werkdag opgezeten (waarbij je hem dus steeds een beetje bijstelt gedurende de dag).
Maar ook die goedkope stoel op mijn foto zat in eerste instantie prima. Tot je er een halve dag op hebt gezeten en je erachter komt dat het allemaal toch niet zo lekker zit als je hoopte.

[ Voor 5% gewijzigd door deepbass909 op 14-07-2020 10:25 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-05 15:33

.je

Ik heb mijn lengte (+/- 2mtr 08) en gewicht niet mee als het gaat om bureau stoelen.

In het verleden vaak op de grootste exemplaar stoelen gezeten wat je kon halen bij een meubelboulevard. Helaas kwam ik altijd uit op stoelen die me net niet konden ondersteunen, wat betekende dat ze na 1 jaar wel op waren en kapot gingen.

Nu kijk ik best veel twitch streams en viel het me op dat de kleine gamers daar altijd op giga stoelen zaten. Via de info pagina van zo'n streamer gezien dat een 10% korting coupon bij zat voor stoelen van het type Maxnomic en ben daar verder gaan zoeken.

Na het vinden van een (duitse) reseller is na wat klikwerk m'n oog gevallen op https://www.needforseat.de/en/titanus-orange-196. De gasveer die je krijgt wanneer je op mn lengte zoekt draagt ook nog eens mijn gewicht!

Afbeeldingslocatie: https://www.needforseat.de/media/image/b9/fe/69/MAXNOMIC-R-Titanus-Orange_XL__600x600.jpg

Stoel gekocht eind 2016 en hij doet het nog steeds prima!

Ja het is een redelijke duit die je besteed aan zo'n stoel, maar zit er nu al dik 4 jaar op en sinds maart dit jaar met het thuiswerken ook bijna de hele dag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:26

_Apache_

For life.

deepbass909 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Enige lastige met proefzitten is dat het (mij in ieder geval) altijd even kost voor ik de juiste instellingen heb gevonden. Zeker als je naar een geavanceerde stoel als de Herman Miller gaat kijken. Als die verkeerd staat, zit hij echt niet fijn, maar voor je hem helemaal hebt ingesteld, heb je er vaak al wel een werkdag opgezeten (waarbij je hem dus steeds een beetje bijstelt gedurende de dag).
Maar ook die goedkope stoel op mijn foto zat in eerste instantie prima. Tot je er een halve dag op hebt gezeten en je erachter komt dat het allemaal toch niet zo lekker zit als je hoopte.
Dat kon de medewerker mij heel snel uitleggen in mijn geval. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
Indien er iemand in de buurt van de grens in Lommel (België) woont kan dit ook interessant zijn.

Een tweedehands Drabert Salida met meshrug voor 200 euro.
Deze stoelen worden zeer veel door Belgisch overheidspersoneel gebruikt.
https://www.tweedehandska...en.php?action=view&id=957

Hier meer informatie van de Zweedse fabrikant.
https://www.kinnarps.be/n...air/bureaustoelen/salida/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
.je schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:31:
Stoel gekocht eind 2016 en hij doet het nog steeds prima!

Ja het is een redelijke duit die je besteed aan zo'n stoel, maar zit er nu al dik 4 jaar op en sinds maart dit jaar met het thuiswerken ook bijna de hele dag :-)
Ik heb precies dezelfde stoel, vraag me nog steeds af waarom ik die niet eerder gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Blij met alle additionele input, overigens heb ik niets tegen 'gamechairs' een goede kameraad gebruikt er al eentje ettelijke jaren.. maar zie mij nog niet met COO etc in een call zitten op een racestoel :D

Goed nieuws de echochair is maandag verzonden en morgen zou hij hier moeten zijn! :D

Een algemene melding: als ik zeg lichaamsbouw mag je ook met ranges werken als jullie je daar comfortabeler bij voelen, het is maar dat veel reacties komen op de stoelen van: ok en hoe groot ben je want ... .

@Citroen was inderdaad om de hoek hier :) goed voor als ik iemand door wil sturen bedankt!

[ Voor 34% gewijzigd door Icekiller2k6 op 14-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:09:
Blij met alle additionele input, overigens heb ik niet tegen 'gamechairs' een goede kameraad gebruikt er al eentje ettelijke jaren.. maar zie mij nog niet met COO etc in een call zitten op een racestoel :D
Ach, ik maak me er niet zo druk om wat anderen van me denken, met dit soort accessoires. Veel van de dingen die ik heb zouden me tot een streamer om kunnen toveren. Studio headset, studio speaker, goede stoel, twee enorme schermen. Het streamen doet me alleen niets :O

Wel geinig soms hoe andere mensen met commentaar komen over hoe goed mijn geluid klinkt of inderdaad wat een aparte stoel ik heb. Zie het als complimentjes _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door .je op 14-07-2020 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@.je Nu verwachten we uiteraard wel een foto en een setup lijstje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:09:
Goed nieuws de echochair is maandag verzonden en morgen zou hij hier moeten zijn! :D
Let wel op de kleine lettertjes, ik kreeg ook de melding dat de stoel 'shipped' is met een shipping date van 15-7, dit betekent dat hij nog alleen naar het warenhuis in NL onderweg is. Daarna zal het 7 tot 9 werkdagen duren voor deze voor je deur staat.

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 14-07-2020 14:48 . Reden: foutje met het quoten gefixed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@B.O.C.K heb Fedex melding gekregen, dat het 15/07 zou toekomen, dus niet van Ergochair zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34ji4F7UVOWZvurCGYSEoUw5pbA=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/d7zeR7Bq2XWBOMMgSUz6yz9h.png?f=fotoalbum_small

edit:
voor de duidelijkheid een sms met de link, geen email

[ Voor 69% gewijzigd door Icekiller2k6 op 14-07-2020 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Dan zal die inderdaad op 15-7 voor je deur staan :)

waar is mijn FedEx e-mail! :( :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:33
Citroen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:11:
Indien er iemand in de buurt van de grens in Lommel (België) woont kan dit ook interessant zijn.

Een tweedehands Drabert Salida met meshrug voor 200 euro.
Deze stoelen worden zeer veel door Belgisch overheidspersoneel gebruikt.
https://www.tweedehandska...en.php?action=view&id=957

Hier meer informatie van de Zweedse fabrikant.
https://www.kinnarps.be/n...air/bureaustoelen/salida/
Overheden (zowel in BE als NL) zijn verplicht met aanbestedingen te werken.
Komt er dan concreet op neer dat er een aantal criteria opgesteld worden en de aanbieder met de laagste prijs die hier aan voldoet wordt gekozen. Wil niet altijd zeggen dat je dan een goede keuze maakt op langere termijn. Als ik dan kijk naar de recentelijk vernieuwde straat hier voor de deur, kan het wel de goedkoopste aannemer geweest zijn, maar ik hoop toch dat er nog aannemers zijn die een beetje meer fierheid en kwaliteit in hun werk steken dan de prutser die hier bezig is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
B.O.C.K schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:45:
[...]

Let wel op de kleine lettertjes, ik kreeg ook de melding dat de stoel 'shipped' is met een shipping date van 15-7, dit betekent dat hij nog alleen naar het warenhuis in NL onderweg is. Daarna zal het 7 tot 9 werkdagen duren voor deze voor je deur staat.
Nice, ben benieuwd.
Die van mij staat op 16 juli verzending. Geen idee wanneer FedEx allemaal levert, anders hopelijk volgende week lekker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
wiemelen schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Overheden (zowel in BE als NL) zijn verplicht met aanbestedingen te werken.
Komt er dan concreet op neer dat er een aantal criteria opgesteld worden en de aanbieder met de laagste prijs die hier aan voldoet wordt gekozen.
Off topic: Nee hoor, er worden verschillende criteria benoemd, elke met hun eigen wegingsfactor en degene die overall gezien de beste aanbieding doet wint. Dat financiën vaak zwaar weegt ok, maar het is zeker niet per definitie de bepalende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Ah, geen e-mail maar een sms. Morgen zal ik hem ook mogen ontvangen :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik had ook geen mail gehad, stonden gisteren ineens voor de deur. Levering stond op 15-7. En de doos is groot!

Heb hem in delen naar boven gebracht lol en in ongeveer 30 min in elkaar gezet. Zeer goed verpakt elk onderdeel.

Heb er nu 1,5 dag opgezeten en en zal me nog wel een dag kosten om alles goed af te stellen, maar ben nu al blij..... en geen pijn in me onderrug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotuso
  • Laatst online: 03-09-2024
whazzzup schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:45:
[...]

Was die stoel zelf ook tegen gekomen, maar toen ik het adres ff door google haalde had ik er wat minder vertrouwen in. ;)

Bij Desko staat deze stoel trouwens ook te koop onder de naam "ERGONOMISCHE BUREAUSTOEL 516 D"
Ja ik weet ook niet echt wat ik er van moet denken. Ziet er niet uit als een goedkope stoel, en de recensies op hun producten op bol.com zijn voornamelijk positief. Maar het feit dat hun website nogal beperkt is (verwijst voornamelijk door naar bol.com) geeft mij het vermoeden dat ze ergens goedkope stoelen vandaan halen en die hier onder een ander merk verkopen.
SiNisTrAD schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:13:
[...]

Ik heb vorig jaar de BenS 816D-Synchro-4 Lux bureaustoel gekocht die hier al eerder was genoemd (Herman Miller look alike).

Geen enkel probleem mee gehad en erg fijn. Ik werk er fulltime op. Ik had, toen ik nog op de kantoor werkte (in de US), een Aeron en eerlijk gezegd merk ik niet veel verschil met deze.
Goed om te horen dat de stoel fijn uitpakt. Als je het niet erg vindt wil ik je een paar vragen stellen.

- Beetje persoonlijk, maar mag ik vragen wat je lichaamsbouw is?
- Hoe stevig zijn de armsteunen?
- Wat is het grootste verschil tov de Aeron?
- Heeft de BenS ook een kantel mechanisme zodat je een beetje kan schommelen?

Algemene vraag aan mensen hier: waarom wel of geen hoofdsteun?

Zelf nooit een bureaustoel gehad met. Toch ben ik geneigd naar een bureaustoel die er wel een heeft... maar weet niet echt waarom xd. Geeft het ook steun tijdens het zitten of is het echt alleen handig voor als je ff wilt 'liggen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Gotuso mijn vorige stoel, Ikea Markus, had een hoofdsteun. Deze gebruikte ik voornamelijk als ik even achterover leunde om na te denken tijdens het werk of tussen twee potjes. Met mijn huidige stoel heb ik die niet en ik mis het zelden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFelten
Tsurany schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:14:
@Gotuso mijn vorige stoel, Ikea Markus, had een hoofdsteun. Deze gebruikte ik voornamelijk als ik even achterover leunde om na te denken tijdens het werk of tussen twee potjes. Met mijn huidige stoel heb ik die niet en ik mis het zelden.
Dit inderdaad. Even achterover leunen in het kussentje, heerlijk. Absoluut niet noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Erik2B schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:09:
Ik had ook geen mail gehad, stonden gisteren ineens voor de deur. Levering stond op 15-7. En de doos is groot!

Heb hem in delen naar boven gebracht lol en in ongeveer 30 min in elkaar gezet. Zeer goed verpakt elk onderdeel.

Heb er nu 1,5 dag opgezeten en en zal me nog wel een dag kosten om alles goed af te stellen, maar ben nu al blij..... en geen pijn in me onderrug!
Bij mij ook zojuist geleverd. Grote en zware doos.
Wel goed verpakt overigens. dubbele doos met stootbeschermers voor de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Ergochair 2 mooi op tijd geleverd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EL2vXuB1YZxwnFInCM3__q0zb7w=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R5maCZLpetGW4DsUa8uwYA7O.jpg?f=fotoalbum_small

grote doos inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
Ik heb zelf ook maar de Ergochair II besteld van de week en levering staat gepland voor 8 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
Inmiddels ook de ErgoChair 2 in ontvangst mogen nemen en in elkaar gezet, eerste wat mij opviel is dat de hoofdsteun niet meer een enorm hard klikgeluid maakt als je de deze kantelt :)

Verder was het in elkaar zetten inderdaad een klusje van iets minder dan 30 minuten, ook (tot nu toe) geen gekraak tijdens het leunen/aanpassen

[ Voor 1% gewijzigd door Rembock op 16-07-2020 20:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@B.O.C.K idd headrest is gewoon goed, nog wel ff zien hoe ik mijn zitvlak precies wil..

Ben ook te spreken over de 'aftermarket' wielen die ik er onder gezet heb ( https://www.amazon.de/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1 ) rollen lekker op de vinyl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik vind het heel interessant hoe de kantoorstoel de laatste drie decennia is geëvolueerd. Eerst was het gewoon een gemakkelijke stoel. Toen moest het gewoon praktisch zijn (wieltjes). Daarna comfortabel (alles instelbaar). Vervolgens kreeg iedereen RSI en was het belangrijk dat je armen en rug konden bewegen (lage leuning, alles beweegt mee). Dat is ongeveer 10 jaar de norm geweest en toen veranderde het weer. Eerst ging de rugleuning omhoog, daarna werd die gemaakt van gaas.

Zo'n hoge, gazen rugleuning beperkt het zweten voor de zittende mens en ziet er kek uit, maar het zet je hele rug vast in de slechtst mogelijke houding. De wachtrij bij de fysiotherapeut werd weer heel lang. Terug naar af.

Dus de huidige bureaustoelen zijn een beetje een halfbakken compromis, met een extra steuntje in de rug: het ziet er nog steeds leuk uit, lijkt comfortabel en is net niet meer zo slecht dat iedereen boven de 40 de fysiotherapeut platloopt. Het duurt nu een paar jaar langer.

Kijk bijvoorbeeld maar eens wat die fysiotherapeut aanraad: een strandbal waar je niet ontspannen op kunt zitten. Dan ga je het langste mee. En als compromis moet je zo'n oude, lage, meeverende, instelbare hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door SymbolicFrank op 16-07-2020 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Icekiller2k6 wieltjes zien er goed uit, al moet ik zeggen dat de standaard meegeleverde wielen ook prima rollen op laminaatvloer. Ze pakken alleen wel al het vuil op de grond waardoor ze snel vies ogen, dan maar een keer extra stofzuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@SymbolicFrank ik heb bechterew (rug). En reuma aan mijn rechter heup. De bal heb ik gehad dure ergo stoelen van 800 euro ook...
maar nooit echt gevoel gehad dat ze hielpen. Het zit gedeelte van de ergo stoelen waren meestal na 2-3 jaar versleten (kan moeilijk stilzitten).

De bal helpt wel, maar is vermoeiend voor 8u te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 14:02
Heeft er iemand nog een werkende kortingscode (geen referral) voor de Autonomous.ai website? Ik wil waarschijnlijk de Smartdesk 2 Premium aanschaffen..

Tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je

.je

-Muncky- schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:49:
Heeft er iemand nog een werkende kortingscode (geen referral) voor de Autonomous.ai website? Ik wil waarschijnlijk de Smartdesk 2 Premium aanschaffen..
Geen code.

Wel jammer dat ze niet die XL variant verkopen in NL, die je wel zien wanneer je een checkout doet in de US (= 70.5" x 30" XL Classic).

Ik zit nu met een tafel van 160 bij 80. De tafel die je op die site hebt is 135 bij 74 (53" x 29" Classic).

[ Voor 4% gewijzigd door .je op 17-07-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
.je schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:00:
[...]
Geen code.

Wel jammer dat ze niet die XL variant verkopen in NL, die je wel zien wanneer je een checkout doet in de US (= 70.5" x 30" XL Classic).

Ik zit nu met een tafel van 160 bij 80. De tafel die je op die site hebt is 135 bij 74 (53" x 29" Classic).
Dat is exact mijn issue nu. Ik wil dus wel voor de SmartDesk gaan, maar dan wel in een XL top. Heb Autonomous vanmorgen al even gemaild of ze toch de XL top kunnen leveren naar NL.
Andere optie is de het losse onderstel met een eigen bureaublad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@-Muncky- Waarom geen referral? nuja actie code dat werkt is R-FORGOT, heb je op tafel + ergochair 40euro korting..

andere codes die werken zijn:
- R-SPACEX
- R-KANBAN
- R-AGENT3
- R-EARN20
- R-DEAL33
- R-RETAIL
- R-DEVOPS
- R-150OFF
- R-CLOUD9
- R-UNIQUE
- R-LOVE88
- R-LOVDAD
- R-IFLASH
- R-NEW500
- R-LOYAL9
- R-DDAY20
- R-202006
- R-HIJULY

[ Voor 51% gewijzigd door Icekiller2k6 op 17-07-2020 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
-Muncky- schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Dat is exact mijn issue nu. Ik wil dus wel voor de SmartDesk gaan, maar dan wel in een XL top. Heb Autonomous vanmorgen al even gemaild of ze toch de XL top kunnen leveren naar NL.
Andere optie is de het losse onderstel met een eigen bureaublad..
Wil je laten weten wat het antwoord is. Ik heb hetzelfde probleem. 15 cm lijkt weinig is best veel lol

Want een goed blad kost ook een kleine 100 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
Erik2B schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Wil je laten weten wat het antwoord is. Ik heb hetzelfde probleem. 15 cm lijkt weinig is best veel lol

Want een goed blad kost ook een kleine 100 euro
Hierbij! (Helaas dus..)

Thanks for your email.

I am so sorry that due to some restrictions & limitations in delivery, the XL tabletop is not eligible for shipping to Canadian provinces & the EU & the UK, and other international countries.

The shipping fee would be about $800 to $1000 so we are not able to afford it.

Hence, I hope that you can understand and select other available options by changing the flag at the top right corner of the screen.

I will take notice of this and inform you once the XL tabletop is available for your market.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroen

Zoals beloofd hier een update. De stoel werd woensdag geleverd in een grote doos. Bij het uitpakken bleek de stoel volledig geïnstalleerd. Niet handig voor transport, wel handig voor mij :D ! Het is haast onmogelijk eraan te merken dat dit een toonzaalmodel zou zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fd9s4TJyJBM9ZO-hmpJTV0fYPeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHHIkV3QA90R3522KudKMGiZ.jpg?f=fotoalbum_large

De stoel heb ik nu enkele dagen in gebruik... en wauw... door de mesh zweef je precies op een wolkje. Bij mijn vorige stoel zat ik vaak met een opgetrokken voet, maar dat is nu niet meer mogelijk door de harde rand rond de mesh. De Aeron beloont me wel voor een betere houding door lekker diep naar achter te kunnen leunen. Heerlijk bij een telefoongesprek of filmpje. De corrigerende posture fit verdraag ik op maximum ondersteuning zonder last. Misschien dat dat iets met mijn gewicht (72 kg) en wat holle rug te maken heeft. Na een dag bureauwerk is mijn lichaam minder vermoeid en lijkt het alsof ik staand ook een iets betere postuur aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Citroen netjes! zijn inderdaad goede stoelen. Mis je de headrest niet?

Update je ons binnen een maandje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:19:
@Citroen netjes! zijn inderdaad goede stoelen. Mis je de headrest niet?

Update je ons binnen een maandje? ;)
Headrest had ik bij mijn andere stoel en op het werk ook niet. Zou volgens Herman Miller niet ergonomisch noodzakelijk zijn. Ik kan me wel inbeelden dat het zo nu en dan wel lekker is bij het achterover leunen want hij kan echt héél diep. Aftermarket voor iets meer dan 100 euro te koop dacht ik. Eens over nadenken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:49:
@-Muncky- Waarom geen referral? nuja actie code dat werkt is R-FORGOT, heb je op tafel + ergochair 40euro korting..

andere codes die werken zijn:
- R-SPACEX
- R-KANBAN
- R-AGENT3
- R-EARN20
- R-DEAL33
- R-RETAIL
- R-DEVOPS
- R-150OFF
- R-CLOUD9
- R-UNIQUE
- R-LOVE88
- R-LOVDAD
- R-IFLASH
- R-NEW500
- R-LOYAL9
- R-DDAY20
- R-202006
- R-HIJULY
toon volledige bericht
Met code: mikewat -krijg je 10% korting. Kan wellicht ook de moeite waard zijn.

(via YouTube: WORK SMART at Home! Autonomous SmartDesk 2 Standing Desk - Two Week ...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik2B
-Muncky- schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:08:
[...]

Hierbij! (Helaas dus..)

Thanks for your email.

I am so sorry that due to some restrictions & limitations in delivery, the XL tabletop is not eligible for shipping to Canadian provinces & the EU & the UK, and other international countries.

The shipping fee would be about $800 to $1000 so we are not able to afford it.

Hence, I hope that you can understand and select other available options by changing the flag at the top right corner of the screen.

I will take notice of this and inform you once the XL tabletop is available for your market.
toon volledige bericht
Jammer hoor. Dat 15 cm de kosten zo omhoog jaagt.. nouja dan maar nadenken om alleen het onderstel te nemen en zelf een blad erop te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroen
Erik2B schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Jammer hoor. Dat 15 cm de kosten zo omhoog jaagt.. nouja dan maar nadenken om alleen het onderstel te nemen en zelf een blad erop te zetten
Wat is er precies zo anders aan dan een Ikea Bekant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
Hij is goedkoper, en vind persoonlijk hem er beter uitzien.

En het is weer eens wat anders dan wit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
whazzzup schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:00:
[...]

Ik kom hier een daar wat reviews tegen dat ie nogal piept en kraakt hier en daar, hoe is jou ervaring?
https://youtu.be/qe7kqOUwJ38?t=901
YouTube: ErgoChair 2 [ft. Herman Miller Aeron] - 3 Months Later
Ik heb na enkele maanden nog helemaal geen last van piepende geluidjes.
Ook is deze echt nog steeds een super stoel en heeft het zitvlak ook mesh (althans bij mij)
Dus ik heb hier absoluut nog geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Mikydb84 en je hebt de aeron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43

Dhrax

Prog Lord

*

[ Voor 100% gewijzigd door Dhrax op 23-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:04
Hier de Titan besteld, 4 sept delivery :P

Nog even geduld...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:20
Ik hoop dat die Ergochair het waard is want hun shipping en customer service laat vooralsnog te wensen over.

6 juni besteld, nog altijd niks. Zou 1 juli komen maar kreeg rond die tijd het bericht dat het vertraagd zou zijn naar 10-12 juli. 9 juli een mail dat die "shipped" is maar tot op heden geen updates in hun tracking. Enige dat daar update is de "estimated shipping" date die automatisch bijgewerkt wordt naar de dag van vandaag.

Mail naar klantenservice, geen reactie.
Medewerker via Twitter geeft uiteindelijk aan dat de stoel vorige week al bezorgd zou zijn (kreeg ook een tracking nummer dat dat aangaf).
Even later alsnog een mail van customer service dat er wederom shipping problemen waren maar dat hij nu echt onderweg was. Tracking geeft nu aan de 27e.

Ik snap dat ze het druk hebben maar er wordt hier teveel incorrecte info gegeven. Dat schept geen vertrouwen. Dat en 2 maanden levertijd is niet mals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@The Realone Eerlijkheidshalve,zeer tevreden over.. maar mijn bureau moet nu een paar cm naar boven voor 'optimale' houding.

Zoals ik begreep is het momenteel inderdaad overdreven druk... en was hun warehouse in NL gewoon leeg.. en algemeen vervoer US<>EU was ook niet makkelijk. Nu een prijs voor beste communicatie gaan ze niet winnen... toen ik bestelde was ik de shipping date 17 juli, en dat was 'juist' want 15 juli is het geleverd.. en de dag ervoor een SMS dat het geleverd zou worden door FedEx

[ Voor 28% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-07-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
@Icekiller2k6 Nou daar klamp ik me dan maar aan vast ;)

Ik woon in de VS dus dat mag het probleem niet zijn. Ze worden waarschijnlijk gewoon in China gemaakt dus daar zullen de leveringsproblemen wel vandaan komen.

Onderstaande mail die ik uiteindelijk van hun kreeg vond ik nou niet echt geweldig. De vorige mail die ik begin juli kreeg werd me ook direct de vraag gesteld of ik nog een week wilde wachten of een refund wilde. Dat vond ik op zich al vreemd, want wat maakt iemand die week op een maand nu uit? Ik krijg het vermoeden dat ze toen al beseften dat ze die belofte niet waar gingen maken.
Thanks for reaching us at Autonomous. We are experiencing a great increase with incoming requests at this time and are still sorting through thousands of emails so we greatly apologize for the delay in response time.

Actually, your chair is available to ship on Jul 08, because UPS and FedEx couriers were in a huge backorder, so we have tried to use the other courier to ensure that your shipment can be shipped soon. Unfortunately, the new courier also delayed our shipment over ten days regardless of the great effort we pushed with them. And we decided to end the business with them and send your package by UPS. Please find tracking XXXXXXXXXXXXXXX to track your order.
We do apologize for this unexpected issue, we initially want to ship out soon but the results were the more delayed. Looking forward to your understanding.
Should you need any further assistance please feel free to reach out and we will be happy to assist you.

Thanks,
EDIT: Ik zie overigens dat de stoel vanuit Canada verstuurd wordt, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@The Realone Het zijn inderdaad 'rebranded' stoelen van Motostuhl/Maratti (Google maar eens naar afbeeldingen met 'Maratti Victor'). Dit is ook de reden waarom hun kickstarter project geschorst is door Kickstarter zelf omdat ze zich niet aan de voorwaarden hielden:
Resale. All rewards must have been produced or designed by the project or one of its creators — no reselling things from elsewhere.
Heb ook tig reviews/beoordelingen gelezen over deze stoel en merk wel op dat vooral kopers uit de VS zich negatief uitlaten over de bezorging, het lijkt er wel op dat ze vooral in de VS problemen met de levering hebben en dat dit een stuk minder minder voorkomt in Europa (NL warehouse).

Die e-mail heb ik overigens in de negatieve reviews (op o.a. hun Facebook) meerdere malen in ongeveer dezelfde vorm gelezen. Hoop dat je stoel via Canada toch zijn weg naar jou vindt, de stoel zelf is namelijk prima :)

[ Voor 0% gewijzigd door Rembock op 23-07-2020 10:58 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 14:22
Iemand ervaring met Interstuhl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazzzup
B.O.C.K schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:33:
@The Realone Het zijn inderdaad 'rebranded' stoelen van Motostuhl/Maratti (Google maar eens naar afbeeldingen met 'Maratti Victor'). Dit is ook de reden waarom hun kickstarter project geschorst is door Kickstarter zelf omdat ze zich niet aan de voorwaarden hielden:

[...]

Heb ook tig reviews/beoordelingen gelezen over deze stoel en merk wel op dat vooral kopers uit de VS zich negatief uitlaten over de bezorging, het lijkt er wel op dat ze vooral in de VS problemen met de levering hebben en dat dit een stuk minder minder voorkomt in Europa (NL warehouse).

Die e-mail heb ik overigens in de negatieve reviews (op o.a. hun Facebook) meerdere malen in ongeveer dezelfde vorm gelezen. Hoop dat je stoel via Canada toch zijn weg naar jou vindt, de stoel zelf is namelijk prima :)
Die stoelen zien eruit of ze regelrecht van Alibaba af komen. https://www.alibaba.com/t...r&f0=y&pricef=120&pricet=

Zelf de Ergohuman waar je in Nederland 800 euro voor betaald lijkt je daar voor 100 euro weg te kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:48
Al tijden aan het kijken anar een goede stoel, even een gamerschair overwogen maar toch bezweken voor een Herman Miller Aeon... (wit)
Echt... had ik 20 jaar eerder moeten doen.
hier gekocht (refurbished) https://rmkantoor.nl/

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@whazzzup Klopt helemaal, je kunt hier alle stoelen van Maratti op Alibaba bestellen. De Maratti versie van de ErgoChair 2 staat daar ook tussen (al lijkt het er wel op dat deze variant geen Donati kantelmechanisme heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:07
bones schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:40:
Op kantoor zit ik nu ruim 6 jaar op een Interstuhl. Zit uitstekend, ook goed in te stellen. Na 8 uur zitten op een dag heb ik nergens last van.
Wel is een hendel afgebroken, wat ik toch redelijk snel vind.

Stoel die ik heb is goed genoeg voor iemand van 1,99 en 95kg.
https://www.officecity.nl...u2smY0hRhNksaAlmlEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

XFlame schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 15:03:
[...]

Op kantoor zit ik nu ruim 6 jaar op een Interstuhl. Zit uitstekend, ook goed in te stellen. Na 8 uur zitten op een dag heb ik nergens last van.
Wel is een hendel afgebroken, wat ik toch redelijk snel vind.

Stoel die ik heb is goed genoeg voor iemand van 1,99 en 95kg.
https://www.officecity.nl...u2smY0hRhNksaAlmlEALw_wcB
Kan je gewoon melden bij de dealer, wordt zo ter plekke vervangen.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 10:58

MazeWing

The plot thickens...

Naar aanleiding van dit topic ben ik ook eens serieus op zoek gegaan naar een goede bureaustoel. Uiteindelijk uitgekomen op de BenS 816DH-Synchro-4 Lux

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81QCxClim0q8_4HBNIHfcW_O3Pc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xALQN4QMpQ8tHUhqUtzjBKaN.jpg?f=user_large

In eerste aanleg gekeken naar een Herman Miller Aeron echter kreeg ik dat nooit door de commissie. Uiteindelijk een compromis weten te sluiten met deze stoel. Nog behoorlijk aan de prijs (€494) maar gezien de recensies volgens mij een goede stoel die zich kan meten met de Aeron.

Komende woensdag krijg ik hem binnen en zal ik mijn eerste bevindingen posten.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Realone
Ergochair is binnen. Eerste indruk is prima. Beetje apart dat ze aangeven dat je het zitvlak maar met 2 bouten aan de basis vast moet maken terwijl er 4 gaten zijn en er ook 4 bouten meegeleverd zijn. Toch passen er maar 3 in.

Hij zit verder prima. Goed instelbaar dus die sweetspot krijg ik wel gevonden. Voelt degelijk op de bovenzijde van de armsteunen na, die wiebelen en kraken wat. Daar zit em die prijs in denk ik en dat vind ik verder prima, stoort namelijk niet.

Tot nu toe blij met de keuze! We zien over een paar maanden wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@The Realone welke bouten bedoel je precies ? Hier was alles mooi opgebruikt ... buiten die paar reserve bouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Negeren... ;) Ik ben gewoon een pannenkoek en de handleiding was niet erg duidelijk. 1 past er niet in, linksonder vanaf de onderkant gezien omdat daar een hendel in de weg zit. Als je het zitvlak verschuift kun je er wel bij. Helemaal top dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Een uur geleden de BenS stoel binnengekregen en in elkaar gezet maar hij gaat gelijk retour! De kwaliteit en vooral de uitstraling valt me zwaar tegen!

Je kijkt vanuit de zitten (die dus geweven) is, rechtstreeks op de montageplaat, incl. schroefgaten en schroefdraad. Erg slordig dat ze daar niet iets overheen hebben gedaan. Daarnaast heeft men de verkeerde hoofdsteun erbij gestopt (niet geweven, maar gewoon van stof) en maakt alles gewoon een hele erg plastic/kunstof-indruk. Qua zit heb ik niet veel aan te merken maar had ik stiekem wel iets beters verwacht.

Zojuist dus de retour aangemeld (en mag ik de hele stoel weer uit elkaar halen :( ) en de Ergochair 2 besteld. Dan maar een dikke maand wachten. In elk opzicht ziet die stoel er beter uit!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX3080) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nou, inmiddels de stoel weer "ingepakt". Het was onmogelijk om de gasveer uit de stoel zelf te krijgen (of in dat Donati veersysteem). Maar het zit nu toch weer redelijk goed in de doos allemaal.

Een paar dingen zijn me opgevallen aan deze stoel:
- BenS is geen merk. Het is een reseller van de Fyc-chairs. Volgens de doos zou het gaan om een Fyc-Chair 216D-synchro-4.
- Het email adres van bens betreft een hotmail-adres (hier kom je pas achter als je na ontvangst de factuur vanuit dat adres krijgt)
- Schijnbaar opereren ze namens "Mercibelle Europe BV" een bedrijf dat b2b levert. Feitelijk is het gewoon een reseller van andere merken.

Al bij al een behoorlijk vervelende nasmaak in mijn mond van deze stoel....

Inmiddels de Ergochair 2 (black & white) besteld icm een korting van €22,50
Deze krijg ik naar verwachting op 11 september, maar hopelijk eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

bones schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 10:40:
 |
V
Dwarlorf schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:46:
Ik heb deze gekocht een klein jaar geleden:

https://www.kantoormeubel.../prosedia/seven-ergo-16g2

Het is een budget/submerk van Interstuhl. Relatief goedkoop maar toch volledig instelbaar inclusief de armsteunen in alle richtingen (4D armleggers).

Je kunt hetzelfde type online ook goedkoper vinden maar dan hebben die geen 4D armleggers dus daar zou je goed op moeten letten als je dat belangrijk vindt.
Mijn ervaringen tot nu toe vind je hier:
Dwarlorf in "Nieuwe (bureau) gamestoel uitkiezen, ervaring?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Neen, ik heb de Ergo2.

Echt een topper van een stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@Mikydb84 blij om te horen, zelf nu de ergochair 2, en moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben, op hoofd kantoor (detachering) hebben we ook milers etc... en moet toegeven dat er wel wat kwaliteit verschil is, maar de prijs is er wel naar..

Het kraken is opgelost, het enigste wat ik fijner zou vinden is als de armsteunen is meer padding hadden, maar liever 'dit' dan het nepleer dat na een jaar ofzo begint te bladderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
Inmiddels de ErgoChair 2 in bezit, sinds afgelopen week. Erg tevreden, veel instelmogelijkheden.

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
-Muncky- schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:18:
Inmiddels de ErgoChair 2 in bezit, sinds afgelopen week. Erg tevreden, veel instelmogelijkheden.
Hoe werkt het met bestellen van de Autonomous Ergochair?

Komt er nog invoerbelasting bovenop, is de btw van de huidige prijs nog aftrekbaar?

Ook al een tijdje opzoek maar de Ergochair is tot zover de beste die ik heb gevonden, je ziet wel veel stoelen op bureastoel24.nl enzo, maar weinig reviews geeft niet echt veel vertrouwen.\

Edit:

Ik ben alweer wat wijzer en de stoel schijnt gewoon uit een warehouse in Nederland te komen, Hopelijk is de kortingscode wel van de prijs zonder btw aftrekbaar

[ Voor 13% gewijzigd door pannekoek141 op 13-08-2020 17:30 ]

Suh dude

• Rembock
pannekoek141 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 16:59:
Hopelijk is de kortingscode wel van de prijs zonder btw aftrekbaar
Kortingscode is inderdaad van de prijs zonder btw aftrekbaar (ik had 10% korting) :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B737LV01EXlgOHg9S28AqiAdsYA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PbyqLUTVIos6y8mGxUj1XIBE.png?f=user_large

• Icekiller2k6
Het is overigens GEEN btw mijn boekhouder aanvaarden het niet als onkost, het is een importtax..

• -Muncky-
B.O.C.K schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Kortingscode is inderdaad van de prijs zonder btw aftrekbaar (ik had 10% korting) :)
[Afbeelding]
Same here! 😄

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 17:59
B.O.C.K schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

[Afbeelding]
Is de prijs omhoog gegaan? Als ik nu kijk staat er €369 i.p.v. €309. Of had je een speciale actie/code?

• Rembock
@thescorpi0n zo te zien hebben ze de prijs omhoog gegooid.
Toen ik hem besteld had was hij in prijs gezakt van €359 naar €309, vervolgens heb ik m.b.v. een code daar nog 10% vanaf kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3R7MHcwlhXGpfe4YwJYHhBUxh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2BinfMxpTdiug5YezPTBEK1C.png?f=user_large

Als je hem nu besteld zelfs met korting is het een taaie prijs
Icekiller2k6 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:33:
Het is overigens GEEN btw mijn boekhouder aanvaarden het niet als onkost, het is een importtax..
Dat is wel gek dan. Elk product wat men in Nederland moet toch BTW hebben of kan dat dus ook vervangen worden voor importtax. Jij woont ook in de VS toch?

[ Voor 42% gewijzigd door pannekoek141 op 14-08-2020 11:49 ]

Suh dude

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste