Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Op kantoor heb ik een dure stoel die op veel manieren te verstellen is.eMKa schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:06:
Ik heb in het verleden ook zo'n gaming-stoel gehad. Twee zelfs, één op kantoor en thuis. Na rugklachten beide de deur uit en ergonomische stoelen gekocht. Zit nu op een mooie Ahrend die op 1001 manieren te verstellen is en een stoeltje van 300 euro oid van Staples. Ik raad je dan ook aan om een goede, kwalitatieve stoel te kopen.
in mijn ouderlijk huis had ik altijd een stoel van de Leen bakker en dan kon ik wel eens last van mijn rug krijgen bij lange game sessies.
Nu woon ik op mijn eigen en heb ik een gamekamer ingericht (foto's ga ik later nog delen op tweakers)
Daar heb ik wel gekozen voor een gamestoel. AK Racer Overture rood.
De stoel zit aardig, maar je merkt al snel dat het ergonomisch in de buurt komt van een goedkoop leen bakker stoel.
Alleen betaal je er wel veel meer voor vanwege de looks.
Het ziet er wel echt tof uit zo'n racestoel met kleurtjes, maar als je echt een goede stoel wilt hebben, dan raad ik niemand een gamestoel aan.
Waarom geen lederen stoel ?Juancho schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:00:
Ik heb dan nu iig een selectie gemaakt op wat ik NIET wil:
1. gamestoel
2. lederen stoel
Dus ik ga ook voor een nette en comfortabele kantoorstoel. Nu nog de vraag, kan je voor 200-300 een nieuwe kopen of kan je met dat geld beter een Refurbished model kopen die nieuw veel duurder is?
kan je makkelijker schoon maken.
je moet wel opletten dat het van goede kwaliteit is en niet van dat nep leder
Angelo NL / Global Cargo VTC
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Ik ben uiteindelijk voor deze stoel gegaan. Bedankt voor de tip. Hij is vanochtend binnengekomen.
Eerste indruk is zeer positief. Hij is echt volledig instelbaar. Bouwkwaliteit voelt heel degelijk aan. Ik verwacht hier heel lang plezier van te hebben.
Enige minpuntje is wellicht dat mijn ellebogen niet op de armsteunen leunen (rest van de arm wel). Maar ik weet niet of dat ergonomisch relevant is.
Mochten er verder nog positieve of negatieve dingen naar voren komen dan laat ik het hier weten.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Slechts maar wat duurder dan een bv een gebruikte BMA, en je hebt wel gewoon een nieuwe.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Daar had mijn vorige Ahrend stoel trouwens ook last van, wellicht dat het gewoon heel lastig is om ze beide helemaal waterpas te maken. Het blijven toch losse onderdelen.
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
't is een hobby ...
Ja, zeer zeker.
Nog wel iets wat ik heb gevonden en dat is dat het stof van de rugleuning in het midden niet tegen de leuning aanzit (min of meer het 'gele vlak' op de afbeelding). Ik weet echter niet (meer) of dat al zo was bij aanschaf en het niet gewoon hoort omdat de rugleuning nou eenmaal gebogen gevormd is en het stof er dus niet tegenaan gespannen kan worden. Het is verder niet storend.

Maar de volledige instelbaarheid icm de prijs maakt dat wat mij betreft allemaal goed. Wel goed kijken waar je bestelt als je tot aanschaf over gaat. Sommige websites bieden dezelfde stoel aan maar niet met volledige instelbaarheid van de armen bijvoorbeeld en/of de optie van een verlengde gasveer.
[ Voor 36% gewijzigd door _Brad_ op 08-07-2019 16:36 ]
't is een hobby ...
In mijn geval niet zo'n ramp omdat ik de leuning toch zelden vast zet. Ik twijfel nog of ik de garantie ga aanspreken, ik kan/wil de stoel eigenlijk niet missen.
Thuis heb ik een HAG H05 5300 staan, maar ik zit dan steeds over de rand van de zitting heen aan de achterkant. En er staat een Secretlabs Titan, die 1 jaar heerlijk zat, maar daarna rugklachten tussen de schouderbladen gaf en dat nu nog steeds doet.
Nu heb ik een Ahrend 230 met lage rug gevonden die volgens mij prima kan zitten, maar dankzij de prachtige crisis van dit jaar kan ik zelf 2e hands nu even niks veroorloven. Is die Ahrend het toch waard om even door de zure appel te bijten? Ik moet nu wel 8 uur p.d thuis rugpijn kweken namelijk
Heb ook nog een Comforto 39 geprobeerd maar ndaar kreeg ik een houten kont van. En met de meeste bureaustoelen heb ik het idee dat je of achteruit gegooid wordt (dus geen rugcontact) of heel stijf rechtop wordt gehouden. Beide niet prettig.
Wat mij aan de Ahrend 230 tijdens het testzitten beviel was dat de rugleuning in gelockte stand nog wilde meebewegen, maar toch streng rechtop wil blijven (ik kan er dus mijn hele bovenrug mee kraken)
't is een hobby ...