Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:41
Juancho schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 20:51:
Al kan je bij bol.com natuurlijk wel snel en simpel producten terug sturen....
Dat valt nog te bezien.. Ik heb recent een stoel gekocht die er heel comfortabel uit ziet, maar dat dus niet is. Die zal dus op een of andere manier terug in de doos moeten, dat zal een flinke puzzel worden :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zippy1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 23:34
zippy1990 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 00:00:
Zit te wachten op de gaming variant van de Embody. Heb eerder geprobeerd: RH Logic, Aeron, Mirra. Rh zat het beste maar is verschrikkelijk duur. Dus we gaan het zien.
Inmiddels de HM/Logitech Embody binnen. Ben er erg tevreden over.

Pros
  • Bouwkwaliteit is erg goed
  • Actieve zithouding, je voelt je rug gevormd worden als je goed zit
  • Breed zitvlak waardoor ook je minder ergonomische houdingen comfortabel zitten ;)
  • Flexibele rugleuning voelt super fijn, je hoeft niet te "vechten" tegen de stoel
  • Naast vrije tilt ook tilt in meerdere niveaus vast te zetten
Cons
  • Trekt redelijk wat haren aan van huisdieren
  • Armleuningen niet naar voor/achter te schuiven. Ik vind het persoonlijk geen probleem want ze zitten voor mij goed maar FYI
Wat je vaak over de Embody hoort is dat de rugleuning lawaaierig zou zijn. Ik vind dat erg meevallen op de gaming variant althans (geen ervaring met de normale versie). Als je heel overdreven naar achter gaat leunen of met je schouders van links naar rechts draaien hoor je de stof/plastic wat, verwaarloosbaar wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:41
sig69 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:18:
[...]

Dat valt nog te bezien.. Ik heb recent een stoel gekocht die er heel comfortabel uit ziet, maar dat dus niet is. Die zal dus op een of andere manier terug in de doos moeten, dat zal een flinke puzzel worden :X
Iemand tips om de gasveer/poot weer te verwijderen? Zit muurvast. Al geprobeerd:
-wd40
-hamer (met een blokje hout ertussen om niets te beschadigen)
Geen mm beweging... :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een maand of 2 geleden 2 Herman Miller Aeron stoelen gekocht (nieuw) helaas kraakt mijn stoel nu enorm. Is dit iets wat bij een stoel hoort of mag ik van verwachten dat ik kraakloos doro het leven ga?

Voor de rest zijn het prima stoelen, maar vind zelf eerlijk gezegd dat dit niet zou mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Voor m'n vader zijn we aan het kijken naar een betaalbare bureaustoel.
Hij zit er niet 40 uur per week op, maar wel zeer regelmatig en hij wordt ook wel wat ouder (75)
Welke stoel hij nu heeft kan ik (nog) niet exact herleiden, was ook al 2e-hands maar heeft wel wat van zoiets weg.
Alleen deze stoel lijkt op; gasveer misschien kapot (stoel staat te laag) en rest verstellen wil ook niet echt meer.
Ik moet er nog eens goed naar kijken of het te maken valt (of dat we iets fout doen), maar anders nieuw.

De FLINTAN vonden we al aardig zitten (als ik me goed herinner) evenals de MARKUS. Maar hier zijn de armleuning niet van verstelbaar; dat is toch wel een wens/eis.
De JÄRVFJÄLLET voldoet hier wel aan.
Bedrijfsmatig komt hij ook wel eens hier maar daar springt ook niet direct iets uit, misschien deze.

Op Pepper kwam onlangs de Fully Alani langs wat niet verkeerd leek, maar die bleef bij vooraf opmeten véél te laag.
Nu lopen er bij Flexispot aanbiedingen. Zo is de BS2 nu €300 i.p.v. €400.
Duurder dan de Ikea stoelen (op de JÄRVFJÄLLET na), maar als dit qua kwaliteit/zitcomfort/ergonomie beter is, is het niet direct een probleem.

M'n vader vind die Flexispot wel prima (ook qua prijs), maar ik zit toch nog wat te oriënteren.
Zou die stoel in dit prijssegment een aanrader zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Niemand?

Heb zelf ook nog doorgekeken, en hoewel het merk wel bekend is van haar bureau's (en dus ook daar reviews van), is er praktisch niets over hun stoelen te vinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:09
Piet91 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:23:
Niemand?

Heb zelf ook nog doorgekeken, en hoewel het merk wel bekend is van haar bureau's (en dus ook daar reviews van), is er praktisch niets over hun stoelen te vinden...
Dat is helaas het probleem wat ik ook heb ervaren bij mijn zoektocht naar een stoel.

De amerikaanse merken zijn online zeer aanwezig en daar vind je letterlijk alles over.

Al de rest lijkt helaas niet te bestaan.

11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
Hier hetzelfde. Je leest en ziet alleen maar over die paar bekende stoel merken maar die zijn zo enorm duur. Ik mis echt het overzicht in de categorie daar onder. Dus zeg eens tot €500. Een soort tip 10 met alle voordelen en nadelen per stoel.

Ik dacht zelf aan de YAASA (https://yaasa.com/nl-nl/products/chair) maar ook dit merk lijkt niet echt te bestaan online. Dat maakt het zoeken zo lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 26-05-2023 10:25 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Enige wat ik van die BS2 kan vinden is deze review. Die is er positief over.
Maar waar er over hun bureau's genoeg tests/reviews zijn te vinden, is er van hun bureaustoelen (in het bijzonder BS2) verder is er helemaal niets over te vinden, behalve diverse sites à la Pepper die alleen maar hetzelfde stukje aanbieding tekst hebben staan.
(bijzonder genoeg op die aanbiedingssites ook allemaal geplaatst door redacteurs...)

Aanbieding verloopt vandaag, maar twijfel eigenlijk te veel.

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 26-05-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:40
@Piet91 probeer het, is het niets stuur je hem terug.
Als ik snel kijk is zelfs het terug sturen gratis, via de vervoerder van hun keuze.

Waarschijnlijk zijn deze stoelen generiek maar worden onder hun eigen naam verkocht waardoor je er niet veel over vindt. Misschien als je een fabrikant kan achterhalen dat je meer kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
@Piet91 Misschien is dit iets voor je vader?
Er zijn vele andere merknamen van deze stoel, ik heb bijvoorbeeld een Autonomous ErgoChair 2 die hoogstwaarschijnlijk uit dezelfde fabriek komt.
Prima stoel voor de prijs als je het mij vraagt, al zijn de meningen wel verdeeld in dit topic.

Ik ervaar wel dat de stoel niet geschikt is voor personen langer dan 1,8 meter, de bouten en moeren 2x per jaar weer strak gezet moeten worden (i.v.m. het voorkomen van piepen/kraken) & dat de zitting na verloop van tijd wat hard kan aanvoelen.

Als je in dit topic zoekt naar "ErgoChair" kun je een hoop info vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Rembock Thanks voor de tip, maar die is nog weer wat duurder en de ervaringen lopen sterk uiteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 08:24
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:55:
@JerryJerryJerry, Momenteel fikse kortingen bij Haworth met de code love23, just FYI.

De Zody van €942 - €443 voor €499
De Fern van €1.110 - €366 voor €744

ps. weet niet of het hier al gepost was of niet.
Darn. Wilde ook net op de Europe Haworth site bestellen - maar de kortingscode werkt (natuurlijk) niet meer.
Iemand een idee of er een andere kortingscode momenteel van toepassing is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:30
@Nomsayin, loont om even te wachten en oogje in het zeil te houden. Ik heb de deal destijds op Pepper gezien, dus wellicht daar even aanmelden en een deal alert aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomsayin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 08:24
Card Nox schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 14:44:
@Nomsayin, loont om even te wachten en oogje in het zeil te houden. Ik heb de deal destijds op Pepper gezien, dus wellicht daar even aanmelden en een deal alert aanmaken.
Will do. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 16:40

Plainside

I browse when I'm at work

Plainside schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:46:
Nou de thuiswerkplek is van een liever niet, naar liever wel plekje gegaan.
Eerste impressie van de NPR400Mesh is zeer goed, de Mesh moet nog even wat inwerken merk ik, is af te stellen hoe ik wens.
Moest wel ff de armleuningen omruilen gezien dat net wat beter voelt en net wat verder naar achter kan dan normaal.
Wel verrast met hoe stroef de zithoogte in te stellen is, met andere ergo-stoelen van het werk waren die altijd licht als een veertje, dacht eerst dat de gasveer kaduuk was, maar gelukkig niet.
Ook zeer verrast met hoe hoog die kan, de NPR norm geeft dan ook wat meer waarde.
Eerste verlichting was direct het wegvallen van de spanning in de schouders, dat was altijd al een ding bij mij.
Hopelijk blijft die voor de lange duur, even aanzien.
Nou revieuwtje na lange duur dan maar :o , Stoel blijft. De mesh was echt wat tijd nodig voor dat het fijn aan voelde, de lende-steun na veel worstelen staat goed nu. Helaas lijkt de gasveer mijn gewicht niet geheel te houden gezien ik af en toe hem naar boven moet afstellen (is makkelijke oplossing voor, mijn eet gedrag :+ ) dat gaat nog steeds stroef waardoor je vaak op en neer mag gaan totdat je de juiste plek hebt. Verder niet wat te klagen, kussen voelt nog steeds goed, al wel met wat kat-schade die nog wel eens denkt dat het deeg is ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-04 11:53
Herman Miller Embody Logitech binnen. Met naar achter bewegen geen enkel krakend geluid te horen. Ze zullen het wel hebben opgelost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:12
Blij om te horen.

Overigens een update over de Ergochair 2, welke ik nu al een ... 2-3 jaar heb?
Zit goed, de rugsteun pluist wel zeer fel :) dus eerste maanden elke week stofzuigen.

De rollers heb ik bij aankoop al meteen vervangen. Dus kan ik niets overzeggen, de vervanging van Amazon werkt goed en rolt lekker op de ikea vloerplaat.
De hoofdsteun die ik wou gebruik ik niet zo vaak als ik initieel dacht, maar het is wel fijn dat het er is.

De armsteunen zijn goed verstelbaar echter zou ik wel willen dat de padding hogere kwaliteit is... maar voor de prijs die ik gegeven heb (meende 300-350 euro) ga ik zeker niet klagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Icekiller2k6 op 13-06-2023 11:15 ]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemmeke
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 08-05 13:11
Ik heb hier een hele toffe bureaustoel gevonden op een franse website:
https://fr.hinomi.co/prod...le&variant=40472674959405

HINOMI H1 Pro

Kennen jullie een bureaustoel zoals dit met voetondersteuning voor iets goedkopers?

Alvast bedankt.

Cat linux.txt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@Gemmeke Lijkt op een Ergohuman plus.

https://www.autonomous.ai.../ergonomic-computer-chair is ook er 1, maar ik gok dat je op Bol ook vergelijkbare stoelen kunt vinden voor een scherpere prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
Wat is jullie ervaring met het retourneren van bureaustoelen? De meeste shops zijn nou niet heel transparant in hoe dat bij ze gaat. De enige optie voor mij is dat ze de stoel weer komen ophalen, waarbij ik de transportkosten best wil betalen. De enige shop die ik heb gevonden die die optie aanbied, is kantoormeubelennederland

Zijn er nog andere die deze optie expliciet (beschreven op de website) aanbieden?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:04
Begin 2011: Na een vrij onhandige 'luxe' bureaustoel gebruikt te hebben die een ongeoorloofde permanente kanteling naar achter maakte (zit deel brak geheel af van de poot). Voornamelijk erg geschrokken, maar wilde nu een degelijke ergonomische bureaustoel hebben die redelijk wat zitten kon verwerken, maar toch relatief betaalbaar zou zijn (toen)....

Ik kocht een Ergohuman zwart leren bureaustoel (652200) bij bureaustoel24.nl. voor €356, ik vond dat toen erg veel geld voor een bureaustoel, maar de online reviews die ik kon vinden waren erg positief.

Fastforward 9 jaar, half 2020: Mijn oude Ergohuman bureaustoel zegt, bekijk het maar (armleuning afgebroken), deze bureaustoel is echter 9 jaar lang bijzonder intensief gebruikt, want zelfs voor de pandemie werkte ik heel veel thuis. En in veel gevallen gewoon de hele dag gebruikt, niet alleen de werkdag (met natuurlijk regelmatig even een loopje). Ik was dus zeer tevreden over de stoel, ook al was deze ondertussen stuk en in een staat van 'toe aan vervanging'.

Ik weer kijken op bureaustoel24.nl en dezelfde Ergohuman bureaustoel was nu €722, 9 jaar later. Het was echter net pandemie, dus wellicht issues met leveringen, hogere prijzen, etc. Ook bij de concurrentie niet echt veel goedkoper te krijgen, dus waarom moeilijk doen over een paar euro... Ik had direct een nieuwe bureaustoel nodig! Maar ze hadden een iets luxer model (Ergohuman Plus), ook in zwart leder (652205), met nog meer instelmogelijkheden, €896... *slik* Maar de stoel was sowieso al veel duurder en de extra instelmogelijkheden waren zeer handig. De knoop doorgehakt en besteld, zeer tevreden over en wordt dagelijks gebruikt.

Juni 2023: Hittegolf begin zomer, aanschaf van een relatief kleine (maar efficiënte) airco die nooit een 120m3 zolder gaat koelen met een open trapgat. Dat betekend een extra werkplek creëren in een kleinere (gesloten) ruimte op een andere etage. Deze bureaustoelen zijn zwaar en zeer onhandig te tillen, dus een extra bureaustoel nodig. Ik naar mijn vaste Ergohuman leverancier, dezelfde Ergohuman Plus kost nu echter €1223 bij bureaustoel24.nl...

kaptino.nl bied dezelfde stoel aan voor €995... thomasmoebel.eu (Duitsland) voor €699+verzendkosten...

Note: Ik dacht dat Ergohuman altijd Chinese import was, blijkt dat het (nu?) gemaakt wordt door het Poolse grospol.pl Het gaat zo te zien een stuk beter met de economie in Poland, in de afgelopen 12 jaar is het minimumloon x2,5 gegaan wat de significant hogere prijzen van de Ergohuman bureaustoelen enigszins verklaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:01

defiant

Moderator General Chat
Ik wil beginnen met een overhaul van mijn thuiskantoor en werk en privé gaan scheiden. Ik heb dus een nieuwe bureaustoel nodig. Ik heb nu een vrij standaard redelijk geprijsde bureaustoel van het merk Sitlife, type Polaris van Kaptino.
Afbeeldingslocatie: https://d2ftqzf4nsbvwq.cloudfront.net/wp-content/uploads/www.kaptino.nl/2014/11/products-sitlafe_polaris.jpg

Voor mijn voorkeuren en voor de prijs is het een redelijke bureaustoel, de persoonlijke voordelen:
  • De mesh rugleuning vind ik fijner dan een met stoffering.
  • De lendensteun is prima en stoort niet.
  • Qua instellingen voldoende mogelijkheden, zie ook de nadelen.
  • De zitting is niet te hard en niet te zacht.
De persoonlijke nadelen:
  • De armleuningen moest ik zelf monteren met schroeven, deze constructie is niet echt stevig te krijgen.
  • De stoel met rugleuningen kan niet naar voren kantelen, met een wat actievere werkhouding kom je op een geven moment los van de leuning.
Ook het bureau wordt vervangen door een zit-sta variant, met dat op het oog zit me af te vragen wat beter kan en of het de moeite waard is om all-in te gaan voor een betere stoel.

Met dit als uitgangspunt zit ik te kijken wat beter kan bij een nieuwe stoel:
  • Mee kantelen naar voren: ik heb geen idee of dit daadwerkelijk comfortabel is, om naar voren te kantelen moet je natuurlijk wel in de stoel kunnen blijven zitten en rugsteun krijgen.
  • Mesh zitting: aangezien de rugleuning me bevalt, is dit misschien ook iets voor de zitting. Ook hier weer de vraag of het echt comfortabel is.
Met deze wensen is de Herman Miller Aeron Mesh natuurlijk een optie die in beeld komt met een upgrade. Alleen is het wel een hele andere prijsklasse, toch al gauw 1000 euro duurder voor een nieuwe stoel. Nu maar eens nadenken of de upgrades die prijs waard is, uiteraard de betere kwaliteit van HM in ogenschouw houdend.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 17:12
defiant schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 00:02:
Ik wil beginnen met een overhaul van mijn thuiskantoor en werk en privé gaan scheiden. Ik heb dus een nieuwe bureaustoel nodig. Ik heb nu een vrij standaard redelijk geprijsde bureaustoel van het merk Sitlife, type Polaris van Kaptino.
[Afbeelding]

Voor mijn voorkeuren en voor de prijs is het een redelijke bureaustoel, de persoonlijke voordelen:
  • De mesh rugleuning vind ik fijner dan een met stoffering.
  • De lendensteun is prima en stoort niet.
  • Qua instellingen voldoende mogelijkheden, zie ook de nadelen.
  • De zitting is niet te hard en niet te zacht.
De persoonlijke nadelen:
  • De armleuningen moest ik zelf monteren met schroeven, deze constructie is niet echt stevig te krijgen.
  • De stoel met rugleuningen kan niet naar voren kantelen, met een wat actievere werkhouding kom je op een geven moment los van de leuning.
Ook het bureau wordt vervangen door een zit-sta variant, met dat op het oog zit me af te vragen wat beter kan en of het de moeite waard is om all-in te gaan voor een betere stoel.

Met dit als uitgangspunt zit ik te kijken wat beter kan bij een nieuwe stoel:
  • Mee kantelen naar voren: ik heb geen idee of dit daadwerkelijk comfortabel is, om naar voren te kantelen moet je natuurlijk wel in de stoel kunnen blijven zitten en rugsteun krijgen.
  • Mesh zitting: aangezien de rugleuning me bevalt, is dit misschien ook iets voor de zitting. Ook hier weer de vraag of het echt comfortabel is.
Met deze wensen is de Herman Miller Aeron Mesh natuurlijk een optie die in beeld komt met een upgrade. Alleen is het wel een hele andere prijsklasse, toch al gauw 1000 euro duurder voor een nieuwe stoel. Nu maar eens nadenken of de upgrades die prijs waard is, uiteraard de betere kwaliteit van HM in ogenschouw houdend.
toon volledige bericht
Als ik het zo lees is de Interstuhl Pure is3 misschien wel een goede stoel voor jou. Deze heeft een erg actieve zithouding en de zitting kan wat naar voren kantelen waarbij de rugleuning je blijft ondersteunen. Qua instellingen kun je alleen de stoel hoger/lager zetten en het kantelen van de stoel/rugleuning naar achteren los of vast zetten maar meer niet. Zelf heb ik deze stoel eind december als showroom model voor een super mooie prijs van 231 euro kunnen oppikken. Rugleuning is ook als mesh te krijgen.

Voordelen : Weinig afstelmogelijkheden, dus zitten en klaar. Stoel moet jou dan wel passen anders houdt het op. Goede rugondersteuning maar niet te aanwezig. Rugleuning is heel flexibel en beweegt mee. Actieve zithouding.

Nadelen : Voor sommige misschien te weinig afstelmogelijkheden qua lendesteun en zittingdiepte (is voor sommige misschien te kort). Soms wat krakend geluid bij bewegen maar kan misschien aan mijn stoel liggen en kan voor sommige vervelend zijn. De actieve zithouding is wennen.

https://www.interstuhl.com/I/nl-nl/pure.php

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EqrdjnjRovOUpZCEeII7fQnKK6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mCT5WHQHa9ZkKx46MRWyaNu3.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ouvVKjRlakMnRmbN9V-9UgK1Sn8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pWcJ92jdZoWoKMAIuTf8ATOu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:15:
Voor m'n vader zijn we aan het kijken naar een betaalbare bureaustoel.
Hij zit er niet 40 uur per week op, maar wel zeer regelmatig en hij wordt ook wel wat ouder (75)
Welke stoel hij nu heeft kan ik (nog) niet exact herleiden, was ook al 2e-hands maar heeft wel wat van zoiets weg.
Alleen deze stoel lijkt op; gasveer misschien kapot (stoel staat te laag) en rest verstellen wil ook niet echt meer.
Ik moet er nog eens goed naar kijken of het te maken valt (of dat we iets fout doen), maar anders nieuw.

De FLINTAN vonden we al aardig zitten (als ik me goed herinner) evenals de MARKUS. Maar hier zijn de armleuning niet van verstelbaar; dat is toch wel een wens/eis.
De JÄRVFJÄLLET voldoet hier wel aan.
Bedrijfsmatig komt hij ook wel eens hier maar daar springt ook niet direct iets uit, misschien deze.

Op Pepper kwam onlangs de Fully Alani langs wat niet verkeerd leek, maar die bleef bij vooraf opmeten véél te laag.
Nu lopen er bij Flexispot aanbiedingen. Zo is de BS2 nu €300 i.p.v. €400.
Duurder dan de Ikea stoelen (op de JÄRVFJÄLLET na), maar als dit qua kwaliteit/zitcomfort/ergonomie beter is, is het niet direct een probleem.

M'n vader vind die Flexispot wel prima (ook qua prijs), maar ik zit toch nog wat te oriënteren.
Zou die stoel in dit prijssegment een aanrader zijn?
toon volledige bericht
Wij zijn al een tijd fan van de Långfjäll. Het lijkt erop dat dit model gaat verdwijnen, wees snel.
Deze zijn er in verschillende uitvoeringen, wij hebben de hoge rug zonder wielen.
Een van de fijnste bureau stoelen die we hebben gehad met veel steun op de goede plekken.

Laat je vooral niet afschrikken door het eenvoudige ontwerp of de relatief lage prijs.
De 10 jaar IKEA garantie is ook fijn.

https://www.ikea.com/nl/n...chtgroen-zwart-s09175241/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOoPynutDsT2z4gHY8A38IDaGPw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCt7BY9IATGkBn5z8Auqqdb2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Corrigan op 04-07-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor 8 - 10 uur gebruik op een dag voor thuiswerken.
Momenteel heb ik een Ahrend 220 waarvan de zitting (bekleding en vulling) is versleten.
Het is geen slechte stoel, maar ik zou er niet opnieuw voor kiezen. Vind 'm matig zitten in vergelijking met sommige andere stoelen.

Wat zijn nou belangrijke beweegredenen om - behalve de prijs - te kiezen tussen bijvoorbeeld:
  • Herman Miller Mirra 2,
  • Ahrend 2020 Verta,
  • Ergochair 2,
  • Ergo-2,
  • suggesties?
postuur:
1,80m lang
80kg zwaar

wensen:
zit graag in verschillende houdingen: kleermakerszit (met 1 been), onderuitgezakt, rechtop, voorovergebogen enz.
Een mesh ontwerp (eventueel ook zitting) staat me wel aan.

Zelfinstallatie warmtepomp Omnia M3.2 10, Warmtemeter Sensostar + ESP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metieske
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-04 16:56
verkeerslicht schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:57:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe bureaustoel voor 8 - 10 uur gebruik op een dag voor thuiswerken.
Momenteel heb ik een Ahrend 220 waarvan de zitting (bekleding en vulling) is versleten.
Het is geen slechte stoel, maar ik zou er niet opnieuw voor kiezen. Vind 'm matig zitten in vergelijking met sommige andere stoelen.

Wat zijn nou belangrijke beweegredenen om - behalve de prijs - te kiezen tussen bijvoorbeeld:
  • Herman Miller Mirra 2,
  • Ahrend 2020 Verta,
  • Ergochair 2,
  • Ergo-2,
  • suggesties?
postuur:
1,80m lang
80kg zwaar

wensen:
zit graag in verschillende houdingen: kleermakerszit (met 1 been), onderuitgezakt, rechtop, voorovergebogen enz.
toon volledige bericht
Die HM Mirra (en ook Aeron) kun je vergeten als je graat kleermakerszit zit. Die harde rand van de "kuip" waar je in zit, is echt enorm vervelend, en die kleermakerszit ga je niet lang volhouden.
Verder vond ikzelf de rugleuning van de Mirra totaal niet fijn.
De Aeron zit wel echt goed, maar deze forceert je wel in een actieve rechtopzitten houding.

Zelf zit ik in een Embody, die voldoet aan al mijn eisen, o.a. kleermakerszit en bewegingsvrijheid.
Echter heeft deze dan weer geen mesh bekleding. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 16:41
We zijn inmiddels meer dan een jaar verder sinds mijn aanschafpost en mijn laatste post in dit topic. Ik heb destijds van alle stoelen uitgeprobeerd, zowel van Ahrend, Euroseats, IKEA en JYSK tot het uiteindelijk een Secretlab is geworden. Ik ben nog steeds ontzettend tevreden over mijn Secretlab Titan Evo XL (2022). Destijds heb ik voor de stoffen variant gekozen en ook daar heb ik geen spijt van gehad.

De stoel vind ik erg aangenaam om op te zitten. De zitting is voor mij echt precies goed. Misschien wat te groot, wellicht had wel voldoende gehad aan de normale variant. Maar ik heb destijds het zekere voor het onzekere genomen met mijn lengte.

Ik heb eigenlijk geen last van de veelgehoorde klachten. De armsteunen kunnen wat mij betreft net niet laag genoeg, dat vind ik wel jammer. Ook zitten ze wat los en kunnen ze rammelen wanneer je er mee speelt. Maar dat heb ik ook al meegemaakt met Ahrend stoelen op kantoor. En als je gewoon stilzit is er echt niets aan de hand. De zitting vind ik echt niet te hard en eigenlijk erg comfortabel. Het magnetisch hoofdsteun komt af en toe los, maar ook dat vind ik reuze meevallen. En als je er echt last van hebt is een elastiek gewoon een oplossing.

Wel is de rugleuning van de stoel vervangen door Secretlab omdat deze echt ontzettend kraakte en hard was. Het vervangen was echt mega eenvoudig en de klantenservice kwam erg kundig en vriendelijk over. Ik hoefde de oude rugleuning ook niet terug te sturen. Dat vond ik wel zonde, maar het is nu eenmaal niet anders. De nieuwe rugleuning was een dag en nacht verschil.

Het enige waar ik niet over na had gedacht is dat de stoelpoot niet zonder meer door mijn jaren 60 deuropening heen past 8)7. Wie verzint dit ook? De kruispoot onder deze stoel is namelijk extra groot. Dat is dus elke keer wat puzzelen als ik mijn stoel uit de kamer wil halen. Alhoewel ik dat niet zo bijzonder vaak doe.

Al met al ben ik dus echt tevreden en kan ik deze stoel zonder meer aanraden. De kwaliteit is echt top en de stoel ziet er nog als nieuw uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
verkeerslicht schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:57:

• Herman Miller Mirra 2,
  • Ahrend 2020 Verta,
  • Ergochair 2,
  • Ergo-2,
  • suggesties?
postuur:
1,80m lang
80kg zwaar

wensen:
toon volledige bericht
De zitting van de ErgoChair 2 is wat hard waardoor je na verloop van tijd een 'houten achterwerk' kan krijgen, veel plastic maar heeft geen invloed op de zitkwaliteit. Verder is het echt een stoel voor personen die niet langer dan 1,8 meter zijn. Kijk ook eens op Bol, daar heb je zo goed als dezelfde stoel van het merk Kangaro voor een veel lagere prijs t.o.v. de ErgoChair :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
Rembock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:57:
[...]

De zitting van de ErgoChair 2 is wat hard waardoor je na verloop van tijd een 'houten achterwerk' kan krijgen, veel plastic maar heeft geen invloed op de zitkwaliteit. Verder is het echt een stoel voor personen die niet langer dan 1,8 meter zijn. Kijk ook eens op Bol, daar heb je zo goed als dezelfde stoel van het merk Kangaro voor een veel lagere prijs t.o.v. de ErgoChair :)
Ga ik in gedachten houden. Dank voor de goede tip (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verkeerslicht
  • Niet online
metieske schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Die HM Mirra (en ook Aeron) kun je vergeten als je graat kleermakerszit zit. Die harde rand van de "kuip" waar je in zit, is echt enorm vervelend, en die kleermakerszit ga je niet lang volhouden.
Verder vond ikzelf de rugleuning van de Mirra totaal niet fijn.
De Aeron zit wel echt goed, maar deze forceert je wel in een actieve rechtopzitten houding.

Zelf zit ik in een Embody, die voldoet aan al mijn eisen, o.a. kleermakerszit en bewegingsvrijheid.
Echter heeft deze dan weer geen mesh bekleding. :)
Dat is inderdaad goed om te weten (y). Mesh bekleding is ook weer geen heel harde eis. Embody ligt wel wat boven het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-05 21:42
Rembock schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:57:
[...]

De Ergochair 2 vind ik juist bedoeld voor de wat langere mens. Ben zelf 1,76 en zit op de laagste stand.. zelfs dan vind ik de zitten vrij hoog. Kan ook zijn dat mijn benen vrij kort zijn overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De vorige keer zag ik 'm niet op de website staan, maar nu zie ik ineens bij Flexispot de BS3 staan.
Met coupon maar €170. Ik vraag me alleen af of die dan echt beter is dan een van vele generieke/naamloze stoelen die op bijvoorbeeld Bol staan met vergelijkbare prijzen...

Afbeeldingslocatie: https://www.flexispot.nl/media/catalog/layer/cache/x560/b/s/bs3b-mian_1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 11-07-2023 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zephdt
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-03 17:37
Enig idee wanneer Haworth weer een fikse discount heeft zoals een paar keer eerder gemeld in dit topic? Ik kan refurbished een Zody-1 voor €325 halen of een Zody-2 voor €425 maar dan heb ik liever die deal van februari waar je via hun site een zody voor €443 kon halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:00:
De vorige keer zag ik 'm niet op de website staan, maar nu zie ik ineens bij Flexispot de BS3 staan.
Met coupon maar €170. Ik vraag me alleen af of die dan echt beter is dan een van vele generieke/naamloze stoelen die op bijvoorbeeld Bol staan met vergelijkbare prijzen...

[Afbeelding]
Denk dat we toch maar de gok moeten nemen. Er zal toch een keer een stoel moeten komen en de alternatieven zijn niet beter ofzo.

EDIT: besteld. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malowi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-07-2023
zephdt schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 23:17:
Enig idee wanneer Haworth weer een fikse discount heeft zoals een paar keer eerder gemeld in dit topic? Ik kan refurbished een Zody-1 voor €325 halen of een Zody-2 voor €425 maar dan heb ik liever die deal van februari waar je via hun site een zody voor €443 kon halen...
Meestal in de wintermaanden, Black Friday / Cyber Monday (hoewel die laatste wsl niet opgaat voor dit product). Dan willen ze vaak nog wat sales maken voor de jaarafsluiting, en dan is de vraag naar kantoorartikelen relatief laag (t.o.v. 'populaire' transitieperiodes als jan/feb/sep/okt).

Waar heb jij die Zody-2 gezien? Ik kan alleen maar de Zody-1 refurbished vinden. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zephdt
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-03 17:37
Malowi schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:40:
[...]

Meestal in de wintermaanden, Black Friday / Cyber Monday (hoewel die laatste wsl niet opgaat voor dit product). Dan willen ze vaak nog wat sales maken voor de jaarafsluiting, en dan is de vraag naar kantoorartikelen relatief laag (t.o.v. 'populaire' transitieperiodes als jan/feb/sep/okt).

Waar heb jij die Zody-2 gezien? Ik kan alleen maar de Zody-1 refurbished vinden. Thanks!
Sorry, volgens mij had ik mij vergist. Ik dacht dat één van de verschillen tussen de zody 1 en zody 2 het metalen achterframe was. Maar als ik kijk naar de andere eigenschappen van deze refurbished stoel lijkt het eerder op een zody 1.

https://www.re-use24.nl/p...=1&_psq=zody&_ss=e&_v=1.0

Volgens mij zijn er nog 2 exemplaren voor €300 inc. btw en verzendkosten. Bouwjaar tussen 2012 en 2016 volgens de klantenservice. Doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs96
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-02-2024
Piet91 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Denk dat we toch maar de gok moeten nemen. Er zal toch een keer een stoel moeten komen en de alternatieven zijn niet beter ofzo.

EDIT: besteld. Ben benieuwd...
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er van vind haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
thijs96 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:53:
Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat je er van vind haha
Tja, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, behalve dan de oude bureaustoel.
Ik denk dat die Flexispot BS3 meer een stoel is voor wanneer die door 1 persoon wordt gebruikt.
Zo moet je 2 schroeven losdraaien om de hoofdsteun hoger/lager te zetten; en de hoekverstelling daarvan gaat erg 'ruw'. Dat klinkt niet alsof je dat heel vaak moet gaan verstellen.
Ook kunnen de armsteunen niet niet naar voor of achter; zo had ik ze persoonlijk liever wat meer naar achter gehad. (Als ik op de juiste manier ga zitten; steken mijn handen nauwelijks voor de armleuningen uit) En de hoofdsteun zit voor mij denk ik wat te laag.

Maar de stoel is niet voor mij, maar voor m'n vader en hij is er blij mee. Hij zit weer op de juiste hoogte, de rugleuning is verstelbaar en hij zit er nu dus een stuk beter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:54
Piet91 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Tja, ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal, behalve dan de oude bureaustoel.
Ik denk dat die Flexispot BS3 meer een stoel is voor wanneer die door 1 persoon wordt gebruikt.
Zo moet je 2 schroeven losdraaien om de hoofdsteun hoger/lager te zetten; en de hoekverstelling daarvan gaat erg 'ruw'. Dat klinkt niet alsof je dat heel vaak moet gaan verstellen.
Ook kunnen de armsteunen niet niet naar voor of achter; zo had ik ze persoonlijk liever wat meer naar achter gehad. (Als ik op de juiste manier ga zitten; steken mijn handen nauwelijks voor de armleuningen uit) En de hoofdsteun zit voor mij denk ik wat te laag.

Maar de stoel is niet voor mij, maar voor m'n vader en hij is er blij mee. Hij zit weer op de juiste hoogte, de rugleuning is verstelbaar en hij zit er nu dus een stuk beter bij.
Bedankt, super waardevol! Ik heb echt wel interesse in de stoel, maar heb wel wat zorgen over het feit dat de armleuning niet in diepte verstelbaar is. Ik zet de leuningen namelijk altijd op dezelfde hoogte als het bureau (conform jouw link), maar het risico is dan wel dat de stoel niet voldoende ver onder het bureau kan. Zou je anders eens de afstand tussen voorkant stoel en voorkant armsteun kunnen opmeten? Dan kan ik deze vergelijken met mijn huidige stoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Roekeloos schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:02:
Zou je anders eens de afstand tussen voorkant stoel en voorkant armsteun kunnen opmeten?
9 à 10 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-05 13:07
Ik zit al een tijdje te denken aan een Embody en vind zojuist in een interieurzaak in Helsinki een Embody voor €1199,- wat toch een lekkere korting is ten opzichte van de normale prijs. Enige is dat het een showmodel betreft, dus de 'proefzit stoel' zeg maar. Ze geven er nog 9 jaar garantie op ipv. de normale 12 jaar dus ze hebben er wel vertrouwen in. Het jammere is dat ik geen kans heb om langs te gaan en te kijken wat de staat van de stoel is. Voor een paar honderd euro korting lig ik niet wakker van een krasje ofzo maar op de enkele foto's die ze laten zien ziet hij er prima uit. Wat denken jullie?

https://ktinterior.fi/tuo...ance-kangas-musta-outlet/

PS. Ik woon in Finland dus het is niet alsof ik hem naar Nederland laat verschepen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Notlupus op 27-07-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borilac
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-07-2023
Iemand ervaring met de Ahrend 2020 Verta? Ik heb best een breed en diep zitvlak nodig want ben wat aan de zware kant (+-110 kg voor 175 cm :)).
Ik vind zelf niet heel veel reviews en als ik een commentaar vind is dat het zitvlak na een tijd zitten toch wel hard begint te voelen.

Moesten er mensen in dezelfde situatie zijn en die een goede stoel gevonden hebben voor langdurig gebruik, dan mogen deze altijd even laten weten wat ze hebben.

PS: Op dit moment zit ik al enkele jaren op een Bens803 en de diepte is net niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:16

OMX2000

By any means necessary...

Notlupus schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:07:
Ik zit al een tijdje te denken aan een Embody en vind zojuist in een interieurzaak in Helsinki een Embody voor €1199,- wat toch een lekkere korting is ten opzichte van de normale prijs. Enige is dat het een showmodel betreft, dus de 'proefzit stoel' zeg maar. Ze geven er nog 9 jaar garantie op ipv. de normale 12 jaar dus ze hebben er wel vertrouwen in. Het jammere is dat ik geen kans heb om langs te gaan en te kijken wat de staat van de stoel is. Voor een paar honderd euro korting lig ik niet wakker van een krasje ofzo maar op de enkele foto's die ze laten zien ziet hij er prima uit. Wat denken jullie?

https://ktinterior.fi/tuo...ance-kangas-musta-outlet/

PS. Ik woon in Finland dus het is niet alsof ik hem naar Nederland laat verschepen :+
Ziet er op zich goed uit. Herman Miller heeft dit jaar wel een paar acties gehad waarbij vooral de Embody een stuk goedkoper was. En volgens mij kwam ie dan nieuw ook uit op onder de 1200 euro.

Ik heb zelf de Aeron bijna een jaar. En bij het uitproberen in de winkel, vond ik de rugleuning van de Embody echt heel fijn. Maar het zitvlak van de Aeron vind ik weer fijner.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:04
Cergorach schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:34:
kaptino.nl bied dezelfde stoel aan voor €995... thomasmoebel.eu (Duitsland) voor €699+verzendkosten...
Ik heb (na het bureau in elkaar zetten) m'n bureaustoel (Ergohuman Plus) besteld bij kaptino.nl, thomasmoebel.eu kon ik eigenlijk niets over vinden dan de site zelf, dus weinig vertrouwen in. De Kaptino order duurde wel wat langer, de stoel moest kennelijk uit Duitsland komen...

Op de dag van bezorging stond er een enorme vrachtwagen + trailer in de straat met een bezorger: Ik heb een pallet kantoor meubilair voor je... WTF! "Kan je die pallet weer meenemen?" "Nee dat mag niet." $^#&! Toen hij ging kijken bleek het gelukkig een Europallet te zijn, die hebben nog waarde en die mag wel mee terug (anders had ik met een zaag het in stukjes moeten hakken voor het grofvuil)... Een grote doos, maar niet super zwaar, alleen vreselijk onhandig tillen. De doos blijkt bij bureaustoel24 Duitsland vandaan te komen... Weird!

In in elkaar zetten is vrij simpel, heb ik bij dit model een aantal jaar geleden ook al een keer gedaan.

Ik zal waarschijnlijk in de toekomst weer bestellen bij kaptino.nl ondanks de pallet shennanigans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

Ik ga even actief meelurken in dit topic.
Heb weinig verstand van bureau stoelen. Maar ik zit er 8 tot soms 12 uur per dag. Meestal zonder pauze. Enige beweging is toiletgang en koffie halen.
Soms doe ik het werk staand. Maar merendeel zittend.

Maar vanwege rugklachten (al bekend voor deze functie en ook reden dat ik bij mijn vorige functie ben gestopt) heeft mijn leidinggevende een traject aangeboden om met de bedrijfsarts een custom stoel te maken en aan te schaffen.
Hierin moet ik dus met iemand stoelen gaan proefzitten en onderzoeken waarin ik het beste zit.

Uit dit topic ga ik in elk geval een lijstje halen van punten waar ik op ga letten. En er veel van lezen wordt je alleen maar wijzer van.

Momenteel kom ik nog niet verder dan zit lekker. Of zit niet lekker

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Dennis1812 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:39:
Ik ga even actief meelurken in dit topic.
Heb weinig verstand van bureau stoelen. Maar ik zit er 8 tot soms 12 uur per dag. Meestal zonder pauze. Enige beweging is toiletgang en koffie halen.
Soms doe ik het werk staand. Maar merendeel zittend.

Maar vanwege rugklachten (al bekend voor deze functie en ook reden dat ik bij mijn vorige functie ben gestopt) heeft mijn leidinggevende een traject aangeboden om met de bedrijfsarts een custom stoel te maken en aan te schaffen.
Hierin moet ik dus met iemand stoelen gaan proefzitten en onderzoeken waarin ik het beste zit.

Uit dit topic ga ik in elk geval een lijstje halen van punten waar ik op ga letten. En er veel van lezen wordt je alleen maar wijzer van.

Momenteel kom ik nog niet verder dan zit lekker. Of zit niet lekker
Of die lekker zit is sowieso belangrijk maar hou ook rekening met volgende:
-constant zitten is sowieso slecht dus probeer ook af en toe recht te staan en te bewegen.
-goede stoelen zijn duur, merken zoals steelcase en herman miller zullen als snel +€1000 kosten.
-test stoelen altijd heel goed en koop best ene die je kunt retourneren, of waarop je een dag kunt werken(vaak weet je pas na enkele uren/dagen hoe een stoel zit.)
-zie dat je de stoel goed instelt, dit is net zo belangrijk als een goede stoel, een goede stoel heeft dus ook veel verstelbaarheid.
Kijk bv eens op youtube hoe je een stoel correct kunt instellen, als je stoel enkele van deze opties mist is die misschien toch niet goed.

Zo zijn er veel stoelen waarbij de lengte van het zitvlak niet instelbaar is, als je wat langer bent kan dit op termijn irriteren(sommige stoelen heb je in verschillende formaten(bv aeron) dan maakt dit niet uit aangezien je de juiste maat kiest).

Ik ben 1.85(dus niet superlang eigenlijk) en heb regelmatig dat veel (goedkopere) stoelen niet hoog genoeg kunnen, je voeten zouden de grond moeten raken als je rechtop zit maar je noet dus geen gewicht uitoefenen op je voeten.

Los daarvan is de kwaliteit van het gebruikte foam ook heel belangrijk, als je een stoel hebt met slechte foam gaat deze heel hard worden op termijn.

Voor rugklachten zou ik sws ook eens langsgaan bij een kinesist/fysiotherapeut voor oefeningen die je thuis kunt doen, een goede stoel helpt, maar is helaas geen magische oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

Dennis1812

Amateur prutser

izzet3838 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 22:12:
[...]

Of die lekker zit is sowieso belangrijk maar hou ook rekening met volgende:
-constant zitten is sowieso slecht dus probeer ook af en toe recht te staan en te bewegen.
-goede stoelen zijn duur, merken zoals steelcase en herman miller zullen als snel +€1000 kosten.
-test stoelen altijd heel goed en koop best ene die je kunt retourneren, of waarop je een dag kunt werken(vaak weet je pas na enkele uren/dagen hoe een stoel zit.)
-zie dat je de stoel goed instelt, dit is net zo belangrijk als een goede stoel, een goede stoel heeft dus ook veel verstelbaarheid.
Kijk bv eens op youtube hoe je een stoel correct kunt instellen, als je stoel enkele van deze opties mist is die misschien toch niet goed.

Zo zijn er veel stoelen waarbij de lengte van het zitvlak niet instelbaar is, als je wat langer bent kan dit op termijn irriteren(sommige stoelen heb je in verschillende formaten(bv aeron) dan maakt dit niet uit aangezien je de juiste maat kiest).

Ik ben 1.85(dus niet superlang eigenlijk) en heb regelmatig dat veel (goedkopere) stoelen niet hoog genoeg kunnen, je voeten zouden de grond moeten raken als je rechtop zit maar je noet dus geen gewicht uitoefenen op je voeten.

Los daarvan is de kwaliteit van het gebruikte foam ook heel belangrijk, als je een stoel hebt met slechte foam gaat deze heel hard worden op termijn.

Voor rugklachten zou ik sws ook eens langsgaan bij een kinesist/fysiotherapeut voor oefeningen die je thuis kunt doen, een goede stoel helpt, maar is helaas geen magische oplossing.
toon volledige bericht
Kosten zijn voor de werkgever. Moet hem enkel overkopen als ik binnen 2 jaar vertrek. Dus dat is geen issue.
Ik wordt in het hele uitzoek traject begeleidt door de bedrijfsarts en ergotherapeut die ook helpen met afstellen e.d.

Ik ben 1.74m. vaak gaat een stoel niet laag genoeg of kan ik niet recht tegen de leuning zitten en met voeten op de grond o.i.d

Overigens gaat ook een fysio mijn rug niet meer repareren. Het is zoeken naar de methodes om met zo min mogelijk pijn te leven. Dit is er 1 van.
68 rug operaties is niet goed voor je rug.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 30-07-2023 22:52 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Misschien lullig om te zeggen, maar als je zulke zware rugklachten hebt maar anderzijds ook aangeeft 8-12 onafgebroken zit voor je werk... Misschien daar eens beginnen? Want zelfs de de beste stoel gaat je daar niet vanaf helpen. Best vreemd eigenlijk... Een heel traject met een specialist maar in de basis gaat het, wat mij betref, al niet goed. Heel apart....

Ik heb ook een kantoor baan, heb een zit/sta bureau om vaak af te kunnen wisselen en er is juist veel aandacht voor je houding, werk/rust verhouding en nog tig andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Juancho schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:25:
Misschien lullig om te zeggen, maar als je zulke zware rugklachten hebt maar anderzijds ook aangeeft 8-12 onafgebroken zit voor je werk... Misschien daar eens beginnen? Want zelfs de de beste stoel gaat je daar niet vanaf helpen. Best vreemd eigenlijk... Een heel traject met een specialist maar in de basis gaat het, wat mij betref, al niet goed. Heel apart....

Ik heb ook een kantoor baan, heb een zit/sta bureau om vaak af te kunnen wisselen en er is juist veel aandacht voor je houding, werk/rust verhouding en nog tig andere dingen.
Daarmee dat ik heb voorgesteld on eens regelmatig recht te staan, maar die arts zal dat ook wel weten, heb zelf ook een zit/sta bureau, probleem bij mij is dat ik hem nauwelijks gebruik want te lui :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:39:
… heeft mijn leidinggevende een traject aangeboden om met de bedrijfsarts een custom stoel te maken en aan te schaffen.
Misschien ben je onderstaande al tegengekomen:
https://www.deprojectinrichter.com/proefstoelen

Misschien dat zij iets kunnen betekenen in het traject waar je ingaat. Heb geen aandelen bij ze, maar omdat ze o.a. voor Steelcase de officiële dealer zijn (heb zelf de Steelcase Gesture), kwam ik deze “proefstoelen” service, bij het browsen op hun site tegen.

Maar er zullen ongetwijfeld meerdere bedrijven zijn, die een vergelijkbare service aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Zelf ook op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Niet per se omdat de huidige niet meer goed zit, maar omdat ik op zoek ben naar een professionele stoel. De huidige zit vooral lekker, omdat ie flink goed gevulde kussens heeft. Ergonomisch zou ik het niet noemen. Ik ervaar echter geen klachten (buiten flink gekraak).

Hoe dan ook, ik zie vooral in dit topic men reageren met "ik zit te kijken naar stoel X, heb pas stoel Y geprobeerd", maar suggesties waar je goed kan proefzitten op een scala aan stoelen heb ik echter niet gevonden.

Zelf recent bij Bureaustoel24 in Utrecht langs geweest en was daar het meest tevreden over (toevallig het paradepaartje, geloof ik), de ErgoHuman. Toch was deze het net niet. Ik ben nog niet 100% overtuigd, al weet ik niet waardoor. Tevens véél te veel chroom voor mijn smaak. Het oog wilt ook wat. Proefzitten sowieso heel belangrijk. Op basis van reviews was ik ook bij B24 gaan kijken voor de Spektre, maar die beviel totaal niet.

Wat zijn jullie suggesties qua locaties om te gaan proefzitten voor een stoel in het budget van €600-900 - dus HM en Steelcase uitgesloten? Alle locaties in Nederland mogen - we helpen elkaar - maar ben zelf vooral op zoek in de omgeving randstad.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjeefr op 14-08-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Sjeefr Misschien is de Gispen Outlet Store in Delft wat voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-05 22:51
Ik ben op zoek naar een goede stoel voor maximaal 900,- die voldoet aan de NPR1813 en/of EN 1335 norm. Online lees ik dat de algemene concencus is dat de volgende stoelen het beste bevallen:
- Steelcase Gesture of Leap v2
-HM Aeron Remastered of Embody
-Haworth Fern

Nu ben ik aan het zoeken naar of ik uberhaupt 1 van deze kan bestellen onder het budget, maar dit lijkt nog een behoorlijke uitdaging te zijn. Ook lokaal kan ik eigenlijk niks vinden. (Omgeving Zwolle). Ik snap dat je voor bijv Herman wel tweede hans of refurbished moet gaan wil je onder het budget zitten, maar uberhaupt iets vinden lukt mij niet na gisteravond en vandaag het web uit te speuren. Heb het idee dat ik niet goed zoek. Heeft iemand tips/goede websites om in de gaten te houden? Ik zou mijn budget eventueel naar 1000,- kunnen verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:28
De Miller Aeron is zelfs op Marktplaats niet voor weinig te krijgen. Vraag me af in hoeverre dat gewoon de rest achterna lopen is, en in hoeverre die elke cent waard is. Dat laatste betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrowningElysium
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-04 16:49
Thrawni schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:44:
Ik ben op zoek naar een goede stoel voor maximaal 900,- die voldoet aan de NPR1813 en/of EN 1335 norm. Online lees ik dat de algemene concencus is dat de volgende stoelen het beste bevallen:
-HM Aeron Remastered of Embody
-Haworth Fern

Nu ben ik aan het zoeken naar of ik uberhaupt 1 van deze kan bestellen onder het budget, maar dit lijkt nog een behoorlijke uitdaging te zijn. Ook lokaal kan ik eigenlijk niks vinden. (Omgeving Zwolle). Ik snap dat je voor bijv Herman wel tweede hans of refurbished moet gaan wil je onder het budget zitten, maar uberhaupt iets vinden lukt mij niet na gisteravond en vandaag het web uit te speuren. Heb het idee dat ik niet goed zoek. Heeft iemand tips/goede websites om in de gaten te houden? Ik zou mijn budget eventueel naar 1000,- kunnen verhogen.
Ik heb zelf nu een Aergo 247. Blijkbaar voldoet de opvolger aan de NPR1813. Misschien een optie: https://www.bureaustoelex...bureaustoel-netweave.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Thrawni schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:44:
Marktplaats in de gaten houden en dan voornamelijk de particuliere verkopers. De prijzen die sommige bedrijven refurbished aanbieden, zijn soms belachelijk en tegen het schandalige aan.

Heb afgelopen maand particulier, een Steelcase Gesture (voor thuiswerkplek) en 2 Steelcase Leap v2 (met chroom/aluminium frame, voor bij de eettafel), voor een schappelijke prijs kunnen aanschaffen in uitstekende kwaliteit (optisch en mechanisch), voor een prijs die ver zat onder de prijs, die de meeste refurbished aanbieders op Marktplaats voor dezelfde stoelen vroegen.

Misschien in mijn geval een kwestie van juiste moment, juiste plaats, waarbij mijn geduld misschien beloond werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrawni
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-05 22:51
DrowningElysium schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Ik heb zelf nu een Aergo 247. Blijkbaar voldoet de opvolger aan de NPR1813. Misschien een optie: https://www.bureaustoelex...bureaustoel-netweave.html
Deze kende ik nog niet. Bevalt hij een beetje/waarom is de keuze op deze gevallen?
Montoya200x schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Marktplaats in de gaten houden en dan voornamelijk de particuliere verkopers. De prijzen die sommige bedrijven refurbished aanbieden, zijn soms belachelijk en tegen het schandalige aan.

Heb afgelopen maand particulier, een Steelcase Gesture (voor thuiswerkplek) en 2 Steelcase Leap v2 (met chroom/aluminium frame, voor bij de eettafel), voor een schappelijke prijs kunnen aanschaffen in uitstekende kwaliteit (optisch en mechanisch), voor een prijs die ver zat onder de prijs, die de meeste refurbished aanbieders op Marktplaats voor dezelfde stoelen vroegen.

Misschien in mijn geval een kwestie van juiste moment, juiste plaats, waarbij mijn geduld misschien beloond werd.
Goede tip, Thanks! Zal MP in de gaten houden. Probleem is wel dan dat ik niet 400,- van de gemaakte kosten mag declareren bij mijn werkgever. Het moet dan bij een KvK ingeschreven bedrijf zijn aangekocht wil ik het mogen declareren. Dus tenzij ze er echt heeeeeeel veel goedkoper op MP staan, zal dit financieel misschien niet goedkoper zijn voor mij.
Maar zoals je zelf al zei de bedrijven zelf zijn soms ook wel buitenproportioneel qua vraagprijzen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrowningElysium
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-04 16:49
Thrawni schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:28:
[...]

Deze kende ik nog niet. Bevalt hij een beetje/waarom is de keuze op deze gevallen?
Geen groot budget hebben, maar wel wat aan mijn rugklachten willen doen. Het is in elk geval voor mijn rug een goede ondersteuning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XpanD
  • Laatst online: 01:55
DrowningElysium schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

Bij deze stoelen loont het wel om even rond te kijken: Er zijn heel veel varianten onder heel veel merknamen, vaak met net even andere onderdelen. (mechanisme, zitting, armen, kleurstelling)

Hier eentje die op de 347 lijkt qua rugleuning:
https://www.bureaustoelsh...et-bureaustoel-top10.html

En nog een paar varianten die misschien vergelijkbaar zijn met de lagere modellen: (?)
https://ovvis.nl/products...he-bureaustoel-tyson-mesh
https://workliving.nl/pro...gn-nen-1335-bureaustoelen

Ik weet dat ik er (veel) meer gezien heb, maar helaas heb ik hier geen modelnamen/links meer van. (ben er enige tijd geleden flink ingedoken, was wel benieuwd waar ze allemaal vandaan kwamen)

Mocht het iemand interesseren: Mobicrea is misschien de OEM? Zoek maar eens naar "Mobicrea MFCB101" of "Mobicrea MFCB201", dan vind je onder andere onderstaande afbeeldingen. (klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGoeRlri7yJMgPlTqfrbOGn1qho=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Z47LBnVIvP8ADAO93ciM2KWF.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVvtzsOv_Br3gwbHu2-CUfMbWnY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/owtNSeG2e8enzirhgGqre5X0.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 3% gewijzigd door XpanD op 23-08-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirouso
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09-2023
Waah schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Heb de stoel binnen! Vandaag voor het eerst in gewerkt... Maar na een half uur er al achter dat er wat mis was.

In de showroom was de stoel nog niet refurbished. Dus er mistte nog wat onderdelen op de stoel. De Aeron C was af en zat prima. De Aeron B leek ook prima. En was 150 ex btw goedkoper. Dus simpele keuze. Met 1,83 val ik makkelijk in de range voor een B, meer zelfs dan een C.

Maar ik kan een hele hand kwijt tussen mijn knie holte en de rand van de zitting. En de rand zit dus ter hoogte van het dikkere deel van mijn quadriceps.... Bekend familiekwaaltje: lange ledematen (truien shoppen is ook een drama, altijd te korte mouwen)

Niet erg comfortabel. Verder zit die prima trouwens. Snap alle lof voor de stoel wel. Mis dus alleen de verstelling van de zitting....

Nóg eens 150 uitgeven gaat me nu toch wel wat te ver. Zou op bijna 1000 euro uitkomen... Waarvan ik dan zelf 750 mag neerleggen.

Dus ik ga denk ik toch maar voor de Herman Miller Sayl. Die heeft wel een verstelbare zitting. Geen mesh zitvlak dus, maar dat accepteer ik dan maar. Want in de showroom was die wel compleet en zat die wél lekker.

Zal nu op zoek naar een mooi bureau. Want dat is ook nog best een uitdaging. Die T-poten vind ik er niet uit zien in huis :X
toon volledige bericht
Hallo, ik heb je berichten gelezen over de gereviseerde stoelen die je in 2022 in een showroom hebt geprobeerd. Hoe heet die showroom en waar is die gevestigd? Hebben ze een website? Bij voorbaat dank voor uw hulp. Ik kan geen goede stoel vinden (1m92)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• izzet3838
Spirouso schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 04:22:
[...]

Hallo, ik heb je berichten gelezen over de gereviseerde stoelen die je in 2022 in een showroom hebt geprobeerd. Hoe heet die showroom en waar is die gevestigd? Hebben ze een website? Bij voorbaat dank voor uw hulp. Ik kan geen goede stoel vinden (1m92)
Ben zelf 1.84 en 100kg en de earon c was te groot voor mij, heb zelf een embody en ook daar gebruik ik nergens de hoogste instelling, dus beide stoelen zullen je normaal passen qua formaat.

Ergens op de site van hm vindt je een lijst met dealers in nl, gewoon daar kijken waar die het goedkoopste is en welke het dichtste bij is...

Ik heb mijne getest en gekocht bij https://www.kantoorinrichtingkopen.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 13:58
Ik kan iedereen die een zit/sta bureau heeft een IKEA Lidkullen zit/sta kruk aanbevelen. Ik heb lang getwijfeld of het echt lekker zou zitten, maar uiteindelijk toch gedaan.
Reden: ik heb een slechte onderrug en ik sta sowieso veel achter mijn bureau. Op momenten dat ik mijn voeten wat rust wil geven hoef ik niet perse in achterover in een bureaustoel te hangen (wat ik uiteindelijk dan toch ga doen). Op deze manier dwing ik mezelf om een goede houding aan te nemen, ook als ik zit.

Foto van de setup:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtpEVfDvExYatI_jtaUiBY40-hg=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/oPrPw52s9uQqntqxnxIyNjxP.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 23:54
[...]

https://kantoormeubelenne.../gebruikte-bureaustoelen/

zeer goede service, en veel modellen kan je zo testen. Zit in Drachten maar hebben ook een website dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _jero_813
[...]

Je hebt ook nog de zaak Albeka met een grote showroom in Hendrik Ido Ambacht die ook gebruikte (plus refurbished) stoelen verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spirouso
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09-2023
Bedankt voor alle aanbevelingen. Dat kan ik waarderen. Helaas is er iets gebeurd in mijn persoonlijke leven en kan ik het me niet veroorloven om maximaal 300-350 euro aan een stoel uit te geven. Wat raden jullie aan voor die prijsklasse. (1m92 - 80 kg) Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• izzet3838
Spirouso schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:34:
Bedankt voor alle aanbevelingen. Dat kan ik waarderen. Helaas is er iets gebeurd in mijn persoonlijke leven en kan ik het me niet veroorloven om maximaal 300-350 euro aan een stoel uit te geven. Wat raden jullie aan voor die prijsklasse. (1m92 - 80 kg) Bedankt voor je hulp.
Ik zou zeggen kijk naar licht gebruikte stoelen van bv ahrend.
Als die perse nieuw moet zijn zou ik kijken naar een ikea markus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Markus? Die heb ik...kutstoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 13:31
Hier ook een Markus gehad en naar de sloop gebracht vorige maand. Stond nog stof te vergaren. Slechte stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0nny41
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08-05 17:14
Ik heb de markus ook. De beste stoel die ik ooit heb gehad, maar dat zegt wellicht meer over de stoelen die ik voorheen heb gehad. Alsnog ben ik er enorm blij mee. Enige wat ik mis zijn verstelbare armen. Voor de prijs zeker niet verkeerd als het bij jouw lichaambouw past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik heb wel een heel veel lekkerder stoel gehad, dat was iets ala dit:
https://www.marktplaats.n...oel-kasteelstoel-foultuil

Een kasteelstoel bij het oud vuil gevonden, goh die heb ik helemaal stuk gezeten tot het echt niet meer ging.

• Sjah
Ben bij Ijburg geweest, vriendelijk geholpen door medewerker, of misschien wel Heer Scholten zelf. Heb gekeken naar de Embody en de Aeron C. Vond beide beetje twijfelachtig in hun naar voren of naar achteren neigen, dat moet je finetunen met evenwichtsknop. Vond dat wel twijfelachtig, al weet ik nu dat het een feature is. Verder een merk BH stoel geprobeerd, die kan je wel vastzetten. Voor deze prijzen had ik meer een juichgevoel verwacht.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Vanwaar twijfelachtig? De eerste keer is het vooral proberen en bijstellen maar daarna is het erg prettig.

Heb mijn Aeron C daar ook gekocht een aantal jaar geleden. Geweldige service.

• Sjah
S_Chief schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:42:
Vanwaar twijfelachtig? De eerste keer is het vooral proberen en bijstellen maar daarna is het erg prettig.

Heb mijn Aeron C daar ook gekocht een aantal jaar geleden. Geweldige service.
Twijfels, als in ben ik niet een te grote zenuwlijer om daaraan te wennen, en zit ik na een 4 uur afstellen en van voren naar achteren wippen nog steeds niet helemaal tevreden op die stoel? Of ben ik net als jij en, wen ook ik eraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-05 01:57

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik ben onlangs in mijn zoektocht om mijn Drabert Entrada te vervangen bij ergonomiespecialist in Kerkrade geweest. Ik ben erg tevreden hoe het uitzoeken is gegaan. Ik moest aangeven hoe ik de stoel gebruik, werd naar mijn houding gekeken etc. Ik werd naar mijn budget gevraagd en moest vervolgens stoelen uitproberen zonder dat de prijs en het merk/model werd verteld. Ik moest aangeven wat ik wel en niet fijn vond aan de stoel en kreeg op basis daarvan telkens een andere stoel. Uiteindelijk ben ik zo uitgekomen bij de RH Mereo 300. Uiteraard herken je sommige stoelen als een HM wel maar je test de stoelen, naar mijn mening, zo redelijk onbiased.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Markos schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 00:47:
Ik mag voor werk een bureaustoel uitzoeken bij Ahrend voor thuis. Ik heb 3 opties:
- Gispen Zinn Smart Zwart NPR
- Ahrend 230 (Refurbished)
- Ahrend 2020 Home

Ik ben 1.80 en ~90kg. Waar kan ik met mijn keuze op letten? Ik heb geen idee hoe ik deze keuze moet maken. Ik heb reviews van alle 3 de stoelen bekeken maar dan weet ik nog steeds niet hoe de stoelen zich vergelijken onderling.
Bijna een jaar verder en nog steeds geen stoel aangeschaft :) ga ik waarschijnlijk binnenkort toch wel meer thuiswerken en ben ik dus opnieuw naar de stoelen aan het kijken.
Ik heb de keuze uit de volgende stoelen:
- Ahrend 220 (Refurbished)
- Ahrend 230 (Refurbished)
- Ahrend 2020 Home
- Gispen Zinn Smart Zwart NPR

Volgens mij heb ik in het verleden op de Ahrend 230 gezeten en was dat een prima stoel, niets bijzonders maar gewoon prima (ook bij vele uren zitten). Dus ik neig om voor die stoel te gaan. Maar volgens mij is deze stoel geleverd met verschillende opties, kan ik ergens zien wat deze opties allemaal zijn? Dan kan ik nagaan met welke opties dit refurbished model wordt geleverd.

Ik hoor ook graag als er redenen zijn om de 220, 2020 of Gispen te overwegen t.o.v. de 230.

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:08
Markos schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:36:
[...]

Volgens mij heb ik in het verleden op de Ahrend 230 gezeten en was dat een prima stoel, niets bijzonders maar gewoon prima (ook bij vele uren zitten). Dus ik neig om voor die stoel te gaan. Maar volgens mij is deze stoel geleverd met verschillende opties, kan ik ergens zien wat deze opties allemaal zijn? Dan kan ik nagaan met welke opties dit refurbished model wordt geleverd.
Online zijn wel folders te vinden als je zoekt op de typenaam + pdf, voor de Ahrend 230 bijvoorbeeld deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik weet niet zo goed of ik een nieuw topic moet starten of niet, dus ik stel de vraag eerst hier maar.

Ik ben ook op zoek naar een puike stoel, volgens alle reviews is de Secretlab Titan Evo een echte topper, ziet er mooi uit en schijnt goed en super comfortabel te zijn, alleen is hij erg duur.

Zijn er mensen die deze stoel hebben?

Andere opties zijn voor mij de Corsair TC100 of T3 Rush.

subvraag, heeft iemand de cookies en cream versie en is die een beetje schoon te houden?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-05 11:56
JDx schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:07:
Ik weet niet zo goed of ik een nieuw topic moet starten of niet, dus ik stel de vraag eerst hier maar.

Ik ben ook op zoek naar een puike stoel, volgens alle reviews is de Secretlab Titan Evo een echte topper, ziet er mooi uit en schijnt goed en super comfortabel te zijn, alleen is hij erg duur.

subvraag, heeft iemand de cookies en cream versie en is die een beetje schoon te houden?
Ik heb de Titan evo (xl omdat ik nogal lang ben) nu een half jaar. Ben er blij mee, maar er zijn een paar zaken die niet voor mij persoonlijk beter hadden gekund.
1) de arm rest is net te lang, dat wil zeggen wanneer ik met mijn rug tegen de rugleuning aan zit, en de stoel tegen de tafel aan zet, dan heb ik net wat te veel ruimte over tussen buik en stoel. Ik heb hiervoor nog geen fix bedacht...
2) de arm rest kan net niet laag genoeg. Ik heb lange bovenarmen, en op de laagste stand stak deze net boven de tafel uit. Ik heb dit opgelost door twee 18mm plaatjes onder de arm rest bevestiging te plaatsen waar deze aan de stoel vast zit. Nu deze 18mm lager zijn is het comfort beter. 18mm is wel de max om 'm lager te krijgen, met dikkere plaatjes kom je in de knel met de verstelhendels onder de zit.
3) volgens de chart zou ik met mijn lengte (190cm) de xl versie moeten hebben, maar ik denk dat de gewone variant een net wat betere fit was geweest.
4) de zitdiepte is niet aan te passen... erg? Voor mij niet!

Een andere personal preference is dat de foam relatief hard is, vergeleken met andere bureaustoelen. In eerste instantie is dat even wennen.

Verder kwa bouw is de stoel prima, en ook de stof is stevig. Ik heb de soda-purple softweave variant... Niet zo licht als de cookies and cream. Maar ik heb er nog niks opgesmeerd zodat ik 'm schoon moest maken, dus hoe gemakkelijk dat gaat... no idea. Ik ben bewust niet voor een leer-variant gegaan omdat ik her en der las dat dat wat plakkig aanvoelt op warme dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

boxlessness schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Ik heb de Titan evo (xl omdat ik nogal lang ben) nu een half jaar. Ben er blij mee, maar er zijn een paar zaken die niet voor mij persoonlijk beter hadden gekund.
1) de arm rest is net te lang, dat wil zeggen wanneer ik met mijn rug tegen de rugleuning aan zit, en de stoel tegen de tafel aan zet, dan heb ik net wat te veel ruimte over tussen buik en stoel. Ik heb hiervoor nog geen fix bedacht...
2) de arm rest kan net niet laag genoeg. Ik heb lange bovenarmen, en op de laagste stand stak deze net boven de tafel uit. Ik heb dit opgelost door twee 18mm plaatjes onder de arm rest bevestiging te plaatsen waar deze aan de stoel vast zit. Nu deze 18mm lager zijn is het comfort beter. 18mm is wel de max om 'm lager te krijgen, met dikkere plaatjes kom je in de knel met de verstelhendels onder de zit.
3) volgens de chart zou ik met mijn lengte (190cm) de xl versie moeten hebben, maar ik denk dat de gewone variant een net wat betere fit was geweest.
4) de zitdiepte is niet aan te passen... erg? Voor mij niet!

Een andere personal preference is dat de foam relatief hard is, vergeleken met andere bureaustoelen. In eerste instantie is dat even wennen.

Verder kwa bouw is de stoel prima, en ook de stof is stevig. Ik heb de soda-purple softweave variant... Niet zo licht als de cookies and cream. Maar ik heb er nog niks opgesmeerd zodat ik 'm schoon moest maken, dus hoe gemakkelijk dat gaat... no idea. Ik ben bewust niet voor een leer-variant gegaan omdat ik her en der las dat dat wat plakkig aanvoelt op warme dagen.
toon volledige bericht
Die nep/PU leer varianten moet je sowieso niet nemen dat gaat afbladderen en is inderdaad klef spul, dan zou je al voor die Nappa leer moeten gaan, maar die kost 799-999 (afhankelijk van een actie of niet), dus dat wordt hem niet :D

Thanks voor alle info, de Corsair TC100 is een vrij nieuwe stoel en schijnt voor z'n prijs prima te zijn, maar alles iet wat cheap, de T3 erg betaalbaar, maar heeft een hele smalle rugleuning, las ergens slechts 28cm tussen de "flaps" zeg maar, dus je zit echt klem.

Nogmaals dank.

Ik ben overigens 1,85 en zou sowieso voor de regular gaan. Dat wennen aan een hard kussen zal niet zo erg zijn overigens, op mijn huidige stoel zit ik zowat op het plastic.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 28-10-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 21:11

Creesch

bla bla!

JDx schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:07:

Wellicht even de moeite waard om het topic te doorzoeken, het is een onderwerp wat al vaker voorbij is gekomen. Zie ook een eerdere reactie van mij bijvoorbeeld: Creesch in "Bureaustoel 8 uur per dag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Creesch schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:32:
[...]

Wellicht even de moeite waard om het topic te doorzoeken, het is een onderwerp wat al vaker voorbij is gekomen. Zie ook een eerdere reactie van mij bijvoorbeeld: Creesch in "Bureaustoel 8 uur per dag"
Ik snap niet precies wat die post van jou (met YT link) te maken heeft met mijn vraag?

Maar goed, het wordt de Corsair TC100, T3 of nog even door sparen voor de Titan Evo. Gezien alle reviews en reacties hier is die zijn prijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Laatst online: 21:11

Creesch

bla bla!

JDx schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:49:
[...]

Ik snap niet precies wat die post van jou (met YT link) te maken heeft met mijn vraag?

Maar goed, het wordt de Corsair TC100, T3 of nog even door sparen voor de Titan Evo. Gezien alle reviews en reacties hier is die zijn prijs wel waard.
De Titan Evo is een gaming stoel en komt expliciet voorbij in de video waar ik aan refereer in de post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
Ik heb al 5,5 jaar de Secretlab Titan (de orignele non-evo) en hij bevalt mij nog steeds meer dan prima.
En dat is met ruim 3 jaar thuiswerken waarbij je er zo 12 uur of meer op zit op 1 dag.
Het enige wat ik vervangen heb is de hoofdsteun en de wielen voor eenPVC vriendelijke variant.

De stoel werkt nog prima en ziet er ook nog goed uit, ook het PU leer. De gasveer heeft wel zijn beste tijd gehad maar met een beetje hulp is hij nog prima in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:05
Daar kan ik me bij aansluiten. Ik heb de stoel nu 4 jaar. Alles nog even solide als de dag dat hij arriveerde, ondanks mijn lichaamsbouw (1,99m, 92KG). 1 kleine beschadiging aan het PU leer omdat ik zelf lomp was. Enige onderhoud dat ik pleeg is wekelijks afstoffen, en heel zelden een natte doek er overheen.

Mocht je mijn lengte hebben, dan zou ik overigens wel de XL aanraden. Ik heb de reguliere Titan en het hoofdkussen is voor mij een nekkussen, niet heel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Momenteel heb ik een oude Haworth Comforto 77 die ik 8 jaar geleden ooit gebruikt heb gekocht. Die heb ik destijds gekocht omdat ik dacht dat een gebruikte stoel uit het professionele segment beter (en goedkoper) zou zijn dan een nieuwe budget bureaustoel.

Helaas is de zitting van de Comforto 77 dusdanig versleten dat ik er niet meer een hele dag op kan zitten. Het schuim is nagenoeg verdwenen met een knetter harde zitting tot gevolg.
Ik heb geprobeerd ergens een zitting op de kop te tikken, maar die heb ik niet kunnen vinden, tenzij ik een complete refurbished stoel koop.
Ik wil denk ik niet meer investeren in deze oude stoel of een ander refursbished exemplaar, omdat ik dan verwacht op afzienbare termijn tegen het zelfde probleem aan te lopen: Versleten schuim in de zitting.

Vanaf november 1 november gaat het hybride werken voor mij drastisch veranderen. Van max 2 dagen thuis werken naar max 1 dag op kantoor. Vanaf volgende week ga ik dus 4 of 5 dagen per week vanuit huis werken. Mijn werkgever stelt éénmalig een budget van €1000,- beschikbaar om de thuiswerkplek in te richten.
Een goede bureaustoel is mijn eerste prioriteit, vandaar dat ik mij aan het inlezen ben in dit topic.

Om de aanschaf van een bureaustoel vergoed te krijgen uit het éénmalige thuiswerkvergoeding budget moet het aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Voldoet aan NEN-1335 of NPR1813 standaard
  • Zithoogte instelbaar
  • Armsteunen instelbaar
  • Rugleuning instelbaar
  • Lumbale ondersteuning met kanteling
  • Dynamische stand
In de praktijk zal ik vast meer uren op de stoel doorbrengen dan alleen de 4x of 5x 8 uur per week. Het moet dus een goede stoel zijn.
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet de stoel aan de NEN-1335 of NPR1813 normering voldoen.
Ook moet de stoel bij een Nederlandse leverancier gekocht worden.

De meeste ergonomische stoelen zijn natuurlijk goed instelbaar, maar veel van de genoemde stoelen uit dit topic staat bij de specificaties niet vermeld of ze aan de NEN1335 of NPR1813 norm voldoen. Zelfs hele dure stoelen hebben deze kwalificatie vaak niet, terwijl het vast hele goede stoelen zijn. (in theorie voldoen veel van die stoelen wel, maar ze zijn niet officieel gecertificeerd als ik het NEN-register kantoorstoelen raadpleeg)

De NEN1335 en NPR1813 normering zijn Nederlandse standaarden, waardoor veel merken / typen die in dit topic genoemd worden deze ARBO certificering niet hebben.

Sommige Nederlandse resellers verklaren op de website echter wel dat een stoel NEN1335 of NPR1813 gecertificeerd is terwijl deze modellen bij andere verkopers niet NEN1335 of NPR1813 gecertificeerd zijn.

Uiteraard houd ik mij van harte aanbevolen voor goede suggesties. Zelf heb ik alvast een subjectief lijstje samengesteld.

StoelCertificeringOpmerkingen
Intherstuhl PureOnduidelijk, hier wel, maar volgens NEN register nietDuitse degelijkheid?
Interstuhl MovyVolgens fabrikant NPR1813 maar volgens NEN register niet?Duitse degelijkheid?
Schaffenburg 400-NPRNPR1813 ARBO gecertificeerd aldus omschrijving?Nederlands, beperkte garantie van 2 jaar
KangarooZonder keurmerkEen goedkope kopie van Ergochair?
Haworth ZodyNPR1813 volgens sommige websites, maar volgens NEN register niet?Duur, maar rond black friday mogelijk forse korting
Haworth FernOnduidelijk, waarschijnlijk niet?Duur, maar rond black friday mogelijk forse korting

Enkele vragen waar ik nu mee worstel:
  1. Hoe zit het nu met de NEN1335 en NPR1813 certificering? (hoe kan het dat sommige websites en zelfs de fabrikant beweren dat de stoel voldoet, maar de stoel niet in het NEN register staat?)
  2. Zijn de NEN1335 en NPR1813 gecertificeerde stoelen echt beter of kan ik beter ook andere modellen overwegen?/li]
  3. Sommige duurdere stoelen hebben een hoofdsteun, maar ik heb dat nog nooit op een professionele kantoor bureaustoel gehad, is dat echt beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Een hoofdsteun voegt naar mijn idee niet echt iets toe. Mijn nieuwe bureaustoel kan optioneel uitgerust worden met een hoofdsteun maar dat werd door de adviseur afgeraden omdat het een te passieve houding uitlokt.

Gecertificeerde stoelen zijn niet per definitie beter. Ze beschikken alleen over bepaalde eigenschappen (instel mogelijkheden) en zijn daarop getest. Dat wil niet zeggen dat andere niet gekeurde stoelen niet ook dezelfde eigenschappen kunnen hebben.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _jero_813
HyperH schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:46:
Momenteel heb ik een oude Haworth Comforto 77 die ik 8 jaar geleden ooit gebruikt heb gekocht. Die heb ik destijds gekocht omdat ik dacht dat een gebruikte stoel uit het professionele segment beter (en goedkoper) zou zijn dan een nieuwe budget bureaustoel.

Helaas is de zitting van de Comforto 77 dusdanig versleten dat ik er niet meer een hele dag op kan zitten. Het schuim is nagenoeg verdwenen met een knetter harde zitting tot gevolg.
Ik heb geprobeerd ergens een zitting op de kop te tikken, maar die heb ik niet kunnen vinden, tenzij ik een complete refurbished stoel koop.
Ik wil denk ik niet meer investeren in deze oude stoel of een ander refursbished exemplaar, omdat ik dan verwacht op afzienbare termijn tegen het zelfde probleem aan te lopen: Versleten schuim in de zitting.

Vanaf november 1 november gaat het hybride werken voor mij drastisch veranderen. Van max 2 dagen thuis werken naar max 1 dag op kantoor. Vanaf volgende week ga ik dus 4 of 5 dagen per week vanuit huis werken. Mijn werkgever stelt éénmalig een budget van €1000,- beschikbaar om de thuiswerkplek in te richten.
Een goede bureaustoel is mijn eerste prioriteit, vandaar dat ik mij aan het inlezen ben in dit topic.

Om de aanschaf van een bureaustoel vergoed te krijgen uit het éénmalige thuiswerkvergoeding budget moet het aan de volgende voorwaarden voldoen:
  • Voldoet aan NEN-1335 of NPR1813 standaard
  • Zithoogte instelbaar
  • Armsteunen instelbaar
  • Rugleuning instelbaar
  • Lumbale ondersteuning met kanteling
  • Dynamische stand
In de praktijk zal ik vast meer uren op de stoel doorbrengen dan alleen de 4x of 5x 8 uur per week. Het moet dus een goede stoel zijn.
Om in aanmerking te komen voor een vergoeding moet de stoel aan de NEN-1335 of NPR1813 normering voldoen.
Ook moet de stoel bij een Nederlandse leverancier gekocht worden.

De meeste ergonomische stoelen zijn natuurlijk goed instelbaar, maar veel van de genoemde stoelen uit dit topic staat bij de specificaties niet vermeld of ze aan de NEN1335 of NPR1813 norm voldoen. Zelfs hele dure stoelen hebben deze kwalificatie vaak niet, terwijl het vast hele goede stoelen zijn. (in theorie voldoen veel van die stoelen wel, maar ze zijn niet officieel gecertificeerd als ik het NEN-register kantoorstoelen raadpleeg)

De NEN1335 en NPR1813 normering zijn Nederlandse standaarden, waardoor veel merken / typen die in dit topic genoemd worden deze ARBO certificering niet hebben.

Sommige Nederlandse resellers verklaren op de website echter wel dat een stoel NEN1335 of NPR1813 gecertificeerd is terwijl deze modellen bij andere verkopers niet NEN1335 of NPR1813 gecertificeerd zijn.

Uiteraard houd ik mij van harte aanbevolen voor goede suggesties. Zelf heb ik alvast een subjectief lijstje samengesteld.

StoelCertificeringOpmerkingen
Intherstuhl PureOnduidelijk, hier wel, maar volgens NEN register nietDuitse degelijkheid?
Interstuhl MovyVolgens fabrikant NPR1813 maar volgens NEN register niet?Duitse degelijkheid?
Schaffenburg 400-NPRNPR1813 ARBO gecertificeerd aldus omschrijving?Nederlands, beperkte garantie van 2 jaar
KangarooZonder keurmerkEen goedkope kopie van Ergochair?
Haworth ZodyNPR1813 volgens sommige websites, maar volgens NEN register niet?Duur, maar rond black friday mogelijk forse korting
Haworth FernOnduidelijk, waarschijnlijk niet?Duur, maar rond black friday mogelijk forse korting

Enkele vragen waar ik nu mee worstel:
  1. Hoe zit het nu met de NEN1335 en NPR1813 certificering? (hoe kan het dat sommige websites en zelfs de fabrikant beweren dat de stoel voldoet, maar de stoel niet in het NEN register staat?)
  2. Zijn de NEN1335 en NPR1813 gecertificeerde stoelen echt beter of kan ik beter ook andere modellen overwegen?/li]
  3. Sommige duurdere stoelen hebben een hoofdsteun, maar ik heb dat nog nooit op een professionele kantoor bureaustoel gehad, is dat echt beter?
toon volledige bericht
Ik heb zelf de Interstuhl PUREis3 PU113 met in hoogte verstelbare armsteunen maar die stoel moet je wel liggen. Qua instelmogelijkheden is deze beperkt tot de hoogte en de rugleuning vastzetten (1 stand) of los. Meer kun je aan deze stoel niet instellen. De stoel forceert een erg actieve houding wat voor mij en mijn rug wel goed is. Ik vind hem wel wat kraken met bewegen maar misschien is dat niet bij een nieuwe stoel. Mijne was een showroom model die ik voor 231 euro heb kunnen kopen en voor dat geld kon ik hem niet laten staan. Ik zou niet aanraden om deze blindelings te kopen zonder ergens proef te zitten.

De ontwerper van deze stoel heeft ook een erg vergelijkbare stoel ontworpen, de LD Seating FollowMe, is qua concept en looks niet veel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Hey, @boxlessness @vassago @XFlame heeft iemand van jullie toevallig ook ooit op de Corsair T3 Rush gezeten, als vergelijkingsmateriaal? Ik ben alle winkels afgeweest, maar nergens een showmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
sjirafje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:49:
Een hoofdsteun voegt naar mijn idee niet echt iets toe. Mijn nieuwe bureaustoel kan optioneel uitgerust worden met een hoofdsteun maar dat werd door de adviseur afgeraden omdat het een te passieve houding uitlokt.
Goed om te weten. Dan kijk ik niet mee naar modellen met een hoofdsteun.
Gecertificeerde stoelen zijn niet per definitie beter. Ze beschikken alleen over bepaalde eigenschappen (instel mogelijkheden) en zijn daarop getest. Dat wil niet zeggen dat andere niet gekeurde stoelen niet ook dezelfde eigenschappen kunnen hebben.
Dat idee had ik zelf ook al. Ik vind het alleen gek dat sommige stoelen als gecertificeerd NEN1335 of NPR1813 worden aangeboden maar dat die stoelen niet op de NEN-lijst lijken te staan. (of misschien is die lijst niet compleet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
_jero_813 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:31:
Ik heb zelf de Interstuhl PUREis3 PU113 met in hoogte verstelbare armsteunen maar die stoel moet je wel liggen. Qua instelmogelijkheden is deze beperkt tot de hoogte en de rugleuning vastzetten (1 stand) of los. Meer kun je aan deze stoel niet instellen.De stoel forceert een erg actieve houding wat voor mij en mijn rug wel goed is. Ik vind hem wel wat kraken met bewegen maar misschien is dat niet bij een nieuwe stoel. Mijne was een showroom model die ik voor 231 euro heb kunnen kopen en voor dat geld kon ik hem niet laten staan. Ik zou niet aanraden om deze blindelings te kopen zonder ergens proef te zitten.
Thnx voor het delen van jouw ervaring. Dan voldoet de stoel waarschijnlijk niet aan de voorwaarden voor de thuiswerkregeling van mijn werkgever.
Ik ga op zoek naar andere modellen en misschien moet ik die vergoeding maar laten voor wat het is als ik wel iets vind dat mij bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
HyperH schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:17:
[...]
Of je een hoofdsteun neemt of niet bepaal je toch zelf? het is jouw stoel.
Op een kantoorstoel zou ik hem niet missen, op een stoel thuis waar ik ook op game, relax, filmpjes op kijk e.d. zou k hem echt niet willen missen.

@JDx niet naar andere stoelen gekeken, de Corsair lijkt mij alleen zo'n typische niet comfortable gaming chair. Gevormd naar een autostoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Je hebt natuurlijk ook stoelen waarbij je er een steun op kan (laten) zetten maar er evt ook weer af kan halen. Heb je alle opties wel in huis. Ik dacht ook altijd, dat is fijn zo'n hoofdsteun, dat wil ik ook op mijn nieuwe stoel. Maar toen ben ik er eens bewust op gaan letten tijdens het thuiswerken hoevaak ik die steun uberhaubt zou gebruiken/raken met mijn hoofd. 0x. Zal vast anders zijn als je veel gamed/films kijkt maar ik gebruik mijn werkstoel daar niet voor.

Overigens ben ik zelf ook al een jaar verder en nog geen nieuwe stoel gekocht. Ik mag voor ongeveer 250 euro wat uitzoeken en alles wat meer is moet ik zelf bij betalen (wel belastingvrij). Maar om eerlijk te zijn is het zo enorm lastig. Zoveel stoelen, zoveel smaken, lang niet alles kan je uitproberen en de keren dat ik wel naar een fysieke winkel ben geweest had ik een stoel van 500 euro die prima zat en een stoel van dik 1000 euro die geweldig zat. Kon niet kiezen, en nu al een tijdje uitstelgedrag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
vassago schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:19:
Of je een hoofdsteun neemt of niet bepaal je toch zelf? het is jouw stoel.
Uiteindelijk wel, maar zoals gezegd heb ik nog nooit een bureaustoel met hoofdsteun gehad. Ik vroeg mij af of een hoofdsteun van toegevoegde waarde is.
Ik heb het dus nooit gemist, maar je weet ook niet wat je mist als je het niet kent. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

HyperH schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:17:
[...]

[...]

Dat idee had ik zelf ook al. Ik vind het alleen gek dat sommige stoelen als gecertificeerd NEN1335 of NPR1813 worden aangeboden maar dat die stoelen niet op de NEN-lijst lijken te staan. (of misschien is die lijst niet compleet?)
Mijn MH Mereo 300 is EN 1335, GS, NPR 1813, ANSI/BIFMA 5X-1, Möbelfakta, EPD ISO 14025 en GREENGUARD GOLD gecertificeerd maar staat niet op de NEN lijst, terwijl NEN1335=EN1335. Ik ga er daarom vanuit dat de NEN lijst niet compleet is.

Als de fabrikant aangeeft dat een stoel gecertificeerd is dan zie ik (bij de grotere merken) geen reden om hieraan te twijfelen. Is een stoel volgens de verkoper wel gecertificeerd maar volgens de fabrikant niet dan zul je de verkoper om uitleg moeten vragen. Mogelijk heeft de verkoper/importeur de stoel dan laten certificeren ipv de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
Juancho schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:28:
Je hebt natuurlijk ook stoelen waarbij je er een steun op kan (laten) zetten maar er evt ook weer af kan halen. Heb je alle opties wel in huis. Ik dacht ook altijd, dat is fijn zo'n hoofdsteun, dat wil ik ook op mijn nieuwe stoel. Maar toen ben ik er eens bewust op gaan letten tijdens het thuiswerken hoevaak ik die steun uberhaubt zou gebruiken/raken met mijn hoofd. 0x. Zal vast anders zijn als je veel gamed/films kijkt maar ik gebruik mijn werkstoel daar niet voor.
Ik gebruik de bureaustoel ook alleen voor het thuiswerken.
Overigens ben ik zelf ook al een jaar verder en nog geen nieuwe stoel gekocht. Ik mag voor ongeveer 250 euro wat uitzoeken en alles wat meer is moet ik zelf bij betalen (wel belastingvrij). Maar om eerlijk te zijn is het zo enorm lastig. Zoveel stoelen, zoveel smaken, lang niet alles kan je uitproberen en de keren dat ik wel naar een fysieke winkel ben geweest had ik een stoel van 500 euro die prima zat en een stoel van dik 1000 euro die geweldig zat. Kon niet kiezen, en nu al een tijdje uitstelgedrag ;)
Een bureaustoel voor €250,- is niet veel als ik de prijzen zo zie. Dan kom je bijna automatisch bij gebruikte exemplaren uit?
Ik snap je dilemma, want €1000,- is veel geld. Als je voor €1000,- de garantie had dat een ergonomische bureaustoel rugklachten kon voorkomen, dan was het een stuk makkelijker, maar zo simpel is het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

€250 voor een gecertificeerde stoel is overigens wel echt krap. Ik heb het idee dat pas bij €500 er een beetje zinnig aanbod is. Er zijn ook aanbieders die gereviseerde en 2ehands stoelen aanbieden. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:17
Ik zit sinds een paar maanden bijna alleen nog maar op een Swopper.
Het was even wennen, maar zit inmiddels écht heel prettig (en blijkbaar goed voor je eigen levensverwachting).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SBR9xoG5YkZG30EYfwtqpUI51Ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sNnKxcAsOvPPC6pEDGQ9FOZ9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Spykie op 01-11-2023 15:38 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
€250,-- is idd karig en ik heb het ook proberen te beargumenteren. Maarja, andere collega's hadden dan een stoel van 200 gekocht via bol.com bijv, die ook de certificering had en waar ze tevreden over zijn. Op basis daarvan is die 250 een beetje gebasseerd.

Ik neig zelf nog altijd naar deze: https://www.bol.com/nl/nl...9aKINF9w.2.3.ProductImage

Maar ik ken het merk niet, de stoel kan je niet proefzitten dus dat gedoe en gezeur met oa uitpakken, in elkaar zetten, uit elkaar halen en weer terug sturen... houd me tegen om maar eens door te pakken. Ik zou deze stoel zo willen nemen: https://www.gerson.nl/art...n-design-wielen-luxe.html

Deze heb ik daadwerkelijk proef gezeten en zat formidabel. Het model wat ik had had zelfs een optie dat de stoel als soort medicijnbal kan functioneren doordat het zitvlak mee beweegt. Maar die prijs vond/vind ik echt vreselijk duur, ook omdat ik zelf dan enorm veel moet bijleggen. Heel misschien kan het een optie zijn als er een 2de hands stoel van komt, maar ik wil dan wel altijd minimaal een nieuw schoon/fris zitvlak bekleding.

[ Voor 31% gewijzigd door Juancho op 01-11-2023 15:57 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste