• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kuusj schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:08:
[...]

Ik heb hier (die Ikea stoel) jaren de stoffen variant van gehad en heb deze toevallig vorige week naar de stort gebracht, wat een ergonomische ramp is dat ding zeg :X Misschien ligt het aan mijn lengte (1.90m), maar volgens mij is het gewoon een 'slechte' stoel. Niks in te stellen en geen ondersteuning voor je rug. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook echt wel nog veel ergere stoelen zijn overigens.

Ik zit nu enkele weken op een Secretlab Titan in de zwart-stoffen variant. En dat bevalt heel erg goed. Uren zitten werken op de stoel en geen last van mijn rug. Stevig, goede kwaliteit en geen rammeltjes en piepjes en dergelijke. Kost volgens mij iets van 360,-. Op alle mogelijke manieren in te stellen en dat is ook hoe het hoort.
Ik ben 1,76 en voor mij is die stoel prima. HIervoor had ik er een van assenburg (die bestaan niet meer denk ik) die beter was (als in meer af te stellen), maar als die Ikea stoel goed 'past' is die eigenlijk prima, want er is inderdaad minder aan in te stellen. Die assenburg stoel heb ik een jaar of 30 gehad en toen was de bekleding wel op :p Bij het weggooien ontdekte ik eigenlijk pas dat er nog extra dingen waren die ik in kon stellen die ik nooit gebruikt had.

Ik kan ook niet zeggen dat de stoelen op het werk beter zitten dan mijn ikea stoel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Zag vandaag bij de action dat ze dezelfde gare "gaming"-stoel nog in de verkoop hebben als die bij mij anderhalf jaar geleden een aantal afspraken bij de fysio opleverde vanwege problemen met de 'rotator cuff' (schouders).
Verbaast me niets dat ze er niet vanaf komen.

Maar mocht iemand zich alsnog door die 6 tientjes getriggered voelen: NIET DOEN!!
Wat een ellende.

Hier nog 100% tevreden met de Backerz stoel. Ook die was (relatief) goedkoop met 200 euro maar het is echt een degelijk en fijn ding. Ik zit er soms halve dagen op zonder een centje pijn waar dan ook.
Ook de zitting is nog zoals hij nieuw was. Dikke prima! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Hier nog zo een verhaal @SuBBaSS had een jaar geleden voor 39 euro (bonus) bij Leen Bakker (die zit om de hoek, dat was de enige reden) een plastic (!! daarvan moet je ook leren, plastic roelt niet) zeg campingstoeltje gekocht met leuning. Nou hij zat prima, maar na anderhalve week had ik opeens last van mijn gewrichten en opstaan ging moeilijker en deed pijn. Dat had ik nooit, maarja ik ben 55 dus ja zal wel kloppen. Nou iemand zei die Bakker stoel is de schuldige, en ik heb hem weg gegooid, en ja hoor de pijn in opstaan en gewrichten was weg en is weg gebleven.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Ja dat is echt niet te onderschatten @Sjah
Nou ben ik door schade en schande wel wijs geworden; in die prijs-range moet je gewoon niets verwachten. Maar door die Backerz stoel weet ik nu dat je (voor alsnog een redelijk budget-prijs) voor rond de 200 euro let./fig. goed kunt zitten.
Heb hier ook al meer gelezen over Ikea stoelen in die range, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.

Maar die rommelstoelen van de action lijken bijna zonder ook maar proef te zitten gemaakt te worden. Zo'n gebochelde, niet verstelbare armleuning bijv. Dat kan gewoon NOOIT wat zijn...
En dat was wel wat mijn schouder naar de kl*te hielp want je kunt er eigenlijk maar op 1 manier op zitten zonder dat je de boel aan het uitrekken bent.

• Sjah
Heb wel ervaring met een Ikea stoel nml. de Markus, en vond hem oke zitten maar niet "echt lekker" en ook niet mooi.
Ben bij Scholtens op Ijburg geweest, ze verkopen Miller, en die begon onmiddelijk te zeggen dat Ikea vrij slecht was (an sich een aardige vent), nou dan heb je het bij mij voor 'n deel verpest, zeker met de prijzen van wat je zelf verkoopt van 1500, wat ik er niet aan afzag en voelde. Zit nu op een eettafel stoel die oke zit, die ooit 150 was en van hout is, en geen pijn geeft. Wil zeker geen 1500 uitgeven aan een stoel die beter zit, en die kantoorstoel uitstraling heeft in mijn woonkamer...bbrrr.
500 a 900 wil ik wel, maar welke dan... ach het zal wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 14:49:
Hier nog zo een verhaal @SuBBaSS had een jaar geleden voor 39 euro (bonus) bij Leen Bakker (die zit om de hoek, dat was de enige reden) een plastic (!! daarvan moet je ook leren, plastic roelt niet) zeg campingstoeltje gekocht met leuning. Nou hij zat prima, maar na anderhalve week had ik opeens last van mijn gewrichten en opstaan ging moeilijker en deed pijn. Dat had ik nooit, maarja ik ben 55 dus ja zal wel kloppen. Nou iemand zei die Bakker stoel is de schuldige, en ik heb hem weg gegooid, en ja hoor de pijn in opstaan en gewrichten was weg en is weg gebleven.
Dat heb ik nu bij de €1100 bureaustoelen op mijn werk :P . En ik heb het ook een keer gehad bij eentje in de 'normalere' prijs range (zeker geen €40) die ik zelf had gekocht. Ik krijg erg snel rugpijn ervan onderin omdat ze gewoon nul ondersteuning daar bieden. Volgens arbo is dat normaal tegenwoordig bij bureaustoelen...

(Op mijn werk nu een oude stoel die wel voldoet, en voor thuis wordt mijn volgende waarschijnlijk die Backerz, omdat die wel instelbare lendesteun heeft).

• Sjah
Ja de Be Brave ziet er goed uit, van Backerz...op de video. Proefzitten kan niet denk ik, en weet niet of je hem moet monteren....
Pagina: 1 ... 18 19 Laatste