Heeft iemand ervaring met LoyalBrand levering? Er is bij mij blijkbaar wat gedoe, ik ga dan anders weer LoyalBrand bellen als ze morgen niet leveren.
Na het doornemen van dit topic, inclusief wat goede YT-filmpjes ( dank aan de BTOD heren ), wil ik toch graag eens zitten op de volgende stoelen:
Steelcase Amia & Leap V2
Haworth Fern & Zody
HM Mirra 2, Aeron & Cosm
Die HM stoelen die kan ik hier in mijn eigen woonplaats wel uitproberen, echter wat is het lastig om Steelcase en Haworth winkels te vinden. Wie weet in de regio Gelderland een reseller van een van deze, of liever nog beiden
Andere locaties zijn uiteraard ook welkom.
En ja het zijn wel de A klasse stoelen maar gelet op mijn regelmatige fysiobezoeken en geschiedenis neig ik wel naar een degelijk product.
Steelcase Amia & Leap V2
Haworth Fern & Zody
HM Mirra 2, Aeron & Cosm
Die HM stoelen die kan ik hier in mijn eigen woonplaats wel uitproberen, echter wat is het lastig om Steelcase en Haworth winkels te vinden. Wie weet in de regio Gelderland een reseller van een van deze, of liever nog beiden
En ja het zijn wel de A klasse stoelen maar gelet op mijn regelmatige fysiobezoeken en geschiedenis neig ik wel naar een degelijk product.
@JerryJerryJerry, Momenteel fikse kortingen bij Haworth met de code love23, just FYI.
De Zody van €942 - €443 voor €499
De Fern van €1.110 - €366 voor €744
ps. weet niet of het hier al gepost was of niet.
De Zody van €942 - €443 voor €499
De Fern van €1.110 - €366 voor €744
ps. weet niet of het hier al gepost was of niet.
Er schijnt een showroom in Amsterdam te zijn. https://www.haworth.com/e.../showrooms/amsterdam.htmlJerryJerryJerry schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:36:
Na het doornemen van dit topic, inclusief wat goede YT-filmpjes ( dank aan de BTOD heren ), wil ik toch graag eens zitten op de volgende stoelen:
Steelcase Amia & Leap V2
Haworth Fern & Zody
HM Mirra 2, Aeron & Cosm
Die HM stoelen die kan ik hier in mijn eigen woonplaats wel uitproberen, echter wat is het lastig om Steelcase en Haworth winkels te vinden. Wie weet in de regio Gelderland een reseller van een van deze, of liever nog beidenAndere locaties zijn uiteraard ook welkom.
Maar of particulieren daar ook terecht kunnen weet ik niet.
Volgens mij zijn er resellers van HM in Nijmegen en Oss.
JerryJerryJerry schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:36:
Steelcase Amia & Leap V2
Haworth Fern & Zody
HM Mirra 2, Aeron & Cosm
Die HM stoelen die kan ik hier in mijn eigen woonplaats wel uitproberen, echter wat is het lastig om Steelcase en Haworth winkels te vinden. Wie weet in de regio Gelderland een reseller van een van deze, of liever nog beidenAndere locaties zijn uiteraard ook welkom.
Ik heb thuis nu ook al sinds een paar jaar een Ahrend 220 in gebruik, wat opzich heel goed bevalt.
Enige probleem wat ik nu bemerk is zodra ik tegen de leuning leun, gekraak en gepiep.
Ben alle draaipunten al bij langs geweest met smeermiddel, maar het blijft maar piepen en kraken..
Iemand nog tips?
Enige probleem wat ik nu bemerk is zodra ik tegen de leuning leun, gekraak en gepiep.
Ben alle draaipunten al bij langs geweest met smeermiddel, maar het blijft maar piepen en kraken..
Iemand nog tips?
Nog goed gekomen?kyrillajax schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:07:
Heeft iemand ervaring met LoyalBrand levering? Er is bij mij blijkbaar wat gedoe, ik ga dan anders weer LoyalBrand bellen als ze morgen niet leveren.
Heb mijn HM daar gekocht, en is door hun zelf gebracht, en nemen alle karton ook weer fijn mee.
Fijn dat ze het zelf brengen, maar ze zullen waarschijnlijk wel wat kwetsbaar zijn bij uitval van een van de koeriers, waardoor de planning in de soep loopt. Vermoed dat zoiets aan de hand was.
Ze zijn wel 2x terug moeten komen; stoel met verkeerde voet geleverd. 2e keer weer. 3e keer is de baas hoogstpersoonlijk langs gekomen om de juiste voet mee te nemen en te installeren
fyi; ik had de carbon versie met satin voet besteld voor een paar tientjes meerprijs, maar de standaard plastic voet geleverd gekregen.
[ Voor 13% gewijzigd door defusion op 24-02-2023 09:55 ]
Thanks voor je reactie. Hij is pas vandaag binnen gekomen. Er was wel wat gedoe en ik heb paar keer contact opgenomen met LoyalBrand (zowel telefonisch als via de mail). Er was blijkbaar wat gedoe met de stoel en was steeds niet beschikbaar. Uiteindelijk heeft Heerco het uitgezocht en is het uiteindelijk goed gekomen, het heeft wel lang geduurd..defusion schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:51:
[...]
Nog goed gekomen?
Heb mijn HM daar gekocht, en is door hun zelf gebracht, en nemen alle karton ook weer fijn mee.
Fijn dat ze het zelf brengen, maar ze zullen waarschijnlijk wel wat kwetsbaar zijn bij uitval van een van de koeriers, waardoor de planning in de soep loopt. Vermoed dat zoiets aan de hand was.
Ze zijn wel 2x terug moeten komen; stoel met verkeerde voet geleverd. 2e keer weer. 3e keer is de baas hoogstpersoonlijk langs gekomen om de juiste voet mee te nemen en te installeren
fyi; ik had de carbon versie met satin voet besteld voor een paar tientjes meerprijs, maar de standaard plastic voet geleverd gekregen.
Bouten en moeren aandraaien wellicht? Als er speling zit op een plek waar het niet hoort zal het ook gaan piepen en kraken.mvz schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:31:
Ik heb thuis nu ook al sinds een paar jaar een Ahrend 220 in gebruik, wat opzich heel goed bevalt.
Iemand nog tips?
Zelf al enkele weken een hm embody in gebruik en zeer tevreden van behalve de kraakjes, het is niet slecht te noemen maar voor deze prijs vond ik het toch niet kunnen mijn oude stoel van 200 euro kraakte namelijk evenveel.
Online gaan zoeken en toen kwam ik op reddit volgende guide tegen:
https://imgur.com/a/LO1Cbkg
Heb dit toegepast en de stoel is idd veel stiller nu, 95% van de kraakjes lijkt verdwenen.
Had ook wat gekraak id armpads en heb daar hetzelfde toegepast(2 torx 20 schroeven onder de pads en zo komen los) en die zijn nu ook volledig stil.
Jammer dat ze dit kennelijk niet in de fabriek kunnen voor +1k, maar als je de stoel hebt en je wilt hem nog beter maken is dit het zeker waard.
(Wd 40 silicone gekocht bij hubo voor ca 12€)
Online gaan zoeken en toen kwam ik op reddit volgende guide tegen:
https://imgur.com/a/LO1Cbkg
Heb dit toegepast en de stoel is idd veel stiller nu, 95% van de kraakjes lijkt verdwenen.
Had ook wat gekraak id armpads en heb daar hetzelfde toegepast(2 torx 20 schroeven onder de pads en zo komen los) en die zijn nu ook volledig stil.
Jammer dat ze dit kennelijk niet in de fabriek kunnen voor +1k, maar als je de stoel hebt en je wilt hem nog beter maken is dit het zeker waard.
(Wd 40 silicone gekocht bij hubo voor ca 12€)
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Aha, bij mij kan ie nog wat bewegen als je er tegen aan drukt. Maar zit verder redelijk vast. Goed om te horen dat het normaal is
Ik heb laatst proef gezeten en heb mijn zinnen op een Aeron gezet! Waar hebben jullie gekocht en kun je dat aanraden? Wil graag nieuw/retour kopen ivm garantie.
Wat partijen (dealers) die ik tegenkom:
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen
Ook nog even gekeken naar bijv. Zillions, die hebben een goede prijs maar de vraag is maar of je dan daadwerkelijk 12jr garantie hebt. Koop liever bij een dealer maar als het kan natuurlijk wel voor een leuke prijs.
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen
Ook nog even gekeken naar bijv. Zillions, die hebben een goede prijs maar de vraag is maar of je dan daadwerkelijk 12jr garantie hebt. Koop liever bij een dealer maar als het kan natuurlijk wel voor een leuke prijs.
[ Voor 49% gewijzigd door Mj2sL op 27-02-2023 20:41 . Reden: wat meer info over uitzoekwerk wat al gedaan is ]
@Mj2sL bij loyalbrand dus, hoewel hun website momenteel plat lijkt te liggen en dat misschien wat minder vertrouwen wekt 
Je kunt ook rechtstreeks bij herman miller bestellen als je voor de gaming variant gaat (dat is gewoon een zwarte, verder niks speciaals). Toen ik mijne heb gekocht kreeg je bij herman miller zelf ook 20-25% korting, waardoor de prijs ongeveer gelijk lag met andere aanbieders. Momenteel niet zo te zien, maar volgens mij zijn daar regelmatig aanbiedingen.
Had destijds bij HM zelf een embody gaming besteld, en bij loyalbrand een aeron, om ze naast elkaar een tijdje te kunnen testen.
Maar zo lang je bij een officiële dealer koopt moet het wel goed komen lijkt me. Gewoon de goedkoopste nemen.
Je kunt ook rechtstreeks bij herman miller bestellen als je voor de gaming variant gaat (dat is gewoon een zwarte, verder niks speciaals). Toen ik mijne heb gekocht kreeg je bij herman miller zelf ook 20-25% korting, waardoor de prijs ongeveer gelijk lag met andere aanbieders. Momenteel niet zo te zien, maar volgens mij zijn daar regelmatig aanbiedingen.
Had destijds bij HM zelf een embody gaming besteld, en bij loyalbrand een aeron, om ze naast elkaar een tijdje te kunnen testen.
Maar zo lang je bij een officiële dealer koopt moet het wel goed komen lijkt me. Gewoon de goedkoopste nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 27-02-2023 20:23 ]
Heb mijne gekocht bij bowerkt(embody) https://www.kantoorinrichtingkopen.nl/Mj2sL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:48:
Ik heb laatst proef gezeten en heb mijn zinnen op een Aeron gezet! Waar hebben jullie gekocht en kun je dat aanraden? Wil graag nieuw/retour kopen ivm garantie.
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen
Ben hem wel gaan afhalen aangezien ik was gaan proefzitten dus geen idee hoe de leveringen lopen maar ze waren zeer vriendelijk en behulpzaam, op vraag van mij kon ik zelfs langsgaan op een zaterdag.
Ik ben bij Scholtens geweest. Uitstekend geholpen en een prima prijs (Aeron 2 met alle opties).Mj2sL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:48:
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen
Hebben mensen hier ervaring met de Herman Miller Embody? Ben er wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Bovenaan een topic staat een zoek functie, hiermee kan je ook door het topic zoeken. Bureaustoel 8 uur per dagkyrillajax schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:53:
Hebben mensen hier ervaring met de Herman Miller Embody? Ben er wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.
Het antwoord op je vraag is "ja" en dit topic bied een berg aan ervaringen
kyrillajax schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:11:
Is het normaal dat de posture fit sl op de Herman Miller Aeron zo 'los' zit?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uhm .. bij de mijne zit die wel 'goed' echt zo goed als helemaal in lijn met het vaste deel van de rugleuning.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Volgens mij hoort het los te zitten en te bewegen naar gelang hoe strak je die steun zet. Helemaal los, dan staat ie hoog, helemaal strak = omlaag/ zo goed als mogelijk in lijn. Ik zat er een beetje tussenin in mijn foto, maar met maximale support zit ie wel (zo goed als) tegen het vaste deel aan.
Ik lieg. Heb even een installatiefilmpje gekeken. Dat ding klik je er met een klein tikje zo in. Net gedaan, zit nu vast.
Ik lieg. Heb even een installatiefilmpje gekeken. Dat ding klik je er met een klein tikje zo in. Net gedaan, zit nu vast.
[ Voor 17% gewijzigd door defusion op 06-03-2023 19:30 ]
Mijn ervaring (2 jaar geleden) bij LoyalBrand was dat het een beetje rommelig was, maar wel erg goede service. De stoel is zelf gebracht en ik vond hem achteraf toch iets te breed en te laag (Mirra 2) en dat hebben ze netjes opgelost door een andere veer te monteren en een versmallingset te monteren. Ze moesten ervoor terugkomen, maar ik hoefde enkel de versmallingsset af te rekenen. Ook de betaling was rommelig. Ik heb ze na een paar weken moeten mailen om een factuur te sturen. Ik zou mijn volgende stoel er zeker weer bestellen. Zonder LoyalBrands was ik niet tevreden geweest over mijn stoel. Nu ben ik supertevreden met een stoel die op maat gemaakt lijkt te zijn.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Recent heb ik ze gemaild dat de HM Mirra 2 elders goedkoper was, binnen no time had ik een kortingscode binnen waarmee de prijs zelfs een stuk lager kwam te liggen (na cashback kwam ik op 836 uit voor het full options model). De levering en communicatie was verder ook uitstekend. Aanrader.
[ Voor 11% gewijzigd door rgras op 06-03-2023 19:35 ]
Volgens mij horen de rechter en linker punten van de 'T' vast te zitten tevens met de onderkant van de 'T' het instellen is de mate van druk in de rug van de extra padding die in je onderrug en 'hogere' onderrug zal voelen.defusion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:24:
Volgens mij hoort het los te zitten en te bewegen naar gelang hoe strak je die steun zet. Helemaal los, dan staat ie hoog, helemaal strak = omlaag/ zo goed als mogelijk in lijn. Ik zat er een beetje tussenin in mijn foto, maar met maximale support zit ie wel (zo goed als) tegen het vaste deel aan.
Als ik wat zoek online zie ik ook dat de bovenste twee punten van de T op afbeeldingen vergelijkbaar gemonteerd zijn zoals bij mij:
https://smartfurniture.co...ort-kit-by-herman-miller/
of: https://www.hermanmiller....ons-in-supported-sitting/
Hier: YouTube: SmartFurniture.com Aeron Chair Assembly Guide slaan ze zelfs op de twee uiteindes met een hamer, overigens heb ik niet de variant op de video maar eentje die draaibaar is aan de achterzijde van de stoel. Misschien dat dat bij jullie anders is?
Ik heb blijkbaar de 'PostureFit SL' en niet de 'PostureFit Support' die instelbaar is met een draaiwiel aan de rechterkant v.d. stoel.
edit: ik zie je edit
[ Voor 6% gewijzigd door True op 06-03-2023 19:46 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik wilde deze, maar toen ik hem zag en er op zat vond ik deze te klein, dus toch maar een Aeron besteld. Zat voor mij behoorlijk beter en dat was eigenlijk een stoel die ik absoluut niet wilde hebben (lelijk). Maar toen ik er opzat was ik verkocht.kyrillajax schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:53:
Je hebt er in principe weinig aan wat een ander vind, je moet zelf kijken wat je het beste vind zitten. Natuurlijk kan er wel een mening gegeven worden over kwaliteit, maar daar is ook voldoende over te vinden.
Druk en zetfouten voorbehouden.
Ah thanks, was het even vergeten dat we een zoekfunctie hebben haha.Creesch schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:07:
[...]
Bovenaan een topic staat een zoek functie, hiermee kan je ook door het topic zoeken. Bureaustoel 8 uur per dag
Het antwoord op je vraag is "ja" en dit topic bied een berg aan ervaringen
Thanks voor je input. Ik heb mijn Aeron retour aangevraagd en in de opmerkingen gezet dat ik hem wil ruilen voor de Embody, heb daarvoor een telefoontje gepleegd.EiT schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:43:
[...]
Ik wilde deze, maar toen ik hem zag en er op zat vond ik deze te klein, dus toch maar een Aeron besteld. Zat voor mij behoorlijk beter en dat was eigenlijk een stoel die ik absoluut niet wilde hebben (lelijk). Maar toen ik er opzat was ik verkocht.
Je hebt er in principe weinig aan wat een ander vind, je moet zelf kijken wat je het beste vind zitten. Natuurlijk kan er wel een mening gegeven worden over kwaliteit, maar daar is ook voldoende over te vinden.
Aha, goed om te weten. Ik moet wel zeggen dat ik toch de posturefit sl heb, ik heb dat draai wieltje namelijk ookTrue schreef op maandag 6 maart 2023 @ 19:41:toon volledige bericht
[...]
Volgens mij horen de rechter en linker punten van de 'T' vast te zitten tevens met de onderkant van de 'T' het instellen is de mate van druk in de rug van de extra padding die in je onderrug en 'hogere' onderrug zal voelen.
Als ik wat zoek online zie ik ook dat de bovenste twee punten van de T op afbeeldingen vergelijkbaar gemonteerd zijn zoals bij mij:
https://smartfurniture.co...ort-kit-by-herman-miller/
of: https://www.hermanmiller....ons-in-supported-sitting/
Hier: YouTube: SmartFurniture.com Aeron Chair Assembly Guide slaan ze zelfs op de twee uiteindes met een hamer, overigens heb ik niet de variant op de video maar eentje die draaibaar is aan de achterzijde van de stoel. Misschien dat dat bij jullie anders is?
Ik heb blijkbaar de 'PostureFit SL' en niet de 'PostureFit Support' die instelbaar is met een draaiwiel aan de rechterkant v.d. stoel.
edit: ik zie je editnog even een mention voor @kyrillajax dan
Ik zou serieus kijken of je ze misschien even naast elkaar kunt proberen, liefst voor minstens enkele dagen.
Zelf dus beide in huis gehad; in het kort:
De zit van de embody vond ik super, beter dan de aeron, maar had (voor mij) een irritant drukkend stuk onderin de rug. Schijnen meer mensen last van te hebben met die stoel. En door het ontwerp kun je dat ook niet afzonderlijk afstellen. Je kunt alleen de gehele kromming van de rug afstellen.
Anderen klagen over dat het de schouders te ver naar voren duwt. Zelf geen last van, maar heeft volgens mij dezelfde oorzaak; je kunt de rugleuning niet per segment verstellen, alleen als geheel.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die de zit niet kunnen waarderen, maar de rug maakt het toch wel polariserend.
Overigens kan het wel nog een verschil hebben gemaakt dat ik de gaming variant had van de embody; die heeft meer padding in de onderrug, maar daardoor kan het zijn dat het de kromming van mijn rug juist minder goed volgt en juist meer drukt op bepaalde punten. Maar heb nooit de gewone getest om te vergelijken. Na een paar uur raakte ik er wel aan gewend, maar had op het einde van de dag wel wat milde klachten in de onderrug. Met aeron niks aan de hand.
Aeron mesh zit wil me echter nog wel eens irriteren als ik er een paar uur achter elkaar op zit, mede afhankelijk van welke broek ik aan heb. Maar helpt me er aan denken dat ik ook af en toe de sta-functie van mijn bureau moet gebruiken
De rug vind ik persoonlijk weer wel prettig. Doordat er minder druk op komt gaat dat ook niet irriteren na meerdere uren. Ook de forward tilt gebruik ik regelmatig met bepaalde voorovergebogen werkzaamheden. En gebruik natuurlijk de hele dag door, grotendeels onbewust, de 'schommelstoel'-functie.
Zouden ze een stoel maken met embody-achtige zit, maar verder in alles een aeron, zou het denk ik een instant buy zijn, en gaat de aeron op marktplaats.
De zit van de embody vond ik super, beter dan de aeron, maar had (voor mij) een irritant drukkend stuk onderin de rug. Schijnen meer mensen last van te hebben met die stoel. En door het ontwerp kun je dat ook niet afzonderlijk afstellen. Je kunt alleen de gehele kromming van de rug afstellen.
Anderen klagen over dat het de schouders te ver naar voren duwt. Zelf geen last van, maar heeft volgens mij dezelfde oorzaak; je kunt de rugleuning niet per segment verstellen, alleen als geheel.
Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die de zit niet kunnen waarderen, maar de rug maakt het toch wel polariserend.
Overigens kan het wel nog een verschil hebben gemaakt dat ik de gaming variant had van de embody; die heeft meer padding in de onderrug, maar daardoor kan het zijn dat het de kromming van mijn rug juist minder goed volgt en juist meer drukt op bepaalde punten. Maar heb nooit de gewone getest om te vergelijken. Na een paar uur raakte ik er wel aan gewend, maar had op het einde van de dag wel wat milde klachten in de onderrug. Met aeron niks aan de hand.
Aeron mesh zit wil me echter nog wel eens irriteren als ik er een paar uur achter elkaar op zit, mede afhankelijk van welke broek ik aan heb. Maar helpt me er aan denken dat ik ook af en toe de sta-functie van mijn bureau moet gebruiken
De rug vind ik persoonlijk weer wel prettig. Doordat er minder druk op komt gaat dat ook niet irriteren na meerdere uren. Ook de forward tilt gebruik ik regelmatig met bepaalde voorovergebogen werkzaamheden. En gebruik natuurlijk de hele dag door, grotendeels onbewust, de 'schommelstoel'-functie.
Zouden ze een stoel maken met embody-achtige zit, maar verder in alles een aeron, zou het denk ik een instant buy zijn, en gaat de aeron op marktplaats.
De Aeron bevalt mij toch niet helemaal, dus ik heb er niet veel meer aan om nog de Embody en de Aeron naast elkaar te hebben. Ik zit dan anders met twee bureaustoelen en moet ik er één verkopen. Ik vind dat niet handig en gezien ik weet dat ie niet helemaal bevalt.defusion schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:14:toon volledige bericht
Ik zou serieus kijken of je ze misschien even naast elkaar kunt proberen, liefst voor minstens enkele dagen.
Schouders te ver naar voren duwen is wel een dingetje ja, dat gaat je postuur niet verbeteren. Heerco bij LoyalBrand heeft wel aangegeven dat de rugleuning van de Embody helemaal vormt naar je rug. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Wel had ik gevonden dat Herman Miller ietsjes meer padding heeft toegevoegd op de normale varianten sinds 2021, ook daar ben ik er nieuwsgierig naar.
Ik vind zelf totaal niet dat mijn schouders naar voren worden gedrukt, zeker niet als ik wat achterover in mijn stoel zit.
Sterker nog door de flex van de stoel buigt hij bovenin vaak mee door naar achteren.
Ik heb wel op plekken dat ik de plastic soms wat voel in mijn rug, al lijkt dat met langer gebruik steeds minder te worden, en heb ik er eigenlijk geen last meer van.
Sterker nog door de flex van de stoel buigt hij bovenin vaak mee door naar achteren.
Ik heb wel op plekken dat ik de plastic soms wat voel in mijn rug, al lijkt dat met langer gebruik steeds minder te worden, en heb ik er eigenlijk geen last meer van.
Dat klinkt toch wel wat positief! We gaan het zien hoe het gaat uitpakken met de Embody bij mij. Hopelijk komt het eind deze week binnen, anders volgende week.
Je moet er wel van houden, ik kan me voorstellen dat voor een hoop mensen deze stoel ongeschikt is.
Ik had een tweedehands embody proefgezeten en die zat heerlijk.
Mijn nieuwe was daarna wel even wat wennen, en had een paar dagen nodig voordat ik er echt lekker in zat.
De aeron vond ik ook heerlijk zitten, maar die forceert me wat teveel in een actieve werkhouding, terwijl ik mijn stoel naast werk ook gebruik om lekker achterover te leunen en te relaxen.
Daarnaast heb ik mijn benen vaak in een 4 patroon, met een kat op schoot. Dat is ook onmogelijk op een aeron door de harde rand, maar geen probleem op de embody met de vlakke zitting.
Ik had een tweedehands embody proefgezeten en die zat heerlijk.
Mijn nieuwe was daarna wel even wat wennen, en had een paar dagen nodig voordat ik er echt lekker in zat.
De aeron vond ik ook heerlijk zitten, maar die forceert me wat teveel in een actieve werkhouding, terwijl ik mijn stoel naast werk ook gebruik om lekker achterover te leunen en te relaxen.
Daarnaast heb ik mijn benen vaak in een 4 patroon, met een kat op schoot. Dat is ook onmogelijk op een aeron door de harde rand, maar geen probleem op de embody met de vlakke zitting.
[ Voor 53% gewijzigd door metieske op 07-03-2023 11:38 ]
Het is voor mij wel de eerste stoel waar ik met jarenlange rug- en nekproblemen op zitten kan zonder die problemen te triggeren. En dan heb ik alles van Herman Miller, Ahrend, Varier en nog wat daar tussen achter mijn thuisbureau gehad de afgelopen 5 jaar.
Prima als 'ie niet ergonomisch is, als je er maar goed op zitten kunt. Ik heb overigens een normale lengte en een normaal postuur.
[ Voor 5% gewijzigd door FirePuma142 op 07-03-2023 11:36 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Bedankt voor alle tips! Het is een Aeron geworden via LoyalBrand. 'outlet' modelletje dus daar nog paar tientjes op bespaard, ook mooi meegenomen. Vond het contact met ze prettig (hoewel ietwat chaotisch), bezorging was ook prettig, en de prijs was goed. Een andere zaak had de maat C voor bijna 300 euro meer staan (en niet erg bereidwillig om daar iets mee te doen), dat is meer dan mijn vorige 2 bureaustoelen bij mekaar kosttenMj2sL schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:48:
Loyalbrand
Scholtens werkplek
Kantoorinrichting kopen
Fingers crossed dat het lekker blijft zitten, maar ik zit wel meteen goed voor mijn gevoel.
Ik moet wel met je mee delen dat het wel wat nogal chaotisch is wat betreft het bezorgen van de bureaustoel. Heb helaas wel wat gedoe gehad. Contact was overigens ook wel prima.Mj2sL schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 15:19:
[...]
Bedankt voor alle tips! Het is een Aeron geworden via LoyalBrand. 'outlet' modelletje dus daar nog paar tientjes op bespaard, ook mooi meegenomen. Vond het contact met ze prettig (hoewel ietwat chaotisch), bezorging was ook prettig, en de prijs was goed. Een andere zaak had de maat C voor bijna 300 euro meer staan (en niet erg bereidwillig om daar iets mee te doen), dat is meer dan mijn vorige 2 bureaustoelen bij mekaar kostten![]()
Fingers crossed dat het lekker blijft zitten, maar ik zit wel meteen goed voor mijn gevoel.
https://eustore.hermanmil...ir?variant=42742008676593
Voor de mensen die toevallig een blauw/witte embody willen, deze is nu serieus afgeprijsd(1224)
Voor de mensen die toevallig een blauw/witte embody willen, deze is nu serieus afgeprijsd(1224)
Goedendag,
Ik heb zojuist de Embody mogen ontvangen van LoyalBrand met de inruil van mijn Aeron stoel. De stoel zit voor nu wel wat prettig en de rugleuning is iets beter, maar dat moet ik langer testen. Het vervelende merk ik wel dat mijn schouders wat naar voren wordt geduwd en dat irriteerd me eigenlijk. Als dat wat vlakker was geweest had het een stoel voor mij kunnen zijn
.
Ik heb zojuist de Embody mogen ontvangen van LoyalBrand met de inruil van mijn Aeron stoel. De stoel zit voor nu wel wat prettig en de rugleuning is iets beter, maar dat moet ik langer testen. Het vervelende merk ik wel dat mijn schouders wat naar voren wordt geduwd en dat irriteerd me eigenlijk. Als dat wat vlakker was geweest had het een stoel voor mij kunnen zijn
Bijzonder hoe persoonlijk zo’n stoel eigenlijk is. Ik vond de Embody dus helemaal niks, maar hoor je wel veel goede dingen over. Kan alleen maar zeggen dat de Aeron (na een week, dus circa 50-60 uur zitten werk en prive) super zit voor mij. Ben al bijna vergeten wat ik betaald heb…
Ik vind het echt zo lastig nog allemaal omdat je ook weer niet elke stoel zelf kan proberen. Ja zou kunnen, maar dan moet je bestellen, even uitproberen en evt terug sturen. Best een gedoe. Ik ben wel naar een winkel hier in de woonplaatst geweest en wat getest. Geen bekende merken volgens mij.
Probleem is ook een beetje dat mijn werkgever nog aangeeft dat het budget maar 200 euro is en dat ze letterlijk verwijzen naar IKEA stoelen of via bol.com. Terwijl de stoelen die ik zelf geprobeerd heb al minimaal 500 euro kosten. De stoel die ik by far het prettigst vond zitten koste zelfs 1200 euro.
Dus ik zit een beetje vast, want eigenlijk is het budget te beperkt. En ja, ik wil best zelf wat bijleggen want ik zit prive ook veel in mijn kamer want het is gelijk een muziek studio. Maar het gat is zo wel erg groot hoor. Misschien toch nog eens met de baas in overleg
Probleem is ook een beetje dat mijn werkgever nog aangeeft dat het budget maar 200 euro is en dat ze letterlijk verwijzen naar IKEA stoelen of via bol.com. Terwijl de stoelen die ik zelf geprobeerd heb al minimaal 500 euro kosten. De stoel die ik by far het prettigst vond zitten koste zelfs 1200 euro.
Dus ik zit een beetje vast, want eigenlijk is het budget te beperkt. En ja, ik wil best zelf wat bijleggen want ik zit prive ook veel in mijn kamer want het is gelijk een muziek studio. Maar het gat is zo wel erg groot hoor. Misschien toch nog eens met de baas in overleg
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Heb zelf de volle mep betaald, we krijgen een vergoeding die in ons loon verwerkt zit, maar ja die krijg ik sowieso ook al zit ik bij wijze van spreken op de vloer...Juancho schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:57:
Ik vind het echt zo lastig nog allemaal omdat je ook weer niet elke stoel zelf kan proberen. Ja zou kunnen, maar dan moet je bestellen, even uitproberen en evt terug sturen. Best een gedoe. Ik ben wel naar een winkel hier in de woonplaatst geweest en wat getest. Geen bekende merken volgens mij.
Heb de embody nu al een kleine maand, en echt geen spijt van.
Kijk dat dus, ik vind het zelf ook erg lastig allemaal. Ik vind het zo stom dat ze die ronding hebben gemaakt aan de rugleuning bovenop. Heel stom en het voegt eigenlijk naar mijn mening helemaal niks toe. Ik ga hem binnen een aantal dagen maar helaas weer terug sturen en kijken of ik een tweedehandse Aeron Remastered kan oppikken.
Ik heb sinds mei 2022 de uitvoering: DXRacer Prince P08-N Zwart en hij zit tot heden nog steeds heerlijk ivm de instelbare rugleuning die de hele rug steun geeft tot aan je schouderbladen (en dus geen actieve werkhouding forceert via een drukkende lendesteun). Deze verving de iets duurdere uitvoering: DXRacer Racing R0-N Zwart uit oktober 2017, daar was het kunstleder van versleten. Ik zie bij mij niet snel een Ahrend oid terug komen.Juancho schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:57:
[ Voor 51% gewijzigd door sdk1985 op 17-03-2023 17:04 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Is de Logitech Embody daar toevallig iets anders in? Ik merk trouwens ook dat als ik een kussen tussen de rugleuning en mijn onderrug stop, de 'klachten' (die ik eerder opnoemde) wel weg gaan voor nu en is de zitervaring wel een stuk fijner.kyrillajax schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:57:
Kijk dat dus, ik vind het zelf ook erg lastig allemaal. Ik vind het zo stom dat ze die ronding hebben gemaakt aan de rugleuning bovenop. Heel stom en het voegt eigenlijk naar mijn mening helemaal niks toe. Ik ga hem binnen een aantal dagen maar helaas weer terug sturen en kijken of ik een tweedehandse Aeron Remastered kan oppikken.
Ik ben sinds kort op zoek naar een nieuwe bureaustoel. Nu kon in hier op GoT maar weinig (3 reacties geloof ik) vinden over de Ergohuman stoel. Zijn er tweakers met ervaring?
De Aeron heb ik een keer geprobeerd, deze is volgens mij erg prettig maar ook aan de dure kant. En wat bij deze stoel niet zo goed gaat is in een 4 patroon zitten, door de opstaande randen. Een Ergohuman met stof of lederen zitvlak zou dan volgens mij wel fijn zijn.
De Aeron heb ik een keer geprobeerd, deze is volgens mij erg prettig maar ook aan de dure kant. En wat bij deze stoel niet zo goed gaat is in een 4 patroon zitten, door de opstaande randen. Een Ergohuman met stof of lederen zitvlak zou dan volgens mij wel fijn zijn.
Kent iemand een fatsoenlijke bureaustoel die ver naar achter (bijna plat) kan en een ingebouwde voetensteun heeft die in ieder geval tot halverwege je onderbenen komt?
Ik heb een jaar of 2-3 geleden een BenS stoel gekocht, heel fijn ergonomisch ding, maar ik vind het niks. Ik zit zelf wat meer onderuit, en deze heeft een zitting die dan ook meteen weer ver naar achter klapt. Tegelijkertijd vond ik het altijd wel lekker om gewoon even in m'n stoel helemaal achterover te liggen.
Nou heb ik een bank achter m'n bureau staan waar ik mijn voeten op leg, maar mijn bureau is nét te diep om dat zittend fijn te kunnen doen. Ik zou het dus fijn vinden om een voetensteun uit te kunnen klappen waar ik m'n benen op kan leggen, dat m'n voeten zelf niet ondersteund zijn is prima.
Ook belangrijk is dat ik gewoon een stevige, comfortabele zitting wil. Geen mesh achterkant (daar ben ik helemaal klaar mee, die van deze BenS schiet steeds los en mesh wordt heel stoffig), het liefst gestoffeerde armsteunen, en meer zo'n luxe directeursstoel gevoel dan een ergonomische bureaustoel. Maar hij moet wel gewoon goed op te zitten zijn, dus ook geen game stoel ofzo.
Het dichtste bij wat ik zoek dat ik zo kan vinden zijn deze en deze. Die hebben allebei ongeveer wat ik zoek, en de tweede heeft een plaatje waarbij de rugleuning ook zo goed als plat gaat, prima dus.
Het zijn alleen geen bekende merken en de reviews zijn ook maar matig..
Budget is ongeveer 350 euro, hij hoeft geen 10 jaar mee te kunnen, maar ik wil er wel gewoon een waar na een jaar of 5 de zitting niet helemaal doorgezeten is.
Iemand ervaring met wat ik zoek?
Ik heb een jaar of 2-3 geleden een BenS stoel gekocht, heel fijn ergonomisch ding, maar ik vind het niks. Ik zit zelf wat meer onderuit, en deze heeft een zitting die dan ook meteen weer ver naar achter klapt. Tegelijkertijd vond ik het altijd wel lekker om gewoon even in m'n stoel helemaal achterover te liggen.
Nou heb ik een bank achter m'n bureau staan waar ik mijn voeten op leg, maar mijn bureau is nét te diep om dat zittend fijn te kunnen doen. Ik zou het dus fijn vinden om een voetensteun uit te kunnen klappen waar ik m'n benen op kan leggen, dat m'n voeten zelf niet ondersteund zijn is prima.
Ook belangrijk is dat ik gewoon een stevige, comfortabele zitting wil. Geen mesh achterkant (daar ben ik helemaal klaar mee, die van deze BenS schiet steeds los en mesh wordt heel stoffig), het liefst gestoffeerde armsteunen, en meer zo'n luxe directeursstoel gevoel dan een ergonomische bureaustoel. Maar hij moet wel gewoon goed op te zitten zijn, dus ook geen game stoel ofzo.
Het dichtste bij wat ik zoek dat ik zo kan vinden zijn deze en deze. Die hebben allebei ongeveer wat ik zoek, en de tweede heeft een plaatje waarbij de rugleuning ook zo goed als plat gaat, prima dus.
Budget is ongeveer 350 euro, hij hoeft geen 10 jaar mee te kunnen, maar ik wil er wel gewoon een waar na een jaar of 5 de zitting niet helemaal doorgezeten is.
https://jysk.be/nl/bureau...toel-gamborg-zwart/oranjeOon schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:58:toon volledige bericht
Kent iemand een fatsoenlijke bureaustoel die ver naar achter (bijna plat) kan en een ingebouwde voetensteun heeft die in ieder geval tot halverwege je onderbenen komt?
deze evt, heb hem zelf enkele jaren gehad en voor 2-3 uren per dag vond ik hem prima, ivm werk zit ik nu soms 10 uur/dag acher mijn bureau en heb daarom nu een HM embody en zou niks anders meer willen.
Helaas is dat voor mij ook echt geen optie, door de week raak ik vaker de 14 uur zitten op een dag aan dus een gamestoel is dan echt niet te doen. Nog buiten dat ik het echt niet vind kunnen om in een vergadering te zitten met een fel oranje achtergrondizzet3838 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:23:
[...]
https://jysk.be/nl/bureau...toel-gamborg-zwart/oranje
deze evt, heb hem zelf enkele jaren gehad en voor 2-3 uren per dag vond ik hem prima, ivm werk zit ik nu soms 10 uur/dag acher mijn bureau en heb daarom nu een HM embody en zou niks anders meer willen.
Dag allen,
Afgelopen tijd veel gelezen en doorgenomen. Zit gemiddeld toch 8 uur per dag voor werk/thuis. Wil toch voor een refurbished Herman Miller gaan maar mijn budget is max -/+ €500, wellicht weet iemand op welke website goede prijs/kwaliteit refurbished Herman Miller aanbieden?
Afgelopen tijd veel gelezen en doorgenomen. Zit gemiddeld toch 8 uur per dag voor werk/thuis. Wil toch voor een refurbished Herman Miller gaan maar mijn budget is max -/+ €500, wellicht weet iemand op welke website goede prijs/kwaliteit refurbished Herman Miller aanbieden?
Hou er rekening mee dat veel refurbs aeron classic's zijn, de reviews gaan vaak over de remastered met posturefit(sl).ragnaroks schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:03:
Dag allen,
Voor de rest geen ervaring met dergelijke websites.
Ook wordt de bespanning vaak niet vervangen, maar alleen een foam rand (in geval van de classic).izzet3838 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 18:45:
[...]
Hou er rekening mee dat veel refurbs aeron classic's zijn, de reviews gaan vaak over de remastered met posturefit(sl).
Voor de rest geen ervaring met dergelijke websites.
Let dus goed op
Benieuwd of je iets hebt gevonden. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Deze stoel van Furnie geprobeerd maar beviel uiteindelijk niet.Nephalem schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 22:07:
Ik ben op zoek naar een nieuwe stoel voor thuiswerken en gamen. De beperkende factoren qua keuze zijn mijn lengte (1,97m) en mijn gewicht (128kg). Veel video's, discussies etc doorgenomen maar de meeste adviezen voor big and tall hebben het over gebruikers van 1,80m ofzo.
Heeft hier iemand een soortgelijk postuur of suggesties voor een goeie stoel?
Budget is flexibel maar liefst niet boven de 750 euro.
De droom is iets dat wel goed ondersteunt en prettig zit voor meerdere uren per dag maar zonder dat het ding mijn rug probeert te breken als ik even onderuit gezakt YouTube wil kijken. Al heb ik geen idee of die 2 zaken elkaar niet uitsluiten.
Zat bijvoorbeeld te kijken naar een Haworth Fern maar die rugleuning oogt wat erg flexibel voor iemand in mijn gewichtsklasse.
Haworth ziet er goed uit... Denk dat ik toch maar eens fysiek wat ga uitproberen want online bestellen is schieten met hagel..
Wat beviel niet?Syn3rgi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:03:
[...]
.....Deze stoel van Furnie geprobeerd maar beviel uiteindelijk niet.
D109 synchroonmechanisme?
De zitting? Dikte zitting.
Rugleuning?
Armsteunen?
Hoofdsteun?
Als een onderdeel niet bevalt, dan bevalt de stoel niet.
Zat zelf ook aan deze te denken.
Ik had het even op de backburner gezet. Die Fern en Zody getest bij een warehouse in België maar beiden niet naar m'n zin. Fern is echt een mooie stoel maar die flex leuning is niet geschikt voor wat zwaardere gebruikers, die geeft niet genoeg tegendruk en de lendensteun van dat model is verschrikkelijk irritant. Is in hoogte te verstellen maar te nadrukkelijk voelbaar.Syn3rgi schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 22:03:
[...]
Benieuwd of je iets hebt gevonden. Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Deze stoel van Furnie geprobeerd maar beviel uiteindelijk niet.
Haworth ziet er goed uit... Denk dat ik toch maar eens fysiek wat ga uitproberen want online bestellen is schieten met hagel..
Zody vond ik een stuk fijner zitten maar leuning was helaas niet hoog genoeg. De rand viel precies onder mijn schouderbladen waardoor ik niet echt naar achter kon leunen.
Die handelaar had verder niet veel voor boven de 120 kg. Wel een Aeron geprobeerd en die zit super maar is ruim buiten mijn budget 😅
Heb contact opgenomen met de ergo specialist van mijn werk dus hopelijk binnenkort een update.
Ben ook wel benieuwd wat je niet beviel aan de Furnie.
Waar in Belgie kan je dat doen want ik ben al een tijdje op zoek om de Haworths in het echt te kunnen bekijken?Nephalem schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:25:
[...]
Ik had het even op de backburner gezet. Die Fern en Zody getest bij een warehouse in België maar beiden niet naar m'n zin. Fern is echt een mooie stoel maar die flex leuning is niet geschikt voor wat zwaardere gebruikers, die geeft niet genoeg tegendruk en de lendensteun van dat model is verschrikkelijk irritant. Is in hoogte te verstellen maar te nadrukkelijk voelbaar.
Zody vond ik een stuk fijner zitten maar leuning was helaas niet hoog genoeg. De rand viel precies onder mijn schouderbladen waardoor ik niet echt naar achter kon leunen.
Die handelaar had verder niet veel voor boven de 120 kg. Wel een Aeron geprobeerd en die zit super maar is ruim buiten mijn budget 😅
Heb contact opgenomen met de ergo specialist van mijn werk dus hopelijk binnenkort een update.
Ben ook wel benieuwd wat je niet beviel aan de Furnie.
Sioen furniture in Bierbeek ben ik geweest.hardyke_ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:35:
[...]
Waar in Belgie kan je dat doen want ik ben al een tijdje op zoek om de Haworths in het echt te kunnen bekijken?
Die had ik gebeld enkele weken geleden maar ze hadden er geen staan.Nephalem schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:51:
[...]
Sioen furniture in Bierbeek ben ik geweest.
Ik ga ze nog eens opnieuw bellen.
Ik heb eerder dit jaar de Fern proefgezeten bij De Projectinrichter in Bergeijk (net over de grens).hardyke_ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:35:
[...]
Waar in Belgie kan je dat doen want ik ben al een tijdje op zoek om de Haworths in het echt te kunnen bekijken?
MIjn ervaring:
Stoel zit erg lekker, zitting wat steviger maar wel erg prettig.
Rug beweegt wat mee, dat vind ik persoonlijk erg fijn. (173cm 73kg).
De armsteunen vielen mij erg tegen, die voelden van matige kwaliteit met een hoog plastic gehalte.
Dat deed erg af aan mijn ervaring, en heeft mij doen besluiten om niet voor de Fern te gaan.
Ik zit nu in een HM Embody.
https://nl.steelcase.com/
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Er loopt nog een actie van -15% tot midnight.
De Gesture is een topstoel voor die prijs.
Zelf heb ik er niks aan, want er word blijkbaar niet uitgezonden naar België. Over klote gesproken...
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn. Er loopt nog een actie van -15% tot midnight.
Zelf heb ik er niks aan, want er word blijkbaar niet uitgezonden naar België. Over klote gesproken...
Jammer dat BE er niet bij zitDomotek schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:26:
https://nl.steelcase.com/
<<...>>
[ Voor 98% gewijzigd door kristof1234 op 06-05-2023 11:20 ]
Ik ben ook van Belgie,
Iemand een recommandatie van een ergonomische mesh bureaustoel? ik ben mijn "gaming" stoel beu.
Iemand een recommandatie van een ergonomische mesh bureaustoel? ik ben mijn "gaming" stoel beu.
Cat linux.txt
Budget zou fijn zijnGemmeke schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:11:
Ik ben ook van Belgie,
Ik heb ondertussen nu diverse maanden een Herman Miller Aeron ( maat B ) via LoyalBrand gekocht en ik ben er super tevreden mee. Hiervoor had ik een goedkope bureaustoel van Jysk en vaak last van mijn onderrug. Na ongeveer 1 week met de nieuwe Herman Miller stoel heb ik daar vrijwel geen last meer van en tevens ook geen last van harde/dode billen meer.
Ikea markus of jarvfalet eens gaan uitproberen zou ik zeggen.Gemmeke schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:44:
Max. 500 euro
Evt een used herman miller aeron als je eentje in goede staat kunt vinden.
Daarnaast heeft ahrend ook wat stoelen.
De tip is welke je ook koopt test hem eerst goed uit, een stoel is heels persoonlijk waardoor de perfecte stoel niet bestaat en het zeer persoonlijk is.
Ik twijfel tussen een Steelcase Gesture en een HM Aeron. Qua looks en prijs wint de Steelcase in ieder geval, maar indien de Aeron beter zit dan kies ik daarvoor. Ik ga volgende week bij Loyalbrand de HM proefzitten.
Weet iemand waar ik de Steelcase zou kunnen proefzitten?
Thuisbones schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:58:
Ik twijfel tussen een Steelcase Gesture en een HM Aeron. Qua looks en prijs wint de Steelcase in ieder geval, maar indien de Aeron beter zit dan kies ik daarvoor. Ik ga volgende week bij Loyalbrand de HM proefzitten.
Schattig antwoord. Maar, met de levertijd van Steelcase stoelen en het feit dat terugsturen toch gedoe zal zijn mocht de stoel niet lekker zitten is het ook een weinig nuttig antwoord.
Inderdaad, alleen een stoel naar het postpunt zien te krijgen is al een heel gedoe lijkt me.Creesch schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 20:19:
[...]
Schattig antwoord. Maar, met de levertijd van Steelcase stoelen en het feit dat terugsturen toch gedoe zal zijn mocht de stoel niet lekker zitten is het ook een weinig nuttig antwoord.
Bedenk je ook dat even paar minuten zitten in een winkel onvoldoende indicatie geeft voor comfort voor een hele werkdag.
Natuurlijk zou je proefzitten wel kunnen gebruiken om bepaalde stoelen vooraf al uit te sluiten, voordat je ze in huis haalt. Maar ik zou ze (vervolgens) altijd thuis willen proberen / de optie hebben om binnen een bepaalde periode te retourneren.
Overigens was mijn ervaring met HM zelf en loyalbrand dat ze zelf ophalen. Zou me niks verbazen als steelcase dat ook doet.
Natuurlijk zou je proefzitten wel kunnen gebruiken om bepaalde stoelen vooraf al uit te sluiten, voordat je ze in huis haalt. Maar ik zou ze (vervolgens) altijd thuis willen proberen / de optie hebben om binnen een bepaalde periode te retourneren.
Overigens was mijn ervaring met HM zelf en loyalbrand dat ze zelf ophalen. Zou me niks verbazen als steelcase dat ook doet.
[ Voor 14% gewijzigd door defusion op 14-04-2023 21:52 ]
Goh, is een beetje winkel afhankelijk, als je meerdere stoelen test weet je vaak ook wel al welke beter zit in vergelijking.defusion schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:50:
Bedenk je ook dat even paar minuten zitten in een winkel onvoldoende indicatie geeft voor comfort voor een hele werkdag.
Heb in de hm embody bivoorbeeld een goed half uur gezeten voordat ik hem heb gekocht.
Wat ik nooit zo snap is dat mensen voor een bureaustoel thuis heel veel twijfel hebben alvorens iets te kopen, terwijl je op kantoor het maar te doen hebt met wat er staat. Bij bijzondere omstandigheden kan een werkgever nog wel eens een aangepaste stoel leveren op individueel niveau, maar zodra je een keer ergens anders zit moet je gewoon gebruiken wat er is. En daar zit je ook 8 uur per dag op eens stoel (wat overigens al veel te lang en ongezond is).
Als je je eigen reactie terugleest, denk ik dat je het al wel zal snappenFrame164 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:48:
Wat ik nooit zo snap is dat mensen voor een bureaustoel thuis heel veel twijfel hebben alvorens iets te kopen,
Juist daarom wil ik thuis wel iets hebben waar ik goed overwogen de keuze heb kunnen maken. Op kantoor heb ik er geen controle over en over de jaren heen heb ik het inderdaad moeten doen met stoelen van verschillende kwaliteit en staat van onderhoud.terwijl je op kantoor het maar te doen hebt met wat er staat.
Je geeft aan het niet te snappen, maar geeft eigenlijk direct al een argument waarom mensen zullen twijfelen. Als je weloverwogen een keuze maakt hoort daar ook een stukje twijfel bij, zeker bij een productgroep zoals deze waar het soms lastig is om sommige modellen vooraf in een fysieke winkel te ervaren.
Ik werk voornamelijk vanuit huis. Dat betekent dat dit niet alleen mijn bureaustoel is voor werken, maar ook voor hobby momenten. Dan wil je juist niet zomaar een stoel die enigszins voldoet. Ik wil in deze situatie, waar ik dus ook de keuze heb, de beste stoel voor mij.Bij bijzondere omstandigheden kan een werkgever nog wel eens een aangepaste stoel leveren op individueel niveau, maar zodra je een keer ergens anders zit moet je gewoon gebruiken wat er is. En daar zit je ook 8 uur per dag op eens stoel (wat overigens al veel te lang en ongezond is).
Daar komt budget ook nog vaak mee kijken.
Wat ik overigens wel frappant vind, sommige mensen geven wel 2k+ uit voor een stoel in de woonkamer waar maar een beperkt aantal uur op gezeten wordt, maar een bureau stoel waar je meer dan 8 uur opzit mag niets kosten.
Eigenlijk zelfde verhaal met een bed, lig je groot deel van je leven in. Zorg dat deze goed is.
Goed hoeft overigens niet duur te zijn.
Dan nog even feedback over de Aeron die ik had gekocht. In de winkel zat deze als beste, thuis toch na lange zit neck en rug klachten. Video bekeken wat ideale zithouding moet zijn, stoel iets aangepast en nu geen klachten en de stoel zit geweldig. Beste bureaustoel waar ik ooit op heb gezeten.
Wat ik overigens wel frappant vind, sommige mensen geven wel 2k+ uit voor een stoel in de woonkamer waar maar een beperkt aantal uur op gezeten wordt, maar een bureau stoel waar je meer dan 8 uur opzit mag niets kosten.
Eigenlijk zelfde verhaal met een bed, lig je groot deel van je leven in. Zorg dat deze goed is.
Dan nog even feedback over de Aeron die ik had gekocht. In de winkel zat deze als beste, thuis toch na lange zit neck en rug klachten. Video bekeken wat ideale zithouding moet zijn, stoel iets aangepast en nu geen klachten en de stoel zit geweldig. Beste bureaustoel waar ik ooit op heb gezeten.
Op werk heb je er weinig controle over, en mag je verwachten dat er tenminste een ARBO gekeurde stoel staat. Bovendien zit ik op kantoor minder uren op mijn werkplek (vaker koffie halen, naar een vergaderzaaltje, call booth, etc). Als ik daarmee klachten zou krijgen en ik zou het overgrote deel van mijn tijd fysiek op kantoor werken, dan zou ik ook kijken wat er vanuit werkgever mogelijk is. Echter, zoals volgens mij velen hier, ik werk het meeste thuis en zit in mijn vrije tijd ook nog vaak op mijn werkplek voor hobby. Dus dat zijn flink wat uren, dus ik vind het belangrijk om wat goeds te hebben (preventief) en jarenlang geen zorgen te hebben over vervanging of garantie. Als ik niet meer goed aan een bureau kan zitten, dan beinvloedt dat mijn carriere en ik moet nog >30 jaar, dus wat dat betreft niet gek om te investeren in het gedeelte waar je wel 100% controle over hebt.Frame164 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 08:48:
Wat ik nooit zo snap is dat mensen voor een bureaustoel thuis heel veel twijfel hebben alvorens iets te kopen, terwijl je op kantoor het maar te doen hebt met wat er staat. Bij bijzondere omstandigheden kan een werkgever nog wel eens een aangepaste stoel leveren op individueel niveau, maar zodra je een keer ergens anders zit moet je gewoon gebruiken wat er is. En daar zit je ook 8 uur per dag op eens stoel (wat overigens al veel te lang en ongezond is).
Ik heb een jaar of 3-4 met een goedkope Ikea stoel gedaan (niet eens een bureaustoel) met het idee om die op termijn te vervangen. Nergens klachten maar heel lekker zat het ook niet. Dus sinds een maand een Aeron en dik tevreden. Nog steeds geen klachten, maar ik kan meer bewegen, kan mijn zithouding beter aanpassen en zit lekkerder.
Probleem is denk ik eerder de productprijzen.EiT schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 12:18:
Daar komt budget ook nog vaak mee kijken.
Piet gaat naar de ikea en ziet daar stoelen van 100-300€, als je dan over een herman miller van 1.5k begint schrikken mensen direct en snappen ze het niet.
Een bank voor de woonkamer kost bij ikea denk ik ook al snel 1k, waardoor eentje van 1.5-2 plots minder gek is...
Ikzelf heb nu een embody, en vond het initeel ook al gek, ik zat veel beter op mijn stoel op kantoor dan mijn gamestoel thuis, had geregeld pijn aan mijn staartbeen/onderrug, terwijl dit op kantoor niet was.
Toen maar de stoel op kantoor gegoogled(was een hag) en zag al snel prijzen van 6-700€.
Als je dat weet besef je ook wel dat 1k+ het waard is nadat je in een HM stoel zit aangezien die kwalitatief ook veel beter aanvoelen + 12 jaar garantie uiteraard, waardoor de stoel mij hopelijk minder dan €100 per jaar zal kosten.
Herman Miller embody gaming
van €1.649 voor €1.236,75 maw -25%
https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/275245
[ Voor 42% gewijzigd door Card Nox op 27-04-2023 13:10 ]
Thanks! besteldCard Nox schreef op donderdag 27 april 2023 @ 13:00:
Herman Miller embody gaming
Vandaag na ruim 3 jaar op een Ahrend 220 van marktplaats overgestapt op een refurb BMA Axia 2.2. Ik vond de Ahrend 220 eigenlijk helemaal niet verkeerd, maar een upgradeje mocht ook wel. Bovendien was de bekleding inmiddels versleten, waardoor ik voor de keuze sinds stond om te herstofferen of iets anders.
Meerdere stoelen getest op locatie en de Ahrend daar achtergelaten.
Nu maar eens kijken of je dit goed blijft bevallen.
Meerdere stoelen getest op locatie en de Ahrend daar achtergelaten.
Nu maar eens kijken of je dit goed blijft bevallen.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Goedenacht....is dit het Herman Miller topic? Haha, grapje.
Nou ik ben op zoek naar een directiestoel/pcstoel/vergaderstoel. En wil liefst qua looks aan hetzelfde model als je in nieuwsuur ziet. Iemand info over welk hoofdmerk dat model is, naar goedkope opties kijken kan dan altijd nog. Wil tot 1000 gaan. Woon in Amsterdam, dus qua shop om te zitten en kijken wil ik niet naar Drenthe.
Nou ik ben op zoek naar een directiestoel/pcstoel/vergaderstoel. En wil liefst qua looks aan hetzelfde model als je in nieuwsuur ziet. Iemand info over welk hoofdmerk dat model is, naar goedkope opties kijken kan dan altijd nog. Wil tot 1000 gaan. Woon in Amsterdam, dus qua shop om te zitten en kijken wil ik niet naar Drenthe.
Dan hoop ik voor je dat je niet van plan bent om er langer dan een half uur in te gaan zitten.Sjah schreef op zondag 30 april 2023 @ 02:25:
Die stoelen zijn echt een drama m.b.t. zitcomfort.
Probleem wat ik zie is dat je deze nauwelijks kunt verstellen, kan wel dat het goed zit maar dan moet die sowieso bij je lichaam passen.Sjah schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:26:
@metieske
tJa welke heb jij gehad dan? Want ze worden ook gebruikt bij ministerraden van de EU, dat moet toch een beetje zitten....
Dat eentje van zeg 200 niet zit geloof ik wel, maar eentje van zeg 800...?
Ik zou zeggen koop ergens waar je kunt retourneren.
Blijft mijn vraag staan, welk model is dat waar ik naar kijk? Niet kunnen verstellen....tja in praktijk zit ik enkel aan de hoog laag stand, en niet aan de rugleuning. Als ik kan proefzitten weet ik genoeg, daarom is een tip over welke winkel deze stoelen (merk?) voert, welkom.
Zelf heb ik een Herman Miller Embody.Sjah schreef op zondag 30 april 2023 @ 18:26:
@metieske
tJa welke heb jij gehad dan? Want ze worden ook gebruikt bij ministerraden van de EU, dat moet toch een beetje zitten....
Dat eentje van zeg 200 niet zit geloof ik wel, maar eentje van zeg 800...?
De stoelen die jij benoemd vallen dan ook niet onder bureaustoelen maar onder vergaderstoelen.
Als je daarop zoekt krijg je waarschijnlijk meer resultaten die aan je verwachting voldoen.
De reden dat ze dit vergaderstoelen noemen is dus met een reden. Ze zijn niet gemaakt om lang comfortabel op te zitten, maar dienen vooral als doel om er voor (korte) vergaderingen leuk uit te zien.
De stoelen bevatten vaak amper padding, waardoor ze erg hard zitten.
Armleuning hebben vaak geen of amper padding en zij niet verstelbaar, hoeft geen probleem te zijn, maar als deze net niet je gewenste hoogte is is het onprettig. Daarnaast maakt dit het i.c.m. een lager bureau het onmogelijk om deze onder je bureau te schuiven.
Tilt mechanisme is meestal een "Single point tilt" en geen "Synchro tilt" waardoor je (als je al achterover kan ziiten) de gehele stoel als een soort kuip achterover zakt, ook niet ideaal.
Wat betreft winkels zijn er in jouw buurt ook voldoende te vinden, de top 3 van google bijvoorbeeld:
https://www.desko.nl/vergaderstoelen/
https://www.deprojectinrichter.com/vergaderstoel
https://www.designkantoor...elen/vergaderstoelen.html
Volgens mij ben ik op zoek naar directiestoelen, je staart je teveel dood op die ene picture van Nieuwsuur. Die rugleuning zeg maar, valt ook in luxere stoelen te krijgen, daar ben ik van overtuigd. Vind de stoelen, die jij bureaustoelen noemt, vaak te lomp ogen. Dat het zitvlak dik mag en moet zijn steun ik, maar de rug moet niet zo lompig en overbodig zijn.
Maar goed ik ga binnenkort naar die stoelenzaak op de Ijburglaan, die voert ook Miller, zal het een kans geven.
Maar goed ik ga binnenkort naar die stoelenzaak op de Ijburglaan, die voert ook Miller, zal het een kans geven.
[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 02-05-2023 20:58 ]
Bureaustoelen zijn zo gevormd om maximale ondersteuning te bieden. Je kan altijd gaan voor vorm boven functie, zolang je dan over 3 jaar niet in het grote hernia topic begint te posten.
Niet om reclame te maken, maar heb recent deze Yaasa van 400 euro gekocht en dat zit top.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://www.hermanmiller....es-aluminum-group-chairs/Sjah schreef op zondag 30 april 2023 @ 02:25:
Lijkt daar wel op
Dus de general consesus lijkt dus zowel als hier op tweakers als op Reddit (overgrote meerderheid Amerikanen) de Herman Miller Aeron / Embody of the Steelcase leap V2 te zijn.
Beide zijn natuurlijk een aanzienlijke aankoopprijs. En de Steelcase Leap V2 lijkt in europa maar een garantie van 2 jaar te hebben ipv 12 jaar in Amerika. Dus de garantie lijkt me ook weer niet waard.
Nu lijken we hier in europe toch de Haworth Zody en Fern redelijk goedkoop in nieuwprijs te kunnen krijgen? 600 - 700 euro met die korting dat er momenteel precies op staat. (Staat die er nu al bijna permanent op ofzo?)
Zijn deze wat te vergelijken met de top HM en Steelcase stoelen? De verschillende outlets voor de Haworth stoelen zijn dan weer meer dan anderhalf uur met de auto verwijderd, dus kan niet eventjes gaan uittesten..
Beide zijn natuurlijk een aanzienlijke aankoopprijs. En de Steelcase Leap V2 lijkt in europa maar een garantie van 2 jaar te hebben ipv 12 jaar in Amerika. Dus de garantie lijkt me ook weer niet waard.
Nu lijken we hier in europe toch de Haworth Zody en Fern redelijk goedkoop in nieuwprijs te kunnen krijgen? 600 - 700 euro met die korting dat er momenteel precies op staat. (Staat die er nu al bijna permanent op ofzo?)
Zijn deze wat te vergelijken met de top HM en Steelcase stoelen? De verschillende outlets voor de Haworth stoelen zijn dan weer meer dan anderhalf uur met de auto verwijderd, dus kan niet eventjes gaan uittesten..
[ Voor 6% gewijzigd door Nomsayin op 02-05-2023 17:43 ]
Ik heb tijdens mijn zoektocht de Fern kunnen proefzitten.Nomsayin schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:42:
Dus de general consesus lijkt dus zowel als hier op tweakers als op Reddit (overgrote meerderheid Amerikanen) de Herman Miller Aeron / Embody of the Steelcase leap V2 te zijn.
Zat heerlijk alleen voelde de armleuningen erg flimsy en plasticy aan, waardoor het erg goedkoop over kwam.
Uiteindelijk ben ik voor de Embody gegaan, maar de Fern was een goede tweede optie voor mij.
Die is namelijk net als de Embody beweegelijk en je zit er niet zo bij in een kuip, zoals bij de Aeron/Mirra wel het geval is.
Interessante optie in een prijscategorie die voor mij zou passen. Ik krijg maar een x bedrag vergoed van mijn werkgever voor een nieuwe stoel, als ik meer wil zal ik dat moeten bijbetalen (krijg wel bruto/netto verschil terug). Dus een stoel tot €500 is voor mij een optie.hoevenpe schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:19:
Niet om reclame te maken, maar heb recent deze Yaasa van 400 euro gekocht en dat zit top.
Kan je wat meer zeggen over deze Yaasa? Verstelmogelijkheden, zit comfort etc. En heb je de witte of zwarte? Ben benieuwd! Thanks!
Heb zelf de zwarte, veel instelmogelijkheden en hij zit erg goed (minstens zo goed als de werkplek op kantoor).Juancho schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:21:
Kan je wat meer zeggen over deze Yaasa? Verstelmogelijkheden, zit comfort etc. En heb je de witte of zwarte? Ben benieuwd! Thanks!
Hoe zich dat verhoud tot een stoel van 1500,- durf ik echt niet te zeggen, weet alleen dat het veel beter zit dan de IKEA stoel die ik hiervoor had.
Online bestellen in Oostenrijk, binnen een paar dagen geleverd en eenvoudig en degelijk zelf te monteren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ah ok dank je! Jammer dat het uit Oostenrijk moet komen in de zin van dat je het niet zelf kan testen (zonder weer op te sturen). Maar volgens mij 1 van de weinige die onder de €500 valt en waar iig iemand erg enthousiast over is en er ook gewoon tof uit ziet (zeker die half witte)hoevenpe schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Heb zelf de zwarte, veel instelmogelijkheden en hij zit erg goed (minstens zo goed als de werkplek op kantoor).
Hoe zich dat verhoud tot een stoel van 1500,- durf ik echt niet te zeggen, weet alleen dat het veel beter zit dan de IKEA stoel die ik hiervoor had.
Online bestellen in Oostenrijk, binnen een paar dagen geleverd en eenvoudig en degelijk zelf te monteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 04-05-2023 11:59 ]
Ik zit ook nog te kijken naar stoelen via bol.com (aangezien ik daar nog bonnen van heb).
Kent iemand de merken hjh office, Game Hero, ERGO-2, BenS ? Ik zie daar namelijk best veel interessante (op papier) stoelen van. Ze scoren iig wel goed (tot zover dat iets zegt) en vallen in mijn prijs categorie tot max €500. Nadeel is, je kan het niet eerst zitten voor bestellen. Al kan je bij bol.com natuurlijk wel snel en simpel producten terug sturen....
Ergonomische Bureaustoel ERGO-2 €295
https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle
BenS 807H-Synchro-3 €429
BenS 816DH-Synchro-4 €498
https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
BenS 839DH-Synchro-3 Luxe €499
https://www.bol.com/nl/nl...nlM7Q_0_4.25.ProductTitle
En tot slot kwam ik ook nog dit artikel tegen "Sihoo’s Doro-C300 Office Chair Is An Affordable Alternative To Herman Miller’s Classic Aeron" :
https://www.forbes.com/si...an-millers-classic-aeron/
Edit: ik zie voorlopig alleen nog maar te verkrijgen in Amerika.
Kent iemand de merken hjh office, Game Hero, ERGO-2, BenS ? Ik zie daar namelijk best veel interessante (op papier) stoelen van. Ze scoren iig wel goed (tot zover dat iets zegt) en vallen in mijn prijs categorie tot max €500. Nadeel is, je kan het niet eerst zitten voor bestellen. Al kan je bij bol.com natuurlijk wel snel en simpel producten terug sturen....
Ergonomische Bureaustoel ERGO-2 €295
BenS 807H-Synchro-3 €429
BenS 816DH-Synchro-4 €498
https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
BenS 839DH-Synchro-3 Luxe €499
https://www.bol.com/nl/nl...nlM7Q_0_4.25.ProductTitle
En tot slot kwam ik ook nog dit artikel tegen "Sihoo’s Doro-C300 Office Chair Is An Affordable Alternative To Herman Miller’s Classic Aeron" :
https://www.forbes.com/si...an-millers-classic-aeron/
Edit: ik zie voorlopig alleen nog maar te verkrijgen in Amerika.
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 04-05-2023 22:59 ]
Bij HermanMiller tot 16 mei 20% korting op gewone stoelen en 25% op gaming stoelen.
https://nlstore.hermanmiller.com/
https://nlgaming.hermanmiller.com/
https://nlstore.hermanmiller.com/
https://nlgaming.hermanmiller.com/
Heb een tijd op een Interstuhl 152e gezeten. Altijd een prettige stoel gevonden, maar we hebben geruild van stoel en waar ik nu op zit is voor mij niet voldoende. Dus ik aan het rondkijken en kwam op de volgende mogelijkheden:
- Steelcase Leap
- Haworth Fern
- HM Mirra 2
Echter ik wil ze erg graag proefzitten en ik kan nergens in de buurt van Utrecht een winkel vinden die ze zou hebben staan. Sowieso kan ik voor de Haworth en Steelcase geen Nederlandse showrooms vinden. Wel de dealers OCS+ en "de Projectinrichter", maar ik betwijfel of die zitten wachten op iemand die wellicht 1 bureaustoel komt kopen...
- Steelcase Leap
- Haworth Fern
- HM Mirra 2
Echter ik wil ze erg graag proefzitten en ik kan nergens in de buurt van Utrecht een winkel vinden die ze zou hebben staan. Sowieso kan ik voor de Haworth en Steelcase geen Nederlandse showrooms vinden. Wel de dealers OCS+ en "de Projectinrichter", maar ik betwijfel of die zitten wachten op iemand die wellicht 1 bureaustoel komt kopen...
Mijn ervaring is dat de meeste zaken ook wel gewoon aan particulieren stoelen verkopen. Sinds de corona is dat namelijk voor hun ook en interessante doelgroep.Nbabu schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:04:
Heb een tijd op een Interstuhl 152e gezeten. Altijd een prettige stoel gevonden, maar we hebben geruild van stoel en waar ik nu op zit is voor mij niet voldoende. Dus ik aan het rondkijken en kwam op de volgende mogelijkheden:
- Steelcase Leap
- Haworth Fern
- HM Mirra 2
Hoe OCS+ daarover denk weet ik niet, maar bij de Projectinrichter was dit geen enkel probleem en was ik als particulier gewoon welkom.
Zit te wachten op de gaming variant van de Embody. Heb eerder geprobeerd: RH Logic, Aeron, Mirra. Rh zat het beste maar is verschrikkelijk duur. Dus we gaan het zien.
[ Voor 74% gewijzigd door zippy1990 op 10-05-2023 08:27 ]