Lambo?.oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:15:
Ach ik zit nog steeds ruim in de 4-cijferige procentpunten
patser......................oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:15:
Ach ik zit nog steeds ruim in de 4-cijferige procentpunten
In principe; als je 10 euro investeert in crypto en het wordt 100, dan zit je al op 1000%
🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070
Doorgaans werkt dat 2 kanten op waarvan de meest voor de hand liggende optie wel verreweg het meeste voorkomt.p0st schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:28:
[...]
In principe; als je 10 euro investeert in crypto en het wordt 100, dan zit je al op 1000%![]()
Er zijn vrouwen bij die het woord “kapitaalvernietiging” daarbij in de mond durven nemen.
De vraag is dan alleen; tot hoever gaat de volgende bullrun. Best vervelend als je bij 25k verkoopt en het vervolgens vrolijk doordendert naar de 80k.ScreamGT schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:13:
[...]
Probleem nu: wanneer denk je genoeg verdiend te hebben? Dit was mijn issue in 2017. Mijn pf stond op springen, ik kon ieder moment uitstappen en mijzelf verwennen met een vakantie of een auto. Toch blijven hodlen, en deze keer heb ik besloten bij een substantiële bullrun alles te verkopen. De markt bied daarna vast wel weer goede koopkansen.
Dat is altijd de grote vraag. Belangrijkste is denk ik om voor jezelf een koersdoel te hebben en ook daadwerkelijk winstneming te doen. Herevalueren en opnieuw instappen kan altijd nog.Luuk schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:44:
[...]
De vraag is dan alleen; tot hoever gaat de volgende bullrun. Best vervelend als je bij 25k verkoopt en het vervolgens vrolijk doordendert naar de 80k.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
MATIC is de nieuwe speelbal van het korps P&D?
[ Voor 3% gewijzigd door BTC100K2021 op 14-05-2019 15:58 ]
Door wash trading voeg je in feite valse informatie toe aan de metric handelsvolume. Als je dit maar genoeg doet heeft dit als effect dat het handelsvolume een verkeerd beeld geeft van de daadwerkelijke activiteit in een markt. Het beïnvloeden van een dergelijke metric opdat deze geen afspiegeling van de werkelijkheid meer geeft is manipulatie.DaCoTa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Ok, ik hap wel. Hoezo is dit manipulatie?
Als je heen en weer wilt traden, betaal je gewoon fees. Er zijn een heleboel traders, geautomatiseerd of niet, die heel veel handelen. Ik heb momenteen een 30 daags handelsvolume van $1.5M op Kraken, met een balans van een paar $1000. Daar heb ik fees over betaald, ben ik dan een manipulateur?
Verder: market cap zegt heel weinig, zoals al zo vaak eerder aangegeven. Als ik een coin maak en er 100 miljard van uitgeef, hoef ik er maar 1 te verkopen voor een cent en ik heb een top10 market cap.
Wilde het net aankaarten. Die beukt ook even rustig door.TuutjDrie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:57:
MATIC is de nieuwe speelbal van de korps P&D?
Rookworst zonder r is ook worst.
De eerstvolgende die klaagt over achterblijvende alts, MATIC.TuutjDrie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:57:
MATIC is de nieuwe speelbal van het korps P&D?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Wash trading != fake volume op CMC.Alabama_man schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:58:
[...]
Door wash trading voeg je in feite valse informatie toe aan de metric handelsvolume. Als je dit maar genoeg doet heeft dit als effect dat het handelsvolume een verkeerd beeld geeft van de daadwerkelijke activiteit in een markt. Het beïnvloeden van een dergelijke metric opdat deze geen afspiegeling van de werkelijkheid meer geeft is manipulatie.
Maargoed, heb geen zin om dit verhaal weer uit te typen, heb er de energie niet voor.

Ik ga slapen.
Dat slome Bitcoin netwerk. na dik een uur nog steeds geen confirmaties

Straks verlies ik geld ( wat ik wil opnemen)om niets als de prijs in tussentijd keldert.. fuck man
network fee 10 euro betaald

Straks verlies ik geld ( wat ik wil opnemen)om niets als de prijs in tussentijd keldert.. fuck man
[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 14-05-2019 16:14 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Hoop dat ze even een paar extra miners aanzetten. Straks mis je jouw last-minute vlucht naar de Bahama's nog!
XRP
Henk heeft eindelijk toestemming gekregen vandaag!
Henk heeft eindelijk toestemming gekregen vandaag!
[ Voor 4% gewijzigd door Tominatie op 14-05-2019 16:15 ]
ik doe echt iets verkeerd, op een paar dollar na blijft mijn waarde van pf gelijk, terwijl ik de btc en litecoin steeds zie stijgen... #altcoins
Had ik nou maar nooit in de altcoins gestapt, had ik met deze btc waarde in de groene cijfers gestaan, al voor de klapper naar de 20k is gemaakt

Had ik nou maar nooit in de altcoins gestapt, had ik met deze btc waarde in de groene cijfers gestaan, al voor de klapper naar de 20k is gemaakt
Wat ik me afvraag, bijna iedereen heeft ADA in de PF, maar juist ADA doet al weken heel weinig. Toch best gek?
Als iedereen die ADA heeft er niet vanaf wil en er weinig vraag -> weinig actie. Niet zo gek toch.technoaddict schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:18:
Wat ik me afvraag, bijna iedereen heeft ADA in de PF, maar juist ADA doet al weken heel weinig. Toch best gek?
anboni schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:15:
Klachten over BTC transactie tijden. Als dat geen bullish signaal is, dan weet ik het niet meer

Die BTC shorts lopen aardig op kan niet lang duren voordat we een dumpje krijgen
DaCoTa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Wash trading != fake volume op CMC.
Maargoed, heb geen zin om dit verhaal weer uit te typen, heb er de energie niet voor.
Ik ga slapen.
[ Voor 6% gewijzigd door Alabama_man op 14-05-2019 16:31 ]
Alabama_man schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:58:
[...]
Door wash trading voeg je in feite valse informatie toe aan de metric handelsvolume. Als je dit maar genoeg doet heeft dit als effect dat het handelsvolume een verkeerd beeld geeft van de daadwerkelijke activiteit in een markt. Het beïnvloeden van een dergelijke metric opdat deze geen afspiegeling van de werkelijkheid meer geeft is manipulatie.
Ok dan, omdat je het zo lief vraagt...
Wat op CMC met de volumes gebeurd is dat exchanges zelf trades door hun systeem schieten, waar ze dus geen fees voor betalen (of alleen aan zichzelf) maar - en dat is belangrijk - ook niet met een tegenpartij handelen. Ze zijn zowel koper als verkoper. Het doel hiervan is de exchange populair laten lijken. De klanten hebben daar niks aan, want die kunnen geen gebruik maken van dat volume, dus als je echt wilt handelen daar, is de spread en liquiditeit waarschijnlijk een stuk lager dan je zou verwachten.
Deze kat is nu uit de mouw, dus kijken we voor volumes niet meer naar CMC maar bijvoorbeeld naar OMC. Deze filteren en proberen alleen het echte handelsvolume weer te geven. Market cap is een onzin metric, dus daar kijken we op geen enkele site naar.
Wash trading is als een belanghebbende partij zelf steeds koopt en verkoopt. Dat kan dus op beurzen waar ze hele lage (of 0) fees hebben, op andere beurzen is dat al snel vrij kostbaar. Maar, het grote verschil is, is dat dit wel echte trades zijn. Als je dus snel genoeg bent, kun je daar gebruik van maken. Over het algemeen kost dit dus geld, iets wat voor bepaalde partijen (*kuch*Tether*kuch*Ripple*kuch*) dus heel makkelijker is, want ze kunnen zelf 'geld' printen.
Dit laatste is voor zover ik weet nooit aangetoond.
Het is met wash trading natuurlijk ook mogelijk om samen te werken met een beurs, waardoor je bijvoorbeeld de fees terug krijg. Of als de beurs en de coin eenzelfde bedrijf is (*kuch*Tether*kuch*), is het broekzak vestzak.
Ik weet waar die bizarre stijging in alts vandaan komt.. Iedereen heeft z'n vakantiegeld ontvangen
En dit is waarom China de block size niet omhoog wil. Profit.A87 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:13:
Hoe zit dat eigenlijk met de verbeteringen die segwit zouden brengen? Ik heb het gevoel - al weet ik niet waarom - dat dit een gevoelig onderwerp is, maar ik weet er niets van en ben oprecht nieuwschierig hoe dit heeft bijgedragen aan een verbetering van dit probleem.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
dat heb ik al 25 jaar niet meer gehadScreamGT schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:43:
Ik weet waar die bizarre stijging in alts vandaan komt.. Iedereen heeft z'n vakantiegeld ontvangen

Oke bedankt voor het bericht gr grScreamGT schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:43:
Die OMC geeft een nog vertekender beeld dan CMC, andere grote exchanges vermelden ze niet eens.DaCoTa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:41:
[...]
[...]
Deze kat is nu uit de mouw, dus kijken we niet meer naar CMC maar bijvoorbeeld naar OMC. Deze filteren en proberen alleen het echte handelsvolume weer te geven.
Marketcap is leuk als sentiment tooltje verder heb je er net zoveel aan als een TA.
[ Voor 4% gewijzigd door Slux op 14-05-2019 16:48 ]
Mensen die nu nog in de min staan? wtf heb je dan de afgelopen 5 maanden gedaan? Als je besloten hebt om te traden/investeren op all time highs waarom koop je dan niet bij als hij extreem laag is?!
Daarnaast lees ik over mensen die alles gaan verkopen voor een vakantie of auto. Prima als je je doelen zo laag zet. Dit is waarschijnlijk je laatste kans in je leven om een keer flink te verdienen. Je bent nu nog een van de weinige die kan instappen voor het gepeupel straks weer massaal gaat kopen. Dit was/is je kans om flink te verdienen, wil je hier echt straks op terug kijken van "fuck had ik maar wat meer lef getoond?" waarschijnlijk hoe de meeste van jullie ook terug kijken op 2017 "fuck had ik toen maar eerder ingestapt/er eerder van geweten".
Daarnaast lees ik over mensen die alles gaan verkopen voor een vakantie of auto. Prima als je je doelen zo laag zet. Dit is waarschijnlijk je laatste kans in je leven om een keer flink te verdienen. Je bent nu nog een van de weinige die kan instappen voor het gepeupel straks weer massaal gaat kopen. Dit was/is je kans om flink te verdienen, wil je hier echt straks op terug kijken van "fuck had ik maar wat meer lef getoond?" waarschijnlijk hoe de meeste van jullie ook terug kijken op 2017 "fuck had ik toen maar eerder ingestapt/er eerder van geweten".
Goede post -1Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:51:
Mensen die nu nog in de min staan? wtf heb je dan de afgelopen 5 maanden gedaan? Als je besloten hebt om te traden/investeren op all time highs waarom koop je dan niet bij als hij extreem laag is?!
Altijd weer leuke zulke berichten te lezen van de ''experts''
Goed verhaal, waar heb jij je glazen bol gekocht?Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:51:
Laat iedereen lekker doen wat ze willen doen. Wie weet komt straks uit dat Bitfinex Tether heeft gebruikt om deze hele pump voor elkaar te krijgen en stort de boel harder in elkaar dan dat het omhoog is gegaan. Hoeft niet, maar alles is mogelijk. Niets mis met winst pakken en later weer instappen.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:51:
We hebben die ~$8000 nu wel vaak genoeg ge-retest. Het begint tijd te worden voor de $9000.

#duurtlangTominatie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:55:
We hebben die ~$8000 nu wel vaak genoeg ge-retest. Het begint tijd te worden voor de $9000.
Zero.
Zegt degene die het over TA heeft. Heb je je horoscoop ook nog gecheckt?Slux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:52:
[...]
Goede post -1![]()
Altijd weer leuke zulke berichten te lezen van de ''experts''

Laten we even je post history van 1 week geleden bekijken dan zal je vast alles goed voorspelt hebben hé.

Ja klopt, maar in dit geval ging het om de gerapporteerde volumes, niet over de marketcap. Daar ben ik het helemaal mee eens, dat is een onzin metric.Slux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:47:
[...]
Die OMC geeft een nog vertekender beeld dan CMC, andere grote exchanges vermelden ze niet eens.
Marketcap is leuk als sentiment tooltje verder heb je er net zoveel aan als een TA.
edit:
Bovenstaande post aangepast met dit gegeven
Bovenstaande post aangepast met dit gegeven
[ Voor 6% gewijzigd door DaCoTa op 14-05-2019 17:03 ]
Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:57:
[...]
Zegt degene die het over TA heeft. Heb je je horoscoop ook nog gecheckt?
Hij zei, en ik citeer:
Oftewel, hij claimt hier dat je weinig of niets aan TA hebt.Marketcap is leuk als sentiment tooltje verder heb je er net zoveel aan als een TA.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Omdat 'extreem laag' per definitie hindsight is.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:51:
Want dat gaat ontegenzeggelijk gebeuren?Daarnaast lees ik over mensen die alles gaan verkopen voor een vakantie of auto. Prima als je je doelen zo laag zet. Dit is waarschijnlijk je laatste kans in je leven om een keer flink te verdienen. Je bent nu nog een van de weinige die kan instappen voor het gepeupel straks weer massaal gaat kopen.
Risico-aversie maakt dat mensen ook met dit in het achterhoofd liever op die manier terugkijken dan: "fuck had ik maar niet naar Mirved geluisterd"Dit was/is je kans om flink te verdienen, wil je hier echt straks op terug kijken van "fuck had ik maar wat meer lef getoond?"
Geen idee, ben 3 dagen voor de piek voor 95% uitgestapt (bij toeval omdat ik het geld destijds liquide nodig had voor aankoop woning). Achteraf uiteraard een gouden greep maar niet onderbouwt met enig inzicht.waarschijnlijk hoe de meeste van jullie ook terug kijken op 2017 "fuck had ik toen maar eerder ingestapt/er eerder van geweten".
Snap het doel van je post ook niet zo goed, wat is jouw belang om andere mensen te laten instappen/bijkopen?
Over TA heeft ? ik gebruik alleen een alliexpress ball en de magic 8 ballMirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:57:
[...]
Zegt degene die het over TA heeft. Heb je je horoscoop ook nog gecheckt?![]()
Laten we even je post history van 1 week geleden bekijken dan zal je vast alles goed voorspelt hebben hé.
Ik geef geen advies aan mensen of zeg dat ze dom zijn als ze nog in de min staan of niet verkopen.
Als jij de tijd wilt nemen om mijn berichten terug te lezen succes, denk dat iedereen wel wat beters te doen heeft dan die onzin van mij terug te lezen
Zeg toch ook "Prima als je je doelen zo laag zet". Moet je alleen niet weer janken over hoeveel meer je had kunnen hebben. Geef alleen aan dat dit een kans is in je leven om levens veranderende bedragen te verdienen.PilatuS schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:55:
[...]
Laat iedereen lekker doen wat ze willen doen. Wie weet komt straks uit dat Bitfinex Tether heeft gebruikt om deze hele pump voor elkaar te krijgen en stort de boel harder in elkaar dan dat het omhoog is gegaan. Hoeft niet, maar alles is mogelijk. Niets mis met winst pakken en later weer instappen.
Wat dat betreft heeft hij de statistieken mee.oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:59:
Oftewel, hij claimt hier dat je weinig of niets aan TA hebt.

Hey, wat zie ik nu?
De belastingdienst heeft vandaag wat centen naar me overgemaakt.
Mooi op tijd om even een lekker FOMO-koopje te doen.
Moon, lambo.
De belastingdienst heeft vandaag wat centen naar me overgemaakt.
Mooi op tijd om even een lekker FOMO-koopje te doen.

Moon, lambo.
Ik koop natuurlijk geen auto voor ik mijn hypotheek heb afgelost.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:51:
Niemand jankt hier over hoeveel die heeft of niet heeft @Mirved ? Jij-bakken en op de man spelen is sowieso heel vervelend. Maar goed. De trollen zijn weer gevoed zullen we maar zeggen. Kunnen we weer ontopic? @Tominatie maak dat karretje van dat bitcoin muntje eens groen ipv rood. Wat doe je man!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Want dat is 100% zeker op dit moment ?Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Geef alleen aan dat dit een kans is in je leven om levens veranderende bedragen te verdienen.
Alu hoedje op.
Bitfinex moet deze week voor de rechter verschijnen in New York. Het zou kunnen dat ze weten dat ze enorm de lul zijn straks en kopen met hun Tether even een paar 1000 BTC zodat ze die kunnen houden als straks alles naar de klote gaat. Die BTC's zijn over een paar jaar dan wel weer wat waard nadat de boel eerst compleet door het putje gaat.
Alu hoedje af.
Dit is pure speculatie maar dit is crypto. Er is niet zoiets als 100% zeker dat we geen lows meer gaan zien of dat BTC vanaf nu blijft stijgen. Dan gaan roepen wat mensen wel of niet met hun geld moeten doen en op die toon gaat nergens over.
Daarom DCA je. Je kiest ervoor om ergens op in te stappen. Ik neem aan dat dat dan een weloverwogen keuze is. Als iets daalt dat je dan niet opeens bedenkt "oh nee nu is het waardeloos". Dan koop je gewoon periodiek bij.De Rikster schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:00:
[...]
Omdat 'extreem laag' per definitie hindsight is.
Risico-aversie maakt dat mensen ook met dit in het achterhoofd liever op die manier terugkijken dan: "fuck had ik maar niet naar Mirved geluisterd"
[...]
Snap het doel van je post ook niet zo goed, wat is jouw belang om andere mensen te laten instappen/bijkopen?
Het gaat niet om wat ik zeg. We zitten hier toch allemaal omdat we iets verwachten van crypto. Uren hier op een forum erover lullen en statistieken bekijken maar dan geen lef durven tonen. Dat snap ik niet.
Ik irriteer mij gewoon aan mensen die langs de zijlijn staan en kijken en als het te laat is denken van "ooh misschien moet ik nu ook eens iets ondernemen en daarna weer janken dat het te laat is".
Het gaat er echt niet om, om je hele vermogen in crypto te steken en altijd maar te hodlen. Maar als je de afgelopen maanden gewoon periodiek ingekocht had en nu gewoon trapsgewijs verkoopt. Dan heb je gewoon een prima strategie.
Waarom zitten we dan uberhaubt nog in crypto als we niet verwachten dat het nog flink gaat stijgen?PilatuS schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:05:
[...]
Want dat is 100% zeker op dit moment ?
Alu hoedje op.
Bitfinex moet deze week voor de rechter verschijnen in New York. Het zou kunnen dat ze weten dat ze enorm de lul zijn straks en kopen met hun Tether even een paar 1000 BTC zodat ze die kunnen houden als straks alles naar de klote gaat. Die BTC's zijn over een paar jaar dan wel weer wat waard nadat de boel eerst compleet door het putje gaat.
Alu hoedje af.
Dit is pure speculatie maar dit is crypto. Er is niet zoiets als 100% zeker dat we geen lows meer gaan zien of dat BTC vanaf nu blijft stijgen. Dan gaan roepen wat mensen wel of niet met hun geld moeten doen en op die toon gaat nergens over.
Holy shit dit is pech hebben!
Ik zette net de laagste bied order neer op LINK, maar ik zie dat hij niet is afgegaan.
Vervolgens knalt hij nu al 22% omhoog!!
Volgende keer toch maar iets minder gierig zijn?
Ik zette net de laagste bied order neer op LINK, maar ik zie dat hij niet is afgegaan.

Is wetenschappelijk bewezen dat TA onzin is. Ik heb nog wat theebladeren voor je. Kan je de toekomst voorspellen..oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:59:
[...]
Hij zei, en ik citeer:
[...]
Oftewel, hij claimt hier dat je weinig of niets aan TA hebt.
Dit is ook mijn strategie. Maar wat een ander doet moet diegene toch zelf weten? Je kunt je er er wel aan irriteren maar wat voor zin heeft dat? Je hebt er geen invloed op. En daarnaast; je hebt zelfs helemaal niets met die ander te maken + je hebt er niets meer of minder door. Ik snap niet zo goed dat je je zo druk maakt om anderen. Maar goed, het is je goed recht.
Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Ik irriteer mij gewoon aan mensen die langs de zijlijn staan en kijken en als het te laat is denken van "ooh misschien moet ik nu ook eens iets ondernemen en daarna weer janken dat het te laat is".
Het gaat er echt niet om, om je hele vermogen in crypto te steken en altijd maar te hodlen. Maar als je de afgelopen maanden gewoon periodiek ingekocht had en nu gewoon trapsgewijs verkoopt. Dan heb je gewoon een prima strategie.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Omdat je vertrouwen hebt in het onderliggende systeem waar de crypto voor ontwikkeld is en het juist niet als speculatie ziet. Dit is de tering voor alle tokens die niet als store of value ontwikkeld zijn.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Waarom zitten we dan uberhaubt nog in crypto als we niet verwachten dat het nog flink gaat stijgen?
Heerlijk weertje. Ik heb weer wat fomo centjes van de belastingdienst ontvangen dus die ga ik nu in mijn litecoin verzameling gooien
zo simpel is het
binnenkort lambo
al dat gezeik op elkaar is niet nodig. iedereen zo zijn eigen strategie. Nu gewoon 4 jaarlang bullmarket. Geniet ervan
zo simpel is het
binnenkort lambo
al dat gezeik op elkaar is niet nodig. iedereen zo zijn eigen strategie. Nu gewoon 4 jaarlang bullmarket. Geniet ervan
Ik heb inderdaad vertrouwen in het systeem en dat het systeem zijn potentie de komende tijd gaat tonen en dit ook zal uitdrukken in een flinke toename in de waarde van crypto.De Rikster schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:12:
[...]
Omdat je vertrouwen hebt in het onderliggende systeem waar de crypto voor ontwikkeld is en het juist niet als speculatie ziet. Dit is de tering voor alle tokens die niet als store of value ontwikkeld zijn.
Is dat een vraag of een stelling? Indien een stelling, lees nog eens goed wat er staat.
Voor de rest verwijs ik je naar de topicwaarschuwing en adviseer ik met klem je toon aan te passen
[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2019 17:18 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jij brengt wel de nodige 'gezelligheid' mee naar binnen zeg... Gosnogantoezeg.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:12:
[...]
Is wetenschappelijk bewezen dat TA onzin is. Ik heb nog wat theebladeren voor je. Kan je de toekomst voorspellen.
Delen A87 en jij een kamer oid?
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ik had in m'n vorige post het mechanisme (1 partij die zowel koper als verkoper is en met zichzelf trades doet) van wash trading voor het gemak even over geslagen en ben meteen ingegaan op wat het effect daarvan is en waarom dat manipulatie is. Waarschijnlijk dat daar de verwarring is ontstaan.DaCoTa schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:41:
[...]
[...]
Ok dan, omdat je het zo lief vraagt...
Wat op CMC gebeurd is dat exchanges zelf trades door hun systeem schieten, waar ze dus geen fees voor betalen (of alleen aan zichzelf) maar - en dat is belangrijk - ook niet met een tegenpartij handelen. Ze zijn zowel koper als verkoper. Het doel hiervan is de exchange populair laten lijken. De klanten hebben daar niks aan, want die kunnen geen gebruik maken van dat volume, dus als je echt wilt handelen daar, is de spread en liquiditeit waarschijnlijk een stuk lager dan je zou verwachten.
Deze kat is nu uit de mouw, dus kijken we niet meer naar CMC maar bijvoorbeeld naar OMC. Deze filteren en proberen alleen het echte handelsvolume weer te geven.
Wash trading is als een belanghebbende partij zelf steeds koopt en verkoopt. Dat kan dus op beurzen waar ze hele lage (of 0) fees hebben, op andere beurzen is dat al snel vrij kostbaar. Maar, het grote verschil is, is dat dit wel echte trades zijn. Als je dus snel genoeg bent, kun je daar gebruik van maken. Over het algemeen kost dit dus geld, iets wat voor bepaalde partijen (*kuch*Tether*kuch*Ripple*kuch*) dus heel makkelijker is, want ze kunnen zelf 'geld' printen.
Dit laatste is voor zover ik weet nooit aangetoond.
Het is met wash trading natuurlijk ook mogelijk om samen te werken met een beurs, waardoor je bijvoorbeeld de fees terug krijg. Of als de beurs en de coin eenzelfde bedrijf is (*kuch*Tether*kuch*), is het broekzak vestzak.
Ben het verder ook wel in grote lijnen eens met je verhaal hierboven met als verschil dat ik van beide voorbeelden vind dat het wash trading is.
Dus als je iets te melden hebt wat niet positief is of ergens tegen in gaat omdat je het niet eens bent moet je maar stil zijnCrypts schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
[...]
Jij brengt wel de nodige 'gezelligheid' mee naar binnen zeg... Gosnogantoezeg.![]()
Delen A87 en jij een kamer oid?
Iets buiten de verwachting in de maatschappij zou in dit deel van het forum juist mogelijk moeten zijn. We zitten immers allemaal in crypto
[ Voor 35% gewijzigd door green-tea op 14-05-2019 17:21 ]
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de verpakking.green-tea schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Dus als je iets te melden hebt wat niet positief is mag dat niet.Iets buiten de verwachting in de maatschappij zou in dit deel van het forum juist mogelijk moeten zijn. We zitten immers allemaal in crypto
Het zal mij werkelijk aan mijn anus oxideren maar de manier waarop zet ik wel mijn vraagtekens bij.green-tea schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Dus als je iets te melden hebt wat niet positief is mag dat niet.
Je kunt iets negatiefs ook positief brengen of iig wat vriendelijker, met wat meer onderbouwing en wat minder stellig, fora zijn er immers voor discussie, niet om domweg je mening te deponeren en door te drammen.
Kijk naar mij, alles is negatief bij mijgreen-tea schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:18:
[...]
Dus als je iets te melden hebt wat niet positief is mag dat niet.Iets buiten de verwachting in de maatschappij zou in dit deel van het forum juist mogelijk moeten zijn. We zitten immers allemaal in crypto
Maar je kan het ook op een andere manier brengen. iets van glas half vol
Een optimistische pessimist!Slux schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:22:
[...]
Kijk naar mij, alles is negatief bij mij![]()
Maar je kan het ook op een andere manier brengen. iets van glas half vol
Dit is een slowchatCrypts schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Het zal mij werkelijk aan mijn anus oxideren maar de manier waarop zet ik wel mijn vraagtekens bij.![]()
Je kunt iets negatiefs ook positief brengen of iig wat vriendelijker en met wat meer onderbouwing en wat minder stellig, fora zijn er immers voor discussie, niet om domweg je mening te deponeren en door te drammen.
Vind het jammer om te zien dat wanneer iemand tegen de menigte in gaat meteen dit soort reacties komen. Je verwijt iemand iets maar moet daarna een ander lid nog even steken?
Dit is juist het probleem, het zou om de inhoud moeten gaan en niet de verpakking..oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:21:
[...]
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om de verpakking.
[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 14-05-2019 17:25 ]
Dit is niet wat ik zeg.Mirved schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:10:
[...]
Waarom zitten we dan uberhaubt nog in crypto als we niet verwachten dat het nog flink gaat stijgen?
ChainLINK #2 in de lijst van stijgers, na die vermaledijde XRP. Blij dat mn linkjes weer eens flink knallen. Ze bleven overigens redelijk liggen in de cryptowinter.blabla1986 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:11:
Holy shit dit is pech hebben!
edit: nu aan kop van de stijgers.
[ Voor 3% gewijzigd door hansdegit op 14-05-2019 17:28 ]
Dit is een zero tolerance topic; waar ik normaal de teugels laat vieren ben ik nu heel waakzaam.green-tea schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:23:
Dit is juist het probleem, het zou om de inhoud moeten gaan en niet de verpakking.
Mirved komt een beetje over als een veganist die met een gestrekt been een discussie aangaat met een vegetariër over zijn dieet.
Damm dan kan dit een lange discussie worden zeg.oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:26:
[...]
Dit is een zero tolerance topic; waar ik normaal de teugels laat vieren ben ik nu heel waakzaam.

Shorts zijn nu meer dan 50%, spannend!
Een aantal alts laten nu toch wel een mooie stijgende lijn zien.
Zou BTC heel even klaar zijn?
Sorry, extreme long time lurker en hodler van crypto van voor de grote 2017 bullrun.
Ik begrijp de 'haast' van sommige mensen niet. Crypto is zeer experimenteel en zoals bewezen een extrreme risico belegging.
We zijn naar de kelder gegaan = niet goed. Nu het eindelijk weer wat positief begint te worden = niet goed of niet betrouwbaar.
Kijk, alsook je geld op je spaarrekening zet, dat is betrouwbaar, want dan weet je dat je bestolen wordt. Maar toch doet de meerderheid dat. Waarom? Simpel, je bent uiteindelijk geen geld kwijt.
Heb je op ATH ingestapt? Tja, dat is even met een flinke borrel doorslikken. Tenzij.... Wacht... Wat zien we nu.. Daar gaat het weer. Maar nee, mijn Alts gaan niet mee. Tuurlijk niet, dat komt wel.
Maar de paniekreacties zijn hier zo groot. Ongelofelijk. Let op, ik verwijt niemand iets, zalig forum en community. Maar een belegging is ofwel iets waar je dagelijks in handelt (let op voor de belastingen) of iets waar je als goede huisvader in investeerd.
En in zie het eerlijk gezegd allemaal goedkomen. Als mijn PF uiteindelijk x2 zou doen, dan wil ik alvast eens een bank zien die me op dezelfde termijn hetzelfde kan geven.
Dus geduld, de maan staat niet zo ver weg van de aarde,een lambo is maar een auto, ik mik op een mooie omzet waarvan in gerust kan zijn dat ik een mooie oude dag heb. En heb ik wat extra gemist... Wel ja, who cares..
Ik begrijp de 'haast' van sommige mensen niet. Crypto is zeer experimenteel en zoals bewezen een extrreme risico belegging.
We zijn naar de kelder gegaan = niet goed. Nu het eindelijk weer wat positief begint te worden = niet goed of niet betrouwbaar.
Kijk, alsook je geld op je spaarrekening zet, dat is betrouwbaar, want dan weet je dat je bestolen wordt. Maar toch doet de meerderheid dat. Waarom? Simpel, je bent uiteindelijk geen geld kwijt.
Heb je op ATH ingestapt? Tja, dat is even met een flinke borrel doorslikken. Tenzij.... Wacht... Wat zien we nu.. Daar gaat het weer. Maar nee, mijn Alts gaan niet mee. Tuurlijk niet, dat komt wel.
Maar de paniekreacties zijn hier zo groot. Ongelofelijk. Let op, ik verwijt niemand iets, zalig forum en community. Maar een belegging is ofwel iets waar je dagelijks in handelt (let op voor de belastingen) of iets waar je als goede huisvader in investeerd.
En in zie het eerlijk gezegd allemaal goedkomen. Als mijn PF uiteindelijk x2 zou doen, dan wil ik alvast eens een bank zien die me op dezelfde termijn hetzelfde kan geven.
Dus geduld, de maan staat niet zo ver weg van de aarde,een lambo is maar een auto, ik mik op een mooie omzet waarvan in gerust kan zijn dat ik een mooie oude dag heb. En heb ik wat extra gemist... Wel ja, who cares..
- slux was me voor
[ Voor 91% gewijzigd door green-tea op 14-05-2019 17:32 ]
Dit is toch wel ongekend. Al meer dan 25% erbij in een kwartier. Blijf je ze wel holden?hansdegit schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:26:
[...]
ChainLINK #2 in de lijst van stijgers, na die vermaledijde XRP. Blij dat mn linkjes weer eens flink knallen. Ze bleven overigens redelijk liggen in de cryptowinter.
Sterk punt!Sando schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:44:
[...]
En dit is waarom China de block size niet omhoog wil. Profit.
Hoe zit dat eigenlijk met de verbeteringen die segwit zouden brengen? Ik heb het gevoel - al weet ik niet waarom - dat dit een gevoelig onderwerp is, maar ik weet er niets van en ben oprecht nieuwschierig hoe dit heeft bijgedragen aan een verbetering van dit probleem.
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik denk dat ChainLINK een belangrijk probleem in de cryptowereld kan oplossen. Had de whitepaper anderhalf jaar geleden gezien en ik geloof echt dat ze met iets unieks (en bruikbaars) bezig zijn.blabla1986 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:33:
[...]
Dit is toch wel ongekend. Al meer dan 25% erbij in een kwartier. Blijf je ze wel holden?
Ja, ik houd ze nog even.
Ah ja, denk dat we wel kunnen stellen dat het bull seizoen echt geopend is. Dit soort P&D's komen me ernstig bekend voor. Is alleen even gokken welke op welk moment 'af gaat'.blabla1986 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:33:
[...]
Dit is toch wel ongekend. Al meer dan 25% erbij in een kwartier. Blijf je ze wel holden?
Meer dan 50% van wat?green-tea schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:29:
[...]
Damm dan kan dit een lange discussie worden zeg, maar goed dat is offtopic.
![]()
Shorts zijn nu meer dan 50%, spannend!
https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSDLONGS/ BTCUSDLONGS: 25691.7328
https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSDSHORTS/ BTCUSDSHORTS: 27598.9361
Volgens mij is het verschil bij lange na niet 50%, maar slechts 7,4% verschil tussen shorts/longs.
@green-tea OK, Understood!
Meer dan de helft van alle posities zijn shorts, denk dat ie het zo bedoeltSahara schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:37:
[...]
Meer dan 50% van wat?
https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSDLONGS/ BTCUSDLONGS: 25691.7328
https://www.tradingview.com/symbols/BTCUSDSHORTS/ BTCUSDSHORTS: 27598.9361
Volgens mij is het verschil bij lange na niet 50%, maar slechts 7,4% verschil tussen shorts/longs.
De dominantie aan positions longs/vs shorts zie coinfarm.online. Ik zie dat dit inmiddels weer aan het afnemen is en de afgelopen 24h niet boven de 53% is uitgekomen, totaal niet spannend dus.
thank youPilatuS schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:38:
[...]
Meer dan de helft van alle posities zijn shorts, denk dat ie het zo bedoelt
[ Voor 49% gewijzigd door green-tea op 14-05-2019 17:42 ]
Deze gast is lekker bezig, met 100 Dollar in 1 week tijd 160.000 Dollar verdiend:
[Twitter: https://twitter.com/AskMeHowLongIAm/status/1128269560887611392]

[Twitter: https://twitter.com/AskMeHowLongIAm/status/1128269560887611392]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
@Taro Dat doen wij hem niet na...Taro schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:42:
Deze gast is lekker bezig, met 100 Dollar in 1 week tijd 160.000 Dollar verdiend:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gaan we die ~$8000 houden, of gaan we toch nog een keertje terug naar $7700 of lager?
Moon, lambo.
Ik zit aan de ene kant all-in, met aan de andere kant een x25 short open. Ik zie het welTominatie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:50:
[Afbeelding]
Gaan we die ~$8000 houden, of gaan we toch nog een keertje terug naar $7700 of lager?![]()
Moon, lambo.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Hij heeft maar een paar trades gemaakt, waarschijnlijk allemaal met x100. Prachtig gedaan natuurlijk, maar van 100 zeg 10.000 dollar maken en dan door gaan met posities die je makkelijk kunnen liquideren, je moet het maar durven zegmaar.Sahara schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:49:
[...]
@Taro Dat doen wij hem niet na.... Alhoewel hij waarschijnlijk niet tegen the trend is gaan traden, maar meer de filosofie van "The trend is your friend" heeft gevolgd.
Hoe doen ze het? Als het zo makkelijk zou zijn zoals het lijkt (in 1 week tijd even bijna 2 ton maken) dan had iedereen dat wel gedaan. Ik vraag mij serieus af hoe hij dat zo snel geflikt heeft. Kunnen wij hier iets bedenken?
Taro schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:42:
[Twitter]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had direct naar het casino gegaan en alles op rood/zwart gezet. Dit kan je toch geen skills meer noemen maar gewoon luck of balls.. Maar respect ik ben jaloers!PilatuS schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:53:
[...]
Hij heeft maar een paar trades gemaakt, waarschijnlijk allemaal met x100. Prachtig gedaan natuurlijk, maar van 100 zeg 10.000 dollar maken en dan door gaan met posities die je makkelijk kunnen liquideren, je moet het maar durven zegmaar.
Heel simpel, kijk maar naar zijn trades, vooral die laatste die hij nog niet had afgesloten tijdens dat screenshot. Hij heeft iedere keer winst genomen en die winst weer met leverage ingezet. Dus exponentieel stijgen en waarschijnlijk met x50/x100. Daarnaast natuurlijk geluk met de trend.DAMAGE schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:54:
Hoe doen ze het? Als het zo makkelijk zou zijn zoals het lijkt (in 1 week tijd even bijna 2 ton maken) dan had iedereen dat wel gedaan. Ik vraag mij serieus af hoe hij dat zo snel geflikt heeft. Kunnen wij hier iets bedenken?
[...]
Gigantische hefboom pakken en de mazzel hebben niet rekt te gaan, dat is alles. Gaat het met 100 dollar omhoog verdien je een paar 1000. Gaat het met 15 dollar omlaag is alles weg. 99 van de 100x dat je zoiets probeert zal je rekt gaan.DAMAGE schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:54:
[...]
Hoge leverage en stinkende mazzel. Dat heeft niets met skills te maken. Volgende week kunnen we misschien lezen hoe hij alles weer is kwijtgeraakt.DAMAGE schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:54:
[...]
Ja inderdaad, dat zijn echt crap odds. Bizar zeg. Hoop maar voor hem dat hij gewoon die 160k eruit trekt of gewoon in BTC laat staan. Dan ben je wel even klaar voorlopig.
Edit: Hoe geef je zoiets eigenlijk op aan de belastingdienst? Dat is gewoon kanspel belasting lijkt mij?
Edit: Hoe geef je zoiets eigenlijk op aan de belastingdienst? Dat is gewoon kanspel belasting lijkt mij?
[ Voor 24% gewijzigd door DAMAGE op 14-05-2019 18:00 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen \[2.0]
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!