DAMAGE schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 06:30:
Je rekent jezelf te snel rijk man. De alts komen nog wel terug en eten een boel op straks. Wacht maar tot Binance de boel weer open gooit. Dan zul je wel zien hoeveel macht Binance heeft qua alts en hoe dat zich op de markt weerhoudt.
Binance is als enkele exchange niet groot genoeg om een dergelijk grote verschuiving te maken in BTC Dominance en marketcap als je het mij vraagt. De dollarprijs is één ding, maar check die marketcap eens.
Maar dat mijn post een beetje overdreven was leek me duidelijk 
Alts lopen leeg omdat er geen nieuw geld de markt in kan komen.
[...]
BTC pumpt nu heel hard omdat men geld uit alts trekt (bloeden hebben we gezien) en het in BTC stopt. Straks draait dat wel om. Men kan niet meer bij storten dus moeten ze toch op een bepaalde manier winst maken, toch?
Dit is onzin. Er kan prima meer geld in de markt komen. Dit is waarom je argumentatie niet klopt.
Als er geen geld bij kan komen, dan wordt BTC ook niet zoveel meer waard. Als er puur alts verkocht worden voor BTC, dan daalt de waarde van de alt en stijgt de waarde van BTC ten opzichte van de altcoin. Echter omdat die altcoin dus in waarde daalt, zal de dollarprijs ongeveer gelijk blijven.
Ergo: BTC stijgt in waarde omdat er juist nieuw geld in de markt komt. Dat zie je ook op coinmarketcap, de grootste pairs zijn nog altijd BTC/USD en afgeleiden daarvan.
Iedereen weet hoe groot die resistance op deze levels zouden moeten zijn. Maar ze zijn er niet. Er is 0 resistance. BTC knalt maar door. Dat kan straks nog heel hard naar beneden gaan. Ik zeg niet dat dat zo is maar er is zeker een mogelijkheid.
Waarom moet er resistance zijn? Er zijn gewoon bijzonder weinig mensen die hun BTC willen verkopen en er zijn er nu wat meer die BTC willen kopen.
Dat het straks heel hard naar beneden gaat, dat is niet meer dan logisch met stijgingen van >5% per dag. Ik moet echter nog zien dat er een dip gaat komen die lager gaat dan de 5000.
En dan stoppen mensen de winst weer in de alts.
Dat doet men enkel als de alt-markt tegelijkertijd aantrekt. En ook om dat mogelijk te maken (ergo: dat de altmarkt harder stijgt dan de btc-markt daalt) is er nieuw geld nodig. Het is geen gegeven dat dat altijd zal blijven gebeuren. Zeker niet als deze stijging nog tot 7000 door gaat zetten en een dip nog weken op zich zou laten wachten. Onwaarschijnlijk, maar niet ondenkbaar.
Zie hierboven; het moet nieuw geld zijn en naar alles wat je kan vinden ís het ook nieuw geld.
Er is geen reden om te zeggen 'dan gingen de alts wel mee'.
Binance staat geen nieuw geld toe atm. Daardaar zakken alts, en stijgt BTC. Daarom: het voelt als een heel onnatuurlijke stijging.
Binance is maar één exchange.
Als er 0 dollar van de totale cryptomarkt afgaat én 0 dollar bij komt, dan dalen alle alts een x aantal %, en stijgt BTC een x aantal %. Toch zal de dollarwaarde ongeveer gelijk blijven. BTC wordt alleen meer waard ten opzichte van de alts.
Je ziet nu juist dat de dollarwaarde van BTC stijgt.
En dan zullen de alts wederom stijgen naar het niveau waar ze op dit moment p zouden moeten horen.
Waar horen ze dan? Wat hebben ze nou de afgelopen 2 jaar klaargespeeld ondanks alle beloftes

er staan 2100+ van die dingen op CMC. Het wordt eens tijd dat we van >2000 'coins' afscheid gaan nemen.
BTC gaat allemaal net wat te parabolic als je het mij vraagt. Resistance levels waar wij ons eerder druk om maakten zijn nu helemaal geen issue meer. Er wordt gewoon zonder probleem doorheen geramd. Dat klopt gewoon niet.
Waar komt resistance volgens jou vandaan? Waarom is dat er?
Maar nogmaals: tuurlijk gaat een stijging van 100% in 5 maanden op termijn weer gepaard met een daling.
Maar goed, als dit nodig is voor de volgende bullrun: then im all for it.