Waaw! Bedankt voor alle snelle reacties, onderstaand al enkele antwoorden!
dr.lowtune schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:30:
[...]
Wat jij wint in dit verhaal: grotere berging, waar je voor hebt betaald en met ruimte die je nodig hebt
Wat huurders winnen: niks, ze moeten hun spullen in een kleinere berging op gaan slaan
Volgens mij hebben de huurders dus niet direct een incentive om dit op te lossen.
Je kan ook de verkoper benaderen, je hebt immers niet geleverd gekregen waar je volgens de koopakte voor hebt betaald. IANAL, maar het lijkt me dat de verkopende partij dit voor je moet regelen.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Je moet dit gewoon aanpakken, want als jij dit appartement weer wil verkopen krijg je wellicht hetzelfde geklooi en komt de koper bij jou aankloppen.
Dat denk ik ook, echter proberen de huurders uiteraard te voorkomen dat alles verhuisd moet worden en het is eventueel een middel om op te boksen tegen een huurverhoging of een compensatie te krijgen voor het feit dat ze al 4 jaar huur hebben betaald voor een grote berging, terwijl ze nu naar een kleinere zouden moeten gaan.
Precies, ik wil het nu goed regelen zodat het in de toekomst geen verdere problemen gaat opleveren.
Ik weet dat deze huurders nu 4 jaar gebruik maken hiervan, maar verjaring lijkt me niet aan de orde. Prima argumenten en ik ben best bereid om iets als "uitlenen van ruimte"
tijdelijk te overwegen. Rechtsbijstand heb ik niet, ik ben relatief jong en dit is de eerste keer dat ik met een dergelijk probleem in aanraking kom.
In principe gaan we uit van een directe ruil. Ik wil geen blik verdere discussies opwekken. Het doel is om mijn eigendom weer in handen te krijgen en te kunnen gebruiken.
Hann1BaL schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:36:
Dit zou ik al snel bij de rechtsbijstand neerleggen.
Uiteraard prima dat je eerst even hebt gepraat met de bewoners waar je best wel een goede band mee hebt, maar al snel komen er emoties bij het gesprek. ("lastig om nu te verplaatsen","niet leuk" etc etc. en ook bij jezelf.)
De vraag is gewoon simpel: Kun je op termijn het eigendom afdwingen en dat moet je doen bij de verhuurder. De verhuurder zal dit moeten regelen met de huurder. De huurder lijkt me voor jou geen partij in dit verhaal.
Ik heb nu contactgegevens van de verhuurder dus ik ga zeker ook in direct contact met hen. Zoals eerder genoemd heb ik momenteel geen rechtsbijstand.
aegis schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:44:
Heeft de notaris niet gecontroleerd of jij de correcte berging hebt gezien? Toen ik mijn appartement kocht moet ik bij de notaris op de plattegrond aangeven welke berging ik had gezien. Deze notaris heeft veel ex huur appartementen verkocht en wist van dat huurders onderling wel eens bergingen ruilde.
Ik zou eerste even bij de vorig koper checken misschien wist hij ook niet dat het niet de juiste berging was weet niet hoe vaak de woning na verhuur al eens is verkocht, als jij de 2 bent en de eerste verkoper wist het ook niet zou ik zelf gaan klagen bij de verhuur maatschappij.
Een dergelijk grondige check is bij de notaris niet gedaan. Zoals vernoemd kwam ik dit per toeval op het spoor. Ik zal de vorige eigenaar even een bericht sturen, ook hier heb ik goed contact mee.
Yucon schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:48:
Biedt de woningbouwvereniging aan om voor die resterende maanden opslag voor je te regelen. Dat kost ze afhankelijk van de grootte 500-1000 euro maar dit soort gezeur kost ze nog veel meer.
Volgens mij is iedereen dan tevreden.
Druk zetten dus

. Het gaat mij inderdaad echt om de ruimte dus een financiële vergoeding om nog een x aantal maanden mijn eigendom te "verhuren" is ook absoluut niet de bedoeling.
Bedankt allemaal, ik heb al enkele aanknopingspunten om door te gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden!