Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eigendom opeisen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PublishedMeteor
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 10:38
Hi all,

Ik zit met een vraagstuk ivm eigendom appartement en berging. Onderstaand het verhaal.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Groet,
PM

Beste antwoord (via PublishedMeteor op 16-04-2019 13:19)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
TereZz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:26:
Bij de koop was je er zelf niet van op de hoogte, maar nu je het weet vind je het plots urgent?

Hou de relatie met je buren goed, al sta je in je recht. Dat ze van plan zijn om over een jaar te verhuizen komt je goed uit. Zet even zwart op wit via een appje dat ze tzt van sleutel komen wisselen, en dan mag je in je handjes knijpen dat je er een grotere berging aan overhoudt dan initieel de bedoeling was.
TS wist al redelijk snel van het probleem af, alleen destijds was er sprake van dat de huurders die de berging nu gebruiken snel uit huis gaan en handelde TS met de aanname dat bij hun verhuizing ook de berging direct kon worden geruild. Echter is het plan van de buren nu al meerdere malen vastgelopen en is TS nu op een punt dat hij de grotere berging (waarvan de oorspronkelijke verwachting was dat hij deze op dit moment al lang ien breed in gebruik zou hebben) wel nodig zal krijgen. Dit is eerin het topic ook al aangegeven door TS overigens ;)

Verder, helaas heb ik weinig inhoudelijk advies, maar kudos voor de rustige en menselijke manier waarop je hier mee om lijkt te gaan, TS!

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:56

dr.lowtune

(o\ | /o)

PublishedMeteor schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:20:
Hi all,

Ik zit met een vraagstuk ivm eigendom appartement en berging. Onderstaand het verhaal.

Members only:

Groet,
PM
Wat jij wint in dit verhaal: grotere berging, waar je voor hebt betaald en met ruimte die je nodig hebt
Wat huurders winnen: niks, ze moeten hun spullen in een kleinere berging op gaan slaan

Volgens mij hebben de huurders dus niet direct een incentive om dit op te lossen.

Je kan ook de verkoper benaderen, je hebt immers niet geleverd gekregen waar je volgens de koopakte voor hebt betaald. IANAL, maar het lijkt me dat de verkopende partij dit voor je moet regelen.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Je moet dit gewoon aanpakken, want als jij dit appartement weer wil verkopen krijg je wellicht hetzelfde geklooi en komt de koper bij jou aankloppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Members only:

2017 touchbar MBPr i7-2.8Ghz, 16GB, 1TB SSD, 4GB Radeon 560. LG27UD88-W

Acties:
  • +5Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:12
Wellicht kun je de (woonvereniging) gebruiker huur vragen voor elke maand dat ze jouw garagebox nog (onder)huren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:22
Heeft de notaris niet gecontroleerd of jij de correcte berging hebt gezien? Toen ik mijn appartement kocht moet ik bij de notaris op de plattegrond aangeven welke berging ik had gezien. Deze notaris heeft veel ex huur appartementen verkocht en wist van dat huurders onderling wel eens bergingen ruilde.

Ik zou eerste even bij de vorig koper checken misschien wist hij ook niet dat het niet de juiste berging was weet niet hoe vaak de woning na verhuur al eens is verkocht, als jij de 2 bent en de eerste verkoper wist het ook niet zou ik zelf gaan klagen bij de verhuur maatschappij.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:34

Yucon

*broem*

Biedt de woningbouwvereniging aan om voor die resterende maanden opslag voor je te regelen. Dat kost ze afhankelijk van de grootte 500-1000 euro maar dit soort gezeur kost ze nog veel meer.

Volgens mij is iedereen dan tevreden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PublishedMeteor
Waaw! Bedankt voor alle snelle reacties, onderstaand al enkele antwoorden!
dr.lowtune schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:30:
[...]

Wat jij wint in dit verhaal: grotere berging, waar je voor hebt betaald en met ruimte die je nodig hebt
Wat huurders winnen: niks, ze moeten hun spullen in een kleinere berging op gaan slaan

Volgens mij hebben de huurders dus niet direct een incentive om dit op te lossen.

Je kan ook de verkoper benaderen, je hebt immers niet geleverd gekregen waar je volgens de koopakte voor hebt betaald. IANAL, maar het lijkt me dat de verkopende partij dit voor je moet regelen.

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Je moet dit gewoon aanpakken, want als jij dit appartement weer wil verkopen krijg je wellicht hetzelfde geklooi en komt de koper bij jou aankloppen.
Dat denk ik ook, echter proberen de huurders uiteraard te voorkomen dat alles verhuisd moet worden en het is eventueel een middel om op te boksen tegen een huurverhoging of een compensatie te krijgen voor het feit dat ze al 4 jaar huur hebben betaald voor een grote berging, terwijl ze nu naar een kleinere zouden moeten gaan.
GeeMoney schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:32:
Members only:
Precies, ik wil het nu goed regelen zodat het in de toekomst geen verdere problemen gaat opleveren.
F_J_K schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:36:
Members only:
Ik weet dat deze huurders nu 4 jaar gebruik maken hiervan, maar verjaring lijkt me niet aan de orde. Prima argumenten en ik ben best bereid om iets als "uitlenen van ruimte" tijdelijk te overwegen. Rechtsbijstand heb ik niet, ik ben relatief jong en dit is de eerste keer dat ik met een dergelijk probleem in aanraking kom.
Tens schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:36:
Is dit met een 1 op1 ruil op te lossen of is de berging die jij gebruikt van een derde partij?

Vorige eigenaar, is dat woningbouwvereniging of een vorige bewoner?
In principe gaan we uit van een directe ruil. Ik wil geen blik verdere discussies opwekken. Het doel is om mijn eigendom weer in handen te krijgen en te kunnen gebruiken.
Hann1BaL schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:36:
Dit zou ik al snel bij de rechtsbijstand neerleggen.

Uiteraard prima dat je eerst even hebt gepraat met de bewoners waar je best wel een goede band mee hebt, maar al snel komen er emoties bij het gesprek. ("lastig om nu te verplaatsen","niet leuk" etc etc. en ook bij jezelf.)

De vraag is gewoon simpel: Kun je op termijn het eigendom afdwingen en dat moet je doen bij de verhuurder. De verhuurder zal dit moeten regelen met de huurder. De huurder lijkt me voor jou geen partij in dit verhaal.
Ik heb nu contactgegevens van de verhuurder dus ik ga zeker ook in direct contact met hen. Zoals eerder genoemd heb ik momenteel geen rechtsbijstand.
aegis schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:44:
Heeft de notaris niet gecontroleerd of jij de correcte berging hebt gezien? Toen ik mijn appartement kocht moet ik bij de notaris op de plattegrond aangeven welke berging ik had gezien. Deze notaris heeft veel ex huur appartementen verkocht en wist van dat huurders onderling wel eens bergingen ruilde.

Ik zou eerste even bij de vorig koper checken misschien wist hij ook niet dat het niet de juiste berging was weet niet hoe vaak de woning na verhuur al eens is verkocht, als jij de 2 bent en de eerste verkoper wist het ook niet zou ik zelf gaan klagen bij de verhuur maatschappij.
Een dergelijk grondige check is bij de notaris niet gedaan. Zoals vernoemd kwam ik dit per toeval op het spoor. Ik zal de vorige eigenaar even een bericht sturen, ook hier heb ik goed contact mee.
Yucon schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:48:
Biedt de woningbouwvereniging aan om voor die resterende maanden opslag voor je te regelen. Dat kost ze afhankelijk van de grootte 500-1000 euro maar dit soort gezeur kost ze nog veel meer.

Druk zetten dus 8). Het gaat mij inderdaad echt om de ruimte dus een financiële vergoeding om nog een x aantal maanden mijn eigendom te "verhuren" is ook absoluut niet de bedoeling.

Bedankt allemaal, ik heb al enkele aanknopingspunten om door te gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15:39

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Yucon schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:48:

Persoonlijk zou ik het probleem bij de verhuurder neerleggen en niet de oplossing aandragen.

Oftewel: Jullie hebben mijn berging, ik heb die berging gekocht en heb de ruimte nodig. Per tijd X wil ik de ruimte beschikbaar hebben. Ik sta open voor passende oplossingen.
PublishedMeteor schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:50:

Ik weet dat deze huurders nu 4 jaar gebruik maken hiervan, maar verjaring lijkt me niet aan de orde. Prima argumenten en ik ben best bereid om iets als "uitlenen van ruimte" tijdelijk te overwegen. Rechtsbijstand heb ik niet, ik ben relatief jong en dit is de eerste keer dat ik met een dergelijk probleem in aanraking kom.

Ik heb nu contactgegevens van de verhuurder dus ik ga zeker ook in direct contact met hen. Zoals eerder genoemd heb ik momenteel geen rechtsbijstand.
Als je geen rechtsbijstand hebt, is er ook een juridisch loket. Even ter overdreven bevestiging: Het heeft nu geen zin meer om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten, omdat die per definitie niet al een bestaand potentieel geschil dekt.

Verjaring: De verjaringstermijn, als die nu al geldt, is meestal in ordegrootte van 20 jaar of iets dergelijks.

Hann1BaL wijzigde deze reactie 15-04-2019 11:54 (44%)

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17:37
Hann1BaL schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:50:
[...]

Persoonlijk zou ik het probleem bij de verhuurder neerleggen en niet de oplossing aandragen.

Oftewel: Jullie hebben mijn berging, ik heb die berging gekocht en heb de ruimte nodig. Per tijd X wil ik de ruimte beschikbaar hebben. Ik sta open voor passende oplossingen.

[...]

Als je geen rechtsbijstand hebt, is er ook een juridisch loket. Even ter overdreven bevestiging: Het heeft nu geen zin meer om een rechtsbijstandverzekering af te sluiten, omdat die per definitie niet al een bestaand potentieel geschil dekt.

Verjaring: De verjaringstermijn, als die nu al geldt, is meestal in ordegrootte van 20 jaar of iets dergelijks.
Dan is het toch ook logisch / verstandig om de kleinere berging niet in gebruik te nemen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:12
Afhankelijk van het type huurders kan dit precies passen in een aflevering van De Rijdende Rechter.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Intelligo
  • Laatst online: 12:19
Er ging bij mij meteen een belletje rinkelen - dit heb ik hier op het forum eerder voorbij zien komen.

Wellicht staat hier iets nuttigs in, betreft ook koop & woningbouwvereniging, dus redelijk gelijke situatie:
Verkeerde garage volgens splitsingsacte en kadaster

Woont in Helsinki

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online
en dan vraag je je toch af: Waarom zijn de bergingen niet gewoon genummerd net als de woningen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11-11 22:13
Voorop gesteld: je staat volledig in je recht om die ruimte op te eisen. Verjaring gaat over dubbele cijfers dus ik ga er even vanuit dat daar geen sprake van is.

Pragmatisch gesteld: hoe erg heb je die grotere ruimte nu nodig? Ik lees vooral dat je er in de toekomst gebruik van wilt maken, dus ik zou heel praktisch kijken wanneer dat ongeveer is, dit voorleggen aan de huidige gebruikers en dan voorstellen dat ze er tegen die tijd uit zijn (het liefst zwart-op-wit natuurlijk). Dus: kan je de komende zes maanden nog vooruit met die kleinere berging? Lekker doen. :) Dat geeft de huidige gebruikers de tijd om het uit te ruimen, voorkomt ergernis en legt de redelijkheid van de oplossing erg in hun voordeel terwijl je er tegelijkertijd geen last van hebt (lees: die grotere ruimte heb je toch nog niet nodig).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:20
wij hebben dezelfde situatie gehad. Echter bij ons zat er een andere koper in onze berging.

Ons werd de optie geboden de oorspronkelijke berging van de andere koper dan maar te nemen.
Dit hebben we echter geweigerd omdat deze ongunstiger ligt, en onze akte dan niet meer klopte en wij hierover dan bij verkoop weer uitleg zouden moeten geven/ gezeur zouden krijgen.

Wij hebben het gewoon hard terug gelegd bij de verkopend makelaars/vorige eigenaar.
Zij zijn toen met de gebruiker van de berging in conclaaf gegaan om te ruilen, en dit is ook gewoon gebeurd. Duurde circa 4 weken om het rond te krijgen.

Ook ik zou dus even bij de verkopende partij aankloppen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PublishedMeteor
Michielgb schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:15:
Voorop gesteld: je staat volledig in je recht om die ruimte op te eisen. Verjaring gaat over dubbele cijfers dus ik ga er even vanuit dat daar geen sprake van is.

Pragmatisch gesteld: hoe erg heb je die grotere ruimte nu nodig? Ik lees vooral dat je er in de toekomst gebruik van wilt maken, dus ik zou heel praktisch kijken wanneer dat ongeveer is, dit voorleggen aan de huidige gebruikers en dan voorstellen dat ze er tegen die tijd uit zijn (het liefst zwart-op-wit natuurlijk). Dus: kan je de komende zes maanden nog vooruit met die kleinere berging? Lekker doen. :) Dat geeft de huidige gebruikers de tijd om het uit te ruimen, voorkomt ergernis en legt de redelijkheid van de oplossing erg in hun voordeel terwijl je er tegelijkertijd geen last van hebt (lees: die grotere ruimte heb je toch nog niet nodig).
Bedankt voor je reactie. Op deze manier zie ik het ook het liefst, en dit was ook mijn eerste oplossing. Huidige huurders gaven aan op zoek te zijn naar een leuke koopwoning om daar de volgende stap in hun relatief/leven te zetten. Als zij dan zouden verhuizen hadden we geruild voor er een nieuwe huurder in zou komen en was alles opgelost. Eerste verwachting was einde van het jaar, maar inmiddels geven ze te kennen dat dit niet haalbaar is (begrijpelijk, de woningmarkt is een gekkenhuis) en ze hebben enkele opties maar dat gaat sowieso dit jaar niet meer lukken. Het is dus niet heel duidelijk op welke termijn het wel gaat lukken, vandaar dat ik er nu werk van wil maken zodat ik in ieder geval wel duidelijkheid heb en ook de ruimte tot mijn beschikking heb einde van het jaar.
Raling schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:15:
[...]

Verkopende makelaar inderdaad benaderen. En als je een aankoopmakelaar hebt: laat die het lekker oplossen.

Er is simpelweg niet geleverd wat er op de akte staat. Je hebt dus niets met de woningbouw te maken, laat een ander dat maar lekker oplossen.

Edit:

[...]

Had even over het "afgelopen jaar" heen gelezen. Ik weet niet wanneer in het afgelopen jaar, maar ik zou alsnog de makelaar(s) wijzen op hun fouten. Waar heb je anders een makelaar voor?

Sowieso niet over je heen laten lopen. Ik zou inderdaad ook een claim neerleggen bij de woningbouw voor het door hun verhuren van jouw berging.
Er is geen verkoopmakelaar of aankoopmakelaar aan te pas gekomen, dus niemand om te claimen.
breagor schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:29:
wij hebben dezelfde situatie gehad. Echter bij ons zat er een andere koper in onze berging.

Ons werd de optie geboden de oorspronkelijke berging van de andere koper dan maar te nemen.
Dit hebben we echter geweigerd omdat deze ongunstiger ligt, en onze akte dan niet meer klopte en wij hierover dan bij verkoop weer uitleg zouden moeten geven/ gezeur zouden krijgen.

Wij hebben het gewoon hard terug gelegd bij de verkopend makelaars/vorige eigenaar.
Zij zijn toen met de gebruiker van de berging in conclaaf gegaan om te ruilen, en dit is ook gewoon gebeurd. Duurde circa 4 weken om het rond te krijgen.

Ook ik zou dus even bij de verkopende partij aankloppen.
De verkopende partij was ook een particulier en ik vraag me af of hij op de hoogte was, ik heb in ieder geval een bericht gestuurd met wat vragen dus die wacht ik af. Aangezien het om een woningvereniging gaat verwacht ik dat het geregeld kan worden door eigendom te claimen. Ze dienen dit dan zelf maar met de huurders te regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 15:39

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Audiowaste schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:33:
[...]

Verjaring is leuk en aardig, maar zelfs als dat het geval zou zijn dan zou hier ook nog bewijs voor moeten zijn.
Het lijkt mij echt onmogelijk om te bewijzen dat je een geruilde berging al meer dan 20 jaar in bezit hebt. Het zou dan al op papier moeten staan dat vorige huurders/eigenaars de berging hebben geruild.

Wanneer je er met de huidige huurders uit kan komen, lijkt mij dat wel de makkelijkste en snelste route. Als je daarin flexibel bent en zij er ook begrip voor hebben, dan hoef je het niet via een omweg te doen.
Wacht even: Je moet er alsnog uit komen met de huurder. Als je het praktische gedeelte sneller kan oplossen met de huurder is dat prima.
Maar de huurder kan niet zomaar de sleutels van de grotere berging aan de TS geven. De huurder heeft alleen verplichtingen naar de verhuurder.

Dus overeenstemming met de verhuurder is wat er eerst moet gebeuren.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +6Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 14:55
Volgens mij zijn de huurders helemaal geen partij in deze. Je moet met de woningbouwvereniging in gesprek gaan.

"Beste woningbouwvereniging, ik heb een appartement gekocht met berging. Echter blijkt deze berging in gebruik te zijn door één van jullie huurders. Wanneer kan ik mijn berging in gebruik nemen? Groeten, TS"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PublishedMeteor
mashell schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:09:
[...]

Gebruik niet dit soort zinnen in de communicatie. Niet alleen komt het drammerig over, het slaat nergens op. Je hebt immers een woning gekocht daarbij met een berging die je getoond hebt gekregen, geaccepteerd hebt en ook in gebruik hebt. Je hebt recht op een grotere berging, dat is wat het papierwerk zegt, dat vergt wat vervelend regelwerk en wat geduld maar je kunt niet beweren dat je nu tekort gedaan wordt of ergens hinder van hebt.
Mee eens, ik besef me inderdaad dat dit het geval is, maar wetende dat ik recht heb op de ruimte wil ik daar natuurlijk ook graag gebruik van gaan maken en dat is mijn goed recht 8). Overigens weet ik nu een paar maanden dat dit het geval is en heb ik dit op een rustige manier aangekaart bij de huidige huurders om dit zo samen uit te kunnen zoeken. De huurders geven echter zelf aan ook wel in te zien dat ik in mijn recht sta en dat zij waarschijnlijk gewoon de dupe zijn (lees: moeten verkassen met al hun spullen naar een andere berging) op het moment dat ik druk zet bij de woningvereniging.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11-11 23:02

Thijsmans

Hangt te prammen

Members only:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:17

Jimster

A State of Trance

torretje2012 schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:54:
Ik ben misschien ietswat rigoreus, maar slot er uit (laten) halen, wachten op politie en vervolgens met de eigendomspapieren je gelijk halen. Dan is alles rond in een half uurtje.
Is dit serieus bedoeld?
Het is asociaal.
Je woongenot is gelijk minder, ik zou mijn buren niet meer aan durven kijken.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:30
Ik ben misschien ietswat rigoreus, maar slot er uit (laten) halen, wachten op politie en vervolgens met de eigendomspapieren je gelijk halen. Dan is alles rond in een half uurtje.
Bedankt voor de snelcursus escaleren. ;)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

Hangt te prammen

Dat scenario beschreef ik inderdaad in mijn tweede alinea.
Hoijong schreef op maandag 15 april 2019 @ 21:08:
Dat maakt je geen huurder van die berging, tenzij ze zwart op wit hebben in de huurovereenkomst dat die berging onderdeel van het gehuurde is.
Ik hoor graag hoe de woningbouw die geen eigenaar is een van eigendom afgeleid recht kan overdragen. Ga ik van de week even wat woningen in de straat verhuren B)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thijsmans

Thijsmans

Hangt te prammen

Hoijong schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:21:
Dat schrijf ik toch ook letterlijk? Ik kan prima verkopen, maar niet leveren.
Fijn dat je je in mijn standpunt kunt vinden :+ En de definitie van een huurovereenkomst is leuk, maar gaat toch echt voorbij aan mijn fundamentele punt, dat ook hier terug te vinden is:
Men dient er op bedacht te zijn dat de persoon die zich als huurder gedraagt en die door betaling van huurpenningen zich op huurbescherming beroept niet altijd als huurder aangemerkt hoeft te worden. Te denken valt aan de persoon die een woning heeft gehuurd van een beschikkingsonbevoegde persoon, bijvoorbeeld de medebewoner van de huurder. Een persoon die zelf geen aanspraak kan maken aan rechten voortvloeiende uit een huurovereenkomst kan immers niet meer rechten overdragen dan waarover hij zelf kan beschikken. Er ontbreekt dan een geldige rechtstitel, zodat er voor de pseudohuurder geen rechten voortvloeiende uit de (huur) overeenkomst kunnen ontstaan.
Ergo: nemo plus. Zou ook vreemd zijn dat je iets kunt verhuren waarop jij geen recht kunt doen gelden, en dat de eigenaar zich ineens met iemand geconfronteerd ziet die huurbescherming geniet.
De aanname dat er een derde partij in het spel zou zijn die nu nog ergens rechten heeft strookt niet met de gegeven feiten.
Ik baseerde mij op de startpost, niet op de later gegeven toevoeging. De startpost is kennelijk voor interpretatie vatbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 11-11 21:58
Ik zou een huis juist kopen vanwege de berging om al mijn fiets spulletjes te stallen (racefietsen, mountainbike etc). Zou er dan ook wel wat druk achter zetten, helemaal als die bewoners uitstelgedrag vertonen, piepen over een paar euro huurverhoging en aangeven toch al te willen verhuizen (vrij vertaald; zoek het lekker uit met je berging, wij gaan nergens heen totdat we iets anders gevonden hebben maar doen het op ons gemakkie want alles is zo duur).

Geld boeit me niet zo, maar extra ruimte wel, helemaal als het jouw eigendom is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TereZz schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 08:26:
Bij de koop was je er zelf niet van op de hoogte, maar nu je het weet vind je het plots urgent?

Hou de relatie met je buren goed, al sta je in je recht. Dat ze van plan zijn om over een jaar te verhuizen komt je goed uit. Zet even zwart op wit via een appje dat ze tzt van sleutel komen wisselen, en dan mag je in je handjes knijpen dat je er een grotere berging aan overhoudt dan initieel de bedoeling was.
TS wist al redelijk snel van het probleem af, alleen destijds was er sprake van dat de huurders die de berging nu gebruiken snel uit huis gaan en handelde TS met de aanname dat bij hun verhuizing ook de berging direct kon worden geruild. Echter is het plan van de buren nu al meerdere malen vastgelopen en is TS nu op een punt dat hij de grotere berging (waarvan de oorspronkelijke verwachting was dat hij deze op dit moment al lang ien breed in gebruik zou hebben) wel nodig zal krijgen. Dit is eerin het topic ook al aangegeven door TS overigens ;)

Verder, helaas heb ik weinig inhoudelijk advies, maar kudos voor de rustige en menselijke manier waarop je hier mee om lijkt te gaan, TS!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PublishedMeteor
De meningen over "de beste oplossing" zijn nogal verdeeld merk ik, maar dat is het gevolg van het openen van een topic en levert gelukkig veel verschillende visies op. Allereerst bedankt daarvoor allemaal!
Stoelpoot schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:43:
[...]

Deze post vat duidelijk samen wat er aan de hand is :*). Eerst proberen om het in goed overleg op te lossen alvorens te escaleren. Ik ben me er van bewust dat ik in eerste instantie akkoord ben gegaan met de kleine berging dus dat het raar is om dan plots deze ontdekking te doen en direct intrek te willen nemen in de grotere berging. Het is in mijn ogen echter "redelijk" dat ik na zo'n ontdekking graag gebruik ga maken van de extra ruimte die ik op papier heb, zeker omdat het erg handig is richting de toekomst (lees: samenwonen).

Deze ontdekking vond plaats in februari en ben vanaf toen ook rustig begonnen om het aan te kaarten met als doel om in Q4 ergens gebruik te kunnen maken van de ruimte (eerder is de ruimte niet direct nodig maar als het eerder kan is dat natuurlijk mooi meegenomen). Dit moet genoeg tijd geven voor een passende oplossing tussen alle partijen. Uiteraard spreek ik wel een uiterste datum af om er voor te zorgen dat dit geen langslepend proces gaat worden aangezien ik eigenlijk de enige partij ben die hier voordeel uit haalt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 11-11 12:41
Ik vind toch dat veel reacties iets te voorzichtig/vriendelijk zijn richting de buren/huurders. Die grotere bergong is gewoon van jou punt.

Dat je geen ruzie wilt met de buren snap ik. Daarom zou ik t spelen via de woningvereniging. Even bellen en anders een aangetekende brief.

Geachte heer/mevrouw,
Een van jullie huurders heeft mijn eigendom in gebruik, ik wil dit graag per redelijke termijn (6 weken) zelf in gebruik nemen.

Eventueel kun je dan onderhands de buren nog iets meer uitstel geven of bijv een tip hoe ze deze tegenvaller kunnen gebruiken om te onderhandelen over de huur. Blijf je een redelijk persoon richting je buren maar zit er toch druk achter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18:19
Silvos schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:06:
[...]

Heb je de rest van mijn reactie ook gelezen ;)
Ben echt blij dat we de samenleving niet vormgeven op een forum in ieder geval :+
Tis soms te makkelijk om vanaf je toetsenbord alles in zwart-witte tinten op te lossen :)

Vind dat TS het keurig heeft geregeld en nu gewoon een manier zoekt om op een keurige manier z'n berging terug te claimen :)

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18:06

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik ben met stomheid geslagen. Ik heb hier op het forum al een reputatie, dat ik met gestrekt been erg kort door de bocht ga, maar dit slaat echt alles, ik zou niet eens op het idee komen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PublishedMeteor
Bedankt voor de reacties. Het is goed dat we allemaal een andere mening hebben en dat is waar ik via zo'n topic ook om vraag. Echter begint het nu een getouwtrek te worden over een ethiek kwestie en dat is niet helemaal de bedoeling. Ik heb informatie genoeg momenteel en ga er mee aan de slag.

@McGryphon @Señor Sjon Ik heb genoeg input ontvangen om verder te kunnen met mijn "probleem". Ik denk dat de discussies die volgen niet veel meer toevoegen. Is het handig om hier een slotje op te zetten? Ik zou wel graag over een tijdje het topic willen updaten met de uiteindelijke aanpak en uitkomst zodat het in de toekomst een totaalverhaal is voor een ieder die een soortgelijk probleem heeft :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:43
Freee!! schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 13:21:
[...]

Ik ben met stomheid geslagen. Ik heb hier op het forum al een reputatie, dat ik met gestrekt been erg kort door de bocht ga, maar dit slaat echt alles, ik zou niet eens op het idee komen.
Ik ben het met je eens.
Als je dat doet word je inderdaad uitgekotst door de buren, en kan je er zeker van zijn dat je op een of andere manier subtiel teruggepakt wordt. Een kauwgummetje in een slot steken kost niks en is zo gebeurd. Als dat een paar keer gebeurt, dan word je gek.

De enige correcte manier hier is om het te spelen via de verhuurder van de buren.
Die moet je aanspreken, en een termijn afspreken om de berging te laten ontruimen.

Die berging open breken en de spullen op straat zetten zou in een rechtbank wel eens verkeerd kunnen uitdraaien, en er toe leiden dat je de buren kan vergoeden voor de schade. Ik begrijp wel dat je dat niet van plan bent, maar schrijf het hier omdat er sommigen net iets te veel denken dat recht absoluut is.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True