Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Eigendom opeisen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PublishedMeteor
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14-06 15:45
Helixes schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:57:
Wat niet helemaal duidelijk wordt is hoe deze ruiling tot stand is gekomen. Was het de huurder die deze heeft geïnitieerd? Of de eigenaar? Staat hier iets van op papier?

Enfin, de wet stelt voor dat dit soort conflicten eerst geprobeerd moet worden in den minne te schikken, of zoiets dergelijks. Het woord billijk valt ook wel eens.

Je geeft me de indruk niet direct op zoek te zijn naar een grotere bergruimte, maar toch eerder naar de waarde die gekoppeld is daaraan. Wat je bijvoorbeeld kan is een documentje opstellen waarin wordt vastgelegd dat de berging inderdaad van jou is, maar dat de huurder voor de duur van de betrekking gebruik mag maken, bijvoorbeeld tegen een kleine vergoeding - € 20/mnd of zo.

Als de huurder daar niet mee akkoord gaat, dan geeft je dat meteen een sterkere positie in je onderhandelingen, bijvoorbeeld met de eigenaar.

Okee, nu even een IANAL, maar ik denk dat je, wanneer de huurder echt niet wil meewerken, geregtigd bent een ander slot te laten plaatsen op de deur van diens berging, waarbij je hem in staat stelt diens spullen binnen redelijke termijn op te eisen of, in dit geval, te wisselen met je huidige berging. Let op: hier maak je geen vrienden mee :)
Wanneer en waarom de ruil heeft plaatsgevonden is mij helaas niet bekend, het gaat om een complex van enkele appartementen in het centrum van een mooie stad waar redelijk vaak van eigenaar/huurder gewisseld is. Wel krijg ik de indruk dat er meer dan deze ene berging gewisseld is. Het zijn enkele verdiepingen van steeds 2 appartementen naast elkaar. Volgens mij was het oorspronkelijk zo dat de appartementen links in het complex ook de bergingen in de linkerkant van het souterrain hadden en idem dito voor de appartementen aan de rechterkant. Hier klopt momenteel echter niet heel veel meer van, maar goed: als het werkt, dan werkt het!

De oplossing van het slot simpelweg wisselen is natuurlijk plan Z want vijanden maken is geen hobby van me :9.

EDIT: Om het geheel even te visualiseren een plaatje zonder kadasterinfo en nummers maar met genoeg info om een beeld te krijgen bij de situatie ;)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

PublishedMeteor wijzigde deze reactie 15-04-2019 13:34 (38%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True