[Multi] Star Wars Jedi: Fallen Order

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:03:
[...]

Ik heb het over exploratie. Items vinden. Shortcuts unlocken. Dat is de core van dit soort games. Als je er binnen 11 uur doorheen bent, dan heb je dat duidelijk links laten liggen. Zonde, maar inderdaad: dat moet je geheel zelf weten. GTA en RDR kan je ook als lineaire game spelen, maar ook dan haal je er niet uit wat erin zit.
Dat het voor jou de core is, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is. De game biedt meerdere manieren om te spelen, geen daarvan is "de juiste".
[...]

Doe je nu alsof of snap je gewoon echt niet waarom het risk & reward systeem in dit soort games zo verslavend kan werken en waarom de titels van From Software zo populair zijn? Dit is gewoon niks voor jou. Gelukkig zijn er zat andere games met veel minder uitdaging met om de 10 seconden een save point zodat je op je gemak zo vaak dood kan gaan wanneer je wilt. Prima, niks mis mee, move on.
Ik snap inderdaad niet wat er leuk aan is nee. Dat er een doelgroep voor is, dat weet ik ook wel, maar waarom je dat leuk zou vinden, geen idee...
Ambition88 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:50:
[...]

Ja dat mag hij zeker, net zoals je wat mij betreft fifa mag spelen door 11 verdedigers op te stellen, maar zoals Bram aangeeft, het spel vraagt gewoon om op een bepaalde manier gespeeld te worden voor de ''echte'' ervaring.
Jij vind het zo leuk en dat is prima, maar begin niet over "de echte ervaring" want dat is gewoon persoonlijk. Dat jij straks wilt opscheppen met het uitspelen in hoogste moeilijkheidsgraad met 100% trophies en whatever is leuk voor je maar boeit niemand hier iets. En er is altijd weer een Chinees die het sneller kan dan jij.
Hey, omdat jij moeite hebt met een hogere difficulty, doe je maar gewoon de aanname dat iedereen dit heeft? ik doe hetzelfde stuk niet 20x en ik ga zelden dood, maar het idee dat je constant scherp moet blijven en de extra ''spanning'' hou ik gewoon van.
Wellicht geen 20x maar een redelijk aantal zul je toch wel meer moeten doen. Misschien ben je nog niet ver genoeg, maar er is genoeg om je aan te irriteren wat weinig te maken heeft met gebrek aan skills. Ik had een plek waar een vijand opgegeten moest worden, maar dat gebeurde niet (en in plaats daarvan werd ie naast de plek geduwd. Omdat ik er dichtbij stond werd ik ineens door hem geraakt. Is dat mijn schuld?
En sure, ik ben ook niet perfect. Ik gaf verder al aan dat de timing van enkele handelingen niet lekker aan voelt, of dat je niet mag wallrunnen omdat de game vindt dat je niet hoog genoeg zat of dat een enemy iets kan blokkeren wat geforceerd is. Om daarom een heel stuk opnieuw te moeten doen (met nieuwe deaths), daar heb ik geen zin in maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen "want dan heb ik niet de echte ervaring". Rot toch op.
Misschien ben jij gewoon niet zo goed. no offence. :)
Of misschien heb ik gewoon een andere voorkeur om een game te spelen met minder frustratie. Ik heb ook geen groter gevoel van voldaanheid als ik een hogere moeilijkheidsgraad selecteer en dan met moeite een bepaald gevecht win. Met lagere lows worden mijn highs ook niet hoger. Bovendien vind ik veel maatregelen van games om een game moeilijker te maken hardstikke nep. We zijn met een Jedi bezig die een lichtzwaard hanteert, maar blijkbaar is de force time-based en kan je lichtzwaard prima geblokkeerd worden. Alsof de bacteriën de 5-seconden regel gaan hanteren voor iets wat op de grond is gevallen. Moet het lastiger? Gewoon wat meer enemies spawnen en de lengte van een gevecht middels grotere healthbalk uitrekken. Meer aanvallen in programmeren die je met minder mogeljikheden kunt verslaan in plaats van de speler te laten experimenteren met zijn abilities. Want fuck dat mensen eens een keer wat anders doen dan de voorgeprogrammeerde X-X-B-A-X-Y-Y om een boss te verslaan.
Ambition88 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:17:
[...]

maar ga aub nou niet doen alsof het aan het spel ligt ;)
Waarom niet? Het is nu toch zowat een bepaald genre geworden die nu gemixed wordt met een bepaalde wereldberoemde franchise? Als Mario ineens fucking moeilijk is, mogen die mensen dan ook niet meer klagen? Als Call of Duty in de singleplayer met 1 kogel dodelijk is, alleen maar "git gud" gaan melden? Grow up. James Bond gaat toch ook niet met 2 armen op zijn rug een schurk te lijf omdat het anders te makkelijk is. Kom eens met echte uitdaging en niet van dit soort nepgedoe. Hoor ook al mensen over hoe geweldig de puzzels zijn. Als ik er 1 tegen kom die een hersencel nodig heeft om uit te vinden, dan laat ik het wel weten.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wat jij wilt Martin, dan is dat toch niet de core. Zo vermoeiend, dooddoener op dooddoener. Ga de game lekker als FIFA spelen voor mijn part. Of verwijder 'm gewoon en stop met klagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik vind het tot nu toe echt een topgame. Het is inderdaad alsof ze de beste elementen van een aantal andere grote franchises hebben gepakt en daar een hele dikke Star Wars saus overheen hebben gegoten. Vind het tot nu toe ook behoorlijk soepel spelen (zelfs de platform elementen) en heb vrijwel altijd het gevoel dat het aan mij ligt als ik dood ga.

Speel de game overigens op de hoogste moeilijkheidsgraad en ben nu een stuk onderweg op
spoiler:
Zeffo
en merk dat de tegenstand al wat zwaarder begint te worden. Het mooie is wel dat je het echt kan leren en goed kan worden.
spoiler:
Zo had ik eerst ook veel moeite met Oggdo Bogdo op Bogano, maar die heb ik uiteindelijk verslagen zonder geraakt te worden.

Ik speel de game op de base PS4 en moet zeggen dat het er echt heel erg mooi uitziet. Heb wel af en toe last van wat framedrops, maar het valt me alleszins mee.

[ Voor 44% gewijzigd door dvd-linden op 17-11-2019 16:02 ]

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:51
Kunnen we de persoonlijke discussies hier achterwege laten? Dank!

Voor mij is het een heerlijke game! Genoeg afwisseling en een prima verhaal.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik ben het eens met @Martinspire , maar dan op een genuanceerdere manier. Tegenwoordig wordt er een soort van ‘fascisme’ gecreëerd over hoe je een spel moet uitspelen hier.

Ik ben ook meer van het ‘door het spel heen jagen’ en af en toe exploreren als ik daar zin heb. Dat wil niet zeggen dat dit spel niets voor mij is en zogenaamd niks heb meegekregen.

De bijzaken (sidemisions,exploren) irriteren mij meestal in spellen, waardoor ik uit het spel wordt gehaald. Daarom kies ik het leukste pad voor mijzelf om te spelen. Waarom mensen dan andere soort speel-stylen afkraken, heb ik nooit begrepen. Laat gewoon iedereen het spel uitspelen zoals die het leuk vind.

Het gamen is voor het amusement.

[ Voor 32% gewijzigd door Farabi op 17-11-2019 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19:05
Als Uncharted deze opzet van exploren had gehad dan was het mijn favo game franchise geweest.Op deze manier kan ook ierdereen het verhaal volgen in het tempo die bij hem of haar past.

[ Voor 5% gewijzigd door jori040 op 17-11-2019 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:45:
Ik ben het eens met @Martinspire , maar dan op een genuanceerdere manier. Tegenwoordig wordt er een soort van ‘fascisme’ gecreëerd over hoe je een spel moet uitspelen hier.

Ik ben ook meer van het ‘door het spel heen jagen’ en af en toe exploreren als ik daar zin heb. Dat wil niet zeggen dat dit spel niets voor mij is en zogenaamd niks heb meegekregen.

De bijzaken (sidemisions,exploren) irriteren mij meestal in spellen, waardoor ik uit het spel wordt gehaald. Daarom kies ik het leukste pad voor mijzelf om te spelen. Waarom mensen dan andere soort speel-stylen afkraken, heb ik nooit begrepen. Laat gewoon iedereen het spel uitspelen zoals die het leuk vind.

Het gamen is voor het amusement.
Wie kraakt wie waar precies af dan?

Ik verklaar alleen hoe iemand dit in 11 uur kan uitspelen en geef aan hoe je er meer uit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 16:52
Het is gewoon een heel vet spel, helaas zo af en toe wel last van crashes op de pc. Soms vind ik het vechtsysteem ook minder prettig werken met meerdere vijanden. Maar heerlijk z’n star wars games. Nu nog een nieuwe KOTOR met zulke graphics en lightsaber gevechten en perfectie is compleet!

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:50
Geen idee of de volgende vraag spoilers bevat. Dus ik zet hem even tussen spoiler tags (wel light spoiler denk ik).

spoiler:
Soms kom je in game bounty hunters tegen. Op Zeffo een Mandalorian en net op Dathomir dezelfde Mandalorian en een grote droid. Vervolgens wordt ik vol ingemaakt en als ik dan terug kom zijn ze weg.

Wanneer spawnen hun en wat gebeurt er als ze me killen en ze dus waarschijnlijk hun bounty “krijgen”.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:37

-db-

Hoi

Ik heb een 15 uur er op zitten en het bevalt me heel goed.
Het is een soort Tomb Raider waarbij de schiet-momenten vervangen zijn door Souls-momenten.

Technisch in orde (in ieder geval op mijn pc), fantastisch leveldesign. Exploration is leuk, verhaal tot nog toe oké maar niet bijzonder of verrassend. Puzzels te makkelijk, maar dat is in al dit soort spellen tegenwoordig.

Combat en difficulty zeer goed. Ook op de hoogste moeilijkheid nog een stukje vergevingsgezinder dan bijvoorbeeld een Sekiro, naar mijn mening. Maar uitdagend genoeg om het goed te laten voelen als je gevechten wint zonder frustrerend te worden.

Tot nog toe pas op 2 plekken meer dan 5 pogingen nodig gehad, maar die hadden beide direct ervoor een save-point.

Voor de mensen die geen/minder ervaring hebben in het genre, een paar tips, wellicht zijn ze nuttig.

Bij de meeste encounters kun je van te voren al zien wat je te wachten staat. Gebruik dit om een plan te trekken.
Zijn er mobs die snel te doden zijn maar vervelend kunnen zijn? Ren daar gelijk op af en maak die eerste dood, ben je daar vanaf.
Heb je veel ruimte en zijn er ranged mobs? Kite de melee mobs en kaats eerst wat blastervuur terug.
Meerdere sterke mobs? Kill ze 1 voor 1. Gebruik je force powers om de eerste snel dood te krijgen.

Zijn aanvallen moeilijk te ontwijken? Vaak kun je ze gewoon blocken. Bij menselijke tegenstanders kun je zo'n aanval vaak stoppen door net iets sneller aan te vallen en ze zo in de verdediging te dwingen.

Let op je tegenstander. Verdedig of ontwijk als een aanval onderweg is. Val alleen aan in de tijd tussen de aanvallen.

Blijf niet door slaan totdat de tegenstander terugslaat. 1 of 2 aanvallen en dan terug trekken. Meer kan alleen als je bekend bent met de tegenstander en weet dat je meer kan doen zonder terug geslagen te worden.

Overhaast niet, leer je tegenstander kennen. Zolang je niet geraakt wordt ben je niet aan het verliezen. Ook als je niet terug slaat.

Probeer rustig te blijven. Soms lijk je kansloos te zijn, wat uiteraard frustreert. Maar dit spel zit goed in elkaar, er is voor alles een manier om het te halen. Je bent nooit alleen afhankelijk van geluk.

Als je dit goed doet, zou je bij normale encounters bijna nooit dood moeten gaan. Wellicht bij de sterkere mobs 1 of 2 keer als je ze nog niet kent, maar dat is dan ook helemaal niet erg en moet je niet gefrustreerd over raken.

Bij bossfights mag je vaker dood gaan, dat is een beetje part of the game. Deze zul je moeten oefenen en leren. Des te beter voelt het als je het eenmaal wel haalt. (En je wordt ook werkelijk beter, speel het spel nog een keer door en je snapt vaak niet hoe je er ooit zo veel moeite mee kon hebben)

Lukt het niet, zet het dan gewoon een standje makkelijker. Het is een spel en moet daarom ook leuk blijven.
Hier heb je tenminste de keus, bij de Souls games is die er niet.
(Ik schat dat het mij een uur of 100 heeft gekost, verdeeld over de verschillende fromsoft games, voordat ik er een beetje goed in werd. Maar ik ben dit genre met de tijd alleen maar meer gaan waarderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:55

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Wow wat een heerlijke game is dit! ben nu bijna klaar met de 3e planeet, ik zou hem na het uitspelen zo weer opnieuw kunnen spelen. Heb echt lang op gewacht zo'n Star Wars game

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sileh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 14:10
Zit nu op ongeveer 17 uur en denk dat ik zo goed als bij het einde ben. De controls met m+kb zijn prima alleen dodgen op Z is een zeer dubieuze keuze, even gerebind naar een side button van de muis en het werkt bijna hetzelfde als Dark Souls/Sekiro.

Qua moeilijkheid valt het me wel tegen, zelfs op de moeilijkste moeilijkheidsgraad is het nog prima te doen. Denk dat Sekiro me te goed getraind heeft voor Fallen Order, parryen gaat vrijwel nooit meer mis. Ook niet zo veel enemy variety dus weinig patronen om nieuw te leren.

Exploration vind ik ook een minpuntje in dit spel, het enige wat je vind zijn andere kleuren van je poncho, droid of schip en het zijn allemaal retextures met hetzelfde model. Het enige waar dan wel weer andere textures voor zijn is je lightsaber maar daar zie je tijdens het spelen toch zowat alleen de kleur van dus dat boeit weer niet :?

Qua graphics ziet het er allemaal prima uit en het speelt in het algemeen ook goed maar ben er na 17 uur ook wel weer klaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
Heeft het spel ook een Multiplayer? 60 euro ophoesten voor 15 uur SP vind ik wel aan de hoge kant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
hotymoty schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:21:
Heeft het spel ook een Multiplayer? 60 euro ophoesten voor 15 uur SP vind ik wel aan de hoge kant...
Nee, maar dat kun je zelf ook best even opzoeken, toch?

Gisteravond een uurtje of 3 op Zeffo rondgehangen. Nog wat extra skills unlocked en nu begint het echt vet te worden. Ik krijg de combat steeds beter onder de knie. Het leveldesign is briljant. Ik ben erg blij dat ze hier geen lineaire story game van hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Sileh schreef op maandag 18 november 2019 @ 08:47:

Exploration vind ik ook een minpuntje in dit spel, het enige wat je vind zijn andere kleuren van je poncho, droid of schip en het zijn allemaal retextures met hetzelfde model. Het enige waar dan wel weer andere textures voor zijn is je lightsaber maar daar zie je tijdens het spelen toch zowat alleen de kleur van dus dat boeit weer niet :?
haha inderdaad, ik dacht dat ik de enige was. komt er nog een andere kleur dan blauw en groen? had gehoopt op wit :9

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:35:
[...]

haha inderdaad, ik dacht dat ik de enige was. komt er nog een andere kleur dan blauw en groen? had gehoopt op wit :9
Ja, later in de game krijg je meer kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

bram1984 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:21:
[...]

Overal van A naar B gerend dus op de laagste moeilijkheidsgraad. Dat (van A naar B rennen) is dus hoe je dit soort games niet moet spelen.
Heb flink wat Sekiro en DS gespeeld en had normale(standaard) moeilijkheidsgraad gewoon gekozen.
Toen ik er achter kwam dat je alleen wat poncho kleuren en schip skins kon krijgen was dat ook niet echt aantrekkelijk of de moeite waard dus ging de focus meer na map clearen en quests afronden.

Als je ziet dat er mensen zijn die het in ~8 uur gedaan hebben dan heb ik toch 3 uur langer rond gewandeld.

3 planeten heb ik voor 80%+ explored de rest weet ik zo niet (alweer uninstalled).

Let op spoilers:
Deze review vat redelijk goed samen wat ik van de game vind : YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order - Prepare To Jedi (Jimpressions)

En als ik ergens tijd in wil steken is dat toch mijn keuze? Ik doe liever ~100 uur over Witcher 3 dan 15 over SWJ:FO.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
prutser001 schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:48:
[...]

Heb flink wat Sekiro en DS gespeeld en had normale(standaard) moeilijkheidsgraad gewoon gekozen.
Toen ik er achter kwam dat je alleen wat poncho kleuren en schip skins kon krijgen was dat ook niet echt aantrekkelijk of de moeite waard dus ging de focus meer na map clearen en quests afronden.

Als je ziet dat er mensen zijn die het in ~8 uur gedaan hebben dan heb ik toch 3 uur langer rond gewandeld.

3 planeten heb ik voor 80%+ explored de rest weet ik zo niet (alweer uninstalled).

Let op spoilers:
Deze review vat redelijk goed samen wat ik van de game vind : YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order - Prepare To Jedi (Jimpressions)

En als ik ergens tijd in wil steken is dat toch mijn keuze? Ik doe liever ~100 uur over Witcher 3 dan 15 over SWJ:FO.
8 Uur is echt bizar. Ik kan me niet voorstellen dat je dan van de game geniet. Ik ben pas op Zeffo en heb er een uur of 6 in zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Als je niet geïnteresseerd bent in alle collectibles valt 8 uur wel mee. Ik vind het een leuke game maar het feit dat je alleen cosmetische spullen kunt vinden valt me een beetje tegen dus ik zoek ze ook niet allemaal op. Het is allemaal hetzelfde spul maar dan een ander kleurtje, lekker boeiend. Na de zoveelste poncho met een ander kleurtje was ik er wel een beetje klaar mee.

Ik vind het een beetje raar om tegen mensen te gaan zeggen dat ze het spel niet op de goede manier spelen omdat jij het toevallig anders doet. Ieder voor zich.

Ik heb voor dit spel een maandje EA Access Premiere genomen, kan me namelijk niet voorstellen dat ik er langer dan een maand mee bezig ben. De replay waarde is ook best laag omdat er weinig diepgang in de gameplay zit. Het is wel een vermakelijke game maar ik had er meer van verwacht eigenlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door EnigmaNL op 18-11-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:05:
[...]

Ik haat het het sowieso dat je in veel games niet kunt saven waar je wil. Dat was vroeger wel anders.
Mooiste systeem dat ik ben tegen gekomen (weet helaas niet meer welk spel) was vaste checkpoints met onbeperkte autosaves. Na zo'n autosave kom je 10 seconden later je eigen save maken. Maar na een eigen save kon je iets van twee minuten niet saven om te voorkomen dat je na ieder klein stapje progressie een save deed.

Het ergste was de NES, geen saves... TMNT uren spelen voor ik het voor het eerst uitspeelde (ging later sneller gelukkig). De eerste keer had ik de NES aan en TV uitgezet en was naar bed gegaan, was de NES de volgende dag vastgelopen :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2019 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:01:
[...]

8 Uur is echt bizar. Ik kan me niet voorstellen dat je dan van de game geniet
ik zie vaker zulke berichten van je tegenkomen. dit bedoelde ik nou met mijn vorige post. ik vind jouw speelstyle dan weer geestdodend, dat wil niet zeggen dat ik bepaalde aannames moet doen omtrent de 'fun-factor' van een game tegen andere mensen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:03:
[...]

ik zie vaker zulke berichten van je tegenkomen. dit bedoelde ik nou met mijn vorige post. ik vind jouw speelstyle dan weer geestdodend, dat wil niet zeggen dat ik bepaalde aannames moet doen omtrent de 'fun-factor' van een game tegen andere mensen.
Zulke berichten? Ik kan me iets niet voorstellen. Is dat tegenwoordig ook al verboden? Je mag tegenwoordig ook niks meer vinden hier in de discussie topics, want ja: dat moet iedereen toch zelf weten. Dat klopt, en ik zeg gelukkig ook nergens dat dit niet zo is.

Ik weet niet hoe ver je in de game bent maar mijn persoonlijke ervaring is dat de levels veel te groot en uitgebreid zijn om er zo snel doorheen te jagen. Of ben ik de disclaimer vergeten? Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Zo goed?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:10:
[...]

Zulke berichten? Ik kan me iets niet voorstellen. Is dat tegenwoordig ook al verboden? Je mag tegenwoordig ook niks meer vinden hier in de discussie topics, want ja: dat moet iedereen toch zelf weten. Dat klopt, en ik zeg gelukkig ook nergens dat dit niet zo is.

Ik weet niet hoe ver je in de game bent maar mijn persoonlijke ervaring is dat de levels veel te groot en uitgebreid zijn om er zo snel doorheen te jagen. Of ben ik de disclaimer vergeten? Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Zo goed?
Met verkeerde bed uit bed gestapt? Damn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:05
EnigmaNL schreef op maandag 18 november 2019 @ 10:55:
Als je niet geïnteresseerd bent in alle collectibles valt 8 uur wel mee. Ik vind het een leuke game maar het feit dat je alleen cosmetische spullen kunt vinden valt me een beetje tegen dus ik zoek ze ook niet allemaal op. Het is allemaal hetzelfde spul maar dan een ander kleurtje, lekker boeiend. Na de zoveelste poncho met een ander kleurtje was ik er wel een beetje klaar mee.

Ik vind het een beetje raar om tegen mensen te gaan zeggen dat ze het spel niet op de goede manier spelen omdat jij het toevallig anders doet. Ieder voor zich.

Ik heb voor dit spel een maandje EA Access Premiere genomen, kan me namelijk niet voorstellen dat ik er langer dan een maand mee bezig ben. De replay waarde is ook best laag omdat er weinig diepgang in de gameplay zit. Het is wel een vermakelijke game maar ik had er meer van verwacht eigenlijk.
Je vind wel wat meer dan alleen cosmetics hè door te exploren, wat vooral toegevoegde waarde heeft zijn de secrets waar verschillende stats van zijn. 3 pieces en je krijgt permanent max HP/Force erbij. Zeker op de wat hogere difficulties is dit toch wel belangrijk en de moeite waard. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
hotymoty schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:13:
[...]

Met verkeerde bed uit bed gestapt? Damn.
Dat kan je beter vragen aan mensen die gaan whinen over andere mensen die ergens een inhoudelijke mening over geven (wat overigens redelijk off-topic is, dus stuur dan gewoon een DM als je iets kwijt moet).
Ambition88 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:15:
[...]

Je vind wel wat meer dan alleen cosmetics hè door te exploren, wat vooral toegevoegde waarde heeft zijn de secrets waar verschillende stats van zijn 3 stuks van vinden en je krijgt permanent max HP/Force erbij, zeker op de wat hogere difficulties is dit toch wel belangrijk. :)
@Ambition88 Die vergat ik inderdaad ja. Je hebt daarnaast natuurlijk ook die force scans en de scans van DB-1 die je XP opleveren (vooral die force scans geven een flinke hoeveelheid). En daarbij krijg je extra lore, voor de geínteresseerden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:10:
[...]

want ja: dat moet iedereen toch zelf weten.
netjes, graag deze houding ook aanhouden over hoe mensen een spel willen bewandelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:24:
[...]

netjes, graag deze houding ook aanhouden over hoe mensen een spel willen bewandelen.
Of je leest gewoon even tussen de regels door zonder vreemde aannames te doen en overal iets achter te zoeken. En als je dat al doet, stuur me dan een DM, want dit heeft weinig meer met Fallen Order zelf te maken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:28:
[...]

Of je leest gewoon even tussen de regels door zonder vreemde aannames te doen en overal iets achter te zoeken. En als je dat al doet, stuur me dan een DM, want dit heeft weinig meer met Fallen Order zelf te maken. :)
de rest wat je schrijft is een vreemd verhaal om je verkeerde aannames goed te praten. ik wilde alleen de kern van het verhaal in de schijnwerpers zetten. kort en krachtig blijven is altijd prettig in een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

Ik heb een tijdje meegelezen in dit topic, en het is me duidelijk geworden dat dit voor mij echt een budget titel is, m.a.w. ik wacht nog wel een maandje, dit soort titels gaan vaak vrij snel in de uitverkoop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:36:
Ik heb een tijdje meegelezen in dit topic, en het is me duidelijk geworden dat dit voor mij echt een budget titel is, m.a.w. ik wacht nog wel een maandje, dit soort titels gaan vaak vrij snel in de uitverkoop.
Ik vind het zeker geen budget titel, het is een geweldige Single player ervaring.
De combat speelt heerlijk weg, ben nu bijna klaar met de 2e planeet en geniet elk moment.
Ben zelf ook erg blij dat er nog games worden gemaakt zonder Online/multiplayer _/-\o_ *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:36:
Hangt een beetje van de sales af denk ik. Ik ben benieuwd hoe goed deze verkoopt. Het blijft Star Wars natuurlijk.

Vraagje voor de mensen die Zeffo al flink ontdekt hebben:

spoiler:
Ik heb nu force push en er is een item helemaal ver beneden onderin de map groen geworden (dus accessible. Ik zie alleen niet wat de weg ernaartoe is. Voor de duidelijkheid: dit is nog veel lager dan die lift richting de puzzels met die ballen. Weten jullie hoe je hier komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ambition88
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:18:
[...]

Dat kan je beter vragen aan mensen die gaan whinen over andere mensen die ergens een inhoudelijke mening over geven (wat overigens redelijk off-topic is, dus stuur dan gewoon een DM als je iets kwijt moet).

[...]

@Ambition88 Die vergat ik inderdaad ja. Je hebt daarnaast natuurlijk ook die force scans en de scans van DB-1 die je XP opleveren (vooral die force scans geven een flinke hoeveelheid). En daarbij krijg je extra lore, voor de geínteresseerden.
Ook dat nog inderdaad.

Onbegrijpelijk, mensen die aan geven niet te exploren en vervolgens nog roepen dat er alleen cosmetics te vinden zijn A. dit is incorrect en B. hoe weet je nou wat er te vinden is als je niet explored?

Gevalletje whatever. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ambition88 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:47:
[...]

Ook dat nog inderdaad.

Onbegrijpelijk, mensen die aan geven niet te exploren en vervolgens nog roepen dat er alleen cosmetics te vinden zijn A. dit is incorrect en B. hoe weet je nou wat er te vinden is als je niet explored?

Yep. Zo kom je wel aan de 8 uur speeltijd. ;)

spoiler:
Die tomb guardians in Zeffo
geven ook lekker veel XP en bij de eerste zit een meditation point.

Had gisteren mijn balkje drie kwart vol. Gewoon ff 3/4 keer zo'n ding laten spawnen en een fijne skill point verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ambition88 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:47:
[...]

Ook dat nog inderdaad.

ik zal mijn gevalletje exploren uitleggen: het is niet zo dat ik het exploren totaal negeer, maar ik ga niet voor allles zoveel mogelijk 'collecten'. en het meeste wat ik tot nu toe heb ontdekt zijn, skins...of ervaar jij het anders in het spel? volgens mij zijn de meeste collectibles echt skins..

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:58:
[...]

ik zal mijn gevalletje exploren uitleggen: het is niet zo dat ik het exploren totaal negeer, maar ik ga niet voor allles zoveel mogelijk 'collecten'. en het meeste wat ik tot nu toe heb ontdekt zijn skins...of ervaar jij het anders in het spel?
Ja, maar dat heeft hij net al gepost, bovenop het spul dat ik heb gepost. Niet alleen maar skins dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:00:
[...]

Ja, maar dat heeft hij net al gepost, bovenop het spul dat ik heb gepost. Niet alleen maar skins dus.
klopt, je hebt soms ook andere dingen, maar te weinig in mijn optiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:00:
[...]

klopt, je hebt soms ook andere dingen, maar te weinig in mijn optiek.
Daar kom je alleen maar achter als je er dus echt op uit gaat. Als je alleen de makkelijke vindbare dingen doet, dan vind je inderdaad alleen maar skins. Het waardevolle spul vergt wat meer moeite en backtracken dan hier en daar een doosje dat open en bloot staat te wachten om geopend te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:03:
[...]
Daar kom je alleen maar achter als je er dus echt op uit gaat. Als je alleen de makkelijke vindbare dingen doet, dan vind je inderdaad alleen maar skins. Het waardevolle spul vergt wat meer moeite en backtracken dan hier en daar een doosje dat open en bloot staat te wachten om geopend te worden.
Oftewel de collectibles zijn voornamelijk skins.
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:53:
[...]
Had gisteren mijn balkje drie kwart vol. Gewoon ff 3/4 keer zo'n ding laten spawnen en een fijne skill point verdiend.
Yep. Zo kom je wel aan de 11+ uur speeltijd. Gewoon hersendood dingen 3/4 keer laten spawnen...

Als je het hebt over manieren waarop je dit soort spelen niet moet spelen, dan is dit een heel mooi voorbeeld daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

G_Dragon schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:45:
[...]

Ik vind het zeker geen budget titel, het is een geweldige Single player ervaring.
De combat speelt heerlijk weg, ben nu bijna klaar met de 2e planeet en geniet elk moment.
Ben zelf ook erg blij dat er nog games worden gemaakt zonder Online/multiplayer _/-\o_ *O*
Ik heb het niet over de kwaliteit van de game, en ik speel ook vooral singleplayer games, maar ik schat in dat dit zo'n game is die ik maar één keer speel. Ik zie geen redenen om hem meerdere keren door te spelen.
En dan vind ik €60 gewoon teveel, vandaar dat ik het een budget titel noem, en misschien pik ik hem ook wel 2e hands op over een paar weekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:27:
[...]

En dan vind ik €60 gewoon teveel, vandaar dat ik het een budget titel noem, en misschien pik ik hem ook wel 2e hands op over een paar weekjes.
mensen berekenen dit helemaal verkeerd. als je nu een spel koopt voor €55-60, dan kan je dit weer over een maand+ voor €35-40 verkopen. hierdoor heb je een AAA-spel vanaf release-dag gespeeld voor een budget bedrag :) (als je geen pc-gamer bent overigens)

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb het niet over de kwaliteit van de game, en ik speel ook vooral singleplayer games, maar ik schat in dat dit zo'n game is die ik maar één keer speel. Ik zie geen redenen om hem meerdere keren door te spelen.
Neem dan 1 maand Origin Access Premier voor 15 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@SD5k @Hamazaki

Het gaat ook om het speelplezier en storytelling, ik vind het heerlijk om weer eens een goede single player game te spelen zonder invloed van multiplayer. Ook de lightsaber gevechten zijn gewoon top uitgewerkt, zou hem alleen daarom al meerdere malen opnieuw spelen.

Ik respecteer jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:30:
mensen berekenen dit helemaal verkeerd. als je nu een spel koopt voor €55-60, dan kan je dit weer over een maand+ voor €35-40 verkopen. hierdoor heb je een AAA-spel vanaf release-dag gespeeld voor een budget bedrag :) (als je geen pc-gamer bent overigens)
Goed punt, maar ik hoef niks op de dag van release te spelen. Dan koop ik hem binnenkort wel 2e hands van iemand die wel die insteek heeft. :)
Replar schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:38:
Neem dan 1 maand Origin Access Premier voor 15 euro.
Dat zou ik zonder twijfel doen wanneer dit ook op de PS4 mogelijk was.

Ik trek me weer terug uit dit topic tot ik de game zelf speel en hier daadwerkelijk iets toe te voegen heb. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SD5k op 18-11-2019 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Gomez12 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:27:
[...]

Oftewel de collectibles zijn voornamelijk skins.

[...]

Yep. Zo kom je wel aan de 11+ uur speeltijd. Gewoon hersendood dingen 3/4 keer laten spawnen...

Als je het hebt over manieren waarop je dit soort spelen niet moet spelen, dan is dit een heel mooi voorbeeld daarvan...
Er zijn ongetwijfeld meer skins dan stim/health upgrades, maar das logisch toch? De balans is ver te zoeken als je het andersom zou implementeren.

Die tomb guardian heb je letterlijk binnen 20 seconden dood, dus langer dan een minuut of 2/3 (ruim genomen) ben je hier niet mee bezig. En je kan natuurlijk ook verder exploren en doodgaan bij een andere vijand met de kans 75% aan XP te verliezen. Dat is geheel aan jou. Tactisch is het niet, maar dat terzijde. Dit is overigens de enige keer in 6 uur speeltijd dat ik dit gedaan heb. Vijanden verslaan levert nu eenmaal skill currency op, dus als ik even 2 minuten een eenvoudige vijand een paar keer moet grinden, dan prima. Ik word ook nog eens beter in de game. Dat is dus een kenmerk van dit soort games. :)

@SD5k Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat een toekomstige update NG+ gaat toevoegen, wat enorm veel toevoegt in dit soort games. Bloodborne heb ik ook 4 of 5 keer doorlopen. Gewoon met al je skills en upgrades de game vanaf het begin doen.

Het lijkt me ook wel tof als Respawn een PvP component implementeert waarbij je de games van andere mensen kan invaden voor nieuwe loot of meer XP. Ik denk dat dit best wel aardig zou kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:47:
[...]

Hangt een beetje van de sales af denk ik. Ik ben benieuwd hoe goed deze verkoopt. Het blijft Star Wars natuurlijk.

Vraagje voor de mensen die Zeffo al flink ontdekt hebben:

spoiler:
Ik heb nu force push en er is een item helemaal ver beneden onderin de map groen geworden (dus accessible. Ik zie alleen niet wat de weg ernaartoe is. Voor de duidelijkheid: dit is nog veel lager dan die lift richting de puzzels met die ballen. Weten jullie hoe je hier komt?
Screenshot? :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:04:
[...]

Er zijn ongetwijfeld meer skins dan stim/health upgrades, maar das logisch toch? De balans is ver te zoeken als je het andersom zou implementeren.

Die tomb guardian heb je letterlijk binnen 20 seconden dood, dus langer dan een minuut of 2/3 (ruim genomen) ben je hier niet mee bezig. En je kan natuurlijk ook verder exploren en doodgaan bij een andere vijand met de kans 75% aan XP te verliezen. Dat is geheel aan jou. Tactisch is het niet, maar dat terzijde. Dit is overigens de enige keer in 6 uur speeltijd dat ik dit gedaan heb. Vijanden verslaan levert nu eenmaal skill currency op, dus als ik even 2 minuten een eenvoudige vijand een paar keer moet grinden, dan prima. Ik word ook nog eens beter in de game. Dat is dus een kenmerk van dit soort games. :)

@SD5k Ik hoop (en ga er ook vanuit) dat een toekomstige update NG+ gaat toevoegen, wat enorm veel toevoegt in dit soort games. Bloodborne heb ik ook 4 of 5 keer doorlopen. Gewoon met al je skills en upgrades de game vanaf het begin doen.

Het lijkt me ook wel tof als Respawn een PvP component implementeert waarbij je de games van andere mensen kan invaden voor nieuwe loot of meer XP. Ik denk dat dit best wel aardig zou kunnen werken.
Dat zijn inderdaad zaken die ervoor zouden zorgen dat ik deze game meteen koop, vooral het PVP aspect, maar dit lijkt me vrij lastig achteraf te implementeren en balanceren.

NG+ kan leuk zijn, vooral wanneer er ook zaken veranderen of worden toegevoegd t.o.v. NG. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Tijdens E3 heb ik in een interview gelezen dat ze een NG+ niet gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja zal kijken of ik vanavond iets kan fiksen.
SD5k schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:26:
[...]

Dat zijn inderdaad zaken die ervoor zouden zorgen dat ik deze game meteen koop, vooral het PVP aspect, maar dit lijkt me vrij lastig achteraf te implementeren en balanceren.

NG+ kan leuk zijn, vooral wanneer er ook zaken veranderen of worden toegevoegd t.o.v. NG. :)
Mja je kan gewoon de matchmaking een speler laten zoeken met hetzelfde aantal skills. En je moet dit natuurlijk zelf open hebben gezet.

NG+ is gewoon een kwestie van alle skills behouden en een extra hoge moeilijkheidsgraad toevoegen (en desnoods de optie behouden om ook op een lagere te blijven spelen).
jori040 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:38:
@bram1984
Tijdens E3 heb ik in een interview gelezen dat ze een NG+ niet gaan toevoegen.
Ik las het net, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze iets dergelijks alsnog doen. CoDMW 2019 had ook geen minimap moeten hebben. Als de roep vanuit de community er is, zie ik het best gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is dat gedeelte met die ronde sphere's zonder youtube walkthrough trouwens gelukt bij iedereen? ik had alle sphere's gevonden, maar wist niet hoe de laatst naar boven moest. je gaat wel vloeken als je ziet hoe makkelijk het eigenlijk was :P weg=half uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raiders
DLC zou wel tof zijn. Misschien voor de base game, misschien een losse tak (bijvoorbeeld de back story van de second sister). Maar ik vermoed niet dat, dat hem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hoe zit het BTW met Dathomir? Ik ging hier direct in het begin heen maar was toch wel lastig toen vond ik, werd ook diverse keren gewaarschuwd om hier heen te gaan. Is dat omdat het te vroeg was, of maakt het geen fluit uit? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@bram1984
Ik vind een NG+ ook zo gek nog niet maar een fatsoenlijke framerate is wel prioriteit nummer 1 voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik denk niet dat ze straks om die NG+ kunnen draaien, aangezien het 'succes' (denk ik? wat zijn de cijfers :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
Angeloonie schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:49:
Hoe zit het BTW met Dathomir? Ik ging hier direct in het begin heen maar was toch wel lastig toen vond ik, werd ook diverse keren gewaarschuwd om hier heen te gaan. Is dat omdat het te vroeg was, of maakt het geen fluit uit? :P
Het maakt niet uit dat je eerst naar Dathomir gaat voordat je naar Zeffo gaat maar je hoort er later pas heen te gaan. Op een gegeven moment kan je ook niet verder omdat je bepaalde force powers nodig hebt.

Ikzelf ging ook eerst naar Dathomir en kon op een gegeven moment niet verder dus ben toen maar naar Zeffo gegaan en dat was toen echt een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:24:
@bram1984
Ik vind een NG+ ook zo gek nog niet maar een fatsoenlijke framerate is wel prioriteit nummer 1 voor nu.
Waar speel je op? PS4 Pro op quality mode is zeer steady 30fps. Ik heb ook nergens last van verder qua bugs of andere issues. Enige wat ik verbeterd zou willen zien, is de laadtijd na doodgaan. Is toch gek, als je ergens naar beneden valt, is het geen probleem dat ze je instant terugzetten en als je mediteert dan kan de game ook instant alle enemies respawnen. Maar maakt een enemy je dood, dan moet je ineens 20/30 seconden wachten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:33:
[...]

Is toch gek, als je ergens naar beneden valt, is het geen probleem dat ze je instant terugzetten en als je mediteert dan kan de game ook instant alle enemies respawnen. Maar maakt een enemy je dood, dan moet je ineens 20/30 seconden wachten. :?
inderdaad, beetje raar. maar ik heb gelukkig het voordeel van story-mode, ga bijna nooit dood door een enemy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:35:
[...]

inderdaad, beetje raar. maar ik heb gelukkig het voordeel van story-mode, ga bijna nooit dood door een enemy.
Ja ik speel op de een na hoogste. Heb hem gisteren wel een tandje terug gezet, maar merkte eigenlijk geen verschil. Je moet nog steeds goed opletten wat je doet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hamazaki schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:35:
[...]

Same :) enige rot enemy blijven de purge troopers. Wel leuke uitdagingen!

Ook is de performance op de Xbox One vrij stabiel. Het is echt niet zo rampzalig als de reviewers roepen (ik gok de day 1 patch die het gefixed heeft)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
corset schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:05:
[...]

Ook is de performance op de Xbox One vrij stabiel. Het is echt niet zo rampzalig als de reviewers roepen (ik gok de day 1 patch die het gefixed heeft)
Ik vind die purge troopers juist makkelijk, als je die 3x keer parried en een counter doet zijn ze dood. gewoon niet aanvallend maar verdedigend spelen. :)

Ik las dat ze geen DLC plannen hebben, zou ik wel jammer vinden.. lijkt me wel tof als ze nog een leuke expansion uitbrengen, who knows.. hoop dat de sales mee vielen!

[ Voor 14% gewijzigd door Ambition88 op 18-11-2019 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
bram1984 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:33:
[...]

Waar speel je op? PS4 Pro op quality mode is zeer steady 30fps. Ik heb ook nergens last van verder qua bugs of andere issues. Enige wat ik verbeterd zou willen zien, is de laadtijd na doodgaan. Is toch gek, als je ergens naar beneden valt, is het geen probleem dat ze je instant terugzetten en als je mediteert dan kan de game ook instant alle enemies respawnen. Maar maakt een enemy je dood, dan moet je ineens 20/30 seconden wachten. :?
Ook op de PS4 Pro.
Dan zal ik hem is in die mode zetten want nu ben ik in de performance mode aan het spelen.Dat wachten als een vijand je dood is idd jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
jori040 schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:20:
[...]

Ook op de PS4 Pro.
Dan zal ik hem is in die mode zetten want nu ben ik in de performance mode aan het spelen.Dat wachten als een vijand je dood is idd jammer.
Ja die mode gaan ze niet stabiel op 60 krijgen, schat ik zo in. DF raad die mode ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik kom er nu net achter dat er behalve een esthetisch effect daadwerkelijk verschil is tussen de single- en doublebladed lightsaber 8)7

Liep eigenlijk constant met de dualbladed rond omdat het gewoon cool was, maar heeft dus voor bossfights alleen maar negatieve impact :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c518abYlX9QZadnuTy4Q1oS5/full.jpg

De game heb ik nu uitgespeeld en ik heb ervan genoten. Ik ben nu wel blij dat het voorbij is, want het was best lang grinden. Afgelopen vrijdag ben ik ermee begonnen. Ik ben nu een echte Star Wars Fan/Padawan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:41
Het valt me op dat er nog zoveel positieve ervaringen zijn, ik heb in tijden niet zoiets slechts gespeeld als Fallen Order. Heb na 3 planeten de handdoek gegooid, als groot Star Wars liefhebber was het geluid, de visuals en de sfeer niet genoeg om door te spelen.

Allereerst, tenenkrommende "puzzels". Je ziet direct de oplossing maar denkt nee, zo simpel kan het toch niet zijn. Owja toch wel, keer op keer. De textures geven overal direct weg wat er moet gebeuren in combinatie met de hele tijd hints als heipalen. 'Kijk dit is blauw, hier moet je time slowen.' 'Kijk dit is rood, je moet nog even wachten tot je force push hebt', 'ow deze afstand is nét te ver, je moet wachten tot je kan verder kan springen'. Verschrikkelijk saai.

Qua gevechten heb ik geen seconde het idee dat ik een Jedi ben. Menselijke vijanden staan vrijwel altijd 'toevallig' bij een afgrond, hopla 'push'. Alles met een blaster is een kwestie van één keer op block drukken en ze zijn direct dood. De overige stormtroopers is een kwestie van twee keer klikken, ook op Jedi Master difficulty, en ze zijn dood.

Maar dan loop je een willekeurig konijn, kikker, schildpad of ander klein rotbeest tegen het lijf en je bent wel even bezig. Met van die lekker teleporterende 'unblockable' attacks, of die gerust zes keer tegen je light saber block aan klotsen maar geen damage krijgen. Die dodgemechanic werkt ook bij vlagen gewoon niet met muis en toetsenbord. Een controller is een echte aanrader daarvoor.

Ook zit je om de haverklap weer in een animatie vast of een minuut lang verplicht ergens naar te kijken, jahaa ik weet wel dat ik daar naar toe moet, geef me mijn controls terug.

Behalve timing in gevechten met beesten, zit er echt geen enkele uitdaging in deze game en dan zijn ze nog regelmatig frustrerend ook als je tegen de grenzen van de input devices aan loopt. Al met al een enorme domper, had er zoveel van verwacht. Als ik hier 60 euro voor zou hebben betaald in plaats van met EA Premier dan zou ik me zwaar bekocht hebben gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Je noemt net alle punten op, wat het spel zo goed maakt voor me :9
Angeloonie schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:43:
Ik kom er nu net achter dat er behalve een esthetisch effect daadwerkelijk verschil is tussen de single- en doublebladed lightsaber 8)7

Liep eigenlijk constant met de dualbladed rond omdat het gewoon cool was, maar heeft dus voor bossfights alleen maar negatieve impact :P
wat is het dan? dualbladed lijkt tot nu toe een soort heavy-attack mode..maar ik weet het ook nog niet >:)

[ Voor 79% gewijzigd door Farabi op 18-11-2019 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Dual blade is voor crowd control, effectief als je tegen meerdere zwakkere vijanden vecht. 1 op 1 is single bladed beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:40:
[Afbeelding]

De game heb ik nu uitgespeeld en ik heb ervan genoten. Ik ben nu wel blij dat het voorbij is, want het was best lang grinden. Afgelopen vrijdag ben ik ermee begonnen. Ik ben nu een echte Star Wars Fan/Padawan.
Je bent vrijdag begonnen en op maandag klaar, maar het was lang grinden? Moet je niet werken op vrijdag en maandag ofzo? Want een vrijdagavondje gamen en op zaterdag en zondag wat uren met de controller zitten spelen zou wel erg kort zijn voor een single player game...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

raiders schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:47:
DLC zou wel tof zijn. Misschien voor de base game, misschien een losse tak (bijvoorbeeld de back story van de second sister). Maar ik vermoed niet dat, dat hem wordt.
Spoiler ahead ->
spoiler:
Ik had eigenlijk verwacht dat je dus die kinderen op die 'force sensitive list' moest gaan zoeken, maar het verhaal was afgelopen... En waar zijn zuster 1-3-4-5-6-7-8?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

corset schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:05:
[...]

Performance op de X is beroerd als je hem op performance/framerate zet. Dan schiet de framerate alle kanten op. Op graphics mode zit hij vast op 30fps en speelt het prima. Alleen bij overgang van binnen maar buiten hapert hij hier ongeveer 1 seconde.

Verder ben ik aan het genieten nog steeds. Had een kinderloos weekend en ben daarom vrij ver. Ik begin wat moe te worden van het geklets buiten cutscenes met je crew (zeg die dingen gewoon tijdens de vlucht denk ik dan) maar die minuut lichte verveling wordt meer dan goed gemaakt tijdens het spelen. Deze dark souls lite gameplay bevalt heel goed. Omdat de meditation points goed staan opgesteld frustreert het niet. Ik kom bijna elke keer met 20% health en 0 stims bij de volgende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Gevonden. Het is een lift vanaf die ijsgrotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
BFmango schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:09:
[...]
Je bent vrijdag begonnen en op maandag klaar, maar het was lang grinden? Moet je niet werken op vrijdag en maandag ofzo? Want een vrijdagavondje gamen en op zaterdag en zondag wat uren met de controller zitten spelen zou wel erg kort zijn voor een single player game...
Hij kan zich toch ziek gemeld hebben? Moet kunnen vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Had net een vrij grote update. Geen idee wat er nieuw is maar misschien wel wat performance dingen.

Heb de game net uitgespeeld en heb 80% op de teller (+/- 18 uur). Jammer dat het alweer voorbij is. Heb eigenlijk niet zoveel zin om nu weer terug te gaan en al die skins op te halen. Maar wil eigenlijk wel verder met de game. |:(
prutser001 schreef op maandag 18 november 2019 @ 18:14:
[...]

Spoiler ahead ->
spoiler:
Ik had eigenlijk verwacht dat je dus die kinderen op die 'force sensitive list' moest gaan zoeken, maar het verhaal was afgelopen... En waar zijn zuster 1-3-4-5-6-7-8?
Spoiler voor het einde:
spoiler:
Ja same, maar vroeg me aan de andere kant ook wel af hoe ze er anders een einde aan zouden maken. Er moeten natuurlijk niet teveel Jedi / padawans rond rennen naarmate we dichterbij “A New Hope” komen.

Ben nu wel benieuwd wanneer we Cal en crew weer terug zien. Ik zet in op een cameo in episode 9 (scene met al die schepen?).

De andere inquisitors zijn waarschijnlijk bezig met andere Jedi. Ik weet niet precies hoe het zit met de timeline. Maar Star Wars Rebels en het Ahsoka boek zullen ook wel rond deze tijd zich afspelen. Het is ook pas 5 jaar na de purge. Volgens mij is het nog 10 jaar tot “A New Hope”.

[ Voor 32% gewijzigd door raiders op 18-11-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:44:
Het valt me op dat er nog zoveel positieve ervaringen zijn, ik heb in tijden niet zoiets slechts gespeeld als Fallen Order. Heb na 3 planeten de handdoek gegooid, als groot Star Wars liefhebber was het geluid, de visuals en de sfeer niet genoeg om door te spelen.

Allereerst, tenenkrommende "puzzels". Je ziet direct de oplossing maar denkt nee, zo simpel kan het toch niet zijn. Owja toch wel, keer op keer. De textures geven overal direct weg wat er moet gebeuren in combinatie met de hele tijd hints als heipalen. 'Kijk dit is blauw, hier moet je time slowen.' 'Kijk dit is rood, je moet nog even wachten tot je force push hebt', 'ow deze afstand is nét te ver, je moet wachten tot je kan verder kan springen'. Verschrikkelijk saai.

Qua gevechten heb ik geen seconde het idee dat ik een Jedi ben. Menselijke vijanden staan vrijwel altijd 'toevallig' bij een afgrond, hopla 'push'. Alles met een blaster is een kwestie van één keer op block drukken en ze zijn direct dood. De overige stormtroopers is een kwestie van twee keer klikken, ook op Jedi Master difficulty, en ze zijn dood.

Maar dan loop je een willekeurig konijn, kikker, schildpad of ander klein rotbeest tegen het lijf en je bent wel even bezig. Met van die lekker teleporterende 'unblockable' attacks, of die gerust zes keer tegen je light saber block aan klotsen maar geen damage krijgen. Die dodgemechanic werkt ook bij vlagen gewoon niet met muis en toetsenbord. Een controller is een echte aanrader daarvoor.

Ook zit je om de haverklap weer in een animatie vast of een minuut lang verplicht ergens naar te kijken, jahaa ik weet wel dat ik daar naar toe moet, geef me mijn controls terug.

Behalve timing in gevechten met beesten, zit er echt geen enkele uitdaging in deze game en dan zijn ze nog regelmatig frustrerend ook als je tegen de grenzen van de input devices aan loopt. Al met al een enorme domper, had er zoveel van verwacht. Als ik hier 60 euro voor zou hebben betaald in plaats van met EA Premier dan zou ik me zwaar bekocht hebben gevoeld.
Deze game is indd gemaakt met controller in mind. Ik speel ook met muis/tobo en evaden is dan best irritant. Wat mij hielp is om de evade knop te binden op de middelste muisknop (standaard is het Z). Dan is de evade knop veel makkelijker bereikbaar en sneller te gebruiken. Dit hielp wel voor mij (standaard is middelste muisknop enemy selecteren, maar die bind ik dan gewoon op Z, ik wissel ze dus om).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Grappig om te lezen dat er zo her en der mensen zij die deze game met muis & toetsenbord spelen.Persoonljik kan ik het me niet voorstellen dat ik dit of bv Dark Souls met muis & toetsenbord zou moeten spelen.

Bij muis & toetsenbord denk ik altijd meteen aan het RTS of Shooter genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Ik begin een beetje verder te komen in de story, ben net aangekomen op de 3e planeet.
spoiler:
de double bladed lightsaber net unlocked

Denk dat ik nog vrij vroeg in de campain zit, hoop het tenminste wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sileh
jori040 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:04:
Grappig om te lezen dat er zo her en der mensen zij die deze game met muis & toetsenbord spelen.Persoonljik kan ik het me niet voorstellen dat ik dit of bv Dark Souls met muis & toetsenbord zou moeten spelen.

Sinds Dark Souls 3 speelt het heel goed met muis & toetsenbord, vooral Sekiro speelde erg lekker.

Vind het persoonlijk nooit fijn om geforceerd met controller te moeten spelen en probeer altijd eerst muis & toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
jori040 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 08:04:

Ik heb geen controller en ga die ook niet speciaal halen.

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:06

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben echt onder de indruk van de game. Mijn verwachtingen zijn overtroffen door zowel de fighting mechanics als het leveldesign.

De discussie over hoe mensen een game spelen vind ik een bijzondere. Er is uiteraard geen goede of slechte manier in mijn optiek, alleen levert dit mogelijk wel een andere beleving op van het spel. Ik zelf vind het leuk om te zoeken naar secrets en 100% map completion. Ik kan dan ook prima een half uur in 1 area verblijven om alles op 100% proberen te krijgen ook al staat mijn mission marker op mij te wachten op een andere planeet. :) En dat past ook wel bij een metroidvania game vind ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
uchiha tijntje schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:30:
Ik ben echt onder de indruk van de game. Mijn verwachtingen zijn overtroffen door zowel de fighting mechanics als het leveldesign.

De discussie over hoe mensen een game spelen vind ik een bijzondere. Er is uiteraard geen goede of slechte manier in mijn optiek, alleen levert dit mogelijk wel een andere beleving op van het spel. Ik zelf vind het leuk om te zoeken naar secrets en 100% map completion. Ik kan dan ook prima een half uur in 1 area verblijven om alles op 100% proberen te krijgen ook al staat mijn mission marker op mij te wachten op een andere planeet. :) En dat past ook wel bij een metroidvania game vind ik.
Mwah je kan button mashend ieder gevecht in rennen, maar ik kan je verzekeren dat dat een slechte manier is. :P

De intentie van de devs is in ieder geval om er lekker op uit te gaan, net als bij een sandbox game of een typische From Software game. Jazeker kan je de game op uiterst lineaire wijze doorlopen. Dan ben je snel klaar en heb je waarschijnlijk nog niet eens de helft van alle content gezien. Zonde, maar dat is een keuze.

Ik speel net als jij. Ben al een uur of 7 op Zeffo aan het rond kloten en heb nog steeds niet alles gezien. En als er weer een nieuwe secret/area groen wordt op de map, dan doe ik er alles aan om daar te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:42:
[...]
Ik speel net als jij. Ben al een uur of 7 op Zeffo aan het rond kloten en heb nog steeds niet alles gezien. En als er weer een nieuwe secret/area groen wordt op de map, dan doe ik er alles aan om daar te komen.
Ik vind Zeffo echt zo'n toffe planeet/tof level. Het is echt groot en er valt zoveel te ontdekken. Ik moet voor mijn main objective ook allang naar de volgende planeet, maar vind het veel te leuk om steeds weer nieuwe areas te ontdekken op Zeffo.

Ik snap dan ook echt niet hoe je deze game in een uur of 10 uit kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dvd-linden schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 10:51:
[...]

Ik vind Zeffo echt zo'n toffe planeet/tof level. Het is echt groot en er valt zoveel te ontdekken. Ik moet voor mijn main objective ook allang naar de volgende planeet, maar vind het veel te leuk om steeds weer nieuwe areas te ontdekken op Zeffo.

Ik snap dan ook echt niet hoe je deze game in een uur of 10 uit kan spelen.
Ja tot nu vind ik het een heel vet level. Ik dacht alles gezien te hebben totdat ik op de map nog iets zag.

spoiler:
Ineens glijd ik naar beneden die ijsgrotten in en is er weer een enorm gebied te verkennen. En ik vind ook nog even een shortcut helemaal naar het begin waar de mantis staat.

Ben nu wel bij een irritante dude met paarse sabers die ik niet dood krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:07:
[...]
Ja tot nu vind ik het een heel vet level. Ik dacht alles gezien te hebben totdat ik op de map nog iets zag.

spoiler:
Ineens glijd ik naar beneden die ijsgrotten in en is er weer een enorm gebied te verkennen. En ik vind ook nog even een shortcut helemaal naar het begin waar de mantis staat.

Ben nu wel bij een irritante dude met paarse sabers die ik niet dood krijg.
spoiler:
Die gast met die paarse sabers is dat zo'n purge trooper?

Ik had dus ook nadat ik die tombe had verkend dat ik de planeet nog wat verder ging verkennen en in zo'n grottenstelsel kwam met verschillende liften naar boven. Als ik de map aanklik is het echt al een gigantisch level, maar nog steeds staat er dat ik minder dan 50% heb explored.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@dvd-linden

spoiler:
Ja, maar hij is in het zwart gekleed. Het is echt een hele nieuwe enemy.

[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 19-11-2019 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Oeh die moet ik nog even bezoeken dan, ben ik nog niet tegen gekomen terwijl ik seffo best goed heb verkend. zit op 80% geloof ik. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Goed nieuws dit. De laadtijden zijn eigenlijk mijn enige issue met de game. Hopelijk verschijnt deze snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik moet zeggen dat de gameplay een beetje begint te vervelen + map indelingen. het had wat meer lineair gemogen. ik hoop niet dat er nog veel te gaan is. denk het niet, aangezien ik voor de hoofdmissies ga..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:56:
ik moet zeggen dat de gameplay een beetje begint te vervelen + map indelingen. het had wat meer lineair gemogen. ik hoop niet dat er nog veel te gaan is. denk het niet, aangezien ik voor de hoofdmissies ga..
Ja dan zit je bij een interconnected metroidvanian game een beetje verkeerd in dit geval. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:58:
[...]

Ja dan zit je bij een interconnected metroidvanian game een beetje verkeerd in dit geval. ;)
Tjah, zo kun je wel alles links laten liggen. bij alle spellen zit wel iets wat je niet bevalt.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 19-11-2019 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
De game is juist zo goed omdat hij niet zo linear voelt als bv een Uncharted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
jori040 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:18:
[...]

De game is juist zo goed omdat hij niet zo linear voelt als bv een Uncharted.
en dat is wat uncharted zo goed maakte. ik weet nog de kritiek tegen uncharted lost legacy toen het veranderd was. maar goed, het zijn natuurlijk 2 andere verhalen/settings. ik bedoel eigenlijk dat ik straks precies op het juiste moment klaar ben met star wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:23:
[...]

en dat is wat uncharted zo goed maakte. ik weet nog de kritiek tegen uncharted lost legacy toen het veranderd was. maar goed, het zijn natuurlijk 2 andere verhalen/settings. ik bedoel eigenlijk dat ik straks precies op het juiste moment klaar ben met star wars.
De wat meer open structuur vond ik pesoonlijk veel beter passen bij de serie.

Gezien jij deze game in story-mode speelt ben jij denk meer iemand die speelt puur om de ervaring en ik meer om de gameplay.Wat dat betreft is het goed dat deze game voor iedere gamer een optie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:07:
[...]

Tjah, zo kun je wel alles links laten liggen. bij alle spellen zit wel iets wat je niet bevalt.
Ongetwijfeld. Ik zeg alleen maar dat je hier dan verkeerd bij zit.

Je moet ook geen Uncharted of Call of Duty kopen en daarna klagen dat het allemaal wat meer open world had gemogen. Dat weet je van tevoren.

En anders ga je in de story mode gewoon recht op je objective af zonder verdere exploring, zodat je wat meer die lineaire ervaring krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:41:
[...]

Je moet ook geen Uncharted of Call of Duty kopen en daarna klagen dat het allemaal wat meer open world had gemogen. Dat weet je van tevoren.
omdat het een nieuwe soort star-wars spel is, was het moeilijk in te schatten. op de gameplay video's zag het er meer lineairder uit, dan dat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Vind de game persoonlijk juist gaaf vanwege de open wereld en het ontdekken, denk dat als het meer lineair was geweest dat je wel heel snel door de story heen zou gaan. Snap dat heel goed dat wanneer je voor de hoofdmissies speelt dat het dan in de weg zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Hamazaki schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 15:44:
[...]

omdat het een nieuwe soort star-wars spel is, was het moeilijk in te schatten. op de gameplay video's zag het er meer lineairder uit, dan dat het is.
Dan heb je je niet echt goed ingelezen. Je kon het in alle pre- en reviews lezen en de preview tagline hier op Tweakers is zelfs "Leent wel erg veel van FromSoftware".

reviews: Star Wars Jedi: Fallen Order - Leent wel erg veel van FromSoftware
Terwijl je speelt, verken je een spelwereld. Dat is een spelelement op zich, want je kunt vaak meerdere kanten op en er valt veel te ontdekken. Zo zagen wij een van de andere gamers een tussenbaas bevechten die wij in onze speelsessie niet zijn tegengekomen. Dat gevecht bleek optioneel. Dark Sou... Jedi: Fallen Order is dus weliswaar een lineair verhaal, maar spelers kunnen vaak zijpaden nemen op weg naar het volgende 'hoofddeel'. Terwijl je dat alles doet, kun je her en der deuren openen of op andere manieren paden beschikbaar maken die er eerst niet waren. Op die manier open je shortcuts zodat je eerder bereikte punten in de game snel kunt bereiken. Handig, zo ben je sneller weer terug bij je Bonfi... Meditation Points.
Persoonlijk heb ik de game juist gekocht omdat het leveldesign is zoals deze nu in elkaar steekt. Als het een lineaire game was geweest waar je in 10/15 uur doorheen zou gaan, dan had ik gewacht tot 'ie € 30,- zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 16:03:
[...]

Dan heb je je niet echt goed ingelezen. Je kon het in alle pre- en reviews lezen en de preview tagline hier op Tweakers is zelfs "Leent wel erg veel van FromSoftware".
nou, dit gevoel had ik pas na weet ik veel hoeveel uren spelen. dit duidt aan dat het spel veel dingen goed heeft gedaan. het is niet dat het opeens een miskoop is omdat ik me niet heb 'ingelezen'. anders was ik er al na een uur klaar mee. ik ben nog altijd zeer blij dat ik dit spel mocht ervaren :)

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 19-11-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd-linden
Eerste echte minpunt voor mij:

spoiler:
Kashyyyk
loopt echt voor geen meter bij mij. Freezes, pop-up en framedrops. Ook bij het laden van de map blijft die heel lang blokkerig. Wel jammer, want het haalt je wel een beetje uit de ervaring...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
dvd-linden schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 23:52:
Eerste echte minpunt voor mij:

spoiler:
Kashyyyk
loopt echt voor geen meter bij mij. Freezes, pop-up en framedrops. Ook bij het laden van de map blijft die heel lang blokkerig. Wel jammer, want het haalt je wel een beetje uit de ervaring...
Waar speel je op? Hopelijk helpt de patch.

Ik heb vandaag Zeffo compleet uitgekamd. Mis nog wel wat dingen, maar daar kan ik nog niet bij. Daarna weer terug naar Bogano gegaan en dat was zeer de moeite waard.

spoiler:
Dual blade lightsaber en 2 stim upgrades. Vroeg me al af wanneer ik eindelijk eens meer stims kreeg.

Nog steeds erg aan het genieten. Ik merk ook echt dat ik langzaam beter wordt net als bij de From games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Gisteren weer 4 uurtjes kunnen spelen, blijf me elke keer weer verbazen hoe geweldig deze game is!
Zelfs de meest simpele vijanden zorgen soms voor een gevecht, ben nu op kashyyyk aan het levelen.
De story ben nog een beetje links laten liggen, de hele storyline ga ik nog aan beginnen.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste