Dat het voor jou de core is, wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is. De game biedt meerdere manieren om te spelen, geen daarvan is "de juiste".bram1984 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:03:
[...]
Ik heb het over exploratie. Items vinden. Shortcuts unlocken. Dat is de core van dit soort games. Als je er binnen 11 uur doorheen bent, dan heb je dat duidelijk links laten liggen. Zonde, maar inderdaad: dat moet je geheel zelf weten. GTA en RDR kan je ook als lineaire game spelen, maar ook dan haal je er niet uit wat erin zit.
Ik snap inderdaad niet wat er leuk aan is nee. Dat er een doelgroep voor is, dat weet ik ook wel, maar waarom je dat leuk zou vinden, geen idee...[...]
Doe je nu alsof of snap je gewoon echt niet waarom het risk & reward systeem in dit soort games zo verslavend kan werken en waarom de titels van From Software zo populair zijn? Dit is gewoon niks voor jou. Gelukkig zijn er zat andere games met veel minder uitdaging met om de 10 seconden een save point zodat je op je gemak zo vaak dood kan gaan wanneer je wilt. Prima, niks mis mee, move on.
Jij vind het zo leuk en dat is prima, maar begin niet over "de echte ervaring" want dat is gewoon persoonlijk. Dat jij straks wilt opscheppen met het uitspelen in hoogste moeilijkheidsgraad met 100% trophies en whatever is leuk voor je maar boeit niemand hier iets. En er is altijd weer een Chinees die het sneller kan dan jij.Ambition88 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:50:
[...]
Ja dat mag hij zeker, net zoals je wat mij betreft fifa mag spelen door 11 verdedigers op te stellen, maar zoals Bram aangeeft, het spel vraagt gewoon om op een bepaalde manier gespeeld te worden voor de ''echte'' ervaring.
Wellicht geen 20x maar een redelijk aantal zul je toch wel meer moeten doen. Misschien ben je nog niet ver genoeg, maar er is genoeg om je aan te irriteren wat weinig te maken heeft met gebrek aan skills. Ik had een plek waar een vijand opgegeten moest worden, maar dat gebeurde niet (en in plaats daarvan werd ie naast de plek geduwd. Omdat ik er dichtbij stond werd ik ineens door hem geraakt. Is dat mijn schuld?Hey, omdat jij moeite hebt met een hogere difficulty, doe je maar gewoon de aanname dat iedereen dit heeft? ik doe hetzelfde stuk niet 20x en ik ga zelden dood, maar het idee dat je constant scherp moet blijven en de extra ''spanning'' hou ik gewoon van.
En sure, ik ben ook niet perfect. Ik gaf verder al aan dat de timing van enkele handelingen niet lekker aan voelt, of dat je niet mag wallrunnen omdat de game vindt dat je niet hoog genoeg zat of dat een enemy iets kan blokkeren wat geforceerd is. Om daarom een heel stuk opnieuw te moeten doen (met nieuwe deaths), daar heb ik geen zin in maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen "want dan heb ik niet de echte ervaring". Rot toch op.
Of misschien heb ik gewoon een andere voorkeur om een game te spelen met minder frustratie. Ik heb ook geen groter gevoel van voldaanheid als ik een hogere moeilijkheidsgraad selecteer en dan met moeite een bepaald gevecht win. Met lagere lows worden mijn highs ook niet hoger. Bovendien vind ik veel maatregelen van games om een game moeilijker te maken hardstikke nep. We zijn met een Jedi bezig die een lichtzwaard hanteert, maar blijkbaar is de force time-based en kan je lichtzwaard prima geblokkeerd worden. Alsof de bacteriën de 5-seconden regel gaan hanteren voor iets wat op de grond is gevallen. Moet het lastiger? Gewoon wat meer enemies spawnen en de lengte van een gevecht middels grotere healthbalk uitrekken. Meer aanvallen in programmeren die je met minder mogeljikheden kunt verslaan in plaats van de speler te laten experimenteren met zijn abilities. Want fuck dat mensen eens een keer wat anders doen dan de voorgeprogrammeerde X-X-B-A-X-Y-Y om een boss te verslaan.Misschien ben jij gewoon niet zo goed. no offence.
Waarom niet? Het is nu toch zowat een bepaald genre geworden die nu gemixed wordt met een bepaalde wereldberoemde franchise? Als Mario ineens fucking moeilijk is, mogen die mensen dan ook niet meer klagen? Als Call of Duty in de singleplayer met 1 kogel dodelijk is, alleen maar "git gud" gaan melden? Grow up. James Bond gaat toch ook niet met 2 armen op zijn rug een schurk te lijf omdat het anders te makkelijk is. Kom eens met echte uitdaging en niet van dit soort nepgedoe. Hoor ook al mensen over hoe geweldig de puzzels zijn. Als ik er 1 tegen kom die een hersencel nodig heeft om uit te vinden, dan laat ik het wel weten.Ambition88 schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:17:
[...]
maar ga aub nou niet doen alsof het aan het spel ligt