[Multi] Star Wars Jedi: Fallen Order

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42
DarthDavy schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:23:
https://www.pushsquare.co...rder_is_er_out_now_on_ps5

Jedi Fallen Order is uit op de PS5. Maar niemand mag het precies weten... Free upgrade als je de game al op PS4 hebt.
Net geinstalleerd, maar:
- Je moet de disc in de PS5 hebben anders verschijnt de gratis update niet, daarna download ie initieel 21 GB.
- Gekloot met mijn save games. Kon ze importeren van de PS4, maar daarna crashte ie. Oplossing is om de PS4 en PS5 savegames lokaal (console) te deleten, daarna uit de cloud te copieren en daar weer op te starten. Vraagt ie weer of ie ze mag importeren en gaat het wel goed.
- Wel moet alle data gedownload zijn, er blijkt nog meer dan 21 GB te zijn… anders kun je nog niets mocht je savedata ver in de game te zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:42

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

De deluxe edition is nu maar €15 in de PS Store...

Heb hem dan ook maar gekocht, toffe game tot nu toe, alleen wel wat grafische foutjes, vooral dingen die net iets te laat worden ingeladen tijdens cut scenes, heb hem nu op performance mode gezet en dat lijkt geholpen te hebben.
Maar het ziet er wel gaaf uit en de combat voelt ook wel lekker alhoewel dat dodgen me nog niet echt goed lukt.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De game is “gratis” met PS plus omdat er natuurlijk een opvolger komt. Dus maar even aan het spelen geslagen.

Het geluid is zeer goed en geeft je echt die SW ervaring. Alleen ik vind zelf dat het wat makkelijker moet zijn om snel naar je schip terug te keren om naar een andere planeet te gaan. Dat maakt de game dan wat traag.

Verder wel een prima game, al vind ik het nog niet eens zo makkelijk. (Ben ook geen pro :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 15:43
Hann1BaL schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:33:
De game is “gratis” met PS plus omdat er natuurlijk een opvolger komt. Dus maar even aan het spelen geslagen.

Het geluid is zeer goed en geeft je echt die SW ervaring. Alleen ik vind zelf dat het wat makkelijker moet zijn om snel naar je schip terug te keren om naar een andere planeet te gaan. Dat maakt de game dan wat traag.

Verder wel een prima game, al vind ik het nog niet eens zo makkelijk. (Ben ook geen pro :))
De game is zeker niet altijd even makkelijk, maar zeker wel vermakelijk. Ben er zelf nu ook mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

G.Scholtens schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:37:
[...]

De game is zeker niet altijd even makkelijk, maar zeker wel vermakelijk. Ben er zelf nu ook mee begonnen.
Klopt. Ik vraag mij wel of ik het af ga maken, want zoveel tijd om te gamen heb ik niet, maar tot nu toe geniet ik wel van de game. Toch trekt de Horizon franchise mij iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ja die horizon game trekt mij totaal niet, paar keer opgestart gehad maar als snel verwijderd. Het is zeker geen slechte game, maar het moet je wel trekken.

Star wars trekt mij veel meer momenteel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik ben tegen mijn principes (of ik heb mijn principes veranderd; het is maar hoe je het ziet) de moeilijkheidsgraad maar op storymode gezet. Dan kan ik van de game genieten zonder elke keer weer dood te gaan net voordat je een nieuw meditation punt hebt bereikt. Parry timing is gewoon lastig en ik wil gewoon door het verhaal heen zonder teveel gedoe. :)

Meteen geleerd dat Dark Souls en games als dat niet voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Hann1BaL schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:25:
Ik ben tegen mijn principes (of ik heb mijn principes veranderd; het is maar hoe je het ziet) de moeilijkheidsgraad maar op storymode gezet. Dan kan ik van de game genieten zonder elke keer weer dood te gaan net voordat je een nieuw meditation punt hebt bereikt. Parry timing is gewoon lastig en ik wil gewoon door het verhaal heen zonder teveel gedoe. :)

Meteen geleerd dat Dark Souls en games als dat niet voor mij zijn.
Volgens mij heb ik hem daar ook op, misschien een hoger weet het zo even niet. Gaat toch ook om de story mode. Genieten van de game dat is waar het om draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 17:44
Geen idee of er nog mensen op dit topic kijken en/of reageren. Maar bij mij loopt Jedi: Fallen Order nou net niet zo lekker als bij andere mensen van wat ik in dit topic heb gezien. Als ik 1440p High speel heb ik redelijk vaak FPS drops terwijl gezien de specs van m'n PC, ik dit niet zou verwachten.

Specs:
Ryzen 7 2700X
RX 6800
16GB ram
Geïnstalleerd op Samsung EVO 860 SSD

Settings:
1440p Medium
Dynamic resolution scaling aan vanwege de FPS drops
Motion blur OFF
Film grain ON
Chromatic abberation ON
Camera shake OFF

Kan het aan m'n settings of systeem liggen of ligt het aan de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:40

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

rayfano schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:14:
Geen idee of er nog mensen op dit topic kijken en/of reageren. Maar bij mij loopt Jedi: Fallen Order nou net niet zo lekker als bij andere mensen van wat ik in dit topic heb gezien. Als ik 1440p High speel heb ik redelijk vaak FPS drops terwijl gezien de specs van m'n PC, ik dit niet zou verwachten.

Specs:
Ryzen 7 2700X
RX 6800
16GB ram
Geïnstalleerd op Samsung EVO 860 SSD

Settings:
1440p Medium
Dynamic resolution scaling aan vanwege de FPS drops
Motion blur OFF
Film grain ON
Chromatic abberation ON
Camera shake OFF

Kan het aan m'n settings of systeem liggen of ligt het aan de game?
Wat zijn de usage percentages van je cpu en gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Militia Pilot schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:30:
[...]

Wat zijn de usage percentages van je cpu en gpu?
CPU max 40, GPU tussen de 60 en 80. GPU temp niet boven de 80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

rayfano schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:
[...]

CPU max 40, GPU tussen de 60 en 80. GPU temp niet boven de 80
oke, kan je ook zien per CPU kern hoeveel die belast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Militia Pilot schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:13:
[...]

Daar even snel overheen gescrold, maar ik volgens mij waren die allemaal evenveel belast. Zal het morgen of overmorgen nog even extra kunnen checken.

[ Voor 7% gewijzigd door rayfano op 01-02-2023 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

@rayfano je zou ook kunnen kijken of je voor deze specifieke game een fps-cap kan instellen.
Dat is met AMD de functie "Radeon Chill"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

spoiler:
Op Dathonir moet je op een gegeven moment ontsnappen zonder light saber.

Dan is het echt heel vervelend om de autolock feature ingeschakeld te hebben. Daar hebben ze niet over nagedacht met de game, want je komt gewoon niet weg dan :)
Even uitzetten en eigenlijk hoef je het ook niet aan te zetten, want autolock is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
Militia Pilot schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:13:
[...]

Het viel me net op dat m'n CPU kern 10 het meeste wordt belast, max 40 tov de rest max 10 ongeveer. Is dat een probleem.
Zou m'n 16GB ram ook een probleem kunnen zijn? Het gekke is dat mijn GPU namelijk niet eens zo gek veel belast wordt bij het spelen van deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 19:15
Ik ben gisteren ook maar eens aan deze game begonnen (PS5), maar weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik ben nog niet echt onder de indruk van de grafische kwaliteit, en vind Kal ook maar houterig bewegen. De Star Wars lore vind ik dan wel weer tof, dus ik geef het voorlopig een kans.

Wel fijn dat deze in de PS5 collectie zat, dan kan ik het rustig proberen zonder kosten. :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 17:52

chromeeh

the Gnome

rayfano schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Het viel me net op dat m'n CPU kern 10 het meeste wordt belast, max 40 tov de rest max 10 ongeveer. Is dat een probleem.
Zou m'n 16GB ram ook een probleem kunnen zijn? Het gekke is dat mijn GPU namelijk niet eens zo gek veel belast wordt bij het spelen van deze game.
Om even in te haken hierop, ik heb middel Jedi Survivor het volgende ontdekt, en in mindere mate met Fallen Order;
Op het moment dat je van (sub) zone / gebied wisselt, ontstaat er ineens veel disk IO...
Het lijkt er op dat de game dan ineens van alles wil pre-loaden, en dat voor rare performance pieken zorgt.

Nu ervaar ik het zelf in mindere mate doordat ik de game op NVME geïnstalleerd heb.
Maar ik kan met met een "gewone" SSD voorstellen dat het tamelijk irritant is :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:23
Heb deze met veel plezier afgelopen weekend uitgespeeld. Vond het een mooie opstap in console gaming moeilijkheidsgraad na Uncharted 4. Hier zit meer combat in en voor iemand die nog maar een maadje console / controller gaming doet was dit prima te doen.

Leuke levels (planeten) en ik vond de hologram map uiteindelijk wel handig (in het begin dacht ik wat moet ik ermee).

Het volgende deel Survivor zet ik op de shortlist, eerst maar eens iets niet Star Wars spelen... (wilde westen en feodaal Japan here we come)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste