[Multi] Star Wars Jedi: Fallen Order

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:36

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben positief verrast, ben bij de 2e missie.
Echt een waardige Star Wars game, ook het eerste light saber gevecht was precies op het moment wanneer ik het hoopte.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 20:54
Ik ben erg blij met de reviews. Ik heb deze game nog niet aangeschaft, want ik wilde het toch even afwachten. Niet dat ik er geen vertrouwen in had, maar EA mag best even zien dat ze hun zaakje op orde mochten krijgen.

Dus deze reviews zorgen er hopelijk voor dat er meer goede Star Wars games gaan komen. Deze game gaat er wel komen en waarschijnlijk voordat het nieuwe salaris er is ;)

spoiler:
Alleen vind ik wel jammer dat je in meerdere reviews ziet en leest dat er een dubbelbladed lightsaber in de game zit. Dat vind ik persoonlijk best spoilerachtig, omdat dit toch dingen zijn waar je naartoe werkt. En nog helemaal nergens is getoond in previews, of trailers

[ Voor 27% gewijzigd door Dubrillion op 15-11-2019 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:53

v8power67

Psn: Mausosaurus

Family Guy schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
Is dit een prima game om op de PS4 pro te halen of gaat jullie voorkeur uit naar PC?
Lees op resetera in pc performance topic veel geklaag over stotteren en vage performance. Maar er is nog weinig bekend van ps4 pro versie dus ja beide een gok.
Digital foundry afwachten.
https://www.resetera.com/...3004/page-7#post-26482444

En eurogamer klaagt in hun review over performance van xbox one versie. Neem aan dat ze base en niet x bedoelt.

[ Voor 22% gewijzigd door v8power67 op 15-11-2019 08:35 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik vraag me oprecht af hoe de game draait op de base Xbox One, dus niet de S, niet de X, maar gewoon de ouderwetsche Xbox One.

En voordat de kindjes komen; nee, ik ga voorlopig niet upgraden

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:33
corset schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:14:
Ik vraag me oprecht af hoe de game draait op de base Xbox One, dus niet de S, niet de X, maar gewoon de ouderwetsche Xbox One.

Gamer.nl heeft hem op de normale xbox gespeeld en kort gezegd was het bij vlagen niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Misschien wordt dit nog wel beetje recht getrokken met een day-one patch.
Ik heb het idee dat dit wel gewoon een goede game is, die tijdens de review fase nog wel een beetje opgepoetst moet worden qua performance.

Ik ga op de PC spelen. Dan is het wat makkelijker om eventueel wat terug te schroeven als het niet helemaal lekker loopt.

Gelukkig zit er een RTX 2070 Super in en draai ik maar 1080p, dus verwacht wel minimaal op High te spelen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:27

Martinspire

Awesomeness

Dubrillion schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:21:
Ik ben erg blij met de reviews. Ik heb deze game nog niet aangeschaft, want ik wilde het toch even afwachten. Niet dat ik er geen vertrouwen in had, maar EA mag best even zien dat ze hun zaakje op orde mochten krijgen.

Dus deze reviews zorgen er hopelijk voor dat er meer goede Star Wars games gaan komen. Deze game gaat er wel komen en waarschijnlijk voordat het nieuwe salaris er is ;)

spoiler:
Alleen vind ik wel jammer dat je in meerdere reviews ziet en leest dat er een dubbelbladed lightsaber in de game zit. Dat vind ik persoonlijk best spoilerachtig, omdat dit toch dingen zijn waar je naartoe werkt. En nog helemaal nergens is getoond in previews, of trailers
Ik denk dat het vooral aangeeft dat er zeker een markt is voor franchises die groot zijn geworden buiten gaming, zolang je er maar een goed team op zet en de tijd geeft om er iets goeds van te maken. Zo zal de komende Terminator game wel weer floppen, gok ik. Al is het wel opvallend dat die niet tegelijk met de film uit komt maar net wat later (zal ook wel weer uitstel zijn om de grootste bugs eruit te halen).

Overigens scheelt het veel dat het dus vooral een singleplayergame is en er geen complexe coop of multiplayer bij zit.

Wat ik nog niet echt vernomen heb, is of de game na uitspelen nog wat biedt of dat er eigenlijk alleen andere moeilijkheidsgraden of iets van leaderboards in zitten (beiden meh imo). Is het na 15 uur echt klaar of niet?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
Reviews zijn positief inderdaad. Alleen schijnt de game niet soepel te spelen wanneer je een oude Xbox One of PlayStation 4 hebt.
Dubrillion schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:21:
spoiler:
spoiler:
Mja, die dubbel bladed lightsaber had je ook in de laatste trailer kunnen zien. En daar wordt ook niet voor gewaarschuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 15-11-2019 09:43 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 18:20
Family Guy schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:47:
Is dit een prima game om op de PS4 pro te halen of gaat jullie voorkeur uit naar PC?
Ik heb ook een PS4 Pro, maar ik heb hem voor de pc gehaald: betere framerate, mooiere graphics en slechts 1/4 van de prijs via Origin Access Premier. Bij mij draait de game in ieder geval vloeiend in 4k met Epic-settings (2080 Ti).

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 15-11-2019 09:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
corset schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:14:

kwdtje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:15:
[...]

Gamer.nl heeft hem op de normale xbox gespeeld en kort gezegd was het bij vlagen niet best.
De performance op de oudere Xbox One en PlayStation 4 consoles schijnt inderdaad niet al te best te zijn. Maar er komt nog een patch aan:
NB: Electronic Arts meldde donderdagavond dat er een patch voor de PS4- en Xbox One-versie van de game klaarstaat die de laadtijden bij respawns verkort. Er wordt nog gewerkt aan een patch die de verdere prestaties op de consoles moet verbeteren. Het is nog niet bekend wanneer die patch gereed is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Martinspire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:35:
[...]

Ik denk dat het vooral aangeeft dat er zeker een markt is voor franchises die groot zijn geworden buiten gaming, zolang je er maar een goed team op zet en de tijd geeft om er iets goeds van te maken. Zo zal de komende Terminator game wel weer floppen, gok ik. Al is het wel opvallend dat die niet tegelijk met de film uit komt maar net wat later (zal ook wel weer uitstel zijn om de grootste bugs eruit te halen).

Overigens scheelt het veel dat het dus vooral een singleplayergame is en er geen complexe coop of multiplayer bij zit.

Wat ik nog niet echt vernomen heb, is of de game na uitspelen nog wat biedt of dat er eigenlijk alleen andere moeilijkheidsgraden of iets van leaderboards in zitten (beiden meh imo). Is het na 15 uur echt klaar of niet?
Nee serieus? is de game maar 15 uur? :/
Dat zou dan de eerste grote teleurstelling zijn :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
G_Dragon schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:05:
[...]

15 uur voor dit soort type spellen is toch gemiddeld tot lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ik vind 15 uur prima. Persoonlijk word ik een beetje moe van die games die 30 uur tot 40 uur bieden door alles maar te herhalen. Een beetje vergelijkbaar met een programma als Undercover in Nederland. Kun je ook afdoen in 20 minuten, maar door alles continu te herhalen heb je een show van een uur.

[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 15-11-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

kwdtje schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:07:
[...]

15 uur voor dit soort type spellen is toch gemiddeld tot lang.
Het is wel het gemiddelde, maar vind het persoonlijk altijd veel te kort.
Mogen van mij wel minimaal 40 uur zijn :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Spiderman PS4 zijn campaign zou ook 10 a 11 uur zijn. Ik heb alles verzameld, uren door de stad geslingerd omdat de gameplay gewoon goed in elkaar zat. Verhaal was interessant. Achteraf denk dik 30uur in gestoken. Ik verwacht dat JFO hetzelfde gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

[...]

Dat is wat ik her en der zag. Maar goed, dat zijn veelal reviewers die toch wat meer haast maken om een game door te komen. Ik verwacht er ook wel een uur of 20 mee bezig te zijn, maar het is bv geen open wereld game.
Dubrillion schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:09:
Spiderman PS4 zijn campaign zou ook 10 a 11 uur zijn. Ik heb alles verzameld, uren door de stad geslingerd omdat de gameplay gewoon goed in elkaar zat. Verhaal was interessant. Achteraf denk dik 30uur in gestoken. Ik verwacht dat JFO hetzelfde gaat doen.
JFO is echter geen open wereld game, dus weinig mogelijkheden tot het rekken van de gameplay met wat random collectibles en zijmissies.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
NotSoSteady schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:52:
[...]

Ik heb ook een PS4 Pro, maar ik heb hem voor de pc gehaald: betere framerate, mooiere graphics en slechts 1/4 van de prijs via Origin Access Premier. Bij mij draait de game in ieder geval vloeiend in 4k met Epic-settings (2080 Ti).
Ja toch gewoon abbo nemen 14,99 en na maand weer opzeggen. Is inderdaad goedkoopste oplossing 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
k1978 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:13:
[...]

Ja toch gewoon abbo nemen 14,99 en na maand weer opzeggen. Is inderdaad goedkoopste oplossing 👍
Ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Martinspire schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:13:
[...]

JFO is echter geen open wereld game, dus weinig mogelijkheden tot het rekken van de gameplay met wat random collectibles en zijmissies.
Nee maar met backtracken omdat je een nieuwe skill hebt geleerd rek je wel tijd. En de combat wordt steeds gevarieerder en die schijnt gewoon goed in elkaar te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Weet iemand hoe je voorbij die grote ventilator in de trein komt, ik krijg er geen blauwe cirkel op ? Ik weet niet hoe je dat doet met welke knop, heb ook een game controller. Zie het op dit punt in deze walkthrough YouTube: STAR WARS JEDI FALLEN ORDER Gameplay Walkthrough Part 1 [1080p HD 60... Het is nog aan het begin van de game, heb het gisteren nog niet lang gespeeld.

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
[...]

Bloodborne kan je ook binnen 3 uur uitspelen maar daar doen de meesten ook 60 uur over.

Gisteren heb ik alleen al in het eerste gebied 3 uur rond gelopen. Ik ga wel over de 30 uur heen minstens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
bram1984 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 11:39:
[...]

Bloodborne kan je ook binnen 3 uur uitspelen maar daar doen de meesten ook 60 uur over.

Gisteren heb ik alleen al in het eerste gebied 3 uur rond gelopen. Ik ga wel over de 30 uur heen minstens.
Dat is traag!

Bloodborne:

Glitchless: 34 minuten
All Bosses: 1 uur en 4 minuten (Incl DLC bosses)

:+

Wil meer zeggen, tijd is irrelevant. Ik heb liever een game waar ik 15 uur in zit en van elke 15 uur geniet, dan zoals MGS 4 waar je 40 uur in zit, en 36 uur cutscene hebt

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:33

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

http://eaassets-a.akamaih...di-fallen-order-pc_ww.pdf
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Zeer beknopte spel handleiding

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/Pentiummania https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdtje
corset schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 12:03:
[...]

Dat is traag!

Bloodborne:

Glitchless: 34 minuten
All Bosses: 1 uur en 4 minuten (Incl DLC bosses)

:+

Wil meer zeggen, tijd is irrelevant. Ik heb liever een game waar ik 15 uur in zit en van elke 15 uur geniet, dan zoals MGS 4 waar je 40 uur in zit, en 36 uur cutscene hebt
Dit dus. Ik zelf heb niet bijster veel tijd om te gamen dus dan is het wel fijn als een game niet te lang duurt. Ook belangrijk dat een game je aandacht vast kan houden, de volledige speelduur lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:04
Wat een dikke Star Wars game ! :)
De soundtrack is ook heel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 15-11-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Hoe meer ik speel, hoe enthousiaster ik word. Echt een heerlijke game ondanks dat ik nagenoeg niks weet over Star Wars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben normaal niet zo actief hier, maar toch even een waarschuwing voor mensen die gevoelig zijn voor lage framerates , microstutter en andere "motion" problemen: Dit spel loopt echt verschrikkelijk slecht op de Xbox one X (performance mode): De framerate lijkt mij echt alleen 60 als je naar een muur kijkt en er is een constante vervelende judder aanwezig die los lijkt te staan van de framerate. (frametiming?).
Verder lopen de animaties vaak slecht in elkaar over en ontstaan er vreemde korte haperingen als je bijvoorbeeld naar/van een touw springt of op een "glijbaan" springt.
Al deze factoren bij elkaar zorgen voor een erg oncomfortabele ervaring.

Ik had graag wat positiefs over dit spel gezegd, maar dit is voor mij simpelweg onspeelbaar, na een half uur spelen heb ik letterlijk hoofdpijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Verwijderd
Hij loopt hier op de Pro ook niet strak 60fps maar het is ook weer niet zo slecht dat het onspeelbaar is.
Verwacht dat er snel een patch komt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:53
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:55:
Ben normaal niet zo actief hier, maar toch even een waarschuwing voor mensen die gevoelig zijn voor lage framerates , microstutter en andere "motion" problemen: Dit spel loopt echt verschrikkelijk slecht op de Xbox one X (performance mode): De framerate lijkt mij echt alleen 60 als je naar een muur kijkt en er is een constante vervelende judder aanwezig die los lijkt te staan van de framerate. (frametiming?).
Verder lopen de animaties vaak slecht in elkaar over en ontstaan er vreemde korte haperingen als je bijvoorbeeld naar/van een touw springt of op een "glijbaan" springt.

Ik had graag wat positiefs over dit spel gezegd, maar dit is voor mij simpelweg onspeelbaar, na een half uur spelen heb ik letterlijk hoofdpijn.
Hm klote man, las het ook terug in de reviews idd.. speel hem zelf met alles op high 130/140fps op de pc. daar draait ie wel als een zonnetje.

Tof spel tot nu toe! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:55:

Hier op een X nergens last van. Heb hem op graphics laten staan en het speelt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
[...]

Ik lees dat het toch wel wat meer is, zeker als je op Hard gaat spelen en wat meer aan side-quests doet :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:16:
[...]

Hier op een X nergens last van. Heb hem op graphics laten staan en het speelt prima.
Ik ben erg gevoelig voor dit soort dingen, volgens mij een ouderdomskwaaltje (Ik zie dubbel bij 30fps sinds een jaar of 10 en als ik dan wat langer speel springen er soms zelfs aders in mijn linker oog... wat voor hoofd/oogpijn zorgt)
Als je geen problemen hebt met 30fps games denk ik dat er weing aan de hand is (de animaties blijven wel slecht lijkt me) en lijkt het me een vermakelijke game.

Het is ook mijn eigen stomme schuld: Ik las "aiming for 60fps" en "Respawn" en dacht dat het wel goed zou zitten, had eerst even wat reviews moeten afwachten.

Vraag me wel af of het met een patch op te lossen is: Ik heb een freesync monitor en heb eigenlijk bij geen enkel spel wat boven de 50fps blijft ergens last van. Ik vermoed dat de framerate eigenlijk continue tussen de 40 en 50fps ligt, en dan is er een flink gat te overbruggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

NotSoSteady schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 13:53:
Hoe meer ik speel, hoe enthousiaster ik word. Echt een heerlijke game ondanks dat ik nagenoeg niks weet over Star Wars.
Dit maakt me wel nieuwsgierig want weet er ook niks van :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:57
Ik twijfel een beetje over de PS4 versie of op de PC met een RX470..
Kan iemand iets nuttigs zeggen over de beeldkwaliteit (beide 1080p)

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 15-11-2019 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Pff, kunnen we dit topic niet scheiden van pc gamers? Begint alweer een pc-performance topic te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:50
Is deze game niet te klein voor twee verschillende topics? Er wordt toch ook gepraat over console performance?

Anyway ik ging net naar YouTube en kreeg vol het einde van de game in de thumbnail van een recommended video... :(

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 22:31

Cogency

Ginnunga

Ik heb hem op de PC en moet zeggen dat de keyboard en muisbesturing een beetje awkward zijn, met name doordat er regelmatig wat fixed focus points zijn. Misschien is dat alleen in de 'tutorial'.

Werkt een PS4 controller met Origin/StarWars?
Want dan ga ik dat even proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Cogency schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:00:
Ik heb hem op de PC en moet zeggen dat de keyboard en muisbesturing een beetje awkward zijn, met name doordat er regelmatig wat fixed focus points zijn. Misschien is dat alleen in de 'tutorial'.

Werkt een PS4 controller met Origin/StarWars?
Want dan ga ik dat even proberen :)
Jep, daar speel ik hem ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ligt het aan mij of zijn die savegames echt gewoon ruk? Na het verslaan van een AT-ST een heel verhaal dus ik denk nou nu kan ik afsluiten, start ik de game opnieuw op en kan ik dat stuk nog een keer overnieuw doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 15:24:
[...]

Ik ben erg gevoelig voor dit soort dingen, volgens mij een ouderdomskwaaltje (Ik zie dubbel bij 30fps sinds een jaar of 10 en als ik dan wat langer speel springen er soms zelfs aders in mijn linker oog... wat voor hoofd/oogpijn zorgt)
Als je geen problemen hebt met 30fps games denk ik dat er weing aan de hand is (de animaties blijven wel slecht lijkt me) en lijkt het me een vermakelijke game.

Het is ook mijn eigen stomme schuld: Ik las "aiming for 60fps" en "Respawn" en dacht dat het wel goed zou zitten, had eerst even wat reviews moeten afwachten.

Vraag me wel af of het met een patch op te lossen is: Ik heb een freesync monitor en heb eigenlijk bij geen enkel spel wat boven de 50fps blijft ergens last van. Ik vermoed dat de framerate eigenlijk continue tussen de 40 en 50fps ligt, en dan is er een flink gat te overbruggen.
Ai. Dat is minder.

Nu ik wat verder ben, merk ik wel wat korte freezes. Kan ook wel komen omdat de X al sinds vanmorgen staat te knallen. :)

Erg fijn spelletje. Dit soort tombraider meets dark souls lite bevalt me goed. Zeker met een Star Wars jasje aan.

Het valt me op dat er weinig spelers zijn op de Xbox. Hoop dat deze goed verkoopt want het smaakt naar meer.

@NotSoSteady kampvuurtjes zijn savegame.
spoiler:
Ongeveer drie meter na die ATST is er een in het schip. Wel zonde. Anderzijds is er ook een kampvuur ongeveer 15 meter voor de ATST.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2019 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:25:
[...]

Het valt me op dat er weinig spelers zijn op de Xbox.
Ehm, het is pas 17.30 op de releasedag. Nog niet iedereen was vandaag vrij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:25:
[...]

Ai. Dat is minder.

Nu ik wat verder ben, merk ik wel wat korte freezes. Kan ook wel komen omdat de X al sinds vanmorgen staat te knallen. :)

Erg fijn spelletje. Dit soort tombraider meets dark souls lite bevalt me goed. Zeker met een Star Wars jasje aan.

Het valt me op dat er weinig spelers zijn op de Xbox. Hoop dat deze goed verkoopt want het smaakt naar meer.

@NotSoSteady kampvuurtjes zijn savegame.
spoiler:
Ongeveer drie meter na die ATST is er een in het schip. Wel zonde. Anderzijds is er ook een kampvuur ongeveer 15 meter voor de ATST.
Ja weet ik, had alleen verwacht dat die na een cutscene ook zou opslaan (wat ik persoonlijk ook logisch vind). Geen groot probleem, want het is slechts een klein stukje.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 15-11-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zie dat er voor Fortnite ondertussen ook wat Star Wars Content te krijgen is. Heeft Battlefront 2 ook nog wat wellicht? En andere games of stuff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:31:
[...]

Ja weet ik, had alleen verwacht dat die na een cutscene ook zou opslaan (wat ik persoonlijk ook logisch vind). Geen groot probleem, want het is slechts een klein stukje.
Het is soms wat vreemd want na sommige cutscenes heb je wel een checkpoint. Als je dan de game afsluit ga ie wel terug naar de vorige meditation spot. Ik neem het zekere voor het onzekere vanaf nu. :)

@Martinspire true, maar 1000 spelers op trueachivements is wel erg laag hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josstie85
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 13:11
Ik heb nog een pre-order download code voor de cosmetics: 4A4F-DNNM-LBRE

Dubbel gekregen, dus wie het eerst komt.. enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:07
josstie85 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 18:10:
Ik heb nog een pre-order download code voor de cosmetics: 4A4F-DNNM-LBRE

Dubbel gekregen, dus wie het eerst komt.. enjoy!
Gebruikt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
Weet iemand wat de beste planeet is om als eerste heen te gaan? :p in spoilertags is prima. :)

nvm ben er al uit

[ Voor 10% gewijzigd door Ambition88 op 15-11-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Game geïnstalleerd, lekker bezig. Eigen controls ingesteld, en ja hoor..bij het reizen naar een andere planeet worden mijn custom controls niet overgenomen/geaccepteerd, dus moet ik eerst de controls resetten om verder te kunnen Dit geintje kom ik bij zoveel games tegen, erg slecht :/

Maar het speelt lekker weg, uiteraard met de nodige frustraties aangezien het gemaakt is voor met controllers (I don't play that way :P ) maar dat is even doorbijten. Ziet er prachtig uit, op de wat meh lipsync na. Dat haar ook, pfoe, kost best wat frames denk ik ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raiders
Wacht wat? Ik start de game op en ben gewoon al mijn progression kwijt... kan alleen maar klikken op: "start new journey"

Te vroeg geschreeuwd, kon gelukkig nog snel een oude save file uit de Origin Cloud halen O+

[ Voor 32% gewijzigd door raiders op 15-11-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
2,5 uurtjes bezig hier en WAUW. Blijf de serie aub zo houden. De gameplay-mechanics zijn bekend van andere spellen, maar het ziet er geweldig uit in een star-wars-jasje.

geweldig hoe snel je weer kan beginnen nadat je dood bent overigens + overzichtelijke upgrade menu's. de layout van deze lijken regelrecht van tomb raider te zijn gekopieerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 15-11-2019 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Replar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-07 07:14
Net de eerste Vault gedaan en ik vond het wel erg op BOTW lijken, hopelijk komen er veel meer O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:24

s0kkie

Cowabunga

Letterlijk 10 keer achter elkaar dood bij zo een grote monster met een lange tong en nu maar even opgegeven, zal wel nog aan mijn skills liggen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raiders
Ja vind het ook wel moeilijk op sommige stukken. Moet ik ineens vechten tegen een stuk of 5 bokken(?) die je voor de helft killen. Na vrij veel attempts eindelijk verder gekomen.

spoiler:
Ga je die lift in, in de temple van Zeffo.

(Ding uit spoiler) duurt vrij lang. Vervolgens jump ik verkeerd, respawn ik letterlijk op een enemy en ga ik dood. Ben ik weer helemaal terug bij dat stuk voor die bokken :+

Haalt het tempo wel uit het verhaal, maar is aan de andere kant wel weer wat goede oefening want ben nog niet echt goed in blocken merk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

s0kkie schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:05:
Letterlijk 10 keer achter elkaar dood bij zo een grote monster met een lange tong en nu maar even opgegeven, zal wel nog aan mijn skills liggen :p
spoiler:
Als je bent waar ik denk dat je bent, kun je ook rechts omlopen naar de objective. Dat heb ik gedaan nadat ik merkte dat het een kansloos gevecht was. :)

Ik dacht eerst dat de Dark Souls vergelijkingen overtrokken waren maar naarmate je verder komt, wordt het steeds lastiger lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
raiders schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 21:16:
Ja vind het ook wel moeilijk op sommige stukken. Moet ik ineens vechten tegen een stuk of 5 bokken(?) die je voor de helft killen. Na vrij veel attempts eindelijk verder gekomen.

spoiler:
Ga je die lift in, in de temple van Zeffo.

(Ding uit spoiler) duurt vrij lang. Vervolgens jump ik verkeerd, respawn ik letterlijk op een enemy en ga ik dood. Ben ik weer helemaal terug bij dat stuk voor die bokken :+

Haalt het tempo wel uit het verhaal, maar is aan de andere kant wel weer wat goede oefening want ben nog niet echt goed in blocken merk ik.
Je hoeft ze niet nog een keer te doen he je kan er ook gewoon voorbij rennen :p

Ik vind die map soms wel wel een beetje onduidelijk, soms lastig te onthouden waar ik nou wel en niet ben geweest en qua backtracken, wat nou de snelste route terug is naar een bepaald punt, oh well klein zeikpuntje. Vermaak me ontzettend met dit spel! ga soms wel dood maar tot nu toe vind ik het nog goed te doen. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Ambition88 op 15-11-2019 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik ben maar overgegaan op een lagere moeilijkheidsgraad. Dat een battle lastig is, vind ik geen probleem, maar dat ik dan ook nog allerlei shit tussen savepoint en die battle opnieuw moet doen is niet aan mij besteed. Zeker als je na een moeilijke battle dood gaat omdat een platform ding fout gaat of omdat een enemy je wonderbaarlijk weet te raken (zo'n bok kan bv ook ineens damage doen terwijl ie niet eens jouw kant op lijkt te komen). Degenen met hogere moeilijkheidsgraden zijn zeker ook fan van SM of zo, anders kan ik dat ook niet helemaal begrijpen... Ik haal er in ieder geval niet mij voldoening uit. Bovendien vind ik het maar nep dat veel enemies zoveel klappen van een lichtzwaard nodig hebben terwijl je er doorheen zou moeten snijden als boter. Ook is healing wel een dingetje als je verder nooit health erbij krijgt behalve bij de save points (en je dan bewust moet kiezen om enemies te respawnen). Ik vind het een waardeloze oplossing om de lengte van de game te vergroten. Artificieel moeilijk maken met een keuze die er vaak toch niks toe doet maar je net genoeg kan naaien op andere momenten. Ook dodgen vind ik vaak maar rare timing hebben. Bij die raketten moet je al bijna de knop indrukken zodra ie gelanceerd wordt ipv als ie binnen een bepaalde range is. Ik zit er daardoor veel te vaak naast (hence de moeilijkheidsgraad moest ook omlaag).

Ook vind ik het vaak onduidelijk waar ik nou heen moet. Heb al een paar keer gehad dat ik toch nog besluit een andere richting op te gaan (bv na dood te gaan) en dat ik dan blijkbaar enorm veel gemist had als ik wel door was gegaan. Dat ze willen dat ik nog eens terug kom is prima, maar als ik een splitsing op kom en je 2 kanten op kunt, gaat er vaak 1 zo verder dat je niet meer terug kan en je dus niet kunt controleren of je alsnog niet beter de andere richting had kunnen pakken.

Na omlaag zetten van moeilijkheidsgraad bevalt de game me een stuk beter. Platformen is ook minder irritant als je nog eens een foutje mag maken. Ik denk dat veel casuals zich enorm aan de game gaan ergeren als ik kijk wat de minimale moeilijkheidsgraad is voor een game met de aantrekkingskracht van zo'n franchise. Snap niet helemaal waarom ze met de moeilijkheidsgraad niet wat meer verschil maken wat wel en niet aan staat. Of op zijn minst de keuze geven als het toch verder weinig uitmaakt. Naja goed, verhaal bevalt in ieder geval prima en de setting is ook goed gelukt. Geeft toch wel iets bijzonders als je weer eens wat mensen van een podium af mag duwen

[ Voor 54% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2019 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik speel het op storymode. Lekker genieten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:31
ben ook maar naar story mode gegaan. Mn zoon zat hier naast me op story mode en kwam veeeel verder dan ik in 1 moeilijkheidsgraad hoger. man man wat is de bediening ruk op m+k ik denk dat ik toch maar en controller ga inpluggen. Ik wordt oud zo te zien :)
Verder wel een leuke game, vind het wel heel erg tombraider in een starwars jasje.
Verhaal etc is wel leuk gedaan en als je eenmaal push hebt is het echt leuk om dingen mee te doen.

COmbat is echt heel lastig op een hogere niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
beebie121 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 07:10:
ben ook maar naar story mode gegaan. Mn zoon zat hier naast me op story mode en kwam veeeel verder dan ik in 1 moeilijkheidsgraad hoger. man man wat is de bediening ruk op m+k ik denk dat ik toch maar en controller ga inpluggen. Ik wordt oud zo te zien :)
Verder wel een leuke game, vind het wel heel erg tombraider in een starwars jasje.
Verhaal etc is wel leuk gedaan en als je eenmaal push hebt is het echt leuk om dingen mee te doen.

COmbat is echt heel lastig op een hogere niveau.
Waarom zou je überhaupt een 3rd person action game met m+k doen?

@Martinspire Haha je hebt het Souls genre ontdekt? Die mechanics zijn er niet om de game op te rekken. Ze zorgen, mits goed geïmplementeerd, juist voor extra spanning. Ga ik nog iets dieper een level in met het risico al mijn XP/currency te verliezen maar wel met de kans een vette shortcut te vinden die mijn leven en stuk makkelijker maakt, of bank ik alles met een skill upgrade en reset ik alle vijanden? Daarbij is het tevens spannend als je nog een kans krijgt alles wat je zojuist hebt verloren, terug te halen of voor altijd kwijt te raken. Ik vind het wel tof dat ze hiervoor gekozen hebben. Anders hadden we nu met een lineaire punt A naar B game opgescheept gezeten.

Ik ben zelf nog te vroeg in deze game om te zeggen dat dit goed gelukt is, maar het is wel vrij duidelijk dat ze bij Respawn liefhebber zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
In tegenstelling tot anderen geniet ik erg van de game, heb de 2e planeet bijna af, heb een nieuwe upgrade voor de droid gevonden en kan een stuk meer richtingen op.

Maar wat is de game toch heerlijk!

en @Martinspire om je vraag te beantwoorden, SM heeft geen drol te maken met Souls like games :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Ben echt verbaasd dat de game zelfs op normaal nog lekker uitdagend is.Het level design is ook best sterk.

Het Dark Souls achtige sausje zit er lekker in. :)

Ja er is zeker een patch nodig voor wat zaken maar verder is dit een puike game!

Ga zelfs zo ver om te zeggen dat iedereen die is eens Souls game wil proberen eerst maar eens met deze game moet starten.Wel moet je natuurlijk iets met Star Wars hebben.

[ Voor 46% gewijzigd door jori040 op 16-11-2019 08:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 20:23
One x hier. Spel speelt prima het is een tombraider met starwars skins en darksouls controls.

Speel op een QLED met nieuwe elite controller v2, ondanks freesync wel soms frame drops, maar niet zo erg dat het hinderlijk is.

Met twee paddles werkt het springen en dodgen heel goed ipv a en b.

Ik mag hopen dat ze dit soort spellen blijven uitbrengen. Battlefront voor de multiplayer en dan los volgas singleplayers.

Speel het op jedi knight, ga hem zeker nog een paar opnieuw uitspelen voor alle achievements en new game+ alles met alle powers.

Sinds tijden voel ik me weer een klein kind dat jarig is geweest, kan niet wachten om straks weer te gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
Whoop whoop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbX8HfZxXtSfpAte745LJaSk/medium.gif

Wat een heerlijke game! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
bram1984 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:00:
[...]

Waarom zou je überhaupt een 3rd person action game met m+k doen?

@Martinspire Haha je hebt het Souls genre ontdekt? Die mechanics zijn er niet om de game op te rekken. Ze zorgen, mits goed geïmplementeerd, juist voor extra spanning. Ga ik nog iets dieper een level in met het risico al mijn XP/currency te verliezen maar wel met de kans een vette shortcut te vinden die mijn leven en stuk makkelijker maakt, of bank ik alles met een skill upgrade en reset ik alle vijanden? Daarbij is het tevens spannend als je nog een kans krijgt alles wat je zojuist hebt verloren, terug te halen of voor altijd kwijt te raken. Ik vind het wel tof dat ze hiervoor gekozen hebben. Anders hadden we nu met een lineaire punt A naar B game opgescheept gezeten.

Ik ben zelf nog te vroeg in deze game om te zeggen dat dit goed gelukt is, maar het is wel vrij duidelijk dat ze bij Respawn liefhebber zijn.
Heel simpel: ik speel altijd allees met M+K. EN dat werkt normaal perfect. tombraider, witcher, batman, gta 5. Dit werkt gewoon niet lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Laatst online: 27-09 21:42
Zijn er al mensen aan het spelen op een normale PS4 en hoe verloopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat is m+k? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Iemand die weet of je na het uitspelen (einde verhaal dus) van de game nog terug kunt naar de levels waar je nog niet alles hebt gedaan? Of is het na uitspelen ook echt klaar en afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
PacinoAllstars schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:55:
One x hier. Spel speelt prima het is een tombraider met starwars skins en darksouls controls.

Speel op een QLED met nieuwe elite controller v2, ondanks freesync wel soms frame drops, maar niet zo erg dat het hinderlijk is.

Met twee paddles werkt het springen en dodgen heel goed ipv a en b.

Ik mag hopen dat ze dit soort spellen blijven uitbrengen. Battlefront voor de multiplayer en dan los volgas singleplayers.

Speel het op jedi knight, ga hem zeker nog een paar opnieuw uitspelen voor alle achievements en new game+ alles met alle powers.

Sinds tijden voel ik me weer een klein kind dat jarig is geweest, kan niet wachten om straks weer te gaan spelen.
Tombraider hou ik van, maar niet echt van Darksoul. Nu weet ik niet of ik op deze game moet gokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:42:
Iemand die weet of je na het uitspelen (einde verhaal dus) van de game nog terug kunt naar de levels waar je nog niet alles hebt gedaan? Of is het na uitspelen ook echt klaar en afgelopen?
Omdat het een tomb-raider clone is, zou ik me daar geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 19:32
Het spel via ea access premium binnen getrokken en zojuist even mijn pc aan mijn oled gehangen.

Game draait perfect alles maxed out op 4k! Daarnaast een ontzettend toffe game so far. Denk wel een goty contender. Grafisch ook top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-09 23:34
Hamazaki schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:24:
[...]

Omdat het een tomb-raider clone is, zou ik me daar geen zorgen over maken.
thanks!
na deze opmerking de game direct gekocht en zojuist de eerste chapter gespeeld, echt een fantastische game, het is inderdaad Tombraider / Uncharted in een Star Wars jasje. Maar eigenlijk beter, want die muziek is absoluut perfect voor deze game en maakt het dat het voelt alsof je in een film meespeelt.

Tripple A game kwaliteit spat er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ben ik de enige die bewust geen explore doet? Dit haalt mij uit het spel. Mocht het op mijn pad komen dan pak ik het mee, anders ga ik er niet helemaal voor omheen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
corset schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:13:
In tegenstelling tot anderen geniet ik erg van de game, heb de 2e planeet bijna af, heb een nieuwe upgrade voor de droid gevonden en kan een stuk meer richtingen op.

Maar wat is de game toch heerlijk!

en @Martinspire om je vraag te beantwoorden, SM heeft geen drol te maken met Souls like games :+
Wie geniet er niet van dan? Volgens mij is het merendeel juist positief. Het saven is even wennen, maar na verloop van tijd moet je wel zoveel skills hebben dat het geen probleem meer hoeft te zijn. Het zorgt in ieder geval weer voor wat uitdaging in plaats van nergens rekening mee te hoeven houden, omdat je direct overnieuw kan beginnen.

Inmiddels 8 uur onderweg en leer nog steeds nieuwe dingen. Echt een fijne game.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 16-11-2019 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wat een ***planeet die dathomir. Ik speel op story-mode maar nu voor het eerst 2x doodgegaan in een battle :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
robinez schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:44:
[...]

thanks!
na deze opmerking de game direct gekocht en zojuist de eerste chapter gespeeld, echt een fantastische game, het is inderdaad Tombraider / Uncharted in een Star Wars jasje. Maar eigenlijk beter, want die muziek is absoluut perfect voor deze game en maakt het dat het voelt alsof je in een film meespeelt.

Tripple A game kwaliteit spat er van af.
Geniet hier ook erg van de soundtrack.Level design vind ik zelfs veel beter dan de Uncharted/Tombraider games.

Respawn heeft echt een meesterlijke Star Wars game gemaakt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:19:
Ik ben maar overgegaan op een lagere moeilijkheidsgraad. Dat een battle lastig is, vind ik geen probleem, maar dat ik dan ook nog allerlei shit tussen savepoint en die battle opnieuw moet doen is niet aan mij besteed.
Ook de rede dat ik in moeilijkheidsgraad ben teruggegaan. Niet eens zozeer de battles zelf maar vooral het irritante checkpoint save systeem. Dat backtracken haalt de lol er toch wel flink uit. Het is wel voor mij het enige echte nadeel, voor de rest is het kwa combat / graphics genieten.

Overigens vind ik het wel goed te doen met muis/tobo, alleen het evaden is soms een beetje irritant, had ik liever gezien zoals in the witcher 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al een stukje chapter 3 in van dit goede spel. Het is inderdaad een beetje Uncharted en Tomb Raider, waar ik altijd ook van genieten kan. De puzzels in chapter 2 waren erg leuk om uit te puzzelen. BD-1 is voor mij het hoogtepunt van een goede en grappige companion. Ik zag dat er al een iemand op de wereld de platinum heeft en dat binnen drie dagen. De platinum ga ik niet echt voor, maar ik kan niet wachten tot ik het spel met BD-1 uitgespeeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:35
Wat vermaak ik mij toch met deze sfeervolle en filmische game!

Heerlijk om weer eens een spel te treffen wat de speler niet snel bij de hand neemt en waar het echt weer draait om de skills van de speler, ook op een lagere moeilijkheidsgraad. :P

Het is zo gaaf om te exploreren, te ontdekken om op die manier verder te kunnen - en de speler wordt beloond voor zijn inzet met toffe beloningen! :*)

Respawn heeft bewezen dat goede Star Wars-games bestaan! :D

[YouTube: Star Wars Jedi: Fallen Order]

* Yonix Gaat weer door! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-09 21:43
Eindelijk binnen gekregen vandaag, en ik vind het een geweldig spel. Ben al fan van tomb raider en uncharted achtige spellen en nu in een star wars jasje verkocht :)
Moet wel zeggen dat het pittig is op momenten moet echt beter gaan verdedigen, speel op het 2de niveau dacht jedi knight.

Blijft toch gewoon leuk om met je lightsaber rond te zwaaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Spel draait heerlijk, standaard stond alles op 'Epic' en heb 'motion blur' en 'film grain' uitgezet.
3440x1440 geen wolkje aan de hemel. Ziet er mooi uit, speelt op zich lekker

Verhaal is best leuk, heb een aantal keer een 'wow' moment gehad.

Aantal minpuntjes,

Ik vind dat er teveel besloten word waar je wel/niet aan kan blijven hangen/over kan springen. Heb al een flink aantal keer gehad dat randen/touwen/'buizen' niet gezien worden en je gewoon valt. Invisible walls merk je helemaal als je de 'double jump' krijgt.

Schijnbaar heb ik nu een 'bug' ik krijg geen melding voor mijn volgende missie..

Iemand die zich ergert aan de camera af en toe? Ik heb best vaak bij gevechten dat die camera helemaal niet mee wil werken.

En wat is er met de ogen van die Cena ofzo?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
prutser001 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:03:
Spel draait heerlijk, standaard stond alles op 'Epic' en heb 'motion blur' en 'film grain' uitgezet.
3440x1440 geen wolkje aan de hemel. Ziet er mooi uit, speelt op zich lekker

Verhaal is best leuk, heb een aantal keer een 'wow' moment gehad.

Aantal minpuntjes,

Ik vind dat er teveel besloten word waar je wel/niet aan kan blijven hangen/over kan springen. Heb al een flink aantal keer gehad dat randen/touwen/'buizen' niet gezien worden en je gewoon valt. Invisible walls merk je helemaal als je de 'double jump' krijgt.

Schijnbaar heb ik nu een 'bug' ik krijg geen melding voor mijn volgende missie..

Iemand die zich ergert aan de camera af en toe? Ik heb best vaak bij gevechten dat die camera helemaal niet mee wil werken.

En wat is er met de ogen van die Cena ofzo?
Lekker man, thanks voor de spoiler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ambition88 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:30:
[...]

Lekker man, thanks voor de spoiler.
Ik zie geen spoiler hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Vermoed dat hij de Skill bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Jeetje, triest, maarja spel uitgespeeld.

Ik ga niet voor 100% completion ofzo maar was leuk.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
prutser001 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:30:

Hoe lang ben je ongeveer bezig geweest ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

jori040 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:34:
[...]

11 uur volgens Origin, en heb op bepaalde planeten nog flink lopen zoeken naar spul maar zeker niet op alle.
Geen idee wat completition is. Verhaal was wel leuk maar redelijk kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Topicstarter
jori040 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 22:34:
[...]

Eventueel kan je https://howlongtobeat.com/game.php?id=60145 in de gaten houden. Zodra wat meer spelers zich aangemeld hebben krijg je een goed beeld van de speelduur.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Laatst online: 12:34

Speedrun zonder extra's ? Inderdaad triest. Game is net een dag uit :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984

Overal van A naar B gerend dus op de laagste moeilijkheidsgraad. Dat (van A naar B rennen) is dus hoe je dit soort games niet moet spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joetje079
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-09 06:36

Ik heb 6 uur gespeeld en ik zit pas op de tweede planeet. Ik kam elk hoekje en gaatje uit want dat vind ik het leuke aan dit soort games. Die 11 uur ga ik ruim overschrijden weet ik nu al (minimaal verdubbelen, waarschijnlijk verdriedubbelen) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Joetje079 op 17-11-2019 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

bram1984 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:21:
[...]

Overal van A naar B gerend dus op de laagste moeilijkheidsgraad. Dat (van A naar B rennen) is dus hoe je dit soort games niet moet spelen.
Hoezo? Hij mag toch zelf weten hoe ie het speelt? Dat jij liever 30x dezelfde checkpoint doet, moet jij weten. En dat de moeilijkheidsgraad vereist dat je stukken 20 keer gaat spelen omdat je net wat vergeten was, is ook niet aan iedereen besteed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 16:08:
[...]

Ook de rede dat ik in moeilijkheidsgraad ben teruggegaan. Niet eens zozeer de battles zelf maar vooral het irritante checkpoint save systeem. Dat backtracken haalt de lol er toch wel flink uit. Het is wel voor mij het enige echte nadeel, voor de rest is het kwa combat / graphics genieten.

Overigens vind ik het wel goed te doen met muis/tobo, alleen het evaden is soms een beetje irritant, had ik liever gezien zoals in the witcher 3.
Ik haat het het sowieso dat je in veel games niet kunt saven waar je wil. Dat was vroeger wel anders.
Hamazaki schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 00:27:
Ik speel het op storymode. Lekker genieten zo.
Is story mode niet te simpel? Heb de game nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door jaaoie17 op 17-11-2019 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

jaaoie17 schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:05:
[...]

Ik haat het het sowieso dat je in veel games niet kunt saven waar je wil. Dat was vroeger wel anders.
Ja maar nee, dat begrijp je verkeerd. Zo'n handicap maakt de game uitdagend. Of whatever bullshit.
[...]

Is story mode niet te simpel? Heb de game nog niet.
Allereerst lijkt platformen oneindig fout te mogen gaan. Wat met sommige stukken wel fijn is want het is dan lastig te zien waar je moet zitten met je timing en positie. Enemies gaan ook makkelijker dood maar het is niet alsof je de hele game kunt spelen zonder dood te gaan. Je moet nog wel wat letten op je health, maar het gebeurd minder vaak dat je verrast wordt met ineens low health. Meeste bossfights zul je in 1 keer kunnen doen, maar is niet volledig zonder uitdaging. Je moet ook de aanvallen leren van de vijanden en daarop inspelen. Je kunt echter genoeg damage vangen om dat tijdens de battle zelf te doen. Zeker na upgrades.

Maar vooral dat je niet meer een stuk 30x moet doen omdat je toevallig een sprong niet goed hebt gezien of omdat de game je haat (dat je een aanval van boven doet maar dan net buiten het platform valt na de slag, dat enemies bepaalde aanvallen wonderwel kunnen blocken, dat je dodgen niet op timing is of omdat de game besluit een rocket niet terug te sturen maar lekker wat anders doet), zodat je wat meer ontspannen de game door komt. Het is niet alsof je nooit dood gaat, het is alleen een stuk minder.

Ik stoor me nog veel aan de timing van sommige zaken. Hoe vroeg je rockets moet terugduwen bijvoorbeeld of bepaalde vijanden wiens aanvallen niet te blocken zijn maar waar dodge enorm lang duurt. En opstaan na neergegooid te zijn duurt ook lang. Voor die rockets ben ik de timing van de laatste Spiderman gewend, maar daar mocht je nog veel later je move doen en daardoor kop ik ze veel te snel. Aanvallen pareren had ik eigenlijk geen probleem mee, maar al het andere heeft een rare timing. Dan kun je je niet goed focussen op de enemies die je direct aanvallen maar moet je altijd eerst die gasten pareren. Maar natuurlijk krijg je daar de kans niet voor.

Daarom gewoon een standje makkelijker. Dan speel ik de game weer voor mn lol. Dan ga je nog eens experimenteren ipv altijd de moves te doen waarvan je weet dat ze werken. Alles maar op safe spelen, zo beleef ik er weinig plezier aan. Dat de game niet wil saven na bossbattles is gewoon lame. De game lijkt een klein groepje heel erg te willen pleasen maar vergeet dat het gewoon een blockbuster titel is met enorme casual fanbase. Ik verwacht dat de story mode ook voor veel casuals te lastig zal zijn. Mensen die 2 games per jaar spelen dus. Het zal me niet verbazen als er nog een simpelere mode komt of een mogelijkheid om meer in te stellen...

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 17-11-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09 21:35
Na de reviews de game toch maar gehaald maar heb na 5 uur spelen echt spijt eerlijk gezegd.

Wat een saaie game die werkelijk waar niks nieuws doet in een weliswaar mooie wereld maar helemaal dood aanvoelt (de wereld is echt fucking leeg dat kan toch niet meer anno 2019)

Je bent gewoon 90 procent van de tijd aan het rond klauteren als een aapje en puzzels aan het oplossen. Dit is toch kut man je wilt toch gewoon lekker met je lightsaber een vet avontuur aangaan en iedereen doormidden hakken maar je komt soms serieus op een hele planeet maar 5 enemies tegen.

Wat een uncharted/tomb raider crap zeg daar houdt ik gewoon echt totaal niet van. Zelfs de lightsaber combat die je dus maar zelden hebt voelt te saai en veel te gedateerd aan.

Blijkbaar geven reviewers al goede cijfers als de wereld er mooi uit ziet en de muziek goed is want dat is het enige wat de game goed doet. Maar dan ga ik toch wel een film kijken? ..

Als je niet een echte die hard star war fan ben zou ik deze game ten sterkste afraden, of je moet van de rondklim en spring gebeuren houden..

[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 17-11-2019 11:52 ]

Playstation 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bram1984
Martinspire schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:44:
[...]

Hoezo? Hij mag toch zelf weten hoe ie het speelt? Dat jij liever 30x dezelfde checkpoint doet, moet jij weten. En dat de moeilijkheidsgraad vereist dat je stukken 20 keer gaat spelen omdat je net wat vergeten was, is ook niet aan iedereen besteed...
Ik heb het over exploratie. Items vinden. Shortcuts unlocken. Dat is de core van dit soort games. Als je er binnen 11 uur doorheen bent, dan heb je dat duidelijk links laten liggen. Zonde, maar inderdaad: dat moet je geheel zelf weten. GTA en RDR kan je ook als lineaire game spelen, maar ook dan haal je er niet uit wat erin zit.
Martinspire schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:26:
[...]
Ja maar nee, dat begrijp je verkeerd. Zo'n handicap maakt de game uitdagend. Of whatever bullshit.
Doe je nu alsof of snap je gewoon echt niet waarom het risk & reward systeem in dit soort games zo verslavend kan werken en waarom de titels van From Software zo populair zijn? Dit is gewoon niks voor jou. Gelukkig zijn er zat andere games met veel minder uitdaging met om de 10 seconden een save point zodat je op je gemak zo vaak dood kan gaan wanneer je wilt. Prima, niks mis mee, move on.

[ Voor 36% gewijzigd door bram1984 op 17-11-2019 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
Martinspire schreef op zondag 17 november 2019 @ 10:44:
[...]

Ja dat mag hij zeker, net zoals je wat mij betreft fifa mag spelen door 11 verdedigers op te stellen, maar zoals Bram aangeeft, het spel vraagt gewoon om op een bepaalde manier gespeeld te worden voor de ''echte'' ervaring.

Net zoals jouw commentaar op de hogere difficulties, wat voor jou aanvoelde als ''SM sessies'' en dat je het onbegrijpelijk vind hoe iemand dat leuk kan vinden.

Hey, omdat jij moeite hebt met een hogere difficulty, doe je maar gewoon de aanname dat iedereen dit heeft? ik doe hetzelfde stuk niet 20x en ik ga zelden dood, maar het idee dat je constant scherp moet blijven en de extra ''spanning'' hou ik gewoon van.

Misschien ben jij gewoon niet zo goed. no offence. :)

Ben oprecht verbaasd hoeveel ik mij met dit spel vermaak, lekker dat from software sausje erover heen gegoten. Jammer als het voorbij is... gelukkig zijn we nog niet op het einde! :+

[ Voor 7% gewijzigd door Ambition88 op 17-11-2019 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ambition88 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:50:

Misschien ben jij gewoon niet zo goed. no offence. :)
Ik ben ook niet zo goed en speel op verhaal, maar ik explore, upgrade en maak zo veel mogelijk short-cuts. Ik kan op deze manier toch van de game genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambition88
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2019 @ 14:07:
[...]

Ik ben ook niet zo goed en speel op verhaal, maar ik explore, upgrade en maak zo veel mogelijk short-cuts. Ik kan op deze manier toch van de game genieten.
Ja is toch prima? Ik ben de laatste die je zal horen zeggen dat hij pro is en in een game als dark souls kan ik begrijpen als iemand klaagt over de moeilijkheidsgraad, omdat deze niet aan te passen is, dus als het spel je heel erg aanspreekt maar je niet zo goed bent, is het èèn en al frustratie.

Maar in dit spel kan je gewoon de moeilijkheidsgraad omlaag schroeven naar wat jou als speler meer ligt. Als ik dan reacties over ''SM sessies'' lees en het wordt verkondigt alsof het een feit is wat iedere speler die op die diffculty speelt ervaart, denk ik bij mezelf tja zet hem een tandje lager en move on, of git gud :+
maar ga aub nou niet doen alsof het aan het spel ligt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlorixJim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:46
ps: en een prima Star Wars game :) :) :)

[ Voor 14% gewijzigd door GlorixJim op 17-11-2019 14:29 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste