Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-09 09:41
Sjakie0101 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Even voor de goede orde dan:
EQT bezit DFN, EQT is een zweedse investeerder
Deutche Telekom Investments (indirect dus T- Mobile) bezit samen met 14 institutionele investeerders ODF.

Ik hoef toch niemand te vertellen dat wanneer T-Mobile aanklopt bij DFN om te leveren, Delta een deal terug wil bij ODF om daar te leveren?

Overigens komt ODF stront te kort voor het aanleggen van glasvezel, die zullen blij zijn wanneer DFN op KPN langs komt om de boel over te nemen:
https://www.techzine.nl/n...or-uitbreiding-glasvezel/

Verder is dit artikel best interessant, al praat dat artikel juist over een overname van providers door T Mobile:
https://www.telecompaper....ervice-providers--1454232

https://www.rtlnieuws.nl/...fiber-kpn-aanleg-internet

KKR geeft aan actief te kijken naar overnames van bestaande glasvezelnetwerken. Wel mooi dat Delta bij monde van Levi Bosselaar in het artikel van TotaalTV woorden van dezelfde strekking gebruikt.
DELTA krijgt T-mobiles mobiele netwerk in ruil voor het vaste netwerk van DFN dus ODF is waarschijnlijk niet ter sprake gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Computer guy schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:50:
[...]

DELTA krijgt T-mobiles mobiele netwerk in ruil voor het vaste netwerk van DFN dus ODF is waarschijnlijk niet ter sprake gekomen :)
Punt van @Sjakie0101 is dat Delta & Caiway al veel langer gebruik maken van het netwerk van T-Mobile.

Maar dat bewijst IMO alleen maar het punt dat partij A een eenzijdige samenwerking met partij B kan aangaan. Delta & Caiway hebben jarenlang van het T-Mobile netwerk gebruik gemaakt "zonder tegenprestatie" (die bestond vast uit "geld"). Die samenwerking kan dus net zo goed omgedraaid zijn: T-Mobile betaalt DFN om hun glasvezelnetwerk te mogen gebruiken. Of zoals de situatie nu is/wordt: ze gaan gebruik maken van elkaars glasvezel-/mobiele telefonie netwerken. Waarmee het nu een "gesloten beurs" transactie/samenwerking kan zijn. Er is immers geen enkele communicatie geweest over iets anders, ze gaan (meer) samenwerken waarbij T-Mobile over het DFN netwerk gaat leveren, terwijl Delta & Caiway al gebruik maken van het mobiele telefonie netwerk van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:12:
[...]

Punt van @Sjakie0101 is dat Delta & Caiway al veel langer gebruik maken van het netwerk van T-Mobile.

Maar dat bewijst IMO alleen maar het punt dat partij A een eenzijdige samenwerking met partij B kan aangaan. Delta & Caiway hebben jarenlang van het T-Mobile netwerk gebruik gemaakt "zonder tegenprestatie" (die bestond vast uit "geld"). Die samenwerking kan dus net zo goed omgedraaid zijn: T-Mobile betaalt DFN om hun glasvezelnetwerk te mogen gebruiken. Of zoals de situatie nu is/wordt: ze gaan gebruik maken van elkaars glasvezel-/mobiele telefonie netwerken. Waarmee het nu een "gesloten beurs" transactie/samenwerking kan zijn. Er is immers geen enkele communicatie geweest over iets anders, ze gaan (meer) samenwerken waarbij T-Mobile over het DFN netwerk gaat leveren, terwijl Delta & Caiway al gebruik maken van het mobiele telefonie netwerk van T-Mobile.
Zoals ik al eerder schreef gaat de toekomst verder uitwijzen wat er te gebeuren staat.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 04:07
Vandaag kwam ik erachter dat de kabel over zolder naar mijn kantoor ook gewoon al 2.5Gbps aan kan.
Dus rechtstreeks van lan poort 4 naar mijn asus b550 mobo met 2.5Gb nic. (40 meter cat5e)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35S0uhOYwJXW9pyhWIRTnhnTtog=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cPC84XFbDTO5qCbIjxEMp9Q1.png?f=user_large

Nu baal je wel als je ergens iets download met een cap of gewoon geen snelle verbinding. Dit is in de meest ideale situatie van de kpn test server af. 10GB in 50 sec. Terwijl we hier 3 jaar geleden nog vreselijk achter liepen met een 2mbit adsl lijntje. Geweldig man!

[Video: https://ik.imagekit.io/rcthans0101/snell.mp4?updatedAt=1687733088818]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:35:
[...]
Gewoon even bellen. Dit is niet nieuwe, er gaat wel eens iets mis administratief bij Delta.
Meestal krijg je nog eens extra compensatie van 15 euro voor de overlast.
Ik begrijp er helemaal niets van! Na diverse meldingen via de chat dat ik die 2gbps voor 45 euro en 6 maanden niet kan krijgen, of had kunnen krijgen, zie ik vanochtend allemaal meldingen dat er wijzigingen zijn aangebracht in mijn abonnement. Log ik in, zie ik dat er nu 2gbps en 45 euro en 6 maanden staat. Na die 6 maanden, 60 euro. Precies wat ik eerder had afgesproken! Bijzonder dat dat nu opeens wel weer gerealiseerd is! Ondanks dat mijn brief nog niet aangekomen kan zijn ;)
Ik ben tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Computer guy schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:40:
[...]

Je hebt dan waarschijnlijk geen CGNAT maar wat je probeert heet hairpinning (of NAT reflection), oftewel je pakketjes moeten een 180 graden bocht maken in de Nokia en daar heeft die geen support voor. En helaas is de enige echte oplossing de Nokia compleet je netwerk uithalen om het op te lossen. (rommelen met een VPN kan ook maar of je dat wil...)
misschien een beetje laat, maar een andere oplossing is om iets als pihole te draaien en dan voor je eigen services domeinnamen erin te zetten die verwijzen naar een intern ip.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:14
Balachmar schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:06:
[...]

misschien een beetje laat, maar een andere oplossing is om iets als pihole te draaien en dan voor je eigen services domeinnamen erin te zetten die verwijzen naar een intern ip.
Dat zal wel werken, maar het is de wereld op zijn kop. Een fatsoenlijk consumenten modem/router dient hairpin loopback gewoon te ondersteunen. Blijven zeuren dus! :(

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 21:15

Balachmar

The truth is out there

Roetzen schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Dat zal wel werken, maar het is de wereld op zijn kop. Een fatsoenlijk consumenten modem/router dient hairpin loopback gewoon te ondersteunen. Blijven zeuren dus! :(
Dat ben ik met je eens, maar ik wilde wel een oplossing aandragen voor een mede-tweaker die wat minder ver gaat dan een eigen modem/ONT kopen.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
Balachmar schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Ben zelf groter fan van Adguard Home ondertussen samen met de Hagezi blocklist uit de presets ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Even voor de goede orde dan:
EQT bezit DFN, EQT is een zweedse investeerder
Deutche Telekom Investments (indirect dus T- Mobile) bezit samen met 14 institutionele investeerders ODF.

Ik hoef toch niemand te vertellen dat wanneer T-Mobile aanklopt bij DFN om te leveren, Delta een deal terug wil bij ODF om daar te leveren? Die Unlimited Mobile deal is erg dun aangezien Delta al jaren gebruik heeft gemaakt T-Mobile voor de mobiele diensten.Dat is helemaal niets nieuws. Wel de grootse aankondiging dat T-Mobile opeens gaat leveren via DFN. Maar een uitruil/samenwerking om dat T Mobile de mobiele diensten beschikbaar stelt voor Delta en Caiway?

Overigens komt ODF stront te kort voor het aanleggen van glasvezel, die zullen blij zijn wanneer DFN of KPN langs komt om de boel over te nemen:
https://www.techzine.nl/n...or-uitbreiding-glasvezel/

Verder is dit artikel best interessant, al praat dat artikel juist over een overname van providers door T Mobile:
https://www.telecompaper....ervice-providers--1454232

https://www.rtlnieuws.nl/...fiber-kpn-aanleg-internet

KKR geeft aan actief te kijken naar overnames van bestaande glasvezelnetwerken. Wel mooi dat Delta bij monde van Levi Bosselaar in het artikel van TotaalTV woorden van dezelfde strekking gebruikt in de zin van dat er netwerken moeten samen gaan of overgenomen moeten worden zodat er 2 overblijven of met COAX 3.

Verder blijf ik zeggen dat Delta van zijn COAX af wil in Zeeland, het is een tweede netwerk om te onderhouden. Ik zie echt gebeuren dat Ziggo dit gaat overnemen. Het netwerk is up to date gehouden.
Dat geldt niet voor het Coaxnetwerk in Twente (ook van DFN), daar moet wel het een en ander gebeuren om deze weer te upgraden naar Docsis 3.1.
@Sjakie0101 Je maakt 1 foute aanname in deze analyse, namelijk: "Deutche Telekom Investments (indirect dus T- Mobile) bezit samen met 14 institutionele investeerders ODF."

T-Mobile Nederland is op geen enkele manier meer gelieerd aan Deutsche Telekom. Ook niet via de Investeringskant. T-Mobile NL is verkocht aan Warburg Pincus en Apax Funds en die verkoop is afgerond op 31 maart 2022.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
Het lijkt erop dat snelheden groter dan 4Gbps niet meer geleverd worden bij Zakelijk Pro

https://www.delta.nl/zakelijk/zakelijk-pro/

[ Voor 178% gewijzigd door Mapje op 01-07-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Balachmar schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar ik wilde wel een oplossing aandragen voor een mede-tweaker die wat minder ver gaat dan een eigen modem/ONT kopen.
Euh, local nat loopback, oftewel NAT Hairpin werkt met de Nokia alleen niet met DMZ. Als je Port forwards gebruikt dan weet het prima; ik gebruik het zelf op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-08 18:59
Dusssss, gisteren hebben ze me Delta aangesloten, via een Nokia Modem.
Ik had vernomen dat het device niet in Bridge modus kan, afijn. Dacht eraan om mijn USG als een DMZ te adden, maar in feite is dat nog steeds dubbel NAT correct?

Is het gek, om puur die Nokia box te gebruiken en daarin port forwards / DHCP range in te stellen e.d? Ben ziggo in Bridged gewend, maar die setup gaat hem niet meer worden zover ik kan beoordelen.

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:34

rvk

pnxsinned schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:05:
Ik had vernomen dat het device niet in Bridge modus kan, afijn. Dacht eraan om mijn USG als een DMZ te adden, maar in feite is dat nog steeds dubbel NAT correct?
In ieder geval moet je ook controleren of je niet in de CGNAT pool zit want dan gaat DMZ ook niet werken (en zit je met driedubbel NAT). Dan moeten ze je eerst uit die pool halen zodat DMZ wel kan werken.

(Ik geloof dat je dat met een tracert -d delta.nl zou kunnen controleren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Nu online
pnxsinned schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:05:
Dusssss, gisteren hebben ze me Delta aangesloten, via een Nokia Modem.

Is het gek, om puur die Nokia box te gebruiken en daarin port forwards / DHCP range in te stellen e.d? Ben ziggo in Bridged gewend, maar die setup gaat hem niet meer worden zover ik kan beoordelen.

Iemand tips? :)
ja klopt. Dat is sowieso dubbele nat.
Wat ik bij Ziggo deed, toen bridge daar nog niet mogelijk was, was de router alles laten beheren en vanuit daar je netwerk configureren. Het enige waar je dan op moet letten, is dat een portforward in je router, ook van de modem naar de router moet.
Dus:
- internet - Nokia (portforward - USG (portforward) - eigen netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

ahbart schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:47:
[...]

ja klopt. Dat is sowieso dubbele nat.
Wat ik bij Ziggo deed, toen bridge daar nog niet mogelijk was, was de router alles laten beheren en vanuit daar je netwerk configureren. Het enige waar je dan op moet letten, is dat een portforward in je router, ook van de modem naar de router moet.
Dus:
- internet - Nokia (portforward - USG (portforward) - eigen netwerk
Ik gebruik een 100.64.128.0/24 subnet tussen de Nokia en mijn eigen router zodat ik geen RFC1918 aan de WAN zijde van mijn router heb. Maar je ontkomt niet aan dubbel nat als je je eigen router wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
Dat is wel erg jammer zeg.
Zijn er Media Convertors beschikbaar? Vond een Huawei uit polen en nog een andere Nokia, maar zijn nog niet leverbaar :(
Ik ga er eens goed over nadenken hoe ik dit ga aanvliegen.
Het CG NAT verhaal, zou al helemaal niets zijn. Had begrepen dat het IP adres dan met 100 dient te beginnen? Heb zelf 64.x.x.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Nu online
Ik zit zelf in het 83. netwerk. Zonder Nokia maar met Fritz 5590 fiber xgs-pon. Werkt perfect, maar kost wel wat meer. Mijn oude fritz, die ik bij ziggo gebruikte, heb ik nu als mesh device ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pnxsinned schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:59:
Dat is wel erg jammer zeg.
Zijn er Media Convertors beschikbaar? Vond een Huawei uit polen en nog een andere Nokia, maar zijn nog niet leverbaar :(
Zie: [Delta glasvezel] Eigen router installeren

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
rvk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:18:
[...]

In ieder geval moet je ook controleren of je niet in de CGNAT pool zit want dan gaat DMZ ook niet werken (en zit je met driedubbel NAT). Dan moeten ze je eerst uit die pool halen zodat DMZ wel kan werken.

(Ik geloof dat je dat met een tracert -d delta.nl zou kunnen controleren.)
Zojuist gekeken, maar zie maar 1 NAT? Gateway van die Nokia. Weet ik dan dat ik NIET in de CGNAT pool zit of zijn er betere testen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

pnxsinned schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:21:
[...]

Zojuist gekeken, maar zie maar 1 NAT? Gateway van die Nokia. Weet ik dan dat ik NIET in de CGNAT pool zit of zijn er betere testen?
Google CGNAT, ergens in de bovenste resultaten kom je een mooie wiki pagina tegen die Carrier Grade NAT beschrijft.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Mocht je je in dat specifieke subnet bevinden zit je in een CGN.
(The allocated address block is 100.64.0.0/10, i.e. IP addresses from 100.64.0.0 to 100.127.255.255.)

… whatsmyip.org >>> gratis tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
R3D schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:29:
[...]

Google CGNAT, ergens in de bovenste resultaten kom je een mooie wiki pagina tegen die Carrier Grade NAT beschrijft.

(The allocated address block is 100.64.0.0/10, i.e. IP addresses from 100.64.0.0 to 100.127.255.255.)

Top, had mijn IP inderdaad al opgezocht en dit gelukkig NIET in die range. Dat scheelt, heb namelijk wel wat diensten draaien op 443. Many many thanks for the input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
R3D schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:29:
[...]

Dat ga je met whatsmyip.org niet zien vrees ik. Dan krijg je het externe NAT adres van de CGNAT. Je moet op je modem kijken welk IP adres die op de WAN interface heeft. Als die met 100 begint zit je in de CGNAT range.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

pnxsinned schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:31:
[...]
Top, had mijn IP inderdaad al opgezocht en dit gelukkig NIET in die range. Dat scheelt, heb namelijk wel wat diensten draaien op 443. Many many thanks for the input
Werkt de port forwarding van 443 nu reeds goed? Want dan zit je uiteraard ook niet op CGNAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
rcthans schreef op maandag 26 juni 2023 @ 00:52:
Vandaag kwam ik erachter dat de kabel over zolder naar mijn kantoor ook gewoon al 2.5Gbps aan kan.
Dus rechtstreeks van lan poort 4 naar mijn asus b550 mobo met 2.5Gb nic. (40 meter cat5e)

[Afbeelding]

Nu baal je wel als je ergens iets download met een cap of gewoon geen snelle verbinding. Dit is in de meest ideale situatie van de kpn test server af. 10GB in 50 sec. Terwijl we hier 3 jaar geleden nog vreselijk achter liepen met een 2mbit adsl lijntje. Geweldig man!

[Video]
Te vroeg gejuicht, vandaag al sinds 19:00 helemaal dood. Pon knippert. 0 signaal op de lijn. Ik wil snel weer terug naar de oude genexis en eigen vezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
rcthans schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:37:
[...]

Te vroeg gejuicht, vandaag al sinds 19:00 helemaal dood. Pon knippert. 0 signaal op de lijn. Ik wil snel weer terug naar de oude genexis en eigen vezel.
Bij geen signaal is PON rood, PON lampje knipperen is activeren of updaten, dan is er iig communicatie naar de PoP.

Als de verbinding stopt met werken, internet lampje gaat uit en PON knippert, terwijl het er voor prima werkte zou een administratie probleem kunnen zijn.

XGS-PON bij Delta is trouwens je eigen vezel naar de PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
bjusterbaarlik schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:43:
[...]

Bij geen signaal is PON rood, PON lampje knipperen is activeren of updaten, dan is er iig communicatie naar de PoP.

Als de verbinding stopt met werken, internet lampje gaat uit en PON knippert, terwijl het er voor prima werkte zou een administratie probleem kunnen zijn.

XGS-PON bij Delta is trouwens je eigen vezel naar de PoP.
Thanks voor dit berichtje. Twee uurtjes tv gekeken via een wifi hotspot op mijn smartphone en toen waren de lampjes allemaal weer ok. Wel jammer ik heb echt 24 maanden 0 storing gehad met de 1gb lijn op de oude techniek. Nu na 14 dagen al een avond zonder, we houden het in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 13:38
Is het iemand gelukt om in de Nokia je LAN-IP-range aan te passen? Hij zegt dat hij moet rebooten, maar doet dat vervolgens niet. Bij het herladen van de pagina, of bij zelf een reboot doen, doet hij het ook niet en blijft op 192.168.1.x staan.

Edit: oh my, wat een gaar apparaat is het ook. 192.168.2.x wordt niet geaccepteerd omdat het device intern ergens een 192.168.2.2 gebruikt. Zeg dat dan gewoon. |:(

https://www.zeelandnet.nl...a-xs-2426g-b-192-168-2-24

Netmask op 255.255.0.0 zetten dan maar.

[ Voor 40% gewijzigd door Zwartoog op 27-06-2023 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Zwartoog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:13:
Netmask op 255.255.0.0 zetten dan maar.
Weet je zeker dat je dan genoeg IP adressen hebt? ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
lier schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Weet je zeker dat je dan genoeg IP adressen hebt? ;)
Oh, met al die IoT zit je zo over de gens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwartoog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Oh, met al die IoT zit je zo over de gens ;)
En daarom hoef ik geen smart devices op wifi :)
Maar als je met bv Shellys of "god forbid" slimme wifi lampen gaat het heel hard ja. Als al mijn Zigbee & ZWave apparaten op wifi zaten kon ik ook zo een stuk of 40 apparaten bijschrijven. Nog los van connected apparaten zoals TV(s), versterker(s), mediaspeler(s), en tegenwoordig/in opkomst de wasmachine, vaatwasmachine, ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

255.255.0.0 komt neer op (als ik het goed heb) 64.000 devices

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lier schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:56:
255.255.0.0 komt neer op (als ik het goed heb) 64.000 devices

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat zou zomaar kunnen. En waarschijnlijk is 255.255.254.0 ook al voldoende :p

Snap overigens die "oplossing" (?) sowieso niet. Als 192.168.2.0/24 niet mag omdat er "intern" een 192.168.2.2 is dan overlapt bv 192.168.0.0/16 toch nog steeds daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

RobertMe schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:07:
Snap overigens die "oplossing" (?) sowieso niet. Als 192.168.2.0/24 niet mag omdat er "intern" een 192.168.2.2 is dan overlapt bv 192.168.0.0/16 toch nog steeds daarmee.
Duurt het gewoon wat langer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
RobertMe schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:07:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. En waarschijnlijk is 255.255.254.0 ook al voldoende :p

Mja, heb inmiddels gemerkt dat die oplossing niet goed werkt. Even verbinding, en daarna houdt het op. Goed, mag ik de boel gaan omnummeren. En juist ooit van de 192.168.1.x af gegaan omdat ik een router kreeg die per se alles op 2.x wilde hebben :'(

Het is trouwens niet dat ik 1001 apparaten heb ;) Maar m'n NAS is hard gemount op onze Windows computer voor alle standaardmappen (Documents, Desktop, Downloads etc), voor ieder familielid. Uurtje extra overstapboete dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
rvk schreef op maandag 26 juni 2023 @ 20:58:
[...]

Werkt de port forwarding van 443 nu reeds goed? Want dan zit je uiteraard ook niet op CGNAT.
Hey, gisteren dus mijn heel netwerk omgezet naar Delta / Nokia.
Poort 443 doorzetten, werkt inderdaad perfect, en alles is hier weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
hoe gaan jullie om met DDNS services? Ik kon via ziggo gewoon altijd lokaal op mijn wifi via mijn DDNS adres bij mijn apparatuur. Nu alleen via 4G. of lokaal via wifi via het IP adres.

Portforwards werken gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnxsinned
DarkSim1986 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:25:
hoe gaan jullie om met DDNS services? Ik kon via ziggo gewoon altijd lokaal op mijn wifi via mijn DDNS adres bij mijn apparatuur. Nu alleen via 4G. of lokaal via wifi via het IP adres.

Nog niets mee gedaan tot op heden. Weet even niet hoe dynamic, dynamic is bij Delta. Maar zag geloof ik wel een optie ergens in de Nokia Modem om het aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarkSim1986 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:25:

Je bedoelt hairpin NAT (ook wel NAT loopback genoemd)? Port forwards in het modem die niet werken als je "achter" het modem zit? (Zoals je aangeeft alleen werken via 4G).
Zo ja, met die term valt er vast iets terug te vinden onder die twee termen.
Een van de mogelijke opties is in ieder geval lokaal zelf een DNS server draaien (kun je meteen DNS based adblocking doen met PiHole of AdGuard home), en in de DNS server dan jouw eigen / interne domeinnamen laten verwijzen naar het interne IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Je bedoelt hairpin NAT (ook wel NAT loopback genoemd)? Port forwards in het modem die niet werken als je "achter" het modem zit? (Zoals je aangeeft alleen werken via 4G).
Een van de mogelijke opties is in ieder geval lokaal zelf een DNS server draaien (kun je meteen DNS based adblocking doen met PiHole of AdGuard home), en in de DNS server dan jouw eigen / interne domeinnamen laten verwijzen naar het interne IP adres.
Correctie; DMZ NAT hairpin werkt niet, bij port forwarding in de Nokia werkt de NAT hairpin wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RTL Television HD is toegevoegd.
Daarnaast zijn Love Nature HD (basis) en Desire Hd (erotiekpakket) nieuw sinds vandaag.

Love Nature helaas weer HD ipv de 4K variant die je zou verwachten aangezien Ziggo en KPN toch echt geen andere deal hebben gesloten naar ik aanneem.

[ Voor 38% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-06-2023 21:38 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
Afgelopen dagen vaker geen verbinding dan wel. (Lampje pon blijft knipperen) leek een wan ip adres probleem. Tot ik in de logs vond dat er elke keer als de verbinding down ging een tr-069 message in de log stond.

Periodic inform enable (tr-069) heb ik uit gezet en nu lijkt het al 24 uur goed te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18
Sjakie0101 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 21:18:
RTL Television HD is toegevoegd.
Daarnaast zijn Love Nature HD (basis) en Desire Hd (erotiekpakket) nieuw sinds vandaag.

Love Nature helaas weer HD ipv de 4K variant die je zou verwachten aangezien Ziggo en KPN toch echt geen andere deal hebben gesloten naar ik aanneem.
Dat neem je verkeerd aan.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doane schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:29:
[...]

Dat neem je verkeerd aan.
Dus Delta heeft een goedkopere deal gesloten en mag de 4K variant niet doorgeven? Ze zijn toch wel wakker bij Delta, we zitten in 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Dus Delta heeft een goedkopere deal gesloten en mag de 4K variant niet doorgeven? Ze zijn toch wel wakker bij Delta, we zitten in 2023.
Hoe groot zou het percentage mensen zien die in 4K kijken? Is dat echt relevant? Veel mensen zullen kijken op smartphone, tablet of streamen naar een 1024p/1440p display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:59:
[...]

Hoe groot zou het percentage mensen zien die in 4K kijken? Is dat echt relevant? Veel mensen zullen kijken op smartphone, tablet of streamen naar een 1024p/1440p display.
Ook daar is 4K relevant wanneer je streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:19:
[...]

Ook daar is 4K relevant wanneer je streamt.
Uiteraard, heb je een 4K TV of display dan wil je daar 4K op kijken of streamen. Maar hoeveel gebruikers hebben die investering in 4K gedaan? En zien echt het verschil tussen FHD en UHD? Natuurlijk moet Delta/Caiway met het IPTV platform met de tijd mee maar klaarblijkelijk zijn er technische beperkingen of andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Uiteraard, heb je een 4K TV of display dan wil je daar 4K op kijken of streamen. Maar hoeveel gebruikers hebben die investering in 4K gedaan? En zien echt het verschil tussen FHD en UHD? Natuurlijk moet Delta/Caiway met het IPTV platform met de tijd mee maar klaarblijkelijk zijn er technische beperkingen of andere prioriteiten.
Je zult verbaasd staan hoeveel mensen al een 4K televisie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:14
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Mijn inmiddels vijf jaar oude Samsung heeft 4K HDR. En ja, ik kan het verschil zien tussen 1080i en2160p.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tja, daar kan ik tegen inbrengen dat je verbaasd zult staan hoeveel mensen geen 4K TV hebben.

Feit is dat niet elke ISP alle maximaal haalbare techniek in huis heeft, het belang er van in ziet of een andere reden heeft (geld?). Ziggo heeft roots uit de “TV wereld”, wellicht daarom meer focus op TV. Delta gokt zo te zien meer op hogere snelheid bieden dan de concurrentie. Keuzes…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:05:
[...]

Tja, daar kan ik tegen inbrengen dat je verbaasd zult staan hoeveel mensen geen 4K TV hebben.

Feit is dat niet elke ISP alle maximaal haalbare techniek in huis heeft, het belang er van in ziet of een andere reden heeft (geld?). Ziggo heeft roots uit de “TV wereld”, wellicht daarom meer focus op TV. Delta gokt zo te zien meer op hogere snelheid bieden dan de concurrentie. Keuzes…
Delta werkt samen net NEP die nota bene ook tv signalen tijdens uitzendingen verspreid.
Geen kleine jongen.

In 2023 mag ik als klant nu eindelijk wel eens 4K en UHD verwachten, ongeacht of men nu wel of niet snel internet levert.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 30-06-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
RobertMe schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:04:
[...]

tx idd gefixt met ADguard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
[...]

Aannames. Behalve je eigen meninkje, nog serieuze onderbouwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Sjakie0101 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 16:21:
[...]

Delta werkt samen net NEP die nota bene ook tv signalen tijdens uitzendingen verspreid.
Geen kleine jongen.

In 2023 mag ik als klant nu eindelijk wel eens 4K en UHD verwachten, ongeacht of men nu wel of niet snel internet levert.
Je mag alles verwachten. Maar daar houdt het echt wel op hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 09:49
Doane schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:50:
[...]

Aannames. Behalve je eigen meninkje, nog serieuze onderbouwing?
Uhh we leven in 2023 hoor. Ga eens naar de Mediamarkt. Probeer daar nog is een full hd tv te kopen.
Okee, ja die vind je er, maar waar staat nu het gros van?
Ik heb even een screentje gemaakt van het tv aanbod:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNIS_rOdadp82xaZ_80Akge8F-o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m2Pim1QWnc2PC0cqoiCkhY0x.png?f=user_large

Denk dat 99% die nu een tv koopt of de afgelopen paar jaar gekocht heeft wel 4K zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:35
Edit: Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door nescafe op 01-07-2023 11:39 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

Vinny4K schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Uhh we leven in 2023 hoor. Ga eens naar de Mediamarkt. Probeer daar nog is een full hd tv te kopen.
Okee, ja die vind je er, maar waar staat nu het gros van?
Ik heb even een screentje gemaakt van het tv aanbod:

[Afbeelding]

Denk dat 99% die nu een tv koopt of de afgelopen paar jaar gekocht heeft wel 4K zijn.
Die laatste stelling klopt niet. Volgens een onderzoek van GFK op Hardwareinfo lag dit percentage waarschijnlijk rond de 30% in 2022. Het onderzoek keek wel enkel naar oleds. Ik gok dat het merendeel van de oleds 4K of hoger zal zijn.

Uit een ander onderzoek van GFK uit 2021 volgens de NOS lag het aandeel 4K van de NL huishoudens op 44%.

En nu graag terug ontopic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Superbeagle schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Die laatste stelling klopt niet. Volgens een onderzoek van GFK op Hardwareinfo lag dit percentage waarschijnlijk rond de 30% in 2022. Het onderzoek keek wel enkel naar oleds. Ik gok dat het merendeel van de oleds 4K of hoger zal zijn.

Uit een ander onderzoek van GFK uit 2021 volgens de NOS lag het aandeel 4K van de NL huishoudens op 44%.

Volgend jaar weer een EK, dus dat percemtage zal fors gaan stijgen. Bovendien had KPN 4 jaar terug al NPO1 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Volgend jaar weer een EK, dus dat percemtage zal fors gaan stijgen. Bovendien had KPN 4 jaar terug al NPO1 4K
Iets meer dan een half jaar terug was er nog een WK. Ook dat was blijkbaar geen reden om massaal nieuwe (4K) TVs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Iets meer dan een half jaar terug was er nog een WK. Ook dat was blijkbaar geen reden om massaal nieuwe (4K) TVs te kopen.
Ik denk van wel. 44% vind ik al behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Sjakie0101 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Ik denk van wel. 44% vind ik al behoorlijk veel.
Dan voldoet in ieder geval 1 iemand aan jouw uitspraak van gisteren :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny4K
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 09:49
Superbeagle schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Ik zit nog op mijn 4K Qled uit 2018, je vergeet dus eigenlijk de cijfers van 1 van de grootste televisie fabrikanten mee te nemen. Okee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
@R3D
aantal keer per dag valt verbinding helemaal weg. Blijft soms een half uur pon knipperen geen ip/internet. In de log staan lange rijen disconnects met daarvoor elke keer een TR-069 error. Heb TR-069 nu helemaal uitgezet in de wan pagina. maar denk dat jullie extern niks meer uit kunnen lezen?

Stukje log. Wat te doen? modem swap?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
alert] <129>1 2023-07-01T09:02:01.898051+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047235+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: file /tmp/tr_pid does not exist...starting tr06client first time... 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047269+02:00 Cortina syslog - - -   
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047330+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: tr069 starting in - TR098 mode, InstanceMode; Number, AutoCreateInstance:0, Analytics: 0, pid:31400 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.095099+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: customerID=DFNL 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.099981+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: dal_init successful 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.100077+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: journal file does not .transaction exist 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.119976+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: IP is same with before, don't send inform now 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.120064+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: read change du cmd key failed 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.121498+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: new PeriodicInformTime= 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.121557+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: no need to inform now 
[err] <131>1 2023-07-01T09:02:04.646384+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:04.656923+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[err] <131>1 2023-07-01T09:02:09.520104+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:08:00.966568+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:08:01.481027+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:14:10.244154+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:14:10.976409+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:17:13.363881+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:17:13.981444+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:21:20.509629+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: lan_update_poolclient_status,client status is Active. 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:21:36.750263+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: lan_update_poolclient_status,client status is Inactive. 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:02.609924+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.684670+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: [tr069] signal 15 received, terminate now 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.899596+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.963659+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.807314+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.919097+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.981971+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.798380+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.898058+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.958956+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.789448+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.890337+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.947499+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 23:13
pnxsinned schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 16:06:
[...]

Hey, gisteren dus mijn heel netwerk omgezet naar Delta / Nokia.
Poort 443 doorzetten, werkt inderdaad perfect, en alles is hier weer online :)
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Ik krijg het niet voorelkaar om poort 443 naar 8123 open te zetten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R3D
  • Registratie: Maart 2023
  • Niet online

R3D

rcthans schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:20:
@R3D
aantal keer per dag valt verbinding helemaal weg. Blijft soms een half uur pon knipperen geen ip/internet. In de log staan lange rijen disconnects met daarvoor elke keer een TR-069 error. Heb TR-069 nu helemaal uitgezet in de wan pagina. maar denk dat jullie extern niks meer uit kunnen lezen?

Stukje log. Wat te doen? modem swap?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
alert] <129>1 2023-07-01T09:02:01.898051+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047235+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: file /tmp/tr_pid does not exist...starting tr06client first time... 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047269+02:00 Cortina syslog - - -   
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.047330+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: tr069 starting in - TR098 mode, InstanceMode; Number, AutoCreateInstance:0, Analytics: 0, pid:31400 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.095099+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: customerID=DFNL 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.099981+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: dal_init successful 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.100077+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: journal file does not .transaction exist 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.119976+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: IP is same with before, don't send inform now 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.120064+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: read change du cmd key failed 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.121498+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: new PeriodicInformTime= 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:02.121557+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: no need to inform now 
[err] <131>1 2023-07-01T09:02:04.646384+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:02:04.656923+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[err] <131>1 2023-07-01T09:02:09.520104+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:08:00.966568+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:08:01.481027+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:14:10.244154+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:14:10.976409+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:17:13.363881+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:17:13.981444+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:21:20.509629+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: lan_update_poolclient_status,client status is Active. 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:21:36.750263+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: lan_update_poolclient_status,client status is Inactive. 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:02.609924+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.684670+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: [tr069] signal 15 received, terminate now 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.899596+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:05.963659+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.807314+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.919097+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:07.981971+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.798380+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.898058+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:30.958956+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.789448+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.890337+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-01T09:25:57.947499+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected
Wat zeggen je optische waarden? Rx?
Ik vermoed dat je fiber ftu<>cpe niet meer doet wat het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Oner001 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:16:
[...]
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Ik krijg het niet voorelkaar om poort 443 naar 8123 open te zetten..
Eerst even met een tracert -d delta.nl kijken of je niet achter een CGNAT zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
rvk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Ja zo te zien zit er idd op CGNAT het ip adres: 104.18.3.153, dat is de laatse in de tracert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Oner001 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:16:
Hoe heb je het nu ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
lier schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Hoe heb je het nu ingesteld?
Ik heb in advanced settings, portforwarding,
1_INTERNET_R_VID_100 443~443 8123~8123 192.168.1.100 192.168.1.100 TCPorUDP Active

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

Oner001 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Ja zo te zien zit er idd op CGNAT het ip adres: 104.18.3.153, dat is de laatse in de tracert.
Hier neem je een verkeerde conclusie. 104.x.x.x is een publiek IP en geen CGNat IP adres (dat zit tussen 100.64.x.x en 100.127.x.x).

Kijk in de web interface van de Nokia op de WAN pagina en kijk daar welk IP adres je hebt gekregen van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

rvk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Gebruik geen tracert maar kijk in de Nokia via de webinterface naar de WAN instellingen. Tracert is voor veel gebruikers verwarrend (zie boven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
Coolhva schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:46:
[...]

Hier neem je een verkeerde conclusie. 104.x.x.x is een publiek IP en geen CGNat IP adres (dat zit tussen 100.64.x.x en 100.127.x.x).

Kijk in de web interface van de Nokia op de WAN pagina en kijk daar welk IP adres je hebt gekregen van Delta.
Bedankt, heb even gekeken en daar begint de ip adres voor internet met 83.128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Oner001 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 11:16:
Ik heb in advanced settings, portforwarding,
1_INTERNET_R_VID_100 443~443 8123~8123 192.168.1.100 192.168.1.100 TCPorUDP Active
Afgezien van dat je intern IP adres 2 keer benoemd wordt en dat je zowel UDP als TCP wil forwarden, lijkt het goed te staan. Werkt het wel als je intern en extern dezelfde poort gebruikt? Hoe test je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
lier schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Afgezien van dat je intern IP adres 2 keer benoemd wordt en dat je zowel UDP als TCP wil forwarden, lijkt het goed te staan. Werkt het wel als je intern en extern dezelfde poort gebruikt? Hoe test je?
Bedankt voor je reactie, de intern IP komt 2 keer voor omdat de ene de device name is en de andere de poort het ip adres.. tenminste dat denk ik.
Als ik home assistant er weer aankoppel ziet het er zo uit:
Customer Setting 1_INTERNET_R_VID_100 443~443 8123~8123 HOMEASSISTANT 192.168.1.100 TCPorUDP Active

Hoe ik test, ik zet mijn home assistant op de router en wacht tot die op komt (kan er via intern ip adres dan bij) van buiten, dus via extern ip, of 4/5G van de telefoon kom ik er dan niet meer bij.

Met klantensercice van Delta nog gebeld, en het blijkt dat ze zelf niet eens in de modem kunnen komt, ze sturen nu een monteur om daarna te kijken, maar doen niks aan het feit dat 443 niet open wil.

[ Voor 8% gewijzigd door Oner001 op 02-07-2023 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcthans
R3D schreef op zondag 2 juli 2023 @ 03:05:
[...]

Wat zeggen je optische waarden? Rx?
Ik vermoed dat je fiber ftu<>cpe niet meer doet wat het moet.
Ik had je een berichtje gestuurd, maar vind dat toch niet zo netjes. Werk is werk en hier zijn we allemaal gewoon tweakers ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6j8NInnVEWrhwVY9uvL3VfHvzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5GzQi4U6tk0sV7CXaBt33yde.png?f=fotoalbum_large

Heb zelf al uitgevogeld dat -16 prima is als de treshold -29 is . Helemaal als je je bedenkt dat we hier echt heel ver van de bewoonde wereld afzitten.

Ik heb nu tr-069 helemaal uitstaan, en vandaag lijkt het de hele dag al goed te gaan. kan dat uberhaupt effect hebben? Toch zie ik in de laatste disconnecs van vannacht 5 uur, dat hij wel iets met tr-069 probeert te doen/updaten?

Nog 1 detail dat misschien toch handig is. De eerste week na upgrade naar nokia en 2gb wan was alles prima. Ik had geen 2.5gb devices dus had alleen de 3 1000mbit ethernet poorten aangesloten. Volgens mij zijn de problemen en uitval begonnen rond de tijd dat ik een nieuwe ethernet kabel over zolder had gelegd zodat ik mijn nieuwe pc op de 2.5gb ethernet uitgang kon aansluiten. Lijken natuurlijk twee volledig los staande zaken. Maar misschien dat het modem er gewoon moeite mee heeft? Of puur toeval ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
[alert] <129>1 2023-07-02T04:53:42.211924+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:53:42.290506+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:53:42.340355+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:05.700157+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:05.777921+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:05.829052+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:29.688488+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:29.766613+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:29.817024+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Disconnected 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:57.156307+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Connecting 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:57.288686+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Connecting 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:57.351327+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Connecting 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:54:59.533460+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10301,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[err] <131>1 2023-07-02T04:55:55.723683+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:55:56.229577+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10101,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[err] <131>1 2023-07-02T04:55:58.189012+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[err] <131>1 2023-07-02T04:56:00.190701+02:00 Cortina cfgmgr - - -  could not find mqtt 
[err] <131>1 2023-07-02T04:56:00.215554+02:00 Cortina index.cgi - - -  new_expire ->-1 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.430905+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: file /tmp/tr_pid does not exist...starting tr06client first time... 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.431225+02:00 Cortina syslog - - -   
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.431514+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: tr069 starting in - TR098 mode, InstanceMode; Number, AutoCreateInstance:0, Analytics: 0, pid:31356 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.479790+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: customerID=DFNL 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.489561+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: dal_init successful 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.489920+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: journal file does not .transaction exist 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.507947+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: read change du cmd key failed 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.511880+02:00 Cortina syslog - - -  TR069: mgmtObj.EnableCWMP is false 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:56:00.516849+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: load_ip_wan: connid=10201,action=2,ConnectionStatus->Connected 
[err] <131>1 2023-07-02T04:57:53.911469+02:00 Cortina index.cgi - - -  new_expire ->-1 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:58:31.943178+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-02T04:58:32.886183+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-02T05:21:17.191388+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 04:a2:22:35:e6:3c 
[alert] <129>1 2023-07-02T05:21:17.207556+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 04:a2:22:35:e6:3c 
[alert] <129>1 2023-07-02T05:21:24.222296+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER: lan_update_poolclient_status,client status is Inactive. 
[alert] <129>1 2023-07-02T05:40:02.070074+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f 
[alert] <129>1 2023-07-02T05:40:02.119703+02:00 Cortina syslog - - -  MAPPER:  not found the MAC in the client info chaddr 44:8a:5b:2e:3f:0f

[ Voor 4% gewijzigd door rcthans op 02-07-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Oner001 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 17:03:
[...]
Met klantensercice van Delta nog gebeld, en het blijkt dat ze zelf niet eens in de modem kunnen komt, ze sturen nu een monteur om daarna te kijken, maar doen niks aan het feit dat 443 niet open wil.
Heb je ook al eens poort 444 geprobeerd?
Gewoon als test.

In het verleden (paar maanden geleden) heeft Delta ook al eens problemen gehad met het blokkeren van die poort 443 (met en zonder combi dmz).

Sjees... en dan dachten we dat Ziggo zo slecht was. Delta is hard op weg Ziggo als probleem-provider in te halen (geen bridge op de Nokia, router ongewenst CGNAT, geblokkeerde poorten, brakke DMZ (nu gefixt in laatste firmware), geen NAT loopback/Hair pinning, niet willen leveren van een simpele ONT. etc. etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
rvk schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Heb je ook al eens poort 444 geprobeerd?
Gewoon als test.

In het verleden (paar maanden geleden) heeft Delta ook al eens problemen gehad met het blokkeren van die poort 443 (met en zonder combi dmz).

Sjees... en dan dachten we dat Ziggo zo slecht was. Delta is hard op weg Ziggo als probleem-provider in te halen (geen bridge op de Nokia, router ongewenst CGNAT, geblokkeerde poorten, brakke DMZ (nu gefixt in laatste firmware), geen NAT loopback/Hair pinning, niet willen leveren van een simpele ONT. etc. etc.)
CG-NAT vind ik wel een logische keuze. Logischer dan de prijzen verder moeten verhogen om de IP's te kunnen betalen en je kan gratis je eigen krijgen dus wat is het probleem? De communicatie had beter gekund maar gewoon een logische stap waarvan ik verwacht dat andere ISP's mee gaan volgen. NAT Loopback werkt schijnbaar wel via port forwards maar niet via DMZ 8)7. En je kan een ONT van ze kopen maar dan moet je wel een Zakelijk abbo nemen met de aanschafprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Computer guy schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:42:
[...]
En je kan een ONT van ze kopen maar dan moet je wel een Zakelijk abbo nemen met de aanschafprijs.
Volgens mij alleen het duurste zakelijke abo. Bij het normale zakelijke abo krijgt je alleen die (dus) brakke nokia.

CGNAT verwacht ik wel bij een mobiele provider. Niet bij een vaste internet verbinding. Maar goed... je kunt je er wel uit laten zetten dus dat zien ze zelf ook (hoewel een vinkje in mijndelta wel handig zou zijn).

Voorlopig zit ik nog op Ziggo en na wat ik bij andere gezien heb blijft dat nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
Mijn Genexis modem heeft inmiddels ook een ip in de 100.x.y.z. cgnat range waardoor remote een aantal dingen niet meer werken.

Is contact met de helpdesk momenteel de enige manier om dit uit te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Computer guy
Toon83 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:38:
Mijn Genexis modem heeft inmiddels ook een ip in de 100.x.y.z. cgnat range waardoor remote een aantal dingen niet meer werken.

Yup als het ze niet lukt kan je R3D nog vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

Toon83 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:38:

Via mijn.delta.nl kan je dat uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:43
Woohooo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:27:
[...]

Via mijn.delta.nl kan je dat uitschakelen.
Het probleem is dat die optie niet bij iedereen in de interface zit.

Iets anders, ik zag op de KPNnetwerk site dat mijn adres (waar al Delta glasvezel is) nu status "We maken een plan voor jouw buurt" heeft. Lijkt me kapitaalvernietiging, maar de keuze in providers wordt wel een stuk breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Iets anders, ik zag op de KPNnetwerk site dat mijn adres (waar al Delta glasvezel is) nu status "We maken een plan voor jouw buurt" heeft. Lijkt me kapitaalvernietiging, maar de keuze in providers wordt wel een stuk breder.
Zoals KPN het uitlegt: "wij vervangen ons kopernetwerk voor glasvezel en dat doen we voor de lange termijn".

Andere partijen leggen glasvezel aan als investering om later weer te verkopen (EQT en Open Dutch Fiber). Daar is niks mis mee maar dat is niet het soort netwerk KPN graag haar diensten op wil leveren. Dat geeft teveel onzekerheid voor die lange termijn. Dus dan leg je alsnog je eigen glasvezel ernaast.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:55

Woohooo

Smilie, James Smilie

esky schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:25:
[...]

Hoe ik het begreep is dat die optie erbij komt zodra je CGNAT actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06:36
Woohooo schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
[...]

Hoe ik het begreep is dat die optie erbij komt zodra je CGNAT actief is.
En waar precies zou ik deze optie moeten vinden? Heb nu al een paar keer https://www.delta.nl/mijn/ doorgeklikt, maar ik zie nergens de optie om CGNAT uit te schakelen.

Genexis IP = 100.67.x.x
Publiek IP = 62.45.x.x

edit: Inmiddels zou het geregeld moeten zijn maar het kan een paar uur duren voordat ik de wijziging terugzie. Via chat is volgens mij de snelste route en ze hebben het MAC adres nodig van de modem welke je kan vinden op een stickertje op de modem.

[ Voor 23% gewijzigd door Toon83 op 03-07-2023 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:23
Vandaag eindelijk internet over Helden van Nu. Vorige week zou de migratie dan plaatsvinden. Helaas werkte de Helden van Nu lijn niet. Na lang heen en weer gebeld te hebben bleek dat Delta een fuck-up had gemaakt en dat ze bij de migratie een ONT hadden moeten vervangen.

Helaas was dit dus niet het geval en had ik geen werkende verbinding meer. Delta had de lijn inmiddels stopgezet. Vandaag eindelijk een werkenden verbinding!

Nu aankijken of de verbinding stabieler is. Mijn ervaring met Helden van Nu is stukken beter dan met Delta. Die gasten geven wel echt om hun klanten en denken echt met je mee! Echt een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andriesb435 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:03:
Vandaag eindelijk internet over Helden van Nu. Vorige week zou de migratie dan plaatsvinden. Helaas werkte de Helden van Nu lijn niet. Na lang heen en weer gebeld te hebben bleek dat Delta een fuck-up had gemaakt en dat ze bij de migratie een ONT hadden moeten vervangen.

Helaas was dit dus niet het geval en had ik geen werkende verbinding meer. Delta had de lijn inmiddels stopgezet. Vandaag eindelijk een werkenden verbinding!

Nu aankijken of de verbinding stabieler is. Mijn ervaring met Helden van Nu is stukken beter dan met Delta. Die gasten geven wel echt om hun klanten en denken echt met je mee! Echt een aanrader! :)
4K, UHD? Aantal HD zenders en tv productervaringen? Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15-09 21:11
andriesb435 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:03:
Mijn ervaring met Helden van Nu is stukken beter dan met Delta. Die gasten geven wel echt om hun klanten en denken echt met je mee! Echt een aanrader! :)
Dat klinkt meer als een A-merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Picaro schreef op maandag 3 juli 2023 @ 21:23:
[...]

Dat klinkt meer als een A-merk.
HvN is dan ook een zakelijke aanbieder / gericht op zakelijk. Enerzijds "je betaalt er dus ook voor" maar daardoor "zullen ze ook meer om klanten geven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Via Interactieve Televisie worden langzaam maar zeker de lokale omroepen gebracht in de regio van de abonnee. Men is begonnen met regio Haarlem.
De lokale omroepen krijgen hun eigen plek vanaf kanaalnummer 800.
Daarnaast worden ook de lokale radiozenders toegevoegd.

Bron: https://www.delta.nl/televisie/updates/

Radiozender toegevoegd:
KINK (Kanaal 876) KINK is het alternatieve rockstation van Nederland, voor liefhebbers van Foo Fighters, Pearl Jam, The Killers en Muse.

Lokale zenders toegevoegd (alleen beschikbaar in gemeente):

Kempen TV
Kempen FM
SLOG TV
SLOG FM
Haarlem TV
Haarlem FM
Haarlem Shuffle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 21:15
Ik heb nu een Caiway abonnement met een IP adres in de 87.99.x.x range wat door veel sites wordt herkend als een Zweeds IP adres. Erg irritant en Caiway lijkt het probleem niet te kunnen/willen oplossen.

Nu ben ik van plan over te stappen naar Delta, en vroeg me af of de kans dan groot is dat ik een IP adres uit een andere range krijg of dat dit ongewijzigd zal blijven aangezien Caiway en Delta hetzelfde moederbedrijf/netwerk hebben.

Heeft iemand hier wellicht ervaring mee?

Daarnaast lijkt https://www.internetten.n...-flexpakket-1-000mb-delta (470 eur/jaar - 39,17 eur/maand) op dit moment de beste deal te zijn voor een 1 GB Delta abonnement, of zijn er nog betere deals te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:07
Ik heb sinds vanochtend ineens zwaar onbetrouwbaar internet. Ik was er al snel achter dat het een DNS probleem betrof. Ik gebruik een eigen modem (Mikrotik) en heb Cloudflare DNS ingesteld. De publieke DNS server 1.1.1.1 lijkt compleet onbereikbaar te zijn geworden (ook geen ping). 1.0.0.1 werkt nog wel, maar ik blijf rare issues ondervinden.

Google als DNS werkt ook niet (8.8.8.8). Ook uit dit lijstje van publieke DNS providers kan ik meer dan de helft niet pingen. Is Delta bewust/onbewust het gebruik van publieke DNS aan het blokkeren? Meer mensen met issues?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:12
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
CriticalHit_NL schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:53:
[...]

Zie toevallig m'n comment hierboven, had hetzelfde. Denk dat ze vannacht iets hebben gedaan want toen begon het plotseling. Reboot je modem eens.
Ok, ben dus in ieder geval niet de enige... Rebooten al meerdere malen gedaan natuurlijk ;)
Andere DNS ingesteld etc. 8.8.8.8 werkt inderdaad bij mij ook niet. 1.0.0.1 werkt, maar niet betrouwbaar. Zo krijg ik bijvoorbeeld ook ineens geen MFA challenges meer binnen op mijn telefoon als ik met Wifi verbonden ben.

Standaard DNS van Delta wou ik nog gaan proberen, maar dat hielp bij jou dus ook niet.

Dadelijk maar eens proberen het modem wat langer van de stroom te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harmani
Harmani schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Ok, ben dus in ieder geval niet de enige... Rebooten al meerdere malen gedaan natuurlijk ;)
Andere DNS ingesteld etc. 8.8.8.8 werkt inderdaad bij mij ook niet. 1.0.0.1 werkt, maar niet betrouwbaar. Zo krijg ik bijvoorbeeld ook ineens geen MFA challenges meer binnen op mijn telefoon als ik met Wifi verbonden ben.

Standaard DNS van Delta wou ik nog gaan proberen, maar dat hielp bij jou dus ook niet.

Dadelijk maar eens proberen het modem wat langer van de stroom te houden.
Even een update hierover (misschien heeft iemand anders er iets aan): Standaard DNS gebruiken hielp ook niet. Toch maar eens support bellen dan. Die weigerde pertinent om verder te helpen aangezien ik een eigen modem in gebruik heb 8)7 .

Toen maar op zoek gegaan naar het standaard modem en deze aangesloten. Hmm, toen werkte het allemaal wel. Ik kreeg een compleet ander extern IP natuurlijk. Vervolgens na ongeveer 1 uur toch mijn eigen modem maar weer eens proberen en ja hoor: ook nu werkte alles weer naar behoren. Dit terwijl ik gewoon weer het oude externe IP kreeg dat ik voor de wissel ook had.

Je gaat toch aan jezelf twijfelen, maar eigenlijk is er in de tussentijd niets gewijzigd. Het lijkt er op dat even de lijn een soort heractiveren met het standaard modem de problemen heeft verholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-09 09:15
ik ga een aantal Nokia XS010Q's bestellen. iemand die er eventueel ook 1 wil voor 135 ish euro?

stuur dan een PB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
Gezien de vrij hoge prijs bij Caiway zou ik eigenlijk willen overstappen naar 1gig pakket van Delta. Echter krijg ik geen duidelijk antwoord van de klantenservice of ik dan op het huidige AON netwerk blijf of dat ik wordt overgezet naar XGS-PON.

Iemand die recent mogelijk hetzelfde heeft gehad?

Nu heb ik namelijk nog gewoon een bridged modem, maar ik ben bang dat dus kwijt te raken bij een overstap en dan vast te zitten aan de geleverde Nokia.
De klantenservice wel gaf aan dat ik anders maar een eigen modem moest aanschaffen, maar daar zit ik dan ook weer niet echt op te wachten aangezien dat toch weer extra kosten met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De decodersoftware is weer geupdate. De hinderlijke roze waas rechts bovenin is verwijderd.

Pagina: 1 ... 70 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.