Toon posts:

[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste
Acties:

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:58
thomastvd schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:26:
[...]

Zo zou ik inderdaad verwachten hoe het werkt. Maar mijn zwager krijgt vandaag zijn nieuwe modem binnen en kan het direct aansluiten volgens Delta. Hij gaat ook over van AON naar XGS-PON. Dit zou toch niet moeten kunnen?
Als ze bij DELTA zijn kabel om hebben geswitcht van AON naar XGS-PON is er niet veel bijzonders aan. Het direct inpluggen is wel discutabel en zal pas werken als de Genexis niet meer werkt.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:58
[...]

Zo zou ik inderdaad verwachten hoe het werkt. Maar mijn zwager krijgt vandaag zijn nieuwe modem binnen en kan het direct aansluiten volgens Delta. Hij gaat ook over van AON naar XGS-PON. Dit zou toch niet moeten kunnen?
In de mail die ik ontvangen heb staat dat ik het pas op 6 juni mag aansluiten. De Nokia werkt ook niet op AON en dus zal er gewoon geen signaal doorkomen.

Schuur: 4580Wp Noord & Zuid | Keuken: 1185Wp Zuid | Beneden: MHI 3.5kW - Boven: MHI - 2x 2kW op 4kW Multisplit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 14:42
De DELTA en Caiway SmartTV App voor LG is goedgekeurd door LG

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page29#post263728

[Voor 5% gewijzigd door Mapje op 25-05-2023 14:42]

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:06
[...]

AON en XGS-PON zijn twee compleet verschillende technieken. Dat gaat inderdaad zeker niet werken. Tenzij hij al xgs-pon heeft of toch gewoon op aon blijft natuurlijk

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heim-91
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-05 12:27
Heim-91 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:14:
[...]

Ja je zou zoiets inderdaad kunnen overwegen. Misschien als laatste redmiddel een goede optie. Bedankt voor de tip.

[...]

Ergens begint die verdenking wel steeds groter te worden. Het zou inderdaad kunnen gaan om een dergelijke DP. Afgelopen woensdagochtend tussen 07:19 en 08:07 uur is de verbinding maarliefst 5x weggevallen. Die nacht erop (dus de nacht van woensdag op donderdag) is de verbinding in de nacht rond 1:21 uur weggevallen. Het zijn allemaal momenten waarop het regende in onze omgeving, waarbij het echt plensde afgelopen woensdagochtend. Na de laatste registratie van de nacht van woensdag op donderdag is de verbinding niet meer weggevallen. Als ik me niet vergis heeft het ook niet echt meer geregend (in onze omgeving) na die tijd.

Wel kreeg ik zowaar vanmiddag eindelijk een bericht door dat er binnenkort een monteur langs komt. Ben benieuwd.. Bedankt voor het meedenken voor zover!
Even een update (probeer het kort te houden): BAM-monteur is 20 april jl. langs geweest en kwam toevallig op een moment dat de verbinding er al een hele dag uitlag (de LED's die de verbinding 'met buiten' aangeven op het Genexis Titanium-modem branden dan ook niet). Met een dempingsmeting kwam hij niet verder dan 500 meter, terwijl de centrale op 2000 meter ligt. Dit leek dus een mooie gelegenheid om eens letterlijk te graven naar het probleem.

Het bleek dat er inderdaad een 'vezel klem' zat, waardoor dit probleem zeer waarschijnlijk ontstond (het probleem was blijkbaar bij meerdere afnemers bekend; kreeg niet meer detailinfo dan dit). Na de reparatie kwam de verbinding weer terug en ik had goede hoop dat het probleem opgelost zou zijn. Enkele dagen later, tot en met 11 mei, helaas, helaas, weer vele uitvallers gehad. Toch blijkt de relatie met de regen nog steeds te bestaan. Na 11 mei heeft het hier in de omgeving nauwelijks geregend en is de verbinding stabiel gebleven.

Eergisteren is een DELTA (Guidion) binnenhuismonteur geweest en die kwam toch (niet verrassend) na enkele minuten tot de conclusie dat het probleem (nog steeds) in de kabel ergens in de infra ligt. Hij kon dus niet helpen. Deze beste man heeft met DELTA contact gehad en, om zaken uit te sluiten, krijgen we een nieuw Genexis Titanium-modem. Mijn beeld is dat het puur tijdwinst is en de rootcause natuurlijk niet opgelost wordt.

Vervolgens heb ik in de niet-meer-telbare mailwisselingen, telefoontjes e.d. aangegeven dat ze dit modem dan naar mijn thuisadres mogen sturen, in plaats van naar de vereniging. Je krijgt vervolgens een mail dat het modem naar de vereniging gestuurd wordt ;(. Daarbij hebben wij nog 2 modems in de kast liggen die een tijd geleden gestuurd zijn, zonder dat we erom gevraagd hebben. Nu vragen ze om 1 van die 2 ongebruikte modems retour te sturen (Genexis Platinum), maar ik ben erop gewezen dit nog niet te doen want (letterlijke quote van DELTA): "Ten aanzien van de 2e modem, dit is inderdaad op dit moment een issue aangezien deze modem gekoppeld is aan uw contract. Voor nu raad ik aan om deze in de doos te laten tot u bericht van ons ontvangt om deze modem terug te sturen, excuses voor het ongemak hiervan." Dit bericht dateert van juli 2021.

Zo langzamerhand kan ik DELTA niet meer serieus nemen en moet ik erg denken aan Tv-programma's als 'Kanniewaarzijn'. Het kan niet waar zijn, maar het is wel degelijk waar. Oh ja, klein detail: sta nu ruim 40 minuten telefonisch in de wacht om de zakelijke klantenservice te bereiken. Het is dat we geen andere keuze hebben bij de vereniging, want dit is gewoon niet meer werkbaar zo. Ik begrijp dan ook niet dat ze landelijk proberen door te breken met alle reclamecampagnes, want achter de schermen slaan de processen noch kant noch wal.

*- Ik heb het wachten opgegeven en de verbinding maar verbroken na 45 minuten wachten.. - :F

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:29
Heim-91 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:27:
[...]

Even een update (probeer het kort te houden): BAM-monteur is 20 april jl. langs geweest en kwam toevallig op een moment dat de verbinding er al een hele dag uitlag (de LED's die de verbinding 'met buiten' aangeven op het Genexis Titanium-modem branden dan ook niet). Met een dempingsmeting kwam hij niet verder dan 500 meter, terwijl de centrale op 2000 meter ligt. Dit leek dus een mooie gelegenheid om eens letterlijk te graven naar het probleem.

Het bleek dat er inderdaad een 'vezel klem' zat, waardoor dit probleem zeer waarschijnlijk ontstond (het probleem was blijkbaar bij meerdere afnemers bekend; kreeg niet meer detailinfo dan dit). Na de reparatie kwam de verbinding weer terug en ik had goede hoop dat het probleem opgelost zou zijn. Enkele dagen later, tot en met 11 mei, helaas, helaas, weer vele uitvallers gehad. Toch blijkt de relatie met de regen nog steeds te bestaan. Na 11 mei heeft het hier in de omgeving nauwelijks geregend en is de verbinding stabiel gebleven.

Eergisteren is een DELTA (Guidion) binnenhuismonteur geweest en die kwam toch (niet verrassend) na enkele minuten tot de conclusie dat het probleem (nog steeds) in de kabel ergens in de infra ligt. Hij kon dus niet helpen. Deze beste man heeft met DELTA contact gehad en, om zaken uit te sluiten, krijgen we een nieuw Genexis Titanium-modem. Mijn beeld is dat het puur tijdwinst is en de rootcause natuurlijk niet opgelost wordt.

Vervolgens heb ik in de niet-meer-telbare mailwisselingen, telefoontjes e.d. aangegeven dat ze dit modem dan naar mijn thuisadres mogen sturen, in plaats van naar de vereniging. Je krijgt vervolgens een mail dat het modem naar de vereniging gestuurd wordt ;(. Daarbij hebben wij nog 2 modems in de kast liggen die een tijd geleden gestuurd zijn, zonder dat we erom gevraagd hebben. Nu vragen ze om 1 van die 2 ongebruikte modems retour te sturen (Genexis Platinum), maar ik ben erop gewezen dit nog niet te doen want (letterlijke quote van DELTA): "Ten aanzien van de 2e modem, dit is inderdaad op dit moment een issue aangezien deze modem gekoppeld is aan uw contract. Voor nu raad ik aan om deze in de doos te laten tot u bericht van ons ontvangt om deze modem terug te sturen, excuses voor het ongemak hiervan." Dit bericht dateert van juli 2021.

Zo langzamerhand kan ik DELTA niet meer serieus nemen en moet ik erg denken aan Tv-programma's als 'Kanniewaarzijn'. Het kan niet waar zijn, maar het is wel degelijk waar. Oh ja, klein detail: sta nu ruim 40 minuten telefonisch in de wacht om de zakelijke klantenservice te bereiken. Het is dat we geen andere keuze hebben bij de vereniging, want dit is gewoon niet meer werkbaar zo. Ik begrijp dan ook niet dat ze landelijk proberen door te breken met alle reclamecampagnes, want achter de schermen slaan de processen noch kant noch wal.

*- Ik heb het wachten opgegeven en de verbinding maar verbroken na 45 minuten wachten.. - :F
Inderdaad :F .

Bij alle ISP’s gaan de processen die de grotere volumes verwerken i.h.a. goed. Die zijn geoptimaliseerd. Probleem is dat de uitval in die processen, storingen, uitzonderingen e.d. niet goed opgepakt worden. Daar moet je een ploeg mensen voor hebben met kennis en ervaring van het hele proces, en ze moeten de mogelijkheden en vrijheden hebben om alle processtappen over te slaan. Een oplossingsgericht proces voor de problemen en uitzonderingen. Punt is dat dit duur is en nauwelijks te optimaliseren is. En door de complexiteit zijn die mensen met kennis van het hele proces en alle techniek schaars. Ook moet je dan met leveranciers, onder-aannemers e.a. hele goede service afspraken hebben.

De enige oplossing is klanttevredenheid op nummer 1 plaatsen en oplossingsgericht denken. En dat is in de telco wereld “not done”.

Alternatief: zakelijk abonnement met SLA. Duur, maar dat is een deel van het probleem; we zijn niet bereid om meer te betalen voor meer service. Die storingsploeg die ik hierboven noem is gewoon te duur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruvas
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 23:12
ahbart schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:11:
Hier werd de glasvezel in huis aangesloten waarbij er direct signaal op de lijn zat. Modem aansluiten en het werkte.

Iets anders:
Ik heb alleen Delta internet afgenomen. Met het idee dat ik tv zal kijken via NLZiet. Helaas vind ik NLZiet erg traag en deze geeft af en toe een onderbreking bij het terugkijken. Dan moet ik de app sluiten en opnieuw openen. Niet handig / fijn dus.

Ik wil echter liever geen decoder, settopbox, o.i.d. Maar liever direct via een app op de Android tv.
Kun je tv afnemen bij Delta zonder kastje? Of krijg je standaard dat bakje?
Hoe bevalt kijken via die Delta app? Nog niet zo langs geleden bestond die volgens mij nog niet voor de tv, meen ik te hebben gelezen.
Ik blijf het kastje gebruiken voor de beeldkwaliteit. De mbps bij de app is lager dan via het kastje en dat merk je vooral bij snelle beweging zoals sport.
Pagina: 1 ... 65 66 67 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee