Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Ik kan mijn CV-thermostaat niet meer bedienen via de app op de telefoon, ik kom niet meer ‘binnen’
Wat voor thermostaat? De meesten thermostaten maken verbinding met een online portal, waarbij het niet uitmaakt of je een publiek benaderpaar IP-adres hebt,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:38:
[...]

Ik kan mijn CV-thermostaat niet meer bedienen via de app op de telefoon, ik kom niet meer ‘binnen’
Dat zou een slechte zaak zijn. Zou betekenen dat je voorheen of zelf een poort open had gezet of dat de thermostaat via UPnP automatisch een poort opent in de router. Beide zou je vanuit security perspectief niet moeten willen. Plus dat UPnP zo onveilig als maar zijn kan is en echt niet iedereen zelf poorten gaat openen. Normaliter zet allemaal dat spul gewoon zelf een verbinding naar buiten toe op met de server(s) van de fabrikant, en de app verbind ook met de fabrikant. Thermostaat in dit geval dan heeft gewoon 24/7 een verbinding open staan en wat jij in de app doet wordt gaat gewoon over die verbinding die de thermostaat met de server heeft op gezet "terug".

Klink naar mijn idee dus eerder als een gevalletje "did you try to turn it off and on again?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Ensinker schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:38:
[...]

Welk traject heb je daarvoor bewandeld dan?
Ik ga over 3 weken over van XS4all/KPN ADSL naar Delta glas. Heb de nodige smarthome services thuis draaien waarvan een aantal gebruik maken van mijn public IP. Ik zit wel met wat zorg mee te lezen hoe ik dit moet gaan oplossen en of een overstap wel zo handig is....
De klantenservice noemt het, zover ik begrijp, de ‘bridge’ modus waarbij er een vinkje in je profiel wordt aangezet waardoor je een publiek IP adres krijgt op de router van Delta in je meterkast en geen gebruik maakt van CGN.

Als ze weer moeilijk doen dan kan je altijd proberen om @R3D een berichtje te sturen.

Je kan zien of je gebruik maakt van CGN door naar het WAN IP adres te kijken in de router interface van de Delta router. Als dat begint met 100. en dan een getal tussen 64 en 127, dan maak je gebruik van CGN.

Vanaf de oplevering van mijn verbinding tot een paar dagen geleden heeft alles vlekkeloos gewerkt en hoef je niet bang te zijn dat je tegen problemen gaat aanlopen. Ik werd op het verkeerde been door de klantenservice gezet dat CGN verplicht zou zijn voor consumenten lijnen, @R3D geeft aan dat dit zeker niet het geval is.

Dus voor nu is er geen paniek, en zou je ook geen paniek of angst moeten hebben. De vraag is wat Delta in de toekomst gaat doen om het voor ons ‘experts’ werkend te houden, maar daar zijn ze dus wel actief mee bezig.

Dus voor nu, keep calm en vraag de klantenservice om een direct publiek IP adres op je delta router en alles zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 13:17
Coolhva schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:49:
[...]

De klantenservice noemt het, zover ik begrijp, de ‘bridge’ modus waarbij er een vinkje in je profiel wordt aangezet waardoor je een publiek IP adres krijgt op de router van Delta in je meterkast en geen gebruik maakt van CGN.

Als ze weer moeilijk doen dan kan je altijd proberen om @R3D een berichtje te sturen.

Je kan zien of je gebruik maakt van CGN door naar het WAN IP adres te kijken in de router interface van de Delta router. Als dat begint met 100. en dan een getal tussen 64 en 127, dan maak je gebruik van CGN.

Vanaf de oplevering van mijn verbinding tot een paar dagen geleden heeft alles vlekkeloos gewerkt en hoef je niet bang te zijn dat je tegen problemen gaat aanlopen. Ik werd op het verkeerde been door de klantenservice gezet dat CGN verplicht zou zijn voor consumenten lijnen, @R3D geeft aan dat dit zeker niet het geval is.

Dus voor nu is er geen paniek, en zou je ook geen paniek of angst moeten hebben. De vraag is wat Delta in de toekomst gaat doen om het voor ons ‘experts’ werkend te houden, maar daar zijn ze dus wel actief mee bezig.

Dus voor nu, keep calm en vraag de klantenservice om een direct publiek IP adres op je delta router en alles zou moeten werken.
Ik zou niet proberen met bridge aan te komen zetten daar want dat is dit weer wat anders waar ze een standaard verhaal voor hebben. Ik denk dat uitleggen wat je wil en dan vragen of ze CGnat kunnen opzoeken beter werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Computer guy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:09:
[...]

Ik zou niet proberen met bridge aan te komen zetten daar want dat is dit weer wat anders waar ze een standaard verhaal voor hebben. Ik denk dat uitleggen wat je wil en dan vragen of ze CGnat kunnen opzoeken beter werkt
Misschien kan @R3D aangeven hoe we dit het beste kunnen vragen zodat de klantenservice medewerker meteen weet wat hij of zij moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
Deze nacht/ochtend uitzonderlijk veel packet loss volgens de UDM... komt de laatste weken wel vaker voor, maar zie nu dat het sinds gisteravond 23:00 vrijwel constant is. Iemand in Driebergen die hetzelfde ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-10 10:24
Krijg dit binnen via de nieuwsbrief :

Onderhoud voor netwerkverbetering

De komende maanden plannen we onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk. Hier merk je als gebruiker niets van.
Tijdens het onderhoud lezen we de instellingen op je modem uit en testen we je verbinding.
Daardoor weten we welke wijzigingen we kunnen doorvoeren zodat je optimaal kunt blijven genieten van de producten en diensten van DELTA.

Dus ivm welke invoering dit dan zal zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mapje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:17:
Krijg dit binnen via de nieuwsbrief :

Onderhoud voor netwerkverbetering

De komende maanden plannen we onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk. Hier merk je als gebruiker niets van.
Tijdens het onderhoud lezen we de instellingen op je modem uit en testen we je verbinding.
Daardoor weten we welke wijzigingen we kunnen doorvoeren zodat je optimaal kunt blijven genieten van de producten en diensten van DELTA.

Dus ivm welke invoering dit dan zal zijn ?
Veel plezier dan met het uitlezen van mijn Genexis 7840. Waarop SSH en TR-09 disabled zijn ;w .

Elke Tweaker wordt zenuwachtig van het woord “wijzigingen”. Lekker transparant weer wat dat dan behelst. In de telecom leren ze niet. Altijd hetzelfde; redeneren vanuit zichzelf, altijd een-weg communiceren, nooit luisteren.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:04
Als ik dit lees ben ik blij dat ik op Ziggo ben blijven hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Ik ken een verhaal wat daarmee te maken kan hebben, maar of dit waar is ?

Voordat een gebied wordt overgezet naar CGNat, worden eerst de modems uitgelezen op zaken als Portforwarding, DMZ & UPnP, wanneer één van deze zaken is toegepast wordt de verbinding uitgesloten van CGNat.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:29:

Voordat een gebied wordt overgezet naar CGNat, worden eerst de modems uitgelezen op zaken als Portforwarding, DMZ & UPnP, wanneer één van deze zaken is toegepast wordt de verbinding uitgesloten van CGNat.

Bron
Als ze dat gedaan hebben dan heeft het voor @Coolhva dus niet geholpen/gewerkt. Want die had dus wel port forwards en is alsnog naar CGNAT over gezet (maar intussen op verzoek weer terug naar de oude situatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:00
Mapje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:29:

Bron
Het is deze zin in de alinea er voor die mij het hele artikel met een flinke schep zout laat nemen:
Tot de tijd dat IPv6 volledig beschikbaar is gesteld in haar netwerk is hier dus voor gekozen
En wat gebeurt er dan als IPv6 wel is uitgerold? Wordt CGNAT dan weer teruggedraaid en krijgt iedereen naast een IPv6 blok ook weer een publiek IPv4 adres? Nou wat denk je zelf?

Sorry hoor, maar iemand die het zo opschrijft begrijpt totaal niet waar het over gaat. Dus goede kans dat de rest ook niet begrepen is.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Het is deze zin in de alinea er voor die mij het hele artikel met een flinke schep zout laat nemen:

[...]

En wat gebeurt er dan als IPv6 wel is uitgerold? Wordt CGNAT dan weer teruggedraaid en krijgt iedereen naast een IPv6 blok ook weer een publiek IPv4 adres? Nou wat denk je zelf?

Sorry hoor, maar iemand die het zo opschrijft begrijpt totaal niet waar het over gaat. Dus goede kans dat de rest ook niet begrepen is.
Moest lachen over de opmerking in het artikel dat het dit jaar mogelijk wordt dit in mijn.delta te regelen. Net zoals al twee jaar geleden is toegezegd om daarin een ONT te registreren |:( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 06:18

JeroenT

hoi!

Delta is hier compleet stuk. (regio Almelo).

Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:25
JeroenT schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:30:
Delta is hier compleet stuk. (regio Almelo).

Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren?
Zeer zeker. Delta is een vette no go hier, Pekela, Veenkolonien, zakkewassers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Picaro schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:36:
[...]

Zeer zeker niet. Delta is een vette no go hier, Pekela, Veenkolonien.
Niet gelukkig... ;)

Ik kreeg wel de volgende melding;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHtp0DQy7dmLjj20cGRMIEexuFM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bwAeVBOKJYvnc02GNIoH7V33.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Met alle respect, maar dit is een bericht van gisteren (04-05-2023) en ik had tot een uur geleden geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenT schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Met alle respect, maar dit is een bericht van gisteren (04-05-2023) en ik had tot een uur geleden geen issues.
Ah, sorry. Overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
Die no go van mij heeft niets met kabelschade te maken, maar alles met de impressie die ze ter plaatse gemaakt hebben. Opzouten met die Deltabende!

[ Voor 4% gewijzigd door Picaro op 05-05-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Picaro schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:49:
[...]

Die no go van mij heeft niets met kabelschade te maken, maar alles met de impressie die ze ter plaatse gemaakt hebben. Opzouten met die Deltabende!
Voor de rest een leuke dag gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Picaro
ernstoud schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Echt wel, lekker op de moestuin bezig geweest, fijn weekend toegewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
ernstoud schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:58:
[...]

Maar even kort door de bocht. Glazvezel Pekela kondigde aan dat ze glasvezel aan gingen leggen in Pekela. Kon je voor aanmelden, abonnement afsluiten was niet direct nodig.

Daar was opeens ook Delta direct daarna, met reclame met een drietal schijnheilige tronies. Kon je voor aanmelden, maar moest je wel direct een abonnement afsluiten, of anders later vet schokken voor een aansluiting. Ja doh!

Kregen geen poot aan de grond hier in Pekel, nooit weer iets van gehoord, stelletje knip!

[ Voor 1% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-05-2023 11:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Picaro schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:23:
[...]

Maar even kort door de bocht. Glazvezel Pekela kondigde aan dat ze glasvezel aan gingen leggen in Pekela. Kon je voor aanmelden, abonnement afsluiten was niet direct nodig.

Daar was opeens ook Delta direct daarna, met reclame met een drietal schijnheilige tronies. Kon je voor aanmelden, maar moest je wel direct een abonnement afsluiten, of anders later vet schokken voor een aansluiting. Ja doh!

Kregen geen poot aan de grond hier in Pekel, nooit weer iets van gehoord, stelletje knip!
Volgens mij is dat schelden niet nodig toch? Alle providers doen dit… elkaar dwars zitten. Hier ging Delta aanleggen en toe kwam KPN om de hoek met werving om Delta dwars te zitten. Nooit meer wat van KPN gehoord. Zo werkt het als de concurrentie groot is.

Voorbeeldje hoe KPN de colportage doet: https://forum.kpn.com/int...varing-aan-de-deur-590639

Goed weekend nog.

[ Voor 7% gewijzigd door MisteRMeesteR op 06-05-2023 11:07 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Ondertussen werkt de verbinding weer. Delta zakelijk. Met hetzelfde (statische) IP adres.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mapje
Ik zie dat je een storingsmelding nu zelf in kunt stellen in MijnDelta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_xkOPU4_fTHWkVHo22XGCNp4FA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s7GWL7PvkCh15ug6GYqsEVEs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Klopt, ook netjes dat Delta mij een status update stuurde.

Beste klant, De netbeheerder heeft de stroomstoring in je regio verholpen. Onze diensten zijn weer beschikbaar. Groet, DELTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Daftz schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:17:
Deze nacht/ochtend uitzonderlijk veel packet loss volgens de UDM... komt de laatste weken wel vaker voor, maar zie nu dat het sinds gisteravond 23:00 vrijwel constant is. Iemand in Driebergen die hetzelfde ziet?
Hier helaas ook enorm veel last van packet loss, eigenlijk al sinds de oplevering van Delta vorige maand.. De laatste week van April ging het eigenlijk perfect (geen packet loss), maar afgelopen week is het weer huilen..

Ik zit zelf in gemeente Buren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNUHoyIR94QWyzzaC5fUPvB6-u4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5cgPbyd8g2aAiCNMmFYFuNlo.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:02
Volgens dat artikel zou je CGNat zelf uit moeten kunnen zetten via Mijn Delta of Mijn Caiway. Iemand die optie al gezien? (ik heb 'm niet in Mijn Caiway, maar dat kan ook komen omdat ik mee draai in de ipv6 pilot).

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:22
Hoe kan ik zien of CGNat al geactiveerd is bij mij?
Zie wel dat mn modem vannacht herstart is,
Ivm een home server is dit natuurlijk niet wenselijk en zou indien mogelijk dit uit willen schaken zoals gok ik de meeste tweakers willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:21:
Hoe kan ik zien of CGNat al geactiveerd is bij mij?
Zie wel dat mn modem vannacht herstart is,
Ivm een home server is dit natuurlijk niet wenselijk en zou indien mogelijk dit uit willen schaken zoals gok ik de meeste tweakers willen.
Check je ip adres even. Als het hier tussen zit 100.64.x.1 tot 100.127.x.254 dan kan je aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
thomastvd schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Check je ip adres even. Als het hier tussen zit 100.64.x.1 tot 100.127.x.254 dan kan je aan de slag.
Mijn WAN IP begint met 87.99, ik gok dat CGNat dan aanstaat :P
Mn jellyfin server werkt nog wel gelukkig, maar gok dat dit dan niet lang meer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-10 13:17
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:31:
[...]

Mn jellyfin server werkt nog wel gelukkig, maar gok dat dit dan niet lang meer zal duren.
87.99 is een publiek ip bij de 100.*.*.* zit je in CGnat dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:31:
[...]

Hoe heb je dat achterhaald? Want je moet dan kijken wat in het modem/router staat, en niet een willekeurige website bezoeken die jouw IP adres laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Hoe heb je dat achterhaald? Want je moet dan kijken wat in het modem/router staat, en niet een willekeurige website bezoeken die jouw IP adres laat zien.
Ik heb dat vanuit mijn modem gehaald :)
Onder WAN services staat het IP adres

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DickvanMaurik
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Tevens heb je nu op je modem op de homepage een knopje met 'WAN-ip' die je WAN IP laat zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
EWS99 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Volgens dat artikel zou je CGNat zelf uit moeten kunnen zetten via Mijn Delta of Mijn Caiway. Iemand die optie al gezien? (ik heb 'm niet in Mijn Caiway, maar dat kan ook komen omdat ik mee draai in de ipv6 pilot).
Ik heb wel een nieuwe optie onder "Overigen" genaamd "IP Standaard" welke aan staat.
Misschien dat dit de switch gaat zijn om CGNAT uit te schakelen? Nu doet het namelijk nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
bluewalk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Ik heb wel een nieuwe optie onder "Overigen" genaamd "IP Standaard" welke aan staat.
Misschien dat dit de switch gaat zijn om CGNAT uit te schakelen? Nu doet het namelijk nog niets.
Waar zie jij de optie 'Overigen'?
Als ik op MijnDelta kijk, zie ik nergens die opzie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 14:30
Ik heb de indruk dat alleen klanten die xgs-pon hebben die optie zien. Volgens mij wordt CGNAT door delta ook alleen nog maar in hun xgs-pon netwerk toegepast.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
3dmaster schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:07:
Ik heb de indruk dat alleen klanten die xgs-pon hebben die optie zien. Volgens mij wordt CGNAT door delta ook alleen nog maar in hun xgs-pon netwerk toegepast.
Ik zit in een XGS-PON gebied (Is mij ooit verteld) en lijk de optie toch nog niet te hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door DickvanMaurik op 08-05-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:01
bluewalk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:31:
[...]

Ik heb ook XGS-PON maar zie dit nog nergens staan op Mijn Delta. Kun je misschien een screen shot delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk zullen ze het eerst uitrollen bij nieuwe klanten/regios? En dat zijn uiteraard ook de plekken waar ze XGS-PON uitrollen.
En daarnaast kan het mogelijk ook zo zijn dat AON vs XGS-PON infrastructuur technisch zo verschillend is dat het twee totaal gescheiden systemen zijn en netwerkwijzigingen zoals dus CGNAT effectief twee keer gedaan moeten worden met elk een eigen planning, test, pilot, ... traject.

* RobertMe is nu wel benieuwd of die Tweakers die in de IPv6 pilot zitten ook allemaal op dezelfde techniek zitten (dus of allemaal via AON of allemaal via XGS-PON).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:13:
[...]

Waarschijnlijk zullen ze het eerst uitrollen bij nieuwe klanten/regios? En dat zijn uiteraard ook de plekken waar ze XGS-PON uitrollen.
En daarnaast kan het mogelijk ook zo zijn dat AON vs XGS-PON infrastructuur technisch zo verschillend is dat het twee totaal gescheiden systemen zijn en netwerkwijzigingen zoals dus CGNAT effectief twee keer gedaan moeten worden met elk een eigen planning, test, pilot, ... traject.

* RobertMe is nu wel benieuwd of die Tweakers die in de IPv6 pilot zitten ook allemaal op dezelfde techniek zitten (dus of allemaal via AON of allemaal via XGS-PON).
Ik heb XGS-PON met IPv6.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
[...]

Hmm, ik zou mezelf als 'nieuwe' klant neerzetten. contract is net een paar maanden oud namelijk (begin 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:18:
[...]

Hmm, ik zou mezelf als 'nieuwe' klant neerzetten. contract is net een paar maanden oud namelijk (begin 2023)
Nieuwe klant of nieuwe aanleg? Ik bedoelde namelijk het laatste maar staat er wat ongelukkig.

Maar @Coolhva zal natuurlijk ook bestaande klant zijn geweest die hier ineens door "getroffen" werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:21:
[...]

Nieuwe klant of nieuwe aanleg? Ik bedoelde namelijk het laatste maar staat er wat ongelukkig.

Maar @Coolhva zal natuurlijk ook bestaande klant zijn geweest die hier ineens door "getroffen" werd.
Beide, glasvezel is pas bij ons beschikbaar vanaf januari 2023. Vorig jaar Juni aangelegd door Selecta en nu sinds Januari overgestapt naar Delta vanaf Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
Er schijnt een CGNAT test page voor te bestaan :

http://ip.bieringer.net/cgn-test.html

Een beetje omslachtige manier van testen vind ik

[ Voor 22% gewijzigd door Mapje op 08-05-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:16:
[...]

Ik heb XGS-PON met IPv6.
Welk gebied en is dat IPv6 via Delta? Dus een pilotgebied?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
Mapje schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:20:
Er schijnt een CGNAT test page voor te bestaan :

http://ip.bieringer.net/cgn-test.html

Een beetje omslachtige manier van testen vind ik
Waar kan ik dan zien of het CGNat is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Waar zie jij de optie 'Overigen'?
Als ik op MijnDelta kijk, zie ik nergens die opzie staan.
robertwebbe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb ook XGS-PON maar zie dit nog nergens staan op Mijn Delta. Kun je misschien een screen shot delen?
Zodra ik mijn internet wil aanpassen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D_EyZGxJUDpSeuYMogUt4MWIBvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RDvIxntgsy9QsS9I4xHUpXbk.png?f=fotoalbum_large
Ik heb AON en daar is het zichtbaar.
[...]

Sinds maart 2021 zit ik op AON glasvezel van Delta, hoop dat dat uitgesloten wordt van CGNAT...

[ Voor 0% gewijzigd door bluewalk op 09-05-2023 06:50 . Reden: AON ipv GPON |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:05:
[...]

Waar kan ik dan zien of het CGNat is?
Volgens mij komt het er op neer dat je in die dropdown een hoger getal (1024 of 2048 staat erbij voor een serieuzere test) moet selecteren, en dan starten. In die grid(s) eronder gaat die vervolgens in de blokken intekenen welke uitgaande poort je gebruikt hebt. Wat ook wordt geplot in die onderste grafiek. In het geval van CGNAT zouden dus alle poorten die je gebruikt hebt "bij elkaar in de buurt" liggen. Omdat aan de ISP kant je dan een blok aan poorten krijgt waarover al jouw verkeer geNAT wordt. Dus klant A krijgt bv poort 10.000 tot 15.000, klant B poort 15.000 tot 20.000, klant C 20.000 tot 25.000 etc.. Daardoor dat je dan dus bij CGNAT zult zien dat alle poorten zich in hetzelfde gebied bevinden. Terwijl zonder CGNAT het juist heel verspreid is. Ergo: CGNAT is in het onderste histogram een hoge piek in een smal gebied, zonder CGNAT zou het heel erg vlak maar breed moeten zijn.

Edit:
En bij Delta zul je geluk hebben dat de test niet zo lang duurt als bv bij Ziggo, omdat je toch geen IPv6 hebt :+

Edit2:
Mijn uitslag op een Ziggo lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nM5_JUSPUPgZM3R2iyEaPwCjD7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/slQgEv3R1qnudLJfhX3yPsyf.png?f=fotoalbum_large
Histogram is dus vrij laag en uitgespreid. Bij iemand met NAT zal dat neem ik aan dus veel smaller zijn, maar wel hoger.

Edit3:
En ter vergelijking telefoon over 4G:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpCDQq94Wl9WzU2rsEi0ZUVk7k4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jwZ3iVIIPTR9CwRf0iTGSDuh.png?f=fotoalbum_large
(alleen IPv4 getest, en maar 1024 keer)

[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 08-05-2023 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Volgens mij komt het er op neer dat je in die dropdown een hoger getal (1024 of 2048 staat erbij voor een serieuzere test) moet selecteren, en dan starten. In die grid(s) eronder gaat die vervolgens in de blokken intekenen welke uitgaande poort je gebruikt hebt. Wat ook wordt geplot in die onderste grafiek. In het geval van CGNAT zouden dus alle poorten die je gebruikt hebt "bij elkaar in de buurt" liggen. Omdat aan de ISP kant je dan een blok aan poorten krijgt waarover al jouw verkeer geNAT wordt. Dus klant A krijgt bv poort 10.000 tot 15.000, klant B poort 15.000 tot 20.000, klant C 20.000 tot 25.000 etc.. Daardoor dat je dan dus bij CGNAT zult zien dat alle poorten zich in hetzelfde gebied bevinden. Terwijl zonder CGNAT het juist heel verspreid is. Ergo: CGNAT is in het onderste histogram een hoge piek in een smal gebied, zonder CGNAT zou het heel erg vlak maar breed moeten zijn.

Edit:
En bij Delta zul je geluk hebben dat de test niet zo lang duurt als bv bij Ziggo, omdat je toch geen IPv6 hebt :+

Edit2:
Mijn uitslag op een Ziggo lijn:
[Afbeelding]
Histogram is dus vrij laag en uitgespreid. Bij iemand met NAT zal dat neem ik aan dus veel smaller zijn, maar wel hoger.

Edit3:
En ter vergelijking telefoon over 4G:
[Afbeelding]
(alleen IPv4 getest, en maar 1024 keer)
Onderstaand mijn test, wat zegt dit? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abfMHXw5K329uF91X-jiiVEuCMc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tpzm0Kx3Y8KOn4Z0TnqhXuHk.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DickvanMaurik schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:38:
[...]

Onderstaand mijn test, wat zegt dit? :P
[Afbeelding]
Op zijn minst dat de kans heel erg groot is dat CGNAT gebruikt wordt. Maar blijkbaar merk je er ook niks van? Dus heeft Delta toch wel gelijk "veel klanten hebben er geen last van" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
RobertMe schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:40:
[...]

Op zijn minst dat de kans heel erg groot is dat CGNAT gebruikt wordt. Maar blijkbaar merk je er ook niks van? Dus heeft Delta toch wel gelijk "veel klanten hebben er geen last van" :P
Ik merk geen enkel verschil :P
Mn homeservers zijn nog gewoon te benaderen vanaf buiten zonder enige probleem (zojuist nog gewoon plex en jellyfin kunnen gebruiken op een compleet andere locatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-10 22:08
bluewalk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:17:
[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb GPON en daar is het zichtbaar.

[...]

Sinds maart 2021 zit ik op GPON glasvezel van Delta, hoop dat dat uitgesloten wordt van CGNAT...
heb jij nu gedeelde ip of eigen ip? tekst IP standaard is weer zn standaard antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]bluewalk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 18:17:[/

[...]

Sinds maart 2021 zit ik op GPON glasvezel van Delta, hoop dat dat uitgesloten wordt van CGNAT...
GPON bij Delta? Dat is toch altijd AON en nu XGS-PON? In welk gebied is dan GPON ooit geleverd? Welke apparatuur kreeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-10 13:39
[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]

[...]

Raar, ik heb die hele optie niet (XGS-PON).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raventi
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 04-07 17:15
[Afbeelding]

IP-Standaard is in deze CGNAT. Er hoort een optie "Dynamisch IP" te zijn, wat de "oude" (niet CGNAT) dedicated IP versie is.
Die optie is alleen zichtbaar op het moment dat je IP-Standaard al actief in je abonnement hebt.

Het is overigens ook mogelijk om een aanvraag te doen via de klantenservice om uitgesloten te worden van de CGNAT implementatie wat zover ik weet nog gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

sus

is druk :+

Ik heb het - gelukkig - ook niet. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met eigen modems, die kunnen ze niet uitlezen op port forwards enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:24
Zijn er hier mensen die bij MijnDelta een opmerking hebben bij Business Pack?
Upgraden naar Zakelijk Pro? Neem contact met ons op. Telefoonnummer 088 015 9 99
Op de mobiele pagina valt het laatste cijfer weg :/

Als ik vervolgens klik op Abo aanpassen:
Sorry, soms gaat er wel eens iets mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Soppyscroll schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:42:
[...]

heb jij nu gedeelde ip of eigen ip? tekst IP standaard is weer zn standaard antwoord.
Ik heb een eigen IPv4 IP, dus geen CGNAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 8 mei 2023 @ 19:44:
[...]

GPON bij Delta? Dat is toch altijd AON en nu XGS-PON? In welk gebied is dan GPON ooit geleverd? Welke apparatuur kreeg je?
Excuus, inderdaad AON |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Raventi schreef op maandag 8 mei 2023 @ 21:59:
[...]

IP-Standaard is in deze CGNAT. Er hoort een optie "Dynamisch IP" te zijn, wat de "oude" (niet CGNAT) dedicated IP versie is.
Die optie is alleen zichtbaar op het moment dat je IP-Standaard al actief in je abonnement hebt.

Het is overigens ook mogelijk om een aanvraag te doen via de klantenservice om uitgesloten te worden van de CGNAT implementatie wat zover ik weet nog gratis is.
Hmm das handige info, medewerker toevallig?

Even een nieuwe lease opgevraagd (ander MAC adres) en krijg nog netjes een publiek IPV4 adres. Zal sowieso maar eens de klantenservice contacten voor uitsluiting voor de zekerheid :D

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 09-05-2023 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-10 17:50
Even om heel duidelijk te zijn,

moet de optie "IP-standaard" nu aan of uit staan om een normaal ipv4 adres te krijgen?

Sinds vandaag zijn mijn home services allemaal niet bereikbaar, en ik weet dus niet of dit aan CGNat ligt of niet.. de optie "Ip standaard" staat bij mij aan. Had ook al aan de helpdesk gevraagd dat ik geen CGNat wil hebben, maar die wist duidelijk niet waar ik het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
groezle schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:03:
Even om heel duidelijk te zijn,

moet de optie "IP-standaard" nu aan of uit staan om een normaal ipv4 adres te krijgen?

Sinds vandaag zijn mijn home services allemaal niet bereikbaar, en ik weet dus niet of dit aan CGNat ligt of niet.. de optie "Ip standaard" staat bij mij aan. Had ook al aan de helpdesk gevraagd dat ik geen CGNat wil hebben, maar die wist duidelijk niet waar ik het over had.
Hier staat nog een andere CGNat testmethode beschreven

Mapje in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groezle
Bedankt, maar ik heb het probleem dat ik op het moment in het buitenland verblijf, en dus ook niet meer via OpenVPN kan inloggen, want tja mijn thuisnetwerk is niet meer bereikbaar.

Ik heb dynamic DNS ingesteld, dus wellicht dat het alleen een public ip change is, maar nog nooit meegemaakt dat het zo lang duurde ....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik heb AON en daar is het zichtbaar.

[...]

Sinds maart 2021 zit ik op AON glasvezel van Delta, hoop dat dat uitgesloten wordt van CGNAT...
Ik heb gelukkig nog een gewoon Ipv4 adres. MAar wel even gekeken of ik deze optie heb in het Delta portaal, dat is niet het geval. Hopelijk blijf ik een normaal IP adres houden. Zou voor mij serieus een reden zijn om over te stappen naar een andere ISP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
[...]

Ik heb gelukkig nog een gewoon Ipv4 adres. MAar wel even gekeken of ik deze optie heb in het Delta portaal, dat is niet het geval. Hopelijk blijf ik een normaal IP adres houden. Zou voor mij serieus een reden zijn om over te stappen naar een andere ISP.
Ik heb zojuist weer gekeken en de optie "6 Overigen" is verdwenen...
CGNAT zou ook de reden zijn voor mij om over te stappen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groezle
bluewalk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Heb jij toevallig de toggle uit gezet? Toen ik dat deed verdween de optie ook opeens, zonder nog op "aanpassen" te drukkken.

Voor mij zou dit ook echt een deal breaker zijn, dan zoek ik wel een andere ISP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
groezle schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Heb jij toevallig de toggle uit gezet? Toen ik dat deed verdween de optie ook opeens, zonder nog op "aanpassen" te drukkken.

Voor mij zou dit ook echt een deal breaker zijn, dan zoek ik wel een andere ISP.
Dat heb ik gisteren inderdaad geprobeerd maar dat deed niets. De wijzigingen waren ook nog niet opgeslagen en het was serieus vanochtend rond half 7 nog zichtbaar maar nu is het weg.

Gok dat men nog druk bezig is met de "feature".

Update
Ik heb van de klantenservice het volgende teruggekregen:
Wanneer jouw modem ingesteld wordt op CGNAT, dan kan dit gemakkelijk zelf uitgeschakeld worden via MijnDELTA (Zelf Regelen -> Internet), of dit kan bij ons worden aangevraagd. Dit kan echter wel pas, wanneer dit op jouw modem staat ingeschakeld (dus niet van tevoren). Je kunt CGNAT herkennen aan het IP-adres op het modem, als deze begint met 100.x
en voor ons nog belangrijker:
Bij gebruik van eigen modem hebben wij momenteel sowieso nog geen uitrol van CGNAT beschikbaar.

Mocht er in de toekomst een punt komen waarop dit dus wel gewijzigd wordt, dan kunnen we het in ieder geval gemakkelijk voor je uitschakelen :)

[ Voor 39% gewijzigd door bluewalk op 09-05-2023 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Ah jammer, ik kijk over een aantal dagen wel weer.
Mocht het echt zo zijn dat ik een CGNAT ga krijgen en dit niet aangepast kan worden ga ik gelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:30:
[...]

Dat heb ik gisteren inderdaad geprobeerd maar dat deed niets. De wijzigingen waren ook nog niet opgeslagen en het was serieus vanochtend rond half 7 nog zichtbaar maar nu is het weg.

Gok dat men nog druk bezig is met de "feature".

Update
Ik heb van de klantenservice het volgende teruggekregen:

[...]

en voor ons nog belangrijker:

[...]
Ik heb een 'melkpak' modem van Delta, gekoppeld aan mijn eigen router. Op mijn router zie ik de WAN IP.
Dus hopelijk val ik hier dan ook buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Ik heb een 'melkpak' modem van Delta, gekoppeld aan mijn eigen router. Op mijn router zie ik de WAN IP.
Dus hopelijk val ik hier dan ook buiten.
Wat ik begrepen heb niet; want het "modem" is dat melkpak ding. Maar goed; ook voor die gaat het uit te zetten zijn :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
DELTA Fiber en T-Mobile stellen netwerken volledig voor elkaar open

https://www.deltafiber.nl...olledig-voor-elkaar-open/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.zeelandnet.nl...volledig-voor-elkaar-open

Goed nieuws. Delta breidt zijn gebied uit, T Mobile ook.

T Mobile nu ook beschikbaar via Delta en heeft landelijk opeens de grootste dekking op de gkasvezelnetwerken.

Ik zie op termijn eem fusie aankomen, deze samenwerking is wel erg “close”.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-05-2023 08:02 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:46:
Ik zie op termijn eem fusie aankomen
Dat hoop ik eigenlijk niet, nu kan je bijvoorbeeld met een Delta glasvezel aansluiting elk jaar wisselen tussen Delta en TMobile (zodat je gebruik kan maken van de mooie welkomst kortingen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:15
Mapje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:36:

Dit vind ik geweldig nieuws op de vroege morgen. Gelukkig geen abonnement bij dat incompetente zooitje van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DON PAPA schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:38:
[...]

Dat hoop ik eigenlijk niet, nu kan je bijvoorbeeld met een Delta glasvezel aansluiting elk jaar wisselen tussen Delta en TMobile (zodat je gebruik kan maken van de mooie welkomst kortingen). ;)
Bij zo’n fusie kunnen wel beide providers blijven bestaan, maar het wordt 1 netwerk en men kan bogen op elkaars kennis. Delta is qua TV verder dan T Mobile bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 14:30
DON PAPA schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:38:
[...]

meestal kan dat met een belletje ook wel is mijn ervaring. Gewoon na het eerste jaar bellen dat je weer voor een jaar wil afsluiten met korting.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Bij zo’n fusie kunnen wel beide providers blijven bestaan, maar het wordt 1 netwerk en men kan bogen op elkaars kennis. Delta is qua TV verder dan T Mobile bijvoorbeeld.
Dat ligt natuurlijk heel zwaar aan hoe en wat. T-Mobile heeft geen infrastructuur en levert over vele netwerken (tot KPN DSL aan toe), maar heedt wel een warme band met Open Dutch Fiber. Delta is een pot nat van DFN, Delta en Caiway, met dus 1x een infrastructuur bouwer/leverancier en 2 providers, allemaal van dezelfde investeringsmaatschappij. Bij een fusie/overname ligt het dan ook eerder voor de hand dat de investeringsmaatschappij voor alles of niets gaat. Dat vervolgens alle namen behouden blijven lijkt mij dan ook een kleine kans te hebben. Doordat het dan eerder naar T-Mobile zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine nabrander: het is niet duidelijk of Delta ook via ODF gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Dat ligt natuurlijk heel zwaar aan hoe en wat. T-Mobile heeft geen infrastructuur en levert over vele netwerken (tot KPN DSL aan toe), maar heedt wel een warme band met Open Dutch Fiber. Delta is een pot nat van DFN, Delta en Caiway, met dus 1x een infrastructuur bouwer/leverancier en 2 providers, allemaal van dezelfde investeringsmaatschappij. Bij een fusie/overname ligt het dan ook eerder voor de hand dat de investeringsmaatschappij voor alles of niets gaat. Dat vervolgens alle namen behouden blijven lijkt mij dan ook een kleine kans te hebben. Doordat het dan eerder naar T-Mobile zal gaan.
Ja dit dus. Kijk maar naar de fusie van UPC(Chello)/VF/Ziggo. Bij een fusie wil je met synergie juist besparen zodat je het trucje niet 3x hoeft uit te rollen. Uiteindelijk wil EQT Partners gewoon dik cashen en T-mobile alle DFN-klanten binnen haar customer base hebben. Of dat dan uiteindelijk een klant is van Freedom via glasnetwerk maakt ook niet uit, want je verdient er toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:45:
Kleine nabrander: het is niet duidelijk of Delta ook via ODF gaat leveren.
Maar T-Mobile en ODF zijn dan ook strikter gescheiden dan DFN en Delta/Caiway.

Ten eerste heeft T-Mobile toen Vodafone vast over genomen (toen die met Ziggo fuseerden). Daarnaast levert T-Mobile sowieso al langer over netwerken van anderen (waaronder KPN dus). Maar ja, ODF is dan meen ik weer wel grotendeels van Deutche Telekom en dus de roze T. En T-Mobile is het eerste jaar exclusieve leverancier over ODF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:53:
[...]
En T-Mobile is het eerste jaar exclusieve leverancier over ODF?
Ja, maar Freedom wil dat dit stopt en is daarover in gesprek met ODF:

https://freedom.nl/nieuws...-open-dutch-fiber-netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:46
lumix91 schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Hier helaas ook enorm veel last van packet loss, eigenlijk al sinds de oplevering van Delta vorige maand.. De laatste week van April ging het eigenlijk perfect (geen packet loss), maar afgelopen week is het weer huilen..

Ik zit zelf in gemeente Buren.

[Afbeelding]
Heb je het modem al een reboot gegeven? Had ik al een keer eerder gedaan, maar na nog een reboot heb ik de afgelopen 24 uur nog geen packet loss gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mapje schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 07:36:

Hoe meer keuze hoe beter. Verwarrend verhaal over deze samenwerking omdat mobiel en glasvezel in het verhaal door elkaar lopen. En er staat: “In totaal kunnen nu 5 miljoen huishoudens internet en tv-diensten via glasvezel afnemen van T-Mobile.”. Dat is wel er veel, meer dan KPN? Dat is echt niet zo.

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 10-05-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Hoe meer keuze hoe beter. Verwarrend verhaal over deze samenwerking omdat mobiel en glasvezel in het verhaal door elkaar lopen. En er staat: “In totaal kunnen nu 5 miljoen huishoudens internet en tv-diensten via glasvezel afnemen van T-Mobile.”. Dat is wel er veel, meer dan KPN? Dat is echt niet zo.
Zeker wel! T Mobile levert nu op alle glasvezelnetwerken, inclusief KPN.
KPN levert niet via Delta. Die aansluitingen mist KPN.

Het bericht is warrig aangezien er staat dat de de netwerken volledig open staan en dubbele aanleg voorkomen wordt, maar nergens staat letterlijk dat Delta via ODF tv en internet gaat leveren, echter dat zou je wel verwachten van een dergelijke samenwerking aangezien T Mobile ook via de glasvezel van Delta gaat leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-05-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:10:
[...]

Zeker wel! T Mobile levert nu op alle glasvezelnetwerken, inclusief KPN.
KPN levert niet via Delta. Die aansluitingen mist KPN.
Ah, gewoon daar waar over KPN geleverd wordt, wordt meegeteld. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Iemand al een idee vanaf wanneer dit mogelijk is? en welke prijzen ze gaan hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brentjuh2000 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:38:
Iemand al een idee vanaf wanneer dit mogelijk is? en welke prijzen ze gaan hanteren?
Vanaf dat de postcodecheck werkt,

Er wordt al geopperd dat het niet lang meer duurt aleer de aandelen van Delta en Caiway worden opgekocht door T Mobile. Ergens ligt er iets op de loer aangezien T Mobile qua naam een veel grotere speler is dan Delta, T Mobile toelaten is dus ergens voor Delta een risico tenzij er andere toekomstplannen zijn, waarbij alles in elkaar vloeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Maar T-Mobile en ODF zijn dan ook strikter gescheiden dan DFN en Delta/Caiway.

Ten eerste heeft T-Mobile toen Vodafone vast over genomen (toen die met Ziggo fuseerden). Daarnaast levert T-Mobile sowieso al langer over netwerken van anderen (waaronder KPN dus). Maar ja, ODF is dan meen ik weer wel grotendeels van Deutche Telekom en dus de roze T. En T-Mobile is het eerste jaar exclusieve leverancier over ODF?
ODF is al lang niet meer van Deutche Telekom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Er wordt al geopperd dat het niet lang meer duurt aleer de aandelen van Delta en Caiway worden opgekocht door T Mobile.
Delta/Caiway is een investering van EQT en Stonepeak, sinds een jaar of twee. Het zou daarom verbazen als deze investering op zo korte termijn verkocht wordt. Zo’n investeringsmaatschappij heeft vaak een horizon van minimaal 5 jaar.

Heb je een bron? Wie opperde dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Delta/Caiway is een investering van EQT en Stonepeak, sinds een jaar of twee. Het zou daarom verbazen als deze investering op zo korte termijn verkocht wordt. Zo’n investeringsmaatschappij heeft vaak een horizon van minimaal 5 jaar.

Ik ben ook benieuwd. Zou het overigens geen gekke stap vinden qua concurrentie. Drie grote providers, Oranje, Groen, Magenta.

Hoe groot is Tmobile nu ten opzichte van Delta? Iemand daar een beeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
jeroenst schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:17:
[...]

Ik heb uiteindelijk toch met de juiste informatie een oplossing gekregen vanuit Delta.

Poort 80 en 443 werken wel met port forwarding, maar niet met DMZ, Nokia lost dit nog op, maar tot die tijd kan men dus gewoon de poorten forwarden zonder DMZ.

Voor de blokkade op poort 8080 komt er een firmware update naar verwachting in Q1 2023. :)
Goed nieuws:

De poort forwarding op poort 8080 werkt inmiddels.

Ook werken poort 443 en 8080 via DMZ.

Beide getest en de informatie klopt.

Over bridge mode nog niks bekend volgens Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Iemand die ook op TotaalTv schrijft. Geen bron van Delta en T Mobile.
Maar het is geen gek idee. En EQT en Stonepeak hoeven met die samensmelting het netwerk niet te verkopen. Op dat Netwerk zou je nog steeds dezelfde providers krijgen, alleen vallen ze dan onder 1 vlag, met hetzelfde backbone en wie weet valt Caiway dan wel af en blijven Delta en T Moble over. Maar wel met 1 backbone voor tv en internet en 1 klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-05-2023 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik denk dit nog te vroeg is, laten we verdere berichtgeving gewoon afwachten :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Van de website van tmobile:

Wanneer is T-Mobile daadwerkelijk te bestellen?

De voorbereidingen worden daar nu voor getroffen. Zodra deze abonnementen beschikbaar komen voor bestelling, communiceert T-Mobile hierover. We verwachten dat later dit (voor)jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Zeker wel. T-Mobile levert straks via glasvezel van KPN Netwerk (zowel op eigen apparatuur als via WBA), DFN, Open Dutch Fiber, E-Fiber en een zooi kleine buitengebied spelers (via KPN WBA). Enige die nog ontbreekt is Glaspoort maar dat komt er aan.
Dus eigenlijk alle glasvezelaansluitingen.

KPN levert niet via Open Dutch Fiber, DFN en E-Fiber.
Dus dit klopt wel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 13:04:
[...]

ODF is al lang niet meer van Deutche Telekom.
Je bedoelt T-Mobile neem ik aan. Die zijn al een tijd geleden verkocht door Deutsche Telekom.

ODF is eigendom van Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR) en Deutsche Telekom Capital Partners (DTCP).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1 ... 64 ... 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.