ernstoud schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:33:
Gezien de prijzen is “denken dat … ook zou moeten werken” niet echt een reden om lijstjes te maken denk ik, er zullen weinig mensen zijn die EUR 300,- of meer uitgeven voor een potentiële deurstopper.
Ik wil niet suggereren dat we zomaar mogelijke contenders a 300 Euro moeten gaan bestellen, maar als het niets mag kosten kom je ook niet verder. Dan kun je alleen nog maar afwachten totdat Delta met een oplossing komt, en daar tot die tijd je ongenoegen over blijven uiten.
Als we een lijst bridges hebben waarvan wij hier denken dat ze zouden moeten werken omdat ze aan een aantal voorwaarden voldoen, dan zouden we daar specifiek naar op zoek kunnen gaan. Bijvoorbeeld bij Nederlandse webwinkels met retourrecht, of goedkoop op de surplus markt.
En veel apparatuur zoals de genoemde Zyxel en Adtran modellen worden alleen geleverd aan ISP’s. Soms is er een partij op eBay zoals nu die dure (!) Adtran devices.
Dat blijkt inderdaad wel een terugkerend thema te zijn: Niet te koop voor particulieren, of zelfs non-ISP-bedrijven. En veel te duur (voor een surplus apparaat).
De goedkope apparaten die ik zo snel kon vinden liggen net wat boven de 100 Euro. De Nokia kost in Zwitserland zo'n 250 Euro, wat vast een ontmoedigingsprijs is, en dan ook nog eens naar Zwitserse maatstaven. Dus er moet best wel wat te vinden zijn voor 200 Euro. En als we een lijst hebben, kunnen we daar samen uit beredeneren wat de beste kans maakt, en als dat voor die prijs te krijgen is, wil ik ook nog wel als eerste bestellen om het uit te proberen.