Nokia meteen het probleem noemen is wel kort door de bocht. Ik denk dat er ook groot gedeelte toegewezen kan worden aan Delta Fiber. De Nokia spullen werken. Delta Fiber zal echt niet de eerste zijn met deze technologie. Op provider niveau kan er veel aangezet worden en geblokkeerd. Als je gaat kijken in de FCC documenten dan zie je ook bij bijvoorbeeld de nieuwe modems dat de software veel maar zou moeten kunnen dan Delta Fiber toestaat. Waar gaat het dan mis. Nokia die een product levert. Of de provider die instellingen aanpast aan de eigen situatie en die niet de volledige capaciteit benut van de software.EWS99 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:50:
[...]
Is het niet Nokia die hier het probleem is? Delta heeft 1,5 jaar geleden (*1) voor Nokia gekozen als core transport netwerk. Delta kan dan toch niet weten dat andere hardware niet fatsoenlijk werkt? Of dat hardware slecht verkrijgbaar is? Tuurlijk, de modem/routers die aan 99% van de consumers uitgeleverd moet worden, moet natuurlijk wel goed beschikbaar zijn. Waarom zou "de rest" dan prioriteit zijn?
Daarnaast kun je toch niet van ze verwachten dat ze meteen alle mogelijk features (zoals bridge mode) direct bij de eerste uitrol aanzetten en testen? Ze moeten toch eerst het netwerk fatsoenlijk uitrollen? Dit werkt toch gewoon met projecten die een bepaalde prioriteit hebben? Denk je dat die 1% die bridgemode nodig heeft de hoogste prioriteit wordt? Zo werkt het niet ben ik bang. Daarnaast, hoe lang denk je dat zo'n project duurt? Met ontwerp, interne testen, pilots, uitrol etc? Je bent zo een half jaar tot een jaar verder.
Ze leveren nu de xs-010x-q aan wholesale. Ik vind het niet gek dat ze daar nu eerst prioriteit aan geven. De consument komt echt nog wel aan de beurt hoor. Gewoon nog even geduld..
ps. Ik heb zelf nu dik 1,5 maand een Caiway verbinding met een eigen xs-010x-q. 0 issues.
[1] https://www.computable.nl...werk-aan-delta-fiber.html
*empty*