Acties:
  • 0 Henk 'm!
striner schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:38:
Even wat geklaag over Delta als glasvezelaanlegger en Caiway als provider.
Ik kreeg vorige week een brief waarin ze toegeven dat in mijn gemeente (Sittard-Geleen) de concurrent E-Fiber voorrang heeft gekregen met aanleggen en dat zij moeten wachten tot E-Fiber klaar is voordat ze zelf kunnen beginnen met de aanleg. Dit is al de zoveelste keer dat ze hun planning verschuiven (de originele campagne was voor zomer 2022) en ik wil dus mijn bestelde abbo bij Caiway (waar dus nog niet eens een draadje van is gelegd na een jaar) annuleren.
Ik krijg natuurlijk het standaard antwoord dat de 14 dagen bedenktijd na bestelling om zijn en ik niet meer kan annuleren.
Na wat onderzoek heb ik bij de ACM gevonden dat ik wel degelijk op 2 punten in mijn recht sta:
  1. De provider moet een leverdatum aangeven en als deze niet gehaald wordt een nieuwe datum voorstellen. Deze mag de klant weigeren en het contract verbreken
  2. [De Geschillencommissie heeft in het verleden vaker beoordeeld dat een bedenktijd pas ingaat bij levering van het laatste artikel, in dit geval bijvoorbeeld een modem. Die heb ik nog niet, dus zou ik de koop kunnen ontbinden/li]
Dit heb ik in een mail gestuurd. Als ze hiermee niet akkoord gaan, dan moet ik wel rechtsbijstand of de Geschillencommissie gaan inschakelen.
Wat een ***bedrijven.
Even de zoekfunctie gebruiken. Hoe te acteren hierop is meerdere keren beschreven.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
miniterror schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:18:
[...]

De laatste zin lijkt me dan een beetje overbodig om zo te roepen.
Snap de frustraties maar schelden op een fora zal daar niets aan veranderen.
Je hebt gelijk. Ik vind het gewoon vervelend dat ze me soort van "gegijzeld" houden en zich zelf ook niet aan de regels houden, alles om de klant maar te behouden en niet te laten ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:04
miniterror schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:18:
[...]
Net na de oplevering kwam ik er achter dat het modem/router niet in bridge kon.
Dit was voldoende reden om het contract te ontbinden net na oplevering.
Misschien dat je daar nog wat mee kan.
Ik dacht dat jij met een eigen modem draaide? (of zelfs mee liep in de pilot?)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 11:13
EWS99 schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:45:
[...]
Ik dacht dat jij met een eigen modem draaide? (of zelfs mee liep in de pilot?)
Dat klopt, initieel kreeg ik dat echter niet en heb ik vanuit Caiway mogen ontbinden omdat ze me geen oplossing konden bieden voor bridge mode.
Na ontbinden kwam ik hier achter de Genexis, zo eentje gekocht toen middels de Marktplaats link die werd gedeeld (wel mooi trouwens dat die gast gebruikte klantapparatuur verkoopt) en het contract weer opnieuw aangegaan met Caiway onder de oude voorwaarden waar ik toen voor getekend had.
Praktijk helaas niet positief met dat Genexis ding en daarna mocht ik meedoen aan de pilot.
Ik heb nu dus al meer dan een half jaar Caiway draaien met de Nokia XS-010X-Q geleverd vanuit de pilot.

Hebben ze alleen niet helemaal helder volgens mij want laatste keer dat er een storing was en ik belde kreeg ik te horen dat ik "eigen" apparatuur gebruik.
Heb denk dus een gratis Nokia XS-010, wel mooi, die zal ik over een maand of 5 nodig hebben als ik de switch maak naar Delta ISP voor een nieuw contract met korting, denk niet dat ze dan een publieke oplossing hebben voor bridge op XGS-PON
striner schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:39:
[...]

Je hebt gelijk. Ik vind het gewoon vervelend dat ze me soort van "gegijzeld" houden en zich zelf ook niet aan de regels houden, alles om de klant maar te behouden en niet te laten ontsnappen.
Lees bovenstaande, ik heb mogen ontbinden nadat ik de apparatuur had ontvangen.
Mocht je er niet uit komen middels andere routes zou je dat nog kunnen proberen.
Alhoewel een case natuurlijk geen garantie is dat het bij jou ook kan/mag.

[ Voor 18% gewijzigd door miniterror op 14-11-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Ik kreeg vorige week een brief waarin ze toegeven dat in mijn gemeente (Sittard-Geleen) de concurrent E-Fiber voorrang heeft gekregen met aanleggen en dat zij moeten wachten tot E-Fiber klaar is voordat ze zelf kunnen beginnen met de aanleg. Dit is al de zoveelste keer dat ze hun planning verschuiven (de originele campagne was voor zomer 2022) en ik wil dus mijn bestelde abbo bij Caiway (waar dus nog niet eens een draadje van is gelegd na een jaar) annuleren.
Ik krijg natuurlijk het standaard antwoord dat de 14 dagen bedenktijd na bestelling om zijn en ik niet meer kan annuleren.
Na wat onderzoek heb ik bij de ACM gevonden dat ik wel degelijk op 2 punten in mijn recht sta:
  1. De provider moet een leverdatum aangeven en als deze niet gehaald wordt een nieuwe datum voorstellen. Deze mag de klant weigeren en het contract verbreken
  2. [De Geschillencommissie heeft in het verleden vaker beoordeeld dat een bedenktijd pas ingaat bij levering van het laatste artikel, in dit geval bijvoorbeeld een modem. Die heb ik nog niet, dus zou ik de koop kunnen ontbinden/li]
Dit heb ik in een mail gestuurd. Als ze hiermee niet akkoord gaan, dan moet ik wel rechtsbijstand of de Geschillencommissie gaan inschakelen.
Wat een ***bedrijven.
Ah vandaar dat ik ze niet meer zie (Munstergeleen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

Net na de oplevering kwam ik er achter dat het modem/router niet in bridge kon.
Dit was voldoende reden om het contract te ontbinden net na oplevering.
Misschien dat je daar nog wat mee kan.
Ik heb nu ongeveer een maand internet van Caiway en heb hetzelfde probleem (modem kan niet in bridge) zou ik nu nog mijn abonnement kunnen laten ontbinden?

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
TheEagle schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:15:
[...]

Ik heb nu ongeveer een maand internet van Caiway en heb hetzelfde probleem (modem kan niet in bridge) zou ik nu nog mijn abonnement kunnen laten ontbinden?
Geen idee, ik hing gelijk de dag van activatie (binnen 30 minuten) al in de telefoon om het voor elkaar te krijgen.
Dat is mogelijk toch iets anders als een maand na activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
patrieckske schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:04:
[...]

Ah vandaar dat ik ze niet meer zie (Munstergeleen)!
Dat is vreemd, want ze claimen ondertussen wel gestart te zijn in Munstergeleen.
https://www.deltanetwerk....ard-Geleen+-+kernen+(682)
DELTA Netwerk wil glasvezel aanleggen in het Land van Swentibold. De afgelopen periode waren wij met de gemeente Sittard-Geleen in gesprek over de voorwaarden voor de aanleg van glasvezel. Naast DELTA Netwerk legt ook E-Fiber glasvezel aan in de gemeente Sittard-Geleen. Volgens de Telecommunicatiewet is het toegestaan dat in een gemeente meerdere partijen glasvezel aanleggen.

Gemeente Sittard-Geleen heeft aangegeven dat DELTA Netwerk mag starten met de aanleg als E-Fiber
de aanleg van hun glasvezelnetwerk heeft afgerond. Gevoerde juridische procedures hebben hierin geen
verandering gebracht. Dit betekent dat wij op dit moment helaas niet kunnen starten met de aanleg van ons glasvezelnetwerk in het Land van Swentibold en hierin afhankelijk zijn van de planning van E-Fiber. Zodra wij overgaan tot aanleg van ons glasvezelnetwerk in het Land van Swentibold informeren wij u. In Munstergeleen zijn wij inmiddels gestart met de aanleg van glasvezel
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Ja ze waren er wel, bij ons om de hoek. Maar alles lijkt nu weg te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 06:20

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

All, ik heb een bijzondere discussie met Delta en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat de feiten zijn?

Hier in de regio zijn ze glasvezel aan het aanleggen. Delta zegt in hun advertentie: Gratis tot aan de NOK.
Vandaag was er een medewerker van Delta aan de deur en zegt dat als ik niet vóór 21 November een abonnement kies, ik activatiekosten/aansluitkosten krijg van ruim 300-400 euro.

Ik ben dit gaan opzoeken op hun site, en die zeggen nergens iets over kosten.
Lang verhaal kort te maken, via de chat, telefonisch en aan de deur krijg ik 3 verschillende verhalen.

- Website: Gratis aansluiting tot aan de NOK. Geen verdere vermeldingen van kosten indien je later voor ons kiest.
- Aan de deur: Je krijgt activatie/aansluitkosten van ruim 400 euro.
- Chat website: Je krijgt GEEN kosten, wanneer je ook besluit gebruik te maken van onze glasvezel
- Chat messenger: Je krijgt MOGELIJK kosten, maar we kunnen het niet aanwijzen op de site waarin dit uitgelegd staan
- Telefonisch: Je krijgt MOGELIJK kosten, hoogte is onbekend en we kunnen het ook niet aanwijzen op de website

WAT IS HET NOU?

Heel goed begin van een nieuwe provider als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Luchtbakker noc? Nok?
99% zeker dat je geen kosten betaalt en die verkoper aan de deur je onder druk probeert te zetten. Die zal wel een bonus krijgen voor iedereen die komende week bij het kruisje tekent..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:37:
@Luchtbakker noc? Nok?
99% zeker dat je geen kosten betaalt en die verkoper aan de deur je onder druk probeert te zetten. Die zal wel een bonus krijgen voor iedereen die komende week bij het kruisje tekent..
NOK inderdaad, sorry. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luchtbakker schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:30:
All, ik heb een bijzondere discussie met Delta en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, en wat de feiten zijn?

Hier in de regio zijn ze glasvezel aan het aanleggen. Delta zegt in hun advertentie: Gratis tot aan de NOK.
Vandaag was er een medewerker van Delta aan de deur en zegt dat als ik niet vóór 21 November een abonnement kies, ik activatiekosten/aansluitkosten krijg van ruim 300-400 euro.

Ik ben dit gaan opzoeken op hun site, en die zeggen nergens iets over kosten.
Lang verhaal kort te maken, via de chat, telefonisch en aan de deur krijg ik 3 verschillende verhalen.

- Website: Gratis aansluiting tot aan de NOK. Geen verdere vermeldingen van kosten indien je later voor ons kiest.
- Aan de deur: Je krijgt activatie/aansluitkosten van ruim 400 euro.
- Chat website: Je krijgt GEEN kosten, wanneer je ook besluit gebruik te maken van onze glasvezel
- Chat messenger: Je krijgt MOGELIJK kosten, maar we kunnen het niet aanwijzen op de site waarin dit uitgelegd staan
- Telefonisch: Je krijgt MOGELIJK kosten, hoogte is onbekend en we kunnen het ook niet aanwijzen op de website

WAT IS HET NOU?

Heel goed begin van een nieuwe provider als je het mij vraagt.
Klein detail: Delta Fiber legt bij jou het netwerk aan en mag daar een vergoeding voor vragen als bijdrage in de aanlegkosten.
Delta Provider levert jou een abonnement.
Subtiel verschil maar als je bij een andere provider kijkt zullen die kosten ook terug komen.
Om het eerlijk te houden: heb je op de website van Delta wel via je eigen adres gekeken of alleen op de algemene informatie?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Barre73 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:41:
[...]

Klein detail: Delta Fiber legt bij jou het netwerk aan en mag daar een vergoeding voor vragen als bijdrage in de aanlegkosten.
Delta Provider levert jou een abonnement.
Subtiel verschil maar als je bij een andere provider kijkt zullen die kosten ook terug komen.
Om het eerlijk te houden: heb je op de website van Delta wel via je eigen adres gekeken of alleen op de algemene informatie?
Ehm, ik begrijp je antwoord niet. Maar op de website staat niks over kosten wanneer ik later voor een abonnement kies.

Het enige wat staat is:
Wij leggen glasvezel kosteloos aan naar elke woning. Je hoeft niets voor de aansluiting in de meterkast te betalen en het verplicht je verder tot niets.
Ik moet vóór 21 november kiezen om anders (wat de deur verkoper zei) kosten te voorkomen.

Dat noem ik niet bepaald: verplicht je tot niets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Luchtbakker schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:19:
[...]

Ehm, ik begrijp je antwoord niet. Maar op de website staat niks over kosten wanneer ik later voor een abonnement kies.

Het enige wat staat is:

[...]

Ik moet vóór 21 november kiezen om anders (wat de deur verkoper zei) kosten te voorkomen.

Dat noem ik niet bepaald: verplicht je tot niets.
Delta Fiber Nederland stopt een kabel in de grond. (Of beter gezegd, laat die in de grond stoppen, en beheert vervolgens de infrastructuur).
Delta is een internet provider die een dienst aanbied over het kabeltje van Delta Fiber Nederland. (Beide partijen zijn wel eigendom van dezelfde investeringsmaatschappij, net zoals Caiway).

Delta Fiber Nederland is degene die besloten heeft de kabel overal aan te leggen (tenzij je expliciet weigert). En zij zullen ook voorzien hebben in de brief met "we leggen het aan, maar als je geen abonnement afneemt moet je later betalen".

Alleen weten wij niet wie nu bij jou aan de deur is geweest. Gezien je het ook al hebt over dat het wordt aangelegd, vermoed ikzelf dat je geen verkoper (van Delta) aan de deur hebt gehad, maar iemand die, in naam van?, Delta Fiber Nederland is komen kijken waar ze de kabel binnen kunnen laten komen?
Bij Delta Fiber Nederland is het vervolgens belangrijk / de doelstelling dat er zoveel mogelijk abonnementen worden afgesloten. Immers kunnen ze dan ook de verbinding daadwerkelijk verhuren (aan Delta / Caiway / Online / Helden van Nu / ...). En die verhuur levert Delta Fiber Nederland dus geld op waarmee ze de investering / aanleg weer terug verdienen.
Echter zal het voor Delta / Caiway / Online / Helden van Nu / ... niet uit maken of je nu een abonnement afsluit of over 5 jaar. Zolang de kabel naar binnen ligt kunnen zij bij Delta Fiber Nederland die lijn huren. En het kost Delta / Caiway / ... niks dat die kabel bij jou is aangelegd, alleen Delta Fiber Nederland heeft daar kosten voor gemaakt. En het kan best zijn dat Delta Fiber Nederland een leuke rekening stuurt naar de ISP (Delta / Caiway / ...) stuurt op het moment dat jij een abonnement afsluit. Maar of de ISP vervolgens die kosten aan jou doorrekent is een heel ander verhaal (en waarschijnlijk niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

RobertMe schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:56:
[...]

Delta Fiber Nederland stopt een kabel in de grond. (Of beter gezegd, laat die in de grond stoppen, en beheert vervolgens de infrastructuur).
Delta is een internet provider die een dienst aanbied over het kabeltje van Delta Fiber Nederland. (Beide partijen zijn wel eigendom van dezelfde investeringsmaatschappij, net zoals Caiway).

Delta Fiber Nederland is degene die besloten heeft de kabel overal aan te leggen (tenzij je expliciet weigert). En zij zullen ook voorzien hebben in de brief met "we leggen het aan, maar als je geen abonnement afneemt moet je later betalen".

Alleen weten wij niet wie nu bij jou aan de deur is geweest. Gezien je het ook al hebt over dat het wordt aangelegd, vermoed ikzelf dat je geen verkoper (van Delta) aan de deur hebt gehad, maar iemand die, in naam van?, Delta Fiber Nederland is komen kijken waar ze de kabel binnen kunnen laten komen?
Bij Delta Fiber Nederland is het vervolgens belangrijk / de doelstelling dat er zoveel mogelijk abonnementen worden afgesloten. Immers kunnen ze dan ook de verbinding daadwerkelijk verhuren (aan Delta / Caiway / Online / Helden van Nu / ...). En die verhuur levert Delta Fiber Nederland dus geld op waarmee ze de investering / aanleg weer terug verdienen.
Echter zal het voor Delta / Caiway / Online / Helden van Nu / ... niet uit maken of je nu een abonnement afsluit of over 5 jaar. Zolang de kabel naar binnen ligt kunnen zij bij Delta Fiber Nederland die lijn huren. En het kost Delta / Caiway / ... niks dat die kabel bij jou is aangelegd, alleen Delta Fiber Nederland heeft daar kosten voor gemaakt. En het kan best zijn dat Delta Fiber Nederland een leuke rekening stuurt naar de ISP (Delta / Caiway / ...) stuurt op het moment dat jij een abonnement afsluit. Maar of de ISP vervolgens die kosten aan jou doorrekent is een heel ander verhaal (en waarschijnlijk niet het geval).
Dat klinkt wat helderder. Ik wist dat delta en delta fiber gescheiden was en toch het zelfde bedrijf was, maar niet dat het op zo'n manier in elkaar zat.

De meneer dat aan de deur stond was van delta zelf, met ook een briefje van delta met delta.nl als adres.

Nu snap ik hun zogenaamde aanbieding. Ze doen nu alsof ze het voor je gaat betalen en straks niet meer. Maar het kan best zo zijn dat een ander partner bedrijf op het delta fiber netwerk die kosten wel voor mij zal betalen.

Maar wat je zelf al zegt: de kans is klein dat ze de kosten van delta fiber daadwerkelijk aan mij zullen doorbelasten. Een klant is een klant lijkt mij. En die jaag je weg als de klant weet eerst +300 euro te moeten betalen want dat doet bijna niemand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lW1sNAFnLKpTI2pUMP3jp3IBW8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbHun14qu0D3XRg5ubCxCw6Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Luchtbakker op 15-11-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:25
Ik moest mij voor de 14e aanmelden...
Helemaal vergeten, en ik twijfelde ook....omdat ziggo ook goed bevalt.

Vandaag kreeg ik weer een flyer

"Tijdens de glasvezelcampagina in jou stad zijn er voldoende aanmeldingen binnengekomen. Dit betekend dat we ook glasvezel bij jou in de straat aanleggen"

Zit hier nog een addertje onder?
Ik heb deze flyer/brief wel gekregen...en mijn ouders in de straat hierachter niet?
Kunnen hun zich ook gewoon aanmelden via de link dan?

Ja, ik geef toestemming voor een gratis glasvezelaansluiting in mijn woning en het delen van de gegevens met de aannemer die de aansluiting zal realiseren. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Aggressor schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:09:

"Tijdens de glasvezelcampagina in jou stad zijn er voldoende aanmeldingen binnengekomen. Dit betekend dat we ook glasvezel bij jou in de straat aanleggen"

Ik heb deze flyer/brief wel gekregen...en mijn ouders in de straat hierachter niet?

Ja, ik geef toestemming voor een gratis glasvezelaansluiting in mijn woning en het delen van de gegevens met de aannemer die de aansluiting zal realiseren. *
Bij ons was er geen sprake van een campagne . Daar schijnt wel een verschil in te zitten met aansluitkosten.

In mijn geval leggen ze het in het hele dorp aan, of iemand het nou wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:09:

Gaat het om de eerste of de tweede deadline? :+ Hier is eerst het haalbaarheidsonderzoek geweest, waarbij ze zeiden "en anders... €650" (of iets dergelijks). En ruim daarna viel weer een brief in de bus met "we gaan het aanleggen. Bestel nog voor ..., Want anders... €350".
En verder: kijk gewoon op de website bij de provider naar keuze ;) Als je die extra kosten moet betalen zal het er echt wel bij staan, en als niet gewoon laten ontbinden omdat de kosten niet duidelijk waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Maar het zou toch ook raar zijn. Ik laat glasvezel in mijn woning afmonteren maar kies niet voor een provider dat dreigt anders met kosten.

Maanden later heb je een nieuwe bewoner, die dan zou moeten betalen voor de kosten die jij niet hebt willen maken omdat die het wel prima had bij zijn/haar provider.

Als de kabel niet in je woning ligt snap ik het, want er moet opnieuw gegraven worden. Maar als het er wel al zit...

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 15-11-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
Digicien schreef op zondag 13 november 2022 @ 23:06:
[...]

Waarschijnlijk is de STB (TV-Kastje) op de Deco aangesloten. Dan wordt de Deco op AccessPoint gezet (ipv Wifi Router) voor goede werking STB en verdwijnen de Wifi-Router opties.

Meer -> Geavanceerd -> Bewerkingsmodus
Mag ik vragen hoe jij bij die instellingen komt? Ze heeft nu de nieuwe app (TP Link Tether) maar die ziet geen router...

Edit: wat een vage bedoening is het toch. Blijkbaar is ouderlijk toezicht alleen via een extra pakket beschikbaar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6px8VZCjzt-61yp76KkK6jKiqo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/86jbDRZZvlSOfCAIHC7hTSZx.png?f=fotoalbum_large

In de handleiding van Delta staat het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4SW7tEVom7YBskSN42SVFYPOo8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zcZ05mNrV4sLWGeRjTYCpYkm.png?f=fotoalbum_large

Ik snap het ff niet meer :?

[ Voor 48% gewijzigd door Daftz op 15-11-2022 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:05
Bij mij in de wijk zijn ze ook bezig, maar dat dreigen met 650,- staat me een beetje tegen. Ze zijn ook 15,- duurder dan mijn huidige abo.
En ze moeten waarschijnlijk door mijn meterkast naar de bovenburen dus ik neem aan dat ze de aansluiting dan ook bij mij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:40
Daftz schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:09:
[...]

Mag ik vragen hoe jij bij die instellingen komt? Ze heeft nu de nieuwe app (TP Link Tether) maar die ziet geen router...

Edit: wat een vage bedoening is het toch. Blijkbaar is ouderlijk toezicht alleen via een extra pakket beschikbaar?

[Afbeelding]

In de handleiding van Delta staat het volgende:

[Afbeelding]

Ik snap het ff niet meer :?
In de App naar: More -> Advanced -> Operation Mode (AP of WR)
( Meer-> Geavanceerd -> Bewerkingmode)

Als STB op Deco is aangesloten, dan op AP laten staan, anders kan je op W(ifi)R(outer) zetten en krijg je meer (router) opties (Ouderlijk toezicht, QoS, etc)

Is niet onduidelijk toch?

Via F-Sercure kan je ook Ouderlijk toezicht instellen (Volgens mij is 1 apparaat gratis)

Andere is via Deco (als in Wifi-Router mode staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:09
Digicien schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:52:
[...]

In de App naar: More -> Advanced -> Operation Mode (AP of WR)
( Meer-> Geavanceerd -> Bewerkingmode)

Als STB op Deco is aangesloten, dan op AP laten staan, anders kan je op W(ifi)R(outer) zetten en krijg je meer (router) opties (Ouderlijk toezicht, QoS, etc)

Is niet onduidelijk toch?

Via F-Sercure kan je ook Ouderlijk toezicht instellen (Volgens mij is 1 apparaat gratis)

Andere is via Deco (als in Wifi-Router mode staat).
Dank je. Concluderend: als je ook TV hebt bij Delta dan heb je in de Deco geen Ouderlijk toezicht ed omdat de boel in AP mode moet blijven staan. Tenzij je met F-Secure aan de slag gaat. En dan komt er weer een paar euro per maand bij want met 1 gratis licentie kom je niet ver met al die devices tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

Ik heb response van delta wat betreft de aansluitkosten.
Hi luchtbakker,

Indien je overweegt om je aan te melden voor glasvezel dan kun je kiezen voor meerdere aanbieders die leveren in jouw omgeving.

Je hoeft dus niet per se een pakket af te nemen bij ons (Delta Glasvezel) om gebruik te kunnen maken van het aanbod van DeltaFiber Netwerk om de aansluiting kosteloos tot in jouw woning aan te leggen.

Indien je geen aanmelding plaatst bij ons of een andere aanbieder voordat de termijn verstrijkt dan kun je inderdaad geen gebruikmaken van de gratis aanleg.

Mocht je dan op een later moment toch gebruik willen maken van glasvezel dan zou je dit aan kunnen geven bij DeltaFiber Netwerk en zij sturen dan tegen na-aansluitkosten de netwerkbeheerder in jouw omgeving aan.

Deze kosten verschillen per gebied en soms zelfs per woning dus hoeveel dit exact zou zijn kan ik niet zeggen in jouw geval.

Ik heb even voor jou de postcodecheck gedaan op de website van DeltaFiber Netwerk en zie dat de volgende providers (naast ons) ook kunnen leveren op jouw adres over glasvezel:

Caiway, Helden van nu, Online.nl, kliksafe.

😁 ^Alex
Ik vind het allemaal maar wazig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 17:24
Wat een gedoe over dat gratis aansluiten. Jongens doe niet zo gierig.
Zo een glasvezel lijn aansluiten kost serieus geld. Zelfs een eigen bijdrage van 1000 euro zou laag zijn.

Wees dus blij dat ze het eerst gratis willen aansluiten, met een abonnement.

Accepteer gewoon dat het wat kost.
Het is tenslotte ook meerwaarde voor je huis. Net zoals een werkende keuken en zonnepanelen.

Doe je het niet, accepteer dan dat er later -extra- werk gedaan moet worden voor jou. Omdat je geen keuze maakt of dat je niet wilde overstappen.

M.a.w. Waarom moeten deze kosten verdeeld worden over alle andere klanten.

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 16-11-2022 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
internet4me schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:18:
Zo een glasvezel lijn aansluiten kost serieus geld. Zelfs een eigen bijdrage van 1000 euro zou laag zijn.

Het is tenslotte ook meerwaarde voor je huis. Net zoals een werkende keuken en zonnepanelen.

Doe je het niet, accepteer dan dat er later -extra- werk gedaan moet worden voor jou. Omdat je geen keuze maakt of dat je niet wilde overstappen.

Met dat verschil dat ze nu gratis een kabel aanleggen maar als je later een dienst wilt afnemen je moet betalen voor aansluitkosten. Ik heb mij niet aangemeld, maar ze zijn wel al voor een schouwing langs gekomen en gaan het ook kostenloos aansluiten. Dan is het wel gek als er later kosten gerekend worden, al helemaal als de originele bewoners geen abo nemen, de boel verkopen, en de nieuwe bewoners ineens €350 of €650 mogen aftikken terwijl de kabel al in de meterkast hangt.

Als ze niet aansluiten dan gaf ik je gelijk. Maar nu kost het aansluiten ineens weer niks (en is een opt-out waarbij je expliciet moet weigeren). Maar zouden er wel kosten volgen als je er gebruik van wilt maken.

Overigens maak ik mij er zelf ook niet druk om. Geloof ook niks ervan dat je later alsnog moet betalen als je het abo afsluit. Dan is de drempel voor velen gewoon te hoog / de prijs niet meer concurrerend (als je €5 bespaart per maand maar er een investering van €350 tegenover staat ben je alweer bijna 6 jaar verder voordat "het wat oplevert").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:48:
[...]

Met dat verschil dat ze nu gratis een kabel aanleggen maar als je later een dienst wilt afnemen je moet betalen voor aansluitkosten. Ik heb mij niet aangemeld, maar ze zijn wel al voor een schouwing langs gekomen en gaan het ook kostenloos aansluiten. Dan is het wel gek als er later kosten gerekend worden, al helemaal als de originele bewoners geen abo nemen, de boel verkopen, en de nieuwe bewoners ineens €350 of €650 mogen aftikken terwijl de kabel al in de meterkast hangt.

Als ze niet aansluiten dan gaf ik je gelijk. Maar nu kost het aansluiten ineens weer niks (en is een opt-out waarbij je expliciet moet weigeren). Maar zouden er wel kosten volgen als je er gebruik van wilt maken.

Overigens maak ik mij er zelf ook niet druk om. Geloof ook niks ervan dat je later alsnog moet betalen als je het abo afsluit. Dan is de drempel voor velen gewoon te hoog / de prijs niet meer concurrerend (als je €5 bespaart per maand maar er een investering van €350 tegenover staat ben je alweer bijna 6 jaar verder voordat "het wat oplevert").
Als ik een nieuwe bewoner zou zijn en de glasvezel is niet (volledig) geïnstalleerd in het huis. Aka defecte keuken. Dan zou ik minder voor dat huis betalen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@internet4me
Zo zo, dus dan trek je ongeveer 350,- af van je bod op het huis..
Dat zal waarschijnlijk niet veel verschil maken voor gunnen van je bieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
RoRoNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:51:
@internet4me
Zo zo, dus dan trek je ongeveer 350,- af van je bod op het huis..
Dat zal waarschijnlijk niet veel verschil maken voor gunnen van je bieding..
In mijn ogen een gebrek….net zoals een defecte keuken. Allemaal te overzien. Maar wel een gebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 14:44
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:48:
[...]

Het zal voor Delta op de lange termijn goedkoper zijn om eerst iedereen van een glasvezelpunt in huis te voorzien (kan de aannemer achter elkaar door in 1 dorp/stad, wet van de grote getallen?) en is de investering alvast gedaan. Dan dat ze nu eerst die 20/25% aan leggen voor de mensen die zich in hebben geschreven om vervolgens voor elke klant die later een abbo neemt, apart een aannemer te vragen om 'ff' de stoep weer open te breken, kabel er aan lassen, doorschieten naar je huis, punt aan leggen etc etc.

Ik sluit me aan wat hier boven gezegd wordt, die 350 euro is nog steeds een kleine bijdrage.
Dus is het een mooie kans om bij de eerste lading te zitten en dat het dan voor niets wordt gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
internet4me schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:56:
[...]

Als ik een nieuwe bewoner zou zijn en de glasvezel is niet (volledig) geïnstalleerd in het huis. Aka defecte keuken. Dan zou ik minder voor dat huis betalen…
En hoe verwacht je dat te zien? Naar hoe ik het begrepen heb uit eerdere posts hier wordt de boel gewoon netjes afgemonteerd op een FTU met alle toeters en bellen. Dus geen zichtbaar verschil tussen "is geplaatst, maar nooit gebruikt, dus de aansluitkosten moeten nog betaald worden" vs "is al in gebruik geweest maar weer opgezegd".

En zoals @RoRoNL ook al aangeeft, als je een bod wilt doen van €300.000, zeg je dan "ik bied maar €299.650 omdat jullie glasvezel niet hebben laten aanleggen" 8)7 . Zo kun je wel overal geld eraf halen "er is een kras in de vloer, herstel kost €50, dus ik bied nog maar €299.600"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Wat een ***bedrijven.
Nou, na mijn flinke uiteenzetting via mail met uitleg waarom ik in mijn recht stond plus dreiging met juridische acties, en uiting van frustratie op dit forum, heb ik dan toch een mail ontvangen dat mijn aanvraag geannuleerd is. Grote blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 16:16
RobertMe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:54:
[...]
En hoe verwacht je dat te zien? Naar hoe ik het begrepen heb uit eerdere posts hier wordt de boel gewoon netjes afgemonteerd op een FTU met alle toeters en bellen. Dus geen zichtbaar verschil tussen "is geplaatst, maar nooit gebruikt, dus de aansluitkosten moeten nog betaald worden" vs "is al in gebruik geweest maar weer opgezegd".
Als de FTU verzegeld is weet je vrij zeker dat er nooit een dienst afgenomen is, maar dat is met een schaar te verhelpen ;)
Verder zal je de extra kosten neem ik aan zien als je op de Delta site een pakket samenstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:32
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 23:37 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een gedoe over de aansluitkosten.. jullie stedelingen ;)

Delta komt van GlasvezelBuitenaf. Ik heb hier gewoon 1600 euro mogen aftikken of bijna 12 euro per maand naast het abonnement mogen betalen..

Snap dat Delta er een bende van heeft gemaakt met de naam, maar van mij mag het topic wel gesplitst worden in het Delta Provider en Delta netwerkbeheer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Luchtbakker schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 20:15:
In mijn geval leggen ze het in het hele dorp aan, of iemand het nou wil of niet.
Nee hoor, je mag weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker

Luchtbakker

internet4me schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:18:

Het gaat om de manier waarop. Ze adverteren aan alle kanten: Gratis dit gratis zat. Maar uiteindelijk krijg je een vrij agressieve verkoper aan de deur die gaat dreigen met +350 euro kosten als je niet binnen 5 dagen voor ze kiest.

Ze zijn vanaf dag 1 in hun advertenties niet transparant geweest.

Daarnaast; als ik nu niet voor ze kies omdat ik liever kat uit de boom kijk, kies ik nooit voor ze want ik wil geen 350 euro betalen. Had altijd gratis aansluiting aangeboden en ze hadden mij waarschijnlijk volgend jaar als klant gezien.

Het is gewoon een walgelijke manier van verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Met bovenstaande ben ik het eens. Als zou het wel nét binnen de wet zijn allemaal; zelf vond ik ook bijna misleidend overkomen. Nadat ze mij de deadline niet correct hadden gecommuniceerd, zou ik als straf 600 euro moeten betalen, na bewijs dat de voorgestelde data niet goed gecommuniceerd was, mocht ik na veel gedoe mijn handjes dichtknijpen dat ze het toch 'gratis' gingen aansluiten.

Geen sympathiek begin van Delta Fiber, maar de verbinding bleek gelukkig wel stabiel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 20:06
Delta is hier al met de aanleg bezig sinds enkele weken en adverteert dit nu (deze week) in het lokale blaadje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhZbLJuNIkxJ6CTwrzKrdis50-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xTZogC2faLpIiNi5bYeNPYJE.jpg?f=fotoalbum_large.

Hier zou een handtekening kunnen staan.

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

Ik zit nu in dezelfde situatie ivm verhuizing. Tijdens de campagne in mijn woonplaats aangemeld en bestelling gedaan bij caiway via Delta. Nu ga ik verhuizen naar een gebied waar Delta niet kan/mag aanleggen en wil ik mijn bestelling annuleren. Tot nu nog geen zinnige reactie van helpdesk medewerkers gehad, iedereen stuurt me van het kastje naar de muur. Chat support laat me bellen, miep aan de telefoon laat me een mail sturen naar een niet bestaand mail adres. De volgende vewijst me terug naar Delta, Delta reageert niet enz..

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

• striner
@ricjuh ik had hetzelfde.
Ik deed eerste via FB Messenger (aan Caiway) aangeven dat ik wilde annuleren, deze medewerk(st)er zei me dat zij als chatdienst daar geen bevoegdheid voor hadden, en ik moest bellen met telefoonnummer x. Ik dat gedaan, die vertelden mij dat ik een mail moest sturen naar info@deltafiber.nl. Toen vroeg ik wie ik nou aan de lijn had, Delta Fiber of Caiway en toen zei die persoon "allebei!" :?
Toen een mail gestuurd naar bovenstaand adres en een paar dagen later kreeg ik een reply van info@service.caiway.nl dus ik had een mail naar DFN gestuurd maar kreeg een mail terug van Caiway. Hele vreemde constructie vind ik het allemaal. In die eerste mail van hen stond in ieder geval dat ik niet mocht opzeggen vanwege de 14 dagen bedenktijd na afsluiten en hier was ik het niet mee eens.
Als je wilt kan ik je een pb sturen met wat ik in mijn mail terug heb gezet, basically komt het op het volgende neer:
  1. Ze hebben de leverdatum meerdere keren verschoven en wanneer dit gebeurt mag je weigeren
  2. Bedenktijd gaat eigenlijk pas in wanneer je de laatste producten hebt ontvangen
Ik weet niet of jouw specifieke situatie i.v.m. verhuizing nog een extra punt zal zijn voor hen.
striner schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:42:
Ik deed eerste via FB Messenger (aan Caiway) aangeven dat ik wilde annuleren, deze medewerk(st)er zei me dat zij als chatdienst daar geen bevoegdheid voor hadden, en ik moest bellen met telefoonnummer x. Ik dat gedaan, die vertelden mij dat ik een mail moest sturen naar info@deltafiber.nl. Toen vroeg ik wie ik nou aan de lijn had, Delta Fiber of Caiway en toen zei die persoon "allebei!" :?
Toen een mail gestuurd naar bovenstaand adres en een paar dagen later kreeg ik een reply van info@service.caiway.nl dus ik had een mail naar DFN gestuurd maar kreeg een mail terug van Caiway. Hele vreemde constructie vind ik het allemaal.
Raar verhaal. Als klant van Caiway heb je natuurlijk helemaal niks van doen met DFN. Dat is iets van DFN en Caiway onderling. Kan het allemaal wel een pot nat zijn (van dezelfde investeringsmaatschappij) maar het zijn wel allemaal losstaande bedrijven. Waarbij je als klant dus (alleen) een overeenkomst met Caiway hebt.

En dat ze hierin mengen (bellen met Caiway, moeten mailen naar DFN, en weer antwoord krijgen van Caiway) maakt de WTF dat je bij overstappen tussen Delta en Caiway (of vise versa) een nieuw modem etc krijgt alleen maar frappanter. Dan kunnen ze dan toch ook wel even intern het serienummer overboeken tussen beide administraties.

• Pr0ps
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 00:12
striner schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:42:
@ricjuh ik had hetzelfde.
Toen een mail gestuurd naar bovenstaand adres en een paar dagen later kreeg ik een reply van info@service.caiway.nl dus ik had een mail naar DFN gestuurd maar kreeg een mail terug van Caiway. Hele vreemde constructie vind ik het allemaal. In die eerste mail van hen stond in ieder geval dat ik niet mocht opzeggen vanwege de 14 dagen bedenktijd na afsluiten en hier was ik het niet mee eens.
Als je wilt kan ik je een pb sturen met wat ik in mijn mail terug heb gezet, basically komt het op het volgende neer:
  1. Ze hebben de leverdatum meerdere keren verschoven en wanneer dit gebeurt mag je weigeren
  2. Bedenktijd gaat eigenlijk pas in wanneer je de laatste producten hebt ontvangen
Ik weet niet of jouw specifieke situatie i.v.m. verhuizing nog een extra punt zal zijn voor hen.
Mijn situatie is iets anders maar had in de communicatie ook al zoiets vreemds! Ik ga van Caiway glas naar Delta glas. Ik krijg netjes mails van beiden over het aanmelden en afmelden. Maar kreeg vandaag bericht van Caiway dat mijn installatiepakket onderweg is. Ehhh... ik ging daar weg toch? Ik kan zelf misschien het eea nog wel beredeneren, maar duidelijk is t niet voor de klant. Zeker niet voor leken, wat naar mijn idee t gros van de klanten is.

[edit] oke... ik was iets te vroeg. Het pakketje blijkt wel van Caiway. Karton voor het terugsturen van modem en settopbox (wat an sich heel netjes is). Toch werd er in de mail van Caiway over het pakket enkel gesproken over een installatiehandleiding en dus niks over terugstuurkarton. Dus een beetje terecht blijft m'n verbazing wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Pr0ps op 17-11-2022 14:32 . Reden: (deels) te vroeg verbaasd ]

Pr0ps schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:57:
[...]

Mijn situatie is iets anders maar had in de communicatie ook al zoiets vreemds! Ik ga van Caiway glas naar Delta glas. Ik krijg netjes mails van beiden over het aanmelden en afmelden. Maar kreeg vandaag bericht van Caiway dat mijn installatiepakket onderweg is. Ehhh... ik ging daar weg toch? Ik kan zelf misschien het eea nog wel beredeneren, maar duidelijk is t niet voor de klant. Zeker niet voor leken, wat naar mijn idee t gros van de klanten is.
Ik snap werkelijk niet waarom men deze situatie laat bestaan. Het is in elk geval bezigheidtherapie voor de magazijnmedewerker (zelfde magazijn) en de sevicedeskmedewerkers (zelfde medewerkers).
De tv backend wordt ook gedaan door dezelfde medewerkers en alle systemen zijn in de loop der jaren nagenoeg gelijk getrokken. Ik snap werkelijk niet dat men Caiway niet opheft en de budgetpakketten onderbrengt bij Delta. Want we gaan wel per 1 januari weer meer betalen… De lonen van diezelfde genoemde medewerkers gaan immers omhoog…

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:19
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:10:
[...]

Ik snap werkelijk niet waarom men deze situatie laat bestaan. Het is in elk geval bezigheidtherapie voor de magazijnmedewerker (zelfde magazijn) en de sevicedeskmedewerkers (zelfde medewerkers).
De tv backend wordt ook gedaan door dezelfde medewerkers en alle systemen zijn in de loop der jaren nagenoeg gelijk getrokken. Ik snap werkelijk niet dat men Caiway niet opheft en de budgetpakketten onderbrengt bij Delta. Want we gaan wel per 1 januari weer meer betalen… De lonen van diezelfde genoemde medewerkers gaan immers omhoog…
ik denk vooral om toch iets meer merken (ja zijn het zelfde bedrijf) op het glasnetwerk te houden. en ik denk ook wel een beetje om de merknaam. de naam wordt vanaf Kabelfoon al gebruikt ( toen nog CAIW)
Brentjuh2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:36:
[...]

ik denk vooral om toch iets meer merken (ja zijn het zelfde bedrijf) op het glasnetwerk te houden. en ik denk ook wel een beetje om de merknaam. de naam wordt vanaf Kabelfoon al gebruikt ( toen nog CAIW)
Dat laatste kan ik me niet meer voorstellen. Caiway heeft geen goede naam en Delta wordt als lead brand i. De markt gezet.

• Brentjuh2000
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:44:
[...]

Dat laatste kan ik me niet meer voorstellen. Caiway heeft geen goede naam en Delta wordt als lead brand i. De markt gezet.
ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar zo slecht is de naam van Caiway niet hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Brentjuh2000 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:51:
[...]

ik weet niet waar jij dat vandaan haalt maar zo slecht is de naam van Caiway niet hoor :)
Dan zou ik in Twente eens navaag doen….

• Brentjuh2000
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:58:
[...]

Dan zou ik in Twente eens navaag doen….
nadat alles naar glas is gegaan is dat al veel minder + dat iedereen gedwongen werdt van Ziggo naar Caiway heeft daar ook bij geholpen

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-06 15:50
Wat zijn jullie ervaringen met Delta en TV kijken? ik zag dat er een nieuwe app komt.TV kijken via Apple tv :)

Ik zit momenteel bij Ziggo en ben erg tevreden met de next. doordat ik veel upload/grote bestanden is glasvezel voor mij een must. liefste zou ik ziggo tv houden en glasvezel van delta afnemen maar dit gaat helaas niet.

welke aanbieders van glasvezel heeft de beste tv kwaliteit (4k)? Delta, caiway, online.nl, Freedom of Tmobile (1Q 2023)

Verder zie ik dat delta aangeeft dat ze in het hele huis voor internet zorgen maar betekent dat ik 1000Mb/s in het hele huis haal met bijvoorbeeld wifi 6 of wifi 6e?

• RoRoNL
  • Niet online
bjornricardo33 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:15:
..
Verder zie ik dat delta aangeeft dat ze in het hele huis voor internet zorgen maar betekent dat ik 1000Mb/s in het hele huis haal met bijvoorbeeld wifi 6 of wifi 6e?
@bjornricardo33 Direct naast je Glasvezelkastje en de router is de verbinding natuurlijk ideaal. Dan in rangorde: je aangesloten ethernetkabels. Daarna je wifi signaal, maar het is evident dat dit natuurlijk afneemt. Dat is normaal en kan snel gaan; ligt aan het gebouw, woonlagen etc.

Ik adviseer je op iedere verdieping een wifi MESH accespoint aan te leggen, dat werkt optimaal, en waar het kan een ethernetkabel aan zoveel mogelijke accespoint te voeren. En kies voor een modern Mesh-setje met wifi 6 protocol ondersteuning.

[ Voor 6% gewijzigd door RoRoNL op 17-11-2022 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:27

Ik zit momenteel bij Ziggo en ben erg tevreden met de next. doordat ik veel upload/grote bestanden is glasvezel voor mij een must. liefste zou ik ziggo tv houden en glasvezel van delta afnemen maar dit gaat helaas niet.
Waarom gaat dat niet?
Verder zie ik dat delta aangeeft dat ze in het hele huis voor internet zorgen
Ze bedoelen daarmee WiFi dekking in het hele huis.
maar betekent dat ik 1000Mb/s in het hele huis haal met bijvoorbeeld wifi 6 of wifi 6e?
Wat denk je zelf?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-06 15:50
Roetzen schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:29:
[...]

Waarom gaat dat niet?

[...]

Ze bedoelen daarmee WiFi dekking in het hele huis.

[...]

Wat denk je zelf?
Ziggo heb ik gebeld die geven aan dat ze alleen combi met internet de next aanbieden. geen internet geen next klaar dit werd duidelijk aan de telefoon verteld.

Wifi dekking is altijd leuk maar als ik maar Mb/s 50 haal op zolder dan kan ik ook bij ziggo blijven. op dit moment heb ik RBK 850 set waar ik zowel op zolder als tuin de volledige snelheid haal (modem LG in bridge).

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:28
Over 1000/1000mbit gesproken, dat abbo heb ik momenteel en ik haal met verschillende speedtests eigenlijk maximaal 800mbit down en 9-1000mbit up, is dat normaal? PC staat op de zolder met CAT6A aangesloten. Delta 'melkpak' modem > Unifi Dream Router (nieuw model met wifi6) > PC.

Ik heb namelijk soms het idee alsof die Unifi dream router beperkt, met 20-25 apparaten actief ~80% CPU load al.

PS: niet dat het mij nou veel uitmaakt dat het 'maar' 800mbit is ipv 1000mbit, maar meer ter info.

[ Voor 11% gewijzigd door Scrtz op 17-11-2022 16:46 ]

bjornricardo33 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:44:
[...]

Ziggo heb ik gebeld die geven aan dat ze alleen combi met internet de next aanbieden. geen internet geen next klaar dit werd duidelijk aan de telefoon verteld.
Maar ze kunnen wel "KabelTV" leveren. Dan heb je het ongecodeerde kanaal met een stuk of 40 zenders waarvan het grootste deel in HD (grootste ontbrekende zijn RTL & Talpa). En zolang geen monteur fysiek jouw kabel is komen uittrekken in de straatkast blijft dat ook werken, ook zonder abonnement. Als je echt perse de Next wilt hebben is het uiteraard een ander probleem. Maar elke TV die de afgelopen 10 jaar geproduceerd is zal gewoon werken met het DVB-C signaal van Ziggo. En uiteraard kun je het ook nu proberen op de TV. Belangrijkste ding is dat je netwerk ID 4444 opgeeft voor het ongecodeerde pakket (waarschijnlijk vind je overal 5555 maar dat is voor het gecodeerde signaal waarvoor een CI+ module nodig is). En met een abonnement op KabelTV heb je meen ik ook toegang tot Ziggo Go (in ieder geval als je ook internet hebt van Ziggo). Maar voor Ziggo Go TV, de variant voor op smart TVs, heb je wel een Ziggo abonnement voor nodig.
Wifi dekking is altijd leuk maar als ik maar Mb/s 50 haal op zolder dan kan ik ook bij ziggo blijven. op dit moment heb ik RBK 850 set waar ik zowel op zolder als tuin de volledige snelheid haal (modem LG in bridge).
Als je nu je modem in bridge hebt staan heb je dus eigen hardware daarachter. Als je daarmee nu slecht bereik hebt dan gaat een andere internetprovider daar natuurlijk geen oplossing in geven. Dan moet je de eigen hardware de deur uit doen en of zelf in een betere oplossing voorzien of bij de provider aankloppen. Delta geeft vrij letterlijk aan "installatie tot in de nok". Waarbij ze AFAIK, net zoals Ziggo overigens ook doet, een setje Deco access points leveren.
Wat zijn jullie ervaringen met Delta en TV kijken? ik zag dat er een nieuwe app komt.TV kijken via Apple tv :)

welke aanbieders van glasvezel heeft de beste tv kwaliteit (4k)? Delta, caiway, online.nl, Freedom of Tmobile (1Q 2023)

T-Mobile? Wat weet jij wat wij niet weten?

Plinq, Solcon, HeldenvanNu, Freedom Internet leveren ook via DFN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Scrtz schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:44:
Over 1000/1000mbit gesproken, dat abbo heb ik momenteel en ik haal met verschillende speedtests eigenlijk maximaal 800mbit down en 9-1000mbit up, is dat normaal? PC staat op de zolder met CAT6A aangesloten. Delta 'melkpak' modem > Unifi Dream Router (nieuw model met wifi6) > PC.

Ik heb namelijk soms het idee alsof die Unifi dream router beperkt, met 20-25 apparaten actief ~80% CPU load al.

PS: niet dat het mij nou veel uitmaakt dat het 'maar' 800mbit is ipv 1000mbit, maar meer ter info.
Heb je extra dingen aan staan zoals IPS/IDS?
Ben niet heel bekend met Ubiquiti spullen maar volgens mij hebben die dingen dat.
Op mijn Asus AX86U doe ik elk half uur een speedtest en die komen altijd boven de 1000 uit (ben verbonden met een 2.5Gbit port)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAhDe10JHhFqylc-KvJ0M_GI7bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zj5wF142cLOjCqBstoE9Ph3g.png?f=fotoalbum_large
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:33:
[...]

T-Mobile? Wat weet jij wat wij niet weten?

Plinq, Solcon, HeldenvanNu, Freedom Internet leveren ook via DFN.
Misschien bedoelt @bjornricardo33 dat T-Mobile naast Delta gaat aanleggen in Q1-2023?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen ervaring met Apple TV maar de Delta app op de Samsung smart TV werkt OK en de Delta app op een Nvidia Shield (android tv) werkt nog beter. Kan nog niet tippen aan NLZIET qua terugkijken etc, maar zeker prima bruikbaar. Vind de interactieve ontvanger niet veel extra’s bieden en gebruik hem eigenlijk niet meer.
Sjakie0101 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:10:
[...]

Hoe vaak is dit nu al niet aan de orde gekomen? Op het gevaar af dat de moderator weer ingrijpt… dat is marketing. Kijk eens bij AH hoeveel merken halvarine er zijn. Vaak uit dezelfde fabriek. Product en merk differentiatie werkt. Heb je als producent meerdere merken verkoop je meer dan als je hetzelfde product onder 1 naam verkoopt. Dat doet Caiway/Delta niet voor niets. Het is wetenschappelijk onderzocht. Zet een pot jam in het schap, je verkoopt er 100 per week. Zet twee potten jam in het schap, zelfde jam, andere merken, zelfde producent, en je verkoopt er 150 per week. Kassa.

Jij vindt dat raar maar zo werkt de menselijke geest. Die wil keuze. Dan krijg je keuze. Dat is marketing. Boeken over vol geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En zolang ik maar korting krijg als ik ieder jaar overstap tussen die twee vind ik het als consument helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
miniterror schreef op donderdag 17 november 2022 @ 17:40:
[...]

Heb je extra dingen aan staan zoals IPS/IDS?
Ben niet heel bekend met Ubiquiti spullen maar volgens mij hebben die dingen dat.
Op mijn Asus AX86U doe ik elk half uur een speedtest en die komen altijd boven de 1000 uit (ben verbonden met een 2.5Gbit port)
[Afbeelding]
Alles uit, heb al wat liggen te googlen (had ik veel eerder moeten doen maar ging er vanuit dat een apparaat anno 2022 en voor 250-300 euro wel geschikt zou zijn) maar de UDR blijkt maar een dual-core chip te hebben die max 7-800mbit kan verwerken. Standaard draait de CPU met 20-25 apparaten (vooral IoT, niks spannends) al op 80%. Die gaat mooi de verkoop in, heb zojuist ook een AX86U besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Scrtz schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:20:
[...]

Alles uit, heb al wat liggen te googlen (had ik veel eerder moeten doen maar ging er vanuit dat een apparaat anno 2022 en voor 250-300 euro wel geschikt zou zijn) maar de UDR blijkt maar een dual-core chip te hebben die max 7-800mbit kan verwerken. Standaard draait de CPU met 20-25 apparaten (vooral IoT, niks spannends) al op 80%. Die gaat mooi de verkoop in, heb zojuist ook een AX86U besteld.
OFFTOPIC
Vandaag in de aanbieding bij bol voor 200 mocht je die nog niet gezien hebben;)

Side tip: kijk op snbforums voor Rmerlin firmware en eventuele addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
miniterror schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:37:
[...]

OFFTOPIC
Vandaag in de aanbieding bij bol voor 200 mocht je die nog niet gezien hebben;)

Side tip: kijk op snbforums voor Rmerlin firmware en eventuele addons
Ja had ik gezien! Dat komt goed uit. Compenseert het verlies van de UDR verkopen weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
  • Laatst online: 25-05 18:37
Hoe zit het eigenlijk met privacy? En dan met name de sleepwet etc. Kan Tim Kuik meekijken bij wijze van spreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Moraanl schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:06:
Hoe zit het eigenlijk met privacy? En dan met name de sleepwet etc. Kan Tim Kuik meekijken bij wijze van spreken?
Tim Kuik sowieso niet. Brein is immers een stichting die namens de belanghebbende optreedt. Het is geen overheidsinstantie die daadwerkelijk zaken juridisch kan/mag die anderen niet kunnen/mogen.

V.w.b. monitoring van de overheid zal het vast niet meer zijn dan de overheid vereist. En dus is het dan een gevalletje "dat is voor elke provider hetzelfde en maakt dus niet uit". Hoogstens dat de ene provider meer tegenstribbelt bij een gerechtelijk bevel daar waar de ander heel misschien net iets makkelijker iets afstaat. Maar als klant / consument zul je daar niet veel van zien / meekrijgen. Als je echt anoniem online wilt zijn zul je een VPN dienst naar een of ander land moeten gebruiken waar Nederland niet mee samen werkt / de VPN aanbieder niet gedwongen kan worden klantdata af te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@RobertMe òf een vpn-dienst gebruiken die in het geheel geen “klantdata” (en metadata) bewaart en dus niets heeft over te dragen. Wat mij betreft is dit een must voor het kiezen van een vpn dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:36:
@RobertMe òf een vpn-dienst gebruiken die in het geheel geen “klantdata” (en metadata) bewaart en dus niets heeft over te dragen. Wat mij betreft is dit een must voor het kiezen van een vpn dienst.
Dat ze het niet bewaren betekent niet dat ze het niet op aanvraag alsnog doen / meewerken etc.. Echte garanties heb je uiteindelijk nooit. Volgens mij was zelfs Panama tegenwoordig tricky omdat er toch wel wat samenwerkingen met andere overheden gesloten zijn.

Maar persoonlijk zou ik ook geen VPN afnemen bij een grote commerciële partij. Dus geen NordVPN, ExpressVPN etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:59:
[...]

Dat ze het niet bewaren betekent niet dat ze het niet op aanvraag alsnog doen / meewerken etc.. Echte garanties heb je uiteindelijk nooit. Volgens mij was zelfs Panama tegenwoordig tricky omdat er toch wel wat samenwerkingen met andere overheden gesloten zijn.

Maar persoonlijk zou ik ook geen VPN afnemen bij een grote commerciële partij. Dus geen NordVPN, ExpressVPN etc..
En dan maar hopen dat die VPN aanbieder waarmaakt wat ze zeggen, dus geen logging, niet meewerkt aan justitie, niet je data verkoopt, certificaten afneemt bij een betrouwbare CA, de VPN server kant goed implementeert, een betrouwbare cliënt levert, pen testen laat uitvoeren om kwetsbaarheden te ontdekken etc. Hopen dus want zeker weet je helemaal niets.

Realiseer je dat een VPN aanbieder die overduidelijk aan de meer schaduwkant opereert door geen enkel instituut gecertificeerd kan zijn. Organisaties zoals Dekra, Tuv, SGS, DNV en alle accountantskantoren blijven ver bij dit soort bedrijven vandaan.

Je kunt natuurlijk je ook gewoon aan de wet houden. Geeft toch uiteindelijk de meeste gemoedsrust _/-\o_ .

[ Voor 19% gewijzigd door ernstoud op 18-11-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Gaat Delta nog het WK voetbal 2022 in UHD met HDR doorgeven?
Weet iemand iets concreets hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40
@dolopfriet Volgens mij doen allen Ziggo en KPN extra moeite, zie
https://www.totaaltv.nl/n...hd-bij-diverse-providers/.

Van Delta heb ik nog niets gezien. Zal dus wel niet anders hadden ze allang kabaal gemaakt.

[ Voor 87% gewijzigd door robertwebbe op 18-11-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ja, het lijkt mij ook dat ze er al anders lang mee zouden pronken.
Ik vind het wel raar, want Delta heeft UHD televisie ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:03:
@dolopfriet Volgens mij doen allen Ziggo en KPN extra moeite, zie
https://www.totaaltv.nl/n...hd-bij-diverse-providers/.

Van Delta heb ik nog niets gezien. Zal dus wel niet anders hadden ze allang kabaal gemaakt.
De Delta woordvoerder gaf vorige week aan dat ze er mee bezig zijn, ik kan de zender nog niet vinden op mijn interactieve ontvanger. :( :( :( :( :(

https://www.totaaltv.nl/n...-tegen-doorgifte-npo-uhd/

Iemand die wel beeld heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik lees die tekst van Totaal tv heel anders.
Aan wensdenken is niets mis, als je dit maar niet verwart met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:17:
Ik lees die tekst van Totaal tv heel anders.
Aan wensdenken is niets mis, als je dit maar niet verwart met feiten.
Ik lees geen eerlijke voorstelling van zaken, eerlijk is: we gaan dit niet doen omdat we en platform uit het jaar kruik hebben die het ons technisch onmogelijk maakt. We kunnen de stabiliteit van het platform niet garanderen,

Dan had ik er ook vrede mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 10-06 10:55
Eerste inschrijving hier gemist (bewust)
En zoals verwacht de melding dat ze toch overal de kabel naar binnen willen brengen en dat we nu tot eind december hebben om een abbo af te sluiten en daarmee 350,- euro besparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
NPO1 UHD geeft een prachtig plaatje. Stukken mooier als het gewone NPO1 kanaal.
Jammer dat Delta dit kanaal niet doorgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23:14
dolopfriet schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:17:
NPO1 UHD geeft een prachtig plaatje. Stukken mooier als het gewone NPO1 kanaal.
Jammer dat Delta dit kanaal niet doorgeeft.
Delta ligt hier nog niet, maar reden genoeg om straks ziggo aan te houden voor het TV-signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als ik XGS-PON had zou ik dit proberen:

https://www.ebay.nl/itm/3...et_ver=artemis&media=COPY

Een ONT. Goedkoop genoeg om te proberen als media converter.

[ Voor 13% gewijzigd door ernstoud op 20-11-2022 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Laatst online: 21:33
ernstoud schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:28:

Met verzendkosten én invoerkosten gaat het al richting de 70 pond, rond de 80 euro... Beetje veel om te gokken wat mij betreft!

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 12:13

KRASH

Juist ja...

ernstoud schreef op zondag 20 november 2022 @ 22:28:

1Gbps customer interface. Misschien leuk als je echt die bridge functionaliteit nodig hebt, maar anders zou ik lekker verder kijken voor een 10Gbps variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
weet iemand hier hoe het glasvezel internet op de factuur staat? Ik ben nu klant bij ziggo met een alles in 1 pakket. Mijn werkgever vergoed het gehele bedrag omdat er geen aparte prijs staat voor internet.

Hoe is dit bij Delta klanten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:54
Een stukje van de rekening

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNMglSjLfwnPXYE_NAxINFLIDO0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9vQvq7BxmR35y5iCscDfn5xa.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Geheugenbank op 21-11-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
Hmmm, verschillende websites niet bereikbaar, maar dit ligt blijkbaar aan mij:

https://downforeveryoneorjustme.com/iiyama.com
https://downforeveryoneorjustme.com/gisjobs.nl
Foutmelding: 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED'

Iemand dezelfde problemen of anders een oplossingsrichting?
Volgens Delta geen storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiff schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:45:
Hmmm, verschillende websites niet bereikbaar, maar dit ligt blijkbaar aan mij:

https://downforeveryoneorjustme.com/iiyama.com
https://downforeveryoneorjustme.com/gisjobs.nl
Foutmelding: 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED'

Iemand dezelfde problemen of anders een oplossingsrichting?
Volgens Delta geen storing...
Hier beiden ok. (Caiway)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12

lier

MikroTik nerd

De foutmelding 'ERR_NAME_NOT_RESOLVED' klinkt als een DNS probleem.
Wat geeft nslookup Iiyama.com?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
Is alweer opgelost, na stoppen met DNS servers van DNS.Watch.
Weet niet of dit nu komt door gebruik van DNS.Watch of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 16:16
Als je bij Delta het standaard pakket hebt dan heb je een dynamisch IP en bij een businesspack zou je een vast IP moeten hebben. Er zijn mensen met businesspack bij wie het IP toch verandert.

Mijn vraag is: zijn er hier mensen zonder businesspack en zoja hoevaak verandert je IP ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geheugenbank
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:54
esky schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:28:
Als je bij Delta het standaard pakket hebt dan heb je een dynamisch IP en bij een businesspack zou je een vast IP moeten hebben. Er zijn mensen met businesspack bij wie het IP toch verandert.

Mijn vraag is: zijn er hier mensen zonder businesspack en zoja hoevaak verandert je IP ongeveer?
Ik heb sinds juli een Delta verbinding en heb nu mijn 3e adres. Er zijn wel een paar technische wijzigingen doorgevoerd, anders waren het we misschien minder geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:38
Van die pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fidbci3MmZyrvLxA_f3giSTaS1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1Hyr3znPSYlfkc0f2uOGPcJ.jpg?f=fotoalbum_large

8 Gbit/s is toch niet zo'n succes? Met 4 Gbit/s kan je apparatuur met 5 Gbit/s poorten uit gaan leveren ipv 10 Gbit/s, wat waarschijnlijk heel erg zal schelen in prijs en beschikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Ja, één keer meegemaakt en heb nu een bijna een jaar een abonnement. Ik kreeg een maand van tevoren een brief met de datum van de wijziging en het nieuwe IP adres.

Edit: excuses verkeerd gelezen, dit is met business pack.

[ Voor 5% gewijzigd door Joni op 22-11-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

EDIT schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:38:
Van die pagina:
[Afbeelding]

8 Gbit/s is toch niet zo'n succes? Met 4 Gbit/s kan je apparatuur met 5 Gbit/s poorten uit gaan leveren ipv 10 Gbit/s, wat waarschijnlijk heel erg zal schelen in prijs en beschikbaarheid.
Voor de consument zie ik het nut niet, geen idee wat voor bekabeling er bij het bouwen van huizen getrokken worden, maar behalve dat moet je ook duurdere apparatuur hebben. Denk niet dat veel mensen die investering willen doen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror

Ik heb Caiway en sinds dag 1 hetzelfde IP zonder businesspack, ook al een keer een outage gehad waar een kabelbreuk was ergens in het dorp.
Meerdere uren er uit gelegen maar toch weer hetzelfde IP ontvangen.
Wel de kleine nuance dat ik meedoe met de Pilot, misschien dat ik daardoor een andere config heb als gebruikelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Slasher schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:50:
[...]

Voor de consument zie ik het nut niet, geen idee wat voor bekabeling er bij het bouwen van huizen getrokken worden, maar behalve dat moet je ook duurdere apparatuur hebben. Denk niet dat veel mensen die investering willen doen.
Cat6 doet tot 33 meter 10Gbit/s. Dan moet je dus al een flinke woning hebben moet je daar overheen gaan. Cat6a gaat dan tot 100m op 10Gbit/s. En ik mag toch aannemen dat cat5e al heel wat jaren niet meer gebruikt wordt.

V.w.b. hardware is het natuurlijk een ander verhaal. Met als "grap" dat na 1Gbit/s ze de standaard voor 10Gbit/s gemaakt hebben. Maar omdat dat niet aansloeg, te duur is, en teveel energie verbruikt zijn daarna 2,5Gbit/s en 5Gbit/s gemaakt als tussenoplossing. Idealiter hadden die twee middenwegen dus helemaal niet bestaan. Maar ook nu, weer een aantal jaren verder, is de adoptie van 2,5Gbit/s nog relatief laag en zie je nu pas meer hardware ermee verschijnen (routers, moederborden, Ziggos nieuwe modem heeft één 2,5Gbit/s poort, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 17:11
Geldt dit ook voor abbonementen die nog niet in zijn gegaan. Zijn zijn hier nog niet klaar met aanleg en livegang zal q2 worden. Beetje raar als ik nu al een verhoging te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:04
Slasher schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:50:
[...]

Wel als je elke poort zijn eigen gigabit geeft. Dus feitelijk verdeel je die 4Gb dan over 4x 1Gb poorten. Maar dan nog, meeste thuisgebruikers beginnen met Wifi in de meterkast en dan een mesh naar de rest van het huis. En amper nog via bekabeling.

Zou voor gamers wel handig kunnen zijn om een eigen "gigabit" aansluiting te hebben, gescheiden van de rest van het huis.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Pagina: 1 ... 48 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.