Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 13:20
Geen domme vraag hoor, maar bij mij (nu bij ziggo wel nog weliswaar), zit die in de kelder. Terwijl het huis daarboven nog 2 verdiepingen en een zolder heeft, plus een tuin.

Daarvoor heb ik 4 asus aparaten met wifi 6 (ax) en geschikt voor 1 mesh netwerk. Dan is het handig als die van ziggo/delta niets doet, anders heb ik 2 routers achter elkaar en dat werkt bijv. niet handig met portforwarding.

Voor mij zou een ziggo/delta router met een stuk of 3-4 extra 'wifi-verbeteraars' (deco m3/m5 of zo) ook wel min-of-meer werken, maar mijn eigen apparatuur is een stuk krachtiger en dus zonde om die niet te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 07-11-2022 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:16
sewer schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:54:
Daarvoor heb ik 4 asus aparaten met wifi 6 (ax) en geschikt voor 1 mesh netwerk. Dan is het handig als die van ziggo/delta niets doet, anders heb ik 2 routers achter elkaar en dat werkt bijv. niet handig met portforwarding.
Los van het feit dat er zeker een bridge modus moet komen, maar dit kan je toch oplossen door de Asus apparatuur in access point mode te zetten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
Ik wil graag mijn eigen firewall gebruiken, met wat meer features dan het standaard modem/router :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@Moraanl Ik heb zelf een eigen router zodat mijn eigen interne netwerk in de lucht blijft op momenten dat mjin modem opnieuw start of even niet werkt. Een ander voordeel is dat wanneer ik naar een andere provider overstap niet mijn eigen netwerk hoef aan te passen. Mjin modem staat niet in bridge mode, dat boeit mij niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:16
Polyphemus schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:16:
Ik wil graag mijn eigen firewall gebruiken, met wat meer features dan het standaard modem/router :)
Check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 20:36
Moraanl schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:51:
Misschien een domme vraag maar waarom willen mensen zo graag een eigen modem/router of bridge modus gebruiken? Wat deugt er niet aan de geleverde router?
Ik heb sinds kort glas van Delta met een Nokia XS-2426G-A en dat bevalt prima. Geen behoefte aan een ander modem of router. Wel lastig te plaatsen in de meterkast, ook stom dat ze geen Wifi-6 Mesh meeleveren of beschikbaar maken. Heb ook TV van Delta geprobeerd maar dat is vergeleken met Ziggo echt infantiel en van slechte kwaliteit.

Acties:
  • +12 Henk 'm!
Misschien een domme vraag maar waarom willen mensen zo graag een eigen modem/router of bridge modus gebruiken? Wat deugt er niet aan de geleverde router?
- eigen beheer van alles achter de FTU
- controle over toegang
- firewall settings
- geen downtime door ISP die bijvoorbeeld firmware installeert
- logging kunnen inzien
- software kunnen installeren op router voor extra functies (OpenWRT bijvoorbeeld)
- failover mode
- betere WiFi
- meer poorten
- meer/betere VoIP mogelijkheden
- onafhankelijkheid van ISP
- geen NAT achter NAT (vooral poorten doorlussen moeilijk)
- geen beperkende en ook bij onjuiste firewall rules gevaarlijke DMZ mode

Je bent Tweaker per slot van rekening!

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 07-11-2022 15:02 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlvr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
helemaal eens met @ernstoud.

Daarnaast wil ik liever geen dubbele NAT (ivm met portforwading, benaderbaarheid van services op lokale netwerk, home automation, etc), en dat kun je ondervangen door de ISP router in bridge mode te zetten.
Echter wordt dit dus niet ondersteund op het huidige Nokia modem.

Nog afgezien van "de XGS-PON complicatie" is er een ander probleem (tenzij ik het niet goed begrepen heb): Ik begrijp namelijk dat het Genexis modem dat Bridge modus ondersteunt, de verschillende VLANs trunkt naar verschillende RJ45 poorten. Dus Vlan 100 voor internet routeert naar poort 1, VLAN 101 voor televisie naar poort 2, en VLAN 102 (VOIP) op poort 3. Het is goed moglijk dat ik de VLAN ID's en poorten niet goed heb (ik doe dit even uit mijn herinnering), maar het lijkt me wel een probleem, dat niet alles naar 1 RJ45 poort gaat? Klopt het dat dit het geval is (info wederom van de helfdesk van Delta)?

Ik vraag me in dat geval dan af hoe je dan alles weer bij je UDMP krijgt. Ik heb op de UDMP 2 WAN-poorten waarvan er nu 1 gebruikt wordt door Ziggo WAN en 1 door een LTE Failover. Ik zie even niet hoe het dan zou werken als je en internet en tv en voip wilt afnemen van Delta, als je gebruik wilt maken van hun modem dat in Bridge kan? Daarom leek mij de oplossing om het glas direct de UDMP in te voeren en daar alles te splitsen. Tot ik hoorde over "de XGS-PON complicatie"...

[ Voor 7% gewijzigd door jlvr op 07-11-2022 14:38 . Reden: Spelfoutjes ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
jlvr schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:35:
helemaal eens met @ernstoud.

Daarnaast wil ik liever geen dubbele NAT (ivm met portforwading, benaderbaarheid van services op lokale netwerk, home automation, etc), en dat kun je ondervangen door de ISP router in bridge mode te zetten.
Echter wordt dit dus niet ondersteund op het huidige Nokia modem.

Nog afgezien van "de XGS-PON complicatie" is er een ander probleem (tenzij ik het niet goed begrepen heb): Ik begrijp namelijk dat het Genexis modem dat Bridge modus ondersteunt, de verschillende VLANs trunkt naar verschillende RJ45 poorten. Dus Vlan 100 voor internet routeert naar poort 1, VLAN 101 voor televisie naar poort 2, en VLAN 102 (VOIP) op poort 3. Het is goed moglijk dat ik de VLAN ID's en poorten niet goed heb (ik doe dit even uit mijn herinnering), maar het lijkt me wel een probleem, dat niet alles naar 1 RJ45 poort gaat? Klopt het dat dit het geval is (info wederom van de helfdesk van Delta)?

Ik vraag me in dat geval dan af hoe je dan alles weer bij je UDMP krijgt. Ik heb op de UDMP 2 WAN-poorten waarvan er nu 1 gebruikt wordt door Ziggo WAN en 1 door een LTE Failover. Ik zie even niet hoe het dan zou werken als je en internet en tv en voip wilt afnemen van Delta, als je gebruik wilt maken van hun modem dat in Bridge kan? Daarom leek mij de oplossing om het glas direct de UDMP in te voeren en daar alles te splitsen. Tot ik hoorde over "de XGS-PON complicatie"...
Even voor de duidelijkheid: bij AON (“de oudere” infra) is het mogelijk een Titanium-22 modem te krijgen van Delta/Caiway i.p.v. de Platinum. Bij XGS-PON krijg je de Nokia (geen bridge mogelijkheid).

Alléén de Titanium-22 kan (standaard zo geleverd) in bridge. Daarbij zit internet en tegenwoordig ook IPTV op VLAN100 op de ethernet port 1. De overige 3 poorten zijn disabled.

VoIP wordt in de Titanium-22 volledig afgehandeld; er zitten 2 analoge poorten op voor telefoons.

De Titanium-22 is dus een zgn. half-bridge. Niet al het verkeer gaat in bridge naar 1 WAN poort.

Gebruik je dus de Titanium-22 en neem je VoIP af van Delta/Caiway dan moet je vanaf die analoge poorten telefoonkabel trekken of een DECT basisstation er op afsluiten. Of VoIP afnemen van een andere SIP aanbieder en gewoon via internet dus ook op VLAN100 op ethernet poort 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
Morgen maar eens beslissen
Moet hier voor 9 november bestellen om geen aansluitkosten te hebben
Nog steeds niet helemaal duidelijk of je daarna wel aansluitkosten moet betalen, wisselende berichten gelezen

Maar wat me het meeste tegenstaat is het tv gedeelte; Ziggo biedt zonder internet een pakket (tv start) zonder opnamemogelijkheden en slechts 2 dagen "terugkijken" aan en heb niet het gevoel dat Delta dezelfde kwaliteit biedt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:53

ralpje

Deugpopje

jlvr schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:35:

Ik vraag me in dat geval dan af hoe je dan alles weer bij je UDMP krijgt.
Kleine managed switch ertussen die aan de verschillende poorten op je modem hangt en op één kabel naar je UDMP gaat?
Niet de mooiste oplossing, werkt wel :p

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briswa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-09 23:01
Ragnar9999 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:58:
Nog steeds niet helemaal duidelijk of je daarna wel aansluitkosten moet betalen, wisselende berichten gelezen

Maar wat me het meeste tegenstaat is het tv gedeelte; Ziggo biedt zonder internet een pakket (tv start) zonder opnamemogelijkheden en slechts 2 dagen "terugkijken" aan en heb niet het gevoel dat Delta dezelfde kwaliteit biedt
Aansluitkosten verhaal heeft drie keuzes vóór 9 november, daarna 2:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DopYnUr.png%5D
(bron: presentatie Delta online informatieavond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:28
@briswa @Ragnar9999
Lees maar even terug in dit topic, dan zul je lezen dat het in werkelijkheid meestal anders is. Volgens mij gewoon listige verkooptrucs om zoveel mogelijk klanten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

@robertwebbe Ik heb in de Delta campagne die ik hier heb gezien niets gemerkt van listige verkooptruc's, Het is allemaal vrij helder en heb zelf niets gemerkt van dwang om deel te nemen

Kan je misschien wat voorbeelden geven, een topic doorakkeren van 4600 reacties is ook weer zo wat.

Ben wel benieuwd is TV kijken via Delta zoveel slechter als Ziggo?, ben wel benieuwd waar dit gevoel op gebaseerd is.

edit: ik heb het topic doorgespit met wat zoektermen maar lees ook mensen die wel tevreden zijn.
Dat is eigenlijk met alle providers, ook op Ziggo/KPN/etc is genoeg aan te merken en heb niet de illusie dat Delta super fantastisch is.

Ik ben gelukkig niet zo veeleisend, dus het zal allemaal wel loslopen.

[ Voor 61% gewijzigd door Slasher op 07-11-2022 17:32 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:47

De opname-mogelijkheid bij Ziggo kun je zelf creëren door een harddisk aan de TV te hangen. De meeste moderne TV’S ondersteunen opnemen op een aangesloten harddisk. Nadeel is wel dat je dan geen andere zender kunt kijken (Tenzij je een toestel met 2 tuners hebt).

Voor zover ik correct geïnformeerd ben werkt delta (via glasvezel) enkel met IPTV en opnemen in de cloud. Hier is de vraagbundeling reeds in februari afgerond en ze gaan aanleggen. Het laatste bericht is dat de voorbereidingen worden getroffen (het ontwerp etc) en als dat voltooid is gaan ze schouwen. Die planning is nog niet bekend. Ik verwacht dat het nog wel een jaar kan duren, of nog langer, als het tegen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:53
Ik ben zeer tevreden Fritzbox-gebruiker. Hieraan hangt ook de complete MESH-netwerkstructuur incl diverse access points, de rechten van de kinderen, diverse VPN-accounts om vanuit buiten op het netwerk te kunnen komen, mijn VOIP-telefonie-systeem incl digitaal antwoordeapparaat en dect-centrale. Etc. Etc.
Dat systeem ga ik echt niet weggooien omdat toevallig een andere provider het signaal levert.
Bij voorkeur converteer ik dan ook gewoon het glas-signaal naar UTP met zo'n simpele converter, maar blijkbaar moeten we verplicht aan de XGS-PON (wat volgens mij voor 99% van de gebruikers geen meerwaarde biedt, wie heeft er nu meer nodig dan 1 Gb/s?)
Dat je je complete netwerkstructuur moet vervangen als je van provider wisselt is wat mij betreft net zo stom als het gebruiken van een emailadres bij je internetprovider.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De TV app staat nu in de Google Playstore!

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18
Nice! Voor GoogleTV, bedoelt Sjakie.

Eens even aan de tand voelen!

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toch wel weer apart dat die van Caiway later komt.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:03
Slasher schreef op maandag 7 november 2022 @ 17:13:
@robertwebbe Ik heb in de Delta campagne die ik hier heb gezien niets gemerkt van listige verkooptruc's, Het is allemaal vrij helder en heb zelf niets gemerkt van dwang om deel te nemen
Ik ben juist helemaal niet te spreken over de verkooptactieken van Delta. Laten wij voorop stellen dat ik sowieso geen interesse heb in glasvezel, ik heb de uploadsnelheid (het enige echt betere aan glasvezel t.o.v. coax) niet nodig en Ziggo levert mij al 15 jaar een betrouwbare en stabiele verbinding. Glasvezel/Delta mag zich eerst bewijzen voordat ik interesse heb in overstappen. Hieronder een chronologisch overzicht van alle communicatie van Delta en co. over glasvezel.
  • Medio 2021: wij gaan glasvezel aanleggen. Als u voor 24 november kiest betaald u geen aansluitkosten à minimaal 650 euro, daarna wel.
  • Na 24 november: wij hebben nu definitief besloten glasvezel aan te leggen, als u voor 1 januari 2022 kiest betaald u geen aansluit kosten, daarna wel.
  • Februari 2022: ondanks dat u niet voor ons gekozen heeft willen wij ook bij u glasvezel aanleggen. Dit kost u nu niets, wanneer u later de glasvezel wilt gebruiken betaald u alsnog de aansluitkosten van 650 euro. Als u dit niet wilt, meld u zich dan af bij onze opzichter.
  • Juli 2022: wij gaan nu beginnen met het aanleggen van glasvezel omdat iedereen zo snel mogelijk wilt genieten van glasvezel.
  • Oktober 2022: wij gaan glasvezel aanleggen, als u nu kiest voor glasvezel hoeft u geen aansluitkosten te betalen à 650 euro.
Vooral die brief van februari 2022 is bij mij verkeerd gevallen. Ik zou het bijna maffia praktijken willen noemen. Wij willen ons product bij jou in huis aanleggen. Het kost nu niets, behalve dat u later alsnog de volledige mep moet betalen (dus het is niet gratis, sterker nog: ik betaal dan voor een complete aanleg die zij nu niet gaan doen). Bovendien: waarom moet ik mij afmelden als ik hun dienst niet wil? Ik heb mij toch nergens voor aangemeld? Zolang ik geen toestemming geef gebeurd er niets op mijn grond/in mijn huis. Dit is toch de omgekeerde wereld?

Waarschijnlijk heeft Delta dit ook ingezien gezien het feit dat ik later, tegen alle voorgaande communicatie in, weer het aanbod kreeg om alsnog zonder aansluitkosten glasvezel te krijgen.

Maar uiteindelijk zijn wij bijna 1 jaar verder nadat Delta heeft besloten dat ze definitief glasvezel aan gaan leggen en nergens in de omgeving is er ook maar iets gedaan, nergens is de straat open gegaan. Ik ben benieuwd hoe lang het nog moet gaan duren voordat ze hier iets aan gaan leggen. Gezien de laatste brief zou het mij niet verbazen dat ze toch niet de gewenste hoeveelheid aanmeldingen binnen hebben en dat ze tot nu toe alleen maar mooi weer hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op maandag 7 november 2022 @ 20:27:
[...]

Ik ben zeer tevreden Fritzbox-gebruiker. Hieraan hangt ook de complete MESH-netwerkstructuur incl diverse access points, de rechten van de kinderen, diverse VPN-accounts om vanuit buiten op het netwerk te kunnen komen, mijn VOIP-telefonie-systeem incl digitaal antwoordeapparaat en dect-centrale. Etc. Etc.
Dat systeem ga ik echt niet weggooien omdat toevallig een andere provider het signaal levert.
Bij voorkeur converteer ik dan ook gewoon het glas-signaal naar UTP met zo'n simpele converter, maar blijkbaar moeten we verplicht aan de XGS-PON (wat volgens mij voor 99% van de gebruikers geen meerwaarde biedt, wie heeft er nu meer nodig dan 1 Gb/s?)
Dat je je complete netwerkstructuur moet vervangen als je van provider wisselt is wat mij betreft net zo stom als het gebruiken van een emailadres bij je internetprovider.
Ondanks de marketing taal over die 8 Gbit, waarvoor XGS-PON nodig is, mag je ook gewoon aannemen dat het om geld gaat. Met XGS-PON apparatuur ben je veel goedkoper uit als operator zijnde. Daarnaast gaat het natuurlijk niet over alleen dit moment. Die apparatuur moet een aantal jaren meegaan en niemand weet wat we over 5 of 10 jaar nodig hebben qua bandbreedte.

En normaal zou je niet je hele netwerkinfrastructuur moeten hoeven vervangen gezien de nieuwe regels over het kunnen gebruiken van een eigen modem/router. Alleen houdt Delta zich daar nog niet aan... Bij KPN Netwerk glas en T-Mobile glas kan je je Fritzbox gewoon aan de FTU/NTU hangen met een UTP kabeltje. Even instellen en klaar...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 19:31
Hier ook de deurverkopers aan de deur gehad. Als het niet heel veel duurder was, was het nog een prima oplossing. Maar ik zou (dankzij combinatievoordeel 2x) 30 euro per maand duurder uit zijn. wel 300/300 ipv 100/30.... Maar vind het toch wel wat zonde.

T-mobile heeft gewoon een goede prijs hier. en met 100/30 red ik me nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:23:
Nice! Voor GoogleTV, bedoelt Sjakie.

Eens even aan de tand voelen!
Yes voor Google Tv, Apple TV zou ook moeten werken.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GertjanO schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:43:
Wij willen ons product bij jou in huis aanleggen. Het kost nu niets, behalve dat u later alsnog de volledige mep moet betalen (dus het is niet gratis, sterker nog: ik betaal dan voor een complete aanleg die zij nu niet gaan doen). Bovendien: waarom moet ik mij afmelden als ik hun dienst niet wil? Ik heb mij toch nergens voor aangemeld? Zolang ik geen toestemming geef gebeurd er niets op mijn grond/in mijn huis. Dit is toch de omgekeerde wereld?
Tegelijkertijd is de kans vrij groot dat Ziggo, KPN, Enexis of andere energie-infrastructuur dinges, de watermaatschappij, ... ook zomaar allemaal kabels / leidingen bij jouw woning naar binnen gelegd. DFN wil logischerwijs zorgen dat "iedereen" die kabel binnen heeft zodat niet alleen jij moeiteloos kunt over stappen als je dat later zou willen, maar ook als je jouw woning verkoopt dat de toekomstige bewoner toegang heeft tot DFN. Alternatief is dat ze het alleen aansluiten bij daadwerkelijk de (nieuwe) klanten, maar dat betekend dat ze elke zoveel weken / maanden de straten opnieuw moeten open maken om een extra kabel te leggen (immers heeft elke woning een (of zelfs 2) vezel vanaf de woning naar de wijkkast liggen). Dat geeft en meer overlast voor de omwonenden, en is natuurlijk ook veel duurder. Zelfs als ze voor elke woning een al een klosje kabel "klaar leggen" zodat die nog maar naar binnen getrokken hoeft te worden bij een nieuwe klant zou dat weer flink wat extra kosten meebrengen ten opzichte van gewoon zoveel mogelijk woningen aansluiten, aangemeld als klant of niet.

Overigens verder wel eens. Hier is begin dit jaar ook onderzoek geweest. En de mate van flyers, reclame, verkopers aan de deur, ... is echt zwaar overdreven. En daarnaast dan alle "dreigingen" die naderhand toch niet het geval blijken te zijn. Dus initieel "niet meedoen kost 650", vervolgens "het komt er, neem nu nog snel een abo als je het toch wilt en de aansluiting is alsnog gratis" in combinatie met "tenzij je dat niet wilt leggen we gratis de kabel, maar als je het later alsnog wilt kost het 350". En echt no way dat ze tzt nog 350 gaan/kunnen vragen als de kabel binnen letterlijk al afgemonteerd is. Dan zal het wel weer neer komen op de standaard aansluitkosten (50 - 100?) met grote kans dat je als nieuwe klant / "welkomstbonus" het installatiepakket gratis krijgt.

Edit:
Overigens stond hier in de brief dat ze gingen beginnen met de aanleg dat je bij de schouwing (als iemand aan de deur komt v.w.b. waar ze het binnen plaatsen en hoe ze de kabel daar naartoe brengen) je ook kunt aangeven dat je (ook) geen aansluiting wilt. Dus als je ook de kabel niet wilt dan kan dat gewoon en krijg je helemaal niks, ook niet de aansluiting (in de meterkast).

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 07-11-2022 22:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 08:50

Superbeagle

Always smile

Waah schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:53:
Hier ook de deurverkopers aan de deur gehad. […]
Maar hebben die deurverkopers jou nou wel een nieuwe deur aangesmeerd of niet?

Sorry, Waah. Ik kon het niet laten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlvr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09-2023
ernstoud schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:01:
[...]

Even voor de duidelijkheid: bij AON (“de oudere” infra) is het mogelijk een Titanium-22 modem te krijgen van Delta/Caiway i.p.v. de Platinum. Bij XGS-PON krijg je de Nokia (geen bridge mogelijkheid).

Alléén de Titanium-22 kan (standaard zo geleverd) in bridge. Daarbij zit internet en tegenwoordig ook IPTV op VLAN100 op de ethernet port 1. De overige 3 poorten zijn disabled.
Aha, dat is verhelderend, en wederom niet wat mij verteld is door de klantenservice van Delta.
Dat helpt dan weer iets, al zal het wss voor anderen zijn, want ik krijg dus XGS-PON en geen AON, zolas je uitlegde, ook bij het 1 GB abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13

pietje63

RTFM

Ben benieuwd naar de Delta app! Kan hem iig op mijn tv (Philips 21/22 Android TV) installeren via de Playstore. Hopelijk kan ik hem ook zonder account (beperkt) testen. Als dit goed werkt, ga ik er voor. Als dit niet werkt voorlopig nog Ziggo (met ontvangen in de gesloten kast).

[edit: op basis van check van de iPhone app lijk je ook de publieke zenders niet te kunnen testen / kijken in de app]

[ Voor 17% gewijzigd door pietje63 op 08-11-2022 11:36 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In hoeverre geeft die app überhaupt dezelfde beeldkwaliteit? Ziggo levert zelfs met Ziggo Go TV (alleen beschikbaar voor TVs en alleen op een Ziggo internet aansluiting) ook een lagere beeldkwaliteit dan dat ze via DVB-C doen. En ik meen dat de Next Mini (internet only settopbox / mediaspeler) ook een andere stream gebruikt dan dat ze gebruiken voor Ziggo Go TV.
Weet dus iemand of de TV app van Delta wel dezelfde stream gebruikt als hun settopbox?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:43
DELTA interactieve tv voor Apple TV

https://www.zeelandnet.nl...ps-test/page14#post244571

[ Voor 41% gewijzigd door Mapje op 08-11-2022 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 12:14:
In hoeverre geeft die app überhaupt dezelfde beeldkwaliteit? Ziggo levert zelfs met Ziggo Go TV (alleen beschikbaar voor TVs en alleen op een Ziggo internet aansluiting) ook een lagere beeldkwaliteit dan dat ze via DVB-C doen. En ik meen dat de Next Mini (internet only settopbox / mediaspeler) ook een andere stream gebruikt dan dat ze gebruiken voor Ziggo Go TV.
Weet dus iemand of de TV app van Delta wel dezelfde stream gebruikt als hun settopbox?
Yep, zelfde stream, haarscherp beeld. Er was zelfs twijfel om Dolby meteen toe te voegen, dus echt meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Laatst online: 05-09 12:59
In mijn gemeente loopt Delta ook te pushen, flyeren en wat dies meer zij. Ik heb hier nog een voordelig contract van 1.5 jaar van een Budget 100mb vdsl+ lijn en daar hebben wij hier samen meer dan genoeg aan. Het aantal aanbieders via Delta is vrij gering en ik denk dat er weinig concurrentie zal zijn met de bijbehorende hoge prijzen. Ik wacht wel op KPN glasvezel, want men wil toch af van de koperen lijn, maar van mij hoeven ze daar geen haast mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
Scrtz schreef op maandag 7 november 2022 @ 10:04:
Werd vorige week gebeld door een DELTA medewerker of ik tevreden was als nieuwe klant en nog vragen had. Direct gevraagd of het modem ook in brdige kan (heb nu een Genexis Platinium). Dat zou niet kunnen maar dan zou ik een Titanium model krijgen (zoals reeds bekend in dit topic, maar hield me van de domme). Hij zou een ticket aanmaken en dit in gang zetten, ik ben erg benieuwd..
Vandaag de Genexis Platinum ontvangen en aangesloten. Particulier abonnement en nieuwe aansluiting sinds enkele weken, omgeving Noord-Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scrtz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:59:
[...]

Vandaag de Genexis Platinum ontvangen en aangesloten. Particulier abonnement en nieuwe aansluiting sinds enkele weken, omgeving Noord-Limburg.
Je had een Platinum en die heb je nu vandaag gekregen :?

Of bedoel je dat je vandaag een Titanium hebt ontvangen? Ook wel bekend als “het melk pak”.

Was er al glasvezel in de wijk, dorp of stad? Moet haast wel want AON wordt niet meer aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
ernstoud schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 18:04:
[...]

Je had een Platinum en die heb je nu vandaag gekregen :?

Of bedoel je dat je vandaag een Titanium hebt ontvangen? Ook wel bekend als “het melk pak”.

Was er al glasvezel in de wijk, dorp of stad? Moet haast wel want AON wordt niet meer aangelegd.
Excuses, een Titanium ontvangen! Pas sinds de afgelopen max 12 maanden zijn de omliggende dorpen van glasvezel voorzien. Via glasvezel buitenaf toen nog gegaan, vrij recent lijkt mij dan dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Rocketman schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:39:
In mijn gemeente loopt Delta ook te pushen, flyeren en wat dies meer zij. Ik heb hier nog een voordelig contract van 1.5 jaar van een Budget 100mb vdsl+ lijn en daar hebben wij hier samen meer dan genoeg aan. Het aantal aanbieders via Delta is vrij gering en ik denk dat er weinig concurrentie zal zijn met de bijbehorende hoge prijzen. Ik wacht wel op KPN glasvezel, want men wil toch af van de koperen lijn, maar van mij hoeven ze daar geen haast mee te maken.
Maar als er Delta glasvezel ligt, komt er dan KPN glasvezel "naast" te leggen?
Het kan toch ook zijn dat KPN op de bestaande glasvezel gaat aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Slasher schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:07:
[...]

Maar als er Delta glasvezel ligt, komt er dan KPN glasvezel "naast" te leggen?
Het kan toch ook zijn dat KPN op de bestaande glasvezel gaat aanbieden?
Nope. KPN levert alleen over eigen glasvezel. Principe besluit. Dus óf ze leggen niet in gebied waar een ander al actief is, óf ze leggen zelf, soms zelfs naast een ander. Prima. Kun je als consument kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Scrtz schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:00:
[...]

Excuses, een Titanium ontvangen! Pas sinds de afgelopen max 12 maanden zijn de omliggende dorpen van glasvezel voorzien. Via glasvezel buitenaf toen nog gegaan, vrij recent lijkt mij dan dus?
Glasvezel Buitenaf is al begin 2020 opgegaan in Delta Fiber NL (nieuws: Glasvezel buitenaf heet nu Delta Fiber Netwerk en focust op kleinere ...), dus dit is dan wel een project wat al lange tijd geleden gestart is. Vermoedelijk waren de AON spullen al gereserveerd, de calculaties voor de infra, POP’s e.d. al gemaakt etc. En misschien toch een uitbreiding ergens op de bestaande infra in de omgeving.

Resultaat: AON, geen XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
RobertMe schreef op maandag 7 november 2022 @ 22:36:
[...]

Tegelijkertijd is de kans vrij groot dat Ziggo, KPN, Enexis of andere energie-infrastructuur dinges, de watermaatschappij, ... ook zomaar allemaal kabels / leidingen bij jouw woning naar binnen gelegd. DFN wil logischerwijs zorgen dat "iedereen" die kabel binnen heeft zodat niet alleen jij moeiteloos kunt over stappen als je dat later zou willen, maar ook als je jouw woning verkoopt dat de toekomstige bewoner toegang heeft tot DFN. Alternatief is dat ze het alleen aansluiten bij daadwerkelijk de (nieuwe) klanten, maar dat betekend dat ze elke zoveel weken / maanden de straten opnieuw moeten open maken om een extra kabel te leggen (immers heeft elke woning een (of zelfs 2) vezel vanaf de woning naar de wijkkast liggen). Dat geeft en meer overlast voor de omwonenden, en is natuurlijk ook veel duurder. Zelfs als ze voor elke woning een al een klosje kabel "klaar leggen" zodat die nog maar naar binnen getrokken hoeft te worden bij een nieuwe klant zou dat weer flink wat extra kosten meebrengen ten opzichte van gewoon zoveel mogelijk woningen aansluiten, aangemeld als klant of niet.
Maar er is maar 1 coax: Ziggo, er is maar 1 koper: KPN, er is maar 1 stroom/gas: Liander (in mijn geval) en er is maar 1 water: PWN. Bij glasvezel is het ieder voor zich.

Bij een familielid van mij ligt er T-Mobile glasvezel in huis. Desondanks wilde Delta/DFN persé ook glasvezel aanleggen. Dus ligt er nu een glasvezelkabel uit de grond te steken. Als ik nu DFN "gratis" aan laat leggen en ik besluit op een gegeven moment dat ik glasvezel van een andere provider wil hebben, dan komen ze alsnog een nieuwe kabel trekken. Daarom wil ik gewoon (nog) geen glasvezel hebben.

Bovendien vind ik het een verkeerd principe om maar een abonnement af te nemen om zo "gratis" een aansluiting te krijgen. Je kan na de aansluiting immers nog steeds niet kiezen voor andere providers. Als het zo was dat iedere glasvezel aanbieder gebruik zo maken van dezelfde kabel, dan zou ik nog interesse hebben omdat je dan altijd nog kan kiezen. Nu vind ik het gewoon een te agressieve verkooptactiek van Delta en kijk het nog liever aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
GertjanO schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:37:
Je kan na de aansluiting immers nog steeds niet kiezen voor andere providers.
Je kan bij delta ook kiezen uit een (beperkt) aantal providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jobr schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:58:
[...]

Totaal 11 of 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
jobr schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 19:58:
[...]

Dat is niet het punt wat ik wilde maken. Als ik niet voor Delta wil kiezen omdat (bijvoorbeeld) hun modems brak zijn, hun netwerk niet stabiel is of insert een random andere reden, dan kan ik dus niet voor KPN of T-Mobile kiezen zonder dat er een nieuwe glasvezelkabel wordt aangelegd naast de reeds bestaande DFN aansluiting.

Waarom zou ik mij dan nu vastbinden aan een DFN aansluiting? Ik wil nu nog niet kiezen. Ik wacht het rustig af en kijk t.z.t. wel welke provider daadwerkelijk de beste (als in meest stabiele en betrouwbare) verbinding levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt er een beetje aan. In mijn geval Delta, Caiway en Online voor consumenten en daarnaast Helden van Nu die AFAIK (in principe) alleen voor zakelijk zijn. Dus niet in elke regio zijn alle providers beschikbaar.

Overigens ook meteen totaal offtopic. Aangezien op papier Delta (de ISP, waar dit topic over gaat), en Delta Fiber Nederland (de beheerder van de infrastructuur) twee onafhankelijke partijen zijn. Die vervolgens dan wel, samen met Caiway, onder dezelfde investeringsmaatschappij vallen. Waarbij Delta theoretisch ook kan leveren op de infrastructuur van anderen en anderen (Online, Helden van nu, Tweak) ook kunnen leveren op de infrastructuur van Delta Fiber Nederland. Maar echte concurrentie is het onderling niet. Delta en Caiway ontlopen elkaar niet veel qua prijzen en de rest is echt duurder. Dus DFN zal wel een flinke prijs voor de lijnhuur vragen. Wat ook valt te zien aan dat Tweak meen ik ruim in de €70 kost als ze tzt op DFN netwerk gaan leveren, terwijl ze op andere netwerken, zoals dat van het onafhankelijke E-Fiber, nog geen €40 kosten meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GertjanO schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:22:
[...]

Dat is niet het punt wat ik wilde maken. Als ik niet voor Delta wil kiezen omdat (bijvoorbeeld) hun modems brak zijn, hun netwerk niet stabiel is of insert een random andere reden, dan kan ik dus niet voor KPN of T-Mobile kiezen zonder dat er een nieuwe glasvezelkabel wordt aangelegd naast de reeds bestaande DFN aansluiting.

Waarom zou ik mij dan nu vastbinden aan een DFN aansluiting? Ik wil nu nog niet kiezen. Ik wacht het rustig af en kijk t.z.t. wel welke provider daadwerkelijk de beste (als in meest stabiele en betrouwbare) verbinding levert.
Het probleem daarbij is dat als DFN een kabel in de grond stopt dat de kans ook klein is dat een andere partij er nog een kabel naast ligt. Of in ieder geval in het buitengebied. In stedelijk gebied leggen ze wel vrolijk met twee partijen de kabels naast elkaar. Maar in het buitengebied denk ik dat je echt niet kunt verwachten dat er nog een concurrent langs komt. Zelf heb ik ook geen abo afgesloten bij "een DFN provider". Maar dat ze de kabel toch maar leggen. Kans lijkt mij groter dat de investeringsmaatschappij op een gegeven moment de boel verkoopt dan dat een KPN, Open Dutch Fiber (/is tegenwoordig echt T-Mobile?) of onafhankelijke partij er een kabel naast legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Denk dat KPN ook alles wel gaat verglazen... die hebben wel door dat de rek uit het koper is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-09 23:47
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:38:
Denk dat KPN ook alles wel gaat verglazen... die hebben wel door dat de rek uit het koper is..
Hier zullen binnenkort twee glasvezels in de meterkast hangen. Daar zit KPN niet bij. Ik verwacht niet dat KPN er nog een derde naast gaat leggen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
[...]

Als Delta/KPN/T-Mobile/... aanbied om gratis glasvezel in je meterkast aan te leggen (dus zonder dat je een abonnement hoeft te nemen) zou ik dat altijd laten doen. Grote kans dat als je op een later moment alsnog een abonnement wilt en er moet gegraven worden dat je daarvoor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:24:
[...]

Dat ligt er een beetje aan. In mijn geval Delta, Caiway en Online voor consumenten en daarnaast Helden van Nu die AFAIK (in principe) alleen voor zakelijk zijn. Dus niet in elke regio zijn alle providers beschikbaar.

Overigens ook meteen totaal offtopic. Aangezien op papier Delta (de ISP, waar dit topic over gaat), en Delta Fiber Nederland (de beheerder van de infrastructuur) twee onafhankelijke partijen zijn. Die vervolgens dan wel, samen met Caiway, onder dezelfde investeringsmaatschappij vallen. Waarbij Delta theoretisch ook kan leveren op de infrastructuur van anderen en anderen (Online, Helden van nu, Tweak) ook kunnen leveren op de infrastructuur van Delta Fiber Nederland. Maar echte concurrentie is het onderling niet. Delta en Caiway ontlopen elkaar niet veel qua prijzen en de rest is echt duurder. Dus DFN zal wel een flinke prijs voor de lijnhuur vragen. Wat ook valt te zien aan dat Tweak meen ik ruim in de €70 kost als ze tzt op DFN netwerk gaan leveren, terwijl ze op andere netwerken, zoals dat van het onafhankelijke E-Fiber, nog geen €40 kosten meen ik.
Doe eens een postcodecheck op Plinq, Solcon, Netrebel, Online, Canal Digital

Freedom Internet bevestigd op alle nieuwe XGPON aansluitingen te komen, oude aansluitingen of aansluitingen doe nog overgezet moeten worden komen volgend jaar.

Tweak wordt T Mobile, kleine kans dat deze blijft????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

esky schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:49:
[...]

Als Delta/KPN/T-Mobile/... aanbied om gratis glasvezel in je meterkast aan te leggen (dus zonder dat je een abonnement hoeft te nemen) zou ik dat altijd laten doen. Grote kans dat als je op een later moment alsnog een abonnement wilt en er moet gegraven worden dat je daarvoor moet betalen.
En als je wel een abonnement moet nemen dan kan je er na een jaar gewoon weer vanaf.
Ik heb me ingeschreven voor Delta glasvezel, als het me niet bevalt ben ik zo weer terug bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Pvd01 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:47:
[...]

Hier zullen binnenkort twee glasvezels in de meterkast hangen. Daar zit KPN niet bij. Ik verwacht niet dat KPN er nog een derde naast gaat leggen, eerlijk gezegd.
Denk het wel.. gezien het koper netwerk van KPN toch niet instant blijft.. en als grote speler kan je het toch eigenlijk niet verkopen dat je op een adres niet (meer) kan leveren omdat het koper er uit gaat, en je geen glasvezel wil aanleggen?
Sjakie0101 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:51:
[...]

Freedom Internet bevestigd op alle nieuwe XGPON aansluitingen te komen, oude aansluitingen of aansluitingen doe nog overgezet moeten worden komen volgend jaar.

Tweak wordt T Mobile, kleine kans dat deze blijft????
Zou het wel een leuke aanvulling vinden.. T-Mobile bij DFN.. die leveren ook gewoon via KPN glasvezel en natuurlijk Open Dutch Fiber..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Vraagje. Vandaag zou mijn contract ingaan bij Delta en die van Caiway liep vandaag af. Op de foto hier zie je dat er 3 lampjes continue branden en die van het @ lampje doet niks. Volgens de klantenservice van Delta wordt het signaal pas komende nacht geactiveerd omdat Caiway eerst van de lijn moet. Die verbinding van Caiway is zojuist beëindigd, want het internet klapte eruit ;)

Klopt het dat Delta pas aangesloten kan worden als Caiway er vanaf is? En tevens kan ik niet in de router komen met het ip adres als deze rechtstreeks is aangesloten op de router en laptop via een utp kabel. Ik dacht dat je altijd wel in de router kon komen, ook al is er nog geen actief internetsignaal.

Edit: De lijn is actief. Router aan laten staan en vanochtend werkte het vanzelf. Dus het klopt wat Delta zei. Eerst Caiway eraf, later komt Delta erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IRSpTqyjHCjDxS7Sd2iygfd39U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPS3x00A30jkHB6OEQ182Q5j.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Sydney08 op 09-11-2022 07:27 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:51:
[...]

Freedom & Online komen met DSL aanzetten. Online daarnaast ook dat glasvezel beschikbaar komt via DFN. Maar dat is ook niet zo gek want die hebben ook op een deel van het promotie materiaal gestaan (en had ik al genoemd als "beschikbaar"). Plinq, Solcon & Netrebel kunnen dus helemaal niet leveren en die + Freedom weten ook niet dat het wordt aangelegd. Zo letterlijk v.w.b. aanleggen dat ik vandaag kaartje in de bus had dat ze aan de deur zijn geweest, voor de schouwing. En de straat achterom aan een kant de stoep ook al open is geweest en op de hoek van de straat een hele rol aan vezels uit de grond steekt. Dus potentieel dat voor het eind van de maand de kabel fysiek al binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sydney08 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:10:
Vraagje. Vandaag zou mijn contract ingaan bij Delta en die van Caiway liep vandaag af. Op de foto hier zie je dat er 3 lampjes continue branden en die van het @ lampje doet niks. Volgens de klantenservice van Delta wordt het signaal pas komende nacht geactiveerd omdat Caiway eerst van de lijn moet. Die verbinding van Caiway is zojuist beëindigd, want het internet klapte eruit ;)

Klopt het dat Delta pas aangesloten kan worden als Caiway er vanaf is? En tevens kan ik niet in de router komen met het ip adres als deze rechtstreeks is aangesloten op de router en laptop via een utp kabel. Ik dacht dat je altijd wel in de router kon komen, ook al is er nog geen actief internetsignaal.

[Afbeelding]
Heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb meerdere keren in deze en in de Caiway thread gelezen dat omzetting inderdaad tijd kost.

Je moet altijd via http://192.168.1.254 in de standaard router kunnen komen. Ook al is er geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sydney08 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:10:

[Afbeelding]
Klopt de lijn moet vrijgegeven worden. Overigens ben ik de enige die het nut van 2 providers in 1 pand met dezelfde infrastructuur en backbone niet echt ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 21:32
SMSfreakie schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 20:38:
KPN is al gestart met de verglazing overal waar zij koper hebben. Een jaar of wat geleden gestart in Groningen.

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spiff schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 22:15:
[...]

KPN is al gestart met de verglazing overal waar zij koper hebben. Een jaar of wat geleden gestart in Groningen.
Klopt in. Principe alle dorps en stadskernen met koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
[...]

Of je op dit moment wel of niet een glasvezel van Delta laat aanleggen heeft helemaal geen invloed op een vraagbundeling van andere partijen over zeg twee jaar.
Behálve als nu doordat jij en meerdere eigenaren géén abonnement willen afnemen de vaagbundeling niet wordt gehaald.

Je kan de aansluiting laten aanleggen zonder abo af te nemen en als over twee jaar KPN of zo komt laat je die ook aanleggen. Heb je alleen maar meer keuze...

Kijk je dwingt ze niet om het aan te leggen hè, ze willen dat graag zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 23:40
ernstoud schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:27:
[...]

Heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb meerdere keren in deze en in de Caiway thread gelezen dat omzetting inderdaad tijd kost.

Je moet altijd via http://192.168.1.254 in de standaard router kunnen komen. Ook al is er geen internet.
Bij mijn laatste overstap van Delta naar Caiway was alles binnen 1 nacht gerealiseerd. Om 00.00 was Delta van de lijn, en tegen de morgen was alles weer online via Caiway.
Echter heb ik het ook wel eens meegemaakt dat ik bijna 48 uur zonder internet zat.
Dit was wel van Caiway naar Delta (alsof dat iets uitmaakt🤣)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:45
RobertMe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:11:
[...]
En de straat achterom aan een kant de stoep ook al open is geweest en op de hoek van de straat een hele rol aan vezels uit de grond steekt. Dus potentieel dat voor het eind van de maand de kabel fysiek al binnen is.
Ik zou er niet van uit gaan... Hier zijn vier, vijf weken geleden de stoepen eindelijk dicht gelegd en ligt bijna in het hele dorp de glasvezel onder de stoep. Maar er is nog geen enkel huis aangesloten en na die periode (van vier, vijf weken) heb ik geen enkele activiteit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 21:11:
[...]

Freedom & Online komen met DSL aanzetten. Online daarnaast ook dat glasvezel beschikbaar komt via DFN. Maar dat is ook niet zo gek want die hebben ook op een deel van het promotie materiaal gestaan (en had ik al genoemd als "beschikbaar"). Plinq, Solcon & Netrebel kunnen dus helemaal niet leveren en die + Freedom weten ook niet dat het wordt aangelegd. Zo letterlijk v.w.b. aanleggen dat ik vandaag kaartje in de bus had dat ze aan de deur zijn geweest, voor de schouwing. En de straat achterom aan een kant de stoep ook al open is geweest en op de hoek van de straat een hele rol aan vezels uit de grond steekt. Dus potentieel dat voor het eind van de maand de kabel fysiek al binnen is.
Jij had toch niet voor glas gekozen?

Het tekort aan glaslas personeel is groot, je gaat nu de kritieke fase in qua tijdspad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
Hier in een stad in Friesland loopt delta ook te flyeren...vaak krijg ik post enz.
20 procent moet zich minimaal aanmelden....

Momenteel zit ik bij ziggo en ik betaal 59 euro.
100/20, tv en telefonie.
Ik zit ook bij vodafone, dus gratis virusscanner en 2x zoveel gb.

Glasvezel heb je hier nog niet.....

Maar ziggo bevalt mij ook goed. De tv kabels lopen hier door de muur, en vlakbij de tv zit een connector. Je ziet er niks van..

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:28
@Verwijderd Als je tevreden bent en niets, waarom zou je dan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:34
robertwebbe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:10:
@Verwijderd Als je tevreden bent en niets, waarom zou je dan veranderen?
Aan de ene kant vind ik wel goed dat er concurrentie is...
En als ik mij nu aanmeld dan leggen ze het bij mij thuis aan twv 650 euro.

Hoe zit de aansluiting met tv dan? Is dit een kastje met wifi? Of utp?
In de woonkamer kan ik het wel netjes wegwerken..maar in de slaapkamer wordt moeilijk dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Aggressor op 09-11-2022 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 10:01
Aggressor schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:39:
[...]

Aan de ene kant vind ik wel goed dat er concurrentie is...
En als ik mij nu aanmeld dan leggen ze het bij mij thuis aan twv 650 euro.

Hoe zit de aansluiting met tv dan? Is dit een kastje met wifi?
Alleen al voor de aansluiting zou ik het doen. Dan hoef je hem nog niet te gaan gebruiken.

Qua je vragen, kijkt u eens:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op woensdag 9 november 2022 @ 07:56:
[...]

Jij had toch niet voor glas gekozen?

Het tekort aan glaslas personeel is groot, je gaat nu de kritieke fase in qua tijdspad.
Geen abonnement afgesloten inderdaad. Maar DFN gaat wel overal de kabel leggen. Gisteren zijn ze dan dus ook aan de deur geweest voor (poging tot) kijken hoe ze ee kabel binnen kunnen brengen. Van wat ik begrepen heb van anderen kwam het dan wel over als dat ze letterlijk zorgen dat de kabel in dit geval in de kelder terecht komt en klaar. Dus verder niks van dat deze ergens op wordt af gemonteerd (zou dan een NTU zijn? Maar weet niet of dat nu wel of niet nog gebruikt wordt en of het wel of niet actief is. Bij COAX heb je natuurlijk het AOP dat vast overal op de muur wordt gezet onafhankelijk van klant of niet, geen idee of bij glas er nog een passief "doorgeefluik" is waar je naderhand / als klant het modem op aansluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Flans schreef op woensdag 9 november 2022 @ 08:52:
[...]

Alleen al voor de aansluiting zou ik het doen. Dan hoef je hem nog niet te gaan gebruiken.
Ware het niet dat je bij Delta wel een jaarabonnement moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 11:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0xTMuzDg5MuGi4jHhUbV1cxX-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnRUpGvpeQ4onnZaeAcZ5Gno.jpg?f=fotoalbum_large

klinkt toch als een "definitief" abbo (na 14 dagen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:05:
[...]

Geen abonnement afgesloten inderdaad. Maar DFN gaat wel overal de kabel leggen. Gisteren zijn ze dan dus ook aan de deur geweest voor (poging tot) kijken hoe ze ee kabel binnen kunnen brengen. Van wat ik begrepen heb van anderen kwam het dan wel over als dat ze letterlijk zorgen dat de kabel in dit geval in de kelder terecht komt en klaar. Dus verder niks van dat deze ergens op wordt af gemonteerd (zou dan een NTU zijn? Maar weet niet of dat nu wel of niet nog gebruikt wordt en of het wel of niet actief is. Bij COAX heb je natuurlijk het AOP dat vast overal op de muur wordt gezet onafhankelijk van klant of niet, geen idee of bij glas er nog een passief "doorgeefluik" is waar je naderhand / als klant het modem op aansluit).
Onzin. Dat zal incidenteel wellicht gebeuren maar levert Delta vrijwel geen winst op en het is heel slecht voor de kabel om niet afgemonteerd te worden en los in een kelder te liggen.
Als ze de kabel in de woning brengen dan wordt deze afgemonteerd op een FTU zodat deze goed beschermd is. Daar kun je nog niks mee want het is een stuk plastic waarin de vezels worden afgewerkt. En inderdaad: op die FTU sluit je het modem aan. Wat bij glasvezel eigenlijk alleen een router is en geen modem meer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51
Barre73 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 09:29:
[...]
En inderdaad: op die FTU sluit je het modem aan. Wat bij glasvezel eigenlijk alleen een router is en geen modem meer.
Er is ook bij glasvezel wel degelijk een modem. Door de vezel gaat gemoduleerde electromagnetische straling. De omzetting van en naar bitjes gebeurt door een modulater/demodulater. Oftewel een modem.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 21:12
Ook ik heb tijdens de campagneperiode hier in mijn dorp een abbo genomen op glas van Delta. Dit omdat ik geen zin had in de betaling van 350 euro als ik dit na de uiterlijke aanmelddatum van 8 juni zou doen. Een beetje met tegenzin afgesloten, want liever had ik gewacht tot in Q2 2023 (beloven ze) er al wat buurtbewoners aangesloten zouden zijn en ik mijzelf bij buren of kennissen had kunnen overtuigen van met name de kwaliteit van het tv-beeld en of de internetverbinding stabiel zou zijn. Voor mijn werk heb ik die toch echt nodig.
Nu we dus ver voorbij de uiterlijke aanmelddatum zijn en er nog niets is aangelegd, zie ik dat je je alsnog kunt aanmelden en dat de aansluitkosten waarmee gedreigd werd, helemaal van de baan zijn. En natuurlijk zal dat dan ook zo zijn als de boel operationeel is en je tijdens het graven al wel toestemming voor het plaatsen van de FTU hebt gegeven.
En daarmee voel ik mij misleid! Ik had liever gewacht tot de boel klaar zou zijn en ik de kat uit de boom had kunnen kijken, maar ja, die 350 euro aansluitkosten maakten dat ik toch maar vroegtijdig overstag ben gegaan.
De site van Consuwijzer is daar vrij helder in. Citaat: Geeft de aanbieder u verkeerde of te weinig informatie? Of voelde u zich onder druk gezet? Dan kan er sprake zijn van misleiding of agressieve verkoop. Het contract is dan niet geldig of u kunt het ongedaan maken.

Ik weet nu al hoe die gasten van Klantenservice Delta gaan reageren als ik dit aanhangig maak. Je krijgt een standaard tekst dat annuleren nu niet meer mogelijk is en verder zoek je het maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

rowicom schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:19:
Ook ik heb tijdens de campagneperiode hier in mijn dorp een abbo genomen op glas van Delta. Dit omdat ik geen zin had in de betaling van 350 euro als ik dit na de uiterlijke aanmelddatum van 8 juni zou doen. Een beetje met tegenzin afgesloten, want liever had ik gewacht tot in Q2 2023 (beloven ze) er al wat buurtbewoners aangesloten zouden zijn en ik mijzelf bij buren of kennissen had kunnen overtuigen van met name de kwaliteit van het tv-beeld en of de internetverbinding stabiel zou zijn. Voor mijn werk heb ik die toch echt nodig.
Nu we dus ver voorbij de uiterlijke aanmelddatum zijn en er nog niets is aangelegd, zie ik dat je je alsnog kunt aanmelden en dat de aansluitkosten waarmee gedreigd werd, helemaal van de baan zijn. En natuurlijk zal dat dan ook zo zijn als de boel operationeel is en je tijdens het graven al wel toestemming voor het plaatsen van de FTU hebt gegeven.
En daarmee voel ik mij misleid! Ik had liever gewacht tot de boel klaar zou zijn en ik de kat uit de boom had kunnen kijken, maar ja, die 350 euro aansluitkosten maakten dat ik toch maar vroegtijdig overstag ben gegaan.
De site van Consuwijzer is daar vrij helder in. Citaat: Geeft de aanbieder u verkeerde of te weinig informatie? Of voelde u zich onder druk gezet? Dan kan er sprake zijn van misleiding of agressieve verkoop. Het contract is dan niet geldig of u kunt het ongedaan maken.

Ik weet nu al hoe die gasten van Klantenservice Delta gaan reageren als ik dit aanhangig maak. Je krijgt een standaard tekst dat annuleren nu niet meer mogelijk is en verder zoek je het maar uit.
Zie hieronder. Geeft wel goed weer hoe e.e.a. in elkaar zit. Geen abbo wel plaatsen is bij activeren 350,-. Niet plaatsen is achteraf 650 voor plaatsen en activeren. Dus "gratis" is altijd relatief.
briswa schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:12:
[...]

Aansluitkosten verhaal heeft drie keuzes vóór 9 november, daarna 2:

[Afbeelding]
(bron: presentatie Delta online informatieavond)

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
MR_VIPER schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:25:
[...]

Zie hieronder. Geeft wel goed weer hoe e.e.a. in elkaar zit. Geen abbo wel plaatsen is bij activeren 350,-. Niet plaatsen is achteraf 650 voor plaatsen en activeren. Dus "gratis" is altijd relatief.

[...]
Ja, dat plaatje heb ik ook gezien. Maar daarmee dreigen ze dus in de campagne-periode. Als de deadline voorbij is of als het netwerk al operationeel is, dan kun je gewoon zonder verdere kosten een abonnement afsluiten en hebben ze het helemaal niet meer over aansluitkosten. Mits je de aanleg tot in de meterkast wel hebt toegestaan ten tijde van de aanleg.

Ben jij een andere mening toegedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Laatst online: 09:13

pietje63

RTFM

Sjakie0101 schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 17:29:
[...]

Yep, zelfde stream, haarscherp beeld. Er was zelfs twijfel om Dolby meteen toe te voegen, dus echt meer dan prima!
Zijn er al meer personen die de app hebben getest? Goed beeld en qua gebruikservaring vergelijkbaar met een interactieve ontvanger?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op woensdag 9 november 2022 @ 15:25:
[...]

[...]
Wat ze zeggen en wat ze doen zijn dus twee verschillende zaken.
Tijdens de initiële inschrijving / ... hier in de gemeente gaven ze aan dat als je geen abonnement zou afsluiten het later €650 zou kosten. Een tijd na aflopen van de inschrijfperiode lag er een brief in de bus dat ze glasvezel zouden gaan aanleggen, en wel in alle woningen. Dit in combinatie met dat je je alsnog kon aanmelden en de aanleg dan gratis zou zijn (dus de originele deadline was toch geen echte deadline / "doe je het nu niet dan..." krijg je achteraf tegen "dreiging" in gewoon nog een kans). En bij wel laten aansluiten, maar geen abonnement nemen, was de "dreiging" met aansluitkosten ook al van €650 naar €350 is. En mijn verwachting is dan ook dat als het wel ligt ze tzt gewoon reële aansluitkosten vermelden (€50 - €100), met een grote kans dat het als welkomstbonus vervalt, zoals vrijwel elke provider zo'n bonus heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb met de postcodechecker op de Delta site adressen ingevoerd op plaatsen waar hun glasvezel al een paar jaar ligt. Ik kon gewoon een abonnement afsluiten. Zonder aansluitkosten en zelfs mèt welkomstbonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 15:26
In Eemnes kun je je aanmelden voor de aanleg vóór 30 november (uhuh). Even gebeld wat de planning wordt en ze verwachten ergens tussen juni 2023 en eind 2023 op te kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 9 november 2022 @ 10:36:
[...]

Er is ook bij glasvezel wel degelijk een modem. Door de vezel gaat gemoduleerde electromagnetische straling. De omzetting van en naar bitjes gebeurt door een modulater/demodulater. Oftewel een modem.
Zeker. Alleen zit die modem functie dus in de SFP. En om dat nou een modem te noemen is zeker voor oude rotten in het vak een drempel. Die SFP zit in een router… is die router dan opeens een modem? Ik denk bij “modem” aan een doos(je) met veel electronica. Niet aan de modulator/demodulator functie van de SFP.

Maar inderdaad wordt er met de algemeen gebruikelijke technieken gemoduleerd, dus PCM, QFSK etc. etc.

Is een Genexis 7840 nou een modem? Een router met modem functie? Is dat kleine chipje in de SFP nu het modem? Formeel is de Genexis dus een modem/mediaconverter/router/accesspoint/ATA. Dat is wel een hele mond vol. Genexis spreekt over gateway. Lekker kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:43
pietje63 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:19:
[...]

Zijn er al meer personen die de app hebben getest? Goed beeld en qua gebruikservaring vergelijkbaar met een interactieve ontvanger?
Ja, de beeldkwaliteit en gebruikservaring zijn goed.

Verschillen met een interactieve ontvanger zijn :

- Geen Radio kanalen
- Geen Dolby
- Zelfde tv zenderaanbod als app (Android/iOS)
- Geen Teletekst

[ Voor 7% gewijzigd door Mapje op 10-11-2022 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:51
ernstoud schreef op woensdag 9 november 2022 @ 21:12:
[...]
Zeker. Alleen zit die modem functie dus in de SFP. En om dat nou een modem te noemen is zeker voor oude rotten in het vak een drempel. Die SFP zit in een router… is die router dan opeens een modem? Ik denk bij “modem” aan een doos(je) met veel electronica. Niet aan de modulator/demodulator functie van de SFP.
Ik denk bij een modem aan iets dat de functie vervult van moduleren en demoduleren. Ik ben wat modems betreft ook geen nieuweling. Ik heb ooit - toen je die dingen nog niet voor een redelijke prijs kon kopen - zelf een 300 Bps modem gemaakt. Later heb ik nog een 4800 BPs FSK "modem" gemaakt met 5 kHz shift voor een draaggolffrequentie van 144,825 MHz.

Ik heb het expres een beetje vaag gehouden door te stellen dart er bij glasvezel wel degelijk sprake is van een modem. Zonder te specificeren welk onderdeel dat precies is.. Maar één ding lijkt me duidelijke, het modem is bij glasvezel datgene wat je aansluit op de FTU. Bij KPN is dat de ONT, Bij Delta is dat de Genexis als je die krijgt. Zolang je de FSP maar laat zitten. Als je die er uit trekt, ja dan kun je zeggen dat de FSP de modem is en de rest van de Genexis "alleen maar" een router.
Formeel is de Genexis dus een modem/mediaconverter/router/accesspoint/ATA. Dat is wel een hele mond vol. Genexis spreekt over gateway. Lekker kort.
Ja, lekker kort, maar ook weinig zeggend.

Ik geef toe dat het met die "alles in één" kastjes een beetje lastig wordt met de terminologie.Maar dat er ook bij glasvezel iets is dat je een "modem" kunt noemen lijkt me evident.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Mapje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 08:11:
[...]

Ja, de beeldkwaliteit en gebruikservaring zijn goed.

Verschillen met een interactieve ontvanger zijn :

- Geen Radio kanalen
- Geen Dolby
- Zelfde tv zenderaanbod als app (Android/iOS)
- Geen Teletekst
Radio is nice to have (heeft KPN en Ziggo dat ook dan?)
Dolby zie je bij KPN ook niet in de tv app, Delta kijkt wel degelijk of ze het kunnen gaan toevoegen.
Volgens hun forum een te groot risico om meteen ook te doen (zie ook de huidige problemen met de decoders)
Teletekst is jaren 90

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 10-11-2022 21:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zeker niet! Ik raad iedereen de mobiele app van Teletekst aan. Supercompact het belangrijkste overzicht, zonder reclame.
Maar op een tv naar teletekst kijken is wel passe ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 november 2022 @ 21:56:
[...]

Zeker niet! Ik raad iedereen de mobiele app van Teletekst aan. Supercompact het belangrijkste overzicht, zonder reclame.
Maar op een tv naar teletekst kijken is wel passe ja.
Eens, er gaat geen dag voorbij dat ik die app niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
Even een heel andere vraag; Bij mijn vorige provider kon ik gewoon mijn vrienden van de piratenbaai en vergelijkbare sites benaderen. Sinds ingebruikname van Delta Fiber lukt dat niet meer, blokkeert Delta deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met de presentatie van de definitieve Oranje selectie voor het WK is de 4K discussie weer actueel. Is Delta nog van plan het WK in 4K uit te zenden? Zo ja, is dit alleen via de ontvanger of ook via de Delta app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:41
Spiff schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:57:
Even een heel andere vraag; Bij mijn vorige provider kon ik gewoon mijn vrienden van de piratenbaai en vergelijkbare sites benaderen. Sinds ingebruikname van Delta Fiber lukt dat niet meer, blokkeert Delta deze?
https://stichtingbrein.nl...n-omtrent-the-pirate-bay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@JohDB Bovenstaande is een bericht van 2012...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

RoRoNL schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:06:
@JohDB Bovenstaande is een bericht van 2012...
Wat recenter

https://www.villamedia.nl...le-torrentsites-blokkeren

En

https://providerforum.nl/...erlandse-providers.95234/

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 11-11-2022 14:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
@PaT Hier valt die bekende piratenbaai dus niet onder begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:41
RoRoNL schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:09:
@PaT Hier valt die bekende piratenbaai dus niet onder begrijp ik?
Er is een convenant tussen diverse providers en Brein gesloten. Hierdoor zijn diverse websites, waaronder de door jou genoemde websites, geblokkeerd.

https://www.tweedekamer.n...=2021D41852&id=2021Z19516

[ Voor 16% gewijzigd door JohDB op 11-11-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
JohDB schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:18:
[...]

Er is een convenant tussen diverse providers en Brein gesloten. Hierdoor zijn diverse websites, waaronder de door jou genoemde websites, geblokkeerd.

https://www.tweedekamer.n...=2021D41852&id=2021Z19516
Dank voor alle reacties. Delta blokkeert dit dus.
Hiervoor zat ik bij Cheapconnect, als ik het goed lees doen zij niet mee met het convenant ;-)
Maar oplossing is dus VPN of niet de DNS van Delta gebruiken?
Dat laatste is mogelijk met de Nokia XS-2426G-B?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheEagle
  • Laatst online: 07-04 11:14

TheEagle

Master (of my own) universe

de DNS van Delta gebruiken? Dat laatste is mogelijk met de Nokia XS-2426G-B?
Je kunt de DNS aanpassen in de Nokia. Dus dat is mogelijk.

Ik heb wel gemerkt dat, wanneer je een typfout maakt, je sommige regels niet meer kunt verwijderen. Ook al zit er een 'verwijder' knop bij, deze werkt dan niet. Ik heb een paar keer een typfout gemaakt en moest daarom mijn Nokia resetten naar factory-default voor dat ik de instellingen goed kon zetten. Dit lijkt me een bug in de webinterface van de Nokia. Dus let op typfouten :)

[ Voor 5% gewijzigd door TheEagle op 11-11-2022 14:32 ]

Vanwege een gebrek aan logica slaat dit bericht helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiff
Hmm, ik heb eerder al DNS aangepast naar DNS van DNS.Watch, echter geen toegang tot piratenbaai e.d.
Kan het zijn dat er op een andere manier door Delta wordt geblokkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Spiff schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 14:40:
Hmm, ik heb eerder al DNS aangepast naar DNS van DNS.Watch, echter geen toegang tot piratenbaai e.d.
Kan het zijn dat er op een andere manier door Delta wordt geblokkeerd?
Yep, op DNS en IP basis: zie lijst hier https://www.delta.nl/geblokkeerd/ (alleen die lijkt op dit moment dus stuk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:42
ik moet me voor 7 december opgeven bij delta glasvezel als ik glasvezel wil, welke van de providers die ze aanbieden o.a. delta, caiway, online.nl, helden van etc, is aan te raden? Hoef alleen maar stabiel internet abo tv is niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
jasper2603 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:36:
ik moet me voor 7 december opgeven bij delta glasvezel als ik glasvezel wil, welke van de providers die ze aanbieden o.a. delta, caiway, online.nl, helden van etc, is aan te raden? Hoef alleen maar stabiel internet abo tv is niet zo belangrijk.
Na 7 december kan het ook nog hoor. Zonder extra kosten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jasper2603 schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:36:
Van wie moet je dat? Grote kans dat als de aanleg doorgaat dat ze kostenloos alsnog bij alle huizen de kabel aanleggen. Gaat hier bij mij in het dorp in ieder geval gebeuren. (/Zijn ze mee begonnen en schouwing hier in huis is geweest en gisteren brief in de bus dat ze komende ~2 weken in de straat gaan graven).
Bij "bekendmaking" dat de aanleg er ging komen hebben ze ook meteen gecommuniceerd dat het dan overal aangelegd zou gaan worden, tenzij je expliciet weigert. Daarnaast kwam er weer een nieuwe deadline v.w.b. gratis aansluiten. En bij geen abo nemen zouden de kosten later €350 zijn. Maar ik ben ook hier niet op in gegaan. Tzt zullen er vast normale aansluitkosten gehanteerd worden al dan niet met een welkomstbonus waarbij de aansluitkosten vervallen.

Wil je je perse nu al glasvezel zul je ook zelf moeten kijken waar je bij uit komt. Toen ik er naar gekeken heb was Online in ieder geval stukken duurder dan Caiway & Delta meen ik (niet zo gek, gezien Online los staat en Caiway & Delta van dezelfde investeringsmaatschappij zijn als Delta Fiber Nederland). En Helden van Nu was meen ik zelfs alleen maar zakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper2603
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:42
RobertMe schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:04:
[...]

Van wie moet je dat? Grote kans dat als de aanleg doorgaat dat ze kostenloos alsnog bij alle huizen de kabel aanleggen. Gaat hier bij mij in het dorp in ieder geval gebeuren. (/Zijn ze mee begonnen en schouwing hier in huis is geweest en gisteren brief in de bus dat ze komende ~2 weken in de straat gaan graven).
Bij "bekendmaking" dat de aanleg er ging komen hebben ze ook meteen gecommuniceerd dat het dan overal aangelegd zou gaan worden, tenzij je expliciet weigert. Daarnaast kwam er weer een nieuwe deadline v.w.b. gratis aansluiten. En bij geen abo nemen zouden de kosten later €350 zijn. Maar ik ben ook hier niet op in gegaan. Tzt zullen er vast normale aansluitkosten gehanteerd worden al dan niet met een welkomstbonus waarbij de aansluitkosten vervallen.

Wil je je perse nu al glasvezel zul je ook zelf moeten kijken waar je bij uit komt. Toen ik er naar gekeken heb was Online in ieder geval stukken duurder dan Caiway & Delta meen ik (niet zo gek, gezien Online los staat en Caiway & Delta van dezelfde investeringsmaatschappij zijn als Delta Fiber Nederland). En Helden van Nu was meen ik zelfs alleen maar zakelijk?
Ok, ik moet natuurlijk niets, maar dacht i.v.m. die aansluitkosten toch maar een keuze maken voor 7 december, kan ik eindelijk van de koper af. Welke van de providers is kwalitatief de beste, kan iemand daar wat over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:34
Een vriendin van mij is overgestapt van Ziggo naar Delta. Bij Ziggo had ze een Deco M4 setje waarop ze parental control kon instellen. Bij Delta heeft ze nu Deco M5 gekregen maar in haar Deco app op de telefoon is het hele parental control verdwenen. Van de helpdesk heeft ze te horen gekregen dat ze naar http://tplinkwifi.net/ moet gaan en daar eea kan instellen, maar die url doet het niet. Op afstand kan ik haar ook niet direct helpen. Loopt iemand toevallig tegen hetzelfde aan en die optie weer aan weten te krijgen?

Edit: zie nu net dat er een andere app is om die Deco te managen: TP-Link Tether... die gaan we eerst nog even proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Daftz op 13-11-2022 22:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Digicien
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-09 20:31
Daftz schreef op zondag 13 november 2022 @ 22:03:
Bij Delta heeft ze nu Deco M5 gekregen maar in haar Deco app op de telefoon is het hele parental control verdwenen.
Waarschijnlijk is de STB (TV-Kastje) op de Deco aangesloten. Dan wordt de Deco op AccessPoint gezet (ipv Wifi Router) voor goede werking STB en verdwijnen de Wifi-Router opties.

Meer -> Geavanceerd -> Bewerkingsmodus

[ Voor 4% gewijzigd door Digicien op 13-11-2022 23:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Even wat geklaag over Delta als glasvezelaanlegger en Caiway als provider.
Ik kreeg vorige week een brief waarin ze toegeven dat in mijn gemeente (Sittard-Geleen) de concurrent E-Fiber voorrang heeft gekregen met aanleggen en dat zij moeten wachten tot E-Fiber klaar is voordat ze zelf kunnen beginnen met de aanleg. Dit is al de zoveelste keer dat ze hun planning verschuiven (de originele campagne was voor zomer 2022) en ik wil dus mijn bestelde abbo bij Caiway (waar dus nog niet eens een draadje van is gelegd na een jaar) annuleren.
Ik krijg natuurlijk het standaard antwoord dat de 14 dagen bedenktijd na bestelling om zijn en ik niet meer kan annuleren.
Na wat onderzoek heb ik bij de ACM gevonden dat ik wel degelijk op 2 punten in mijn recht sta:
  1. De provider moet een leverdatum aangeven en als deze niet gehaald wordt een nieuwe datum voorstellen. Deze mag de klant weigeren en het contract verbreken
  2. [De Geschillencommissie heeft in het verleden vaker beoordeeld dat een bedenktijd pas ingaat bij levering van het laatste artikel, in dit geval bijvoorbeeld een modem. Die heb ik nog niet, dus zou ik de koop kunnen ontbinden/li]
Dit heb ik in een mail gestuurd. Als ze hiermee niet akkoord gaan, dan moet ik wel rechtsbijstand of de Geschillencommissie gaan inschakelen.
Wat een ***bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:48
striner schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:38:
Even wat geklaag over Delta als glasvezelaanlegger en Caiway als provider.
Ik kreeg vorige week een brief waarin ze toegeven dat in mijn gemeente (Sittard-Geleen) de concurrent E-Fiber voorrang heeft gekregen met aanleggen en dat zij moeten wachten tot E-Fiber klaar is voordat ze zelf kunnen beginnen met de aanleg. Dit is al de zoveelste keer dat ze hun planning verschuiven (de originele campagne was voor zomer 2022) en ik wil dus mijn bestelde abbo bij Caiway (waar dus nog niet eens een draadje van is gelegd na een jaar) annuleren.
Ik krijg natuurlijk het standaard antwoord dat de 14 dagen bedenktijd na bestelling om zijn en ik niet meer kan annuleren.
Na wat onderzoek heb ik bij de ACM gevonden dat ik wel degelijk op 2 punten in mijn recht sta:
  1. De provider moet een leverdatum aangeven en als deze niet gehaald wordt een nieuwe datum voorstellen. Deze mag de klant weigeren en het contract verbreken
  2. [De Geschillencommissie heeft in het verleden vaker beoordeeld dat een bedenktijd pas ingaat bij levering van het laatste artikel, in dit geval bijvoorbeeld een modem. Die heb ik nog niet, dus zou ik de koop kunnen ontbinden/li]
Dit heb ik in een mail gestuurd. Als ze hiermee niet akkoord gaan, dan moet ik wel rechtsbijstand of de Geschillencommissie gaan inschakelen.
De laatste zin lijkt me dan een beetje overbodig om zo te roepen.
Snap de frustraties maar schelden op een fora zal daar niets aan veranderen.

Verder, bijzonder vervelend dat je hier tegenaan loopt.
Misschien wat kan helpen.
Net na de oplevering kwam ik er achter dat het modem/router niet in bridge kon.
Dit was voldoende reden om het contract te ontbinden net na oplevering.
Misschien dat je daar nog wat mee kan.

[ Voor 8% gewijzigd door miniterror op 14-11-2022 14:20 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.