Ik had een mail gestuurd aan Delta klantenservice, dat ik het misleiding vond, dat er bij ons in de wijk gesteld werd, dat als je vóór een datum in juni (dit jaar) je aanmeldde voor een abonnement, dat de installatie dan gratis was. Na die tijd zou het minimaal 350 euro gaan kosten. Ik heb mij toen aangemeld, maar liever had ik nog even de kat uit de boom gekeken. Maar goed, die 'dwangsom' van 350 euro gaf mij het laatste zetje.
Nu we 5 maanden verder zijn (men is nog in de wijk aan het graven), is gratis aanmelding nog steeds mogelijk en vermoedelijk zal dat ook zo zijn als de hele wijk opgeleverd is.
Op mijn mail kreeg ik de volgende reactie:
Wij zullen u uitleggen wat het verschil is met uw aansluiting en die van uw buren die gratis een aansluiting krijgen.
Uw aansluiting wordt volledig tot in uw huis aangesloten.
Die van uw buren alleen tot de hoofd meterkast als zij na dit schouw proces de aansluiting afgemonteerd willen hebben in uw woning moeten zij €650,- euro betalen.
U krijgt nu de gehele aansluiting gratis tot in uw woning aangelegd.
U heeft uw gegevens verstrekt aan ons en bent akkoord gegaan met de voorwaardes.
Uw 14 dagen bedenktijd gingen in vanaf het moment dat u zich heeft aangemeld.
Als u nu wilt opzeggen kan dat alleen wordt het wel met een jaarafrekening.
Waarom een jaarafrekening omdat u een jaarabonnement heeft bij ons nadat uw aansluiting is gerealiseerd.
Met vriendelijke groet,
Latoya Fusko
Medewerker klantenservice © DELTA Fiber Nederland
De schouw waarover gesproken wordt is al 2 maanden achter de rug. En als ik mij nu op de site voordoe als mijn buurman, waarvan ik weet dat die niet meegedaan heeft, dan kan ik mij toch nog vrolijk GRATIS aanmelden en dat inclusief ''installatie tot in de nok''.
Weet je? Het is voor mij een principe-kwestie geworden. Iets met ''eerlijk zaken doen''. Er wordt door Delta gemarchandeerd met bedragen die steeds anders zijn, met uiterste-aanmelddatums en met dreigementen die niet uitgevoerd worden, maar die wel tot doel hebben om mensen over de streep te trekken. Delta is gewoon een onbetrouwbare organisatie. En in de communicatie wordt glashard

gelogen.