Acties:
  • +1 Henk 'm!
RaijRaij schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:43:
[...]

Geldt dit ook voor abbonementen die nog niet in zijn gegaan. Zijn zijn hier nog niet klaar met aanleg en livegang zal q2 worden. Beetje raar als ik nu al een verhoging te pakken heb.
Ja dat was bij mij in ieder geval wel zo. Medio 2018 abonnement genomen, januari 2021 eindelijk live. Maar kreeg ook de lusten, dus op dat moment 700Mbps i.p.v. de afgesloten 600Mbps.

Kijk eens in de voorwaarden bij het afgesloten abonnement, wat staat daar voor prijsverhogingen?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:45:
[...]

Wel als je elke poort zijn eigen gigabit geeft. Dus feitelijk verdeel je die 4Gb dan over 4x 1Gb poorten. Maar dan nog, meeste thuisgebruikers beginnen met Wifi in de meterkast en dan een mesh naar de rest van het huis. En amper nog via bekabeling.

Zou voor gamers wel handig kunnen zijn om een eigen "gigabit" aansluiting te hebben, gescheiden van de rest van het huis.
Nee juist helemaal niet eigenlijk. Een gamer heeft helemaal niks aan een gigabit aansluiting. Het enige wat belangrijk is een stabiele verbinding en een zo laag mogelijke ping/latency. De pakketjes die met gamen op en neer worden gestuurd zijn nog geen 500kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:50:
[...]

Voor de consument zie ik het nut niet, geen idee wat voor bekabeling er bij het bouwen van huizen getrokken worden, maar behalve dat moet je ook duurdere apparatuur hebben. Denk niet dat veel mensen die investering willen doen.
Nou ja, ze bieden nu dus al een 8 Gbit/s abonnement aan, maar er is niet echt werkelijke 10 Gbit/s apparatuur die compatible is Delta.
Daarom denk ik dat op zich zo'n 4 Gbit/s abonnement interessanter zou kunnen zijn voor mensen, omdat 5 Gbit/s apparatuur volgens mij een betere verkrijgbaarheid heeft tegen lagere prijzen. Wellicht dat we dan eindelijk ook een glasvezelmodem/router kunnen krijgen waar je wel werkelijk de volle snelheid op één poort kan benutten, in plaats van de situatie nu waar dit verdeeld wordt over de poorten+wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
ernstoud schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:24:
[...]

Ja dat was bij mij in ieder geval wel zo. Medio 2018 abonnement genomen, januari 2021 eindelijk live. Maar kreeg ook de lusten, dus op dat moment 700Mbps i.p.v. de afgesloten 600Mbps.

Kijk eens in de voorwaarden bij het afgesloten abonnement, wat staat daar voor prijsverhogingen?
Ik heb vorig jaar ook al een verhoging gekregen terwijl mijn verbinding pas sinds vorige week live is gegaan. Staat helaas wel zo in de voorwaarden dat ze dat mogen doen (en dus ook jaarlijks doen).

Overigens voeren bijna alle providers verhogingen door.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:
[...]

Ik heb vorig jaar ook al een verhoging gekregen terwijl mijn verbinding pas sinds vorige week live is gegaan. Staat helaas wel zo in de voorwaarden dat ze dat mogen doen (en dus ook jaarlijks doen).

Jammer zeg. Hopelijk blijft mijn introductie korting van 5 euro wel behouden en komt het dan op 47,50. Sowieso als ik had geweten dat het allemaal zo lang ging duren misschien eerst nog een tijdje naar een andere provider over gestapt tot eind volgend jaar. Achja, ben vooral blij als dit dorp eindelijk eens glasvezel krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geheugenbank schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:07:
[...]

Ik heb sinds juli een Delta verbinding en heb nu mijn 3e adres. Er zijn wel een paar technische wijzigingen doorgevoerd, anders waren het we misschien minder geweest.
Hier sinds maart 2021 glasvezel van Delta en sindsdien is mijn IP 3 keer veranderd, twee keer snel achter elkaar. Nu al een maand of 4 hetzelfde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:
[...]

Alleen is elke prijsverhoging een aanpassing aan de overeenkomst en mag je als consument opzeggen.

Ze zijn hier met de laatste dingen bezig, wijkkast staat en ze zijn nu overal vezels aan het inblazen en lassen, maar met prijsverhogingen, nog steeds geen bridge modus ondersteunen ondanks dat de wet dat voorschrijft en ik sindskort best positief ben over Ziggo hier maakt dat ik twijfel over een overstap naar Delta/Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Met ingang van 01-01-2023 worden maar liefst 11 zenders geschrapt op interactieve TV, daar komen anderen voor terug.
https://www.delta.nl/medi...elta_zenderlijst_2023.pdf
De zenderlijst toont geen HD zenders meer, of dat een voorbode is dat men vanaf die datum alles in HD gaat doorgeven is niet bekend.

Het vervallen van Arte en TV5 is een messteek in de rug naar alle Delta/Caiwayabonnees. Een zeer ongelukkige keuze.

De volgende zenders vervallen:
JENZ
ARTE
TV5MONDE
Playboy TV Europe
Nautical Channel
Babes TV
Pure Babes
Extreme Sports (per 1 juni 2023)
SWR
Phoenix CNE
Eerder was Comedy Central Extra en een andere Aziatische zender ook al verdwenen uit het aanbod.
Extreme Sports lijkt overigens te stoppen per 1 juni.

Nieuw zijn (aangenomen dat men deze meteen in HD gaat aanbieden):
* Xite (HD)
* Secret Circle (HD)
* Penthouse TV (HD)
* 2M (HD)
* Antena 3 (HD)
* CBBC (HD)
* CNBC Europe (HD)
* Fox News Channel (HD)
* Mediaset Italia (HD)

Het bericht op TotaalTV is niet helemaal volledig, maar hierbij:
https://www.totaaltv.nl/n...anbod-glasvezel-tv5-exit/

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-11-2022 19:06 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie onderstaande tabel voor de prijsverhogingen per 01-01-2023, van snelheidsverhogingen is geen sprake. Dit terwijl snel internet juist steeds goedkoper wordt:

https://www.delta.nl/wijzigingen2023/

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Nu online
_JGC_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:38:
[...]

Alleen is elke prijsverhoging een aanpassing aan de overeenkomst en mag je als consument opzeggen.

Ze zijn hier met de laatste dingen bezig, wijkkast staat en ze zijn nu overal vezels aan het inblazen en lassen, maar met prijsverhogingen, nog steeds geen bridge modus ondersteunen ondanks dat de wet dat voorschrijft en ik sindskort best positief ben over Ziggo hier maakt dat ik twijfel over een overstap naar Delta/Caiway.
Bridge mode is niet verplicht hoor. Eigen modem wel en dat wordt prima ondersteund. Ik heb sinds vorige week Caiway met een eigen modem. Het proces daarvoor is tegenwoordig prima geregeld. Alleen geschikte modems zijn slecht leverbaar, maar daar kan Caiway niet veel aan doen..

Ik heb zelf voor glasvezel gekozen voor een beetje concurrentie in mijn meterkast. Nu kan ik elk jaar overstappen naar een andere provider en zo profiteren van nieuwe klant kortingen.

En heb je bridge mode nu echt nodig? Ik vind het ook fijner, maar je router in de dmz kan ook prima werken.

Geen IPv6 vind ik op dit moment vervelender, omdat ik een IPv6 only VPS heb en een netwerk wat ik alleen via IPv6 kan bereiken, omdat die provider carrier grade nat gebruikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:57:
[...]

Bridge mode is niet verplicht hoor. Eigen modem wel en dat wordt prima ondersteund. Ik heb sinds vorige week Caiway met een eigen modem. Het proces daarvoor is tegenwoordig prima geregeld. Alleen geschikte modems zijn slecht leverbaar, maar daar kan Caiway niet veel aan doen..

Ik heb zelf voor glasvezel gekozen voor een beetje concurrentie in mijn meterkast. Nu kan ik elk jaar overstappen naar een andere provider en zo profiteren van nieuwe klant kortingen.

En heb je bridge mode nu echt nodig? Ik vind het ook fijner, maar je router in de dmz kan ook prima werken.

Geen IPv6 vind ik op dit moment vervelender, omdat ik een IPv6 only VPS heb en een netwerk wat ik alleen via IPv6 kan bereiken, omdat die provider carrier grade nat gebruikt
Ho ho.. wat verplicht is is dat de consument zelf zijn apparaat op het passieve aansluitpunt kan aansluiten. Dat kan bij Delta XGS-PON niet. Je kan zelfs niet eens je eigen router op de ONT aansluiten omdat de ONT in de router van Delta zit ingebouwd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:45:
[...]

Wel als je elke poort zijn eigen gigabit geeft. Dus feitelijk verdeel je die 4Gb dan over 4x 1Gb poorten. Maar dan nog, meeste thuisgebruikers beginnen met Wifi in de meterkast en dan een mesh naar de rest van het huis. En amper nog via bekabeling.

Zou voor gamers wel handig kunnen zijn om een eigen "gigabit" aansluiting te hebben, gescheiden van de rest van het huis.
Als je bij de omschrijving van de 8Gbit/s kijkt, staat er zelfs dat de maximale internetsnelheid 2500Mbit/s up en down is. Dat is helemaal vaag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
EWS99 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:57:
[...]

Ik heb niet voor niks een Ubee modem aangevraagd bij Ziggo. Sindsdien ben ik ook een stuk positiever over Ziggo en de CI+ module in de televisie is qua gebruiksgemak en stroomverbruik ook een stuk beter dan met een los kastje. Allemaal dingen die na de Delta aanvraag hier in huis zijn gekomen.

IPv6 mis ik op zich niet, ik heb het op dit moment uitgezet vanwege gekut met Amazon Prime, maar buiten dat werkte het prima bij Ziggo. Snap niet dat providers die massaal nieuwe klanten aansluiten nog alleen IPv4 doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:07:
[...]

Ho ho.. wat verplicht is is dat de consument zelf zijn apparaat op het passieve aansluitpunt kan aansluiten. Dat kan bij Delta XGS-PON niet. Je kan zelfs niet eens je eigen router op de ONT aansluiten omdat de ONT in de router van Delta zit ingebouwd.
Dat kan op de DFN infra juist heel goed! Alleen is er (nog) geen leverbare mediaconverter (losse ONT) voor Delta/Caiway XGS-PON.

In een veel eerder stadium had Delta/Caiway de beschikbaarheid (en correcte werking) van het product van een aanbieder zoals Genexis, Nokia of een ander moeten verifiëren. Zoals KPN dat gedaan heeft met de Genexis. Die lijkt tenminste te werken op de KPN infra en de leverbaarheid is goed volgens mij. Wel stom dat er nu veel uitvallen met een niet-functionele WAN poort.

Het is een gotspe dat een ruim jaar na introductie van XGS-PON er geen bridge oplossing aangeboden kan worden.

Dat krijg je als je exclusief kiest voor een aanbieder (Nokia) en er om de een of andere reden geen product van die aanbieder geleverd kan worden.

Genexis lacht in hun vuistje denk ik… altijd een prima oplossing voor Delta/Caiway geboden, ze worden niet gekozen voor een XGS-PON ONT en vervolgens heeft Delta/Caiway een probleem. Maar goed, er wordt aan gewerkt zegt men.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Hoi allen,

Gisteren het Delta installatie pakket ontvangen. De boel geïnstalleerd en dat gaat goed. TV was nog niet geactiveerd, maar dat zal vast goedkomen.

Enige probleem wat ik nu heb is dat ik een foutje heb gemaakt bij het toekennen van een Static DHCP. De entry staat in de tabel, maar als ik op delete druk wordt hij niet verwijderd...

Het gaat om de Nokia XS-2426G-B. Iemand hier ervaring mee of een gouden tip?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Scrtz schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:40:
[...]

Nee juist helemaal niet eigenlijk. Een gamer heeft helemaal niks aan een gigabit aansluiting. Het enige wat belangrijk is een stabiele verbinding en een zo laag mogelijke ping/latency. De pakketjes die met gamen op en neer worden gestuurd zijn nog geen 500kb/s.
Onzin, games zijn tegenwoordig snel al 50 tot 200 GB.
Is wel fijn als je een beetje vlot kan downloaden.

Gisteren nog gehad dat de game data van Call of Duty corrupt was. Dan is het wel lekker dat je binnen een kwartier weer kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Psycho_Mantis schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:07:
[...]

Onzin, games zijn tegenwoordig snel al 50 tot 200 GB.
Is wel fijn als je een beetje vlot kan downloaden.

Gisteren nog gehad dat de game data van Call of Duty corrupt was. Dan is het wel lekker dat je binnen een kwartier weer kan spelen.
Denk niet dat je helemaal begrijpt wat ik bedoel. Jij ehbt het over het downloaden van het spel, dat is eenmalig, en ja dan is een snelle lijn fijn maar ook enkel een stukje luxe, want minder lang hoeven wachten.

Voor het daadwerkelijk online gamen echter heb je geen hoge snelheid nodig, het moet stabiel zijn en een zo laag mogelijke reactietijd hebben = ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

JustMyOpinion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:26:
Hoi allen,

Gisteren het Delta installatie pakket ontvangen. De boel geïnstalleerd en dat gaat goed. TV was nog niet geactiveerd, maar dat zal vast goedkomen.

Enige probleem wat ik nu heb is dat ik een foutje heb gemaakt bij het toekennen van een Static DHCP. De entry staat in de tabel, maar als ik op delete druk wordt hij niet verwijderd...

Het gaat om de Nokia XS-2426G-B. Iemand hier ervaring mee of een gouden tip?
Statisch IP? Probeer eens een factory reset?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Hoi, waar zou ik dat moeten vinden? Volgens mij heb ik dat nergens gezien...

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Goed, het lijkt wel of er echt ergens iets niet goed gaat... (of het ligt aan mij, kan ook natuurlijk).

Ik heb dus de Nokia XS-2426G-B en wil een port forwarden voor mijn Home Assistant.

Naar mijn weten heb ik alles bij Application --> Port Forwarding goed ingevuld. Je kan daar ook niet veel aan fout doen denk ik: 8123 bij WAN (2x), ook 8123 bij LAN (2x). IP adres van Home Assistant invullen en op save drukken. Hij staat er vervolgens ook bij, maar ik kom vervolgens niet van buitenaf op Home Assistant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_YYnc1JF1hK2PiywEHEWnFPZ8fo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a8z2aIdA99JZ8yiIcCl0DFMM.png?f=fotoalbum_large

Heeft er iemand hier met deze Nokia het werkend gekregen?

[ Voor 23% gewijzigd door JustMyOpinion op 23-11-2022 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:00
_JGC_ schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:38:
[...]

De vraag is wel of de door Delta aangekondigde prijsverhoging een echte verhoging is of dat het een inflatiecorrectie is. Als je in een contractjaar zit of als er nog niet opgeleverd is, dan kun je in het eerste geval per direct opzeggen. Bij een inflatiecorrectie kan dat in het contractjaar niet.
Gezien het feit dat Delta met mooie afgeronde bedragen verhoogt, lijkt het mij een reguliere verhoging.
Zie https://www.prijsvergelij...vider/#consumentenrechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 23 november 2022 @ 20:57:
[...]

De vraag is wel of de door Delta aangekondigde prijsverhoging een echte verhoging is of dat het een inflatiecorrectie is. Als je in een contractjaar zit of als er nog niet opgeleverd is, dan kun je in het eerste geval per direct opzeggen. Bij een inflatiecorrectie kan dat in het contractjaar niet.
Gezien het feit dat Delta met mooie afgeronde bedragen verhoogt, lijkt het mij een reguliere verhoging.
Zie https://www.prijsvergelij...vider/#consumentenrechten
Bij Delta is het simpel, ze doen de reguliere vehogingen altijd per 1 januari, Caiway per 1 maart (bericht in januari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:33:
[...]

Bij Delta is het simpel, ze doen de reguliere vehogingen altijd per 1 januari, Caiway per 1 maart (bericht in januari).
Maar is de aangekondigde verhoging nou regulier of een inflatiecorrectie? Dat laatste woord heb ik in de aankondiging nergens gelezen.
Ik vraag dit omdat ik een abbo heb afgesloten, er pas in q3 2023 opgeleverd gaat worden, maar dat ik eigenlijk nu al van het contract af wil 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De prijs van onze producten mogen wij wijzigen als wij u hierover minimaal een maand van te voren over informeren. Conform onze Algemene Voorwaarden geven wij u de mogelijkheid om kosteloos het abonnement op te zeggen of te wijzigen als de prijsverhoging voor u hoger is dan de inflatie.
2,50 erbij is minder dan de inflatie op dit moment... hebben ze goed ingedekt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_JGC_ schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:05:
[...]

2,50 erbij is minder dan de inflatie op dit moment... hebben ze goed ingedekt dus.
Je kan bij iedere prijsverhoging tussentijds (terwijl je een vaste afspraak had) kostenloos opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Sjakie0101 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:07:
[...]

Je kan bij iedere prijsverhoging tussentijds (terwijl je een vaste afspraak had) kostenloos opzeggen.
Ik wil je graag geloven, maar dan moet je wel wat specifieker zijn . Hoe verhoudt jouw uitspraak zich tot de Veelgestelde Vragen, helemaal onderaan op deze pagina:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rowicom schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:30:
[...]

Ik wil je graag geloven, maar dan moet je wel wat specifieker zijn . Hoe verhoudt jouw uitspraak zich tot de Veelgestelde Vragen, helemaal onderaan op deze pagina:
Je kan gewoon opzeggen. Zo moeilijk doen ze niet. Sterker wie weet geven ze de verhoging als korting de rest van de periode. Bellen loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:35:
[...]

Je kan gewoon opzeggen. Zo moeilijk doen ze niet. Sterker wie weet geven ze de verhoging als korting de rest van de periode. Bellen loont.
Maar op die pagina staat toch echt, zoals @rowicom aangeeft dat je allee mag opzeggen (conform de AV) als de prijsstijging hoger is dan de inflatie.

Iets wat Ziggo ook pas per afgelopen jaar heeft aangepast. Tegelijkertijd met de prijsstijging (is/was mogelijkheid tot opzeggen) hebben ze meteen de AV aangepast (is mogelijkheid tot opzeggen) zodat Ziggo nu eenzijdig een inflatiecorrectie mag toepassen en de klant niet de mogelijkheid heeft om op te zeggen onder mom "contract aanpassing". Immers staat in de AV dat ze de inflatiecorrectie jaarlijks mogen toepassen, op basis van de inflatiecijfers van het CBS. Mits dit uiteraard allemaal correct wordt toegepast. Ze mogen niet van vandaag of morgen de prijs veranderen zonder de klant te informeren. Het mag maar 1 of 2 keer per jaar, etc. Het lan dus best dat ook bij Delta de AV recentelijker is aangepast dat een prijsstijging tot aan de inflatie cijfers geen geldige reden is om het contract op te zeggen.
RobertMe schreef op woensdag 23 november 2022 @ 22:42:
[...]

Maar op die pagina staat toch echt, zoals @rowicom aangeeft dat je allee mag opzeggen (conform de AV) als de prijsstijging hoger is dan de inflatie.

Iets wat Ziggo ook pas per afgelopen jaar heeft aangepast. Tegelijkertijd met de prijsstijging (is/was mogelijkheid tot opzeggen) hebben ze meteen de AV aangepast (is mogelijkheid tot opzeggen) zodat Ziggo nu eenzijdig een inflatiecorrectie mag toepassen en de klant niet de mogelijkheid heeft om op te zeggen onder mom "contract aanpassing". Immers staat in de AV dat ze de inflatiecorrectie jaarlijks mogen toepassen, op basis van de inflatiecijfers van het CBS. Mits dit uiteraard allemaal correct wordt toegepast. Ze mogen niet van vandaag of morgen de prijs veranderen zonder de klant te informeren. Het mag maar 1 of 2 keer per jaar, etc. Het lan dus best dat ook bij Delta de AV recentelijker is aangepast dat een prijsstijging tot aan de inflatie cijfers geen geldige reden is om het contract op te zeggen.
Precies dat dus. De inflatie is rond de 10% (afhankelijk van welke maand je neemt) en deze prijsstijgingen zitten tussen de 5 en de 5,8% zo te zien. Dat zou je dus theoretisch geen mogelijkheid tot opzeggen geven als je nog binnen contract zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Ik had een mail gestuurd aan Delta klantenservice, dat ik het misleiding vond, dat er bij ons in de wijk gesteld werd, dat als je vóór een datum in juni (dit jaar) je aanmeldde voor een abonnement, dat de installatie dan gratis was. Na die tijd zou het minimaal 350 euro gaan kosten. Ik heb mij toen aangemeld, maar liever had ik nog even de kat uit de boom gekeken. Maar goed, die 'dwangsom' van 350 euro gaf mij het laatste zetje.
Nu we 5 maanden verder zijn (men is nog in de wijk aan het graven), is gratis aanmelding nog steeds mogelijk en vermoedelijk zal dat ook zo zijn als de hele wijk opgeleverd is.

Op mijn mail kreeg ik de volgende reactie:

Wij zullen u uitleggen wat het verschil is met uw aansluiting en die van uw buren die gratis een aansluiting krijgen.
Uw aansluiting wordt volledig tot in uw huis aangesloten.
Die van uw buren alleen tot de hoofd meterkast als zij na dit schouw proces de aansluiting afgemonteerd willen hebben in uw woning moeten zij €650,- euro betalen.
U krijgt nu de gehele aansluiting gratis tot in uw woning aangelegd.
U heeft uw gegevens verstrekt aan ons en bent akkoord gegaan met de voorwaardes.
Uw 14 dagen bedenktijd gingen in vanaf het moment dat u zich heeft aangemeld.
Als u nu wilt opzeggen kan dat alleen wordt het wel met een jaarafrekening.
Waarom een jaarafrekening omdat u een jaarabonnement heeft bij ons nadat uw aansluiting is gerealiseerd.
Met vriendelijke groet,
Latoya Fusko
Medewerker klantenservice © DELTA Fiber Nederland

De schouw waarover gesproken wordt is al 2 maanden achter de rug. En als ik mij nu op de site voordoe als mijn buurman, waarvan ik weet dat die niet meegedaan heeft, dan kan ik mij toch nog vrolijk GRATIS aanmelden en dat inclusief ''installatie tot in de nok''.

Weet je? Het is voor mij een principe-kwestie geworden. Iets met ''eerlijk zaken doen''. Er wordt door Delta gemarchandeerd met bedragen die steeds anders zijn, met uiterste-aanmelddatums en met dreigementen die niet uitgevoerd worden, maar die wel tot doel hebben om mensen over de streep te trekken. Delta is gewoon een onbetrouwbare organisatie. En in de communicatie wordt glashard :9 gelogen.
rowicom schreef op donderdag 24 november 2022 @ 20:51:
Ik had een mail gestuurd aan Delta klantenservice, dat ik het misleiding vond, dat er bij ons in de wijk gesteld werd, dat als je vóór een datum in juni (dit jaar) je aanmeldde voor een abonnement, dat de installatie dan gratis was. Na die tijd zou het minimaal 350 euro gaan kosten. Ik heb mij toen aangemeld, maar liever had ik nog even de kat uit de boom gekeken. Maar goed, die 'dwangsom' van 350 euro gaf mij het laatste zetje.
Nu we 5 maanden verder zijn (men is nog in de wijk aan het graven), is gratis aanmelding nog steeds mogelijk en vermoedelijk zal dat ook zo zijn als de hele wijk opgeleverd is.

Op mijn mail kreeg ik de volgende reactie:

Wij zullen u uitleggen wat het verschil is met uw aansluiting en die van uw buren die gratis een aansluiting krijgen.
Uw aansluiting wordt volledig tot in uw huis aangesloten.
Die van uw buren alleen tot de hoofd meterkast als zij na dit schouw proces de aansluiting afgemonteerd willen hebben in uw woning moeten zij €650,- euro betalen.
U krijgt nu de gehele aansluiting gratis tot in uw woning aangelegd.
U heeft uw gegevens verstrekt aan ons en bent akkoord gegaan met de voorwaardes.
Uw 14 dagen bedenktijd gingen in vanaf het moment dat u zich heeft aangemeld.
Als u nu wilt opzeggen kan dat alleen wordt het wel met een jaarafrekening.
Waarom een jaarafrekening omdat u een jaarabonnement heeft bij ons nadat uw aansluiting is gerealiseerd.
Met vriendelijke groet,
Latoya Fusko
Medewerker klantenservice © DELTA Fiber Nederland

De schouw waarover gesproken wordt is al 2 maanden achter de rug. En als ik mij nu op de site voordoe als mijn buurman, waarvan ik weet dat die niet meegedaan heeft, dan kan ik mij toch nog vrolijk GRATIS aanmelden en dat inclusief ''installatie tot in de nok''.

Weet je? Het is voor mij een principe-kwestie geworden. Iets met ''eerlijk zaken doen''. Er wordt door Delta gemarchandeerd met bedragen die steeds anders zijn, met uiterste-aanmelddatums en met dreigementen die niet uitgevoerd worden, maar die wel tot doel hebben om mensen over de streep te trekken. Delta is gewoon een onbetrouwbare organisatie. En in de communicatie wordt glashard :9 gelogen.
Die 14 dagen bedenktijd, vanaf aanmelden, is dus sowieso onzin. Dit is al (vaker?) in dit topic langsgekomen en mag gewoon niet. Die 14 dagen gaat pas in nadat de laatste producten zijn geleverd. In dit geval dus het modem / een werkende verbinding. Ik weet niet of die wet/regelgeving rechtstreeks gebaseerd is op de wet koop of afstand. Maar het doel van die wet (wat ook in de wet zelf staat) is dat je het product kunt uitproberen "net zoals je in de winkel het product kunt zien, vast houden, gebruiken, ...". Terwijl je op dit moment dus nog niet hebt kunnen proberen of een internet verbinding van Delta voor jouw werkt / is wat je zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
RobertMe schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:45:
[...]

Die 14 dagen bedenktijd, vanaf aanmelden, is dus sowieso onzin. Dit is al (vaker?) in dit topic langsgekomen en mag gewoon niet. Die 14 dagen gaat pas in nadat de laatste producten zijn geleverd. In dit geval dus het modem / een werkende verbinding. Ik weet niet of die wet/regelgeving rechtstreeks gebaseerd is op de wet koop of afstand. Maar het doel van die wet (wat ook in de wet zelf staat) is dat je het product kunt uitproberen "net zoals je in de winkel het product kunt zien, vast houden, gebruiken, ...". Terwijl je op dit moment dus nog niet hebt kunnen proberen of een internet verbinding van Delta voor jouw werkt / is wat je zoekt.
Dank voor je reactie @RobertMe! Enig googlen na jouw bijdrage bracht mij op het volgende artikel: https://www.maxmeldpunt.n...denktijd-te-vroeg-ingaan/

Zo, voldoende munitie richting Delta, dacht ik. De brief ligt al klaar.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 17:19
JustMyOpinion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:33:
Goed, het lijkt wel of er echt ergens iets niet goed gaat... (of het ligt aan mij, kan ook natuurlijk).

Ik heb dus de Nokia XS-2426G-B en wil een port forwarden voor mijn Home Assistant.

Naar mijn weten heb ik alles bij Application --> Port Forwarding goed ingevuld. Je kan daar ook niet veel aan fout doen denk ik: 8123 bij WAN (2x), ook 8123 bij LAN (2x). IP adres van Home Assistant invullen en op save drukken. Hij staat er vervolgens ook bij, maar ik kom vervolgens niet van buitenaf op Home Assistant.

[Afbeelding]

Het lukte mij ook niet. Heb vervolgens een Home Assistant Cloud abonnement genomen, dan sponsor ik de ontwikkelingen ook. Heb er al zoveel plezier van, dat vind ik het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:18
JustMyOpinion schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:33:

[Afbeelding]

Heb je achter de Nokia (van Delta) nog een eigen router staan? Dus doe je NAT<->NAT.
Als dat het geval is moet je de portforwarding dubbel configgen. Dus je doet de Nokia naar het IP van je eigen router. En je eigen router naar het interne IP van je HA servertje. Dan zou het goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
g00gle schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 11:23:
[...]

Heb je achter de Nokia (van Delta) nog een eigen router staan? Dus doe je NAT<->NAT.
Als dat het geval is moet je de portforwarding dubbel configgen. Dus je doet de Nokia naar het IP van je eigen router. En je eigen router naar het interne IP van je HA servertje. Dan zou het goed moeten gaan.
Hoi,
Ik heb het nu opgelost door het zonder port forwarding te doen. Heb een tunnel gemaakt waardoor ik er nu weer bij kan.

ECHTER.... het lijkt wel dat de portforwarding het doet, maar alleen van buiten af. Dus als ik het adres van in het netwerk benader dan gaat het niet goed. Voorbeeld: wifi uit op telefoon en ik ga naar https://xxx.duckdns.org:8123 dan kom ik er in. Maar als ik op de wifi zit en ik ga naar hetzelfde adres kom ik er niet... Enig idee?

Als antwoord op je vraag, nee, de Delta router is de router die de DHCP afhandelt. Wifi is op de router uitgeschakeld en de router is gekoppeld aan het Deco M5 mesh netwerk. Dit netwerk staat ingesteld dat die zelf niets regelt, maar de delta router alles laat regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Nu online
JustMyOpinion schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 13:54:
[...]
ECHTER.... het lijkt wel dat de portforwarding het doet, maar alleen van buiten af. Dus als ik het adres van in het netwerk benader dan gaat het niet goed. Voorbeeld: wifi uit op telefoon en ik ga naar https://xxx.duckdns.org:8123 dan kom ik er in. Maar als ik op de wifi zit en ik ga naar hetzelfde adres kom ik er niet... Enig idee?
Ja: Dit noemen ze NAT Hairpin of NAT Loopback. Dit wordt echter niet ondersteund door de Nokia XS-2426G-B. Je kunt dit oplossen door intern een eigen DNS server te draaien en daar xxx.duckdns.org naar je lokale IP adres te laten wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:17
EWS99 schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 19:34:
[...]

Ja: Dit noemen ze NAT Hairpin of NAT Loopback. Dit wordt echter niet ondersteund door de Nokia XS-2426G-B. Je kunt dit oplossen door intern een eigen DNS server te draaien en daar xxx.duckdns.org naar je lokale IP adres te laten wijzen.
Liep er ook tegen aan van de week na overstap Ziggo naar Delta :-(
Heb dit maar even dirty opgelost in de hosts file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 15:54
In mijn gemeente komt Delta nu waarschijnlijk glasvezel aanleggen. Op dit moment heb ik daar geen belangstelling voor, want ik heb nog een bijna twee jaar lopend vdsl contract. Ik heb wel belangstelling voor een glasvezel punt ivm de toekomst. Is het nu zo dat op termijn KPN mijn koperen lijn gaat vervangen, zodat ik uiteindelijk twee glasvezel aansluitingen krijg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
Rocketman schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 13:17:
In mijn gemeente komt Delta nu waarschijnlijk glasvezel aanleggen. Op dit moment heb ik daar geen belangstelling voor, want ik heb nog een bijna twee jaar lopend vdsl contract. Ik heb wel belangstelling voor een glasvezel punt ivm de toekomst. Is het nu zo dat op termijn KPN mijn koperen lijn gaat vervangen, zodat ik uiteindelijk twee glasvezel aansluitingen krijg?
Ik zou dat wel toejuichen. Hier gaat Delta nu ook aanleggen, en ik heb nog ADSL van KPN (wat trouwens prima werkt, omdat ik op slechts 100 meter van de kast zit).
Ik zou graag zien dat KPN ook glasvezel aanlegt, dan kan ik tenminste uit veel opties kiezen. De keuze bij het glasvezellijntje van Delta is namelijk uiterst beperkt. Praktisch gezien kun je alleen kiezen uit Caiway en Delta, want Online is veel te duur. Maar Delta en Caiway zijn exact hetzelfde, dus je kunt eigenlijk slechts kiezen uit 1 provider..... Dat is niet bepaald veel.

[ Voor 16% gewijzigd door Andrehj op 26-11-2022 14:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat KPN gaat doen is natuurlijk pure speculatie. Maar het zou natuurlijk wel gek zijn als ze uiteindelijk tegen duizenden klanten zeggen dat ze stoppen met koper en dat ze afscheid van elkaar moeten nemen.

En ja, als Delta nu glasvezel gaat aanleggen en vervolgens KPN ook glasvezel gaat aanleggen zul je inderdaad twee punten krijgen. Komt Open Dutch Fiber (T-Mobile) ook nog op visite heb je er drie :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, in principe wel. Het kan ook Glaspoort worden in plaats van KPN maar Glaspoort is 50% KPN dus voor het glasverhaal maakt dat niet uit.
En ja, als KPN Wholesale eenmaal via glas kan leveren bij jou, dan gaat je VDSL aansluiting na drie jaren definitief uit.

Mocht KPN ooit Delta overnemen of toch via Delta gaan leveren, dan wordt het verhaal anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
Sjakie0101 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 21:33:
[...]

En welke verhoging is die in juni dan, dan ze het 2x per jaar ?

17.3 De tarieven voor het DELTA Flexpakket worden jaarlijks
geïndexeerd in beginsel per 1 juni van elk jaar volgens de
CBS Consumentenprijsindex website. De indexering geldt
niet voor de Klant als nog de Klant niet langer dan 3
maanden het DELTA Flexpakket afneemt.

Heb een 1 jarig contract, kunnen ze die zomaar verhogen dan.

ik ben toch met de av akkoord gegaan

(a) eenmalige kosten indien van toepassing;
(b) een vaste prijs per maand voor het abonnement

Wat wijzigt er voor u?
• Het maandbedrag van uw internetabonnement Flexpakket 1000 Mbps gaat van 41,32 naar 43,39 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Toerq op 26-11-2022 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:55:
[...]

Wat wijzigt er voor u?
• Het maandbedrag van uw internetabonnement Flexpakket 1000 Mbps gaat van 41,32 naar 43,39 euro.
Vreemd he hoe we door een nieuwe regel niet meer beschermd zijn als consument. Ik ben het hartgrondig eens, je hebt een jaarabo met een afspraak voor een vast bedrag per maand, Indexeren of verhogen kan helemaal niet. Doen ze het toch dan kun je gewoonweg ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:05
Toerq schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:55:
[...]

Wat wijzigt er voor u?
Dit staat idd in de algemene voorwaarden maar is onjuist, Delta heeft slechts twee verhogingen per jaar in januari voor glasvezel en in juli voor de kabel.

Dat is al jaren zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:03
Bij mij willen ze ook alvast de aansluiting neerleggen voor delta glasvezel.
Moeten ze hierbij ook aanwezig zijn in de kruipruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJoery
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Aggressor schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:27:
Bij mij willen ze ook alvast de aansluiting neerleggen voor delta glasvezel.
Moeten ze hierbij ook aanwezig zijn in de kruipruimte?
In de meeste gevallen schieten ze het glas onder de tegels in de voortuin en boren ze een klein gat direct de meterkast in. Als de schouw/aannemer langskomt voor een afspraak kun je dat samen met ze overleggen. Ook als je het bijvoorbeeld ergens anders naar binnen wil laten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
MrJoery schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:44:
[...]

In de meeste gevallen schieten ze het glas onder de tegels in de voortuin en boren ze een klein gat direct de meterkast in. Als de schouw/aannemer langskomt voor een afspraak kun je dat samen met ze overleggen. Ook als je het bijvoorbeeld ergens anders naar binnen wil laten leggen.
Oke, momenteel heb ik laminaat over de ingang van de kruipruimte...en de ingang zit achter.

Meterkast voor....
Als het niet hoeft zou het beter zijn.

Bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:55
Aggressor schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:04:
Oke, momenteel heb ik laminaat over de ingang van de kruipruimte.
Hm, hoeveel had je gedronken toen je dat een goed idee leek? Dan moet je je vloer slopen om in de kruipruimte te kunnen komen? Wat doe je dan als je een kabel moet trekken, of er is iets met je riool?
Ook als je laminaat over het luik wilt leggen, is het toch niet zo'n enorme klus om dat deel boven het luik uitneembaar te maken?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Andrehj schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:12:
[...]

Hm, hoeveel had je gedronken toen je dat een goed idee leek? Dan moet je je vloer slopen om in de kruipruimte te kunnen komen? Wat doe je dan als je een kabel moet trekken, of er is iets met je riool?
Ook als je laminaat over het luik wilt leggen, is het toch niet zo'n enorme klus om dat deel boven het luik uitneembaar te maken?
in principe hoeven er maar een paar platen uit, dus valt wel mee ;) maar bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
Hier net in Heerhugowaard fiber ''besteld'' nog geen verbinding in huis maar ze zijn als het goed is aan het graven en roepen eind dit jaar al heb ik inmiddels meer het gevoel dat dit eind 2023 is..

Los van het straks blazen naar de woning was ik meer benieuwd of hier al mensen zijn met de ''8gbit'' verbindingen en van wat ik begreep is dat gewoon een 10gb fiber die door de Nokia router omgezet word naar 4x 2,5gbit (hence de 2500 up en down snelheden)

Wat ik me alleen afvraag is of de nieuwe verbindingen ook een 10gbit lan poort krijgen om hier een eigen router (udm pro se) achter te hangen zodat die vervolgens de 8gbit gaat verdelen?

word niet echt veel wijzer van wat ze momenteel roepen en heb ook al gelezen dat rechtstreeks de unifi een dikke nogo is op het moment.

Los daarvan word dit echt een genot om straks met de studio's over 1+gbit bestanden te kunnen uitdelen over de vpn's aangezien ziggo nog steeds achterblijft met hun 70mbit upload helaas..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:42
AjDuLion schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:38:
Hier net in Heerhugowaard fiber ''besteld'' nog geen verbinding in huis maar ze zijn als het goed is aan het graven en roepen eind dit jaar al heb ik inmiddels meer het gevoel dat dit eind 2023 is..

Los van het straks blazen naar de woning was ik meer benieuwd of hier al mensen zijn met de ''8gbit'' verbindingen en van wat ik begreep is dat gewoon een 10gb fiber die door de Nokia router omgezet word naar 4x 2,5gbit (hence de 2500 up en down snelheden)

Wat ik me alleen afvraag is of de nieuwe verbindingen ook een 10gbit lan poort krijgen om hier een eigen router (udm pro se) achter te hangen zodat die vervolgens de 8gbit gaat verdelen?

word niet echt veel wijzer van wat ze momenteel roepen en heb ook al gelezen dat rechtstreeks de unifi een dikke nogo is op het moment.

Los daarvan word dit echt een genot om straks met de studio's over 1+gbit bestanden te kunnen uitdelen over de vpn's aangezien ziggo nog steeds achterblijft met hun 70mbit upload helaas..
Als je een nokia xs-010x-q weet te bemachtigen dan moet dat kunnen.
Deze heeft een 10Gbit ethernet poort, ik gebruik hem zelf aangesloten naar een Asus AX86U 2.5Gbit poort en dat gaat zonder problemen.
Ik heb devices met 10Gbit dus dat kan ik niet testen.
Snelheid kan ik ook niets over zeggen omdat er maar 1Gbit binnen komt bij mij.
Deze Nokia staat in bridge dus dan kan je direct je UDM er op aan sluiten en daar de WAN op krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door miniterror op 27-11-2022 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miniterror schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:53:
Deze Nokia staat in bridge dus dan kan je direct je UDM er op aan sluiten en daar de WAN op krijgen
De UDM (Pro / SE) heeft een SFP+ WAN poort en een 1Gbit/s RJ45 WAN poort. Letterlijk rechtstreeks aansluiten gaat dus niet lukken neem ik aan? Dat zou dan via een RJ45 SFP+ module moeten, er vanuit gaande dat de Nokia ook RJ45 heeft.
Of dan een glasvezel SFP+ module die compatible is met Delta zodat de Nokia uberhaupt niet nodig is. Maar volgens mij is het nog niet mogelijk om (XGS-)PON rechtstreeks aan te sluiten op eigen hardware (middels een eigen SFP/SFP+ module)?

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 27-11-2022 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Nu online
Aggressor schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:04:
[...]

Oke, momenteel heb ik laminaat over de ingang van de kruipruimte...en de ingang zit achter.

Meterkast voor....
Als het niet hoeft zou het beter zijn.

Bedankt
In je meterkast lopen mantelbuizen naar de straat. Als daar nog ruimte in is, dan leggen ze de glasvezel daar doorheen. Maar ze zijn daarin beperkt, want ze mogen de vezel bijvoorbeeld niet bij de stroomkabel of gasbuis leggen. Soms heb je geluk en zit er nog een lege mantelbuis in je meterkast.

De schouwer kiest overigens wel de makkelijkste weg. Als het makkelijker is om de vezel door je voorgevel naar binnen te brengen en dan de aansluiting bijvoorbeeld in je woonkamer uit te laten komen, dan zullen ze dat doen. Als je zelf bereidt bent om je kruipruimte vrij te maken, dan kunnen ze 'm wellicht daar doorheen trekken. Maar dan met je zelf wel een beetje meewerken (ipv. tegenwerken). Dus hoe meer je zelf meedenkt en meewerkt, hoe mooier de aansluiting gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54
miniterror schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:53:
[...]

Als je een nokia xs-010x-q weet te bemachtigen dan moet dat kunnen.
Deze heeft een 10Gbit ethernet poort, ik gebruik hem zelf aangesloten naar een Asus AX86U 2.5Gbit poort en dat gaat zonder problemen.
Ik heb devices met 10Gbit dus dat kan ik niet testen.
Snelheid kan ik ook niets over zeggen omdat er maar 1Gbit binnen komt bij mij.
Dat zou mooi zijn zeker het bridge verhaal scheelt me weer nat in nat filewallen
RobertMe schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:58:
[...]

De UDM (Pro / SE) heeft een SFP+ WAN poort en een 1Gbit/s RJ45 WAN poort. Letterlijk rechtstreeks aansluiten gaat dus niet lukken neem ik aan? Dat zou dan via een RJ45 SFP+ module moeten, er vanuit gaande dat de Nokia ook RJ45 heeft.
Of dan een glasvezel SFP+ module die compatible is met Delta zodat de Nokia uberhaupt niet nodig is. Maar volgens mij is het nog niet mogelijk om (XGS-)PON rechtstreeks aan te sluiten op eigen hardware (middels een eigen SFP/SFP+ module)?
Ik heb een sloot aan 10g rj45 sfp+ en sfp+ naar fiber modules liggen maar was er inderdaad al achter dat de sfp+ module voor rechtstreeks naar de fiber niet mogelijk is, maar daarvoor zou ik dan ook de rj45 10g module gebruiken.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
AjDuLion schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:03:
[...]

Dat zou mooi zijn zeker het bridge verhaal scheelt me weer nat in nat filewallen

[...]

Ik heb een sloot aan 10g rj45 sfp+ en sfp+ naar fiber modules liggen maar was er inderdaad al achter dat de sfp+ module voor rechtstreeks naar de fiber niet mogelijk is, maar daarvoor zou ik dan ook de rj45 10g module gebruiken.
RobertMe schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:58:
[...]

Er zal inderdaad een 10Gbit SFP module gebruikt moeten worden welke ethernet accepteert.
Ben zelf niet heel erg thuis in de SPF modules maar weet dat ze bestaan waar je RJ45 in steekt en die module het omzet naar iets bruikbaars voor de SFP poort in de UDM.

Als ik zoek op Google zou ik verwachten dat dit een ubiquiti UACC-CM-RJ45-MG moet zijn
Of een vergelijkbare van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49
Zelf heb ik geen tv van Delta, maar allebei mijn buren wel. De monteur heeft in de meterkast en bij de TV zo'n deco kastje neergezet bij ze en daar de settopbox op aangesloten. Nu klagen ze allebei dat TV kijken niet lekker werkt. Zou dat door de wifi tussen die deco kastjes kunnen komen en met een netwerkkabel vanuit de meterkast te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49
Barre73 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:23:
[...]
Mocht KPN ooit Delta overnemen of toch via Delta gaan leveren, dan wordt het verhaal anders natuurlijk.
Of Delta kan KPN overnemen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Hoe je het ook aansluit. Interactieve televisie van Delta werkt nooit lekker.
Ze staan niet voor niets weer onderdaan in de providermonitor van de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
dolopfriet schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:24:
Hoe je het ook aansluit. Interactieve televisie van Delta werkt nooit lekker.
Ze staan niet voor niets weer onderdaan in de providermonitor van de consumentenbond.
Ik gebruik nu de Caiway app op Google TV en voor dat kleine beetje dat er hier TV word gekeken werkt dat tot op heden prima.
Granted, mijn huishouden is niet veeleisend op TV gebied.
Verder dan Freek Vonk en nu het Sinterklaasjournaal komen we niet op TV gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha... maar dat bericht was van april 2021 en afgelopen maand kwam een interview uit met de CFO van KPN waarin hij de optie van overname van Delta door KPN best wilde bespreken :-)
En op zich is die ook niet vreemd. EQT is een investeerder. Die willen na een bepaalde tijd incasseren en die zitten er niet in om tientallen jaren een telecomnetwerk te exploiteren.

Met Reggefiber ging het niet anders. Begonnen door een investeerder (Wessels) en overgenomen door KPN, ruim 8 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:05
Delta TV/Caiway Android TV app op Firestick

https://www.zeelandnet.nl...-fire-tv-stick#post247047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Zojuist Caiway maar eens gebeld, had internet+TV 150Mbit besteld, nu gewijzigd in alleen internet 300Mbit. Plan is om Ziggo ernaast te houden, zowel internet als televisie, maar dan een goedkoper pakket. Heb nu Ziggo Zakelijk op bedrijf staan, die gaat dan naar een privé abonnement op eigen naam, de Caiway aansluiting op de zaak. Is boekhoudkundig ook beter te verantwoorden. Bij storingen ook makkelijker, tenzij de stroom eraf ligt heb ik dan altijd internet.
En dan maar kijken hoe het gaat bevallen, kost me uiteindelijk 477 euro naast de Ziggo aansluiting.

Wel grappig dat de vrolijke helpdesker opnam met "Delta, waarmee kan ik u van dienst zijn?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Komende maand ga ik over van Caiway naar Delta. Heeft iemand ervaring met deze overstap en het opnieuw moeten activeren van de lijn? Toen de aansluiting gedaan was heb ik mijn lijn moeten activeren op vlan 3 of 9 uit m'n hoofd. (Ik gebruik een Unifi UDMP, SFP vanuit de AON daarin met vlan100). Of is het een eenmalig iets op een DeltaFiber lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07

lier

MikroTik nerd

Ja, heb het meegemaakt. Had te horen gekregen dat het Delta modem aangesloten moest worden om te activeren. Braaf gedaan (maar was volgens mij helemaal niet nodig).

Het activeren moest inderdaad via een afwijkend VLAN id, deze is vast nog wel in een van de Delta/Caiway topics terug te vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

lier schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:11:
Ja, heb het meegemaakt. Had te horen gekregen dat het Delta modem aangesloten moest worden om te activeren. Braaf gedaan (maar was volgens mij helemaal niet nodig).

Het activeren moest inderdaad via een afwijkend VLAN id, deze is vast nog wel in een van de Delta/Caiway topics terug te vinden.
Vlan 6 volgens m'n eigen bericht bij Caiway :) Wat ik hier zo lees is het bij Delta vlan 9?

[ Voor 4% gewijzigd door B2 op 29-11-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:07

lier

MikroTik nerd

B2 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 15:21:
Vlan 6 volgens m'n eigen bericht bij Caiway :) Wat ik hier zo lees is het bij Delta vlan 9?
:z

Ik kan je niet helpen met het juiste VLAN id voor Delta. Wellicht kan je via de webcare daar achter komen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
Komende maand ga ik over van Caiway naar Delta. Heeft iemand ervaring met deze overstap en het opnieuw moeten activeren van de lijn? Toen de aansluiting gedaan was heb ik mijn lijn moeten activeren op vlan 3 of 9 uit m'n hoofd. (Ik gebruik een Unifi UDMP, SFP vanuit de AON daarin met vlan100). Of is het een eenmalig iets op een DeltaFiber lijn?
Als je alleen Internet wil, is een DHCP verzoek doen in VLAN 100 voldoende.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
fagao schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:19:
[...]

Als je alleen Internet wil, is een DHCP verzoek doen in VLAN 100 voldoende.
Moet je wel eerst via VLAN 9 de boel geactiveerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

bluewalk schreef op woensdag 30 november 2022 @ 06:34:
[...]

Precies, vlan 100 is hetzelfde als bij Caiway maar Delta gebruikt dus klaarblijkelijk een ander vlan dan Caiway voor de activatie.
En de lijn moet opnieuw geactiveerd worden na wisseling provider.

[ Voor 5% gewijzigd door B2 op 30-11-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Bij een overstap van Caiway naar Delta hoeft dat echt niet. Ik gebruik een pfSense firewall zonder de Caiway/Delta router. Rond 2030 ging internet eraf en rond 0:00 kwam het weer terug. In heb niets hoeven doen. Kreeg zelfs hetzelfde IP adres 😄

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
B2 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 08:05:
[...]

Precies, vlan 100 is hetzelfde als bij Caiway maar Delta gebruikt dus klaarblijkelijk een ander vlan dan Caiway voor de activatie.
En de lijn moet opnieuw geactiveerd worden na wisseling provider.
Bij alleen internet is geen heractivatie nodig is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Al 5 maand ligt de glasvezelkabel van Delta bij mijn voordeur, maar volgens de aannemer duurt het waarschijnlijk nog wel tot het voorjaar (!) voor het daadwerkelijk aangesloten wordt. Voor de volledigheid: er wordt volop gegraven voor glasvezel en aan infrastructuur gebouwd, maar er is nog niemand in het dorp aangesloten.

Ik ben al even wat aan het spitten in deze thread maar zie door de bomen het bos niet meer. Is het gebruikelijk dat er mogelijk bijna 1 jaar tussen aanleg tot je deur en uiteindelijke aansluiting / in gebruik name zit?

De informatiepagina van Delta en pro-actief op de hoogte houden valt me tegen helaas

[ Voor 12% gewijzigd door Inbox4me op 01-12-2022 17:48 ]

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:10

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Inbox4me heb je wel al een abonnement afgesloten? Ze lijken wel voorrang te geven aan de klanten, en beetje zeuren bij Delta schijnt ook te helpen. Mijn nieuwe buurman wilde meteen op glasvezel en was vrij snel (maanden eerder dan ik) aangesloten omdat ie bleef aandringen.
Maar feit is dat er tekort is aan personeel en er landelijk een hoop projecten lopen.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-12-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:59:
@Inbox4me heb je wel al een abonnement afgesloten? Ze lijken wel voorrang te geven aan de klanten, en beetje zeuren bij Delta schijnt ook te helpen. Mijn nieuwe buurman wilde meteen op glasvezel en was vrij snel (maanden eerder dan ik) aangesloten omdat ie bleef aandringen.
Maar feit is dat er tekort is aan personeel en er landelijk een hoop projecten lopen.
Ja ik heb een abonnement afgesloten. Ze zijn hier glasvezel aan het aanleggen voor de volledigheid, dus er is verder nog niemand aangesloten (ik zal mijn vorige bericht even aanpassen)
EWS99 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 17:48:
Hier is maart de kabel in de grond gegraven. In mei is de aansluiting binnen gebracht en afgemonteerd in de meterkast. In november is de lijn opgeleverd
Ik ben nog bij stap 1 helaas... :)

[ Voor 18% gewijzigd door Inbox4me op 01-12-2022 17:50 ]

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Nu online
Hier is maart de kabel in de grond gegraven. In mei is de aansluiting binnen gebracht en afgemonteerd in de meterkast. In november is de lijn opgeleverd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ik de berichten lees mag ik blij zijn als hier de boel in 2025 opgeleverd word ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:02
Hier in Landgraaf zie ik ook nog geen vooruitgang. Ik doe de aanname, nergens op gebaseerd, dat KPN of ODF hier nog sneller ligt dan Delta. Ze zouden in oktober begonnen moeten zijn volgens de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fagao
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:01
[...]

Volgens mij niet, ik kan het weten....

[ Voor 9% gewijzigd door fagao op 01-12-2022 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraanl
  • Laatst online: 20:43
Hier in gemeente Eemsdelta kan het nog wel erg lang gaan duren volgens mij. Ze zouden Q4 dit jaar klaar moeten zijn met het leggen van de kabels door de straten. Maar er is volgens mij nog niets gebeurd. Dan is het gevalletje van ViberQ er ook nog. https://www.rtvnoord.nl/n...k-had-al-live-kunnen-zijn

Nou heb ik niks te maken met ViberQ want die komt hier niet, maar Delta zit misschien wel met het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Laatst online: 25-06 10:36
In Simpelveld is in november 2021 gestart met de lobby voor Delta glasvezel. In januari 2022 bericht ontvangen dat Delta glasvezel gaat aanleggen in de gemeente Simpelveld. In mei zijn ze gestart met graven. Eind oktober is er glasvezel aangelegd bij mij en gisteren heb ik bericht ontvangen dat 10 januari 2023 mijn glasvezel in meterkast aangesloten wordt. Dus tot nu toe gaat het hier prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Incognitum schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:04:
Hier in Landgraaf zie ik ook nog geen vooruitgang. Ik doe de aanname, nergens op gebaseerd, dat KPN of ODF hier nog sneller ligt dan Delta. Ze zouden in oktober begonnen moeten zijn volgens de planning.
Delta lag hier ook achter destijds. Zou in april een schouw plaatsvinden, dat werd juni. 3 weken later lag de kabel in de straat en 2 weken daarna had ik 'm al in de meterkast. PoP staat inmiddels en ze zijn in het hele dorp kabels aan het lassen, dus ik verwacht dat het niet lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 december 2022 @ 16:59:
Idem, was in de hele wijk de eerste die was aangesloten. Vaak in de chat gehangen en snel abbo afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
fagao schreef op donderdag 1 december 2022 @ 19:56:
[...]

Volgens mij niet, ik kan het weten....
Misschien bij Caiway -> Deta niet, maar als nieuwkomer zeker weten van wel (in 2021 toen ik glasvezel kreeg) tenzij dat in het laatste jaar is aangepast. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:42
webafast schreef op donderdag 1 december 2022 @ 23:29:
In Simpelveld is in november 2021 gestart met de lobby voor Delta glasvezel. In januari 2022 bericht ontvangen dat Delta glasvezel gaat aanleggen in de gemeente Simpelveld. In mei zijn ze gestart met graven. Eind oktober is er glasvezel aangelegd bij mij en gisteren heb ik bericht ontvangen dat 10 januari 2023 mijn glasvezel in meterkast aangesloten wordt. Dus tot nu toe gaat het hier prima!
Ik woon ook in Simpelveld, en heb een mooie groene kabel uit de stoep steken, maar nog geen bericht gehad. Heb je zelf gebeld, of heeft Delta met jou een afspraak gemaakt? En heb je een abonnement afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 10:00
Ik zit zelf ook te kijken om te switchen naar glasvezel.

Maar hier in Kerkrade chevremont gebeurd helemaal niets, je krijgt iedere week wel post of een mail van delta maar met deze snelheid ben ik bang zal er eind 2024 nog geen glasvezel zijn.

De schouw is hier gebeurd alleen zijn ze alle data kwijt waardoor weer alles opnieuw moet. Verder zijn er diverse reviews geweest over delta en TV kwaliteit en die valt toch flink tegen. Je zou verwachten dat met glasvezel de kwaliteit toeneemt maar dit is juist niet het geval. KPN en Ziggo lijken op dit gebied nog een flink voorsprong te hebben.

als Delta nu in Q1 zou komen dan zou ik nu switchen maar omdat dit nog gaat duren ga ik een jaartje bij ziggo verlengen ivm korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:55
Combi Delta internet en Ziggo TV kan ook nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:55
Ragnar9999 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:40:
Daar kies ik ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:44
Ik ga daar ook voor kiezen, maar pas als er via de Delta glasvezel ook IPv6 geleverd kan worden.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
Ragnar9999 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:40:
Dat is prijs technisch vrij oninteressant...ziggo tv alleen is stervensduur. Daarnaast wil ik bij voorkeur kijken via Google tv app en dan heb je een ziggo internet verbinding nodig...Dan ben je alles dubbel aan het betalen. Dan liever delta internet met NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:55
copywrong1982 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:42:
[...]

Dat is prijs technisch vrij oninteressant...ziggo tv alleen is stervensduur. Daarnaast wil ik bij voorkeur kijken via Google tv app en dan heb je een ziggo internet verbinding nodig...Dan ben je alles dubbel aan het betalen. Dan liever delta internet met NLziet.
klopt, hangt er dus vanaf hoeveel waarde je hecht aan tv
Verhalen over de tv van Delta word ik niet vrolijk van

het prijsverschil tussen Ziggo internet + tv voor bestaande klanten en voor nieuwe klanten is door de 50% kortingsactie wel erg groot nu
Betaal nu bijna 90 euro voor TV complete + internet max (600mb)
nieuwe klant een jaar lang 41.50 voor TV complete + internet giga (1000mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat is prijs technisch vrij oninteressant...ziggo tv alleen is stervensduur.
offtopic:
Het klopt dat Ziggo KabelTV duur is. Maar Delta is dat ook. Tweak kun je per jaar betalen wat een korting geeft. En Tweak 1Gbit/s + Ziggo KabelTV is dan alsnog goedkoper dan Ziggo Internet Complete + TV Start. Tweak geeft dan hogere snelheid, Ziggo TV Start geeft ook on-demand en terugkijken, dus niet 100% vergelijkbaar. Maar het geeft wel aan dat het combineren wel kan met een andere / goedkopere internet provider.
Overigens kun je er ook op gokken dat Ziggo niet de kabel fysiek komt afsluiten / loskoppelen in de wijkkast. Dan kun je nog steeds naar de ongecodeerde kanalen blijven kijken. Uiteraard wel zonder Ziggo Go (want account voor nodig) en zoals je aangeeft zonder Ziggo Go TV (want Ziggo internet vereist). Maar als je een VPN kunt regelen naar een Ziggo klant...? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webafast
  • Laatst online: 25-06 10:36
copywrong1982 schreef op vrijdag 2 december 2022 07:54

Ik woon ook in Simpelveld, en heb een mooie groene kabel uit de stoep steken, maar nog geen bericht gehad. Heb je zelf gebeld, of heeft Delta met jou een afspraak gemaakt? En heb je een abonnement afgesloten?
De afspraak heb ik via de mail ontvangen van Circet (aannemer). Ik heb inderdaad destijds meteen het 8 Gig abonnement afgesloten bij Delta. Internet en vaste telefonie. Geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 18:55
[...]

Nouja als je prijs/kwaliteit wilt hebben is het wel
Een gunstige keuze, heb het liefst gewoon tv via dvb-c en. Daarnaast kijk ik veel ziggo sport (14) dus dan is het overwegen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjornricardo33 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:29:
Ik zit zelf ook te kijken om te switchen naar glasvezel.

Maar hier in Kerkrade chevremont gebeurd helemaal niets, je krijgt iedere week wel post of een mail van delta maar met deze snelheid ben ik bang zal er eind 2024 nog geen glasvezel zijn.

De schouw is hier gebeurd alleen zijn ze alle data kwijt waardoor weer alles opnieuw moet. Verder zijn er diverse reviews geweest over delta en TV kwaliteit en die valt toch flink tegen. Je zou verwachten dat met glasvezel de kwaliteit toeneemt maar dit is juist niet het geval. KPN en Ziggo lijken op dit gebied nog een flink voorsprong te hebben.

als Delta nu in Q1 zou komen dan zou ik nu switchen maar omdat dit nog gaat duren ga ik een jaartje bij ziggo verlengen ivm korting.
Wat moet er qua tv voor jou werken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
RobertMe schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 14:29:
[...]

offtopic:
Het klopt dat Ziggo KabelTV duur is. Maar Delta is dat ook. Tweak kun je per jaar betalen wat een korting geeft. En Tweak 1Gbit/s + Ziggo KabelTV is dan alsnog goedkoper dan Ziggo Internet Complete + TV Start. Tweak geeft dan hogere snelheid, Ziggo TV Start geeft ook on-demand en terugkijken, dus niet 100% vergelijkbaar. Maar het geeft wel aan dat het combineren wel kan met een andere / goedkopere internet provider.
Overigens kun je er ook op gokken dat Ziggo niet de kabel fysiek komt afsluiten / loskoppelen in de wijkkast. Dan kun je nog steeds naar de ongecodeerde kanalen blijven kijken. Uiteraard wel zonder Ziggo Go (want account voor nodig) en zoals je aangeeft zonder Ziggo Go TV (want Ziggo internet vereist). Maar als je een VPN kunt regelen naar een Ziggo klant...? :X
Maaruh Tweak? Die is voor zover ik weet niet beschikbaar op DFN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
copywrong1982 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:32:
[...]

Maaruh Tweak? Die is voor zover ik weet niet beschikbaar op DFN?
Tweak wordt T Mobile. Tweak werd wel genoemd als mogelijke provider. Of dat nu nog doorgaat is sterk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:31
Ook hier wordt er op een laag tempo doorgelegd. Campagne loopt al een jaar. In augustus toch maar eens besloten in te gaan op alle briefjes in de bus en een abonnement afgesloten. Zou eind dit jaar ongeveer wel live moeten gaan. Zijn sinds een kleine week in mijn wijk begonnen met graven, de schouw is al wel geweest. Toen kwam de black friday deals van Ziggo dus contact gehad met Delta ofdat mijn ingangsdatum naar op z'n vroegst eind volgend jaar kon. Dit was geen probleem. De klantenservice zeiden dat het bijna live ging hier maar dat geloof ik niet, hij was ook verbaasd dat de kabels nog niet allemaal in de grond lagen namelijk. Site geeft voor mijn wijk nu q2 aan dus dan ga ik uit van juli ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Nu online

DataCopy

Dum vita est spes est

RaijRaij schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:53:
... Site geeft voor mijn wijk nu q2 aan dus dan ga ik uit van juli ;-)
Welke site is dat dan? Of is dat specifiek voor jouw gemeente?

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Pagina: 1 ... 49 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.