Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:27

JeroenT

hoi!

BlazeMuis schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 13:03:
[...]

Hmm vreemd, ik heb nog geen verbetering gezien.

Ik woon overigens ook in Almelo.
Ik zit in het centrum. Heb geen idee hoeveel overboeking Delta hanteert, maar kan mij zo voorstellen dat ik in mijn eentje al de bandbreedte van 10 anderen gebruik, tijdens een test.

6 gbit is nu wel echt minimaal haalbaar, ook overdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:10:
[...]

Ik zit in het centrum. Heb geen idee hoeveel overboeking Delta hanteert, maar kan mij zo voorstellen dat ik in mijn eentje al de bandbreedte van 10 anderen gebruik, tijdens een test.

6 gbit is nu wel echt minimaal haalbaar, ook overdag.
Je hebt een dedicated vezel. Het werkt niet zo als vroeger met koper of bij enkele coaxnetwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19:44
Sjakie0101 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:16:
[...]

Je hebt een dedicated vezel. Het werkt niet zo als vroeger met koper of bij enkele coaxnetwerken.
Nou nee, xgs-pon is een shared medium en je zit met 63 andere mensen op 1 poort van een OLT

RIPE Atlas probe #1008427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Je hebt ook een eigen telefoonaansluiting en eigen coax aansluiting. Maar ook glasvezel deel je de bandbreedte. Dus iedereen tegelijkertijd maximale snelheid is voor alle drie onmogelijk. Dit staat dan ook volledig los van het medium, koper, coax of glasvezel. Overboeking heb je bij alle drie voor consumentenlijn, anders wordt het onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

[...]

Wellicht kan iemand uitleggen hoeveel bandbreedte er doorgaans beschikbaar is over XGS-PON. Maar het lijkt mij niet dat Delta 8gbit dedicated voor mij gereserveerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

dunkiegaming schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:29:
[...]

Nou nee, xgs-pon is een shared medium en je zit met 63 andere mensen op 1 poort van een OLT
Hoeveel bandbreedte heeft die OLT poort voor de 64 aansluitingen? En daarnaast, lijkt het mij dat er meerdere OLT poorten zijn in een wijk. Dus wanneer je met een paar 8 gbit aansluitingen zit, die tegelijk met 8 gbit gaan speedtesten, je de boel aardig opslokt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dunkiegaming
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:43:
[...]

Hoeveel bandbreedte heeft die OLT poort voor de 64 aansluitingen? En daarnaast, lijkt het mij dat er meerdere OLT poorten zijn in een wijk. Dus wanneer je met een paar 8 gbit aansluitingen zit, die tegelijk met 8 gbit gaan speedtesten, je de boel aardig opslokt.
Volgensmij is het per poort 10gbit down/10gbit up en uplink (bij Delta dan) is 2x100gbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

dunkiegaming schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Volgensmij is het per poort 10gbit down/10gbit up en uplink (bij Delta dan) is 2x100gbit.
Dus wanneer ik met 7.2 gbit zit te iperf3’en. Is er voor de overige 63 aansluitingen, nog 2.8 gbit over. Dan zou je kunnen stellen dat dat segment niet vol zit (op dat moment).

Wanneer iedereen ook dezelfde 8 gbit heeft, is de overboeking waarschijnlijk een factor 50?

10000/64 = 156,25. Uitgaande van 8000 per aansluiting is 8000/156,25 = 51,2

Of korter; 64*8000/10000.

Of zit ik er totaal naast?

Kort door de bocht genomen.

[ Voor 24% gewijzigd door JeroenT op 07-05-2025 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunkiegaming
JeroenT schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:50:
[...]

Dus wanneer ik met 7.2 gbit zit te iperf3’en. Is er voor de overige 63 aansluitingen, nog 2.8 gbit over. Dan zou je kunnen stellen dat dat segment niet vol zit (op dat moment).

Wanneer iedereen ook dezelfde 8 gbit heeft, is de overboeking waarschijnlijk een factor 50?

10000/64 = 156,25. Uitgaande van 8000 per aansluiting is 8000/156,25 = 51,2

Of korter; 64*8000/10000.

Of zit ik er totaal naast?

Kort door de bocht genomen.
toon volledige bericht
Nee want delta gebruikt ook forward error correction en dat neemt 15% van 10gbit in beslag. Per poort dus eigenlijk max 8,5gbit beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

Dan gaat de overboeking omhoog naar 60. En dan is het nog interessant om te weten hoeveel OLT’s er op die 2x 100 gbit uplink zitten. Uiteindelijk een hoop speculaties. Ik draaf door ;)

Uiteindelijk gaat het om de latency. En die is prima. 6 of 7 gbit is puur voor de leuk.

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 07-05-2025 19:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@ernstoud (en @robertwebbe?) hebben eerder een bezoek mogen brengen aan Delta, waar eerstgenoemde een zeer uitgebreide post over gemaakt heeft. En ik meen dat nieuwe POPs zelfs 4x 100Gbit/s hadden? Gedeeltelijk direct naar upstream en gedeeltelijk naar een "naastgelegen" POP? (zodat bij uitval upstream er nog een andere route is)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:03:
@ernstoud (en @robertwebbe?) hebben eerder een bezoek mogen brengen aan Delta, waar eerstgenoemde een zeer uitgebreide post over gemaakt heeft. En ik meen dat nieuwe POPs zelfs 4x 100Gbit/s hadden? Gedeeltelijk direct naar upstream en gedeeltelijk naar een "naastgelegen" POP? (zodat bij uitval upstream er nog een andere route is)
Dat bezoek was samen met @justdaboo.

Quote uit het verslag (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2").

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.
Elke distributie router heeft nu ook redundant 2x100G uplink. Bij storing van een fiber/dwdm is er altijd 100G beschikbaar.“

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
Mapje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:19:

Maar de toepassing van een aparte Orb sensor is natuurlijk interessant.
Bedankt voor de tip. Die kende ik nog niet.
Inmiddels een Orb sensor draaien via docker op mijn Synology en het valt me niet tegen (1 Gig Glasvezel):
Responsiveness: 93
Reliability: 100
Speed: 97

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:13:
[...]

Dat bezoek was samen met @justdaboo.

Quote uit het verslag (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2").

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.
Elke distributie router heeft nu ook redundant 2x100G uplink. Bij storing van een fiber/dwdm is er altijd 100G beschikbaar.“
Klopt en je mag dus gewoon iets minder dan 8G per seconde verwachten.
Tenzij de hele buurt bestaat uit Tweakers en Deltaklanten. De berekeningen die ik hier zie gaat uit van alle aansluitingen bezet, maar er zullen ook Ziggo en KPN klanten zijn die niet op glasvezel zitten of op de vezel van KPN.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-05-2025 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 11:47

boesOne

meuh

Sinds 13:15 storing hier. Regio Ooijpolder. Storing bekend maar geen eta via de delta site.
Nokia krijgt geen wan ip lijkt het. Iemand enig idee wat er loos is?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fierman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 21:38
boesOne schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:31:
Sinds 13:15 storing hier. Regio Ooijpolder. Storing bekend maar geen eta via de delta site.
Nokia krijgt geen wan ip lijkt het. Iemand enig idee wat er loos is?
Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest. Daarna gesteggel over wie verantwoordelijk was voor de reparatie, waardoor het 'eventjes' kon duren voordat alles weer werkt. Alles zou nu weer in orde moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fierman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest.
Beetje raar om dan meteen over pipo's te spreken? Toen hier in het dorp MiH GMBH heeft aangelegd namens Delta lag Ziggo er ineens ook meermaals uit (daarvoor zeer zelden, en in de 2 jaar die het nu alweer geleden is nooit meer). Daarnaast ook meermaals sirenes (brandweer) en P1000 meldingen over een gaslek incl brandweer bij de graafmachine van het MiH personeel.

Die "pipo's" van Delta zijn dus niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 11:47

boesOne

meuh

fierman schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:04:
[...]

Graafschade, de pipo's die het netwerk voor Glaspoort aanleggen zijn wat onvoorzichtig geweest. Daarna gesteggel over wie verantwoordelijk was voor de reparatie, waardoor het 'eventjes' kon duren voordat alles weer werkt. Alles zou nu weer in orde moeten zijn.
Dank! En inderdaad alles weer up vannacht ergens.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:37
RobertMe schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Daarnaast ook meermaals sirenes (brandweer) en P1000 meldingen over een gaslek incl brandweer bij de graafmachine van het MiH personeel.

Die "pipo's" van Delta zijn dus niet anders.
Dat was hier bij de aanleg ook schering en inslag, brandweer werd er gek van. Ondertussen ligt het meeste er nu een jaartje, dus de ergste ellende is achter de rug.

Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om KLIC op orde te hebben.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:27
Berpie74 schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:19:
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de afstandsbediening besteld. Het werkt perfect! Gewoon voor- en achteruit spoelen met de knoppen op de afstandsbediening. Of pauzeren en doorspelen. Ook de andere knoppen werken zoals verwacht. Met de opname knop kun je bijvoorbeeld direct opnemen, zowel enkele als serie opnamen.
[Afbeelding]
Hartelijk dank voor deze tip _/-\o_ . Ik heb hem op 27 april ook besteld. Deze kwam net binnen en werkt inderdaad goed.
De mijne wijkt heel iets af van de jouwe. Jij hebt bovenaan de knoppen A - GO - B, en bij de mijne staat daar A - B - C.
Maar volgens mij doen die toch niks.

Het enige wat ontbreekt is de settings knop. Dus daarvoor heb je nog wel de oude AB nodig.

Helaas voor iemand die deze AB nog wil bestellen: Hij is momenteel niet (meer) verkrijgbaar.

@Berpie74: ik krijg de ab niet aan de TV gekoppeld. De standaard werkwijze van Delta (1 + 3 ingedrukt houden tot het lampje onder de TV-knop gaat branden) werkt niet, er gaat geen lampje branden.
Heb jij dit wel werkend gekregen?

[ Voor 9% gewijzigd door Andrehj op 09-05-2025 20:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nou delta heeft er weer een potje van gemaakt. :')
Ik haal mijn installatiepakket op. Doos is bijzonder licht. Maar ok.

Maak ik 'm open, alleen een ftu. En in de doos van de ftu een brief met adres uit marknesse (ik woon in Ruinerwold)

Ik bellen met de klantenservice dat er iets niet klopt, krijg ik te horen dat ik zelf moet bellen met postnl om te horen waar mijn pakketje is. Pas als ik die info heb wil delta evt een nieuw pakket opsturen.

Sinds wanneer pakt postnl pakjes in?
Mijn doos heeft de verkeerde inhoud.

Adres, en label etc op de buitenkant klopt gewoon.

Edit weer gebeld met delta die vertelde dat delta zelf pakketten samenstelt. En zij gaan een nieuw installatiepakket opsturen.

Kwestie van juiste persoon spreken denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2025 17:45 ]

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:42
mrc4nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:15:
Ik haal mijn installatiepakket op. Doos is bijzonder licht. Maar ok.

Maak ik 'm open, alleen een ftu. En in de doos van de ftu een brief met adres uit marknesse (ik woon in Ruinerwold)

Ik bellen met de klantenservice dat er iets niet klopt, krijg ik te horen dat ik zelf moet bellen met postnl om te horen waar mijn pakketje is. Pas als ik die info heb wil delta evt een nieuw pakket opsturen.

Sinds wanneer pakt postnl pakjes in?
Mijn doos heeft de verkeerde inhoud.

Adres, en label etc op de buitenkant klopt gewoon.
En daar komt nog bij, jij bent niet de opdrachtgever van PostNL, dus PostNL doet helemaal niets voor de ontvanger.

Zit je weer mooi mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:43
Het enige wat ontbreekt is de settings knop. Dus daarvoor heb je nog wel de oude AB nodig.

@Berpie74: ik krijg de ab niet aan de TV gekoppeld. De standaard werkwijze van Delta (1 + 3 ingedrukt houden tot het lampje onder de TV-knop gaat branden) werkt niet, er gaat geen lampje branden.
Heb jij dit wel werkend gekregen?
Via de Home knop (het huisje) kun je naar de settings.

Ik heb de afstandsbediening gekoppeld aan onze Sony tv. Volgens mij heb ik hiervoor de merkcode (elk merk heeft een code) ingevoerd in de Delta ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renesis
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 17:08
mrc4nl schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:15:

Kwestie van juiste persoon spreken denk ik.
Vergelijkbare ervaring hier. De elektra en gasmeter hier 11 dagen geleden vervangen door Stedin. Dat vond de stroomadapter van de glasvezel modem geen goed idee en is defect. (bekend probleem volgens klantenservice)

Wacht nu al 10 dagen op een vervangende die opgestuurd zou zijn. Medewerkers van de klantenservice zijn tikje wisselend in hoe snel het er had moeten zijn. Adapter kan gewoon door de brievenbus dus ja het zou rap moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:54
Renesis schreef op zondag 11 mei 2025 @ 21:30:
[...]

Vergelijkbare ervaring hier. De elektra en gasmeter hier 11 dagen geleden vervangen door Stedin. Dat vond de stroomadapter van de glasvezel modem geen goed idee en is defect. (bekend probleem volgens klantenservice)

Wacht nu al 10 dagen op een vervangende die opgestuurd zou zijn. Medewerkers van de klantenservice zijn tikje wisselend in hoe snel het er had moeten zijn. Adapter kan gewoon door de brievenbus dus ja het zou rap moeten kunnen.
Ligt waarschijnlijk bij PostNL pakket punt (is mijn ervaring..)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:22
Drardollan schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:07:
[...]

Dat was hier bij de aanleg ook schering en inslag, brandweer werd er gek van. Ondertussen ligt het meeste er nu een jaartje, dus de ergste ellende is achter de rug.

Het laat maar weer eens zien hoe belangrijk het is om KLIC op orde te hebben.
KLIC is belangrijk, maar leidingen liggen na 30 jaar niet meer precies waar ze op de kaart ingetekend zijn (of 30 jaar geleden waren ze niet zo nauwkeurig met intekenen).
Het kan natuurlijk ook zijn dat de aannemers de mensen inhuren die de klus voor het laagste bedrag doen en dat ze dan niet zo naar de kwaliteiten kijken.....

De mensen die voor KPN/Delta/Ziggo/... aanleggen zijn soms dezelfde. Er was hier een ploeg voor Delta bezig met Ziggo hesjes aan (er is hier geen Ziggo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
esky schreef op maandag 12 mei 2025 @ 10:57:
[...]

KLIC is belangrijk, maar leidingen liggen na 30 jaar niet meer precies waar ze op de kaart ingetekend zijn (of 30 jaar geleden waren ze niet zo nauwkeurig met intekenen).
Het kan natuurlijk ook zijn dat de aannemers de mensen inhuren die de klus voor het laagste bedrag doen en dat ze dan niet zo naar de kwaliteiten kijken.....
Het meest beroerde is inderdaad dat veel leidingen bij KLIC "bij benadering" zijn ingetekend. In het verleden hadden we geen goede methodes om dit eenvoudig en betaalbaar te doen, tegenwoordig rijden ze met zo'n wieltje met een GPS over de nieuwe kabel heen en weet het systeem de exacte locatie. Er was ook minder noodzaak, 30-40 jaar geleden kwam er amper een kabel of leiding bij en werd er secuurder gewerkt (moet nu inderdaad allemaal goedkoop en snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:38
Iemand hier bekend met Delta TV en of er recent wijzigingen zijn geweest.

Hier wordt GTST elke avond opgenomen en soms dagen later teruggekeken. Tot ongeveer twee weken terug konden die opnames gewoon doorgespoeld worden.

Dat kan ineens niet meer. Ze hebben daar dus duidelijk iets aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
Iemand hier bekend met Delta TV en of er recent wijzigingen zijn geweest.

Hier wordt GTST elke avond opgenomen en soms dagen later teruggekeken. Tot ongeveer twee weken terug konden die opnames gewoon doorgespoeld worden.

Dat kan ineens niet meer. Ze hebben daar dus duidelijk iets aangepast.
Klopt. RTL verbiedt doorspoelen, vanwege de reclame inkomsten denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48
Ik woon in een klein boeren dorp, met een 4GB fiber, 10gb nic in de pc. En met wat tuning kreeg ik het vandaag voor elkaar om in 11 uur 20TB van mijn lokale pc naar de cloud te kopiëren (dedicated). 11 uur lang stabiel bijna de volledige 4Gb gehaald (470MBps). Volgens mij zitten er op onze lokale wijkcentrale nog maar weinig zware gebruikers en of verbindingen.

Het zal niet overal zo goed zijn, maar deze lijn + die nokia XS-2426G-B is echt een zegen, ik ben gewend om routers van de provider toch echt regelmatig te moeten rebooten etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YcQC9pBDOBK6PHmJiWhl1X2-6w=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lv5FqufDiB5SPnIhjkDDYb4w.png?f=user_large

Een realtime overzicht zoals ze bij deze provider aanbieden zou toch ook wel mooi zijn. Maar ben bang dat met de nieuwe XGS-PON verbindingen en de enorme overselling, transparantie over zulke data niet echt meer zal gebeuren. Tenzij ze het verplicht zijn.

https://www.skv.nl/dataverkeer/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:38
ernstoud schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:43:
[...]

Klopt. RTL verbiedt doorspoelen, vanwege de reclame inkomsten denk ik.
Tot 2 weken terug was het geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:28:
[...]

Tot 2 weken terug was het geen probleem.
Maar als je dit topic terugleest (/op RTL zoekt) zul je zien dat deze wijziging ook pas een paar maanden terug is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

rcthans schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:10:
Ik woon in een klein boeren dorp, met een 4GB fiber, 10gb nic in de pc. En met wat tuning kreeg ik het vandaag voor elkaar om in 11 uur 20TB van mijn lokale pc naar de cloud te kopiëren (dedicated). 11 uur lang stabiel bijna de volledige 4Gb gehaald (470MBps). Volgens mij zitten er op onze lokale wijkcentrale nog maar weinig zware gebruikers en of verbindingen.

Het zal niet overal zo goed zijn, maar deze lijn + die nokia XS-2426G-B is echt een zegen, ik ben gewend om routers van de provider toch echt regelmatig te moeten rebooten etc.

[Afbeelding]

Een realtime overzicht zoals ze bij deze provider aanbieden zou toch ook wel mooi zijn. Maar ben bang dat met de nieuwe XGS-PON verbindingen en de enorme overselling, transparantie over zulke data niet echt meer zal gebeuren. Tenzij ze het verplicht zijn.

https://www.skv.nl/dataverkeer/
toon volledige bericht
Zeer mooi resultaat. Blijkbaar zijn er toch use cases voor symetrische verbindingen :P (ahum Ziggo).

Grappig plaatje van SKV, zo zie je direct of iets gaat vastlopen.

Dat zullen ze vast niet gaan doen bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-05 15:57
Sjakie0101 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:06:
[...]

Ik zou bellen dat je als nieuwe abonnee gewoon nieuw spul verwacht en dus de Android Box. Dan hadden ze jou beginn vorig jaar moeten aansluiten, dan hadden ze het recht om oude spullen op te sturen.
Heb ik gedaan, maar helaas. Ik heb pas sinds begin dit jaar de aansluiting, maar ik heb een contract van ruim 2 jaar eerder en zit daarom in een poule die alleen de oude 7x krijgt, niet de Amigo. En dus ook niet als ik een extra kastje bestel. Dan krijg ik gewoon weer een 2de oude. Ook al zou ik gewoon de 2de betalen en de eerste in de kast leggen (en dus 5 euro meer betalen voor niks) - computer says 'NO'. Was geen enkele mogelijkheid en/of bereidheid om mee te werken.

Toen ik aangaf ontevreden te zijn over de kamai - traag, beeld is slechter dan van de app, geluid valt regelmatig enkele seconden weg, moet in het zicht staan - etc. Nada.

Nouja, voor het wegvallen van het geluid wilden ze wel een keer het kastje een update sturen, maar dan moet ik vanuit thuis opnieuw bellen want daar hebben ze het serienummer voor nodig.

Waardeloos beleid dus en een ruk ervaring, en voor mij de reden om direct zodra het kan terug te gaan naar Ziggo ;w . Dan maar iets meer betalen. Bij ziggo moest je ook altijd even doorbijten, maar daar kon je tenminste nog over naar nieuwe hardware (next) e.d. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:42
JeroenT schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 05:38:
[...]

Zeer mooi resultaat. Blijkbaar zijn er toch use cases voor symetrische verbindingen :P (ahum Ziggo).
Alsof je maandelijks 20TB naar de cloud moet uploaden.
Leuk voor deze stats maar dit gebeurt heel erg weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik woon in een nieuwe gemeente waar ik zie dat Delta bezig is met het aanleggen, ze geven aan dat het klaar moet zijn in het eerste kwartaal van 2025.

Als ik een postcodecheck doe dan is het nog niet beschikbaar. Heeft het zin ze eens te bellen met een verwachting?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:09
THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:46:
Ik woon in een nieuwe gemeente waar ik zie dat Delta bezig is met het aanleggen, ze geven aan dat het klaar moet zijn in het eerste kwartaal van 2025.

Als ik een postcodecheck doe dan is het nog niet beschikbaar. Heeft het zin ze eens te bellen met een verwachting?
Baat het niet, dan schaadt het ook niet. Maar ik veracht niet dat je er veel wijzer van wordt. Er zijn zo veel factoren buiten de invloed van Delta die de aanleg kunnen vertragen dat ze het zelf waarschijnlijk ook niet weten. En als je wel een antwoord krijgt weet je ook niet of het wel klopt. Het enige wat er verder op zit is gewoon rustig afwachten. Hoe frustrerend ook...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
THE_BASE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 19:46:

Je kunt de status zien op deltanetwerk.nl. Daar worden de updates geplaatst, veel meer is er vaak ook niet bekend aangezien ze van allemaal partijen afhankelijk zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door bjusterbaarlik op 14-05-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT

JeroenT

hoi!

tyson69 schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 13:36:
[...]

Alsof je maandelijks 20TB naar de cloud moet uploaden.
Leuk voor deze stats maar dit gebeurt heel erg weinig
Waar zie je mij maandelijks schrijven? Maar als het wel gebeurt, toch liever via glas, dan Ziggo.

Wel gaaf dat je je breder oriënteert. :P

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenT op 14-05-2025 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Wij zijn hier (2926PB) op de 14e overgegaan van Caiway naar Delta. Met het Flexpakket - 1 Gig

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhSFPmBBZeY_cFgMdHIP3CciUH8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8vc0lnFfKuMQq5Pzqk0MYeav.png?f=fotoalbum_large

De software van het amino tv encoder was gelijk al bijgewerkt

Ik weet nu alleen niet of ik nog op GOF zit of PON?

Ik heb geen nieuwe spullen gekregen - alles ging vanzelf

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berryleduc
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 15-05 16:02
Zijn er meer mensen die de kanalen van RTL niet neer door kunnen spoelen als de programma's opgenomen zijn. 😒

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19
Ja, de mensen die dit hier eergisteren besproken, 10 reacties boven jou, hadden dit inderdaad ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Nu online
berryleduc schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 15:52:
Zijn er meer mensen die de kanalen van RTL niet neer door kunnen spoelen als de programma's opgenomen zijn. 😒
https://www.delta.nl/televisie/updates/

Op verzoek van RTL gaat doorspoelen bij opnames uit per 1 april a.s. voor de volgende zenders:
- RTL4
- RTL5
- RTL7
- RTL8
- RTLZ
- RTL Lounge
- RTL Telekids
- RTL Crime

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 14:47:
Wij zijn hier (2926PB) op de 14e overgegaan van Caiway naar Delta. Met het Flexpakket - 1 Gig

[Afbeelding]

De software van het amino tv encoder was gelijk al bijgewerkt

Ik weet nu alleen niet of ik nog op GOF zit of PON?

Ik heb geen nieuwe spullen gekregen - alles ging vanzelf
Als je nu werkend internet hebt met een Genexis Titanium of Platinum heb je nog steeds AON en geen XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mapje schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:48:
[...]

Dit is nou net niet doorgegaan op het laatste moment, je kunt nu de reclames nog steeds doorspoelen.
Toch even meenemen, zie hierboven. Ondertussen is het doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 22:00
JohDB schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:10:
[...]

https://www.delta.nl/televisie/updates/

Op verzoek van RTL gaat doorspoelen bij opnames uit per 1 april a.s. voor de volgende zenders:
- RTL4
- RTL5
- RTL7
- RTL8
- RTLZ
- RTL Lounge
- RTL Telekids
- RTL Crime
Dan kunnen de kosten ook omlaag voor doorgifte van de RTL zenders en dus lagere abonnement kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik was van de week een beetje aan het mopperen op delta, maar ik moet wel zeggen hun klantenserive is echt goed. Geen lange wachttijd, en werknemers die duidelijk willen helpen.

Van de dingen die mis zijn gegaan, komt een groot deel omdat ik zelf ook niet verder kijk of mijn emails goed lees.

want:

1. Missende modem stond als pakket #2 bij het pakketpunt (geen collie 2, maar gewoon met unieke t&t)
2.FTU adapter was nodig voor het aansluiten van het nokia glasmodem
3. Gewenste opleverdatum verwarren met de definitieve opleverdatum

Nouja, over iets meer dan een weekje hoop ik mede te delen dat de boel werkt.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrc4nl schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:40:
ik was van de week een beetje aan het mopperen op delta, maar ik moet wel zeggen hun klantenserive is echt goed. Geen lange wachttijd, en werknemers die duidelijk willen helpen.
Zijn er klanten services waar dat niet is? Die keren dat ik Ziggo heb gebeld had ik ook binnen een minuut en meestal "direct" iemand aan de lijn.
3. Gewenste opleverdatum verwarren met de definitieve opleverdatum
Laat me raden. De ingangsdatum is 14 dagen na de gewenste ingangsdatum? Want zo denkt Delta onder de 14 dagen bedenktijd uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

ernstoud schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Als je nu werkend internet hebt met een Genexis Titanium of Platinum heb je nog steeds AON en geen XGS-PON.
Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDIqFlB8FYvKFfxRNLqfKeHGynY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t9P9uKA0MPSVQbKQi3hQMbRW.jpg?f=fotoalbum_large

*Edit*
Even contact gezocht en ik blijk inderdaad in het AON/P2P netwerk te liggen, XSGPON niet mogelijk dus. Jammer... Nooit 1000Mbit zal het gaan zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFZJaEhBB2D3Ia3RqnIMzIQja8Y=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/n2JQyHP9355DkWXLB17uFtxd.png?f=user_large
Best redelijk dan, denk ik?

[ Voor 23% gewijzigd door d22wth op 15-05-2025 19:24 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:
[...]
Zijn er klanten services waar dat niet is?
[rant]
PostNL. Die hebben nl. geen klantenservice. Pakje zoek? Zoek het zelf maar uit.

Klachten? Hoor je nooit meer wat van. Toen ik de ruim 250 Zaram SFP’s verzond leerde ik dat aangetekend verzenden geen enkele garantie geeft, dat track/trace soms onzin vertelt, dat met handtekening bij ontvangst gewoon nagelaten wordt etc. etc. En van een officiële klacht hoorde ik niets meer. Was toch meer dan duizend euro business voor ze maar met PostNL doe ik geen zaken meer.

[\rant]

[ Voor 45% gewijzigd door ernstoud op 15-05-2025 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? [Afbeelding]

*Edit*
Even contact gezocht en ik blijk inderdaad in het AON/P2P netwerk te liggen, XSGPON niet mogelijk dus. Jammer... Nooit 1000Mbit zal het gaan zijn

[Afbeelding]
Je snelheid is voor AON helemaal ok. En ooit ga je naar XGS-PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
d22wth schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:48:
[...]

Ja dat is wat de situatie is, moet ik Delta even melden dat ik naar XGSPON wil? [Afbeelding]

*Edit*

[Afbeelding]
Ligt dat aan AON of ligt dat aan de 1Gbit/s poort? Immers haal je met een 1Gbit/s poort netto sowieso maar maximaal ~940Mbit/s door overhead (1Gbit/s is de snelheid waarmee de ethernet bitjes over de lijn gaan. Maar in de ethernet pakketjes zit nog IP, en in de IP pakketjes zit nog TCP (of UDP) en daarin zit pas de daadwerkelijke data. Waardoor op elk pakketje je dus een X aantal bits verlies hebt als je kijkt naar de daadwerkelijke snelheid).

En terwijl ik dat tik. Aan de andere kant zal het netwerk natuurlijk ook maar 1Gbit/s aan "ethernet" leveren. Want het gaat vast om 1Gbit/s SFP modules in zowel de Genexis en de switch aan de andere kant. Waardoor daar op dezelfde beperking zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 18:44:
[...]

Zijn er klanten services waar dat niet is? Die keren dat ik Ziggo heb gebeld had ik ook binnen een minuut en meestal "direct" iemand aan de lijn.
odido. stellete Lutsers daarzo. 3 keer doorgeschakeld worden en elke keer je opnieuw moeten identificeren. redelijk lange wachttijd. En ook heel belerend doen alsof het probleem bij mij ligt.(geen incasso's afschrijven)
[...]

Laat me raden. De ingangsdatum is 14 dagen na de gewenste ingangsdatum? Want zo denkt Delta onder de 14 dagen bedenktijd uit te komen.
6 dagen 🤷‍♂️

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

RobertMe schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 20:21:
[...]

Ligt dat aan AON of ligt dat aan de 1Gbit/s poort? Immers haal je met een 1Gbit/s poort netto sowieso maar maximaal ~940Mbit/s door overhead (1Gbit/s is de snelheid waarmee de ethernet bitjes over de lijn gaan. Maar in de ethernet pakketjes zit nog IP, en in de IP pakketjes zit nog TCP (of UDP) en daarin zit pas de daadwerkelijke data. Waardoor op elk pakketje je dus een X aantal bits verlies hebt als je kijkt naar de daadwerkelijke snelheid).

En terwijl ik dat tik. Aan de andere kant zal het netwerk natuurlijk ook maar 1Gbit/s aan "ethernet" leveren. Want het gaat vast om 1Gbit/s SFP modules in zowel de Genexis en de switch aan de andere kant. Waardoor daar op dezelfde beperking zit.
Juist dat verklaart een hoop, ik had zo’n vermoeden al, thanks voor je goeie uitleg. Zal nog wel ff duren voordat XGSPON hier wordt gebruikt denk ik, an sich is deze 940/940 lijn super stabiel, echt waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-05 08:00
Is wel een interessante discussie voor wie Delta TV wil kijken op vakantie

https://www.zeelandnet.nl...op-vakantie-via-delta-app

Er zijn dus wel bepaalde uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mapje schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 16:49:
Is wel een interessante discussie voor wie Delta TV wil kijken op vakantie

https://www.zeelandnet.nl...op-vakantie-via-delta-app

Er zijn dus wel bepaalde uitzonderingen.
Gewoon de VPN functie in je router gebruiken en die aanzetten. Dan zit je toch in je Delta netwerk :)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:55
Kwam gisteren terug van vakantie en de Nokia is dood. Ze sturen een nieuwe op.

Ondertussen via hotspot op KPN mobiel te werken. Moet zeggen ik doe gewoon alles. Zelfs gamen gaat nog enigzins ok.

Glas kan de deur uit ? 8)7
Pagina: 1 ... 119 120 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.