Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:32
Hoeveel netwerk capaciteit heeft een regio? Ik heb sinds een week 4Gbps maar de laatste 3 dagen haal ik "slechts" 3Gbps. Drukte op het netwerk?

Mijn PC en NAS hebben toch maar een 2.5GbE poort, dus last ervan heb ik niet. Ik ben gewoon benieuwd wat nou de capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlazeMuis schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 19:48:
Hoeveel netwerk capaciteit heeft een regio? Ik heb sinds een week 4Gbps maar de laatste 3 dagen haal ik "slechts" 3Gbps. Drukte op het netwerk?

Mijn PC en NAS hebben toch maar een 2.5GbE poort, dus last ervan heb ik niet. Ik ben gewoon benieuwd wat nou de capaciteit is.
Tijdens ons bezoek aan Delta (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") werd dit toegelicht:

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.”

Dus de uplink is snel genoeg, maar wat al je buren doen op dit moment is bepalend. Wat meet je in een echt daluur, midden in de nacht?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:14:
[...]

Tijdens ons bezoek aan Delta (ernstoud in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2") werd dit toegelicht:

“Elke OLT (Wijkcentrale niveau) heeft op dit moment minimaal 4x10G uplink, maar bij nieuwe uitrol is dit maar liefst 2x100G.”

Dus de uplink is snel genoeg, maar wat al je buren doen op dit moment is bepalend. Wat meet je in een echt daluur, midden in de nacht?
Was er niet ook iets van een maximale snelheid per poort op de OLT? Leuk een redundant 100Gbit/s uplink (of 2x 100Gbit/s uplink), maar als een enkele poort op de OLT bv maar 10Gbit/s doet en je deelt die poort met potentieel 64 (of was het nog meer?) abonnees op dezelfde poort dan haal je de snelheid vast nog niet (als andere tegelijkertijd...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
ernstoud schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 20:14:
[...]

Screenshot van de speedtests:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Niu8qf1OsEfdDRLiJOQpw0PmFow=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EZrY93RCPR8WanCpSNMEUYwI.png?f=user_large

Zoals je ziet, ook in de nacht haal ik 3Gbps.

En zoals het eerst was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4T2QkxfmQEmn-qwycZbrwKsKpAw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c81rJ7SB9vhVvCfZ5sZhcvBU.png?f=user_large

Nokia XS-010X-Q + Ubiquiti Cloud Gateway Fiber.

Edit: gisteravond heb ik alles opnieuw opgestart (andere reden, moest ff alles netjes maken qua kabels).

[ Voor 4% gewijzigd door BlazeMuis op 19-04-2025 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-04 23:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9L-il3bQBVhhIjUAJuLvQ1jwp8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rKbELhLAfqoRCGB4aigRpVXC.jpg?f=fotoalbum_large
Hopelijk kan iemand helpen, hoe verwijder ik de glasvezel kabel? Delta heeft een vervangende modem gestuurd met een nieuwe kabel alleen krijg ik de oude er niet goed uit (het omhulsel wel, alleen de kabel lijkt vast te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:34:
[Afbeelding]
Hopelijk kan iemand helpen, hoe verwijder ik de glasvezel kabel? Delta heeft een vervangende modem gestuurd met een nieuwe kabel alleen krijg ik de oude er niet goed uit (het omhulsel wel, alleen de kabel lijkt vast te zitten).
Het is een klik mechanisme, even met een punttangetje het vierkante groene gedeelte zacht naar achteren trekken dan klikt hij los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mussov
stormfly schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:36:
[...]

Het is een klik mechanisme, even met een punttangetje het vierkante groene gedeelte zacht naar achteren trekken dan klikt hij los.
Dankje, bedoel je dan het groene vierkante gedeelte naar je toe of van je af? Lijkt namelijk niet direct los te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mussov schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:40:
[...]

Dankje, bedoel je dan het groene vierkante gedeelte naar je toe of van je af? Lijkt namelijk niet direct los te klikken.
Naar je toe, eruit beweging. Ik beschrijf de normale werking van deze connector, ik weet niet of hij vast is gemaakt aan het kapje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mussov
stormfly schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:51:
[...]

Naar je toe, eruit beweging. Ik beschrijf de normale werking van deze connector, ik weet niet of hij vast is gemaakt aan het kapje.
Uiteindelijk gelukt, het werkt weer. Dank voor de snelle hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mussov schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 22:34:
[Afbeelding]
@robertwebbe … deja vu :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
@mussov Als die vast zat, zie robertwebbe in "[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2"

Waarschijnlijk zat die dan achter het verende klepje vast. Geluk dat je hem los hebt gekregen.

Precies om deze reden is het advies om een koppelblokje te gebruiken gekomen. Maar ik snap dat als Delta je een nieuw modem stuurt met nieuwe kabel, dat je deze dan ook wilt vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 20-04-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:39

JeroenT

hoi!

Hier lijkt ook de performance een stuk minder de laatste dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZuBQvr6RQ60NH5jFQ4-nxxkhgxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V2CO6KkqvyOuhlZMR0NedLKg.png?f=fotoalbum_large

Gek genoeg is na een reset van de XGS-PON module, de upload ook gehalveerd. Die was voor de reset wel netjes 7.3 Gbit.

Nouja, het zal. Het voelt alsof het nu ergens keihard wordt gecapped. Als het over een paar dagen nog zo is, ga ik eens verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
JeroenT schreef op maandag 21 april 2025 @ 03:32:
Hier lijkt ook de performance een stuk minder de laatste dagen.

[Afbeelding]

Gek genoeg is na een reset van de XGS-PON module, de upload ook gehalveerd. Die was voor de reset wel netjes 7.3 Gbit.

Nouja, het zal. Het voelt alsof het nu ergens keihard wordt gecapped. Als het over een paar dagen nog zo is, ga ik eens verder kijken.
Het is hier nog steeds hetzelfde, helaas. Best vreemd. Maar goed, maakt niet heel veel uit zolang het maar niet onder de 2.5Gbps komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHAibg4NhSWvzpONay0br7nonX0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QyY6265UbuqTgOt5X4gUmJAV.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Na de problemen zaterdag had ik vandaag plots weer hetzelfde probleem. Na een reset van het modem en een paar uur wachten was het weer opgelost. Het lijkt er op dat ik geen IPv4 adres toebedeeld krijg. Op den duur na een reset dan toch een beetje. Maar bijvoorbeeld op https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip krijg ik bij ipv4 geen adres maar de melding 'not detected'.

Ik neem aan dat jullie hier wel een ipv4 adres te zien krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperhoof schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 21:45:
Na de problemen zaterdag had ik vandaag plots weer hetzelfde probleem. Na een reset van het modem en een paar uur wachten was het weer opgelost. Het lijkt er op dat ik geen IPv4 adres toebedeeld krijg. Op den duur na een reset dan toch een beetje. Maar bijvoorbeeld op https://whatismyipaddress.com/nl/mijn-ip krijg ik bij ipv4 geen adres maar de melding 'not detected'.

Ik neem aan dat jullie hier wel een ipv4 adres te zien krijgen toch?
Ja, uiteraard. Als jij geen IPv4 krijgt is er echt iets niet goed. Delta bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik krijg bij specifiek die site ook 'not detected' bij IPv4, dus die site werkt gewoon niet lekker (ik heb gewoon een IPv4 en een IPv6). Daar kan je dus niet echt op vertrouwen.
Staat er in het modem ook geen IPv4?

[ Voor 32% gewijzigd door EDIT op 22-04-2025 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPvDam
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
EDIT schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 22:26:
Ik krijg bij specifiek die site ook 'not detected' bij IPv4, dus die site werkt gewoon niet lekker (ik heb gewoon een IPv4 en een IPv6). Daar kan je dus niet echt op vertrouwen.
Staat er in het modem ook geen IPv4?
Probeer eens https://ip6.nl deze geeft je ipv4 en ipv6 adres weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:09
Ik kijk nu TV via de app op een LG OLED tv uit 2021, app draait prima maar zappen kost net een paar sec en de gids inladen kan ook sneller. Nu doet het kastje (oude type) dat wel snel. Ik heb nu voor onze oude tv boven een Google TV streamer gekocht en ik moet zeggen dat die Delta app daar aardig snappy op draait. Zender aanklikken en voor je het af kunt knipogen heb je beeld. Prima alternatief voor de door Delta geleverde ontvanger.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:57
Werkende SMTP instellingen?

Ik bleek nog altijd de SMTP-server van mijn vorige provider te gebruiken.... Die werkte vandaag niet meer, dus nu op zoek naar de SMTP-instellingen van Delta.
Op https://www.delta.nl/klan...-mail/serverinstellingen/ staat:
Gebruikersnaam: Je eigen e-mailadres
Inkomende server: mail.delta.nl
Inkomende poort: 995
SSL/TLS: SSL
Uitgaande server: mail.delta.nl
Uitgaande poort: 465
Maar welk emailadres moet ik dan gebruiken? Het adres wat ik gebruik als contactadres, of mijn emailadres waarmee ik op de webmail (https://webmail.delta.nl/) kan inloggen?
Ik heb elke combi geprobeerd die ik kan bedenken, maar niks werkt. Ik blijf steeds de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.
Poorten 25 en 587 werkt trouwens helemaal niet, dus 465 lijkt wel te kloppen.

Wie heeft dit wel werkend en welke instellingen gebruik je?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:55:

Ik bleek nog altijd de SMTP-server van mijn vorige provider te gebruiken.... Die werkte vandaag niet meer, dus nu op zoek naar de SMTP-instellingen van Delta.

[...]

Maar welk emailadres moet ik dan gebruiken? Het adres wat ik gebruik als contactadres, of mijn emailadres waarmee ik op de webmail (https://webmail.delta.nl/) kan inloggen?
Ik heb elke combi geprobeerd die ik kan bedenken, maar niks werkt. Ik blijf steeds de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.

toon volledige bericht
Ik kan op mijn.caiway.nl bij “Zelf regelen” mijn niet te wijzigen primaire e-mail adres zien en ook daar e-mail adressen aanmaken. Is dat bij mijn.delta.nl niet ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
ernstoud schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:31:
Ik kan op mijn.caiway.nl bij “Zelf regelen” mijn niet te wijzigen primaire e-mail adres zien en ook daar e-mail adressen aanmaken. Is dat bij mijn.delta.nl niet ook zo?
Ik kan daar onder "Mijn gegevens wijzigen → Klantgegevens" mijn contactdata aanpassen. Daar staat mijn (niet Delta) e-mailadres waarop ik hun rekeningen ontvang, en waarmee ik op mijn.delta.nl en webtv.delta.nl inlog.

Op https://mijn.delta.nl/producten/internet staat ergens onderaan inderdaad onder "Beheer je e-mailadressen" een primair e-mailadres. Dat adres werkt alleen voor de Delta webmail.
Daar kan ik ook extra adressen aanmaken.

Beide werken niet voor de SMTP... :(

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 23-04-2025 11:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 11:45:
[...]

Ik kan daar onder "Mijn gegevens wijzigen → Klantgegevens" mijn contactdata aanpassen. Daar staat mijn (niet Delta) e-mailadres waarop ik hun rekeningen ontvang, en waarmee ik op mijn.delta.nl en webtv.delta.nl inlog.

Op https://mijn.delta.nl/producten/internet staat ergens onderaan inderdaad onder "Beheer je e-mailadressen" een primair e-mailadres. Dat adres werkt alleen voor de Delta webmail.
Daar kan ik ook extra adressen aanmaken.

Beide werken niet voor de SMTP... :(
Ik zou voor het delta-mailadres waar je ook mee kunt inloggen op de delta webmail een Wachtwoordreset doen, daarna je adres als nieuw instellen in je mailapp met de juiste delta servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
RoRoNL schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:13:
Ik zou voor het delta-mailadres waar je ook mee kunt inloggen op de delta webmail een Wachtwoordreset doen, daarna je adres als nieuw instellen in je mailapp met de juiste delta servers.
Maar ik weet het wachtwoord van dat adres wel, want ik kan er probleemloos mee op de webmail inloggen. Daar is niks mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:21:
[...]

Maar ik weet het wachtwoord van dat adres wel, want ik kan er probleemloos mee op de webmail inloggen. Daar is niks mis.
Je schreef: “Ik blijf steeds de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.”
En je kunt niet inloggen in je gewenste lokale mailapp, dan raad ik toch aan om…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
RoRoNL schreef op woensdag 23 april 2025 @ 12:26:
Je schreef: “Ik blijf steeds de melding krijgen dat mijn gebruikersnaam/wachtwoord niet klopt.”
En je kunt niet inloggen in je gewenste lokale mailapp, dan raad ik toch aan om…
Ik kan met die gegevens juist prima inloggen in de webmail. Dat betekent dat die kloppen.

Overigens wordt het wel steeds gekker.
Met mijn emailadres "andrehj"@delta.nl en het bijbehorende wachtwoord kan ik alléén inloggen in https://webmail.delta.nl/ met Firefox. Met Chrome of Edge krijg ik een melding dat het inloggen mislukt is. :? :? :?

Toen toch maar mijn wachtwoord daarvoor veranderd, zodat ik geen last heb van in browsers opgeslagen wachtwoorden, maar zonder resultaat, ik kan alleen in de webmail inloggen met Firefox, niet met Edge of Chrome. Gaat lekker dus.
En het allerbelangrijkste, de smtp, werkt nog steeds niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 23-04-2025 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Hm, ben weer wat verder. Na het weggooien van de koekjes in FF kan ik ook daarmee niet meer inloggen. Nu kan ik dus nergens meer op de webmail inloggen. En ook na het wijzigen van het wachtwoord niet. Volgende stap is toch de helpdesk. Er gaat duidelijk iets met het primaire e-mailadres fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:55:

[...]

toon volledige bericht
Probleem is opgelost. En ik was zelf de oorzaak :+ ...
Ik bleek een (eigenlijk nauwelijks zichtbare) tikfout in het door delta gegenereerde primaire emailadres te hebben....

Voor wie nog op zoek is naar de juiste instellingen voor SMTP:
mail.delta.nl
poort 465
SSL (bij Outlook kiezen voor SSL/TLS).
Gebruikersnaam: Je primaire emailadres wat je kunt vinden op https://mijn.delta.nl/producten/internet/email-instellingen
Wachtwoord: Het bij dat adres behorende wachtwoord (wat je op bovenstaande pagina evt kunt wijzigen onder "Wachtwoord wijzigen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:11:
[...]

Probleem is opgelost. En ik was zelf de oorzaak :+ ...
Ik bleek een (eigenlijk nauwelijks zichtbare) tikfout in het door delta gegenereerde primaire emailadres te hebben....
Laat me raden:

De l of de 1

De O of de 0

De - of de _

De I of de I (kleine L en hoofdletter i)

De g of de q

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 23-04-2025 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Goed geraden. Als je het weet is het heel simpel, maar je kunt hier echt urenlang overheen kijken...

[ Voor 23% gewijzigd door Andrehj op 23-04-2025 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:42:
[...]

Goed geraden. Als je het weet is het heel simpel, maar je kunt hier echt urenlang overheen kijken...
Kopiëren naar wordpad en dan font wijzigen. Dan zie je het volgens mij makkelijk. Dat helpt in ieder geval bij de andere voorbeelden.

[ Voor 7% gewijzigd door W1ck1e op 23-04-2025 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
W1ck1e schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:50:
Kopiëren naar wordpad en dan font wijzigen. Dan zie je het volgens mij makkelijk.
Dan moet je wel weten dat er een fout in het e-mailadres zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Andrehj schreef op woensdag 23 april 2025 @ 16:51:
[...]

Dan moet je wel weten dat er een fout in het e-mailadres zit....
Of je wilt het uitsluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-05 10:36
Ilankroon schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 18:27:
[...]

Bestel een nieuwe ... zodra je m hebt, annuleer je de oude.
Deze discussie is van enige tijd geleden maar ik kom hier even op terug. Omdat het weer typisch is.

Ik kreeg dit jaar eindelijk een aansluiting, maar met, naar blijkt het 'oude' tv kastje. En ik ga slecht op dat ding. Na enkele chats met Delta (met verschillende antwoorden ) heb ik het nog even aangekeken. Nu de afgelopen weken ook het geluid regelmatig enkele seconden uitvalt, toch een nieuwe (2de kastje) besteld.

Wat denk je? Juist. Nu heb ik 2 oude kastjes. 👌

Deze gaat dus meteen retour morgen....
Uitlevering van android/oud kastje is blijkbaar een loterij, en ik win nu eenmaal nooit wat 😂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
In september loopt m'n 2gb (dikke prima) delta-abo af en de postcodecheck van KPN zegt al een jaar: We maken plannen voor uw postcode/buurt/woonplaats. Ik ga maar eens bellen met KPN of ze daar inzicht hebben in die planning en dan misschien nog even een tijdje terug naar vdsl 100/30....

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rmaxx schreef op woensdag 23 april 2025 @ 19:22:
[...]

Deze discussie is van enige tijd geleden maar ik kom hier even op terug. Omdat het weer typisch is.

Ik kreeg dit jaar eindelijk een aansluiting, maar met, naar blijkt het 'oude' tv kastje. En ik ga slecht op dat ding. Na enkele chats met Delta (met verschillende antwoorden ) heb ik het nog even aangekeken. Nu de afgelopen weken ook het geluid regelmatig enkele seconden uitvalt, toch een nieuwe (2de kastje) besteld.

Wat denk je? Juist. Nu heb ik 2 oude kastjes. 👌

Deze gaat dus meteen retour morgen....
Uitlevering van android/oud kastje is blijkbaar een loterij, en ik win nu eenmaal nooit wat 😂.
Ik zou bellen dat je als nieuwe abonnee gewoon nieuw spul verwacht en dus de Android Box. Dan hadden ze jou beginn vorig jaar moeten aansluiten, dan hadden ze het recht om oude spullen op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:43
Doane schreef op donderdag 24 april 2025 @ 12:38:
In september loopt m'n 2gb (dikke prima) delta-abo af en de postcodecheck van KPN zegt al een jaar: We maken plannen voor uw postcode/buurt/woonplaats. Ik ga maar eens bellen met KPN of ze daar inzicht hebben in die planning en dan misschien nog even een tijdje terug naar vdsl 100/30....
Is ODIDO via de Delta vezel geen optie? Terug naar VDSL lijkt mij niet prettig als je 2Gb gewent bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
tyson69 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 13:29:
[...]

Is ODIDO via de Delta vezel geen optie? Terug naar VDSL lijkt mij niet prettig als je 2Gb gewent bent
Kan ik prima mee leven als ze me zouden vertellen dat ik binnen een jaar ook een glasvezel van ze in huis krijg _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49
Doane schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:17:
[...]

Kan ik prima mee leven als ze me zouden vertellen dat ik binnen een jaar ook een glasvezel van ze in huis krijg _/-\o_
Ook voor hier zegt KPN al bijna een jaar dat ze plannen hebben voor de aanleg van glasvezel. Maar ik reken er niet op dat ik binnen een jaar een KPN FTU naast het FTU van Delta heb hangen. Zelfs niet als KPN dat zou zeggen. Zo gauw gaat het nergens en ik moet nog zien dat het er überhaupt van komt. Dus daar ga ik niet op plannen.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-05 15:55
Roetzen schreef op donderdag 24 april 2025 @ 16:39:
[...]

Ook voor hier zegt KPN al bijna een jaar dat ze plannen hebben voor de aanleg van glasvezel. Maar ik reken er niet op dat ik binnen een jaar een KPN FTU naast het FTU van Delta heb hangen. Zelfs niet als KPN dat zou zeggen. Zo gauw gaat het nergens en ik moet nog zien dat het er überhaupt van komt. Dus daar ga ik niet op plannen.
Ik sprak pas een wethouder die ervan overtuigd is dat KPN hier volgend jaar gaat aanleggen omdat ze dat tegen hem gezegd hebben. Ik durfde hem niet te vertellen dat ze dat een paar jaar geleden ook tegen zijn voorganger gezegd hebben. (er is sindsdien alleen bij wat nieuwbouw KPN glasvezel aangelegd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:03:
[...]

Ik sprak pas een wethouder die ervan overtuigd is dat KPN hier volgend jaar gaat aanleggen omdat ze dat tegen hem gezegd hebben. Ik durfde hem niet te vertellen dat ze dat een paar jaar geleden ook tegen zijn voorganger gezegd hebben. (er is sindsdien alleen bij wat nieuwbouw KPN glasvezel aangelegd)
KPN moet het sowieso melden anders mogen ze niet gaan graven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Roetzen schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:50:
Toen ik een maand geleden van Caiway naar Delta overstapte werd ik weer op CGNAT gezet. Ik heb het een dag later via “mij Delta” omgezet naar een “dynamisch adres”. Als mijn geheugen me niet bedriegt ging dat door de aankoop van een “product “ dat €0 kostte.
[ ……]
Klopt mijn aanname dat in mijn Delta dit “product” alleen zichtbaar is voor degenen die het nog niet aangeschaft hebben?
In een ander topic deze quote van de klantenservice gelezen:
Nee hoor, dit is een optie die wij kunnen aanpassen voor je. Dit kan niet meer via Mijn Delta voorheen kon dit nog wel, maar dat ging vaak fout dus is deze optie nu verwijderd.
Het is dus helemaal uit “mijn Delta” verdwenen. Mijn altijd wantrouwende geest heeft twijfels bij de gegeven motivering. “ging vaak fout?” Hmmm… bij mij in elk geval niet. Ik vermoed eerder dat het juist te goed ging en dat ze het wat moeilijker willen maken zodat de hun nog resterende voorraad IPv4 adressen niet te snel uitgeput raakt. Het alternatief zou zijn er een prijs >0 op te zetten en dat ligt altijd gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:43
Doane schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:17:
[...]

Maar levert Odido bij jou dan niet over de bestaande Delta vezel? Hoef je toch niet voor op KPN te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
tyson69 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:28:
[...]

Maar levert Odido bij jou dan niet over de bestaande Delta vezel? Hoef je toch niet voor op KPN te wachten?
True. Ik zal Odido zeker overwegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Doane schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 12:51:
[...]

True. Ik zal Odido zeker overwegen :)
Neem dan in die overweging mee dat Odido als één van de weinigen geen IPv6 aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:24
Hier nu ook glasvezel van Delta.

Welke provider is nu het gunstigste ?
Bij Delta kun je dus bij opnames de reclames van RTL niet meer doorspoelen ?

BVD

Marius

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
florijn11 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:32:

Doe even wat huiswerk. Hier op Tweakers of gewoon via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
florijn11 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:32:

Bij Delta kun je dus bij opnames de reclames van RTL niet meer doorspoelen ?

BVD

Marius
Ligt helemaal aan je eigen wensen. Als je internet-only nodig hebt, dan kies je gewoon de goedkoopste. Als je IPv6 wil, dan heb je niks aan Odido. Als je juist wil combineren met mobiel van Odido of wat andere diensten van hun gunstig wilt gebruiken, dan kies je voor Odido.

Wil je een eigen router gebruiken (bridgemode), dan kan Odido / Freedom (of een andere provider) handig zijn. Je krijgt dan namelijk een ONT van Delta, die je als bridge kunt gebruiken, en een router van de provider. Je kunt dan de ONT laten zitten en alleen de router van de provider vervangen.

Eigen modem (ONT) kan natuurlijk bij alle providers. Daar hebben we een hele mooie startpost voor.

Ik zie hier vooral Delta (Caiway gaat weg), Freedom en Odido.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:35:
[...]

Ligt helemaal aan je eigen wensen. Als je internet-only nodig hebt, dan kies je gewoon de goedkoopste. Als je IPv6 wil, dan heb je niks aan Odido. Als je juist wil combineren met mobiel van Odido of wat andere diensten van hun gunstig wilt gebruiken, dan kies je voor Odido.

Wil je een eigen router gebruiken (bridgemode), dan kan Odido / Freedom (of een andere provider) handig zijn. Je krijgt dan namelijk een ONT van Delta, die je als bridge kunt gebruiken, en een router van de provider. Je kunt dan de ONT laten zitten en alleen de router van de provider vervangen.

Eigen modem (ONT) kan natuurlijk bij alle providers. Daar hebben we een hele mooie startpost voor.

Ik zie hier vooral Delta (Caiway gaat weg), Freedom en Odido.
Solcon is van KPN (alleen niet op zondag bereikbaar). Ook niet slecht.
Plinq is ook beschikbaaf, maar vrij duur en geen aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:58

D4NG3R

kiwi

:)

Zeu, vandaag ook over op Delta. Vrij pijnloos verlopen, alleen nog ff wachten totdat ik van CGNAT af ben.

Aldus de medewerker zou dat tussen nu en een uurtje of 4 moeten gebeuren. Op MijnDelta kon ik er geen optie voor vinden.

Edit: Inmiddels van CGNAT af, 0,0 problemen om m'n eigen meuk te benaderen via m'n reverse proxy. Inclusief vanaf LAN op de standaard Nokia. :)

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 26-04-2025 13:15 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:47
D4NG3R schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 11:39:
Zeu, vandaag ook over op Delta. Vrij pijnloos verlopen, alleen nog ff wachten totdat ik van CGNAT af ben.

Aldus de medewerker zou dat tussen nu en een uurtje of 4 moeten gebeuren. Op MijnDelta kon ik er geen optie voor vinden.

Edit: Inmiddels van CGNAT af, 0,0 problemen om m'n eigen meuk te benaderen via m'n reverse proxy. Inclusief vanaf LAN op de standaard Nokia. :)
Hoe heeft u dit gedaan? Via de klanten service ?.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@bws1989 Klantenservice gebeld en aangegeven dat ik wil kunnen portforwarden, zo geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 18:23
via Mijn Delta heb ik CGNAT kunnen deactiveren. Geen telefoontje nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Dolan schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:15:
via Mijn Delta heb ik CGNAT kunnen deactiveren. Geen telefoontje nodig.
Wanneer heb je dit gedaan? Het lijkt sinds kort niet meer te kunnen via de site. Of misschien was het tijdelijk?

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR._.CAT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-05 22:48
@EWS99 dit was bij mij ook zo, heeft denk ik te maken met wanneer het contract destijds is afgesloten geweest en bij het abbo deze optie nog niet aanwezig was.

Ik heb het via de klantenservice geregeld, ging behoorlijk vlot. Rond ochtend aangevraagd om het CGNAT uit te schakelen of te wel een Dynamisch IP in te regelen. Na 12:00 was het al door, men kan aangeven dat het tot rond 16:00 kan duren, daarna dien je een modem reset uit te voeren mocht je tegen die tijd nog geen Dynamisch IP verkregen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bws1989 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 14:41:
[...]

Hoe heeft u dit gedaan? Via de klanten service ?.
Dit kan ook door in te loggen op MijnDelta en dan naar producten/diensten wijzigingen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:48:
[...]Dit kan ook door in te loggen op MijnDelta en dan naar producten/diensten wijzigingen te gaan.
Ja maar bij anderen dus blijkbaar niet, staat precies boven jouw post:
EWS99 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 17:53:
[...]Wanneer heb je dit gedaan? Het lijkt sinds kort niet meer te kunnen via de site. Of misschien was het tijdelijk?
MR._.CAT schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:49:
@EWS99 dit was bij mij ook zo, heeft denk ik te maken met wanneer het contract destijds is afgesloten geweest en bij het abbo deze optie nog niet aanwezig was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 27 april 2025 @ 14:48:
[...]

Dit kan ook door in te loggen op MijnDelta en dan naar producten/diensten wijzigingen te gaan.
Bevestigd is door de helpdesk dat de desbetreffende functionaliteit in Mijn Delta niet meer beschikbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:39
Berpie74 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:04:
Ik lees in dit topic dat er op de afstandsbediening van het nieuwe Google TV kastje geen snel vooruit en achteruit knoppen zitten en dat dit dan lastig gaat. Zou dit met deze https://a.co/d/eYaMIYh
afstandsbediening werken en beter gaan?
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de afstandsbediening besteld. Het werkt perfect! Gewoon voor- en achteruit spoelen met de knoppen op de afstandsbediening. Of pauzeren en doorspelen. Ook de andere knoppen werken zoals verwacht. Met de opname knop kun je bijvoorbeeld direct opnemen, zowel enkele als serie opnamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LJd2w6QhNdWVfc45pWzIYLFA5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WgPy5Wov7t92ji0ZU1WVaAFe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws1989
Bedankt voor de antwoorden 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berpie74 schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:19:
[...]

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de afstandsbediening besteld. Het werkt perfect! Gewoon voor- en achteruit spoelen met de knoppen op de afstandsbediening. Of pauzeren en doorspelen. Ook de andere knoppen werken zoals verwacht. Met de opname knop kun je bijvoorbeeld direct opnemen, zowel enkele als serie opnamen.
[Afbeelding]
Delta kan dit ook op de standaard AB regelen, kwestie van programmeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• markimarkimark
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 28-04 11:12
We hebben nu een paar dagen Delta Fiber, na jarenlang Ziggo. Hier onze eerste ervaringen. Overstappen: supersoepel
Installatie (door Guidion): vriendelijke monteur, efficient en iedere stap begeleid met uitleg.
Internetkwaliteit: stabiel en zo snel als beloofd.
Smartbox: interface is okee, en dat is goed genoeg. De perfecte UI bestaat niet. Handig dat je lijstjes kan maken met je favoriete zenders, want met het meest uitgebreide pakket heb je overweldigend veel zenders. Jammer dat je de Netflix app niet kan installeren, maar daar is al genoeg over gezegd. We hebben de app op onze Smart TV, dus voorlopig nog een tweede ab in de aanslag.
Delta mobile app: overzichtelijk, ik vond de Ziggo app iets beter, maar dat is ook gewenning.
Maar de beeldkwaliteit van Delta? Die is vrij beroerd, eerlijk gezegd.
In het menu van de smartbox bleek dat beeld stond ingesteld op adaptieve HDR. Dat was absurd overgesatureerd, met overdreven felle kleuren en super onnatuurlijk. Geen enkele beeldcorrectie vanuit de Smart TV (LG Oled) kon dat temperen. Dus adaptieve HDR uitgezet. Beeld is nu flets en aan de donkere kant. Ook is het niet zo haarscherp als het beeld dat uit de Ziggo box kwam. Wat ik lees is, dat Delta de beeldkwaliteit kunstmatig laag houdt, om bandbreedte besparen? Hmmm. Dat is niet zo fijn. Opmerking: we kijken via wifi, maar dat zou gewoon moeten kunnen. Speedtest geeft aan dat we rond de 550Mbps wifi signaal hebben. 4K tv heeft ongeveer 25Mbps nodig dacht ik. Sta open voor tips. Zijn er instellingen die kan tweaken om het beeld beter te krijgen? Een kabel tussen modem en tv hebben we liever liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delta is alle zenders aan het verhuizen naar een nieuw transcodersysteem (bron Delta TV Team op het Zeelendnetforum).
Dit is bij mijn weten nog gaande.

Heb je ook de output op UHD/4K staan en/of op automatisch?

Ik heb zelf een Samsung Oled en ervaar zelf geen flets beeld. Staan je instellingen op jou tv voor de HDMI poort goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:39

JeroenT

hoi!

Hmm, nog steeds geen 7+ gbit. Er is wel een patroon; met wat uitschieters. Kwa upload not so much.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cLrFwLBPpKDFsfCnGUW81Ekehw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ubtexGHjHqxFtBizW2rmIVvj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Wat goed om te horen!
Ikzelf kan wel 'overweg' met de origine remote, maar mijn schoonouders klagen er bijv ook steen en been over.
Omdat ik hen Delta heb 'geadviseerd', oa omdat overstap zo goed werkte, het complete pakket maar 35,- per maand twee jaar lang kost etc, voelde ik me al beetje schuldig.
Nu zal ik hen ook deze uitgebreidere remote adviseren. Dan werkt het weer een beetje hetzelfde als wat ze gewend waren bij KPN.
Alle knoppen werken correct?

Nu nog hopen dat 'thumbnail scrubbing' ooit komt. Want vooruit spoelen zonder enig idee te hebben waar je bent is echt vreselijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:22
[...]

[Afbeelding]
Bestaat er ook een mogelijkheid om de afstandsbediening weer los te koppelen van de tv ?

Zodat je twee aparte afstandsbedieningen hebt zodat je de Smart Box apart onafhankelijk aan en uit kunt zetten van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Mapje schreef op maandag 28 april 2025 @ 08:03:
[...]

Bestaat er ook een mogelijkheid om de afstandsbediening weer los te koppelen van de tv ?

Zodat je twee aparte afstandsbedieningen hebt zodat je de Smart Box apart onafhankelijk aan en uit kunt zetten van de tv.
Loskoppelen van de tv is vast mogelijk, de afstandsbediening is te resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Allewijn schreef op maandag 28 april 2025 @ 06:46:
[...]

Wat goed om te horen!
Ikzelf kan wel 'overweg' met de origine remote, maar mijn schoonouders klagen er bijv ook steen en been over.
Omdat ik hen Delta heb 'geadviseerd', oa omdat overstap zo goed werkte, het complete pakket maar 35,- per maand twee jaar lang kost etc, voelde ik me al beetje schuldig.
Nu zal ik hen ook deze uitgebreidere remote adviseren. Dan werkt het weer een beetje hetzelfde als wat ze gewend waren bij KPN.

Nu nog hopen dat 'thumbnail scrubbing' ooit komt. Want vooruit spoelen zonder enig idee te hebben waar je bent is echt vreselijk....
Naar mijn ervaring luistert Delta goed naar klanten, alleen moet je net even iets meer geduld hebben tov KPN of Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
Allewijn schreef op maandag 28 april 2025 @ 06:46:
[...]

Ja, alle knoppen werken goed.

Geen beeld bij het doorspoelen is even wennen, dat klopt. Het beeld komt echter snel terug bij teruggaan naar normaal, valt mij niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 18:23
markimarkimark schreef op zondag 27 april 2025 @ 21:40:
[...]
Maar de beeldkwaliteit van Delta? Die is vrij beroerd, eerlijk gezegd.
In het menu van de smartbox bleek dat beeld stond ingesteld op adaptieve HDR. Dat was absurd overgesatureerd, met overdreven felle kleuren en super onnatuurlijk. Geen enkele beeldcorrectie vanuit de Smart TV (LG Oled) kon dat temperen. Dus adaptieve HDR uitgezet. Beeld is nu flets en aan de donkere kant. Ook is het niet zo haarscherp als het beeld dat uit de Ziggo box kwam. Wat ik lees is, dat Delta de beeldkwaliteit kunstmatig laag houdt, om bandbreedte besparen? Hmmm. Dat is niet zo fijn. Opmerking: we kijken via wifi, maar dat zou gewoon moeten kunnen. Speedtest geeft aan dat we rond de 550Mbps wifi signaal hebben. 4K tv heeft ongeveer 25Mbps nodig dacht ik. Sta open voor tips. Zijn er instellingen die kan tweaken om het beeld beter te krijgen? Een kabel tussen modem en tv hebben we liever liever niet.
Ik vind zelf het beeld prima, maar wij gebruiken het kastje van Delta niet. We hadden al een Apple TV op de TV zitten, Delta app erop en zo kijken wij TV. Zelf zie ik geen/weinig verschil met Ziggo, maar ik ben dan ook geen expert en heb ook geen high end TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws1989
Update, net aangesloten maar moest toch even contact met de klantenservice opnemen voor het dynamische ipadres uitschakelen. Stond helaas nergens in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
bws1989 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:38:
Update, net aangesloten maar moest toch even contact met de klantenservice opnemen voor het dynamische ipadres uitschakelen. Stond helaas nergens in de app.
Klopt, dit is in de "Mijn Delta omgeving" niet meer aanwezig sinds kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Grappig, de Nokia welke Delta levert is een flink stukje zuiniger dan het ONT + Zyxel wat Odido levert op DFN.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nE8ZU7YsclBeCtpaDKJAPilrzHs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/gt5sQe282H78WDiUXMeJzYhG.png?f=user_large

Je kan heel mooi zien hoe om 12u 's nachts het ONT in standby ging omdat er geen signaal meer was, en hoe om 10:30 de boel even afgekoppeld werd en de Nokia aangekoppeld werd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Op zich niet zo vreemd, je hebt bij de Odido combinatie sowieso twee extra 2.5Gbps WAN poorten welke stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-05 19:22
Onder Windows vind ik het allemaal nog al een beetje buggy, maar onder Android werkt het wel.

https://techcrunch.com/20...iablity-along-with-speed/

Documentatie :

https://orb.net/docs

Maar de toepassing van een aparte Orb sensor is natuurlijk interessant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PILYBGHLSaZCG8m0iWVxVlQnc1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/86ID41rGHKaEyB9abBCpPRBz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Mapje op 02-05-2025 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws1989
Zijn er meer mensen die niet hun beloofde snelheid halen? Op mijn desktop verbonden met cat5e kom ik met hun en andere speedtesten niet hoger dan 500/600mbps max. Van de 1gbps.
Ook fluctueert het enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:33
bws1989 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:30:
Zijn er meer mensen die niet hun beloofde snelheid halen? Op mijn desktop verbonden met cat5e kom ik met hun en andere speedtesten niet hoger dan 500/600mbps max. Van de 1gbps.
Test je de snelheid met een browser of met de app?
Ik deed het zelf altijd met de browser en was ook teleurgesteld over de snelheid, maar na een tip van de technische helpdesk heb ik de Ookla app geïnstalleerd en daar was de snelheid wel volgens verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bws1989 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:30:
Hier AON, maar met iPerf3 naar mijn eigen server in the cloud een rotsvaste 940/930 Mbps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:14
Berpie74 schreef op maandag 28 april 2025 @ 14:21:
[...]

Ja, alle knoppen werken goed.

Geen beeld bij het doorspoelen is even wennen, dat klopt. Het beeld komt echter snel terug bij teruggaan naar normaal, valt mij niet tegen.
Wat ook belachelijk is, is dat als je een lange film kijkt, en vanwege slapen halverwege opneemt en naar bed ga je de volgende ochtend weer vooraan moet beginnen EN niet kan doorspoelen.

Dat is echt het meest stomme wat ik ooit gezien heb.

Word je gewoon verplicht twee keer dezelfde reclames te kijken. EN moet je de helft van de film ook 2 keer kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 02-05-2025 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
ActualFantasy schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Wat ook belachelijk is, is dat als je een lange film kijkt, en vanwege slapen halverwege opneemt en naar bed ga je de volgende ochtend weer vooraan moet beginnen EN niet kan doorspoelen.

Dat is echt het meest stomme wat ik ooit gezien heb.

Word je gewoon verplicht twee keer dezelfde reclames te kijken. EN moet je de helft van de film ook 2 keer kijken.
Een halverwege opgenomen film begint inderdaad vooraan als je hem af wil spelen. Dit is bij KPN ook zo. Op zich handig voor als je te laat bent met opnemen (of te kijken!). In jou geval zal je dan door moeten spoelen naar waar je gebleven bent. Doorspoelen lukt bij mij gewoon hoor, tot 64x snelheid, dan ben je er zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:14
Berpie74 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:42:
[...]

Een halverwege opgenomen film begint inderdaad vooraan als je hem af wil spelen. Dit is bij KPN ook zo. Op zich handig voor als je te laat bent met opnemen (of te kijken!). In jou geval zal je dan door moeten spoelen naar waar je gebleven bent. Doorspoelen lukt bij mij gewoon hoor, tot 64x snelheid, dan ben je er zo.
Nee, doorspoelen mag niet bij Delta. Vanwege reclames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
ActualFantasy schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 23:21:
[...]

Nee, doorspoelen mag niet bij Delta. Vanwege reclames.
Ik kan prima doorspoelen met Delta! Geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berpie74 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 08:34:
[...]

Ik kan prima doorspoelen met Delta! Geen problemen mee.
Niet op RTL en SBS bij bgein gemist. Bij RTL ook niet bij opnames.
Voor RTL geld dat wanneer je TV Plus hebt je ook Videoland hebt en dan kan je wel doorspoelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-05-2025 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
[...]

[Afbeelding]
De remote die jij nu hebt is niet meer leverbaar, maar ik vermoed dat deze ''hetzelfde'' is wat functies betreft? Naar de site: https://www.amazon.nl/XIN...+remote%2Caps%2C56&sr=8-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4E-0i-AEa95pymMV_sz9Nb9mbl4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Vsm1Ij5EqPXhF6ikqT5LvXZo.jpg?f=user_large

Vooruit en achteruit spoelen, start/stop en pauze doe je dan met de dedicated knoppen daarvoor en niet met de 'd-pad'?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o7bBnBQwv8jrUBLKwoLiY2OX4Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1MFH4DxOTG6o3NdS1unhFCJv.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door rowicom op 04-05-2025 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
rowicom schreef op zondag 4 mei 2025 @ 12:55:
[...]

De remote die jij nu hebt is niet meer leverbaar, maar ik vermoed dat deze ''hetzelfde'' is wat functies betreft? Naar de site: https://www.amazon.nl/XIN...+remote%2Caps%2C56&sr=8-1

[Afbeelding]

Vooruit en achteruit spoelen, start/stop en pauze doe je dan met de dedicated knoppen daarvoor en niet met de 'd-pad'?
[Afbeelding]
Die is ook voor de Amigo 7x, dus zou moeten werken.

En inderdaad, je kunt gewoon de dedicated knoppen gebruiken. Erg handig!
Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.