Nee, die hebben we hier al een tijdje. Oud Caiway klant.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ah, ik ging een contract aan bij Caiway voor 600 Mbps. Dat werd bij oplevering 700 Mbps. Nooit geweten dat 500 Mbps. bestond.PaT schreef op maandag 24 november 2025 @ 21:43:
[...]
Nee, die hebben we hier al een tijdje. Oud Caiway klant.
Jaar geleden overgegaan van Caiway naar Delta. Was toen bij mij 600 Mbps bij Caiway.Cees7964 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 10:50:
Ik ben ook een oud Caiway klant met een 700 Mbps abonnement. Bij de overgang naar Delta werdt het abonnement automatisch overgezet naar een 1 Gbps. abonnement. Ik haalde bij lange na niet de 1 Gbps. en ben naar 500 Mbps. gegaan. Scheelde toch weer €7,00 per maand.
Haalde die 600 Mbps en nu de 1Gbps ook gewoon.
Lag dat dan meer aan je eigen apparatuur of gebruik? Besparen en/of echt nodig hebben is natuurlijk ook altijd prima.
Het is erg afhankelijk van heel veel zaken, router met niet allemaal 1 Gbps-poorten, bekabeling niet CAT 5E etc etc.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
[ Voor 24% gewijzigd door Cees7964 op 25-11-2025 12:00 ]
Rond de 930/940 is het maximum bij 1 Gbps. AON op een 1 Gbps. ethernet poort vanwege overhead in de IP en TCP protocollen.Cees7964 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:56:
Bij mijn 700 Mbps abo van Caiway haalde ik altijd rond de 750 Mbps. bij een speedtest. Bij mijn Delta abo van 1 Gbps kwam ik maar net boven de 900 Mbps. Ik gebruik nog het Caiway Genexis titanium modem. Zal waarschijnlijk wel daar aan liggen. Heb nooit problemen met de snelheid gehad bij Caiway. Gebruik een Cat6 kabel en een Netgear Nighthawk X6 R8000P router. Daar kan het dus niet aan liggen.
Dus als “net boven” rond die waardes was had je gewoon het maximum haalbare.
Wel dusCees7964 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 11:56:
Bij mijn 700 Mbps abo van Caiway haalde ik altijd rond de 750 Mbps. bij een speedtest. Bij mijn Delta abo van 1 Gbps kwam ik maar net boven de 900 Mbps. Ik gebruik nog het Caiway Genexis titanium modem. Zal waarschijnlijk wel daar aan liggen. Heb nooit problemen met de snelheid gehad bij Caiway. Gebruik een Cat6 kabel en een Netgear Nighthawk X6 R8000P router. Daar kan het dus niet aan liggen.
En als je een modem hebt met meerdere poorten zou je die 1Gbit/s dus ook prima kunnen halen door vanaf meerdere apparaten tegelijkertijd te downloaden. Dus is wederom die eigen router het probleem
Hier op de Tweakers frontpage heeft ooit nog een artikel gestaan dat er Ziggo klanten waren die "ineens" hogere snelheden dan de ~1Gbit/s haalden. Later kwam toen naar buiten dat dat beta testers waren met een nieuwer modem met een 2,5Gbit/s poort (in combinatie met dat de limiet die de ISP toepast juist vaak wat hoger is dan contractueel is afgesproken. Dus op een 1Gbit/s abo kun je bv 1,1Gbit/s halen en op een 500Mbit/s abo ook 525 of whatever.
https://status.adguard.com
[ Voor 24% gewijzigd door CriticalHit_NL op 25-11-2025 17:07 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Oh sure. Ik ga ook zeker niet stellen dat je 1Gbit/s moet afnemen (heb ik zelf ook niet en zie er ook het nut niet van in). Maar je stelde "haalde de snelheid niet en maar gedowngrade". Nouja, dat je de snelheid haalt ligt niet perse aan de infrastructuur van Delta of zo of dat ze niet kunnen leveren wat ze beloven. Of nouja, je zit nog op AON? Dus dan is 1Gbit/s mogelijk wel echt de limiet. Maar op XGS-PON leveren ze prima hogere snelheden (v.z.i.w., en niet alleen "verkopen" maar ook "het werkt"). Enige beperking daarbij is dan mogelijk de Nokia ONT met maar 1 2,5Gbit/s poort. Waarna in jouw geval het volgende probleem de eigen router zou zijn die uberhaupt geen 1Gbit/s poorten heeft.Cees7964 schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 17:47:
Dank RoberMe voor de uitleg. Maar ik ben met 500 Mbit/s best tevreden dus zo'n groot probleem is het niet voor mij.
IMO dus een beetje 50/50 "waarom je de snelheid niet haalt". En 940Mbit/s, zeker met "uitleg" erbij, is nog steeds heel erg prima als je voor 1Gbit/s betaald. En dan ook nog steeds ruim meer dan een abo lager. Als je 500Mbit/s te weinig vind zou ik het dus overdreven vinden om te zeggen "ze leveren niet wat ze beloven".
helaas is die deal voor nieuwe klanten u kan wel over 2 maanden contact opnemen voor een verleng aanbod!
oke er er is niks anders mogelijk?
bedoeld u om als nog gebruik te maken van de actie?
ja
helaas niet
Jij
jammer dat jullie niet klantvriendelijk mee zijn ben jaren klant toen het ook nog van kabelfoon was toen ik nog thuis woonde
ik begrijp uw frustratie maar we bieden wel een apart verleng aanbod aan
Blijkbaar is deze black friday actie niet voor bestaande klanten.
Tjsa, welke ISP is dat wel? Bij Ziggo is het niet anders, ook daar zijn de nieuwe klant kortingen alleen voor nieuwe klantenEvertt schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:35:
jammer dat jullie niet klantvriendelijk mee zijn
Ga bij Delta 24 mnd €35 betalen voor 500 Mbps. Tegenover ruim €45 per mnd KPN voor 200 Mbps. Plus ik ontving een cashback van €67,85. Dus per saldo betaal ik nu gemiddeld iets meer dan €32.
Stukje inzichtRobertMe schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:47:
[...]
Tjsa, welke ISP is dat wel? Bij Ziggo is het niet anders, ook daar zijn de nieuwe klant kortingen alleen voor nieuwe klantenEn verlengen krijg je tegenwoordig nog 3 maanden of 9 maanden 10 euro korting (bij resp 1 of 2 jaar verlengen). Dus dat valt ook al niet echt meer een korting te noemen (voorheen was het nog 20 euro voor 6 of 9 maanden bij een eenjarig contract). En ik kan mij niet indenken dat het bij KPN anders is. Alleen Odido heb ik het idee dat die met een belletje nog okay kortingen geven meer in de buurt van (of matchent met) nieuwe klant prijzen.
4/4Gbps KPN internet only
12mnd 5x5euro
24mnd 12x5euro
De cashback van cashbackxl is bij overstappen al hoger dan het totale retentie aanbod van KPN
[ Voor 3% gewijzigd door stormfly op 27-11-2025 06:51 ]
Nu zit ik dus net voor het eerst bij Delta. €35 p.m. voor 2 jaar + 133 euro cashback voor TV+500mbit glasvezel. Bij verlenging kun je dit nooit bereiken.
Uit ervaring weet ik inmiddels dat het verlengaanbod grofweg net zo goed is. Bij mij was hij hetzelfde als de Black Friday deal destijds.Evertt schreef op woensdag 26 november 2025 @ 19:35:
Kan ik ook gebruik maken van de black friday actie
helaas is die deal voor nieuwe klanten u kan wel over 2 maanden contact opnemen voor een verleng aanbod!
oke er er is niks anders mogelijk?
bedoeld u om als nog gebruik te maken van de actie?
ja
helaas niet
Jij
jammer dat jullie niet klantvriendelijk mee zijn ben jaren klant toen het ook nog van kabelfoon was toen ik nog thuis woonde
ik begrijp uw frustratie maar we bieden wel een apart verleng aanbod aan
Blijkbaar is deze black friday actie niet voor bestaande klanten.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Klopt helemaal!Trackerfire schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:17:
[...]
Uit ervaring weet ik inmiddels dat het verlengaanbod grofweg net zo goed is. Bij mij was hij hetzelfde als de Black Friday deal destijds.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Heeft iemand ervaring met Delta’s Wi-Fi 7 router in combinatie met meerdere Delta Wi-Fi 7 access points?
Voorheen gebruikte ik Ziggo met drie TP‑Link Deco M4’s: op elke verdieping één Deco, allemaal bekabeld aangesloten. Dat werkte uitstekend. Of ik nu een download, speedtest draaide of gewoon door websites klikte terwijl ik van zolder naar beneden liep (en andersom), de verbinding bleef stabiel en snel.
Sinds kort ben ik overgestapt naar Delta, met de Wi-Fi 7 router en drie extra Delta Wi-Fi 7 access points. De Deco’s heb ik vervangen door de Wi-Fi 7 AP’s, maar het roaming gaat totaal niet goed. Zodra ik door het huis beweeg, schakelt mijn toestel niet soepel over: soms valt de verbinding volledig weg, soms heb ik wel vol signaal maar geen data, etc. Die test door van zolder naar beneden te lopen en andersom is ook drama.
De Delta AP’s zijn netjes bekabeld aangesloten (zie dat ook terug in de router) en ik heb dezelfde Wi‑Fi kanalen voor 2.4Ghz en 5Ghz ingesteld als bij de Deco’s (om dat uit te sluiten). Ook heb ik geëxperimenteerd met ‘band steering’ aan en uit, maar dat maakt geen verschil.
Uiteindelijk heb ik nu de Deco’s weer teruggezet, en daarmee werkt alles opnieuw probleemloos.
Ik overweeg nu om morgen nog te testen met de Wi‑Fi‑standaarden, door ze terug te schroeven zodat ze overeenkomen met de M4’s: 2.4GHz op 802.11b+g+n, 5GHz op 802.11a+n+ac en 6 GHz uit. Mogelijk gooien de Wi-Fi 6 en 7 standaarden roet in het eten van mijn verouderde devices.
Ik post dit hier omdat ik benieuwd ben naar andere ervaringen en mogelijk andere tips wat ik nog zou kunnen proberen, alvast bedankt!
Oi, dit is allemaal nog zo recent vrijgegeven dat er denk ik weinig ervaringen zijn.Kriseh schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:00:
Goedenavond,
Heeft iemand ervaring met Delta’s Wi-Fi 7 router in combinatie met meerdere Delta Wi-Fi 7 access points?
Voorheen gebruikte ik Ziggo met drie TP‑Link Deco M4’s: op elke verdieping één Deco, allemaal bekabeld aangesloten. Dat werkte uitstekend. Of ik nu een download, speedtest draaide of gewoon door websites klikte terwijl ik van zolder naar beneden liep (en andersom), de verbinding bleef stabiel en snel.
Sinds kort ben ik overgestapt naar Delta, met de Wi-Fi 7 router en drie extra Delta Wi-Fi 7 access points. De Deco’s heb ik vervangen door de Wi-Fi 7 AP’s, maar het roaming gaat totaal niet goed. Zodra ik door het huis beweeg, schakelt mijn toestel niet soepel over: soms valt de verbinding volledig weg, soms heb ik wel vol signaal maar geen data, etc. Die test door van zolder naar beneden te lopen en andersom is ook drama.
De Delta AP’s zijn netjes bekabeld aangesloten (zie dat ook terug in de router) en ik heb dezelfde Wi‑Fi kanalen voor 2.4Ghz en 5Ghz ingesteld als bij de Deco’s (om dat uit te sluiten). Ook heb ik geëxperimenteerd met ‘band steering’ aan en uit, maar dat maakt geen verschil.
Uiteindelijk heb ik nu de Deco’s weer teruggezet, en daarmee werkt alles opnieuw probleemloos.
Ik overweeg nu om morgen nog te testen met de Wi‑Fi‑standaarden, door ze terug te schroeven zodat ze overeenkomen met de M4’s: 2.4GHz op 802.11b+g+n, 5GHz op 802.11a+n+ac en 6 GHz uit. Mogelijk gooien de Wi-Fi 6 en 7 standaarden roet in het eten van mijn verouderde devices.
Ik post dit hier omdat ik benieuwd ben naar andere ervaringen en mogelijk andere tips wat ik nog zou kunnen proberen, alvast bedankt!
[Afbeelding]
De M4 is een mesh AP. Zijn die WiFi 7 APs dat eigenlijk ook wel?
Goede vraag! op de website van Delta kan ik dat zo niet zwart-op-wit terugvinden. Echter, in de backend portal van de router staan zowel de router als AP's onder het onderstaande menu item. Vandaar even de aanname dat het wel om een mesh netwerk gaat. Bij de Wi-Fi 7 oplossing van Delta doet de router ook mee als Wi-Fi punt terwijl bij hun Wi-Fi 6 oplossing (router+deco's) de Wi-Fi op de router uitgezet moest worden, aldus een 2e lijns support medewerker van Delta.ernstoud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:21:
[...]
Oi, dit is allemaal nog zo recent vrijgegeven dat er denk ik weinig ervaringen zijn.
@Kriseh had ze juist niet als mesh set in gebruik maar als accesspoint. Of bedoel je fast roaming? Dat is volgens mij iets wat bij een M4 standaard ook uit staat als het al beschikbaar is.ernstoud schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:21:
[...]
Oi, dit is allemaal nog zo recent vrijgegeven dat er denk ik weinig ervaringen zijn.
@Kriseh Is er iets als fast roaming beschikbaar bij de WiFi 7 punten? Met welke apparaten heb je er allemaal last van?
Hebben ze wel allemaal verschillende en niet overlappende kanalen gekregen?Kriseh schreef op donderdag 27 november 2025 @ 21:00:
Zou je al je instellingen (behalve passphrase) kunnen delen?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Binnen een paar seconden een werkende 1Gig glasvezel met eigen router én niet eens een CG-NAT adres gekregen. Hopelijk gaat het net zo probleemloos draaien als alle voorgaande jaren Delta internet via Coax (sinds 2008).
Euh, VLAN 100 is niet meer nodig voor zover ik weet. Ook voor TV geen VLAN 101 meer nodig.LaborGardens schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:27:
Hier is de Guidion monteur net vertrokken: ONT aangesloten en werkende verbinding achtergelaten met Wifi-7 router van Delta. Nog geen 5 minuten werk voor de beste man. Zodra de voordeur achter de monteur dicht ging, de Delta router weggehaald en de utp-kabel in de UDM-Pro geprikt en Vlan 100 op de WAN-poort ingesteld...
Binnen een paar seconden een werkende 1Gig glasvezel met eigen router én niet eens een CG-NAT adres gekregen. Hopelijk gaat het net zo probleemloos draaien als alle voorgaande jaren Delta internet via Coax (sinds 2008).
Alles staat bij mij op VLAN 1 (default Ubiquity VLAN) en internet en tv werken over het netwerk. (Okee, guests gaan via een apart VLAN)
Weet je dit zeker? Volgens mij moet je nog steeds VLAN 100 instellen op de SFP poort (of de ethernet poort na de ONT) Tenminste zo werkt het hier met de Zaram SFP...DvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:35:
[...]
Euh, VLAN 100 is niet meer nodig voor zover ik weet. Ook voor TV geen VLAN 101 meer nodig.
Alles staat bij mij op VLAN 1 (default Ubiquity VLAN) en internet en tv werken over het netwerk. (Okee, guests gaan via een apart VLAN)
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ik heb alleen de Nokia ONT (van Delta) met erachter een UCG Ultra.lier schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:51:
Kan het dat je het Delta (glas)modem gebruikt, @DvE? VLAN 100 is nog steeds nodig namelijk.
De Wifi 7 modem ligt nog in de doos en is nooit aangesloten.
LaborGardens had het over de Router weghalen (niet de ONT) en een UDM ervoor in de plaats. (via utp kabel aangesloten zegt ie zelf)
[ Voor 19% gewijzigd door DvE op 28-11-2025 14:06 ]
Qua instellingen staan de Deco M4's op bewerkingsmodus: Access Point, je hebt ook modus 'Wifi-router' maar dan is je hoofd Deco de router. Daarnaast heb je nog twee instellingen: Snelle Roaming en Beamforming, beiden staan Aan. Heb ook Snelle Roaming op uit gezet, dit maakt geen verschil en alles werkt nog steeds vlekkeloos.bjusterbaarlik schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:07:
[...]
@Kriseh had ze juist niet als mesh set in gebruik maar als accesspoint. Of bedoel je fast roaming? Dat is volgens mij iets wat bij een M4 standaard ook uit staat als het al beschikbaar is.
Helaas zijn er op de WiFi7 punten geen additionele opties (zoals bij de Deco's) dan behalve Bandsteering (naast standaard zaken als kanaal-, bandwith- en WiFi standaarden selectie). Ik heb alleen met mijn mobiel getest om van BGG naar Zolder te lopen en vice versa, dat is een Mi9t Pro met Custom Rom (Android 15).bjusterbaarlik schreef op donderdag 27 november 2025 @ 22:07:
[...]
@Kriseh Is er iets als fast roaming beschikbaar bij de WiFi 7 punten? Met welke apparaten heb je er allemaal last van?
Actiepunt: Ik zal ook nog even met mijn werklaptop proberen, die is redelijk recent. Zo kan ik mogelijk weer wat uitsluiten.
Zowel de Deco's als de WiFi 7 punten gaan allemaal op hetzelfde kanaal zitten, dit is bij beiden niet apart in te stellen. Welke instellingen wil je nog meer hebben?lier schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:35:
[...]
Hebben ze wel allemaal verschillende en niet overlappende kanalen gekregen?
Zou je al je instellingen (behalve passphrase) kunnen delen?
Actiepunt: Ik zie overigens dat de Deco's bij 2.4Ghz standaard op bandwith 40Mhz staan en WiFi 7 punten op 20Mhz. Bij 5Ghz staan de Deco's op 80Mhz en de WiFi 7 punten op 160Mhz. Dat ga ik ook nog even gelijk trekken om ook dat uit te kunnen sluiten.
Huh? VLAN100 is zeker wel nodig als je een abonnement bij Delta hebt. Zie https://www.delta.nl/medi...jemodemkeuze_pon-v1-2.pdf, blz. 14.DvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:35:
[...]
Euh, VLAN 100 is niet meer nodig voor zover ik weet. Ook voor TV geen VLAN 101 meer nodig.
What can I say?ernstoud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 16:49:
[...]
Huh? VLAN100 is zeker wel nodig als je een abonnement bij Delta hebt. Zie https://www.delta.nl/medi...jemodemkeuze_pon-v1-2.pdf, blz. 14.
:strip_exif()/f/image/d0F5TFv7IvIGFGbFU3C1K2p8.png?f=user_large)
TV box zit gewoon in het default vlan.
(guest vlan 1733 i.v.m. Synology wifi meuk)
TV gaat ook over VLAN100. Geen idee wat deze router doet maar als hier VLAN1 staat dan gaat het ergens over VLAN100. En zo niet dan staat er ergens iets verkeerd in jouw klantprofiel. Mogelijkerwijs zit je dan op internet via een andere provider op Delta infra. Odido bijvoorbeeld.DvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:16:
[...]
What can I say?
[Afbeelding]
Afdruk van mijn router:
[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 28-11-2025 19:05 ]
Dit ziet er uit de UniFi controller en dan specifiek een screenshot van je LAN configuratie? Terwijl de discussie gaat over het gebruik van VLAN 100 aan de WAN kant. Deze screenshot zegt dus helemaal niks v.w.b. de discussieDvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 18:16:
[...]
What can I say?
[Afbeelding]
Ik loop inderdaad te kutten.... Sorry (word echt oud, kan me niet meer herinneren dat ik dit heb ingesteld).RobertMe schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:34:
[...]
Dit ziet er uit de UniFi controller en dan specifiek een screenshot van je LAN configuratie? Terwijl de discussie gaat over het gebruik van VLAN 100 aan de WAN kant. Deze screenshot zegt dus helemaal niks v.w.b. de discussie
[ Voor 5% gewijzigd door DvE op 28-11-2025 19:55 ]
Mooi. Dat weten we dan ook weerDvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:52:
[...]
Ik loop inderdaad te kutten.... Sorry.
[Afbeelding]
Ik dacht even dat ik gek werd..DvE schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 19:52:
[...]
Ik loop inderdaad te kutten.... Sorry (word echt oud, kan me niet meer herinneren dat ik dit heb ingesteld).
[Afbeelding]
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Ik heb de vraag aan Delta via Discord maar weer verwijderd
Hahaha, ik houd graag mensen bezig.....ernstoud schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:28:
[...]
Ik heb de vraag aan Delta via Discord maar weer verwijderd.
De Odido ONT wordt volgens berichten op Tweakers in vooral deze thread [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 niet door Delta geregistreerd. Maar het goede nieuws is dat als je een nieuw abonnement afsluit lager of gelijk aan 1 Gbps je een geregistreerde Delta ONT (dezelfde Nokia die je nu al hebt) en WiFi 7 router ontvangt.hosnor101 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:07:
Misschien dat iemand het hier toevallig weet, maar ik ben vorig jaar overgestapt van Delta naar Odido (beide XGS-PON). Bij Delta had ik een Nokia modem+router die ik niet in bridge-modus kon zetten. Via Odido kreeg ik een ONT geplaatst en de geplaatste router heb ik weggehaald en heb mijn eigen mikrotik hardware geïnstalleerd. Dat werkt prima. Maar nu wil ik dus weer terug-overstappen naar Delta, want dat scheelt zo weer 200 euro op jaarbasis. Zijn er mede-tweakers die de ONT hebben laten zitten ipv gebruik te maken van het Nokia modem (plus router)? Of is het dan beter om even contact op te nemen met de klantenservice?
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Zwager gisteren zijn installatiepakket binnen gekregen. 1000/1000 besteld. Krijgt wel een Nokia XS-010X-R geleverd. Welke dus klaar is voor 10Gbps. Dat is dan wel weer “bijzonder”.ernstoud schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:35:
[...]
De Odido ONT wordt volgens berichten op Tweakers in vooral deze thread [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 niet door Delta geregistreerd. Maar het goede nieuws is dat als je een nieuw abonnement afsluit lager of gelijk aan 1 Gbps je een geregistreerde Delta ONT (dezelfde Nokia die je nu al hebt) en WiFi 7 router ontvangt.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Ik kreeg dus geen ONT geleverd en alleen de WiFi 7 router. Even contact opgenomen en de huidige ONT kon gewoon blijven hangen. Zou goed moeten gaan met overstap naar Delta.ernstoud schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 22:35:
[...]
De Odido ONT wordt volgens berichten op Tweakers in vooral deze thread [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 niet door Delta geregistreerd. Maar het goede nieuws is dat als je een nieuw abonnement afsluit lager of gelijk aan 1 Gbps je een geregistreerde Delta ONT (dezelfde Nokia die je nu al hebt) en WiFi 7 router ontvangt.
Persoonlijk vind ik het een hele logische keuze. Als ze je een 1Gbps ONT hadden geleverd dan hadden ze gelijk weer een andere ONT moeten opsturen als het 1Gbps abonnement sneller gemaakt wordt of als je zelf overstapt naar een duurder abonnement. In veel gevallen betekend dat ook dat er een monteur gestuurd moet worden om de ONT te vervangen. Zal ongetwijfeld dus ook goedkoper zijn om 1 type te hebben geschikt voor alle klanten. Vooral als de ONT ten alle tijden kan blijven hangen bij switchen van provider. Is nu dus één ONT voor alle providers, van zakelijk tot particulier. Alleen voor de snelste Delta abonnementen heeft Delta nog geen nieuwe router uitgebracht, maar die komt ongetwijfeld binnenkort.Trackerfire schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:53:
[...]
Dit kan ik inderdaad bevestigen. Zwager gisteren zijn installatiepakket binnen gekregen. 1000/1000 besteld. Krijgt wel een Nokia XS-010X-R geleverd. Welke dus klaar is voor 10Gbps. Dat is dan wel weer “bijzonder”.
[ Voor 43% gewijzigd door bjusterbaarlik op 30-11-2025 15:03 ]
Eens dat het logisch is, maar inhakend op wat @ernstoud zei bij 1000 of lager wordt een ONT geleverd. Erboven dus blijkbaar (nog) niet. Je zou zeggen met deze mooie ONT erbij kun je naar een one size fits all.bjusterbaarlik schreef op zondag 30 november 2025 @ 14:42:
[...]
Ik kreeg dus geen ONT geleverd en alleen de WiFi 7 router. Even contact opgenomen en de huidige ONT kon gewoon blijven hangen. Zou goed moeten gaan met overstap naar Delta.
[...]
Persoonlijk vind ik het een hele logische keuze. Als ze je een 1Gbps ONT hadden geleverd dan hadden ze gelijk weer een andere ONT moeten opsturen als het 1Gbps abonnement sneller gemaakt wordt of als je zelf overstapt naar een duurder abonnement. In veel gevallen betekend dat ook dat er een monteur gestuurd moet worden om de ONT te vervangen. Zal ongetwijfeld dus ook goedkoper zijn om 1 type te hebben geschikt voor alle klanten. Vooral als de ONT ten alle tijden kan blijven hangen bij switchen van provider. Is nu dus één ONT voor alle providers, van zakelijk tot particulier. Alleen voor de snelste Delta abonnementen heeft Delta nog geen nieuwe router uitgebracht, maar die komt ongetwijfeld binnenkort.
Ik ga er ook vanuit dat er gewoon nog geen geschikte router klaar is. Het zal er één moeten zijn met een 10Gbps WAN en minimaal één 10Gbps LAN aansluiting.Trackerfire schreef op zondag 30 november 2025 @ 16:37:
[...]
Eens dat het logisch is, maar inhakend op wat @ernstoud zei bij 1000 of lager wordt een ONT geleverd. Erboven dus blijkbaar (nog) niet. Je zou zeggen met deze mooie ONT erbij kun je naar een one size fits all.
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.