Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:58:
[...]

Ik denk dat je je vergist, dekkingskaart (glasvezel) Delta:
Nee ik niet misschien klopt de kaart van alle storingen niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 07:32:
[...]

Nee ik niet misschien klopt de kaart van alle storingen niet.
Rare discussie dit. Jij beweert dat het een landelijke storing was. Zonder verdere informatie of bron. Volgens allestoringen kwamen de meeste meldingen uit de Randstad. Wat volgens jou een vertekend beeld zou geven. Ik toon de dekkingskaart van Delta die laat zien dat ze minder in de Randstad actief zijn en meer in het buitengebied. Volgens mij toont dat toch behoorlijk aan dat het vooral een - redelijke beperkt overigens - storing in de Randstad was.

Als Delta relatief weinig klanten in de Randstad heeft maar allestoringen laat zien dat juist daar klanten een storing ervaarden betekent dit dat het juist logisch is dat het vooral in de Randstad speelde.

En nu zeg je dat de kaart van allestoringen misschien niet klopt. Tja, misschien klopt alles om ons heen wel niet en leven we in The Matrix 8) . Red or blue pill?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Is geen discussie hoor. Plaatste gewoon een feit, doe er mee wat je wil of niet. Is mij om het even. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:58:
Is geen discussie hoor. Plaatste gewoon een feit, doe er mee wat je wil of niet. Is mij om het even. :p
Ok. Het is een feit. Dat het een landelijke storing was. Volgens jou dan.

Dan vraag ik om een bron. Wel boter bij de vis dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:13
offtopic:
Als het een DNS storing is heb ik daar meteen een opmerking over, waarom zijn er tweakers die gebruik maken van de DNS van hun ISP. Zou altijd zelf iets draaien met meerdere DNS servers voor failover bij issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:01:
[...]

Hier geen storingen in Twente

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:01:
[...]

Ik post het dus het zal wel van mij komen.

Ik vind wel dat je er wel een heel groot probleem van maakt. Als je het echt zo belangrijk vindt kun je het toch gewoon verifiëren bij Delta zelf?
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 16:05:
[...]

Hier geen storingen in Twente
Zoals ik al aangaf, de storing was bij een beperkt aantal mensen. Dus ja de kans is veel groter dat je er geen last van had dan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door bjusterbaarlik op 10-10-2025 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 17:59:
[...]

Ik post het dus het zal wel van mij komen.

Ik vind wel dat je er wel een heel groot probleem van maakt. Als je het echt zo belangrijk vindt kun je het toch gewoon verifiëren bij Delta zelf?
Ik ben nogal allergisch voor wazige uitspraken zonder bron en zonder op de feiten te reageren. Auditor, je kent dat wel.

Maar goed ik begrijp dat we jou als insider bij Delta erbij hebben. Dat is mooi. Want sinds het vertrek van @R3D daar is inside informatie schaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18:37
Meer mensen met internet issues sinds een kwartiertje? Hele berg sites en diensten buiten NL niet bereikbaar via Delta (en nee, niet vanaf 1 enkele Delta verbinding).

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 21:58
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:25:
Meer mensen met internet issues sinds een kwartiertje? Hele berg sites en diensten buiten NL niet bereikbaar via Delta (en nee, niet vanaf 1 enkele Delta verbinding).
Yup, +1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:57
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:25:
Yes hier vlakbij Nijmegen ook sinds 22:04

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
Hier ook sinds 22:00 ongeveer in Groningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij mijn ouders ook internet issue in het Westen

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 14-10-2025 22:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-10 16:52
Merk het ook met World of Warcraft net, werkt niet meer, EU forums werken wel de US forums niet. Avast! VPN kan niet naar US verbinden maar wel via 5G verbinding op de telefoon. De DNS is al veranderd naar Adguard maar dat maakt dus niet uit.

Ik hop wel even met wifi naar m'n 2e Ziggo lijn.

[ Voor 9% gewijzigd door CriticalHit_NL op 14-10-2025 22:34 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lekker hoor. Routering naar in ieder geval de USA en DE ligt eruit zo te zien.

Gelukkig meer mensen met problemen, als dat niet zo was had ik morgen de strijd aan moeten gaan met een eerstelijns daar haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:38
Zat ook midden in een potje gamen met mijn achter buurman, spel vliegt eruit. Wou ik net aan het werk gaan, liggen bepaalde tools eruit. Pfffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:43:
Zat ook midden in een potje gamen met mijn achter buurman, spel vliegt eruit. Wou ik net aan het werk gaan, liggen bepaalde tools eruit. Pfffff.
Werken doen we tussen 11 en 3 (met pauze van 12 tot 1330).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
De Ziggo pieken zijn altijd indrukwekkender bij storingen. Maar komt ook omdat niet alles eruit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:44:
[...]

Werken doen we tussen 11 en 3 (met pauze van 12 tot 1330).
Ik ben deels ZZP, dus ik moet 's avonds aan mijn eigen zaken werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Dacht ook al even dat m'n Genexis modem weer aan het opspelen was, die wil zee sporadisch nog wel de bug hebben dat sommige connecties eruit klappen, dus maar een reboot gedaan maar dat veranderde niets, logisch natuurlijk als de oorzaak erbuiten ligt.

Merk sinds een tijdje wel dat ik in een IPv4 adres pool ben gemikt waarbij ik bij elke reboot een ander IP krijg waarbij enkel de laatste 2-3 cijfers wisselen, zal wel de AON-oplossing nu zijn vermoed ik voor degene die het nog hebben...

We wachten het maar af, kan inmiddels weer overal bij via Ziggo.

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core i7 3930K @ 4.8Ghz: https://valid.x86.fr/68cp00 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar lijkt geen exclusief Delta issue te zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SngMd646rbU4DjGxdelb7bvgqVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bkl6Cdn8OphMrKpsjWhzFdSO.jpg?f=fotoalbum_large

Bij bijna alles op allestoringen gaat de lijn sterk omhoog,…

Update: … maar dat zal dan toch wel op Delta infra zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door ernstoud op 14-10-2025 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:44:
[...]

Ik ben deels ZZP, dus ik moet 's avonds aan mijn eigen zaken werken :+
Ok, je mag vanaf nu tussen 19 en 21 maximaal 40 minuten werken. We moet wel aan je gezondheid denken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
ernstoud schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:45:

[Afbeelding]
Mensen spelen een spel, spel vliegt eruit door de internet verbinding zelf, en gaan dan rapporteren dat het aan het spel ligt. Gebeurt altijd weer. DIt is puur Delta lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Ok, je mag vanaf nu tussen 19 en 21 maximaal 40 minuten werken. We moet wel aan je gezondheid denken. 8)
Oh het is bij mij meestal een uurtje per avond. Vaak kleine dingetjes. Maar was eerst even ontspannen door m'n buurman af te knallen in een spelletje, en dan uitgerust even een uurtje werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

[Afbeelding]

Bij bijna alles op allestoringen gaat de lijn sterk omhoog,
Zijn die plaatjes niet standaard zo? Dat dacht ik altijd.

Vanaf Ziggo en KPN zie ik geen issues. Via 5G werkt ook alles prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Mensen spelen een spel, spel vliegt eruit door de internet verbinding zelf, en gaan dan rapporteren dat het aan het spel ligt. Gebeurt altijd weer. DIt is puur Delta lijkt me?
Ik denk dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
AMSIX grafiek geeft ook geen grote dip, dus zal wel heel beperkt zijn. En sowieso zal met met Delta en Netflix issues eerder voor Netflix kiezen om aan te klikken, want “hun internet werkt want ze kunnen allestoringen bereiken”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:47:
[...]

Zijn die plaatjes niet standaard zo? Dat dacht ik altijd.

Vanaf Ziggo en KPN zie ik geen issues. Via 5G werkt ook alles prima.
Veel dingen werken prima, zoals via Tweakers reageren nu achter m'n Mac, appen, mailen, geen probleem. Maar een spel werd ik uit geknikkert en bepaalde apps / tools kan ik nu niet gebruiken. Vond het al vreemd, tool geeft aan "NO CONNECTION", ik open Firefox > Tweakers.net > Werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:49

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Vreemd genoeg werken enkele websites/services niet op Delta netwerk. Aan DNS ligt het iig niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:48:
AMSIX grafiek geeft ook geen grote dip, dus zal wel heel beperkt zijn. En sowieso zal met met Delta en Netflix issues eerder voor Netflix kiezen om aan te klikken, want “hun internet werkt want ze kunnen allestoringen bereiken”.
En ze waren al zonder problemen aan het appen. Dus ligt niet aan internet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:49:
Vreemd genoeg werken enkele websites/services niet op Delta netwerk. Aan DNS ligt het iig niet.
Klopt, heb zelf al het upstream DNS intern meestal via CF lopen, en intern beheer ik zelf de DNS. En nergens probelemen mee behalve bepaalde connecties. Lijkt wel iets van UDP ofzo. Of bepaalde routingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:49:
[...]

Veel dingen werken prima, zoals via Tweakers reageren nu achter m'n Mac, appen, mailen, geen probleem. Maar een spel werd ik uit geknikkert en bepaalde apps / tools kan ik nu niet gebruiken. Vond het al vreemd, tool geeft aan "NO CONNECTION", ik open Firefox > Tweakers.net > Werkt.
Inderdaad, gewoon BGP route die uitgestapt is ergens. Vaak menselijke configuratiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:49:
Klopt, er ligt een routering uit. Binnen NL lijkt alles te werken, maar daarbuiten deels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:50:
[...]

Neuh, gewoon BGP route die uitgestapt is ergens. Vaak menselijke configuratiefout.
Wat houdt dat precies in? Mijn kennis gaat tot zover dat ik zelf de DNS beheer en weet wat ik upstream heb lopen. Maar buiten dat, wat er in de knooppunten gebeurt is mij een raadsel technisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Laatst online: 09:49

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:50:
[...]

Klopt, heb zelf al het upstream DNS intern meestal via CF lopen, en intern beheer ik zelf de DNS. En nergens probelemen mee behalve bepaalde connecties. Lijkt wel iets van UDP ofzo. Of bepaalde routingen.
Ben 6 maanden geleden overgestapt van Ziggo naar Delta (met Zaram module _/-\o_ ) en eerste keer dat ik een probleempje heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
EXCalibur_EeK schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:52:
[...]

Ben 6 maanden geleden overgestapt van Ziggo naar Delta (met Zaram module _/-\o_ ) en eerste keer dat ik een probleempje heb.
Ik sinds een jaar ofzo. De problemen die ik ooit heb gehad zin op 2 vingers te tellen met vanavond erbij :+ bij Ziggo was dat wel iets anders. Plus gigabit up en down als je veel thuis werkt en veel data heen en weer drukt is bijzonder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
[...]

Kleine storingkjes komen wel eens voor maar de afgelopen paar jaar kan ik ze op een paar vingers tellen, het valt gelukkig allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:52:
[...]

Wat houdt dat precies in? Mijn kennis gaat tot zover dat ik zelf de DNS beheer en weet wat ik upstream heb lopen. Maar buiten dat, wat er in de knooppunten gebeurt is mij een raadsel technisch gezien.
Simpel gezegd krijgt een TCP of UDP pakket een route naar zijn bestemming via diverse verbindingen. Die worden middels het BGP protocol aan elkaar geknoopt zodat het pakketje de meest logische verbindingen gebruikt. Een logische verbinding is niet perse de kortste of snelste verbinding, meestal gaat het om geld. Als een routering eruit ligt, vaak omdat de BGP tabel kapot is gegaan, dan komt een deel van de pakketjes niet op hun bestemming aan.

Vergelijk het maar met van Groningen naar Maastricht rijden met de auto. elke dag kan je route anders zijn door allerlei redenen. Bijvoorbeeld dat er een snelweg ineens niet meer te vinden is omdat de wegwijzers de verkeerde kant op wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
RobertMe schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:55:
[...]

Is dit landelijk of alleen de randstad? })
Landelijk. Groetjes uit het mooie Friesland. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Ik heb zelf al een tijdje Delta en klanten van mij al veel langer. Eigenlijk nooit storingen bij Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:56:
[...]

Simpel gezegd krijgt een TCP of UDP pakket een route naar zijn bestemming via diverse verbindingen. Die worden middels het BGP protocol aan elkaar geknoopt zodat het pakketje de meest logische verbindingen gebruikt. Een logische verbinding is niet perse de kortste of snelste verbinding, meestal gaat het om geld. Als een routering eruit ligt, vaak omdat de BGP tabel kapot is gegaan, dan komt een deel van de pakketjes niet op hun bestemming aan.

Vergelijk het maar met van Groningen naar Maastricht rijden met de auto. elke dag kan je route anders zijn door allerlei redenen. Bijvoorbeeld dat er een snelweg ineens niet meer te vinden is omdat de wegwijzers de verkeerde kant op wijzen.
Duidelijk. Thanks. Hoop dat t snel klaar is, klinkt als een configuratie fout ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:57:
[...]

Ik heb zelf al een tijdje Delta en klanten van mij al veel langer. Eigenlijk nooit storingen bij Delta.
Nooit zegt ie. Wat doe jij hier in dit topic op dit tijdstip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:58:
[...]

Nooit zegt ie. Wat doe jij hier in dit topic op dit tijdstip :+
Werd wakker gezoemd door een berg mails haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:00:
[...]

Werd wakker gezoemd door een berg mails haha
Niet waar je nu veel aan kan doen lijkt me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:27
Ah daarom werkte Amazon Alexa net niet, vroeg me al af waarom ze niet luisterde.

Twitch werkt overigens ook niet, EA doet ook moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:57:
[...]

Duidelijk. Thanks. Hoop dat t snel klaar is, klinkt als een configuratie fout ergens.
Meest aannemelijk is een menselijk configuratiefout, een van de krachtigste mechanismes van BGP is dat hij andere routes gaat gebruiken als er 1 wegvalt. Zo staat er bijvoorbeeld vaak ingesteld dat er altijd de goedkoopste route gebruikt moet worden, maar als deze wegvalt een iets duurdere. Als het BGP proces gewoon zijn werk doet is dit bijna feilloos. Als er dan iemand aan de knopjes gaat zitten dan gaat het mis.

Ik heb ooit meegemaakt dat de AMSIX (een van de grootste knooppunten ter wereld) eruit viel en alle routes automatisch omgezet werden naar een backup locatie op UT Twente. Vanaf daar ging het verkeer via Duitsland het internet op. En hoewel dit begin jaren 2000 was en internet nog onbekend zorgde het ervoor dat in Twente de rook uit de apparatuur kwam _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:01:
[...]

Mail dus niet via een Amerikaanse partij lopen? Gemiste kans :+
Dat ligt eraan hoe je het ziet, via MS maar dan via NL DC’s haha. En de MS datacenters praten wel met elkaar en ik kan ook bij de NL DC van MS, dus mail uit de US en DE komt toch nog binnen.

Balen he haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BlazeMuis schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:04:
Ah daarom werkte Amazon Alexa net niet, vroeg me al af waarom ze niet luisterde.

Twitch werkt overigens ook niet, EA doet ook moeilijk.
X deed rond 2145 ook moeilijk, maar dat werkt dan weer wel sinds de rest eruit viel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:05:
[...]

Meest aannemelijk is een menselijk configuratiefout, een van de krachtigste mechanismes van BGP is dat hij andere routes gaat gebruiken als er 1 wegvalt. Zo staat er bijvoorbeeld vaak ingesteld dat er altijd de goedkoopste route gebruikt moet worden, maar als deze wegvalt een iets duurdere. Als het BGP proces gewoon zijn werk doet is dit bijna feilloos. Als er dan iemand aan de knopjes gaat zitten dan gaat het mis.

Ik heb ooit meegemaakt dat de AMSIX (een van de grootste knooppunten ter wereld) eruit viel en alle routes automatisch omgezet werden naar een backup locatie op UT Twente. Vanaf daar ging het verkeer via Duitsland het internet op. En hoewel dit begin jaren 2000 was en internet nog onbekend zorgde het ervoor dat in Twente de rook uit de apparatuur kwam _O-
Lol dat kan ik me voorstellen als t via een backup locatie gaat die daar nooit op berekend is geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:00:
[...]

Niet waar je nu veel aan kan doen lijkt me :X
Klopt, en in principe werkt het meeste ook bij de mensen. Dit is gewoon afwachten.

Maar ik schrik niet van een mailtje of 50 hoor, heb ochtenden dat ik wakker wordt met 500+ mails vanuit monitoring. Als KPN of Ziggo een issue heeft dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:08:
[...]

Lol dat kan ik me voorstellen als t via een backup locatie gaat die daar nooit op berekend is geweest :+
Dat was de tijd dat 100Mbit bij de AMSIX al een grote uitzondering was haha. Gemiddeld genomen heeft iedereen thuis tegenwoordig een dikkere pijp dan Twente toen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Tweakers werkt ook niet meer hier, met VPN aan wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:08:
[...]

Klopt, en in principe werkt het meeste ook bij de mensen. Dit is gewoon afwachten.

Maar ik schrik niet van een mailtje of 50 hoor, heb ochtenden dat ik wakker wordt met 500+ mails vanuit monitoring. Als KPN of Ziggo een issue heeft dan gaat het hard.
Oooh dat had ik ook, grote klanten zoals een bepaalde grootste biermerk van de wereld uit Nederland, een bekend auto merk uit Japan met een M als logo, ineens allemaal meldingen van mijn eigen uptime monitoring dat er platformen eruit lagen. Ik sprinten naar mijn werkplek, bleek het toen die wereldwijde CF storing.

Als CF eruit ligt, dan is de wereld half kapot ja :+

[ Voor 3% gewijzigd door xoniq op 14-10-2025 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
BlazeMuis schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:10:
Tweakers werkt ook niet meer hier, met VPN aan wel.
Oh ik zit nu thuis gewoon hier gezellig te zijn in dit Delta draadje via Delta. Geen probleem. Alleen over de oceaan is het lastiger nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yersios1812
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:24
Zat al vaag te kijken net maar ligt dus niet aan mij.
Melding van mn Unifi dat hij geen verbinding heeft, terwijl we gewoon verbinding hebben, zat alle DNSen al na te lopen maar niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Yersios1812 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:12:
Melding van mn Unifi dat hij geen verbinding heeft, terwijl we gewoon verbinding hebben, zat alle DNSen al na te lopen maar niks bijzonders.
Ik kreeg een uurtje geleden ook de melding van de unifi app dat mijn unifi geen verbinding meer had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Nee DNS ligt het niet aan gelukkig, dus valt nog mee. Maar dit draadje is wel ineens bijzonder gezellig op dit tijdstip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-10 05:20
Zo ik check even hier, want sommige sites zijn niet bereikbaar dacht direct al goh een DNS issue.
En ja hoor mensen hebben hier het zelfde.
Gaat weer lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Wellicht dat de Unifi een service gebruikt op een locatie die nu net niet bereikbaar is, een beetje zoals Windows een adres pingt om te kijken of je internet hebt dat soms de plank misslaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Wellicht dat de Unifi een service gebruikt op een locatie die nu net niet bereikbaar is, een beetje zoals Windows een adres pingt om te kijken of je internet hebt dat soms de plank misslaat.
Was ook wat ui community posts aan het lezen… nada…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3GZ6nbQIKzNYHEufPwKcGFas8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdHsYzZz1o85fEHgEIcXDClt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yersios1812
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:24
xoniq schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:15:
[...]

Nee DNS ligt het niet aan gelukkig, dus valt nog mee. Maar dit draadje is wel ineens bijzonder gezellig op dit tijdstip _/-\o_
Haha nee precies, zat al te klooien om in mn Unifi te komen op ff wat anders dat Quad9 of cloudflare in te stellen. Dacht eerst maar ff nier kijken of er een draadje actief is hier.
Ligt in ieder geval niet aan mn onderburen die weer lopen te klooien 😇.

Snurkze allemaal, zie het morgen wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:16:
[...]

Unifi draait in de US, dus dat zal ongetwijfeld zo zijn. Zelf heb ik een eigen controller, maar die staat ook in de US haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Zat even voor de grap op de telefoon via wifi deze wereldwijde pingtest uit te voeren: https://www.meter.net/tools/world-ping-test/

Min of meer 1/4e van de landen zo'n beetje geeft niet terug.
https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444216-92728f

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-10 21:58
Drardollan schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:50:
[...]

Inderdaad, gewoon BGP route die uitgestapt is ergens. Vaak menselijke configuratiefout.
https://stat.ripe.net/bgp...4796&instant=0,1760460789

Lijkt erop dat mijn gateway IP tijdelijk via AS7713 - Telekomunikasi Indonesia Int (TELIN) ging, zal niet de bedoeling geweest zijn gok ik 8)7

Maar de NL-IX Joint Transit is ook niet te bereiken vanuit Delta, en gezien ze wel rechtstreeks met de NL-IX peeren gok ik dat daar een issue te vinden zal zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door DJSnels op 14-10-2025 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20-10 08:48

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

Heren bedankt voor alle info en post hier. Was al aan het zoeken en dacht dat ik wat moest gaan oplossen...

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluxsystem
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:26:
Zat even voor de grap op de telefoon via wifi deze wereldwijde pingtest uit te voeren: https://www.meter.net/tools/world-ping-test/

Min of meer 1/4e van de landen zo'n beetje geeft niet terug.
https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444216-92728f
Net ook even een test gedaan zonder VPN: https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444216-92728f https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444236-311c25
Met VPN doet alles het wel: https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444231-42bfa3

[ Voor 5% gewijzigd door fluxsystem op 14-10-2025 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Je clipboard liet het afweten, de eerste is nog mijn URL :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluxsystem
CriticalHit_NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:46:
[...]

Je clipboard liet het afweten, de eerste is nog mijn URL :+
Nu moet ie goed zijn: https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444236-311c25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 02:12
Wie heeft er half om half internet besteld? Dit troubleshooten duurde 45 minuten te lang. 😄 Ook net de ene keer dat ik niet aan allestoringen.nl denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
eagl0r schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:56:
Wie heeft er half om half internet besteld? Dit troubleshooten duurde 45 minuten te lang. 😄 Ook net de ene keer dat ik niet aan allestoringen.nl denk.
:+ Ik ga gewoon als ik in AlleStoringen een hoop ellende zie even naar Tweakers Forum, Actieve topics, en zie ik wel of er een Delta, Odido, Ziggo topic ergens bovenaan staat dan weet ik genoeg, dan moet ik daar even de reacties checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
Hier ook weer zo lijkt. Ook de pings zijn overal weer succesvol:
https://www.meter.net/tools/world-ping-test/#0-444294-824ec8

Tijd voor nachtrust na deze bewogen avond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluxsystem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[Afbeelding]

Bij bijna alles op allestoringen gaat de lijn sterk omhoog,…

Update: … maar dat zal dan toch wel op Delta infra zijn.
Vaak als één grote ISP problemen heeft dan melden gebruikers dat NetFlix en Fortnite eruit liggen op social media wat weer gescand wordt door allestoringen.nl. Je ziet het neveneffect van de issues bij Delta terug in andere grafieken omdat mensen alleen maar melden dat de dienst die ze op dat moment gebruikte faalt.

Was ook zo met de landelijke Odido storingen, de KPN/Vodafone grafiek steeg ook mee. Maar dat was omdat Odido klanten rapporteerde dat ze niet naar KPN/Vodafone konden bellen, terwijl KPN/Vodafone geen storing had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55

pietje63

RTFM

Je bericht was toch 3 minuten later dan mijn Synology die meldde dat hij weer online is (heeft het overigens voor mezelf continu goed gedaan, maar denk dat de Synology server in DE niet goed bereikbaar was)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 19:38
Ik heb Delta glasvezel en gisteren de imap mail van mijn domeinnaam server geinstalleerd via poort 993 en 465 (smtp). Dit lukte me gisteren niet op mijn eigen netwerk (kon niet aanmelden). Vandaag weer geprobeerd en het lukte nog steeds niet.
Vervolgens geprobeerd via 5G te installeren en dat werkte direct. Ook het verzenden en ontvangen.
Daarna weer op het wifi netwerk en direct een aanmeldprobleem (ook verzenden werkt niet).
Lijkt dus aan Delta te liggen. Iemand ervaring met dit probleem met een oplossing?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:42:
Ik heb Delta glasvezel en gisteren de imap mail van mijn domeinnaam server geinstalleerd via poort 993 en 465 (smtp). Dit lukte me gisteren niet op mijn eigen netwerk (kon niet aanmelden). Vandaag weer geprobeerd en het lukte nog steeds niet.
Vervolgens geprobeerd via 5G te installeren en dat werkte direct. Ook het verzenden en ontvangen.
Daarna weer op het wifi netwerk en direct een aanmeldprobleem (ook verzenden werkt niet).
Lijkt dus aan Delta te liggen. Iemand ervaring met dit probleem met een oplossing?
Welke router? Lijkt me een firewall of port forward issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 19:38
ernstoud schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:29:
[...]
Welke router? Lijkt me een firewall of port forward issue.
Ben er achter gekomen dat het aan mijn domeinnaam instelling ligt. Dus probleem ligt niet aan Delta.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VivaAtloni schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:42:
Was 465 voor SMTP niet "vaag"? Eerst in het leven geroepen om mail af te leveren (server / MTA naar server / MTA) met expliciete SSL (ten opzichte van 25 zonder SSL). Vervolgens is STARTTLS uitgevonden om de verbinding te upgraden waarna 465 uit de gratie is geraakt.
Later is 465 weer geïntroduceerd als poort om mail te verzenden (client / MUA naar server / MTA) met expliciet SSL (als alternatief voor 587 met STARTTLS). Maar ook dat is nooit echt aangeslagen.

En gezien ISPs vaak poort 25 blokkeren..., zou het mij niks verbazen als 465 vanuit het legacy doel ook geblokkeerd wordt. Ik zou dus eens 587 proberen. Die wordt normaliter wel toegestaan omdat 587, voor mail te verzenden dus, authenticatie hoort te vereisen waardoor spammen geen probleem is (lees: de spam wordt of gekoppeld aan de verzender want heeft ingelogd, of de spam wordt eenvoudiger geblokkeerd door SPF/DKIM/... doordat je via de verkeerde server stuurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb op mijn nieuwe Philips oled tv met de Delta tv app op het Google TV platform van de tv zelf, nogal last van schokkerig beeld bij verplaatsing van de camera, maar ook wel eens een klein sprongetje in het beeld. Dan zie je op de achtergrond een auto rijden bijvoorbeeld en ineens rijdt deze dan een stuk verder alsof ie een duwtje gekregen heeft.
Ik ben nu stapsgewijs aan het elimineren waarin dat kan zitten en wat ik zie, is dat hetzelfde programma als waarin ik de schokken waarnam, deze op bijvoorbeeld NPO Start of mijn proefabonnementje op NLZiet aanzienlijk minder zijn, in ieder geval is het daar acceptabel en op de Delta app af en toe om je dood te ergeren. Ik vergelijk dan precies hetzelfde programma en daarin precies dezelfde scènes.
Verder de Delta, NLZiet en NPO Start apps op een extern iptv kastje gezet aan een HDMI-poort en dan neem ik hetzelfde waar: de Delta app zorgt vaak voor een schokkerig beeld en de andere apps aanzienlijk minder.
Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Laatst online: 08:58
Ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis zit ook een Delta fiber aansluiting. Verhuizing doorgeven in Mijn Delta en kreeg mail dat ik nieuwe hardware opgestuurd krijg. Kan ik niet mijn huidige Nokia modem meenemen?

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doane schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:25:
Ik ga verhuizen en in mijn nieuwe huis zit ook een Delta fiber aansluiting. Verhuizing doorgeven in Mijn Delta en kreeg mail dat ik nieuwe hardware opgestuurd krijg. Kan ik niet mijn huidige Nokia modem meenemen?
Gezien de berichtgeving van Delta schijnbaar niet he ;)

En misschien dat die wel werkt, misschien dat die niet werkt. Zal er van afhangen hoe ver de verhuizing is en hoe het een en ander is aangesloten / geregistreerd. Als je nieuwe aansluiting op dezelfde poort van hetzelfde OLT? Dezelfde OLT? Dezelfde POP? zit kan het best werken. Maar zeker als je naar een andere regio verhuisd en je op een ander POP bent aangesloten zal het serienummer van jouw huidige ONT niet geregistreerd staan in de POP / OLT aldaar. Dus hoewel het modem technisch kan / zal werken, zou Delta in de administratie dan wel het serienummer moeten "verplaatsen", en dat doen ze schijnbaar niet dus zal die ook niet werken.

En uiteraard moet het om te beginnen natuurlijk al om hetzelfde soort aansluiting gaan. Misschien heb je nu nog wel een "ouderwetse" AON aansluiting (omdat die toen zo is aangelegd en je nooit een abo wijziging hebt gedaan), en krijg je op het nieuwe adres een XGS-PON aansluiting. Dan werkt de NTU / ONT sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobertMe schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 10:36:
[...]
Misschien heb je nu nog wel een "ouderwetse" AON aansluiting (omdat die toen zo is aangelegd en je nooit een abo wijziging hebt gedaan), en krijg je op het nieuwe adres een XGS-PON aansluiting. Dan werkt de NTU / ONT sowieso niet.
Er wordt een Nokia device genoemd, dus was de oude aansluiting ook XGS-PON. Op AON heeft Delta nooit Nokia apparatuur geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ernstoud schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 13:19:
[...]

Er wordt een Nokia device genoemd, dus was de oude aansluiting ook XGS-PON. Op AON heeft Delta nooit Nokia apparatuur geleverd.
Woeps, idd overheen gelezen dat de Nokia stond benoemd. Dan is het idd geen AON => XGS-PON.

Edit/aanvulling, om deze post nog wat inhoud te geven :p
Het kan natuurlijk ook zijn dat @Doane als nieuwe ONT niet de "bekende" Nokia ONT/router combi ontvangt (die die nu waarschijnlijk heeft) maar de losse ONT ("only"), meen nog steeds van Nokia? Met daarbij de Sagemcom router.

[ Voor 29% gewijzigd door RobertMe op 19-10-2025 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-10 17:41
Het zou heel goed kunnen dat @Doane de losse Nokia ONT krijgt net als een nieuwe klant.

https://onestore.nokia.com/asset/i/213892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddo
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-10 23:29
Nieuwe Sagemcom F@st 5684 modem ontvangen, hij ligt al 3 uur aangesloten en hij wilt maar geen verbinding krijgen. Ik heb de glasvezelkabel zelfs nog omgewisseld met die van het oude modem, ook deze werkt niet in het nieuwe modem. Modem al naar factory settings gezet, werkt ook niet.

Gekke is, beide glasvezelkabels doen het perfect met het oude genexis modem. Iemand die dit zelfde probleem heeft gehad? Delta zegt maar eigenwijs gewoon wachten hij gaat vanzelf aan!

In de tussentijd zie ik als ik in de modem inlog staan dat de connectie met de fibre is verloren. Hij geeft dus ook niet aan dat er een verbinding met glasvezel is. Heel raar..

De exacte melding die in het modem naar voren komt:

Fiber connection has been lost. Please, check the fiber cable from the optical port in the wall (PTRO) is properly plugged in the green connector at the back of the router.

If ‘Internet’ LED switches off, or ‘PON’ LED is off, please contact Customer Support to check your service.

[ Voor 21% gewijzigd door Iddo op 20-10-2025 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Iddo schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 23:55:
Gekke is, beide glasvezelkabels doen het perfect met het oude genexis modem. Iemand die dit zelfde probleem heeft gehad? Delta zegt maar eigenwijs gewoon wachten hij gaat vanzelf aan!
Bedoel je hiermee dat je voordat je de Sagemcom in gebruik had een Genexis had? Dan had je AON en wordt je omgezet naar XGS-PON. Dat vereist een patch in de POP.

Wanneer zou je abonnement ingaan? Want misschien moet die patch dus nog gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddo
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20-10 23:29
ernstoud schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 00:28:
[...]

Bedoel je hiermee dat je voordat je de Sagemcom in gebruik had een Genexis had? Dan had je AON en wordt je omgezet naar XGS-PON. Dat vereist een patch in de POP.

Wanneer zou je abonnement ingaan? Want misschien moet die patch dus nog gebeuren!
En dit kon de beste man van delta mij niet vertellen.. Het abonnement zou per omgaande ingaan. We hadden hiervoor indd een genexis (wat een waardeloos apparaat was dat trouwens..).

Ik hoop dat het morgen omgepatcht wordt dan :S Bedankt voor je snelle en vooral waardevolle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:48
Iddo schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 00:36:
[...]

En dit kon de beste man van delta mij niet vertellen.. Het abonnement zou per omgaande ingaan. We hadden hiervoor indd een genexis (wat een waardeloos apparaat was dat trouwens..).

Ik hoop dat het morgen omgepatcht wordt dan :S Bedankt voor je snelle en vooral waardevolle antwoord!
Ik zou ie genexis laten hangen tot de verbinding weg valt. Daarna je nieuwe modem aansluiten

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sagecom pas aansluiten als het signaal ledje van de Genexis uitvalt. Dat is het ledje met < > als teken. Vanaf dat moment zou er signaal voor de Sagecom erop moeten zitten.

Tevens zijn de glasvezelkabels van de Genexis Platinum en Sagecom niet uitwisselbaar!

[ Voor 19% gewijzigd door bjusterbaarlik op 20-10-2025 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:08
Ik wilde mijn contract verlengen en wilde de 4K ontvangers erbij, dit kon niet vanwege een leveringsprobleem. Iemand bekend hiermee? Ik heb nu nog 2 gare Caiway ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:10
screamhouse schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:02:
Ik wilde mijn contract verlengen en wilde de 4K ontvangers erbij, dit kon niet vanwege een leveringsprobleem. Iemand bekend hiermee? Ik heb nu nog 2 gare Caiway ontvangers.
Ik heb een 4K ontvanger, maar de beeldkwaliteit bijvoorbeeld bij live sport uitzendingen is beroerder dan die van de app. Tis dat ik er contractueel 2 jaar aan vast zit, anders was die al retour gegaan. Kan mij voorstellen dat ze deze (de Amigo) niet meer uitleveren.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
screamhouse schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:02:
Er zijn geen leveringsproblemen. Echter de Smartbox wordt in bepaalde situaties uitgegeven. O.a. wanneer iemand een Unlimited pakket neemt. Het is niet zo dat elke (bestaande) abonnee klakkeloos kan omruilen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Omdat ze nu zeer beperkt uitgeleverd worden is dat er niet meer nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:14
MooDyBLueS schreef op maandag 2 september 2024 @ 21:29:
[...]

Snap ik helemaal, wat ik heb is zwaar overkill, maar het is voor mij ook een leuke hobby om erbij te hebben. ;)

Hiervoor heb ik zo'n 3 jaar op een goedkoop Huawei WiFi 6 mesh kit setje gedraaid, dat was nog in ons vorige huis op KPN glasvezel. KPN levert waar het glas de meterkast in komt een directe RJ45 WAN verbinding, daar kan je alles op aansluiten wat je wilt bijna, Delta doet het dus anders, maar wat jij noemt zoals een XS-010X-Q is zeker een hele goede en makkelijke optie. Kwestie van een keer registreren en mogelijk nog Dynamisch IP (CGNAT) omzetting aanvragen en klaar ben je. Dan kan je je ASUS apparatuur er weer achter hangen.

Zie voor meer info over eigen modem dit topic:
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
54 pagina's lig ik achter met lezen... scusie voor dat. :+
Ik zie dat die XS verder niet meer leverbaar is.

Binnen 6mnd verwacht ik hier KPN (of gelijjkwaardig) glasvezel in huis. Ik heb 4x Asus Mesh routers (1 hoofdrouter AX88U en 3 mesh accesspoints bekabeld zeg maar). Ziggo modem staat nu in bridge. 1522+ NAS ook bekabeld.

Wat is het handigste om tzt te doen? (Ik zou het Asus spul wel willen hergebruiken, maar ook al voorsorteren op 2.5 of 10gbe netwerk aan te leggen)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCJR schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 15:53:
[...]
Wat is het handigste om tzt te doen? (Ik zou het Asus spul wel willen hergebruiken, maar ook al voorsorteren op 2.5 of 10gbe netwerk aan te leggen)
Ga je naar Delta: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Wordt het KPN: [KPN XGS-PON] Eigen router/ONT gebruiken

Pagina: 1 ... 126 127 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.