• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een 1 gig verbinding sinds een paar maanden na overstap caiway. krijg ik nu ook een nieuwe glasmodem voor wifi 7 of moet ik er zelf om vragen?
nnndoh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:14:
Ik heb een 1 gig verbinding sinds een paar maanden na overstap caiway. krijg ik nu ook een nieuwe glasmodem voor wifi 7 of moet ik er zelf om vragen?
Je hebt wel XGS-PON neem ik aan? Dus met de Nokia xs-2426g-b?

Je krijgt de ONT/WiFi-7 router zeker niet automatisch, maar er zijn al berichten dat je via de chat het wel kunt aanvragen. Succes!

RIPE Atlas probe: 1005104

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is jammer dat je nooit emails van Delta krijg. als je geen tweaker was, dan wist je ook van niets en blijf je teveel betalen voor oud apparatuur.
ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:20:
[...]

Je hebt wel XGS-PON neem ik aan? Dus met de Nokia xs-2426g-b?

Je krijgt de ONT/WiFi-7 router zeker niet automatisch, maar er zijn al berichten dat je via de chat het wel kunt aanvragen. Succes!
Er staat iets anders in de berichtgeving van vandaag. Iedereen krijgt de wifi7 router.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01

pietje63

RTFM

Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:28:
Gisteren de oplevering gehad in ons nieuwe huis. Kerstpakket open gemaakt en daar kwamen de Nokia ONT, wifi 7 router en de Amino Kamai 7X. De monteur van Guidion was mooi op tijd en het aansluiten was ook zo geregeld. Maar toen kwam het spannende, op de router bleef alleen maar een power led branden en verder niets. Geen data, geen wifi.

De monteur van Guidion ging bellen met Delta en die kwamen tot de conclusie dat de wifi 7 router defect was. Dus er zou een nieuwe opgestuurd worden. Gisteren na een dag klussen dacht ik voor ik naar huis ging, ik geef hem nog een power cycle. Zelfde verhaal, geen verbetering. Vandaag kwam ik 's ochtend binnen en zag nog steeds alleen de power led branden.

Uurtje later schakelde ik de groep uit in de groepenkast omdat er even wat aan de elektra gedaan moest worden, na het inschakelen weer verder gaan klussen en ik loop langs de router en zie meer leds branden. Dus gelijk even met wifi verbonden op de telefoon en waarempel internet. Dus gelijk de helpdesk gebeld en de storing afgemeld en meteen cgnat eraf laten halen. Toen ik net naar huis ging zag ik dat ik een 141.224-range ip adres had.
Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

nnndoh schreef op donderdag 6 november 2025 @ 23:26:
Het is jammer dat je nooit emails van Delta krijg. als je geen tweaker was, dan wist je ook van niets en blijf je teveel betalen voor oud apparatuur.
Zal niet alleen voor Delta gelden. Ik heb bij Ziggo ~15 jaar hetzelfde modem gehad en uiteindelijk, "als Tweaker", zelf gevraagd om het te ruilen (kon toen ze IPv6 in bridge gingen leveren, dat werkte alleen op de ConnectBox Giga of zakelijke Ubee UBC1318ZG, had je een ander kon je op het forum voor een wissel vragen en aangeven welke je wilde). En met het abo hetzelfde, nog langer dan dat heb ik een "Alles-in-Een Plus" abo gehad. Toen ik jaar of 3 terug belde om abo te verlengen (met korting) was de medewerker verbaasd dat ik uberhaupt een "moderne" snelheid had (toen 400Mbit/s meen ik) en niet nog de snelheid van 15+ jaar geleden.

En eerder dit jaar heeft Ziggo ook nieuwe pakketten geïntroduceerd, die goedkoper zijn dan de oude. Nu, ruim 6 maanden later, lijken ze mondjesmaat klanten te informeren over een mogelijke overstap. En volgens mij is dat zelfs alleen Internet Start (250/30?) naar Wifi Middel (400/40) waarbij je meer voor ietsje minder krijgt. Terwijl bv Start XXL tot maart ook nog 400/40 was (en toen hebben ze een paar dagen voor de introductie van de nieuwe pakketten een verhoging gedaan), en die klanten worden niet geïnformeerd. En zo zijn er ook nog Internet Max klanten die geïnformeerd worden dat ze kunnen overstappen op Internet Elite. Maar Elite bestaat al sinds maart niet meer, en Max al een jaar of 2, 3 niet meer. Terwijl Wifi Groot ook 1Gbit/s is, en euro's goedkoper.
En enige reden dat ze klanten hierover informeren zal zijn..., omdat ze het koppelen aan een nieuw jaarcontract. Levert dus weer een jaar klantbehoud op terwijl ze de klant een pakket adviseren dat ong net zo duur is terwijl het goedkoper kan.

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:45:
[...]

Misschien stond oplevering abonnement op 6/11?
Dan zou het PON ledje op de ONT gaan knipperen.

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:21
Dubbeldrank schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:50:
[...]

De oplevering stond echt op de 5 november, volgens de e-mail die ik van Delta zelf kreeg. De helpdesk vond het ook vreemd aangezien er licht op stond, de ONT functioneerde ook prima. Ik had mijn eigen apparatuur nog niet mee om te testen, dus het was ook lastig testen met iets anders. Er was dus wel data op de ONT, maar de router reageerde nergens op, ook niet op een reset.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had bij aansluiten exact hetzelfde. ik had alleen geen monteur dus zelf gebeld naar Delta. er was toen een case aangemaakt en binnen 5 minuten had ik zonder zelf iets te doen ineens toch wifi en begonnen er meerdere lampjes te knipperen.

heb het idee dat ze bij delta toch iets hebben gedaan voor je waardoor het ineens werkte.
Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:15:
[...]

Er staat iets anders in de berichtgeving van vandaag. Iedereen krijgt de wifi7 router.
Welke berichtgeving? Het is jou al vele malen gevraagd; neem waar mogelijk een bron of verwijzing op in je posts.

pietje63 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:21:
[...]

Bij een router reset staat in veel handleidingen ook dat de stekker er een minuut uit moet. Dit voelt altijd overdreven, maar wellicht heeft dat toch het verschil gemaakt bij jou?
In voedingscircuits zit een condensator die enige tijd de energievoorziening voortzet. Maar een minuut is wel erg lang.

ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:49:
[...]

Welke berichtgeving? Het is jou al vele malen gevraagd; neem waar mogelijk een bron of verwijzing op in je posts.
Vreemd, want ik reageer tot nu toe op een post die nota bene hierboven staat waarin die berichtgeving staat vermeld. Hou het ontopic svp.

En ten overvloede de URL die hierboven ook al staat:
https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:13:
[...]

Vreemd, want ik reageer tot nu toe op een post die nota bene hierboven staat waarin die berichtgeving staat vermeld. Hou het ontopic svp.

En ten overvloede de URL die hierboven ook al staat:
https://www.deltafiber.nl...ignificant-naar-500-mbps/
Juist in het bericht van Delta waar inderdaad al vele malen naar verwezen is, staat niet duidelijk vermeld dat iedereen - ook bestaande abonnementen - de losse ONT en WiFi 7 router gaan krijgen. Ik vermoed nl. dat alles wat in dat bericht staat alleen voor nieuwe abonnementen geldt. Het nu overal vervangen van de Nokia xs-2426g-b is een enorme klus en kapitaalvernietiging met een hoop e-waste.

We gaan het zien. Maar stellig beweren dat uit de vage communicatie van Delta 100% zeker op te maken is dat van alle bestaande abonnementen de snelheid omhoog gaat en dat ook alle bestaande klanten de losse ONT en WiFi 7 router krijgen (vooralsnog 1 Gbps. of lager) gaat m.i. te ver.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:32:
[...]

Juist in het bericht van Delta waar inderdaad al vele malen naar verwezen is, staat niet duidelijk vermeld dat iedereen - ook bestaande abonnementen - de losse ONT en WiFi 7 router gaan krijgen. Ik vermoed nl. dat alles wat in dat bericht staat alleen voor nieuwe abonnementen geldt. Het nu overal vervangen van de Nokia xs-2426g-b is een enorme klus en kapitaalvernietiging met een hoop e-waste.
Plus dat het ook meer problemen zal geven dan oplossingen. Voor de meeste mensen is de Nokia XS-2426-G-B prima en zal een nieuwe ONT + router betekenen dat ze alle apparaten opnieuw op de WiFi moeten zetten (doordat ze niet beter weten). Daarnaast zal het Delta ook heel veel gaan kosten aan monteurskosten die het moeten gaan installeren bij mensen die het niet kunnen, of wel denken te kunnen, maar het juist kapot maken. :p Voor Delta zit er gewoon weinig voordeel in, wel één groot nadeel, genaamd geld. Voor Delta ligt de focus op het uitschakelen van AON en alles overzetten naar XGS-PON.

[ Voor 3% gewijzigd door bjusterbaarlik op 07-11-2025 15:21 ]

ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 12:32:
[...]

We gaan het zien. Maar stellig beweren dat uit de vage communicatie van Delta 100% zeker op te maken is dat van alle bestaande abonnementen de snelheid omhoog gaat en dat ook alle bestaande klanten de losse ONT en WiFi 7 router krijgen (vooralsnog 1 Gbps. of lager) gaat m.i. te ver.
Je vult nu zelf het bericht ook in met eigen aannames. Ik beweer juist nergens iets stellig, ik lees het zoals het er staat alle abonnnees. De disclaimer dat de berichtgeving niet erg duidelijk is had ik al gemaakt. Lees even verder terug…

Sjakie0101 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 15:26:
[...]

Je vult nu zelf het bericht ook in met eigen aannames. Ik beweer juist nergens iets stellig, ik lees het zoals het er staat alle abonnnees. De disclaimer dat de berichtgeving niet erg duidelijk is had ik al gemaakt. Lees even verder terug…
Ik ben niet stellig. Ik zeg in mijn post niet voor niets “Ik vermoed…”. Want er staat nergens dat het geldt voor alle abonnees.

Inmiddels wordt dit vermoeden dat de hele berichtgeving gaat over nieuwe abonnementen wel sterker. Op Discord zijn al meldingen van mensen die dit van Delta vernomen hebben. Zelf heb ik ook nog steeds 2 Gbps. en geen 5 Gbps., wel overstappen naar dat abonnement kost nu voor mij EUR 23,50 per maand. extra nl. EUR 91.

Op Discord:

“Gebeld met delta , helaas alleen voor nieuwe klanten. Het kan zijn dat ze besluiten om de abonnementen van 2gig naar 5 gig te zetten, en 4 gig naar 5 gig omdat je 4 gig en 2 gig niet meer kunt kiezen.. Als er genoeg klanten over gaan mekkeren.. Maar dat kon ze nog niet zien in haar computer.”

Waar lees jij nou dat het voor alle klanten geldt?

[ Voor 22% gewijzigd door ernstoud op 07-11-2025 17:13 ]

ernstoud schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:53:
[...]

Ik ben niet stellig. Ik zeg in mijn post niet voor niets “Ik vermoed…”. Want er staat nergens dat het geldt voor alle abonnees.

Inmiddels wordt dit vermoeden dat de hele berichtgeving gaat over nieuwe abonnementen wel sterker. Op Discord zijn al meldingen van mensen die dit van Delta vernomen hebben. Zelf heb ik ook nog steeds 2 Gbps. en geen 5 Gbps., wel overstappen naar dat abonnement kost nu voor mij EUR 23,50 per maand. extra nl. EUR 91.

Op Discord:

“Gebeld met delta , helaas alleen voor nieuwe klanten. Het kan zijn dat ze besluiten om de abonnementen van 2gig naar 5 gig te zetten, en 4 gig naar 5 gig omdat je 4 gig en 2 gig niet meer kunt kiezen.. Als er genoeg klanten over gaan mekkeren.. Maar dat kon ze nog niet zien in haar computer.”

Waar lees jij nou dat het voor alle klanten geldt?
Ik heb het over het Wifi7 modem. Verder ben ik tegen de nieuwe prijs terug gegaan naar 500Mbps ipv 1 Gbps door dit aan te passen in Mijn Delta en bij 1 Gbps stond bij mijn eigen abo de nieuwe prijs.

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Richard89 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:55:
[...]

Ik had bij aansluiten exact hetzelfde. ik had alleen geen monteur dus zelf gebeld naar Delta. er was toen een case aangemaakt en binnen 5 minuten had ik zonder zelf iets te doen ineens toch wifi en begonnen er meerdere lampjes te knipperen.

heb het idee dat ze bij delta toch iets hebben gedaan voor je waardoor het ineens werkte.
Bij mij duurde dat meer dan een dag. Maar de router is meerdere keren gereset en einde van de dag nog een power cycle. Mocht allemaal niet helpen, zelfs de volgende ochtend niet. Maar goed, er zal vast een reden zijn waar ik maar niet te lang over ga nadenken... :D Straks hang ik toch mijn eigen apparatuur aan die ONT.

It takes one to know one...

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

pietje63 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:21:
[...]

Oh, ik heb dat niet gedaan. De Guidion monteur deed dat met iemand van Delta aan de lijn. Maar misschien heeft het geholpen dat de boel even een tijdje zonder stroom zat.

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:52
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:19:
Plus dat het ook meer problemen zal geven dan oplossingen. Voor de meeste mensen is de Nokia XS-2426-G-B prima en zal een nieuwe ONT + router betekenen dat ze alle apparaten opnieuw op de WiFi moeten zetten (doordat ze niet beter weten). Daarnaast zal het Delta ook heel veel gaan kosten aan monteurskosten die het moeten gaan installeren bij mensen die het niet kunnen, of wel denken te kunnen, maar het juist kapot maken. :p Voor Delta zit er gewoon weinig voordeel in, wel één groot nadeel, genaamd geld. Voor Delta ligt de focus op het uitschakelen van AON en alles overzetten naar XGS-PON.
Zit inderdaad helemaal niet te wachten op nieuwe apparatuur, heb hier het WiFi netwerk met een Deco X50 setje prima werkend en alle belangrijke apparatuur gaat via ethernet.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Interessante eerste ervaring met Delta. :D

5 november:
Oplevering, vezel heeft licht maar router doet moeilijk. Guidion kwam samen met Delta niet tot een oplossing. Nieuwe router wordt opgestuurd.

6 november:
Op magische wijze heeft de router er zin in nadat ik even de groep uit en aan had gezet wegens werkzaamheden. Delta gebeld storing afgemeld, nieuwe router niet meer nodig en wordt ook niet opgestuurd.

7 november:
E-mail van Delta, nieuwe router wordt opgestuurd en ik sta ineens als 'mevrouw' in het systeem. Delta gebeld, hij zou met logistiek gaan praten om de router alsnog niet te verzenden. (dit was in de ochtend).

8 november:
Nieuwe router onderweg met PostNL. Op aanwijzing van Delta het pakket maar geweigerd aan de deur met een PostNL-medewerker die het allemaal niet begreep.

Maar internet werkt en verder ook niet echt een klacht, maar volgens mij kan de interne communicatie wel wat beter.

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Ik zou 'm niet weigeren, maar op moment dat je 'm hebt even gaan testen. Voor hetzelfde komt die weer heel moeilijk online als de stroom er even af is geweest. Kun je gelijk het verschil tussen beiden zien.

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

bjusterbaarlik schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:33:
Ik zou 'm niet weigeren, maar op moment dat je 'm hebt even gaan testen. Voor hetzelfde komt die weer heel moeilijk online als de stroom er even af is geweest. Kun je gelijk het verschil tussen beiden zien.
De huidige is al een paar keer van het stroom geweest door werkzaamheden. Gelukkig komt hij elke keer terug, dus ik geloof het wel. Na de verhuizing komt er eigen apparatuur aan te hangen.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.