Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:49
Zo ver heb ik niet eens gekeken, 🤭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Of bij fs.com veel goedkoper zelfs met verzendkosten erbij en binnen 5 dagen in huis:
Levering is zeker snel als eea in het DE warehouse ligt, had wat ik bestelde binnen 3 werkdagen in huis.
Ahh toch, ik kon hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-09 20:48
Roetzen schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Nu hangt er een bord van Binc aan het raam met "TE HUUR". Dus het vertrek van Delta lijkt definitief.
Is dat niet normaal?
In Reggefiber gebieden (nu bekend onder KPN Netwerk) waar de netwerken net werden aangelegd / vraagbundeling zit dan zo'n shop voor informatie over providers en de diensten over glasvezel. Na een x-aantal maanden verdwenen de Reggefibers informatie shops weer. Klanten kunnen via telefoon of de website van de providers hun informatie opvragen. Winkelpanden huren en personeel hiervoor betalen kost natuurlijk geld, dus het moet wel rendabel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Sorry, verkeerd gepost.

[ Voor 88% gewijzigd door fmrama op 02-02-2022 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:22
Soundwork schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:11:
[...]

Is dat niet normaal?
In Reggefiber gebieden (nu bekend onder KPN Netwerk) waar de netwerken net werden aangelegd / vraagbundeling zit dan zo'n shop voor informatie over providers en de diensten over glasvezel. Na een x-aantal maanden verdwenen de Reggefibers informatie shops weer. Klanten kunnen via telefoon of de website van de providers hun informatie opvragen. Winkelpanden huren en personeel hiervoor betalen kost natuurlijk geld, dus het moet wel rendabel blijven.
Natuurlijk.

Maar pas dan ook de website aan!

https://www.deltafibernet...en/driebergen-rijsenburg/

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
Ik zal zelf contact opnemen met Delta hierover, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik kon zelf t/m 2 februari een flexpakket samenstellen tegen een actietarief en zogeheten 'gratis tot de nok geïnstalleerd'. Ik heb zelf gekozen voor 1000 Mbps download en 50+ zenders. Dit zal mij 62,50 euro per maand kosten, mijn vraag is welke onvoorziene kosten ik nog uit de kleine lettertjes kan verwachten. De uitspraak gratis tot in de nok geinstalleerd twv 650 euro deed mij vermoeden dat ik mij over de gehele installatie niet druk hoef te maken, echter lees ik op: https://www.delta.nl/medi...rden-delta-flexpakket.pdf
Dat er aardig wat niet inbegrepen zit in de installatie, wat mogelijk wel nodig is en dus extra kosten zal opleveren voor ons? Ik zit zelf niet zo te wachten op een factuur van een aannemer voor nog onbekende hoeveelheid. Mocht dat wel zo zijn dan ontbind ik mijn overeenkomst waarschijnlijk. Het leek me ook een beetje te mooi om waar te zijn allemaal, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Ook zouden ze een gratis overstapservice aanbieden, echter kan je tijdens het samenstellen van het pakket dit helemaal niet aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Dus nu moet ik het vgm alsnog zelf regelen dat mijn huidige provider tijdig wordt opgezegd.

En ik weet niet of ik dit mag vermelden, maar nog een tip van mij die ik nog niet ben tegengekomen in dit topic: https://www.cashbackxl.nl/ voor 65 euro cashback na afluisten van een internet + extra pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
balarina schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 09:41:
Ik zal zelf contact opnemen met Delta hierover, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik kon zelf t/m 2 februari een flexpakket samenstellen tegen een actietarief en zogeheten 'gratis tot de nok geïnstalleerd'. Ik heb zelf gekozen voor 1000 Mbps download en 50+ zenders. Dit zal mij 62,50 euro per maand kosten, mijn vraag is welke onvoorziene kosten ik nog uit de kleine lettertjes kan verwachten. De uitspraak gratis tot in de nok geinstalleerd twv 650 euro deed mij vermoeden dat ik mij over de gehele installatie niet druk hoef te maken, echter lees ik op: https://www.delta.nl/medi...rden-delta-flexpakket.pdf
Dat er aardig wat niet inbegrepen zit in de installatie, wat mogelijk wel nodig is en dus extra kosten zal opleveren voor ons? Ik zit zelf niet zo te wachten op een factuur van een aannemer voor nog onbekende hoeveelheid. Mocht dat wel zo zijn dan ontbind ik mijn overeenkomst waarschijnlijk. Het leek me ook een beetje te mooi om waar te zijn allemaal, maar ik kan het natuurlijk mis hebben.
...
Die meerkosten voor maatwerk in jouw huis, overleg je uiteraard zelf eerst samen met het installatiebedrijf. Bij geen bijzonderheden betaal je niets bij, en als je weet dat je wensen hebt, geef je dat aan voor het maken van de afspraak bij je thuis en vraag je van te voren aan wat de kosten zullen worden. Op basis daarvan gaat dan de monteur in je huis aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balarina
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:05
@RoRoNL

Bedankt voor je reactie. Duidelijk, alleen de glasvezel ligt nog niet in mijn straat. Dus moet, als ik het goed begrijp, onze straat worden opengebroken waarna de kabel naar ons huis kan worden getrokken. Vraag me vooral af of Delta die kosten op zich neemt en hoe dat ging bij andere Tweakers die klant zijn geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
balarina schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:11:
@RoRoNL

Bedankt voor je reactie. Duidelijk, alleen de glasvezel ligt nog niet in mijn straat. Dus moet, als ik het goed begrijp, onze straat worden opengebroken waarna de kabel naar ons huis kan worden getrokken. Vraag me vooral af of Delta die kosten op zich neemt en hoe dat ging bij andere Tweakers die klant zijn geworden.
Dan zou ik als ik u was eens contact met ze opnemen. Want hoe zit dit? Is er eerder in de wijk/straat glasvezel aangelegd en hebt u of een eerdere bewoner zich daar niet voor ingeschreven? In veel situaties worden dan achteraf stevige kosten berekend om de glasvezel naar binnen te brengen, vooral in buitengebied.

Of is er sprake van een nieuwe aanleg in de gehele wijk/straat en hebt u zich daarvoor ook aangemeld? Dan is aanleg in steden/dorpen vaak kosteloos, in buitengebied wordt vaak iets van EUR 1.000,- in 1 keer voor de aanleg als afkoop van het "vastrecht" berekend of onbeperkt afgerekend per maand (hier EUR 13,-).

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Even een vraagje:
Ik ben aan voorbereiden voor Delta glas, Nu heb ik in de meterkast een stopkontakt. Die zit relatief hoog.
Op 120 cm van een plateau. Hoe lang is de adaptor kabel van de genexis glas modem?
Ik kan dat via google niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 23:26
fmrama schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:53:
Even een vraagje:
Ik ben aan voorbereiden voor Delta glas, Nu heb ik in de meterkast een stopkontakt. Die zit relatief hoog.
Op 120 cm van een plateau. Hoe lang is de adaptor kabel van de genexis glas modem?
Ik kan dat via google niet vinden.
Had hem toevallig in de buurt liggen, de kabellengte is 150 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ok! Bedankt. Dan hoef ik daar niks aan te doen. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• card1985
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Bij ons in het dorp zijn ze op dit moment zo ver dat ze Delta fiberglas aan gaan leggen. Ik zit te overwegen om over te stappen van KPN naar Delta.

Wij zijn normale gebruikers en doen geen bijzondere dingen op het internet.

Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het internet en tv. Zijn er vaak storingen, hoe is de klanten service en lopen er hier mensen tegen andere problemen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
card1985 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 16:40:
Bij ons in het dorp zijn ze op dit moment zo ver dat ze Delta fiberglas aan gaan leggen. Ik zit te overwegen om over te stappen van KPN naar Delta.

Wij zijn normale gebruikers en doen geen bijzondere dingen op het internet.

Nu is mijn vraag hoe is de kwaliteit van het internet en tv. Zijn er vaak storingen, hoe is de klanten service en lopen er hier mensen tegen andere problemen aan?
Forum gelezen? Daar is veel info te vinden.

Wat is uw definitie van kwaliteit? Dat is zo’n brede vraag… en storingen, ja die zijn er. Kort en 1 keer in 2021 landelijk wat langer. Klanten service; ach de een klaagt, de ander niet. Is toch erg afhankelijk van je vraag en je verwachtingen. Ja, er zijn mensen die tegen problemen aanlopen; lees het forum. Maar dat is overal, ook het KPN forum staat er vol mee.

Laten we het eens omdraaien… wat zijn uw harde eisen? Wat moet perse goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-10-2023
Wij hebben momenteel ziggo en aangezien ons dorp aangesloten wordt op Delta glasvezel zijn ook wij de overstap aan het overwegen. De keuze is nu tussen Caiway en Delta. De een zegt dat het één bedrijf is, de ander zegt dat het 2 losse providers zijn. Van dat laatste ga ik uit.

Een aantal vraagjes:
1. Is de interactieve TV ontvanger van Caiway hetzelfde als van Delta? 4k voorbereid en net zo vlot?
2. M'n vrouw kijkt altijd tv met ondertiteling. Via Ziggo werkt dit perfect. Werkt dit ook op een evengoede manier via de TV ontvanger van Caiway / Delta?
3. Als nieuw lid lijkt Caiway stukken voordeliger dan Delta waarbij je ook nog extra zenders krijgt. En als ik de goedkoopste pakketen vergelijk, lijkt het erop dat je bij Delta niet kan opnemen.
Waarom is Caiway dan goedkoper (waar zit het addertje? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:38
Delta Telecom BV en Caiway/Kabelfoon BV zijn verschillende BV's in de grotere DeltaFiberNederland BV.

EQT heeft dan weer een meerderheid in de aandelen van DFN, waardoor EQT zich eigenaar kan noemen van DFN.
De grotere migratie naar 1 (juridische) organisatie is door EQT in 2018 in gang gezet, waarbij op 1 jan 2021 en 1 juli 2021 een aantal grote mijlpalen behaald zijn (1 HR team voor alle BV's binnen DFN, 1 afdeling marketing en communicatie, 2 helpdesk organisaties die voor elkaar inspringen, enz)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:24:
Delta Telecom BV en Caiway/Kabelfoon BV zijn verschillende BV's in de grotere DeltaFiberNederland BV.

EQT heeft dan weer een meerderheid in de aandelen van DFN, waardoor EQT zich eigenaar kan noemen van DFN.
De grotere migratie naar 1 (juridische) organisatie is door EQT in 2018 in gang gezet, waarbij op 1 jan 2021 en 1 juli 2021 een aantal grote mijlpalen behaald zijn (1 HR team voor alle BV's binnen DFN, 1 afdeling marketing en communicatie, 2 helpdesk organisaties die voor elkaar inspringen, enz)
Goed, ik zeg niets…. maar jij schrijft hier wat ik al een tijdje beweer. ik wordt dan altijd aangevallen op bronnen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sjakie0101 schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Goed, ik zeg niets…. maar jij schrijft hier wat ik al een tijdje beweer. ik wordt dan altijd aangevallen op bronnen.
:?

Mijn vorige reactie was meer aan jvdberg81, dus ik snap jouw reactie even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
D_Jeff schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 21:24:
Ben ook wel benieuwd naar de bron van de genoemde migratie
Salesmedewerker van Delta ontkende het

[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 05-02-2022 21:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_Jeff
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 76% gewijzigd door D_Jeff op 05-02-2022 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.

[ Voor 98% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-02-2022 00:05 . Reden: Verwijderen. ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 23:27
Delta en Caiway zijn echt wel 1 bedrijf.
De laatste tijd diverse malen aan de lijn gehangen met Delta ivm een haperende modem, en vaak kreeg ik de vraag of ik voor Delta of Caiway belde.🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickt35 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:17:
Delta en Caiway zijn echt wel 1 bedrijf.
De laatste tijd diverse malen aan de lijn gehangen met Delta ivm een haperende modem, en vaak kreeg ik de vraag of ik voor Delta of Caiway belde.🤣
Klopt de helpdesk werkt al voor beide bedrijven.

*knip*. Weggehaald vanwege het gebrek aan bronnen.

[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 07-02-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Ik stap elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa. Overstappen moet altijd handmatig omdat ze intern niet automatisch kunnen migreren. En dan moet ik ook altijd uitleggen of ik van Delta naar Caiway ga, of andersom.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 07-02-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
patrickt35 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 12:39:
[...]

Ik stap elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa. Overstappen moet altijd handmatig omdat ze intern niet automatisch kunnen migreren. En dan moet ik ook altijd uitleggen of ik van Delta naar Caiway ga, of andersom.
Helaas zal dat nog wel even blijven, omdat de merken naast elkaar blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_Jeff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:23:
[...]

Helaas zal dat nog wel even blijven, omdat de merken naast elkaar blijven bestaan.
Voor de komende jaren? Of op korte termijn nog wel maar in de toekomst niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Sjakie0101 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:09:
[...]

Voor de komende jaren? Of op korte termijn nog wel maar in de toekomst niet?
Ik weet niet of EQT daar al een besluit over heeft genomen, dus dat weet ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
D_Jeff schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:11:
[...]

Ik weet niet of EQT daar al een besluit over heeft genomen, dus dat weet ik echt niet.
Ik denk dat via de coax kabel nog leverbaar is zo lang het duurt Caiway nog wel even blijft.

Ze kunnen ook nog besluiten dat Caiway blijft los blijft bestaan in bepaalde gebieden, maar achter de deur wel het zelfde bedrijf Delta, dat zie je wel vaker met overnames en het administratief via Delta gaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
Het is voor mij eerlijk gezegd nog verwarrend. Ik heb Delta even naast Caiway gezet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHkrKbWgspS0ip92Zx9BZKNNZ7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X0Z73Ft46amJwTyoTdqxXUGp.jpg?f=user_large

Puur op basis van kosten zou ik zo voor Caiway kiezen. Maar ik vermoed dat er ergens een addertje zit. Dat bijv. de interactieve TV ontvanger van Caiway een mindere is dan Delta o.i.d.
Ook blijft het voor mij onduidelijk of er in het 50+ tv zender pakket van Delta (TV basis) opnemen en pauzeren zit. Dit staat niet geheel duidelijk op de site zoals eerder aangegeven. Ik ga morgen maar even bellen, moet vóór woensdag beslissen :)

[ Voor 4% gewijzigd door jvdberg81 op 06-02-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Tja, het is even goed puzzelen. Voor mij is caiway duurder. 59,20 voor caiway vs 56,00 voor delta. Veroorzaakt door het extra zenderpakket tbv France 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jvdberg81 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:16:
Het is voor mij eerlijk gezegd nog verwarrend. Ik heb Delta even naast Caiway gezet

[Afbeelding]

Puur op basis van kosten zou ik zo voor Caiway kiezen. Maar ik vermoed dat er ergens een addertje zit. Dat bijv. de interactieve TV ontvanger van Caiway een mindere is dan Delta o.i.d.
Ook blijft het voor mij onduidelijk of er in het 50+ tv zender pakket van Delta (TV basis) opnemen en pauzeren zit. Dit staat niet geheel duidelijk op de site zoals eerder aangegeven. Ik ga morgen maar even bellen, moet vóór woensdag beslissen :)
50+ kun je even de zenders van tellen, dat zijn er meer dan 50.

Delta decoder = Kamai7x, 4K proof en dus in de toekomst ook 4K zenders. Caiway = Aria 7x onding geen 4K, minder geheugen. Vanaf 400 Mbit of 1Gbps is Delta zo goed als altijd goedkoper.
De drempel naar 400Mbit bij Delta is vrij klein en ik zij altijd voor meer snelheid kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Sjakie0101 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:36:
[...]

Delta decoder = Kamai7x, 4K proof en dus in de toekomst ook 4K zenders. Caiway = Aria 7x onding geen 4K, minder geheugen.
Je hebt niks aan de 4k decoders want Delta kan dit niet leveren. Riekt naar oplichting om te vermelden dat deze 4k aan kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:27

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Modbreak:Ik heb wederom wat posts opgeruimd. Bronloos vermelden of je verschuilen achter een NDA is niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jeroen028 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:23:
[...]

Je hebt niks aan de 4k decoders want Delta kan dit niet leveren. Riekt naar oplichting om te vermelden dat deze 4k aan kunnen.
Dat is niet helemaal eerlijk. Door het leveren van een decoder die 4K aan kan ben je inderdaad voorbereid als dit wel wordt geleverd.
En ik weet niet of je bijvoorbeeld Netflix of YouTube kan kijken via de decoder maar als dat zo is dan kan je dus op die manier wel gebruik maken van de 4K mogelijkheden. Als je TV dat ook ondersteunt uiteraard..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netflix is via het kastje niet te kijken, wel YouTube & bijzonder genoeg Dumpert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen 👋,

Ik vroeg mij af of er iemand is met een Fritz5530 fiber en uiteraard Delta,
Op de site van Delta ( https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ ) zag ik dat het niet perse nodig is om het apparaat te laten ontgrendelen dmv Modem-ID.
Site van Fritz vermeld dit wel? Ik had al begrepen dat er wat ingevuld moest worden waaronder VLAN, die zou 100 moeten zijn? Wat moet er verder nog ingevoerd worden & hoe gaat het met DIT TV? Moet hier ook nog wat voor ingevoerd worden of is dit alleen de UTP kabel in een poort.
Telefonie heb ik begrepen zou SIP gegevens moeten zijn & die moeten wel via Delta verstrekt worden.

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-08 20:09
Het laten activeren van een eigen modem bij Delta is afhankelijk van het feit of je een P2P/AON of (XGS)PON-aansluiting hebben. Bij AON is activatie niet nodig, bij PON wel.

Het configureren van de VLANs kan handmatig (Stap 4 op https://nl.avm.de/service...aansluiting-configureren/)

SIP-gegevens moeten inderdaad door Delta verstrekt worden en in de Fritzbox ingevoerd worden (https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/)

Zelf wacht ik even totdat AVM zelf de boel getest heeft en wellicht zelfs een automatische script heeft om Delta als internetprovider in te stellen. Houd daarvoor deze site in de gaten, daar volgt als het goed is een installatiehandleiding de komende weken: https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 20:14

NielsNL

DigiCow

Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:36:
Hi allen 👋,

Ik vroeg mij af of er iemand is met een Fritz5530 fiber en uiteraard Delta,
Op de site van Delta ( https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ ) zag ik dat het niet perse nodig is om het apparaat te laten ontgrendelen dmv Modem-ID.
Site van Fritz vermeld dit wel? Ik had al begrepen dat er wat ingevuld moest worden waaronder VLAN, die zou 100 moeten zijn? Wat moet er verder nog ingevoerd worden & hoe gaat het met DIT TV? Moet hier ook nog wat voor ingevoerd worden of is dit alleen de UTP kabel in een poort.
Telefonie heb ik begrepen zou SIP gegevens moeten zijn & die moeten wel via Delta verstrekt worden.

BVD!
Televisie via VLAN 101. bron
Telefoon zou inderdaad via SIP moeten gaan.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
NielsNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Televisie gaat gewoon via VLAN 100, werkt op elke internetverbinding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Televisie gaat gewoon via VLAN 100, werkt op elke internetverbinding ;)
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digimusic schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
Het laten activeren van een eigen modem bij Delta is afhankelijk van het feit of je een P2P/AON of (XGS)PON-aansluiting hebben. Bij AON is activatie niet nodig, bij PON wel.

Het configureren van de VLANs kan handmatig (Stap 4 op https://nl.avm.de/service...aansluiting-configureren/)

SIP-gegevens moeten inderdaad door Delta verstrekt worden en in de Fritzbox ingevoerd worden (https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/)

Zelf wacht ik even totdat AVM zelf de boel getest heeft en wellicht zelfs een automatische script heeft om Delta als internetprovider in te stellen. Houd daarvoor deze site in de gaten, daar volgt als het goed is een installatiehandleiding de komende weken: https://nl.avm.de/service/vrije-modemkeuze/
Thnx ! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Doorspoelen van opnames bij RTL zenders kan vanaf vandaag 💪☀️🎉🎉🎉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-09 21:58
NielsNL schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Sinds een flinke update voor een paar maand terug is er bij mij geen vlan 101 meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee? Sinds er een Glasvezel Delta Decom5 setje is aangeslingerd is mijn Nas WDMycloud onvindbaar?
Schijnt dat meerdere mensen dit ervaren

( onvindbaar in het netwerk / Deco setje )
Ip adres van wdmy cloud is wel te zien in de router.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdberg81
Sjakie0101 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:53:
Doorspoelen van opnames bij RTL zenders kan vanaf vandaag 💪☀️🎉🎉🎉
Bron???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 19:06:
Iemand een idee? Sinds er een Glasvezel Delta Decom5 setje is aangeslingerd is mijn Nas WDMycloud onvindbaar?
Schijnt dat meerdere mensen dit ervaren
Hier ook allerlei problemen. Vooral met streamen naar mijn Sony TV.
Deco als accespoint geconfigureerd, en de meeste problemen waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:20:
[...]

Hier ook allerlei problemen. Vooral met streamen naar mijn Sony TV.
Deco als accespoint geconfigureerd, en de meeste problemen waren opgelost.
Ja alleen zag ik dat de snelheid van zowel download als upload drastisch naar beneden ging :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ben ik zelf, zelf geconstateerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:33:
[...]

Ja alleen zag ik dat de snelheid van zowel download als upload drastisch naar beneden ging :-(
Hoe heb je dat gemeten?
Ik gebruikte de snelheidstest van de Deco zelf, en bleef ook een lage snelheid houden. Heb zelfs met lan tester al mijn kabels doorgemeten. Blijkt dat je alleen ff van server moet wisselen🤣
Ook eventjes 2,4 Ghz onder WiFi uitzetten. (Mits je geen 2,4 gebruikt)

[ Voor 35% gewijzigd door patrickt35 op 07-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
Hiervoor had ik alles van Ubiquity, maar heb dat verkocht door de komst van het setje Deco.
Heb er enorme spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:48:
Hiervoor had ik alles van Ubiquity, maar heb dat verkocht door de komst van het setje Deco.
Heb er enorme spijt van.
Met de speedtest van Deco & die van Delta.
Op welke server zou die dan gezet moeten worden? 2.4 kanaal heb ik wel nodig die kan ik niet uitschakelen, of bedoelde je dat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 15-09 18:18
Lees hier veel over modem in bridge en zo, maar wat is er voor een standaard gebruiker mis met de door Delta verstrekte Platinum modem /router? Ik wil aan mijn camera's een static ip dmv dhcp reservation toekennen en dan natuurlijk wat poorten forwarden. That's it. Accespoints gaan het draadloze werk verzorgen.
Dit werkt allemaal naar behoren met de Platinum? En wat ik las.... instellingen kwijt na stroomuitval.... speelt dat nog steeds?

[ Voor 5% gewijzigd door rowicom op 07-02-2022 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op maandag 7 februari 2022 @ 21:49:
Lees hier veel over modem in bridge en zo, maar wat is er voor een standaard gebruiker mis met de door Delta verstrekte Platinum modem /router? Ik wil aan mijn camera's een static ip dmv dhcp reservation toekennen en dan natuurlijk wat poorten forwarden. That's it. Accespoints gaan het draadloze werk verzorgen.
Dit werkt allemaal naar behoren met de Platinum? En wat ik las.... instellingen kwijt na stroomuitval.... speelt dat nog steeds?
Gezien je eisen kun je met de Platinum prima vooruit. En sinds de voorlaatste firmware update 3.14 (laatste is 3.16) behoudt hij de instellingen ook bij stroomuitval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog even over de Kamai 7x en dat deze geen 4K aankan, youtube filmpjes in 4K gaan prima via de youtube app op de decoder, het kan dus wel. Ook Dolby Atmos en TrueHD worden gewoon doorgegeven aan mijn tv.
Dus bullshit dat deze decoder geen 4K beelden en/of Dolby Atmos aankan,

[ Voor 33% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-02-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 7 februari 2022 @ 20:58:
[...]

Met de speedtest van Deco & die van Delta.
Op welke server zou die dan gezet moeten worden? 2.4 kanaal heb ik wel nodig die kan ik niet uitschakelen, of bedoelde je dat niet.
( Is het niet zo dat in acces Point het WiFi van het modem weer aan moet … ? )
Misschien is daarom de snelheid laag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patrickt35
Verwijderd schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 06:47:
[...]

( Is het niet zo dat in acces Point het WiFi van het modem weer aan moet … ? )
Misschien is daarom de snelheid laag.
Nee. Je accespoint is toch bedraad verbonden met je genexis? Dus is niet nodig. Echter ik heb van mijn router wel de WiFi aanstaan, en op de router de drie Deco's. (Eentje bedraad)
Op deze manier heb ik 4 WiFi punten in huis.
Geef alle SSID's dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord. Hierdoor switch je naadloos tussen de WiFi punten door heel het huis.
In geavanceerd schakel je snelle roaming in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickt35 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:42:
[...]

Nee. Je accespoint is toch bedraad verbonden met je genexis? Dus is niet nodig. Echter ik heb van mijn router wel de WiFi aanstaan, en op de router de drie Deco's. (Eentje bedraad)
Op deze manier heb ik 4 WiFi punten in huis.
Geef alle SSID's dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord. Hierdoor switch je naadloos tussen de WiFi punten door heel het huis.
In geavanceerd schakel je snelle roaming in.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Weet iemand hoe ver Delta cq Caiway is met IPv6?

Ik zie tot mijn genoegen dat deltafibernetwerk.nl nu 4 op de 5 punten scoort op ip6.nl

DNS servers 62.238.255.84
212.115.192.112
2a02:f68:0:cf3:6e73:61:0:2
2a02:f68:0:cf4:6e73:61:0:1
IPv6-only DNS Works
Mail exchangers 104.47.4.36
104.47.6.36
No AAAA records for any MX
deltafibernetwerk.nl 104.18.2.249
104.18.3.249
2606:4700::6812:2f9
2606:4700::6812:3f9
www.deltafibernetwerk.nl 104.18.2.249
104.18.3.249

Deltafiber.nl en caiway.nl scoren nog niet zo goed.

Enig idee of en wanneer de klanten IPv6 adressen kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:23:
Weet iemand hoe ver Delta cq Caiway is met IPv6?

Ik zie tot mijn genoegen dat deltafibernetwerk.nl nu 4 op de 5 punten scoort op ip6.nl

DNS servers 62.238.255.84
212.115.192.112
2a02:f68:0:cf3:6e73:61:0:2
2a02:f68:0:cf4:6e73:61:0:1
IPv6-only DNS Works
Mail exchangers 104.47.4.36
104.47.6.36
deltafibernetwerk.nl 104.18.2.249
104.18.3.249
www.deltafibernetwerk.nl 104.18.2.249
104.18.3.249

Deltafiber.nl en caiway.nl scoren nog niet zo goed.

Enig idee of en wanneer de klanten IPv6 adressen kunnen krijgen?
Kun je beter duiden 4 van de 5? Waar gaat het nog niet goed?
Wanneer deltafibernetwerk IPV6 kan doorgeven gaan Delta en Caiway dat meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Kun je beter duiden 4 van de 5? Waar gaat het nog niet goed?
Wanneer deltafibernetwerk IPV6 kan doorgeven gaan Delta en Caiway dat meteen doen.
Dat zal best ja, maar aan zo'n antwoord heb ik niets. Daar kan ik geen planning op maken. Ik wil graag een tijdpad zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Sjakie0101 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 22:41:
Nog even over de Kamai 7x en dat deze geen 4K aankan, youtube filmpjes in 4K gaan prima via de youtube app op de decoder, het kan dus wel. Ook Dolby Atmos en TrueHD worden gewoon doorgegeven aan mijn tv.
Dus bullshit dat deze decoder geen 4K beelden en/of Dolby Atmos aankan,
Heb je daar nog wat voor in moeten stellen Sjakie? Ik krijg er max. 1080p uit, terwijl het toch een 4K filmpje is dat ik afspeel in de YT-app op de Kamai.
Knoop ik m'n laptop achter de HDMI-kabel is hetzelfde filmpje wél in 4K... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Heb je daar nog wat voor in moeten stellen Sjakie? Ik krijg er max. 1080p uit, terwijl het toch een 4K filmpje is dat ik afspeel in de YT-app op de Kamai.
Knoop ik m'n laptop achter de HDMI-kabel is hetzelfde filmpje wél in 4K... :?
Staat HDR aan op je tv? Bij mij wordt daar naar over geschakeld, HDMI-CEC staat ook aan en de decoder hangt in de HDMI CEC poort.
Kortom je zou tijdens het afspelen even moeten kijken welke instellingen je tv op dat moment pakt.
Bij mij staat intelligente modus aan bijvoorbeeld en beeldscherpte op auto. Contrastvebtering schakelt hierdoor over op HDR wanneer dit doorgevoerd wordt idem met Kleurruimte, staat ook op Auto en formaat digitale audiouitvoer ook auto (voor Dolby Atmos/ True Hd)

Perfect 4K beeld met Dolby Atmos, allemaal uit de Kamai 7x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 21:21
Ik ga er nog eens mee knoeien in de timeframes dat ik wat te vertellen heb over de remote... :+
Bedankt zover!

[ Voor 9% gewijzigd door consono_md110 op 09-02-2022 14:57 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Links retourneren naar Caiway, rechts ontvangen van Delta.
Zo weten we tenminste waar ons abonnementsgeld aan verspild wordt. |:( 8)7 :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDu_tVAAU3E6tkLLIyUnIxUGxYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hTzZDhaZTqO22aOv4PKFWwKf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickt35
rfbroek schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 16:26:
Links retourneren naar Caiway, rechts ontvangen van Delta.
Zo weten we tenminste waar ons abonnementsgeld aan verspild wordt. |:( 8)7 :?

[Afbeelding]
Ik herken het. Ik switch jaarlijks van Caiway naar Delta en vice versa. De ene platinum van de muur af, en de andere er aan.🤣
Over een paar maanden mag ik weer overstappen, maar deze keer waag ik een belletje of Delta niet een gepaste aanbieding kan doen.

• fezzz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 16:11
Ik stap 1 maart over van Caiway naar Delta. Ik zit momenteel met Caiway via een UF-AE Converter. Moet ik straks nog iets doen? De Genexis Platinum 7840 eerst aansluiten (vandaag binnen gekregen)? of ga ik automatisch over :)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23

lier

MikroTik nerd

Volgens mij moet je activeren met de Genexis die je ontvangen hebt. Heb ook een keer gelezen dat je met een eigen router kan activeren (maar dan via een ander VLAN dan het Internet VLAN).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• renssies
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 15:08
Wij zijn 3 februari van Caiway naar Delta overgegaan. Bij Caiway hadden we de glasvezel al via SFP direct in de router (UDM SE). Natuurlijk met VLAN 100 ingesteld.

3 februari viel bij ons rond 21:30 het internet weg en hebben we pas om 0:00 weer internet gekregen, vervolgens hebben we rond 4:00 nog een nieuw (vast) IP gekregen. Herstarten was niet nodig en het modem van Delta is nooit aangesloten geweest.

Het IP adres wat we om 0:00 kregen en om 4:00 waren beide geregistreerd aan Caiway... Dus als je naar het IP kijkt zitten we nog steeds bij Caiway...

(Voor de gene die meeleest: dit is wel voor het PTP/AON netwerk, voor GPON of XGS-PON is het natuurlijk anders)

[ Voor 12% gewijzigd door renssies op 10-02-2022 17:17 ]

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Weet iemand hoe de beeldkwaliteit van de iptv van Delta zich verhoudt tot die van canaldigital? Ik heb inmiddels geaccepteerd dat dvb-c wel een keer klaar is hier en ben even aan het rondkijken. Het is jammer dat je bij Delta per extra kastje 5 euro moet aftikken per maand, Canaldigital heeft volgens mij voor elke smartTV wel een app. Ook heeft canaldigital standaard ESPN bij het pakket dat wel een leuke extra is.

Vooralsnog lijkt het er ook niet op dat er een manier is om zelf gewoon een iptv kastje te kopen ipv te huren.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Verwijderd

Zouden SIP gegevens ook nodig zijn voor analoog telefonie ? ( Op de Fritz ) 📞🤔
( Gigaset SL450A - Single DECT ) momenteel nu aangesloten op het glasvezel modem dmv het kabeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2022 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:36:
( Gigaset SL450A - Single DECT ) momenteel nu aangesloten op het glasvezel modem dmv het kabeltje.
Voor de analoge telefoonaansluiting op je Fritzbox via Delta moet je gegeven hebben van je provider om je analoge telefoon Dect te activeren en met die gegevens stel je de modem in, zonder die gegevens werkt je telefoon niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 17:36:
Je hebt geen “analoge telefonie” meer met Delta/Caiway maar Voice over IP waarvoor je de SIP ID, wachtwoord en server gegevens nodig hebt.

Verwijderd

ernstoud schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Je hebt geen “analoge telefonie” meer met Delta/Caiway maar Voice over IP waarvoor je de SIP ID, wachtwoord en server gegevens nodig hebt.
Dankjewel, als het goed is zijn ze opgevraagd bij Delta.
Ontgrendeling dmv het Mac adres was voor P2P niet nodig ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SIP gegevens mogen blijkbaar alleen verstrekt worden als het nieuwe modem. ( Naar keuze ) online is,
Beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Yep! De bestelling voor delta glas is de deur uit,
Nu is het wachten.
🦥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Laatst online: 11:01

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik ben net over naar Delta, maar geen TV, kan niet inloggen in de App en ook niet op de decoder. Ik ben al 3 uur bezig met delta, net 3 kwartier in de wacht gezet door M***o, toen werd de verbinding verbroken. Daarna een kwartier door een ander in de wacht gezet, werd niet teruggehaald.
Ik heb slechte servicedesks meegemaakt, maar dit slaat echt alles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Oeps! Dat is niet zo mooi. En dan dit op hun site…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JliDVk3rupyUtNM3iWCkx5mjZlY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5e3juN47o4Lu0EbBTtPSkFyl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ja, er werd opgenomen. (na 10minuten) vervolgens wordt ik in de wacht gezet voor 40 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 20:02
Ik had op voorhand ook al gehoord over de slechte ervaringen mbt de helpdesk en service.
Maar tot nu toe zijn ze juist heel positief, zo had ik bijv slecht bereik en slechte download met m'n Deco M5.
Ik werd hierover vrij snel teruggebeld en kreeg zelfs gratis nog 3 punten thuis gestuurd.
Dit terwijl mijn schoonouders voor de extra punten moesten betalen omdat ze zo'n groot huis hebben.

Valt mij tot nu toe nog zeker niet tegen, haal ook 900/1000 op mn 1000/1000 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima deal, zeker omdat er een een lineair kanaal is. Ziggo Sports is 14,99.
Dat Viaplay rechstreeks iets goedkoper is boeit me niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:31:
SIP gegevens mogen blijkbaar alleen verstrekt worden als het nieuwe modem. ( Naar keuze ) online is,
Beveiliging?
De SIP gegevens worden denk ik gekoppeld aan het MAC adres van het modem zodat je niet kunt bellen zonder aangesloten te zijn op de glasvezel. Zeg maar, mobiel of op een ander adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:12:
Ik ben net over naar Delta, maar geen TV, kan niet inloggen in de App en ook niet op de decoder. Ik ben al 3 uur bezig met delta, net 3 kwartier in de wacht gezet door M***o, toen werd de verbinding verbroken. Daarna een kwartier door een ander in de wacht gezet, werd niet teruggehaald.
Ik heb slechte servicedesks meegemaakt, maar dit slaat echt alles....
Bij een nieuw abonnement, en dat zal bij wisseling tussen de twee merken wel zo zijn, krijg je nieuwe decoders. Heb je die al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DraZ666 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:47:
Ik had op voorhand ook al gehoord over de slechte ervaringen mbt de helpdesk en service.
Maar tot nu toe zijn ze juist heel positief, zo had ik bijv slecht bereik en slechte download met m'n Deco M5.
Ik werd hierover vrij snel teruggebeld en kreeg zelfs gratis nog 3 punten thuis gestuurd.
Dit terwijl mijn schoonouders voor de extra punten moesten betalen omdat ze zo'n groot huis hebben.

Valt mij tot nu toe nog zeker niet tegen, haal ook 900/1000 op mn 1000/1000 verbinding.
Max. is rond de 940. Je meet neem ik aan met Fast.com? Die geeft af en toe fantasie waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
ernstoud schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:57:
[...]

Max. is rond de 940. Je meet neem ik aan met Fast.com? Die geeft af en toe fantasie waarden.
nee zowel met die van google, als die van Ookla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DraZ666 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 12:59:
[...]

nee zowel met die van google, als die van Ookla.
Als de Ookla test meer dan rond de 940 aangeeft lijkt me dat je een XGS-PON klant bent op een hoger profiel dan 1Gbps… is dat zo?

Zie: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/

“The default Gigabit Ethernet has a potential frame throughput of 81000 per second and therefore a high throughput for actual data (about 118 MB/s), giving efficiency of 94%, or 940Mbps.”

Met jumbo frames kun vrijwel 1Gbps halen maar dat gebruikt de Ookla test niet.

Ik heb D/U rond de 942/932 met Ookla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
ernstoud schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Als de Ookla test meer dan rond de 940 aangeeft lijkt me dat je een XGS-PON klant bent op een hoger profiel dan 1Gbps… is dat zo?

Zie: https://www.gigabit-wirel...oughput-gigabit-ethernet/

“The default Gigabit Ethernet has a potential frame throughput of 81000 per second and therefore a high throughput for actual data (about 118 MB/s), giving efficiency of 94%, or 940Mbps.”

Met jumbo frames kun vrijwel 1Gbps halen maar dat gebruikt de Ookla test niet.

Ik heb D/U rond de 942/932 met Ookla.
Nee dat wordt pas najaar 2022 beschikbaar in mijn durpie. Het netwerk wat er ligt is wel gloedjenieuw, maar de snelheden haal ik toch echt. Al is dit 1000 up meer richting 960, maar dan nog.
Downloads met Origin zit ik regelmatig rond de 95MB/s, zelfs eenmaal een uitschieter naar de 150MB/s gehad, maar dit was eenmalig en van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@ernstoud Ja, ik heb de nieuwe decoder aangesloten, maar ook daar kan ik niet op inloggen.
In de TV App kan ik ook niet inloggen.

Ik heb nu de Entone van Caiway aangesloten, gewoon weer beeld, inclusief Dolby Digital ;-)
En dat op glas van Delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 08:04
BeyondThunder schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:19:
@ernstoud Ja, ik heb de nieuwe decoder aangesloten, maar ook daar kan ik niet op inloggen.

Ik heb nu de Entone van Caiway aangesloten, gewoon weer beeld, inclusief Dolby Digital ;-)
En dat op glas van Delta
Je moet wel eerst de klant gegevens koppelen op :

https://account.delta.nl/koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Mapje Dat weet ik ;-) uiteraard gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
BeyondThunder schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 13:19:
ik heb destijds hetzelfde gehad maar dan bij Caiway. TV kastje kwam steeds met login scherm, en de app werkte ook niet.

Er moest (bleek achteraf) een gebruikersprofiel worden aangemaakt en geactiveerd, maar ik werd van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk kwam het goed maar dan moet je wel net een medewerker treffen die het voor je oppakt / mag oppakken.

Wat ook helpt is de klacht op openbare sociale media delen (twitter en facebook vooral), daar zijn ze niet zo blij mee, en dan kan er vaak ineens wel een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@rfbroek Ach ja, de telefoon doet het nog terwijl ik geen abo meer heb, login op de tv app werkt inmiddels. Wel nog de Entone van Caiway aangesloten. Wel fijn dat die nog Dolby Digital doorgeeft.
We zien wel wanneer telefonie en tv stopt, dan sluit ik alles om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik heb een andere vraag.

Ik zie dat het Genexis modem ipv6 adressen uitdeelt aan zijn DHCP clients.
Maar dit wil ik helemaal niet, ik kan dit ook niet uitzetten.

Zo komt er ook een DNS server mee met een ipv6 adres, leuk en aardig, maar hierdoor werkt mijn Adguard Home niet meer (soort PiHole). Volgens mij is er geen mogelijkheid om dit uit te zetten in het modem.

Type modem:

Platform: Lunar
Product name: Platinum-7840

Natuurlijk kan ik dit probleem oplossen door een ander apparaat DHCP te laten doen, maar dat is mijn laatste redmiddel. Heeft iemand een tip hoe ik er voor kan zorgen dat er geen IPv6 DNS adres wordt mee gestuurd met DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 21:08
Ik heb (nog) geen delta en ook geen ipv6
Maar wel adguard home Ik zie wel deze optie bij de instellingen. Is die aangevinkt?

Disable resolving of IPv6 addresses
Drop all DNS queries for IPv6 addresses (type AAAA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Puller schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:13:
Ik heb (nog) geen delta en ook geen ipv6
Maar wel adguard home Ik zie wel deze optie bij de instellingen. Is die aangevinkt?

Disable resolving of IPv6 addresses
Drop all DNS queries for IPv6 addresses (type AAAA).
Dat heeft niet zo veel zin omdat de client helemaal niet naar Adguard Home kijkt.
Ik heb nu toch maar de Synology nas als DHCP ingericht, probleem opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raxxer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04-2024
Maar dan krijg je geen multicast - dus meer vertraging, als dat je wat kan schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 23:11
BeyondThunder schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:53:
[...]

Dat heeft niet zo veel zin omdat de client helemaal niet naar Adguard Home kijkt.
Ik heb nu toch maar de Synology nas als DHCP ingericht, probleem opgelost.
En waarom heb je Adguard Home dan niet ingesteld als dhcp server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@GHorsie nu 100% opgelost. Mijn oude TP link is DHCP server.

Adguard home in docker op de NAS + DHCP op de NAS zelf gaat niet samen. port 53 conflict.
Ik heb er dus voor gekozen om de TP link DHCP te laten doen.
Het is nu allemaal stabiel en heb alles zoals ik het wil, nu ben ik blij met Delta ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raxxer schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Maar dan krijg je geen multicast - dus meer vertraging, als dat je wat kan schelen.
Hoe bedoel je meer vertraging & multicast?
Pagina: 1 ... 27 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.