Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1728972 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Hoe bedoel je meer vertraging & multicast?
Omdat het tv signaal niet meer via een apart VLAN en niet meer via multicast werkt, gaat het via het internet signaal. Dat geeft meer vertraging. Dat de buren met coax TV juichen voor een doelpunt dat jij 10 seconden later (of langer) pas ziet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1728972

Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:18:
[...]

Omdat het tv signaal niet meer via een apart VLAN en niet meer via multicast werkt, gaat het via het internet signaal. Dat geeft meer vertraging. Dat de buren met coax TV juichen voor een doelpunt dat jij 10 seconden later (of langer) pas ziet.
Ik geef persoonlijk helemaal niks om voetbal, :F Dus dat juichen maakt me niet uit haha
Ik zou zo ook 123 niet weten hoe ik de tv 📺 “ Voorrang “ ? Of meer internet geef, er werd mij verteld dat deze in poort 2 moest, dus daar woont ie nu ook….

( Hoe kan dit simpel opgelost worden dan? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1728972 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:23:
[...]

Ik geef persoonlijk helemaal niks om voetbal, :F Dus dat juichen maakt me niet uit haha
Ik zou zo ook 123 niet weten hoe ik de tv 📺 “ Voorrang “ ? Of meer internet geef, er werd mij verteld dat deze in poort 2 moest, dus daar woont ie nu ook….

( Hoe kan dit simpel opgelost worden dan? )
Niet. Jij hebt geen invloed op hoe Delta jou het TV signaal aanlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barre73 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:25:
[...]

Niet. Jij hebt geen invloed op hoe Delta jou het TV signaal aanlevert.
Nou dat is dan simpel en snel “ opgelost “ :X
Bedankt voor je reactie;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het kloppen dat de DNS server of wel veranderd of er komt domain not set invalid te staan. Als op het modem de WiFi is uitgeschakeld & Een Deco setje aan is gesloten die functioneert als acces point?
Als ik het nu opzoek wat de DSN server is op m’n mobiel, geeft hij het ip adres van de router aan?
Bijvoorbeeld op een delta WiFi spots staan er wel 2 aparte dsn servers.

:? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1728972 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 22:29:
Kan het kloppen dat de DNS server of wel veranderd of er komt domain not set invalid te staan. Als op het modem de WiFi is uitgeschakeld & Een Deco setje aan is gesloten die functioneert als acces point?
Als ik het nu opzoek wat de DSN server is op m’n mobiel, geeft hij het ip adres van de router aan?
Bijvoorbeeld op een delta WiFi spots staan er wel 2 aparte dsn servers.

:? :?
Ik begrijp niet helemaal je vraag.

Bij Network - LAN Configuration en dan onder “DHCP Server Configuration” kunt je voor je LAN een domein naam specificeren. Daar staat standaard “domain_not_set.invalid”. Omdat dat zo slordig staat heb ik er “gnx7840.net” van gemaakt. Volgens mij mag je alles kiezen. Het is maar een naampje.

En standaard krijgt een device in het LAN of via WiFi als DNS server, als je dat niet verandert, het adres van de gateway, dus 192.168.1.254. De router zorgt dan wel voor DNS via het adres dat hij krijgt als de lease via DHCP verleend of vernieuwd wordt. Dat zal wel een DNS server ergens in de DFN infra zijn, je kunt er wat anders van maken, 8.8.8.8 of 4.4.4.4 of zo. Geeft wellicht enige snelheidswinst.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernstoud schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 00:09:
[...]

Ik begrijp niet helemaal je vraag.

Bij Network - LAN Configuration en dan onder “DHCP Server Configuration” kunt je voor je LAN een domein naam specificeren. Daar staat standaard “domain_not_set.invalid”. Omdat dat zo slordig staat heb ik er “gnx7840.net” van gemaakt. Volgens mij mag je alles kiezen. Het is maar een naampje.

En standaard krijgt een device in het LAN of via WiFi als DNS server, als je dat niet verandert, het adres van de gateway, dus 192.168.1.254. De router zorgt dan wel voor DNS via het adres dat hij krijgt als de lease via DHCP verleend of vernieuwd wordt. Dat zal wel een DNS server ergens in de DFN infra zijn, je kunt er wat anders van maken, 8.8.8.8 of 4.4.4.4 of zo. Geeft wellicht enige snelheidswinst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygzfNtMeuTBdVb8MMbp_-aGqjt4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOuUWmHx2Fjf2n0jxmqb6ZJO.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dit hierboven ik krijg dit ook te zien bij ipconfig.
Domain not set , Ook als ik op mijn mobiel kijk wat de dns server is geeft hij het ip adres van het genexis modem, waar mee je inlogt. ( Instellingen pagina ) :?

( Als ik de naam wil veranderen komt er te staan in het rood not a valid input ) ik neem dan maar aan dat het inderdaad niks is.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 15-02-2022 09:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Anoniem: 1728972 schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 07:18:
[...]

[Afbeelding]

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dit hierboven ik krijg dit ook te zien bij ipconfig.
Domain not set , Ook als ik op mijn mobiel kijk wat de dns server is geeft hij het ip adres van het genexis modem, waar mee je inlogt. ( Instellingen pagina ) :?

( Als ik de naam wil veranderen komt er te staan in het rood not a valid input ) ik neem dan maar aan dat het inderdaad niks is.
Heb je mijn antwoord wel gelezen? Als je niets verandert dan zal 192.168.1.254 inderdaad als DNS server komen te staan bij elk apparaat gekoppeld aan de Genexis via Ethernet of WiFi. De Genexis router is de gateway naar internet en zal ook als DNS fungeren, DNS requests worden door de router via 192.168.1.254 doorgegeven aan een DNS server op het internet. Maar dat heb ik hierboven al een keer gezegd :?

En ja, je kunt dat “domain not set invalid” veranderen, ik heb dat gedaan. Zoals gezegd.

En je kunt dus bij “Alternative DNS address” een andere DNS server ingeven zoals 8.8.8.8. Zoals ook al hierboven gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernstoud schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 13:19:
[...]

Heb je mijn antwoord wel gelezen? Als je niets verandert dan zal 192.168.1.254 inderdaad als DNS server komen te staan bij elk apparaat gekoppeld aan de Genexis via Ethernet of WiFi. De Genexis router is de gateway naar internet en zal ook als DNS fungeren, DNS requests worden door de router via 192.168.1.254 doorgegeven aan een DNS server op het internet. Maar dat heb ik hierboven al een keer gezegd :?

En ja, je kunt dat “domain not set invalid” veranderen, ik heb dat gedaan. Zoals gezegd.

En je kunt dus bij “Alternative DNS address” een andere DNS server ingeven zoals 8.8.8.8. Zoals ook al hierboven gezegd.
Ik heb je antwoord gelezen & ik zal kijken wat ik aan kan passen, betreft het domein naampje ding kon ik niet veranderen gek genoeg.
Bedankt voor de “ moeite “ ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1728972 op 15-02-2022 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Die domein naam is niet belangrijk, het is geen foutmelding die de werking beïnvloedt ofzo.

En zoals Ernst al zei is het normaal dat de gateway, DNS en de loginpagina allemaal hetzelfde IP adres hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rfbroek schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:01:
Die domein naam is niet belangrijk, het is geen foutmelding die de werking beïnvloedt ofzo.

En zoals Ernst al zei is het normaal dat de gateway, DNS en de loginpagina allemaal hetzelfde IP adres hebben.
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:25
Delta is van plan hier glasvezel aan te gaan leggen. Heb nu een 100/30 verbinding waar ik heel tevreden over ben en ook maar 30 euro p/m voor betaal. Met glasvezel van Delta krijg ik 150/150 voor 42.50. Is toch 150 euro meer per jaar. Mis de snelheid nu niet, gaat prima zo.

Maar met kijk op de toekomst is het misschien wel interessant om te doen want deze ADSL verbinding zal niet sneller gaan worden en het aanbod van Ziggo is ook niet echt interessant. Iemand anders die in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:42
Ik kan je vertellen dat de doorlooptijd van aanmelding tot activering bij ons in Rhenen nu al bijna anderhalf jaar duurt en dan hebben we het hier nog niet opgeleverd gekregen van Delta.

Houdt dus rekening met een lange doorlooptijd en dat besef geeft mogelijk ook weer een ander perspectief?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-05 17:34
Ik zit nu nog bij xs4all/kpn op 50/7 mbits vdsl. En caiway coax voor tv. Er is 3 jaar geleden gewerkt aan de kpn verdeelkast. Ik had nog de hoop dat er bij mij net als een straat verder op 200 mbits gegaan zou zijn.
Niet dus….Vandaar dat ik me vrijdag jl heb aangemeld voor glas 150 bij Delta voor internet en bellen. Tv laat ik nog even bij caiway, vanwege de voordelen van de nog goed werkende humax 5200c. Het is dan wel wat duurder, het zij dan maar even zo! Ik verwacht elk moment het pakket van Delta. De mail van guidion is er wel al. En klaar voor de toekomst. Wil ik tv, dan is het een kwestie van kastje aansluiten en klaar. Alle kabels heb ik al getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 14:04
Wakoz schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:54:
Delta is van plan hier glasvezel aan te gaan leggen. Heb nu een 100/30 verbinding waar ik heel tevreden over ben en ook maar 30 euro p/m voor betaal. Met glasvezel van Delta krijg ik 150/150 voor 42.50. Is toch 150 euro meer per jaar. Mis de snelheid nu niet, gaat prima zo.

Maar met kijk op de toekomst is het misschien wel interessant om te doen want deze ADSL verbinding zal niet sneller gaan worden en het aanbod van Ziggo is ook niet echt interessant. Iemand anders die in een soortgelijke situatie zit of heeft gezeten?
Dat komt me bekend voor. Hoe ik ernaar kijk is een jaar het simpelste pakket van Caiway (300/300 €477) of Delta (150/150 €510) kost minder dan de eenmalige kosten van €650 die je moet betalen als je nu geen abonnement neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

BeyondThunder

Lost Lightning

Zo, nu de Delta kastje aangesloten, Caiway TV ging op zwart.
Hebben jullie ook issues met lipsync / audiosync?

Lastig om dit goed te krijgen, heb ik het eindelijk goed dan loopt het weer mis tijdens het weer afspelen van gepauzeerde programma's.

Voor andere apparaten heb ik hier overigens een super handige media file voor, maar ja, die kan ik niet afspelen op de delta tv decoder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BeyondThunder schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:02:
Zo, nu de Delta kastje aangesloten, Caiway TV ging op zwart.
Hebben jullie ook issues met lipsync / audiosync?

Lastig om dit goed te krijgen, heb ik het eindelijk goed dan loopt het weer mis tijdens het weer afspelen van gepauzeerde programma's.

Voor andere apparaten heb ik hier overigens een super handige media file voor, maar ja, die kan ik niet afspelen op de delta tv decoder...
Via instellingen=> Audio sync kun je dat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Überhaupt raar dat je dat zelf zou moeten instellen/afstellen.
Ik zou de helpdesk inschakelen, want het hoort niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

@Sjakie0101 Dat is toch ook wat ik aangeef ;-) "heb ik het eindelijk goed dan loopt het weer mis tijdens het weer afspelen van gepauzeerde programma's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

rfbroek schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 23:30:
Überhaupt raar dat je dat zelf zou moeten instellen/afstellen.
Ik zou de helpdesk inschakelen, want het hoort niet zo.
Nee, dat is niet raar, bij mij loopt de audio via de receiver en ik moet dit altijd, bij bijna elk apparaat finetunen. Ik ben hier heel gevoelig voor. Ik zie het gelijk als het niet klopt.
Het aanpassen is echter wel heel lastig.
Voor de media players (kodi bv) heb ik hier dus wel een hele handig link voor In de description staat een download link.

[ Voor 9% gewijzigd door BeyondThunder op 16-02-2022 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 12:57
Anoniem: 1728972 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:36:
(...)
Ik vroeg mij af of er iemand is met een Fritz5530 fiber en uiteraard Delta,
(...)
Hier een Fritz5490 fiber op Caiway-glas en dat werkt heel goed (5530 is de opvolger van de 5490). Dus als je specifieke Fritzbox-issues hebt die te maken hebben met provider Delta/Caiway, dan kan ik je wellicht helpen (al lijken je vragen wel beantwoord inmiddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wout schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 10:42:
[...]

Hier een Fritz5490 fiber op Caiway-glas en dat werkt heel goed (5530 is de opvolger van de 5490). Dus als je specifieke Fritzbox-issues hebt die te maken hebben met provider Delta/Caiway, dan kan ik je wellicht helpen (al lijken je vragen wel beantwoord inmiddels).
Dankje!
Ik heb wellicht nog wel wat vragen over telefonie met name dan de SIP gegevens?
Ik moet deze nog ontvangen & ik heb hier al wel wat gevonden https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/ , Maar hoe en wat verder geen idee :? Delta heeft op de site ook allemaal code’s staan zie https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/ Stap 5. Moeten deze echt ingevuld worden? En zo ja hoe … op internet is zowat alles in het Duits te vinden. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakoz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 16:25
esky schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 17:52:
[...]

Dat komt me bekend voor. Hoe ik ernaar kijk is een jaar het simpelste pakket van Caiway (300/300 €477) of Delta (150/150 €510) kost minder dan de eenmalige kosten van €650 die je moet betalen als je nu geen abonnement neemt.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Dan heb je in ieder geval de aansluiting. Zie net dat je ook 5 euro korting krijgt per maand als je een mobiel abonnement afneemt bij Delta. Ga nog even rekenen straks maar dat kan wel eens voordelig uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
BeyondThunder schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:11:
[...]

Nee, dat is niet raar, bij mij loopt de audio via de receiver en ik moet dit altijd, bij bijna elk apparaat finetunen...
Ah ok! :)
Maar is het dan niet zo dat die instelling (per apparaat) maar eenmalig moet gebeuren?
Of worden de instellingen niet onthouden?
Ik dacht dat het fluctueerde, en dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf nooit echt goed opgelet of Audio sync goed zat 🤔 Als je er echt op let zie je het misschien wel. Iemand al toevallig de “ beste “ instelling gevonden ? Standaard staat het volgens mij op 0.000 s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat hangt van je apparatuur af, bij sommige versterkers zit er vertraging op vanwege signaalverwerking etc.
Als je gewoon het geluid op de tv gebruikt hoef je niets in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rfbroek schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:28:
Dat hangt van je apparatuur af, bij sommige versterkers zit er vertraging op vanwege signaalverwerking etc.
Als je gewoon het geluid op de tv gebruikt hoef je niets in te stellen.
Het geluid gaat via een soundbar via een kabel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puller
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-05 22:45
Hoe lang duurt het normaal na het sluiten van de campagne tot bekendmaking van wel/niet glasvezel in ons dorpje met 3508 adressen (Raamsdonksveer),.
9 Februari was einde campagne.
Tellen is toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Anoniem: 1728972 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:29:
[...]

Het geluid gaat via een soundbar via een kabel
Je kan gerust met de instelling spelen bijvoorbeeld -1,00 of +1,00, en kijken / luisteren of het geluid synchroon loopt. Je kan kijken naar lippen als mensen praten, dan hoor jet het vrij snel als het voor of achter loopt.

En als je het niet meer weet zet je het gewoon terug op 0,00. Dat is namelijk de standaard instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rfbroek schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:38:
[...]

Je kan gerust met de instelling spelen bijvoorbeeld -1,00 of +1,00, en kijken / luisteren of het geluid synchroon loopt. Je kan kijken naar lippen als mensen praten, dan hoor jet het vrij snel als het voor of achter loopt.

En als je het niet meer weet zet je het gewoon terug op 0,00. Dat is namelijk de standaard instelling.
Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:31
Puller schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:36:
Hoe lang duurt het normaal na het sluiten van de campagne tot bekendmaking van wel/niet glasvezel in ons dorpje met 3508 adressen (Raamsdonksveer),.
9 Februari was einde campagne.
Tellen is toch niet zo moeilijk?
Hier duurde het ongeveer twee weken. Maar daarna gaat het nog trager. Begin december kregen we te horen dat het door zou gaan en daarna werd het stil. We zijn inmiddels ruim twee maanden verder en er is geen enkel officieel bericht uit gegaan. Niks, Nada Niente. Kontakt houden met de klant is niet het sterke punt van Delta...

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-05 17:23
Ik wil hier toch een beetje in de bres springen voor Delta. Zelf heb ik als initiatiefnemer van een burgerinitiatief 7 jaar gebikkeld om glasvezel in onze gemeente te krijgen (zeer duur buitengebied).

Als je ziet wat er allemaal bij komt kijken en hoeveel tegenslagen je krijgt te verwerken in dit soort trajecten dan is het gewoon niet te doen om bijvoorbeeld maandelijks of per twee maanden de burgers te informeren. Wat moet je op een gegeven ogenblik nog melden als het allemaal tegenzit? Elke maand melden dat de vergunning er nog niet is of de offerte van de aannemer nog op zich laat wachten?
Daarnaast wil je je ketenpartners waar je mee te maken hebt niet afvallen.

Waar krijg je mee te maken zodra er genoeg aanmeldingen zijn?
- Aanvraag vergunning bij gemeente, waterschap en vaak ook provincie
- Als er meerdere partijen willen gaan aanleggen, wordt er verwacht dat partijen dat op elkaar gaan afstemmen.
- Offerte aanvragen bij aannemer. Er zijn wel mantelovereenkomsten, maar uiteindelijk moet er voor het gebied wel een offerte komen. Er is nadrukkelijk een capaciteitsgebrek in de markt bij de aannemers dus een offerte kan ook wel even duren.
- Bodemverontreiniging
- Na gunning de werkelijke start waarbij de aannemer hun leverstraten moet kunnen leveren. Dit heeft vaak ook een doorlooptijd.

Bovenstaande is allemaal B2B. Vervolgens komt het traject dat er afspraken gemaakt moeten worden met de bewoners voor het naar binnen brengen van de mantelbuis. Dat is een stuk lastiger dan een afspraak te maken in de B2B wereld. Veelal wordt er niet gereageerd of is men niet thuis op het afgesproken moment. En ja....soms is de aannemer er niet op het afgesproken moment omdat die heel moeilijk met consumenten kan plannen.

Het lijkt allemaal heel makkelijk, maar dat is het niet. En ja.....ik heb ook gezien dat de processen bij Delta voor verbetering vatbaar zijn. Daar werken ze hard aan.

Vanaf het moment dat ik met Delta de handen heb geschut heeft het bij ons nog een jaar of twee geduurd voordat de aansluitingen allemaal waren opgeleverd.

Ik ben bijzonder blij dat Delta dit bij ons heeft gedaan. Onze koninklijke marktleider wil alleen de goedkope aansluitingen maken (<800 Euro). In ons geval was het gemiddelde een aantal malen zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stillekracht schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:08:
Ik wil hier toch een beetje in de bres springen voor Delta. Zelf heb ik als initiatiefnemer van een burgerinitiatief 7 jaar gebikkeld om glasvezel in onze gemeente te krijgen (zeer duur buitengebied).

Als je ziet wat er allemaal bij komt kijken en hoeveel tegenslagen je krijgt te verwerken in dit soort trajecten dan is het gewoon niet te doen om bijvoorbeeld maandelijks of per twee maanden de burgers te informeren. Wat moet je op een gegeven ogenblik nog melden als het allemaal tegenzit? Elke maand melden dat de vergunning er nog niet is of de offerte van de aannemer nog op zich laat wachten?
Daarnaast wil je je ketenpartners waar je mee te maken hebt niet afvallen.

- Als er meerdere partijen willen gaan aanleggen, wordt er verwacht dat partijen dat op elkaar gaan afstemmen.
- Offerte aanvragen bij aannemer. Er zijn wel mantelovereenkomsten, maar uiteindelijk moet er voor het gebied wel een offerte komen. Er is nadrukkelijk een capaciteitsgebrek in de markt bij de aannemers dus een offerte kan ook wel even duren.
- Bodemverontreiniging
- Na gunning de werkelijke start waarbij de aannemer hun leverstraten moet kunnen leveren. Dit heeft vaak ook een doorlooptijd.

Bovenstaande is allemaal B2B. Vervolgens komt het traject dat er afspraken gemaakt moeten worden met de bewoners voor het naar binnen brengen van de mantelbuis. Dat is een stuk lastiger dan een afspraak te maken in de B2B wereld. Veelal wordt er niet gereageerd of is men niet thuis op het afgesproken moment. En ja....soms is de aannemer er niet op het afgesproken moment omdat die heel moeilijk met consumenten kan plannen.

Het lijkt allemaal heel makkelijk, maar dat is het niet. En ja.....ik heb ook gezien dat de processen bij Delta voor verbetering vatbaar zijn. Daar werken ze hard aan.

Vanaf het moment dat ik met Delta de handen heb geschut heeft het bij ons nog een jaar of twee geduurd voordat de aansluitingen allemaal waren opgeleverd.

Ik ben bijzonder blij dat Delta dit bij ons heeft gedaan. Onze koninklijke marktleider wil alleen de goedkope aansluitingen maken (<800 Euro). In ons geval was het gemiddelde een aantal malen zo hoog.
Inderdaad. En dan de precario rechten die gemeentes en andere partijen opeisen. Ik heb eens van een directielid van Reggefiber gehoord wat ProRail durft te vragen om een vezel onder het spoor door te schieten.

Vereist allemaal overleg, aanpassingen etc.

Maar zelfs als er geen voortgang te melden is lijkt me in iedere geval melden dat er gewerkt wordt en in welk stadium e.e.a. verkeert wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

En niet te vergeten de huidige problemen om actieve componenten te krijgen.
In het buurdorp (Renkum) staat alles stil, ik gok dat ze moeite hebben om switches en zo geleverd te krijgen.

En er zijn nu heel veel providers aan het graven, dus dan gaat het overal traaag.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een idee hoe je de telefoon werkend krijgt in de Fritz?
Vandaag SIP gegevens ontvangen maar ik kom er echt niet uit 🤔😫 Handleiding van AVM is grotendeels in het Duits, & Op de site van Delta ( vrije modem keuze ) werd ik ook niet echt wijzer.

Wat ik al wel weet = inloggen op Fritz > telefonie > nieuw nummer toevoegen.
Account invullen e.d maar dan ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKm_LxlN2EdCn1Ly8iwX6qdqipA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNO2IaF7d2YymhZI9uJmFtcw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ya-z2C9wpqg2RnBWpO0Grk1LZPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNXSAGwk3rrYLQVyYi9LKDN7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sOc7loPpStJPHmBzY63krbpxmY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RwcWe3TtYHrMPdd6euYdwPX7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F3nTWSrAARUItksoDOn4w4_A1uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDmpXxxHGWk8FfJEZt3tHq90.jpg?f=fotoalbum_large Al bovenstaande instellingen worden vgm door Delta niet benoemd … wat mis ik?

Na nog een aantal keer wat geprobeerd te hebben kom ik er echt niet uit 🤔
Foutmeldingen word ik ook niet echt wijzer van. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uusQ_EF7D8m_BKi28rawBw14pkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZY0CXSW5pJdWHhEn9mWpjA2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 1728972 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:37:
Na nog een aantal keer wat geprobeerd te hebben kom ik er echt niet uit 🤔
Foutmeldingen word ik ook niet echt wijzer van. [Afbeelding]
https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/
Al eens stap "5 VLAN-ID voor internettelefonie invoeren" geprobeerd?. Telefonie zit op een ander VLAN dan Internet en TV

https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/
Zie "Stap 4. Hoe stel ik Internet, TV en Telefonie in op mijn eigen modem?"
  • VLAN 100 Internet
  • VLAN 101 TV
  • VLAN 102 Voice
  • IPv6 wordt niet ondersteund

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 09:18
@Anoniem: 1728972 Lastig! Ik ben ook benieuwd, maar ik wacht even op de instructie van AVM zelf.

Heb je ook gekeken in het Telefonie > Eigen telefoonnummers > tabblad Aansluitingsgegevens? Daar zou je ook nog een VLAN 102 kunnen invoeren als het goed is. (https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/ ) Ik heb zelf overigens die optie daar niet. Waarschijnlijk omdat ik op deze aansluiting het KPN-installatiescript gebruik.

Edit: ik heb de optie wel, hij zat onder Telefonie > Eigen telefoonnummers > tabblad Aansluitingsgegevens > Verbindingsinstellingen voor DSL/WAN

VLAN voor internettelefonie is vereist daar aanvinken, en VLAN ID 102 invullen. Pbit op 0 laten.

Mocht het dan nog niet werken dan zou ik ook naar de optie daaronder kijken en die aanpassen. Voor internettelefonie een afzonderlijke verbinding gebruiken (PVC) aanvinken. Toegangsgegevens vereist nee. Ip-gegevens automatisch ophalen.

Bij mijn KPN-aansluiting staat de instelling onder Telefonie > EIgen telefoonnummers > Telefoonnummer bewerken > Meer instellingen voor telefoonnummer > DTMF-overdracht op RTP of In-band i.p.v. automatic. Geen idee of dat bij Delta ook de standaard instelling moet zijn, maar je kunt het proberen.

Succes!

[ Voor 47% gewijzigd door Digimusic op 17-02-2022 11:27 . Reden: Correctie en aanvulling ]

Dankjewel voor de reactie’s ik zal er is naar kijken of ik het werkend kan krijgen.
AVM geeft aan dat ze nog bezig zijn met een handleiding en blijkbaar nog volop aan het testen zijn.
Het zou toch gewoon moeten werken? 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Digimusic schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:04:
@Anoniem: 1728972 Lastig! Ik ben ook benieuwd, maar ik wacht even op de instructie van AVM zelf.

Heb je ook gekeken in het Telefonie > Eigen telefoonnummers > tabblad Aansluitingsgegevens? Daar zou je ook nog een VLAN 102 kunnen invoeren als het goed is. (https://nl.avm.de/service...n-FRITZ-Box-configureren/ ) Ik heb zelf overigens die optie daar niet. Waarschijnlijk omdat ik op deze aansluiting het KPN-installatiescript gebruik.

Edit: ik heb de optie wel, hij zat onder Telefonie > Eigen telefoonnummers > tabblad Aansluitingsgegevens > Verbindingsinstellingen voor DSL/WAN

VLAN voor internettelefonie is vereist daar aanvinken, en VLAN ID 102 invullen. Pbit op 0 laten.

Mocht het dan nog niet werken dan zou ik ook naar de optie daaronder kijken en die aanpassen. Voor internettelefonie een afzonderlijke verbinding gebruiken (PVC) aanvinken. Toegangsgegevens vereist nee. Ip-gegevens automatisch ophalen.

Bij mijn KPN-aansluiting staat de instelling onder Telefonie > EIgen telefoonnummers > Telefoonnummer bewerken > Meer instellingen voor telefoonnummer > DTMF-overdracht op RTP of In-band i.p.v. automatic. Geen idee of dat bij Delta ook de standaard instelling moet zijn, maar je kunt het proberen.

Succes!
Dankje! Ik zal eens kijken :) genoeg info weer gevonden zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Digimusic
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-05 09:18
Anoniem: 1728972 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:11:
Dankjewel voor de reactie’s ik zal er is naar kijken of ik het werkend kan krijgen.
AVM geeft aan dat ze nog bezig zijn met een handleiding en blijkbaar nog volop aan het testen zijn.
Het zou toch gewoon moeten werken? 🤔
Delta/Caiway heeft ook wel een heel technisch document opgeleverd dat vooral wijst naar allerlei standaarden/RFC's. Het is (nog) niet gericht op het instellen van compatible routers. Waarschijnlijk hopen ze gewoon dat het afschrikt en dat consumenten weg blijf met eigen routerkeuzes. Eigenwijze consumenten die vervolgens toch de helpdesk gaan bellen.

Overigens denk ik dat je het uiteindelijk wel werkend krijgt na toevoeging van VLAN en wat instellingen proberen. In het slechtste geval is er een firmware-upgrade nodig (die nog niet beschikbaar is) om het werkend te krijgen. Fijn is wel dat AVM er werk van maakt, alleen dat duurt gewoon even.

Zodra het kan zet ik een familielid ook over naar de Fritzbox op een delta-aansluiting.

Er is ook een geavanceerde logging beschikbaar in Fritzbox. Het is alleen wel zoveel dat je misschien de weg kwijt raakt. Je kunt deze benaderen via http://fritz.box/support.lua . Sla daar geavanceerde supportgegevens op en zoek vervolgens in de txt naar ##### BEGIN SECTION voip Voice over IP

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 23:05
Bij ons in de wijk zijn ze begonnen met de promotie campagne echter zit ik met mijn voordeur niet in de verzorgingsgebied van Delta, de schuur (staat achter op het perceel) staat wel binnen hun verzorgingsgebied.
Nu heb ik navraag gedaan en kom er op uit dat ik een speciaaltje ben omdat er 100 meter extra kabel getrokken moet worden (= voordeur) en dus moet wachten en achteraan moet aansluiten.
Nu wil ik dit niet maar gewoon internet aansluiting in de schuur.
Kent iemand hier een belangrijk persoon binnen Delta waar ik aan kan kloppen?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Stillekracht schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 19:08:
Het buitengebied is natuurlijk wel een ander verhaal. Opvallend is dat de buitengebieden vaak eerder zijn dan de woonkernen. In de buitengebieden ligt er geen coax en hoeft de gklasvezel alleen te concurreren met DSL en satelliet.
Dat is in ons geval voor een groot deel al geregeld allemaal. Driebergen is onderdeel van de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Delta legt in de hele gemeente glasvezel aan. Behalve in Doorn, daar lag al glasvezel van Caiwai. Delta heeft een overeenkomst gesloten voor de hele gemeente en in de andere dorpskernen is het al klaar of wordt er momenteel al gegraven. Driebergen is de laatste dorpskern die aan de beurt is.Vergunningen zijn dus al lang geregeld en ook met de aannemer hoeft niet meer onderhandeld te worden
- Bodemverontreiniging
Natuurlijk kunnen er altijd tegenslagen zijn waardoor vertragingen optreden. En je wilt de potentiële klant ook niet lastig vallen met elk wissewasje. Maar om nou helemaal niets te laten horen..

Ook de klant wil graag een planning maken. Hoe lang ga ik nog bij Ziggo blijven? Kan ik me nog een jaar aan Ziggo binden en aldus nog even een leuke korting regelen? Ga ik nog een eigen kabelmodem kopen of sukkel ik nog maar even door met die Connectbox totdat er glasvezel is? Ga ik vast een buis leggen door de kruipruimte nu ik toch aan het verbouwen ben? Enz, enz..
Zeker. Maar zo ver zijn we nog lang niet. Er is nog niet eens een datum bekend waarop er überhaupt begonnen wordt met de POP(s).
Tja... en daar merk ik dus helemaal niks van, dat hard er aan werken. Drie weken geleden werd hier het glasvezelinformatiepunt uitgeruimd. Er hangt een bord van Binck met "te huur" aan de gevel. Pas gisteren werd de informatie dat het glasvezelinformatiepunt weer open is van de website gehaald.

Dat moet toch echt beter kunnen...

Digimusic schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:52:
[...]

Delta/Caiway heeft ook wel een heel technisch document opgeleverd dat vooral wijst naar allerlei standaarden/RFC's. Het is (nog) niet gericht op het instellen van compatible routers. Waarschijnlijk hopen ze gewoon dat het afschrikt en dat consumenten weg blijf met eigen routerkeuzes. Eigenwijze consumenten die vervolgens toch de helpdesk gaan bellen.

Overigens denk ik dat je het uiteindelijk wel werkend krijgt na toevoeging van VLAN en wat instellingen proberen. In het slechtste geval is er een firmware-upgrade nodig (die nog niet beschikbaar is) om het werkend te krijgen. Fijn is wel dat AVM er werk van maakt, alleen dat duurt gewoon even.

Zodra het kan zet ik een familielid ook over naar de Fritzbox op een delta-aansluiting.

Er is ook een geavanceerde logging beschikbaar in Fritzbox. Het is alleen wel zoveel dat je misschien de weg kwijt raakt. Je kunt deze benaderen via http://fritz.box/support.lua . Sla daar geavanceerde supportgegevens op en zoek vervolgens in de txt naar ##### BEGIN SECTION voip Voice over IP
Het zou inderdaad afschrikken ja …. Maar ach eigenwijs is ook wijs _/-\o_ en dat zijn mooie mensen ;)
Het is voor elkaar nu. Wat het precies was geen idee 8)7 waarschijnlijk het vlan verhaal.
Dank aan ieder die mee gedacht heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thebeast123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-04 20:27
Anoniem: 1728972 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:01:
Iemand een idee hoe je de telefoon werkend krijgt in de Fritz?
Vandaag SIP gegevens ontvangen maar ik kom er echt niet uit 🤔😫 Handleiding van AVM is grotendeels in het Duits, & Op de site van Delta ( vrije modem keuze ) werd ik ook niet echt wijzer.

Wat ik al wel weet = inloggen op Fritz > telefonie > nieuw nummer toevoegen.
Account invullen e.d maar dan ? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding] Al bovenstaande instellingen worden vgm door Delta niet benoemd … wat mis ik?
Bij ZeelandNet onderdeel van Delta Fiber Netwerk hebben ze als volgt voor elkaar gekregen.
https://www.zeelandnet.nl...22-eigen-modemkeuze/page6
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tosux_aWgXXEDkOy55RuQTSk83o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GF2sEUnglQAD49lJ1mKWw8Ux.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

thebeast123 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:12:
[...]

Bij ZeelandNet onderdeel van Delta Fiber Netwerk hebben ze als volgt voor elkaar gekregen.
https://www.zeelandnet.nl...22-eigen-modemkeuze/page6
[Afbeelding]
Das inderdaad hoe het is gelukt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thebeast123
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-04 20:27
Super :) dan ga ik het volgende week zelf ook op die manier instellen op mijn FRITZ!Box 5530.
Ga namelijk volgende week donderdag over van Caiway 350 MBit/s naar Delta 1 GBit/s.

• fmrama
Gister het installatiepakket delta ontvangen. Ik heb wat handleidingen van de site geplukt. En een beschrijving gebruikersinterface genexis platinum 7840. Deze is echter in het Duits. Opzich geen probleem. Maar heeft iemand deze ook in het nederlands? das liest sich etwas leichter!

[ Voor 5% gewijzigd door fmrama op 17-02-2022 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
@fmrama geen handleiding in de doos gekregen?

Verder nog mijn ervaring, helaas dus toch de Platinum binnen gekregen ook al heb ik een Business Pack.
Klantenservice gebeld, en het proces om direct met de Titanium te activeren is nog niet voltooid.
Medewerker heeft de Titanium vast opgestuurd zodat ik na het activeren van de lijn direct de boel kan wisselen.

Platinum: grote modem/router met wifi die met een glasvezel clip in de houder wordt geplaatst. (Geen bridge mogelijkheid)
Titanium-22: dik melkpak modem die in den beginne werd gebruikt. (Als basis een bridge, aka geen router functionaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 17:09
Ik heb net bericht gekregen dat Delta glasvezel gaat aanleggen in onze buurt! Het lijkt er zelfs op dat ze tot elk huis, indien toestemming, glas aanleggen. Ongeacht het abonnement. Als ik het goed lees dan.
Ik begrijp dat het nog wel eventjes kan duren :-(

Ik zit nu dus bij Ziggo. Sinds kort heb ik daar ook ipv6 /56 Daar begon ik net aan te wennen. Werkt wel goed.
Klopt het dat Delta achterloopt met de uitrol van ipv6? Dat zou ik wel weer jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
@Deshmir Neen, in de doos (20x31x40 cm !) zat alleen dat doosje met het modem. De platinum versie. Deze is overigens voor mijn doen vooralsnog voldoende. Dus helemaal geen andere documenten. Waarschijnlijk hadden ze erg veel haast bij de verzend afdeling.
Ik had al wel het een en ander gedownload van de site van delta en van een duitse genexis site.
Ik zal eens een tweetje sturen, kijken hoe ze erop reageren.

As woensdag komt de monteur installeren. In principe zou ik dat zelf ook nog wel kunnen. Maar voor deze eerste keer dat het glas geactiveerd wordt wil ik er zeker van zijn dat er prik opzit. Mocht daar een probleem mee zijn heeft de monteur korte lijnen naar Deltafiber.

[ Voor 4% gewijzigd door fmrama op 18-02-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ahbart schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:38:
Ik zit nu dus bij Ziggo. Sinds kort heb ik daar ook ipv6 /56 Daar begon ik net aan te wennen. Werkt wel goed.
Klopt het dat Delta achterloopt met de uitrol van ipv6? Dat zou ik wel weer jammer vinden.
Geen enkele provider levert momenteel IPv6 via Delta Glasvezel. Ze willen ook geen termijn noemen waarop dat wel mogelijk wordt. Slechte zaak vind ik.Het is voor mij reden mijn Ziggo abonnement nog maar even aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:02
@fmrama Oh, vreemd zeg..
Mocht je hem willen, ik heb hem dus wel... Mijn doos was ook ongesealed in een grotere doos verstuurd; nog groter dan die van jou.
Als je wat info wilt kan ik wel het eea even scannen/fotokopieeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmrama
@Deshmir Dank voor het aanbod. Ik wacht even de reactie van delta af.
Zo nodig meld ik me weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 17:09
Roetzen schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:43:
[...]

Geen enkele provider levert momenteel IPv6 via Delta Glasvezel. Ze willen ook geen termijn noemen waarop dat wel mogelijk wordt. Slechte zaak vind ik.Het is voor mij reden mijn Ziggo abonnement nog maar even aan te houden.
Oh, dat is wel erg jammer zeg!
Een flinke stap terug dan. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
ahbart schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 13:52:
[...]
Oh, dat is wel erg jammer zeg!
Een flinke stap terug dan. :(
Zeg dat wel.

Maar als je het glas gratis in huis kunt krijgen zonder abonnement zou ik dat zeker doen. En maak dan duidelijk dat je pas een abonnement neemt als er ook IPv6 bij zit. Als meer potentiële klanten dat doen zet dat ze hopelijk aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03
Via de mail vorige week de bevestiging gehad dat Delta in Simpelveld glasvezel gaat aanleggen. We gaan eens kijken hoe lang we mogen wachten op de aansluiting. Maar wel fijn dat we ook in dit idyllische dorp binnenkort/ooit van supersnelle up- en downloads gebruik kunnen maken!

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-05 17:22
Patrick_6369 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:02:
Via de mail vorige week de bevestiging gehad dat Delta in Simpelveld glasvezel gaat aanleggen. We gaan eens kijken hoe lang we mogen wachten op de aansluiting. Maar wel fijn dat we ook in dit idyllische dorp binnenkort/ooit van supersnelle up- en downloads gebruik kunnen maken!
Hier is de doorlooptijd van aanvang campagne tot daadwerkelijk de modem in huis ongeveer 11 maanden geweest.

EDIT Nee wacht dat heb ik bij nader inzien niet goed, de kogel was door de kerk in maart 2021. De campagne was eerder.

[ Voor 11% gewijzigd door Blaffeh op 21-02-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjans
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 14:31
Ook bij mij in het dorp gaat Delta mogelijk glasvezel aanleggen. Na heel veel gelezen te hebben, onder andere dit forum natuurlijk, heb ik toch nog een vraag aan jullie:

Hoe is de software- en beeldkwaliteit van de Interactieve TV ontvanger? Ik ben nu erg tevreden over de Ziggo Next, is dat enigszins vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerotje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-06-2024
Iemand specifiek vandaag de 22ste last van IPTV issues? Geen beeld / sterk vervormd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 17:06
arjans schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:56:
Ook bij mij in het dorp gaat Delta mogelijk glasvezel aanleggen. Na heel veel gelezen te hebben, onder andere dit forum natuurlijk, heb ik toch nog een vraag aan jullie:

Hoe is de software- en beeldkwaliteit van de Interactieve TV ontvanger? Ik ben nu erg tevreden over de Ziggo Next, is dat enigszins vergelijkbaar?
Ik ken ziggo next niet goed, maar ik kwalificeer het als iets meer dan basic televisie, waarbij de beeldkwaliteit heel behoorlijk is, en zap-snelheid redelijk. Verder gebeurt alles in de cloud, zodat je altijd afhankelijk bent wat de tv-aanbieder per zender en per programma toestaat, terugspoelen of opnemen enz...

Kastje is in ieder geval stabiel, start vlot op en is dusdanig klein dat ie achter de TV past. Helaas werkt HDMI-CEC (bij mij) niet vanaf tv naar ontvanger, gelukkig is de afstandsbediening van de ontvanger niet slecht...

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet. Wel shit, updates op het platform worden aangehouden totdat alles soepel draait.
Er staan upgrades klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
RoyPh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:48:
[...]

Afgelopen weekend heb ik hier niet meer verder naar gekeken. Ik heb wel nog het gesprek met de helpdesk teruggeluisterd (ik had dit gesprek opgenomen). Helaas hebben ze daarbij niet letterlijk gezegd dat ze niet kunnen leveren. Ze waren alleen heel stellig in het feit dat "medio 2022" alleen een indicatie was en geen belofte (en dat daar dus geen rechten aan ontleend kunnen worden). Maar ook dat is een relevant statement: dat betekent dus dat er geen leverdatum gecommuniceerd is.
Volgens het ACM (link) moet in de overeenkomst een leverdatum gecommuniceerd zijn. Dit is niet gebeurt. Er staat ook dat de provider me binnen een jaar persoonlijk moet informeren of de afgesproken leverdatum haalt. Is dat niet het geval, mag de provider een nieuw voorstel doen. Ik heb dan de keuze om hiermee akkoord te gaan, maar ik mag dan ook het contract beëindigen indien niet akkoord.
Aangezien er geen leverdatum is gecommuniceerd, is de situatie iets anders (zie link). Deze brief beschrijft dat een contract een leverdatum moet bevatten.

[...]

Verder staat ook in deze brief (die gericht is aan de glasvezel diensten):

[...]

Uit de algemene voorwaarden die ik van Caiway heb gekregen bij het afsluiten van het contract:

[...]

Mijns inziens probeert Caiway hiermee de verantwoordelijkheid bij de consument te leggen wanneer een termijn ontbreekt (waarbij ze blijkbaar verwachten dat ze dan alsnog het recht hebben om een levertijd te geven). Er staat ook niet gedefinieerd wat "redelijk" is. Volgens mij is dit conflicterend met de regels van het ACM (die duidelijk aangeven dat het de verantwoordelijkheid van de aanbieder is om ervoor te zorgen dat het contract aan de regels voldoet).

Ik ga dit nog verder oppakken (tijd om dit te doen is echter bij mij even het grootste probleem). Wanneer ik meer info heb, zal ik het hier delen (en wanneer iemand anders hier meer info over heeft of dit al gedaan heeft, houd ik me natuurlijk ook aanbevolen).

Ik heb op de website van Sittard Geleen gezocht op informatie mbt glasvezel. De laatste communicatie die ik kon vinden was een brief van het College aan de raad (link). Deze brief is 13 juli in de raadsvergadering behandeld (als onderdeel van de ingekomen stukken). De overeenkomst met E-Fiber is eind juli getekend.
De brief vermeld dat de gemeente eisen stelt mbt "kwaliteit en onkostenvergoeding voor het leggen van kabels in openbare grond" en dat andere partijen ook een voorstel kunnen indienen om aan diezelfde voorwaarden te voldoen. Ik heb echter geen informatie kunnen terugvinden over de status van Delta hierover.
Even een korte update: ik heb 3 weken geleden Caiway aangeschreven om de overeenkomst te ontbinden, verwijzend naar de brief van de ACM mbt het afwezig zijn van een leverdatum. Vandaag heb ik dit antwoord gekregen:
Wij hebben uw verzoek tot opzegging van uw abonnement ontvangen.

Helaas kunnen wij geen gehoor geven aan uw verzoek. Uw bedenktermijn van 14 dagen is beginnen te lopen vanaf het moment dat u het abonnement heeft besteld.

De inhoud van betreffende brief van de ACM is bekend bij onze organisatie. Uw conclusie dat wij in gebreke zijn gebleven betreffende de levertijd, gelet op de brief van de ACM delen wij niet.

Wij bestrijden dat artikel 6:237k BW (waarnaar ACM verwijst), voor zover het de overeenkomst voor de vastrechtvergoeding betreft, van toepassing is. Het gaat hier immers niet om periodiek geleverde zaken, elektriciteit, warmte en koude, noch overigens om de levering van een telecomdienst.

In artikel 105 lid 1 van de EECC is ook bepaald dat het verbod op een 'initiële contractduur van meer dan 24 maanden' niet van toepassing is op 'de looptijd van een contract op afbetaling, waarbij de consument uitsluitend voor een fysieke aansluiting, in het bijzonder op een netwerk met zeer hoge capaciteit, een afzonderlijk contract heeft gesloten waarbij in tranches wordt betaald

Met vriendelijke groet,

R. Heerspink

Medior Medewerker Special Care
Morgen neem ik wederom contact op met de ACM en de geschillencommissie.

Wees gewaarschuwd wanneer je overweegt een contract af te sluiten met Delta/Caiway: zolang alles voorspoedig verloopt zal het niet zo'n probleem zijn, maar anders wordt je als klant totaal niet serieus genomen. Consumentenrecht heeft blijkbaar geen waarde voor deze club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:45:
[...]

Even een korte update: ik heb 3 weken geleden Caiway aangeschreven om de overeenkomst te ontbinden, verwijzend naar de brief van de ACM mbt het afwezig zijn van een leverdatum. Vandaag heb ik dit antwoord gekregen:

[...]

Wees gewaarschuwd wanneer je overweegt een contract af te sluiten met Delta/Caiway: zolang alles voorspoedig verloopt zal het niet zo'n probleem zijn, maar anders wordt je als klant totaal niet serieus genomen. Consumentenrecht heeft blijkbaar geen waarde voor deze club.
Ik lees dat jij een aansluiting hebt gekocht voor het buitengebied. Je kan dan niet onder de gestelde aansluitkosten uit. Daar kan de ACM je ook niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koppie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 18:08:
[...]

Ik ken ziggo next niet goed, maar ik kwalificeer het als iets meer dan basic televisie, waarbij de beeldkwaliteit heel behoorlijk is, en zap-snelheid redelijk. Verder gebeurt alles in de cloud, zodat je altijd afhankelijk bent wat de tv-aanbieder per zender en per programma toestaat, terugspoelen of opnemen enz...

Kastje is in ieder geval stabiel, start vlot op en is dusdanig klein dat ie achter de TV past. Helaas werkt HDMI-CEC (bij mij) niet vanaf tv naar ontvanger, gelukkig is de afstandsbediening van de ontvanger niet slecht...
Stap 1 Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2 Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt. (let op dit kan even duren!)

Stap 3 Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4 Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5 Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05 17:06
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:32:
[...]

Stap 1 Druk de cijfertoetsen <1> en <3> tegelijkertijd in tot het magenta knopje twee keer knippert

Stap 2 Druk het TV power knopje in en houd deze net zo lang ingedrukt tot je TV uitschakelt. (let op dit kan even duren!)

Stap 3 Zet je TV weer aan met het TV power knopje

Stap 4 Druk op de 'stop' knop om de instellingen op te slaan. Als het magenta knopje twee keer knippert, zijn de instellingen succesvol opgeslagen. Als het magenta knopje vijf keer knippert is het instellen niet gelukt.

Stap 5 Je kunt nu de volgende knoppen testen: <TV-POWER>, <Mute>, <Vol Up>, <Vol Down>, <AV Input>
Yep thx! Maar dat HDMI-CEC (heel basic, alleen aan en uit en omschakelen naar juiste HDMI-input) vanuit ontvanger naar TV. MAar ik kan de ontvanger niet bedienen vanuit de TV, met TV afstandsbediening..

Maar misschien verwacht ik wel teveel...

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koppie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:34:
[...]

Yep thx! Maar dat HDMI-CEC (heel basic, alleen aan en uit en omschakelen naar juiste HDMI-input) vanuit ontvanger naar TV. MAar ik kan de ontvanger niet bedienen vanuit de TV, met TV afstandsbediening..

Maar misschien verwacht ik wel teveel...
Nee dat gaat ook wel werken. Je moet dan de decoder koppelen in je tv en de afstandbediening van je tv inregelen. Ik vind het zelf handig dat ik alles met de afstandbediening van de Kamai kan.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2022 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Ik lees dat jij een aansluiting hebt gekocht voor het buitengebied. Je kan dan niet onder de gestelde aansluitkosten uit. Daar kan de ACM je ook niet mee helpen.
Ik weet niet waar je buitengebied leest (voor de gebieden buiten de kernen worden extra kosten berekend die voor mij niet van toepassing zijn), maar dat verandert niets aan het feit dat ze alsnog verplicht zijn een leverdatum te vermelden. Dat doen ze niet, waardoor we nu geen idee hebben of (de overeenkomst met de gemeente is er nog steeds niet) en wanneer we glasvezel krijgen. Er was gecommuniceerd dat medio 2022 alle woningen glasvezel zouden hebben. Dit is volgens hun geen leverdatum, maar een indicatie en aangezien er nog geen overeenkomst is (komt die er wel?) en ze dus niet gestart zijn, wordt deze datum niet gehaald.

Hoe lang zitten we nu vast hieraan? Je kunt geen kant meer op. Een contractverlenging bij de huidige provider (om kosten te sparen) of overstappen heeft in alle gevallen het risico op dubbele kosten. En hoe lang blijft deze situatie nog? Maanden? Jaren? Ze lokken je (campagne juni/juli 2021) en spiegelen aanleg in een jaar tijd voor, maar komen dit totaal niet na. Maar als consument heb je blijkbaar geen enkel recht meer zodra de handtekening binnen is....

Daarnaast heb ik al contact gehad met het ACM en geven ze aan dat de provider wel degelijk verplicht is een leverdatum te communiceren (hier heeft het ACM intern al melding van gemaakt). Ik zie niet waar je opmerking op gebaseerd is dat het ACM me niet zou kunnen helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyPh op 22-02-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 21:37
Kan iemand mij uitleggen hoe onderstaand werkt? Ik krijg het zelf niet gevonden. Ik heb mij niet opgegeven omdat mijn huidige provider voor nu snel en goedkoop genoeg is(200 voor 35,- inclusief tv) en ik de tactiek van Delta iets te agressief vond. Komen ze in de loop van dit jaar aanbellen of ze een kabel en dus aansluiting naar binnen mogen trekken?
Goed nieuws voor alle inwoners van Dorp. Er komt glasvezel! DELTA Fiber Netwerk ziet voldoende animo voor glasvezel en heeft besloten dat alle inwoners van Dorp een glasvezelaansluiting krijgen. Dat betekent dat ook de woningen waarvan de bewoners zich (nog) niet hebben aangemeld voor een glasvezelabonnement een glasvezelaansluiting krijgen. Hiermee wordt Dorp aangesloten op het netwerk van de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:43:
[...]

Ik weet niet waar je buitengebied leest (voor de gebieden buiten de kernen worden extra kosten berekend die voor mij niet van toepassing zijn), maar dat verandert niets aan het feit dat ze alsnog verplicht zijn een leverdatum te vermelden. Dat doen ze niet, waardoor we nu geen idee hebben of (de overeenkomst met de gemeente is er nog steeds niet) en wanneer we glasvezel krijgen. Er was gecommuniceerd dat medio 2022 alle woningen glasvezel zouden hebben. Dit is volgens hun geen leverdatum, maar een indicatie en aangezien er nog geen overeenkomst is (komt die er wel?) en ze dus niet gestart zijn, wordt deze datum niet gehaald.

Hoe lang zitten we nu vast hieraan? Je kunt geen kant meer op. Een contractverlenging bij de huidige provider (om kosten te sparen) of overstappen heeft in alle gevallen het risico op dubbele kosten. En hoe lang blijft deze situatie nog? Maanden? Jaren? Ze lokken je (campagne juni/juli 2021) en spiegelen aanleg in een jaar tijd voor, maar komen dit totaal niet na. Maar als consument heb je blijkbaar geen enkel recht meer zodra de handtekening binnen is....
Over welke kosten heb je het? Je zit nergens aan vast, alleen aan het feit dat ze de aansluiting naar binnen leggen. Je kan kiezen voor iedere provider op het netwerk of zelfs helemaal niet. Vergunning moet de gemeente verlenen, dat is wettelijke zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RaijRaij schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:47:
Kan iemand mij uitleggen hoe onderstaand werkt? Ik krijg het zelf niet gevonden. Ik heb mij niet opgegeven omdat mijn huidige provider voor nu snel en goedkoop genoeg is(200 voor 35,- inclusief tv) en ik de tactiek van Delta iets te agressief vond. Komen ze in de loop van dit jaar aanbellen of ze een kabel en dus aansluiting naar binnen mogen trekken?

[...]
Ja en gewoon naar binnen dat ding! Zo’n kans krijg je niet weer, tenzij.KPN ook gaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:48:
[...]

Over welke kosten heb je het? Je zit nergens aan vast, alleen aan het feit dat ze de aansluiting naar binnen leggen. Je kan kiezen voor iedere provider op het netwerk of zelfs helemaal niet. Vergunning moet de gemeente verlenen, dat is wettelijke zo.
Lees even mijn vorige post. Je leest dan dat ik een contract afgesloten heb (bij Caiway) gebaseerd op de communicatie van Delta dat medio 2022 glasvezel in alle woningen zou liggen. Dit laatste blijkt niet waar te zijn en er is in het contract met Caiway geen leverdatum vermeld. Ik zit dus nu vast voor een ongedefinieerde periode aan dit contract zonder ook maar enig idee te hebben wanneer ze gaan leveren (en zelfs of ze gaan leveren). Het enige dat ik zeker weet is dat het niet medio 2022 zal worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:55:
[...]

Lees even mijn vorige post. Je leest dan dat ik een contract afgesloten heb (bij Caiway) gebaseerd op de communicatie van Delta dat medio 2022 glasvezel in alle woningen zou liggen. Dit laatste blijkt niet waar te zijn en er is in het contract met Caiway geen leverdatum vermeld. Ik zit dus nu vast voor een ongedefinieerde periode aan dit contract zonder ook maar enig idee te hebben wanneer ze gaan leveren (en zelfs of ze gaan leveren). Het enige dat ik zeker weet is dat het niet medio 2022 zal worden.
Nee, je zit nergens aan vast, de contract gaat in wanneer je een aansluiting hebt die werkt. Je betaalt dus ook niets. Je hebt niets meer dan een intentieverklaring getekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2022 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 21:37
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Ja en gewoon naar binnen dat ding! Zo’n kans krijg je niet weer, tenzij.KPN ook gaat leggen.
Hah ja ik laat ze gewoon binnen op dat moment natuurlijk ;-) KPN gaat als het goed is over een jaar ook aan de slag. Vooralsnog los van Delta dus alles nog een keer zelf opentrekken. KPN monteur zei hier laatst dat ze dat in het begin vaak roepen maar uiteindelijk niet aannemelijk is. We gaan het meemaken. Bedankt voor het antwoord iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:59:
[...]

Nee, je zit nergens aan vast, de contract gaat in wanneer je een aansluiting hebt die werkt. Je betaalt dus ook niets. Je hebt niets meer dan een intentieverklaring getekend.
Een intentieverklaring waarbij ik geen enkele invloed meer heb op wanneer die in gaat. Ik heb een verplichting een jaar te betalen op het moment dat Delta besluit glasvezel aan te leggen in mijn wijk.

Zowel de algemene voorwaarden als ook de helpdesk van Caiway geven andere info dat jouw bewering. Als jij andere informatie heb, hoor ik graag waar ik die kan terugvinden zodat ik daarnaar kan verwijzen in mijn vervolgstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaijRaij schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:01:
[...]

Hah ja ik laat ze gewoon binnen op dat moment natuurlijk ;-) KPN gaat als het goed is over een jaar ook aan de slag. Vooralsnog los van Delta dus alles nog een keer zelf opentrekken. KPN monteur zei hier laatst dat ze dat in het begin vaak roepen maar uiteindelijk niet aannemelijk is. We gaan het meemaken. Bedankt voor het antwoord iig.
Men schiet de kabel naar je huis en er wordt netjes opgeleverd. Veel gegraaf is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:05:
[...]

Een intentieverklaring waarbij ik geen enkele invloed meer heb op wanneer die in gaat. Ik heb een verplichting een jaar te betalen op het moment dat Delta besluit glasvezel aan te leggen in mijn wijk.

Zowel de algemene voorwaarden als ook de helpdesk van Caiway geven andere info dat jouw bewering. Als jij andere informatie heb, hoor ik graag waar ik die kan terugvinden zodat ik daarnaar kan verwijzen in mijn vervolgstappen.
Welke vervolgstappen? Er ligt toch nog niets? Je maakt al problemen terwijl er nog niet eens een aansluiting is. Ja je zit vanaf dat je geleverd krijgt er een jaar aan vast, desnoods kies je voor alleen internet en laat je de tv nog via coax lopen. Maar nu al beren zien die er niet zijn…. Niet goed voor je hart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyPh
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:13:
[...]

Welke vervolgstappen? Er ligt toch nog niets? Je maakt al problemen terwijl er nog niet eens een aansluiting is. Ja je zit vanaf dat je geleverd krijgt er een jaar aan vast, desnoods kies je voor alleen internet en laat je de tv nog via coax lopen. Maar nu al beren zien die er niet zijn…. Niet goed voor je hart.
Lees eerst mijn vorige posts eens voordat je conclusies trekt of het wel of niet een probleem is. Ik denk dat het duidelijk genoeg beschreven is. En ja, voor mij is het dat momenteel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:19:
[...]

Lees eerst mijn vorige posts eens voordat je conclusies trekt of het wel of niet een probleem is. Ik denk dat het duidelijk genoeg beschreven is. En ja, voor mij is het dat momenteel wel.
Spijkers op laag water, kom even tot zinnen, zo lang er geen aansluiting is gebeurt er niets.
Voor de rest heb je met goed verstand een intentie tot afnemen van een jaarabo getekend.
Juridisch geen poot om op te staan,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyPh
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:22:
[...]

Spijkers op laag water, kom even tot zinnen, zo lang er geen aansluiting is gebeurt er niets.
Voor de rest heb je met goed verstand een intentie tot afnemen van een jaarabo getekend.
Juridisch veen poot om op te staan,
Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt.

Ten eerste: ik heb een contract getekend op basis van de communicatie dat er medio 2022 glasvezel zou liggen, een belofte die door Delta niet nagekomen wordt

Ten tweede: juridisch is Caiway als provider wel degelijk verplicht een leverdatum te vermelden

Ten derde: er is in onze regio een tweede glasvezel leverancier die wel al een overeenkomst met de gemeente heeft en de graafwerkzaamheden gestart is. Schouwen staat gepland voor komende zomer en aanleg in mijn wijk februari 2023.

Als Delta gewoon glasvezel oplevert als beloofd is er niets aan de hand, maar aangezien ze dat niet doen kan ik niet kiezen in zee te gaan met een leverancier die zijn zaakjes wel op orde heeft zonder risico op dubbele kosten. Als ik niet met de ander in zee gaat en Delta besluit toch niet te leveren, heb ik honderden euro's aansluit kosten achteraf bij de andere leverancier.

Delta heeft zich te houden aan beloftes en wetgeving en zo niet, zal ik mijn uiterste best doen mijn recht te halen.

Maar nogmaals: neem even de moeite om te lezen waar het over gaat voordat je conclusies trekt over mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Ten eerste: ik heb een contract getekend op basis van de communicatie dat er medio 2022 glasvezel zou liggen, een belofte die door Delta niet nagekomen wordt

Ten tweede: juridisch is Caiway als provider wel degelijk verplicht een leverdatum te vermelden

Ten derde: er is in onze regio een tweede glasvezel leverancier die wel al een overeenkomst met de gemeente heeft en de graafwerkzaamheden gestart is. Schouwen staat gepland voor komende zomer en aanleg in mijn wijk februari 2023.

Als Delta gewoon glasvezel oplevert als beloofd is er niets aan de hand, maar aangezien ze dat niet doen kan ik niet kiezen in zee te gaan met een leverancier die zijn zaakjes wel op orde heeft zonder risico op dubbele kosten. Als ik niet met de ander in zee gaat en Delta besluit toch niet te leveren, heb ik honderden euro's aansluit kosten achteraf bij de andere leverancier.

Delta heeft zich te houden aan beloftes en wetgeving en zo niet, zal ik mijn uiterste best doen mijn recht te halen.

Maar nogmaals: neem even de moeite om te lezen waar het over gaat voordat je conclusies trekt over mijn situatie.
Ook KPN kun je naar binnen trekken, overigens kostenloos. Mij mij heeft Caiway zonder enige verplichting de aansluiting naar binnen gehaald. En Delta kan geen exacte datum geven, dat had je zelf ook kunnen vermoeden, het is een verwachte datum.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Deze pagina had je dan ook al gevonden vanuit de ACM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Barre73 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:01:
[...]

Deze pagina had je dan ook al gevonden vanuit de ACM?
Ja, deze pagina had ik al gevonden inderdaad (ook de chat met de ACM gaf me deze link). Toch bedankt voor het meedenken (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:05:
[...]

Ja, deze pagina had ik al gevonden inderdaad (ook de chat met de ACM gaf me deze link). Toch bedankt voor het meedenken (y)
Dan kun je lezen dat ze eerst moeten komen met een nieuwe datum, dan kun je alsnog opzeggen.
Het is nog geen medio 2022.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2022 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-04 12:49
Goedenavond allemaal,

Hier mijn verhaal, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
(Wist ook niet zeker in welk topic ik dit moest posten, Delta of Caiway O-) ).

Hier in Oostvoorne is men poosje geleden begonnen met glasvezel aanleg, enthousiast heb ik in november 2020 een abonnement bij Caiway afgesloten (Waren toen het goedkoopst t.o.v. Delta, 400mbit (is verhoogd naar 500mbit) + TV voor 64€ en eerste 6 maanden 9.95€).

Nu heeft Delta een mooie prijsverlaging gedaan, als ik nu Delta zou afsluiten kost dat voor 1000mbit 57.50 per maand! (FLEX Glasvezel Internet & Televisie 1000).
Terwijl Caiway zelfs omhoog gegaan is (95 cent, maar toch).

Aangezien ik dan liever overstap naar Delta, heb ik contact gezocht met Caiway.
Die claimen dat ik nu niet kan overstappen, want het jaarcontract gaat pas in nadat de verbinding actief is (geen idee wanneer dat precies gaat gebeuren).
Maar in hun eigen voorwaarden staat het volgende:

2.4 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Caiway de aanvraag of bestelling
accepteert.

4.1 De Overeenkomst gaat in op het moment van totstandkoming. Tenzij uitdrukkelijk
anders is bepaald wordt de Overeenkomst in eerste instantie aangegaan voor een
bepaalde tijd en kan deze tegen het einde van de looptijd, door u, of schriftelijk door
Caiway worden opgezegd, met inachtneming van een termijn van tenminste een maand.
De Overeenkomst wordt na deze bepaalde tijd stilzwijgend verlengd en deze kan steeds,
zowel door u, of schriftelijk door Caiway, worden opgezegd, met inachtneming van een
opzegtermijn van tenminste een maand.

Aangezien ik de bestelling bevestigd heb gekregen op de mail, datum 10-11-2020, neem ik toch aan dat toen de overeenkomst tot stand kwam?

Iemand anders die in hetzelfde schuitje zit en advies heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fietspomp86 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:29:
Goedenavond allemaal,

Hier mijn verhaal, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
(Wist ook niet zeker in welk topic ik dit moest posten, Delta of Caiway O-) ).

Hier in Oostvoorne is men poosje geleden begonnen met glasvezel aanleg, enthousiast heb ik in november 2020 een abonnement bij Caiway afgesloten (Waren toen het goedkoopst t.o.v. Delta, 400mbit (is verhoogd naar 500mbit) + TV voor 64€ en eerste 6 maanden 9.95€).

Nu heeft Delta een mooie prijsverlaging gedaan, als ik nu Delta zou afsluiten kost dat voor 1000mbit 57.50 per maand! (FLEX Glasvezel Internet & Televisie 1000).
Terwijl Caiway zelfs omhoog gegaan is (95 cent, maar toch).

Aangezien ik dan liever overstap naar Delta, heb ik contact gezocht met Caiway.
Die claimen dat ik nu niet kan overstappen, want het jaarcontract gaat pas in nadat de verbinding actief is (geen idee wanneer dat precies gaat gebeuren).
Maar in hun eigen voorwaarden staat het volgende:

2.4 De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Caiway de aanvraag of bestelling
accepteert.

4.1 De Overeenkomst gaat in op het moment van totstandkoming. Tenzij uitdrukkelijk
anders is bepaald wordt de Overeenkomst in eerste instantie aangegaan voor een
bepaalde tijd en kan deze tegen het einde van de looptijd, door u, of schriftelijk door
Caiway worden opgezegd, met inachtneming van een termijn van tenminste een maand.
De Overeenkomst wordt na deze bepaalde tijd stilzwijgend verlengd en deze kan steeds,
zowel door u, of schriftelijk door Caiway, worden opgezegd, met inachtneming van een
opzegtermijn van tenminste een maand.

Aangezien ik de bestelling bevestigd heb gekregen op de mail, datum 10-11-2020, neem ik toch aan dat toen de overeenkomst tot stand kwam?

Iemand anders die in hetzelfde schuitje zit en advies heeft?
Het is simpel: bij een prijsverhoging na het aangaan van de overeenkomst kun je ALTIJD opzeggen.
Bedenk wel dat Caiway het eerste jaar kortingen biedt waardoor je wellicht toch nog aardig goed uitkomt tov Delta. Delta is bij hoge snelheden inderdaad fors goedkoper. Ze zitten in 1 pand en vallen onder Delta Fiber Nederland, zo moeilijk gaan ze niet doen wanneer je naar Delta gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-02-2022 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Rare club, dat Delta.
Ene reclame na de andere op tv, paar weken terug. Maar op de website was nergens te ontdekken of glasvezel ook bij mij in de plaats aangeboden wordt.
Dus via Twitter maar eens gevraagd. En ze meteen de tip aan de hand gedaan dat een postcode-checker wel handig zou zijn. Dat laatste hebben ze nu goed opgepakt, als je naar delta.nl toegaat breek je bijkans je toetsenbord erover :)

Maar… geen glasvezel in mijn woonplaats. Volgens hun klantenservice via Twitter, maar ook niet volgens hun postcode-checker.
Zie ik vandaag een advertentie voorbijkomen: zakelijk glasvezel in plaats x, y, en… mijn woonplaats :o
Moet ik dus een zakelijk abonnement afsluitende via hun glasvezel te kunnen krijgen? Laat maar. De Koninklijke Prutsers Nederland zijn bezig, die zijn er volgens de voorspellingen/planning over een jaar. Ik wacht daar wel op.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
Sjakie0101 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:39:
[...]

Het is simpel: bij een prijsverhoging na het aangaan van de overeenkomst kun je ALTIJD opzeggen.
Bedenk wel dat Caiway het eerste jaar kortingen biedt waardoor je wellicht toch nog aardig goed uitkomt tov Delta. Delta is bij hoge snelheden inderdaad fors goedkoper. Ze zitten in 1 pand en vallen onder Delta Fiber Nederland, zo moeilijk gaan ze niet doen wanneer je naar Delta gaat.
Ja dat klopt, zoals ik het nu zie ik de vergelijker staat het zo:

Delta (1000mbit + TV):
€ 57,50 per maand met de eerste drie maanden 10€ per maand - 1e jaar totaal € 547,50
Caiway (500mbit + TV):
€ 64,95 per maand met de eerste zes maanden 9.95€ per maand - 1e jaar totaal € 449,40

Dus ja, Delta is kleine 100€ duurder, maar snelheid wel dubbel!

Ik ga straks eens proberen iemand aan de lijn te krijgen bij Delta.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Pietervs schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 00:31:
Rare club, dat Delta.
Ene reclame na de andere op tv, paar weken terug. Maar op de website was nergens te ontdekken of glasvezel ook bij mij in de plaats aangeboden wordt.
Dus via Twitter maar eens gevraagd. En ze meteen de tip aan de hand gedaan dat een postcode-checker wel handig zou zijn. Dat laatste hebben ze nu goed opgepakt, als je naar delta.nl toegaat breek je bijkans je toetsenbord erover :)

Maar… geen glasvezel in mijn woonplaats. Volgens hun klantenservice via Twitter, maar ook niet volgens hun postcode-checker.
Zie ik vandaag een advertentie voorbijkomen: zakelijk glasvezel in plaats x, y, en… mijn woonplaats :o
Moet ik dus een zakelijk abonnement afsluitende via hun glasvezel te kunnen krijgen? Laat maar. De Koninklijke Prutsers Nederland zijn bezig, die zijn er volgens de voorspellingen/planning over een jaar. Ik wacht daar wel op.
Dus als ik je goed begrijp verwacht jij dat je glasvezel van Delta zou zien op jouw postcode omdat zij landelijk reclame maken?
Ziggo maakt ook landelijk reclame maar als je in Zeeland woont kun je dat ook niet bestellen.

Ik vind het een vreemde redenering. Er is maar 1 bedrijf in heel Nederland dat ook in heel Nederland telecom levert en dat is KPN.
Dus alle andere bedrijven zoals T-Mobile, Delta, Ziggo, Tweak etc.. zouden dan geen reclame mogen maken op landelijke zenders omdat er misschien ook mensen kijken die geen glasvezel/coax diensten kunnen krijgen van de betreffende partij?

Je vroeg om een postcodechecker en die is er. Dan krijg je geen resultaat en dan noem je het prutsers?

NB: zakelijk glasvezel is natuurlijk iets compleet anders en daar ben jij niet de doelgroep voor. Toch zie jij die reclame en zou je dus bij jezelf moeten denken: niet voor mij...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 23-02-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
[...]

Ik heb ook een overeenkomst met Caiway. Ik heb het goedkoopte abo genomen. De eerste zes maanden €35 per maand en daarna €44,50 per maamd. Totaal dus €477 voor het eerste jaar. Tot zo ver duidelijk,

Maar in de bevestigingsmail wordt inderdaad geen leveringsdatum genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Ik heb hier even geen toegang tot een platinum-7840 maar iemand enig idee of je ping op de WAN interface van de platinum kan (toestaan) ..... het manual geeft niet heel veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietspomp86
Roetzen schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik heb ook een overeenkomst met Caiway. Ik heb het goedkoopte abo genomen. De eerste zes maanden €35 per maand en daarna €44,50 per maamd. Totaal dus €477 voor het eerste jaar. Tot zo ver duidelijk,

Maar in de bevestigingsmail wordt inderdaad geen leveringsdatum genoemd.
Ik vraag me ook af wanneer de overeenkomst dan ingaat.
Hier ook géén datum in de bevestiging.

Ze zeggen zelf wanneer de aansluiting actief is, maar dit kan ik nergens in de voorwaarden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:42
RoyPh schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 19:45:
[...]

[...]

Ik was ook van plan om Caiway een brief te sturen en ze in gebreke te stellen, maar ben hier nog niet aan toe gekomen. Als ik dit zo lees gaat dat ook niet veel uithalen, helaas.

Voorlopig nog maar even afwachten hoe de situatie zich gaat onwikkelen. Van de andere aanbieder (E-fiber), die hier in de gemeente gestart zou zijn met de aanleg, heb ik nog geen aanbieding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-05 22:25
Binnenkort komt hier een 8Gbps lijn van Delta. Die wil ik graag rechtstreeks aansluiten op de UDM-PRO.
Kan dat met deze module?:
https://www.fs.com/de-en/...?attribute=8084&id=289893

Heb al veel in dit topic gezocht maar kom dan veel tegen icm 1Gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Barre73 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 08:51:
[...]
Dus als ik je goed begrijp verwacht jij dat je glasvezel van Delta zou zien op jouw postcode omdat zij landelijk reclame maken?
Ziggo maakt ook landelijk reclame maar als je in Zeeland woont kun je dat ook niet bestellen.
ik verwacht dat als er landelijk reclame wordt gemaakt, ik makkelijk na kan kijken of ze het ook in mijn wonnplaats aan gaan bieden. Dat kon op dat moment niet.
Je vroeg om een postcodechecker en die is er. Dan krijg je geen resultaat en dan noem je het prutsers?
lezen is best moeilijk.
Koninklijke Prutsers Nederland

Overigens kwam de postcodechecker bij Delta pas in de lucht, nadat ik via Twitter hen erop gewezen had dat men nergens na kon kijken of hun postcode in aanmerking komt voor glasvezel. Ik zal dus niet de enige zijn geweest die daar met hen contact over heeft gehad.
NB: zakelijk glasvezel is natuurlijk iets compleet anders en daar ben jij niet de doelgroep voor. Toch zie jij die reclame en zou je dus bij jezelf moeten denken: niet voor mij...
Natuurlijk ben ik niet de doelgroep voor zakelijk. Maar het is natuurlijk wel vreemd dat een bedrijf wel zakelijk glasvezel aanbiedt en niet particulier. Tenzij ze zich alleen op de industriegebieden richten, dat snap ik dan weer wel.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 14:04
martinzweep schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:25:
Binnenkort komt hier een 8Gbps lijn van Delta. Die wil ik graag rechtstreeks aansluiten op de UDM-PRO.

Volgens mij heeft nog niemand hier dat getest. De module die je linkt is een ONU en volgens internet:
ONU refers to optical network unit. It comes from IEEE standard.
ONT refers to optical network terminal. It comes from ITU-T standard.
Geen idee of dat compatible is. Heb je de eisen naast de datasheet gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martinzweep schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:25:

Zie: https://www.delta.nl/klantenservice/vrije-modemkeuze/

En scroll naar beneden naar XGS-PON. Daar en in de link die daarbij staat zou je de specs moeten vinden die je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Sinds vanmiddag zit ik ook op glas van Delta. Internet en bellen. Had alleen een probleempje met het benaderen van mijn SMA omvormer (zonnepanelen) via LAN. Er werd geen nieuw ip adres aangegeven door de genexis p. Dhcp . Na wat googlen ed in kunnen loggen op de SMA en handmatig het een en ander ingevoerd. Dat werkt dus nu. Morgen (even) de NVR en de 2 camera’s herinstalleren. De camera’s zijn na aanpassen van het ip adres ed wel benaderbaar. De NVR nog niet. Leuk klusje voor morgen. Ander zaken die eraan hangen werken prima.
😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-05 07:49
Is er inmiddels al wat bekend over een media-converter voor XGS-PON? Eentje met een 10 gigabit ethernetpoort.

Of bridge-modus met XGS-PON? De laatste info die ik heb is dat Delta alleen nog de Nokia modem/routers heeft en dat die niet in bridge gaan. De genoemde Genexis Titanium 22’s zijn volgens mij voor de oude AON netwerken en niet geschikt voor XGS-PON. En ook al zou dat wel zijn, daar zitten alleen gigabit poorten op.

@ernstoud
Pagina: 1 ... 28 ... 120 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.