Arjan Klok schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:41:
Nou, nou, hopelijk kunnen jullie me meer helpen dan de helpdesk van Delta.
Zojuist met ze gebeld en niet heel veel wijzer geworden.
13 December komen ze bij ons de glasvezel kabel van voor bij de deur naar de meterkast aanleggen.
Daarna zou ik een pakket van Delta moeten ontvangen met mijn modem en dergelijke.
Maar toen ik belde konden ze mij lastig antwoord geven op zaken als, welke glasvezel er eigenlijk ligt "ik denk de oude, want de nieuwe ligt alleen nog in Kapelle"
Toen ik over vrije modem keus begon gingen ook de oortjes klapperen. "Maar ik denk dat het wel kan".
Dus dan maar de vragen hier stellen... Op dit moment heb ik Glasvezel van T-Mobile. ik heb de module uit hun modem gehaald en in mijn 24 port Ubiquiti switch gedaan, en daar dus de glasvezel in. Vervolgens vanaf daar met een utp kabel naar mijn server waar een VM met PfSense draait, vanaf daar met een andere utp terug naar mijn switch en dan wordt het verdeeld over 2 vlan's 1 voor internet en 1 voor tv.
Is dit mogelijk bij Delta met zoals het nu lijkt dus het "oude" glasvezel netwerk?
Zo niet, moet ik dan een speciaal modem aanvragen met bridge functionaliteit? Of moet ik dan het zakelijke abonnement tijdelijk aanschaffen?
Dan de laatste vraag, we hebben nu eerst een "try and buy" abonnement van 3 maanden, alleen internet en dus geen tv.
Wij kijken zelf haast geen tv, hooguit een voetbalwedstrijd van het Nederlandselftal of, via Ziggo sport (die ik naar mijn tv kan casten via het abonnement van mijn ouders). Dus ik zit heel erg te twijfelen of ik überhaupt tv moet gaan afnemen, maar als ik dat doe zit er nog weer verschil in de door Delta geleverde kastjes je kan krijgen. Beneden hebben wij de nieuwe LG Oled Evo hangen, dus als er verschil in zit heb ik graag wel degene die (nu dan wel straks) 4K aan kan.
Kunnen jullie mij wel de juiste info geven?