Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

deathmonkey schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:19:
Hier vandaag een brief in de bus dat er Delta glasvezel komt als 20% zich aanmeld. Deadline februari. Iemand ervaring hoe snel het daarna gaat?
In Renkum (buurdorp) was de deadline februari 2021, vervolgens zijn ze in mei gaan graven, en zijn gisteren de POPs geplaatst.
Ik gok dat de het daarna nog even duurt voordat iedereen een actieve aansluiting heeft.
Dus iets meer dan een jaar na afsluiten campagne.

Maar dat heeft ook vast te maken met leveringsproblemen.

Ik hoop dat het hier wat sneller gaat, als het goed is gaat hier maandag de schep de grond in.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:18:
[...]
Als je de Genexis router van delta krijgt en op het 'normele' netwerk zit heb je ook gewoon bridge modus erop.
Alleen met de Genexis Titanium 22 uit het business pack.
De Genexis Platinum 7840 ondersteunt bij Delta en Caiway geen bridge. Met andere configuratie kan dit model het natuurlijk wel maar beiden bieden deze config niet aan.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:47
bluewalk schreef op woensdag 1 december 2021 @ 18:48:
[...]

Ja geen enkel probleem, deze werken op elke switch en elke internetaansluiting. Geen gedoe met VLANs voor TV en IGMP snooping :)
Goedemorgen
ik zit ook te kijken voor een overstap naar Delta glasvezel met tv. Klopt het dat de interactieve tv ontvangers op elke switch werken, ook een switch zonder IGMP spoofing? Lees ik dit goed zo?
Bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
suedje schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:54:
[...]

Goedemorgen
ik zit ook te kijken voor een overstap naar Delta glasvezel met tv. Klopt het dat de interactieve tv ontvangers op elke switch werken, ook een switch zonder IGMP spoofing? Lees ik dit goed zo?
Bedankt
Yep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
Goed nieuws voor de inwoners van Driebergen (oa ik). Vanmorgen even bij het Delta steunpunt geweest en gisteren is de knoop doorgehakt om tot aanleg over te gaan. Ondanks dat de gestelde 25% inschrijvingen niet is gehaald, zijn het er voldoende om toch te gaan graven. In februari (2022 hoop ik) is de planning klaar en zou de schep de grond in moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:25
tyson69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:42:
Goed nieuws voor de inwoners van Driebergen (oa ik). Vanmorgen even bij het Delta steunpunt geweest en gisteren is de knoop doorgehakt om tot aanleg over te gaan. Ondanks dat de gestelde 25% inschrijvingen niet is gehaald, zijn het er voldoende om toch te gaan graven. In februari (2022 hoop ik) is de planning klaar en zou de schep de grond in moeten gaan.
Grappig, ik kreeg gistermiddag hetzelfde te horen. Ik heb gelijk mijn prijs opgehaald die ik gewonnen had met de rebus in de glasvezelkrant.

Dat de 25% niet gehaald is verbaast mij overigens niet heel erg. In mijn perceptie heeft Delta Fiber een tamelijk lauwe campagne gevoerd. Dat had van mij best wat assertiever gemogen. Ik had wel een spandoek over de Traaij, de Anrhemse Bovenweg of de Hoofdstraat verwacht. Spandoeken zag ik destijds wel in Zeist bij de campagne van E-Fiber. Maar misschien is onze gemeente te inhalig voor zo iets uitbundigs.

Opvallend is ook dat ze nooit zeggen hoeveel % er dan wel gehaald is. Als ik bij andere regios kijk dan zie ik ook nooit meer dan dat er "voldoende" animo is gebleken.

We gaan het zien. ;)

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
Roetzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:29:
[...]
In mijn perceptie heeft Delta Fiber een tamelijk lauwe campagne gevoerd.
Anderzijds: met welke inhoudelijke argumenten trek je de gemiddelde gebruiker over? Ja, voor ons tweakers zijn de voordelen helder, maar als iemand prima rondkomt via de DSL of coax, waarom zouden die overstappen naar een nieuw, onbekend product? Extra onzekerheid, keuzestress, weer andere zenderpakketten. Alleen op prijs, maar het is niet zo gek veel goedkoper en de concurrentie geeft graag kortingen om je te houden.

Persoonlijk vind ik 25% een forse grens voor iets waar veel mensen weinig direct voordeel van zien. Op de meeste plaatsen is er dus een acceptabele kwaliteit internet via koper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32
Ik zou toch wel adviseren om de switch te vervangen voor eentje met IGMP snooping ondersteuning.
Delta's STB's werken zowel unicast als multicast, waarbij multicast de voorkeur heeft als dat mogelijk is. Als je een switch gebruikt zonder IGMP snooping, krijgen de andere apparaten op de switch toch al het multicast verkeer voor hun kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:34
tyson69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:42:
Ah mooi. Ik had me ook ingeschreven :) al heb ik niets te klagen over Ziggo, ik wil wel wat meer snelheid. Maar toen ik Delta pas belde met wat vragen heb ik na 3 kwartier in de wacht maar opgehangen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De aanlevering van Boomerang is inmiddels HD. Dit is te zien aan het logo, het zal niet lang duren en deze wordt ook daadwerkelijk omgezet naar HD (Ziggo heeft deze per gisteren naar HD gezet).

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Roetzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:29:
Dat de 25% niet gehaald is verbaast mij overigens niet heel erg. In mijn perceptie heeft Delta Fiber een tamelijk lauwe campagne gevoerd. Dat had van mij best wat assertiever gemogen. Ik had wel een spandoek over de Traaij, de Anrhemse Bovenweg of de Hoofdstraat verwacht. Spandoeken zag ik destijds wel in Zeist bij de campagne van E-Fiber. Maar misschien is onze gemeente te inhalig voor zo iets uitbundigs.

Opvallend is ook dat ze nooit zeggen hoeveel % er dan wel gehaald is. Als ik bij andere regios kijk dan zie ik ook nooit meer dan dat er "voldoende" animo is gebleken.
Ik heb een steekproef gedaan bij 100 huizen in onze straat en 2 naastgelegen straten (dankzij een opening in de site }) ). In onze straat (19 huizen) hebben zich 7 ingeschreven, waarschijnlijk doordat ik stimulerende berichten in de groepsapp van de straat heb geplaatst. In straat 2 (DWP) krijgen slechts 3 van de 47 huizen, straat 3 (JvG) 8 van de 34. Totaal dus 17 van de 100. Als ik me verveel zal ik in andere Driebergse wijken eens neuzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:39
Nou, nou, hopelijk kunnen jullie me meer helpen dan de helpdesk van Delta.
Zojuist met ze gebeld en niet heel veel wijzer geworden.

13 December komen ze bij ons de glasvezel kabel van voor bij de deur naar de meterkast aanleggen.
Daarna zou ik een pakket van Delta moeten ontvangen met mijn modem en dergelijke.

Maar toen ik belde konden ze mij lastig antwoord geven op zaken als, welke glasvezel er eigenlijk ligt "ik denk de oude, want de nieuwe ligt alleen nog in Kapelle"

Toen ik over vrije modem keus begon gingen ook de oortjes klapperen. "Maar ik denk dat het wel kan".

Dus dan maar de vragen hier stellen... Op dit moment heb ik Glasvezel van T-Mobile. ik heb de module uit hun modem gehaald en in mijn 24 port Ubiquiti switch gedaan, en daar dus de glasvezel in. Vervolgens vanaf daar met een utp kabel naar mijn server waar een VM met PfSense draait, vanaf daar met een andere utp terug naar mijn switch en dan wordt het verdeeld over 2 vlan's 1 voor internet en 1 voor tv.
Is dit mogelijk bij Delta met zoals het nu lijkt dus het "oude" glasvezel netwerk?

Zo niet, moet ik dan een speciaal modem aanvragen met bridge functionaliteit? Of moet ik dan het zakelijke abonnement tijdelijk aanschaffen?

Dan de laatste vraag, we hebben nu eerst een "try and buy" abonnement van 3 maanden, alleen internet en dus geen tv.
Wij kijken zelf haast geen tv, hooguit een voetbalwedstrijd van het Nederlandselftal of, via Ziggo sport (die ik naar mijn tv kan casten via het abonnement van mijn ouders). Dus ik zit heel erg te twijfelen of ik überhaupt tv moet gaan afnemen, maar als ik dat doe zit er nog weer verschil in de door Delta geleverde kastjes je kan krijgen. Beneden hebben wij de nieuwe LG Oled Evo hangen, dus als er verschil in zit heb ik graag wel degene die (nu dan wel straks) 4K aan kan.

Kunnen jullie mij wel de juiste info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan Klok schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:41:
Nou, nou, hopelijk kunnen jullie me meer helpen dan de helpdesk van Delta.
Zojuist met ze gebeld en niet heel veel wijzer geworden.

13 December komen ze bij ons de glasvezel kabel van voor bij de deur naar de meterkast aanleggen.
Daarna zou ik een pakket van Delta moeten ontvangen met mijn modem en dergelijke.

Maar toen ik belde konden ze mij lastig antwoord geven op zaken als, welke glasvezel er eigenlijk ligt "ik denk de oude, want de nieuwe ligt alleen nog in Kapelle"

Toen ik over vrije modem keus begon gingen ook de oortjes klapperen. "Maar ik denk dat het wel kan".

Dus dan maar de vragen hier stellen... Op dit moment heb ik Glasvezel van T-Mobile. ik heb de module uit hun modem gehaald en in mijn 24 port Ubiquiti switch gedaan, en daar dus de glasvezel in. Vervolgens vanaf daar met een utp kabel naar mijn server waar een VM met PfSense draait, vanaf daar met een andere utp terug naar mijn switch en dan wordt het verdeeld over 2 vlan's 1 voor internet en 1 voor tv.
Is dit mogelijk bij Delta met zoals het nu lijkt dus het "oude" glasvezel netwerk?

Zo niet, moet ik dan een speciaal modem aanvragen met bridge functionaliteit? Of moet ik dan het zakelijke abonnement tijdelijk aanschaffen?

Dan de laatste vraag, we hebben nu eerst een "try and buy" abonnement van 3 maanden, alleen internet en dus geen tv.
Wij kijken zelf haast geen tv, hooguit een voetbalwedstrijd van het Nederlandselftal of, via Ziggo sport (die ik naar mijn tv kan casten via het abonnement van mijn ouders). Dus ik zit heel erg te twijfelen of ik überhaupt tv moet gaan afnemen, maar als ik dat doe zit er nog weer verschil in de door Delta geleverde kastjes je kan krijgen. Beneden hebben wij de nieuwe LG Oled Evo hangen, dus als er verschil in zit heb ik graag wel degene die (nu dan wel straks) 4K aan kan.

Kunnen jullie mij wel de juiste info geven?
Delta levert de Kamai 7x en die kan in de toekomst 4K en UHD. Nu nog geen Dolby, maar dat zit in de laatste fase van de ontwikkeling.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan Klok
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:39
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:52:
[...]

Delta levert de Kamai 7x en die kan in de toekomst 4K en UHD. Nu nog geen Dolby, maar dat zit in de laatste fase van de ontwikkeling.
Standaard of moet je hier expliciet naar vragen?
Ik zie nu dat ze de website hebben aangepast.
"We bieden een interactieve tv-ontvanger aan voor zowel HD als 4k indien je 4K-ready bent."
Voor HD dus de Aria, voor 4K de Kamai

Excuus

[ Voor 23% gewijzigd door Arjan Klok op 02-12-2021 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arjan Klok schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:55:
[...]

Standaard of moet je hier expliciet naar vragen?
Ik zie nu dat ze de website hebben aangepast.
"We bieden een interactieve tv-ontvanger aan voor zowel HD als 4k indien je 4K-ready bent."
Voor HD dus de Aria, voor 4K de Kamai

Excuus
Delta levert geen Aria, altijd de Kamai7x. Caiway de Aria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:21:
[...]

Delta levert geen Aria, altijd de Kamai7x. Caiway de Aria
https://www.delta.nl/televisie/interactieve-tv/#ontvangers

Staat toch echt Aria op de Delta website

Komt allemaal uit 1 magazijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto...... op 02-12-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roberto...... schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:49:
[...]

https://www.delta.nl/televisie/interactieve-tv/#ontvangers

Staat toch echt Aria op de Delta website

Komt allemaal uit 1 magazijn :+
Uit ervaring weet ik dat Delta altijd de Kamai 7x levert. Die staan ook bij de bestelling,
Je hebt geen keuze. Ze hebben nog nooit de Aria geleverd.

De Aria zal er wel staan omdat Caiway die levert. Maar Caiway blijft nog Caiway toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-12-2021 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Zwartoog schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:57:
[...]

Anderzijds: met welke inhoudelijke argumenten trek je de gemiddelde gebruiker over? Ja, voor ons tweakers zijn de voordelen helder, maar als iemand prima rondkomt via de DSL of coax, waarom zouden die overstappen naar een nieuw, onbekend product? Extra onzekerheid, keuzestress, weer andere zenderpakketten. Alleen op prijs, maar het is niet zo gek veel goedkoper en de concurrentie geeft graag kortingen om je te houden.
Ik denk dat je aardig opgesomd hebt waarom veel mensen het liever bij het oude laten. Ik zou ook niet weten met welke inhoudelijke argumenten je de gemiddelde gebruiker over zou kunnen halen. Maar ik denk wel dat alleen maar iets meer lawaai maken al zou helpen, want er zijn vast nog een niet te verwaarlozen hoeveelheid potentiële klanten die het gewoon ontgaan is.
Persoonlijk vind ik 25% een forse grens voor iets waar veel mensen weinig direct voordeel van zien. Op de meeste plaatsen is er dus een acceptabele kwaliteit internet via koper.
Ik zie in de loop der tijd de doelpercentages dalen. Waar in het begin de glasvezelboeren mikten op 35% en het bij de campagne van E-Fiber in Zeist 30% was, is het hier nu 25%. En ik zag eerder deze week dat T-Mobile met een campagne zich ergens 20% als doel heeft gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:27:
[...]

Ik denk dat je aardig opgesomd hebt waarom veel mensen het liever bij het oude laten. Ik zou ook niet weten met welke inhoudelijke argumenten je de gemiddelde gebruiker over zou kunnen halen. Maar ik denk wel dat alleen maar iets meer lawaai maken al zou helpen, want er zijn vast nog een niet te verwaarlozen hoeveelheid potentiële klanten die het gewoon ontgaan is.

[...]

Ik zie in de loop der tijd de doelpercentages dalen. Waar in het begin de glasvezelboeren mikten op 35% en het bij de campagne van E-Fiber in Zeist 30% was, is het hier nu 25%. En ik zag eerder deze week dat T-Mobile met een campagne zich ergens 20% als doel heeft gesteld.
T-Mobile legt niks aan. Dat doet Open Dutch Fiber. En altijd zonder vraagbundeling.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
tyson69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:33:
[...]

Ik heb een steekproef gedaan bij 100 huizen in onze straat en 2 naastgelegen straten (dankzij een opening in de site }) ). In onze straat (19 huizen) hebben zich 7 ingeschreven, waarschijnlijk doordat ik stimulerende berichten in de groepsapp van de straat heb geplaatst. In straat 2 (DWP) krijgen slechts 3 van de 47 huizen, straat 3 (JvG) 8 van de 34. Totaal dus 17 van de 100. Als ik me verveel zal ik in andere Driebergse wijken eens neuzen
Leuk! :)
Doe de Bosstraat ook eens als je je nog eens verveelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Barre73 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:48:
[...]

T-Mobile legt niks aan. Dat doet Open Dutch Fiber. En altijd zonder vraagbundeling.
Dan heeft mijn notoir onbetrouwbare geheugen mij weer eens in de steek gelaten en was het een andere toko.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
@Roetzen Volgens mij gewoon na de postcode en huisnummer check een bestelling proberen te doen en als iemand heeft ingeschreven dan krijg je de melding dat er al een bestelling “Er is al een bestelling op uw adres gedaan”.

[ Voor 27% gewijzigd door robertwebbe op 03-12-2021 00:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
robertwebbe schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 00:35:
@Roetzen Volgens mij gewoon na de postcode en huisnummer check een bestelling proberen te doen en als iemand heeft ingeschreven dan krijg je de melding dat er al een bestelling “Er is al een bestelling op uw adres gedaan”.
Check, door iedereen uit te voeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Roetzen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:59:
[...]

Leuk! :)
Doe de Bosstraat ook eens als je je nog eens verveelt...
Net even nummer 91 t/m de ABweg gedaan (alleen oneven kant): 7 inschrijvingen, ongeveer 20%

[ Voor 3% gewijzigd door tyson69 op 03-12-2021 14:15 . Reden: oneven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 23:26

Hier was het 35% voor het hele gebied, daarna 35% per dorp, op het allerlaatste moment werd maar uitgegaan van 35% per wijk...

Zijn er gebieden waar na de vraagbundeling de aanleg niet doorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Gepstra schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:10:
[...]

Hier was het 35% voor het hele gebied, daarna 35% per dorp, op het allerlaatste moment werd maar uitgegaan van 35% per wijk...

Zijn er gebieden waar na de vraagbundeling de aanleg niet doorging?
Van Delta weet ik het niet, E-fiber heeft wel een aantal trajecten stopgezet, hun hometown Zeist bijvoorbeeld.
Overigens begreep ik van de Delta medewerker dat ook binnen dorpen waar tot aanleg overgegaan wordt het kan zijn dat wijken met een erg lage inschrijvingspercentages overgeslagen worden. Park Seminarie werd hier genoemd voor Driebergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
Ik denk dat het percentage afhangt van hoe moeilijk/duur de aanleg gaat zijn. In buitengebieden waar ze per aansluiting ver moeten graven is het soms 40%. In kernen waar ze geen concurrentie hebben voert Delta soms een campagne zonder minimum percentage. De overige gebieden zitten daar tussenin denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
tyson69 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:33:
[...]

Ik denk dat ik de codes ontcijferd heb. ;) De foto van die straat, of beter laan, met aan één kant huizen en aan de andere kant bos, liet een belletje rinkelen. En de codes van de twee andere straten, oh nee, lanen, kloppen ook met de wijk waarin ik ben opgegroeid. Mijn ouderlijk huis stond aan de JvL. Die laan met aan één kant bos was er overigens nog niet toen wij daar in 1949 kwamen wonen.Toen grensden de achtertuinen van de huizen aan de DWP nog aan het bos. Die nieuwe laan is eerste helft van de vijftiger jaren aangelegd en het asfalt daar was prachtig om te rolschaatsen. :)

Ik denk dat ik eerder aan de beurt ben met de aanleg van de glasvezel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
esky schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:39:
[...]

Ik denk dat het percentage afhangt van hoe moeilijk/duur de aanleg gaat zijn. In buitengebieden waar ze per aansluiting ver moeten graven is het soms 40%. In kernen waar ze geen concurrentie hebben voert Delta soms een campagne zonder minimum percentage. De overige gebieden zitten daar tussenin denk ik.
Een oude vriend van mij woont op een boerderij in Putten. Buitengebied dus, er ligt geen coax van Ziggo. Daar is een paar jaar geleden door Delta/Caiway glasvezel aangelegd. Maar daar was de aanleg niet gratis Hij moest €1800 betalen voor de aanleg alleen. Tja, waar geen coax ligt, is de vraag naar glasvezel veel hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:33:
[...]

Een oude vriend van mij woont op een boerderij in Putten. Buitengebied dus, er ligt geen coax van Ziggo. Daar is een paar jaar geleden door Delta/Caiway glasvezel aangelegd. Maar daar was de aanleg niet gratis Hij moest €1800 betalen voor de aanleg alleen. Tja, waar geen coax ligt, is de vraag naar glasvezel veel hoger...
Ik zou het altijd naar binnen fietsen. Ik mis Ziggo op dit moment niet meer. Snelle lijn, veel HD zenders bij Delta, Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
deathmonkey schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:19:
En ben ook wel benieuwd hoe de ervaring is met hun Mesh setje.
De Deco M5's bevallen mij goed. In de Pricewatch hebben ze "maar" 4 sterren, maar daar zie ik mensen ook allerlei bijzondere features gebruiken. Ik laat ze lekker simpel access pointen met ethernet toevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:33:
[...]

Buitengebied in de Stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen idem. Aanleg was oorspronkelijk €1600, later €1000 of iets van €13 per maand. Je kon het dus in 1 keer afkopen, op termijn goedkoper dus. Is veel werk geweest, ik schat wel een jaar.

Tussen inschrijving en oplevering zat 2,5 (!) jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
Hier in Rolde (Drenthe) was een initiatief om, samen met het naburige Gieten, eind mei tot 25% aanmeldingen te komen. Dat is later uitgesteld naar september omdat de animo er wel was maar nog niet voldoende.
Had in mei al besloten om een internet abo af te nemen om daarmee ook de aansluit kosten niet naderhand te moeten betalen mocht je toch later een abo nemen.
In september kwam het bericht dat ze gingen aanleggen, maar dan ook bij alle huizen, ook als men zich niet had opgegeven! Dat strookt niet met de eerste uitingen, je moest een abo afnemen want zonder voldoende aanmeldingen zou het niet doorgaan. Weet niet of er op de achtergrond een soort van spelletje gespeeld wordt en dat het te behalen percentage een wassen neus is, maar ben erg blij dat er glasvezel gaat komen.
Net deze week een soort van planning via de post ontvangen, schouw, graven, plaatsen van POP in beide woonplaatsen en de verwachting is dat eind 2022 iedereen is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
tyson69 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:03:
[...]

Net even nummer 91 t/m de ABweg gedaan (alleen oneven kant): 7 inschrijvingen, ongeveer 20%
Ik heb "mijn stukje" geteld. De laatste 12 woningen tot aan de AB, Zowel even als oneven. 50%. Opmerkelijk dat het zo veel scheelt met jouw telling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
Sjakie0101 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:49:
[...]

Ik zou het altijd naar binnen fietsen. Ik mis Ziggo op dit moment niet meer. Snelle lijn, veel HD zenders bij Delta, Top!
De tv kant boeide mij eigelijk heel weinig. Er zijn andere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
eagl0r schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 21:25:
[...]

De Deco M5's bevallen mij goed. In de Pricewatch hebben ze "maar" 4 sterren, maar daar zie ik mensen ook allerlei bijzondere features gebruiken. Ik laat ze lekker simpel access pointen met ethernet toevoer.
Dank! Op hun site staat dat het bijna dezelfde zijn als de M5, maar bepaalde functies niet beschikbaar zijn. Hoe ervaar jij dat? Zijn dit belangrijke dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
JosWo schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 23:24:
Weet niet of er op de achtergrond een soort van spelletje gespeeld wordt en dat het te behalen percentage een wassen neus is, maar ben erg blij dat er glasvezel gaat komen.
Hoe meer mensen een verplichting aan gaan, hoe zekerder ze zijn dat een deel van de aanlegkosten in sowieso gedekt is. Wellicht speelt ook de gemeente een rol, die kan natuurlijk (achteraf) gunstigere leges voor het algemeen belang voorleggen als ze iedereen gaan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:00
deathmonkey schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:43:
[...]

Dank! Op hun site staat dat het bijna dezelfde zijn als de M5, maar bepaalde functies niet beschikbaar zijn. Hoe ervaar jij dat? Zijn dit belangrijke dingen?
Hoezo bijna? het zijn toch gewoon de M5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Roetzen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:24:
[...]

Ik heb "mijn stukje" geteld. De laatste 12 woningen tot aan de AB, Zowel als oneven. 50%. Opmerkelijk dat het zo veel scheelt met jouw telling.
Klopt, de oneven zijde kent aan het eind veel Delta fans. Van nummer 139 tot het eind maar liefst 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38
Sjakie0101 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:57:
[...]

Uit ervaring weet ik dat Delta altijd de Kamai 7x levert. Die staan ook bij de bestelling,
Je hebt geen keuze. Ze hebben nog nooit de Aria geleverd.

De Aria zal er wel staan omdat Caiway die levert. Maar Caiway blijft nog Caiway toch?
Ja Delta Levert de 4k interactieve tv-ontvanger Amino Kamai7 keuze kun je zelf niet maken.

Weet niet of deze ontvanger vrij nieuw is bij Delta dat ding is super traag of het met updatefirmware opgelost kan worden weet ik niet of de hardware (chip) een oorzaak kunnen zijn.

Ben nog steeds voorstander van een eigen keuze in tv ontvangers maar helaas niet voor op de glasvezel :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
Roetzen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 00:24:
[...]

Ik heb "mijn stukje" geteld. De laatste 12 woningen tot aan de AB, Zowel even als oneven. 50%. Opmerkelijk dat het zo veel scheelt met jouw telling.
Dat ik denk ik wel verklaren voor je: in jouw straat liep een betere door-to-door verkoper. Ik ben wel aardig thuis in deze handel en er zit heel veel verschil in de conversie ratio tussen verkopers. Het is op dit moment heel erg moeilijk om uberhaupt aan mensen te komen dus iedereen die solliciteert wordt standaard aangenomen. Dan mogen ze thuis een aantal e-learnings volgen over de producten die ze moeten verkopen, daaarna nog 1 dag samen met een 'ervaren' verkoper meelopen en dan worden ze 'losgelaten'. De meesten houden door-to-door verkopen maar 1-2 weken vol en geven het dan op. Slechts een heel klein deel is echt geschikt voor dit werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:34:
[...]

Ja Delta Levert de 4k interactieve tv-ontvanger Amino Kamai7 keuze kun je zelf niet maken.

Weet niet of deze ontvanger vrij nieuw is bij Delta dat ding is super traag of het met updatefirmware opgelost kan worden weet ik niet of de hardware (chip) een oorzaak kunnen zijn.

Ben nog steeds voorstander van een eigen keuze in tv ontvangers maar helaas niet voor op de glasvezel :?
Die traagheid valt alles mee, niet sneller/langzamer dan CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
robertwebbe schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:42:
[...]

Dat ik denk ik wel verklaren voor je: in jouw straat liep een betere door-to-door verkoper.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, ware het niet dat het om dezelfde straat gaat, maar niet precies over hetzelfde deel. @tyson69 heeft de oneven kant van de laatste 500 meter van mijn straat geteld en ik heb de even en de oneven kant van de laatste 200 meter geteld. Dus er is overlap, maar ook een verschil.

Ik heb hier een eenmansploeg van Caiway en een tweemansploeg van Delta gezien. Het mannetje van Caiway is hier wel aan de deur geweest maar toen waren we niet thuis. Hij is niet teruggekomen voor zo ver ik weet. De mannen van Delta heb ik wel gesproken maar dat was een kort gesprek want ik had toen al een abo bij Caiway genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de deur verkopen… tja. Dan is de respons wel laag.

Wij krijgen indertijd van Glasvezel Buitenaf een krant, folders van de ISP’s en er werden zelfs ambassadeurs aangesteld. Verhalen in het lokale suffertje etc. De inschrijving was daardoor richting 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
ernstoud schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:48:

Wij krijgen indertijd van Glasvezel Buitenaf een krant, folders van de ISP’s en er werden zelfs ambassadeurs aangesteld. Verhalen in het lokale suffertje etc. De inschrijving was daardoor richting 50%.
Dat hebben we hier ook allemaal gehad. Het verschil met het buitengebied is dat er in het buitengebied geen coax van Ziggo ligt en hier in de bebouwde kom wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
deathmonkey schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:43:
[...]
jaaoie17 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 10:44:
[...]
Hoezo bijna? het zijn toch gewoon de M5's
Het is gewoon de retail M5 doos, zie er niets custom Delta eraan. Maar als je een voorbeeld of een linkje hebt wil ik het wel controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyPig
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-09 23:19
ernstoud schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:48:

Bij mij in het dorp (Harmelen) is dat ook gebeurd, zojuist even gekeken wie zich ingeschreven had, en voor een totaal van 72 huizen zijn er maar 7 ingeschreven, dus ik ben helaas bang dat wij geen glasvezel gaan krijgen van Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:59:
[...]

Dat hebben we hier ook allemaal gehad. Het verschil met het buitengebied is dat er in het buitengebied geen coax van Ziggo ligt en hier in de bebouwde kom wel.
Inderdaad. Hier in buitengebied alleen koper. Ik had 12/2 Mbps. Nu 940/940. En dat merk je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 15:21:
[...]

Die traagheid valt alles mee, niet sneller/langzamer dan CI+.
Wat versta je onder traagheid zap maar eens naar een andere zender duurt gewoon te lang 3 a 5 sec. kan ik niet erger vlot noemen ja pakweg 25 jaar terug maar anno 2021 moet toch niet meer voorkomen.
Vergeet niet apparatuur is stukken verbeterd met de huidige snelle chips die er ingebakken zit daar kun je toch niet meer met een traag apparaat op de markt komen voor de klant, en vrije keuze hierin wordt ook niet geven.

CI+ is ook langzaam aan het uitsterven het is gewoon wachten op fabrikanten wanneer ci+ niet meer wordt toegevoegd op een tv toestel, alles gaat steeds meer richting glasvezel daar heb je aan CI+ niets meer aan.

CI+ als vervanger voor de glasvezel zie ik niet gauw gebeuren aangezien het geen vrije keuze wordt in tv ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
MightyPig schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:59:
Bij mij in het dorp (Harmelen) is dat ook gebeurd, zojuist even gekeken wie zich ingeschreven had, en voor een totaal van 72 huizen zijn er maar 7 ingeschreven, dus ik ben helaas bang dat wij geen glasvezel gaan krijgen van Delta.
7 van 72 is inderdaad niet veel. Maar het is maar één straat, het zou best kunnen dat in andere straten de score hoger ligt. Een waarschijnlijk gaan ze de termijn nog wel verlengen, want dat doen ze bijna altijd. Dus wanhoop nog niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zxui
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 18:18
Ik denk dat iemand van Delta ook dit topic volgt want als je nu 3 postcodes en huisnummers vlak achter elkaar hebt gechekt, krijg je bij de 4e al de melding "Er zijn teveel verzoeken binnen een korte tijd gedaan. Wacht een tijdje en probeer het dan opnieuw.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Zxui schreef op maandag 6 december 2021 @ 10:38:
Ik denk dat iemand van Delta ook dit topic volgt want als je nu 3 postcodes en huisnummers vlak achter elkaar hebt gechekt, krijg je bij de 4e al de melding "Er zijn teveel verzoeken binnen een korte tijd gedaan. Wacht een tijdje en probeer het dan opnieuw.".
Die blok zat er al langer op hoor maar niet op alle Delta sites waar je een postcode check kunt doen (werkt nu nog steeds). Maar het was wel de reden dat ik wat terughoudend was om dit gaatje hier te bespreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heelgoed
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-09 10:13
Heeft er iemand kijk op de voortgang van het "Gelderland Midden Oost" project? Als ik vraag wordt het een beetje kastje-muur tussen Delta en de aannemer. 2018 was er voorlichting met de aanbeveling "sluit geen langlopend contract meer af bij een andere provider". Voorjaar 2020 is er gegraven en tot aan de gevel aangelegd. Sindsdien is het stil geworden, afgezien dus van dat kastje-muur scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 16:02
J.E. Weinor schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 14:34:
[...]

Hij oververhit bij jou niet of iets dergelijks? wij hebben nu een paar weken ziggo en had me al voorbereidt op de traagheid uit verschillende berichten maar wij hebben hier echt nog niks van gemerkt. Kastje doet het veel beter dan die mediabox meuk van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
Ben wel erg tevreden met Delta nu. Wel erg mooi vind ik dat in de Nokia modem/router de mogelijkheid is om op Wifi gasten te isoleren. Was eerst van plan om helemaal geen wifi te gebruiken van de modem, maar dit is wel een erg fijne optie.
Wel jammer dat ze nog geen idee hebben wanneer ze IPv6 gaan uitrollen. Hoop dat ze het snel gaan doen.

Ook vind ik het wel apart dat ze een bericht hebben geplaatst dat 1GB de standaard wordt en dat het 45 euro gaat kosten. Maar dat ze volop reclame maken van 50 euro voor 45 euro voor de eerste 12 maanden.
Bericht over dat 1GB €45 zou gaan kosten : https://www.delta.nl/nieu...g-wordt-nieuwe-standaard/

[ Voor 17% gewijzigd door Calamor op 06-12-2021 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
tyson69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:25:
[...]

Die blok zat er al langer op hoor maar niet op alle Delta sites waar je een postcode check kunt doen (werkt nu nog steeds). Maar het was wel de reden dat ik wat terughoudend was om dit gaatje hier te bespreken
Witte rook!

https://www.deltafibernet...en/driebergen-rijsenburg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:32
J.E. Weinor schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:43:
[...]

Wat versta je onder traagheid zap maar eens naar een andere zender duurt gewoon te lang 3 a 5 sec. kan ik niet erger vlot noemen ja pakweg 25 jaar terug maar anno 2021 moet toch niet meer voorkomen.
Vergeet niet apparatuur is stukken verbeterd met de huidige snelle chips die er ingebakken zit daar kun je toch niet meer met een traag apparaat op de markt komen voor de klant, en vrije keuze hierin wordt ook niet geven.
Bij mij zapt de Kamai 7x binnen 1,5 a 2 seconden naar het volgende kanaal (gemeten van keypress op afstandsbediening naar beeld van het nieuwe kanaal).
Kan het zijn dat er misschien iets in je huisinstallatie niet lekker zit? De STB moet continue videosegmenten downloaden, als de downloadsnelheid laag is kan je traag zappen ervaren.
Geen wifi of powerline tussen het modem en de STB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Even een vraag van een noob op dit gebied.

Woensdag wordt bij ons kosteloos een glasvezelaansluiting in de meterkast geïnstalleerd (Aangeboden aan de hele straat) van Delta. Nog geen abonnementsverplichting. Ons VDSL-contract loopt nog tot half augustus.

Wat is nu de bedoeling? Is het handig binnenkort een Delta abonnement ingaande augustus af te sluiten? Of kan ik wachten, of loop ik dan het risico dat ik 650+ euro aansluitkosten af moet rekenen?

Ik vind het wat verwarrend rond het afsluiten of later een 'strafboete' voor het afsluiten om de oren krijgen...
Dank voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:11
In Kapelle werd er ook een proef abonnement aangeboden voor 30 euro. Dan kreeg je 3 maanden 1GB snelheid. Als je op tijd opzegde kreeg je je geld terug en was alles ieder geval geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:16
RoRoNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:00:

Woensdag wordt bij ons kosteloos een glasvezelaansluiting in de meterkast geïnstalleerd (Aangeboden aan de hele straat) van Delta. Nog geen abonnementsverplichting. Ons VDSL-contract loopt nog tot half augustus.

Wat is nu de bedoeling? Is het handig binnenkort een Delta abonnement ingaande augustus af te sluiten? Of kan ik wachten, of loop ik dan het risico dat ik 650+ euro aansluitkosten af moet rekenen?

Ik vind het wat verwarrend rond het afsluiten of later een 'strafboete' voor het afsluiten om de oren krijgen...
Dank voor de hulp!
Wat zijn de voorwaardes voor het aan laten sluiten? Je zegt namelijk "kosteloos" maar even later heb je het over aansluitkosten.

Wij hebben ook van Delta Glasvezel vorig jaar aan laten sluiten, maar moesten alleen akkoord gaan dat ze het glasvezel naar binnen brengen, op kosten van Delta. Geen verplichting tot Delta abonnement of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Calamor schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:02:
In Kapelle werd er ook een proef abonnement aangeboden voor 30 euro. Dan kreeg je 3 maanden 1GB snelheid. Als je op tijd opzegde kreeg je je geld terug en was alles ieder geval geïnstalleerd.
Dank, deze mogelijkheid is hier nog niet gecommuniceerd. Er was nog helemaal geen communicatie voor het traject na het aansluiten op de meterkast. Ik heb nog geen idee wanneer onze huisaansluiting in bedrijf wordt gesteld (samen met de rest van de straat), ik neem aan dat hier ook wel enige tijd overheen gaat.

Is het gebruikelijk dat als de infra er ligt, dat dan de bewoners allerlei aanbiedingen krijgen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
reputatio schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:06:
[...]

Wat zijn de voorwaardes voor het aan laten sluiten? Je zegt namelijk "kosteloos" maar even later heb je het over aansluitkosten.

Wij hebben ook van Delta Glasvezel vorig jaar aan laten sluiten, maar moesten alleen akkoord gaan dat ze het glasvezel naar binnen brengen, op kosten van Delta. Geen verplichting tot Delta abonnement of iets dergelijks.
Het wordt kosteloos aangelegd, maar ik weet niet of wij een 'eeuwigdurend' recht krijgen om op ieder gewenst moment zonder aansluitkosten in te stappen. Zeg, dat ik pas over een jaar of zo een abbonement op het glas wil aangaan. Is er dan nog steeds geen sprake van aansluitkosten of is dat na het aanleggen van de infra een tijdelijk aanbod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zjeeraar84 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:51:
[...]

Bij mij zapt de Kamai 7x binnen 1,5 a 2 seconden naar het volgende kanaal (gemeten van keypress op afstandsbediening naar beeld van het nieuwe kanaal).
Kan het zijn dat er misschien iets in je huisinstallatie niet lekker zit? De STB moet continue videosegmenten downloaden, als de downloadsnelheid laag is kan je traag zappen ervaren.
Geen wifi of powerline tussen het modem en de STB?
Ik ondervind ook geen vertragingen, decoder aangesloten rechtstreeks op het modem, conform instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoRoNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 16:00:

Dank voor de hulp!
Wat raar. Aanleg tot in huis maar niet bekend gemaakt wat de kosten zijn en wie tegen welke prijs kan leveren? Dat lijkt me toch stug. Communicatie gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
ernstoud schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:06:
[...]

Wat raar. Aanleg tot in huis maar niet bekend gemaakt wat de kosten zijn en wie tegen welke prijs kan leveren? Dat lijkt me toch stug. Communicatie gemist?
UPDATE: Ik heb een flyer gevonden van Delta over de aanleg. Daarin lees ik nu:
"Betaal ik voor mijn glasvezelaansluiting?
De aansluiting is geheel kosteloos en vrijblijvend. Daarvoor betaal je nu niets. Pas als je een abonnement afsluit, betaal je voor de diensten over het netwerk en worden er activatiekosten in rekening gebracht."
Dat abonnementsgedeelte begrijp ik natuurlijk...

Update 2: Op gavoorglasvezel.nl na het invoeren van mijn postcode wordt weer gesproken van geen aansluitkosten vóór het verlopen van een bepaalde deadline. De datum van die deadline staat er niet bij.
Vreemde wereld die glasvezelboeren.

Wie iemand uit ervaring wat die 'Activatiekosten dan kunnen zijn? Dat word er niet bij gezegd.
Dank

[ Voor 57% gewijzigd door RoRoNL op 06-12-2021 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:18
RoRoNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 18:26:
[...]

UPDATE: Ik heb een flyer gevonden van Delta over de aanleg. Daarin lees ik nu:
"Betaal ik voor mijn glasvezelaansluiting?
De aansluiting is geheel kosteloos en vrijblijvend. Daarvoor betaal je nu niets. Pas als je een abonnement afsluit, betaal je voor de diensten over het netwerk en worden er activatiekosten in rekening gebracht."
Dat abonnementsgedeelte begrijp ik natuurlijk...

Update 2: Op gavoorglasvezel.nl na het invoeren van mijn postcode wordt weer gesproken van geen aansluitkosten vóór het verlopen van een bepaalde deadline. De datum van die deadline staat er niet bij.
Vreemde wereld die glasvezelboeren.

Wie iemand uit ervaring wat die 'Activatiekosten dan kunnen zijn? Dat wordt er niet bijgezegd.
Dank
Bij ons was het 650 euro, als je niet binnen de actie periode een abo afsloot.

Oftewel nu een jaar voor 350 euro (goedkoopste abo bij caiway) glasvezel hebben en na een jaar kijken welke provider het dan gaat worden blijft het glasvezel of toch terug naar kpn over de telefoon lijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
tyson69 schreef op maandag 6 december 2021 @ 11:25:
[...]

Betreft postcode huis nummer ging in begin ook niet goed later is het gecorrigeerd of het euvel in bepaalde gebieden is verholpen weet ik niet. in Twente wel.

Kon volgens Delta op postcode Glasvezel krijgen mooie aanbieding voorgeschoteld tot aan het bestel proces aan toe.

Daar heb ik persoonlijk contact mee opgezocht dat het niet klopt en de postcode en huisnummer moesten veranderen daar ging nog enig tijd over heen voor dat het werd gecorrigeerd.
Leuke aanbieding maar geen glasvezel van Delta in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
thieske1 schreef op maandag 6 december 2021 @ 19:32:
[...]

Bij ons was het 650 euro, als je niet binnen de actie periode een abo afsloot.

Oftewel nu een jaar voor 350 euro (goedkoopste abo bij caiway) glasvezel hebben en na een jaar kijken welke provider het dan gaat worden blijft het glasvezel of toch terug naar kpn over de telefoon lijn...
Dank je, hier kan ik wel mee uit de voeten het eerste jaar. Per augustus.

-Eerst maar eens uitzoeken tot wanneer hier de actie-periode loopt. Dat kan ik nog nergens vinden.
Het komt op mij over dat dit soort voorwaarden; zoals 'actieperiode' , aansluitkosten, 'activatiekosten' redelijke kleine lettertjes zijn. Komt op mij over als een vreemde bedrijfsvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoRoNL schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:00:
[...]

Dank je, hier kan ik wel mee uit de voeten het eerste jaar. Per augustus.

-Eerst maar eens uitzoeken tot wanneer hier de actie-periode loopt. Dat kan ik nog nergens vinden.
Het komt op mij over dat dit soort voorwaarden; zoals 'actieperiode' , aansluitkosten, 'activatiekosten' redelijke kleine lettertjes zijn. Komt op mij over als een vreemde bedrijfsvoering.
Wanneer de aansluiting naar binnen is gehaald, betaal je echt later niet meer voor de aansluiting.
Wanneer ze later afmonteren na 3 jaar ofzo, ja dan ga je betalen.

Niet alle projecten zijn gelijk. Bij het ene project krijgen alle woningen een aansluiting naar binnen en bij het andere pas wanneer je echt besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:02
Gisteren de TP-Link MC220L succesvol geplaatst en de standaard router weer in de doos gedaan. Grootste uitdaging was nog de glasvezelkabel uit de router te halen, die zat wel heel stevig achter de clipjes.

Fijn om de tips hier te lezen dat dat op die manier ook kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:28:
[...]

Wanneer de aansluiting naar binnen is gehaald, betaal je echt later niet meer voor de aansluiting.
Wanneer ze later afmonteren na 3 jaar ofzo, ja dan ga je betalen.

Niet alle projecten zijn gelijk. Bij het ene project krijgen alle woningen een aansluiting naar binnen en bij het andere pas wanneer je echt besteld.
Dank je. Het is mij helder geworden. Mijn verwarring zit niet meer in de aansluitkosten. Die komen er niet.

Ik moet wel letten op de actieperiode en als ik mij te laat aanmeld, betaal ik dan 'activatiekosten'.
Dankzij jullie medeTweakers wordt dit helderder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En toch zou ik het liever aan Delta zelf vragen, liefst met een schriftelijke reactie.
Want administratief kan er heeel makkelijk iets misgaan bij Delta/Caiway, en dan is het ook niet snel opgelost, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
Ik ben vandaag over gegaan. Niet bepaald vlekkeloos. Verloor om 20:00 gisteravond de verbinding al. Toen maar het nieuwe modem geplaatst, maar dat hielp niet. Vanmorgen de helpdesk gebelt, administratie zei alles staat goed, doorverbonden naar de technische dienst, die zag dat zowel de Caiway service als de Delta service tegelijk actief waren - wat de lijn niet snapte, hij kon dit aanpassen, en heeft ook nog de Delta activatie voor me gedaan (glasvezelactiveren.nl). Al met al, 40 minuten aan de telefoon gezeten, 30 daarvan in de wacht, maar het werkte daarna wel.

940 Mbit beiden kanten op (de max van gigabit ethernet) achter een Archer C1200, ping van 2-3, ik ben tevreden.

}) ˙uǝllǝʇɹǝʌɹoop ʇǝᴉN ˙ɹooʌ ʇǝᴉu ɹɐɐp ʞᴉ lɐɐʇǝq lɐ ʞoo 'spǝǝʇs ƃou ʇǝɥ ʇǝop xɐoɔ ɐᴉʌ ǝᴉsᴉʌǝlǝʇ ǝp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltlPMRDwcmw02Y5wOai8OekEq8o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZpOSvJvWQFIAieMEJI86OZTG.png?f=fotoalbum_large

Actie in de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op maandag 6 december 2021 @ 17:06:
[...]

Ik ondervind ook geen vertragingen, decoder aangesloten rechtstreeks op het modem, conform instructies.
Hier ook niet, zapt lekker snel. Zit achter twee switches (core en tv meubel switch) en werkt goed.
sigmundfreund schreef op maandag 6 december 2021 @ 20:33:
Grootste uitdaging was nog de glasvezelkabel uit de router te halen, die zat wel heel stevig achter de clipjes.
Je hebt toch wel eerst netjes de vezel uit de SFP module gehaald en dan netjes met het lipje de module uit het modem gehaald? Dit leest namelijk alsof je het er in z'n geheel er uit gesleurd hebt :P
Btw ik ken iemand die zelfs de behuizing heeft zitten verknippen omdat ie anders de module er niet uit kreeg en later om hulp kwam vragen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door bluewalk op 07-12-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
bluewalk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 08:55:
Je hebt toch wel eerst netjes de vezel uit de SFP module gehaald en dan netjes met het lipje de module uit het modem gehaald? Dit leest namelijk alsof je het er in z'n geheel er uit gesleurd hebt :P
Btw ik ken iemand die zelfs de behuizing heeft zitten verknippen omdat ie anders de module er niet uit kreeg en later om hulp kwam vragen 8)7
Ben hier wel even benieuwd naar. Was al bang wat voor sloopwerk me nu weer te wachten staat als m'n lijn wordt opgeleverd. Is het niet gewoon een kwestie van verzegeling doorbreken en klepje lichten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Blaffeh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 09:54:
[...]

Ben hier wel even benieuwd naar. Was al bang wat voor sloopwerk me nu weer te wachten staat als m'n lijn wordt opgeleverd. Is het niet gewoon een kwestie van verzegeling doorbreken en klepje lichten?
Klopt, verzegeling doorsnijden, klepje lichten.

Vervolgens door aan het blauwe omhulsel van de SFP richting de kabel te trekken haal je de kabel uit de module (zorgen dat je het "tipje" niet aanraakt natuurlijk).

Daarna het lastigere, het lipje om de module uit het slot te halen zit aan de onderkant (module zit er op z'n kop in zeg maar). Deze kan je met je vingers net tepakken krijgen; vervolgens aan het lipje trekken en je haalt de module er zo uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
bluewalk schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:21:
[...]

Klopt, verzegeling doorsnijden, klepje lichten.

Vervolgens door aan het blauwe omhulsel van de SFP richting de kabel te trekken haal je de kabel uit de module (zorgen dat je het "tipje" niet aanraakt natuurlijk).

Daarna het lastigere, het lipje om de module uit het slot te halen zit aan de onderkant (module zit er op z'n kop in zeg maar). Deze kan je met je vingers net tepakken krijgen; vervolgens aan het lipje trekken en je haalt de module er zo uit :)
Dat klinkt niet al te moeilijk, gaat wel lukken waarschijnlijk. Oplevering van de lijn gaat wat langer duren hier. Het glasvezelverdeelpunt is nog niet klaar. Duurt langer dan verwacht. Ik vermoed dat ze slecht aan switches kunnen komen. Oplevering van het verdeelpunt wordt nu ingeschat op januari.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]
Kwestie van het kleine, iets donkerder gekleurde, schuifje bovenop de SFP met een kleine schroevendraaier naar voren te drukken. Dat schuifje drukt dan het lipje van de houder omhoog en dan trek je de SFP er gewoon uit. Geweld is absoluut uit de boze.

Paar keer moeten doen om firmware te flashen.

En ja, de vezel kan dan blijven zitten in de SFP. Je kunt de SFP met vezel en al uit dat vakje van de 7840 krijgen. Dat is verstandig want dan komt er geen stof op de vezel.

[ Voor 44% gewijzigd door ernstoud op 07-12-2021 11:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:02
[...]

Haha nee zo'n beun ben ik nou ook weer niet. Had de vezel uit de sfp, sfp los, dat was het 'makkelijke'. Ik zat vooral moeilijk te doen met hoe de vezel in de kabelgoot in de Genexis zat. Licht met een schroevendraaier de lipjes omhoog gewipt en dan de vezel uit de goot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens zit de verzegeling op het klepje er natuurlijk niet voor niets. Mijn knutselarij met de 7840 doe ik met een zelf gekocht exemplaar. Ze staan in DE nieuw voor weinig te koop en soms ook op Marktplaats.

De algemene voorwaarden van Caiway (en ik denk ook Delta) laten knutselen aan de bruikleen apparatuur niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
Maar nu zie ik misschien iets over het hoofd. Stel ik wil het Delta modem ongemoeid laten en zelf een SFP module kopen. Hoe vindt dan de aansluiting plaats op het Delta afmontagepunt. Want ik zie dat er een soort slede uitgetrokken moet worden, alwaar de aansluiting naar de modem ingedrukt moet worden. Is dat eigenlijk een soort koppelstuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wij hebben het een en ander nagekeken in ons systeem.

De aanleg zal nog moeten starten en de aanleg van het glasvezelnetwerk duurt in het algemeen rond tussen de 9 en 12 maanden.
Op dit moment is er nog geen exact moment bekend wanneer de aansluiting gerealiseerd wordt op uw adres.

Mocht er meer bekend zijn over de planning wordt u hierover ten alle tijden geïnformeerd.
Pffff, wat duurt dat lang zeg. Ik neig er naar om mijn KPN ADSL met een jaar te verlengen, dan krijg ik daar iig nog wat korting. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Blaffeh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:47:
Maar nu zie ik misschien iets over het hoofd. Stel ik wil het Delta modem ongemoeid laten en zelf een SFP module kopen. Hoe vindt dan de aansluiting plaats op het Delta afmontagepunt. Want ik zie dat er een soort slede uitgetrokken moet worden, alwaar de aansluiting naar de modem ingedrukt moet worden. Is dat eigenlijk een soort koppelstuk?
geen idee maar waarom veranderen? de module aan de wand kun je niet verlengen of verplaatsen de modem kun je wel verleggen op een plaats waar het het beste uitkomt de vaste vezelkabel met SFP kun je verlengen je moet alleen de juiste SFP in de wandmudele hebben verlengde vezel met SFD modem die weer op de vezel van de modem past.

Wat je aangaf wandmodule SFP naar ander punt wandmodule SFP als ik het goed heb begrepen, geen idee of wel kan.

kan ook ongelijk hebben daar niet van weet ook niet wat er zoal op dat gebied al verkrijgbaar is en de mogelijkheid op bede uitvoeringen toepasbaar zijn,

Iemand anders in deze forum die er iets meer van weet.

Kan wel zeggen weet niet zo heel veel af van deze technologie op SFP KPN werkt anders met NT dat is gewoon een UTP kabel naar naar modem althans bij mij het geval ook de nieuwe box 12 modems zit de aansluiting op deze manier voordeel je kan meer kanten op een eenvoudige manier je modem verplaatsen naar een ander punt dan bij het vaste punt zoals meterkast in meeste gevallen waar de glasvezel binnen komt en ook je modem vaak zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Blaffeh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:47:
Die slede kan open en dan kun je een eigen APC-UPC kabel er in plaatsen. Op tweakers in het Caiway en/of delta forum heel veel informatie over te vinden.

Hier met plaatjes die verhelderend zijn:

https://systemx.io/blog/2...-the-delta-caiway-router/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:55:
[...]

Die slede kan open en dan kun je een eigen APC-UPC kabel er in plaatsen. Op tweakers in het Caiway en/of delta forum heel veel informatie over te vinden.

De aansluiting in de module is dat een universeel SFD? of zit er onderling verschil tussen bepaalde wand modules.

[ Voor 6% gewijzigd door J.E. Weinor op 07-12-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:59:
[...]

De aansluiting in de module is dat een universeel SFD?
U gebruikt wat verwarrende termen. Wat bedoelt u met “module”? De wandmontage van Delta fiber is een passieve box van de firma Attema. Zie link hierboven. Daarin gaat een plastic houder die de APC glasvezel connector schuift tegen de connector in de Attema box. De vezel gaat naar het Genexis modem met een UPC connector in de SFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:55:
[...]

Dat is precies de info waar ik naar zocht, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:03:
[...]

U gebruikt wat verwarrende termen. Wat bedoelt u met “module”? De wandmontage van Delta fiber is een passieve box van de firma Attema. Zie link hierboven. Daarin gaat een plastic houder die de APC glasvezel connector schuift tegen de connector in de Attema box. De vezel gaat naar het Genexis modem met een UPC connector in de SFP.
De module die ik bedoelde is het vaste wandpunt waar de glasvezel de woning in komt vandaar uit sluit de de externa apparatuur op aan.
Heb alleen de juiste benaming er niet voor :)

Maar die passief box die je noemde is een domme doos die verder niets doet maakt alleen een connector verbinding mogelijk meer is het eigenlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door J.E. Weinor op 07-12-2021 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:13:
[...]

De module die ik bedoelde is het vaste wandpunt waar de glasvezel de woning in komt vandaar uit sluit de de externa apparatuur op aan.
Heb alleen de juiste benaming er niet voor :)
Fiber Termination Unit of FTU.

Zo noemt de fabrikant dat doosje: https://www.attema.com/nl...434/attema-universele-ftu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:24:
[...]

Zo noemt de fabrikant dat doosje: https://www.attema.com/nl...434/attema-universele-ftu
FTU: passieve grondplaat/afwerking van de glasvezel.

Op de FTU zit aangesloten:
NT of NTU: actieve component die licht omzet, meestal naar ethernet. De NTU kan een apart kastje zijn, kan ook eventueel op de FTU geschoven worden indien de FTU daarvoor ontworpen is (zoals bij KPN aansluitingen) maar kan ook ingebouwd zitten in een router.

Op de NTU zit aangesloten:
Router: het apparaat dat het signaal uiteindelijk bruikbaar maakt voor je apparaten, hetzij via wifi, hetzij bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:24:
[...]

Precies wat je zegt zo noemt de fabrikant het daar ontstaat ook vaak de verwarring vaak in de juiste benaming de een noem het zo de ander noemt het weer anders,

Dat is niet alleen hier het geval, dat kom je overal tegen in forums lastige is vaak als je iets specifieks moet kopen niet overal wordt de juiste en gelijke benaming genomen door fabrikanten die hun waar op de markt brengen kan soms lastig zoeken zijn op het juiste product. wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:33:
[...]

FTU: passieve grondplaat/afwerking van de glasvezel.

Op de FTU zit aangesloten:
NT of NTU: actieve component die licht omzet, meestal naar ethernet. De NTU kan een apart kastje zijn, kan ook eventueel op de FTU geschoven worden indien de FTU daarvoor ontworpen is (zoals bij KPN aansluitingen) maar kan ook ingebouwd zitten in een router.

Op de NTU zit aangesloten:
Router: het apparaat dat het signaal uiteindelijk bruikbaar maakt voor je apparaten, hetzij via wifi, hetzij bekabeld.
KPN leverde in begin een dubbel grondplaat NT NTU nu enkel heb ik al gezien eigenlijk komt het op het zelfde neer alleen wat compacter in uitvoering, maar de aansluiting naar modem is gewoon via utp kabel ander verbindingen ben ik niet tegen gekomen zoals bij Delta glasvezel geen enkele modem bij KPN heeft die SFP aansluiting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:43:
[...]

KPN leverde in begin een dubbel grondplaat NT NTU nu enkel heb ik al gezien eigenlijk komt het op het zelfde neer alleen wat compacter in uitvoering, maar de aansluiting naar modem is gewoon via utp kabel ander verbindingen ben ik niet tegen gekomen zoals bij Delta glasvezel geen enkele modem bij KPN heeft die SFP aansluiting.
Klopt. KPN vindt het handiger om de router en de NT altijd gesxheiden te houden. Ik ook. Hou je het in 1 apparaat dan moet je een glaskabeltje van FTU naar router/NT gebruiken. Dat beperkt je flexibiliteit aanzienlijk. Even een UTP kabel trekken naar de andere kant van het huis om daar je router te zetten is makkelijker dan een kant en klaar glaskabeltje met connectoren. Die laatste is veel kwetsbaarder. Dus komt de router altijd bij de FTU. En dat is niet altijd de beste plek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:06:
[...]

Klopt. KPN vindt het handiger om de router en de NT altijd gesxheiden te houden. Ik ook. Hou je het in 1 apparaat dan moet je een glaskabeltje van FTU naar router/NT gebruiken. Dat beperkt je flexibiliteit aanzienlijk. Even een UTP kabel trekken naar de andere kant van het huis om daar je router te zetten is makkelijker dan een kant en klaar glaskabeltje met connectoren. Die laatste is veel kwetsbaarder. Dus komt de router altijd bij de FTU. En dat is niet altijd de beste plek..
Inderdaad; Caiway/Delta zou een verlengglasvezelkabel (is dat een NL woord?) moeten leveren of bij aflevering de klant laten kiezen voor bijvoorbeeld 3, 5, 10 en 20 meter voorgemonteerd; de standaard 3 meter is gewoon te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:33:
[...]

Inderdaad; Caiway/Delta zou een verlengglasvezelkabel (is dat een NL woord?) moeten leveren of bij aflevering de klant laten kiezen voor bijvoorbeeld 3, 5, 10 en 20 meter voorgemonteerd; de standaard 3 meter is gewoon te kort.
Standaard 3 meter? er zit niet langer dan 1 meter aan de modem vast in opgerold stand lijkt me ook niet bevorderlijk voor dat glasvezel kabeltje vast aan de modem om het recht strak lange de muur te leggen zo was de aansluiting bij mijn moeder .en de modem zit niet verder dan pakweg 25 cm van af vaste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Ik denk dat het 1.5 meter is bij nader inzien. Daarom heb ik de FTU dicht bij de woonkamer en niet in de meterkast. Overigens zijn er APC koppelbussen dus zelf verlengen kan wel. Slede die in de Attema FTU gaat eruit trekken en open maken, APC naar APC koppelbus en APC naar APC vezel van enige lengte tussen koppelbus en FTU:

https://www.fs.com/de-en/products/76106.html

https://www.fs.com/de-en/...-single-mode-simplex-1082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02

Ethirty

Who...me?

pven schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:47:
[...]

Pffff, wat duurt dat lang zeg. Ik neig er naar om mijn KPN ADSL met een jaar te verlengen, dan krijg ik daar iig nog wat korting. 8)7
Dat riepen ze bij ons in het dorp tot nádat de aanleg klaar was. 8)7
Ga er maar vanuit dat niemand van elkaar weet hoe ver ze zijn en wanneer het af is. En ze kunnen bij wijze van ook morgen aan de deur staan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tfmvdbroek
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:30
Heeft er iemand ervaring met het direct aansluiten van Delta XGS-PON op een UDMP?

Heb wel SFP modules/fibers voorbij zien komen voor 1G, maar ga er vanuit dat Delta SFP+ gebruikt voor hun nieuwe 8Gig abbo? Wellicht zijn de twee golflengtes ook anders?
Pagina: 1 ... 21 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.