• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Sjakie0101 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:46:
[...]

Waar praten we over? Delta heeft de prijzen fors verlaagd, verhoogd de prijzen van een oud abo en van het tv pakket iets, en dat doen alle providers. Niets schokkends, zelfs niet het noemem waard.
Prijs iets verlaagd, niet fors, maar wel de snelheid verhoogd op papier, mijn 400/400 abo ging naar 1000/1000 maar in de praktijk naar 100/100 dus niet best of iemand heeft een foutje gemaakt.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:27

lier

MikroTik nerd

Rol-Co schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:08:
Prijs iets verlaagd, niet fors, maar wel de snelheid verhoogd op papier, mijn 400/400 abo ging naar 1000/1000 maar in de praktijk naar 100/100 dus niet best of iemand heeft een foutje gemaakt.
Klinkt alsof ergens iets op 100Mbps staat te werken...mogelijk in je eigen netwerk?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ckr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 21:05

ckr

Ik zit nu op een oud Caiway abo AllInOne 750mb en overweeg een overstap naar Delta 1Gb Flexpakket. Goedkoper en sneller in theorie.
Heeft iemand hier ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dolopfriet schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:56:
Die vrije modemkeuze moet gewoon!!!
KPN laat zien dat het kan met glasvezel, dus geen smoezen meer voor Delta Fiber.
Hoho... KPN heeft dat nog niet laten zien met GPON of XGS-PON. En daar zit wel de grootste uitdaging voor een operator.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
bluewalk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 06:38:
[...]

Welke verhoging hebben we het over? Ik heb namelijk nog niets gezien?
Voor iedereen: https://www.delta.nl/wijzigingen2022/

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:12
Barre73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:25:
[...]

Hoho... KPN heeft dat nog niet laten zien met GPON of XGS-PON.
Klopt. KPN moet dat nog even regelen.
En daar zit wel de grootste uitdaging voor een operator.
Providers gaan altijd piepen als ze iets moeten doen waar ze geen zin in hebben omdat het hun "quasi monopolie" verzwakt. Dat hadden we al met de nummerportering die de GSM aanbieders destijds mogelijk moesten maken. Dat maakte het voor de consument makkelijker en aantrekkelijker om van provider te wisselen. De providers wilden uiteraard die barrière in stand laten. Dus kwamen ze met het verhaal dat het technisch niet of te moeilijk uitvoerbaar zou zijn. Maar de toezichthouder, toen nog de OPTA, hield de rug recht en uiteindelijk kwam het er toch.

Nu speelt iets dergelijks met de vrije modemkeuze. Sommige providers - Ziggo voorop - hebben er geen zin in. De ACM moet gewoon haar poot stijf houden. Dan zullen de providers wel moeten. Ook de aanbieders van xPON glasvezel.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08-06 19:12
Sjakie0101 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:46:
[...]

Waar praten we over? Delta heeft de prijzen fors verlaagd, verhoogd de prijzen van een oud abo en van het tv pakket iets, en dat doen alle providers. Niets schokkends, zelfs niet het noemem waard.
Dat de prijzen zijn verlaagd ja dat is gebeurd en niet lang geleden en nu weer verhogen korte profijt van de lage prijs eerst de consument de prijs verlagen en paar maand later weer verhogen dat noem ik dikke sigaar uit eigen doos hoe jij er anders tegen aan kijkt dat mag maar ik kijk er wel anders tegen aan.

Kreeg ook de melding van Delta in de mail dat de tarieven werden verhoogd en ja dat gebeurt overal ik klaag ook niet dat het tarief werd verhoogd op zich dat gebeurd overal. mij ging het om de duur van verlaging profijt en de aankondiging verhoging.

Ik (profiteer) niet van de lage tarief die Delta heeft ingevoerd, alhoewel aangezien ik niet kan zien tijdens instap aantal maanden terug wat de geldige oude tarieven toen waren , buitenom de aanbiedingskorting tijdens instap.

Betaal zelf €2,50 te veel wegens wijziging is gevoerd met snelheid verhoging tijdens in stap was 150/150 lager was er niet, tijdens instap basis kort daarna werd het omgezet naar 400/400 zo uit mijn hoofd maar wel extra in rekening brengen.

Dat werd weer bellen maar geen mindering van 2,50 op de rekening terug naar 150/150 kon ook niet.

Al met al een grote teleurstelling met alles in 1 pakket andere keuze was er niet mogelijk want een keuze heb je niet in de verzorging huur appartement je bent afhankelijk van Delta/Caiway glasvezel via koper of coax is ook niet mogelijk, dan blijft er 2 dingen over helemaal niets of Delta.

Maar ben niet de enige die klaagt over Delta algemeen en geen uitzondering.

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar als het een aanbieding is voor een jaar, mogen ze dan tussentijds toch de prijs verhogen??
J.E. Weinor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:11:
[...]

Dat de prijzen zijn verlaagd ja dat is gebeurd en niet lang geleden en nu weer verhogen korte profijt van de lage prijs eerst de consument de prijs verlagen en paar maand later weer verhogen dat noem ik dikke sigaar uit eigen doos hoe jij er anders tegen aan kijkt dat mag maar ik kijk er wel anders tegen aan.

Kreeg ook de melding van Delta in de mail dat de tarieven werden verhoogd en ja dat gebeurt overal ik klaag ook niet dat het tarief werd verhoogd op zich dat gebeurd overal. mij ging het om de duur van verlaging profijt en de aankondiging verhoging.

Ik (profiteer) niet van de lage tarief die Delta heeft ingevoerd, alhoewel aangezien ik niet kan zien tijdens instap aantal maanden terug wat de geldige oude tarieven toen waren , buitenom de aanbiedingskorting tijdens instap.

Betaal zelf €2,50 te veel wegens wijziging is gevoerd met snelheid verhoging tijdens in stap was 150/150 lager was er niet, tijdens instap basis kort daarna werd het omgezet naar 400/400 zo uit mijn hoofd maar wel extra in rekening brengen.

Dat werd weer bellen maar geen mindering van 2,50 op de rekening terug naar 150/150 kon ook niet.

Al met al een grote teleurstelling met alles in 1 pakket andere keuze was er niet mogelijk want een keuze heb je niet in de verzorging huur appartement je bent afhankelijk van Delta/Caiway glasvezel via koper of coax is ook niet mogelijk, dan blijft er 2 dingen over helemaal niets of Delta.

Gisteren schreef je nog dat je KPN hebt en hoe slecht het daar wel niet was?
Heb je Delta en KPN?

J.E. Weinor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:11:
[...]

Bij een prijswijziging mag je wisselen.

• J.E. Weinor
Barre73 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:16:
[...]

Gisteren schreef je nog dat je KPN hebt en hoe slecht het daar wel niet was?
Heb je Delta en KPN?
Nee ik heb geen Geen Delta glasvezel aansluiting al eerder aangegeven dat is van mijn moeder die in de verzorging zit en alles van mijn kant het regelt .

Ik zeg ook niet hoe slecht het wel niet was gaf alleen aan dat bij KPN ook de nodigde problemen zich voor kunnen doen, bij elke provider is er wel wat de een wat beter dan de andere op bepaalt gebied.

Ik heb KPN glasvezel alhoewel ik wel in hun gebied woon maar leveren niet in mijn gemeente alleen via Caiway via de coax is nog mogelijk en ook niet via Delta ondanks de overname.

Er zijn geen 2 glasvezel lijnen gaat ook niet gebeuren in mijn gemeente althans de toekomst moet het uitwijzen twente toch lastige regio gemeentes hebben een grote invloed hierop.dat is in het verleden wel waargenomen.

Mijn gemeente is de enige gemeente in de regio die nog zelfstandig is waar in het verleden kleine kerngemeentes zijn samengevoegd met grote gemeentes samenwerken op bepaalde lijnen met kerngemeentes regio doen ze wel.

Ingeslokt als als kleine kerngemeente met grote gemeentes moet je niet willen je kunt nu al zien waar het naar toe lijd, gelukkig wonen we nog in een klein maar maar zelfstandige gemeente

• Rol-Co

Rol-Co

lier schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:14:
[...]

Klinkt alsof ergens iets op 100Mbps staat te werken...mogelijk in je eigen netwerk?
Ik meet direct op met modem (wifi met een meter afstand) dan moet je toch wel hoger komen dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6UeDiNbatBFGUvRF6CC4WtmdEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DQD74yoSRiRyNLAWhrnfFd2J.jpg?f=fotoalbum_large

Rol-Co schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:47:
[...]

Ik meet direct op met modem (wifi met een meter afstand)…
Je meet dus NIET direct op het modem maar via WiFi. Waarschijnlijk 2.4 GHz? Dan zijn dergelijke snelheden wel vaker het maximum. Wellicht ook nog 802.11n?

Kortom, via CAT5E kabel direct op ethernet socket meten op de router. Pas dan weet je wat je binnen krijgt.

RIPE Atlas probe: 1005104

• Rol-Co

Rol-Co

ernstoud schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:13:
[...]

Je meet dus NIET direct op het modem maar via WiFi. Waarschijnlijk 2.4 GHz? Dan zijn dergelijke snelheden wel vaker het maximum. Wellicht ook nog 802.11n?

Kortom, via CAT5E kabel direct op ethernet socket meten op de router. Pas dan weet je wat je binnen krijgt.
Ah misschien niet max maar wel beter dan dit toch zeker? Dit is van voor die tijd met 400/400 abo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyNp4l58A3LKlt5v33PFRD_PqFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtS0TFkJsaWtH2E7RDxDWD95.jpg?f=fotoalbum_large

Rol-Co schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:15:
[...]

Ah misschien niet max maar wel beter dan dit toch zeker? Dit is van voor die tijd met 400/400 abo.

[Afbeelding]
Als je met dezelfde apparatuur op dezelfde wijze in september ruim 400 had en nu nog geen 100 dan is er inderdaad wat fout. Helpdesk bellen lijkt me het beste.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

ernstoud schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:18:
[...]

Als je met dezelfde apparatuur op dezelfde wijze in september ruim 400 had en nu nog geen 100 dan is er inderdaad wat fout. Helpdesk bellen lijkt me het beste.
Ja zelfde spullen, helpdesk komt er niet eens uit, dus monteur in aantocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ckr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 21:05

ckr

Ik zit nu op een oud Caiway abo AllInOne 750mb en overweeg een overstap naar Delta 1Gb Flexpakket. Goedkoper en sneller in theorie. Wel een paar TV-zenders minder geloof ik, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Heeft iemand hier ervaringen of zo'n switch handig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ckr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:47:
Ik zit nu op een oud Caiway abo AllInOne 750mb en overweeg een overstap naar Delta 1Gb Flexpakket. Goedkoper en sneller in theorie. Wel een paar TV-zenders minder geloof ik, maar dat vind ik niet zo belangrijk.

Dat kan prima. Ik heb zelf het 120+ pakket erbij en was nog fors goedkoper uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carien1512
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Een Delta- probleem van een hele andere orde: een tijd terug is er bij graafwerkzaamheden ergens in onze gemeente glasvezel kapot getrokken waardoor we enkele dagen geen tv en internet hadden. Op de site was qua storingsmeldingen niets te vinden. Klantenservice gebeld en bleek dus het bovenstaande gebeurd te zijn. Het probleem zou rond 20.00 uur verholpen zijn. Maar nee, het hele weekend niets. Weer helpdesk gebeld maar deze was niet meer bereikbaar en uiteindelijk via een Delta-chat de bekende instructies doorgelopen (adapter van glasvezelmodem uit en weer in het stopcontact om opnieuw te starten) gebeurde er nog niets, dus zou het waarschijnlijk iets zijn wat gerepareerd moest worden ( binnenshuis) maar de monteur kon pas over enkele dagen langskomen. Ondertussen moest ik regelmatig op het internet voor mijn werk en dat ging dan via mijn mobiele telefoonnetwerk. Uiteindelijk zat ik dus buiten mijn bundel te werken op internet.
Verrassend genoeg belde op maandag ‘al’ een monteur en deze ging weer eens de instructies met ons door om zelf het zaakje weer op te starten en warempel, het werkte! Wat bleek: we moesten niet alleen de adapter uit en weer in het stopcontact doen, nee we moesten het ethernetkabeltje eruit trekken en vervolgens weer inpluggen. Zo simpel, maar deze oplossing kende ik niet. Maar waar het mij nu om gaat is dat mijn telefoonrekening nu tegen de €100 loopt terwijl ik normaal rond de €12 zit en of ik deze kan verhalen op Delta, ook al kunnen zij niets doen aan de kabelbreuk.
Want door deze onbekende manier van heropstarten ( blijkbaar ook onbekend bij de hulpchat/klantenservice, zij kenden blijkbaar ook alleen maar de ‘trekker de stekker uit het stopcontact ‘ oplossing) en pas maandag door een monteur opgelost, heb ik wel ineens hoge telefoonkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ckr schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:47:

Een switch tussen de UTP kabel als vaste verbinding en uitbreiding altijd handig :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:01
Carien1512 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:19:
Een Delta- probleem van een hele andere orde: een tijd terug is er bij graafwerkzaamheden ergens in onze gemeente glasvezel kapot getrokken waardoor we enkele dagen geen tv en internet hadden. Op de site was qua storingsmeldingen niets te vinden. Klantenservice gebeld en bleek dus het bovenstaande gebeurd te zijn. Het probleem zou rond 20.00 uur verholpen zijn. Maar nee, het hele weekend niets. Weer helpdesk gebeld maar deze was niet meer bereikbaar en uiteindelijk via een Delta-chat de bekende instructies doorgelopen (adapter van glasvezelmodem uit en weer in het stopcontact om opnieuw te starten) gebeurde er nog niets, dus zou het waarschijnlijk iets zijn wat gerepareerd moest worden ( binnenshuis) maar de monteur kon pas over enkele dagen langskomen. Ondertussen moest ik regelmatig op het internet voor mijn werk en dat ging dan via mijn mobiele telefoonnetwerk. Uiteindelijk zat ik dus buiten mijn bundel te werken op internet.
Verrassend genoeg belde op maandag ‘al’ een monteur en deze ging weer eens de instructies met ons door om zelf het zaakje weer op te starten en warempel, het werkte! Wat bleek: we moesten niet alleen de adapter uit en weer in het stopcontact doen, nee we moesten het ethernetkabeltje eruit trekken en vervolgens weer inpluggen. Zo simpel, maar deze oplossing kende ik niet. Maar waar het mij nu om gaat is dat mijn telefoonrekening nu tegen de €100 loopt terwijl ik normaal rond de €12 zit en of ik deze kan verhalen op Delta, ook al kunnen zij niets doen aan de kabelbreuk.
Want door deze onbekende manier van heropstarten ( blijkbaar ook onbekend bij de hulpchat/klantenservice, zij kenden blijkbaar ook alleen maar de ‘trekker de stekker uit het stopcontact ‘ oplossing) en pas maandag door een monteur opgelost, heb ik wel ineens hoge telefoonkosten.
Als het echt het ethernetkabeltje was. Dan moet je Delta bedanken voor hun goede service. Dit is namelijk geen verantwoording van Delta maar van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Carien1512 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:19:
Bellen via de huistelefoon basis of extra weekend etc via de glasvezel kan oplopen er zijn altijd kosten aan verbonden zodra je een nummer belt ben je al start tarief kwijt buiten de gesprek kosten om.

Start tarief ligt al op € 0,15 wordt jaarlijks met € 0,1 verhoogd dit zijn tarieven van KPN weet niet wat het start tarief bij Delta is op dit moment bepaalde 0900 nummers etc. worden extra in rekening gebracht.

Mobiel abonnement in combinatie met glasvezel pakket voor extra voordeel korting onderling gratis bellen als je gezin ook mobiel heeft van de zelfde provider kan kosten schelen dan met verschillende abonnementen onderling KPN heeft als voordeel data delen onderling is je data op ook geen extra kosten en wordt je verbinding op laag niveau gezet, maar ook hierin opletten naar welk service nummer je belt.

Als tip: Gratis Service nummer van providers noot op zoeken via google je krijgt je vaak een verkeerd nummer die je alleen doorverbinden waar je naar toe wilt bellen als verrassing hoge telefoon rekening op de koop toe bedragen zijn niet mals altijd via de website het nummer opzoeken dan zijn er geen kosten zowel als vaste als mobiele lijn bij de zelfde provider, uitzondering het start tarief per keer dat je belt.

100 euro aan gesprek kosten ja dat tikt lekker aan had je het goede nummers Gratis bellen klantenservice je zit gauw een uur aan de lijn voor vragen of oplossingen wachtstand doorverbinden naar de juiste afdeling etc. aantal keren dat je per maand belt naar de klantenservice en met een doorverbindingsnummer wat niet gratis is tikt het lekker aan in kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:45:
[...]

Bellen via de huistelefoon basis of extra weekend etc via de glasvezel kan oplopen er zijn altijd kosten aan verbonden zodra je een nummer belt ben je al start tarief kwijt buiten de gesprek kosten om.

Start tarief ligt al op € 0,15 wordt jaarlijks met € 0,1 verhoogd dit zijn tarieven van KPN weet niet wat het start tarief bij Delta is op dit moment bepaalde 0900 nummers etc. worden extra in rekening gebracht.

Mobiel abonnement in combinatie met glasvezel pakket voor extra voordeel korting onderling gratis bellen als je gezin ook mobiel heeft van de zelfde provider kan kosten schelen dan met verschillende abonnementen onderling KPN heeft als voordeel data delen onderling is je data op ook geen extra kosten en wordt je verbinding op laag niveau gezet, maar ook hierin opletten naar welk service nummer je belt.

Als tip: Gratis Service nummer van providers noot op zoeken via google je krijgt je vaak een verkeerd nummer die je alleen doorverbinden waar je naar toe wilt bellen als verrassing hoge telefoon rekening op de koop toe bedragen zijn niet mals altijd via de website het nummer opzoeken dan zijn er geen kosten zowel als vaste als mobiele lijn bij de zelfde provider, uitzondering het start tarief per keer dat je belt.

100 euro aan gesprek kosten ja dat tikt lekker aan had je het goede nummers Gratis bellen klantenservice je zit gauw een uur aan de lijn voor vragen of oplossingen wachtstand doorverbinden naar de juiste afdeling etc. aantal keren dat je per maand belt naar de klantenservice en met een doorverbindingsnummer wat niet gratis is tikt het lekker aan in kosten.
Bellen via je huistelefoon? Met alle respect, maar wie doet dat nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:57
Sjakie0101 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:34:
[...]

Heb al 1.5 jaar Delta met telefoon... in 1,5 jaar 1x gebeld.... naar mezelf... om te kijken of het werkt :)
Net mijn telefoonabonnement opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
[...]

Ik bel ook niet met de huistelefoon :) maar er zijn nog genoeg oudere mensen die nog bellen zonder mobiel.

Soms ben je verplicht een telefoon aansluiting bij te nemen via de glasvezel met alles in 1 pakket, al maak je geen gebruik van je je vaste telefoon KPN rekent 2 euro per maand voor telefoon dat was voor de hussel abonnement gratis tv en internet alleen zonder telefoon niet mogelijk.

En alleen tv en telefoon ook niet mogelijk ook bij Delta niet dan ben je weer verplicht een internet aansluiting te nemen niet dat mij het uitmaakt maar veel ouderen hebben geen belang bij internet en ligt ook aan vele factoren wat mogelijk is en waar je woont en welke aansluitingen en mogelijkheden er nog voorhanden zijn.

Ook de vaste KPN telefoon via de koper lijn ligt niet overal meer of wordt toegepast of zijn er uit gesloopt in appartementen in het verleden tijdens een renovatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:55:
[...]

Ik bel ook niet met de huistelefoon :) maar er zijn nog genoeg oudere mensen die nog bellen zonder mobiel.

Soms ben je verplicht een telefoon aansluiting bij te nemen via de glasvezel met alles in 1 pakket, al maak je geen gebruik van je je vaste telefoon KPN rekent 2 euro per maand voor telefoon dat was voor de hussel abonnement gratis tv en internet alleen zonder telefoon niet mogelijk.
En voor de zoveelste keer schrijf je hier iets dat niet klopt. Dat begint een gewoonte te worden geloof ik..
Bij KPN zit telefonie niet eens standaard meer in een pakket. Het is internet en TV (of alleen internet) en telefoonlijn als optie erbij voor 2 euro per maand. Dat was voor Hussel 1 euro al zo en daarna 2 euro (maar andere dingen werden soms goedkoper.
En internet plus telefoon kan dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 18:55:
[...]

En alleen tv en telefoon ook niet mogelijk ook bij Delta niet dan ben je weer verplicht een internet aansluiting te nemen niet dat mij het uitmaakt maar veel ouderen hebben geen belang bij internet en ligt ook aan vele factoren wat mogelijk is en waar je woont en welke aansluitingen en mogelijkheden er nog voorhanden zijn.

Ook de vaste KPN telefoon via de koper lijn ligt niet overal meer of wordt toegepast of zijn er uit gesloopt in appartementen in het verleden tijdens een renovatie.
Bij Delta is dit inmiddels een keuze en is het alles in 1 gaandeweg tv, internet en mobiel. Vaste telefonie kun je nog kiezen, maar je kan je de kosten ook besparen a 1 euro per maand voor de aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Barre73 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 19:14:
[...]

En voor de zoveelste keer schrijf je hier iets dat niet klopt. Dat begint een gewoonte te worden geloof ik..
Bij KPN zit telefonie niet eens standaard meer in een pakket. Het is internet en TV (of alleen internet) en telefoonlijn als optie erbij voor 2 euro per maand. Dat was voor Hussel 1 euro al zo en daarna 2 euro (maar andere dingen werden soms goedkoper.
En internet plus telefoon kan dus prima.
Ik schrijf wat ik ervaar zit nu al 8 jaar bij KPN glasvezel heb nog nooit 1 euro betaald voor telefoon was altijd gratis later overgestapt op hussel en ging 2 euro betalen voor telefonie en betaal nog steeds die 2 euro terwijl ik geen gebruik van maakt opzeggen kan ik niet ook niet onder wijzigen onder mijn KPN om de telefoon te beëindigen heb ook KPN mobiel 4 gezinsleden alles is gehusseld onder het abonnement enige wijziging wat ik kan is ander zender pakket of ander internet snelheid van 100/100 200/200 en 1000/1000.

Als nieuwe klant zal het wel kunnen dat je nu een keuze kunt maken tussen wel of geen telefoon dat was in het verleden niet zo, maar ik ben bestaande klant die optie is niet aanwezig anders had ik het allang gedaan scheelt toch weer 2 euro.

Dus helemaal ongelijk heb ik niet misschien dat mijn formulering wat onduidelijk overkomt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:48
[...]

Ik soms. Mn moeder veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 22:11
Als ik de glasvezel aanbieder vergelijk, het aantal is beperkt, dan zie ik een verschil tussen caiway en delta wat betreft tv.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0N95iOMkWiaTMPhMqz1qW1OKgo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UZbi7MJihBWCV5jmsGFRPxku.png?f=user_large
Bij Caiway zie ik extra icoontjes staan met de info:
- Overal via TV app,
- Begin gemist
- programma gemist.
Klopt het dat Delta dat niet heeft? Want ik had wel de optie Begin gemist geselecteerd en dan komt delta er ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:56:
Als ik de glasvezel aanbieder vergelijk, het aantal is beperkt, dan zie ik een verschil tussen caiway en delta wat betreft tv.
[Afbeelding]
- Overal via TV app,
- Begin gemist
- programma gemist.
Klopt het dat Delta dat niet heeft? Want ik had wel de optie Begin gemist geselecteerd en dan komt delta er ook uit.
Check hun eigen site voor de beste info zou ik zeggen...
https://www.deltaglasveze...producten/interactieve-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 22:11
Door Delta zelf in een brief werd ik naar de website gavoorglasvezel.nl geleid. Ik ga er dan niet van uit dat die informatie onvolledig is. Maar bedankt voor de verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ahbart schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:04:
Door Delta zelf in een brief werd ik naar de website gavoorglasvezel.nl geleid. Ik ga er dan niet van uit dat die informatie onvolledig is. Maar bedankt voor de verwijzing.
De verwarring is er al met verschillende websites van Delta op het gebied van internet tv en telefoon op de glasvezel puinhoop geen landelijk centrale website en onder verschillende benamingen verdeeld

Zoek je op postcode werkt bij de ene niet en de andere weer wel of je moet weer een andere website van Delta nemen op gebied van glasvezel etc.

Ook bovenstaande link van @Barre73 werkt niet schijn baar voor iedereen en overal in een gebied met postcode huis nummer moet je weer een andere website van Delta nemen,

[ Voor 11% gewijzigd door J.E. Weinor op 23-11-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:20:
[...]

De verwarring is er al met verschillende websites van Delta op het gebied van internet tv en telefoon op de glasvezel puinhoop geen landelijk centrale website en onder verschillende benamingen verdeeld

Zoek je op postcode werkt bij de ene niet en de andere weer wel of je moet weer een andere website van Delta nemen op gebied van glasvezel etc.

Ook bovenstaande link van @Barre73 werkt niet schijn baar voor iedereen en overal in een gebied met postcode huis nummer moet je weer een andere website van Delta nemen,
Op zich werkt de website prima voor iedereen, maar ik bedoelde ook niet dat je daar je eigen postcode en huisnummer moest ingeven. Ik doelde op de informatie dier wat onder staat m.b.t. interactieve TV van Delta Glasvezel. Voor zover ik weet werkt dat TV deel op alle Delta glasvezel aansluitingen, waar je ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Barre73 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:48:
[...]

Op zich werkt de website prima voor iedereen, maar ik bedoelde ook niet dat je daar je eigen postcode en huisnummer moest ingeven. Ik doelde op de informatie dier wat onder staat m.b.t. interactieve TV van Delta Glasvezel. Voor zover ik weet werkt dat TV deel op alle Delta glasvezel aansluitingen, waar je ook zit.
Nee werkt niet op alle postcode gebied waar delta glasvezel zit moet je weer een andere website nemen of link.

Op dit moment werken de website Van Delta super traag of krijgt foutmeldingen krijg een idee dat het overbelast is tijdstip maakt niet uit eergisteren ook al voor iemand aan het zoeken geweest. op postcode en huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:56:
[Afbeelding]
- Overal via TV app,
- Begin gemist
- programma gemist.
Delta heeft die ook, maar ik dacht niet in het basistv abo. Daar is iets mee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Delta heeft Family7 omgezet naar HD op het nieuwe interactieve platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 07:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jNUbalVvawlNH9DrdUEv1SsDHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00roxpIV6GozP5lqj1HTSSTJ.jpg?f=fotoalbum_large

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik denk niet dat Delta met Family 7 in HD, een veel bekeken zender opwaardeert.
dolopfriet schreef op donderdag 25 november 2021 @ 14:20:
Ik denk niet dat Delta met Family 7 in HD, een veel bekeken zender opwaardeert.
NPO 1 Extra HD volgt begin december, elke maand voegt men nu een HD zender toe. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-06 16:24
Kan op het moment het nieuwe glasvezel netwerk van Delta niet aanbevelen. Zit nu een maand ongeveer op het nieuwe 10G PON netwerk met het nieuwe Nokia modem.

Bridge modus kon niet ingeschakeld worden op het modem (ook niet via klantenservice) en veel opties op het modem zijn dichtgetimmerd.

Sinds ik over ben op glasvezel werkt Netflix niet meer. Ondertussen al 6x gebeld met elke keer hetzelfde verhaal langslopen, en nog steeds geen Netflix.

Als ik een tracert kan doen naar het ams-ix op van Netflix zouden ze dat daar toch ook moeten kunnen doen? Maar helaas nog geen Netflix en zit nu nog voor een jaar aan dit contract vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:57:
Kan op het moment het nieuwe glasvezel netwerk van Delta niet aanbevelen. Zit nu een maand ongeveer op het nieuwe 10G PON netwerk met het nieuwe Nokia modem.

Bridge modus kon niet ingeschakeld worden op het modem (ook niet via klantenservice) en veel opties op het modem zijn dichtgetimmerd.

Sinds ik over ben op glasvezel werkt Netflix niet meer. Ondertussen al 6x gebeld met elke keer hetzelfde verhaal langslopen, en nog steeds geen Netflix.

Als ik een tracert kan doen naar het ams-ix op van Netflix zouden ze dat daar toch ook moeten kunnen doen? Maar helaas nog geen Netflix en zit nu nog voor een jaar aan dit contract vast.
Heb je wel nederlandse IP adressen? Dat is een naar euvel waar met name nieuwe aansluitingen nog wel eens mee zitten.

Modem niet in bridge is om krankzinnig van te worden. Dat moet gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:40:
[...]

Heb je wel nederlandse IP adressen? Dat is een naar euvel waar met name nieuwe aansluitingen nog wel eens mee zitten.

Daarom wordt het maar eens tijd om IPv6 te gaan ondersteunen. Hebben we dat gezeik ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Vreemd dat Netflix niet werkt. Hoe kijk je dit, @MrGrun ? SmartTV? Of via de ontvanger (ondersteund deze het)? Werkt het ook niet op een pc? Ik weet dat Netflix op mijn Samsung smarttv gebruik maakt van de DNS servers van Google (WTF!?). En anders werkt het niet lekker. Misschien in die hoek zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
@MrGrun gebuik deze tool eens en kijk naar het land

https://db-ip.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.E. Weinor
lier schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:52:
Vreemd dat Netflix niet werkt. Hoe kijk je dit, @MrGrun ? SmartTV? Of via de ontvanger (ondersteund deze het)? Werkt het ook niet op een pc? Ik weet dat Netflix op mijn Samsung smarttv gebruik maakt van de DNS servers van Google (WTF!?). En anders werkt het niet lekker. Misschien in die hoek zoeken?
Ja zeker een vreemd verhaal rond het Netfilx, je kunt ten alle tijde Netflix ontvangen heeft niets met Delta te maken.
Netflix is een losstaande dienst dat Delta het niet ondersteund op de tv ontvanger is een ander verhaal en heeft op zich niet met de modem te maken, Delta mag Netflix als lostaande dienst helemaal niet blokkeren over de glasvezel lijn., dat geld ook voor Prime video Disney+ etc.
Heb je een Android of smart tv of Chromecast of mobiel apparaat kun je ten alle tijde Netflix ontvangen.

Dan het bridge geval van de Nokia modem dat Delta het niet ondersteund kan de modems worden speciaal voor Delta gemaakt op typenr, of niet kan vaak uitgeklede modems zijn (hardware) of software/firmware die bepaalde functies zijn uitgeschakeld op de modem vaak wordt dit soort modems altijd gedaan met de fabrikant is samenwerking op zowel soft als hardware.

Ook tv ontvangers en modem met updates gaat vaak via de fabrikant van geleverde apparatuur als er problemen zijn of moet worden opgelost in overleg.

Nu met de vrije modem keuze straks en Bridge geval, in vrije keuze zal alle instellingen open zijn op de modem de modem ondersteund bridge Delta gaat hardnekkig vast houden we ondersteunen geen Bridge ondanks de vrije keuze.
Nu de vraag gaat de vrije modem in bridge stand werken op de glasvezel van Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 09:40:
[...]

Volgens db-ip.com iig wel gewoon Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
lier schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 10:52:
Op SmartTV en playstation werkt het volledig niet meer, kan nog niet eens inloggen.
Op PC/Telefoon kan ik inloggen maar zijn er geen afbeeldingen en werkt de video niet, als ik dan ook in network log kijk zie ik alles wat naar de CDN servers van netflix gaat een timeout krijgt.

Het typisch is dat als ik een tracert uitvoer vanaf het modem dat deze helemaal niets laat zien.
Heel soms gaat deze nog via' 001-025-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.25.1]' voordat ik enkel request time outs zie.

Overigens werkt het wel als ik het via een VPN probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
J.E. Weinor schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:39:
[...]

Ja zeker een vreemd verhaal rond het Netfilx, je kunt ten alle tijde Netflix ontvangen heeft niets met Delta te maken.
Netflix is een losstaande dienst dat Delta het niet ondersteund op de tv ontvanger is een ander verhaal en heeft op zich niet met de modem te maken, Delta mag Netflix als lostaande dienst helemaal niet blokkeren over de glasvezel lijn., dat geld ook voor Prime video Disney+ etc.
Heb je een Android of smart tv of Chromecast of mobiel apparaat kun je ten alle tijde Netflix ontvangen.

Dan het bridge geval van de Nokia modem dat Delta het niet ondersteund kan de modems worden speciaal voor Delta gemaakt op typenr, of niet kan vaak uitgeklede modems zijn (hardware) of software/firmware die bepaalde functies zijn uitgeschakeld op de modem vaak wordt dit soort modems altijd gedaan met de fabrikant is samenwerking op zowel soft als hardware.

Ook tv ontvangers en modem met updates gaat vaak via de fabrikant van geleverde apparatuur als er problemen zijn of moet worden opgelost in overleg.

Nu met de vrije modem keuze straks en Bridge geval, in vrije keuze zal alle instellingen open zijn op de modem de modem ondersteund bridge Delta gaat hardnekkig vast houden we ondersteunen geen Bridge ondanks de vrije keuze.
Nu de vraag gaat de vrije modem in bridge stand werken op de glasvezel van Delta.
Ik denk ook niet dat het geblokeerd wordt, maar dat er ergens een BGP record mist waardoor de route naar de CDN servers van Netflix niet bepaalt kan worden.

Het aanpassen van het modem was volgens de klantenservice niet mogelijk omdat ik schijnbaar in de pilot zit met de nieuwe backbone voor het 10G PON netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Test een met een andere dns server 1.1.1.1 of 9.9.9.9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:03:
[...]

Op SmartTV en playstation werkt het volledig niet meer, kan nog niet eens inloggen.
Op PC/Telefoon kan ik inloggen maar zijn er geen afbeeldingen en werkt de video niet, als ik dan ook in network log kijk zie ik alles wat naar de CDN servers van netflix gaat een timeout krijgt.

Het typisch is dat als ik een tracert uitvoer vanaf het modem dat deze helemaal niets laat zien.
Heel soms gaat deze nog via' 001-025-045-062.dynamic.caiway.nl [62.45.25.1]' voordat ik enkel request time outs zie.

Overigens werkt het wel als ik het via een VPN probeer.
Kun je de netflixapp eens verwijderen en opnieuw installeren op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
stormfly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:14:
[...]

Test een met een andere dns server 1.1.1.1 of 9.9.9.9?
Even geprobeerd, maar maakt helaas geen verschil uit.
Het ip adress wordt wel geresolved, maar hij komt er gewoon 'nooit'

Zie onderstaand tracert vanaf m'n pc, eerste hop hiervan is de router en de 2e hop het modem.
Als ik direct op het modem zit is het precies hetzelfde (minus de 1e hop van m'n router)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIIh193-790rmWFah7WIPUFDV8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VDGy6yUznGMaSf64tc0fkYDQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Je had het al geschreven...dubbele NAT is per definitie niet ideaal.
Overigens kan ik de tracert wel helemaal volgen. Valt me in ieder geval op dat de eerste gateway al niet reageert. Kan je de tracert ook nog een keer direct vanaf het modem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:20:
[...]

Even geprobeerd, maar maakt helaas geen verschil uit.
Het ip adress wordt wel geresolved, maar hij komt er gewoon 'nooit'

Zie onderstaand tracert vanaf m'n pc, eerste hop hiervan is de router en de 2e hop het modem.
Als ik direct op het modem zit is het precies hetzelfde (minus de 1e hop van m'n router)

[Afbeelding]
Dit is wel vreemd ja. Het is bijna niet mogelijk 8)7 Een modem moet altijd tot de gateway van zijn segment komen (default route), tot de POP. Heel bijzonder dit.

Resets in alle vormen al geprobeerd. Gui en paperclip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
lier schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:26:
Je had het al geschreven...dubbele NAT is per definitie niet ideaal.
Overigens kan ik de tracert wel helemaal volgen. Valt me in ieder geval op dat de eerste gateway al niet reageert. Kan je de tracert ook nog een keer direct vanaf het modem doen?
Vanaf het modem is precies hetzelfde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFj1jtG5uhdPsKVMO1-nmMuIKNE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/28kk8rVJ1GL9P7YMtgiITkCS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
stormfly schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:37:
[...]

Dit is wel vreemd ja. Het is bijna niet mogelijk 8)7 Een modem moet altijd tot de gateway van zijn segment komen (default route), tot de POP. Heel bijzonder dit.

Resets in alle vormen al geprobeerd. Gui en paperclip?
Hard en soft reset heb ik beide geprobeerd met helaas geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
Zie nu net wel dat ik als een tracert doe op 1 van de afbeeldingen die op netflix.com niet geladen kan worden (occ-0-769-768.1.nflxso.net) ik een andere tracert krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J8Yl6OAbTvWp94VnL4a-m-PT7R8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ass0dVuj8Mn8PF5kS2F68oGU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:43:
[...]

Vanaf het modem is precies hetzelfde:

[Afbeelding]
heb je nu al eens geprobeerd de Netflix app te deinstalleren en opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:48:
[...]

heb je nu al eens geprobeerd de Netflix app te deinstalleren en opnieuw te installeren?
Op de PS5 en PS4 gedaan, nu blijft hij daar direct hangen op het moment dat ik probeer in te loggen.
Op de TV kwam ik eerst weer op het scherm om profiel te selecteren (niet verder), maar doet het nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrGrun schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:21:
[...]

Op de PS5 en PS4 gedaan, nu blijft hij daar direct hangen op het moment dat ik probeer in te loggen.
Op de TV kwam ik eerst weer op het scherm om profiel te selecteren (niet verder), maar doet het nu ook weer niet.
De lijkt eerder een toevallig netflix probleem dan dat er ook maar iets met je verbinding fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ervaar hetzelfde op mijn Asus router met een gebridge modem van caiway.

traceroute to 198.38.114.130 (198.38.114.130), 30 hops max, 38 byte packets
1 002-112-158-163.dynamic.caiway.nl (163.158.112.2) 2.842 ms 1.102 ms 1.105 ms
2 cn-asd-kl-cr15-be2003-2010.caiw.net (62.45.30.229) 2.519 ms 2.376 ms 2.280 ms
3 cn-asd-kbw-cr15-be3.caiw.net (62.45.254.18) 2.910 ms 2.489 ms 2.583 ms
4 et3-19-4.es01.ams001.ix.nflxvideo.net (37.77.188.22) 2.382 ms 2.338 ms 2.403 ms
5 * * *
6 * * *

Vreemd genoeg op een Windows 10 machine heb ik nergens last van.
Tracing route to ipv4-c154-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net [198.38.114.130]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms RT-AC68U
2 1 ms 1 ms 1 ms 002-112-158-163.dynamic.caiway.nl [163.158.112.2]
3 2 ms 2 ms 2 ms cn-asd-kl-cr15-be2003-2010.caiw.net [62.45.30.229]
4 2 ms 2 ms 2 ms cn-asd-kbw-cr15-be3.caiw.net [62.45.254.18]
5 2 ms 2 ms 2 ms et3-19-4.es01.ams001.ix.nflxvideo.net [37.77.188.22]
6 2 ms 2 ms 2 ms ipv4-c154-ams001-ix.1.oca.nflxvideo.net [198.38.114.130]

Netflix werkt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:45
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:43:
[...]

De lijkt eerder een toevallig netflix probleem dan dat er ook maar iets met je verbinding fout gaat.
Nah. Ergens in de routering gaat iets mis lijkt het, of er worden ergens in het netwerk zaken geblokkeerd waar dat niet zou moeten. Waar dat probleem ook zit, dat is niet iets dat de gebruiker op kan lossen, dit zal Delta moeten doen.
De helpdesk blijven lastigvallen dus.

[ Voor 46% gewijzigd door EDIT op 27-11-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
EDIT schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:59:
Nah. Ergens in de routering gaat iets mis. Waar dat probleem ook zit, dat is niet iets dat de gebruiker op kan lossen, dit zal Delta moeten doen.
De helpdesk blijven lastigvallen dus.
Is ook het plan, ik blijf rustig elke week bellen of ze ondertussen meer weten.
Er is niet veel anders wat ik kan doen.

Alhoewel, ik kan mogelijken een oude router met een VPN ingesteld tussen mijn TV/Playstation zetten om te zien of dat werk.

[ Voor 13% gewijzigd door MrGrun op 27-11-2021 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:45
lt_cmd_data schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:58:
Ik ervaar hetzelfde op mijn Asus router met een gebridge modem van caiway.

[..]

Netflix werkt zonder problemen.
Dat is normaal gedrag. Traceroutes en pings zijn dingen met de laagste netwerkprioriteit. Dat die pakketjes gedropt worden hoeft niet te betekenen dat er een probleem is. Zolang Netflix bij jou zonder issues werkt is dat dus niet hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EDIT schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:03:
[...]

Dat is normaal gedrag. Traceroutes en pings zijn dingen met de laagste netwerkprioriteit. Dat die pakketjes gedropt worden hoeft niet te betekenen dat er een probleem is. Zolang Netflix bij jou zonder issues werkt is dat dus niet hetzelfde probleem.
Het feit dat inloggen niet werkt… Lukt dat wel op de telefoon met 4G ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 23:15:
[...]

Het feit dat inloggen niet werkt… Lukt dat wel op de telefoon met 4G ?
Op m'n mobiel wel ja, als ik daarna wissel naar Wifi heb ik hetzelfde als op PC, zit wel in Netflix, maar ik heb geen afbeeldingen en video's werken niet.

Voor nu het probleem opgelost door een oude router met VPN ingesteld tussen de Playstation en het internet te zetten. Het is in iedergeval iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Ik zag op fritzshop.nl deze sfp-module voor XGS-PON. Er staat dat de provider vanaf 28 januari verplicht is het mogelijk te maken om is om die te gebruiken. Er staat nog geen bedrag wat hij gaat kosten.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Wat vreselijk dat Netflix niet werkt. Dan heb je volgens mij recht op compensatie van Delta omdat je geen goede dienst krijgt geleverd.

Er is trouwens ook een forum voor klanten van Delta: https://www.zeelandnet.nl/forum/

Wellicht als je daar ook je probleem met Netflix vermeldt dat je daar een oplossing vindt.

[ Voor 40% gewijzigd door dolopfriet op 30-11-2021 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:24
Nou, ik zit midden in een overstap van Online.nl naar Delta en tot nu toe zijn de ervaringen nog niet positief: Ik had ruim de tijd genomen (op 8 november aangevraagd en 30 november als overstap datum) om te voorkomen dat we zonder internet komen te zitten, maar het is nu toch zo ver: nog een geen track&trace, laat staan een installatiepakket. Online.nl is vannacht (zoals verwacht) gestopt met de dienstverlening. Klantenservice komt met een vaag verhaal dat de oude provider eerst van de (galsvezel)lijn moet voordat ze de modem/router kunnen instellen en versturen, maar dat lijkt me anno 2021 een kulverhaal.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisfr op 30-11-2021 08:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrGrun
Sinds net een uurtje is bij mij Netflix nu weer beschikbaar.
Was inderdaad ergens iets fout in de configuratie waardoor de route niet voltooid kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174526

MrGrun schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:14:
Sinds net een uurtje is bij mij Netflix nu weer beschikbaar.
Was inderdaad ergens iets fout in de configuratie waardoor de route niet voltooid kon worden.
Ah ja, grote ISP's hebben natuurlijk caching draaien. Daar zal iets niet helemaal lekker gestaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisfr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:53:
Nou, ik zit midden in een overstap van Online.nl naar Delta en tot nu toe zijn de ervaringen nog niet positief: Ik had ruim de tijd genomen (op 8 november aangevraagd en 30 november als overstap datum) om te voorkomen dat we zonder internet komen te zitten, maar het is nu toch zo ver: nog een geen track&trace, laat staan een installatiepakket. Online.nl is vannacht (zoals verwacht) gestopt met de dienstverlening. Klantenservice komt met een vaag verhaal dat de oude provider eerst van de (galsvezel)lijn moet voordat ze de modem/router kunnen instellen en versturen, maar dat lijkt me anno 2021 een kulverhaal.
Nee dit klopt volkomen. De lijn moet wel eerst vrij zijn. Van Caiway naar Delta. ‘s avond 9 uur uit de lucht, ‘s nachts weer in de lucht. Voordeel is wel; ze zitten onder 1 dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Sjakie0101 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:10:
[...]

Nee dit klopt volkomen. De lijn moet wel eerst vrij zijn. Van Caiway naar Delta. ‘s avond 9 uur uit de lucht, ‘s nachts weer in de lucht. Voordeel is wel; ze zitten onder 1 dak
Ik snap best dat de lijn vrij moet zijn, maar dat ze daarom geen installatiepakket kunnen afsturen is onzin. Die router heeft echt geen dennisfr specifieke configuratie. We zitten niet meer in 1995.

We zitten inmiddels zonder internet, dus thuiswerken is geen optie, de kinderen kunnen geen huiswerk maken, en track&trace code heb ik ook nog niet, dus er is nog niks verstuurd. En gewoon 0 communicatie van Delta zijde. Waardeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisfr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:14:
[...]

Ik snap best dat de lijn vrij moet zijn, maar dat ze daarom geen installatiepakket kunnen afsturen is onzin. Die router heeft echt geen dennisfr specifieke configuratie. We zitten niet meer in 1995.

We zitten inmiddels zonder internet, dus thuiswerken is geen optie, de kinderen kunnen geen huiswerk maken, en track&trace code heb ik ook nog niet, dus er is nog niks verstuurd. En gewoon 0 communicatie van Delta zijde. Waardeloos dit.
Dit was niet mijn ervaring maar ik heb ook eerst gebeld wanneer ik wou starten met het abo en dat was een maand van te voren. Dan hebben ze alle tijd om eea op te sturen en kan je ook nog bellen wanneer je 2 weken nog niets binnen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:24
[...]

Tjah, als internet voor je zo kritisch is. Waarom dan niet gekozen om te switchen op momenten dat het wat minder kritisch is?
Ben het met je eens hoor dat ze alle hardware af konden sturen. Maar je loopt zelf een risico om te switchen van provider op het moment dat je internet kennelijk hard nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisfr
Sjakie0101 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:20:
[...]

Dit was niet mijn ervaring maar ik heb ook eerst gebeld wanneer ik wou starten met het abo en dat was een maand van te voren. Dan hebben ze alle tijd om eea op te sturen en kan je ook nog bellen wanneer je 2 weken nog niets binnen hebt.
22 dagen in mijn geval, dat zou toch voldoende moeten zijn
Tux3.14 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:39:
[...]

Tjah, als internet voor je zo kritisch is. Waarom dan niet gekozen om te switchen op momenten dat het wat minder kritisch is?
Ben het met je eens hoor dat ze alle hardware af konden sturen. Maar je loopt zelf een risico om te switchen van provider op het moment dat je internet kennelijk hard nodig hebt.
Ik snap wat je bedoelt, maar internet is in de basis gewoon een basisbehoefte tegenwoordig. Vandaar ook de overstap van een budgetprovider naar één in het wat hogere segment (dacht ik). Ik had extra een vrij ruime marge aangehouden voor de overstap om dit soort issues te voorkomen. Thuiswerkadvies blijft nog wel even en het is ook nog lang geen zomervakantie, dus het huiswerk van de kinderen blijft ook wel.

[ Voor 50% gewijzigd door dennisfr op 30-11-2021 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dennisfr schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 20:46:
[...]

22 dagen in mijn geval, dat zou toch voldoende moeten zijn

[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar internet is in de basis gewoon een basisbehoefte tegenwoordig. Vandaar ook de overstap van een budgetprovider naar één in het wat hogere segment (dacht ik). Ik had extra een vrij ruime marge aangehouden voor de overstap om dit soort issues te voorkomen. Thuiswerkadvies blijft nog wel even en het is ook nog lang geen zomervakantie, dus het huiswerk van de kinderen blijft ook wel.
Ik heb vanaf een week na bestellen al opgelet toen ik de decoders niet had en ook het bridgemodem niet (wel het wifimodem). Gelijk gebeld en daarna kwam het meteen in orde. Ja je mag van alles aannemen en verwachten maar ook bij providers werken mensen thuis die daardoor fouten maken ( geen begeleiding nieuwe medewerkers/overdracht). Dus er worden daardoor onvoorziene fouten gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:14
[...]

Omdat mensen dan gelijk de nieuwe modem aansluiten en gaan klagen dat die niet werkt. People gonna people. Dat kan natuurlijk wel veel beter gepland worden, en zou zeker geen probleem moeten zijn als iemand erachteraan belt en snapt dat je het juiste moment moet afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

Dit kan toch wel met een Business pakket?

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 01-12-2021 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Jan-1981 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:54:
[...]
Ik zag op fritzshop.nl deze sfp-module voor XGS-PON. Er staat dat de provider vanaf 28 januari verplicht is het mogelijk te maken om is om die te gebruiken. Er staat nog geen bedrag wat hij gaat kosten.
Nog 2 maandjes wachten, dan moet Delta de specificaties bekend maken. En als ze weigeren kun je altijd nog een klacht indienen bij de ACM.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dennisfr
Sjakie0101 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
[...]

Ik heb vanaf een week na bestellen al opgelet toen ik de decoders niet had en ook het bridgemodem niet (wel het wifimodem). Gelijk gebeld en daarna kwam het meteen in orde. Ja je mag van alles aannemen en verwachten maar ook bij providers werken mensen thuis die daardoor fouten maken ( geen begeleiding nieuwe medewerkers/overdracht). Dus er worden daardoor onvoorziene fouten gemaakt.
Ik had ook opgelet, in eerste instantie al door een ruime marge aan te houden, maar ook daarna, zie hieronder:
Zwartoog schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 22:08:
[...]

Omdat mensen dan gelijk de nieuwe modem aansluiten en gaan klagen dat die niet werkt. People gonna people. Dat kan natuurlijk wel veel beter gepland worden, en zou zeker geen probleem moeten zijn als iemand erachteraan belt en snapt dat je het juiste moment moet afwachten.
Prima, maar communiceer dat dan duidelijk en niet zoals hieronder:

een verzameling quotes uit de communicatie tot nu toe:
- aanmeldingsmail 8 november:
'uw huidige provider blijft diensten leveren tot alles definitief geregeld is'
- bevestingsmail 9 november:
'binnen enkele dagen ontvangt u uw installatie pakket'
-chat met de klantenservice 23 november (met de vraag waar mijn installatiepakket bleef)
'uw installatiepakket wordt binnenkort verzonden, u hebt het voor de overstapdatum (30 november) in huis
-chat met de klantenserver 29 november (met de vraag waar mijn installatiepakket bleef)
vaag verhaal over het configureren van de modem/router wat pas mogelijk zou zijn als Online.nl de lijn had vrij gemaakt en pas daarna kon het pakket verstuurd worden, 'u ontvangt een mail met track&trace code zodra het pakket verstuurd is en ik verwacht dat het installatiepakket uiterlijk woensdag bij u is.'

Ik hoop dat duidelijk is dat dit geen ongefundeerde onvrede/woede van mijn kant is, maar tot nu toe hebben ze geen enkele toezegging van hun kant waargemaakt.
Ik snap ook dat mensen denken 'het is maar internet', maar voor iedereen met een gezin en een alles-in-1 pakket: trek de stekker er maar eens uit en kijk wat er gebeurt. Die leuke DE reclame waar iedereen gezellig komt koffie drinken als mama de wifi uitzet strookt niet met de realiteit.

Update: nog steeds geen T&T mail van Delta, maar PostNL heeft een pakket van Delta voor mij ontvangen...

Update2: pakket ontvangen, aangesloten en in no time online. Toch nog een happy end dus.

[ Voor 15% gewijzigd door dennisfr op 01-12-2021 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Hier is de glasvezel gisteren afgemonteerd in de meterkast. Zal mij benieuwen hoe lang het duurt voordat ik online ben met Delta. Hebben namelijk een brief gekregen dat het opleveren van het netwerk langer duurt dan voorzien. Ik vraag me af of het misschien komt omdat ze moeilijk aan netwerkapparatuur kunnen komen op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Dat hoop ik wel ja want ik krijg binnenkort dat pakket en alleen maar voor de bridge functie. Ik hoop ook dat het na 1 januari snel mogelijk wordt je eigen modem te gebruiken dan is heel dat gezeur ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:15
Mijn ouders hebben nog niet lang geleden een (Glas) Gigabit Internet Only Abbo afgesloten bij Delta. Bij nader inzien willen ze toch graag traditionele TV erbij en hebben dus nu 2 kastjes aangevraagd.

Vraag: Kan ik deze kastjes koppelen via een bestaande Switch die we gebruiken in combi met ander netwerk apparatuur? Of moeten ze echt zoals vroeger bij Caiway via een eigen port vanaf de router?

(Ze hebben nu achter de TV maar 1 UTP aansluiting waar ik een Switch heb geplaatst voor de AppleTV en ander netwerk spul. Zou handig zijn als ik het TV kastje daar gewoon op kan inprikken ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
Svennos1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:19:
Mijn ouders hebben nog niet lang geleden een (Glas) Gigabit Internet Only Abbo afgesloten bij Delta. Bij nader inzien willen ze toch graag traditionele TV erbij en hebben dus nu 2 kastjes aangevraagd.

Vraag: Kan ik deze kastjes koppelen via een bestaande Switch die we gebruiken in combi met ander netwerk apparatuur? Of moeten ze echt zoals vroeger bij Caiway via een eigen port vanaf de router?

(Ze hebben nu achter de TV maar 1 UTP aansluiting waar ik een Switch heb geplaatst voor de AppleTV en ander netwerk spul. Zou handig zijn als ik het TV kastje daar gewoon op kan inprikken ...)
Ik geloof dat je een switch nodig hebt die igmp-snooping ondersteund en aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 09:15
shmp schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:35:
[...]

Ik geloof dat je een switch nodig hebt die igmp-snooping ondersteund en aanstaat.
Thanks! _/-\o_ We hebben een TP-Link TL-SG105E die IGMP Snooping ondersteund. Moet goed komen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Mich schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:13:
[...]
Dat hoop ik wel ja want ik krijg binnenkort dat pakket en alleen maar voor de bridge functie. Ik hoop ook dat het na 1 januari snel mogelijk wordt je eigen modem te gebruiken dan is heel dat gezeur ook over.
Laat nog even of het dan wel gelukt is.

De vrije modemkeuze gaat overigens pas in op 28 januari 2022. De Beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten is namelijk op 27 juli 2021 gepubliceerd en zal zes maanden na publicatie in werking treden.

In het besluit staat overigens ook dit nog:

Artikel 4. Specificaties van het netwerkaansluitpunt
1. Overeenkomstig artikel 2 van het Besluit eindapparaten dient een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk de technische specificaties van de netwerkaansluitpunten op genoegzame wijze te publiceren op de eigen internetpagina, voordat via deze netwerkaansluitpunten diensten aan het publiek beschikbaar worden gesteld. De ACM acht de betreffende informatie op genoegzame wijze gepubliceerd als in elk geval aan het volgende is voldaan:
a. de betreffende informatie ten minste twee maanden voor de start van de betreffende dienstverlening is gepubliceerd;
b. het fabrikanten in staat stelt eindapparaten te ontwikkelen die interoperabel zijn met de aangeboden elektronische communicatiediensten. Hieronder valt mede het verstrekken van informatie over de programmatuur die ingezet wordt voor additionele functionaliteiten die behoren bij deze diensten;
c. de internetpagina ook toegankelijk is voor de eindgebruiker.

Volgens mij betekent dit dat alle aanbieders deze informatie uiterlijk op 28 oktober 2021 beschikbaar zou moeten zijn maar ik kan het niet vinden op de Delta website. Ik zit nog te wachten op mijn aansluiting en ben ik officieel nog geen klant en kan ik er zelf niet voor bellen. Kun jij hier eens naar informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:31
robertwebbe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:32:
[...]

De vrije modemkeuze gaat overigens pas in op 28 januari 2022. De Beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten is namelijk op 27 juli 2021 gepubliceerd en zal zes maanden na publicatie in werking treden.

1. Overeenkomstig artikel 2 van het Besluit eindapparaten dient een aanbieder van een openbaar elektronisch communicatienetwerk de technische specificaties van de netwerkaansluitpunten op genoegzame wijze te publiceren op de eigen internetpagina, voordat via deze netwerkaansluitpunten diensten aan het publiek beschikbaar worden gesteld. De ACM acht de betreffende informatie op genoegzame wijze gepubliceerd als in elk geval aan het volgende is voldaan:
a. de betreffende informatie ten minste twee maanden voor de start van de betreffende dienstverlening is gepubliceerd;
b. het fabrikanten in staat stelt eindapparaten te ontwikkelen die interoperabel zijn met de aangeboden elektronische communicatiediensten. Hieronder valt mede het verstrekken van informatie over de programmatuur die ingezet wordt voor additionele functionaliteiten die behoren bij deze diensten;

Volgens mij betekent dit dat alle aanbieders deze informatie uiterlijk op 28 oktober 2021 beschikbaar zou moeten zijn maar ik kan het niet vinden op de Delta website. Ik zit nog te wachten op mijn aansluiting en ben ik officieel nog geen klant en kan ik er zelf niet voor bellen. Kun jij hier eens naar informeren?
Nee Delta hult zich nog in raadsels en verwacht niet dat ze met XGS-PON hieraan mee gaan doen.

Het nieuwe Nokia modem heeft blijkbaar een ingebouwde ONT dus daar kun je niet zonder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Mapje schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:37:
[...]
Het nieuwe Nokia modem heeft blijkbaar een ingebouwde ONT dus daar kun je niet zonder aan.
Dat is natuurlijk een keuze, ze kunnen er ook voor kiezen om een aparte ONT en router/AP te leveren.
Zie https://www.nokia.com/networks/products/fiber-ont/.

Delta kan er dus voor kiezen om de klant andere aansluit apparatuur te geven.
Dat ze dat niet doen is geheel begrijpelijk (99% wil gewoon een router), maar het is wel een keuze.

[ Voor 19% gewijzigd door jvhaarst op 01-12-2021 12:51 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
jvhaarst schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:46:
[...]

Dat is natuurlijk een keuze, ze kunnen er ook voor kiezen om een aparte ONT en router/AP te leveren.
Zie https://www.nokia.com/networks/products/fiber-ont/.

Delta kan er dus voor kiezen om de klant andere aansluit apparatuur te geven.
Dat ze dat niet doen is geheel begrijpelijk (99% wil gewoon een router), maar het is wel een keuze.
Ik zie dat onder andere Zyxel een XGS-PON transceiver in het assortiment heeft. Heb het sterke vermoeden dat zoiets als oplossing wordt geboden voor het vrije keuze verhaal. En anders misschien een media converter die voldoet aan de XGS-PON standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Niet online
Hier vandaag een brief in de bus dat er Delta glasvezel komt als 20% zich aanmeld. Deadline februari. Iemand ervaring hoe snel het daarna gaat? En ben ook wel benieuwd hoe de ervaring is met hun Mesh setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04
Blaffeh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:07:
[...]

Ik zie dat onder andere Zyxel een XGS-PON transceiver in het assortiment heeft. Heb het sterke vermoeden dat zoiets als oplossing wordt geboden voor het vrije keuze verhaal. En anders misschien een media converter die voldoet aan de XGS-PON standaard.
Als ik de regels lees lijkt het erop dat alle PON providers/operators een soort portal moeten optuigen waar je je eigen ONT kan registreren. Deze SFP ONT ziet er ook wel handig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Svennos1 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:19:

Ja geen enkel probleem, deze werken op elke switch en elke internetaansluiting. Geen gedoe met VLANs voor TV en IGMP snooping :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
robertwebbe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:32:
[...]

sorry. Met binnenkort bedoelde ik eigenlijk, het is in gang gezet maar de glasvezel moet nog gegraven worden. Dus kan het je misschien pas over 6 maanden vertellen ;) Heeft wel als voordeel voor mij dat er dan veel meer bekent is rondom de eigen moden. De eerste 12 maanden bussines pack waren in mijn geval gratis, kost anders ook 6 euro per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Blaffeh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:07:
[...]

De aanbieders dienen specificaties te publiceren waaraan eigen apparatuur aan moet voldoen. Er mag geen white list van apparaten gepubliceerd worden.

Het is mij ook nog niet volstrekt duidelijk of de ONT nu ook vrij te kiezen zal zijn. Volgens mij staat er duidelijk in dat de netwerkscheiding passief is. Een ONT is een actief deel dus het lijkt mij dan dat hier ook keuze kan komen. Echter, PON is een gedeeld medium om deze reden wordt alle communicatie versleuteld. Om te kunnen versleutelen moet er een geheime sleutel in de ONT geprogrammeerd worden. Aanbieders moeten hier aan mee werken als een fabrikant Delta geschikte ONT's wil maken. Maar als er geen enkele fabrikant is die hier brood in zit (omdat bijvoorbeeld de markt te klein is), dan is er gewoon niets te koop.

Idealiter zou je een geschikte ONT kunnen kopen en via een procedure kunnen laten provisionen. Maar om dat op te tuigen zullen aanbieders moeten investeren en daar hebben ze denk ik geen zin in, ze besteden hun geld liever aan andere zaken.

[ Voor 11% gewijzigd door robertwebbe op 15-12-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Mich schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:05:
[...]

sorry. Met binnenkort bedoelde ik eigenlijk, het is in gang gezet maar de glasvezel moet nog gegraven worden. Dus kan het je misschien pas over 6 maanden vertellen ;) Heeft wel als voordeel voor mij dat er dan veel meer bekent is rondom de eigen moden. De eerste 12 maanden bussines pack waren in mijn geval gratis, kost anders ook 6 euro per maand...
Mogelijk gaat @MrGrun nog het Business pakket overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
robertwebbe schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:29:
[...]

Mogelijk gaat @MrGrun nog het Business pakket overwegen?
Zelf ben ik niet van plan het Business pakket af te nemen, biedt op het moment voor mij geen voordelen.
M.b.t. de bridge modus begreep ik van de klantenservice mederwerker dat dit nu uigesteld vanwege 'de pilot' met XGS-PON en gaf aan dat dit mogelijk later nog wel mogelijk zou worden (maar geen garantie hierop natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
MrGrun schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:13:
[...]

Zelf ben ik niet van plan het Business pakket af te nemen, biedt op het moment voor mij geen voordelen.
M.b.t. de bridge modus begreep ik van de klantenservice mederwerker dat dit nu uigesteld vanwege 'de pilot' met XGS-PON en gaf aan dat dit mogelijk later nog wel mogelijk zou worden (maar geen garantie hierop natuurlijk).
wel raar want ik wilde eerste caiway en vroeg naar de bridgemodus en toen kwam de medewerker ermee dat dat alleen kon met delta bussines pack. Helaas heb ik dit niet schriftelijk maar telefonisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGrun
Mich schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:16:
[...]

wel raar want ik wilde eerste caiway en vroeg naar de bridgemodus en toen kwam de medewerker ermee dat dat alleen kon met delta bussines pack. Helaas heb ik dit niet schriftelijk maar telefonisch gedaan.
Als je de Genexis router van delta krijgt en op het 'normele' netwerk zit heb je ook gewoon bridge modus erop.
Zal wel iets te maken hebben met het Nokia modem?

De optie is er iig wel, is enkel volledig disabled in dashboard.
Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.