• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-09 23:26
glennoo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:27:
[...]

Had al zo'n vermoeden, toch wel vrij frustrerend na pakkembeet 2,5 maand geen internet of iets.
Bij ons waren ze bezig met de aanleg, had het installatiepakket binnen en de monteur afgezegd, toen geen brandend lampje en via de chat maar aangegeven wat er aan de hand was, 2 dagen later kwam er iemand langs (niet van Guidion), hij belt z'n collega in de POP-kast en klaar was het.

2,5 maand is wel lang ja.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Als ik bovenstaande allemaal lees, blijf ik voorlopig even bij xs4all/kpn vdsl. De glasvezel van caiway/delta blijft slapend in de meterkast. Scheelt me wel minimaal 10 euro per maand. Maar zekerheid en continuiteit mag wat kosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Je leest natuurlijk de ervaringen van een beperkt aantal mensen, ik zou wel overstappen, je houd gewoon je XS4ALL lijn totdat de verbinding via glas succesvol werkt, veel risico loop je dan niet.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
fmrama schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:56:
Als ik bovenstaande allemaal lees, blijf ik voorlopig even bij xs4all/kpn vdsl. De glasvezel van caiway/delta blijft slapend in de meterkast. Scheelt me wel minimaal 10 euro per maand. Maar zekerheid en continuiteit mag wat kosten!
Ik ken voldoende voorbeelden waar het wel goed is gegaan. Maar als je die 10 euro extra graag aan een DSL lijn blijft geven gebaseerd op dit voorbeeld dan hou ik je niet tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
fmrama schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:56:
Dat zou ik niet doen op basis van 1 persoon die zelf er niet achter aan zit.
In 99,9% van de gevallen gaat zon overstap prima.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-09 15:44
Beaves schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:30:
Je leest natuurlijk de ervaringen van een beperkt aantal mensen, ik zou wel overstappen, je houd gewoon je XS4ALL lijn totdat de verbinding via glas succesvol werkt, veel risico loop je dan niet.
Dat was ik sowieso van plan. Xs pas afsluiten als delta/caiway werkt.
Tja, effe die stap nemen……

• workswith
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Over maand ongeveer ga ik verhuizen, op deze locatie heb ik de keuze uit dsl van kpn en glasvezel van delta. Ik heb enkel 1 vraag wat is de Ping tot shadow voor cloud gaming. https://speedtest.ams1.shadow.guru/
Bijvoorbaat bedankt 🙏

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
workswith schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:11:
Over maand ongeveer ga ik verhuizen, op deze locatie heb ik de keuze uit dsl van kpn en glasvezel van delta. Ik heb enkel 1 vraag wat is de Ping tot shadow voor cloud gaming. https://speedtest.ams1.shadow.guru/
Bijvoorbaat bedankt 🙏
Dat hangt er vanaf waar je woont, welke router je gebruikt en dergelijke. De ping tests van ons zeggen niet zoveel :P
Het kan maar zo zijn dat ik meer hops heb dan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Tux3.14 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:52:
[...]

Dat hangt er vanaf waar je woont, welke router je gebruikt en dergelijke. De ping tests van ons zeggen niet zoveel :P
Het kan maar zo zijn dat ik meer hops heb dan jou ;)
Het scheelt echt per provider, op zelfde locatie met zelfde router. Licht idd aan de route. Daarom ook de vraag of mensen willen testen om te kijken of route snel is en Ping laag. Binnen Nederland is maximaal 4 ms verschil. Ziggo heeft vaak 20 ms en kpn glasvezel maximaal 8 ms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20:57
Bijvoorbaat bedankt 🙏
Ik heb de test even voor je gedaan. Heb 1Gbps delta met hun router in bridge modus. Daarachter een Ubiquiti netwerk. Mijn laptop waarvandaan ik de test heb gedaan heeft een WIFI connectie op de UDM base. Hogere snelheden kan als ik hem via de kabel aansluit of WIFI6 op een apart accesspoint.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezZ4yEbxPYi8dm8vKH4It03AGAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIVu0cHwqEox0xeahWkrjSWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
workswith schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:01:
[...]

Het scheelt echt per provider, op zelfde locatie met zelfde router. Licht idd aan de route. Daarom ook de vraag of mensen willen testen om te kijken of route snel is en Ping laag. Binnen Nederland is maximaal 4 ms verschil. Ziggo heeft vaak 20 ms en kpn glasvezel maximaal 8 ms.
Vooruit, maar het zegt alsnog weinig ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VEwbBFA5QCx67AzhJbPNsvUa4SE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5rRy2956WkEykIl6dwlLvzJM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workswith
Tux3.14 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:36:
[...]

Vooruit, maar het zegt alsnog weinig ;)

[Afbeelding]
Bedankt als nog, geeft wel indicatie van stabiliteit en route. Ik heb dit paar maanden terug ook getest met virtuele provider via kpn netwerken en ben achtergekomen dat Ping 10 keer Hooger was.
Voor als nog heb ik wel vraag, is de standaard router voldoende voor ongeveer 200 vierkante meter ?, kpn router van dit moment kom namelijk behoorlijk in de buurt.

[ Voor 4% gewijzigd door workswith op 12-11-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-09 12:22
eagl0r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:48:
Ik ben deze week lid geworden bij Delta (prive) en ga begin December pas over van Caiway. Heb het welkomstpakket met de Genexis Platinum al gekregen en las in dit thread dat deze niet in bridge mode staat, etc etc niet fijn.

Ik kom net van de helpdesk af (optie 2 technisch) en heb vrij makkelijk de belofte gekregen dat ze op de dag van activatie een nieuw modem opsturen dat wel al in bridge mode staat. Dat mogen ze administratief niet eerder versturen helaas.

Maar dus toch een gratis bridge modem, zonder 1 maand een bedrijfsabo te nemen oid. Ik hoefde ze er alleen maar aan te herinneren dat 4 netwerkpoorten en wifi in de meterkast niet handig is, mijn router al helemaal configureert is qua port forwarding, en dat alle Caiway klanten die overstappen al een eigen router hebben dus dat dit nog veel gaat voorkomen.
Heb net maar eens gebeld naar de klantenservice. Maar deze gegarandeerde me dat ik geen bridge modem kreeg.. alleen bij hoge uitzondering of zakelijk. Daarnaast kon ik mijn huidige caiway coax niet meer gebruiken. Wordt zo een vervelde keuze om over te stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:15
shmp schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]

Heb net maar eens gebeld naar de klantenservice. Maar deze gegarandeerde me dat ik geen bridge modem kreeg.. alleen bij hoge uitzondering of zakelijk. Daarnaast kon ik mijn huidige caiway coax niet meer gebruiken. Wordt zo een vervelde keuze om over te stappen..
Bijzonder, mijn lijn moet nog opgeleverd worden maar mij is telefonisch een modem beloofd die in bridge modus kan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Bijvoorbaat bedankt 🙏
Alstu; volledig unifi netwerk met UDM Pro waar de genexis SFP module in zit (dus geen delta router geval):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whKrJk3KgoJT63tpAqL52RfRP1s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QxJ5cfuYS2uJmpSlmEbfJxLm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door bluewalk op 12-11-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Het toont wel aan dat er wel degelijk verschil is bij verschillende Delta klanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stillekracht
Het moment geeft verschil. Ik heb het idee dat dat door Shadow komt (ik ken het trouwens niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfVQ9IsjFq6bWMMfPbQL-UCqJnY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/x7DAowXDYYoCLgjAQwMlhCX4.png?f=user_large
Geen idee of je er nog wat aan hebt, maar bij deze. Ik was overigens mijn backup op de achtergrond nog aan het uploaden met beperkte snelheid, vandaar de iets lagere uploadsnelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door EDIT op 12-11-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
Heb nu glasvezel internet only caiway 64 euro de maand. En bij delta is het goedkoper. En zag ook sneller dan 1gbit vanaf q1 2022. Twijfel om over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagl0r
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 00:13
shmp schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:21:
[...]
Heb net maar eens gebeld naar de klantenservice. Maar deze gegarandeerde me dat ik geen bridge modem kreeg.. alleen bij hoge uitzondering of zakelijk.
Dan lijkt het alsof het heel erg aan de support medewerker ligt die je krijgt hoe makkelijk ze een uitzondering voor je maken.
eagl0r schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:48:
...heb vrij makkelijk de belofte gekregen dat ze op de dag van activatie een nieuw modem opsturen dat wel al in bridge mode staat. Dat mogen ze administratief niet eerder versturen helaas.
Heb toch vandaag al een nieuw melkpak ontvangen, ipv na activatie in December. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jorisw86 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 18:11:
Heb nu glasvezel internet only caiway 64 euro de maand. En bij delta is het goedkoper. En zag ook sneller dan 1gbit vanaf q1 2022. Twijfel om over te stappen
Bij Delta op dit moment 1 Gbit voor 45 euro 12 maanden lang. Daarna 50 euro, maar dan nog fors goedkoper.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eagl0r schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 19:00:
[...]

Dan lijkt het alsof het heel erg aan de support medewerker ligt die je krijgt hoe makkelijk ze een uitzondering voor je maken.

[...]

Heb toch vandaag al een nieuw melkpak ontvangen, ipv na activatie in December. 8)7
Yep, heb ik bij een gratis zakelijk abo, die ik op elk moment kan opzeggen. Melkpak blijft dan aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
Hoe zijn de ervaringen hiero met enkel glas internet? Storingen? De modem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:16
jorisw86 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:43:
Hoe zijn de ervaringen hiero met enkel glas internet? Storingen? De modem?
Hi
Ik heb al meer dan een jaar Glasvezel van Delta (TV en Internet). Ik heb 1x een storing met mijn tv gehad van een paar uur en verder geen enkel probleem gehad. Klantenservice is snel en vriendelijk en de lijn is stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stillekracht
Ik heb FttH van Delta sinds maart dit jaar. Zeer stabiel. Een keer een korte storing meegemaakt. Ik heb niets te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:07
Op dit moment zit ik met een internet-only abonnement bij Caiway, en het prijsverschil met een 1Gig verbinding bij Delta is natuurlijk minimaal.

Hoe zit het nou precies met het gebruik van je eigen modem met een internet only abonnement bij Delta?
Kan ik elke modem/router kiezen die ik zelf wil, mits er een SFP poort opzit? Zat namelijk zelf te denken aan een Ubiquiti EdgeRouter X-SFP, waar ik direct de glaskabel in wil doen. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
RobKJ schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:08:
Op dit moment zit ik met een internet-only abonnement bij Caiway, en het prijsverschil met een 1Gig verbinding bij Delta is natuurlijk minimaal.

Hoe zit het nou precies met het gebruik van je eigen modem met een internet only abonnement bij Delta?
Kan ik elke modem/router kiezen die ik zelf wil, mits er een SFP poort opzit? Zat namelijk zelf te denken aan een Ubiquiti EdgeRouter X-SFP, waar ik direct de glaskabel in wil doen. Iemand hier ervaring mee?
Dat kun je in dit topic wel vinden. [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

[ Voor 18% gewijzigd door Behoorlijk Leek op 14-11-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat geldt alleen voor de lage snelheden, 1Gbit is fors goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 16:38

Gebruik van je eigen modem gaat pas wettelijk officieel in januari 2022 in.
Welke modems aan ondersteuning moeten voldoen en ondersteunen dat moet Delta op de website vermelden ook de uitleg hoe je een modem die je zelf aanschaft in moet stellen en welke gegevens wat je moet invoeren horen ze te vermelden etc.om gebruik te kunnen maken van hun netwerk

Je tv iptv ontvanger heb je alleen nog wel nodig van delta daar is geen vrije keuze in aanschaf op de glasvezel, alleen op de koper/coaxkabel met een m-box.

Op kpn forum wordt al uitgebreid aangekondigd en vermeld waar je modem/router aan moet voldoen.

https://forum.kpn.com/thu...modemkeuze-bij-kpn-490647

https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm

Dit kan bij Delta wel anders zijn tot betrekking met een modemkeuze de techniek er achter weet ik niet of dat het zelfde of anders is zo technisch ben ik ook weer niet :)

[ Voor 12% gewijzigd door J.E. Weinor op 14-11-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
[...]

Welke modems aan ondersteuning moeten voldoen en ondersteunen dat moet Delta op de website vermelden ook de uitleg hoe je een modem die je zelf aanschaft in moet stellen en welke gegevens wat je moet invoeren horen ze te vermelden etc.om gebruik te kunnen maken van hun netwerk.
Niet helemaal. Een provider moet de technische specificaties publiceren van het koppelpunt. Maar er is geen enkele verplichting apparatuur die de consument daarop aansluit te ondersteunen. Providers zullen vrijwel zeker gewoon apparatuur blijven leveren die uiteraard wel ondersteund wordt. Ook mag een provider geen whitelist publiceren, dus geen lijst van apparatuur die volgens hen werkt. Kortom, gebruik je eigen apparatuur is er geen enkele support van de provider te verwachten. Dus mag je zelf uitzoeken welke gegevens je nodig hebt en waar je dat in je device invult.

Off-topic maak ik me serieus zorgen over mensen die de firewall in hun router niet goed gaan beheren. Op de Genexis 7840 zie ik rond de 5000 portscans per dag… de firewall in dat device houdt alles tegen. Gaat de consument dat in zijn - uiteraard zo goedkoop mogelijke - router ook goed instellen?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

ernstoud schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:11:
Off-topic maak ik me serieus zorgen over mensen die de firewall in hun router niet goed gaan beheren. Op de Genexis 7840 zie ik rond de 5000 portscans per dag… de firewall in dat device houdt alles tegen. Gaat de consument dat in zijn - uiteraard zo goedkoop mogelijke - router ook goed instellen?
Wat mij betreft verre van off-topic, daarom is wat mij betreft de vraag waarom zouden mensen hun eigen apparatuur willen inzetten. Uiteraard begrijp ik de redenen (draai al een paar jaar met een MikroTik), maar niet iedereen heeft (bijvoorbeeld) behoefte aan segmentatie van netwerken (waarvoor ik het primair gebruik).

Kan jij aangeven @RobKJ waarom je eigen apparatuur wil gebruiken?

offtopic:
Elke router die VLAN ondersteunt op de WAN poort is geschikt om te gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
lier schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:29:
[...]

Wat mij betreft verre van off-topic, daarom is wat mij betreft de vraag waarom zouden mensen hun eigen apparatuur willen inzetten. Uiteraard begrijp ik de redenen (draai al een paar jaar met een MikroTik), maar niet iedereen heeft (bijvoorbeeld) behoefte aan segmentatie van netwerken (waarvoor ik het primair gebruik).

offtopic:
Met eigen apparatuur ben je eigen baas :) en niet afhankelijk maar dit geld wel voor de gene met verstand zoals een tweaker, maar de meerderheid van de consument zit niet te springen voor eigen keuze modem Een losse router is weer een ander geval als extern apparatuur.

Voor menig consument is het geen oplossing eigen modem keuze en zelf gaan rommelen als je er maar half verstand van hebt lijkt me en geen ondersteuning door de provider.

Wat ik wel liever had gezien voor de consument algemeen is eigen keuze in iptv ontvangers op de glasvezel die zijn vaak helemaal dichtgetimmerd aan mogelijkheid en instellingen het gehannes met trage ontvangers etc en de mogelijkheden die je kunt ervaren en uitgebreider in het functioneren er zijn zelfs met smartcard in uitvoeringen 4k hdr atmos harde schijf etc.technisch zal het mogelijk kunnen zijn.

Algemeen alles is digitaal het werk of werkt niet ander verhaal tegen over analoog werkt beter klinkt beter en werkt vaak beter, ik zelf geef nog altijd voorkeur via analoge toepassingen welk terrein het ook is, Als voorbeeld aan te kaarten de luidspreker verbinding naar de versterker liefst bedraad klinkt beter en werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:32:
[...]
Een losse router is weer een ander geval als extern apparatuur.

Voor menig consument is het geen oplossing eigen modem keuze en zelf gaan rommelen als je er maar half verstand van hebt…
Voor de goede orde; bij glasvezel is er geen sprake van een “modem”. Je zou kunnen volhouden dat de SFP die licht omzet in ethernet, een soort modem is. Maar dat is het dan wel.

Het is juist de router die de “show maakt”. Daarop zit vrijwel altijd firewall software en die moet goed geconfigureerd worden… dat gaat Delta/Caiway niet voor je doen. De gemiddelde consument weet niets van poorten en protocollen. Die is gebaat bij een router van een gerenommeerde partij waar de standaard setting dan “alles dicht, tenzij” moet zijn. Vervelend is dus dat conform de regels vanaf begin volgend jaar Delta/Caiway niet mag adviseren welke routers dat zijn.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:22:
[...]

Voor de goede orde; bij glasvezel is er geen sprake van een “modem”. Je zou kunnen volhouden dat de SFP die licht omzet in ethernet, een soort modem is. Maar dat is het dan wel.

Het is juist de router die de “show maakt”. Daarop zit vrijwel altijd firewall software en die moet goed geconfigureerd worden… dat gaat Delta/Caiway niet voor je doen. De gemiddelde consument weet niets van poorten en protocollen. Die is gebaat bij een router van een gerenommeerde partij waar de standaard setting dan “alles dicht, tenzij” moet zijn. Vervelend is dus dat conform de regels vanaf begin volgend jaar Delta/Caiway niet mag adviseren welke routers dat zijn.
ik snap al je punten, Maar een modem/router of hoe het vaak wordt genoemd Algemeen.

Dat Delta geen ondersteuning geeft of niet gaat doen voor je begrijp ik, maar de modem/router die je aanschaft moet wel aan bepaalde technische specificatie voldoen voordat je gebruik kunt maken op het netwerk van Delta de invulling en werkend te krijgen is je eigen verantwoording ook wel logisch aan de andere kant gevalletje beveiliging netwerk kant Delta kan lastig zijn wegens geen update/Firmware.

De KPN modem/router gaat dat werken op de glasvezel van Delta of andersom terwijl er 2 verschillende modems/routers kan zijn in techniek (hardware) tussen beide dat kan ook anders zijn in specificaties waar het in eerste instantie aan moet voldoen, die gegevens moeten ze toch naar buiten brengen voor internet tv en telefoon.

De link in mijn eerdere bovenstaande post van KPN wordt netjes aangegeven waar aan je moet voldoen bij aanschaf eigen keuze modem/router anders gaat het niet werken lijkt me je kunt ook geen kabel/coax Ziggo bijv de modem/router op de glasvezel aansluiten aangezien het een andere techniek is.

Op Delta zullen ze het wel moeten aangeven zoals bij KPN het geval is lijkt me anders weet je niet welk modem/router er geschikt voor is voor hun glasvezel netwerk.

Weet ook niet of er onderling verschil zit tussen beide technieken op glasvezel A en B en provider A en B.

Maar verder we zien wel hoe het zich verhoud de komende jaren mijn voorkeur zal de keuze wel bij het apparatuur die de provider geeft geen gehannes en geklooi daar is mijn kennis niet voldoende in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:50
Ik zag op de Delta website op de XGS-PON pagina dat de tekst over de uitrol gewijzigd is:

De uitrol van het XGS-PON netwerk gaat snel. Kapelle in Zeeland had de primeur. Huishoudens die we aansluiten op glasvezel in Het Hogeland in Groningen, Drechterland-Noord in Noord-Holland en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant kunnen er nu ook al voor kiezen.

Zijn er al tweakers uit deze plaatsen die al een werkende XGS-PON aansluiting hebben met een 8 gigabit/sec abonnement?

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 14-11-2021 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
J.E. Weinor schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:44:
[...]
Op kpn forum wordt al uitgebreid aangekondigd en vermeld waar je modem/router aan moet voldoen.
https://www.kpn.com/servi...nstellen-en-gebruiken.htm
Hier kun je lezen dat je bij KPN met XGS-PON ook niet direct op glas mag koppelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIwVcEMcTThYG2dv_MsOFRHua5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K3HrkinVAHXmiG5rh3gmEGL4.png?f=user_large

Je krijgt bij hen een Genexis XGS2110 ONT en die heeft een 100M/1G/2.5G/5G/10G BASE-T RJ45 ethernetaansluiting. Zie hier meer specs.

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 14-11-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:43
robertwebbe schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:14:
[...]

Hier kun je lezen dat je bij KPN met XGS-PON ook niet direct op glas mag koppelen:
Tja, dan zullen ze voor eind januari daar toch iets op moeten verzinnen want de ACM heeft bepaald dat het netwerkaansluitpunt aan het einde van de glasvezel ligt en dat alles wat daarachter zit onder de vrije apparaat keuze valt. En dat gaat eind januari in.

.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Roetzen Als je het ACM besluit buiten beschouwing laat, wat zijn de nadelen om een ONT te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
robertwebbe schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:05:
@Roetzen Als je het ACM besluit buiten beschouwing laat, wat zijn de nadelen om een ONT te gebruiken?
In het geval van glasvezel zie ik geen nadeel om de ONT van de provider te gebruiken.

Echter... Je kunt het ACM besluit niet buiten beschouwing laten. Als de glasvezel boeren wordt toegestaan geen eigen ONTs of apparatuur met geïntegreerde ONT toe te laten, dan zal Ziggo direct met een beroep op het gelijkheidsbeginsel eisen dat ze ook geen eigen apparatuur hoeft toe te staan die direct op de coax aansluit. En daar zie ik wel een hoop nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 14:07
Thx voor de antwoorden allemaal :) We gaan de EdgeRouter bestellen en wat extra kabeltjes.
Thx, gaan we verder induiken :)
Sjakie0101 schreef op zondag 14 november 2021 @ 10:37:
[...]

Dat geldt alleen voor de lage snelheden, 1Gbit is fors goedkoper.
Ja dat scheelt echt veel. 250Mbit voor €44 of 1Gbit voor €45 8)7
lier schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:29:
[...]

offtopic:
Ik wil eigen apparatuur gebruiken omdat ik zelf management wil doen over wat er binnenkomt en eruit gaat :). Daarnaast natuurlijk het feit dat de Genexis modem niet in bridge modus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:37
Roetzen schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:17:
[...]

In het geval van glasvezel zie ik geen nadeel om de ONT van de provider te gebruiken.

Echter... Je kunt het ACM besluit niet buiten beschouwing laten. Als de glasvezel boeren wordt toegestaan geen eigen ONTs of apparatuur met geïntegreerde ONT toe te laten, dan zal Ziggo direct met een beroep op het gelijkheidsbeginsel eisen dat ze ook geen eigen apparatuur hoeft toe te staan die direct op de coax aansluit. En daar zie ik wel een hoop nadelen...
Ik snap dat het wellicht onverstandig is om particulieren met de (fragiele?) fiber aansluiting te laten werken bij eigen apparatuur. Is het dan geen oplosing om een ONT te leveren met zowel UTP als glas patch aansluiting? Die glas aanlsuiting is dan feitleijk niets meer dan een idiot-proof koppelstuk op de echte fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
tyson69 schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:26:
[...]
Ik snap dat het wellicht onverstandig is om particulieren met de (fragiele?) fiber aansluiting te laten werken bij eigen apparatuur. Is het dan geen oplosing om een ONT te leveren met zowel UTP als glas patch aansluiting? Die glas aanlsuiting is dan feitleijk niets meer dan een idiot-proof koppelstuk op de echte fiber.
Volgens mij is het verhaal van KPN over de kwetsbare glasvezel aansluiting voornamelijk bangmakerij. In de handleidingen van Delta over het zelf aansluiten van het glasfibermodem vind ik daar alleen over dat je het vezeluiteinde niet moet aanraken. Er staat gewoon hoe je het moet doen.

https://www.delta.nl/klantenservice/glasvezel-aansluiten/
YouTube: HOW TO: Glasmodem aansluiten & Activeren glasdiensten

[ Voor 9% gewijzigd door Roetzen op 15-11-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43
robertwebbe schreef op maandag 15 november 2021 @ 00:05:
De ONT heeft een stroomstekker. Als je de glasvezel met bijvoorbeeld een SFP module rechtstreeks in je router steekt heb je een stopcontact minder nodig. Als je de vezel doortrekt naar een andere plek in huis heb je zelfs geen stopcontact in je meterkast nodig.

Het grootste nadeel van de ONT van je provider is dat je als tweaker deze niet kan tweaken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
Ik heb zelf niet zoveel problemen met ONT / 'domme' modems. Zo lang die het internet maar 1:1 doorgeven en geen routeringen en dergelijke doen.
Een van de redenen dat ik er een (gratis) business pakket bij heb aangevinkt, aangezien je melk pak dan krijgt. Heerlijk ding en bij Caiway ook 5+ jaar gehad. Nooit problemen mee gehad.

Maar Tweaker technisch gezien snap ik wel dat een router + SFP module voor glas wel meer g33kpr0n is ja. Voor mij persoonlijke zonde, aangezien mijn huidige router (400 euro ding) dan vervangen moet worden. Heeft helaas geen optie voor SFP modules. Mocht ie ooit vervangen moeten worden, dan zal ik het overigens wel overwegen. Alternatief is een glas/copper converter, maar dan heb je alsnog een extra los kastje wat zonde is :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Hier na een jaar wachten ook eindelijk glasvezel beschikbaar, vorige week de router binnen gekregen (Nokia XS-2426G-A) blijkt deze dus niet in bridge te kunnen. Ik bellen naar Delta of ik het Buisness pack kan afnemen met het router wat standaard in bridge staat. Nee, dat kan niet want op uw postcode wordt gebruikt gemaakt van een nieuwe technologie (XGS-PON dus) en daar is maar één modem voor (de Nokia) en die kan niet in bridge.

Had 3 maanden op proef voor €10. Heb het abonnement meteen laten beëindigen, hier heb ik niets aan, dan maar wat langzamer internet via VDSL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7TpXKKpd9z63O1Sli0TvMzhDvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n2LDvEttDKrsQ13pv7fS280B.jpg?f=fotoalbum_large
Bridge staat wel bij de LAN instellingen maar is "grayed out".

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
Jan-1981 schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:32:

Dan zou ik lekker doorzeuren bij de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
Gepstra schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:26:
Dan zou ik lekker doorzeuren bij de klantenservice.
Ze zullen niet speciaal voor mij een nieuwe firmware distribueren waar bridge niet is geblokkeerd is.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gepstra
Jan-1981 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:32:
[...]

Ze zullen niet speciaal voor mij een nieuwe firmware distribueren waar bridge niet is geblokkeerd is.
Het zit er toch al in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jan-1981 schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:32:
[...]

Delta Zakelijk kan het op afstand aan zetten. Doorzeuren, zakelijk erbij gooien en je laten doorverbinden met de afdeling zakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hier na een jaar wachten ook eindelijk glasvezel beschikbaar, vorige week de router binnen gekregen (Nokia XS-2426G-A) blijkt deze dus niet in bridge te kunnen. Ik bellen naar Delta of ik het Buisness pack kan afnemen met het router wat standaard in bridge staat. Nee, dat kan niet want op uw postcode wordt gebruikt gemaakt van een nieuwe technologie (XGS-PON dus) en daar is maar één modem voor (de Nokia) en die kan niet in bridge.

Had 3 maanden op proef voor €10. Heb het abonnement meteen laten beëindigen, hier heb ik niets aan, dan maar wat langzamer internet via VDSL.

[Afbeelding]
Zeer opmerkelijk. En het is niet dat men niet weet dat er gebruikers zijn die dit juist willen vanwege eigen apparatuur/router/switches.

Anderzijds is het idee dat de routerfunctie van het modem gebruikt wordt waar ieder device zijn eigen Gigabot/2,5Gb heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:37:
[...]

Zeer opmerkelijk. En het is niet dat men niet weet dat er gebruikers zijn die dit juist willen vanwege eigen apparatuur/router/switches.

Anderzijds is het idee dat de routerfunctie van het modem gebruikt wordt waar ieder device zijn eigen Gigabot/2,5Gb heeft
Dan vind ik de KPN oplossing toch net iets beter. Aparte ONT op de glasaansluiting en daar mag je gewoon je eigen router op aansluiten in plaats van de Experia Box. Instellingen netjes op de website van KPN. Bij Delta heb je dus een ONT en router ineen en dan valt er inderdaad weinig aan te passsen.
Althans... tot 1 januari a.s. als ook Delta zich moet houden aan de nieuwe regels voor apparaten achter het netwerkaansluitpunt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha-
  • Laatst online: 30-08 23:29
ik heb nu sinds 2 maanden 1gb`van delta en de sfp module netjes losgemaakt en rechtstreeks in mn ubiquiti usg pro 4 gestoken :) werk fantastisch en omdat deze toch al aan staat scheelt het weer 1 hop in het netwellen een extra stroomverbruiker(delta modem). ook kan ik alles makkelijker zelf aanpassen en regelen (we zijn niet voor niets tweakers :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:34
tha- schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:13:
ik heb nu sinds 2 maanden 1gb`van delta en de sfp module netjes losgemaakt en rechtstreeks in mn ubiquiti usg pro 4 gestoken :) werk fantastisch en omdat deze toch al aan staat scheelt het weer 1 hop in het netwellen een extra stroomverbruiker(delta modem). ook kan ik alles makkelijker zelf aanpassen en regelen (we zijn niet voor niets tweakers :D)
Ook met de nieuwe nokia router of nog uit de genexis7840?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha-
  • Laatst online: 30-08 23:29
Behoorlijk Leek schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:45:
[...]

ik had de genexis gekregen en daar is hij netjes uit gehaald :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
Behoorlijk Leek schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:45:
In het Nokia modem zit alleen een SC-APC stekkertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online

Dat is natuurlijk ronduit belachelijk, zeker mmet wat volgend jaar gaat komen. Ben zeer benieuwd wat men gaat doen.

Wat ik mij nu nog afvraag is of als je op 1gbps blijft hangen en niet naar 8gbps gaat (wanneer het hier beschikbaar is), wordt je aansluiting dan alsnog XGS-PON of laat men die lekker op het "oude" netwerk?

[Afbeelding]
Wat gebeurd er als je die met webinspector enabled en vervolgens aanvinkt en opslaat? >:)

[ Voor 29% gewijzigd door bluewalk op 16-11-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Laatst online: 16-09 09:07
Roetzen schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:38:
[...]

Volgens mij is het verhaal van KPN over de kwetsbare glasvezel aansluiting voornamelijk bangmakerij. In de handleidingen van Delta over het zelf aansluiten van het glasfibermodem vind ik daar alleen over dat je het vezeluiteinde niet moet aanraken. Er staat gewoon hoe je het moet doen.

YouTube: HOW TO: Glasmodem aansluiten & Activeren glasdiensten
Ja natuurlijk is het een soort bangmakerij maar ook gewoon een degelijke waarschuwing dat als je niet weet wat je doet en het gaat kapot dat de kosten voor jou zijn. Er staat ook niet dat het niet mag maar dat het afgeraden wordt.
De gemiddelde Tweaker snapt dit als het goed is wel maar die handige oom Jan* die vroeger lekker lomp met zijn coax kon prutsen moet natuurlijk wel weten dat glasvezel toch net even anders is. Het is die handige oom Jan die dan ook gaat lopen klagen dat hij voor zijn gepruts de kosten moet dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Tux3.14 schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:57:
Ik heb zelf niet zoveel problemen met ONT / 'domme' modems. Zo lang die het internet maar 1:1 doorgeven en geen routeringen en dergelijke doen.
En in dat "zo lang die" zit het addertje onder het gras. Ik heb er geen vertrouwen is dat zonder de stok achter de deur van de vrije apparaatkeuze de ISPs werkelijk volledig transparante 1:1 doorgeefstations zullen aanbieden. Met name Ziggo vertrouw ik niet in dezen. Want die proberen hun Connectbox in bridge mode als zodanig te verkopen. En die is dat beslist niet.
Maar Tweaker technisch gezien snap ik wel dat een router + SFP module voor glas wel meer g33kpr0n is ja
Nee, hoor dat zie je verkeerd. Voor deze Tweaker geldt dat in elk geval niet. Ik zou prima kunnen leven met een "domme" ONT waar ik zelf een eigen router op kan aansluiten. Het aanbod van routers die op een ethernet wanpoort aangesloten worden is veel groter dan dat van routers met geïntegreed SFP of kabelmodem.

Maar helaas biedt Delta geen domme ONT aan. KPN wel dacht ik.
Voor mij persoonlijke zonde, aangezien mijn huidige router (400 euro ding) dan vervangen moet worden.
Het voordeel van een apart los "bridge" interface is nu juist dat je je router kunt behouden bij provider wissel,
Alternatief is een glas/copper converter, maar dan heb je alsnog een extra los kastje wat zonde is :P
Dat extra losse kastje vindt ik een klein ongemak vergeleken bij het waardeloos maken van je bestaande router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 13:43

[Afbeelding]
Heb je het 8Gb pakket? In de Delta aansluit pdf zie ik geen 2,5Gbit poort staan die er bij dat abonnement wel zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Wanneer komt caiway/delta met ipv6. Ziggo gaat het nu uitrollen.

nieuws: Ziggo gaat vanaf december IPv6 ondersteunen bij modems in bridgemodus

* Nu kunnen jullie dit niet meer als excuus gebruiken. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internet4me schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:

Wanneer Delta dat gaat doen dan is het voor 5% van alle abonnees. Verder heeft Delta dit al via COAX.
Delta is er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
internet4me schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:36:

Welke "jullie" en als excuus voor wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
Ik heb een aantal pagina's van dit draadje ([Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie) doorgespit, maar het is mij nog niet duidelijk hoe en wat ik nodig heb als Delta hier glasvezel aan komt leggen.
Ik hoop dat jullie kunnen adviseren.

Ik ontving net een brief van Delta dat zij hier ten westen van Haarlem april 2022 willen starten met de voorbereidingen ... Wat dat ook mag betekenen. Het duurt dus nog wel even vermoed ik.

Ik zit nu bij Ziggo. Draai een eigen server op poort 80 en 443 en een wireguard vpn. Kan dat bij Delta? Als ik namelijk de providers check, dan staat daar: "Eigen server niet toegestaan".

Onze tv heb ik alleen via wifi aangesloten. Geen mediabox, of Next. Via de ziggo app kijken we tv (android tv). Dit werkt prima. We kunnen dan ook opnemen. Hoe werkt dat bij Delta providers (Online.nl, Delta en Caiway)?
Hebben we dan Internet en TV nodig als pakket, of kan ik dan ook alleen internet afnemen? Eventueel bijvoorbeeld met NLZiet?

Nu ziet mijn aansluiting er als volgt uit: Kabel - Ziggo modem (Bridge) - Fritz!Box 7490 - clients. Ik lees al dat die Delta modem niet in Bridge kan. Liever zou ik mijn Fritz direct aansluiten. Ik denk te begrijpen dat dat zou kunnen. Heb ik in mij geval dan wel een mediaconverter er tussen nodig? Of hoeft dat niet omdat ik tv via netwerk kijk.

Kan iemand hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Niet online
esky schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:06:
Heb je het 8Gb pakket? In de Delta aansluit pdf zie ik geen 2,5Gbit poort staan die er bij dat abonnement wel zou moeten zijn.
Het 1Gb pakket, het 8Gb pakket is in Kapelle zo voor ver ik weet nog niet beschikbaar (er staat "Het Hogeland in Groningen, Drechterland-Noord in Noord-Holland en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Roetzen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:18:
[...]

En in dat "zo lang die" zit het addertje onder het gras. Ik heb er geen vertrouwen is dat zonder de stok achter de deur van de vrije apparaatkeuze de ISPs werkelijk volledig transparante 1:1 doorgeefstations zullen aanbieden. Met name Ziggo vertrouw ik niet in dezen. Want die proberen hun Connectbox in bridge mode als zodanig te verkopen. En die is dat beslist niet.

[...]

Nee, hoor dat zie je verkeerd. Voor deze Tweaker geldt dat in elk geval niet. Ik zou prima kunnen leven met een "domme" ONT waar ik zelf een eigen router op kan aansluiten. Het aanbod van routers die op een ethernet wanpoort aangesloten worden is veel groter dan dat van routers met geïntegreed SFP of kabelmodem.

Maar helaas biedt Delta geen domme ONT aan. KPN wel dacht ik.

[...]

Het voordeel van een apart los "bridge" interface is nu juist dat je je router kunt behouden bij provider wissel,

[...]

Dat extra losse kastje vindt ik een klein ongemak vergeleken bij het waardeloos maken van je bestaande router.
Makkelijker is een overzicht met afbeeldingen van delta/KPN in verschil in techniek en onderlinge aansluitingen, de afgelopen jaren zijn er veel veranderingen doorgevoerd betreft aan mogelijkheden met aansluitingen van glasvezel in verschillende uitvoeringen aan kastjes.

KPN plaatste in begin een dubbele wandplaat op de muur aan de rechter kant van de wandplaat ging de glasvezel naar binnen opgerold in de wandplaat, aan de linker kant kwam een dummy lege doos waar later de NT op werd gemonteerd door de provider waar je een abonnement van afneemt die je moest voorzien van een voeding en de modem sluit je aan met een UTP kabel op de NT voordeel van deze is je kunt gewoon een 5 meter UTP kabel op aansluiten en de modem 5 meter vanaf het vaste punt verplaatsen en heeft geen invloed op werking.

Bij delta wat ik heb ondervonden tijdens aansluiten modem is de aansluiting anders het glasvezel punt is gewoon een lege doos met connector met verzegeling zelf prutsen aan de doos niet mogelijk wegen de verzegeling die er op zit wat bij KPN niet het geval is althans bij mij met dubbele wandplaat en NT module.
Bij Delta zit er aan de modem een vaste glasvezel verbinding wat kwetsbaar is (verlengen) niet mogelijk en veel kwetsbaarder is, voordeel is wel weer 1 voedingsbron.

Nu de techniek met aansluitingen op glasvezel is verandert en in uitvoeringen en modellen en verschillende uitvoeringen in werking zoal techniek ONT of PON etc. welke modem/routers onderling en welke benodigde aansluitingen. connecties etc, is benodigd, lijkt me een lijst met afbeeldingen en omschrijvingen en aanduiding handig in een overzicht.

Voor een tweaker zal het geen probleem zijn het verschil onderling en welke module waar hoort maar niet iedereen is technisch onderbouwd en ziet het verschil, aangezien deze topic lijkt me voor iedereen open is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Bijvoorbaat bedankt 🙏
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JSEPLS0dEvri5T_QF3GKN1kZTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H6a0WLhoOMXjPbDCifGb74Af.png?f=fotoalbum_large

Dit is met de door delta geleverde deco m5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Jan-1981 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 18:18:
[...]

Het 1Gb pakket, het 8Gb pakket is in Kapelle zo voor ver ik weet nog niet beschikbaar (er staat "Het Hogeland in Groningen, Drechterland-Noord in Noord-Holland en Alphen, Chaam en Riel in Noord-Brabant").
Hier staat dat Kapelle de 8 gigabit primeur heeft:
https://www.delta.nl/internet/glasvezel/xgspon/

Sjakie0101 schreef op maandag 15 november 2021 @ 20:32:
[...]
Delta Zakelijk kan het op afstand aan zetten. Doorzeuren, zakelijk erbij gooien en je laten doorverbinden met de afdeling zakelijk.
Ga je dit nog proberen?

En daarnaast ben ik heel nieuwsgierig als je op 29 januari 2022 belt en gaat informeren naar de vrije modemkeuze. Ik heb in de Delta winkel bij ons in het dorp gevraagd of ze dit intern na willen vragen maar tot op heden krijgt de medewerker geen antwoord hierop. Ze houden nog even lekker geheim.

[ Voor 41% gewijzigd door robertwebbe op 16-11-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ahbart schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:34:
Ik heb een aantal pagina's van dit draadje ([Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie) doorgespit, maar het is mij nog niet duidelijk hoe en wat ik nodig heb als Delta hier glasvezel aan komt leggen.
Ik hoop dat jullie kunnen adviseren.

Ik ontving net een brief van Delta dat zij hier ten westen van Haarlem april 2022 willen starten met de voorbereidingen ... Wat dat ook mag betekenen. Het duurt dus nog wel even vermoed ik.

Ik zit nu bij Ziggo. Draai een eigen server op poort 80 en 443 en een wireguard vpn. Kan dat bij Delta? Als ik namelijk de providers check, dan staat daar: "Eigen server niet toegestaan".

Onze tv heb ik alleen via wifi aangesloten. Geen mediabox, of Next. Via de ziggo app kijken we tv (android tv). Dit werkt prima. We kunnen dan ook opnemen. Hoe werkt dat bij Delta providers (Online.nl, Delta en Caiway)?
Hebben we dan Internet en TV nodig als pakket, of kan ik dan ook alleen internet afnemen? Eventueel bijvoorbeeld met NLZiet?

Nu ziet mijn aansluiting er als volgt uit: Kabel - Ziggo modem (Bridge) - Fritz!Box 7490 - clients. Ik lees al dat die Delta modem niet in Bridge kan. Liever zou ik mijn Fritz direct aansluiten. Ik denk te begrijpen dat dat zou kunnen. Heb ik in mij geval dan wel een mediaconverter er tussen nodig? Of hoeft dat niet omdat ik tv via netwerk kijk.

Kan iemand hierbij helpen?
Volgens mij ligt het aan je aansluiting glasvezel betreft de Fritz!Box 7490 op de KPN glasvezel kan het wel via NT aansluiting UTP of vergelijkbaar iets, een maat van mij heeft ook de fritzbox op het KPN glasvezel netwerk KPN biedt ze zelf ook aan.

En de de modem van Ziggo gaat niet werken op de glasvezel meer geschikt als kabelmodem op de coax.

Maar het verhaal van bridge ondersteuning snap ik niet helemaal ligt dat aan de kant van provider of de kant van je modem/router .als je een modem hebt die bridge ondersteund en op afstand moet worden vrijgegeven dan kan de provider op afstand in jouw modem inlogen en wijzigingen doorvoeren.

Koop je een eigen modem waar je zelf in de instellingen kunt veranderen bridge aan of uit bijv. dan ben je naar mijn weten toch niet afhankelijk van je provider, of kan ket het zijn dat de bridge ergens in de hoofdkast pop ergens wordt geblokkeerd en door een signaal geblokkeerd of vrijgegeven kan ook nog wezen dat je een bepaalde code moet hebben van je provider om gebruik van je bridge mogelijkheden etc.

Wie dat weet mag het zeggen hoe het met wel of geen bridge gaat onderlin, .was wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
bluewalk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 06:31:
[...]

Dat is natuurlijk ronduit belachelijk, zeker mmet wat volgend jaar gaat komen. Ben zeer benieuwd wat men gaat doen.

Wat ik mij nu nog afvraag is of als je op 1gbps blijft hangen en niet naar 8gbps gaat (wanneer het hier beschikbaar is), wordt je aansluiting dan alsnog XGS-PON of laat men die lekker op het "oude" netwerk?

[...]

Wat gebeurd er als je die met webinspector enabled en vervolgens aanvinkt en opslaat? >:)
Zover ik begrepen heb gaan ze op termijn alle bestaande aansluitingen overzetten naar XGSPON. Dat zal dan in de hub gedaan worden door bestaande AON aansluitingen op een PON splitter te zetten en deze dan op XGSPON apparatuur aan te sluiten. Dat betekent dan volgens mij wel dat er bij klanten thuis het aansluitpunt en de apparatuur vervangen moet worden. Gezien de kosten zal dit waarschijnlijk pas over een paar jaar gaan gebeuren. Tot die tijd blijft GPON het maximale wat je kunt krijgen op AON.

En het zou wel een hele mooie zijn als je bridge via deze truc kunt aanzetten. Ik hoop dat @Jan-1981 dit wil testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
J.E. Weinor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:05:
[...]
Bij delta wat ik heb ondervonden tijdens aansluiten modem is de aansluiting anders het glasvezel punt is gewoon een lege doos met connector met verzegeling zelf prutsen aan de doos niet mogelijk wegen de verzegeling die er op zit
De verzegeling... In deze installatievideo vanDelta zie ik toch echt de klant met een schaartje de verzegeling verbreken om het glasvezelmodem aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Roetzen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:38:
[...]

De verzegeling... In deze installatievideo vanDelta zie ik toch echt de klant met een schaartje de verzegeling verbreken om het glasvezelmodem aan te sluiten.

ja zo staat het volgens mij ook in de handleiding? wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Roetzen schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:38:
[...]

Ha er zitten 3 groene zegels op 1 van de groene zegels mag je waarschijnlijk doorknippen volgens het filmpje.

Waar de hoofdglasvezel de wanddoos ingaat gewoon een lege aansluit doos lijkt me niet dat je dat kunt weghalen of vervangen door een ander exemplaar.

Vraag mij af waar de andere aansluiting 2e aansluiting voor dient waar de connector in moet of is dat voor de zakelijke kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 01:01:
[...]
Vraag mij af waar de andere aansluiting 2e aansluiting voor dient waar de connector in moet of is dat voor de zakelijke kant.
De installateur/lasser hier wist mij te vertellen dat deze hoogstwaarwschijnlijk voor KPN gaat dienen als de deal rond was. Oftewel voor derde partijen of als de eerste fiber stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
J.E. Weinor schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:15:
[...] Volgens mij ligt het aan je aansluiting glasvezel betreft de Fritz!Box 7490 op de KPN glasvezel kan het wel via NT aansluiting UTP of vergelijkbaar iets, een maat van mij heeft ook de fritzbox op het KPN glasvezel netwerk KPN biedt ze zelf ook aan.
Dank voor je reactie Weinor! Het gaat hier echter om Delta. Zo ver ik weet werkt Delta niet via KPN. Ik vraag me dan ook af of Delta met een NT kastje met UTP aansluiting werkt. Het zou top zijn als dat wel zo is volgens mij.
En de de modem van Ziggo gaat niet werken op de glasvezel meer geschikt als kabelmodem op de coax.
Het was uiteraard niet mijn bedoeling om de ziggo modem te gebruiken. Dat kan niet en dat wil ik juist niet. Het liefst wil ik zo min mogelijk apparaten voor mijn Fritz.
Maar het verhaal van bridge ondersteuning snap ik niet helemaal ligt dat aan de kant van provider of de kant van je modem/router .als je een modem hebt die bridge ondersteund en op afstand moet worden vrijgegeven dan kan de provider op afstand in jouw modem inlogen en wijzigingen doorvoeren.
De Delta meegeleverde 'modem' kan technisch wel in Bridge gezet worden, want dat doen ze ook voor zakelijke klanten, maar dat willen ze niet doen voor particulieren.
Koop je een eigen modem waar je zelf in de instellingen kunt veranderen bridge aan of uit bijv. dan ben je naar mijn weten toch niet afhankelijk van je provider, of kan ket het zijn dat de bridge ergens in de hoofdkast pop ergens wordt geblokkeerd en door een signaal geblokkeerd of vrijgegeven kan ook nog wezen dat je een bepaalde code moet hebben van je provider om gebruik van je bridge mogelijkheden etc.
De modem van Delta moet eerst gebruikt worden om de verbinding te activeren. Daarna schijn je een eigen modem te kunnen aansluiten. Maar mijn vraag is dus, of dat kan en lukt met mijn Fritz 7490? Of dat ik dan nog een media converter oid nodig heb?

Zie mijn oorspronkelijke vraag: link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 22:04
ahbart schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:56:
[...]

De modem van Delta moet eerst gebruikt worden om de verbinding te activeren. Daarna schijn je een eigen modem te kunnen aansluiten. Maar mijn vraag is dus, of dat kan en lukt met mijn Fritz 7490? Of dat ik dan nog een media converter oid nodig heb?

Zie mijn oorspronkelijke vraag: link
De 7490 heeft geen sfp poort dus je zal een mediaconverter nodig hebben.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probydoby
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:59
Ik zit nu bij xs4all, maar kan blijkbaar gaan kiezen tussen KPN en Delta glasvezel wanneer ik verhuis :)

Ik zie dat KPN wat duurder is, maar dat maakt mij weinig uit. Kwaliteit modem, latency, snelheden, betrouwbaarheid, goede klantenservice vind ik veel belangrijker.

Heeft iemand toevallig beide leveranciers gehad om te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
MdO82 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:20:
[...] De 7490 heeft geen sfp poort dus je zal een mediaconverter nodig hebben.
Oke! Dus Glasvezel - Media converter (zoals deze: link) - Fritz 7490 - clients. Dat zou dus bij Delta moeten kunnen?! Dat is te overzien dan.

En hoe zit het met die eigen server? Mag ik bij Delta mij eigen server hosten? Port 80, 443 en bv. wireguard VPN. Omdat ze dat zo expliciet benoemen. Voeger zag ik dat ook wel bij providers staan, maar dit bleek in de praktijk nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
harryslinger schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:50:
[...]

ja zo staat het volgens mij ook in de handleiding? wat is je punt?
Mijn punt is dat de bewering van @J.E. Weinor dat de verzegeling het onmogelijk maakt om zelf iets aan te sluiten op de FTU niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ahbart schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:03:
[...]

Oke! Dus Glasvezel - Media converter (zoals deze: link) - Fritz 7490 - clients. Dat zou dus bij Delta moeten kunnen?! Dat is te overzien dan.

En hoe zit het met die eigen server? Mag ik bij Delta mij eigen server hosten? Port 80, 443 en bv. wireguard VPN. Omdat ze dat zo expliciet benoemen. Voeger zag ik dat ook wel bij providers staan, maar dit bleek in de praktijk nooit een probleem.
In theorie zou het kunnen werken om een mediaconverter (de TP Link MC220L is erg populair) aan te sluiten op de FTU op dezelfde manier als nu je Genexis is aangesloten. En vanaf die mediaconverter je eigen router.
Eigen puntje is de instellingen op die router. Wat moet dat zijn en dan vooral qua VLAN's e.d.?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
Barre73 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:49:
[...]
In theorie zou het kunnen werken om een mediaconverter (de TP Link MC220L is erg populair) aan te sluiten op de FTU op dezelfde manier als nu je Genexis is aangesloten. En vanaf die mediaconverter je eigen router.
Eigen puntje is de instellingen op die router. Wat moet dat zijn en dan vooral qua VLAN's e.d.?
Volgens mij zou dat dan moeten werken. Als ik deze instructie lees: AVM-Fritz.
Die Vlan moet ik me nog even in verdiepen. Ook met betrekking tot TV. Het is me nog niet duidelijk hoe dat dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyyboy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 20:54
vlan100 is naar mijn weten internet (tijdje geleden dat ik dit heb ingesteld op mijn router)

Edit: het is inderdaad vlan100 voor internet

[ Voor 20% gewijzigd door Rickyyboy op 17-11-2021 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:46
ahbart schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:34:
Sinds de komst van "flatrate" zijn eigen servers formeel niet toegestaan bij veel ISP's. Nooit problemen mee gehad, alleen poort 25 is in de loop der tijd overal geblokkeerd om begrijpelijke reden. Zolang je niet 24/7 de lijn voltrekt, maakt het de ISP echt niets uit wat je uitvoert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
was te verwachten:
Beste meneer, mevrouw ,

Vanaf 1 januari wijzigen we een aantal zaken in onze abonnementen. We zetten hier alle veranderingen voor u op een rij.
• De prijs van Extra snelheid 400 mbps wordt met 1 euro per maand verhoogd. Het nieuwe maandbedrag wordt 3,50 euro per maand.
• De prijs van uw 50+ zenderpakket wordt verhoogd met 1,50 euro per maand. Het nieuwe maandbedrag wordt 12,50 euro per maand.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Roetzen schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:30:
[...]

Mijn punt is dat de bewering van @J.E. Weinor dat de verzegeling het onmogelijk maakt om zelf iets aan te sluiten op de FTU niet klopt.
Ja je mag zelf aansluiten op de FTU zoals het filmpje aangaf, maar de wanddoos heeft 3 verzegelingen 1 van de drie zegelingen mag je doorknippen.

Maar je mag niet alle 3 verzegelingen doorknippen en zelf een geheel nieuwe wanddoos monteren wat je zelf het beste lijkt de verzegeling zit er niet voor niets op.

Namelijk het is je eigendom niet daar mag je als consument niets aan veranderen je gaat neem ik aan de glasvezel toch niet zelf in een ander wanddoos monteren, ook wel logisch eigenlijk want glasvezel is breuk gevoelig zo dun als een haarspriet er lopen meer haarsprieten door de kabel naar je wanddoos.

Als er ergens een breuk in de kabel zit pakken ze een andere haarspriet uit de kabel en zetten het signaal er op waar het lichtje door schijnt op blote oog niet te zien haast, daar hoeft de hele kabel niet te vervangen worden tenzij de beschadiging aan de kabel te groot is, op alle haarsprietjes brand ook geen licht door alleen waar het signaal op staat.

4 jaar geleden had ik een breuk ergens in de kabel had geen internet niets meer en werd snel verholpen door KPN ander haarsprietje en alles werkte weer in de pop in de wijk moest ook wat verandert worden maar daar mag je niet zien wel jammer was wel benieuwd hoe het er uit zag.

Maar de hoofdkabel gaat niet makkelijk door met de schop dat valt nog wel tegen maar knikt wel zelf een keer geprobeerd met de schop van een afval stuk tijdens de aanleg met moeite de kabel doormidden gekregen.

KPN heeft geen verzegelingen er op zitten op de NT en naaste deel kap heel makkelijk er af te halen of ze er nu verzegelingen op zetten weet ik niet. maar mag er niets aan veranderen ook geen andere NT module of wat dan ook, het is eigendom KPN.

Het wordt een beetje offtopic, maar hier een afbeelding van mijn aansluiting :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eGYRa7Yv1i7KuqRfik8tRUPnL1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FIQTCWazmWzUor8tKXXDOVv.jpg?f=fotoalbum_large

De aansluiting zit in de hoek van de woonkamer en de modem zit 5 meter verder op de woonkamer in, de standaard rode UTP kabel wat er bij zat cat 5 ongeveer 1 meter is vervangen door een 5 meter UTP cat 8 kabel sinds anderhalf jaar wegens verandering.

De plek eigen keuze tijdens aanleg normaal zitten ze in de meterkast wat onhandig is en ongemak met kabel trekken en wifi signaal, maar kon je zelf aangeven, nu kan je alle kanten op en makkelijker in verdere aanleg in de woning.

[ Voor 9% gewijzigd door J.E. Weinor op 17-11-2021 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ongelooflijk die tariefsverhogingen bij Delta, terwijl ze niets aan hun televisie product verbeteren.
Nog steeds slechts stereo geluid en dat in bijna 2022!!

Ik heb hier geen woorden voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
dolopfriet schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:34:
Ongelooflijk die tariefsverhogingen bij Delta, terwijl ze niets aan hun televisie product verbeteren.

Dat heet gewoon inflatie. Het personeel daar word ook duurder. Daarnaast zijn veel goederen ook duurder geworden, ook in de ICT sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
ahbart schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:59:
[...]
Volgens mij zou dat dan moeten werken. Als ik deze instructie lees: AVM-Fritz.
Die Vlan moet ik me nog even in verdiepen. Ook met betrekking tot TV. Het is me nog niet duidelijk hoe dat dan werkt.
Ik lees net dat ik waarschijnlijk alleen vlan100 op de wan poort hoef te configureren. TV schijnt unicast te zijn.
Hier gelezen.
Als iemand dat anders ziet, hoor ik dat graag! Ik ga graag voorbereid over naar glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 06:47
In mijn gemeente is Delta van plan glasvezel aan te leggen. Als 25% inschrijft, wordt het gerealiseerd.

Nu ben ik aan het vergelijken tussen wat ik nu heb, Ziggo, en Delta.

het Gbps vs Mbit/s verhaal heb ik uitgezocht, ik heb nu 300mb down van Ziggo dus dat wordt 1Gbps van Delta. Voordeel natuurlijk is dat dit ook de up snelheid wordt en niet de huidige 30mb van Ziggo.

TV doen we nu met de mediabox next van Ziggo, heeft iemand ervaring met de DIT van Delta? Werkt dat wat vlot of zijn er veel problemen/bugs mee?

Al met al ligt de totaalprijs van het pakket 1Gpbs, 50+ zenders en vaste telefoon ongeveer een tientje lager dan wat ik nu betaal en met 8Gbps een tientje hoger.

Ik woon met 3 tieners en ben zelf redelijk actief op het internet. Ziggo bevalt me tot nu toe goed, ik heb wel oren naar glasvezel, volgens mij zit daar meer rek in dat koper.

Wat zijn jullie ervaringen met overstappen danwel met Delta in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:34:

Ik heb 120+ en geen 400Mbit meer. Dus prijzen blijven voor mij hetzelfde. De soep wordt niet zo heet gegeten…. En bij alle providers stijgen de prijzen, overigens zijn ze bij Delta afgelopen september fors gedaald.

*knip*. Het mag een maatje minder.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 18-11-2021 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:00
Tux3.14 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:37:
[...]

Dat heet gewoon inflatie. Het personeel daar word ook duurder. Daarnaast zijn veel goederen ook duurder geworden, ook in de ICT sector.
Nee hoor ze willen je gewoon uitknijpen. Ze hebben geld zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:29:
[...]

En daarom zijn de prijzen in september fors verlaagd???? 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Niet online
jaaoie17 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 18:29:
[...]

Ah, dus jij weet hun Capex en Opex budget voor 2022. Ik ben benieuwd naar je cijfers en bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:38:
[...]

En daarom zijn de prijzen in september fors verlaagd???? 8)7 8)7 8)7 8)7
En nu worden worden ze met ingang van 1 januari weer verhoogd, we noemen dat dikke sigaar uit eigen doos op deze manier werkt de politiek ook :?

Meestal is de prijsverhoging zoal KPN T-Mobile etc. zo rond juni juli Maar Delta nog steeds voordeliger.

Ik betaal bij KPN Alles in 1 pakket instap 100/100 extra zenders in plus pakket verder niets al €62 euro per maand dat is zonder opname mogelijkheid daar betaal je extra voor geen 2e ontvanger zijn extra kosten geen extra zenders etc. dat zijn extra kosten er bovenop.

Geen super wifi of wat dan ook extra flinke kosten er boven op ondanks slechte wifi standaard, daar staat KPN om bekend met experia modems.

4k ontvangers extra kosten er boven op per maand aanbod 1 a 2 zenders op dit moment geen toegevoegde waarde op de glasvezel, heb je Android tv of cc kun je Netflix prime video of Disney+ in 4k ultra HDR Atmos kun je ook zien kost niets extra aan een losse 4k ontvanger van KPN.

Heb je KPN mobiel krijg je 5 euro korting en gratis 1 zender naar keuze en maandelijks te wijzigen.

Standaard krijg je niets als vaste klant geen extra verhoging zoals bij andere providers nog wel eens doen etc.

500/500 lijntje ook niet mogelijk was in het verleden wel mogelijk maar van korte duur, bij KPN heb je maar drie keuze snelheden 100/100 200/200 en het grote gat er tussen een 1000/1000 down up lijntje op de glasvezel vind het 1000/1000 extra te duur per maand in verhouding.

Verder verbindingen wel stabiel klantenservice kan een ramp worden laatste tijd veel problemen nu iets verbeterd. overzicht algemeen moet veel verbeterd worden KPN is niet erg duidelijk veel gehussel net als het hussel abonnementen onderling.

• bluewalk
  • Niet online
J.E. Weinor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:07:
[...]

En nu worden worden ze met ingang van 1 januari weer verhoogd, we noemen dat dikke sigaar uit eigen doos op deze manier werkt de politiek ook :?
Welke verhoging hebben we het over? Ik heb namelijk nog niets gezien?
J.E. Weinor schreef op woensdag 17 november 2021 @ 23:07:
[...]

Meestal is de prijsverhoging zoal KPN T-Mobile etc. zo rond juni juli Maar Delta nog steeds voordeliger.

Ik betaal bij KPN Alles in 1 pakket instap 100/100 extra zenders in plus pakket verder niets al €62 euro per maand dat is zonder opname mogelijkheid daar betaal je extra voor geen 2e ontvanger zijn extra kosten geen extra zenders etc. dat zijn extra kosten er bovenop.

Geen super wifi of wat dan ook extra flinke kosten er boven op ondanks slechte wifi standaard, daar staat KPN om bekend met experia modems.

4k ontvangers extra kosten er boven op per maand aanbod 1 a 2 zenders op dit moment geen toegevoegde waarde op de glasvezel, heb je Android tv of cc kun je Netflix prime video of Disney+ in 4k ultra HDR Atmos kun je ook zien kost niets extra aan een losse 4k ontvanger van KPN.

Heb je KPN mobiel krijg je 5 euro korting en gratis 1 zender naar keuze en maandelijks te wijzigen.

Standaard krijg je niets als vaste klant geen extra verhoging zoals bij andere providers nog wel eens doen etc.

500/500 lijntje ook niet mogelijk was in het verleden wel mogelijk maar van korte duur, bij KPN heb je maar drie keuze snelheden 100/100 200/200 en het grote gat er tussen een 1000/1000 down up lijntje op de glasvezel vind het 1000/1000 extra te duur per maand in verhouding.

Verder verbindingen wel stabiel klantenservice kan een ramp worden laatste tijd veel problemen nu iets verbeterd. overzicht algemeen moet veel verbeterd worden KPN is niet erg duidelijk veel gehussel net als het hussel abonnementen onderling.
Waar praten we over? Delta heeft de prijzen fors verlaagd, verhoogd de prijzen van een oud abo en van het tv pakket iets, en dat doen alle providers. Niets schokkends, zelfs niet het noemem waard.

• lier
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Draai momenteel op mijn RB4011 van MikroTik versie 7.1RC6 (in verband met WireGuard). Nu zie ik dat op mijn SFP (van FS.com) best wel veel Rx Drops geregistreerd worden (en een paar Rx Too Short). Zijn er meer mensen die dit zien? Heb het idee dat ik niet meer Gigabit voltrek... Ga in ieder geval een nieuwe kabel testen, ben vooral benieuwd of het probleem bij mij ligt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-09 08:45
Zojuist een flexpakket afgesloten bij Delta vanwege het glasvezelproject dat bij mij in het dorp loopt. Het zal mij benieuwen of er voor 22 december voldoende aanmeldingen zijn, en wanneer dan de schop in de grond gaat (en uiteindelijk mijn abonnement actief wordt).

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 09:43
Lees hier het Deltafiber standpunt omtrent de vrije modemkeuze op pagina 87.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-873033.pdf

Het zit er dus niet in dat dit bij XGS-PON gaat plaatsvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
Mapje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:10:
Lees hier het Deltafiber standpunt omtrent de vrije modemkeuze op pagina 87.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-873033.pdf

Het zit er dus niet in dat dit bij XGS-PON gaat plaatsvinden.
Dat document is van 2018 en dus achterhaald door de beleidsregel van de ACM van juli dit jaar.

https://www.acm.nl/sites/...besluit-eindapparaten.pdf

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Die vrije modemkeuze moet gewoon!!!
KPN laat zien dat het kan met glasvezel, dus geen smoezen meer voor Delta Fiber.
Pagina: 1 ... 19 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.