Ja je mag zelf aansluiten op de FTU zoals het filmpje aangaf, maar de wanddoos heeft 3 verzegelingen 1 van de drie zegelingen mag je doorknippen.
Maar je mag niet alle 3 verzegelingen doorknippen en zelf een geheel nieuwe wanddoos monteren wat je zelf het beste lijkt de verzegeling zit er niet voor niets op.
Namelijk het is je eigendom niet daar mag je als consument niets aan veranderen je gaat neem ik aan de glasvezel toch niet zelf in een ander wanddoos monteren, ook wel logisch eigenlijk want glasvezel is breuk gevoelig zo dun als een haarspriet er lopen meer haarsprieten door de kabel naar je wanddoos.
Als er ergens een breuk in de kabel zit pakken ze een andere haarspriet uit de kabel en zetten het signaal er op waar het lichtje door schijnt op blote oog niet te zien haast, daar hoeft de hele kabel niet te vervangen worden tenzij de beschadiging aan de kabel te groot is, op alle haarsprietjes brand ook geen licht door alleen waar het signaal op staat.
4 jaar geleden had ik een breuk ergens in de kabel had geen internet niets meer en werd snel verholpen door KPN ander haarsprietje en alles werkte weer in de pop in de wijk moest ook wat verandert worden maar daar mag je niet zien wel jammer was wel benieuwd hoe het er uit zag.
Maar de hoofdkabel gaat niet makkelijk door met de schop dat valt nog wel tegen maar knikt wel zelf een keer geprobeerd met de schop van een afval stuk tijdens de aanleg met moeite de kabel doormidden gekregen.
KPN heeft geen verzegelingen er op zitten op de NT en naaste deel kap heel makkelijk er af te halen of ze er nu verzegelingen op zetten weet ik niet. maar mag er niets aan veranderen ook geen andere NT module of wat dan ook, het is eigendom KPN.
Het wordt een beetje offtopic, maar hier een afbeelding van mijn aansluiting
De aansluiting zit in de hoek van de woonkamer en de modem zit 5 meter verder op de woonkamer in, de standaard rode UTP kabel wat er bij zat cat 5 ongeveer 1 meter is vervangen door een 5 meter UTP cat 8 kabel sinds anderhalf jaar wegens verandering.
De plek eigen keuze tijdens aanleg normaal zitten ze in de meterkast wat onhandig is en ongemak met kabel trekken en wifi signaal, maar kon je zelf aangeven, nu kan je alle kanten op en makkelijker in verdere aanleg in de woning.
[
Voor 9% gewijzigd door
J.E. Weinor op 17-11-2021 14:33
]