Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-05 23:54
wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:48:
[...]

Na wat verder onderzoek was ik ook uitgekomen bij een mediaconverter. Ik sta nog voor de keuze om TV eventueel bij Ziggo te houden. Dat maakt het iets eenvoudiger. Ik heb maar 1 cat6 naar een switch bij de TV liggen. Ik weet niet of dat voldoende is voor IPTV van Delta.
Ligt eraan hoe je het aansluit. Het is mogelijk mits de switch bij de tv igmp snooping kan. De genexis heeft vervolgens een truukje dat het TV verkeer op de juiste vlan terecht komt en de juiste QoS tag krijgt.

Echter als je met een mediaconverter aan de slag gaat is de makkelijkste optie om vlan101 door te zetten naar de switch en op de switch te untaggen. Zelf heb ik niet geprobeerd om de settop via een router op het publieke internet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 20:18
BlazeMuis schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Je kan er, na activatie via het meegeleverde modem, ook voor kiezen om een mediaconverter te gebruiken. De TP Link MC220L kost 2 tientjes, hoeft het modem ook niet meer in bridge modus gezet te worden.
Lijkt me een mooie optie. Dus eerst het meegeleverde modem aansluiten. Activeren en dan de mediaconverter aansluiten ? Heb ik ook nog een SPF-module nodig ?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04:06
wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Lijkt me een mooie optie. Dus eerst het meegeleverde modem aansluiten. Activeren en dan de mediaconverter aansluiten ? Heb ik ook nog een SPF-module nodig ?
SFP kan je uit het meegeleverde modem halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Als ik bij Ziggo alleen TV wil afnemen zit ik vast aan Kabel TV en dan is het niet mogelijk om extra zenders zoals Fox Sports te nemen. De goedkoopste optie wordt dan TV-Start van 26,95 + 12,95 voor Fox Sport.

Stel ik neem toch TV bij Delta, dan heb ik naast de mediaconverter nog een managed switch nodig zoals de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini ? (ivm de vlan's voor internet en tv)

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
Dat is FOX Sports International heh, Fox Eredivisie kost €17,95

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:09

lier

MikroTik nerd

wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:45:
Stel ik neem toch TV bij Delta, dan heb ik naast de mediaconverter nog een managed switch nodig zoals de Ubiquiti UniFi Switch Flex Mini ? (ivm de vlan's voor internet en tv)
Klopt, of een router (zoals bijvoorbeeld MikroTik) die dat ondersteund. En nog mooier, een router met SFP.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
lier schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:26:
[...]

Klopt, of een router (zoals bijvoorbeeld MikroTik) die dat ondersteund. En nog mooier, een router met SFP.
ik heb een Ubiquiti USG, die ondersteunt VLAN's. Ik heb slechts een enkele cat6 naar de tv, als ik daar internet en tv over wil hebben dan heb ik bij de tv toch ook een managed switch nodig ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
ik heb een Ubiquiti USG, die ondersteunt VLAN's. Ik heb slechts een enkele cat6 naar de tv, als ik daar internet en tv over wil hebben dan heb ik bij de tv toch ook een managed switch nodig ?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
wpeterw schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Om er zeker van te zijn dat het gaat werken: Als je vanaf die switch een TV én een internet 'out' wilt, dan heb je idd een managed switch met VLAN support nodig.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Nnoitra schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 15:45:
[...]

Om er zeker van te zijn dat het gaat werken: Als je vanaf die switch een TV én een internet 'out' wilt, dan heb je idd een managed switch met VLAN support nodig.
Mooi, dan kan ik weer wat aanschaffen !

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
BlazeMuis schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Weet je ook hoe ik die SFP uit de Genexis krijg ? Er zit niet echt iets van release mechanisme op. Gewoon trekken ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
wpeterw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Weet je ook hoe ik die SFP uit de Genexis krijg ? Er zit niet echt iets van release mechanisme op. Gewoon trekken ?
Het gedeelte waar de witte kabel (de glasvezel) in gaat losmaken, pak er een schroevendraaier bij, gaat een stuk makkelijker ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
wpeterw schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:55:
[...]

Klepje opmaken, kabel uit de sfp module halen en dan zie je aan de onderkant een blauw hendeltje. Dit hendeltje naar je toe halen en dan komt de module er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farid_A
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 08:48
Doen ze niet moeilijk over het verbreken van de verzegeling op dat klepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
BlazeMuis schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Heb jij het op deze manier werkend ? Bij FS waar ik een extra SFP en kabeltje wil bestellen komen ze met een ingewikkeld verhaal dat het niet zou werken (mediaconverter + sfp + usg).

PV Output

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wpeterw
Het werkt. De volgende stappen uitgevoerd:

1. USG > Settings > Internet > WAN networks > edit: Use VLAN ID: 100
2. SFP verwijderen uit Genexis modem
3. SFP in TP-Link MC220L mediaconverter
4. Ethernet in ethernet-poort TP-Link MC220L mediaconverter
5. Ethernet in USG WAN poort
6 USG herstarten

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Farid_A schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:29:
Doen ze niet moeilijk over het verbreken van de verzegeling op dat klepje?
Er is hier een monteur geweest, die heeft er niks van gezegd.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Weet iemand of de Guigion monteur noodzakelijk is? Ik heb nu glasvezel via Caiway en stap over op Delta. Een (nieuw) glasmodem aansluiten op de NTU (of FTU) lukt me zelf ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yell0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 03:25
Nee, makkelijk zelf te doen. Handleiding is summier, maar voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Thanks @Yell0 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
lier schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 08:22:
Weet iemand of de Guigion monteur noodzakelijk is? Ik heb nu glasvezel via Caiway en stap over op Delta. Een (nieuw) glasmodem aansluiten op de NTU (of FTU) lukt me zelf ook wel...
Ik heb 25-8 het abonnement bij Caiway opgezegd en een aanvraag gedaan voor een abonnement bij Delta. Maar het was helaas niet mogelijk om zonder een monteur aan te vragen. Wij wachten dus nu op een belletje van Guidion om een installatieafspraak te maken. En dan pas wordt de ingangsdatum van ons nieuwe abonnement bekend. Beetje spannend met het thuiswerken nu. Ik had beter eerst Delta moeten aanvragen en toen pas Caiway moeten opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Inmiddels gebeld door Guidion, afspraak vindt niet plaats (ook in overleg met Delta via Messenger). Apparatuur heb ik al binnen, ben beniewd hoe lang de downtime is (die zou er helemaal niet hoeven te zijn...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMido
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-04 17:07
lier schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:22:
Inmiddels gebeld door Guidion, afspraak vindt niet plaats (ook in overleg met Delta via Messenger). Apparatuur heb ik al binnen, ben beniewd hoe lang de downtime is (die zou er helemaal niet hoeven te zijn...).
Hoelang duurde het voordat je het belletje kreeg van Guidion?

Eerst via Guidion geregeld dat je geen monteur nodig had en toen Delta gecontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Besteld op 12-8, afgelopen zondag (30-08) telefoontje van Guidion (na heel veel reminder mailtjes).
Aan hun doorgegeven dat ik geen monteur nodig heb.

Contact met Delta over het niet plannen van een afspraak was ruim daarvoor (maar blijkbaar is dat niet doorgegeven aan Guidion).

Overigens gaat bij mij op 14 september het signaal eraf en indien nodig ga ik voor een tijdelijke mifi oplossing. Nog geen datum ontvangen voor het activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 00:16

Gé Brander

MS SQL Server

Storing met tv helaas

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wederom een DDOS...gelukkig wordt alleen IPTV geraakt (als ik het goed begrepen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
lier schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:52:
Wederom een DDOS...gelukkig wordt alleen IPTV geraakt (als ik het goed begrepen heb).
Correct, de nameservers van Zeelandnet. Waar alle diensten van delta onder de domeinen van Delta (delta.nl en zeelandnet.nl) gebruik van maken als nameservers. Oftwel webtv.delta.nl resolved gewoonweg niet, dus geen IPTV. Coax werkt overigens wel gewoon.

Wat ik overigens wel een nadeel vind is dat Delta nog geen hybride oplossing aan biedt. Ik zou graag alleen internet via glas willen en TV via coax houden, echter is dat momenteel niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:22
bluewalk schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Correct, de nameservers van Zeelandnet. Waar alle diensten van delta onder de domeinen van Delta (delta.nl en zeelandnet.nl) gebruik van maken als nameservers. Oftwel webtv.delta.nl resolved gewoonweg niet, dus geen IPTV. Coax werkt overigens wel gewoon.

Wat ik overigens wel een nadeel vind is dat Delta nog geen hybride oplossing aan biedt. Ik zou graag alleen internet via glas willen en TV via coax houden, echter is dat momenteel niet mogelijk.
Nu weet ik niet over welk gebied je spreekt, maar bied delta geen internet only aan dan ?
Ik kon er wel voor kiezen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Delta biedt zeker internet only aan.
Bij Delta bouw je je product op vanaf internet. Daarna kiest je of je daarbij televisie wilt kijken en/of vast wilt bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Nu weet ik niet over welk gebied je spreekt, maar bied delta geen internet only aan dan ?
Ik kon er wel voor kiezen
Correct, kan je wel doen. Echter als je in Zeeland ook TV via coax hebt van Delta (who else) dan zal je dit in je glaspakket moeten meenemen omdat je niet twee losstaande abbo's (coax en glas) naast elkaar kan hebben volgens hun systemen. Ik heb dit ondertussen drie keer naagevraagd bij verschillende onderdelken van Delta en die geven allemaal hetzelfde antwoord.

[ Voor 11% gewijzigd door bluewalk op 01-09-2020 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:31:
[...]

Correct, kan je wel doen. Echter als je in Zeeland ook TV via coax hebt van Delta (who else) dan zal je dit in je glaspakket moeten meenemen omdat je niet twee losstaande abbo's (coax en glas) naast elkaar kan hebben volgens hun systemen. Ik heb dit ondertussen drie keer naagevraagd bij verschillende onderdelken van Delta en die geven allemaal hetzelfde antwoord.
Dat wordt nog leuk dan mocht Caiway onverhoopt ook Delta worden (waarmee ik niet zeg dat dit ooit gaat gebeuren, lees goed wat ik schrijf!!)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Sjakie0101 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:48:
[...]

Dat wordt nog leuk dan mocht Caiway onverhoopt ook Delta worden (waarmee ik niet zeg dat dit ooit gaat gebeuren, lees goed wat ik schrijf!!)...
Ze profileren zich nu nog als 2 bedrijven, maar reken er maar op dat dit op een duur zal veranderen.

Caiway maakt nu ook gebruik van het tv platform van Delta toch?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:48:
[...]

Yep, nu gaf een medewerker wel toe dat men er naar het kijken is. Maar vooralsnog zijn er twee klantensystemen voor coax en glas waardoor het nu het een of het ander is.

Verder staat dit nu op de site van Delta, nog even wachten dus, ook al ligt de vezel straks al binnen :F
Al een DELTA abonnement via de kabel?
Overstappen kan door je aan te melden voor een Flexpakket via glasvezel. Als bestaande klant kunnen we je abonnement nog niet direct overzetten met behoud van al je persoonlijke instellingen zoals e-mailadressen, mailboxen, telefoonnummer en factuurgeschiedenis. Als je je nu aanmeldt voor een glasvezelabonnement, wordt je woning alvast aangesloten. Je abonnement wordt overgezet zodra de aanpassingen in onze klantsystemen gereed zijn. Daarna krijg je meer informatie over het overstapmoment.

Heb je een contract afgesloten met een actieaanbod, dan gaat deze gelden vanaf het moment dat je nieuwe glasvezelabonnement wordt geactiveerd. Tot je bent overgezet kun je uiteraard gebruik blijven maken van ons superieure kabelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluewalk schreef op maandag 7 september 2020 @ 06:33:
[...]

Yep, nu gaf een medewerker wel toe dat men er naar het kijken is. Maar vooralsnog zijn er twee klantensystemen voor coax en glas waardoor het nu het een of het ander is.

Verder staat dit nu op de site van Delta, nog even wachten dus, ook al ligt de vezel straks al binnen :F

[...]
Wie weet gaan ze ooit over op de Amino 7xm, die heeft ook een COAX aansluiting. Het is een manier om de gehele oude COAX-kabel uit te faseren en te verkopen op den duur.

Caiway heeft zelf ook nog COAX daar krijg je de tv nog zowel via COAX als via glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-04 15:26
Ik krijg op 2 november de sleutel van ons nieuwe huis in het buitengebied van Apeldoorn, waar Delta momenteel een glasvezelcampagne heeft lopen. (Aanmelden moet vóór 4 november dus dat wordt nog even spannend.)
Ik heb de keuze uit 5 providers waaronder Delta zelf. Hun aanbod ziet er voor mij ook het beste uit. Ben op zoek naar internet-only, dus geen tv of telefonie.
Nu heb ik momenteel glas via KPN en dat werkt prima via m'n Unifi setup (USG), dus zonder de Experia Box van KPN. Klopt het dat ik bij Delta dat ook kan (blijven) doen? Lees er hier en daar wat over maar kan er nog geen bevredigend antwoord op vinden. Heb volgens mij geen vlan's nodig omdat ik geen tv gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Snoz Lombardo schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 23:59:
Klopt het dat ik bij Delta dat ook kan (blijven) doen?
Delta levert, net als alle andere providers, een glasmodem met router ingebouwd. Deze kan niet in bridge gezet worden (DMZ kan wel), waardoor de toegevoegde waarde van de USG nul is. Mocht je daarvoor kiezen dan kan je dubbele NAT hebben.

Je kan overwegen om een mediaconverter/managed switch met SFP poort) te gebruiken (en de USG als enige router inzetten -> daar heb je VLAN configuratie voor nodig). Of een router die een SFP poort heeft, zoals de USG‑PRO‑4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:01
lier schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:22:
Goed om te weten. Hier ga ik ook over van Caiway naar Delta, begin volgende maand. Had Caiway nog gebeld of ze een aantrekkelijk aanbod konden doen. Nee, hooguit iets van eenmalig 20 euro korting. Dan stap ik wel over.

In aanmeldproces Delta kom je niets tegen m.b.t. overstappen en automatisch opzeggen, dus even via chat gevraagd hoe dat gaat. Moet dus zelf Caiway opzeggen (1 maand opzegtermijn). Delta aangevraagd en Caiway opgezegd. Heb een link ontvangen van Delta voor afspraak plannen voor monteur van Guidion. ik heb internet only maar kon alleen opties met aansluiten tv kiezen... beetje slordig.
Ook aangevinkt dat ik nog niet de apparatuur had van delta, en die werd paar dagen later vanzelf toegezonden.

Is dus precies zelfde modem/router als Caiway. ga ik dus zelf wel aansluiten.

Delta geeft aan dat ze nu automatisch de opzegdatum van caiway doorkrijgen, dat ga ik nog even checken, of krijg je daar nog bericht over?

Vroeg me nog wel af of er nog een fysieke handeling door een monteur in een wijkkast o.i.d. nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Wally2002 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:30:
Delta geeft aan dat ze nu automatisch de opzegdatum van caiway doorkrijgen, dat ga ik nog even checken, of krijg je daar nog bericht over?

Vroeg me nog wel af of er nog een fysieke handeling door een monteur in een wijkkast o.i.d. nodig is.
Berichtgeving is minimaal, heb zelf veel contact gezocht via de FB Messenger.

Volgens mij kan alles op afstand gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:41:
[...]

Berichtgeving is minimaal, heb zelf veel contact gezocht via de FB Messenger.

Volgens mij kan alles op afstand gedaan worden.
COAX wordt in de wijkkast afgesloten. Glasvezel wordt op afstand omgezet.

Overigens hebben zowel Caiway als Delta een overstapservice en gezien dat ze één bedrijf zijn zou het overstappen een stuk sneller moeten gaan dan dit bureaucratische geneuzel.
Ik zou bijna zeggen dat je met 1 druk op de knop bij Delta zit en je de tv diensten van Delta ontvangt.
Het zijn allemaal dezelfde systemen. Al die omruil van hardware is ook niet nodig tenzij je andere tv decoders nodig hebt. Alle hardware is al eigendom van DeltaCaiway.

Maar goed, ik denk dat het tijdelijk nog zo gaat. Dit laat men echt niet op deze manier bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Maandag kan ik het uit eerste hand vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
lier schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:08:
Ik kreeg vandaag een e-mail van Delta dat ik het contract bij de huidige leverancier (Caiway) moest opzeggen.

12 oktober is de einddatum, dit heb ik daarna aan Delta doorgegeven. Ze hebben mij verteld dat de 12e dan het signaal eraf gaat en het nieuwe signaal er weer op gaat. Dit kon maximaal 2 werkdagen duren. Ik mag hopen dat het niet zo lang gaat duren, maar we zullen het zien.

• MdO82
Zijn er hier mensen die een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gebruiken icm Delta Glasvezel ?

Ik wil zodra wij hier glas hebben mijn interne netwerk ook gelijk op de schop gooien.

Daarbij wil ik gebruik maken van ubiguiti spul, maar was benieuwd of mensen deze router in gebruik hebben en wat de ervaringen zijn icm Delta

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 21:08:
wat kun je dan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Hoe lang het duurt om omgezet te worden van Caiway naar Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:03:
Hoe lang het duurt om omgezet te worden van Caiway naar Delta.
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Hij is nog off-line denk ik ;) :D

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Dat nooit... :P

Nog in afwachting van de overzetting...zou mij verrassen als het vandaag nog gebeurt.

[Update1] Zowaar, iets na 21:00 uur down. Helaas komt mijn netwerk niet up. Morgen maar verder.

[Update2] Vanmorgen getest, alles werkt. Hoefde ook niet te activeren. En (en daar ben ik echt blij mee!), het IP adres van mijn router is hetzelfde gebleven. Dit laatste ivm VPN naar het werk.

Overigens had ik het pakket al ontvangen, downtime was dus echt minimaal!

[ Voor 43% gewijzigd door lier op 15-09-2020 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:50:
[...]

Nog in afwachting van de overzetting...zou mij verrassen als het vandaag nog gebeurt.

[Update1] Zowaar, iets na 21:00 uur down. Helaas komt mijn netwerk niet up. Morgen maar verder.

[Update2] Vanmorgen getest, alles werkt. Hoefde ook niet te activeren. En (en daar ben ik echt blij mee!), het IP adres van mijn router is hetzelfde gebleven. Dit laatste ivm VPN naar het werk.

Ik had niet anders verwacht. Er is niet veel meer voor nodig om je over te zetten op Delta.
Dat truukje hebben ze straks hard nodig wanneer Caiway onverhoopt ook op termijn Delta wordt. Alles lijkt er al op ingericht en hardware wisselen is totaal niet nodig. Alles kan blijven draaien op dezelfde hardware (al heeft Delta wel standaard de Kamai 7x)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Sjakie0101 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:41:
Alles lijkt er al op ingericht en hardware wisselen is totaal niet nodig.
Voor het activeren had ik wel het nieuwe glasmodem nodig...die zit inmiddels weer terug in de doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lier schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:51:
[...]

Voor het activeren had ik wel het nieuwe glasmodem nodig...die zit inmiddels weer terug in de doos :P
Dan zit je wel met retour sturen van spullen. Ze verwachten de oude meuk retour.
Wat dat betreft snap ik Caiway en Delta niet. Het zijn dezelfde medewerkers, dezelfde systemen.
Waarom nog al dat gedoe voor de buhne alsof ze twee bedrijven zijn die niet met elkaar te maken hebben.
Want in alle redelijkheid, de naam Caiway zal eens ook Delta worden. Men houdt deze situatie echt niet in stand zoals deze nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ik hoop dat je bij Delta geen last hebt van niet kunnen terugkijken of opnamen als je alleen het basispakket hebt. Ik kan me voorstellen dat diverse klanten die van Caiway komen daar geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Het gaat om een overstap naar een Internet Only abonnement. Tv (terug)kijken doen we via NL Ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
lier schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:50:
[...]

Heb jij ook een afspraak met een monteur gemaakt? Ze blijven mij maar spammen met mails dat ik een afspraak moet maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

BlazeMuis schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:20:
Heb jij ook een afspraak met een monteur gemaakt? Ze blijven mij maar spammen met mails dat ik een afspraak moet maken.
Uiteindelijk namen ze telefonisch contact op. Daar heb ik aangegeven dat er geen monteur nodig was. Bij mij was het letterlijk twee keer stekker eruit en erin en klaar. Daar heb ik geen monteur voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:47:
Ik hoop dat je bij Delta geen last hebt van niet kunnen terugkijken of opnamen als je alleen het basispakket hebt. Ik kan me voorstellen dat diverse klanten die van Caiway komen daar geen rekening mee houden.
Dat is informatie die niet helemaal klopt.

Dat is sterk regionaal. Bij sommige pakketten kan het wel en dit verschilt ook per provincie en per welke glasvezelvariant. Men kan dat per flexpakket en regio wel/niet aanzetten.

Gewoon goed opletten wanneer je besteld en op de site wat er wel en niet mogelijk is.

Als deze informatie waar zou zijn dan zouden ze Caiway in de toekomst niet om kunnen dopen naar Delta, dan zouden de Caiwayklanten gaan klagen. Vooropgesteld dat ik niet weet of dat gaat gebeuren of niet maar er zal ooit een moment komen waarop ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
MdO82 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:58:
Zijn er hier mensen die een pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X SFP gebruiken icm Delta Glasvezel ?

Ik wil zodra wij hier glas hebben mijn interne netwerk ook gelijk op de schop gooien.

Daarbij wil ik gebruik maken van ubiguiti spul, maar was benieuwd of mensen deze router in gebruik hebben en wat de ervaringen zijn icm Delta
Even mijzelf quoten.
Nadat ik dit bericht had gepost kwam ik de handleiding tegen van delta.
Daar zie ik in staan dat het modem een vaste glasconnector heeft welke je in de aansluiting steekt.
Dit houdt dus in dat je het modem moet gebruiken en geen eigen spul kunt aansluiten ?

Iemand die dit kan bevestigen ?
Dan wacht ik nog even met spullen aanschaffen :+

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Lees even dit topic door, @MdO82:
Caiway glasvezel met eigen router
MikroTik en Caiway met een eigen mediaconverter

En lees in plaats van Caiway Delta, dan weet je exact wat je moet doen.
In het laatste topic gaat het over MikroTik, maar dat maakt niet uit (ook al staan de instellingen ergens anders).

TLDR:
Internet kan prima met eigen router, IPTV kan problemen geven.

[ Voor 43% gewijzigd door lier op 15-09-2020 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
lier schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:54:
Lees even dit topic door, @MdO82:
Caiway glasvezel met eigen router

En lees in plaats van Caiway Delta, dan weet je exact wat je moet doen.
Ga ik doen thnx :)

Edit: oke iets wat ik al tegengekomen was gebruik maken van dmz.
Dan heb je toch NAT achter NAT ?

afijn ik ga mij even verder inlezen en nu las ik ook wisselende verhalen over het wel of niet in bridge kunnen zetten van het modem, maar volgens mij kon het niet.
Ik duik er nog even verder in

[ Voor 33% gewijzigd door MdO82 op 15-09-2020 18:00 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:50:
[...]

Iemand die dit kan bevestigen ?
Dan wacht ik nog even met spullen aanschaffen :+
Zie deze post: wpeterw in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Je kan als het goed is de SFP uit het modem halen en in je converter/router steken, VLAN100 op je WAN en gaan _/-\o_

Ze zijn hier in Middelburg in de buurt aan het graven geslagen dus kan dat binnen een paar maanden pas testen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik kan het sinds vanmorgen bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
bluewalk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:01:
[...]

Zie deze post: wpeterw in "[Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Je kan als het goed is de SFP uit het modem halen en in je converter/router steken, VLAN100 op je WAN en gaan _/-\o_

Ze zijn hier in Middelburg in de buurt aan het graven geslagen dus kan dat binnen een paar maanden pas testen.
Volgens de handleiding zit de aansluiting vast, maar goed ik zie het wel als glas hier binnen is zal nog even duren ivm de maatregelen.
Ze denken nu in januari klaar te zijn ;w

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
MdO82 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:03:
[...]

Volgens de handleiding zit de aansluiting vast, maar goed ik zie het wel als glas hier binnen is zal nog even duren ivm de maatregelen.
Ze denken nu in januari klaar te zijn ;w
Ja die je in het kastje steekt wel, echter in het modem zelf zit een SFP aansluiting die je los kan halen (althans, volgens anderen):
Afbeeldingslocatie: https://www.zeelandnet.nl/forum/filedata/fetch?id=185872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
bluewalk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:09:
[...]

Ja die je in het kastje steekt wel, echter in het modem zelf zit een SFP aansluiting die je los kan halen (althans, volgens anderen):
[Afbeelding]
Oh nice :*)
Ik wacht eerst nog wel even tot ze echt klaar zijn hier ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 09:52
Gisteren is bij mij door Deltafiber een FTU geplaatst .
Er wordt een Fritzbox 5490 geleverd (online.nl). Dus rechtstreeks vanuit de FTU naar de Fritzbox 5490 met glas.
Daar mijn meterkast op een totaal verkeerde plaats zit qua infrastuctuur, wil ik met gigabit ethernet 20 meter verderop de Fritzbox (via ETH1 poort) plaatsen. Ik denk aan een TP-LINK MC220L. Er is werkelijk niemand (de monteur niet, provider niet) die mij kan adviseren welke mediaconnector en SFP ik nodig heb en welke glasconnectors ect. Wie heeft zo een oplossing al draaiend, of een andere tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/auejg4kXO8nh7cC38YfaCW3r-sk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zNq58dL4rzm3UO8f5nluMa47.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFGqNva8DQQC7n_Amzbni3kNWs0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OdlhJzhWKKGXGpaFsqFXqWFi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
frank58 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 19:57:
Gisteren is bij mij door Deltafiber een FTU geplaatst .
Er wordt een Fritzbox 5490 geleverd (online.nl). Dus rechtstreeks vanuit de FTU naar de Fritzbox 5490 met glas.
Daar mijn meterkast op een totaal verkeerde plaats zit qua infrastuctuur, wil ik met gigabit ethernet 20 meter verderop de Fritzbox (via ETH1 poort) plaatsen. Ik denk aan een TP-LINK MC220L. Er is werkelijk niemand (de monteur niet, provider niet) die mij kan adviseren welke mediaconnector en SFP ik nodig heb en welke glasconnectors ect. Wie heeft zo een oplossing al draaiend, of een andere tip?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Glasvezelkabel zit bij het pakket denk ik. En die zal aan de ene kant SC-APC (groen) zijn en in een rare grijze plastice constructie zitten die in de Delta NT past. En zal aan de andere kant SC-PC (blauw) zijn die eigenlijk in je FritzBox hoort te gaan.

Als SFP moet je hebben een BiDi (BiDi is belangrijk) 1310 TX en 1550 RX.
Hier een voorbeeld van een BiDi van DrayTek die in NL veel gebruikt wordt en waar toevallig ook een SC-PC (blauwe) connector in moet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KmaAGCdaejlNiGfQCdyQJIf_pY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29QE5PM5K5g4H0c9gHLdNpdI.jpg?f=fotoalbum_large

Je kan ook kijken of je van iemand een T-Mobile converter kan overnemen. Daar zit ook toevallig een SC-PC aansluiting op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH8OmysJudkjzLyT3hWC-l-lptE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TiABdmYc8QYYIsVEXZw9eGGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H0tddQ4RNFN0Tw0RU4mLIEucsyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyP938LOa9ghtquqLMdCePBk.jpg?f=fotoalbum_large

• lier

lier

MikroTik nerd

@frank58 Een optie om een glaskabel te trekken? Dan heb je geen mediaconverter nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:01
De TP-LINK MC220L gebruik ik zelf in combinatie met deze SFP:
Cisco Linksys MGBBX1 Compatible 1000BASE-BX-U BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km

Let op je hebt wel een SC-LC kabel nodig met die SFP (LC/UPC-SC/APC SM SX)

Mooiste is wel om inderdaad een glaskabel kan trekken. Let op dan heb je wel een SC-APC - SC-UPC kabel nodig die je zelf op de juiste manier in die plastic huls moet leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
lier schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:18:
@frank58 Een optie om een glaskabel te trekken? Dan heb je geen mediaconverter nodig.
Was ook het eerste wat ik dacht. Er is al een kabel aanwezig. Dus als je diezelfde soort kabel in een flinke langere lengte bestelt op internet ben je voor een paar tientjes klaar en hoef je niets te doen met mediaconverters, SFP modules etc..
Enige voorwaarde is dat die glaskabel beschermd kan liggen. Ze zijn nou eenmaal een stuk kwetsbaarder dan een CAT6 kabel.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-05 19:13
Ik ben sinds vandaag via Delta Fiber (vh Glasvezel buitenaf) aangesloten op glasvezel van Delta. Ik kreeg daarbij een Genexis glasvezelmodem. Het lukt me niet om op dit modem NAT loopback aan te zetten. Heeft iemand nog tips hoe dat voor elkaar te krijgen?

Ik wil mijn eigen website (en Plex etc) intern graag via dezelfde externe url benaderen als onderweg.

[ Voor 17% gewijzigd door Moriaty op 17-09-2020 21:17 ]

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

• lier

lier

MikroTik nerd

Moriaty schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:16:
Ik wil mijn eigen website (en Plex etc) intern graag via dezelfde externe url benaderen als onderweg.
Kan je dat niet via DNS oplossen? Oftewel, laten resolven naar het IP adres van je webserver!?

En nog beter...een eigen router inzetten in plaats van de Genexis.

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 17-09-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank58
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-04 09:52
De Cisco Linksys MGBBX1 Compatible 1000BASE-BX-U BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km bij FS?
KryTech schreef op woensdag 16 september 2020 @ 21:47:
De TP-LINK MC220L gebruik ik zelf in combinatie met deze SFP:
Cisco Linksys MGBBX1 Compatible 1000BASE-BX-U BiDi SFP 1310nm-TX/1490nm-RX 20km

Let op je hebt wel een SC-LC kabel nodig met die SFP (LC/UPC-SC/APC SM SX)

Mooiste is wel om inderdaad een glaskabel kan trekken. Let op dan heb je wel een SC-APC - SC-UPC kabel nodig die je zelf op de juiste manier in die plastic huls moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KryTech
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:01
Ik heb hem bij fs vandaan inderdaad, werk bij een ICT bedrijf waar we daar regelmatig wat spullen inkopen. Mocht je er nergens aan kunnen komen kan ik je misschien wel helpen. Denk dat de draytek sfp het ook wel doet maar nooit geprobeerd... Dat is wel een SC connector overigens

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Delta heeft sinds eergisteren SchlagerTV HD toegevoegd en de stream van ARD vervangen voor een SD-stream van ARD HD (dus dit is nog steeds geen HD zender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Is niet je internetverbinding gestagneerd waardoor je dan een wazig beeld krijgt van ARD HD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:16:
Is niet je internetverbinding gestagneerd waardoor je dan een wazig beeld krijgt van ARD HD?
Nee, de andere zenders zijn prima HD. Kortom dit is een vorm van "bedonderen'.
HD omzetten naar SD, er staat een logo met ARD HD maar het is geen HD.
Maar goed, ik sluit zelf niet uit dat per 1 oktober dit is rechtgezet. Dit zal wel alles te maken hebben met communicatie. 1 oktober is een mooi moment om omzettingen te doen.

Wanneer ze het zo laten dan oogst dat alleen maar meer kritiek, maar ik neem toch aan gezien het feit dat men nu wel van de stream van ARD HD gebruik maakt men ook de intentie heeft om deze ook in HD te leveren

Edit: Delta heeft de stream op het nieuwe platform omgezet naar HD. ARD is dus nu op het nieuwe platform HD. SchlagerTV is nu ook HD.

Alleen TVE nog niet, die is in februari al aangekondigd door zowel Delta als Caiway.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-09-2020 19:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
bluewalk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:01:
[...]
Van de week zijn ze in de straat geweest, bij mij als enige steekt een stukje vezel boven de stenen voor de oprit uit. Verder is het volgende voor mijn huis getekend (als enige in de straat, waarschijnlijk omdat ik als enige het abbo heb afgenomen volgens SPIE). Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXn-87BcGdkZTJBOGpk4sufU94Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olzyvDFpYHtXEaX3RAkaiIVj.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: ondertussen duidelijk, daar loopt een electriciteitsleiding die geinspecteerd moest worden.

Het is overigens niet de plek waar de vezel uit de grond komt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4fZgqM24KfZ6vR9_hB7czZ2t74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lh6eybE77HNYiFiAEVz3AHKe.jpg?f=fotoalbum_large
Er ligt overigens een superrol glasvezel onder de grond gerold zodat ze deze later onderdoor de oprit kunnen schieten.

[edit] Ondertussen onderdoor de oprit geschoten en een mooi rolletje voor de deur.

Dat is het verschil tussen Middelburg en Goes - Spie en Volker Wessels. SPIE legt het overal aan maar sluit alleen huizen aan van mensen die het abbo hebben afgesloten, waar Volker Wessels alle huizen aansluit.

[ Voor 4% gewijzigd door bluewalk op 01-10-2020 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xn0tNaojhRDomEeJ1r_Rm0NKcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNx6uQcgjPH3N53y6zL3vC9E.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds gisteren is bij ons de kabel binnen nu nog wachten totdat de lijn geactiveerd is en het pakket van de provider binnen is.

Nu hebben ze de aansluitingen verzegeld, maar waarom eigenlijk alle aansluitingen ?

Aansluiting 1 moet ik weer doorknippen om de kabel aan te sluiten.

Weet iemand waarom dat is ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trankilo
MdO82 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:29:
[Afbeelding]

Sinds gisteren is bij ons de kabel binnen nu nog wachten totdat de lijn geactiveerd is en het pakket van de provider binnen is.

Nu hebben ze de aansluitingen verzegeld, maar waarom eigenlijk alle aansluitingen ?

Aansluiting 1 moet ik weer doorknippen om de kabel aan te sluiten.

Weet iemand waarom dat is ?
De HAS Monteurs moeten een foto maken met de verzegeling er op om de opdracht uitbetaald te krijgen.

In de praktijk zie je dat in de loop der jaren die stofkapjes weg zijn omdat klanten nu eenmaal van aanbieder wisselen. In deze FTU maakt het overigens niet veel uit of ze er wel of niet in zitten omdat de connectoren erg diep zitten en naar beneden hangen (kan geen stof in vallen oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
trankilo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:02:
[...]

De HAS Monteurs moeten een foto maken met de verzegeling er op om de opdracht uitbetaald te krijgen.

In de praktijk zie je dat in de loop der jaren die stofkapjes weg zijn omdat klanten nu eenmaal van aanbieder wisselen. In deze FTU maakt het overigens niet veel uit of ze er wel of niet in zitten omdat de connectoren erg diep zitten en naar beneden hangen (kan geen stof in vallen oid).
Bedankt voor je reactie.
Gezien je antwoord inderdaad logisch en helaas ook een beetje hoe de bedrijven ermee omgaan maar dat is een andere discussie.

Overigens zit er een connector op het modem welke je zover ik kan zien los kunt halen als ik de foto's mag geloven

Afbeeldingslocatie: https://www.djsmiley.com/got/pics/cifftu/img_4881.jpg

Weet iemand hoe ze deze houders noemen want deze houden alleen de kabel op zijn plek en ik denk dat ze los te verkrijgen zijn, maar omdat ik niet weet hoe ze deze noemen is het een beetje zoeken in de hooiberg

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trankilo
MdO82 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Gezien je antwoord inderdaad logisch en helaas ook een beetje hoe de bedrijven ermee omgaan maar dat is een andere discussie.

Overigens zit er een connector op het modem welke je zover ik kan zien los kunt halen als ik de foto's mag geloven

[Afbeelding]

Weet iemand hoe ze deze houders noemen want deze houden alleen de kabel op zijn plek en ik denk dat ze los te verkrijgen zijn, maar omdat ik niet weet hoe ze deze noemen is het een beetje zoeken in de hooiberg
Ik vraag mij af of je die dingen ergens los kan bestellen. Maar je kan de houders die in zitten gebruiken om een SC-APC connector in te doen als je wil HobbyBobpen zoals het een Tweaker betaamt :)

Het nokje van de SC connector moet aan de rechterkant komen.
Dus als je hem er naar beneden uit trekt zoals je hem dan in je hand hebt aan de rechterkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TE4CDGc0CIhOKQX12eiC2iqWdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bI9HvgFObPd09QaQI1LHz84v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WqtWW05glYi6WKL_gs4BZP7R198=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKf8WnYFHW5iIb62X4txzehx.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed is zit er een rubber busje met een uitsparing in de houder. Die dient als trekontlasting voor de vezel en moet in het onderste deel worden geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFr0k-pZ6hjQbAz9Hm8-Jpx2qlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlvu4LbZZhlii8qRM4UW5yku.jpg?f=fotoalbum_large

Als je het plaatje weer terug plaatst klemt het rubber busje de vezel en fungeert dan als trekontlasting.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voQvKxDm6q0OcpWBH9rOAok1BG4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdmP8PxtKi99dEES9kZITTAo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
Delta overweegt om ook in Rhenen glasvezel te gaan leveren mits 30% van de woningen gaat afnemen. Daar wil ik graag aan meedoen. De keuze vd ISP vind ik lastiger. Er is keuze tussen Online, Delta en Caiway. Onderling goed vergelijken is lastig gemaakt omdat de geleverde bandbreedtes bij elke leverancier verschillen. Uiteindelijk lopen de prijzen maar een paar procent uiteen. Dus zou ik graag selecteren op andere criteria. Zo begrijp ik dat er bij Delta geen tv opgenomen zou kunnen worden? Die functionaliteit wordt hier in huis nog wel eens gebruikt.

Daarnaast is voor mij nog interessant de kwaliteit van de dienstverlening. Als zaken anders lopen dan gewenst, vind je dan bij Delta een coöperatieve servicedesk? Graag maak ik gebruik van de ervaringen vd Delta klanten hier.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peacelord schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 06:56:
Delta overweegt om ook in Rhenen glasvezel te gaan leveren mits 30% van de woningen gaat afnemen. Daar wil ik graag aan meedoen. De keuze vd ISP vind ik lastiger. Er is keuze tussen Online, Delta en Caiway. Onderling goed vergelijken is lastig gemaakt omdat de geleverde bandbreedtes bij elke leverancier verschillen. Uiteindelijk lopen de prijzen maar een paar procent uiteen. Dus zou ik graag selecteren op andere criteria. Zo begrijp ik dat er bij Delta geen tv opgenomen zou kunnen worden? Die functionaliteit wordt hier in huis nog wel eens gebruikt.

Daarnaast is voor mij nog interessant de kwaliteit van de dienstverlening. Als zaken anders lopen dan gewenst, vind je dan bij Delta een coöperatieve servicedesk? Graag maak ik gebruik van de ervaringen vd Delta klanten hier.
Ten eerste: gebruik altijd je eigen postcode en huisnummer voor het checken bij Delta. Het aanbod is namelijk verschillend per regio. Niet alles wat je hier leest geldt voor jouw eventuele aansluiting. Zowel positief als negatief.

Dan: waar haal je vandaan dat je niet zou kunnen opnemen? Ik zie dat gewoon staan bij Delta (met een postcode uit Rhenen als voorbeeld genomen).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Je kan wel opnemen bij Delta, alleen in het basispakket heeft Delta die functies niet.
Als je kijkt bij de 90 en 120 pakketten zie je die functies wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
Het klopt niet wat @dolopfriet zegt.
Ik heb hier al een tijdje Delta glasvezel via glasvezelbuitenaf en ik kan gewoon opnemen en gebruik maken van begin gemist en uitzending gemist met het basispakket interactieve tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
Ok, toen ik klant was bij Delta kon dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
dolopfriet schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:26:
Je kan wel opnemen bij Delta, alleen in het basispakket heeft Delta die functies niet.
Als je kijkt bij de 90 en 120 pakketten zie je die functies wel staan.
Waarom ben ik 5 euro meer kwijt t.o.v. iemand die in Rhenen woont. (pakket 1 Gbit en 120 zenders)

Krijg er niks extra's voor terug.
Wie verklaart het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
dolopfriet schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:18:
Dat kon ik eerder dit jaar ook niet, dus toen maar naar de 90 interactief geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:18:
Dat is per regio verschillend al eerder uitgelegd hier. Je moet goed opletten wat je besteld en of het er wel of niet in zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-10-2020 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roberto...... schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:30:
[...]

Waarom ben ik 5 euro meer kwijt t.o.v. iemand die in Rhenen woont. (pakket 1 Gbit en 120 zenders)

Krijg er niks extra's voor terug.
Wie verklaart het verschil...
De genoemde bedragen zijn exclusief de eigen bijdrage van 10 euro per maand voor aanleg van de glasvezel neem ik aan. Is ook al vaker voorbij geweest. De buitenaf abonnement zijn anders omdat daar andere voorwaarden gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
peacelord schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 06:56:

De aanbieders worden er steeds minder en ik kan je alvast vertellen dat wanneer je voor Caiway kiest je al heel snel wordt omgezet naar Delta binnenkort. Tenminste dat gerucht gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MdO82
trankilo schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Ik vraag mij af of je die dingen ergens los kan bestellen. Maar je kan de houders die in zitten gebruiken om een SC-APC connector in te doen als je wil HobbyBobpen zoals het een Tweaker betaamt :)

Het nokje van de SC connector moet aan de rechterkant komen.
Dus als je hem er naar beneden uit trekt zoals je hem dan in je hand hebt aan de rechterkant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het goed is zit er een rubber busje met een uitsparing in de houder. Die dient als trekontlasting voor de vezel en moet in het onderste deel worden geplaatst.

[Afbeelding]

Als je het plaatje weer terug plaatst klemt het rubber busje de vezel en fungeert dan als trekontlasting.
[Afbeelding]
Ik bedacht mij vanmiddag dat er dus nu een NTU/FTU bij mij geplaatst was.
Maar die heeft natuurlijk 2 houders.

Dus ik hoef alleen een kabel te bestellen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BlWHrlvJPPSleXH-z3HZ7bnvsUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyxOGyMYhlKQ7gAlVQdeDfNM.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ook de kabel uit het modem halen maar zo hoef ik daar niet mee te rommelen

Moet ik volgens mij alleen nog deze kabel te bestellen

Afbeeldingslocatie: https://www.manutan.nl/img/S/GRP/ST/AIG3299366.jpg

Deze is wat overdreven lang, maar 2 meter lijkt mij voldoende ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MdO82 op 09-10-2020 18:19 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjakie0101 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:46:
[...]

De aanbieders worden er steeds minder en ik kan je alvast vertellen dat wanneer je voor Caiway kiest je al heel snel wordt omgezet naar Delta binnenkort. Tenminste dat gerucht gaat.
Wordt Delta daarna weer omgezet naar KPN .... :+

https://www.telegraaf.nl/...esteerder-eqt-aast-op-kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan zijn we eindelijk waar we willen zijn. Het zou een goede zet zijn.
Er is veel gaande. De COAX gaat ook wel de deur uit bij Delta Infra. Duurt echt niet lang aleer deze door Ziggo wordt overgenomen. Er is veel gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Uiteindelijk toch maar gekozen voor caiway slim. Omdat ik nog wat verduidelijking zocht mbt de inhoud van het pakket nog even gebeld met de klantenservice. Dat was onzinnig zo bleek, want het slim pakket dat bij de medewerker bekend was had vrijwel geen 1 overeenkomst met het pakket in mijn postcode gebied.

De sprong maar gewaagd, eerste half jr 30€ voor 400 Mb inclusief 3 ontvangers en 70 tv zenders. Hopelijk verloopt dat aansluiten een beetje soepel. Van een kennis begreep ik dat daar wat straatwerk was verzakt na de aanleg. Die kinderziektes zullen er nu toch wel uit zijn vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Morgen ga ik over naar Delta. Ik ben benieuwd of ik nog wat moet doen aangezien ik er een MC220L aan heb hangen, hopelijk hoef ik niet eerst het delta WiFi modem er aan te hangen en gaat alles gewoon automatisch over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peacelord schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:13:
Uiteindelijk toch maar gekozen voor caiway slim. Omdat ik nog wat verduidelijking zocht mbt de inhoud van het pakket nog even gebeld met de klantenservice. Dat was onzinnig zo bleek, want het slim pakket dat bij de medewerker bekend was had vrijwel geen 1 overeenkomst met het pakket in mijn postcode gebied.

De sprong maar gewaagd, eerste half jr 30€ voor 400 Mb inclusief 3 ontvangers en 70 tv zenders. Hopelijk verloopt dat aansluiten een beetje soepel. Van een kennis begreep ik dat daar wat straatwerk was verzakt na de aanleg. Die kinderziektes zullen er nu toch wel uit zijn vermoed ik?
Kijken hoe lang je bij Caiway blijft dan. Naar verluid wijzigt Caiway per 1 januari in Delta.
Ik weet het, het is een onbevestigd gerucht... maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-10-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Des te beter. En hopelijk neemt EQT KPN nog over. Dan is het straks 1 grote glasvezel familie en heb ik nog steeds mijn eerste 12 mnd voor een prikkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

BlazeMuis schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:37:
Morgen ga ik over naar Delta. Ik ben benieuwd of ik nog wat moet doen aangezien ik er een MC220L aan heb hangen, hopelijk hoef ik niet eerst het delta WiFi modem er aan te hangen en gaat alles gewoon automatisch over.
Aan mij was vertelt dat voor het activeren het modem nodig is. Bij mij lukte het daarmee alsnog niet (ook al werkte de glaasverbinding wel). Heb uiteindelijk handmatig laten activeren.

Succes morgen, bij mij was het 's avonds rond 21:00 uur dat de lijn eruit knalde, de volgende ochtend werkte het weer (heb in die tussentijd het modem aangesloten).
peacelord schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:37:
Des te beter. En hopelijk neemt EQT KPN nog over. Dan is het straks 1 grote glasvezel familie en heb ik nog steeds mijn eerste 12 mnd voor een prikkie.
Zou interessant zijn...denk alleen dat het wel consequenties voor de wijkkasten gaat hebben...

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 11-10-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
lier schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Succes morgen, bij mij was het 's avonds rond 21:00 uur dat de lijn eruit knalde, de volgende ochtend werkte het weer (heb in die tussentijd het modem aangesloten).
Doel je hiermee op dat men kijkt of er een modem van Delta op zit en zo niet dat ze de verbinding verbreken of alleen bij het activatiestuk?

[ Voor 3% gewijzigd door bluewalk op 11-10-2020 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik weet niet wat de gedachte erachter is, wellicht iets met DNS? Ik gebruik al tijden een PiHole...

En, volgens mij wordt het MAC adres geregistreerd.

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 11-10-2020 20:45 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 120 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.