Senaxx schreef op maandag 15 december 2025 @ 18:02:
Beetje raar misschien, maar wil het toch even checken. Ineens doet bij ons Disney+ het niet meer, alle andere services zoals Youtube, Videoland of andere websites geen last van.
Als ik op mijn mobiel via wifi doe dan krijg ik "
Sorry, something went wrong. Please try again later". Via de AppleTV krijg ik
Error 73, linking error met een verwijzing naar VPN o.i.d. Op de PC geeft hij ook dezelfde melding "
Sorry, something went wrong. Please try again later".Maar via mobiel via het mobiele netwerk werkt het wel prima, dus het ligt aan de thuisverbinding.
Ik heb in de UDM gekeken en heb DNS van 9.9.9.9 naar default gezet, ik heb encrypted DNS uitgezet, alle region blocking, en active detections ook... maar toch kom ik er niet meer door. Andere mensen met delta misschien ook?
Wat is je WAN IP adres (in de UDM)? Als dat een 100.x.y.z adres is dan zit je achter CGNAT en deel je je (daadwerkelijke) IP adres met honderden als niet nog veel meer andere Delta klanten. Grote kans dat vervolgens Disney daar "op aanslaat" (want tientallen als niet honderden abonnees die allemaal inloggen van op hetzelfde IP adres, wat dus nogal lijkt op "VPN").
Edit/aanvulling:
Je kunt als het goed is bij Delta (telefonisch?) vragen om CGNAT uit te laten schakelen. Dan krijg je weer rechtstreeks een "eigen" (publiek bereikbaar) IP adres adres i.p.v. eentje die je deelt met vele andere Delta klanten.
Edit/aanvulling 2:
En daarnaast kun je vast ook bij Delta klagen. Hopelijk dat zij dan met Disney kunnen kortsluiten dat zij de IPs van Delta (/die Delta gebruikt als "CGNAT 'exit nodes'") niet meer als VPN aanmerken.
[
Voor 14% gewijzigd door
RobertMe op 15-12-2025 18:16
]