SmokeyTheBandit schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 16:22:
Zou Delta iedereen afraden, hele slechte ervaring mee en dat terwijl ze mij nog geen enkele dienst hebben geleverd

.
Situatie: In November een abonnement aangevraagd/besteld maar tot op de dag van vandaag nog niets aangelegd. Lijn ligt letterlijk bij de stoep, moet alleen door een aannemer nog het huis ingebracht worden waardoor de oprit even open moet.
Maar na veelvuldig bellen/mailen/escaleren kom ik niet verder, Delta stuurt maar geen aannemer. Bellen/escaleren heeft geen enkele zin. Je wordt afgewimpeld met loze beloftes en men meld constant dat ze niets kunnen doen dan een ticket aanmaken en iemand terug kan laten bellen -> wat natuurlijk nooit gebeurd. Helaas dan maar bij Ziggo blijven want een alternatief heb ik helaas niet.
Benieuwd naar andermans ervaringen met het inschakelen van een aannemer die de lijn nog naar huis moet leggen. Is dat overal een drama of niet?
Zutphen Gelderland, situatie heel herkenbaar in mei 2024 glasvezel internet aanvraag bij Delta gedaan, de lijn lag letterlijk op mijn balkon en ik heb tot januari 2025 moeten wachten voor deze naar binnen werd geleid zodat de delta apparatuur erop aangesloten kon worden. Sinds die datum betaal ik maar de lijn was pas in februari 2025 actief omdat de lijn om onduidelijke redenen los was geraakt in de hoofdkast buiten.
En dit was door Gideon monteur niet nagekeken en gecontroleerd toen hij alles aansloot (uit voorzorg hiervoor gekozen omdat alles al in de soep liep vanaf de aanvraag) en merkte dat hij abonnement niet kon activeren en dat oplossen bij ons neerlegde, wij moesten maar bij Delta gaan navragen, bleek zijn werk te zijn had hij moeten doen en dat duurde vervolgens bijna een maand voor dat duidelijk werd, waarna een Delta technische dienst medewerker is gestuurd bij uitzondering volgens Delta en de monteur van Delta zelf. (dus hun reclame dat delta medewerkers thuis komen is in mijn geval complete onzin, het zijn gideon monteurs in opdracht van Delta, is wel een verschil in mijn ogen).
Ik heb veel contact met de aannemer gehad en die legde uit dat hun van Delta de opdracht niet hebben gehad, Delta was zo aardig aan te geven welke aannemer contact zou opnemen na aanvraag, deze ben ik blijven lastigvallen de eerste 2 maanden en daarna ben ik bij Delta en Delta Fiber gaan klagen en aankaarten van jongens dit kan niet, ik had inmiddels geen internet meer omdat mijn abonnement door Delta was stilgezet (overstapservice), ik had een nieuwe abonnement kunnen starten maar Delta gaf elke keer aan deze week wordt het opgelost, ik kan me geen 2 abonnementen veroorloven dus bijna een jaar geen internet gehad.
Ik zag dat iemand zei zit bij de aannemer, de aannemer gaf toch echt aan dat het bij Delta Fiber lag die de aanvraag niet heeft doorgezet zoals wel zou moeten.
Had ik het geweten had ik geen Delta genomen, maar een andere glasvezel provider of langer gewacht op meerdere keuzes al zijn ze hier nog steeds beperkt, wat nu ook bijna onmogelijk lijkt als ik de reviews en problemen lees op diverse fora van mensen die van Delta internet overgaan naar Odido of een Solcon dat ze dan tijdelijk zonder internet etc zitten omdat Delta niet meewerkt.
Gezien mijn/onze mobiel daar ook loopt en ik deze wil en kan opzeggen over 3 maanden en ze problemen hebben met hun facturering door wisseling van systeem(6 maanden achterstand in mijn geval en vorig jaar was dit verhaal van nieuw systeem facturering er ook al en had ik ook 5 maanden achterstand hierdoor) heb ik geen idee of ik mijn nummer wel succesvol kan meenemen, ik zeg dus op goed geluk delta mobiel op en neem wel nieuwe nummers alweer en zet alles op nieuwe nummers zoals de 2factor en zo verder.