RobertMe schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:47:
Wat Delta doet, de prijsverlaging van 500 vorig jaar, en bestaande klanten de oude prijs laten betalen incl klanten die het pakket aanpassen (bv van 200 of 1000 naar 500) is wel een aardige WTF. Zeker als je het pakket aanpast verwacht je toch dezelfde prijs te krijgen als nieuwe klanten (na de actieperiode). Terwijl klanten met een oud 200 abo nu meer betalen dan nieuwe klanten (na actie) voor 500

Waarbij die nieuwe klant op geen enkele manier (behalve opzeggen) die lagere prijs kan krijgen.
Mijn buurman heeft het 500 abonnement en zit aan het eind van zijn 2 jarig contract. Aanbod van Delta was via 18 maanden 10 euro korting (via de website).
Ik bel voor mijn buurman met Delta afdeling opzegging / retentie. Heel verhaal dat mijn buurman 51,23 moet betalen voor 500 terwijl klanten sinds december 2025 maar 42,50 betalen. Kon niet veranderd worden. Vervolgens het verlengaanbod wat ik telefonisch kreeg: 12 maanden 10 euro korting. Nog lager dan als ik zelf zou verlengen via de website
Kon werkelijk niks vanaf. Zelfs nadat ik Ziggo voor mijn buurman had afgesloten nog een keer gebeld, gezegd klant te blijven als het aanbod 18 maanden 10 euro korting is + 42,50 in plaats van 51,23 betalen zoals een groot deel van Delta's klanten doet. Was absoluut niet mogelijk. En ja, overstappen, dan moest ik alle apparatuur terugsturen en een nieuw wifi wachtwoord invoeren, dat was heel veel moeite, ik kon beter blijven.
Nou, overstap naar Ziggo dus definitief. Voor praktisch hetzelfde 500 abonnement bespaart mijn buurman in jaar 1 maar liefst 500 euro en in jaar 2 ook nog eens 120 euro op wat hij bij Delta betaalde.
Ik snap het echt niet, waarom kiest Delta er niet voor om gewoon de 42,50 te vragen, dan was hij klant gebleven. En tot mijn verbazing lees ik in het Ziggo topic hier dat mensen die Ziggo willen opzeggen / bellen naar de retentieafdeling momenteel echt goede aanbiedingen krijgen waardoor ze blijven.