coax gaat er af (bij mij nog actief na de overstap, maar in principe wordt je ontkoppeld in de straatkast wanneer de monteur een keer op de route zit)MerlijnD schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 17:20:
Even een korte vraag; qua prijs is het erg interessant om over te stappen van Caiway naar Delta hier in Twente. Wij hebben momenteel alles van caiway waar de Tv nog via de COAX loopt. Dit is voor mijn ouders erg ideaal. Tevens heeft mijn vader zijn hoofdemail account via Caiway lopen ala @caiway.nl
Twee vragen;
Kunnen we bij Delta deze TV via coax in stand houden bij een overstap?
Kunnen we het @caiway.nl domein mbt tot mijn pa's e-mail adres houden?
Mail kan je dacht ik tegenwoordig een half jaar houden. Ik zou kiezen voor een algemeen e-mailadres outlook of gmail zodat je altijd later weer kan overstappen en dat nooit de bottle neck is.
Caiwaymedewerkers geven overigens zelf aan dat op korte termijn de hybride vorm van zowel COAX tv als glasvezel tv gaat verdwijnen (waarschijnlijk nadat het tv-product op glasvezel geheel up te date is gemaakt, daar zijn ze nu volop mee bezig). Je krijgt dan bij glasvezel standaard een decoder (en op de iets langere termijn zullen ze ook wel een Android-tv app gaan ondersteunen). Het geeft allemaal te maken met 2 systemen onderhouden wanneer je bijvoorbeeld Fox Sports besteld. Dat moet dan EN op COAX EN op glasvezel geactiveerd worden. En de policy is sowieso van Delta al dat men glasvezel en COAX gaat scheiden van elkaar.
Ik heb zelf een andere vraag en ik hoop dat iemand bij kan helpen.
Mijn buren hebben nog een oude router met 2,5 Ghz. Ze wilen een nieuwe kopen ism Caiway melkpakmodem, niet te duur maar wel met minimaal een een goede wifi en een goed bereik.
Wat zouden jullie aanraden? Wifi6 wordt toch niet door alle oude apparaten ondersteund? Wat te doen, welke router is voor hen geschikt?
[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-10-2021 17:46 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/