Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
Sjakie0101 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:33:
Volgende verrassing, op mijn factuur staan extra licenties voor Veilig Internet. Niet besteld, wil ik ook niet. grrrrrrrrrrrrrr, maar weer bellen.
Gelukkig doen ze het bij iedereen fout…

Ik heb vandaag ook gebeld omdat die licenties op mijn eerste factuur staan.

Dat is dus 6 nieuwe abonnees en 6 keer fout. :)

En ook gelijk even aangegeven dat ze die ‘iets hogere’ factuur wel van te voren hadden mogen vertellen. Blijkbaar moet je voor glasvezel een maand vooruit betalen. Nu heb ik er geen moeite mee maar dit kan voor sommigen toch wel een verrassing zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door GHorsie op 12-10-2021 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GHorsie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:42:
[...]

Gelukkig doen ze het bij iedereen fout…

Ik heb vandaag ook gebeld omdat die licenties op mijn eerste factuur staan.

Dat is dus 6 nieuwe abonnees en 6 keer fout. :)

En ook gelijk even aangegeven dat ze die ‘iets hogere’ factuur wel van te voren hadden mogen vertellen. Blijkbaar moet je voor glasvezel een maand vooruit betalen. Nu heb ik er geen moeite mee maar dit kan voor sommigen toch wel een verrassing zijn.
Tja, algemene voorwaarden. We lezen ze niet….

12.4 DELTA factureert en incasseert de Klant maandelijks vooraf voor het DELTA Flexpakket, tenzij anders overeengekomen.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:15
ernstoud schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:37:
[...]

Tja, algemene voorwaarden. We lezen ze niet….

12.4 DELTA factureert en incasseert de Klant maandelijks vooraf voor het DELTA Flexpakket, tenzij anders overeengekomen.
Klopt helemaal :+

Maar ja 6 pagina’s doorlezen met een zwartvulling van zeker 90% tot je bij 12.4 bent doe je niet voor je plezier…
Ik had het dus kunnen weten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schmm
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 17:06
ik heb zelf ook delta en zo'n amigo IP tv kastje. alleen deze heeft regelmatig hickups dat het beeld of gaat stotteren of blijft hangen. dan moet ik het kastje op nieuw starten (soms met de afstandbediening of soms door de de power lost te trekken).

als ik hem kan herstarten met de afstandsbediening krijg ik een foutmelding dat hij geen conectie kan maken en een retry knop. Als je op de retry drukt komt hij gelijk terug met een verbinding.

Het tv kastje zit met een devolo powerline adapter rechtstreeks in het glasvezelmodem. hier zit niets tussen.

Ook als ik de IP Tv kastje aansluit met een vaste kabel rechtstreeks naar het modem heb ik hier last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en misschien een oplossing hebben?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:02
schmm schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 13:13:
ik heb zelf ook delta en zo'n amigo IP tv kastje. alleen deze heeft regelmatig hickups dat het beeld of gaat stotteren of blijft hangen. dan moet ik het kastje op nieuw starten (soms met de afstandbediening of soms door de de power lost te trekken).

als ik hem kan herstarten met de afstandsbediening krijg ik een foutmelding dat hij geen conectie kan maken en een retry knop. Als je op de retry drukt komt hij gelijk terug met een verbinding.

Het tv kastje zit met een devolo powerline adapter rechtstreeks in het glasvezelmodem. hier zit niets tussen.

Ook als ik de IP Tv kastje aansluit met een vaste kabel rechtstreeks naar het modem heb ik hier last van.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben en misschien een oplossing hebben?
Probleem ligt bij je provider zelf kun je weinig mee met een iptv ontvanger vast lopers trage omschakeling in menu traag zappen etc.

Probleem software firmware capaciteit hardware die beperkt is geen snelle chip etc. vaak is het zo dat deze ontvangers ook vaak zijn ontwikkeld speciaal voor je provider in samenwerking met de fabrikant en ondersteuning, de kosten die er mee gepaard zijn, en wat moet er uit gehaald worden aan functies wat gaat er wel in laat staan welke generatie chips allernieuwste snelste of 2 a 3 jaar oude generatie chips dat zijn factoren die invloed kunnen hebben op de werking van je tv ontvanger, en dan de kinderziektes die kunnen ontstaan wel of niet kunnen worden opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 20:09:
[...]

Probleem ligt bij je provider zelf kun je weinig mee met een iptv ontvanger vast lopers trage omschakeling in menu traag zappen etc.

Probleem software firmware capaciteit hardware die beperkt is geen snelle chip etc. vaak is het zo dat deze ontvangers ook vaak zijn ontwikkeld speciaal voor je provider in samenwerking met de fabrikant en ondersteuning, de kosten die er mee gepaard zijn, en wat moet er uit gehaald worden aan functies wat gaat er wel in laat staan welke generatie chips allernieuwste snelste of 2 a 3 jaar oude generatie chips dat zijn factoren die invloed kunnen hebben op de werking van je tv ontvanger, en dan de kinderziektes die kunnen ontstaan wel of niet kunnen worden opgelost.
Leuke schets van algemene problemen met electronica, maar het verhaal lost de gestelde vraag niet op.

Nee, het gaan hangen van de Amino STB is niet normaal. Provider bellen en kijken of een nieuw exemplaar het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 21:02:
[...]

Leuke schets van algemene problemen met electronica, maar het verhaal lost de gestelde vraag niet op.

Nee, het gaan hangen van de Amino STB is niet normaal. Provider bellen en kijken of een nieuw exemplaar het probleem oplost.
Klopt gaf ook algemeen een reactie die kunnen ontstaan met iptv ontvangers maar geen oplossing van het probleem wat @schmm mee had. :)

Hij heeft het over aansluiting met een powerline adapter denk dat daar het probleem evt. in zit afhankelijk van je stroomnet in je woning geaard of niet is je stroomnet een spaghetti of de aansluiting via stekkerdoos etc, zijn factoren die invloed kunnen hebben. met de iptv ontvanger.

Als test kun je rechtstreek zonder tussenkomst van je powerline rechtstreeks op de modem aansluiten door de UTP kabel is het probleem dan weg of niet dan weet je waar de oorzaak kan liggen.

Ik heb zelfs ook powerlines gehad waren niet goedkoop in de hele woning wifi gaat dan houd het wel op maar ook met iptv ontvanger aangesloten beneden bovenverdieping en op zolder ook tv problemen gehad vast vriezende tv beelden en vatlopers blokkerig beeld gaat even goed dan weer mis of je nu bij Delta of KPN zit met een iptv ontvanger maakt niet uit, het euvel die kan ontstaan met een powerline adapter.

Heb alle powerlines er uit geknikkerd alle iptv ontvangers zitten nu achter een switch op elke verdieping en voor de wifi accespoint op aangesloten op de switch voor de buitenwifi antenne ook via een aparte poE switch .

Alles is door verbonden met maar 1 utp cat8 kabel vanaf de modem naar de switch het probleem met de tv ontvanger is verholpen vele malen stabieler internet sneller vaste aansluiting ook het wifi gedeelte vele malen stabieler en sneller ook rondom de hele woning en tuin goede ontvangst met wifi zelf aan de overkant van mijn buren heb ik nog verbinding met mijn laptop. dan het geval met de powerline.

Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen het zich voordoet maar krijg de indruk dat de verbinding met een powerline niet stabiel is en een iptv ontvangers zijn best gevoelig in storing.

En bellen voor een nieuwe naar Delta kan maar dat is het laatste wat je kunt doen als je weet waar de oorzaak aan kan liggen door te testen of je modem is het euvel kan ook nog dat die niet stabiel is maar dat kunnen ze wel zien bij Delta op afstand zien in hun systeem neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Klopt gaf ook algemeen een reactie die kunnen ontstaan met iptv ontvangers maar geen oplossing van het probleem wat @schmm mee had. :)

Hij heeft het over aansluiting met een powerline adapter denk dat daar het probleem evt. in zit afhankelijk van je stroomnet in je woning geaard of niet is je stroomnet een spaghetti of de aansluiting via stekkerdoos etc, zijn factoren die invloed kunnen hebben. met de iptv ontvanger.

Als test kun je rechtstreek zonder tussenkomst van je powerline rechtstreeks op de modem aansluiten door de UTP kabel is het probleem dan weg of niet dan weet je waar de oorzaak kan liggen.

Ik heb zelfs ook powerlines gehad waren niet goedkoop in de hele woning wifi gaat dan houd het wel op maar ook met iptv ontvanger aangesloten beneden bovenverdieping en op zolder ook tv problemen gehad vast vriezende tv beelden en vatlopers blokkerig beeld gaat even goed dan weer mis of je nu bij Delta of KPN zit met een iptv ontvanger maakt niet uit, het euvel die kan ontstaan met een powerline adapter.

Heb alle powerlines er uit geknikkerd alle iptv ontvangers zitten nu achter een switch op elke verdieping en voor de wifi accespoint op aangesloten op de switch voor de buitenwifi antenne ook via een aparte poE switch .

Alles is door verbonden met maar 1 utp cat8 kabel vanaf de modem naar de switch het probleem met de tv ontvanger is verholpen vele malen stabieler internet sneller vaste aansluiting ook het wifi gedeelte vele malen stabieler en sneller ook rondom de hele woning en tuin goede ontvangst met wifi zelf aan de overkant van mijn buren heb ik nog verbinding met mijn laptop. dan het geval met de powerline.

Ik wil niet zeggen dat het bij iedereen het zich voordoet maar krijg de indruk dat de verbinding met een powerline niet stabiel is en een iptv ontvangers zijn best gevoelig in storing.

En bellen voor een nieuwe naar Delta kan maar dat is het laatste wat je kunt doen als je weet waar de oorzaak aan kan liggen door te testen of je modem is het euvel kan ook nog dat die niet stabiel is maar dat kunnen ze wel zien bij Delta op afstand zien in hun systeem neem ik aan.
Er waren veel storingen deze week. Ik had ook vastlopers e.d. Mijn setup is gelijk aan die ik had bij Caiway, dus de oorzaak ligt bij Delta of in de opgestuurde decoder, al is die gelijk aan de decoder die ik had,

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:23:
[...]

Hij heeft het over aansluiting met een powerline adapter denk dat daar het probleem evt. in zit afhankelijk van je stroomnet in je woning geaard of niet is je stroomnet een spaghetti of de aansluiting via stekkerdoos etc, zijn factoren die invloed kunnen hebben. met de iptv ontvanger..
Uit de vraag van @schmm : “ Ook als ik de IP Tv kastje aansluit met een vaste kabel rechtstreeks naar het modem heb ik hier last van. ”

Dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De pilot met het opschalen van het stereo geluid op 2 zenders is geslaagd.
Men gaat nu voorzichtig 5 extra kanalen ook upgraden (welke wordt binnenkort bekend).
Slaagt dit ook zonder hickups dan komen er nog een iets groter aantal bij.

De status van Dolby Surround blijft schimmig. Eerder riep men: komt er aan, we zijn er mee bezig. Nu houdt men de boot af. Zelfde geldt voor 4K en UHD, er moet heel veel water door de zee voor we de eerste kanalen gaan zien, lees investeringen zodat het netwerk en de systemen dit allemaal aan kunnen zonder dat er weer storingen zijn. Jammer om dit te moeten melden, maar het is niet anders. We wachten maar weer af en dat doen we al 3 jaar. Ik zit nu bij Delta, geen COAX meer dus kwalitatief een achteruitgang met wat ik had op COAX en zelfs wat ik 4 jaar geleden bij Caiway Multiscreen al had.

Bron is een technicus van Delta die overigens netjes op dit forum meldt hoever men met zaken is: https://www.zeelandnet.nl...n-in-audiokwaliteit/page6

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

he.net tunnel over Delta glasvezel

Heeft iemand ervaring met een he.net tunnel via één van de providers die via Delta glasvezel opereert?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
Roetzen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 11:02:

he.net tunnel over Delta glasvezel

Heeft iemand ervaring met een he.net tunnel via één van de providers die via Delta glasvezel opereert?
Ja, werkt prima. Edgerouter in dmz en daarmee wordt de tunnel op gebouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-1981
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:59:
Bron is een technicus van Delta die overigens netjes op dit forum meldt hoever men met zaken is: https://www.zeelandnet.nl...n-in-audiokwaliteit/page6
Je link werkt niet, hier de juiste.

9x IQ7 (LG 335 Wp) - 4x IQ7+ (Q CELLS 355 Wp) - 2x IQ7A (Phono Solar 400Wp) - 5x IQ7A (Hyundai 490Wp) • PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
JanBen schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 13:06:
[...]

Ja, werkt prima. Edgerouter in dmz en daarmee wordt de tunnel op gebouwd.
Wat voor snelheid weet jij te halen over he.net tunnel? Ik kwam met m'n Ubiquity EdgeRouter 12 maar iets boven de 100mbit uit. Dus maar mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBen
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-04-2022
JustVodka schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Wat voor snelheid weet jij te halen over he.net tunnel? Ik kwam met m'n Ubiquity EdgeRouter 12 maar iets boven de 100mbit uit. Dus maar mee gestopt.
Ik kom ik niet veel hoger, is denk ik de max van de tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 17:08

ofc

JustVodka schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Hier ook ca. 100 Mb/s. Niet slecht voor een gratis service en oneindig veel beter dan de IPv6 snelheid van caiway/delta.
Welke IPv6 oplossing gebruik je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
ofc schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

Hier ook ca. 100 Mb/s. Niet slecht voor een gratis service en oneindig veel beter dan de IPv6 snelheid van caiway/delta.
Welke IPv6 oplossing gebruik je nu?
Geen helaas. Met IPv6 was een ruime 60% van m'n traffic IPv6 en het is een beetje zonde om met een 1gbps glas verbinding 60% van het verkeer wat er overheen gaat te throttelen naar 100mbps.

Maar als iemand een betrouwbare en betaalbare oplossing weet voor een IPv6 tunnel broker die gigabit aankan dan houd ik me van harte aanbevolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 16:40
IPv6 zou gewoon aangeboden moeten worden door Delta/Caiway. Het is tenslotte 2021, niet 1995.
Gewoon melden bij de sevicedesk. Als genoeg mensen klagen zullen ze het eindelijk gaan oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internet4me schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:
IPv6 zou gewoon aangeboden moeten worden door Delta/Caiway. Het is tenslotte 2021, niet 1995.
Gewoon melden bij de sevicedesk. Als genoeg mensen klagen zullen ze het eindelijk gaan oppakken.
Inderdaad, anno 2021 is een internet verbinding zonder IPv6 als een nieuwe auto zonder gordels en buitenspiegels.

Delta is hier nu campagne aan het voeren. Ik ga de aansluiting wel nemen, maar ik houd Ziggo voorlopig nog aan. Ik neem dan het goedkoopste abonnement voor een jaar, dan ben ik net iets goedkoper uit als de €650 die ik kwijt ben als ik het later alsnog laat aanleggen. Als ze na afloop van dat jaar nog geen IPv6 hebben zeg ik het op en blijf voorlopig bij Ziggo. Uiteraard zal ik ook laten weten waarom ik het zo doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
internet4me schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:09:
Dan gaat je aboneeprijs ook omhoog, het is niet alleen de verbinding zoals wij vaak hoopvol oordelen. Het is de klantenservice skillset, de uitvraagscripts, de peering policies vereisen dubbel werk, de modem firmware dient anders getest te worden, router firmware + router specs etc.

Het is bij ISP's heel simpel: het levert ze niets op behalve extra kosten. Er zijn te weinig website welke IPv6 only draaien om daar een concrete usecase te vinden. Zoals ik in 2015 al schreef: dat gaat minimaal nog 10 jaar duren, en nu zijn er slechts 6 jaren verstreken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
stormfly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Dan gaat je aboneeprijs ook omhoog, het is niet alleen de verbinding zoals wij vaak hoopvol oordelen. Het is de klantenservice skillset, de uitvraagscripts, de peering policies vereisen dubbel werk, de modem firmware dient anders getest te worden, router firmware + router specs etc.

Het is bij ISP's heel simpel: het levert ze niets op behalve extra kosten. Er zijn te weinig website welke IPv6 only draaien om daar een concrete usecase te vinden. Zoals ik in 2015 al schreef: dat gaat minimaal nog 10 jaar duren, en nu zijn er slechts 6 jaren verstreken _/-\o_
Ik mis per jaar meerdere websites, door deze houding. Omdat ze niet bereikbaar zijn. Dat is niet wat je mag verwachten van een provider… verder is overdrijven ook een vak, alsof je de kosten daarvan terugziet.

Het beantwoorden van alle ipv6 vragen kost ook tijd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Het is bij ISP's heel simpel: het levert ze niets op behalve extra kosten.
Datzelfde kun je zeggen over gordels en airbags in autos. En dus moet het net als bij autos niet alleen aan de markt overgelaten worden. Er zal drang of misschien zelfs dwang vanuit de overheid moeten komen om er werk van te maken want zoals het nu gaat schiet het niet op. Ik kan wel roepen dat ik geen zaken wil doen met aanbieders die geen IPv6 leveren, maar ik ben met te weinig medestanders om een marktmacht van enige betekenis te vormen.

Maar ik zeg het dus toch nog maar even:

Heren van Delta, zolang u geen IPv6 levert, kunt u aan mij niet meer verkopen dan één jaar het goedkoopste abonnement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb nu KPN over koper, bonding 200/60 met native IPv6 dualstack. Het kan dus wel ;-)

Niemand voelt druk, wij beelden ons in dat er druk is, maar dat is er niet. Voor het gros van de klanten is er 0,0 druk dat IPv6 ontbreekt. En het gaat uiteindelijk allemaal om de euro's, als 95% IPv6 niet mist, en die 5% Tweakers wel, dan gaat een ISP niet in beweging komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:31:
Heb nu KPN over koper, bonding 200/60 met native IPv6 dualstack. Het kan dus wel ;-)
Natuurlijk kan het wel. KPN is goed bezig, maar ze is zeker niet de enige die gewoon native IPv6 levert. Het begint zo langzamerhand heus wel normaal te worden om IPv6 te leveren. Delta Fiber loopt echt achter.
Niemand voelt druk, wij beelden ons in dat er druk is, maar dat is er niet.
Probeer maar eens een aaneengesloten /22 aan IPv4 adressen te krijgen.

https://gathering.tweaker...message/69072406#69072406
Voor het gros van de klanten is er 0,0 druk dat IPv6 ontbreekt. En het gaat uiteindelijk allemaal om de euro's, als 95% IPv6 niet mist, en die 5% Tweakers wel, dan gaat een ISP niet in beweging komen.
Als dat voor alle ISPs zou gelden was Xs4All er nooit geweest en was Freedom nooit van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:53:
[...]

Natuurlijk kan het wel. KPN is goed bezig, maar ze is zeker niet de enige die gewoon native IPv6 levert. Het begint zo langzamerhand heus wel normaal te worden om IPv6 te leveren. Delta Fiber loopt echt achter.

[...]

Probeer maar eens een aaneengesloten /22 aan IPv4 adressen te krijgen.

https://gathering.tweaker...message/69072406#69072406

[...]

Als dat voor alle ISPs zou gelden was Xs4All er nooit geweest en was Freedom nooit van de grond gekomen.
XS4ALL komt uit een andere tijd, en wordt juist om die reden opgedoekt, kosten en standaardisatie.

Delta heeft nog 0,0 IPv6 haal ik uit jouw bericht (aanname?) Want waarom noem je Ziggo niet, dat zijn de spelers die er toe doen qua marktveranderingen met 3.x miljoen internet klanten. Delta zit over een paar jaar pas in dat top segment als ze meer glasporten aangesloten hebben buiten Zeeland. Wat ik overigens erg kan waarderen dat het landschap qua aanbieders weer eens een gezonde schuffeling doormaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
stormfly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:31:

Niemand voelt druk, wij beelden ons in dat er druk is, maar dat is er niet. Voor het gros van de klanten is er 0,0 druk dat IPv6 ontbreekt. En het gaat uiteindelijk allemaal om de euro's, als 95% IPv6 niet mist, en die 5% Tweakers wel, dan gaat een ISP niet in beweging komen.
Ik heb KPN glasvezel maar geen IPv6 eerlijk gezegd zegt het me ook niet veel of ik IPv4 of IPv6 heb denk dat menig consument het niet uitmaakt.

En IPv6 voordat het volledig wordt geïntrigeerd en gemeengoed wordt gaat nog vele jaren overheen er zal nog wel niet noodzakelijk wezen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Ik heb KPN glasvezel maar geen IPv6 eerlijk gezegd zegt het me ook niet veel of ik IPv4 of IPv6 heb denk dat menig consument het niet uitmaakt.

En IPv6 voordat het volledig wordt geïntrigeerd en gemeengoed wordt gaat nog vele jaren overheen er zal nog wel niet noodzakelijk wezen op dit moment.
Precies mijn gedachten.

Hetzelfde gaat op als je vraagt bij je IT collega’s of ze overstappen op glas. En je dezelfde vraag stelt op de sportvereniging. De eerste groep volmondig JA en de tweede groep overgrote deel NEE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Gezien het aantal ipv6 tunnelsoftware cq proxy’s is er zeker vraag. Echter men “voelt” het daardoor niet.
Pas als die ipv6 brokers stoppen, dan komt men in actie.

Zoals het heet een kip ei probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:57:
[...]
XS4ALL komt uit een andere tijd, en wordt juist om die reden opgedoekt, kosten en standaardisatie.
En Freedom komt er voor in de plaats.
Delta heeft nog 0,0 IPv6 haal ik uit jouw bericht (aanname?)
Nee, geen aanname maar onderzoek. Overigens geldt "0,0 IPv6" alleen voor Delta Fiber.
Want waarom noem je Ziggo niet, dat zijn de spelers die er toe doen qua marktveranderingen met 3.x miljoen internet klanten.
Ik wil Ziggo best even noemen hoor. Maar dan wel als toko die het ook goed doet. Ik heb al meer dan vijf jaar native IPv6 van Ziggo. Ze kwamen wat traag op gang, maar ze hebben het goed ingehaald en nu doen ze het prima. Alleen de klanten met een wat ouder modem hebben nog geen IPv6. Iedereen met een van de drie typen Connectbox (Arris, Compal en Giga) heeft nu Dual Stack IPv6 van Ziggo. Ik heb geen exacte cijfers, maar ik schat dat de meerderheid van de klanten met een consumenten aansluiting inmiddels IPv6 heeft. Zakelijke klanten hadden het al eerder.
Delta zit over een paar jaar pas in dat top segment als ze meer glasporten aangesloten hebben buiten Zeeland.
Ik zou zeggen dat juist nu ze nog niet zo groot zijn de gelegenheid is om snel met IPv6 te beginnen. Nu ze nog niet zo groot zijn is het wat makkelijker te overzien allemaal. Hoe groter, hoe logger.
Wat ik overigens erg kan waarderen dat het landschap qua aanbieders weer eens een gezonde schuffeling doormaakt.
Dat zeker ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:48:
[...]

En Freedom komt er voor in de plaats.

[...]

Nee, geen aanname maar onderzoek. Overigens geldt "0,0 IPv6" alleen voor Delta Fiber.

[...]

Ik wil Ziggo best even noemen hoor. Maar dan wel als toko die het ook goed doet. Ik heb al meer dan vijf jaar native IPv6 van Ziggo. Ze kwamen wat traag op gang, maar ze hebben het goed ingehaald en nu doen ze het prima. Alleen de klanten met een wat ouder modem hebben nog geen IPv6. Iedereen met een van de drie typen Connectbox (Arris, Compal en Giga) heeft nu Dual Stack IPv6 van Ziggo. Ik heb geen exacte cijfers, maar ik schat dat de meerderheid van de klanten met een consumenten aansluiting inmiddels IPv6 heeft. Zakelijke klanten hadden het al eerder.

[...]

Ik zou zeggen dat juist nu ze nog niet zo groot zijn de gelegenheid is om snel met IPv6 te beginnen. Nu ze nog niet zo groot zijn is het wat makkelijker te overzien allemaal. Hoe groter, hoe logger.

[...]

Dat zeker ja.
1 fout,Delta heeft wel Ipv6 in huis via COAX internet. Kortom het zou zo maar ook spoedig via glasvezel kunnen komen. Dus Delta 50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:32:
[...]

1 fout,Delta heeft wel Ipv6 in huis via COAX internet. Kortom het zou zo maar ook spoedig via glasvezel kunnen komen. Dus Delta 50%.
Ik schrijf toch duidelijk "Overigens geldt "0,0 IPv6" alleen voor Delta Fiber

Met "fiber" nota bene nog in vet.

Dus: Delta Fiber 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:35
In Drunen waar ik woon heeft Delta het gelukkig niet gehaald met de 25% stemmen voor aanleg. Gelukkig komt KPN wel glasvezel leggen met een fatsoenlijk netwerk. En ik kan mijn huidige abonnement behouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Heijmenberg99 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:39:
In Drunen waar ik woon heeft Delta het gelukkig niet gehaald met de 25% stemmen voor aanleg. Gelukkig komt KPN wel glasvezel leggen met een fatsoenlijk netwerk. En ik kan mijn huidige abonnement behouden!
Hanteert KPN nu ook nog de benodigde inschrijvingen aan stemmen in % wegens aanleg glasvezel zoals in het verleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04
J.E. Weinor schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Hanteert KPN nu ook nog de benodigde inschrijvingen aan stemmen in % wegens aanleg glasvezel zoals in het verleden?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:35
[...]

Nee KPN verglaast heel Drunen zonder ook maar iets te hebben gevraagd. Ook is er geen verplicht abonnement nodig gelukkig. Wat een onzin was dat. Ik ga echt geen jaar voor m’n lol bij delta zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Heijmenberg99 op 18-10-2021 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nee KPN vervangt alle koper de komende jaren zonder verplichtingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Heijmenberg99 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:39:
Toch jammer en eigenlijk nogal bizar als we blij moeten zijn dat ergens de aanleg van glasvezel niet doorgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 19:49:
[...]

Toch jammer en eigenlijk nogal bizar als we blij moeten zijn dat ergens de aanleg van glasvezel niet doorgaat...
KPN biedt zelf goede diensten, maar er is op dat netwerk zeer veel keuze.
Waarom Delta maar meent dat je als monopolist alles moet doen om de eindgebruiker te frustreren begrijp ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:31:
[...]

Ik schrijf toch duidelijk "Overigens geldt "0,0 IPv6" alleen voor Delta Fiber

Met "fiber" nota bene nog in vet.

Dus: Delta Fiber 0%.
Dat is een en dezelfze onderneming, daar valt COAX ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 21:30:
[...]

Dat is een en dezelfze onderneming, daar valt COAX ook onder.
De laatste "campagnebrief" die ik kreeg was ondertekend door "Michiel Admiraal, Directeur DELTA Fiber Netwerk".Dus Delta Fiber heeft in elk geval een eigen directeur. Het boeit me verder niet zo erg hoe het juridisch precies in elkaar steekt. Ik constateer dat er via het Delta glasvezelnetwerk geen IPv6 aangeboden wordt. Niet door Delta zelf en niet door één van de andere providers die op het Delta glasvezelnetwerk diensten aanbiedt. Dat er een onderneming is die ook Delta heet en die via coax wel IPv6 aanbiedt is voor mij op dit moment niet zo relevant. Delta Fiber wil mij verleiden een aansluiting te nemen. Delta coax, of hoe het ook precies heet, is niet actief hier. Ziggo is de plaatselijke coax aanbieder.

Delta Fiber komt bij het antwoorden op vragen over de invoering van IPv6 niet verder dan dat ze het ooit wel eens gaan doen, maar niemand wil data noemen. Dat is voor mij te vaag allemaal. Dan zeg ik "eerst zien, dan geloven".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
Roetzen schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Delta Fiber komt bij het antwoorden op vragen over de invoering van IPv6 niet verder dan dat ze het ooit wel eens gaan doen, maar niemand wil data noemen. Dat is voor mij te vaag allemaal. Dan zeg ik "eerst zien, dan geloven".
  • Delta Fiber Netwerk = de partij die het glasvezel aanlegt en beheert zie: deltafibernetwerk.nl
  • Delta = één van de providers die levert over het glasvezelnetwerk van Delta Fiber Netwerk. Zie: delta.nl
  • Delta Fiber Netwerk is het moederbedrijf van Delta en Caiway.
Behoorlijk verwarrend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg dat wel, verwarrend. Maar dank voor de uitleg. Ik ken "Delta" vanouds van Delta Elektronica uit Zierikzee. Die maakten en maken nog steeds hele mooie labvoedingen. Maar dat zal er wel niets mee te maken hebben.

Maar goed, nu wordt het dus: "via het glasvezelnetwerk van Delta Fiber kan niemand IPv6 leveren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
esky schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:03:
[...]
  • Delta Fiber Netwerk = de partij die het glasvezel aanlegt en beheert zie: deltafibernetwerk.nl
  • Delta = één van de providers die levert over het glasvezelnetwerk van Delta Fiber Netwerk. Zie: delta.nl
Zelf noem ik Delta via coax nog gewoon Zeelandnet.
En Delta via Fiber noem ik zelf eigenlijk Caiway.

De RIPE info van m'n static ip bij Delta Fiber zegt ook Caiway. En volgens geo-ip woon ik in Rocanje Zuid-Holland ipv Goes Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustVodka schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 09:10:
[...]

Zelf noem ik Delta via coax nog gewoon Zeelandnet.
En Delta via Fiber noem ik zelf eigenlijk Caiway.

De RIPE info van m'n static ip bij Delta Fiber zegt ook Caiway. En volgens geo-ip woon ik in Rocanje Zuid-Holland ipv Goes Zeeland.
Caiway is de C provider van Delta. Delta wordt de lead provider (sterker vorig jaar ging het gerucht dat de naam Caiway ging verdwijnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
esky schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:03:
[...]
Het is inderdaad vrij verwarrend, vraag me af of ze het zelf nog snappen :D

Ik heb afgelopen maandag m'n Delta abonnement opgezegd, vanwege verhuizing naar een gebied waar Delta niet levert. Ik kreeg gisteren de bevestiging in de mail, hier staat dan nog in dat je zelf contact op moet nemen met Delta Fiber Netwerk voor het stopzetten van de vastrechtvergoeding (glasvezelbuitenaf). Hiervoor moet ik de opzegbevestiging doorsturen naar een emailadres van Delta Fiber Netwerk.

Zelfs als het concurrenten zijn moet daar tussen toch een lijntje te leggen zijn om dit automatisch te doen. Dit zou toch net zoals energieleverancier en netbeheerder moeten zijn, die regelen dat ook onderling.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:39
Dit zijn typisch van die zaken die minder van belang zijn voor Delta en later nog wel een keer beter geregeld gaan worden. Je gaat toch weg dus dat je teleurgesteld in hen bent is niet meer zo van belang. Op dit moment wordt zoveel mogelijk aandacht besteed aan de andere kant: nieuwe klanten toevoegen. Momenteel is er een enorme concurrentiestrijd gaande om zo snel mogelijk zoveel mogelijk nieuwe glasvezelklanten toe te voegen. En zoals bij ieder bedrijf zullen er keuzes gemaakt moeten worden wat er gebeurd met het budget en de mensen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 20-10-2021 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:41
Wij worden hier via allerhande lokale media er op geattendeerd dat Delta hier glasvezel gaat aanleggen. Gezien de vele toch wel negatieve reacties (hier, maar ook elders) heb ik daar mijn twijfels over. Ik zit nu bij Budget, heb voor 54 euro p/m een 100/30 DSL-lijn (super stabiel en altijd 100/30), KPN iTV, met extra zenderpakket en een extra TV-kastje. Als ik bij Budget glasvezel 100/100 zou kunnen krijgen (als hier KPN glas zou liggen), dan zou ik ongeveer 64 euro p/m kwijt zijn. Bij Delta kom ik op 80 euro per maand (normale prijs, geen tijdelijke actieprijzen).

1. Heeft Delta ook goedkopere providers op hun netwerk? Ik vind 20 euro verschil t.o.v. Budget namelijk wel erg veel, en dan krijg je bij Budget notabene ook nog een super betrouwbare KPN glasvezelnetwerk (spreek uit ervaring bij familie en vrienden) en iTV, wat ik prettiger vind werken dan bv. Canal Digital.
2. Krijg je als TV-dienst altijd Canal Digital of zijn er ook andere diensten? (en nee, ik wil geen NLZiet en weet-ik-veel, ik wil gewoon een zenderpakket met 120+ NL, BE, DE, UK etc zenders)
3. Stel dat Delta hier genoeg handtekeningen ophaalt en gaat graven, gaat KPN in de toekomst dan nog steeds eigen glasvezel naast die van Delta leggen? Ik heb ergens gelezen dat KPN alle koper gaat vervangen door glas, dus als ik nu niet Delta neem, kan ik dan ergens in de toekomst kiezen voor KPN (of Budget of zo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
robertwebbe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:01:
Dit zijn typisch van die zaken die minder van belang zijn voor Delta en later nog wel een keer beter geregeld gaan worden. Je gaat toch weg dus dat je teleurgesteld in hen bent is niet meer zo van belang. Op dit moment wordt zoveel mogelijk aandacht besteed aan de andere kant: nieuwe klanten toevoegen. Momenteel is er een enorme concurrentiestrijd gaande om zo snel mogelijk zoveel mogelijk nieuwe glasvezelklanten toe te voegen. En zoals bij ieder bedrijf zullen er keuzes gemaakt moeten worden wat er gebeurd met het budget en de mensen.
Delta is wel typisch een bedrijf wat vooral lijkt te investeren in aantrekken van nieuwe klanten in plaats van klanttevredenheid inderdaad. Alhoewel het daar ook zeker niet de enige in is :+
Het maakt mij ook niet zoveel uit, het komt op mij gewoon wat apart over. Net zoals dat ik bij eerdere contacten met de klantenservice van Delta, antwoord mails in een template van Caiway kreeg. Dat is gewoon knullig :)
robert.v.w. schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:42:
Wij worden hier via allerhande lokale media er op geattendeerd dat Delta hier glasvezel gaat aanleggen. Gezien de vele toch wel negatieve reacties (hier, maar ook elders) heb ik daar mijn twijfels over. Ik zit nu bij Budget, heb voor 54 euro p/m een 100/30 DSL-lijn (super stabiel en altijd 100/30), KPN iTV, met extra zenderpakket en een extra TV-kastje. Als ik bij Budget glasvezel 100/100 zou kunnen krijgen (als hier KPN glas zou liggen), dan zou ik ongeveer 64 euro p/m kwijt zijn. Bij Delta kom ik op 80 euro per maand (normale prijs, geen tijdelijke actieprijzen).

1. Heeft Delta ook goedkopere providers op hun netwerk? Ik vind 20 euro verschil t.o.v. Budget namelijk wel erg veel, en dan krijg je bij Budget notabene ook nog een super betrouwbare KPN glasvezelnetwerk (spreek uit ervaring bij familie en vrienden) en iTV, wat ik prettiger vind werken dan bv. Canal Digital.
2. Krijg je als TV-dienst altijd Canal Digital of zijn er ook andere diensten? (en nee, ik wil geen NLZiet en weet-ik-veel, ik wil gewoon een zenderpakket met 120+ NL, BE, DE, UK etc zenders)
3. Stel dat Delta hier genoeg handtekeningen ophaalt en gaat graven, gaat KPN in de toekomst dan nog steeds eigen glasvezel naast die van Delta leggen? Ik heb ergens gelezen dat KPN alle koper gaat vervangen door glas, dus als ik nu niet Delta neem, kan ik dan ergens in de toekomst kiezen voor KPN (of Budget of zo)?
1. Niet echt, althans niet in mijn regio
2. Eh, juist niet Canal Digital, je krijgt Delta?
3. Ja, die kans is heel erg groot dat KPN ook nog glasvezel gaat aanleggen. Dat Delta glasvezel gaat aanleggen kan juist een trigger voor KPN zijn om het ook te doen, omdat ze mogelijk klanten kwijt gaan raken. Wees dus niet verbaasd als KPN binnen afzienbare tijd ook gaat aankondigen dat ze glasvezel aanleggen. Zal zeker niet het eerste gebied zijn waar dat op die manier gebeurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Tankiej schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:05:
[...]
1. Niet echt, althans niet in mijn regio
2. Eh, juist niet Canal Digital, je krijgt Delta?
3. Ja, die kans is heel erg groot dat KPN ook nog glasvezel gaat aanleggen. Dat Delta glasvezel gaat aanleggen kan juist een trigger voor KPN zijn om het ook te doen, omdat ze mogelijk klanten kwijt gaan raken. Wees dus niet verbaasd als KPN binnen afzienbare tijd ook gaat aankondigen dat ze glasvezel aanleggen. Zal zeker niet het eerste gebied zijn waar dat op die manier gebeurd :)
Dank je voor de antwoorden. Vooral die laatste stelt me enigszins gerust :)
Ik heb nu 100/30. Ik werk vrijwel 100% thuis, zit de hele dag met company laptop op het bedrijfs VPN en heb streaming muziek aan staan. Andere gezinsleden gebruiken vrijwel de hele werkdag IP TV, Youtube, tablet-games e.d. En ik host wat eigen servers en services. En dan nog houd ik gemiddeld de helft van de (download) capaciteit over. Dus qua capaciteit heb ik meer dan voldoende aan die 100/30. Maar uit het oogpunt van toekomstbestendigheid zou ik toch wel graag glas willen hebben.
Dus nu wachten op KPN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
robert.v.w. schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Dank je voor de antwoorden. Vooral die laatste stelt me enigszins gerust :)
Ik heb nu 100/30. Ik werk vrijwel 100% thuis, zit de hele dag met company laptop op het bedrijfs VPN en heb streaming muziek aan staan. Andere gezinsleden gebruiken vrijwel de hele werkdag IP TV, Youtube, tablet-games e.d. En ik host wat eigen servers en services. En dan nog houd ik gemiddeld de helft van de (download) capaciteit over. Dus qua capaciteit heb ik meer dan voldoende aan die 100/30. Maar uit het oogpunt van toekomstbestendigheid zou ik toch wel graag glas willen hebben.
Dus nu wachten op KPN :)
Ik ben te verwend geraakt denk ik. Ik ben in m'n eentje maar ik zou echt niet meer terug willen naar 100/100, of iets wat daar in de buurt komt :D
Ik heb nu 1000/1000 (dat is wel wat overdreven...), straks ga ik naar 600/40 (Ziggo). 300/30 was ook een optie, maar voor slechts 4 euro per maand extra het 1e jaar kan ik naar 600. Zie na dat jaar wel of ik een stap naar beneden doe.

Ik zit nu overigens op €61 (+€13,21 vastrechtvergoeding, want glasvezelbuitenaf) voor 1000/1000 internet + interactieve tv (1 kastje). Hoe kom je eigenlijk op €80 uit, als je aan slechts 100mbit genoeg zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Glasvezel tot aan de voordeur Delta of KPN denk niet dat beide ondernemer 2 glasvezels tot aan je voordeur gaan leggen het wordt Delta of KPN de straat moet 2 keer open en onderling samenwerken met glasvezel aanleg wordt nog een discussie dingetje laat staan de samenwerking onderling.
In veel gevallen is er maar 1 de winnaar die glasvezel aan mag leggen gemeentes zijn veelal de bepalende factor hierin en gemeentes staan niet te springen dat de straat 2x opengebroken moet worden.

Vaak is het zo de strijd onderling in welke gebieden waar nog geen glasvezel tot aan de deur ligt wie het eerst is maakt al een begin en voorbereiding wil iemand anders ook in het zelfde gebied glasvezel aanleggen dan heeft het niet zoveel kans.

Wat ook het geval is via flyers en media we gaan glasvezel aanleggen tot aan de voordeur ze maken reclame en beginnen rond pakweg een datum van verwachting en evt. de benodigde inschrijvingen bijv. van Delta en dat KPN ook al bezig is in het zelfde gebied voor aanleg glasvezel aan de voordeur maar die maken geen reclame en blijven stil op de achtergrond maar de voorbereidingen al veel verder zijn gevorderd dan Delta terwijl er nog geen schop in de grond gegaan is. gemeentes zijn vaak ook terughoudend betreft de gaande ontwikkelingen die gaande zijn achter de gesloten deuren.

Dat is in het verleden wel vaker voorgekomen en denk dat anno 2021 niet anders zal zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door J.E. Weinor op 20-10-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 16:56:
Glasvezel tot aan de voordeur Delta of KPN denk niet dat beide ondernemer 2 glasvezels tot aan je voordeur gaan leggen het wordt Delta of KPN de straat moet 2 keer open en onderling samenwerken met glasvezel aanleg wordt nog een discussie dingetje laat staan de samenwerking onderling.
In veel gevallen is er maar 1 de winnaar die glasvezel aan mag leggen gemeentes zijn veelal de bepalende factor hierin en gemeentes staan niet te springen dat de straat 2x opengebroken moet worden.

Vaak is het zo de strijd onderling in welke gebieden waar nog geen glasvezel tot aan de deur ligt wie het eerst is maakt al een begin en voorbereiding wil iemand anders ook in het zelfde gebied glasvezel aanleggen dan heeft het niet zoveel kans.

Wat ook het geval is via flyers en media we gaan glasvezel aanleggen tot aan de voordeur ze maken reclame en beginnen rond pakweg een datum van verwachting en evt. de benodigde inschrijvingen bijv. van Delta en dat KPN ook al bezig is in het zelfde gebied voor aanleg glasvezel aan de voordeur maar die maken geen reclame en blijven stil op de achtergrond maar de voorbereidingen al veel verder zijn gevorderd dan Delta terwijl er nog geen schop in de grond gegaan is. gemeentes zijn vaak ook terughoudend betreft de gaande ontwikkelingen die gaande zijn achter de gesloten deuren.

Dat is in het verleden wel vaker voorgekomen en denk dat anno 2021 niet anders zal zijn.
Dit hele relaas klopt niet veel van. KPN legt gewoon aan naast Delta in 99% van de gevallen. KPN wil gewoon een ruimschootse landelijk dekking en vervangt koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Dit hele relaas klopt niet veel van. KPN legt gewoon aan naast Delta in 99% van de gevallen. KPN wil gewoon een ruimschootse landelijk dekking en vervangt koper.
Als KPN het koper vervangt moet de straat open toch! met aanleg glasvezel tot aan de deur de gemeente bepaalt uiteindelijk of je 2 glasvezels de woning in krijgt van een concurent die ook glasvezel wil aanleggen gemeentes verstrekken nu eenmaal de vergunningen.

Wat KPN wil heel Nederland verglazen tot aan de voordeur gaat niet lukken dat ze het in een bepaald gebied wel doen naasst de concurrent zoals Delta wil niet zeggen dat het overal gebeurd lijkt me, en KPN legt ook geen glasvezel in het buitengebied naar de boer.

KPN heeft lange tijd stil gelegen betreft aanleg glasvezel nu beginnen ze weer met het aanleg er van of ze nu wel buitengebieden nemen zal ik zo 123 niet weten.

Concurrentie zal er altijd wezen ook met aanleg in gebieden, KPN heeft nu eenmaal de ervaring in aanleg met glasvezel tot aan de deur later zijn de andere mee begonnen.

Ziggo zit alleen op de coax kabel die blijven ver achter op het gebied van glasvezel denk dat Ziggo later als provider zich wel zal moet aansluiten op het glasvezelnetwerk van KPN of Delta, klanten bij Ziggo zullen ook op een gegeven moment weg gaan als Nederland steeds meer wordt verglaast tot aan de voordeur, maar zolang ze het nog kunnen uitzingen en dikke winsten kunnen behalen zullen ze nog wel even doorgaan.

Ik verwacht dat Ziggo als het zover is wel weer een overname op de planning staat te gebeuren gebeurd wel vaker met bedrijven, maar goed dit is een ander onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Als KPN het koper vervangt moet de straat open toch! met aanleg glasvezel tot aan de deur de gemeente bepaalt uiteindelijk of je 2 glasvezels de woning in krijgt van een concurent die ook glasvezel wil aanleggen gemeentes verstrekken nu eenmaal de vergunningen.

Wat KPN wil heel Nederland verglazen tot aan de voordeur gaat niet lukken dat ze het in een bepaald gebied wel doen naasst de concurrent zoals Delta wil niet zeggen dat het overal gebeurd lijkt me, en KPN legt ook geen glasvezel in het buitengebied naar de boer.

KPN heeft lange tijd stil gelegen betreft aanleg glasvezel nu beginnen ze weer met het aanleg er van of ze nu wel buitengebieden nemen zal ik zo 123 niet weten.

Concurrentie zal er altijd wezen ook met aanleg in gebieden, KPN heeft nu eenmaal de ervaring in aanleg met glasvezel tot aan de deur later zijn de andere mee begonnen.

Ziggo zit alleen op de coax kabel die blijven ver achter op het gebied van glasvezel denk dat Ziggo later als provider zich wel zal moet aansluiten op het glasvezelnetwerk van KPN of Delta, klanten bij Ziggo zullen ook op een gegeven moment weg gaan als Nederland steeds meer wordt verglaast tot aan de voordeur, maar zolang ze het nog kunnen uitzingen en dikke winsten kunnen behalen zullen ze nog wel even doorgaan.

Ik verwacht dat Ziggo als het zover is wel weer een overname op de planning staat te gebeuren gebeurd wel vaker met bedrijven, maar goed dit is een ander onderwerp.
Het is hier al eerder aangehaald. Er is gewoon een graafwet die zegt dat KPN mag graven ter vervanging van kabels etc. De Gemeente heeft niet zo veel te vertellen in deze, er za wel een meldingsplicht zijn, maar van tegenhouden is geen sprake.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:53:
[...]

Fout. De gemeente kan gewoon de vergunning niet weigeren als een tweede glasvezelboer zich meldt. Of een derde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Fout. De gemeente kan gewoon de vergunning niet weigeren als een tweede glasvezelboer zich meldt. Of een derde...
Klopt, dat is bij wet geregeld, ze kunnen alleen afspraken maken over wanneer en hoe alles achter gelaten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Roetzen schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 18:59:
[...]

Of het fout is weet ik niet maar een gemeente kan wel zeggen dat de straat 1x open mag en niet 2x of zelfs 3x wegens aanleg glasvezel dat is hier in het verleden ook gebeurd gemeente gaf wel het advies om samen de glasvezel aan te leggen dan hoeft de straat maar 1x open, het ligt aan de partijen of ze er in mee gaan of niet of een van beide partijen trekt de stekker er uit wegens aanleg, de zelfde partij die de stekker er voorlopig heeft uitgetrokken hoeft later niet aan te kloppen bij de gemeente over pakweg 2 jaar om alsnog de glasvezel aan te leggen daar komt meer bij kijken dan alleen een kabeltje door de grond te trekken en de benodigde vergunningen die moeten worden verleent op elk terrein.
Op bepaalde factoren heeft een gemeente wel invloed ondanks dat er geen vergunning geweigerd mag worden.

Stel de gemeente heeft naar aanleg glasvezel KPN gelijk de dorpskern centrum vernieuwd nieuwe riolering bestrating aanpassingen de straat is toch al open KPN maakt er gebruik van in overleg met gemeente en een jaar later meld zich een nieuwe provider met aanleg glasvezel denk je dat de gemeente akkoord gaat dat de straat weer open moet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:26:
[...]

Of het fout is weet ik niet maar een gemeente kan wel zeggen dat de straat 1x open mag en niet 2x of zelfs 3x wegens aanleg glasvezel dat is hier in het verleden ook gebeurd gemeente gaf wel het advies om samen de glasvezel aan te leggen dan hoeft de straat maar 1x open, het ligt aan de partijen of ze er in mee gaan of niet of een van beide partijen trekt de stekker er uit wegens aanleg, de zelfde partij die de stekker er voorlopig heeft uitgetrokken hoeft later niet aan te kloppen bij de gemeente over pakweg 2 jaar om alsnog de glasvezel aan te leggen daar komt meer bij kijken dan alleen een kabeltje door de grond te trekken en de benodigde vergunningen die moeten worden verleent op elk terrein.
Op bepaalde factoren heeft een gemeente wel invloed ondanks dat er geen vergunning geweigerd mag worden.

Stel de gemeente heeft naar aanleg glasvezel KPN gelijk de dorpskern centrum vernieuwd nieuwe riolering bestrating aanpassingen de straat is toch al open KPN maakt er gebruik van in overleg met gemeente en een jaar later meld zich een nieuwe provider met aanleg glasvezel denk je dat de gemeente akkoord gaat dat de straat weer open moet?
Ja, dan mag de gemeente dat niet weigeren want ze zijn gedoogplichtig conform de Telecomwet. Geldt trouwens voor iedere grondeigenaar, niet alleen gemeentes.
Maar er mogen wel aanvullende eisen worden gesteld. Zoals bijvoorbeeld het herstraten van band tot gevel van die mooie nieuwe stoep.

Het is echter zo dat grote glasvezelpartijen zoals Delta of KPN graag een aparte tijdelijke overeenkomst aangaan met de gemeente waarin lagere leges en degeneratie kosten worden afgesproken. Daar is de gemeente niet toe verplicht dus als er een tweede partij later komt heb je grote kans dat die het volle pond moeten betalen. En dat zijn hele flinke kosten..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vetifuro
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-07 14:57
Gisteren een brief in de brievenbus, dat er een actie loopt bij mij in het dorp voor de aanleg van glasvezel. Beetje in dubio wat ik ga doen. Heb nu een Ziggo abonnement, al jaren zonder problemen, maar wil wel voorbereid zijn op de toekomst (dus graag glasvezel tot in de meterkast). Stel dat de 25% wordt gehaald en ik heb geen abonnement afgesloten kost het later 650 euro om alsnog de aansluiting te krijgen. Als ik voor 22 december wel een abonnement heb afgesloten hoef ik deze 650 euro niet te betalen. Hebben jullie ervaring met gelijkwaardige aanbiedingen? Komende week maar eens een informatieavond bijwonen..
Als 25% van de inwoners 'ja' zegt tegen de aanleg van een glasvezelnetwerk en vóór 22 december een abonnement afsluit bij één van de telecomaanbieders, dan komt er glasvezel!

Je kunt je aanmelden voor glasvezel door een abonnement af te sluiten voor tv, internet en/of telefonie bij één van de volgende telecomaanbieders:

Caiway
DELTA
Helden Van Nu
Online.nl
Vergelijken: stel je ideale pakket samen en vergelijk het scherpe aanbod van onze telecomaanbieders in de online glasvezel vergelijker!

Vrijstaand 1990 | Brabant | 210m2 | Quatt Hybrid Duo | 100 m2 VVW | HR++ | 7cm spouwmuur isolatie | 7cm dakisolatie | Gasverbruik voor Quatt: 1700m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Mijn fout, moest 72,50 zijn; ik had het "1 GB schuifje", wat default aan staat, niet uitgezet. Dan krijg je 150 Mb/s. Gewoon adresgegevens ingevuld op delta.nl en gekeken wat het normale tarief is (excl. acties of kortingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 08:43
Vetifuro schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:37:
Gisteren een brief in de brievenbus, dat er een actie loopt bij mij in het dorp voor de aanleg van glasvezel. Beetje in dubio wat ik ga doen. Heb nu een Ziggo abonnement, al jaren zonder problemen, maar wil wel voorbereid zijn op de toekomst (dus graag glasvezel tot in de meterkast). Stel dat de 25% wordt gehaald en ik heb geen abonnement afgesloten kost het later 650 euro om alsnog de aansluiting te krijgen. Als ik voor 22 december wel een abonnement heb afgesloten hoef ik deze 650 euro niet te betalen. Hebben jullie ervaring met gelijkwaardige aanbiedingen? Komende week maar eens een informatieavond bijwonen..

[...]
Ik heb vrij lang gewacht met daadwerkelijk aanvragen. Ik heb de peildatum voorbij laten gaan, de tweede peildatum ook, en pas aangevraagd toen er al flink werd gegraven in het dorp. Belletje gedaan naar Delta Fiber Netwerk met de vraag of het nog kon. Projectmanager zei dat het nog wel kon. Op de dag dat ze kwamen graven hier in de straat nog even gebeld met de planning van Delta Fiber Netwerk ter bevestiging en het is prima gelukt. Mantelbuisje piept nu bij de gevel naar boven,

Ter indicatie; er is in het dorp begonnen met graven in Maart van dit jaar, ik heb voor in Augustus aangevraagd. Ik doe nu de postcode check op deltafibernetwerk.nl met een adres hier uit de straat en zelfs nu kan er nog ingeschreven worden, kosteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
robert.v.w. schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:56:
Mijn fout, moest 72,50 zijn; ik had het "1 GB schuifje", wat default aan staat, niet uitgezet. Dan krijg je 150 Mb/s. Gewoon adresgegevens ingevuld op delta.nl en gekeken wat het normale tarief is (excl. acties of kortingen).
Kijk even op de vergelijker (hier) dan zie je welke provider via Delta Fiber op jouw adres de beste deal heeft.
Blaffeh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Ik heb vrij lang gewacht met daadwerkelijk aanvragen. Ik heb de peildatum voorbij laten gaan, de tweede peildatum ook, en pas aangevraagd toen er al flink werd gegraven in het dorp. Belletje gedaan naar Delta Fiber Netwerk met de vraag of het nog kon. Projectmanager zei dat het nog wel kon. Op de dag dat ze kwamen graven hier in de straat nog even gebeld met de planning van Delta Fiber Netwerk ter bevestiging en het is prima gelukt. Mantelbuisje piept nu bij de gevel naar boven,

Ter indicatie; er is in het dorp begonnen met graven in Maart van dit jaar, ik heb voor in Augustus aangevraagd. Ik doe nu de postcode check op deltafibernetwerk.nl met een adres hier uit de straat en zelfs nu kan er nog ingeschreven worden, kosteloos.
Volgens mij hebben ze 3 soorten projecten bij Delta Fiber:
  1. Projecten waarbij alle huizen worden aangesloten of je nu een abonnement neemt of niet
  2. Projecten waarbij huizen met een abonnement worden aangesloten, zonder vraagbundeling
  3. Projecten waarbij huizen met een abonnement worden aangesloten, met vraagbundeling
Misschien maakt het uit welk type project je hebt of jouw aanpak werkt?

[ Voor 55% gewijzigd door esky op 21-10-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor

[...]
Glasvezel in de meterkast geen ideale locatie aangezien je vaak de modem ook in de meterkast plaats en met wifi al niet gunstig laat staan de aansluiting naar je tv kastje vanaf de de modem moet je weer een kabel moet trekken.

Elke woning is anders verdeelt. en situatie anders, een gunstige plek vind ik althans direct de woonkamer in en daar je modem plaatsen of zijkant woning ergens naar binnen op een gunstige plek die je zelf kunt aangeven vaak tijdens werkzaamheden waar je de glasvezel naar binnen wilt hebben.

Glasvezel de woning in wordt ook nooit gedaan direct naast de voordeur aangezien daar ook vaak je meterkast zit ze gaan altijd ver van de meterkast af de woning in en via kruipruimte naar de meterkast. aangezien daar je hoofdleidingen in de grond zit zoals de gasleiding.

Over het algemeen glasvezel aan leggen heb je weinig hinder van in de de tuin word geen gleuf gegraven alleen de straatzijde die ligt na 1 dag alweer dicht, enige wat ze doen is een gaatje graven tegen de gevel waar de glasvezel uit komt later wordt het de woning ingevoerd tijdens de aansluiting .op afspraak althans zo ging het met KPN neem aan dat Delta de zelfde werkwijze hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
[b]esky schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:17:[/b

Misschien maakt het uit welk type project je hebt of jouw aanpak werkt?
Het was hier een minimum van x% van de huishoudens anders ging het niet door. Zeiden ze. Blijkt achteraf dat dat begrip heel rekbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Blaffeh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Precies maar wat je zegt dat kon jaren geleden ook al zolang zij bezig zijn in je straat kon je nog aanmelden voor glasvezel als de stoep aan de straat bij je voordeur nog open was .heeft de aanleg al plaatsgevonden en de stoep is dicht en je meld de volgende dag ben je te laat dan worden er kosten in rekening gebracht dan wordt je aanleg niet gratis meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
J.E. Weinor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 16:46:
[...]

Precies maar wat je zegt dat kon jaren geleden ook al zolang zij bezig zijn in je straat kon je nog aanmelden voor glasvezel als de stoep aan de straat bij je voordeur nog open was .heeft de aanleg al plaatsgevonden en de stoep is dicht en je meld de volgende dag ben je te laat dan worden er kosten in rekening gebracht dan wordt je aanleg niet gratis meer.
Dat is simpel te checken. Net even het huisnummer en de postcode van de buurvrouw ingeklopt. Kan nog steeds, kosteloos. Straat is al lang en breed dicht en de lassers zijn ook al geweest. Het wachten is op de afmontage in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Blaffeh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 17:16:
[...]

Dat is simpel te checken. Net even het huisnummer en de postcode van de buurvrouw ingeklopt. Kan nog steeds, kosteloos. Straat is al lang en breed dicht en de lassers zijn ook al geweest. Het wachten is op de afmontage in huis.
Dan ligt je glasvezel al naar je woning tegen de gevel als de straat al dicht zit, het gaat om het laatste stukje vanaf de straat naar je woning zonder je aan te melden wordt het laatste stukje naar je woning niet gelegd althans dat was toen het kan best wezen dat ze de aansluiting al gelijk neerleggen naar je woning tegen de gevel maar dat gaat altijd gepaard in overleg door aanmelding of inschrijving etc. ze mogen niet zomaar een gat spitten in je tuin tegen de gevel waar de glasvezel weer omhoog komt zonder toestemming ligt er ook geen glasvezel.

Ben je te laat met melden of toestemming zit er wel degelijk kosten aan verbonden want ze moeten alsnog extra werkzaam heden uit voeren ook wel logisch eigenlijk, het voorstel is namelijk als ze bezig zijn met aanleg heb je kans om het gratis te laten uitvoeren zal ook wel ergens staan vermeld in de voorwaarden die ze hanteren.

Ook zie je vaak je hebt glasvezel tot aan je voordeur infra al liggen maar je aansluiting is in je woning nog niet gerealiseerd pakweg over 4 jaar neem je toch glasvezel kan best wezen dat je aansluiting door de provider je extra eenmalig service kosten in rekening neemt terwijl er in beginsel het gratis wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
@J.E. Weinor Nee alléén bij de mensen die een abo hebben afgesloten is de vezel naar de gevel gelegd. Waaronder dus bij mij. Bij alle anderen niet Er is een dikke hoofdbuis onder de stoepen langs de woningen gelegd.

Dus resumé:

- Aanleg was op voorbehoud van x% aanmeldingen in de campagne.
- De dikke buizen zijn door het hele dorp gelegd.
- De daadwerkelijke dunne mantelbuis met vezel is uitsluitend naar de gevel gebracht bij aanmelders.
- Ook waar de straat al is open geweest kan men zich nog kosteloos aanmelden volgens deltafiber site.
- Het percentage wat vereist was in de campagne is bij lange na niet gehaald, en tóch werd er gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blaffeh schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 18:37:
@J.E. Weinor Nee alléén bij de mensen die een abo hebben afgesloten is de vezel naar de gevel gelegd. Waaronder dus bij mij. Bij alle anderen niet Er is een dikke hoofdbuis onder de stoepen langs de woningen gelegd.

Dus resumé:

- Aanleg was op voorbehoud van x% aanmeldingen in de campagne.
- De dikke buizen zijn door het hele dorp gelegd.
- De daadwerkelijke dunne mantelbuis met vezel is uitsluitend naar de gevel gebracht bij aanmelders.
- Ook waar de straat al is open geweest kan men zich nog kosteloos aanmelden volgens deltafiber site.
- Het percentage wat vereist was in de campagne is bij lange na niet gehaald, en tóch werd er gestart.
Delta hanteert gewoon de nieuwe KPN methode. Wanneer je abonnee wordt komen ze alsnog aansluiten,
Dat kost minder dan iedereen aansluiten. Het schieten van glas gaat niet gepaard met hele toestanden zoals hier beschrevem door @J.E. Weinor. In de straat ligt al jouw aansluiting die ze dan tot in je huis gaan leggen,

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-10-2021 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:30:
[...]

Delta hanteert gewoon de nieuwe KPN methode. Wanneer je abonnee wordt komen ze alsnog aansluiten,
Dat kost minder dan iedereen aansluiten. Het schieten van glas gaat niet gepaard met hele toestanden zoals hier beschrevem door @J.E. Weinor. In de straat ligt al jouw aansluiting die ze dan tot in je huis gaan leggen,
Welke toestanden? aan de straat stoep wordt een gleuf gegraven daar ligt de bundel glasvezel vanuit de bundel gaat er een glasvezel lijntje tot aan je voordeur tegen de gevel verder niet. ze kunnen ook niet verplichten jouw direct een abonnement aan te smeren om het glasvezel tot aan de voordeur te leggen geen abonnement geen glaslijn zo werkt dat niet.

Dat is in het verleden ook wel eens gebeurd wil je glasvezel tot aan de deur dan was je verplicht een abonnement te nemen daar zijn ze rap vanaf gestapt volgens mij was het juridisch ook niet mogelijk.

Als je niet aanmeld of registreert voor gratis aanleg tot aan de voordeur dat staat buiten een abonnement om wordt er ook geen glasvezel lijntje aangelegd gewoon een feit, al zal het hele dorp worden verglaast door voldoende inschrijvingen.

Het is in feite jij bepaalt of jouw glasvezel de laatste meters tot aan de voordeur komt niemand anders.

jij bepaalt ook wanneer je gebruik maakt van die aansluiting op glas al ligt de kabel jaren buiten tegen jouw voorgevel maak je gebruik maak je een afspraak dan wordt pas de de aansluiting in je woning gerealiseerd.

Bij mij in de straat zijn nog steeds woningen waar de glasvezel kabel tegen de voorgevel ligt en dat ligt er al gemiddeld 8 jaar ze gebruiken nog steeds via de coax kabel Caiway voorheen Ziggo hebben internet tv en telefoon. glasvezel is KPN .infra was toen Reggefiber.

Het ging mij om het laatste stukje naar je woning als dat er niet ligt en je wilt later alsnog zijn kosten aan verbonden en heeft niet met abonnee of wat dan ook te maken alleen de aansluiting in je woning is vaak dan wel kosteloos maar niet dat laatste stukje wat er nog niet ligt naar je woning de straat moet open om specifiek alsnog het laatste stukje meters uit de glasvezelbundel aan te leggen naar je voordeur.

Kan me haast niet voorstellen dat dat alsnog kosteloos wordt gedaan, in mijn gemeente zijn ook niet alle woningen in een wijk de glasvezel aangelegd tot aan de voordeur wegens geen interesse of weigering van bewoner om geen gebruik te maken van de gratis aanleg naar de woning wil je het achteraf gerealiseerd hebben of er komen later nieuwe bewoners mogen zij de aansluiting betalen als ze glasvezel willen hebben hoe hoog de kosten zijn op dit moment weet ik niet.

Wat zijn de kosten tegenwoordig voor glasvezelaanleg tot aan de woning vanuit de staat per woning?
De aanleg kosten per woning zal stukken lager liggen als in begin periode tijdens de aanleg glasvezel 8 jaar terug als ik me het herinner gemiddeld op 800 euro per woning voor aanleg berekend tijden s een voorlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

Welke toestanden? aan de straat stoep wordt een gleuf gegraven daar ligt de bundel glasvezel vanuit de bundel gaat er een glasvezel lijntje tot aan je voordeur tegen de gevel verder niet. ze kunnen ook niet verplichten jouw direct een abonnement aan te smeren om het glasvezel tot aan de voordeur te leggen geen abonnement geen glaslijn zo werkt dat niet.

Dat is in het verleden ook wel eens gebeurd wil je glasvezel tot aan de deur dan was je verplicht een abonnement te nemen daar zijn ze rap vanaf gestapt volgens mij was het juridisch ook niet mogelijk.

Als je niet aanmeld of registreert voor gratis aanleg tot aan de voordeur dat staat buiten een abonnement om wordt er ook geen glasvezel lijntje aangelegd gewoon een feit, al zal het hele dorp worden verglaast door voldoende inschrijvingen.

Het is in feite jij bepaalt of jouw glasvezel de laatste meters tot aan de voordeur komt niemand anders.

jij bepaalt ook wanneer je gebruik maakt van die aansluiting op glas al ligt de kabel jaren buiten tegen jouw voorgevel maak je gebruik maak je een afspraak dan wordt pas de de aansluiting in je woning gerealiseerd.

Bij mij in de straat zijn nog steeds woningen waar de glasvezel kabel tegen de voorgevel ligt en dat ligt er al gemiddeld 8 jaar ze gebruiken nog steeds via de coax kabel Caiway voorheen Ziggo hebben internet tv en telefoon. glasvezel is KPN .infra was toen Reggefiber.

Het ging mij om het laatste stukje naar je woning als dat er niet ligt en je wilt later alsnog zijn kosten aan verbonden en heeft niet met abonnee of wat dan ook te maken alleen de aansluiting in je woning is vaak dan wel kosteloos maar niet dat laatste stukje wat er nog niet ligt naar je woning de straat moet open om specifiek alsnog het laatste stukje meters uit de glasvezelbundel aan te leggen naar je voordeur.

Kan me haast niet voorstellen dat dat alsnog kosteloos wordt gedaan, in mijn gemeente zijn ook niet alle woningen in een wijk de glasvezel aangelegd tot aan de voordeur wegens geen interesse of weigering van bewoner om geen gebruik te maken van de gratis aanleg naar de woning wil je het achteraf gerealiseerd hebben of er komen later nieuwe bewoners mogen zij de aansluiting betalen als ze glasvezel willen hebben hoe hoog de kosten zijn op dit moment weet ik niet.

Wat zijn de kosten tegenwoordig voor glasvezelaanleg tot aan de woning vanuit de staat per woning?
De aanleg kosten per woning zal stukken lager liggen als in begin periode tijdens de aanleg glasvezel 8 jaar terug als ik me het herinner gemiddeld op 800 euro per woning voor aanleg berekend tijden s een voorlichting.
Je verhaal is soms wat moeilijk te volgen en niet altijd kloppen de feiten helemaal.
Maar goed: om je laatste vraag te beantwoorden: bij Reggefiber (nu KPN Netwerk) is het nog steeds kosteloos om de kabel die voor jou al jaren klaar ligt in de stoep, naar je woning te laten schieten èn vervolgens binnen af te monteren en een actieve NT te laten plaatsen.

Maar... Dat gebeurt bij jouw woonplaats alleen als je eerst een abonnement neemt bij een provider die beschikbaar is via de glasvezel op jouw adres.
Wat de kosten daarvoor zijn voor KPN Netwerk is hier niet relevant. Die 800 euro was destijds voor de aanleg van alles, inclusief de PoPs. En dan delen door het aantal woningen.
Hier gaat het alleen om een kabeltje dat al klaar ligt te schieten en binnen te brengen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Barre73 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 00:02:
[...]

Je verhaal is soms wat moeilijk te volgen en niet altijd kloppen de feiten helemaal.
Maar goed: om je laatste vraag te beantwoorden: bij Reggefiber (nu KPN Netwerk) is het nog steeds kosteloos om de kabel die voor jou al jaren klaar ligt in de stoep, naar je woning te laten schieten èn vervolgens binnen af te monteren en een actieve NT te laten plaatsen.

Maar... Dat gebeurt bij jouw woonplaats alleen als je eerst een abonnement neemt bij een provider die beschikbaar is via de glasvezel op jouw adres.
Wat de kosten daarvoor zijn voor KPN Netwerk is hier niet relevant. Die 800 euro was destijds voor de aanleg van alles, inclusief de PoPs. En dan delen door het aantal woningen.
Hier gaat het alleen om een kabeltje dat al klaar ligt te schieten en binnen te brengen.
Dank voor de toelichting heb geprobeerd het op te zoeken maar kon het niet vinden hoe het nu is geregeld :)

Zoals je zegt nog steeds kosteloos dan zal het wel zo zijn of het is aangepast zoals in beginsel weet ik ook niet maar laat het hier maar bij, anders loopt het draadje te eenzijdig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:30:
[...]

Ze komen alsnog aansluiten inderdaad, maar je mag wel €650 aftikken, hier in het dorp althans. KPN heeft ondertussen iedereen binnen de bebouwde kom gratis een glasvezel aansluiting gegeven, dus Delta zal wel geen aanmeldingen meer krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:56:
[...]

Ze komen alsnog aansluiten inderdaad, maar je mag wel €650 aftikken, hier in het dorp althans. KPN heeft ondertussen iedereen binnen de bebouwde kom gratis een glasvezel aansluiting gegeven, dus Delta zal wel geen aanmeldingen meer krijgen :)
Volgens mij is het bij Delta ook gratis inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:57:
[...]

Volgens mij is het bij Delta ook gratis inmiddels.
Volgens deltafibernetwerk.nl niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 23:03
Tux3.14 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Vanmiddag gebeld en ze gaven aan dat ze het gaan corrigeren. Men deed daar gelukkig totaal niet moeilijk over.
Je zou verwachten dat het technische abonnementen systeem bij Delta gekoppeld is aan facturatie, kennelijk is het een handmatig proces. De medewerker herhaalde namelijk een paar keer ''dat de facturatie afdeling het verkeerd heeft overgenomen''.
Update: Hebben ze alsnog het verkeerde (en te hoge) bedrag afgeschreven. Uiteraard gelijk gestorneerd.
Ik zie onder 'mijn producten' dat ook mijn business pakket er niet meer tussen staat.
Heb het idee dat er meerdere dingen niet goed zijn gegaan; want ik kan ze nu totaal niet bereiken. :/ Zal wel enorm druk zijn.

Zucht. :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:40
Dat is gewoon normaal. De factuur was al aangemaakt en het teveel berekende bedrag zal dus met de volgende factuur verrekend worden (en zo werd het ook aan mij verteld, niet dat ik iets anders had verwacht trouwens).
Door te storneren maak je het jezelf alleen maar moeilijker.

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 22-10-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
EDIT schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:45:
Dat is gewoon normaal. De factuur was al aangemaakt en het teveel berekende bedrag zal dus met de volgende factuur verrekend worden (en zo werd het ook aan mij verteld, niet dat ik iets anders had verwacht trouwens).
Door te storneren maak je het jezelf alleen maar moeilijker.
Dat zal best. Maar Delta had mij beloofd een nieuw factuur op te sturen waarin de aanpassingen verwerkt zijn.
Net wel 1000 maal excuses ontvangen en ik zal het alsnog ook wel gewoon betalen, omdat hun systeem er anders gezeik mee krijgt.
Ze beloofden mij alsnog het business pakket te activeren, hopelijk blijft mijn ipv4 adres hetzelfde. Benieuwd of in de volgende factuur alles wel klopt en gecorrigeerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-10-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVsYlckV0hRvELMjbx1TsEWapeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1IqBP748cZWljRok8X1QDZ2.jpg?f=fotoalbum_large

Grappig. Caiway heet nu Caiway glasvezel?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjakie0101 op 22-10-2021 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17
Die 3 meshpunten (deco-m5) waren toch gratis als je bij Delta blijft? Want kan daar niks meer over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 10:47:
Die 3 meshpunten (deco-m5) waren toch gratis als je bij Delta blijft? Want kan daar niks meer over vinden.
Klopt huur is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:49

rg-mohwa

Phoe Hé

[...]
dat was hier ook het geval, maar de goedkoopste aansluiting/abbo voor 1 jaar kosten 225 euro geloof ik.
dan krijg je toch glas, en je kunt het ook nog een jaartje uit proberen voordat je de ziggo eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rg-mohwa schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

dat was hier ook het geval, maar de goedkoopste aansluiting/abbo voor 1 jaar kosten 225 euro geloof ik.
dan krijg je toch glas, en je kunt het ook nog een jaartje uit proberen voordat je de ziggo eruit gooit.
Oh? Welk abo is dat dan? Ik heb er ook naar gekeken met dat oogmerk, maar ik kom niet lager dan €477 voor het eerste jaar. (Caiway, alleen Internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:49

rg-mohwa

Phoe Hé

Roetzen schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:26:
[...]

Oh? Welk abo is dat dan? Ik heb er ook naar gekeken met dat oogmerk, maar ik kom niet lager dan €477 voor het eerste jaar. (Caiway, alleen Internet)
Even nagekeken, de prijs was 323,50 voor een jaar maar ik kan nu niet meer terugvinden van welke provider dat was ik dacht online. Helaas is de lokale glas website van de gemeente alweer down

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rg-mohwa schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Even nagekeken, de prijs was 323,50 voor een jaar maar ik kan nu niet meer terugvinden van welke provider dat was ik dacht online. Helaas is de lokale glas website van de gemeente alweer down
Gewoon met postcodecheck doen. De goedkoopste bij Delta is 42,50, daar krijg je geen korting op.
Caiway is dacht ik goedkoper 35 euro p/m. Caiway is op dit moment weer goedkoper met een jaardeal. Dus gaat Delta verhogen dan sta ik in de startblokken voor weer een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rg-mohwa schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

Tja, ik kom toch echt niet lager dan dit:
  • Caiway: €477
    Delta: €510
    OnLine: €660
    Helden van Nu: €535 ex BTW + €99 borg modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Tja, ik kom toch echt niet lager dan dit:
  • Caiway: €477
    Delta: €510
    OnLine: €660
    Helden van Nu: €535 ex BTW + €99 borg modem
Internet Only goedkoopste is 35 euro de eerste 12 maanden bij Caiway.
Wel even naar de deal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Dat is niet wat er in de folder staat die ik hier (Driebergen) verleden week samen met de glasvezelkrant in de bus vond. €35/maand voor de eerste zes maanden en daarna €44,50/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Dat is niet wat er in de folder staat die ik hier (Driebergen) verleden week samen met de glasvezelkrant in de bus vond. €35/maand voor de eerste zes maanden en daarna €44,50/maand.
Even op de site kijken en een postcodecheck doen. Er loopt nu een actie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Even op de site kijken en een postcodecheck doen. Er loopt nu een actie,
Als ik dat doe kom ik toch echt nog steeds uit op 6x36 + 6x44,50 voor het eerste jaar.

Misschien dat die actie alleen geldt in de gebieden waar het glas al ligt en niet in de gebieden waar het nog moet komen en de aansluiting gratis is bij het eerste jaar abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17
Sjakie0101 schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 15:50:
Maar dan heb je geen gigbit.

[ Voor 9% gewijzigd door jaaoie17 op 24-10-2021 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 23:57
Roetzen schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Als ik dat doe kom ik toch echt nog steeds uit op 6x36 + 6x44,50 voor het eerste jaar.

Misschien dat die actie alleen geldt in de gebieden waar het glas al ligt en niet in de gebieden waar het nog moet komen en de aansluiting gratis is bij het eerste jaar abonnement?
Ik liep tegen hetzelfde aan en enkele belletjes naar Caiway aan gewaagd. Op bestaand glas wordt inderdaad 12 maand korting gegeven. De bundelingsacties worden door buitengewoonglasvezel.nl gehouden en via hen kom je alleen in aanmerking voor 6 maand korting. Ergens snap ik het wel (aanleg moet toch gefinancierd worden) maar het is wel raar; als je naar de Caiway site gaat zie ik toch overhuidelijk 12 maanden korting staan. Als ik dan een Driebergse postcode invoer ga je onderhuids door naar buitengewoonglasvezel.nl en halveren de kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tyson69 Ik kwam direct in Driebergen uit, mogelijk omdat ik mijn postcode al eens eerder ingevoerd had. Maar ja, zoals je zegt, het moet ergens van gefinancierd worden en ik vermoed dat er hoe dan ook behoorlijk op toegelegd gaat worden als het allemaal nog aangelegd moet worden. Met een abonnement voor een jaar zijn ze waarschijnlijk ook zonder korting nog lang niet uit de kosten. Dus ik neem het maar zoals het is. Het wordt voor mij zeer waarschijnlijk een jaar internet only van Caiway en dan houd ik Ziggo nog even aan. Aan het eind van dat jaar ga ik evalueren. Is er dan nog geen IPv6 dan zeg ik het glas weer op en blijf ik tot nader orde bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van de volgende kanalen is de audiokwaliteit verbeterd naar 256Kbps AAC op het interactieve tv platform
Comedy Central
TLC
Spike
RTL Z
SBS9
BBC First
ID
MTV
Eurosport
Nat Geo Wild

National Geographic en Discovery waren al eerder omgezet.

Bron: https://www.zeelandnet.nl...ingen-in-audiokwaliteit-2

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-10-2021 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
Tux3.14 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Update: Hebben ze alsnog het verkeerde (en te hoge) bedrag afgeschreven. Uiteraard gelijk gestorneerd.
Ik zie onder 'mijn producten' dat ook mijn business pakket er niet meer tussen staat.
Heb het idee dat er meerdere dingen niet goed zijn gegaan; want ik kan ze nu totaal niet bereiken. :/ Zal wel enorm druk zijn.

Zucht. :(
Business pakket is weer toegevoegd volgens de website van Mijn Delta, alhoewel in de mail gesproken werd over 'belbundel toegevoegd' 8)7 Gaat lekker daar. Heb het idee dat het internet-technisch gezien het allemaal wel dik in orde is bij Delta, maar de administratie & communicatie afdeling daar kan nog wel een behoorlijke verbetering maken. Nu hopen dat mijn volgende factuur wel goed is, inclusief correctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-07 12:55
Heeft iemand van jullie het al aangedurfd om Delta Glasvezel te combineren met Delta Mobiel?

De prijzen zijn op zich best aantrekkelijk. Met name bij een 2-jarig abonnement wordt het interessant, maar dat durf ik niet aan bij een partij die zo vaak slecht naar voren komt in reviews e.d.

Ik vind de prijzen ook erg ondoorzichtig: je krijgt €5 extra korting op je vast internet-factuur, maar in het bestelproces lijkt het alsof die €5,- al van de totaalprijs van het mobiele moment is afgetrokken...? Iemand die kan bevestigen of dit het geval is?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Dat moet je even vragen aan Sjakie, die heeft alles van Delta volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:51:
Dat moet je even vragen aan Sjakie, die heeft alles van Delta volgens mij.
Nope, geen mobiel want:
T Mobile is zonder korting goedkoper
Delta heeft geen Esim en geen 5G
Het netwerk van T Mobile is in mijn omgeving al 20 jaar ruk.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 27-10-2021 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
Harmani schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:29:
Heeft iemand van jullie het al aangedurfd om Delta Glasvezel te combineren met Delta Mobiel?

De prijzen zijn op zich best aantrekkelijk. Met name bij een 2-jarig abonnement wordt het interessant, maar dat durf ik niet aan bij een partij die zo vaak slecht naar voren komt in reviews e.d.

Ik vind de prijzen ook erg ondoorzichtig: je krijgt €5 extra korting op je vast internet-factuur, maar in het bestelproces lijkt het alsof die €5,- al van de totaalprijs van het mobiele moment is afgetrokken...? Iemand die kan bevestigen of dit het geval is?
Delta Mobiel vind ik vrij prijzig, ik ga dan 5 euro per maand meer betalen voor vrijwel hetzelfde (ik zit nu bij Simpel, ook T-mobile netwerk).
Ik ben al tig keer gebeld door verkopers van Delta die proberen Delta Mobiel te verkopen. Maar zodra ik aangeef wat ik nu heb haken ze allemaal af, want het is simpelweg goedkoper voor hetzelfde :D
Pagina: 1 ... 17 ... 124 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.