Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OttiglioM schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:05:
Nu lees ik hier veel over de bridge modus. Het lijkt me toch een beetje dat hierbij het paard (deels) achter de wagen gespannen wordt. Je eigen modem/router van keuze rechtstreeks op de fiber lijkt me de meest voor de hand liggen de route. Wat is de reden dat dit niet gedaan wordt? Mag het niet (van delta) of kan het (technisch) niet? En we krijgen toch begin 2022 het recht op vrije modemkeuze?

Nu is er iemand in mijn buurt die zijn Fritzbox rechtstreeks op de deltafiber heeft aangesloten. Het genesis modem alleen gebruikt voor de activatie en daarna de Fritzbox er op. Een kleine aanpassing in het Fritzbox menu en een aangepast kabeltje naar de FTU waren voldoende. Deze buur gebruikt alleen internet. Geen telefonie en TV.

Iemand enig idee of dit op de langere termijn problemen met de ISP (delta) kan opleveren. Anders ga ik dit ook doen. Kan ik mijn geliefde Fritzbox gewoon blijven gebruiken. En dat scheelt een hoop bijkomend gesodemieter met mijn min of meer gedwongen overstap van XS4all naar delta.
In theorie zou het op de lange termijn geen issues moeten opleveren, aangezien je begin 2022 inderdaad het recht hebt op vrije modem keuze.

Persoonlijk heb ik er zelf niet zoveel issues mee, zo lang het maar een domme modem is en geen alles-in-1 wifi/router/modem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OttiglioM schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:05:
Nu lees ik hier veel over de bridge modus. Het lijkt me toch een beetje dat hierbij het paard (deels) achter de wagen gespannen wordt. Je eigen modem/router van keuze rechtstreeks op de fiber lijkt me de meest voor de hand liggen de route. Wat is de reden dat dit niet gedaan wordt? Mag het niet (van delta) of kan het (technisch) niet? En we krijgen toch begin 2022 het recht op vrije modemkeuze?

Nu is er iemand in mijn buurt die zijn Fritzbox rechtstreeks op de deltafiber heeft aangesloten. Het genesis modem alleen gebruikt voor de activatie en daarna de Fritzbox er op. Een kleine aanpassing in het Fritzbox menu en een aangepast kabeltje naar de FTU waren voldoende. Deze buur gebruikt alleen internet. Geen telefonie en TV.

Iemand enig idee of dit op de langere termijn problemen met de ISP (delta) kan opleveren. Anders ga ik dit ook doen. Kan ik mijn geliefde Fritzbox gewoon blijven gebruiken. En dat scheelt een hoop bijkomend gesodemieter met mijn min of meer gedwongen overstap van XS4all naar delta.
Je kunt prima, met de juiste SFP, een andere all-in-one router gebruiken voor internet en TV. In feite biedt de Titanium-22 in bridge mode niet veel functionaliteit meer dan een media converter glas/RJ-45 van een paar tientjes. Bij beiden moet er een eigen router/accesspoint achter.

Ik denk dat je de vragen van mensen over de bridge mode moet zien vanwege de wens om meer eigen controle te willen over wat er op de lijn gebeurt. Dat kan het beste met een media converter of de Titanium-22, een losse router zoals de ubiquity EdgeRouter (de X versie kan rechtstreeks met de SFP aan het glas) en een of meerdere accesspoints. Maar vereist wel netwerk kennis.

Voordeel m.i. van een Fritzbox t.o.v. de Genexis Platinum is de betere WiFi en in principe net iets meer beheermogelijkheden.

Besef wel dat zonder de door Caiway/Delta geleverde apparatuur, er dus ook geen beheer is door hen. Bij eventuele problemen sta je dus alleen, de servicedeskmedewerker kan dan niets doen. Zover ik kan zien bestaat beheer vanuit Caiway/Delta via het protocol TR-69 elke 4 uur kijken of een firmware update nodig is, of de SIP daemon actief is e.d., niet veel meer. Dus daar mis je niets aan.

Alles zonder de Genexis Platinum biedt geen telefonie omdat de SIP gegevens door Delta/Caiway niet vrijgegeven worden.

Wel zou ik bij het aansluiten van een ander dan de Genexis doosjes, erg goed willen weten wat bijvoorbeeld een Fritzbox aan firewalling doet. Alles van buiten moet echt dicht; ik zie duizenden portscans per dag uit Rusland, China en het Oostblok. Wordt allemaal geblokkeerd, dat moet je Fritzbox ook doen. Ik weet niet of AVM dat goed documenteert. Kun je tegenwoordig nog naar de Linux shell met een Fritzbox? Vanuit de shell - mits met root rechten - is volledig beheer mogelijk.

Persoonlijk zie ik het nut van een Fritzbox niet bij mij. Heb zelf volledig root shell beheer van de Platinum en WiFi staat uit. Meer heb ik niet nodig en zo werkt telefonie ten minste.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:25
De enige reden dat ik graag een eigen router aansluit zijn de superieure wifi, de snellere LAN-poorten en (het meest essentiële) de VPN server die erop draait. Als Delta die drie dingen in een eigen router plaatst, gebruik ik met liefde hun eigen apparatuur. Wat dat betreft ben ik geen power-user.
Ook al is niet echt tweaker-waardig, maar ik heb helemaal geen zin om spul met vlan tagging op de WAN verbinding uit te gaan zoeken, of mediaconverters die dat soort grapjes ondersteunen.
Als Delta dus een modem in bridge-modus biedt dat voor mij dat soort configuratiespul allemaal uit handen neemt en ik gewoon een router in kan pluggen, dan ben ik tevreden.
Daarnaast kom ik natuurlijk zelf van Caiway af, die standaard helemaal geen router bood toen ik bij hen klant werd. Je kon een Sitecom geval huren voor een x-bedrag per maand bij hen, maar dat was het, dus sindsdien heb ik altijd een eigen router gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door EDIT op 27-09-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09 20:48
Ja januari 2022 is het vrije keuze in routes modems en mediabox het tv kastje.

Uitgezonderd is de iptv ontvanger daar is geen geen vrije keuze in die word aangeboden door je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:33:
Ja januari 2022 is het vrije keuze in routes modems…
Ik denk niet dat je er op moet rekenen dat dan opeens over 4 maanden alles open ligt. We zullen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:32
@ernstoud
De beleidsregel is al op 27 juli j.l. gepubliceerd en vanaf die datum hebben de providers nog 6 maanden om het te regelen. De discussie hierover loopt al jááren en Delta en de andere providers kunnen niet zeggen dat ze hierdoor overvallen worden.

Dus ja, ik reken er wel op dat ik op 28 januari 2022 mijn eigen modem kan en mag aansluiten.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 16:11
Roetzen schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:19:
Dus ja, ik reken er wel op dat ik op 28 januari 2022 mijn eigen modem kan en mag aansluiten.
Nou, dat hoop ik dan ook, zou betekenen dat de aanleg hier mooi vlot gaat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
@tyson69
Ik zei toch niet bij welke provider? >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Roetzen op 28-09-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:56
Lekker, Delta... Eerste nota en da niet afgenomen 'Extra licenties Veilig Internet (6)' berekenen. Dat wordt weer bellen...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op maandag 27 september 2021 @ 18:25:
Lekker, Delta... Eerste nota en da niet afgenomen 'Extra licenties Veilig Internet (6)' berekenen. Dat wordt weer bellen...
Via whatsapp, is mijn ervaring, gaat sneller. En heb je vastlegging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:27
ernstoud schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:28:
[...]
Je kunt prima, met de juiste SFP, een andere all-in-one router gebruiken voor internet en TV. In feite biedt de Titanium-22 in bridge mode niet veel functionaliteit meer dan een media converter glas/RJ-45 van een paar tientjes. Bij beiden moet er een eigen router/accesspoint achter.
Volgens mij kan dat wel bij de huidige AON aansluitingen maar niet bij de nieuwe PON aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 27 september 2021 @ 19:20:
[...]

Volgens mij kan dat wel bij de huidige AON aansluitingen maar niet bij de nieuwe PON aansluitingen.
Voor de PON aansluiting is wellicht een andere SFP vereist als de golflengten anders worden en er zal een vorm van activatie nodig zijn. Ik vermoed dat dat met de huidige Platinum kan door Caiway/Delta op afstand. Hoe dat gaat lopen met eigen apparatuur is me een raadsel. Wellicht komt er een whitelist van te gebruiken media converters die dit kunnen. Probleem is dat de ACM whitelists verbiedt.

Heb hier een mediaconverter, ooit van iemand gekregen, de alcatel g-010g-p, voor dat soort GPON functies geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
@robertwebbe @ernstoud

AVM heeft al een Fritz!box die geschikt is voor GPON en XGS-PON, de 5530. Technisch moet het dus geen probleem zijn.

https://nl.avm.de/pers/pe...le-glasvezelverbindingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@ernstoud Er bestaan zeker SPF modules voor PON alleen doen die ook filtering van het juiste signaal en decodering. En dat maakt het een stuk ingewikkelder dan bij AON.
De alcatel g-010g-p is overigens G-PON en geen XGS-PON. De ethernetaansluiting van deze is 1 Gbps.

Edit: zie https://www.ebay.com/itm/223986392406

@Roetzen Ik wil Ubiquiti gebruiken. Het liefst zou ik mijn internetverbinding via glas op de 10 Gbit/s SPF+ aansluiting willen invoeren. Maar als second best zou ik ook wel tevreden zijn met een ONT / media converter die 10 Gb/s via ethernet doet.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 28-09-2021 00:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Het is SFP, niet SPF ;) SPF gebruik je samen met het antieke SMTP protocol :+

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 17:23
Ik ben vast niet de enige die staat te trappelen om als echte tweaker een SFP+ module aan de praat te proberen te krijgen op een XGS-PON aansluiting. Helaas kan ik dat pas ergens in Q3 2022 gaan proberen dus als iemand me voor is deel vooral je bevindingen!

Deze is al wat betaalbaarder dan gedegene die @robertwebbe gevonden had.

• robertwebbe
Compatabilteit zit hem volgens mij ondere andere aan de golflengten die Delta zal gebruiken voor de down- en upstream. Bij degene die @esky vond is dat

Wavelengths:
US 1260nm to 1280nm
DS 1575nm to 1580nm

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 08:45
Ik zit nu bij Canaldigitaal en denk erover om over te stappen op Delta. Ik vind het product van Canaldigital prima alleen is het IPtv kastje zo langzaam. Gebruik nu de Android tv app maar de bitrate daarvan is lager.

Iemand een filmpje hoe goed de ontvanger van Delta reageerd. Heb geen zin om over te stappen zonder er op voorruit te gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iceme schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:38:
Ik zit nu bij Canaldigitaal en denk erover om over te stappen op Delta. Ik vind het product van Canaldigital prima alleen is het IPtv kastje zo langzaam. Gebruik nu de Android tv app maar de bitrate daarvan is lager.

Iemand een filmpje hoe goed de ontvanger van Delta reageerd. Heb geen zin om over te stappen zonder er op voorruit te gaan
Overstappen naar een andere provider omdat het IPTV kastje langzaam is. Wat hebben we het toch goed in NL.

• iceme
ernstoud schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:22:
[...]

Overstappen naar een andere provider omdat het IPTV kastje langzaam is. Wat hebben we het toch goed in NL.
Ik weet niet wat jou antwoord bijdraagt aan mijn vraag. Iig bedankt voor je inzichten
ernstoud schreef op woensdag 29 september 2021 @ 19:22:
[...]

En wat is langzaam? Die van Delta en Caiway zijn niet langzamer dan een CI+ module en toch vinden mensen het langzaam tov KPN. Hoe meetbaar is dat?

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:33:
[...]

En wat is langzaam? Die van Delta en Caiway zijn niet langzamer dan een CI+ module en toch vinden mensen het langzaam tov KPN. Hoe meetbaar is dat?
Dat is precies wat ik bedoelde met mijn cynisme. Wel aan iemand vragen om een filmpje te maken maar totaal niet benoemen wat “langzaam” is, wat je eis is, welke zenders je beslist wel (of niet) wil, of je al Delta klant bent, of je eisen hebt voor internet, telefonie, klantenservice, prijs etc. etc.

Verwijderd

iceme schreef op woensdag 29 september 2021 @ 18:38:

Ik ben overgestapt naar Delta met Internet only. TV kijken doen we nu via NL-Ziet. Dat kost €7,95 per maand. Dat is goedkoper dan TV via Delta en voor zo’n beetje elk platform is er wel een dedicated app, wat gewoon goed en snel aanvoelt.

• iceme
Hier een filmpje hoe traag de ontvanger reageert. https://1drv.ms/v/s!AsOuQRBijC87jI9dCKwbB_wPyuenCg

Begrijp dat "langzaam" subjectief is. Maar het zappen of door de gids bladeren is echt niet te doen vind ik. Het filmpje is eerder opgenomen voor de webcare dienoks meer heeft laten horen

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:56
Dat is inderdaad niet te doen! Kastje van Delta is veel sneller met kanaal wisselingen, dat wordt een hele verbetering voor je!

3D Print Service || Activated Carbon

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:42
iceme schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:09:
Hier een filmpje hoe traag de ontvanger reageert. https://1drv.ms/v/s!AsOuQRBijC87jI9dCKwbB_wPyuenCg

Begrijp dat "langzaam" subjectief is. Maar het zappen of door de gids bladeren is echt niet te doen vind ik. Het filmpje is eerder opgenomen voor de webcare dienoks meer heeft laten horen
Dat ziet er vrij beroerd uit inderdaad. Nu moet ik zeggen dat ik die van Delta (Kamai 7X) ook niet echt geweldig vind, die ik van Caiway (Aria 710) had was (veel) sneller.
Kan vandaag wel even een filmpje maken van de Kamai tussen m'n werk door, als ik het niet vergeet :P

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

In Oisterwijk gaat Delta, mits 25% van de inwoners zich inschrijft, ook glasvezel aanleggen, dus ik ben aan het kijken welke aanbieder ik dan zou kiezen. Hoe hebben jullie de keuze destijds gemaakt? Ik heb namelijk van geen van de drie mogelijkheden, Delta, Caiway of Online.nl een hoge pet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 13:53

Ruudboy

Database Beheerder

Beaves schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:18:
In Oisterwijk gaat Delta, mits 25% van de inwoners zich inschrijft, ook glasvezel aanleggen, dus ik ben aan het kijken welke aanbieder ik dan zou kiezen. Hoe hebben jullie de keuze destijds gemaakt? Ik heb namelijk van geen van de drie mogelijkheden, Delta, Caiway of Online.nl een hoge pet op.
Ik heb gekeken naar de prijs.. Volgens mij kwam Online.nl er het beste uit, maar die bieden geen zakelijke abonnementen. Tweede beste was Delta, dus dat is hem geworden.
Aangesloten sinds deze zomer, ik had gekozen voor 400/400, de eerste 3 maanden kreeg ik 1000/1000 als proef, en voor dat afgelopen was verhoogde Delta het 400/400 naar 1000/1000 :-) De snelheden haal ik ook echt.
Ik heb alleen al 2 keer gehad dat ik het modem moest rebooten omdat het internet er uit lag, maar de laatste weken niet meer dus ik hoop dat dat kinderziekten waren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
Beaves schreef op donderdag 30 september 2021 @ 09:18:
Let op, geen van allen kunnen ze IPv6 bieden via het netwerk van Delta Fiber. Voor mij is anno 2021 een internet verbinding zonder IPv6 als een nieuwe auto zonder buitenspiegels, gordels en derde remlicht. Laat staan airbags en ABS. Een halve eeuw geleden was dat prima, nu hoef je daar als autoverkoper echt niet meer mee aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Tja, als ik mag kiezen voor een DSL verbinding met IPv6 of 1000Mbit zonder IPv6, dan kijk ik wel extra goed uit als ik van baan wissel ;)

Tankiej schreef op donderdag 30 september 2021 @ 08:56:
[...]

Dat ziet er vrij beroerd uit inderdaad. Nu moet ik zeggen dat ik die van Delta (Kamai 7X) ook niet echt geweldig vind, die ik van Caiway (Aria 710) had was (veel) sneller.
Kan vandaag wel even een filmpje maken van de Kamai tussen m'n werk door, als ik het niet vergeet :P
De Kamai 7x is sneller dan die Aria. Aria heb ik bij Caiway om laten ruilen, dat zijn ondingen met onvoldoende geheugen.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 22:42
@Beaves gewoon die lijn een jaar nemen, anders kom je voorlopig niet aan het glas :P En ik ook niet als die 25% niet gehaald wordt :'( (hoi Oisterwijker :w)

Gister even bij het informatiepunt gebabbeld, en volgens hen zijn er concrete plannen om met de brede uitrol van 8 Gb ook IPv6 uit te rollen. Geen idee wat de relatie is tussen die twee, maar hij had het over 2022/2023.

Ook is het plan om in die tijd ipv de "gespleten 8 Gb" verbinding een echte 10 Gb aan te kunnen bieden. De beperking zit hem momenteel in de geleverde modems.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

De wereld is klein Zwartoog :w

Ik kom nu van een 20Mbit DSL lijntje, dus alles wat ik nu al kan kiezen is een wereld van verschil :+

Weet jij al welke ISP het wordt? Ik zit te twijfelen tussen Delta en Caiway. De laatste biedt geen 1Gb aan, maar wel een leuke korting de eerste 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tyson69
Beaves schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:56:
Weet jij al welke ISP het wordt? Ik zit te twijfelen tussen Delta en Caiway. De laatste biedt geen 1Gb aan, maar wel een leuke korting de eerste 6 maanden.
Dezelfde gedachte hier. Kom van 75mbps Ziggo, een overstap naar 1Gb is wat mij betreft niet nodig. Een jaartje 150mbps met korting bij Caiway lijkt mij prima, levert me in ider geval een glasdraadje in huis op.

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 13:53

Ruudboy

Database Beheerder

Ik kom nu van een 20Mbit DSL lijntje, dus alles wat ik nu al kan kiezen is een wereld van verschil :+

Delta gebruikt ook het netwerk van Caiway, dus qua snelheid/stabiliteit zal het niet uitmaken.

• Roetzen
Zwartoog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:08:
@Beaves gewoon die lijn een jaar nemen, anders kom je voorlopig niet aan het glas :P En ik ook niet als die 25% niet gehaald wordt :'( (hoi Oisterwijker :w)
Het goedkoopste abo is goedkoper dan de €650 die het kost om het later te laten aanleggen, Dus voorlopig bij Ziggo blijven en na een jaar dat goedkoopste abo opzeggen is wel een optie.

Als het niet doorgaat omdat het quotum niet gehaald wordt is er een kans dat KPN in het gat springt. KPN levert wel IPv6.
Gister even bij het informatiepunt gebabbeld, en volgens hen zijn er concrete plannen om met de brede uitrol van 8 Gb ook IPv6 uit te rollen. Geen idee wat de relatie is tussen die twee, maar hij had het over 2022/2023.
Eerst zien dan geloven. Het informatiepunt hier zei na "navraag hogerop" dat er geen datum genoemd kon worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 17:23
Roetzen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:39:
[...]

Als het niet doorgaat omdat het quotum niet gehaald wordt is er een kans dat KPN in het gat springt. KPN levert wel IPv6.
Als het wel doorgaat is er ook een kans(je) dat KPN alsnog zelf glas uitrolt. Er is ook een kans(je) dat KPN via Delta gaat leveren. Het is nogal koffiedik kijken...

• Zwartoog

Delta, 1 Gb, gewoon omdat het kan 8) TV/telefoon hebben we niet.

• Zwartoog
Roetzen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:39:
[...]

Het goedkoopste abo is goedkoper dan de €650 die het kost om het later te laten aanleggen, Dus voorlopig bij Ziggo blijven en na een jaar dat goedkoopste abo opzeggen is wel een optie.

Dat betwijfel ik zeer: als ik KPN was, zou ik een plaats waar <25% interesse heeft in glasvezel weer achteraan de rij zetten.
[...]

Eerst zien dan geloven. Het informatiepunt hier zei na "navraag hogerop" dat er geen datum genoemd kon worden.
Heh, ja, ik zou er ook niets concreets van maken. Het goede nieuws is wel dat hij via interne informatieverspreiding over IPv6 had vernomen, dus er is in ieder geval iets gaande.

• tyson69
Zwartoog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:22:

Dat betwijfel ik zeer: als ik KPN was, zou ik een plaats waar <25% interesse heeft in glasvezel weer achteraan de rij zetten.
Ik denk dat de kans voor KPN, een leverancier die er nu ook al klanten heeft, groter is op het halen van de 25% dan die van Delta/Caiway, die nog geen enkele klant in een vraagbundelingsgebied heeft. KPN kan koper klanten gaan omzetten en zo geld besparen (koper uit).

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het televisieplatform van KPN is wel een keer of tien beter als dat van Delta/Caiway.
Zeker weten dat KPN met zijn internet en televisie product veel meer klanten zou trekken.

• Roetzen
Zwartoog schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:22:
[...]
Zo is het in Zeiist anders wel gegaan. Twee jaar geleden probeerde E-Fiber het. Quotum niet gehaald. Nu gaat KPN daar glas aanleggen.
[...]
Heh, ja, ik zou er ook niets concreets van maken. Het goede nieuws is wel dat hij via interne informatieverspreiding over IPv6 had vernomen, dus er is in ieder geval iets gaande.
Te weinig en te laat...

dolopfriet schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:39:
Het televisieplatform van KPN is wel een keer of tien beter als dat van Delta/Caiway.
Zeker weten dat KPN met zijn internet en televisie product veel meer klanten zou trekken.
Dit is de grootsmogelijke onzin die ik in tijden heb gehoord. Delta werkt hard aan het tv product.
Beeldkwaliteit is zeer goed en veel HD zenders. Dolby komt een dezer dagen ook.
Geluidskwaliteit wordt voor stereo komende weken voor alle zenders opgekrikt,

UHD en 4K eind december/begin januari.

IPV6 wordt overigens ook aan gewerkt, maar is bij zo goed als geen enkele provider beschikbaar.

• Tankiej
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 10:08:
[...]

De Kamai 7x is sneller dan die Aria. Aria heb ik bij Caiway om laten ruilen, dat zijn ondingen met onvoldoende geheugen.
Dat mag jij vinden :)
Mijn ervaring is toch echt dat de Aria 710 veel sneller reageerde met bijvoorbeeld zappen, scrollen door de tv gids, dan de Kamai 7x. De UI ziet er op de Kamai 7x veel beter uit, maar hij is simpelweg langzamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Sjakie0101 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:50:
[...]

IPV6 wordt overigens ook aan gewerkt, maar is bij zo goed als geen enkele provider beschikbaar.
Pardon? Op enkele providers na is het de laatste jaren juist overal beschikbaar gekomen. Overigens ook rijkelijk laat, alle zakelijke providers doen het 'pas' een jaar of 10...

Beaves schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:45:
[...]

Pardon? Op enkele providers na is het de laatste jaren juist overal beschikbaar gekomen. Overigens ook rijkelijk laat, alle zakelijke providers doen het 'pas' een jaar of 10...
Ik ben bang dat je dan even met naam en toenaam moet komen. Verder als KPN/XS4ALL kom ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Sjakie0101 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:49:
[...]

Ik ben bang dat je dan even met naam en toenaam moet komen. Verder als KPN/XS4ALL kom ik niet.
Ziggo
Freedom
Solcon
Telfort
Helden van nu (maar niet via Delta)

En vast nog meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
iceme schreef op woensdag 29 september 2021 @ 23:09:

https://drive.google.com/...GbA0tKLTnhuCRRekbcoe/view

Dit zou moeten werken :)

De TV gids lijkt prima, zappen vind ik persoonlijk erg traag voordat er weer beeld komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Tankiej op 30-09-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Fun fact, toen ik op de coax zat bij DELTA had ik gewoon IPv6, sinds glasvezel niet meer 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Roetzen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:57:
[...]

Ziggo
Freedom
Solcon
Telfort

En vast nog meer..
Delta via kabel (Zeelandnet) was de 2de voor consumenten na xs4all voor zover ik weet. Zeelandnet is opgegaan in Delta. dus voor mij was het een onaangename verrassing dat ipv6 het niet meer deed na de overstap van kabel naar glas.
JustVodka schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:35:
[...]

Delta via kabel (Zeelandnet) was de 2de voor consumenten na xs4all voor zover ik weet. Zeelandnet is opgegaan in Delta. dus voor mij was het een onaangename verrassing dat ipv6 het niet meer deed na de overstap van kabel naar glas.
Binnenkort weer!

• J.E. Weinor
[...]

Dit is de grootsmogelijke onzin die ik in tijden heb gehoord. Delta werkt hard aan het tv product.

Stereo wordt opgekrikt dus ze Hebben nog mono geluid. :o

• J.E. Weinor
Tankiej schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:28:
[...]

https://drive.google.com/...GbA0tKLTnhuCRRekbcoe/view

Dit zou moeten werken :)

De TV gids lijkt prima, zappen vind ik persoonlijk erg traag voordat er weer beeld komt.
De tv ontvanger van Delta een zwart kastje weet de naam niet maar die is rete traag niet vooruit te branden beeld blijft gewoon tijdje op zwart voordat er weer een zender tevoorschijn komt menu bediening loopt ook niet vlotjes.
Weet niet of het een iptv kastje is geen ervaring met Delta glasvezel mijn moeder klaagde ook al maar die is gewend met de humax op de coaxkabel Caiway.

Zelf heb ik glasvezel KPN maar wat een verschil met het tv kastje van Delta de zenders kun je gewoon door zappen met beeld en menu ook vele malen beter terug kijken gewon klikken en je hebt beeld en vlotter terwijl deze ontvangers al enkele jaren op de markt zijn en regelmatig worden geüpdatet.
Nog niet zo lang geleden heeft KPN de menu structuur veranderd apps met toevoeging zoals Netflix primevideo etc.

Maar ziet er allemaal overzichtelijk en verfrissend uit, bij Delta moet nog flinke verbeteringen worden doorgevoerd want met een een slome en trage tv kastje is het alleen maar hinderlijk weet ook niet hoe het met updates en verbeteringen is geregeld bij Delta en hoe lang het zwarte tv kastje op de markt is.
wat ik kon vinden van Delta zijn de witte varianten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@J.E. Weinor Is zo’n zware negative reactie gerechtvaardigd als je zelf geen Delta klant bent? Je gaat af op ervaringen van een ander nl.

Ik had Digitenne. De Aria 7x is zo enorm veel beter… kortom geheel tevreden. Bovendien een app op de iPad… ook een enorme vooruitgang.

• J.E. Weinor
[...]

Kpn zend de HD zenders uit in 8 a 9 bit stream en HD glas in 12,75 bit stream op dit moment weet niet of de bit stream op oude niveau zit of niet wegens corona vorig jaar waren ze terug gezet wegens overbelasting netwerk te voorkomen en aangezien vele thuiswerken.

• J.E. Weinor
ernstoud schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:09:
@J.E. Weinor Is zo’n zware negative reactie gerechtvaardigd als je zelf geen Delta klant bent? Je gaat af op ervaringen van een ander nl.

Ik had Digitenne. De Aria 7x is zo enorm veel beter… kortom geheel tevreden. Bovendien een app op de iPad… ook een enorme vooruitgang.
Niet negatief bedoelt hoor :) en nee ik ben geen klant van Delta glasfiber alleen van Delta energie, maar mijn moeder wel kom er regelmatig en dan zie je en ervaar je wel degelijk het het grote verschil met KPN glasvezel.

Digitenne is een andere technologie onderdeel van KPN heeft in feite niets met internet en tv op de kabel te maken Digitenne gebruik je vaak op camping park of buitenaf waar geen netwerk ligt vaak is de beeldkwaliteit wat minder ook niet te vergelijken. alhoewel er redelijk beeld in zit daar niet van, ook zelf wel eens gebruikt op een camping vorig jaar daar werkt de zapper vlotter dan die van Delta verder niet veel verstand van Digitenne je haalt de beelden uit de ether vandaar de antenne voor ontvangst naar mijn weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bluewalk schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:35:
[...]

Fun fact, toen ik op de coax zat bij DELTA had ik gewoon IPv6, sinds glasvezel niet meer 8)7
Alhoewel ik het ook achterlijk vind dat IPv6 nog ontbreekt, wat mis je er in de dagelijkse praktijk er nu aan? :)

• wurtel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-09 15:25
Roetzen schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:57:
[...]

Ziggo
Freedom
Solcon
Telfort

En vast nog meer..
Ik heb Solcon (over CAIW glasvezel of hoe die club nu ook heet) en geen IPv6 hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
Nou, mijn overstap van Caiway naar Delta lijkt hier zonder issues te verlopen. Ik was zelf niet thuis, maar blijkbaar werd gisterenavond inderdaad de verbinding verbroken en ik kom nu zelf net thuis en zonder dat ik het modem heb verwisseld (het Titanium ding van Caiway hangt er nog steeds) heb ik hier weer internet. Wel een nieuw IP gekregen, maar nog steeds in dezelfde Caiway reeks als de vorige.
Morgen (nou ja, later vandaag) maar eens het tv-kastje aansluiten en bellen voor de officiële omwisseling van het standaard Delta-modem naar een Delta Titanium.

Edit: en alvast even geprobeerd: ook inloggen bij de TV app op de telefoon werkt inmiddels met mijn inloggegevens.

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 01-10-2021 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02
Ben nu ook overgestapt, maar kan nog steeds kijken via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaaoie17 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 07:34:
Ben nu ook overgestapt, maar kan nog steeds kijken via de kabel.
Dat verbaast mij niets. Om mensen echt af te sluiten van de kabel moeten ze namelijk een monteur sturen die jou coax kabel in de wijkkast ontkoppelt. Vaak word dit uitgesteld tot dat er een keer iemand onderhoud moet plegen, pas dan word je ontkoppelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:48:
[...]

Alhoewel ik het ook achterlijk vind dat IPv6 nog ontbreekt, wat mis je er in de dagelijkse praktijk er nu aan? :)
Die discussie wil ik eigenlijk net zo min voeren als ik met een autoverkoper nog in discussie wil gaan over wat ik in de dagelijkse praktijk nu eigenlijk zou missen aan het ontbreken van ABS en airbags.

Maar als ik geen IPv6 meer zou hebben zou ik dat wel degelijk missen al was het alleen maar omdat ik weer met NAT en niet standaard poorten moet gaan klooien om de meerdere servers die ik heb draaien weer afzonderlijk van buiten aanspreekbaar te maken.
wurtel schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:22:
[...]

Ik heb Solcon (over CAIW glasvezel of hoe die club nu ook heet) en geen IPv6 hoor.
Tja, over de Delta/Caiway glasvezel kan niemand IPv6 leveren. Maar Solcon levert via DSL wel degelijk IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 18:15
Vraagje: Mijn ouders hebben een abbo genomen bij Delta voor een nieuw huis. Installatiepakket is inmiddels afgeleverd en afspraak met monteur (zat er bij) is gepland ergens eind volgende week.

Vanmiddag krijgen ze de sleutel en ik vroeg me af of ik niet simpelweg al de nieuwe glasvezel modem/router al kan aansluiten. Of moet de monteur de activatie doen? Iemand die weet hoe dit werkt bij Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos1 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 12:05:
Vraagje: Mijn ouders hebben een abbo genomen bij Delta voor een nieuw huis. Installatiepakket is inmiddels afgeleverd en afspraak met monteur (zat er bij) is gepland ergens eind volgende week.

Vanmiddag krijgen ze de sleutel en ik vroeg me af of ik niet simpelweg al de nieuwe glasvezel modem/router al kan aansluiten. Of moet de monteur de activatie doen? Iemand die weet hoe dit werkt bij Delta?
Activatie kun je zelf ook doen. Gaat met een webpagina.
Abonnement moet trouwens wel zijn geactiveerd van te voren op je inkomende glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Verwijderd schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:11:
[...]

Dat verbaast mij niets. Om mensen echt af te sluiten van de kabel moeten ze namelijk een monteur sturen die jou coax kabel in de wijkkast ontkoppelt. Vaak word dit uitgesteld tot dat er een keer iemand onderhoud moet plegen, pas dan word je ontkoppelt.
Hier in Goes van Delta kabel naar glas was bij omzetting gelijk m'n ci+ card geblokkeerd. Kon alleen nog de ongecodeerde zenders zien. (NED1,2,3 etc)
Maar idd kabel aanzich werkte nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustVodka schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Hier in Goes van Delta kabel naar glas was bij omzetting gelijk m'n ci+ card geblokkeerd. Kon alleen nog de ongecodeerde zenders zien. (NED1,2,3 etc)
Maar idd kabel aanzich werkte nog.
Ja, dat is logisch. Maar alles wat ongecodeerd is kun je inderdaad nog gebruiken. Ik ga dat zelf niet doen trouwens, alles over netwerk nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb als ik op mijn delta klik bekijk mijn producten krijg ik deze melding.

Sorry, soms gaat er wel eens iets mis.

Komt dat omdat ik net een nieuwe klant ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:02:
Heb als ik op mijn delta klik bekijk mijn producten krijg ik deze melding.

Sorry, soms gaat er wel eens iets mis.

Komt dat omdat ik net een nieuwe klant ben?
Duurt even voordat alles er komt te staan.

Gisteren om 21:00 alles van Caiway er af. Modem en alle andere zaken afgekoppeld.
Nieuwe modem er aan em vanochtend vroeg al internet en tv werkt ook meteen.

Top geregeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Serieus kudo's voor Delta klantenservice. Ik had vanmorgen even gebeld voor de omwisseling van het glasvezelmodem, en ik werd meteen doorverbonden met de medewerker die dat voor mij kon regelen. Een uur later had ik een track&tracecode in de mail zitten met een verzendbevestiging. Ook nog een wijziging aan mijn TV-pakket werd terwijl ik aan de telefoon zat al doorgevoerd. Ik heb dat wel eens anders gezien met een klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:34
EDIT schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:48:
Serieus kudo's voor Delta klantenservice. Ik had vanmorgen even gebeld voor de omwisseling van het glasvezelmodem, en ik werd meteen doorverbonden met de medewerker die dat voor mij kon regelen. Een uur later had ik een track&tracecode in de mail zitten met een verzendbevestiging. Ook nog een wijziging aan mijn TV-pakket werd terwijl ik aan de telefoon zat al doorgevoerd. Ik heb dat wel eens anders gezien met een klantenservice.
Even wachten of het goed gaat komen, ik heb echt drie keer gebeld met de klantenservice voordat ik mijn tweede ontvanger ook werkelijk in huis had. (Uiteindelijk twee ontvangers in 1 doos :? )

Voor de rest ben ik niet ontevreden, ze konden behoorlijk goed helpen inderdaad.

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 17:38:
[...]

Duurt even voordat alles er komt te staan.

Gisteren om 21:00 alles van Caiway er af. Modem en alle andere zaken afgekoppeld.
Nieuwe modem er aan em vanochtend vroeg al internet en tv werkt ook meteen.

Top geregeld!
Heb jij die melding ook nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Heb jij die melding ook nog dan?
Yep, mijn telefoon moet ook nog over, dat duurt ook nog minimaal een dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit toch een voordeel is van een relatief 'kleine' ISP zoals Delta. In de begin dagen van Ziggo (toen het nog @Home was), hadden ze ook goede support. Toen ze gingen fuseren met 2 andere ISP's (wat het Ziggo maakte) ging het al achteruit. Nu met Vodafone is hun service dikke bagger, en dat is nog zacht uitgedrukt. KPN ben ik ook echt enorm slecht over te spreken, vooral in hun communicatie. Doordat Delta dus relatief klein is vergeleken met de Ziggo's, Vodafone's en KPN's in deze wereld hebben ze te maken met minder overhead, zit de klanten service toch wat dichter bij de technische mensen en hun managers en zijn ze daarom gewoon wat flexibeler. Hopelijk blijft dat zo, en worden ze niet opgeslokt door de zoveelste miljarden concern wat alleen maar gaat snijden aan de front-end zoals de klantenservice en technici en geen bak aan overhead en procedures introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Ik denk dat dit toch een voordeel is van een relatief 'kleine' ISP zoals Delta. In de begin dagen van Ziggo (toen het nog @Home was), hadden ze ook goede support. Toen ze gingen fuseren met 2 andere ISP's (wat het Ziggo maakte) ging het al achteruit. Nu met Vodafone is hun service dikke bagger, en dat is nog zacht uitgedrukt. KPN ben ik ook echt enorm slecht over te spreken, vooral in hun communicatie. Doordat Delta dus relatief klein is vergeleken met de Ziggo's, Vodafone's en KPN's in deze wereld hebben ze te maken met minder overhead, zit de klanten service toch wat dichter bij de technische mensen en hun managers en zijn ze daarom gewoon wat flexibeler. Hopelijk blijft dat zo, en worden ze niet opgeslokt door de zoveelste miljarden concern wat alleen maar gaat snijden aan de front-end zoals de klantenservice en technici en geen bak aan overhead en procedures introduceren.
EQT is al tijden aan het leuren om samen te gaan met andere partijen, er zijn ook nadelen,
De ontwikkelingen gingen traag. Dat komt nu wel in een stroomversnelling doordat Zeeland wordf verglaasd.
Overigens is het intern een puinhoop. Wanneer je in 1 pand zit en niet gelijktijdig een forse verlaging doorvoert dan weet je toch dat mensen gaan overstappen. Ze doen er alles aan om zichzelf aan het werk te houden. Zelfs de servicedeskmedewerkers werken voor beide ondernemingen.

En over ontwikkelingen gesproken, ook deze week weer nieuws: alle zenders zitten nu in de app, ook de Duitse en de BBC’s

Verder zijn de zenders Trace Sports en Havoc in aantocht als nieuwe zenders.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 01-10-2021 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 11:22
Sjakie0101 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 21:37:
[...]

En over ontwikkelingen gesproken, ook deze week weer nieuws: alle zenders zitten nu in de app, ook de Duitse en de BBC’s

Ik ben nu binnen 2 weken aangesloten. Het kostte wel 3 monteurs en 2 modems maar nog steeds binnen 2 weken!

De zenders die jij noemt had ik vanaf het begin al in de app staan, maar ik weet ook niet wat er voorheen beschikbaar was.

Die 2 extra zenders staan bij mij ook al in de app en in de zenderlijst. Deze zijn echter geblokkeerd net zoals andere zenders waar ik geen rechten voor heb.
Komen die zenders dan voor iedereen beschikbaar?

Off-topic: het zappen is inderdaad veel langzamer dan bij kpn. De gids is dan weer een stuk sneller,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
koppie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:52:
[...]

Even wachten of het goed gaat komen, ik heb echt drie keer gebeld met de klantenservice voordat ik mijn tweede ontvanger ook werkelijk in huis had. (Uiteindelijk twee ontvangers in 1 doos :? )

Voor de rest ben ik niet ontevreden, ze konden behoorlijk goed helpen inderdaad.
Jouw doemscenario is niet uitgekomen. Zojuist stond keurig de bezorger op de stoep met de Titanium, dus het kan wel gewoon :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 09:24
Serieus kudo's voor Delta klantenservice.
Helaas is het qua kwaliteit, deskundigheid en accuratesse geen homogeen gezelschap, die klantenservice. Ik heb al heel wat medewerkers getroffen. Er zitten er een paar tussen waarbij ik jouw reactie zonder meer kan onderschrijven. Maar helaas ook een paar tenenkrommende ervaringen. En het nodige daar tussenin. Het blijft een beetje een kwestie van geluk. Dat je spullen aankomen, dat ze het naar behoren doen, en zo niet, wie je dan treft om je uit de brand te helpen. Ik denk dat ik hierin relatief veel pech heb gehad.

Eind goed, al goed. Het werkt. Mijn nieuwe Fritzbox 5530 heb ik vooralsnog maar via een LAN poort verbonden met de genexis. Aansluiting direct op de vezel wacht ik wel even mee tot begin 2022. Voorlopig heb ik wel even genoeg gebeld :)

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 02-10-2021 20:21 . Reden: passende woordkeuze ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 30-09 06:35
@Sjakie0101

- beter inderdaad. er is een verschil in beschikbare zenders “binnenshuis” op het DELTA of Caiway netwerk en “buitenshuis”. Dit wordt bepaald door rechthebbenden. Fijn dat hiermee ook het probleem van het beheer van de zender favorietenlijst is opgelost.

Aanpassen van de zendervolgorde is niet mogelijk en zal ook niet gebeuren. Posities en volgorde worden met name voor de must carry zenders afgedwongen in de contracten.

- geen nieuwe zenders
Havoc is een foutje en betreft Trace Urban en wordt gecorrigeerd. Beide zenders maken onderdeel uit van het extra TV pakket bij DELTA internet en tv icm DELTA Mobiel.

TVEi is 1080 maar lijkt een lagere kwaliteit HD. RTL Tel. is SD. Komende maanden gaan we bekijken wat is achtergebleven op IPTV vwb HD. Stukje bij beetje corrigeren/passen we aan waar nodig en blijven met updates komen. Feedback wordt wel degelijk bekeken en iets mee gedaan wanneer mogelijk 🙂.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
kooskabelloos schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:18:
@Sjakie0101

- beter inderdaad. er is een verschil in beschikbare zenders “binnenshuis” op het DELTA of Caiway netwerk en “buitenshuis”. Dit wordt bepaald door rechthebbenden. Fijn dat hiermee ook het probleem van het beheer van de zender favorietenlijst is opgelost.

Aanpassen van de zendervolgorde is niet mogelijk en zal ook niet gebeuren. Posities en volgorde worden met name voor de must carry zenders afgedwongen in de contracten.

- geen nieuwe zenders
Havoc is een foutje en betreft Trace Urban en wordt gecorrigeerd. Beide zenders maken onderdeel uit van het extra TV pakket bij DELTA internet en tv icm DELTA Mobiel.

TVEi is 1080 maar lijkt een lagere kwaliteit HD. RTL Tel. is SD. Komende maanden gaan we bekijken wat is achtergebleven op IPTV vwb HD. Stukje bij beetje corrigeren/passen we aan waar nodig en blijven met updates komen. Feedback wordt wel degelijk bekeken en iets mee gedaan wanneer mogelijk 🙂.
De delta tv app is dat ook in HD? op android wil het eens gaan proberen bij mijn thuis heb zelf geen delta fiber maar mijn moeder schijnbaar kun je overal de app gebruiken ook in het buitenland wat ik heb gelezen.

In de playstore heet de app Delta interactieve tv is dat juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

De delta tv app is dat ook in HD? op android wil het eens gaan proberen bij mijn thuis heb zelf geen delta fiber maar mijn moeder schijnbaar kun je overal de app gebruiken ook in het buitenland wat ik heb gelezen.

Klopt, de app is ook alles HD wat HD moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

Is het dan niet vreemd dat de twee zenders die bij Delta mobiel WEL geleverd worden NIET in 120+ zitten?

Is dat niet een vreemde koppelverkoop? Ik kan niet eens Delta Mobiel nemen omdat ik een zakelijke abo heb voor mobiel (van mijn werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Laatst online: 11:22
Komt er ook een mogelijkheid om op de interactieve tv de zenders over te slaan waarvoor je geen rechten hebt?

Ik heb bijvoorbeeld geen ziggo, maar die zenders staan er wel bij. Op zich niet erg, maar als je zapt ga je wel naar die zender toe en krijg je de melding dat ik niet geabonneerd ben. Ik heb liever dat die zender dan overgeslagen wordt,

En idd vreemd dat die 2 extra zenders dan niet in het 120+ abonnement zitten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooskabelloos
GHorsie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:42:
Komt er ook een mogelijkheid om op de interactieve tv de zenders over te slaan waarvoor je geen rechten hebt?

Ik heb bijvoorbeeld geen ziggo, maar die zenders staan er wel bij. Op zich niet erg, maar als je zapt ga je wel naar die zender toe en krijg je de melding dat ik niet geabonneerd ben. Ik heb liever dat die zender dan overgeslagen wordt,

Eigenlijk kan dat al. Gewoon een favoriete zenderlijst aanmaken. Dit kunnen er overigens meerdere zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GHorsie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 17:42:

Dit kan al. Overigens @kooskabelloos is een Deltamedewerker? Is het niet beter dat in je profiel te vermelden?

TVEi is op COAX wel HD en lijkt daar ook HD. Op de interactieve ontvanger is het beeld nog steeds SD (al zal ik je niet tegenspreken wanneer je aangeeeft dat dit 1080I is, maar in niets vergelijkbaar met het doorgegeven HD-beeld op COAX.

RTL Television adverteert Caiway mee als zijnde HD. Ja, deze is nog SD. maar goed, ik begrijp dat jullie komende tijd alle zenders die nog geen HD zijn ook onder del loep gaan nemen. Wordt dus vervolgd.

[ Voor 25% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Ik zat even die deco's aan het testen. Bij die interne speedtest haal ik down 558Mbps en up 908 Mbps. Is die download niet een beetje traag dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 19:54:
Ik zat even die deco's aan het testen. Bij die interne speedtest haal ik down 558Mbps en up 908 Mbps. Is die download niet een beetje traag dan?
Op welke afstand?

En bedenk dat WiFi enorm afhankelijk is van de omstandigheden. Als dit op zeg enkele meters afstand is dan is het al heel mooi. Ik ervaar ook grote verschillen via WiFi met up (100) en down(400) gemeten met een iPad. Op de PC is het meer symmetrisch. (Denk dat de iPad zendvermogen bij upload wat beperkt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik zit nog steeds te kijken tussen Delta en Caiway, klopt het dat bij interactieve TV bij Delta veel minder kanalen zaken als begin gemist en programma gemist ondersteunen dan bij Caiway? Dat zou wel jammer zijn omdat Delta (met de gratis zakelijke uitbreiding) wel bridge ondersteund zonder dat je met een extra media-converter hoeft te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ernstoud schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Op welke afstand?

En bedenk dat WiFi enorm afhankelijk is van de omstandigheden. Als dit op zeg enkele meters afstand is dan is het al heel mooi. Ik ervaar ook grote verschillen via WiFi met up (100) en down(400) gemeten met een iPad. Op de PC is het meer symmetrisch. (Denk dat de iPad zendvermogen bij upload wat beperkt is).
Heb et over die interne test. Dus dat die hoofd deco test die bedraad is aan de modem .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:31:
[...]

Heb et over die interne test. Dus dat die hoofd deco test die bedraad is aan de modem .
Ah juist. Dan lijkt het me inderdaad laag. Dat is een test vanuit de deco app denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beaves schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:06:
Ik zit nog steeds te kijken tussen Delta en Caiway, klopt het dat bij interactieve TV bij Delta veel minder kanalen zaken als begin gemist en programma gemist ondersteunen dan bij Caiway? Dat zou wel jammer zijn omdat Delta (met de gratis zakelijke uitbreiding) wel bridge ondersteund zonder dat je met een extra media-converter hoeft te werken.
Dat is mij niet opgevallen. Welke zenders gaat het dan over, dan kijk ik voor je,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Dat zou wel jammer zijn omdat Delta (met de gratis zakelijke uitbreiding) wel bridge ondersteund zonder dat je met een extra media-converter hoeft te werken.
Ik heb afgelopen vrijdag nog met een technisch specialist van Caiway zitten chatten die meldde dat een modem.in bridge bij Caiway wel degelijk kan, wel met een modemwissel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Thanks! Ik haal uit de vergelijker (https://www.deltafibernetwerk.nl/)

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/51543220251_2277241fa2.jpgVerschil caiway delta by Justin Suijk, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 120+ en deze functionaliteiten zijn gewoon aanwezig (gelijk aan Caiway) evenals de app.

Ik weet niet hoe dat bij het basistv abo zit,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ernstoud schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:53:
[...]

Ah juist. Dan lijkt het me inderdaad laag. Dat is een test vanuit de deco app denk ik?
Ja wat haal jij in die test dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 23:53:
[...]

Ja wat haal jij in die test dan?
Sorry, ik heb geen deco set. Heb me daar wel op georiënteerd maar uiteindelijk niet gekocht. Vandaar dat ik weet dat je met een app testen kan doen. Wellicht heeft TP-Link een forum waar je wijzer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
ernstoud schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:50:
[...]

Sorry, ik heb geen deco set. Heb me daar wel op georiënteerd maar uiteindelijk niet gekocht. Vandaar dat ik weet dat je met een app testen kan doen. Wellicht heeft TP-Link een forum waar je wijzer wordt.
Heb het ook niet gekocht zit bij het delta pakket en kost me niks.

Schijnt een bug in die test te zitten van die app. Als ik mn pc aansluit op de 2e poort van die deco en dan een speedtest doe haal ik max up en down.

[ Voor 16% gewijzigd door jaaoie17 op 03-10-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
Zenderfeatures zijn zender specifiek. Zijn bij DELTA en Caiway gelijk op IPTV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooskabelloos
Sjakie0101 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Dit kan al. Overigens @kooskabelloos is een Deltamedewerker? Is het niet beter dat in je profiel te vermelden?

- nee hoor

TVEi is op COAX wel HD en lijkt daar ook HD. Op de interactieve ontvanger is het beeld nog steeds SD (al zal ik je niet tegenspreken wanneer je aangeeeft dat dit 1080I is, maar in niets vergelijkbaar met het doorgegeven HD-beeld op COAX.

RTL Television adverteert Caiway mee als zijnde HD. Ja, deze is nog SD. maar goed, ik begrijp dat jullie komende tijd alle zenders die nog geen HD zijn ook onder del loep gaan nemen. Wordt dus vervolgd.
- het kan best zijn dat RTL niet juist vermeld wordt en is dus een goede om te corrigeren. Mogelijke redenen hiervoor zijn bij je bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@kooskabelloos maar je bent wel een techneut aan het werk voor Delta?
Je spreekt over: komende maanden gaan we bekijken wat er qua HD is achtergebleven,

Dat zal een abonnee niet roepen en die weet ook niet of TVEi 1080i wordt doorgegeven op interactief, die ziet alleen het vage SD beeld tov COAX HD. En onze feedback nemen jullie mee.
Maar maakt me verder niet uit… de info is gewoon goed en draagt bij aan begrip.

Maar goed, hoe kan het dat ik 120+ heb en net die twee Urbanzenders niet?
Het kan toch niet dat deze alleen via het mobiele abo te zien zijn? Dat zou koppelverkoop zijn,

[ Voor 32% gewijzigd door Sjakie0101 op 03-10-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerlijnD
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:27
Even een korte vraag; qua prijs is het erg interessant om over te stappen van Caiway naar Delta hier in Twente. Wij hebben momenteel alles van caiway waar de Tv nog via de COAX loopt. Dit is voor mijn ouders erg ideaal. Tevens heeft mijn vader zijn hoofdemail account via Caiway lopen ala @caiway.nl

Twee vragen;
Kunnen we bij Delta deze TV via coax in stand houden bij een overstap?
Kunnen we het @caiway.nl domein mbt tot mijn pa's e-mail adres houden?
Pagina: 1 ... 15 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.