MasterMaceMichu schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:39:
Bleek dat 'de andere internetprovider' de producten nog niet van de lijn had gehaald. Dit terwijl gisteravond het signaal van Caiway wel gewoon stopte.
Was dus een administratief dingetje. Wel mooi dat de helpdesk medewerker het een paar keer had over hoe slecht het overstappen geregeld is en dat de oude internet provider z'n zaakjes toch maar eens op orde moest hebben.
Nadat alles werkte, toch maar even gezegd dat die oude provider Caiway is.....Toen kwam er alleen een 'Oh....';)
Soortgelijke ervaring hier. Alleen betrof het geen overstap maar een "gloednieuwe" oplevering op een nog "maagdelijke" fiber.
Omdat het hele voortraject al onheilspellend verliep heb ik de monteur het maar laten doen. Terwijl het voor doe-het-zelvers een kind kan de was doen aanpak zou moeten zijn.
En ja hoor, ook bij de monteur liep het vast. Het geïnstalleerde gloednieuwe modem ging contact maken met online i.p.v. delta. Hoe online op mijn fiber kon zitten als isp i.p.v. delta wil ik graag nog een keer uitgelegd hebben maar dat kan voorlopig wel even wachten. Er zijn momenteel urgentere zaken.
Grappig is dat de monteur van eenzelfde soort helpdesk gebruik moet maken als de gebruiker. "er zijn nog drie wachtende voor u". Autoriteit heeft de monteur wel want hij kreeg de isp binnen 15 minuten overgezet. Dus we hoefden er niet een hele nacht overheen te laten gaan. Werkend internet heb ik nog steeds niet. Omdat de genexis zich onomkeerbaar "gepaird' had met online i.p.v. delta. Tenminste, dat is de verklaring waarmee de monteur onverrichter zake de woning verlaten heeft. Het wachten is op een gloednieuw "onbesmet" modem dat opgestuurd zou worden. Het is er nog steeds niet. Evenmin zijn er signalen dat het onderweg zou zijn.
Het voorgaande is de inleiding op mijn grootste probleem met delta: De afhankelijkheid en daarmee samenhangend de werkwijze van de klantenservice. De individuele medewerkers treft weinig blaam. Die doen hun best het probleem te (h)erkennen en op te lossen. Maar er werken binnen de delta structuur vele linkerhanden die niet weten wat de rechterhanden doen. Of omgekeerd. Heel frustrerend. Voor zowel de klanten als de helpdeskmedewerkers.
Op 3 september heb ik telefonisch de bestelling gedaan. Tot op heden heb ik nog geen overkomst ontvangen. Daar heb ik al drie keer over gebeld. Met de vraag of ze die per omgaande even toe konden mailen. "Daar kunnen wij niet bij. Maar binnen twee dagen heeft u het." Niet dus.
Ondanks dat ik bij de bestelling zeer expliciet heb aangeven geen gebruik te maken van de overstapservice en zelf het tijdstip te kiezen en de noodzakelijke stap te doen was een dag na de mislukte oplevering mijn vaste nummer bij xs4all toch uit de lucht. XS4all heeft het terug kunnen porteren maar het kost wel een dag. Ik ben een van de weinigen die nog veel gebruik maakt van het vaste voip telefoonnet. Anders was het niet zo'n ramp. Mijn ervaring met delta is helaas "ruk". Ik hoop dat ik er nog eens anders over ga denken.
Gelukkig draait mijn account bij XS4all nog als vanouds. Die ga ik nog een tijdje aanhouden. Die dubbele kosten neem ik dan even voor lief. Intussen heb ik besloten beter op mijn bloeddruk te gaan letten. En de boel de boel te laten totdat er weer eens een signaal van delta komt. Omtrent het vervolg. Ik heb zo'n vermoeden dat dat eerstvolgende signaal via een incasso op mijn bankrekening zal zijn. Ik denk dat dat onderdeel bij delta heel strak en functionerend in hun voordeel georganiseerd zal zijn.