Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 13:43
Tankiej schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 13:21:
[...]
Hier in het dorp was dat ook niet het geval. Delta maakte alleen een huisaansluiting als er een contract afgesloten was.
KPN heeft kort erna ook een glasvezel netwerk aangelegd in het dorp, naast die van Delta, en die sluit wel overal (gratis) aan. Ze willen alleen toestemming van de bewoner om dat te mogen doen, contract afnemen niet nodig :)
Klopt.. KPN gedeelte in ieder geval. Ik heb hier in Goes sinds begin dit jaar Glas van Delta. Paar weken terug kreeg ik van KPN een brief dat ze hier ook glas komen aansluiten. Er wordt expliciet bij vermeld dat de aansluiting gratis is en je NIET verplicht bent om een contract af te sluiten wanneer je akkoord geeft voor de aansluiting zelf.

En ik hoop dat de geruchten kloppen dat Freedom internet aan het onderhandelen is om ook van Delta fiber gebruik te kunnen maken want Freedom internet via KPN glas is nogal aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:41
Vandaag ook het installatiepakket ontvangen met, jawel, de 7840 Platium. Ook in de doos de TV-ontvanger, zijnde de Animo Kamai 7X.

Toch maar even gebeld over het modem, ik had gevraagd om een Titanium tenslotte. Degene aan de telefoon zei me dat het inderdaad klopte dat ze de Platinum uitleveren. Hij wilde wel alvast een Titanium opsturen, want dan kon ik die na activatie zo wisselen met de Platinum. Volgens hem moest de verbinding worden geactiveerd met de Platinum, daarna kon deze zonder problemen worden verwisseld met de Titanium.

Hij wilde me wel alvast een Titanium opsturen, dat was geen enkel probleem. Aangezien ik er zelf de eerste oktober niet bij kan zijn vroeg ik of hij dacht dat de monteur de huidige Titanium zou willen wisselen voor degene die hij zou laten opsturen. 'Oh, U heeft al een Titanium?' Zeker heb ik die, van Caiway.
'Maar dan hoef ik ook geen nieuwe op te sturen, dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.' :?
Komt er dus op neer dat de Delta-verbinding moet worden geactiveerd met gebruikmaking van het Platinum-modem. Deze kan na activering probleemloos worden vervangen door de Titanium (die je eventueel al hebt van Caiway) of die Delta je toe stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:44:
Vandaag ook het installatiepakket ontvangen met, jawel, de 7840 Platium. Ook in de doos de TV-ontvanger, zijnde de Animo Kamai 7X.

Toch maar even gebeld over het modem, ik had gevraagd om een Titanium tenslotte. Degene aan de telefoon zei me dat het inderdaad klopte dat ze de Platinum uitleveren. Hij wilde wel alvast een Titanium opsturen, want dan kon ik die na activatie zo wisselen met de Platinum. Volgens hem moest de verbinding worden geactiveerd met de Platinum, daarna kon deze zonder problemen worden verwisseld met de Titanium.

Hij wilde me wel alvast een Titanium opsturen, dat was geen enkel probleem. Aangezien ik er zelf de eerste oktober niet bij kan zijn vroeg ik of hij dacht dat de monteur de huidige Titanium zou willen wisselen voor degene die hij zou laten opsturen. 'Oh, U heeft al een Titanium?' Zeker heb ik die, van Caiway.
'Maar dan hoef ik ook geen nieuwe op te sturen, dan kunt u die gewoon blijven gebruiken.' :?
Komt er dus op neer dat de Delta-verbinding moet worden geactiveerd met gebruikmaking van het Platinum-modem. Deze kan na activering probleemloos worden vervangen door de Titanium (die je eventueel al hebt van Caiway) of die Delta je toe stuurt.
Het wordt steeds gekker…. En vervolgens wordt je door Caiway achterna gezeten waar het modem blijft dat je terug moet sturen. Ik ken die grappen. Overigens ik heb van Caiway nog geen enkel bericht ontvangen.

Ergens zou het ook kunnen kloppen dat ze me geen Kamai meer opsturen, ik heb er al twee, eentje zal dan retour moeten. Maar zou Caiway zijn prijzen niet meer verlagen omdat ze ook Delta worden (al schermen ze zelf dat beide merken blijven bestaan). Vorig jaar ging dit gerucht rond deze tijd ook al en voor de goede orde ik was niet de bron van dat gerucht.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-09-2021 18:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Daar ben ik ook wel een beetje huiverig voor ja. Maar we gaan het zien. Zal er morgen eens een belletje aan wagen naar Caiway.
Wel vreemd overigens dat jij nog geen bericht van Caiway heb gehad. Ik heb daags na de aanmelding bij Delta een bevestiging van ontvangst van 'Verzoek tot overstap' ontvangen van Caiway en eergisteren een bevestiging van de opzegging per 30 september. Ik dacht dat jouw verbinding toch ook per 1 oktober actief wordt bij Delta? Dan zou je denken dat die mailtjes wel een beetje gelijk oplopen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 21:35:
Daar ben ik ook wel een beetje huiverig voor ja. Maar we gaan het zien. Zal er morgen eens een belletje aan wagen naar Caiway.
Wel vreemd overigens dat jij nog geen bericht van Caiway heb gehad. Ik heb daags na de aanmelding bij Delta een bevestiging van ontvangst van 'Verzoek tot overstap' ontvangen van Caiway en eergisteren een bevestiging van de opzegging per 30 september. Ik dacht dat jouw verbinding toch ook per 1 oktober actief wordt bij Delta? Dan zou je denken dat die mailtjes wel een beetje gelijk oplopen... :?
Ik heb de dag na de aanmelding alleen van Delta een bevestiging gehad, van Caiway niets.

Ha en vandaag een mail van Delta dat mijn abo per 30 september wordt opgezegd bij Caiway. Per 1 oktober over.

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 08-09-2021 21:50 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
consono_md110 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:44:
Amino Aria 7x.

De Kamai wordt al tijden niet meer geleverd.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
Nope, toch echt de Kamai 7X ontvangen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2-MskeDk_UTb2Px5Xx_E7omE_NM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqjinlHT4Ueu2CNGLI8ZOidA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door consono_md110 op 08-09-2021 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Klopt, zat ook al even te kijken naar de verschillen. Wat ik zo zie is de Kamai net ff een treetje hoger op de ladder dan de Aria. Heeft o.a. WiFi en wat andere geheugen-specs. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet veel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Sjakie0101 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 17:57:
[...]
Maar zou Caiway zijn prijzen niet meer verlagen omdat ze ook Delta worden (al schermen ze zelf dat beide merken blijven bestaan). Vorig jaar ging dit gerucht rond deze tijd ook al en voor de goede orde ik was niet de bron van dat gerucht.
Ze zullen, als ze het label Caiway in de lucht willen houden, wel moeten lijkt me. Je bent toch geen dief van je eigen portemonnee als je niet overstapt naar Delta?
Maar wellicht is dat juist de bedoeling.... een spetterende aanbieding neerleggen zodat het merendeel uit zichzelf al overstapt, de enkeling die nog bij Caiway blijft hangen krijgt dan wel ergens volgend jaar te horen dat ze ook onder worden gebracht bij Delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ilankroon
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:16
consono_md110 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:53:
Klopt, zat ook al even te kijken naar de verschillen. Wat ik zo zie is de Kamai net ff een treetje hoger op de ladder dan de Aria. Heeft o.a. WiFi en wat andere geheugen-specs. Voor de rest ontlopen ze elkaar niet veel volgens mij.
Goedemorgen,
Ik heb de kKamai 7x en ik zie nergens Wifi...

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Ilankroon schreef op donderdag 9 september 2021 @ 07:52:
[...]

Goedemorgen,
Ik heb de kKamai 7x en ik zie nergens Wifi...
Hier ook kamai (vorig jaar via CAIWAY geleverd) en geen wifi maar is wel een 4K kastje
Er wordt niks in 4K uitgezonden maar is wel voorbereid.

• consono_md110
Mea Culpa, zie dat het optioneel is...
Dus optionele wifi op de Kamai 7X, geen optionele wifi op de Aria :)

Overigens heb ik nu van Caiway een Aria 7X in gebruik. Is er nog verschil te merken tussen de Aria en de Kamai v.w.b snelheid? Menu e.d. zal wel hetzelfde zijn?

[ Voor 43% gewijzigd door consono_md110 op 09-09-2021 09:01 ]

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50
[...]

Het wordt steeds gekker…. En vervolgens wordt je door Caiway achterna gezeten waar het modem blijft dat je terug moet sturen. Ik ken die grappen. Overigens ik heb van Caiway nog geen enkel bericht ontvangen.

Ergens zou het ook kunnen kloppen dat ze me geen Kamai meer opsturen, ik heb er al twee, eentje zal dan retour moeten. Maar zou Caiway zijn prijzen niet meer verlagen omdat ze ook Delta worden (al schermen ze zelf dat beide merken blijven bestaan). Vorig jaar ging dit gerucht rond deze tijd ook al en voor de goede orde ik was niet de bron van dat gerucht.
Heb eigenlijk nooit een modem opgestuurd. Toen ik nog bij ziggo was en die kabelmodem van Caiway heb ik hier ook nog liggen.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 08:46
JustVodka schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:48:
[...]

Klopt.. KPN gedeelte in ieder geval. Ik heb hier in Goes sinds begin dit jaar Glas van Delta. Paar weken terug kreeg ik van KPN een brief dat ze hier ook glas komen aansluiten. Er wordt expliciet bij vermeld dat de aansluiting gratis is en je NIET verplicht bent om een contract af te sluiten wanneer je akkoord geeft voor de aansluiting zelf.

En ik hoop dat de geruchten kloppen dat Freedom internet aan het onderhandelen is om ook van Delta fiber gebruik te kunnen maken want Freedom internet via KPN glas is nogal aan de prijs.
Inderdaad, vanuit KPN wordt volgens mij nooit die verplichting opgelegd. Overigens werd dit bij mij vorig jaar ook niet gedaan voor Delta (Goes). Ik ben benieuwd wanneer KPN aan komt leggen

Eergister stond er trouwens nog wel een dame aan de deur die me graag weer een verlenging aan wilde bieden, het aanbod was: 2 jaar verlengen voor, €60,- korting, 3 gratis wifipunten of een gratis upgrade naar 1gbps. In algemene zin enigszins 'karig', degene die het meeste (financiele) voordeel zou opleveren is de 1 gbps, maar die is voor mij niet zo noodzakelijk 8)7 . Heb maar gezegd dat ik eerder geneigd ben maximaal 1 jaar te verlengen voor één van deze aanbiedingen, want anders schiet het nog niet erg op O-) . De dame kon hier niets mee, maar wellicht belt de afdelingen verlengingen me nog op :+

Dance with the stars

• consono_md110
[...]

Het wordt steeds gekker…. En vervolgens wordt je door Caiway achterna gezeten waar het modem blijft dat je terug moet sturen. Ik ken die grappen...
Vandaag toch nog even gebeld. Hoewel gisteren de medewerker van Zakelijk vond dat ik de (Caiway-)Titanium wel kon blijven gebruiken vond de 2e lijns toch van niet. De huidige Titanium moet toch echt terug naar Caiway.
Dus weer doorverbonden met Zakelijk en het 'probleem' nogmaals uitgelegd. Er werd niet moeilijk overgedaan, de (Delta-)Titanium wordt (in bridge-modus) opgestuurd. :)

• esky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 17:23
Na wat zoeken in dit topic heb ik twee vragen:

1) Als je na activatie de Delta router vervangt door een eigen router en alle VLAN instellingen goed zet zodat internet en eventueel TV werken, hoe zit het dan met telefonie? Geeft Delta de SIP gegevens zodat je dat ook zelf kunt oplossen?

2) Bij het standaard pakket is het IP niet vast, verandert dat IP vaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
esky schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:02:
Na wat zoeken in dit topic heb ik twee vragen:

1) Als je na activatie de Delta router vervangt door een eigen router en alle VLAN instellingen goed zet zodat internet en eventueel TV werken, hoe zit het dan met telefonie? Geeft Delta de SIP gegevens zodat je dat ook zelf kunt oplossen?
Internet gaat via VLAN100, TV ook; deze kan aan elke willekeurige internet verbinding worden gehangen. (meermaals besproken).
SIP gegevens zijn niet vrijgegeven dus dat gaat nu nog niet werken.
esky schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:02:
2) Bij het standaard pakket is het IP niet vast, verandert dat IP vaak?
Nee, als je niet langer dan 8 uur offline bent of MAC adres wisselt heb je praktisch een static ip.

• bluewalk
  • Niet online
robbierzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:52:
[...]
<knip>
of een gratis upgrade naar 1gbps.
<knip>
Wut? Iedereen krijgt gratis upgrade naar 1gbps indien je al op het 400 abbo zat. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Discovery Channel is de geluidskwaliteit verhoogd van 96kbps naar 256kbps. De AAC audio codec wordt gebruikt. Dit is een publieke test.... Ze zijn er dus mee bezig!

PS natuurlijk moet men maar een AC3 codec voor Dolby, maar men is dus er mee bezig!

[ Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2021 20:07 ]

• JustVodka
robbierzz schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:52:
[...]
Eergister stond er trouwens nog wel een dame aan de deur die me graag weer een verlenging aan wilde bieden, het aanbod was: 2 jaar verlengen voor, €60,- korting, 3 gratis wifipunten of een gratis upgrade naar 1gbps. In algemene zin enigszins 'karig', degene die het meeste (financiele) voordeel zou opleveren is de 1 gbps, maar die is voor mij niet zo noodzakelijk 8)7 . Heb maar gezegd dat ik eerder geneigd ben maximaal 1 jaar te verlengen voor één van deze aanbiedingen, want anders schiet het nog niet erg op O-) . De dame kon hier niets mee, maar wellicht belt de afdelingen verlengingen me nog op :+
Ik ben vergeten wat KPN nou vertelde in de brief wanneer ze komen aanleggen of het nou voor het einde van het jaar was of binnen 12 maanden.

Die dame had ik dus gisteren.. tijdens een meeting. Ik stoorde me er vooral aan de ze m'n hele duidelijke "geen verkopers" stikker had genegeerd. Eerst probeerde ze nog te beargumenteren dat dit geen verkoop was maar dat ze me wat "gratis" kwam aanbieden. Waarna ze me toch gelijk gaf dat een contract verlenging een commerciële activiteit is en als verkoop kan beschouwen.
Maar inderdaad, twee jaar vond ook ik veel te lang. Jaar had ik ook gedaan omdat ik nog maar een paar maanden glas heb en het zakelijke abonnement ook een minimale contractduur van een jaar heeft.

Gratis 1gbps zou idd het aantrekkelijkste zijn 24 x 7,50 euro tov 150mbps.

[ Voor 4% gewijzigd door JustVodka op 09-09-2021 17:25 ]

bluewalk schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:27:
[...]

SIP gegevens zijn niet vrijgegeven dus dat gaat nu nog niet werken.
Als je de 7840 via SSH weet te benaderen staan de SIP gegevens in het bestand config.db
Ik heb met VoIP apps het bellen geprobeerd met deze info op een iPad maar dat werkt niet, vermoedelijk omdat de lijn dan al door de 7840 gebruikt wordt. Ik ga wel eens die er tussen uithalen en dan kijken of dat wil werken. Of met een VoIP toestel.

En er is meer te melden, AT5 en MTV Live HD zijn nu ook HD op interactief.

En nog een correctie op het 256kbps AAC geluidbericht. Ook National Geographic is omgezet naar dit verbeterde geluid (nog geen Dolby AC3 zoals eerder aangemerkt).

[ Voor 52% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-09-2021 20:32 ]

• bluewalk
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:07:
[...]

Als je de 7840 via SSH weet te benaderen staan de SIP gegevens in het bestand config.db
Ik heb met VoIP apps het bellen geprobeerd met deze info op een iPad maar dat werkt niet, vermoedelijk omdat de lijn dan al door de 7840 gebruikt wordt. Ik ga wel eens die er tussen uithalen en dan kijken of dat wil werken. Of met een VoIP toestel.
Volgens mij gaat SIP over VLAN101 of 102, die kan je eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Op de xgs-pon locaties gaat Delta Nokia apparatuur leveren, weet iemand al welk type/serie het wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 14:28

Adze

CCNP !

esky schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:23:
Op de xgs-pon locaties gaat Delta Nokia apparatuur leveren, weet iemand al welk type/serie het wordt?
Handleiding Nokia XGS-PON modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Maar die heeft geen 2.5Gbps poort die je bij het "8000Mbps" pakket zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:23:
Bedoel je cliënt of netwerk componenten?

Op de website van Delta Fiber (https://www.deltafibernetwerk.nl/xgs-pon/) staat een plaatje van deze cliënt:

https://www.nokia.com/shop/home-wifi/nokia-wifi-beacon-6/

Maar of dat hem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Vind wel vreemd dat ik nu weer een brief van Caiway heb gekregen. Het gaat om een tijdelijke wachtwoord voor mijn Caiway. Maar ik ga 1 oktober over naar Delta. Kan ik deze brief gewoon negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:44:
Vind wel vreemd dat ik nu weer een brief van Caiway heb gekregen. Het gaat om een tijdelijke wachtwoord voor mijn Caiway. Maar ik ga 1 oktober over naar Delta. Kan ik deze brief gewoon negeren?
Tot op heden nog niks nada noppes van Caiway vernomen. Wel mails van delta per 1 oktober over.

Onthou dat ze je inderdaad een tijdelijk wachtwoord geven voor het inzien van jou facturen. Daarnaast zijn ze verplicht jou Caiwaymail overeind te houden (ik heb deze niet, maar ik zeg het maar even).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:06:
[...]

Tot op heden nog niks nada noppes van Caiway vernomen. Wel mails van delta per 1 oktober over.

Onthou dat ze je inderdaad een tijdelijk wachtwoord geven voor het inzien van jou facturen. Daarnaast zijn ze verplicht jou Caiwaymail overeind te houden (ik heb deze niet, maar ik zeg het maar even).
Dus die brief is eigenlijk wel normaal? Maarja er staat ook van. Met dit wachtwoord en uw klantcode kunt u na installatie en activatie van uw diensten inloggen op Mijn Caiway.

[ Voor 12% gewijzigd door jaaoie17 op 10-09-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:07:
[...]

Dus die brief is eigenlijk wel normaal? Maarja er staat ook van. Met dit wachtwoord en uw klantcode kunt u na installatie en activatie van uw diensten inloggen op Mijn Caiway.
Dat is niet normaal wanneer je naar Delta overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:51:
[...]

Dat is niet normaal wanneer je naar Delta overstapt.
Ik kijk wel hoe het gaat op 1 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:52:
[...]

Ik kijk wel hoe het gaat op 1 oktober
Ik zou bellen, die lijkt me niet goed,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:53:
[...]

Ik zou bellen, die lijkt me niet goed,
Kan ik beter Caiway bellen of Delta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 21:55:
[...]

Kan ik beter Caiway bellen of Delta.
Ik zou bij Delta beginnen. Zeker telefonisch besteld? De medewerker heeft het verkeerde systeem open gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:08:
[...]

Ik zou bij Delta beginnen. Zeker telefonisch besteld? De medewerker heeft het verkeerde systeem open gehad?
Nee online. Maar heb wel het pakket van Delta al gekregen. Modem, de decoder tv enzo. Heb ook al een retour doosje van Caiway al gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door jaaoie17 op 10-09-2021 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:16:
[...]

Nee online. Maar heb wel het pakket van Delta al gekregen. Modem, de decoder tv enzo. Heb ook al een retour doosje van Caiway al gekregen.
Dan zou ik Caiway bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• consono_md110
Zojuist van Delta een Titanium in bridge-mode ontvangen. Er zit trouwens een briefje bij dat je verzocht wordt de Platinum niet terug te sturen, dat zou kunnen leiden tot het opzeggen van je verbinding. :o

Volgens mij ben ik klaar voor de overstap nu. :-)

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-09 20:48
Krijg vage mails van Delta fiber(spam) eindelijk de aansluiting is gerealiseerd sinds aantal weken komen ze met een mail we hebben uw bestelling verwerkt wegens wijziging abonnement bla bla en de modem moet u terug sturen met onderstaand retour ticket.

Pardon er is niets besteld ook geen wijziging in het abonnement doorgevoerd vreemd verhaal ze kunnen wat mij betreft de rambam krijgen stuur niks terug, en zeker zonder tv en internet met telefoon zeker want zonder modem werk natuurlijk niets.

Iemand meer met deze vermelding via mail modem terug sturen naar Delta fiber.

[ Voor 94% gewijzigd door J.E. Weinor op 12-09-2021 13:52 ]

• esky
ernstoud schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 17:57:
[...]

Bedoel je cliënt of netwerk componenten?

Op de website van Delta Fiber (https://www.deltafibernetwerk.nl/xgs-pon/) staat een plaatje van deze cliënt:

https://www.nokia.com/shop/home-wifi/nokia-wifi-beacon-6/

Maar of dat hem is?
De cliënt kant bedoel ik inderdaad.

Het kastje dat je linkt is deze, ziet er mooi uit qua wifi, maar heeft ook alleen gbit ethernet poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 22:16:
[...]

En? Al nieuws?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Van die tijdelijke wachtwoord voor mijncaiway kon die niks vinden. Maar de opzegging stond er wel helemaal goed in. Ik kan de brief als onverstuurd beschouwen. Dit was wel via twitter.

[ Voor 3% gewijzigd door jaaoie17 op 12-09-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Zaterdag deltafiber over gebeld kon tot 16:00 uur over de mail die mij is toegezonden volgens hun systeem moet ik wel degelijk de modem Genexis WiFi Modem titanium terug sturen wegens veranderingen. maar krijg geen vervangende modem toegestuurd als eerst de oude modem is ontvangen :?

Heb ook aangegeven dat ik de modem niet opstuur en aangegeven als er iets moet worden vervangen stuur het eerst maar voordat de oude modem wordt verstuurd kon niet volgens hun systeem, wat kan niet alles kan.
Maar dat de aansluiting nu eindelijk op het nieuwe adres realiseerbaar is hebben ze bij Delta schijnbaar laks aan schande.

De aansluiting op het nieuwe adres is sinds enkele weken pas realiseerbaar eindelijk na vele weken vooraf het gehannes met Delta voor een simpele aanvraag abonnement op het nieuwe adres.

Nou ik stuur niks terug hoef geen vervangende modem en ga ook voorlopig niet reageren kosten die er aan zijn verbonden door niet terug sturen ga ik niet betalen laten ze de eigen zaakjes maar op order brengen en laat klanten niet met hun probleem opgezadeld zitten. :(

Wat een puinhoop bedrijf dat Delta fiber het ging van begin al mis tijdens de eerste aansluiting op het nieuwe adres, maar dit bedrijf staat toch al niet positief genoteerd.

Maar een andere keuze is niet mogelijk op het nieuwe adres en afhankelijk van Deltafiber voorheen Caiway in het verzorgingsappartement.

[ Voor 14% gewijzigd door J.E. Weinor op 12-09-2021 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga niet af om die ene abonnee waarbij het een puinhoop is. Tot nu toe heb ik qua leveren van spullen en werking van producten geen enkel probleem. Bij Caiway was dat altijd netjes verzorgd. Bij Delta moet ik beproeven, maar ik heb het modem nu al binnen terwijl ik 1 oktober over moet.

De decoder nog niet en ook nog geen bridge-modem, maar ik ben er niet bang voor dat dit fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:36:
Ik ga niet af om die ene abonnee waarbij het een puinhoop is. Tot nu toe heb ik qua leveren van spullen en werking van producten geen enkel probleem. Bij Caiway was dat altijd netjes verzorgd. Bij Delta moet ik beproeven, maar ik heb het modem nu al binnen terwijl ik 1 oktober over moet.

De decoder nog niet en ook nog geen bridge-modem, maar ik ben er niet bang voor dat dit fout gaat.
Bij mij zat er alles in. Alleen geen extra sticker van het modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustVodka
Sjakie0101 schreef op zondag 12 september 2021 @ 19:36:
Na omzetting had ik met een belletje naar de zakelijke helpdesk de volgende dag al het bridge modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg vanmiddag weer een pakketje, zal mij benieuwen.

Edit: decoder ontvangen. Nog steeds niet het juiste modem.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-09-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Sjakie0101 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:55:

Is die standaard modem nog redelijk dan? Ik wou het nog even aanzien. Voordat ik hem omruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
Sjakie0101 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:55:

Heb je dan al contact gehad met de helpdesk dat je een bridge modem wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JustVodka schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:15:
[...]

Heb je dan al contact gehad met de helpdesk dat je een bridge modem wil?
Bij de intake en daarna nog een keer.

Het andere modem heb ik niets aan, ik heb eigen routers en switches etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustVodka
Sjakie0101 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:28:
[...]

Bij de intake en daarna nog een keer.

Het andere modem heb ik niets aan, ik heb eigen routers en switches etc
Vrijwel alles is mogelijk met standaard modem dan wel helaas met dubbele NAT en DMZ ip voor evt inbound verkeer. Maar ideaal is anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-10 11:27

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Krijg net een brief van Delta dat ze overal glasvezel gaan aanleggen ongeacht of je klant wilt worden. Zit nu nog prima bij Ziggo, mocht ik willen overstappen (over een paar jaar), hoe zit het dan met de aansluitkosten?
Lees bedragen van 650 euro, maar dat is meer voor een aansluiting welke in de tuin ligt en naar binnen gebracht moet worden. :?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Hier gemeente oude ijsselstreek is het ook aangekondigd(stond achterop de lokale krant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harmen schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:53:
Krijg net een brief van Delta dat ze overal glasvezel gaan aanleggen ongeacht of je klant wilt worden. Zit nu nog prima bij Ziggo, mocht ik willen overstappen (over een paar jaar), hoe zit het dan met de aansluitkosten?
Lees bedragen van 650 euro, maar dat is meer voor een aansluiting welke in de tuin ligt en naar binnen gebracht moet worden. :?
Als het Daarlerveen , Bergentheim, Hellendpornbetreft, daar sluiten ze volgens mij iedereen aan, ook al wil je geen abonnement.
Altijd naar binnen halen. Hier in Twenterand moesten we van Ziggo af, ik mis Ziggo niet meer. Delta is zelf erg goedkoop tov Ziggo.

Er zijn ook gebieden waar niet iedereen wordt aangesloten. Zal wel met name met de afstanden van de huizen tov de hoofader te maken hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-09-2021 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 22:32
Ik ben ook overgestapt naar Delta en naar aanleiding van een tip hier een zakelijk abbonement afgesloten met de verwachting dat ik dan de juiste modemn zou ontvangen, dit werd mij ook nog eens bevestigd door de medewerker van Delta.
Vandaag mijn pakket ontvangen en ja hoor verkeerde modem, begreep hier uit het forum dat als ik daar achteraan bel dat dit alsnog wordt omgeruild, dus morgen maar even bellen.

Heb ook nog een andere uitdaging met Delta, tijdens het telefonisch afsluiten van het abbonement is er niet gesproken over de gratis wifi punten, op dat moment dacht ik het ook niet nodig te hebben maar achteraf gezien kan ik het wel gebruiken, nu heb ik gebeld en wordt mij verteld het is of de korting van het eerste jaar of de gratis wifi punten, maar als ik dit invul op de website zie ik dit niet terug dat met de wifi punten er bij het duurder wordt, wie kan mij vertellen dat het klopt de korting of de wifi punten of is het en en?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 21:20
Beetje OT maar dan zal ik eens een gedachtekronkel erin gooien. Kijk er niet gek van op als Ziggo met de tijd zijn diensten gaat leveren over het Delta Fiber netwerk waar dat beschikbaar is in de woningen.

In Waalre leveren ze daar al over het plaatselijk glasnetwerk met een media converter https://weconnectwaalre.nl

Waarom zou Ziggo in vredesnaam nog gaan investeren in nieuwe Docsis technieken als ze tegen een (hopelijk) redelijke prijs gebruik kunnen maken van een beschikbaar glasnetwerk? Of ik moet verkeerd inschatten wat het Docsis netwerk in beheer kost voor Ziggo...

• esky
Blaffeh schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:33:
Beetje OT maar dan zal ik eens een gedachtekronkel erin gooien. Kijk er niet gek van op als Ziggo met de tijd zijn diensten gaat leveren over het Delta Fiber netwerk waar dat beschikbaar is in de woningen.

In Waalre leveren ze daar al over het plaatselijk glasnetwerk met een media converter https://weconnectwaalre.nl

Waarom zou Ziggo in vredesnaam nog gaan investeren in nieuwe Docsis technieken als ze tegen een (hopelijk) redelijke prijs gebruik kunnen maken van een beschikbaar glasnetwerk? Of ik moet verkeerd inschatten wat het Docsis netwerk in beheer kost voor Ziggo...
Misshien meer iets voor een ziggo topic, maar Ziggo gaat zelf ook glasvezel aanleggen. Ik vermoed dat ze net als KPN, T-Mobile en Delta het liefst over eigen glasvezel leveren. Of iedereen dan twee of meer glasvezel aansluitingen in huis krijgt? Geen idee, lijkt me zonde van het geld, maarja als de investeerder er brood in ziet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48

Case_C

[Team Carrack]

Dit najaar word er bij mij thuis ook glasvezel van Delta aangesloten, dat is in dit geval gratis als je vroegtijdig aanmeld. Had een 400mb abbo besproken, maar dat is omgezet naar 1gb up/down voor 50/m :) . Klinkt allemaal fantastich, nog hopen dat de aanleg vlot verloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Case_C op 15-09-2021 13:29 ]

JustVodka schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:00:
[...]

Vrijwel alles is mogelijk met standaard modem dan wel helaas met dubbele NAT en DMZ ip voor evt inbound verkeer. Maar ideaal is anders natuurlijk.
Ik ga het zien. Delta claimt dat een eigen router en switch wel kan met het wifimodem. Ik ga het zien,

• JustVodka
Sjakie0101 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:24:
[...]

Ik ga het zien. Delta claimt dat een eigen router en switch wel kan met het wifimodem. Ik ga het zien,
Dat zeiden ze ook eerst tegen mij. Maar de standaard Delta helpdesk is niet de Delta fiber helpdesk. De kabel modems/wifi routers van Delta voor coax kunnen dat inderdaad.

• Gepstra
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 17:01
Sjakie0101 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:24:
[...]

Ja dit zeiden ze ook tegen mij, maar hun idee was om dan je eigen router als access point in te stellen. Dus dan hou je geen router over. Ze snapten het niet echt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:02

Delta Fiber en IPv6

Delta Fiber wil hier in Driebergen ook glas gaan aanleggen. De campagne is verleden week gestart. De deadline voor de beslissing is 24 november. Er is keuze uit slechts vier aanbieders. Freedom is er niet bij en alleen Helden van nu zegt iets over IPv6. En wel dat ze het helaas niet kunnen leveren op het Deltafiber netwerk.

Nu is een internet aansluiting zonder IPv6 voor mij echt wel een dingetje

Er is verleden week een infomatiepunt geopend, ik ben er binnen gelopen en ik heb vragen gesteld. Maar ik krijg helaas geen duidelijk antwoord of er al of niet IPv6 geleverd kan worden.

Weet iemand of er ergens op het Delta Fiber netwerk IPv6 aangeboden wordt?

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Het antwoord is helaas heel simpel: Er is geen IPv6 aanwezig. Ze zeggen als jaren dat ze 'ermee bezig zijn', maar in de praktijk gebeurt er niets.

• Roetzen
EDIT schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:37:
Het antwoord is helaas heel simpel: Er is geen IPv6 aanwezig. Ze zeggen als jaren dat ze 'ermee bezig zijn', maar in de praktijk gebeurt er niets.
Tja, datzelfde heb ik tot vijf jaar geleden ook van Ziggo gehoord. Maar in 2016 kreeg ik toch eindelijk native IPv6 via Ziggo.Nu wil ik niet meer zonder en gedoe met tunnels heb ik ook geen zin meer in. Anno 2021 is voor mij een internet aansluiting zonder IPv6 als een nieuwe auto zonder buitenspiegels en derde remlicht. Laat staan gordels, airbags en ABS. Toen ik 50+ jaar geleden mijn rijbewjis haalde ging dat allemaal prima zo, maar nu hoeft een autoverkoper daar echt niet meer mee aan te komen.

Maar ja, als ik nu niet instap en later alsnog glasvezel wil moet ik minimaal €650 neertellen voor de aansluiting. Dus ik moet nu blijkbaar gaan kiezen tussen Ziggo aanhouden, het toch maar laten aanleggen en het goedkoopste abo nemen wat ik dan na een jaar weer opzeg, of er op gokken dat KPN er over een paar jaar nog een tweede glasvezelnetwerk naast legt...

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 09:24
Roetzen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:53:
[...]
Maar ja, als ik nu niet instap en later alsnog glasvezel wil moet ik minimaal €650 neertellen voor de aansluiting.
Dan heb je nog mazzel :) Hier moet ik € 1600 neerleggen. En in ons buitengebied hoef ik niet de illusie te hebben dat er nog eens een tweede netwerk komt. De ironie wil dat mijn huidige XS4all/ADSL uitstekend voldoet. Mijn pijn in de buik moet ik afscheid nemen van dit relatief dure maar wel "winnende" team.

Waarom dan overstappen? Tja, indien er eenmaal een concurrerend netwerk ligt dan vervalt voor KPN de leveringsplicht. En er trekt nogal eens een koperdraad stuk in onze immer krimpende en dus werkende veenbodems.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
OttiglioM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:04:
[...]

Waarom dan overstappen? Tja, indien er eenmaal een concurrerend netwerk ligt dan vervalt voor KPN de leveringsplicht.
Aha, De leveringsplicht van KPN. Vandaar dat KPN - itt Delta - het in elke woning gratis aanlegt ook al neem je geen abonnement. Nu je het zegt, bij mijn schoonzuster in Baarn heeft KPN de glasvezel ook gratis aangelegd, ze heeft pas later een abonnement genomen.

Maar dat vervalt dus als er al glasvezel van een ander ligt... Hmm..
.

• OttiglioM
Hoe het in stedelijke gebieden zit en/of gaat lopen weet ik niet. Hier in het buitengebied heeft de KPN vorig jaar met twee man nog 2 a 3 dagen moeizaam moeten graven en zoeken om de haperende verbinding van één aansluiting te kunnen herstellen. Ik kan me voorstellen dat ze daar graag vanaf willen.

Iets anders: Vanochtend zou bij mij de Delta verbinding worden opgeleverd. Na een paar uur is de monteur zonder succes vertrokken. De reden was dat het Delta modem onomkeerbaar aan Online gekoppeld was. Kan alleen worden opgelost door de installatie van een nieuw "onbesmet" modem. De diepere oorzaak is de beroerde communicatie van de klantenservices van zowel Online als Delta met de hun onderliggende technische diensten. Ik zag die bui al een beetje hangen, heb de klantenservices over mijn zorgen geïnformeerd, maar als was het Mark Rutte werd de verwachte problematiek direct weggewoven. "Komt helemaal goed mijnheer". Ik mis XS4all nu al. Gelukkig heb ik de overstapservice nog vooraf doeltreffend uit kunnen schakelen. Anders had ik vooralsnog helemaal geen verbindingen meer gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 16-09-2021 14:59 . Reden: stijl ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roetzen schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:49:
[...]

Aha, De leveringsplicht van KPN. Vandaar dat KPN - itt Delta - het in elke woning gratis aanlegt ook al neem je geen abonnement. Nu je het zegt, bij mijn schoonzuster in Baarn heeft KPN de glasvezel ook gratis aangelegd, ze heeft pas later een abonnement genomen.

Maar dat vervalt dus als er al glasvezel van een ander ligt... Hmm..
.
nee hoor. De leveringsplicht (universele dienst heet het eigenlijk) van KPN heeft niets te maken met een ander netwerk. Die leveringsplicht gaat ten eerste alleen maar over de telefoondienst en nog wat kleine andere zaken. Niet over internet en televisie.
En die leveringsplicht is nooit gespecificeerd qua medium.
Dus simpel: KPN kan zich vrijwel altijd aan de leveringsplicht houden door een mobiel abonnement aan te bieden.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OttiglioM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 11:04:
[...]

Dan heb je nog mazzel :) Hier moet ik € 1600 neerleggen. En in ons buitengebied hoef ik niet de illusie te hebben dat er nog eens een tweede netwerk komt. De ironie wil dat mijn huidige XS4all/ADSL uitstekend voldoet. Mijn pijn in de buik moet ik afscheid nemen van dit relatief dure maar wel "winnende" team.

Waarom dan overstappen? Tja, indien er eenmaal een concurrerend netwerk ligt dan vervalt voor KPN de leveringsplicht. En er trekt nogal eens een koperdraad stuk in onze immer krimpende en dus werkende veenbodems.
Zoals ik hierboven al schrijf is dat vervallen dus onzin. Wat overigens niet betekent dat KPN niet eventueel jouw koperaansluiting zou kunnen stoppen. Maar dan wel met een aankondigingsperiode van drie jaar vooruit. Het alternatief voor KPN zou dan mobiel internet buitengebied zijn.

Maar geloof me, dat speelt helemaal niet. KPN is helemaal niet voornemens om koper uit te schakelen op plekken waar zij niet via glasvezel kunnen leveren (zoals bij een Delta aansluiting). Waar ze wel kunnen leveren via glasvezel speelt dit uiteraard wel maar nu nog niet meteen. pas vanaf februari 2023.

• OttiglioM
Barre73 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:38:
[...]
Zoals ik hierboven al schrijf is dat vervallen dus onzin. Wat overigens niet betekent dat KPN niet eventueel jouw koperaansluiting zou kunnen stoppen. Maar dan wel met een aankondigingsperiode van drie jaar vooruit. Het alternatief voor KPN zou dan mobiel internet buitengebied zijn.

Maar geloof me, dat speelt helemaal niet. KPN is helemaal niet voornemens om koper uit te schakelen op plekken waar zij niet via glasvezel kunnen leveren (zoals bij een Delta aansluiting). Waar ze wel kunnen leveren via glasvezel speelt dit uiteraard wel maar nu nog niet meteen. pas vanaf februari 2023.
Mijn dank voor het bijpraten omtrent de heersende overwegingen. Gezien de reparatieploegen die hier regelmatig rondtrekken kan ik het me niet voorstellen dat ze het kopernet kost wat kost actief zullen houden terwijl ze er zo goed als geen enkele afnemer meer mee bedienen. We zullen het zien. Veiligheidshalve zit ik toch maar op het netwerk van de toekomst.
OttiglioM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 16:48:
[...]

Mijn dank voor het bijpraten omtrent de heersende overwegingen. Gezien de reparatieploegen die hier regelmatig rondtrekken kan ik het me niet voorstellen dat ze het kopernet kost wat kost actief zullen houden terwijl ze er zo goed als geen enkele afnemer meer mee bedienen. We zullen het zien. Veiligheidshalve zit ik toch maar op het netwerk van de toekomst.
KPN gaat alle koper zonder uitzondering vervangen voor glasvezel, of via eigen verbinding of via een derde partij,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:29:
[...]

KPN gaat alle koper zonder uitzondering vervangen voor glasvezel, of via eigen verbinding of via een derde partij,
Niet alles. 85 procent is gepland. Voor die laatste 15 procent (buitengebieden) is het nog niet duidelijk.

Barre73 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:23:
[...]

Niet alles. 85 procent is gepland. Voor die laatste 15 procent (buitengebieden) is het nog niet duidelijk.
Daar zullen ze proberen via een derde partij iets te doen. Buitengebieden doet Delta veelal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esky
Sjakie0101 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:15:
[...]

Daar zullen ze proberen via een derde partij iets te doen. Buitengebieden doet Delta veelal.
In veel buitengebieden met Glasdraad glasvezel is KPN al beschikbaar. Daar zijn dan ook bijvoorbeeld Tweak, Freedom en T-Mobile beschikbaar. Of KPN ook zo'n deal met Delta sluit? Ik hoop het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 17:53
esky schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:03:
[...]

In veel buitengebieden met Glasdraad glasvezel is KPN al beschikbaar. Daar zijn dan ook bijvoorbeeld Tweak, Freedom en T-Mobile beschikbaar. Of KPN ook zo'n deal met Delta sluit? Ik hoop het!
Oh nice, ik had nog nooit gehoord van Glasdraad. Zij hebben flink meer keuze in providers dan Glasvezelbuitenaf had toen het hier kwam.. En dat is nu nog steeds vrij hopeloos. Zal ook wel niet beter worden nu Glasvezelbuitenaf eigendom is van Delta :+

Was mooi geweest als Glasdraad hier ook was geweest, en op veel meer plekken in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door Tankiej op 17-09-2021 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
Sjakie0101 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 23:15:
[...]

Dus als ik nu gewoon klant blijf bij xs4all/KPN dan kan ik er op rekenen dat ik alsnog een alternatief krijg aangeboden zodra KPN koper uitschakelt? In dat geval blijf ik gewoon. Ik ben best wel tevreden. En met die prutsers van online en delta ben ik intussen wel helemaal klaar.

Afspraken zwart/wit op de mail zetten doen ze (in mijn geval) niet. Ik krijg wel allerlei mails vol onjuistheden.Daar kan ik vervolgens niet per mail op reageren. De klantenservice doet heel makkelijk allerlei toezeggingen die vervolgens niet of onjuist worden uitgevoerd. Moet je weer opbellen, herhaling, weer opbellen, herhaling, enz, enz.

aanvulling: Zojuist met XS4all gebeld. In de eerste plaats om mijn ten onrechte weg geporteerde vaste nummer terug te krijgen op mijn XS4all diensten. Maar de medewerker wist ook te vertellen dat koper er pas uit gaat op het moment dat Delta ook de KPN op haar glasvezelnet toelaat. Maar dat kan nog wel eventjes duren. Voor wat dat betreft zijn we op glasvezel vooralsnog aan de grillen van de delta goden overgeleverd...

[ Voor 20% gewijzigd door OttiglioM op 17-09-2021 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
esky schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:03:
[...]

Delta is naar het schijnt zowel met T-Mobile, Tweak, Freedom en Plinq aan het praten.
Delta geeft zelf ook aan actief nu providers te gaan werven en te willen uitbreiden met providers.

Freedom is in gesprek en daar moet nog een authenticatieprobleem opgelost worden. Freedom geeft aan naar verwachting vanaf 2022 te gaan leveren.

Ook voor KPN zijn er wel mogelijkheden om te gaan leveren via het netwerk van Delta. Er is al een tijdje een pilot gaan (als je dat nog zo mag noemen) in Almelo in een appartementengebouw waar KPN levert over het netwerk van Delta. Bovendien is Solcon een onderdeel van KPN, en deze levert ook via Delta.

Glasdraad en Glaspoort zijn initiatieven van investeerders/beleggingsmaatschappijen waar veelal KPN standaard mee investeert.
Glaspoort gaat ook voor kleinere dorpen.

Wanneer ik hier in het Cogasgebied kijk dan is KPN nog steeds niet bezig met vervanging van koper en er is ook nog steeds geen roadmap wanneer dat dan wel gaat gebeuren.
Wel legt KPN in nieuwbouwwijken glasvezel aan door middel van Mini-pops en wordt ook alvast de ader getrokken naar de centrale. Hier in Twenterand heb ik dat zien gebeuren en moet er een best eind worden gegraven om dit te regelen. Maar daarmee ligt er wel alvast een stuk netwerk waarop men later gaat aansluiten. De vraag blijft wanneer. Hier in Twenterand zit men te snakken naar concurrentie. Ergens voelt Delta wel de bui hangen nu ze alle abonnementen fors in prijs hebben verlaagd om concurrerend te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habbekrats
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:33
Hier in het noorden van het land gaan ze ook glasvezel trekken. Tot mijn verbazing kun je tot 8000 Mb/'s up/down krijgen. Ik zit nu bij Ziggo ( sinds 1998 ) met 300/30. Alleen het zenderaanbod is wat minder , maakt voor mij niet zoveel uit maar de rest van de familie wel.
Verder kun je kiezen uit
Online.nl en Caiway

Iemand enig idee of je een modem krijgt of dat ik de glasvezel in mijn eigen router kan steken.

[ Voor 13% gewijzigd door habbekrats op 18-09-2021 11:55 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=46229&sid=42168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 17:53
OttiglioM schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:10:
[...]

Dus als ik nu gewoon klant blijf bij xs4all/KPN dan kan ik er op rekenen dat ik alsnog een alternatief krijg aangeboden zodra KPN koper uitschakelt? In dat geval blijf ik gewoon. Ik ben best wel tevreden. En met die prutsers van online en delta ben ik intussen wel helemaal klaar.

Afspraken zwart/wit op de mail zetten doen ze (in mijn geval) niet. Ik krijg wel allerlei mails vol onjuistheden.Daar kan ik vervolgens niet per mail op reageren. De klantenservice doet heel makkelijk allerlei toezeggingen die vervolgens niet of onjuist worden uitgevoerd. Moet je weer opbellen, herhaling, weer opbellen, herhaling, enz, enz.

aanvulling: Zojuist met XS4all gebeld. In de eerste plaats om mijn ten onrechte weg geporteerde vaste nummer terug te krijgen op mijn XS4all diensten. Maar de medewerker wist ook te vertellen dat koper er pas uit gaat op het moment dat Delta ook de KPN op haar glasvezelnet toelaat. Maar dat kan nog wel eventjes duren. Voor wat dat betreft zijn we op glasvezel vooralsnog aan de grillen van de delta goden overgeleverd...
En als je bij Delta daar naar gaat vragen, zeggen ze dat KPN prima kan leveren over het Delta netwerk, maar dat KPN dat niet wilt.
Dat is althans wat Glasvezelbuitenaf mij vertelde toen ik mij daarvoor kon aanmelden en vroeg waarom er zo weinig aanbod van providers was. 'Elke provider kan over ons netwerk leveren' was het antwoord, alleen doen ze dat niet.

Zal wel simpelweg een centenkwestie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:08:
[...]

En als je bij Delta daar naar gaat vragen, zeggen ze dat KPN prima kan leveren over het Delta netwerk, maar dat KPN dat niet wilt.
Dat is althans wat Glasvezelbuitenaf mij vertelde toen ik mij daarvoor kon aanmelden en vroeg waarom er zo weinig aanbod van providers was. 'Elke provider kan over ons netwerk leveren' was het antwoord, alleen doen ze dat niet.

Het was wel een centenkwestie, maar Delta communiceerde openlijk de afgelopen maanden dat men bezig is om meer providers toe te laten treden en dat die ook de wens is van Delta Netwerk. Dat zijn andere berichten dan "de poort staat wagenwijd open, alleen de drempel om de poort te passeren is zo hoog".
Men heeft nu zelf de intentie om meer providers toe te laten en daar zullen ze de prijzen op hebben aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist overgestapt can Caiway naar Delta. De technische overstap moet nog plaats vinden trouwens (ergens in oktober). Volgens mij vallen ze praktisch onder hetzelfde bedrijf en maken ze gebruik van dezelfde infrastructuur. Eerste 12 maand 1Gbps up/down en het business pakket voor 45 euro per maand. Daarna 56 euro per maand. Absoluut niet duur vind ik.

Weet iemand welke routers Delta levert, als je het business pakket er bij hebt genomen?
Router gaat bij aankomst wel gelijk in bridge mode :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Tankiej schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:08:
[...]

Centen zullen ongetwijfeld een rol spelen, maar ik denk dat er ook technische problemen zijn. Zo lang het providers niet mogelijk is via Delta Fiber IPv6 aan te bieden, zal Freedom niet met ze in zee gaan. En mogelijk is Freedom niet de enige voor wie dat een barrière ist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:13:
[...]

Centen zullen ongetwijfeld een rol spelen, maar ik denk dat er ook technische problemen zijn. Zo lang het providers niet mogelijk is via Delta Fiber IPv6 aan te bieden, zal Freedom niet met ze in zee gaan. En mogelijk is Freedom niet de enige voor wie dat een barrière ist.
Dat gaat dan alleen om providers die via Delta Wholesale willen leveren. Wat je eigenlijk zou willen is een extra operator zoals Glasoperator (T-Mobile), Cambrium (Tweak en Freedom) of zelfs KPN WBA. Die plaatsen eigen apparatuur en zijn dan niet meer afhankelijk van Delta, anders dan de huur van de PoP ruimte en de huur van de vezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen
Barre73 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:01:
[...]
Dat gaat dan alleen om providers die via Delta Wholesale willen leveren. Wat je eigenlijk zou willen is een extra operator zoals Glasoperator (T-Mobile), Cambrium (Tweak en Freedom) of zelfs KPN WBA. Die plaatsen eigen apparatuur en zijn dan niet meer afhankelijk van Delta, anders dan de huur van de PoP ruimte en de huur van de vezels.
Eigen apparatuur van de provider kan alleen als elke klant een eigen vezel naar het PoP heeft Maar bij de xPON netwerken die nu worden uitgerold is dat niet zo. Dus daar is dan een probleem. Ik vind dat een groot nadeel van xPON...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:55:

Weet iemand welke routers Delta levert, als je het business pakket er bij hebt genomen?
Genexis 7840 en op verzoek een Genexis Titanium-22. Waarbij alleen de laatste in bridge kan.

[Uiteraard kan de 7840 theoretisch ook in bridge met de juiste OpenWRT configuratie, ik was daar onderzoek naar aan het doen maar de urgentie voel ik niet meer, nu ik SSH toegang heb waardoor ik kan monitoren en wat meer de “baas” over het verkeer geworden ben. Net als bij het alternatief van een media converter en een eigen router. Heb alles liggen, komt wel een keer.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernstoud schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 20:08:
[...]

Genexis 7840 en op verzoek een Genexis Titanium-22. Waarbij alleen de laatste in bridge kan.

[Uiteraard kan de 7840 theoretisch ook in bridge met de juiste OpenWRT configuratie, ik was daar onderzoek naar aan het doen maar de urgentie voel ik niet meer, nu ik SSH toegang heb waardoor ik kan monitoren en wat meer de “baas” over het verkeer geworden ben. Net als bij het alternatief van een media converter en een eigen router. Heb alles liggen, komt wel een keer.]
Even voor de zekerheid achteraan bellen dat ik de Genexis Titanium krijg. Deze heb ik nu ook, maar dan van Caiway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:55:
Zojuist overgestapt can Caiway naar Delta. De technische overstap moet nog plaats vinden trouwens (ergens in oktober). Volgens mij vallen ze praktisch onder hetzelfde bedrijf en maken ze gebruik van dezelfde infrastructuur. Eerste 12 maand 1Gbps up/down en het business pakket voor 45 euro per maand. Daarna 56 euro per maand. Absoluut niet duur vind ik.

Precies dezelfde situatie hier. Betaalde bij Caiway 84 euro, en nu de overstap gemaakt naar Delta waar ik met 1 tv ontvanger minder op 56 per maand uit kom. Dat was mij het risico van de overstap ellende die ik in het verleden wel eens gehad heb wel waard (toch 300 euro). Ben benieuwd of het nu misschien gewoon een keer soepel kan verlopen en we max een paar uur zonder verbinding zitten :P

Wat mij in eerste instantie op de delta website kreeg was een 8 gig reclame/nieuws bericht. Helaas nog niet op ons adres. Amper 5 jaar geleden hadden we hier in het buitengebied (Hof van Twente) een enorme achterstand. Alleen ADSL en met 7km naar de wijkcentrale brandde ons modem jaarlijks door, en haalden we maximaal 2 Mbit/s. De sprong naar de 1gbit glasvezel verbinding heeft ervoor gezorgd dat ik na 5 jaar nog steeds met open mond naar mijn download zit te staren als ik een 50GB bluray in 6 min binnen haal.

Zodra Delta hier de boel upgrade (xgs pon) ben ik er bij. Mijn pc heeft een 2.5Gbit poort, een 2.5Gbit switch moet er dan maar komen. 50 GB in 2 min, al is het alleen voor de kick :P

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:17:
[...]

Delta is naar het schijnt zowel met T-Mobile, Tweak, Freedom en Plinq aan het praten.
Delta geeft zelf ook aan actief nu providers te gaan werven en te willen uitbreiden met providers.

Freedom is in gesprek en daar moet nog een authenticatieprobleem opgelost worden. Freedom geeft aan naar verwachting vanaf 2022 te gaan leveren.

Ook voor KPN zijn er wel mogelijkheden om te gaan leveren via het netwerk van Delta. Er is al een tijdje een pilot gaan (als je dat nog zo mag noemen) in Almelo in een appartementengebouw waar KPN levert over het netwerk van Delta. Bovendien is Solcon een onderdeel van KPN, en deze levert ook via Delta.

Glasdraad en Glaspoort zijn initiatieven van investeerders/beleggingsmaatschappijen waar veelal KPN standaard mee investeert.
Glaspoort gaat ook voor kleinere dorpen.

Wanneer ik hier in het Cogasgebied kijk dan is KPN nog steeds niet bezig met vervanging van koper en er is ook nog steeds geen roadmap wanneer dat dan wel gaat gebeuren.
Wel legt KPN in nieuwbouwwijken glasvezel aan door middel van Mini-pops en wordt ook alvast de ader getrokken naar de centrale. Hier in Twenterand heb ik dat zien gebeuren en moet er een best eind worden gegraven om dit te regelen. Maar daarmee ligt er wel alvast een stuk netwerk waarop men later gaat aansluiten. De vraag blijft wanneer. Hier in Twenterand zit men te snakken naar concurrentie. Ergens voelt Delta wel de bui hangen nu ze alle abonnementen fors in prijs hebben verlaagd om concurrerend te blijven.
Ook voor KPN zijn er wel mogelijkheden om te gaan leveren via het netwerk van Delta.

De mogelijkheden zijn er altijd, de vraag gebeurd het precies het zelfde als Delta op het glasvezel van KPN gaat zitten zie ik niet zo gauw gebeuren.

Kpn/reggefiber heeft ook geen glasvezel buitengebied Twente aangelegd hun focus was kernen in gemeentes en industrieterreinen aan te leggen tot aan de voordeur buitengebieden werd niet aangelegd kosten te duur daar zijn ook de nodigde verandering en overnames geweest Reggefiber is niet meer aanleg kpn glasvezel heeft lang stil gestaan na de overname met aanleggen tot aan de voordeur.

Cogas infra begon met aanleg glasvezel eerst in kernen aantal gemeentes Twente waar KPN nog geen glasvezel had aangelegd Cogas stapte toen pas in de markt van glasvezel dat is pas later uitgebreid naar buiten gebieden.

Toen Cogas begon met glasvezel aanleg was er nog helemaal geen provider die diensten op de glasvezel aanbood dat heeft lang geduurd Caiway was als enige eerste die als provider met een abonnement kwam daar was veel kritiek op later kwam als 2e mogelijkheid online als provider ls ik me goed herinner meer was er niet.

Door de afgelopen jaren waren er veel overnames tot nu weer overname Delta de zoveelste overname en pakweg 7 jaar verder is het aanbod aan keuze op de glasvezel nog steeds beperkt en alleenrecht volgens mij alleen nu Delta/Caiway.

Ik verwacht dat over paar jaar wel weer overnames geplant staan dat gaat gewoon door of het beter wordt betwijfel het voor de consument.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00

Nox

Noxiuz

Roetzen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 18:17:
[...]

Eigen apparatuur van de provider kan alleen als elke klant een eigen vezel naar het PoP heeft Maar bij de xPON netwerken die nu worden uitgerold is dat niet zo. Dus daar is dan een probleem. Ik vind dat een groot nadeel van xPON...
Het is prima mogelijk mits de splitter maar in de pop staat. Het levert namelijk wel enorm veel besparing op in apparatuur. Je had voorheen 1 sfp nodig per subscriber en daar kan je er 40 van in 1 rack unit stoppen, of 80 subscribers icm csfp. Met een pon netwerk kan je per sfp weer 32 of 64 subscribers bedienen, tel maar uit wat de winst is. De pop is wellicht niet gekrompen maar de apparatuur erin is fors minder. De splitters buiten de pop houden is natuurlijk een prachtig geval van de concurrent buiten de deur houden natuurlijk :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roetzen
Nox schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:27:
[...]

Het is prima mogelijk mits de splitter maar in de pop staat.
In dat geval wordt voldaan aan de voorwaarde dat iedere klant zijn eigen vezel heeft tot in de PoP. Maar wat ik er van begrijp is dat niet het geval. De splitters/combiners zitten onder de grond, relatief dicht bij de klanten.
De splitters buiten de pop houden is natuurlijk een prachtig geval van de concurrent buiten de deur houden natuurlijk :p
Precies. Mijn verdenking is dan ook dat de keuze van xPON boven AON mede is ingegeven door de wens een barrière op te werpen voor toelaten van derden op het netwerk. Leuk dat het apparatuur bespaart in de PoP, maar dat het concurrentie bemoeilijkt is zeker mooi meegenomen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:19:
[...]

In dat geval wordt voldaan aan de voorwaarde dat iedere klant zijn eigen vezel heeft tot in de PoP. Maar wat ik er van begrijp is dat niet het geval. De splitters/combiners zitten onder de grond, relatief dicht bij de klanten.

[...]

Precies. Mijn verdenking is dan ook dat de keuze van xPON boven AON mede is ingegeven door de wens een barrière op te werpen voor toelaten van derden op het netwerk. Leuk dat het apparatuur bespaart in de PoP, maar dat het concurrentie bemoeilijkt is zeker mooi meegenomen. >:)
Dit is een vreemd verhaal, helaas weten we niet hoe de netwerken en straatkasten er uit zien. Maar wat ik wel weet is dat Delta meer providers erbij wil en deze ook gaat aankondigen. Dus wel degelijk zijn er mogelijkheden. KPN is nooit afgehaakt omdat de switches in de grond zitten, maar omdat de huur van de switches in de straatkasten te duur werd. DAT is wat ik wel weet. @Barre73 kan dat mogelijk deels beamen.

KPN moet eigen apparatuur plaatsen omdat ze anders o.a. de tv streams en internet moeten afnemen van Delta. KPN wil wel zijn eigen diensten over de lijn. Solcon is onderdeel van KPN en levert wel via het Delta netwerk, maar met de tv streams van Delta en de Kamai 7x.

Online levert tv via de Canal Digital app (dus dmv een app via Canal Digital).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
J.E. Weinor schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 21:02:
[...]

Ook voor KPN zijn er wel mogelijkheden om te gaan leveren via het netwerk van Delta.

De mogelijkheden zijn er altijd, de vraag gebeurd het precies het zelfde als Delta op het glasvezel van KPN gaat zitten zie ik niet zo gauw gebeuren.

Kpn/reggefiber heeft ook geen glasvezel buitengebied Twente aangelegd hun focus was kernen in gemeentes en industrieterreinen aan te leggen tot aan de voordeur buitengebieden werd niet aangelegd kosten te duur daar zijn ook de nodigde verandering en overnames geweest Reggefiber is niet meer aanleg kpn glasvezel heeft lang stil gestaan na de overname met aanleggen tot aan de voordeur.

Cogas infra begon met aanleg glasvezel eerst in kernen aantal gemeentes Twente waar KPN nog geen glasvezel had aangelegd Cogas stapte toen pas in de markt van glasvezel dat is pas later uitgebreid naar buiten gebieden.

Toen Cogas begon met glasvezel aanleg was er nog helemaal geen provider die diensten op de glasvezel aanbood dat heeft lang geduurd Caiway was als enige eerste die als provider met een abonnement kwam daar was veel kritiek op later kwam als 2e mogelijkheid online als provider ls ik me goed herinner meer was er niet.

Door de afgelopen jaren waren er veel overnames tot nu weer overname Delta de zoveelste overname en pakweg 7 jaar verder is het aanbod aan keuze op de glasvezel nog steeds beperkt en alleenrecht volgens mij alleen nu Delta/Caiway.

Ik verwacht dat over paar jaar wel weer overnames geplant staan dat gaat gewoon door of het beter wordt betwijfel het voor de consument.
Even een paar onwaarheden wegnemen, Vanaf jaar 1 leverde CIF 5 providers. Caiway, Fiber, Solcon, Kliksafe en Cbizz. Plinq in Dalfsen en omstreken door daar apparattuur in de POPs te plaatsen.
CIF was een investeringsmij van CaiW en Cogas en Rabobank. Het was bij aanvang al duidelijk dat Caiway de lead provider was en moest worden en dat Caiway een monopolie moest krijgen door ze ook de COAX te gunnen. Anno nu zie je dat Delta nu wel aanlegt in dorpen waar ook Ziggo verkrijgbaar is, dus we kunnen alleen maar concluderen dat het vergeven van de COAX aan Caiway een totaal verkeerde inschatting was, wat in Twente heeft geleid voor een zeer negatief imago van Caiway (en nu nog). Het is ook maar sterk de vraag wat er met COAX gaat gebeuren. In het Cogas Twente gebied blijft deze actief wanneer men voor Caiway kiest. In Zeeland niet meer wanneer men voor Delta kiest ( en waar Delta eigenaar is) Zelfs Ziggo denkt aan een stap naar glasvezel. De Ziggoboxen zijn op basis van IPTV en een deel nog COAX waarbij er beperkingen zijn op het doorgeven van HD zenders.

Anno nu is de glasvezel en het COAX netwerk van Delta Netwerk/EQT en niet meer van Cogas.
Cogas doet nog wel onderhoud. Kortom verkeerde beslissingen nemen, snel geld verdient, cashen en weg.

De huidige providers zijn: Delta, Caiway, Solcon, Online, Helden van Nu, Delta Zakelijk (was Cbizz), Kliksafe. In enkele gebieden Plinq. Als uitbreiding worden genoemd T Mobile, Tweak en Freedom Internet en mogelijk Plinq. KPN vaart zijn eigen koers waarbij zelf aanleggen op de lange termijn kennelijk goedkoper is (lees sneller terugverdient) dan de lijn huren van Delta.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-09-2021 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E. Weinor
Sjakie0101 schreef op zondag 19 september 2021 @ 01:00:
[...]

Even een paar onwaarheden wegnemen, Vanaf jaar 1 leverde CIF 5 providers. Caiway, Fiber, Solcon, Kliksafe en Cbizz. Plinq in Dalfsen en omstreken door daar apparattuur in de POPs te plaatsen.
CIF was een investeringsmij van CaiW en Cogas en Rabobank. Het was bij aanvang al duidelijk dat Caiway de lead provider was en moest worden en dat Caiway een monopolie moest krijgen door ze ook de COAX te gunnen. Anno nu zie je dat Delta nu wel aanlegt in dorpen waar ook Ziggo verkrijgbaar is, dus we kunnen alleen maar concluderen dat het vergeven van de COAX aan Caiway een totaal verkeerde inschatting was, wat in Twente heeft geleid voor een zeer negatief imago van Caiway (en nu nog). Het is ook maar sterk de vraag wat er met COAX gaat gebeuren. In het Cogas Twente gebied blijft deze actief wanneer men voor Caiway kiest. In Zeeland niet meer wanneer men voor Delta kiest ( en waar Delta eigenaar is) Zelfs Ziggo denkt aan een stap naar glasvezel. De Ziggoboxen zijn op basis van IPTV en een deel nog COAX waarbij er beperkingen zijn op het doorgeven van HD zenders.

Anno nu is de glasvezel en het COAX netwerk van Delta Netwerk/EQT en niet meer van Cogas.
Cogas doet nog wel onderhoud. Kortom verkeerde beslissingen nemen, snel geld verdient, cashen en weg.

De huidige providers zijn: Delta, Caiway, Solcon, Online, Helden van Nu, Delta Zakelijk (was Cbizz), Kliksafe. In enkele gebieden Plinq. Als uitbreiding worden genoemd T Mobile, Tweak en Freedom Internet en mogelijk Plinq. KPN vaart zijn eigen koers waarbij zelf aanleggen op de lange termijn kennelijk goedkoper is (lees sneller terugverdient) dan de lijn huren van Delta.
Dank voor de toelichting, weer wat wijzer geworden dat er meer providers op de glasvezel lijn zitten wist ik niet, kom zelf uit Twente naaste gemeente Almelo je hoort weinig omtrent ontwikkeling glasvezel in de regio.

Ja Ziggo zat eerst op de coax van Cogas die hebben ze er uit geknikkerd om het zo maar te zeggen te danken aan de aandeelhouders betreft omliggende gemeentes die aandeelhouders waren en gekozen voor de zak met geld wat de bewoners er van vonden doet niet ter zake, toen was de slogan Caiway no way.

Wij hebben geluk dat Cogas geen glasvezel heeft aangelegd eerste instantie was 2 glaslijnen naar de voordeur dat ging niet door KPN/Reggefiber was al langer achter de gesloten deur verder in voorbereiding die mocht de glasvezel aanleggen cogas heeft zich terug getrokken en meende ook Markelo discussie met de twee partijen betreft de aanleg.
Meende zelf dat KPN heeft aangeboden om samen met Cogas glasvezel aan te leggen en dat Cogas terughoudend in was, Cogas was in het begin van ontwikkeling al terughoudend en liet weinig informatie los tot dat er een artikel in de media kwam toen stond deel Twente op zijn kop.

Keuze was voor ons KPN glasvezel Caiway kon ook internet tv en telefoon over de coax zoals voorheen bij Ziggo maar dat werd een no way.

Weet niet of die dienst nog mogelijk is op de coax wat ik wel weet is dat het interactief gedeelte niet over de coax kon maar via de glasvezel en tv via de coax internet weet ik niet of dat nog kan.

Alleen tv abonnement kan wel over de coax zonder internet deze dienst wordt nog wel aangeboden door Caiway nu Delta het zal ook belachelijk wezen als dat niet meer kan er zijn nog genoeg die er gebruik maken of afnemen vooral oudere mensen die geen internet hebben of nemen. als dat niet kan zit je met hogere abonnement kosten terwijl je geen gebruik maakt van een dienst in een pakket zoals alles in 1.

Maar ja dat alles niet goed is verlopen denk ik dat toch de aandeelhouders verantwoordelijk waren in de ontwikkeling dat in begin gepaard ging die hebben toch een bepaalde zeggenschap, zij wisten ook donders goed hoe de ontwikkelingen er voor stonden en welke richting Cogas op wilde, Caiway zal ook wel aan de tafel hebben gezeten maar dat werd niet verteld.

Maar dit is al weer een aantal jaren geleden hoe verder de ontwikkelingen in Twente en omliggende gemeenten zich gaat vorderen nu Delta aan het roer staat moeten we maar afwachten en hoe het zich gaat vormen de komende tijd en jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
J.E. Weinor schreef op zondag 19 september 2021 @ 02:57:
[...]

Dank voor de toelichting, weer wat wijzer geworden dat er meer providers op de glasvezel lijn zitten wist ik niet, kom zelf uit Twente naaste gemeente Almelo je hoort weinig omtrent ontwikkeling glasvezel in de regio.

Ja Ziggo zat eerst op de coax van Cogas die hebben ze er uit geknikkerd om het zo maar te zeggen te danken aan de aandeelhouders betreft omliggende gemeentes die aandeelhouders waren en gekozen voor de zak met geld wat de bewoners er van vonden doet niet ter zake, toen was de slogan Caiway no way.

Wij hebben geluk dat Cogas geen glasvezel heeft aangelegd eerste instantie was 2 glaslijnen naar de voordeur dat ging niet door KPN/Reggefiber was al langer achter de gesloten deur verder in voorbereiding die mocht de glasvezel aanleggen cogas heeft zich terug getrokken en meende ook Markelo discussie met de twee partijen betreft de aanleg.
Meende zelf dat KPN heeft aangeboden om samen met Cogas glasvezel aan te leggen en dat Cogas terughoudend in was, Cogas was in het begin van ontwikkeling al terughoudend en liet weinig informatie los tot dat er een artikel in de media kwam toen stond deel Twente op zijn kop.

Keuze was voor ons KPN glasvezel Caiway kon ook internet tv en telefoon over de coax zoals voorheen bij Ziggo maar dat werd een no way.

Weet niet of die dienst nog mogelijk is op de coax wat ik wel weet is dat het interactief gedeelte niet over de coax kon maar via de glasvezel en tv via de coax internet weet ik niet of dat nog kan.

Alleen tv abonnement kan wel over de coax zonder internet deze dienst wordt nog wel aangeboden door Caiway nu Delta het zal ook belachelijk wezen als dat niet meer kan er zijn nog genoeg die er gebruik maken of afnemen vooral oudere mensen die geen internet hebben of nemen. als dat niet kan zit je met hogere abonnement kosten terwijl je geen gebruik maakt van een dienst in een pakket zoals alles in 1.

Maar ja dat alles niet goed is verlopen denk ik dat toch de aandeelhouders verantwoordelijk waren in de ontwikkeling dat in begin gepaard ging die hebben toch een bepaalde zeggenschap, zij wisten ook donders goed hoe de ontwikkelingen er voor stonden en welke richting Cogas op wilde, Caiway zal ook wel aan de tafel hebben gezeten maar dat werd niet verteld.

Maar dit is al weer een aantal jaren geleden hoe verder de ontwikkelingen in Twente en omliggende gemeenten zich gaat vorderen nu Delta aan het roer staat moeten we maar afwachten en hoe het zich gaat vormen de komende tijd en jaren.
Ik was wel direct wel blij toen caiway er kwam. Je had direct sneller internet. Tv was minder, maar dat boeide me toch al weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
[...]

Delta heeft hier afgelopen januari het nieuwe fibernetwerk opgeleverd en heb een eigen fiber tot in het pop :) Ik weet niet hoe ze het doen bij nieuwe steden maar kan mij voorstellen dat er meer voordelen hangen aan fibers tot in het pop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00

Nox

Noxiuz

[...]

[...]

Tja, als de splitters bovengronds waren en er ruimte in de kasten is kan dat nog wel een paar partijen toelaten, handig is het niet maar ook in een pop is beperkte ruimte.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nox schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:36:
[...]

Tja, als de splitters bovengronds waren en er ruimte in de kasten is kan dat nog wel een paar partijen toelaten, handig is het niet maar ook in een pop is beperkte ruimte.
Hangt af van de grootte van de straatkasten. Maar in Twente zitten de splitters/switches in de POPs.
En straatkasten aanpassen kan ook nog altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zijn er hier mensen die van Caiway naar Delta zijn overgestapt? Ben benieuwd hoe lang je zonder internet zit. Kun je bij Delta na activatie ook je genexis vervangen door een mediaconverter en eigen router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wian schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:01:
Zijn er hier mensen die van Caiway naar Delta zijn overgestapt? Ben benieuwd hoe lang je zonder internet zit. Kun je bij Delta na activatie ook je genexis vervangen door een mediaconverter en eigen router?
Yep beide kan volgens mij. Overstap: voor zover ik weet max 1 dag zonder internet, maar wat ik hoor wordt je 's nachts overgezet (dus modem van caiway de dag ervoor eraf halen) en de volgende dag werkt alles met een uitloop tot 12:00 's middags

Pagina: 1 ... 13 ... 126 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.